Het grote bromfietstopic

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Schouwen doen ze niet meer! Je moet nu naar de RDW om de brommer te keuren, brommer moet technisch in goede staat zijn (snelheid, geluid, remmen, verlichting etc). Kost 140 euro ofzo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Duss... net eventjes geslaagd voor mijn theorie-examen :D Morgen naar het gemeentehuis om het rijbewijs aan te vragen.
Verder heb ik voor ik examen ging doen nog eventjes gereden en hij heeft ongeveer twee weken stilgestaan, maar ik kon dus gewoon 10 minuten trappen voordat hij startte :( Daarna kon ik hem gewoon met de elektrische start opnieuw starten. Ik denk dat het de accu is. Kan iemand dit bevestigen?

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:13

Destruction

(ex-)Automonteur

Hij heeft 2 weken stilgestaan zeg je. Ik weet niet of je scooter nog een startonderbreker oid heeft, maar zo gek vind ik het niet dat na 2 weken stil staan je accu leeg is.. :)

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zag net deze langskomen op marktplaats (via brommerforum ;))

Fantic Oasis :9

Heb ik altijd al willen hebben.. Dakar tourbrommer met 22 liter tank. Nog wat koffers eraan, en dan lekker rondje Nederland op 1 tank doen :9.

Zal ik het doen? Die kans krijg ik niet snel meer. Ja, ik weet dat onderdelen krijgen een beetje lastig zijn, maar als het blok op is dan zie ik dan wel weer.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

*kwijlt*

Ik zou zeggen voor die prijs is het kijken alleen al waard. Ding is prachtig op zo te zien die kleine schade na. Geen idee hoe het blokje is. Maar zou je niet op het huidige frame een ander blok eronder kunnen zetten wat qua mounts op deze zou passen?

Vandaag word het vespacar schoonmaak en repareer dag :D. Zonet alle matten eruit getrokken. Die gaan straks gewassen worden met de hand. Daarna pak ik de hele binnenkant onder handen. Daarna lekker de buitenkant en de achterbak uitvegen :D

De ruitenwisser doet het weer. In het traject was blijkbaar een moertje losgetrild. Vastgedraaid en nu doet die het weer. Voor de rest moet ik nog steeds een grote beurt krijgen. Daarna opvoeren/begrenzer eruit flexen. Ben er helemaal klaar mee dat hij vrij veel vermogen mist in het bovensnelheid. Je hoort heel vaak dat hij gewoon heel hard na lucht begint te happen en dat te kort komt. Beetje teveel dus :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:49:
*kwijlt*

Ik zou zeggen voor die prijs is het kijken alleen al waard.
Voor die prijs kijk ik er ook graag naar in mijn eigen garage ;).
Dan is een paar keer per jaar naar buiten halen om te touren voldoende om 'de prijs eruit te halen'.
Ding is prachtig op zo te zien die kleine schade na.
Zo'n ding zonder schade is pas niet om aan te zien imho. :+
Geen idee hoe het blokje is. Maar zou je niet op het huidige frame een ander blok eronder kunnen zetten wat qua mounts op deze zou passen?
Zou best kunnen. Geenidee.
Eerlijk gezegd hoop ik dat een Chinees ofzo met zo'n soort brommer op de proppen komt.
Daarna opvoeren/begrenzer eruit flexen. Ben er helemaal klaar mee dat hij vrij veel vermogen mist in het bovensnelheid. Je hoort heel vaak dat hij gewoon heel hard na lucht begint te happen en dat te kort komt. Beetje teveel dus :+
Oh? Hoe hard wil je 'm laten gaan. Zul je altijd net zien dat als je 70 jakkert je een politiewagen achter je hebt ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:33:
[...]

Voor die prijs kijk ik er ook graag naar in mijn eigen garage ;).
Dan is een paar keer per jaar naar buiten halen om te touren voldoende om 'de prijs eruit te halen'.

[...]

Zo'n ding zonder schade is pas niet om aan te zien imho. :+

[...]

Zou best kunnen. Geenidee.
Eerlijk gezegd hoop ik dat een Chinees ofzo met zo'n soort brommer op de proppen komt.

[...]

Oh? Hoe hard wil je 'm laten gaan. Zul je altijd net zien dat als je 70 jakkert je een politiewagen achter je hebt ;).
Ik wil graag met belading ook nog rond de 40 tot 45 willen halen :) Dat is nu rond de 35. Wat imho nogal vrij extreem traag is... :/ Ook ben ik toch geen hardrijder :) Dus dat komt nog beter uit. Ik ga zometeen eventjes een stukje rijden heb ik net besloten. Mijn fiets van het station ophalen.... 8)7 Die staat daar op dit moment nog :+

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 17-04-2009 13:46 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Hoe ontzettend gaaf _/-\o_ Ik wist niet eens dat er tourbrommers bestonden :D Als ze daar een nieuw modelletje van uitbrengen ben ik verkocht, eindelijk eens iets anders dan een crosser, buikschuiver of supermotard :D
Ik zou zelf sowieso nooit een tweedehands brommer kopen, vooral omdat je niet weet wat ze allemaal hebben meegemaakt, maar ik kan me, zeker bij dit soort brommers, goed voorstellen dat iemand met voldoende technische kennis zoiets koopt :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

unclero schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:33:
Zul je altijd net zien dat als je 70 jakkert je een politiewagen achter je hebt ;).
Voordeel is wel dat hij niet op een rollenbank kan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:40:
[...]

Kan wel :+ Maar dan moeten ze beide tegelijk en dan op beide achterwielen plaatsen. Alles heel voorzichtig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 13:49:
Hoe ontzettend gaaf _/-\o_ Ik wist niet eens dat er tourbrommers bestonden :D Als ze daar een nieuw modelletje van uitbrengen ben ik verkocht, eindelijk eens iets anders dan een crosser, buikschuiver of supermotard :D
Mag ik je voorstellen:

Kinroad XT50 "Racing"
Afbeeldingslocatie: http://img174.imageshack.us/img174/3913/70511oe8.jpg
Betaalbare 4-takt, beetje sleutelen vereist (Chinese makelij), voor de kamikaze-piloten-jeugd zeer populair omdat via marktplaats plenty topkwaliteit blokken tot 125cc te koop zijn en plenty onderdelen. Is groot, comfortabel, en met koffers erop kom je door heel Nederland.

Jincheng Knight
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v167/Aragog/brommerzw1.jpg
Ook een Chinese 4-takt, ook met het bekende honda-blok, ook populair onder de customizers (tassen, highwaysteps, treeplankjes, uitlaten, etc). Overigens prima kwaliteit.

In het scooter-segment zijn er uiteraard plenty tourscooters..
Dan denken we aan de Peugeot Elystar, Kymco Grand Dink (50S), Kymco New Dink, enzovoorts.
TKing schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 17:40:
Dan schrijven ze alsnog een boete uit voor te hard rijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
unclero schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 18:31:
[...]
Mag ik je voorstellen:
Kinroad XT50 "Racing"
[afbeelding]
Die ziet er wel erg gaaf uit :D
Jincheng Knight
[afbeelding]
Die heb ik wel eens in het echt gezien, die viel me toch een klein beetje tegen. Weet alleen niet waarom :S Wel mooi ding verder :Y

Waar kun je dit soort brommers eigenlijk nieuw kopen? Hier in Grunn zou ik het in ieder geval niet weten :S Luytink heeft maar een beperkt aanbod, Gerard Mulder heeft dan wel een ruim aanbod, maar veel van hetzelfde ;( Wie kan er nog wat dealers in Groningen noemen? Wil toch eens serieus gaan rondkijken namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb net weer gereden, maar moest weer kicken :( En dat al na 3 dagen :( Toch de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Jincheng Knight Cruiser:
Afbeeldingslocatie: http://img.tweedehands.net/pics/00/01/18/45/17/1c.jpg
WANT
WANT
WANT

:9~

Heb maar eens wat brochures aangevraagd, want ik kan nergens vinden wat dat prachtige ding moet kosten ;( zal wel reteduur zijn zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:16:
Die heb ik wel eens in het echt gezien, die viel me toch een klein beetje tegen. Weet alleen niet waarom :S Wel mooi ding verder :Y
Hij is wat klein vergeleken met teh real thing..
Eigenlijk zou hij mij zelfs te klein zijn. Maar als ik hem zou kopen zou ik sowieso wat aan het stuur doen en aan de stepjes. En voor langere ritten zijn highway steps gewoon verplicht ;).
(stepjes vervangen voor treeplankjes, en het stuur hoger, of breder, of zo'n leuk hoog Japans brat-stuurtje :9 )
Waar kun je dit soort brommers eigenlijk nieuw kopen? Hier in Grunn zou ik het in ieder geval niet weten :S Luytink heeft maar een beperkt aanbod, Gerard Mulder heeft dan wel een ruim aanbod, maar veel van hetzelfde ;( Wie kan er nog wat dealers in Groningen noemen? Wil toch eens serieus gaan rondkijken namelijk :9
Er zijn niet veel dealers die ze in het assortiment gooien. Dit soort Chinees speelgoed is nogal risicovol. Jincheng en Skyteam staan wel bekend als vrij degelijk, maar Kinroad niet bepaald.
Op internet kun je ze natuurlijk wel kopen, maar daar zit risico aan, ik zou de gemiddelde mobieltjesboer/badkameronderdelenman het echt niet toevertrouwen om die dingen te gaan assembleren (ze worden als bouwpakket in China ingekrat) en alles netjes af te stellen en in te vetten enzo.
Gewoon even rondgaan en vragen of ze die doen, indien niet, of ze die willen doen. 'Chinees' heeft een beetje dezelfde aura als 'Italiaans' dertig jaar geleden. Bloedstollend mooi, veelgewilt, maar veel dealers peinsden er niet over..
Martinator schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 22:50:
Heb maar eens wat brochures aangevraagd, want ik kan nergens vinden wat dat prachtige ding moet kosten ;( zal wel reteduur zijn zeker
Bij de lokale brommerboer hebben ze er een staan (2e hands) voor 1750.. Nieuw zou hij ongeveer 2500 kosten. Of iets minder.

Edit:
Kijk ook eens bij het bekende 4-Stroke Bike Centre, dat zijn de experts op dit gebied in Nederland. Weliswaar niet in de provincie Groningen, maar zo ver is het nou ook weer niet ;).
(als je koopt kun je gelijk even inrijden onderweg van daar naar huis :*))

[ Voor 7% gewijzigd door unclero op 21-04-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nou, ik heb vanmiddag mijn rijbewijs opgehaalt en mijn scooter uitgeprobeerd. Waar ik er ~40 minuten over deed om naar school te fietsen, doe ik er nu 12 minuten over O-) Ik heb onderweg dan ook bijna t KM/h gereden Bekijk het derde plaatje eens O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat bedoel je precies met die post?

Heb je je kmteller eruit gesloopt? Je gaat toch niet zo'n stuurkaploze sjonmobiel van je Speedfight maken he? :|

* Destruction vindt dat altijd zo kansloos..

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nee, ik heb t KM/h gereden en die advertentie was alleen om aan te geven waar die t zich ongeveer bevind ;) Mijn kappen blijven er keurig op :) Mijn vrienden zeggen dat ik een sportstuurtje moet doen en het kenteken naast het achterwiel moet plaatsen zodat mijn achterspatbord eraf kan, maar ik vind dat er niet uit zien :N
Ik heb afgelopen zondag trouwens nog een radio ingebouwd. Hij moet alleen nog even aan de accu gehangen worden en voor de rest is hij klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
unclero schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:05:
Hij is wat klein vergeleken met teh real thing..
Eigenlijk zou hij mij zelfs te klein zijn. Maar als ik hem zou kopen zou ik sowieso wat aan het stuur doen en aan de stepjes. En voor langere ritten zijn highway steps gewoon verplicht ;).
(stepjes vervangen voor treeplankjes, en het stuur hoger, of breder, of zo'n leuk hoog Japans brat-stuurtje :9 )
Als ik dit mooie ding koop ga ik sowieso veel aanpassen, inderdaad een ander stuur en sowieso highway steps ;) Ben wel bang inderdaad dattie aan de kleine kant zal zijn, maar dat is mijn Tomos Revival nu ook wel :P
Er zijn niet veel dealers die ze in het assortiment gooien. Dit soort Chinees speelgoed is nogal risicovol. Jincheng en Skyteam staan wel bekend als vrij degelijk, maar Kinroad niet bepaald.
Op internet kun je ze natuurlijk wel kopen, maar daar zit risico aan, ik zou de gemiddelde mobieltjesboer/badkameronderdelenman het echt niet toevertrouwen om die dingen te gaan assembleren (ze worden als bouwpakket in China ingekrat) en alles netjes af te stellen en in te vetten enzo.
Gewoon even rondgaan en vragen of ze die doen, indien niet, of ze die willen doen. 'Chinees' heeft een beetje dezelfde aura als 'Italiaans' dertig jaar geleden. Bloedstollend mooi, veelgewilt, maar veel dealers peinsden er niet over..
Moet zeggen dat een stemmetje in mijn achterhoofd de hele tijd schreeuwt "CHINESE MEUK", maar hij ziet er gewoon zo leuk uit O+ Ik zal eens gaan bellen en mailen, kijken welke zaak toch eentje wil leveren voor little old me :P
Bij de lokale brommerboer hebben ze er een staan (2e hands) voor 1750.. Nieuw zou hij ongeveer 2500 kosten. Of iets minder.
Dat is nog best te doen, zeker als je nagaat dat de leukere crossbrommers toch wel beginnen rond de € 2500.
Edit:
Kijk ook eens bij het bekende 4-Stroke Bike Centre, dat zijn de experts op dit gebied in Nederland. Weliswaar niet in de provincie Groningen, maar zo ver is het nou ook weer niet ;).
(als je koopt kun je gelijk even inrijden onderweg van daar naar huis :*))
Thanks, die site kende ik niet! Moet ik me nu schamen? ;)
TKing schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:39:
Nee, ik heb t KM/h gereden en die advertentie was alleen om aan te geven waar die t zich ongeveer bevind ;) Mijn kappen blijven er keurig op :) Mijn vrienden zeggen dat ik een sportstuurtje moet doen en het kenteken naast het achterwiel moet plaatsen zodat mijn achterspatbord eraf kan, maar ik vind dat er niet uit zien :N
Ik heb afgelopen zondag trouwens nog een radio ingebouwd. Hij moet alleen nog even aan de accu gehangen worden en voor de rest is hij klaar :)
Kwam toevallig laatst nog bij Wegmisbruikers langs, kenteken mag niet naast het achterwiel gemonteerd worden, staat een stevige bekeuring voor (bij motoren was t geloof ik 160 euro :o) Denk er om dat je alleen doet wat je zelf mooi vindt!
Zo heb ik een tweede spiegel op mijn brommer gezet, terwijl de meesten de enige spiegel er juist af halen. Niet alleen vind ik het er mooier uitzien, het geeft me ook beter zicht rondom, en dát merk je zeker!

[ Voor 52% gewijzigd door Martin op 21-04-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 20:43:
Als ik dit mooie ding koop ga ik sowieso veel aanpassen, inderdaad een ander stuur en sowieso highway steps ;) Ben wel bang inderdaad dattie aan de kleine kant zal zijn, maar dat is mijn Tomos Revival nu ook wel :P
Hoe lang ben je? :>
Moet zeggen dat een stemmetje in mijn achterhoofd de hele tijd schreeuwt "CHINESE MEUK", maar hij ziet er gewoon zo leuk uit O+ Ik zal eens gaan bellen en mailen, kijken welke zaak toch eentje wil leveren voor little old me :P
Ach, Zundapp komt ook uit China, hoor je de fans ook niet over klagen ;).
En zolang je 'm bij een garage koopt kan er weinig misgaan. Het gaat pas fout als je ze bij Snelle Henkie of AllesVoorUwBadkamer.EU ofzo koopt.
Dat is nog best te doen, zeker als je nagaat dat de leukere crossbrommers toch wel beginnen rond de € 2500.
Yuh, als ik nu kijk wat ik voor mijn Peugeot schakelbrommer had betaalt denk ik van: hey, daar had ik een leuk autootje van kunnen kopen :/.
Thanks, die site kende ik niet! Moet ik me nu schamen? ;)
Nee, want die site kende ik ook nog niet.. Ik kende de naam wel tho'.

En nu ik het zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.4-strokebikecentre.com/pic-newbikes/1027376366-gr.jpg

:9~ :9~ :9~

Alleen meer dan 3000 euro :/.
Maar ja, daar krijg je dan wel een vers uit Japan geimporteerd exemplaar voor met aparte papieren :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hmmm.... dat 80+ rijden is wel leuk, maar je benzine gaat wel erg hard zo :| Ik heb gisteren getankt en vandaag alweer half leeg :+ Ik heb net terug van school 55-65 gereden en hij is ook een stuk rustiger, rijdt ook relaxter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Iets meer dan 1m90 geloof ik O-)
Ach, Zundapp komt ook uit China, hoor je de fans ook niet over klagen ;).
En zolang je 'm bij een garage koopt kan er weinig misgaan. Het gaat pas fout als je ze bij Snelle Henkie of AllesVoorUwBadkamer.EU ofzo koopt.
Zie ook Gamma, verkopen zo af en toe ook wel een Chinese scooter of twee. Zag vandaag zelfs een scooter in de Media Markt staan :X
Yuh, als ik nu kijk wat ik voor mijn Peugeot schakelbrommer had betaalt denk ik van: hey, daar had ik een leuk autootje van kunnen kopen :/.
Maar dan had je geen mooie Peugeot schakelbrommer gehad ;)
Nee, want die site kende ik ook nog niet.. Ik kende de naam wel tho'.

En nu ik het zie:
[afbeelding]

:9~ :9~ :9~

Alleen meer dan 3000 euro :/.
Maar ja, daar krijg je dan wel een vers uit Japan geimporteerd exemplaar voor met aparte papieren :>.
Ook nice :9~
TKing schreef op woensdag 22 april 2009 @ 15:59:
Hmmm.... dat 80+ rijden is wel leuk, maar je benzine gaat wel erg hard zo :| Ik heb gisteren getankt en vandaag alweer half leeg :+ Ik heb net terug van school 55-65 gereden en hij is ook een stuk rustiger, rijdt ook relaxter 8)
Hehe, hoe herkenbaar :P Als ik lekker aan het jakkeren ben doe ik zo'n 1:40, doe ik rustig aan en niet harder dan 60 haal ik makkelijk de 1:60 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Dan begint de Knight wel erg klein te worden.. Misschien ook maar een ander zitje erop beunen ;).
Zie ook Gamma, verkopen zo af en toe ook wel een Chinese scooter of twee. Zag vandaag zelfs een scooter in de Media Markt staan :X
Zelfs bij de Aldi hebben ze ze. :o
Maar dan had je geen mooie Peugeot schakelbrommer gehad ;)
...en daar kan geen auto tegenop. ;)

Ik ken geen auto waar, als je die ergens neerzet, in no time minstens 3 mannen omheen staan druk te discussieren. Ik ken geen auto waar, als je voor het stoplicht staat, er een wildvreemde chick op je afgelopen komt om te vragen of ze een lift mag. Ik ken ook geen auto die je ergens een half dagje kunt parkeren en een paar dagen later op internet foto's ziet met feetjes (lees: bunnygirls) erom gedrapeerd. Ik ken ook geen auto waar de motoragent, nadat hij je staande heeft gehouden, goedkeurend knikkend een rondje eromheen loopt en vervolgens honderduit begint te vertellen over een zundapp die hij ooit had.
Hehe, hoe herkenbaar :P Als ik lekker aan het jakkeren ben doe ik zo'n 1:40, doe ik rustig aan en niet harder dan 60 haal ik makkelijk de 1:60 :>
Tank je dan 95 of V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
V-Power bedoel je? Ik tank altijd Euro-95. Heb wel eens V-Power getankt, daar werd de brommer wel wat zuiniger van, maar volgens mij was het de kleine meerprijs niet eens waard. Hou me er ook niet al te veel mee bezig, bij een gemiddelde week tank ik elke week voor een euro of 4, praktisch niks dus :P

Bovendien is laatst mijn verzekeringspremie opnieuw berekend, de jaarlijkse verzekering kost me nu nog maar € 35,- :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Martinator schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 12:16:
Bovendien is laatst mijn verzekeringspremie opnieuw berekend, de jaarlijkse verzekering kost me nu nog maar € 35,- :D
En daar betaal ik er €135,- :'( Risicogroep, hé? :z
Reed vandaag door het centrum van een kleine, maar krappe stad achter iemand aan. Hij reed op een blauw kenteken met bijna 40, maar zo heen en weer dat ik met mijn (nog) voorzichtige rijstijl amper bij kon houden :X Tsjah, dan snap ik opeens waarom ik zoveel moet betalen aan verzekering :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

TKing schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 18:17:
[...]

En daar betaal ik er €135,- :'( Risicogroep, hé? :z
Reed vandaag door het centrum van een kleine, maar krappe stad achter iemand aan. Hij reed op een blauw kenteken met bijna 40, maar zo heen en weer dat ik met mijn (nog) voorzichtige rijstijl amper bij kon houden :X Tsjah, dan snap ik opeens waarom ik zoveel moet betalen aan verzekering :')
Ik mag 400 aftikken..... :/ :/ :/ (Moeder betaalt gelukkig aangezien het nog steeds een familiebezit is, maar de afgelopen 1400 kilometer ben ik de enige die erin heeft gereden... :P Er staat nu 1600 op de teller _/-\o_ :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ach ja, Groningen is geen risicostad, rij al 6 jaar schadevrij dus stevige no-claim korting opgebouwd, nieuwwaarde van de brommer was relatief laag (€ 1400 ongeveer), dus al met al is het wel te verklaren. Moet er wel bij zeggen dat ik vorig jaar nog bijna 80 euro moest afrekenen voor de verzekering, dus ik was wel blij verrast door die herberekening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:23

nFo

Is dat examen nog moeilijk ?
Wat voor k*t vragen kan je verwachten ? :X

Ik heb op 7 mei een examen voor die rijbewijs AM.
Dus ik zit een boekje van de ANWB door te lezen.
ANWB kent geen 4 takts. :')

[ Voor 8% gewijzigd door nFo op 26-04-2009 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Doe oefenvragen! Uit een boekje, op internet, whatever, 't is nog best pittig namelijk. Nagenoeg iedereen onderschat het theorie examen, maar het scheelt je een hoop gezeik als je 'em in één keer haalt. Ik had bij de derde poging vijf fout, dus geslaagd :D En naast mij zat een kerel die em ook had gehaald, maar dat mocht ook wel, want dat was zijn zeventiende poging :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Martinator schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:22:
Doe oefenvragen! Uit een boekje, op internet, whatever, 't is nog best pittig namelijk. Nagenoeg iedereen onderschat het theorie examen, maar het scheelt je een hoop gezeik als je 'em in één keer haalt. Ik had bij de derde poging vijf fout, dus geslaagd :D En naast mij zat een kerel die em ook had gehaald, maar dat mocht ook wel, want dat was zijn zeventiende poging :X
Ja wilde het in een keer halen, scheelt een hoop gereis naar hoogeveen van 1,5 uur en terug.
Dus toch nog is goed door lezen. :P
Nog een cd-rom besteld bij bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:22:
Ik moet zeggen, ik heb beide keren(zowel B als AM ) in 1 keer gehaald door achtelijk normaal na te denken en alleen oefenvragen maken :D Alle mensen om mij heen zeiden tegen mij dat ik het idd onderschatte, maar toch gehaald in 1 keer. Met nauwelijks echt leren. Vooral vragen maken en borden leren(dit is wel nodig!)
nFo schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:31:
[...]

Ja wilde het in een keer halen, scheelt een hoop gereis naar hoogeveen van 1,5 uur en terug.
Dus toch nog is goed door lezen. :P
Nog een cd-rom besteld bij bol.
Aaah Hoogeveen. Brings back memory's. Met 1 fout de zaal uitlopen met direct je eerste poging en de sjonny's en anita's om je heen zien zakken met 10 fouten soms nog voor de 4e keer... :| Waar woon je wel niet dat jij daarnaartoe gaat? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Touchdomex op 26-04-2009 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Touchdomex schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:34:
[...]

Ik moet zeggen, ik heb beide keren(zowel B als AM ) in 1 keer gehaald door achtelijk normaal na te denken en alleen oefenvragen maken :D Alle mensen om mij heen zeiden tegen mij dat ik het idd onderschatte, maar toch gehaald in 1 keer. Met nauwelijks echt leren. Vooral vragen maken en borden leren(dit is wel nodig!)
Ok, zal die borden nog is goed doornemen.
http://www.verkeerenwater...borden_en_verkeersregels/
Touchdomex schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:34:
[...]

Aaah Hoogeveen. Brings back memory's. Met 1 fout de zaal uitlopen met direct je eerste poging en de sjonny's en anita's om je heen zien zakken met 10 fouten soms nog voor de 4e keer... :| Waar woon je wel niet dat jij daarnaartoe gaat? :+
Woon in barger compascuum :') tegen duitsland aan.
Ik probeer te slagen zonder fouten. :7
Volgend jaar krijg je nog een dure praktijk examen erbij, dus wil het dit jaar nog even doen.

[ Voor 31% gewijzigd door nFo op 26-04-2009 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
nFo schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:43:
Volgend jaar krijg je nog een dure praktijk examen erbij, dus wil het dit jaar nog even doen.
Haha, precies hetzelfde zei ik bijna 6 jaar geleden ook _O- Toen zou het ook "binnenkort" ingevoerd worden, wat een lachertje. Ten eerste blijven ze het maar uitstellen, ten tweede gaat bijna geen enkele 16jarige 400-800 euro neerleggen voor een praktijkexamen :') De meeste 16jarige knuppels geven nog niet eens zoveel uit aan de brommer zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nFo schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:43:

Woon in barger compascuum :') tegen duitsland aan.
Ik probeer te slagen zonder fouten. :7
Dat is best een behoorlijk gat idd :D _O- Zie in Emmen altijd de bussen naar die plek des onheils gaan :+ Dacht dat het aan de andere kant van Emmen lag eigenlijk... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Martinator schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:54:
[...]

Haha, precies hetzelfde zei ik bijna 6 jaar geleden ook _O- Toen zou het ook "binnenkort" ingevoerd worden, wat een lachertje. Ten eerste blijven ze het maar uitstellen, ten tweede gaat bijna geen enkele 16jarige 400-800 euro neerleggen voor een praktijkexamen :') De meeste 16jarige knuppels geven nog niet eens zoveel uit aan de brommer zelf :P
Vind het praktijkexamen alleen maar goed, te veel 16 jarige die zonder enig besef overal langs rijden zonder op te letten en toch wel voorang denken te krijgen met hun brommer. Want ach brommers zijn heer en meesters van het fietspad en daar moet elke fietser dan wel direct voor aan de kant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Oh ik ben het ook zeker eens met een praktijkexamen hoor, gewoon het feit dat ze het blijven uitstellen is zo dom. Ook dom dat het zo duur moet zijn, maarja, dat kan ook niet anders natuurlijk. Zo lang ik mijn AMmetje maar mag behouden en geen praktijkexamen hoef te doen ben ik helemaal voor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op zondag 26 april 2009 @ 17:11:
Oh ik ben het ook zeker eens met een praktijkexamen hoor, gewoon het feit dat ze het blijven uitstellen is zo dom. Ook dom dat het zo duur moet zijn, maarja, dat kan ook niet anders natuurlijk. Zo lang ik mijn AMmetje maar mag behouden en geen praktijkexamen hoef te doen ben ik helemaal voor :>
In het begin is het behoorlijk handig om het verkeer te merken om je heen voordat je hem haalt. Vooral in de Apecar merk ik toch wel altijd dat het ander verkeer heel vreemd kan reageren. Les auto zelfde verhaal :+ Bewust vreemd rijden(als ik naast mijn vader zit dan doen mensen dat nooit 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Waar kan ik onderdelen scoren? Knipperlichtglaasje rechtslinksvoor is kapot bij mij. Vriend van me moest van mij een rondje over een plein rijden (:+) en toen hij hem van de standaard af haalde raakte hij een vuilnisbak :') Ook zoek ik nog een rood bolletje voor in mijn heldere achterlichtunit, maar die zijn nergens te krijgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-08 16:07
Kijk eens op www.easyparts.nl bij originele onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Een andere tip is zoeken naar een scootersloperij, danwel scooterboer die 2ehands spul verkoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Zow, zaterdag een leuke rit gehad..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pictarz/zooi/route_090425.jpg

Ik moest voor mijn werk in Soest zijn, dus ik reed om half 8 weg uit Nijmegen en kwam ongeveer iets over half 10 aan.
Rond een uur of half zes was ik daar klaar, en reed ik door naar Maarssen, naar mijn vriend.

Daar wat rondgehangen, en om half 11 reed ik weg, richting Nijmegen. Hopeloos verdwaald geraakt in Utrecht :/ (ja, ik had de route en alles uitgeprint op het dashboard gelegt, maar snachts richting orienteren is no-go, overdag orienteer ik op de zon en de bomen, maar dat werkt 's nachts natuurlijk niet ;)).
In Ede was ik ook weer flink verdwaald, uiteindelijk liep ik in een politie-alcohol-controle-fuik, dus ik kon daar lekker de weg vragen.
Ik: *wijst op kaartenmap* "volgens mij ben ik verdwaald.." :/
Agent: "jaaa, u moet denk ik zo en zo rijden dan.. waar moet u precies naartoe?" :)
Ik: "Nijmegen..." :>
Agent: "oef.. das nog een best eindje dan..." :o
Ik: "..ik kom net uit Maarssen.." :>
Agent: "..." :o
Agent: "Dat is toch een motor, mag ik hopen?"
Ik: "Nee hoor, gewoon een bromfiets.." :D
Agent: _/-\o_

Met groot licht rijden rouleert, zeker als de weg door het donkere bos gaat.. Ik baadde gewoon in het licht :*).

En op de terugweg maar drie brommers tegengekomen. Eentje was een mede-Elystar-rijder die stopte omdat hij dacht dat ik pech had (ik was gestopt om even wat te drinken en te roken ;)). De andere twee kwam ik tegen op de brug bij Heteren. Ik reed die brug namelijk op (fietspad) en zag ineens een busje achteruit, mijn richting uit rijden. :?
Ik seinen (dat pad is niet breed genoeg om mij er langs te kunnen laten), zij stoppen. Stapt zo'n vrouw uit. Komt een heel verhaal dat haar dochter haar belde dat ze op de brug gevallen was met de brommer, maar dat ze per ongeluk aan de verkeerde kant stonden. Uiteindelijk gaven ze mij de verbanddoos mee terwijl ik alvast naar de andere kant ging en zij eerst nog gingen mieren met een busje die langs paaltjes moest enzo.
Aan de andere kant aangekomen twee 16-jarige meisjes, allebei op een Skyteam Enduro, met beschermende spullen. Eentje had er een schaafwondje op haar been, heb dat gelijk behandeld. Hun helemaal verbaasd dat er een wildvreemde midden in de nacht aan komt zetten met een verbanddoos :').

Al met al een leuk dagje :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

unclero schreef op maandag 27 april 2009 @ 11:12:
Hun helemaal verbaasd dat er een wildvreemde midden in de nacht aan komt zetten met een verbanddoos
Kan ik me voorstellen }:O
Verder een leuk ritje man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Martinator schreef op zondag 26 april 2009 @ 16:54:
[...]

Zo te lezen gaan ze het dit keer wel echt doorvoeren. :X
In november ofzo, wordt een wet gewijzigd daarvoor.
Voor die 16t/m20 jarige sjonnies & mocro's lijkt het mij wel een goed idee, als je ziet hoe sommige rijden. :')
Alleen kost het weer een bak geld.
Filmpje: http://www.youtube.com/wa...0UUI&feature=channel_page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
:N
Trouwens, hoe verder je in het filmpje komt, hoe meer het begint te lijken op homoseksuele paringsrituelen :') nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ach, 's nachts maak je de gekste dingen mee, dus ik verbaas me er al niet meer over ;).
• Mistbank die zo dicht is dat het lijkt alsof er een witte muur op de weg ligt.
• 'Mistmeer' die zo ondiep is dat het tot mijn knieen komt, maar waardoor ik wel de weg onder me niet kan zien.
• Een keer toch maar het grote licht uitgezet toen een vent in de schijnwerpers kwam die snel zijn broek omhoogtrok terwijl een meisje in half ontklede toestand voor hem knielde ;(.
• Een keer een lifter meegenomen, mevrouw had de laatste trein gemist en ik stond te pauzeren bij een station terwijl zij belde naar het thuisfront dat zij de trein had gemist. "Ik kom daar toevallig langs, wilt u een lift? Als u deze reservehelm past." :>
• Een andere lifter liep langs de weg, in the middle of nowhere, en stak gewoon haar duim omhoog.
...enzovoorts..
Martinator schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:27:
[...]

:N
Trouwens, hoe verder je in het filmpje komt, hoe meer het begint te lijken op homoseksuele paringsrituelen :') nofi
Volgens mij vallen auto's/motoren/scooters + stunten/driften/enz ook onder het kopje "De opmerkelijk complexe paringsdans van het menschelijk mannetje". ;)
En ergens in het scooter-subforum van motor-forum is er iemand die roept: "Hey! die is van mij :'( "

[ Voor 21% gewijzigd door unclero op 27-04-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hier word ik pas droevig van:
Marktplaats - Tomos Revival
;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ratlook/Ratride onder de Tomosjes :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:06:
[...]

Ratlook/Ratride onder de Tomosjes :D >:)
En dan neproest op de tank aanbrengen met een quake logootje ofzo erop >:).
En bij ieder ritje proberen iets langs de weg te vinden dat je er aan kan hangen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/magdat.jpg

Mag dat ? :')
Ja als er geen trein aankomt, wel toch ? :X

[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 30-04-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

nFo schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:28:
[afbeelding]

Mag dat ? :')
Ja als geen trein aankomt wel, toch ? :X
Nee, je mag niet stil staan op een spoorwegovergang. Ik had die vraag goed *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

TKing schreef op donderdag 30 april 2009 @ 19:31:
[...]

Nee, je mag niet stil staan op een spoorwegovergang. Ik had die vraag goed *O*
Heb ik al eentje goed, als de rest ook zo moeilijk is dan haal ik het met twee vingers in de neus. :P
Bij een eventuele herkansing krijg je zeker niet de zelfde vragen of wel ?
Ga het niet 17x proberen.

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 30-04-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Nee. Volgens mij hebben ze een aantal vragen en elke keer pikken ze er 50 random vragen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Pfff.... bij Easy Parts kost één knipperlichtglaasje evenveel als een hele set knipperlichtglaasjes in carbon. Ik weet wel wat ik neem O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.easyparts.nl/partpics/010961337_hi.jpg
edit:
Ik zie dat ik 10 uur te vlot was met kicken. Please forgive me _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Krentenbol op 01-05-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

TKing schreef op donderdag 30 april 2009 @ 20:10:
Nee. Volgens mij hebben ze een aantal vragen en elke keer pikken ze er 50 random vragen uit.
Ja oke, anders was het wel erg easy. :P
Zoek nog een leuke 4 takt brommer/scooter.
Dacht aan een: Aprilia Sportcity One 50 4t. O+

Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/sportcity50.jpg

Dat vrouwtje zet ik wel in als schoonmaker. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

nFo schreef op vrijdag 01 mei 2009 @ 19:58:
Ja oke, anders was het wel erg easy. :P
Zoek nog een leuke 4 takt brommer/scooter.
Dacht aan een: Aprilia Sportcity One 50 4t. O+
Als ik aan 4-takt scooters denk, zou ik aan de volgende denken:

"Leuk"
- Piaggio Fly
- Aprilia Sportcity
- Kymco Agility

"Cruisen"
- Vespa LX50
- Malaguti Centro Retro

"Zwaar werk"
- Kymco New Dink
- Kymco People S

"Scene"
- Yamaha Giggle
- Honda Zoomer

Zoomer :9
Afbeeldingslocatie: http://think.bigchief.it/wp-content/files/2007/05/carhartt-honda-zoomer-3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik, of nouja, mijn GF meer, zit met een probleempje, ze heeft een Sym snorscooter, die ong. 45 gaat, rijd er best veel op, maar om de zoveel tijd loopt ie niet goed, en dat was nu weer het geval.
Probleem is volgens de zaak die hem een beurt gaf (en niet gewoon afstelt, incasseert en je weer weg stuurt) dat hij normaal gemaakt is om 76 mee te rijden, hier in NL wordt ie afgevoerd naar 25, en met wat rijker afstellen gaat ie dan wel weer richting de 45.

Maaar....
Nu loopt ie dus telkens slecht, en ik zag al aan de bougie dat ie veel te rijk stond afgesteld. Maar ze kunnen hem wel minder rijk afstellen, maar dan start ie weer niet goed. Mede daardoor slipt ie eigenlijk dicht. Enigste oplosing was volgens hun om een tijdje "opgevoerd" te rijden en zo het blok+uitlaat weer lekker schoon te branden.
Het zou mooi zijn als het blok gewoon goed is af te stellen, zonder dichtslippen en zonder opvoeren om op die manier schoon te branden. Begrensd is hij volens haar door de uitlaat, piemel en een extra kamer voor de uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:05
dat ie iets te rijk staat, is natuurlijk ook vanwege het wisselende weer en temperaturen. De bedoeling is om dat ding te laten rijden het hele jaar door. Dan is te arm natuurlijk niet echt wenselijk. Te arm sloopt vaak meer dan te rijk als ik me niet vergis. Oplossing voor je dichtslibben zou zijn een andere uitlaat met iets grotere diameter zodat van t dichtslibben iets minder te merken valt. Er zijn genoeg uitlaten die wel voldoen aan de geluidsnorm en emissieeisen en betaalbaar zijn en ook leuk ogen ;)

Aan de andere kant, iets armer afstellen kan geen kwaad als k jouw verhaal zo lees. De choke zou dat moeten compenseren met starten. mischien slaat ie dan niet meteen bij 1x aan maar bij 3x. Ook t einde van de wereld neit toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Vespa LX4t meldt zich ook. Wat een heerlijke scooter heb ik. Ookal ben ik niet meer de jongste (31jr) ik rij er verdomd veel op. Naar mijn werk en alles wat in de buurt is. Het feit dat we ook 2 auto's (nu nog maar 1, lease auto de deur uit) voor de deur hebben staan, maakte me niets uit. Ik heb er nu bijna 7800 op staan, in bezit sinds een maand of 26.

Specs:
-Zwart 8)
-Groot windscherm (zo heerlijk rijden!!!)
-Malossie krukkenas (aanrader!)
-Malossi 77cc (aanrader!)
-Valbeugel voorbumper
-Valbeugel achter
-Bagage drager (ideaal voor mijn laptop)

Cruisesnelheid 75. Dat is te snel, maar het rijdt wel lekker.. :+

Langste rit ooit, naar Den-Bosch op en neer, vanuit Etten-Leur (75km enkele reis).

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 06-05-2009 18:00 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Schoonbranden doe je met V-Power, niet door de boel dan maar wat rijker af te stellen ;).
Ik lees net dat het een tweetakt is, daar moet je niet gaan rommelen aan de uitlaat, omdat daar de expansiekamer (en dat is een stukje rocket-science) aan vast hangt.
Speedlink schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:47:
Aan de andere kant, iets armer afstellen kan geen kwaad als k jouw verhaal zo lees. De choke zou dat moeten compenseren met starten. mischien slaat ie dan niet meteen bij 1x aan maar bij 3x. Ook t einde van de wereld neit toch? ;)
Idd.. Bij mijn vorige brommer moest ik wel gekkere toeren uithalen om het ding aan te krijgen (denk aan: in de 1 zetten, aanlopen, met de choke spelen). Toen ik dat mijn moeder uit moest gaan leggen (we hebben de deal dat als ik haar auto mag lenen, zij dan mijn brommer mag lenen) stonden we twee uur buiten om het onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mystikal schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:58:
Cruisesnelheid 75. Dat is te snel, maar het rijdt wel lekker.. :+
De mijne is 65 :*) Maar dat doe ik ook alleen omdat hij anders te veel verbruikt naar mijn zin :( Als dat niet zo was zou ik ook cruisen op 80+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

_ferry_ schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 16:58:
Ik, of nouja, mijn GF meer, zit met een probleempje, ze heeft een Sym snorscooter, die ong. 45 gaat, rijd er best veel op, maar om de zoveel tijd loopt ie niet goed, en dat was nu weer het geval.
Probleem is volgens de zaak die hem een beurt gaf (en niet gewoon afstelt, incasseert en je weer weg stuurt) dat hij normaal gemaakt is om 76 mee te rijden, hier in NL wordt ie afgevoerd naar 25, en met wat rijker afstellen gaat ie dan wel weer richting de 45.

Maaar....
Nu loopt ie dus telkens slecht, en ik zag al aan de bougie dat ie veel te rijk stond afgesteld. Maar ze kunnen hem wel minder rijk afstellen, maar dan start ie weer niet goed. Mede daardoor slipt ie eigenlijk dicht. Enigste oplosing was volgens hun om een tijdje "opgevoerd" te rijden en zo het blok+uitlaat weer lekker schoon te branden.
Het zou mooi zijn als het blok gewoon goed is af te stellen, zonder dichtslippen en zonder opvoeren om op die manier schoon te branden. Begrensd is hij volens haar door de uitlaat, piemel en een extra kamer voor de uitlaat.
Zit er geen varioring in ?
http://www.scooter-freaks...75922&highlight=Jet+EuroX

Morgen brommer examen Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/hmz.gif , ga nog even leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

TKing schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:22:
[...]

De mijne is 65 :*) Maar dat doe ik ook alleen omdat hij anders te veel verbruikt naar mijn zin :( Als dat niet zo was zou ik ook cruisen op 80+ :D
Tsja, wat zal ik zeggen. Ik ben auto's gewend. Standaard liep die van mij 1:45. Nu loopt hij 1:33. Dan is voor mij zuinig zat en ik kijk daar ook echt niet na. Gewoon vol gas en vol in de remmen :D

Volgens mij heb jij ook een 2-takt? Dat is niet te vergelijken met een 4-takt. Die van mij kan echt niet veel harder. Ik heb er zowat alles op zitten wat leverbaar is.

[ Voor 15% gewijzigd door Mystikal op 06-05-2009 23:53 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb 2-takt, ja. Ik weet trouwens niet of ik al aan de max zit, want wat er nu aan gedaan is heb ik niet zelf gedaan, maar is door de vorige eigenaar gedaan. Ik ga misschien nog wel kijken of er meer uit te halen is, maar nu even niet B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Zo'n herriemaker :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Juist 8)
Moet nog wel een keertje de Tom Tom op de kilometerteller plakken om de echte snelheid te meten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nFo schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 20:47:
[...]

Zit er geen varioring in ?
http://www.scooter-freaks...75922&highlight=Jet+EuroX

Morgen brommer examen [afbeelding] , ga nog even leren.
Geen idee, zou kunnen dat ze die er uit hebben gehaald waardoor hij die 45 rijd. Maargoed, het monteren van een fatsoenlijk uitlaatje en dan zorgen dat ie netjes afgesteld is zou kunne helpen. Hooguit dat ie dan te hard gaat, maar dan valt het op de 1 of andere manier wel weer te begrenzen? Luchttoevoer knijpen ofzo, dat slipt niet zo dicht itt het knijpen van de uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Maar volgens mij, als je de luchttoevoer knijpt, loop 'ie inefficiënter, waardoor hij alsnog dichtslibt, vanwege alle rotzooi die hij eigenlijk niet uit zou horen te stoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Brommert examen, poging 1.0: Niet geslaagd. :')
8 Fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Oef, volgende keer beter! Weet je ook welke categorieën je zwakke punten zijn of is het allemaal niet zo best?

edit: Heb ook wat nieuwe speeltjes voor mijn brommert gekocht bij motozoom, zodra ik het spul binnen heb zal ik hier showen :9 ik ga mensen jaloers maken, nie normáál meer :')

[ Voor 47% gewijzigd door Martin op 07-05-2009 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:51:
Oef, volgende keer beter! Weet je ook welke categorieën je zwakke punten zijn of is het allemaal niet zo best?

edit: Heb ook wat nieuwe speeltjes voor mijn brommert gekocht bij motozoom, zodra ik het spul binnen heb zal ik hier showen :9 ik ga mensen jaloers maken, nie normáál meer :')
Jij hebt een apecar besteld :+

Maar ik heb nieuws van mijn front trouwens... :> Omdat ik sinds gisteren een B naast mijn AM heb staan ben ik nu druk op zoek naar een auto. Wat betekent dat ik er een stuk minder in ga rijden. Als mijn broertje er niet meer in gaat rijden dan is er een kans dat hij de deur uit moet omdat hij teveel gaat kosten... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Martinator schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 18:51:

Even kijken:
G:1
J:1
L:1
M:1
S:2
T:1
X:1
Afbeeldingslocatie: http://infomb.googlepages.com/m1bzqtna812e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ohja, daar heb je wat aan inderdaad _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Martinator schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:00:
Ohja, daar heb je wat aan inderdaad _O-
Op de achterkant staat wel een algemene beschrijving van de letters, maar dan nog..... :?
Of het komt omdat ik tafel nummer: 13 had. :X
Maar goed, probeer het binnenkort wel opnieuw.

Mooi gebouw trouwens, alles in de kleur poep bruin van binnen. '70. :')
Wannabe cafe, pauper tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

nFo schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:21:
[...]

Op de achterkant staat wel een algemene beschrijving van de letters, maar dan nog..... :?
Of het komt omdat ik tafel nummer: 13 had. :X
Maar goed, probeer het binnenkort wel opnieuw.

Mooi gebouw trouwens, alles in de kleur poep bruin van binnen. '70. :')
Wannabe cafe, pauper tent.
Hoeveel petjes zaten om je heen :') Hoogeveen is echt een pauperplek idd. Bruin en 70's Lelijke gymzaal/buurthuis idee uit de 70's Dat was wat ik kreeg. Allemaal van die boertjes met kale koppies en petjes :+ Echt bizar vooroordeel maar wel echt bevestigd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Touchdomex schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 19:25:
[...]

Hoeveel petjes zaten om je heen :') Hoogeveen is echt een pauperplek idd. Bruin en 70's Lelijke gymzaal/buurthuis idee uit de 70's Dat was wat ik kreeg. Allemaal van die boertjes met kale koppies en petjes :+ Echt bizar vooroordeel maar wel echt bevestigd :D
Genoeg petjes en boeren in het buurthuis gezien ja. ;)

Dit vond ik ook wel een leuke motor brommer, maar erg duur.
Afbeeldingslocatie: http://www.thebikergene.com/gallery/cache/PiaggioMP3/-9.jpg_w450.jpg
unclero schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 13:00:
[...]

Als ik aan 4-takt scooters denk, zou ik aan de volgende denken:

"Leuk"
- Piaggio Fly
- Aprilia Sportcity
- Kymco Agility

"Cruisen"
- Vespa LX50
- Malaguti Centro Retro

"Zwaar werk"
- Kymco New Dink
- Kymco People S

"Scene"
- Yamaha Giggle
- Honda Zoomer

Zoomer :9
[afbeelding]
Die Giggle en Zoomer wel aparte brommers, maar niet echt mijn ding.
Malaguti Centro Retro is ook een hele mooie.
Deze zoomer wil ik wel hebben: :9
Afbeeldingslocatie: http://blog-imgs-40.fc2.com/t/o/k/tokyoparts/aokid_l.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door nFo op 07-05-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Zoomer lijkt me ontzettend vet als hobby machientje, lekker ombouwen die hap :9 Kijken of je er zoiets van kan maken:
Afbeeldingslocatie: http://robotoys.com/AkiraBike.gif
De kenners weten genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Martinator schreef op donderdag 07 mei 2009 @ 21:06:
Zoomer lijkt me ontzettend vet als hobby machientje, lekker ombouwen die hap :9 Kijken of je er zoiets van kan maken:
[afbeelding]
De kenners weten genoeg ;)
Die had ik eerder gezien. ;)
Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/640/88/pa.148218.1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door nFo op 08-05-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
offtopic:
Vet, Akira op Bluray? That's (awesome) news to me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:35:
offtopic:
Oud nieuws hoor :D Er zijn al maanden bluray rips op internet te vinden :D alleen wel engels gedubbed.... :/

Ben je trouwens lid van een animeclub of kijk je veel anime??? Zag je in het fototopic in de HK ook al iets posten met veel anime. Vroeg het mij af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Touchdomex schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:46:
[...]

Oud nieuws hoor :D Er zijn al maanden bluray rips op internet te vinden :D alleen wel engels gedubbed.... :/

Ben je trouwens lid van een animeclub of kijk je veel anime??? Zag je in het fototopic in de HK ook al iets posten met veel anime. Vroeg het mij af ;)
offtopic:
Check DM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Martinator schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 20:35:
offtopic:
lol ok, linkje: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-143-49-en-70-36d6.html
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
*schop ;)
Ondertussen ontvangen en gemonteerd:
Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoMiddel/10001462_890_FR01_09.jpg klikbaar voor meer info
Camerasteun voor op de brommer :D

En ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.misco.co.uk/images/cms/hd08/hero_camcorder240908.jpg
Toshiba Camileo H10 om daadwerkelijk filmpjes te kunnen maken ;) 720P for teh win

En nog even een voor en na foto van iets anders wat ik had besteld, zoek de verschillen ;)
Afbeeldingslocatie: http://martinkrikken.nl/pics/de_voor-foto.jpeg Afbeeldingslocatie: http://martinkrikken.nl/pics/de_na-foto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een spiegel gestolen en het achterwiel iets verder gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Nope, bestickering en een baar tussen je stuurt volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Pap3rclip schreef op dinsdag 19 mei 2009 @ 16:56:
Nope, bestickering en een baar tussen je stuurt volgens mij :)
Goed genoeg. Bonuspunten voor degene die het zwarte bolletje onder mijn stuur had herkent als onderdeel van de camerasteun ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

De route van afgelopen zondag..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pictarz/zooi/route_090524.jpg

Rood heenweg 's ochtends, roze is de terugweg 's middags..

Het werd wel erg warm, en het was erg druk op de dijk, op de terugweg :o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Wat voor afstand heb je het dan (ongeveer) over? Vind het erg moeilijk in te schatten zo namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op dinsdag 26 mei 2009 @ 19:47:
Wat voor afstand heb je het dan (ongeveer) over? Vind het erg moeilijk in te schatten zo namelijk :P
Goeie, volgende keer zal ik dat afstandsbalkje wel laten staan ;).
Ik denk een goede 110 ~ 120 km? :>
(volgende keer hou ik gewoon de km-stand bij ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb net uitgerekend wat mijn scooter verbruikt. 1:24 nogwat :X Wat verbruiken jullie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hangt heel erg af van mijn rijstijl, varieert tussen de 1:40 en de 1:50. Heb wel eens zuiniger gehaald, maar toen was het plezier van het rijden ook weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

TKing schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:08:
Ik heb net uitgerekend wat mijn scooter verbruikt. 1:24 nogwat :X Wat verbruiken jullie ongeveer?
Ik doe gemiddeld (dwz het aantal getankte liters ten opzichte van de gereden kilometers, berekenen bij iedere tankbeurt) 1:37 :>. Vind ik erg netjes. Korte stukjes verbruikt ie meer dan op lange tourtochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-08 13:43
TKing schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 15:08:
Ik ben bang dat ik dat nieteens haal, ik zal het eens bijhouden. Maarja, 70cc en 20mm carburateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik heb net iets raars ontdekt. Ik kan mijn sleutel uit het contact halen terwijl de motor nog loopt :X Ik moet de sleutel deels in de 'uit' stand zetten zodat het slot loslaat, maar hij blijft nog lopen. De benzinemeter gaat wel naar nul toe :?
Als de sleutel eruit is kan ik hem niet meer helemaal in de aan-stand zetten, maar wel met mijn vinger helemaal uit zetten. Ik keek alleen wel een beetje raar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Beh. Rijd ik net door een dorp even verderop over een drempel... *BAM* Ik dacht eerst dat er iemand met rotjes aan het gooien was, maar helaas :'( Mijn scooter ging er langzaam op achteruit. De topsnelheid daalde langzaam van 90+ op de teller naar 60 :'( Ook het optrekken ging langzaam en al mijn kappen resoneerden als de ziekte :'(
Ik kom na een paar kilometer thuis (ik ben doorgereden om te kijken wat de symptomen precies waren), ligt er allemaal olie op het carter en zit mijn uitlaatdemper los :(
Wat zou het geweest kunnen zijn? Zuigerveer? Als dat zo is ben ik zwaar de lul, aangezien ik nog doorgerenden ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Hmm, denk dat ik mijn volgende brommer heb gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.yamaha-motor.be/dutch/Images/2009-TZR50-colour-red_prv_tcm30-268199.jpg
Heb de concurrentie even bekeken online (Derbi GPR, Rieju RS2, Aprillia RS50 en MH RX2), ervaringen gelezen en ben er achter gekomen dat deze toch de beste keuze is. Nu alleen nog ergens € 3200,- wegtoveren :X En nog een proefrit maken, en in het echt bekijken, kijken of die makkelijk leverbaar is etc, etc, etc...

edit:
@TKing: Dat is goed kut man! Schrik je toch altijd van als er wat mis voelt :/ Heb ook wel eens last gehad van problemen onderweg, kutgevoel is dat :|
Heb je hem alweer geprobeerd te starten of durf je dat niet aan ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Martin op 06-06-2009 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pap3rclip
Waarom niet de Aprilia RS50? Aprilia is echt een topmerk en die ziet er ook een pak beter uit vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Is inderdaad ook een hele mooie, is ook mijn tweede keus, maar hij schijnt niet echt geschikt te zijn voor de wat langere mensen. Toch iets waar ik met mijn 1m95 rekening mee moet houden :+ Overigens is de Derbi GPR op de lampunit na hetzelfde, dus daar geldt dezelfde beredenering voor ;) Die uitlaat onder de kont vind ik wel ontzettend bruut trouwens :Y Ik hoor trouwens dat de Rieju RS2 onder je reet schijnt weg te roesten, dus dat lijkt me ook niet erg fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Martinator schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:40:
Heb je hem alweer geprobeerd te starten of durf je dat niet aan ;)
Ik heb er na dat geluid dus nog gewoon kilometers mee doorgereden :o Maar ik ga hem nu sowieso niet meer starten, zal namelijk alles behalve goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Inderdaad, kzou gewoon zo snel mogelijk naar de garage gaan er mee, liefst achterin een busje ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, ik denk dat ik hem achterin de bus van mijn vader rol en dan bij ons in de eigen garage zet. Daar kan ik er op mijn gemak naar kijken en heb ik er ook het goede gereedschap voor.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste