Het grote chinese motoren/brommers topic

Pagina: 1
Acties:
  • 6.803 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23
Omdat tegenwoordig het land word overvallen door de chinesen motoren en brommers/scooters kan het haast niet anders dan hier een topic voor te openen :) .

Ik zelf heb inmiddels al 35.000KM gemaakt op Skyteam Dax'en en merk dat ze in china met de dag vooruit gaan. Zag me eerste Dax er nog goed uit maar nog niet perfect (lasnaadjes niet zo hele erg mooi egaal e.d.), is me Dax van deze tijd echt goed te noemen. Tegenwoordig kunnen ze ook in China netjes lassen :P
Zeker tegen de prijzen van die voertuigjes en wat je ervoor krijgt heeft china de toekomst.

Dus show je chineze motor/brommer/scooter en praat hier er gezellig over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25

unclero

MB EQA ftw \o/

Hadden we hier al niet een topic over? ;)

Zeer goedkope nieuwe Scooters

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Chinese rommel is het. Beter koop je gewoon een echte honda

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Als je 1/4 van de prijs betaalt voor een product waar het kwaliteitsverschil onder de noemer "kniesoor die erop let" valt te scharen, en jij er relatief vrij weinig eisen aan hebt (beetje woon-werk-crossen). Dan zou ik geen reden vinden het niet te doen, zeker niet als we beseffen dat we nu eenmaal Hollanders zijn die graag een kortingkje meepakken ;).

Heck, ik zit nu naar die leuke retro-scootertjes te kijken op funracer.nl, en ik zou er zo een rondje Nederland mee durven doen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
-tom-562 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:44:
Wat is dit nou voor kansloze ongefundeerde reactie |:(

Het is verre van rommel en is gewoon zelfs netjes afgewerkt. Misschien dat die scooters wat minder zijn sommige maar zeker mijn Dax doet niks onder voor een echte Honda (die vaak de meeste problemen hebben tijdens de ritjes).

En overigens heb ik me Dax niet voor woon-werk maar voor me hobby en heb dus ook hoge eisen en daar voldoet hij aan.

Owja en dit topic gaat dus niet alleen over scooters :P

[ Voor 15% gewijzigd door XoReP op 07-11-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

-tom-562 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 16:44:
Die zijn hier niet meer te krijgen ;)

Maar het is inderdaad onzin wat je zegt. Het zijn tijdens de ritje steevast de orginele honda's die langs de kant van de weg staan of waar meer rook uit komt dan uit een ouderwetse kolencentrale..

* Glashelder heeft ook zo'n 15.000km gereden op 2 Chinese 4-takts :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Hier trouwens nog een voorbeeldje dat Honda zeker niet meteen beter is:

Honda:
Afbeeldingslocatie: http://metalmiauws.tweakdsl.nl/Smallblock/DSC_4444.jpg

Skyteam:
Afbeeldingslocatie: http://storage.xornet.nl/general%20use/IMG_0266.JPG

Offtopic: Hierbij nog even de groetjes aan de mensen van dat ene 4takt forum haha, volgens mij kunnen jullie gewoon echt niet zonder mij :P

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 07-11-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Veel chinezen kopen het zelfs al niet meer.

Zijn aantal testen gedaan.. en werd je toch niet vrolijk van.. spatbord die op voorband kwam tijdens het remmen, diverse defecten binnen paar honderd kilometer.

Blijft veel troep tussen zitten (als het 99% niet is)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Capo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:16:

Zijn aantal testen gedaan.. en werd je toch niet vrolijk van.. spatbord die op voorband kwam tijdens het remmen, diverse defecten binnen paar honderd kilometer.

Blijft veel troep tussen zitten (als het 99% niet is)
En mag ik dan vragen over wat voor voertuigen jij het heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op woensdag 07 november 2007 @ 22:16:
Die zijn namelijk al een stukje verder... Want daar moeten brommertjes tegenwoordig op LPG of electriciteit lopen ;).
Weet je zeker dat ze niet een Harley aan het testen waren? ;)

Nee, even zonder dollen... Hebben we het dan over testen die in de jaren vijftig zijn gedaan? Of testen van brommers die gefabriceerd zijn door een fabriekje gerund door twee 17-jarige dropouts?
Oftewel, zegt nog vrij weinig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Ik heb het over een chinese motor/brommer test in een van de motorbladen 2 a 3 maanden terug.

Van gesmolten fittingen tot spatbord die bij hard aanremmen op de band komt tot allerlei andere defecten in korte tijd.

Dus ik weet niet waar JULLIE het over hebben maar ik weet wel waar ik het over heb ivm research om zo'n ding te kopen voor gebruik rondom huis.

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:43:
Ik heb het over een chinese motor/brommer test in een van de motorbladen 2 a 3 maanden terug.

Van gesmolten fittingen tot spatbord die bij hard aanremmen op de band komt tot allerlei andere defecten in korte tijd.

Dus ik weet niet waar JULLIE het over hebben maar ik weet wel waar ik het over heb ivm research om zo'n ding te kopen voor gebruik rondom huis.
Wat we eigenlijk bedoelden te zeggen: zonder bron worden de opmerkingen sneller naar het land der fabelen verwezen ;).

Immers, als ze echt zo beroerd waren als jij beweerd zouden ze niet eens een EU typegoedkeuring hebben gekregen 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
unclero schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:59:
[...]

Wat we eigenlijk bedoelden te zeggen: zonder bron worden de opmerkingen sneller naar het land der fabelen verwezen ;).

Immers, als ze echt zo beroerd waren als jij beweerd zouden ze niet eens een EU typegoedkeuring hebben gekregen 8)7.
Zal de bron eens op zoeken, heb het motorblad nog thuis waarin die getest is.
En ja daarin was die echt slecht.

Maargoed misschien heeeft 1 van jullie een chinees merk wat helemaal geweldig is, de nieuwe honda/suzuki/kawasaki/toyota whatever :)

http://www.motor-forum.nl...toren&where=forum#results

Bovenste 3 a 4 gevonden topics even kijken naar de mensen die er een hebben of een hebben gehad. ( niet naar de mensen die van hebben horen zeggen ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door Capo op 08-11-2007 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Capo schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:07:
Maargoed misschien heeeft 1 van jullie een chinees merk wat helemaal geweldig is, de nieuwe honda/suzuki/kawasaki/toyota whatever :)
Misschien hebben wij het gewoon over vroegere onderaannemers van the big 5 (honda/suzuki/kawasaki/yamaha/bmw) ;).

Lui die met nieuwe technieken, inzichten en marketingstrategieen verder zijn gegaan waar hun opdrachtgevers zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zo'n goedkeuring zegt niks over de betrouwbaarheid of duurzaamheid van zo'n aparaat 8)7
Op het 4-takt forum was iemand met een chinese troep scooter waarvan naar 800km de velg al was afgebroken :o het was zelfs een snorfiets!!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:10

Destruction

(ex-)Automonteur

Lol. velg afgebroken?! :D

Ik ken iemand met een Peugeot Elyseo waar al 32k km dezelfde velgen onder zitten. Behalve dat ze extreem vuil zijn mankeerd er nog niks aan :)

[ Voor 74% gewijzigd door Destruction op 08-11-2007 16:19 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De moeder van mijn vriendin heeft zo'n konijnenhok aangeschaft als mode accessoire.....
Mijn vriendin heeft dat hok ontdekt om mee naar haar stage te tuffen(het is een snor 25 kmph model). in 800 KM heeft ze al 3 keer stil gestaan(iets met benzine toevoer is inmiddels opgelost). Maar de laatste keer was het echt raak, het punt waar de achtervelg vastzit aan de achteras is gewoonweg DOORGEBROKEN. na 800 KM 25 kmph tuffen :S . De velg kunnen we nu wel weggooien.
van dat forum

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Whahaha lol :D

Kwaliteit is dus ver te zoeken..

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zit erover te denken om ook een chinees hok aan te schaffen (als vakantie-tourder / sleutelfiets). Ik denk dat er in de afgelopen jaren veel is veranderd.. En zelfs al zou er weinig veranderd zijn, dan pak ik de gereedschapskar er wel bij :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kan je niet beter een 2e hands motor van een goed merk kopen? Een Honda XL/XR ofzo voor op vakantie bv
Het is trouwens gewoon een veredelde scooter... Variomatic :X

[ Voor 23% gewijzigd door -tom-562 op 08-11-2007 17:13 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Het probleem is dat de chinezen niet meer dingen klakkeloos mogen kopieren en daar wringt de schoen kwa kwaliteit voor een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

-tom-562 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:12:
Kan je niet beter een 2e hands motor van een goed merk kopen? Een Honda XL/XR ofzo voor op vakantie bv
En aan een tweedehands motor hoeft niet gesleuteld te worden, bedoel je? ;)
Die Chinees moet je eigenlijk zien als een 2e hands fiets voor een 2e hands prijs met 0 op de teller.
Het is trouwens gewoon een veredelde scooter... Variomatic :X
Er zijn momenten in het leven waarop het hebben van een variomatic een genot is ;) (zoals bijvoorbeeld brak terugrijden van een of ander festival met een zware rugzak op, op de (merk-)schakelfiets diep in de avond.. Toen verzuchtte ik dat ik geen treeplankjes en variomatic had ;(.). Ook de ingebouwde mp3speler kan ik erg waarderen :D.

[ Voor 6% gewijzigd door unclero op 08-11-2007 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, ik denk alleen niet dat je die ook echt hoort als je 60 rijd oid.. Motorzaak hier in de buurt heeft hem ook staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 09:22

DrumandBass

Less is more!

Deze zomer zijn we naar china geweest. En ik heb veel van deze dingen zien rijden, maar het grootste gedeelte is daar allemaal electro. En wat er rond rijd op benzine is gewoon goed spul.
Lijkt me niet dat een chinees een half jaar loon spendeert aan een motor die onder zijn/haar kont weg valt. 8)7
En wat komt er tegenwoordig niet meer uit china......?

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Capo schreef op donderdag 08 november 2007 @ 13:43:

Ik weet dus beter waar ik het over heb want ik heb er al 35.000km ervaring mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

unclero schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:07:
Ik zit erover te denken om ook een chinees hok aan te schaffen (als vakantie-tourder / sleutelfiets). Ik denk dat er in de afgelopen jaren veel is veranderd.. En zelfs al zou er weinig veranderd zijn, dan pak ik de gereedschapskar er wel bij :>.
Je beseft dat 11kw aan vermogen erg mager is voor een motorfiets? Mensen die vanwege hun leeftijd op een 25kw motor moeten rijden klagen vaak al steen en been, dat 'chinese hok' heeft nog niet eens de helft.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05 16:14
heeft iemand ervaring met een rieju toreo/pacific_50 ?
rieju is een italians merk maar ik heb het idee dat die scooter gewoon in china gemaakt is.
hij moet zo'n 1100 euro kosten.

linkje naar de site http://www.riejupro.com/en

[ Voor 12% gewijzigd door dragon9114 op 08-11-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

MadMarky schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:35:
Je beseft dat 11kw aan vermogen erg mager is voor een motorfiets? Mensen die vanwege hun leeftijd op een 25kw motor moeten rijden klagen vaak al steen en been, dat 'chinese hok' heeft nog niet eens de helft.
Ik hoef er niet mee te vonken op het klaverblad.. Gewoon meekomen met het verkeer op de provinciale wegen vind ik al goed zat. Als ik kijk wat mijn 50cc brommer en 125cc brik presteren, dan denk ik dat ik prima tevreden zal zijn met 11kw ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

dragon9114 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:01:
heeft iemand ervaring met een rieju toreo/pacific_50 ?
rieju is een italians merk maar ik heb het idee dat die scooter gewoon in china gemaakt is.
hij moet zo'n 1100 euro kosten.
Piaggio maakt ze tegenwoordig ook in China, en de rest trouwens ook. Ik zie ook niet in waarom Rieju dat niet zou doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Rieju is toch ook Spaans ipv. Italiaans :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05 16:14
het merk is italiaans maar die scooter wordt in china gemaakt :P

[ Voor 18% gewijzigd door dragon9114 op 08-11-2007 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
dragon9114 schreef op donderdag 08 november 2007 @ 21:40:
het merk is italiaans maar die scooter wordt in china gemaakt :P
Echt nie italiaans:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rieju

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
XoReP schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:26:
[...]

Ik weet dus beter waar ik het over heb want ik heb er al 35.000km ervaring mee!
Nou deel ons je kennis eens dan kwa onderhoud historie en help alle zogenaamde fabels maar eens direkt de wereld uit en dat jou chinese 2 wieler de nieuwe honda is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Tot nu het enigste wat ik echt heb vervangen zijn de banden omdat de standaard niet lekker met regen zijn, verder heb ik soms de klepspelinggecontroleerd maar hoefde nooit te stellen. Owja het enigste wat ik heb vervangen zijn de ketting en tandwielen van me eerste Dax na 7500KM was een goedkope DID set. Verder eigenlijk alleen maar olie vervangen regelmatig en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Die van jou zie je toch met regelmaat rijden, wist niet dat het chinees was. Grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Haha waar woon je dan ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Capo schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 08:17:
Die van jou zie je toch met regelmaat rijden, wist niet dat het chinees was. Grappig.
Dat ding van XoReP is een kopie van een Honda Dax, die je inderdaad ook nog wel origineel ziet rijden. Ze zijn dus lang niet allemaal Chinees hoor ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gelukkig maar

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Nog meer chineserijders hiero...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nee? Houden zo :*)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Weer zo'n figuur die alleen maar onzin uitbl44t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Hebben 20 diesel motorblokken van chinese makelij aangeschaft om onderzoek op te doen en om studenten aan te laten klooien. Als het kapot gaat, tja. Het kost dan ook geen drol. De MoTeC die erop hangt, die kost veelvouden van die motorblokken. Wel grappig dat die diesel nog met een slinger moeten aangezet worden :D

Ansich is het niet slecht maar ze moeten zelf nog dingen gaan uitzoeken na het simpele kopieerwerk. Ontwikkeling is een stuk moeilijker maar daar zijn weer voldoende mensen voor te koop. Ze hebben daar voldoende centen om techniek en wetenschappers aan te kopen.

[ Voor 41% gewijzigd door Chevy454 op 05-01-2008 15:21 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zat een tijdje terug te praten met iemand die het wel aandurfde die dingen te verkopen met fatsoenlijke garantie.
Die vertelde dat het grote verschil in verhalen heel makkelijk te verklaren was.
Namelijk, die Chinese hokken worden ingekrat als bouwpakket. Als importeur en dealer (en dat ben je tegenwoordig al heel snel) moet je dat ding niet alleen uit de krat halen en in elkaar zetten, maar ook onderdelen invetten, vloeistoffen toevoegen, kleppen stellen, enzovoorts. Dat doen die Chinezen niet, scheelt kosten, en de Chinezen gaan er vanuit dat hun afnemers wel slim genoeg zijn om daar zelf aan te denken. Dat geldt inderdaad voor bijvoorbeeld klandizie in Afrika, waar monteurs wonen die met hun ogen dicht en met een roestige schroevendraaier en een hamer een complete motorrevisie kunnen doen. Maar dat geldt niet zozeer voor Nederland waar men ten eerste gewend is dat het motorblok startklaar afgeleverd wordt, en ten tweede de markt overspoelt wordt door vrijbuiter-importeurs die de giga marges zien maar de ballen verstand hebben van brommertjes. Ik bedoel, als jij zo'n brommertje ingekrat voor 275 - 300 euro per stuk (alleen bij afname van een of meerdere zeecontainers vol) kan inkopen en voor 700 - 900 euro de deur uit kan doen, dan zou je toch eigenlijk wel denken dat er in dat prijsverschil prima ruimte is om een paar man die dingen fatsoenlijk in elkaar te laten zetten en rijklaar te maken. De praktijk wijst echter anders uit, met al die lui die tussen de douchekabines en de mobiele-telefoon-acessoires ook nog plotseling in brommertjes gaan doen.

Edit: Ik heb natuurlijk makkelijk praten vanuit mijn luie stoel met fransen, duitsers en italianen in de garage.. Misschien moet ik maar eens zo'n bouwpakketje kopen (voor de bouwpakketprijs natuurlijk :P) en zelf aan de slag om eens in de praktijk te testen.

[ Voor 7% gewijzigd door unclero op 05-01-2008 19:29 ]

Pagina: 1