Hij wilde hem eerst slijten voor een honderd of twee aan een inkoper. Totdat hij hoorde dat ik dat wel interessant vond; toen mocht ik hem hebben voor nop. Los van dat kenteken, heb ik ook nog extra kosten om de datatag over te schrijven en hem op te halen (met een aanhanger).Yonni schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 22:47:
Ligt eraan wat je er voor moet betalen. Zonder kenteken is erg apart, sinds september 2005 moet er een kenteken op bromfietsen en snorfietsen zitten. Dat wordt dan bij de RDW keuren, dus met de brommer en papieren richting het RDW in Lelystad vermoed ik.
Dat met het kenteken wist hij niet meer 100% zeker, maar achtte de kans wel groot dat er dus niet zo'n nieuwe nummerplaat op zat. Zo lang staat dat ding dus al stil. Het gaat verder gewoon om een door hem nieuw gekochte scooter, geen oneerlijke toestanden. Datatag erop, slot erbij, zelfs een hoes erom.
Ik heb ondertussen gezien dat keuren ook dichterbij kan (in Nieuwegein voor mij). Wat mij niet duidelijk is of de scooter weer eerst in goede rijklare staat moet zijn, of dat men dit type gewoon 'kent' en zonder problemen een kenteken kan afgeven? Als ik het goed heb begrepen zijn de kosten hiervan in ieder geval iets van 160 euro.
Ok thanks voor de tips. Carb loshalen en schoonmaken lijkt me het probleem niet, eveneens de tank leegmaken moet wel lukken. Ik heb ondertussen ook al een werkplaatshandleiding kunnen vinden, dus dat komt wel goed.Zo'n 2-takt scooter is niet heel veel moeilijks aan verder. Nieuwe accu, oude benzine uit de tank en ook uit de carburateur halen (vlotter legen). Eventuele aangekoekte en tot gom geworden benzine verwijderenden. Dan kijken of je 'm aan het lopen krijgt, is dat het geval dan je andere vloeistoffen verversen. De bandjes hoef je niet direct te vervangen, maar als hij met een zachte band heeft gestaan is je vorm wel een beetje uit de band. Dat gaat hobbelen.
Zijn er met het brommerrijden nog andere terugkerende kosten behalve de verzekering? APK, belasting, dat soort? Ik heb even snel een premie berekend voor alleen WA, kwam op 100 euro per jaar, is dat een beetje redelijke prijs?