Zeer goedkope nieuwe Scooters

Pagina: 1
Acties:
  • 4.056 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:33
Wie heeft er ervaring met goedkope (chinese) scooters.

Naar aanleiding van een advertentie van de gamma waarin ze een volwaardige scooter aanbieden voor E 899,- ben ik toch eens op het internet gaan zoeken.

Nu kwam ik verschillende merken tegen die zeer goedkoop zijn!
-Jinlun
-Baotian
-Yamati
-ZhongYu

Als ik in de specificatie kijk, dan zijn het allemaal dezelfde motoren die er in hangen.
4 takt met als code XX139QMB , die XX is de afkorting van de " fabrikant" JL van JinLun b.v.
Frames verschillen wat in grote.

voor 624 euro heb je al zo'n ding! ( ex 70 euro rijklaar maken en 55 euro kenteken kosten0.

http://www.funracer.nl/Fu...ductID=97505005&groep=fun

Is dit van enige kwaliteit?
Lijkt me een leuke scooter voor in de stad, scheelt weer parkeergeld.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:30

Twhomp

Stayin' Alive

Iets met: als het te goed lijkt om waar te zijn...

Spul zal best rijden, maar verwacht geen erfstuk.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

Wom

Mijn oom heeft dergelijke scooters een tijdje verkocht in België. Ongeveer de helft kon direct terug omdat ze na 50km al motorisch defect waren. Mijn advies: doe het niet. Overigens klopt het wel wat je zegt, zijn allemaal dezelfde motoren die gebruikt worden.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:33

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Jakkes 4-takt van bedenkelijke kwaliteit. Ik zou er omheen lopen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Rij zelf al jaren met Chinese 4takt motortjes rond.. Kocht 2,5 jaar geleden een brommer met 50cc, die heeft nu ongeveer 15.000 gelopen zonder noemenswaardige problemen. Gewoon olie vervangen op z'n tijd en er is niets aan de hand.. Vrienden van mij hebben brommertjes met die motoren en zelfde ervaringen :)

edit: ik heb alleen ervaring met de Skyteam motortjes..

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 09-09-2007 21:04 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-04 17:28
Glashelder schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:43:
Rij zelf al jaren met Chinese 4takt motortjes rond.. Kocht 2,5 jaar geleden een brommer met 50cc, die heeft nu ongeveer 15.000 gelopen zonder noemenswaardige problemen. Gewoon olie vervangen op z'n tijd en er is niets aan de hand.. Vrienden van mij hebben brommertjes met die motoren en zelfde ervaringen :)
Ik heb ook wel wat ervaring met die dingen. Als je aan de Chinese spullen gaat moet je een redelijk Chinees merk kiezen. Bijvoorbeeld Jincheng of Skyteam. Motorisch zijn deze brommers goed. Het zijn replica's van de bekende Honda 4takt blokken. Verkrijgbaar van 50cc tot 200cc ofzo. Die Chinese blokken zijn wel wat slechter dan echte Hondablokken natuurlijk, ik geloof dat die Chinezen snel te neiging hebben tot gare kleppen.
Qua mechanica weet ik dat vooral de schokbrekers en voorvorken niet alles zijn.

TS: Verwacht van die scooter niet teveel, vooral geen kracht. Een begrensd 4takt blok trekt wel redelijk op vanaf stilstand, maar eer je bij de 45 bent ben je al verder. Meestal zijn ze begrensd op vliegwiel, hoewel, met variateur zit er mss daar wel een ringetje op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:15

franssie

Save the albatross

zitten wel mooie tussen voor weinig!

Ze schijnen zelfs 65 te gaan volgens de EU waarschuwing op http://ec.europa.eu/consu...reate_rapex.cfm?rx_id=143

misschien dat ik deze wel ga kopen :D

/edit: max belasting 85Kg, da's niet zoveel natuurlijk... kan m'n meissie niet achterop :S

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 09-09-2007 21:03 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 14:20

Sick Nick

Drop the top!

Wij hebben geen showroom en verlenen geen service in het land. U hebt garantie op onderdelen. Defecte onderdelen worden in de garantietijd gratis omgeruild (niet vervangen). De vermelde prijzen gelden niet bij onze dealers.
Als er dus wat kapot is gaat het eerst naar china en dan een onderdeel terug, vervangen moeten ze natuurlijk een voorraad hebben en dat heb je niet als chinese-scooter-dozenschuiver. En geen service dus als ie er mee stopt heb je pech? Klinkt niet echt lekker :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja, volgens mij heeft een kennis van me z'n ding, scheen maar matige kwaliteit te zijn en hij kreeg al bijna gelijk dat een rubberpakking los liet en z'n benzine leiding verstopte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
" Wat te verwachten "

Tja, het is een koopje, dus je verwacht geen Honda kwaliteit.

Het moet het gewoon doen waar het voor bedoelt is.

Mijn inziens is dat 10.000 kilometer probleemloos rijden.

Blokjes die na 50km ploffen klinkt als niet goed inrijden.
Als ze in 1000 en 1 van die brommers het zelfde blokje inbouwen, kan het gewoon niet slecht zijn. Anders krijgen ze immers alles linea recta weer onder garantie retour.

Na wat gegoochel kan ik er weinig op het internet over vinden.
ze zouden toch ook elders in Europa verkocht moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Van de site:

" Ziet u bij ons op de site een scooter die u graag zou willen aanschaffen en u wilt ondersteuning vraag ons dan naar de dichts bijzijnde dealer of wederverkoper. Is die er niet, ga naar uw favoriete scootershop en vraag of zij het type bij ons willen bestellen. Inclusief onderhoud, service en garantie betaalt u dan wel meer dan via internet. Ga niet met uw, via internet aangeschafte, scooter naar een scootershop! Zij zullen de scooter afkraken en proberen u zo snel mogelijk een andere te verkopen "

Dat laatste zinnetje maakt de boel twijfelachtig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-05 11:13

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Het model is gejat van Kymco (zoek maar eens op "Kymco Filly") en die Kymco's zijn wel aardige scooters. Als het blok onder die namaakversies hetzelfde is als onder de Filly, dan rijdt 'ie ongeveer 1:33, is 'ie begrenst op de vario, uitlaat en op de toeren via een toerenbegrenzer (ontgrenst gaat 'ie 70~75) en met een powerfilter eronder maakt 'ie een erg leuk geluid.

Als het kapot gaat kan je echter nergens terecht, omdat die scooters nooit echt populair zijn geweest in NL. Er zijn dus ook bijna geen onderdelen voor te krijgen.

Ik zou als ik jou was gewoon een goedkope scooter van Peugeot of Piaggio/Gilera/Puch kopen. Dan heb je veel meer kans dat je ergens terecht kan als 'ie kapot gaat en bovendien zijn die ook nog eens een stuk betrouwbaarder.

edit:
Een Filly kost nieuw overigens net geen 2000 euro en Filly's zijn al van redelijk twijfelachtige kwaliteit. Dus als je zo'n goedkoop Chinees namaakding ziet voor 900 euro, dan moet er al een belletje bij je gaan rinkelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhannie op 09-09-2007 21:26 ]

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Vorig jaar tijdens vakantie op zo'n ding gereden in zuid Frankrijk, van het merk Nytrox. Vlak en bergaf max 40km/u en bergop <20km/u (bij een flinke helling stond ie stil). Was ook zeker niet zuinig. Zou gewoon een tweedehands Peugeot Vivacity kopen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Stinger_Ventura schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:15:
Van de site:

" Ziet u bij ons op de site een scooter die u graag zou willen aanschaffen en u wilt ondersteuning vraag ons dan naar de dichts bijzijnde dealer of wederverkoper. Is die er niet, ga naar uw favoriete scootershop en vraag of zij het type bij ons willen bestellen. Inclusief onderhoud, service en garantie betaalt u dan wel meer dan via internet. Ga niet met uw, via internet aangeschafte, scooter naar een scootershop! Zij zullen de scooter afkraken en proberen u zo snel mogelijk een andere te verkopen "

Dat laatste zinnetje maakt de boel twijfelachtig :X
Mja valt wel mee. Vrienden van me hebben bij die shop al eens blokken besteld en omgeruild dus valt wel mee. Beetje flauw dat ze dat erin zetten natuurlijk maar een scooterwinkel zal zo'n ding wel afkraken. Terwijl Piaggio's die ze verkopen tegenwoordig ook gewoon uit China komen ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105012

Vorig heb ik een scooter van het merk Baja gereden, ook erg goedkoop. Reed een nette 50 km/u, en eigenlijk geen noemenswaardige problemen mee gehad. Slechts een maand op gereden omdat ik een tomos had gekocht, maar heb toen die scooter gegeven aan mijn broer. Die rijd er nog steeds op, en ook daar is nog geen probleem meegeweest. Als je er zuinig genoeg meedoet, zijn olie om de zoveel tijd vervangt kan je daar voor weinig, veel plezier aan beleven :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:55
Die dingen zijn inderdaad allemaal Chineese import. Ze zijn te bestellen via Target in Eindhoven (die importeerd ze ook). De inkoopprijs is ongeveer 400-450 euro exclusief BTW. Ze hebben daar ook gewoon alle reserve onderdelen (eigenlijk alles van dat ding hebben ze wel een reserve onderdeel). Ze hebben daar ook van die Chinese quads, choppers, noem het maar op...
Zijn dezelfde als die je een aantal jaren geleden gratis bij een bankstel kreeg.
Ik heb ook wel eens gezien dat die custom modelen verder customizen door ze bijvoorbeeld roze te spuiten.
Ik geloof niet dat het echt slechts spul is, verwacht natuurlijk geen wereldwonder op wielen, maar voor dat geld kun je er wel aardig mee vooruit.
Zelf zou ik dan toch eerder een 2ehands Honda, Yamaha, noem het maar op kopen.

Die dingen kosten gewoon geen zak... Maar denk niet dat ze die Honda's etc veel duurder inkopen hoor, die zijn echt niet zo veel durder qua inkoopsprijs.

[ Voor 28% gewijzigd door eX0duS op 09-09-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Glashelder schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:26:
[...]

Mja valt wel mee. Vrienden van me hebben bij die shop al eens blokken besteld en omgeruild dus valt wel mee. Beetje flauw dat ze dat erin zetten natuurlijk maar een scooterwinkel zal zo'n ding wel afkraken. Terwijl Piaggio's die ze verkopen tegenwoordig ook gewoon uit China komen ;)
Een Piaggio heeft echter wel een kwalitatief veel beter blok dan zo'n goedkoop Chinees namaakapparaat. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Ben even wat verder aan het lezen.

Heb al aardig wat gevonden, nog geen negatieve berichten overigens ( ook niet positief trouwens!) .

Wel al een service manual en zelfs een work about hoe je hem van de begrenser af haalt.

Zelfs een complete beschrijving met foto's hoe je de cylinder en kop moet vervangen.

Al met al lijkt het me een " Mooi Project" voor iemand die het leuk vind.
Techniek is simpel en praktisch, gewoon veel zelf sleutelen als je daar zin in hebt.

Denk wel dat het " waar voor je geld is" tov een 2.500,- kostende scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Stinger_Ventura schreef op zondag 09 september 2007 @ 23:48:
Ben even wat verder aan het lezen.

Heb al aardig wat gevonden, nog geen negatieve berichten overigens ( ook niet positief trouwens!) .

Wel al een service manual en zelfs een work about hoe je hem van de begrenser af haalt.

Zelfs een complete beschrijving met foto's hoe je de cylinder en kop moet vervangen.

Al met al lijkt het me een " Mooi Project" voor iemand die het leuk vind.
Techniek is simpel en praktisch, gewoon veel zelf sleutelen als je daar zin in hebt.

Denk wel dat het " waar voor je geld is" tov een 2.500,- kostende scooter.
Precies, als het een kopie honda motor is kan het niet moeilijk zijn, proven technologie uit de jaren 50 zeg maar.
Voor de rest is een brommer niet zoveel meer dan een fiets met veel electrische kabels - daar is wel uit te komen. Enige waar ik me zorgen over maak is de sterkte van het frame, zou toch wel eens een proefrit willen maken om te voelen of ie wel een beetje stijf is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 23:06

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik hoor nog niemand over de veiligheid van zo'n apparaat. Hoe zit het bijvoorbeeld met de remmen, de tank, de brandstofleidingen etc.

Ik weet niks van scooters, maar als ze dingen even slecht zijn als de auto's uit china (landwind, briliance) dan zou ik er maar niet aan beginnen.

Het verschil in prijs moet ergens inzitten. Dus slechtere materialen en zo min mogelijk manuren. Dus ook zo min mogelijk controle en testen ??

Ik reed vroeger gewoon Honda, Kost misschien wat meer, maar je weet wel zeker dat het kwalitatief goed in elkaar steekt.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:37

-tom-562

Oliesjeik

Remmen e.d. zal het wel goed mee zitten, zo'n ding krijgt niet zomaar een EU-keur.
Ik zou er meteen 2 kopen, dan ehb je er meteen eentje voor reserve-onderdelen. Kapwerk enzo zal wel lastig zijn. Motorisch zal wel het e.e.a. te krijgen zijn, die blokken zijn volgens mij gebaseerd op de 4-takt 50/70/110cc blokken van honda.
Verder schijnt zo'n boatin ofzoiets wel een vrij goede chinese fabrikant te zijn

Vaak bu'j te bang!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:08
Nog een goedkope scooter (sort of)
Dit is een 3-wieler met 150 ccm motor (8 kW), en een topsnelheid van 75 km/uur.
Goedgekeurd door het RDW als auto (!), dus met B-rijbewijs te besturen.
Geen helmplicht, en parkeren in fietsenstalling...

Afbeeldingslocatie: http://brick159.hyves.org/103500001-103550000/103526401-103526500/103526488_6_ybdS.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://brick159.hyves.org/103500001-103550000/103526401-103526500/103526496_6_FC04.jpeg

Het schijnt een chinees ding te zijn. Meer info in een artikel van Blik op Nieuws.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

tazmaniankoala schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:04:
Nog een goedkope scooter (sort of) Het schijnt een chinees ding te zijn. Meer info in een artikel van Blik op Nieuws.
Het lijkt een beetje op een opgevoerde scootmobiel met die achterwieltjes en dat stoeltje. Ik zou er geen 75 mee durven rijden :)
Wel jammer, want zo'n drie wieler kan heel mooi zijn. http://www.carver-worldwi....asp?S_ID=28&A_ID=42&nc=1 (is vast ook wel een heel stuk duurder).

[ Voor 16% gewijzigd door Marzman op 13-09-2007 22:23 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Stinger_Ventura
Ben weer wat verder aan het surfen.

Kom nu ook geregeld dingen tegen op Marktplaats die door meer lokale aanbieders inclusief garanties worden aangeboden.

Zoals deze: http://www.marktplaats.nl...252FAGomdlU%26fta_ind%3D4

De kenmerken in de advertentie zijn meestal
4 takt motor
dubbele zijstandaard
50QM motor type
Trommelremmen achter

Overweeg toch sterk om zo'n ding te gaan aanschaffen.
Bij bovenstaande toko ben je voor 749,- euro klaar inclusief kenteken e.d.
Geen beperkingen in de garantie, dus dan mag ik er als onozele consument vanuit gaan dat het 1 jaar inclusief arbeid is.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Paddixx schreef op zondag 09 september 2007 @ 21:50:
[...]

Een Piaggio heeft echter wel een kwalitatief veel beter blok dan zo'n goedkoop Chinees namaakapparaat. :P
Piaggio/Rotax blokken zijn van europees design maar worden door Chinezen gemaakt. Skyteam/Jincheng blokken zijn Japans design (Honda) maar worden ook door de Chinezen gemaakt.

Zie het verschil niet :P De prijzen zijn er ook naar, een zipje koop je tegenwoordig al voor 1300,- :P

[ Voor 8% gewijzigd door Glashelder op 13-09-2007 23:10 ]

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Als ik een viertakt scooter moest kopen werd het gewoon een Honda Zoomer. Nothing beats that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 19:51

unclero

MB EQA ftw \o/

Als ik een Chinese 4-takt zou moeten kopen (wat ik wellicht doe zodra mijn huidige broem verouderd is) zou ik denk ik voor de Jincheng Knight gaan :D.

Valt lekker aan te sleutelen/customizen, zoals deze meneer heeft gedaan ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
unclero schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:23:
Als ik een Chinese 4-takt zou moeten kopen (wat ik wellicht doe zodra mijn huidige broem verouderd is) zou ik denk ik voor de Jincheng Knight gaan :D.

Valt lekker aan te sleutelen/customizen, zoals deze meneer heeft gedaan ;).
Die dingen zijn echt klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Valt TGB ook onder zo'n vaag chinees merk? Het bestellen van onderdelen duurde daarbij ook _erg_ lang namelijk. Ook heeft ie telkens problemen en valt hij veel uit bij stationair draaien ook al is hij 3x afgesteld.

Goedkoop is duurkoop, echt waar.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Glashelder schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:09:
[...]

Piaggio/Rotax blokken zijn van europees design maar worden door Chinezen gemaakt. Skyteam/Jincheng blokken zijn Japans design (Honda) maar worden ook door de Chinezen gemaakt.

Zie het verschil niet :P De prijzen zijn er ook naar, een zipje koop je tegenwoordig al voor 1300,- :P
Het verschil is dat er voor een Pia blok veel meer te krijgen is, er kwalitatief betere onderdelen in zitten en dat vervangende onderdelen goedkoper zijn. De krukas van een Hyosung Rush draait bijvoorbeeld al bijna kapot als je alleen een expansie-uitlaat aan je blok hangt. Bij een Pia blok kan je met een laagtoerige 70CC clinder (DR70 bijvoorbeeld), een Yasuni R en een 17mm carb nog makkelijk de 15.000 kilometer halen zonder iets te hoeven vervangen. Dat hoef je met zo'n goedkoop Chinees apparaat niet te proberen. :p

Een Zip SP is standaard ook watergekoeld en heeft standaard al een 17mm carb waardoor die meer trekkracht heeft dan andere scooters. Dat zijn ook dingen die zo'n goedkope scooter niet heeft (en ook nooit zal hebben).
Dennahz schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:05:
Valt TGB ook onder zo'n vaag chinees merk? Het bestellen van onderdelen duurde daarbij ook _erg_ lang namelijk. Ook heeft ie telkens problemen en valt hij veel uit bij stationair draaien ook al is hij 3x afgesteld.

TGB is geen onbekend merk, maar het is wel een slecht merk.

[ Voor 15% gewijzigd door Rhannie op 14-09-2007 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennahz schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:05:

Taiwan Golden Bee (Traditional Chinese: 台灣金蜂; Pinyin: Táiwān Jīn Fēng, also known as TGB) is a Taiwanese manufacturer of scooters, ATVs, and engines in general. The company was established by Chi-Fu Chang, who had previously run the Taiwanese division of Vespa and applied the manufacturing techniques from this to TGB.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik vind het op zich wel meevallen, als je die filmpjes op youtube kijkt (wel op jincheng knight zoeken en niet op dax of monkey ;)).. En met wat naar voren geschoven forward controls en een breder stuur heb je toch een beetje een bobber idee (maar dan voor een gunstiger prijs in aanschaf en gebruik).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146790

franssie schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:59:

Ze schijnen zelfs 65 te gaan volgens de EU waarschuwing op http://ec.europa.eu/consu...reate_rapex.cfm?rx_id=143

/edit: max belasting 85Kg, da's niet zoveel natuurlijk... kan m'n meissie niet achterop :S
Sja, wat doe je dan.
De scooter of je vriendin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

franssie schreef op zondag 09 september 2007 @ 20:59:

Die Chinese jatfabrikanten hebben ook echt 0,0 fantasie, heh? :O

[google=aprilia mojito]
[google=aprilia mojito custom]
[google=aprilia mojito special]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Er staat ook dit bij;

Ledig gewicht: 89(kg)
Max belading: 85(kg)

Met anderen woorden kan je dr niet met zn 2en op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik vertrouw die chinese rotzooi niet. Het is op dit moment helemaal hip om in china middels minimale uitgaves maximaal geld binnen te halen, beetje kapitalistisch in communistisch china zeg maar. ;)

Dingen zoals kwaliteitscontrole en dergelijke vinden ze dus ook maar onzin, veel jatwerk en dan slecht uitgevoerd. (Zie ook de auto's.)

Persoonlijk zou ik me er dus niet aan wagen of er tussen al die rotzooi toevallig ook wat goeds zit.

En even, voordat mensen er mee komen, tuurlijk wordt er wel meer geproduceerd in china, maar westerse bedrijven die spul in china laten produceren, houden er wel een europese/japanse kwaliteitscontrole op na...

Geproduceerd in china zegt dus niet zoveel, maar geproduceerd in china door chinezen "ontwikkeld" met een chinese mentaliteit, da's weer heel wat anders. ;)

Ik bedoel, de specs lijken misschien leuk, maar dat zegt niets over de degelijkheid. Frame kan slappe breekgevoelige rotzooi zijn, etc.

Overigens, als er iets lame is, is het wel zo'n chopperbrommer. Om te beginnen zijn ze harstikke klein, en dan komt er zo'n *pwwwwwoooooooooaaap* geluidje uit. :X

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 14-09-2007 23:42 ]

Aannames zijn fataal.

• eX0duS
  • Laatst online: 16:55
Ik zou idd ook voor die 800 euro's een goede 2ehandse kopen. Voor 800 euro kun je echt wel wat moois krijgen...

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

GaMeOvEr schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:40:
Ik vertrouw die chinese rotzooi niet. Het is op dit moment helemaal hip om in china middels minimale uitgaves maximaal geld binnen te halen, beetje kapitalistisch in communistisch china zeg maar. ;)

Dingen zoals kwaliteitscontrole en dergelijke vinden ze dus ook maar onzin, veel jatwerk en dan slecht uitgevoerd. (Zie ook de auto's.)

Persoonlijk zou ik me er dus niet aan wagen of er tussen al die rotzooi toevallig ook wat goeds zit.

En even, voordat mensen er mee komen, tuurlijk wordt er wel meer geproduceerd in china, maar westerse bedrijven die spul in china laten produceren, houden er wel een europese/japanse kwaliteitscontrole op na...

Geproduceerd in china zegt dus niet zoveel, maar geproduceerd in china door chinezen "ontwikkeld" met een chinese mentaliteit, da's weer heel wat anders. ;)

Ik bedoel, de specs lijken misschien leuk, maar dat zegt niets over de degelijkheid. Frame kan slappe breekgevoelige rotzooi zijn, etc.

Overigens, als er iets lame is, is het wel zo'n chopperbrommer. Om te beginnen zijn ze harstikke klein, en dan komt er zo'n *pwwwwwoooooooooaaap* geluidje uit. :X
toon volledige bericht
Tja, totdat je er een fatsoenlijke open uitlaat op zet en dan lijkt zo'n kleine 4-takt ineens heel veel op een soort van mini-harley... Er zijn wel goede chinese bromfiets merken, Skyteam, Jincheng enzo dat zijn goede honda kopie's.

Vaak bu'j te bang!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Wat die chinezen vaak doen om hun producten te beta-testen is door ze in afrika, azie, rusland en andere derdewereldlanden te dumpen.. Een zeer beproefde truc die ze van de Japanners hebben afgekeken.

Dergelijke brommers worden dan vaak als bouwpakket verscheept om ze nog goedkoper te maken. Een beetje vakman in donker Afrika heeft geen handleiding nodig om zo'n ding in elkaar te zetten, en als deze het ding niet stevig genoeg acht bakt ie zelf wel een frame.
GaMeOvEr schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:40:
Valt wel mee ;) 't is viertakt..

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ja, maar dat is een motor. Die hebben sowieso een grotere cilinderinhoud en daardoor ook een beter geluid. :P

Dit is een beter voorbeeld van hoe zo'n 50CC vietakt klinkt. :P

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:21

Dennahz

Life feels like hell should.

Paddixx schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:07:
[...]

[...]

TGB is geen onbekend merk, maar het is wel een slecht merk.
Helaas wel ja. ;( Moet er nu weer vanaf zien te raken.

Twitter

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

unclero schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:20:
Wat die chinezen vaak doen om hun producten te beta-testen is door ze in afrika, azie, rusland en andere derdewereldlanden te dumpen.. Een zeer beproefde truc die ze van de Japanners hebben afgekeken.

Dergelijke brommers worden dan vaak als bouwpakket verscheept om ze nog goedkoper te maken. Een beetje vakman in donker Afrika heeft geen handleiding nodig om zo'n ding in elkaar te zetten, en als deze het ding niet stevig genoeg acht bakt ie zelf wel een frame.

[...]

Valt wel mee ;) 't is viertakt..
Valt wel mee? Heb je wel eens een echte chopper gehoord? :P

Aannames zijn fataal.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Paddixx schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:12:
Ja, maar dat is een motor. Die hebben sowieso een grotere cilinderinhoud en daardoor ook een beter geluid. :P
Nee, dat is gewoon een jincheng knight 50cc :P.
Dit is een beter voorbeeld van hoe zo'n 50CC vietakt klinkt. :P
Dat is dan weer de singa, dat is inderdaad een mini-dingetje ;).
GaMeOvEr schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:58:
Valt wel mee? Heb je wel eens een echte chopper gehoord? :P
Ja :P. Het echte choppergeluid (dat geluid waarbij er een politiemacht uitrukt omdat ze denken dat er een schietpartij plaatsvind als jij de motor start) kom je natuurlijk niet aan. Je kunt met creativiteit met de uitlaten wel een eind komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Als je kijkt onder de 125-250CC scooters dan heb je het dus over motor. Waar je dus ook een motorrijbewijs voor nodig hebt. Deze kosten inclusief BPM, BTW en de rim-ram maar 1100 euro... w00t!

Daarmee zou je nog een files kunnen oplossen. Hoezo een ingebouwd navigatiesysteem van 2000 euro ofzo. gewoon motor als optie nemen. Moet je wat minder ver of is het weer lekker, hup op de motor

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

BoutWout schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:03:
Als je kijkt onder de 125-250CC scooters dan heb je het dus over motor. Waar je dus ook een motorrijbewijs voor nodig hebt. Deze kosten inclusief BPM, BTW en de rim-ram maar 1100 euro... w00t!

Daarmee zou je nog een files kunnen oplossen. Hoezo een ingebouwd navigatiesysteem van 2000 euro ofzo. gewoon motor als optie nemen. Moet je wat minder ver of is het weer lekker, hup op de motor
Ik loop al tijden te roepen dat de oplossing van de files ligt in inderdaad motorrijden / brommerrijden stimuleren, nog milieuvriendelijker ook als die Chinezen een beetje op willen schieten met het exporteren van die fantastische LPG en electromachientjes van ze ;). En waarom niet gewoon mensen met een autorijbewijs op 80cc brommers plaats laten nemen (of gewoon voor brommers het maximum omhoog naar 80cc na, uiteraard, invoering van de praktijkexamens voor brommerrijbewijzen).
Als ze dan toch bezig zijn kunnen ze gelijk zaken als helmen, pakken en laarzen in het goedkopere btw-tarief voor veiligheidsspullen gooien. Dan blijft er nog wat geld over voor een regenpak ;).

Statistisch gezien stappen de meeste mensen in hun eentje in de auto om een ritje van 7,5 km te maken. Mensen denken klaarblijkelijk dat er een groot gapend gat zit tussen de fiets en de auto. Natuurlijk is het verleidelijk om voor een kort ritje van nog geen 5km in de auto te stappen, ik heb ook zo'n ding, ondanks dat ik vroegah als scholier verder moest fietsen stapte ik vrolijk in de auto voor de kleinste eindjes. Toen ik daar in de garage een brommer naast kon zetten was dat afgelopen. Sindsdien pak ik deze voor al die lullige eindjes (dwz. minder dan 30km), binnen de stad kom je nog sneller vooruit dan met de auto, en je ziet de euros er niet uitvliegen als je gas geeft, tel uit je winst :*).

En 80cc is ook wel genoeg om buiten de bebouwde kom (muv de auto(snel)weg) met het verkeer mee te komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb mijn motor juist weg gedaan om dat ik hem te weinig gebruikte, met dat schijtweer hier in NL. Tuurlijk, heb je kleding voor etc, maar daar ben je ook weer de hele tijd mee aan het klooien.

Ik moet er niet aan denken dat er veel van de gemiddelde automobilist klungels opeens overstappen naar de motor. :X

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ik heb alledrie (motor, brommer em auto) en tot 20km is de brommer het snelste en het relaxte - lekker over fietspaden zonder auto's en zonder (veel) stoplilchten is makkelijker dan met de motor door de file ploegen (want sommige automobilisten ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

BoutWout schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 16:03:
Inderdaad! Dat is echt geniaal. :D

* Rhannie voegt dit alvast toe aan zijn verlanglijstje na "motorrijbewijs halen" :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

GaMeOvEr schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:36:
Ik heb mijn motor juist weg gedaan om dat ik hem te weinig gebruikte, met dat schijtweer hier in NL. Tuurlijk, heb je kleding voor etc, maar daar ben je ook weer de hele tijd mee aan het klooien.
Heb je ook als je op de fiets zit ;). En een beetje regenpak heb je in een minuut aan, en ik denk zelfs dat het minder geklooi is dan bijvoorbeeld in de auto stappen, gordel omgespen, autoradio erinduwen, uit de parkeerhaven / garage wurmen, enz.
Ik moet er niet aan denken dat er veel van de gemiddelde automobilist klungels opeens overstappen naar de motor. :X
Ik denk eerlijk gezegd dat juist die automobilisten overstappen die over enig verkeersinzicht cq vertrouwen in hun kunsten versus de overige weggebruikers beschikken. Aan de andere kant werkt dat ook erg 'helend'. Toen ik van de fiets overstapte op de auto begon ik veel netter te fietsen omdat ik me de schurft ergerde aan al die klungels op de fiets. Hetzelfde ervoer ik toen ik van de auto overstapte naar de motor, en begon ik netter auto te rijden.
Hoewel ik ook denk dat er veel jongeren die net hun autorijbewijs hebben maar geen geld voor een koekblik, over zullen stappen naar de 'ultralichte motorfiets' zoals ik het maar even noem :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik heb opzich ook wel interesse voor een
7505029 RETRO SCOOTER 50CC 4-TAKT - ZNEN ZX50QT-E - 25KM EEG
Afbeeldingslocatie: http://www.hmk.nl/IMAGES/Images/scooter/HT50QT-29_yellow.jpg

Alleen nu met al dat commentaar twijfel ik wel een beetje. Gaat de accu van deze dingen binnen een jaar dood ? Waar zou ik moeten opletten als ik hem eerst 9 maanden laat slapen ?

edit:

Is dit trouwens een betrouwbaar bedrijf aangezien je alles vooruit moet betalen

[ Voor 11% gewijzigd door B0MBACI op 21-09-2007 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:44
www.goodscoot.nl

€ 1500

Elektrisch, dus lage 'brandstof'-kosten. Maar de aanschafprijs is erg laag, dus of de kwaliteit goed is...

Atomstack X7 Pro 10w laser cutter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-05 14:47
B0MBACI schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:47:
Ik heb opzich ook wel interesse voor een
7505029 RETRO SCOOTER 50CC 4-TAKT - ZNEN ZX50QT-E - 25KM EEG
[afbeelding]

Alleen nu met al dat commentaar twijfel ik wel een beetje. Gaat de accu van deze dingen binnen een jaar dood ? Waar zou ik moeten opletten als ik hem eerst 9 maanden laat slapen ?

edit:

Is dit trouwens een betrouwbaar bedrijf aangezien je alles vooruit moet betalen
Lijkt wel verdacht veel op de Honda Shadow
Afbeeldingslocatie: http://img168.echo.cx/img168/8788/honda5yk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Zo dan, die prijzen kloppen echt niet.

25 Euro brandstofkosten per jaar. Alsof elektriciteit niks kost. :P

En de verzekeringspremie is ook erg afhankelijk van waar je woont. In de Randstad betaal je, als je nog nooit verzekerd bent voor een motor, auto of brommer, dik 100 euro per jaar.

Nee, koop dan maar gewoon een nieuwe Puch Zip SP voor iets minder. Dan heb je zekerweten een goede scooter.

m3gA
Die gasten bedenken nooit iets zelf, ze jatten gewoon modellen van andere fabrikanten. Die van goodscoot is ook een Kymco Filly rip-off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Paddixx schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:07:
25 Euro brandstofkosten per jaar. Alsof elektriciteit niks kost. :P
Voor consumenten kost elektriciteit op dit moment ongeveer € 0,20 per kWh. Voor € 25 heb je dus zo'n 125kWh. De meeste e-scooters rijden een km of 50 op een kWh. Voor € 25 aan elektriciteit rijd je dus 25 * 125 = 6250 km. Voorwaar niet verkeerd dacht ik zo (2,5 ct per km).

Dat gezegd hebbende, de meeste e-scooter fabrikanten zijn niet geheel eerlijk: de accu's van zo'n ding hebben niet het eeuwige leven en zulle periodiek vervangen moeten worden. Dat meldt bijna niemand. Hoe lang ze meegaan varieert met hoe je rijdt etc. maar reken op een cent of 5 per km aan vervangingskosten.

Omdat het onderhoud ook minimaal is (er is vrijwel niets wat stuk kan of afgesteld moet worden) rijd je echt goedkoop.

[ Voor 34% gewijzigd door JeroenH op 21-09-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

m3gA schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:02:
[...]

Lijkt wel verdacht veel op de Honda Shadow
[afbeelding]
Beter goed gejat dan slecht verzonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

B0MBACI schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:47:
Alleen nu met al dat commentaar twijfel ik wel een beetje. Gaat de accu van deze dingen binnen een jaar dood ?
Ik denk dat dat wel meevalt, en zelfs als de accu na een jaartje doodgaat, dan heb je voor een paar tientjes een nieuwe.
Waar zou ik moeten opletten als ik hem eerst 9 maanden laat slapen ?
De accu zou eens kunnen overlijden. Ik zou niet weten waarom je een scooter niet moet gebruiken. Al rijd je er maar een keer in de week mee (tochtje naar de friettent, of op een zonnige zondag even over de dijk), het is gewoon beter voor het beestje als je het regelmatig uit laat.
Paddixx schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:07:
m3gA
Die gasten bedenken nooit iets zelf, ze jatten gewoon modellen van andere fabrikanten. Die van goodscoot is ook een Kymco Filly rip-off.
Ik roep dat zelf niet al te hard, we hebben nog niet eens half gezien wat die lui allemaal produceren. Mijn oom is ingenieur en zit de helft van de tijd in China, en komt altijd terug met grootse verhalen over ontwikkelingen op het gebied van electrische en LPG voertuigen (ter illustratie, er rijden hier in Nederland maar een handvol LPG brommers rond.. Terwijl de electrische chopper-motorfietsen daar al van de band komen rollen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

unclero schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 14:56:
[...]

Ik roep dat zelf niet al te hard, we hebben nog niet eens half gezien wat die lui allemaal produceren. Mijn oom is ingenieur en zit de helft van de tijd in China, en komt altijd terug met grootse verhalen over ontwikkelingen op het gebied van electrische en LPG voertuigen (ter illustratie, er rijden hier in Nederland maar een handvol LPG brommers rond.. Terwijl de electrische chopper-motorfietsen daar al van de band komen rollen).
Ik doelde meer op de modellen die ze voor die goedkope brommers gebruiken. Alle goedkope brommers die in dit topic voorbij zijn gekomen, zijn kopieen van modellen van andere (duurdere) fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Elektrische brommers, wandingen! Erg leuk om een 50 kilometer per uur rijdend voertuig over het hoofd te zien omdat het geen geluid maakt, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:38:
Elektrische brommers, wandingen! Erg leuk om een 50 kilometer per uur rijdend voertuig over het hoofd te zien omdat het geen geluid maakt, bah.
Wel eens zelf op zo'n ding gereden? Nee? Dat dacht ik wel. Ik wel, een paar keer al het valt best wel mee.

In kleine straatjes - waar je toch niet hard rijdt, althans ik niet - horen voetgangers en fietsers je inderdaad niet maar dan kun je roepen of toeteren en door de lage snelheid gaat dat wel goed. Op grotere wegen waar je 45 rijdt is het geluid helemaal geen probleem omdat de waarneming van het verkeer dan toch vooral visueel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Paddixx schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:06:
Ik doelde meer op de modellen die ze voor die goedkope brommers gebruiken. Alle goedkope brommers die in dit topic voorbij zijn gekomen, zijn kopieen van modellen van andere (duurdere) fabrikanten.
Klopt, ten eerste is er een zeker verschil tussen hetgeen men in exporteert en hetgeen men in eigen land gebruikt.
Ten tweede is er ook de Hollandsche importeur/consument die graag voor een duppie op de eerste rang zit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Daarom moet je ook kijken en niet alleen afgaan op geluid.

Geen enkel probleem dus!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Dan kijk jij gewoon niet goed...
En daar ben je niet de enige in, zelfs op een motor met lawaai word je nog over het hoofd gezien |:(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 18:34:
[...]

Dan kijk jij gewoon niet goed...
wildhagen schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:49:
[...]

Daarom moet je ook kijken en niet alleen afgaan op geluid.

Geen enkel probleem dus!
Soms kun je niet kijken en moet je het op gehoor doen. Een geluidsloze fietser kun je dan nog wel voor schieten, maar een scooter die geen geluid maakt?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Idd, verbied alle fietsen, ze maken geen geluid!! :>

Vaak bu'j te bang!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 19:19:
[...]

Soms kun je niet kijken en moet je het op gehoor doen. Een geluidsloze fietser kun je dan nog wel voor schieten, maar een scooter die geen geluid maakt?
Nou, ik ben nog nooit alleen op het gehoor de weg overgestoken. Noem eens wat voorbeelden?

/▌

-tom-562 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 09:47:
Idd, verbied alle fietsen, ze maken geen geluid!! :>
Een fiets kun je met gemak voor schieten.
Marzman schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:14:
[...]

Nou, ik ben nog nooit alleen op het gehoor de weg overgestoken. Noem eens wat voorbeelden?
Uit een straatje rijden, en door de geparkeerde auto's het verkeer niet kunnen zien? Als er bomen langs de weg staan? Doordat er een scherpe bocht aan het einde van de weg zit? Soms kun je nou eenmaal niet 100% kijken, dan is het erg gemakkelijk om ook op het gehoor te werken. Als er dan een stille scooter met 50 voorbij scheurt.... auch.

En CanonG1, schreeuwen en toeteren? Eh.... lijkt mij met een helm op niet optimaal. En toeteren mag alleen in noodgevallen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 22-09-2007 14:46 ]

• Stinger_Ventura
Ik zag vandaag een Boatian rijden in amsterdam (leek een beetje op een Peugeot Squab).
Ding klonk goed, en had er aardig de sokken in. Trok flink hard op.

Viel me niet tegen.

• JeroenH
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 14:45:
Uit een straatje rijden, en door de geparkeerde auto's het verkeer niet kunnen zien? Als er bomen langs de weg staan? Doordat er een scherpe bocht aan het einde van de weg zit? Soms kun je nou eenmaal niet 100% kijken, dan is het erg gemakkelijk om ook op het gehoor te werken. Als er dan een stille scooter met 50 voorbij scheurt.... auch.

En CanonG1, schreeuwen en toeteren? Eh.... lijkt mij met een helm op niet optimaal. En toeteren mag alleen in noodgevallen :)
Nogmaals mijn vraag: Heb je wel eens op zo'n ding gereden?

Het is in de praktijk niet zo erg als het lijkt. Op plaatsen waar je veilig 45km/u kunt rijden is de stilte echt geen probleem, sommige auto's zijn in hun vrijloop ook zo stil dat je ze nauwelijks hoort. Kijken blijft dus altijd belangrijk. Andersom: op plaatsen waar het een probleem zou kunnen zijn zou je sowieso niet zo hard moeten rijden. Ik had in Weesp een geval: ik reed door wat kleine straatjes om even te oefenen en daar waren kinderen aan het spelen. Die hoorde mij niet aankomen, maar een kort en vriendelijk 'hoi' zorgde ervoor dat ze aan de kant gingen. Opgelost. En natuurlijk geldt altijd dat je als bestuurder moet anticiperen op je omgeving en de eigenschappen van je voertuig, maar ik vind de stilte zalig, niet meer dat vervelende geknetter.

Tip: huur of leen eens een middag zo'n ding, dan kun je er misschien wat meer gefundeerde zaken over zeggen ipv vermoedens. Het werkt echt! :)

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenH op 26-09-2007 10:09 ]

CanonG1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:07:
[...]

Nogmaals mijn vraag: Heb je wel eens op zo'n ding gereden?

Het is in de praktijk niet zo erg als het lijkt. Op plaatsen waar je veilig 45km/u kunt rijden is de stilte echt geen probleem, sommige auto's zijn in hun vrijloop ook zo stil dat je ze nauwelijks hoort. Kijken blijft dus altijd belangrijk. Andersom: op plaatsen waar het een probleem zou kunnen zijn zou je sowieso niet zo hard moeten rijden. Ik had in Weesp een geval: ik reed door wat kleine straatjes om even te oefenen en daar waren kinderen aan het spelen. Die hoorde mij niet aankomen, maar een kort en vriendelijk 'hoi' zorgde ervoor dat ze aan de kant gingen. Opgelost. En natuurlijk geldt altijd dat je als bestuurder moet anticiperen op je omgeving en de eigenschappen van je voertuig, maar ik vind de stilte zalig, niet meer dat vervelende geknetter.

Tip: huur of leen eens een middag zo'n ding, dan kun je er misschien wat meer gefundeerde zaken over zeggen ipv vermoedens. Het werkt echt! :)
Ik rij zelf een brommer met overduidelijke knetterende uitlaat, ik zit dagelijks een uur in het verkeer, dus ik weet waar ik het over heb. Soms is het als je uit een straatje komt lastig om het verkeer goed te zien, en dan zie je een stil voertuig al snel over het hoofd. Zelf reed ik vroeger op mijn MTB wel eens met 30 a 35 door de stad heen, en dat vond ik meestal doodeng.

Verder blijf ik erbij dat ik het vreemd vind dat jij het normaal vind dat je "hoi" moet zeggen om je kenbaar te maken, dat word al helemaal lastig met een intergraalhelm.

En het geknetter vind ik wel fijn, hoor ik gelijk in welk toerental ik zit ;)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Sorry maar als ik in de auto zit heb ik altijd lekker een muziekje aan en hoor ik ook niets van de omgeving? Ik begrijp dus ook niet wat het probleem is?

Voor voetgangers en fietsers is het een ander punt, omdat die veelal niet kijken. Maar dat probleem heb je dus ook op de fiets. Ik maak geregeld mee dat voetgangers zonder te kijken het fietspad oversteken en je toch soms aardige capriolen moet uithalen om ze te ontwijken.

Ik heb ook een aantal jaren scooter gereden (helaas verkocht), maar wil er binnenkort weer eentje aanschaffen voor woon-werk verkeer.
Gelukkig maakte mijn scooter destijds niet zoveel geluid, maar een stille scooter lijkt mij ideaal. Het enige wat mij nog tegenstaat is de range van die scooters, die vind ik momenteel nog te weinig om echt praktisch te zijn. Ik wil eigenlijk een scooter ter vervanging van de auto, omdat die krengen steeds meer gaan kosten per km. Als je dan constant je scooter moet inpluggen wordt het toch wel vervelend :)

Maar als ik de prijzen van de goedkope scooters zie, ga ik wel twijfelen over een electrische. Voor dat geld kan ik er dus 2 kopen (ook eentje voor mijn vriendin). Dat moet ook wel geloof ik, want je kan er niet met zn 2en op :)

[ Voor 10% gewijzigd door Kurios op 26-09-2007 10:34 ]

CanonG1, zo'n scooter huren is niet eens zo heel duur. Misschien maar eens een keertje doen dan, kijken of zo'n scooter een beetje trekkracht heeft, en hoe het rijd.

De range is idd niet alles, dat doe ik op het moment met mijn 170 km op een 4-liter tank wel iets beter (wat zich overigens naar 3.8 cent per km vertaald), alhoewel ik per dag niet meer dan 35 km rij, en hij 's avonds in het stopcontact kan.

• JeroenH
Kurios schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:30:
Het enige wat mij nog tegenstaat is de range van die scooters, die vind ik momenteel nog te weinig om echt praktisch te zijn.
Dat zal per persoon verschillen maar ik vraag me af hoeveel mensen op regelmatige basis meer dan 70km per keer afleggen.
want je kan er niet met zn 2en op :)
Jawel hoor, ik heb er probleemloos een stuk op gereden met twee man. Was wel een beetje inschuiven maar het ging perfect.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
CanonG1 schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:49:
[...]

Dat zal per persoon verschillen maar ik vraag me af hoeveel mensen op regelmatige basis meer dan 70km per keer afleggen.
Ben ik helemaal met je eens, maar toch lijkt het mij vervelend dat je eerst je scooter moet opladen voordat je kan rijden. Hoe lang duurt het opladen overigens om weer 70km te kunnen rijden?
Jawel hoor, ik heb er probleemloos een stuk op gereden met twee man. Was wel een beetje inschuiven maar het ging perfect.
Ik bedoelde zo'n goedkoop chinees ding van 800E met een max belasting van 85 kg. Kijk ik naar die voor en achtervork, kan ik me er iets bij voorstellen.

• JeroenH
Kurios schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:15:
Ben ik helemaal met je eens, maar toch lijkt het mij vervelend dat je eerst je scooter moet opladen voordat je kan rijden. Hoe lang duurt het opladen overigens om weer 70km te kunnen rijden?
Als de accu geheel leeg is duurt het laden zo'n 4-5 uur. Uiteraard duurt een deellading korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
in de grote stad zie je ze nu ontzettend veel rijden.
Vooral die retro scooters met zo'n rekje achterop zijn enorm populair.

Als die dingen en masse uit elkaar zouden vallen, dan zouden we dat ondertussen toch wel moeten weten?

Ze worden onder heel veel namen en merken en dealers verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

heb zelf TGB gereden, hier zat een morini blok in, was best een goed ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 22:15:
in de grote stad zie je ze nu ontzettend veel rijden.
Vooral die retro scooters met zo'n rekje achterop zijn enorm populair.
Met die glimmende vormen en chromen randjes bedoel je? Ja, ik heb ook al een keer verlekkerd naar zo'n ding zitten te kijken (en naar het meisje dat erop zat :P). Trekken ook lekker stevig op.

Als je er naar kijkt zie je gewoon voor je hoe die Italiaanse vliegtuigingenieurs na de oorlog in het café zaten: "Onze Duitse en Japanse collega's zijn maar brommertjes en motoren gaan maken.. Wat moeten wij doen?" "ik heb nog wel een startmotor van een vliegtuig, als jij me een neuswiel geeft, en jij bedenkt er iets aerodynamisch omheen dat ook nog comfortabel zit, dan hebben we wel iets." ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

unclero schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 10:16:
[...]

Met die glimmende vormen en chromen randjes bedoel je? Ja, ik heb ook al een keer verlekkerd naar zo'n ding zitten te kijken (en naar het meisje dat erop zat :P). Trekken ook lekker stevig op.

Als je er naar kijkt zie je gewoon voor je hoe die Italiaanse vliegtuigingenieurs na de oorlog in het café zaten: "Onze Duitse en Japanse collega's zijn maar brommertjes en motoren gaan maken.. Wat moeten wij doen?" "ik heb nog wel een startmotor van een vliegtuig, als jij me een neuswiel geeft, en jij bedenkt er iets aerodynamisch omheen dat ook nog comfortabel zit, dan hebben we wel iets." ;)
Waar ik mee zit is dat op de site van funracer staat
Ledig gewicht: 89(kg)
Max belading: 85(kg)

Het zou zonde zijn als je niet met zn 2en erop zou kunnen rijden :( Niemand die iemand kent die zo een scooter heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je dat dan zo serieus nemen? Ik heb laatst rond de 150kg aan lading getroken, en mijn brommer is er geen slag slechter door geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:25:
Moet je dat dan zo serieus nemen? Ik heb laatst rond de 150kg aan lading getroken, en mijn brommer is er geen slag slechter door geworden. :)
Dat weet ik dus niet. Bij de andere scooters die aangeboden worden staat wel >120kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Anoniem: 37526 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 17:25:
Het zou wel kunnen zijn dat als je m overbelast slijtage sneller toeneemt, en stelselmatig teveel overbelasten (zeg maar 2 x het maximum), het frame allerlei vouwneigingen kan gaan krijgen.

Er is een reden waarom het maximumgewicht erbij staat ;).

Maarre, nee, ik zou niet met z'n tween op zo'n ding gaan zitten. Een enkele keer zou wel kunnen, maar niet structureel of lange (vakantie)tourtochten, dan neem ik liever een Kymco Grand Dink (en dan de versie met chromen rims en assecoires (Goldwing-like) en topkoffer :>).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Als dat frame van dezelfde kwaliteit is van de oude Honda's, Kymco's en Peugeots, dan gaat het frame niet buigen, maar dan gaat 'ie gewoon scheuren bij de lasnaden. De lasnaaden bij de blokophanging van die scooter (op de plek waar het frame weer omhoog gaat, dus na het treeplankje) gaan er als eerst aan. Zulk soort frames zijn gewoon slecht uitgedacht en daardoor kunnen ze ook zo weinig hebben. Zoek maar maar eens op scooterfreaks.nl of scooterforum.net naar Honda Vision frames en vergelijk die eens met de frames van Speedfights, Aeroxen en SR's, dan zie je het verschil tussen hoe het wel en hoe het niet moet.

Honda Vision:
http://static.scooter-freaks.nl/fotos/4931_1.jpg
http://static.scooter-freaks.nl/fotos/72361_2.jpg

Yamaha Aerox (Eigenlijk is het een Nitro, maar dat is exact dezelfde scooter):
http://users.pandora.be/n...Nitro%20%232/DSC_4408.jpg
http://users.pandora.be/n...Nitro%20%232/DSC_4373.jpg

Een Speedfight frame zit nog even wat beter in elkaar, maar daar kon ik zo snel geen pics van vinden.

Maar dit is dus waarschijnlijk de reden waarom die goedkope scooters niet meer dan 85 kilo aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Maar die zijn ook voor hogere snelheden gebouwd toch? Weet niet wat ze af fabriek lopen, maar vast geen 45. Ik zou in ieder geval altijd een scooter in deze klasse kopen (SR, Aerox, Runner etc.) want die schrijven gewoon heel weinig af. Klasgenoot had een SR en heeft er voor 100 euro een jaar mee rondgereden. Even ontgrenzen en hij loopt zo 85 met een heel net verbruik van 1:40.
Pagina: 1