Het grote bromfietstopic

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ok, ik heb die DAX en de S50 bekeken en die zijn inderdaad hardstikke tof, maar ook flink aan de prijs omdat ze bijzonder zijn. Ik heb vroeger ook mijn eigen brommers versleuteld en ik durf een opknapproject makkelijk aan.

Misschien moet ik dan toch maar een goedkope Honda MB(?) of een Yamaha gaat zoeken.
Krentenbol schreef op maandag 04 april 2011 @ 21:54:
[...]

Dat is correct. Je hebt alleen een probleem als je op de rollenbank moet (staan overal heen controles, zeker nu het weer beter weer aan het worden is) en als je daar te snel kan (65km/h) of te veel vermogen hebt worden je papieren ingenomen en kun je die weer ophalen als je brommer standaard is.
65 is prima, het gaat me inderdaad meer om het vermogen, ik wil gewoon goed van zijn plaats komen en die ~75 kilo aanhanger met tentspullen goed mee kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Wat is je budget? Want een (imitatie) dax kost rond de 1000 euro ofzo (nieuw), 2e hands een stuk minder.
Er zit een hele hoop rotzooi tussen de Honda MB/MT's en de Yamaha DT's, die dingen zijn vaak kapot gesleuteld

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik gokte ergens tot 300 euro ergens wel een opknappertje te kunnen vinden :P. Ik ben niet vies van een beetje sleutelen als hobby en zo kan ik van een goedkope brommer iets leuks maken. Het moet alleen een beetje comfortabel zitten en liefst een beetje koppel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Voor koppel moet je denk ik echt bij een viertakt-je zijn. 300 euro is dan wel erg weinig denk ik. Maar wie weet. Misschien is dit wel iets voor je? Ook een replica van een Honda, de C50/C70/C90 / Cub. Zie -> http://www.supermotorcompany.com/ maar past niet echt in jouw straatje qua prijs.

Qua prijs zit je denk ik meer in de regio van een scooter of ander afgeragt hok wat helemaal opgelapt moet worden. Iets wat trouwens ook niet meteen super veel hoeft te kosten hoor, ligt aan de eisen die je stelt voor de staat na opknappen.

Wil je eigenlijk persé een schakelbrommer? Of is toch een scooter misschien wel een idee? Of iets als een Puch Maxi / Tomos ?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik zou gewoon doorsparen tot minstens 1500, anders heb je een afgeragd hok ;).

Zo'n C50-kloon is trouwens wel helemaal O+, die gaat op mijn verlanglijstje.

..en verder wat ik eerder schreef: unclero in "Het grote bromfietstopic"

Ikzelf zweer trouwens voor de lange afstanden bij een tourscooter. Zo'n comfortabel rijdend bankstel. Waar extra veel bagage in kan. Waar je na 4 uur uitgerust afstapt.

Jammer dat ik die foto kwijt ben van die Grand Dink op de Kymco tourmeeting, waar naast de gebruikelijke bidon, chromen randjes en mediaspeler ook nog een extragrote kuipruit met ruitenwisser, zendbak en bidon geschroeft was. :>

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Mijn Kymco Vitality 4T 50 heeft de 20k geraakt gister en is wat mij betreft na 2.5 jaar wel aan vervanging toe. Het is inmiddels zo'n opknapper (en krassen her en der) dat ik niet eens behoefte heb het ding te laten fixen/opknappen... Hier gaat de discussie echter niet om en laat ik ook graag achterwege.

- motorisch niet helemaal lekker (gas terugnemen en dat ding plopt en knettert en een lawaai, damn... uitlaat of pijpje zitten niet los)
- loopt 39/40km
- zadel moet worden vervangen, middenbok moet nieuw, luchtfilterleiding moet nieuw, voorremklauw+schijf moet nieuw, uitlaat (mwoah), nieuwe remschoenen, nieuwe banden...

Tja, wat kan je vragen voor zoiets? Als donorscooter of fikse opknapper? Verder staat dat ding nog als een huis.

Evenzo, om verder te gaan. Ik heb besloten een Kymco New Dink aan te schaffen (wou eerst een Piaggio MP3 eigenlijk - maar ik heb geen zin aan wintergezeik) en dan leek deze mij fijn. Met in het achterhoofd nemende de kwaliteit van Kymco. Nu heb ik wat demofilms gezien op YouTube en zie daar een op 60Km lopen. Ideaal, niet opvallerig snel - wel lekker mee met het verkeer in de bebouwde kom. Nu heb ik die gast gevraagd hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen. "Gewoon rechte bus d'r in", mja - waddafunk? Ik heb hem gevraagd wat hij bedoeld, echter de nada op het antwoord. Kan iemand mij wat toelichten?

http://www.scooterdiscoun...ymco-new-dink-s-snel.html

Voor zover ik weet iets met een varioring en een grotere sproeier zal moeten volstaan. Echter daar ik er helemaal geen verstand van heb en het motorblok ook niet wil openhalen daar ik van niks weet, weet ik ook niet helemaal hoe ik verder moet :)

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
Vrijdag voor het eerst een snorscooter gekocht (en opgehaald), vind het tot nu toe wel grappig. Gewoon nieuw gekocht bij een scooter winkel.

Afbeeldingslocatie: http://www.scootercenterhelmond.nl/sites/557/images/312615_5.jpg

Moest iedre dag door de stad naar kantoor, met de scooter leek het me praktischer zeker tijdens spits :p

[ Voor 20% gewijzigd door Bender op 12-06-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nesty
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 16:57
unclero schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 15:04:
Ik zou gewoon doorsparen tot minstens 1500, anders heb je een afgeragd hok ;).

Zo'n C50-kloon is trouwens wel helemaal O+, die gaat op mijn verlanglijstje.

..en verder wat ik eerder schreef: unclero in "Het grote bromfietstopic"

Ikzelf zweer trouwens voor de lange afstanden bij een tourscooter. Zo'n comfortabel rijdend bankstel. Waar extra veel bagage in kan. Waar je na 4 uur uitgerust afstapt.

Jammer dat ik die foto kwijt ben van die Grand Dink op de Kymco tourmeeting, waar naast de gebruikelijke bidon, chromen randjes en mediaspeler ook nog een extragrote kuipruit met ruitenwisser, zendbak en bidon geschroeft was. :>
Deze bedoel je:
Heeft alleen de chrome beugels niet meer omdat hij te koop staat.

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/6826/p1000497d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Flinke maxi-scooter ja. Daar kom je wel mee door het verkeer, ongeacht het weer. Hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Stel je hebt een snorscooter welke gelijk is aan een normale scooter, alleen ringetje om hem langzamer te laten lopen.
Al je dat ringetje eruit haalt heb je dus een gelijk apparaat, maar wat het doet het met verbruik?

Ik zou denken dat hij dan zuiniger rijd bij 25km omdat hij het vermogen beter kwijt kan, of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Je hebt in ieder geval een scooter dan met een hogere constructiesnelheid met als gevolg een boete op de rollerbank. Qua vermogen vraag ik het mij af, de scooter zal misschien meer toeren maken, maar dus ook meer verbruiken. Tenzij je constant 25 km/h wil rijden op half gas. Dat kan misschien nog best moeilijk zijn of gewoon vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
Van de boete weet ik, maar dat is het punt ook niet ;-)

Als je scooter een ring heeft moet je vol gas geven om op de 25km te komen.
Als je scooter dat niet heeft dan hoef je maar half gas te geven om op 25 te komen.

Dus ik zou denken dat er door die ring flink vermogen verlies is om hem langzamer te laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Dat vermogensverlies komt door lagere toeren volgens mij. Ik denk dat je er effectief weinig van gaat merken omdat zo'n ding sowieso geen hol verbruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb nog een Walleroo staan waar ik eigenlijk snel van af moet (deze maand), maar een economische waarde heeft hij niet meer. Ik probeer hem nog weg te geven, maar kun je een brommer gewoon weggooien en de verzekering stopzetten of krijg je dan problemen door het kenteken?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ja, je moet bij de RDW opgeven dat je hem sloopt in eigen beheer. Dan krijg je een vrijwaringsbewijs en dan kun je je verzekering stopzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Gewoon een advertentie op een brommer forum zetten, gratis af te halen. Ben je 'm zo kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
Yonni schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 01:15:
Gewoon een advertentie op een brommer forum zetten, gratis af te halen. Ben je 'm zo kwijt.
dat denk ik dus ook...een 16 jarige met weinig geld wil echt wel een gratis brommer ondanks dat er misschien wat uurtjes in moeten om hem weer lopend te krijgen...desnoods naar een brommersloop brengen, die willen hem ook vast wel hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Tassenset op de bromfiets gemonteerd voor de vakantie *O*
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/25rywjs.jpg
De tassen zijn nog leeg, vandaar het inzakken van de rol, en de zadeltassen kunnen met een rits verbreed worden, ruim voldoende bagageruimte dacht ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Leuk hoor, zo'n TZR. Ga je er mee op vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Yep, weekje Ameland, tentje & slaapzak et cetera in de tassen :9 Als het bevalt volgend jaar een locatie wat verder weg, maar eerst dit maar eens proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Dat ziet er goed uit. Ik ben vorige zomer een weekje met een maat van me op brommervakantie geweest. Paar dagen Texel en een paar dagen Sneek. Ik had alles in een grote trekkersrugzak, en een fietstas aan de zijkant gemaakt. We waren overigens met een Honda Dax en een Honda Monkey.
Waar heb je die set trouwens gekocht, en is die waterdicht? Lijkt me wel wat voor op m'n motor

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaltaH
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:26

JaltaH

meh

-tom-562 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:36:
Waar heb je die set trouwens gekocht, en is die waterdicht? Lijkt me wel wat voor op m'n motor
Ze lijken sterk op deze... :)

Careful. We don't want to learn from this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

-tom-562 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 10:36:
Dat ziet er goed uit. Ik ben vorige zomer een weekje met een maat van me op brommervakantie geweest. Paar dagen Texel en een paar dagen Sneek. Ik had alles in een grote trekkersrugzak, en een fietstas aan de zijkant gemaakt. We waren overigens met een Honda Dax en een Honda Monkey.
Een originele? Of zo'n nieuwe Chinese?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Correct, maar je kan ze zoals gebruikelijk ook uit Duitsland bestellen voor een tientje minder bij Louis.de (hier). Daar heb ik ze tenminste weg :)
De set is niet waterdicht, maar er worden drie hoezen meegeleverd die je over de tassen kan spannen, ik zal ze testen tijdens mijn vakantie O-) Ervaringen post ik hier ook wel even wanneer ik terug ben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Martinator schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:52:
Tassenset op de bromfiets gemonteerd voor de vakantie *O*
[afbeelding]
De tassen zijn nog leeg, vandaar het inzakken van de rol, en de zadeltassen kunnen met een rits verbreed worden, ruim voldoende bagageruimte dacht ik :D
Verrek, dat is nog best wel handig zeg! :)
Wat voor tassen heb jij als ik vragen mag?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Joopieboy schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 14:05:
[...]

Verrek, dat is nog best wel handig zeg! :)
Wat voor tassen heb jij als ik vragen mag?
Zie mijn post op de vorige pagina ;)
Martinator schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 13:33:
[...]

Correct, maar je kan ze zoals gebruikelijk ook uit Duitsland bestellen voor een tientje minder bij Louis.de (hier).
edit: Heb ze trouwens zonet getest met boodschappen doen (alleen de zadeltassen, niet de rol), ontzettend fijne tassen voor zo'n lage prijs :>

[ Voor 9% gewijzigd door Martin op 14-07-2011 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Aha ik zie het, overheen gelezen, sorry! Thnx iig. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 21:04
goh wist niet eens dat er op tweakers zo'n topic bestond.
Zal ik mijn scooter ook maar eens showen.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20934056/tweakers%20scooter%20topic/DSC02470.JPG
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/20934056/tweakers%20scooter%20topic/DSC02471.JPG
Rijd er altijd mee naar school. (van Rijssen naar Raalte)
Dat is in de week toch al gauw 300km
Heb er ondertussen al 16k mee gereden.

Als ik het zo lees moet ik me wel diep schamen als we het benzine verbruik gaan vergelijken.
Ik kom toch eerder in de buurt van 1.15.

Foto's zijn al wat ouder, ziet er nu al niet meer zo goed uit als toen.
Is veder helemaal zelf opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ik zie een niet-origineel uitlaatje, wat voor snelheid haal je er mee? O-) Scooter ziet er trouwens erg goed uit, zeker gezien de kilometerstand. Verbruik is wel redelijk ernstig inderdaad, ik dacht dat ik fout bezig was met 1:18 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinator schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:28:
Ik zie een niet-origineel uitlaatje, wat voor snelheid haal je er mee? O-) Scooter ziet er trouwens erg goed uit, zeker gezien de kilometerstand. Verbruik is wel redelijk ernstig inderdaad, ik dacht dat ik fout bezig was met 1:18 :P
Ik blijf het bizar vinden dat 16k voor een scooter ontzettend veel gevonden wordt, terwijl ik een brommer uit '63 heb staan die door de diverse mensen die 'm gezien hebben 'als nieuw' wordt beschouwd met eenzelfde stand. Nu snap ik wel dat het verschil ook relatief is (kilometers gedeeld door het aantal jaren), maar ik heb ook het idee dat het modernere spul wat minder op intensief gebruik afgestemd lijkt, of dat de perceptie wat dat betreft in ieder geval flink anders ligt.

Maargoed, ik reed dan ook zo'n 1000 kilometer per maand, terwijl ik anderen zag die na 3 jaar pas 6k geklokt hadden. Wat is het nut van motorisatie als je vervolgens afstanden gaat rijden die je ook prima kunt fietsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Ik blijf het bizar vinden dat 16k voor een scooter ontzettend veel gevonden wordt, terwijl ik een brommer uit '63 heb staan die door de diverse mensen die 'm gezien hebben 'als nieuw' wordt beschouwd. Nu snap ik wel dat het verschil ook relatief is (kilometers gedeeld door het aantal jaren), maar ik heb ook het idee dat het modernere spul wat minder op intensief gebruik afgestemd lijkt, of dat de perceptie wat dat betreft in ieder geval flink anders ligt.

Maargoed, ik reed dan ook zo'n 1000 kilometer per maand, terwijl ik anderen zag die na 3 jaar pas 6k geklokt hadden. Wat is het nut van motorisatie als je vervolgens afstanden gaat rijden die je ook prima kunt fietsen :D
Hah, ben het met je eens hoor, maar de meeste scooters met een dergelijke kilometerstand bestaan meestal uit kapotte kappen, lekke uitlaat, en meer van dat soort ongein :+ Zie het als een complimentje O-)
Mijn Tomos had toen ik hem inruilde na zo'n 6 jaar ook richting de 40k op de teller staan hoor, op wat gebarsten plastic na was die ook nog zo goed als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40k is inderdaad een respectabele kilometerstand, dan ben je tenminste op pad geweest. Ikzelf heb het niet gehaald (iets met veranderende prioriteiten en brommers die dan in drie stukken in de garage staan), maar de blokjes onder die Zündapps schijnen soms tot de 120k te willen voor er een revisie aan te pas moet komen.

Ze staan er overigens nog steeds en wachten geduldig op een restauratie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Moet ik wel melden dat mijn TZR inmiddels 1 jaar is (*O*) en nog geen 5k op de teller heeft staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mijn Vivacity is laatst over de 26k gegaan en heeft toen een nieuwe cilinder gekregen omdat hij ovaal was :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Martinator schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 08:28:
Haha nee klopt is niet orgineel :P
cilinder is veder helemaal onbraamt en de uitlaat poorten zijn iets opgehoogd.

Loopt zo'n 85/90 echte kilometers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 11:03:
[...]

Ik blijf het bizar vinden dat 16k voor een scooter ontzettend veel gevonden wordt, terwijl ik een brommer uit '63 heb staan die door de diverse mensen die 'm gezien hebben 'als nieuw' wordt beschouwd met eenzelfde stand. Nu snap ik wel dat het verschil ook relatief is (kilometers gedeeld door het aantal jaren), maar ik heb ook het idee dat het modernere spul wat minder op intensief gebruik afgestemd lijkt, of dat de perceptie wat dat betreft in ieder geval flink anders ligt.

Ja ik rijd ook al zo'n 1000 in de maand alleen al voor school.
Dingetje heeft zich eigenlijk altijd goed gehouden.
3 weken geleden eventje's het zuigertje vervangen, wat opzich niet eens nodig was zo straks hij er nog in zat.
Veder maakt die van mij nogal aardig wat toeren en de rolletje's zijn na een maand toch echt al aan hun einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrilankamp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:21:
Ja ik rijd ook al zo'n 1000 in de maand alleen al voor school.
Ik reed voor school iets minder dan dat, maar ik houd dan weer erg van de 'toeristische routes' en lekker een stukje toeren. Na school de tank vol en kijken waar je uitkomt. Dan was dat bereik van ~450 km toch wel erg prettig (al vergat ik soms dat er überhaupt nog wel wat in moest en stond ik alsnog stil :') ). Ik doe dat met de auto nog steeds, al moet ik zeggen dat het gevoel toch anders is (niet in de laatste plaats vanwege de benzinekosten).
Dingetje heeft zich eigenlijk altijd goed gehouden.
3 weken geleden eventje's het zuigertje vervangen, wat opzich niet eens nodig was zo straks hij er nog in zat.
Veder maakt die van mij nogal aardig wat toeren en de rolletje's zijn na een maand toch echt al aan hun einde.
Ik ben zo'n scooterfanaat dat ik geen idee heb wat rolletjes doen :p Ik gok een deel van de koppelingconstructie (of wat daar voor door moet gaat)?

Bij mij was het onderhoud voornamelijk de gebruikelijke verbruiksmaterialen: olie, bougies, ketting, tandwielen, banden, dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Is inderdaad een deel van de overbrenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:40:
[...]

Ik reed voor school iets minder dan dat, maar ik houd dan weer erg van de 'toeristische routes' en lekker een stukje toeren. Na school de tank vol en kijken waar je uitkomt. Dan was dat bereik van ~450 km toch wel erg prettig (al vergat ik soms dat er überhaupt nog wel wat in moest en stond ik alsnog stil :') ). Ik doe dat met de auto nog steeds, al moet ik zeggen dat het gevoel toch anders is (niet in de laatste plaats vanwege de benzinekosten).

[...]

Ik ben zo'n scooterfanaat dat ik geen idee heb wat rolletjes doen :p Ik gok een deel van de koppelingconstructie (of wat daar voor door moet gaat)?

Bij mij was het onderhoud voornamelijk de gebruikelijke verbruiksmaterialen: olie, bougies, ketting, tandwielen, banden, dat soort werk.
Ja is een onderdeel van de overbrenging (vario).
Hou zelf niet zo zeer van dat touren, ga dan liever van die hele smalle weggetjes op zoeken met mooie bochten. Zelf heb ik nog geen auto dus kan ik daar niet in oordelen.
toch lijkt me een motorfiets een heel ander gevoel dan in een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrilankamp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:21:
[...]

Lijkt mij nogal "onpraktisch": elke maand je halve scooter demonteren om wat nieuwe rolletjes in je koppeling te stoppen. (Ik heb vroeger 1x een koppeling vervangen in mijn scooter: originele koppeling vervangen door een Agip. Vond het nogal een gedoe.)

Ik rij nu al jaren geen scooter/brommer meer, maar in de toekomst wil ik waarschijnlijk een snorscooter aan gaan schaffen. Het zal dan een nieuwe worden en hij hoeft van mij echt niet harder dan 30 te lopen. Mijn wensen:
- 4 takt
- wat groter model
- degelijk ding (dus geen chinees prul van 600 euro)

Een Peugeot Speedfight 3 leek me wel wat. Die kost nieuw iets meer dan 2000 euro. Iemand nog leuke andere ideeën? Ik ben er alweer even uit en ik zie tegenwoordig merken rondrijden waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb.

(Ik had vroeger trouwens een Piaggo/Puch NTT, liquid cooled.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrilankamp schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 13:55:
Hou zelf niet zo zeer van dat touren, ga dan liever van die hele smalle weggetjes op zoeken met mooie bochten.
Ik zeg ook niet dat ik geen smalle weggetjes of bochten doe tijdens dat touren :p Het is voor mij deels lekker rijden (bochtenwerk e.d.) en deels verkennen en over de horizon kijken. Hier in de omgeving heb je vrij veel variatie in het terrein (bossen, weilanden, dijkjes, vlak, heuvels, etc.), maar overal waar je de hoofdwegen af gaat heb je wel lekkere ouderwets kronkelende weggetjes (gelukkig wel met asfalt).
toch lijkt me een motorfiets een heel ander gevoel dan in een auto.
Hoewel ik geen A heb weet ik dat inderdaad wel zeker. Toen ik na een jaar of wat auto gereden te hebben weer op een brommer klom (van een vriend) was het een hele herontdekking hoe leuk dat ook alweer was :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:04:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik geen smalle weggetjes of bochten doe tijdens dat touren :p Het is voor mij deels lekker rijden (bochtenwerk e.d.) en deels verkennen en over de horizon kijken. Hier in de omgeving heb je vrij veel variatie in het terrein (bossen, weilanden, dijkjes, vlak, heuvels, etc.), maar overal waar je de hoofdwegen af gaat heb je wel lekkere ouderwets kronkelende weggetjes (gelukkig wel met asfalt).

[...]

Hoewel ik geen A heb weet ik dat inderdaad wel zeker. Toen ik na een jaar of wat auto gereden te hebben weer op een brommer klom (van een vriend) was het een hele herontdekking hoe leuk dat ook alweer was :Y
Ja dat is mooi, wij krijgen hier tegenwoordig steeds meer grote wegen.
Buiten af is het altijd wel mooi rijden.
A heb ik ook "nog"niet.
Wil hem in de toekomst zeker gaan halen.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:00:
[...]

Lijkt mij nogal "onpraktisch": elke maand je halve scooter demonteren om wat nieuwe rolletjes in je koppeling te stoppen. (Ik heb vroeger 1x een koppeling vervangen in mijn scooter: originele koppeling vervangen door een Agip. Vond het nogal een gedoe.)
Probleem is dat ik eigenlijk aan een stuk rechtdoor ga en dus ook op het zelfde toerental blijf zitten.
Krijg kanten aan de rolletje's, je kunt er dan wel normaal mee rijden maar dat ramelt dan allemaal zo erg.
En als er iets is waar ik niet tegen kan is het dat wel.

Veder is het bij mij alleen even de carterkap eraf halen een zuiger stop er in en kan ik de vario eraf halen

[ Voor 38% gewijzigd door hendrilankamp op 19-07-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

[...]

Onpraktisch? Valt reuze mee, hoor! Is met een half uurtje wel gedaan. En je rolletjes zitten niet in je koppeling, hé? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Onpraktisch? Valt reuze mee, hoor! Is met een half uurtje wel gedaan. En je rolletjes zitten niet in je koppeling, hé? ;)
Zou best kunnen dat ze niet in de koppeling zitten. Zo goed ben ik er niet in thuis. (Bij ons heette dat zilverkleurige ding vroeger "de koppeling".)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:17
Via een vriend van me aan een oude Honda C310 S gekomen, 4-takt oldtimer. Heeft tijdje stilgestaan, maar alles loopt. Moet uiteraard wel wat aan gebeuren voordat ie ook echt rijdt en dan ook nog op kenteken zetten.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5903924/c310_1.jpg

Tot nu toe gebeurd:
- nieuwe banden voor en achter
- nieuwe olie
- poetsbeurt
- alle verende/draaiende onderdelen gechecked, lijkt prima in orde

Nog te doen (kan ik niet allemaal zelf, gelukkig is die vriend die 'm voor me gespot heeft ontzettend handig):
- carburateur(-tje) schoonmaken
- kleppen afstellen
- indien nodig: cilinder demonteren en van nieuwe pakkingen voorzien
- nieuwe uitlaat: zit een uitlaat op zonder binnenwerk, maakt mij te veel herrie en is ook niet goed voor de keuring volgens mij
- bedrading, is allegaartje van kroonsteentjes en verbindingen geworden omdat vorige eigenaar het contactslot eruit gehaald heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door driedees op 26-07-2011 10:24 ]

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Die tassenset die hier enige tijd geleden besproken is, is nu in de reclame voor E69,95

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Ben net terug van mijn vakantie, ik moet even een opmerking maken over de tassenset...

Tijdens de rit terug naar huis (totaal 2,5 á 3 uur ongeveer) is één van de bevestigingsklemmetjes van één van de zadeltassen geknapt... de tas aan de rechterkant. Wat zit er nog meer aan de rechterkant? Ohja, de uitlaat...

Resultaat hiervan was, toen ik een tussenstop maakte bij mijn ouders, dat mijn vader vroeg waarom de brommer zo walmde :s Een korte inspectie wees uit dat de eerder genoemde zadeltas inderdaad één van zijn klemmen was kwijtgeraakt, waardoor de tas rustte op de gloeiend hete uitlaat. Resultaat: een gapend, geblakerd gat in de bodem van de tas, een doorgebrand stuk bevestigingsband, een groot, stinkend gat in de regenhoes, en leukste van alles een lading gesmolten plastic op de uitlaat :/

Gelukkig viel de schade aan de bagage zelf mee, een handdoek en een badhanddoek konden rechtstreeks de prullenbak in, verder was er niets verbrand of verloren gelukkig. Beetje jammer van de tassenset wel, eens contact zoeken met de verkoper om te zien of er wat te regelen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik ben van mening dat als je een slechte review plaatst op hun website, er over het algemeen meteen op gereageerd wordt. Dan krijg je gewoon een vervangend product! Zeker de moeite waard voor jou, Officieel is het een motortas, lekker als dat op de snwlweg tussen je wiel waait.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik rij nu al jaren geen scooter/brommer meer, maar in de toekomst wil ik waarschijnlijk een snorscooter aan gaan schaffen. Het zal dan een nieuwe worden en hij hoeft van mij echt niet harder dan 30 te lopen. Mijn wensen:
- 4 takt
- wat groter model
- degelijk ding (dus geen chinees prul van 600 euro)

Een Peugeot Speedfight 3 leek me wel wat. Die kost nieuw iets meer dan 2000 euro. Iemand nog leuke andere ideeën? Ik ben er alweer even uit en ik zie tegenwoordig merken rondrijden waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb.
Dit is wat jij zoekt ;).
Groter krijg je ze bijna niet. Degelijker ook niet.
Ook een reden waarom je alleen snor wil zitten en niet brommen?

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Dit is wat jij zoekt ;).
Groter krijg je ze bijna niet. Degelijker ook niet.
Ook een reden waarom je alleen snor wil zitten en niet brommen?
Goede tip. We gaan voor een snorscooter, omdat we hem toch niet dagelijks nodig zullen hebben. Hij zal vaak gebruikt gaan worden om even mijn vriendin op te halen 's avonds. Dan is het wel handig als je niet met 2 helmen op pad hoeft en de snelheid boeit ons niet. Ik ga nu altijd op de fiets naar het werk en was zeker niet van plan om daar mee te stoppen. Maar als het hard waait is het natuurlijk wel handig dat het zou kunnen.

Die Kymco heeft lekker grote wielen. Mijn ervaring is dat dat lekker stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Zag net bij 1 van de vele politie programma's een scooter die de rollerbank op moest.
Deze zou een begrenzer hebben (snel optrekken en dan hoogmoedig blijven hangen) en moest dus mee naar bureau tenzij de eigenaar de begrenzer liet zien.

Nou verbaast dit me want voorzover ik wist waren permanente begrenzers toegestaan. Zo heb ik op mijn Sym Fiddle II weliswaar een scooter CDI maar is begrensd op 35km/u (net onder de snor bekeuringsgrens).
Deze begrenzer kan ik er dus zelf niet afhalen, ik dacht dat dit dus mocht maar blijkbaar niet?

Iemand hier ervaring mee? Anders word het weer een trip naar de dealer om er weer een snor CDI erop te zetten en dan de vario eruit en dan op die manier 35 rijden, wel jammer want juist dat extra vermogen is erg lekker bij optrekken met iemand achterop en tegen wind met dat gigantische windscherm scheelt het ook.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Permanente begrenzers zijn toegestaan, tijdelijke dan weer niet (omdat je dan de constructiesnelheid kan overschrijden). Door een bepaalde handling van de scooter is in dat programma een vermoeden ontstaan dat er een tijdelijke begrenzer op de brommer zat. Dan kan de eigenaar kiezen: de begrenzer tonen (en waarschijnlijk verwijderen) of mee voor een technische controle. Als er niets mis is met je brommer kan je duidelijk de begrenzer niet tonen, dus moet het ding mee naar het bureau.

Op zich is het allemaal niet zo'n probleem. Als je een (permanente) begrenzer hebt die verdacht gedrag vertoont moet je waarschijnlijk bij controle de eerste keer mee. Als dan blijkt dat er niets aan de hand is zou ik een zeer duidelijke schriftelijke verklaring vragen, die de keer daarna getoond kan worden. Dan lijkt me de kans dat een agent het ding een tweede keer bij een volgende controle wil meenemen zeer klein.

Uiteraard doe je hoe dan ook niets verkeerd (zo lang het ding inderdaad in orde is), maar zo lang de verdenking bestaat mogen ze helaas zo'n beetje doen waar ze zin in hebben. Als je je zaken de eerste keer netjes op papier laat zetten ben je er voortaan waarschijnlijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kymco deed ik op mijn 16e vrij lacherig over, was destijds een onbekend merk in de markt. Aprilia en dat soort (italitaanse) merken zag je erg veel. Kymco is vandaag de dag een geronomeerd merk wat erg betrouwbaar is.

Verder heb ik een brommer die ook een begrenzer heeft (CDI) af fabriek om de constructiesnelheid tot 45 te verlagen = 53 op de teller, zo'n 50-51 op de radar/GPS. Ik zal mijn grote mond maar gewoon houden bij een bromfietscontrole als het woord "begrenzer" valt, want om nou met mijn wijsheid te gaan roepen: "Jaja, er zit een begrenzer in, maar wel eentje vanaf de fabriek" :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 04:07:
Permanente begrenzers zijn toegestaan, tijdelijke dan weer niet (omdat je dan de constructiesnelheid kan overschrijden). Door een bepaalde handeling van de scooter is in dat programma een vermoeden ontstaan dat er een tijdelijke begrenzer op de brommer zat. Dan kan de eigenaar kiezen: de begrenzer tonen (en waarschijnlijk verwijderen) of mee voor een technische controle. Als er niets mis is met je brommer kan je duidelijk de begrenzer niet tonen, dus moet het ding mee naar het bureau.

Op zich is het allemaal niet zo'n probleem. Als je een (permanente) begrenzer hebt die verdacht gedrag vertoont moet je waarschijnlijk bij controle de eerste keer mee. Als dan blijkt dat er niets aan de hand is zou ik een zeer duidelijke schriftelijke verklaring vragen, die de keer daarna getoond kan worden. Dan lijkt me de kans dat een agent het ding een tweede keer bij een volgende controle wil meenemen zeer klein.

Uiteraard doe je hoe dan ook niets verkeerd (zo lang het ding inderdaad in orde is), maar zo lang de verdenking bestaat mogen ze helaas zo'n beetje doen waar ze zin in hebben. Als je je zaken de eerste keer netjes op papier laat zetten ben je er voortaan waarschijnlijk vanaf.
Ja die verdenking zal er zeker zijn :+

Ding trekt als een malle op om dan op half gas 35 te rijden (reed zonder begrenzer 55...) meer gas geven = meer herrie maar niet meer snelheid.
Dus ECHT inhouden.

Maar ga binnenkort wel even langs bij het bureau.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:50:
Goede tip. We gaan voor een snorscooter, omdat we hem toch niet dagelijks nodig zullen hebben. Hij zal vaak gebruikt gaan worden om even mijn vriendin op te halen 's avonds. Dan is het wel handig als je niet met 2 helmen op pad hoeft en de snelheid boeit ons niet. Ik ga nu altijd op de fiets naar het werk en was zeker niet van plan om daar mee te stoppen. Maar als het hard waait is het natuurlijk wel handig dat het zou kunnen.
Zo'n reservehelm past mooi in de kofferbak. Volgens mij passen er zelfs 2 helmen in.
De reden dat ik dat vraag is simpelweg: het kan een verslavende werking hebben..
Voor je het weet ga je 's avonds 'eventjes toeren'. Dan zeg je eens op een goede zondag tegen je vriendin "goh, het is mooi weer, laten we naar je ouders rijden, is maar 60km verderop". En dan is 25km wel een beetje langzaam.
En even later ben je lid van de Kymco Tourclub Nederland die altijd prachtige tochten organiseren ;).
Die Kymco heeft lekker grote wielen. Mijn ervaring is dat dat lekker stabiel is.
Dat is het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yg5fKPrB8vFNQqXWiYi1rjea/medium.jpg

Crosspostje.

Vandaag helemaal schoongemaakt van binnen en van buiten. Woensdag als het goed is een aanhanger geregeld en dan gaat hij op transport naar de officiele dealer... Jammer dat er zoveel werk moet verricht worden maar hopelijk rijd ze dan eindelijk weer :X Na ongeveer anderhalf jaar half tot niet te hebben gedraaid/gereden...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/9qz2hw.jpg
De schade aan de rechter zadeltas... Heeft me een paar handdoeken gekost (en gaat me nog een nieuwe uitlaat kosten, maar dat stond al enigszins op de planning O-) ), even wat foto's gemaakt voor de webshop (Louis.de) om uit te zoeken hoe ik weer aan een complete tassenset ga komen.

Ik bedenk me de hele tijd, wat als er geen handdoeken onderin de tas hadden gezeten maar wat t-shirts oid, dan was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest :/

@Touchdomex: wie is de officiële dealer dan, en waar zit die?

[ Voor 6% gewijzigd door Martin op 02-08-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Martinator schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 10:42:
[afbeelding]
De schade aan de rechter zadeltas... Heeft me een paar handdoeken gekost (en gaat me nog een nieuwe uitlaat kosten, maar dat stond al enigszins op de planning O-) ), even wat foto's gemaakt voor de webshop (Louis.de) om uit te zoeken hoe ik weer aan een complete tassenset ga komen.

Ik bedenk me de hele tijd, wat als er geen handdoeken onderin de tas hadden gezeten maar wat t-shirts oid, dan was het waarschijnlijk een heel ander verhaal geweest :/

@Touchdomex: wie is de officiële dealer dan, en waar zit die?
Oldeman Ik had hem eerst naar een normale garage gebracht maar die hebben hem niet eens goed draaiende gekregen... Wel draaiende na 2 weken... :/ Uiteindelijk ook maar 50 euro voor betaald dus echt erg is dat niet :+ Nadeel is dat je zo'n apparaat niet kan slepen en op een normale autoambulance kan je hem niet zetten want je zit met je 3e wiel in het midden. Dus nu eindelijk zo'n aanhanger geregeld met vlakke bak (voor shoveltjes) en ook nog eens 3 oprijplaten zodat hij er goed op te krijgen is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik werd laatst ook aangehouden door de politie. Kon ik mee. Ik heb aan mijn Vespa 4t behoorlijk wat laten versleutelen en hij rijdt dan ook rond de 70 (op de bank kwam ik tot 67 ofzo). Dat ding de brug op en ze hadden natuurlijk niet verwacht dat tie zo hard zou lopen. Kreeg een bekeuring en hij vroeg zich ook af hoe het kwam dat hij zo hard liep.
Netjes verteld dat er een andere cylinder (77cc) opzat, andere nokken-as, varioring verwijdert en cdi ontgrenst zijn. Agent vond het allemaal prima, 30 minuten mee staan ouwehoeren en toen mocht ik gaan duwen. Tot buiten het hek, daarna zou ik gewoon opstappen als ik jou was :P. Je zit niet in onze doelgroep... Mystikal is 33 8).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrilankamp
Mystikal schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:18:
Ik werd laatst ook aangehouden door de politie. Kon ik mee. Ik heb aan mijn Vespa 4t behoorlijk wat laten versleutelen en hij rijdt dan ook rond de 70 (op de bank kwam ik tot 67 ofzo). Dat ding de brug op en ze hadden natuurlijk niet verwacht dat tie zo hard zou lopen. Kreeg een bekeuring en hij vroeg zich ook af hoe het kwam dat hij zo hard liep.
Netjes verteld dat er een andere cylinder (77cc) opzat, andere nokken-as, varioring verwijdert en cdi ontgrenst zijn. Agent vond het allemaal prima, 30 minuten mee staan ouwehoeren en toen mocht ik gaan duwen. Tot buiten het hek, daarna zou ik gewoon opstappen als ik jou was :P. Je zit niet in onze doelgroep... Mystikal is 33 8).
77cc? daar zouden ze bij ons gelijk moeilijk overdoen.
Het is hier momenteel zo erg, dat als ik een politie auto/motor tegenkom deze gelijk omdraaien en achter je aan rijden. Ze houden je niet altijd aan maar dan nog.
heb vorige week ook op de rollenbank gestaan hij liep er 82 op.

Nu maar gelijk een begrenzer gekocht, het kost me nu net iets te veel.
Voor die bekeuring heb je ook al bijna een leuk sb setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hendrilankamp schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:48:
[...]

77cc? daar zouden ze bij ons gelijk moeilijk overdoen.
Het is hier momenteel zo erg, dat als ik een politie auto/motor tegenkom deze gelijk omdraaien en achter je aan rijden. Ze houden je niet altijd aan maar dan nog.
heb vorige week ook op de rollenbank gestaan hij liep er 82 op.

Nu maar gelijk een begrenzer gekocht, het kost me nu net iets te veel.
Voor die bekeuring heb je ook al bijna een leuk sb setje.
82 op de rollerbank. Dat is dus een herkeuring bij de RDW?
Ze zijn wel streng tegenwoordig hoor. Vroeger ben ik ook eens gepakt met 80 op de rollerbank. Dat was destijds 110 gulden voor teveel vermogen en 70 gulden voor teveel geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:51:
[...]

82 op de rollerbank. Dat is dus een herkeuring bij de RDW?
Ze zijn wel streng tegenwoordig hoor. Vroeger ben ik ook eens gepakt met 80 op de rollerbank. Dat was destijds 110 gulden voor teveel vermogen en 70 gulden voor teveel geluid.
"In de tijd van de gulden" werd er toch nog helemaal niet op snelheid gekeken. Rollenbank gaf aantal KW aan.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Nee, ik had weinig problemen mee. Ik moest alleen betalen. Bedrag weet ik niet meer eigenlijk, 70 euro ofzo?
Maar kerel was gewoon heel relaxed en ik ook. In alle andere europese landen om ons heen mag je met een b-rijbewijs gewoon een 125cc rijden. Waarom ze dat hier nog niet hebben ingevoerd is mij 1 groot raadsel!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

"In de tijd van de gulden" werd er toch nog helemaal niet op snelheid gekeken. Rollenbank gaf aantal KW aan.
Klopt. Ik kreeg ook een boete voor het vermogen. Maar hij reed met dat vermogen dus zeker 80 (ongeveer 85 op een auto-teller).
Mystikal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:55:
Nee, ik had weinig problemen mee. Ik moest alleen betalen. Bedrag weet ik niet meer eigenlijk, 70 euro ofzo?
Maar kerel was gewoon heel relaxed en ik ook. In alle andere europese landen om ons heen mag je met een b-rijbewijs gewoon een 125cc rijden. Waarom ze dat hier nog niet hebben ingevoerd is mij 1 groot raadsel!
Volgens mij ligt de grens voor herkeuring ook op 70km/u. En daar zat je dus netjes 3km/h onder.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Mystikal schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 10:55:
Ze zijn hier brommers juist aan het ontmoedigen met autolessen van je 16.5e, praktijklessen voor bromfiets, etc. Ze vinden dat er te veel ongelukken mee gebeuren en te veel overlast of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:22:
Ze zijn hier brommers juist aan het ontmoedigen met autolessen van je 16.5e, praktijklessen voor bromfiets, etc. Ze vinden dat er te veel ongelukken mee gebeuren en te veel overlast of zo.
Ze moeten dat dan ook niet als brommer behandelen, maar als voorstadium voor al die pikkies die na hun 18e/21e gelijk op een dikke rappe fiets gaan zitten. Daar krijg je ongelukken van, beter dan mensen eerst de foutjes afleren op een tussenfiets.

Maargoed, dat gaat waarschijnlijk voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krentenbol schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:22:
[...]

Ik weet niet of je daar als automobilist nou zou blij mee moet zijn. Al die brokkenpiloten (het ligt niet aan de brommer, maar aan de bestuurder) stappen nu dus eerder in een auto. En als je ziet, wat voor capriolen ze op een brommer uithalen, kun je je natuurlijk ook wel indenken hoe dat dan achter het stuur van een auto gaat. Ik denk, dat het geen positief effect zal hebben op de hoogte van de premie voor autoverzekeringen.

Maar als veel van die brokkenpiloten het brommer-stadium overslaan, kunnen de premies voor brom- en snorfietsverzekeringen misschien wel omlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Die premies zal wel meevallen. Die gaan al hard zat omlaag als je voorbij de 23 (oid) bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 07:52:
[...]

Ik weet niet of je daar als automobilist nou zou blij mee moet zijn. Al die brokkenpiloten (het ligt niet aan de brommer, maar aan de bestuurder) stappen nu dus eerder in een auto. En als je ziet, wat voor capriolen ze op een brommer uithalen, kun je je natuurlijk ook wel indenken hoe dat dan achter het stuur van een auto gaat. Ik denk, dat het geen positief effect zal hebben op de hoogte van de premie voor autoverzekeringen.

Maar als veel van die brokkenpiloten het brommer-stadium overslaan, kunnen de premies voor brom- en snorfietsverzekeringen misschien wel omlaag.
Mwa, met een auto is het toch iets moeilijker om asociaal te rijden dan met een brommer. Het duurt ook wat langer voordat je je rijbewijs hebt, al zegt dat niets over het vervolg zodra ze het rijbewijs hebben. Grootste nadeel van een brommer vind ik nog wel de herrie die er over het algemeen uitkomt. Als mijn raam open staat en er komt een brommer langs kan ik gedurende 10 a 15 seconden niets horen buiten de brommer om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Dat geldt alleen voor 2-takt, niet voor 4-takt brommers...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

4-taktjes maken anders ook wel wat herrie, hoor :X Niet zo veel als 2-takt, maar nog best wel veel. Het is ook vaak het schelle van die 50cc-tjes met 'snelle' uitlaat wat irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Krentenbol schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:52:
4-taktjes maken anders ook wel wat herrie, hoor :X Niet zo veel als 2-takt, maar nog best wel veel. Het is ook vaak het schelle van die 50cc-tjes met 'snelle' uitlaat wat irritant is.
Ik heb hier een vrij tamme 4takt 50cc staan, en die produceerd zo weinig geluid dat ik bij iedere fietser die ik in wil halen moet toeteren. (Wat wettelijk gezien weer niet mag) Verder wordt ik veel ingehaald door snerpende 2takt scooters, die zeker minstens 70-80 rijden, en dan rij ik vrolijk nog 1-2 minuten in een blauwe stinkende walm :|

Zat eergisteren achter een 2takt "blauwe" plaat die 50KM/U reedt. Ik rustig 53KM/U dichterbij komende, en die schrok toch wel op het laatste moment dat ik "opeens" achter 'm zat. Tja, wat een geluid maakte dat ding zeg.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

2-takt kan best stil zijn maar vooral zo'n 4-takt loopt net iets mooier.

Mijn 2-takt is redelijk stil totdat je volgas wegtrekt :+ Die rookt overigens ook nauwelijks tot niet en als je erachter staat ruik je hem niet meer dan een normale auto. Wisselt dus imho erg per blok en vooral wat ermee gedaan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ik bedoelde met het snerpende geluid ook de 2-taktjes. Als je daar een goedkope uitlaat op zet voor de looks en omdat het 'lekker' klinkt, heb je dat vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Touchdomex schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:15:Wisselt dus imho erg per blok en vooral wat ermee gedaan is...
En dat is ook juist een beetje het "probleem" van 2takt. Vrij simpele techniek, makkelijk te begrijpen door de "scooterjeugd" en die kiezen hier dan ook bewust voor.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

2takt is in fabrieksstaat ook redelijk stil zoals we ze hier in Nederland kopen. Misschien dat het Italië wat meer geluid maakt, maar daar rijden ze ook het dubbele aan snelheid.

Maar ik zou zelf ook voor 4takt gaan, lekker rustig op langere afstanden en goedkoper als je veel kilometers maakt. De scooterjeugd koopt die dingen vooral om van stoplicht naar stoplicht te sprinten in de stad, dat wint een 2takt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Marzman schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:23:
2takt is in fabrieksstaat ook redelijk stil zoals we ze hier in Nederland kopen. Misschien dat het Italië wat meer geluid maakt, maar daar rijden ze ook het dubbele aan snelheid.

Maar ik zou zelf ook voor 4takt gaan, lekker rustig op langere afstanden en goedkoper als je veel kilometers maakt. De scooterjeugd koopt die dingen vooral om van stoplicht naar stoplicht te sprinten in de stad, dat wint een 2takt.
Heb op 1000KM gemeten en heb hier een verbruik op gehad van 1 op 58,82 Ik noem mezelf ook meer een "motorrijder" dan een brommerrijder, ondanks dat het een 50cc brommert is :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Richard schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

Heb op 1000KM gemeten en heb hier een verbruik op gehad van 1 op 58,82 Ik noem mezelf ook meer een "motorrijder" dan een brommerrijder, ondanks dat het een 50cc brommert is :)
1 op 58,82 :o hoe doe je dat en kan mijn 4t scooter dat ook?
ik rij nu zo'n 1 op 38 en dacht dat dat al zuinig was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Ik vond mezelf met 1 op 37 met 2-takt anders ook vrij zuinig :o.
Ik heb verhalen gehoord over de Cub en aanverwante Honda gebakjes dat je daar 1 op 75 of (mits getuned) 1 op 125 kan halen.
Een maat van me beweerde zelfs dat hij een keer naar de stad was gereden en in de stad erachter kwam dat het benzinekraantje nog dicht zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

1 op 58,82 heb ik gereden met 17 liter benzine op 1000KM, dit heb ik dan nog positief bekeken, aangezien de teller volgens mij al 1035 was gegaan ofzo.

Volgens mij zou het met je scooter ook moeten kunnen. De mijne is wel een Honda "of aanverwant gebakje" ;) en het is een 4bak schakel.

Verder rij ik wel flink door, maar nooit "op zijn top". Dat is voor niets goed, ook niet voor een auto of PC (processor). Rij meestal stukken van 20KM. Langste rit was 50KM waar halverwege ik een kwartier aan de kant heb gestaan "om van het uitzicht te genieten". (Runkeeper op de iPhone is een geweldige tool :) )

Test met een Honda C50 (Cub) in 1983 was 1 op 180, dat is dan wel een "zuinigheidsrit" geweest met gunstige omstandigheden (constante snelheid op een baan).

2 leuke "quotes" uit de "oude doos" (1986):
Bij sommige brommers wordt de ontsteking vanaf een bepaald toerental verlaat. Bij de oude viertakt Honda's werd dat gedaan om de snelheid tot 40 km/h te beperken, het is een noodmaatregel die voor de motor geen pretje is.
Voor de brommerfabrikanten heb ik ook nog een opmerking bewaard. De eerste hulpmotoren hadden zo'n 25 cm3 cilinderinhoud en waren niet 'geknepen'. Het zou beter zijn als er weer van zulke motoren kwamen, niet alleen voor de rijwielen met hulpmotoren zoals die van Sparta maar ook voor de brommers. De geknepen 50 cm3-tweetakten zijn bijna allemaal afgeleid van 50 cm3-motorfietsblokken met zo'n 4 a 5kW. Door het wijzigen van de in-en uitlaatsystemen komt de spoeling in de war waardoor er niet alleen een hoog brandstofverbruik ontstaat maar vaak ook ernstige inwendige vervuiling. Goed lopende tweetakten hoeven vrijwel nooit ontkoold te worden, terwijl zuigerveren zelden gaan vastzitten. Als de cilinderinhoud wordt verkleind door een kleinere boring zal de motor veel beter draaien en schoner blijven. Misschien is zoiets mogelijk als over enige tijd de technische beperkingen aanzienlijk vereenvoudigd worden.
Beiden quotes wijzen eigenlijk op het feit dat je een brommer niet "op zijn top" moet laten werken.

Edit: Benzinekraan dicht en naar de stad rijden is overigens niet per definitie een fabel. Ik rij met een volle vlotterbak (wellicht 's nachts nog wat verdampt) exact 1KM, tot aan de supermarkt om precies te zijn, en dan valt de motor echt uit. Ik merk eigenlijk bij starten en later bij het terugschakelen in de eerste bocht, dat de brommer niet op toeren wil komen, en er absoluut geen "vermogen" te vinden is.

[ Voor 9% gewijzigd door Richard op 04-08-2011 22:25 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yg5fKPrB8vFNQqXWiYi1rjea/medium.jpg

Ze doet het weer O+ Zijn nog enkele kleine problemen maar moet eens kijken hoe dat nog verandert. Zit nu een nieuwe carburateur op en zijn nog meer dingen vervangen :X Dikke rekening en geleerd dat je een autogarage en een beunhaas nooit aan je vespa moet laten zitten ook al claimen ze bij hoog en laag dat ze er wel wat mee kunnen... :+

Kleine problemen zijn: Niet stabiel stationair lopen. Simpel afstellen maar dat loopt wel los en het gas is enkele keren blijven hangen... zal wel inslijten :+ Daarnaast is starten een volledig nieuwe procedure geworden... Gelukkig klikt de choke nu vast in plaats van het vasthouden. Gewoon uittrekken, starten, rustig laten lopen en weer de choke dichtdrukken. Vervolgens het gas erop houden en schakelen... Moet er nog wat handigheid in krijgen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:44:
Mijn meer dan 40 jaar oude Zündapp deed ook 1:36 terwijl die verder niet begrenst was (was officiëel een motorfiets met kenteken) zonder enige aanpassingen. Die reed op de eigen teller zo'n 75 km/u, wat zo'n 65-70 echte kilometers geweest zal zijn.

Die had overigens ook een tank van 12+ liters (en ~2(!) liter reserve), waardoor ik met het ding principe met één keer tanken tot Tsjechië kwam :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

unclero schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 21:44:
Ik heb verhalen gehoord over de Cub en aanverwante Honda gebakjes dat je daar 1 op 75 of (mits getuned) 1 op 125 kan halen.
Een maat van me beweerde zelfs dat hij een keer naar de stad was gereden en in de stad erachter kwam dat het benzinekraantje nog dicht zat.
Dat zijn Eco-koppen (cilinderkoppen). Met miniklepjes en hele tamme nokkenassen. Die dingen trekken nog geen frikandel van tafel. En uiteraard haal je het dan ook nog eens in extreem gunstige omstandigheden. De meeste Honda 4-takt's lopen allemaal (zonder heftig opgevoerd te zijn o.i.d.) rond de 1:35/1:40

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

-tom-562 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:48:
[...]

Dat zijn Eco-koppen (cilinderkoppen). Met miniklepjes en hele tamme nokkenassen. Die dingen trekken nog geen frikandel van tafel. En uiteraard haal je het dan ook nog eens in extreem gunstige omstandigheden. De meeste Honda 4-takt's lopen allemaal (zonder heftig opgevoerd te zijn o.i.d.) rond de 1:35/1:40
Ondanks dat ik me lichtelijk aangevallen voel, vind ik dat je het netjes technisch onderbouwd. Je reactie vind ik ook 1 van de beste die ik sinds tijden ben gelezen _/-\o_

Uiteraard behaald de Eco-kop waarvoor ie bedoeld is: Eco "zijn" ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Ach, hier past hij eigenlijk ook wel :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s0ueiNWp6fs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Richard schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:03:
[...]

Ondanks dat ik me lichtelijk aangevallen voel, vind ik dat je het netjes technisch onderbouwd. Je reactie vind ik ook 1 van de beste die ik sinds tijden ben gelezen _/-\o_

Uiteraard behaald de Eco-kop waarvoor ie bedoeld is: Eco "zijn" ;)
Ik heb zelf een (skyteam) Dax gehad, en ken redelijk wat mensen met (bami)Honda's. Dus ik weet wel het e.e.a. van de Hondatechniek :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand enig idee hoe het werkt met de kentekenpapieren van een Vespa Apécar. Er liggen nu papieren in die nog op ons vorige adres staan. Dit is 2 jaar geleden en zijn nooit overgeschreven naar het nieuwe adres. Komt mede doordat de Apécar een beste tijd heeft stilgestaan.

Nu ik er weer in rij vraag ik mij dus af hoe veel kwaad kan het als ik weer eens door een controle rij en het adres op de kentekenpapieren klopt niet. Heb ik dan een probleem of valt dat wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Mailtje/belletje richting RDW? Ik ben altijd heel vriendelijk geholpen met m'n vragen.

[ Voor 48% gewijzigd door Yonni op 22-08-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Yonni schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:08:
Mailtje/belletje richting RDW? Ik ben altijd heel vriendelijk geholpen met m'n vragen.
Dat staat voor morgen op de planning maar als iemand het weet dan scheelt dat mij weer een belletje of ben ik iets meer geinformeerd.

Verzekering staat wel op het goede adres en naam. Gelukkig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kentekenpapieren mogen "gewoon" op een fout (lees: oud) adres staan, daar hoef je geen nieuwe voor aan te vragen.

Edit:
Adreswijziging
U hoeft uw adreswijziging niet door te geven aan de RDW. Uw (nieuwe) gemeente meldt namelijk uw nieuwe adres rechtstreeks aan de RDW. De adreswijziging wordt dan automatisch in het kentekenregister aangepast. Bij een adreswijziging hoeft de RDW het Tenaamstellingsbewijs niet aan te passen.
Eerste hit op Google: http://www.rdw.nl/SiteCol...20en%20het%20kenteken.pdf

[ Voor 66% gewijzigd door Richard op 22-08-2011 19:08 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Vroeger, meer dan tien jaar geleden toen ik nog brommer reed, had je van die Italjet Dragsters. Die waren het helemaal toen der tijd, met hub steering ed. Nou zat ik laatst op marktplaats te kijken, die kun je nu voor 300 euro op de kop tikken. Ik zou er bijna een kopen, omdat ik het toen niet kon...

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

komkommer schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:32:
Vroeger, meer dan tien jaar geleden toen ik nog brommer reed, had je van die Italjet Dragsters. Die waren het helemaal toen der tijd, met hub steering ed. Nou zat ik laatst op marktplaats te kijken, die kun je nu voor 300 euro op de kop tikken. Ik zou er bijna een kopen, omdat ik het toen niet kon...
Klopt inderdaad, en nu ik 'm zoeens nazoek op Marktplaats is het inderdaad een design dat zijn weerga niet kent.

In 1995 / 1996 (toen internet nog niet een medium was om je informatie te vergaren) lagen er bij de bromfietsdealers boeken met alle bromfietsen / scooters die dat jaar verkrijgbaar waren (volgens mij onderverdeeld in bromfietsen / snorfietsen. Jaren gehad, maar is ooit toch opgeruimd, en ik baal ervan want kan 'm niet meer terug vinden hoe deze precies heette. Stonden ook leuke verkeersfeitjes in over bijvoorbeeld helmen.

Wat ik sowieso perfect kan herinneren uit dit boekje was de Malaguti Phantom F12 "Tiger of the Sky" Special paint (was dat niet gelimiteerd op 500stuks ofzo?):

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/7257/p1000074ob4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/5432/p1000076on8.jpg

Jaar later of eerder kwam deze versie uit, ook een Malaguti Phantom F12 alleen weet ik de "Special Paint" naam niet:

Afbeeldingslocatie: http://img109.imageshack.us/img109/862/bild0426.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/2756/bild0557o.jpg

Let op! Dit werd gewoon door de dealer uitgeleverd, en is geen aftermarket crap!

Edit: Die onderste versie blijkt dus "Wild Attack" te heten, zie in google's cache dat ie voor E450 aangeboden werd op marktplaats, als we de advertentie moeten geloven een oplage van slechts 100.

Verder kan ik me herinneren dat de meerprijs voor deze special paint versie HFL1000 of HFL2000 meer was bovenop de "normale phantom" prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Richard op 28-08-2011 23:44 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Geweldig!

Makerij Hofman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Leuk hè, dat retro gevoel! Paar weken terug zag ik een oude Puch Maxi rijden met een oud mannetje erop, reed er z'n kranten mee. Toen ik 'm hoorde kwamen er spontaan allemaal 'retro gevoelens' op, heeeeeerlijk. Als ik binnenkort zo'n ding ergens voor een leuke prijs op de kop kan tikken, dan doe ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gisteren van Utrecht in 1 ruk naar huis gereden (94.74KM) Au, toen deed mijn kont echt heel erg zeer na 2uur en 42 minuten. Heel erg veel moeten stoppen om de weg te zoeken, en ook wel wat mis gereden (dan merk je eigenlijk pas hoe slecht de bewegwijzering is (en dan bedoel ik niet waar je naartoe moet, want dat viel allemaal wel mee, maar meer het feit dat een (brom)fietspad eindigd (en je over moet steken omdat ie aan de andere kant verder gaat), en je doodleuk door gaat rijden een doodlopende weg in (waar geen bord staat)).

Gemiddelde snelheid dus ook maar 35.05KM/U

Vandaag de tank maar volgemikt, 111.2KM, kon er echt maar 1.90l inkrijgen = E3.13 :+

1:58,52

komt verdacht dicht in de buurt van die 1:58,82 die ik eerder heb gehaald (op wel bekend terrein, en ik dus automatisch een hogere gemiddelde snelheid behaal)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Echt geweldig die vooruitgang wat dat betreft ; vroegah was m'n eerste brommer een Yamaha DT, en dat ding zoop als een ketter, zo'n 1 op 10 + de nodige olie.

Afbeeldingslocatie: http://communities.zeelandnet.nl/data/yamaha/upload/images/dt-onno.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

MEN-O schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:30:
Echt geweldig die vooruitgang wat dat betreft ; vroegah was m'n eerste brommer een Yamaha DT, en dat ding zoop als een ketter, zo'n 1 op 10 + de nodige olie.

[afbeelding]
Damn man, zo 1 heb ik gekregen een keer. Was toen echt een barrel, maar zou er graag nog een keer eenzelfde willen hebben.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Richard schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:25:
Gisteren van Utrecht in 1 ruk naar huis gereden (94.74KM) Au, toen deed mijn kont echt heel erg zeer na 2uur en 42 minuten. Heel erg veel moeten stoppen om de weg te zoeken, en ook wel wat mis gereden (dan merk je eigenlijk pas hoe slecht de bewegwijzering is (en dan bedoel ik niet waar je naartoe moet, want dat viel allemaal wel mee, maar meer het feit dat een (brom)fietspad eindigd (en je over moet steken omdat ie aan de andere kant verder gaat), en je doodleuk door gaat rijden een doodlopende weg in (waar geen bord staat)).
Van waar naar waar moest je? ;)

Voor mij (Nijmegen) is Utrecht bijna 2 uur rijden. Ik kan de route Nijmegen -> A'dam ook dromen ;). Ik had in het begin ook vaak verkeerd gereden.. Maar op een gegeven moment ga je de route kennen, en alle shortcuts kennen.

Ik heb bij lange ritten altijd dat ik ieder uur een strek en rook en drinkpauze houd. Van Nijmegen - A'dam is dan de eerste pauze in Leersum, de tweede in Breukelen en de derde ben ik al in A'dam. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

[ dubbel? :? ]

[ Voor 97% gewijzigd door unclero op 03-09-2011 22:33 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste