Het grote bromfietstopic

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Oh, schiet me ineens weer te binnen wat er mankeerde aan de RS 50: er zitten twee koplampen op, maar er brandt er altijd maar één :+ Dat vind ik echt storend lelijk, je ziet het ook op sommige scooters, dat verpest voor mij de look van de hele brommer O-)
Ik ben ook zo'n irritante twijfelaar hè, nou vind ik de RS2 weer mooier |:( In de vakantie ga ik met een kameraad naar Cor Hamstra, even zitten, voelen en liefst ook proefrijden :> Kijken of ik dan eindelijk een beslissing kan maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Mijn scooter heeft ook dat er maar één brand, de ander is groot licht. Ik vind het ook niet zo mooi, maar echt storend vind ik het niet hoor.

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ach, het zijn gewoon de kleine dingetjes hoor, in de praktijk zou ik me er ook niet aan storen, maar nu ik toch zo zit rond te snuffelen :P Zit nu zelfs even te kijken naar die supermotards, best leuke dingen, maar waarom die stomme, piepkleine wieltjes eronder 8)7
Afbeeldingslocatie: http://www.gerardmulder.nl/cms/upload/webshop/groot/Ryz%20pro%20racing.jpg
Dit is toch niet mooi 8)7 Laat staan stoer :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

TKing schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 16:08:
Rijd ik net door een dorp even verderop over een drempel...
[...]
90+
...afgezien van het feit dat het sowieso niet verstandig is om met 90+ over een drempel te jakkeren :+ ...

...denk ik dat een kopmoer het geweld niet aan kon.
Maar dat soort dingen weet je pas zeker als ie uit elkaar voor je ligt.
Bel de brommergarage maar of ze 'm op komen halen, misschien valt er nog een beetje garantie uit te persen (wat ik overigens betwijfel, want ze zien ook wel dat je er niet keurig 45 mee hebt gereden ;)).
Martinator schreef op zaterdag 06 juni 2009 @ 22:40:
Hmm, denk dat ik mijn volgende brommer heb gevonden:
[afbeelding]
Heb de concurrentie even bekeken online (Derbi GPR, Rieju RS2, Aprillia RS50 en MH RX2),
De Yamaha is een forse jongen inderdaad..
De Derbi en de Aprilia zijn maar ietsje kleiner, maar die hebben tegenwoordig wel mooi de uitlaat achterin :D.
De Motorhispania is hetzelfde als de Peugeot die ik had, die is inderdaad vrij klein (ikzelf noem dat iets sierlijker lijnen, eleganter etc ;)).
En nog een proefrit maken, en in het echt bekijken, kijken of die makkelijk leverbaar is etc, etc, etc...
Een beetje brommerboer heeft wel een hoekje met schakelbrommers ;).
Vooral Derbi (Senda's en GPR's) en Sachs (Madass) liggen momenteel goed in de markt.
Heb ook wel eens last gehad van problemen onderweg, kutgevoel is dat :|
Inderdaad.. Eerste minuut staan vloeken, dan de baas sms-en dat je een ietsie pietsie later komt. En dan na gaan denken hoe je verder komt.
Maar het ergste is nog dat je vertrouwen in je machine een flinke deuk heeft opgelopen. Dan ga je toch iets minder snel lange tochten maken (want ja, wat nou als je 50km van huis, in the middle of nowhere, tot stilstand komt?) en dat soort dingen.
Martinator schreef op zondag 07 juni 2009 @ 17:42:
Oh, schiet me ineens weer te binnen wat er mankeerde aan de RS 50: er zitten twee koplampen op, maar er brandt er altijd maar één :+ Dat vind ik echt storend lelijk, je ziet het ook op sommige scooters, dat verpest voor mij de look van de hele brommer O-)
Kun je wat aan doen ;).
Dan duw je er van die led-rims in, net als in de Audi. En gebruik je die twee koplampen verder voor je grote xenon licht ofzo :+.
Ik heb me daar nooit echt aan gestoord, ik vind het assymetrische wel wat hebben. Wel vaak de opmerking gehoord van: "volgens mij is er iets kapot..." :').
Martinator schreef op zondag 07 juni 2009 @ 20:15:
Ach, het zijn gewoon de kleine dingetjes hoor, in de praktijk zou ik me er ook niet aan storen, maar nu ik toch zo zit rond te snuffelen :P Zit nu zelfs even te kijken naar die supermotards, best leuke dingen, maar waarom die stomme, piepkleine wieltjes eronder 8)7
[afbeelding]
Dit is toch niet mooi 8)7 Laat staan stoer :z
Mwoah, hoe wou je ze dan hebben? Die dingen zijn uiteindelijk nog best hoog. Voor lange mensen overigens ideaal, je zit er ook veel rechter op dan op een kuipracer. Aan de andere kant vind ik buikschuiven zelf een stuk fijner dan helemaal rechtop zitten (dan heeft je rug iets minder te verduren, of je moet een nierbeschermer dragen).
Was de Honda DAX al langsgekomen? :+

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

unclero schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:37:
[...]
Mwoah, hoe wou je ze dan hebben? Die dingen zijn uiteindelijk nog best hoog. Voor lange mensen overigens ideaal, je zit er ook veel rechter op dan op een kuipracer. Aan de andere kant vind ik buikschuiven zelf een stuk fijner dan helemaal rechtop zitten (dan heeft je rug iets minder te verduren, of je moet een nierbeschermer dragen).
Was de Honda DAX al langsgekomen? :+
Leuke dingen zijn dat, de motorvariant kost nauwelijks meer dan de brommerversie. In Belgie zijn ze heel populair, maar volgens mij is dat omdat je er daar met een autorijbewijs mee mag rijden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Afbeeldingslocatie: http://www.gerardmulder.nl/cms/upload/htmleditor/x%20rood%20zwart.jpg
Dit lijkt er al wat meer op. Alleen wat ik bedoel is als ik het vergelijk met dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.gerardmulder.nl/cms/upload/htmleditor/mrx%20zwart.jpg
Ziet dit er toch wel een stukkie stoerder uit door de grotere wielen. Wat me nu wel opvalt is dat het achterwiel duidelijk kleiner is dan het voorwiel, en dat vind ik dan ook weer niks 8)7 Volgens mij ben ik gewoon een fucking drama-queen aan het worden ofzo, en moet ik gewoon even gaan kijken bij Cor Hamstra, kijken hoe alles zit en voelt enzo. Bovendien zou het mijn eerste schakelbrommer worden, dus als het mogelijk is daar ook even een proefrit maken. Iemand ervaring met Cor Hamstra?
En nee, een dax is niks voor mij, hoe groter hoe beter :+ Als ze nou een modernere versie zouden uitbrengen van de Aprilia Toareg 50 was ik verkocht, grootste brommer ooit gemaakt als ik het goed begrijp ;) clickable voor meer pics btw
Afbeeldingslocatie: http://www.50cc-motorcycles.com/pictures/aprilia/tuareg50-01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:28
Martinator schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:47:
[afbeelding]
Dit lijkt er al wat meer op. Alleen wat ik bedoel is als ik het vergelijk met dit:
[afbeelding]
Ziet dit er toch wel een stukkie stoerder uit door de grotere wielen. Wat me nu wel opvalt is dat het achterwiel duidelijk kleiner is dan het voorwiel, en dat vind ik dan ook weer niks 8)7 Volgens mij ben ik gewoon een fucking drama-queen aan het worden ofzo, en moet ik gewoon even gaan kijken bij Cor Hamstra, kijken hoe alles zit en voelt enzo. Bovendien zou het mijn eerste schakelbrommer worden, dus als het mogelijk is daar ook even een proefrit maken. Iemand ervaring met Cor Hamstra?
En nee, een dax is niks voor mij, hoe groter hoe beter :+ Als ze nou een modernere versie zouden uitbrengen van de Aprilia Toareg 50 was ik verkocht, grootste brommer ooit gemaakt als ik het goed begrijp ;) clickable voor meer pics btw
[afbeelding]
Aprilia RX 50 oud model ( zelfde jaar als toareg dacht ik) zijn ook mooie dingen en groot. Heb er zelf ook nog 1 gehad, alleen afmoeten staan na een wilde rit door de stad met motor agent achter me aan. Gelukkig deed de benenwagen het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Net mijn klauwen ook maar weer eens vies gemaakt :| Sinds vrijdagmiddag eigenlijk al een iets te losse ketting, geeft wat enge geluiden tijdens het rijden :N Dit is al de derde keer in vier weken dat ik de ketting moet spannen, iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Misschien heeft het er mee te maken, als ik mijn brommer achteruit duw geeft de ketting een ook niet al te lekker geluid, klinkt een beetje alsof de ketting en het (voor)tandwiel niet goed overeenkomen ofzo :S Vage omschrijving, i know, maar kan het niet echt anders omschrijven |:( Zo'n flik-flik geluid zeg maar 8)7

edit:
console schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:10:
Aprilia RX 50 oud model ( zelfde jaar als toareg dacht ik) zijn ook mooie dingen en groot. Heb er zelf ook nog 1 gehad, alleen afmoeten staan na een wilde rit door de stad met motor agent achter me aan. Gelukkig deed de benenwagen het goed ;)
Ha, die heb ik gezien ja, SM-model heet SX 50. Ziet er ook erg leuk uit moet ik zeggen :+ Politieachtervolging heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, heeft ook niet veel zin met mijn 0 tot 100 tijd van pak-m-beet 13 jaar ofzo :D

nog een edit:
Hoe zit dat met opslagruimte bij schakelbrommers? Ik kan me voorstellen dat het niet heel veel is, maar ik rij liever niet weer rond met een topkoffer, zeker niet op een schakel :+ Kan alleen nergens vinden wat je zo ongeveer kwijt kan in die dingen, is dat één steeksleutel en 't is vol of kun je er je helm, slot, en regenpak in kwijt? Anyone?

[ Voor 46% gewijzigd door Martin op 08-06-2009 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

unclero schreef op maandag 08 juni 2009 @ 17:37:
[...]
...afgezien van het feit dat het sowieso niet verstandig is om met 90+ over een drempel te jakkeren :+ ...
Heb ik één keer gedaan, brak m'n rug bijna _O-
Ik reed trouwens rustig, zat een auto voor me :+ Ik ging max 60 of zo en die drempel stelde ook geen reet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op maandag 08 juni 2009 @ 21:42:
Net mijn klauwen ook maar weer eens vies gemaakt :| Sinds vrijdagmiddag eigenlijk al een iets te losse ketting, geeft wat enge geluiden tijdens het rijden :N Dit is al de derde keer in vier weken dat ik de ketting moet spannen, iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Misschien heeft het er mee te maken, als ik mijn brommer achteruit duw geeft de ketting een ook niet al te lekker geluid, klinkt een beetje alsof de ketting en het (voor)tandwiel niet goed overeenkomen ofzo :S Vage omschrijving, i know, maar kan het niet echt anders omschrijven |:( Zo'n flik-flik geluid zeg maar 8)7
Tijd voor een nieuwe ketting + tandwielenset :D.
Ha, die heb ik gezien ja, SM-model heet SX 50. Ziet er ook erg leuk uit moet ik zeggen :+ Politieachtervolging heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, heeft ook niet veel zin met mijn 0 tot 100 tijd van pak-m-beet 13 jaar ofzo :D
Ghehe.. Ik heb dat dus nog maar een keer meegemaakt dat er een motoragent achter me aan zat en me later naar de kant dirigeerde.
Soms wel verbazingwekkend, want vaak doen ze helemaal niks.
Vanochtend haalde ik weer zo'n typische actie uit (even twee rode lichten skippen om voor een ander te gaan staan) terwijl er aan de overkant (wat ik dus te laat zag), 3 meter verderop, een motoragent een boterham stond weg te kauwen. Vent at z'n brood op en reed weg (door rood licht natuurlijk).
nog een edit:
Hoe zit dat met opslagruimte bij schakelbrommers? Ik kan me voorstellen dat het niet heel veel is, maar ik rij liever niet weer rond met een topkoffer, zeker niet op een schakel :+ Kan alleen nergens vinden wat je zo ongeveer kwijt kan in die dingen, is dat één steeksleutel en 't is vol of kun je er je helm, slot, en regenpak in kwijt? Anyone?
Zilch.. Je kunt er met wat geluk net een slot in kwijt.
Als je meer moet vervoeren (lang vakantieritje ofzo) kun je van die zijkoffers overwegen die je op en af kan klikken. Ik zou trouwens een goed motorjack overwegen met veel zakken :D. En een handzame rugzak.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
unclero schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:20:
Tijd voor een nieuwe ketting + tandwielenset :D.
:/
Wel mooi excuus voor mooiere tandwielverhouding, maarja, zo kom ik niet aan sparen voor een nieuwe brommer toe natuurlijk ;(
Soms wel verbazingwekkend, want vaak doen ze helemaal niks.
Vanochtend haalde ik weer zo'n typische actie uit (even twee rode lichten skippen om voor een ander te gaan staan) terwijl er aan de overkant (wat ik dus te laat zag), 3 meter verderop, een motoragent een boterham stond weg te kauwen. Vent at z'n brood op en reed weg (door rood licht natuurlijk).
If I had a penny for everytime...
Zilch.. Je kunt er met wat geluk net een slot in kwijt.
Als je meer moet vervoeren (lang vakantieritje ofzo) kun je van die zijkoffers overwegen die je op en af kan klikken. Ik zou trouwens een goed motorjack overwegen met veel zakken :D. En een handzame rugzak.
Ach, als het die Yamaha TZR wordt koop ik wel zo'n Yamaha motorjack 8) Kijken wat ik daar in kan vrotten :P Ik heb sowieso mijn laptop-tas altijd wel op mijn rug (past niet in de topkoffer :X), dus dat komt ook wel goed.

Welke peugeot heb je gehad trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:27:
:/
Wel mooi excuus voor mooiere tandwielverhouding, maarja, zo kom ik niet aan sparen voor een nieuwe brommer toe natuurlijk ;(
Alsof die paar tientjes wat uit maken ;).
If I had a penny for everytime...
Ik neem me ook iedere keer weer voor om netjes te rijden, maar zodra het een beetje druk is of er meer dan 5 wachtenden staan voor het stoplicht ga ik geheid weer in de fout ;(.
Ach, als het die Yamaha TZR wordt koop ik wel zo'n Yamaha motorjack 8) Kijken wat ik daar in kan vrotten :P Ik heb sowieso mijn laptop-tas altijd wel op mijn rug (past niet in de topkoffer :X), dus dat komt ook wel goed.
Er zijn ook speciale laptop-topkoffers te koop. :>
Van die metalen attache koffers die je los kan klikken van je topkofferadapter.
Welke peugeot heb je gehad trouwens?
De XR6, rode versie :D.
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/pictarz/zooi/PeugeotXR6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Woei :D Ik heb begin Juli ook een tocht. 130 kilometer heen naar Ommen :D Scoutingkamp voor anderhalf week. Wat dus betekent dat hij daar ook gaat staan. Hij moet dus komende week naar de Garage. Nog steeds geen echt tijd voor gehad. Ofwel ik had school ofwel ik had weekend en dat ding dus nodig voor dingen rondbrengen. Andere familieleden steken geen poot uit ernaar. Maar Maandag komt het hopenlijk dan zover :D eens een afspraakje maken. Voor de 1000 kilometer beurt ben ik nu ongeveer 753 kilometer te laat :+

Hij komt alleen wel steeds sneller op temperatuur :D Begint ook wat soepeler te rijden. Alleen de remmen beginnen wat vreemd aan te voelen... Meer moeite en harder indrukken..... Ben benieuwd :X

Wish me luck :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

good luck :+.

Tips:
- Kaart plus kompas mee.
- ..of een navigatieding.
- 2takt olie.
- eten & drinken (130 km is een nonstop zit van 4uur).
- nierbeschermer.
- warme sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:53:
[...]

good luck :+.

Tips:
- Kaart plus kompas mee.
- ..of een navigatieding.
- 2takt olie.
- eten & drinken (130 km is een nonstop zit van 4uur).
- nierbeschermer.
- warme sokken.
Er gaat hopenlijk deze mee:

Afbeeldingslocatie: http://i.testfreaks.com/images/products/600x400/144/garmin-gps-72.526992.jpg

2 takt olie zit hij nog bommetje vol van. Dat is nu de afgelopen 500 kilometer zo. Dus dat hoeft eventjes nog niet gelukkig.

Nierbeschermers wat zijn dat?
Ik ga trouwens ook niet constant rijden. Eventjes een rustpauze is het wel waard in de Vespa :D Warme sokken komen toch wel aan, desnoods in mijn kistjes. Anders op een andere manier.
Ook radio en CD speler uiteraard :D 4 uur lang naar het eeuwige MEEEEEEP van het die 50CC is niet echt fijn :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Nice :D

Ik doe het gewoon nog ouderwets met een uitgeprinte routebeschrijving in een plastic mapje op me dashboard.
Overdag is dat niet moeilijk, richting aanhouden, dat kan aan de hand van de zon of de bomen (ik heb ook bij de scouting gezeten, zeeverkennerij tho' ;)).
Als het donker is, wordt het al een stuk lastiger ;(.
2 takt olie zit hij nog bommetje vol van. Dat is nu de afgelopen 500 kilometer zo. Dus dat hoeft eventjes nog niet gelukkig.
Ik gooi die altijd vlak voor een lange rit (en dat is langer dan 30 km), helemaal vol en sowieso eens in de twee weken (ja, ik neem me voor om dat iedere week te doen ;)). Je weet maar nooit of er niet een lekje in de afgelopen 500km heeft gehad en dat de vlotter stroef is ofzo.. En als je ongeveer denkt dat hij 1200km doet met 1 liter...
Nierbeschermers wat zijn dat?
Dat is een band die je om je middel kan snoeren, dat dwingt je rechter op te gaan zitten. Anders voel je je rug heel erg snel ;).
Ook radio en CD speler uiteraard :D 4 uur lang naar het eeuwige MEEEEEEP van het die 50CC is niet echt fijn :+
Ghehe... Ook nog een zendbakkie, en tijd voor een boordcomputertje? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:58:
[...]

Nice :D

Ik doe het gewoon nog ouderwets met een uitgeprinte routebeschrijving in een plastic mapje op me dashboard.
Overdag is dat niet moeilijk, richting aanhouden, dat kan aan de hand van de zon of de bomen (ik heb ook bij de scouting gezeten, zeeverkennerij tho' ;)).
Als het donker is, wordt het al een stuk lastiger ;(.
Waar plan jij dan goed de route? Ik word vrij snel over wegen gestuurd waar ik niet overheen mag rijden(moet op gewone autowegen :( ). De eerste 50 kilometer weet ik nog wel goed te vinden, want dat ken ik gewoon :+ Maar daarna word het pittig zegmaar. GPS in combinatie met een kaart is goddelijk in dit geval :+
[...]

Ik gooi die altijd vlak voor een lange rit (en dat is langer dan 30 km), helemaal vol en sowieso eens in de twee weken (ja, ik neem me voor om dat iedere week te doen ;)). Je weet maar nooit of er niet een lekje in de afgelopen 500km heeft gehad en dat de vlotter stroef is ofzo.. En als je ongeveer denkt dat hij 1200km doet met 1 liter...
In dat geval voor de zekerheid neem ik gewoon een tankje olie mee. Kan nooit kwaad mocht hij opraken :D Kan het altijd wel gebruiken.
[...]

Dat is een band die je om je middel kan snoeren, dat dwingt je rechter op te gaan zitten. Anders voel je je rug heel erg snel ;).
Gooi gewoon de gordel wat strakker vast. Vorige toch van 50KM was ook een eitje(in 1 keer gedaan, daarna in de friettent beland want ik was te vroeg :+ Had een nog kortere route gevonden dan de bedoeling was zegmaar :+
[...]

Ghehe... Ook nog een zendbakkie, en tijd voor een boordcomputertje? :+
Alleen als ik die kan lenen van mensen en netjes kan inbouwen :P Grote antenne op je driewieler is wel echt kicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:25:
Waar plan jij dan goed de route? Ik word vrij snel over wegen gestuurd waar ik niet overheen mag rijden(moet op gewone autowegen :( ). De eerste 50 kilometer weet ik nog wel goed te vinden, want dat ken ik gewoon :+ Maar daarna word het pittig zegmaar. GPS in combinatie met een kaart is goddelijk in dit geval :+
Ik plan de route op de site van de fietsersbond.
Daar kun je keurig aanvinken dat je geen voetgangerspassages (hekjes waar alleen een fiets met moeite doorheen kan) of onverharde wegen wilt.
Dat ding stuurt je keurig over de juiste wegen.

Van waar naar waar moet je eigenlijk?
Alleen als ik die kan lenen van mensen en netjes kan inbouwen :P Grote antenne op je driewieler is wel echt kicken
Ghehe.. Voor een paar tientjes heb je op marktplaats wel een zendbakje, al dan niet met magneetvoet antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

unclero schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:13:
[...]

Ik plan de route op de site van de fietsersbond.
Daar kun je keurig aanvinken dat je geen voetgangerspassages (hekjes waar alleen een fiets met moeite doorheen kan) of onverharde wegen wilt.
Dat ding stuurt je keurig over de juiste wegen.

Van waar naar waar moet je eigenlijk?
Vanaf de plek in mijn profiel. Eelde dus. Eerst naar Assen vermoedelijk en vanaf dan verder naar beneden richting Ommen :+ Snelweg is zo gepiept. A28 gewoon volgen en daarna de bordjes :+
[...]

Ghehe.. Voor een paar tientjes heb je op marktplaats wel een zendbakje, al dan niet met magneetvoet antenne.
Cool. Misschien naast de nieuwe radio die ik nog wil gaan bouwen best een leuk project om te kopen. Is wel erg lomp ook voor op scouting hike's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-09 07:12

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik ga over pak em beet 3 weken ook weer een tour maken op mijn Runner, gelukkig wat comfortabeler dan de Neo's waar ik dat mee deed in 2005 :P

ding heeft gelukkig net de 10K beurt gehad en rijd super (nog steeds) dus ik verwacht geen problemen, net nieuwe banden voor en achter.

alleen nog even beslissen waar we heen gaan :)

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Denko schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:28:
Ik ga over pak em beet 3 weken ook weer een tour maken op mijn Runner, gelukkig wat comfortabeler dan de Neo's waar ik dat mee deed in 2005 :P
Met bagage? :D Op een Runner?

* unclero zit ook een beetje te twijfelen of hij deze vakantie gaat touren of toch maar LAN-en
(otoh heb ik nu een comfy tourscooter die gewoon gebruikt moet worden waar ie voor gemaakt is, en een rondje Nederland in een weekje zie ik wel zitten ;))
alleen nog even beslissen waar we heen gaan :)
Tip: Bedenk hoeveel uur je op dat ding wilt zitten. Ga vervolgens uit van gemiddeld 30 km/u. Pak vervolgens een kaart en een passer en teken een cirkel vanaf je vertrekpunt :>.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

unclero schreef op maandag 22 juni 2009 @ 16:57:
[...]

Met bagage? :D Op een Runner?

* unclero zit ook een beetje te twijfelen of hij deze vakantie gaat touren of toch maar LAN-en
(otoh heb ik nu een comfy tourscooter die gewoon gebruikt moet worden waar ie voor gemaakt is, en een rondje Nederland in een weekje zie ik wel zitten ;))

[...]

Tip: Bedenk hoeveel uur je op dat ding wilt zitten. Ga vervolgens uit van gemiddeld 30 km/u. Pak vervolgens een kaart en een passer en teken een cirkel vanaf je vertrekpunt :>.
Ja, je zou verbaast staan hoeveel ik in een grote rugtas en een buddyseat krijg ;), zit zelf te denken aan Brussel (word dan wel een lang weekend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn probleem is eindelijk opgelost _/-\o_ Na lang kijken en wachten op bestelde onderdelen, ben ik erachter gekomen dat het mijn koppeling was i.c.m. een verstopte uitlaat. De koppeling was aan bonken (veren lagen los in het carter :X ) en de uilaat zat vol met roet. Nieuwe koppeling erin en uitlaat uitgebrand en gaan! :) Ook gelijk een powerfilter erop geschroefd en hij pruttelt nu lekker :D Picca's:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pn55IYHRoBkLuyZQAu4YOPwd/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8X1Vc2DFa5XayEPDYb6J9mTW/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/44as1LfwRim4gCDFUdC9ffaH/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UwJRNMxfqhmPYpWYakeygzVB/thumb.jpg
Voor meer foto's, check mijn fotoalbum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Van het weekend een lekker eindje getourt.
Ik was dit weekend bij een vriendin van me. En die woont in Den Bosch. Ik kan natuurlijk een tientje uitgeven aan de trein maar het was zulk mooi weer.
de route

In anderhalf uur, vind ik erg netjes. :> De trein doet er een half uurtje over, maar daar betaal je ook 3 keer zoveel voor. Daarnaast krijg je er gruwelijk mooie uitzichten en etc voor terug.

Ik merk trouwens wel dat hij een beetje begint te stotteren, als ik de 40 ~ 45 bereik bij het optrekken, en hij "in de volgende versnelling schakelt" (zo noem ik dat) dan stottert en hapert (lijkt wel alsof dan voor een halve seconde de motor uitvalt) ie tegenwoordig, en moet ik zelfs gas terugdoen om m verder te laten lopen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

Ontsteking wel helemaal fris? Lijkt mij (vanaf hier dan) of hij op toeren (toerental op die snelheid) niet super vonkt.. Of mengsel.. :P Tsja, gotta love 2tact :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
TKing's post bracht een oud ideetje weer bij me op, namelijk een powerfilter op de Tomos te monteren :D Alleen hoe meer ik rondzoek, hoe meer ik twijfel. Hier en daar lees ik (zelfs bij webshops zelf!) dat een powerfilter monteren het domste is wat je kan doen (maandelijks je blok reviseren), elders lees ik weer dat het helemaal geen kwaad kan tenzij je dagelijks door de blubber loopt te crossen ;)

Ik weet dat het geluid behoorlijk kan veranderen van de brommer, en dat lijkt me wel wat ;) Hij klinkt al stukken beter dan origineel vanwege de andere uitlaat, maar toch ;) Maar nu zit ik dus met drie vragen:

- Kan het echt zoveel kwaad of valt het enorm mee?
- Is het aan te raden?
- Ga ik het performance-wise merken?

Alvast bedankt voor reacties :>

edit: yay pagina 10 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Mja, ik denk niet dat je er echt veel problemen door krijgt. Al heb je natuurlijk wel de kans dat de motor nu misschien ietsje benzine tekort komt op hoge toeren, en heel misschien warmloopt :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

-Ik heb geen idee hoe het kwaad zou kunnen, tenzij je een kapot/slecht filter monteert of het niet goed monteert.
-Ja :> Dat geluidje O+
-Alleen als je een hele dikke setup hebt zou je ietsje qua performance erop vooruit kunnen gaan. Anders merk je niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Nou ja, het probleem is natuurlijk dat de aangevoerde lucht slecht gefilterd wordt, maw er kan meer vuil in de cilinder komen, maar dat lijkt dus mee te vallen. En een warmloper/benzinetekort door een powerfilter? How do you figure that?
Heb trouwens al wel door dat het geen grote investering zal zijn, die dingen kosten ook maar een tientje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Martinator schreef op maandag 20 juli 2009 @ 09:48:
En een warmloper/benzinetekort door een powerfilter? How do you figure that?
Meer lucht dan er benzine door de sproeier verdampt kan worden (in tweetakt principe is alles op elkaar afgestelt, van het luchtfilter tot de uitlaat). Minder benzine resulteert in minder koeling in de cilinder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Okay, dat klinkt wel weer eng :X Moet ik dan ook een ander formaat sproeier plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01
Martinator schreef op maandag 20 juli 2009 @ 11:50:
Okay, dat klinkt wel weer eng :X Moet ik dan ook een ander formaat sproeier plaatsen?
Kortgezegd ja, je wilt meer benzine bij meer lucht ;)

-- edit

Afstellen is wel een pain in the ass. Koop vaak meerdere sproeiers (in variërende grootte) om te kijken wat het dichtbijzijnde uitkomt. Daarop kan je (als je het niet in 1x goed had) wat specifieker afstellen om te kijken of je bougie goedkleurt.

[ Voor 34% gewijzigd door Beerkeeper op 20-07-2009 12:46 ]

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
LOL, afstellen, daarvoor ging/ga ik altijd naar de garage, heb in mijn leven nog nooit een sproeier vervangen :+ Niet moeilijk, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:01
Martinator schreef op maandag 20 juli 2009 @ 16:15:
LOL, afstellen, daarvoor ging/ga ik altijd naar de garage, heb in mijn leven nog nooit een sproeier vervangen :+ Niet moeilijk, toch?
Ligt eraan wat voor scooter je hebt ;)

Bij mijn oude schakel (Honda NSR50) kon ik na 2 kappen verwijderen bij mijn blok en in principe alles.
Bij onze snor (yamaha neos) moest ik 3 kappen verwijderen + zooi kabels losklikken om zo bij alles te kunnen.

De carburateur zelf is best makkelijk los en open te maken. binnenin zit vaak nog wat cc benzine (zonde om weg te gooien). Dan als het goed is zie je een goud dingetje zitten (je sproeier). Deze draai je los en vervang je door een andere. In elkaar zetten en proberen (en controleer je bougie voor het effect ;) )

Testrijden deden we maar met een gemonteerd zadel, zonder kappen :+

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Tomos natuurlijk ;) Zo te horen gaat dat wel meevallen dus, carb is makkelijk te benaderen, leuk projectje bij mooi weer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

om zo nu en dan de files te ontwijken en ik soms ook niet op de motor wil (zeker bij grote hitte ivm pak en zweet) heb ik een SS50 gekocht, nu net de electrische schema's binnen want de rem-verlichting werkt niet dus daar moet nog aan gewerkt worden.
Zal eens een foto maken als ik 'm uit de schuur haal.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

franssie schreef op maandag 20 juli 2009 @ 21:50:
om zo nu en dan de files te ontwijken en ik soms ook niet op de motor wil (zeker bij grote hitte ivm pak en zweet) heb ik een SS50 gekocht, nu net de electrische schema's binnen want de rem-verlichting werkt niet dus daar moet nog aan gewerkt worden.
Zal eens een foto maken als ik 'm uit de schuur haal.
Doen d:)b

Ik heb sinds kort een kleine toevoeging op mijn lievve vespa B) :Y) Een oranje zwaailichtje :D alleen de contacten zijn nog niet goed want dat ding was zo slecht geleverd dat er niet goeie contactsoldeertjes inzaten. Gelukkig is hij doodsimpel dus dat word bijwerken :D Daarna met oranje zwaailicht rondrijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@Martinator: Ik weet niet wat voor soort sproeier je erin hebt zitten (schroef met kop of schroef met insnede zegmaar :P), maar van het eerste soort heb ik er een heleboel liggen.. Maten gaan van 36 tot achterin de 70...

Ach, vroeger.. die ouwe tijd.. toen ik nog vespa/citta afstel dude was B) Bewaar het spul allemaal, just in case... Als ik nog eens ergens goedkoop aan een Citta'tje kan komen.. Hoeveel poelies&snaren ik heb liggen.. De helft is waarschijnlijk versleten, maar ach... :+

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 20-07-2009 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Zo, brommer staat weer bij de garage :P Nieuwe ketting, (ander formaat) achtertandwiel en hopelijk een gerepareerde snelheidsmeter :) Morgen moettie klaar zijn, ben benieuwd :9 Morgen bij het ophalen ook eens vragen wat hun ervaringevn zijn met powerfilters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Woooooo vet een brommertopic op tweakers _/-\o_

Ik heb zelf een aantal zundapp's en dit word hopelijk binnenkort mijn motorfiets :*) Kompleet gereviseerd en wel. Heb ook leuk speelgoed liggen wat er na de keuring op gemonteerd gaat worden O-)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.113.205/498400001-498450000/498446201-498446300/498446272_6_nzcG.jpeg

Legaal blazen met m'n brommertje :P Moet het spul waarschijnlijk gaan overbouwen op een duits ks80 frame maar dan heb ik dalijk eindelijk wat al jaren in de planning staat :)

Ook heb ik sinds kort een groter 2-cilinder brommertje gekocht. Een 250cc (woooeeeei :+ ) en ook tweetakt natuurlijk O+

Afbeeldingslocatie: http://94.100.114.41/628850001-628900000/628865201-628865300/628865212_6_G7uG.jpeg

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
klein schopje.

Ik heb nu sinds een paar dagen ook een bromfiets (scooter , w/e).
Aanstaande donderdag examen.
Natuurlijk heb ik er al wat kilometers mee gemaakt (wat wil je dan als je 16 bent , en je met je rijbewijs bezig bent :9).

Een foto van m'n scooter (peugeot vivacity Sportline trouwens).
Afbeeldingslocatie: http://i1010.photobucket.com/albums/af227/xPhantom/Scooter/P270509_1149.jpg

kon het niet laten :X (profiel was en is nog steeds helemaal in orde , waren net nieuwe banden ;) )
Afbeeldingslocatie: http://i1010.photobucket.com/albums/af227/xPhantom/Scooter/P270509_115701.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Tsjah, het enige wat ik kan zeggen van een Vivacity als SF2 rijder is: koop een SF2 :+ Ga je die blauwe knippers zo laten of koop je witte? Ik persoonlijk vind dit niet zo mooi omdat het net niet dezelfde kleur is als de rest van de lak. Of lijkt dat maar zo op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
is inderdaad niet het zelfde , dat vind ik juist wel leuk.
SF2 heb ik bij stil gestaan , ook bij een Sym jet x , maar deze vond ik toch net weer iets leuker :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 08:57

Bartaz

Likes cookies!

Ik heb een vraagje aan jullie allen.
Sinds kort is de uitlaat van m'n Aerox kapot gegaan. Dit was een standaard uitlaat.
Nu wil ik er een aluminium opzetten, en welke wordt mij aangeraden om erop te zetten?

Met de standaard uitlaat liep hij 80/85 km per uur. Begrenzer en varioring eruit. Nu moet de scooter met de nieuwe uitlaat ongeveer deze zelfde snelheid behouden en een sportief geluidje hoeft niet perse van mij. Dus het mag allemaal best bescheiden blijven.

Het budget ligt rond de 200 euro.
Dus, wie raadt wat aan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 00:08
Huj een bromfietstopic! Ikzelf heb jaren Puch Maxi-S gereden daarna van mijn 16e tot ~20e jaar een "echte" brommer, een Zundapp CS50 4-voet (448-01 bj 1980) weinig problemen mee gehad. Ik heb hem nog steeds.
@ R-O-Y mooie KS50! Hou/maak je hem niet origineel? (A)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

R-O-Y schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:52:
Woooooo vet een brommertopic op tweakers _/-\o_

Ik heb zelf een aantal zundapp's en dit word hopelijk binnenkort mijn motorfiets :*) Kompleet gereviseerd en wel. Heb ook leuk speelgoed liggen wat er na de keuring op gemonteerd gaat worden O-)

[afbeelding]

Legaal blazen met m'n brommertje :P Moet het spul waarschijnlijk gaan overbouwen op een duits ks80 frame maar dan heb ik dalijk eindelijk wat al jaren in de planning staat :)
Zundapp daar is mijn race carriere ooit mee begonnen:
SOBW sportklasse: 16mm, 50cc luchtgekoeld, 4 versnellingen, toen nog moest je originele remmen, voorvork en frame blijven gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/n1vz4i.jpg

x jaar later:
Honda RS125R productie racer, waar ik ONK en EK's mee heb geraced
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/fw3b14.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Bartaz schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 02:10:
Ik heb een vraagje aan jullie allen.
Sinds kort is de uitlaat van m'n Aerox kapot gegaan. Dit was een standaard uitlaat.
Nu wil ik er een aluminium opzetten, en welke wordt mij aangeraden om erop te zetten?

Met de standaard uitlaat liep hij 80/85 km per uur. Begrenzer en varioring eruit. Nu moet de scooter met de nieuwe uitlaat ongeveer deze zelfde snelheid behouden en een sportief geluidje hoeft niet perse van mij. Dus het mag allemaal best bescheiden blijven.

Het budget ligt rond de 200 euro.
Dus, wie raadt wat aan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Als prestaties en geluid niet uimaken (t.o.v. een standaard uitlaat) zou ik één van de goedkopere nemen. Ik hoorde dat een Sito+ wel goed was als vervanger van de standaard uitlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Vergeten te melden hier dat ik mijn plof (al een tijdje) weer terug heb :P Voornaamste verandering deze keer is een andere tandwielverhouding... Wat ik veel eerder had moeten laten doen ;) Top op GPS schommelt nu tussen de 55-60 kmph in plaats van 65-70, maar de acceleratie is nu zoveel beter :D Eerst had ik moeite om een stadsbus bij te houden, nu ben ik vaak als eerste weg bij het stoplicht :D Ik merk ook dat de motor nu hogere toeren draait dan ooit, en dat rijdt ook weer beter :D Best 70 bucks I've ever spent on the damn thing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Speakers in de scooter *O*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RtFm4DUMrU3PaqHvfYnuW0gZ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FGhYukSHStVvQzz0nOPKcuKz/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uMvyi2gUYd07c3moSKODy6G7/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fzxHLAFxETN826DkiZQa9tRj/thumb.jpg
Werkt nog niet, moet er nog een 3.5mm jack aan solderen, maar hij is dus bijna af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat hoor je toch niet goed als je op de speaker zit? :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het is ook niet voor tijdens het rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zal wel te oud zijn voor die gein, "in mijn tijd" werden speakers achter de plastic kappen aan de voorkant gestopt en gericht op de bestuurder :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Daar zit dus al een radiateur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik wilde mijn uitlaat gaan spuiten, dus schroefde ik 'm van mijn blok af, breekt er een bout af Een griptang past niet en uitboren wilde ik eigenlijk als laatste mogelijkheid overhouden. Pix:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bLwiNUFCzFXhcDC97mzzUrAf/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bHaSoE59WtImSHzCAOUPBTZr/thumb.jpg
Iemand een idee?
Sorry voor de dubbelpost, maar ik kan iedere kick wel gebruiken op het moment :(

[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 07-08-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Niet online
heb inmiddels afgelopen donderdag examen gedaan en geslaagd met 3 foutjes , aankomende woensdag/donderdag het rijbewijs ophalen.
En dan m'n scooter ophalen bij m'n oom (was iets mis mee , 2 weken bezig geweest , cilinderkop , zuiger etc vervangen , niets... krijg ik gister een telefoontje en hoorde ik dat de scooter draaide , mooi!. Lag het aan het lucktfilter >.<).

dus , volgende week een extra wegpiraat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Puch-Maxi schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 02:27:
Huj een bromfietstopic! Ikzelf heb jaren Puch Maxi-S gereden daarna van mijn 16e tot ~20e jaar een "echte" brommer, een Zundapp CS50 4-voet (529 bj 1980) weinig problemen mee gehad. Ik heb hem nog steeds.
@ R-O-Y mooie KS50! Hou/maak je hem niet origineel? (A)
Ik maak hem verre van origineel. Het voorvorkgedeelte is van een hercules, voor de dubbelschijf. De handelset en rempomp enzo komt van een ducati monster. Ik wil een goed rijdende machine met deels moderne techniek. Daar passen sommige originele delen van zundapp dus helaas niet in. Maar zolang het nog lijkt en rijdt als/op een zundapp vind ik het prima :)
talin schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:08:
[...]

Zundapp daar is mijn race carriere ooit mee begonnen:
SOBW sportklasse: 16mm, 50cc luchtgekoeld, 4 versnellingen, toen nog moest je originele remmen, voorvork en frame blijven gebruiken.
[afbeelding]

x jaar later:
Honda RS125R productie racer, waar ik ONK en EK's mee heb geraced
[afbeelding]
Gaaf ding :) Hoe hard liep dat apparaat ongeveer?

Ik ga zelf misschien nog wel meedoen aan de brommersprint. Lijkt me sowieso leuk om te weten hoe snel m'n zundapp dalijk is.

Ik haal morgen m'n motor-rbw op. Dan mag ik op m'n grote brommer gaan rondrijden O+

EDIT @ TKing

Demonteren dat ding, dan krijg je het er netjes uit. Niet gaan lopen klootzakken terwijl alles nog gemonteerd zit want dan gaat er veel meer kapot. Desnoods bij een metaalbewerkingsbedrijf laten uitboren/frezen. Dat kan gewoon heel netjes.

[ Voor 7% gewijzigd door R-O-Y op 09-08-2009 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:19

talin

ES-MA

R-O-Y schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 12:31:

Gaaf ding :) Hoe hard liep dat apparaat ongeveer?

Ik ga zelf misschien nog wel meedoen aan de brommersprint. Lijkt me sowieso leuk om te weten hoe snel m'n zundapp dalijk is.
hoe hard ie liep is niet van toepassing omdat ie voor elk circuit op andere vertanding werd gezet.
het was een 4bak, 50 cc met 16 mm ( in overeenstemming van de sportklasse SOBW) ding had 15 pk aan et achterwiel en waar het het meeste om draaide een heel mooi breed en vlak koppel.
er werdt wel heeel veel aan gedaan, cilinder met 6 spoelpoorten, speciale zuigers, rechtvertande koppeling, cilinderkop met verwisselbare binnenkop, programeerbare onstekingen enz.
daarna heb ik nog Formule klasse gereden met een Famel frame en een 6 bak ( ja ja zijn er maar weinig van ) 50 cc watergekoeld en een 20mm daar haalden we toentertijd bijna 20 pk uit.

om te gaan brommersprinten is een zundapp ver van ideaal, veel te zwaar en te verouderderde techniek.
beter zoiets gaan maken:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/10ft2k8.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

15pk is wel mooi uit zo'n setje. Dat is mijn voorlopige streefvermogen voor m'n 66cc blok. Ik wil een motorkenteken erop en dan voor de fun gaan sprinten. Dat speciale frame mag ik niet op de openbare weg gebruiken, dus dat ga ik sowieso niet doen. Dat het zundapp spul tezwaar is weet ik, maar dat maakt niet zoveel uit. Dan is het nog steeds leuk om te doen.

Ben wel bezig met een wat serieuzer blok. Helaas geen programmeerbare ontsteking maar een hpi met curve. Die programmeerbare apparaten zijn helaas wel erg duur, en voor op straat maakt het niet zo gek veel uit. En daar ga ik het toch het meest gebruiken uiteindelijk.

losse kop

Heb m'n cilinderkop ook aangepast zodat ik er losse binnenkoppen in kan zetten. Is een stuk beter dan de originele meuk :P Hier hoe het origineel gemaakt is:

cilinderkop origineel

Heb jij meer informatie over die 6 bak? Het lijkt me namelijk supergaaf om ook zo'n 6bak te maken. Iedereen heeft het er altijd over maar meestal is het dan verkocht/kapot/kwijt oid. Foto's of tekeningen heb ik nooit kunnen bemachtigen :P Zo'n aangepaste schakelas + de rest moet best te maken zijn. En als je dan toch bezig bent kun je ook je eigen bakverhoudingen kiezen, bvb voor een close-ratio 6 bak _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
In het verkeerde topic gepost... Dus nogmaals:

Ik heb een snortbrommert gekocht, een SACHS, zo'n ouwe lullen ding zeg maar. ;) Echt voor een prikkie, en hij loopt goed!

Er zit een kentekenplaat op (een blauwe), hoe kan ik aan het framenummer ook al weer zien dat het echt een snor is?

Maar goed, er zit in elk geval een plaat op, maar ik heb geen papieren! Ik weet wel zeker dat hij niet gestolen is in elk geval. De vorige eigenaar is nml. overleden, en de papieren konden niet gevonden meer worden.
Moet ik hem nou laten keuren/schouwen, hoe noemen ze dat? Is dat schouwen nodig om hem te verzekeren?
Waar kun je dit allemaal laten doen?
Vroeger kun je naar de fietsenzaak en daar gewoon en verzekering kopen... Hoe is dat nu?

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-ix.nl/images/sachs.jpg

Het monster in kwestie. :D
Hij is nu al vrij schoon, want hij was echt smerig. Ik ga hem in elk geval opknappen, carburateur schoonmaken, nieuwe bougie er in, hij lekt wat benzine bij de benzinekraan, dus die zal ik vervangen, verder doet hij het prima.
Hij loopt niet zo hard, km teller werkt niet, maar ik gok dat hij niet harder gaat dan 25, je gaat wel iets sneller dan een fietser.

Als hij wat warmer is (het blok), loopt hij wel ietsje harder, wat kan dit zijn?

Ik weet dat het er niet uit ziet, maar het is gewoon een grappig apparaat, heb ik mooi wat aan te sleutelen.

Ik heb geen idee hoe oud hij is, maar als hij schoon is, ziet hij er uit als nieuw.

De trappers, kun je er die gewoon afhalen als je dat wil? Want hij start nml. met een duwtje, hij loopt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Inmiddels is het blok helemaal schoon gemaakt, en ik zal er een nieuw luchtfilter en bougie in zetten, want deze zien er nogal gaar uit, en dan zien we weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zie het andere brommertopic, anders ben ik aan het crossposten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

eX0duS schreef op zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:39:
Als hij wat warmer is (het blok), loopt hij wel ietsje harder, wat kan dit zijn?
Dan is het spul warmer, de onderdelen wat uitgezet en sluit het beter aan op elkaar.

Mochten er mensen zijn die zaterdag niets te doen hebben... De Oude Brom/motorfietsen hyves organiseren door het hele land meetings/toerritten dan. Ik organiseer die voor de provincie Gelderland. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Ik volgende week ook weer een avontuurtje met de Runner, na brussel te hebben gehad (vanuit Den Haag)
gaan we nu naar London, overmorgen even beginnen met de planning (ferry boeken enzo).

Eerst vrijdag een grote beurt en een tikje afstellen door de dealer, me oude uitlaat was er bijna onderuitgeroest, dus die heb ik vervangen, maar nu rijd hij net geen 100% meer. Kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

De bout is eruit! :) Mijn vader is (gelukkig) een ervaren lasser en die heeft er eerst een andere bout op gelast en daarna met een gasbrander het spul warmgestookt waardoor hij lekker makkelijk los kwam :) Rijd nu weer lekker met een mooi gespoten uilaat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:13
Een heel oud topic maar denk dat ik de vraag hier toch wel het beste in kan gaan stellen. Zo niet dan graag aangeven waar wel?

Mijn vader moet voor zijn werk een 3-tal scooters gaan aanschaffen. Deze worden ignezet puur als werkverkeer scooters. Dus van kantoor naar bouwplaats en weer terug. De scooters gaan mogelijk wel intensief gebruikt worden. Hierbij dus meerdere ritten op een dag. Het terrein is weg/stad en bouwterrein. Dus het moet ook wel een beetje tegen een stootje kunnen. Nu heeft hij mij gevraagd om hier naar te kijken en mogelijk wat advies uit te gaan brengen.

Qua snelheid gaan we maar even uit van 25km/h scooters. Dit zou nog wel eens 45km/h kunnen worden maar dat zou de keus niet uit mogen maken. Qua budget is er helaas nog even niks bekend maar ga even uit van max. 2000,- per scooter.

Nu is het zo dat de voorkeur vanuit het werk uitgaat naar de retroachtige scooters. Opzich niks mis mee zien er best leuk uit. Maar wat is nu voor het geld de scooter die goed uit de testen en ervaringen komt?

Als je kijkt naar het budget kom je al snel uit bij Kymco en Sym. Vespa en Aprilia (mojito) liggen qua prijs er boven. Maar zijn er merken die het bekijken waard zijn? Of zijn er tips of types waar ik mij op kan orienteren voor een keus.

Hoop dat jullie mij een klein beetje op gang kunnen helpen.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Als je ze intensief gaat gebruiken verdient een kwalitatief betere scooter zich vanzelf terug, zo'n Vespa of Aprilia is daarom nog niet zo'n gek idee. Je kunt ook eens kijken naar Yamaha trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou een beetje kijken waar de pizzeria's mee rondrijden. Die dingen worden ook intensief gebruikt en mishandeld en dat moet ook niet te duur worden. Een Vespa of Aprilla lijken me minder geschikt, je betaald er inderdaad meer voor en dat is een beetje zonde als er vooral mee rond een bouwput wordt gereden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pizzadingen worden wel altijd aan gort gereden hoor, in mijn korte carriere als pizzabezorger heb ik altijd krotte brommers gehad. Maargoed, ze rijden wel en dat is misschien al genoeg.

Verder krijg ik wel weer de kriebels van dit topic. Mijn twee Zundapps staan in opslag ( :'( ) en ik heb nog een lullige Sparta bij een vriend van mij staan, maar wat zou ik graag weer een dag of wat gaan touren. Het was me nog bijna gelukt om deze zomer in Spanje een 125cc-er te huren, maar helaas moest ik te vlot alweer terug naar Nederland.

Ik wil rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat zijn Peugeot Ludixjes, bij de pizzeria's. Maar als ik jou was zou ik sowieso voor 4 takt gaan gezien dit een stuk zuiniger is. Aan de andere kant: 2 takt is minder onderhoudsgevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren toen nog Foxjes, maar is tegenwoordig ander spul inderdaad. Ik zou absoluut voor tweetakt gaan, aan viertakt zit echt veel meer onderhoud en dat is iets wat je juist niet wil. Dat beetje extra benzine dat je verbruikt maakt niet veel uit, zuinig is het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Wat leuk joh, bij de motoren zeggen we altijd juist dat 2-taktjes veel meer zorg en onderhoud nodig hebben dan 4ttaktjes :+ . Een 2-takt is wel simpeler, je mist de kleppen van de 4-takt. Maar als ik nu zou moeten kiezen tussen een 4 of 2, dan ga ik toch echt voor een 4 takt. Al is het alleen al om de stink walm niet meer te hebben van het olie verbranden :+ .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel dat vrienden van mij altijd enorm veel gezeur hadden bij hun viertaktjes qua kleppen stellen en weet ik was, terwijl je met een tweetakt er geen omkijken aan hebt. Het enige dat er mis kan gaan boven het blok is een pakking die lek raakt of een zuigerring die stukloopt, maar dan heb je het wel.

Tsja, en die 'stinkwalm' is een kwestie van smaak. Ik heb er nooit problemen mee gehad en het klinkt mij typisch als z'n flameargument als waar de viertakters altijd mee kwamen in de oren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:52:
Tsja, en die 'stinkwalm' is een kwestie van smaak. Ik heb er nooit problemen mee gehad en het klinkt mij typisch als z'n flameargument als waar de viertakters altijd mee kwamen in de oren :)
Die stinkwalm daar heb je geen last van omdat je voor de walm uit rijdt. Als fietser vond ik het heel hinderlijk, zeker met wat opgevoerde brommertjes die nog meer olie verbrandden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:58:
Die stinkwalm daar heb je geen last van omdat je voor de walm uit rijdt. Als fietser vond ik het heel hinderlijk, zeker met wat opgevoerde brommertjes die nog meer olie verbrandden.
Meh, ik heb vaak genoeg staan klooien stationair of juist in de toeren omdat ik weer eens wat wilde uitproberen. Nooit erg veel last van gehad, vond het altijd wel lekker ruiken. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind de meeste vluchtige- en uitlaatdingen niet verkeerd ruiken.

Viltstiften, oeh yeah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zou voor mezelf wel een viertakt nemen denk ik. Zo duur is brommeronderhoud niet (tenzij je 16 bent). Voor een bouwbedrijf kan het inderdaad wel handig zijn dat het zo veel mogelijk onderhoudsvrij is al is het de vraag of het dat wordt (het risico is natuurlijk dat het een krot wordt net als die pizzeria brommertjes).

Je zou ook nog kunnen kijken of hij makkelijk achter in een bus kan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor spul voor algemeen gebruik zou ik alles zo robuust mogelijk nemen en zoveel mogelijk harrieproof. Ik heb veel mooi spul al razendsnel aan gort zien gaan bij algemeen gebruik, al waren dat geen brommers. Geen persoonlijke verantwoordelijkheid plus een massa mensen is fnuikend, want je kan altijd iemand anders de schuld geven en het spul wordt veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
De scooters moeten dus als ik het goed begrijp zonder helm bereden kunnen worden, dus snor @ 25km/h. Om even op de viertakt/tweetakt discussie door te gaan. Een viertaktje zal wat rustiger lopen, prettiger voor het gehoor ;). Verder zou ik de chinese 'bouwmarkt' scooters links laten liggen, o.a. roest is daar toch eerder een probleem. Misschien dat er bij een brommerboer in de omgeving een en ander qua onderhoud gedaan kan worden OF is er een enthousiasteling onder het personeel die het tegen betaling wil onderhouden. Zomaar een idee hoor ;).

Wat in mijn optiek bekende en populaire scooters:
Peugeot Vivacity
Yamaha Neo's

Maar mijn torenhoge favoriet, zeker met de bouwplaats als werkterrein, de Honda Zoomer! Die dingen zijn niet kapot te krijgen en best wel erg ruig en eigenlijk is Honda altijd wel ++ bij de kleine motorblokjes. Alle chinese namaak is negen van de tien keer replica werk van de orginele Honda's. Het is tevens een injectieblok (4-takt), dus weinig aan mis te gaan qua instellen en geen gekloot met de choke in de koude dagen. Lekkere dikke bandjes en een algeheel ruig uiterlijk. Je ziet ze ook wel als pizza brommerts op de weg.

Afbeeldingslocatie: http://www.motocykl-online.pl/img/testy/4-2005/skutery-zoomer/honda-zoomer-50-2005-585-01-main.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.segurojoven.com/img/fichas/honda-zoomer50-1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Hij ziet er wel uit als de ultieme bouwscooter, ja :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouwradiootje onder het zadel en gaan met die banaan!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
K*tzooi, kom ik vanmiddag thuis aan, leun m'n scooter iets naar de zijkant om wat te pakken, hoor ik een hoop takke herrie onder m'n scoot vandaan komen. Blijkt: Uitlaat rond de flens is _compleet_ afgebroken :S

'T slaat echt nergens op want ik ben nergens overheen geknald, is ook aan mijn onderkuip te zien, enige wat ik me kan bedenken is dat iemand er een goeie hengst tegenaan heeft gegeven.. maar dan nog...

Nja ik ga vanavond even kijken of ik m'n ouwe eronder kan gooien en dan tenminste kan rijden, en morgen ochtend ff bellen met easyparts, volgens een kennis was het zo dat als je een product gekocht hebt en het binnen een half jaar kapot gaat het gerekend word als productiefout... Klinkt onlogisch, en zeker weten doe ik het ook niet, maar ik kan allicht er naar kijken... Vind het ook vreemd dat hij zonder enige schuif/klap/val/deuk schade zomaar af kan breken, dan moet er toch meer fout zijn denk ik.

één is geen, twee is één

• Vuvuzela
  • Laatst online: 00:23

Vuvuzela

My spire is forming

Misschien was de uitlaat onder spanning gemonteerd? Na verloop van tijd kan het dan ineens afbreken/ scheuren.

[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 16-09-2010 17:33 ]

I served in a company of heroes.

• Yonni
Maak eens een foto! Is de uitlaat inderdaad misschien onder flinke spanning komen te staan? Doorgerot? Gewoon ongelukkig op een lasnaad gescheurd?

• Wackoz
Ik ga de uitlaat er vanavond iig afhalen, dan zal ik wel wat foto's schieten, het ziet er in mijn ogen iig niet logisch uit. Onder spanning staan, tja kan, ik heb hem er zelf onder gelegd, maar heb voor mijn gevoel daar echt niks mee geforceerd. Hij zat bij de flens goed vast, en heb toen voorzichtig de moeren van de beugel goed aangedraaid, that's it...

Edit:
Ik heb de uitlaat overigens nog geen 2 maand onder m'n scooter liggen dus het lijkt me heel sterk dat hij doorgerot/geroest is, roest is ook zo goed als nergens te bekennen.

Edit2:
Hier zijn dan de verlate foto´s, hierop is duidelijk te zien dat de uitlaat net boven de lasnaad is afgebroken, in een bijna perfecte cirkel. De oorzaak is hoogstwaarschijnlijk het feit dat ie misschien toch verkeerd onder spanning stond...
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2qaizbp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/112a6p5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2dilkio.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Wackoz op 18-09-2010 17:46 ]

één is geen, twee is één

• Wackoz
Kickje, foto´s zijn toegevoegd :)

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat lijkt me inderdaad spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik wil voor mijn vriendin een snorscooter bestellen voor haar verjaardag. Het model zal de Vivacity sixties editie worden (Rond de 1500~2000 euro her en der).

Nu wou ik hem eerst bij scooterland bestellen maar daar las ik een hoop negatieve reacties over. Nu schijnt het te zijn overgenomen; misschien is het met een nieuwe eigenaar wel weer een optie om daar een scooter aan te schaffen. Voordeel; thuisbezorgd, service aan huis en een gunstige prijs. Rond de 1500 euro daar.

Bij de dealer betaal ik 1900 euro, best een groot verschil dus. Misschien kunnen jullie mij op weg helpen met de aanschaf van een Vivacity Sixties editie (25km/h).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik ze oerlelijk vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Krentenbol schreef op zondag 26 september 2010 @ 15:46:
Het enige wat ik erover kan zeggen is dat ik ze oerlelijk vind :+
Heb je een leuk alternatief dan? (4T snor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik denk dat je voor die prijs niets anders van een fatsoenlijk merk zult vinden. Maar het gaat er toch om wat jij en je vriendin vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Krentenbol schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:20:
Ik denk dat je voor die prijs niets anders van een fatsoenlijk merk zult vinden. Maar het gaat er toch om wat jij en je vriendin vinden?
Het moet gewoon een degelijke snor wezen die niet te groot is. Dan kom je toch al snel bij een Vivacity en de 60's edition vind ik zelf ook erg mooi. Maar over smaak valt niet te twisten.

En 2000 vind ik toch wel een redelijk budget voor die eisen. Ik zie dan ook niets in om het budget te vergroten omdat dit een in mijn ogen prima keus is...

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 26-09-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als jij hem mooi vind, dan is er toch geen reden om een andere te kiezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dat klopt. Maar goed; dat is nog geen antwoord op mijn oorspronkelijke vraag natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

RedHat schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:17:
[...]

Heb je een leuk alternatief dan? (4T snor)
Piaggio Zip of Fly..

Persoonlijk de Fly, omdat daar iets meer acessoires voor te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik zoek een brommer of scooter, 45km/h, voor in het totaal 25 kilometer per dag (woon-werk), alle seizoenen. Heb er geen verstand van, nog nooit op zoiets gereden. Heb een autorijbewijs 8) maar geen auto :-( wel veel gereden, ben 46.

Ik zit dan te denken om een tweedehands in een winkel te kopen. Van een particulier zie ik niet zitten, vanwege mijn beperkte kennis.
Welke merken zijn goed, en hoeveel mag z'n ding ongeveer gelopen hebben. Is dat 10000, 20000? Budget +- 1000,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

unclero schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 14:30:
[...]

Piaggio Zip of Fly..

Persoonlijk de Fly, omdat daar iets meer acessoires voor te krijgen zijn.
Maar dan heb je geen retro-ding en IMHO ziet een Fly er niet uit.
Sponz schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:55:
Ik zoek een brommer of scooter, 45km/h, voor in het totaal 25 kilometer per dag (woon-werk), alle seizoenen. Heb er geen verstand van, nog nooit op zoiets gereden. Heb een autorijbewijs 8) maar geen auto :-( wel veel gereden, ben 46.

Ik zit dan te denken om een tweedehands in een winkel te kopen. Van een particulier zie ik niet zitten, vanwege mijn beperkte kennis.
Welke merken zijn goed, en hoeveel mag z'n ding ongeveer gelopen hebben. Is dat 10000, 20000? Budget +- 1000,-
Kilometerstand zegt niets. Onderdelen zijn niet erg duur, dus je kunt bijv. gewoon de cilinder en zuiger (laten) vervangen en dan loopt hij weer als nieuw. Als hij gewoon op tijd onderhoud e.d. krijgt kan een scooter 'oneindig' mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Even een oud topic kicken :P

Mijn vader heeft zijn auto weggedaan en een scooter gekocht, een Sym Fiddle als ik het goed onthouden heb. Gewoon een 50cc italiaans ogend scooterding, loopt nu ~50 maar als hij goed ingereden is laat hij de varioring eruit halen en zou hij ongeveer ~60 lopen zegt hij.
Waarom? Hij woont in de buurt van zijn werk en doet veel in de buurt, maar dat gaat hem niet tegenhouden o.a. een tochtje naar een vriend in Engeland te ondernemen en hij wil ook wel tripjes gaan maken naar b.v. Limburg.

Nu is mijn moeder niet op zo'n ding te krijgen, dus wil ik met hem af en toe eens gaan brommen. Dit kunnen we eventueel combineren met kamperen, aangezien we dat ook graag doen.
Ik wil dus ook weer gaan brommerrijden, naast de auto die ik dagelijks rijd is dat wel weer even een verademing denk ik. Nu heb ik echter niks met scooters. Ze sturen voor je voeten weg, ik vind het niet lekker zitten en onderhoudstechnisch heb ik toch liever een open chassis.

Dan nu voor mij de hamvraag: Wat moet ik gaan rijden? Ik reed vroeger Yamaha DT/Enduro, en later heb ik nog een jaartje of anderhalf een MBX-80 gereden die uiteraard gewoon niet legaal was. Bovendien zijn de 120+ die dat ding liep nu niet echt meer de snelheden waar ik naar zoek, daarvoor heb ik een (relatief) veilige auto. Hij moet wel iets meer dan normaal aan puf hebben, want ik wil er een heel klein aanhangertje achter hebben in verband met wat simpele kampeerspullen.

Wat voor brommers zijn er nou nog te krijgen voor een redelijk bedrag (2e, 3e of -X-ehands geen probleem) die ook nog lekker zitten als je er 3 uur op gaat rijden? Zo'n MBX kwam je na een uurtje 120+ rijden toch redelijk met een houten kont vanaf.

Ook is het mij nu niet helemaal duidelijk geworden wat de nieuwe regels omtrent keuringen nu inhouden. Ik snap dat de brommer een schouwing moet krijgen, maar waar kijken ze zoal naar? En als hij eenmaal gekeurd is en een kenteken heeft, hoeft hij dan nooit meer gekeurd te worden? M.a.w. kan ik hem na de keuring gewoon weer versleutelen naar de 'waardes' die nodig zijn voor mijn rijplezier? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

HTT-Thalan schreef op maandag 04 april 2011 @ 19:04:
En als hij eenmaal gekeurd is en een kenteken heeft, hoeft hij dan nooit meer gekeurd te worden? M.a.w. kan ik hem na de keuring gewoon weer versleutelen naar de 'waardes' die nodig zijn voor mijn rijplezier? :P
Dat is correct. Je hebt alleen een probleem als je op de rollenbank moet (staan overal heen controles, zeker nu het weer beter weer aan het worden is) en als je daar te snel kan (65km/h) of te veel vermogen hebt worden je papieren ingenomen en kun je die weer ophalen als je brommer standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Lekker zitten na 3 uur heeft toch vooral met houding en zitschuim te maken. Race plee is toch best relaxed dan, vooral de wat grotere modellen neemt zoals bijvoorbeeld een Grand Dink. Wat betreft opvoeren zou IK uitkijken, een keertje op de rollenbank en je zit met de gebakken peren.

Verder, wil je een 2-taktje of een 4 takter? Geen raceplee? Wat is/wordt het budget voor aanschaf? Oude schakels zijn leuk, of de wat nieuwere racers. Maar of je daar het lang op volhoudt is de vraag. Aanhangertje is in principe wel te doen. Check ook eens de mini vier takts zoals de Honda Dax en replica's daarvan. Maar of dat helemaal goed zit voor 3 uur.

Voordeel van een viertakt is dat die net wat meer kracht hebben, twee takt is jengel. Kijk anders eens naar een oude Honda SS50. Die kunnen wel wat hebben, zie onderstaande filmpje 8-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Yamaha FS-1!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Yonni schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 01:06:
Voordeel van een viertakt is dat die net wat meer kracht hebben, twee takt is jengel. Kijk anders eens naar een oude Honda SS50. Die kunnen wel wat hebben, zie onderstaande filmpje 8-) .

[video]
Ik ben in Februari in Vietnam geweest, daar zie je pas wat brommers echt aan kunnen. Ze brengen er gewoon koelkasten mee weg en vijf man op een brommer of een volgeladen aanhangwagen er achter is daar ook heel gewoon.

/▌

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste