Het grote bromfietstopic

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MEN-O schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:30:
Echt geweldig die vooruitgang wat dat betreft ; vroegah was m'n eerste brommer een Yamaha DT, en dat ding zoop als een ketter, zo'n 1 op 10 + de nodige olie.

[afbeelding]
Mjah, dat lag dan echt aan je DT en niet zozeer aan de techniek :p Zoals ik eerder al gemeld had deed mijn nog veel oudere Zundapp 1:36, na 40 jaar. Nieuw zal 'ie nog wel zuiniger geweest zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:11

-tom-562

Oliesjeik

Idd. Mijn Yamaha FS1 liep ook iets van 1:30, dat ding liep ook een dikke 80

Vaak bu'j te bang!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

-tom-562 schreef op zondag 04 september 2011 @ 19:43:
Idd. Mijn Yamaha FS1 liep ook iets van 1:30, dat ding liep ook een dikke 80
FS1 2RU met 4000KM op de teller gehad. Nooit gekeken hoe zuinig die liep. Was 100% origineel, en liep alsmaar tegenaan de 45KM te "hikken" overduidelijk dat die tegen zijn begrenzer aan het aanlopen was.

Nooit lekker voor zo'n motortje als ie in gaat houden. Je moet altijd net iets onder de Vmax gaan rijden om enigszins een mooie soepele RPM te krijgen.

20*350ZO45°

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:15

nFo

Krentenbol schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:52:
4-taktjes maken anders ook wel wat herrie, hoor :X Niet zo veel als 2-takt, maar nog best wel veel. Het is ook vaak het schelle van die 50cc-tjes met 'snelle' uitlaat wat irritant is.
Mijn powerfilter maakt op mijn Agility RS 4t meer herrie dan de uitlaat. :')
Echt poep geluid komt eruit, knetterhard, fietsers gaan nu wel een kilometer voor je aan de kant.

Ncy uitlaat geeft een mooi geluid
[video]http://www.youtube.com/watch?v=CYg1fX3t1s4"[/video]

Krukas is nu stuk, weinig zin in om zelf te gaan fixen.
En van de locale dealert moest ik eerst langskomen, hij had het over een prijs van: € 250 - € 650,- :')

[ Voor 11% gewijzigd door nFo op 10-09-2011 00:28 ]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Heb een Tomosje gekregen, maar nog met een verzekeringsplaatje van 2005. Hij moet dus gekeurd worden bij RDw á 150 euro.

Ik zie geen frames met kenteken voor een koopje op MP, en andere tomosjes zijn er rond de 130 euro.

Nu, een brommer is natuurlijk grappig, en handig voor korte ritjes. Niet dat ik hem vaak ga gebruiken, want ik heb een auto, maar toch.

Hoeveel zou een A35 waard zijn zonder kenteken, en eentje met? Hij komt uit 1990 denk ik, wat roestplekjes maar is verder helemaal goed.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Zonder kenteken? Niet veel. Paar tientjes o.i.d., leuk voor onderdelen of om rond mee te crossen als 15 jarige

Vaak bu'j te bang!

• maarud
Relatief gezien dus meer als één met (paar tientjes tegenover misschien 160 euro op MP minus 150 euro RDW kosten).

Wat zal ik doen :+

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:07

NoTimeRemains

I know

Hallo!

een aantal vragen!
Ik ben op zoek naar een eenvoudig brommertje voor huis/school verkeer. Ik had zelf al eens op MP gekeken en was bijv. uit gekomen op een Vespa Ciao. Zo simpel en betrouwbaar mogelijk; motor, lampjes en remmen natuurlijk ;)
Mijn budget is ongeveer zo'n € 350-400. Wat zijn brommertjes die jullie kunnen aanraden?
Als ik ga kijken bij iemand waar zou ik dan op moeten letten?

This is the Way.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Puch Maxi/Tomos is net wat meer brommer als een Vespa Ciao weet ik uit ervaring. Rijdt lekkerder, en is simpeler. Ik zou voor een Tomos gaan

Vaak bu'j te bang!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

-tom-562 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:07:
Puch Maxi/Tomos is net wat meer brommer als een Vespa Ciao weet ik uit ervaring. Rijdt lekkerder, en is simpeler. Ik zou voor een Tomos gaan
Hij moet eens 2 posts boven hem kijken :+ Staat een ideaal dingetje voor hem :> :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

-tom-562 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:07:
Tomos betrouwbaar? Niet echt, met de Tomos die ik ooit had heb ik veel problemen gehad. Ik had hem nieuw gekocht, twee keer de voorvork vervangen, veel motorische storingen gehad en toen ik hem wegdeed zat er een paar centimeter speling op het achterwiel.

Als ik het dan vergelijk met een oude Walleroo (ik weet niet eens hoe oud, kenteken zegt '95 maar dat is gegokt door de vorige eigenaar bij het op kenteken zetten) dan was dat pas betrouwbaar. Ben zelfs een keer geschept door een auto, die me met 50 van de zijkant achter meepakte, zelf kon ik toen 3 maanden niet meer lopen maar die Walleroo had nergens last van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Richard
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Marzman schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:51:
[...]

Tomos betrouwbaar? Niet echt, met de Tomos die ik ooit had heb ik veel problemen gehad. Ik had hem nieuw gekocht, twee keer de voorvork vervangen, veel motorische storingen gehad en toen ik hem wegdeed zat er een paar centimeter speling op het achterwiel.

Als ik het dan vergelijk met een oude Walleroo (ik weet niet eens hoe oud, kenteken zegt '95 maar dat is gegokt door de vorige eigenaar bij het op kenteken zetten) dan was dat pas betrouwbaar. Ben zelfs een keer geschept door een auto, die me met 50 van de zijkant achter meepakte, zelf kon ik toen 3 maanden niet meer lopen maar die Walleroo had nergens last van.
Wallaroo is natuurlijk ook 1 massief ding. Het was blijkbaar zelfs de moeilijk om de koplamp los van het frame te maken :+

20*350ZO45°

• maarud
Touchdomex schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:11:
[...]

Hij moet eens 2 posts boven hem kijken :+ Staat een ideaal dingetje voor hem :> :+
nou en of :P moet 'ie alleen nog wel even gekeurd worden, maar voor 180 euro extra laat ik dat voor je doen :+

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Peugeot Fox, heel mooie dingen vind ik dat. Zie/zag je veel bij de bezorgers (post/dagbladen).

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Oh ja koop gewoon een Apécar 50! Eindbazenvervoer zonder twijfel! Trekt altijd en overal veel bekijks!

Vespa
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9IbtGZvkkqIp4ipDWoIwNCOH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yg5fKPrB8vFNQqXWiYi1rjea/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IDGoxZLniBUfSrgEAHfjqxK8/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VboKh2orjp33E9P54d754t0n/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XhbeE08S38KnlrT6UMKhDUPy/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LN3Jvb11QOZhH87JP5WUg3U1/thumb.jpg

God ik houd toch zo van dit beestje <3 Die whitewalls wil ik zodra mijn banden op zijn. Voor de rest zoveel plezier kan je nooit krijgen. Ook al is de maximale snelheid maar 40KM. De grootste fuck you naar automobilisten :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:15

unclero

MB EQA ftw \o/

Touchdomex schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:28:
Oh ja koop gewoon een Apécar 50! Eindbazenvervoer zonder twijfel! Trekt altijd en overal veel bekijks!
Voor dat budget? ;)

In minder leuk nieuws.. Ik moet afscheid nemen van mijn comfortabel rijdend bankstel. Na heel veel kilometertjes zegt de monteur nu toch: kerel, ga een ander halen, want de kwaaltjes die jij nu krijgt zitten in de prijscategorie van een nieuwe halen.
En daar was niks aan gelogen, ik kon net van de garage naar huis rijden, en 100 meter voor de deur werd het motorblokje ineens heel erg stil ;(.

Nu dus op zoek naar een ander comfortabele tourmachine. Ik zit zelf te kijken naar de Kymco People S en de Kymco New Dink.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Een 50 CC? dat zijn inderdaad veel kilometers. Hoe oud is dat ding nu?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is respectabel, zelfs als je het vergelijkt met de oudere garde :Y

Tenzij alles al lang nieuw is natuurlijk, maar dan had je waarschijnlijk die kwaaltjes niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Marzman schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 11:58:
Een 50 CC? dat zijn inderdaad veel kilometers. Hoe oud is dat ding nu?
Uit 2002, dus bijna 10 jaar oud ;).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Laatst online: 16-09 09:15
Als je een boete krijgt voor een te hard lopende scooter (snorscooter), gaat de boete dan vanaf 25 of vanaf 35?
Tot 35 bekeuren ze je niet en hoe ze tellen zijn de meningen nogal over verdeeld.

Iemand enig idee uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bender schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 22:44:
Als je een boete krijgt voor een te hard lopende scooter (snorscooter), gaat de boete dan vanaf 25 of vanaf 35?
Tot 35 bekeuren ze je niet en hoe ze tellen zijn de meningen nogal over verdeeld.

Iemand enig idee uit ervaring?
Durf ik niet te zeggen. Maar als ik Wegmisbruikers zo bekijk, dan stellen die boetes niet zo heel veel voor. Ik hoor daar vaak bedragen van 20 of 30 euro genoemd worden. Nou, dat heb ik er wel voor over. Als ik binnenkort een snorscooter koop, dan wordt hij zeker opgevoerd tot ongeveer 35. Die paar tientjes heb ik daar graag voor over. Zolang je maar onder de grens blijft voor de inname van het kentekenbewijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 08:42:
[...]

Durf ik niet te zeggen. Maar als ik Wegmisbruikers zo bekijk, dan stellen die boetes niet zo heel veel voor. Ik hoor daar vaak bedragen van 20 of 30 euro genoemd worden. Nou, dat heb ik er wel voor over. Als ik binnenkort een snorscooter koop, dan wordt hij zeker opgevoerd tot ongeveer 35. Die paar tientjes heb ik daar graag voor over. Zolang je maar onder de grens blijft voor de inname van het kentekenbewijs. :)
Sowieso ben jij niet de doelgroep van die controles.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 09:01:
[...]

Sowieso ben jij niet de doelgroep van die controles.
Dat denk ik ook. En volgens mij loop ik ook alleen 's middags risico op zo'n controle: Tegen de tijd dat de doelgroep naar school rijdt, zit ik al achter mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Check mijn verhaal eerder in dit topic....

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Damnit..

Ik zie nu pas dat Cubjes (mijn favo 4takt brommer) in de winkel liggen: http://supermotorcompany.com/

Nu wordt het toch wel heel lastig.. Kymco of Cub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Cub :P, hoewel het natuurlijk chinees is. Roest goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Cub! al twijfel ik over hoe comfortabel die is voor langere afstanden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Grappig ding, heb het model in Vietnam veel zien rondrijden. Roest is daar geen issue (in de winter is het ook 40 graden waar ik was) 1:75 als verbruik is ook grappig :)

Helemaal in het zwart heeft wel wat, dan zijn de velgen, die (witte kap) en uitlaat ook zwart.

[ Voor 22% gewijzigd door Marzman op 24-10-2011 12:02 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

unclero schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 17:26:
Damnit..

Ik zie nu pas dat Cubjes (mijn favo 4takt brommer) in de winkel liggen: http://supermotorcompany.com/

Nu wordt het toch wel heel lastig.. Kymco of Cub?
Links laten liggen, en voor iets meer geld een originele Honda C50 kopen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met de SYM Symphony (SR)? Mijn vaste fietsenmaker biedt deze aan als alternatief voor een Kymco People S. Hij is 300 euro goedkoper dan de Kymco en heeft i.p.v. een trommelrem achter een schijfrem.

Ik ga voor een 25km model. Ik wil natuurlijk eerst eens een proefritje maken op beide scooters, maar ben erg benieuwd naar de ervaringen hier. Een collega van mij heeft een Kymco People S (45km model) en die is tot nu toe erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
-tom-562 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:06:
[...]

Ervaringen met beide modellen? Vertel eens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:06:
Dan moet je ook wel erg van sleutelen houden en heb je geen garantie. Mensen in mijn omgeving die een dergelijke of een aanverwante brommer hadden reden in ieder geval niet altijd probleemloos, verre van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja,. je moet geen barrel van 300 euro kopen nee. Maar voor de prijs van een nieuwe bami-C + 200/300 euro koop je een hele mooie gerestaureerde Honda C. En hoe betrouwbaar een brommer is ligt aan de gene die er aan sleutelt. Een goed gereviseert Honda blok gaat mss wel 10x zo lang mee als het gemiddelde bami-blok

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

hoort in de frituur :+

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Dit is wat jij zoekt ;).
Groter krijg je ze bijna niet. Degelijker ook niet.
Ook een reden waarom je alleen snor wil zitten en niet brommen?
Gisteren is er einde gekomen aan onze zoektocht. We liepen toevallig bij een grote scooterdealer tegen een "tweedehands" Kymco People S aan:

- 25km model
- minder dan 100 km op de teller
- kersenrood (de kleur die wij wilden)
- met koffertje (wilden wij ook)
- +10 opvoersetje erop (wilden wij ook)
- windscherm erop (maar die kan er ook weer af :) )
- goede prijs

Kortom: exact wat we in gedachte hadden. Vanmiddag gaan we hem ophalen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

M'n pa heeft voor woon/werk-verkeer ook zo'n People S. Ik ben helemaal geen fan van scooters, maar dat rijdt toch wel relaxed en goed! Grote wielen, fatsoenlijke remmen, goede wegligging en stevig gebouwd. Bij die van hem is de varioring er uit gehaald, en er zit een andere CDI-unit op. Loopt zo'n 75 km/h (bromfietsversie).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:29:
M'n pa heeft voor woon/werk-verkeer ook zo'n People S. Ik ben helemaal geen fan van scooters, maar dat rijdt toch wel relaxed en goed! Grote wielen, fatsoenlijke remmen, goede wegligging en stevig gebouwd. Bij die van hem is de varioring er uit gehaald, en er zit een andere CDI-unit op. Loopt zo'n 75 km/h (bromfietsversie).
75 op de teller is, hopelijk, op de rollerbank onder de 70. Volgens mij gaan ze vanaf 70 km/u echt moeilijk doen, als je eens tegen een controle aanloopt. Onder de 70 is een relatief lage boete en een "foei, mag niet".

Een snorfiets moet - als ik me niet vergis - zeker onder de 50 blijven op de rollerbank om inname van het kentekenbewijs te voorkomen. Die van mij rijdt op de teller net boven de 40. Dat zal neerkomen op rond de 35 op de rollerbank.

Tot nu toe ben ik zeer tevreden over mijn aankoop. Toen ik hem gisteren ophaalde, stond er een whooping 33 kilometer op de teller (eerste eigenaar kon er om medische redenen niet meer op rijden na de winter en had het ding net voor de winter aangeschaft). Ik heb er nu zelf een kilometer of 30 mee gereden sinds gisteren: een genot in vergelijking met andere scooters waar ik ooit op gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Iets boven de 70 op de GPS. Ik heb ook altijd opgevoerd gereden op m'n brommers (80 km/h o.i.d.), maar ben nog nooit aangehouden. Het ligt er natuurlijk ook aan op wat je rijdt en hoe je je gedraagt in het verkeer. Een man van 50 jaar die zich gewoon netjes aan de snelheid houd in de stad, houden ze niet zo snel aan. Net zoals een jongen die op z'n gerestaureerde oldtimer Yamaha een rondje gaat touren O-)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-tom-562 schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 09:02:
Iets boven de 70 op de GPS. Ik heb ook altijd opgevoerd gereden op m'n brommers (80 km/h o.i.d.), maar ben nog nooit aangehouden. Het ligt er natuurlijk ook aan op wat je rijdt en hoe je je gedraagt in het verkeer. Een man van 50 jaar die zich gewoon netjes aan de snelheid houd in de stad, houden ze niet zo snel aan. Net zoals een jongen die op z'n gerestaureerde oldtimer Yamaha een rondje gaat touren O-)
Wishful thinking. Ik ben op mijn oudje ook aangehouden, terwijl ik me echt wel wist te gedragen. Gelukkig was dat op de GTS-50, die wat motorisatie betreft zo goed als origineel is. Zag er voor de rest ook goed uit overigens, geen typische knutsel/opvoerbrommert die de aandacht trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 22:13
-tom-562 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 15:29:
Rijdt dat echt zo geweldig in vergelijking met bv een Aerox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 18:20:
[...]

Rijdt dat echt zo geweldig in vergelijking met bv een Aerox?
Ik heb zefl nooit op een Aerox gereden. Maar aangezien Yamaha een hele goede naam heeft, zal een Aerox ongetwijfeld ook prima rijden. Maar die 16 inch wielen maken de People S gewoon superstabiel en hij is zo ruim dat je er met z'n 2-en heel erg comfortabel op kunt rijden. (Nadeeltje is dan het gewicht: 110 kilo leeg.)

Maar als jij voor het uiterlijk een Aerox zou kiezen (of hebt gekozen), dan wil je waarschijnlijk geen People S. Het is toch een heel ander (stuk behoudender) model, veel minder sportief.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrancisArthur
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09-2018
Mijn 'projektje' ;)

Transformatie van een Gilera DNA in een 'Ford GT40 le mans' (kleuren doh)

http://scooternations.com/post32170.html#p32170

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

-tom-562 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 10:38:
Ja,. je moet geen barrel van 300 euro kopen nee. Maar voor de prijs van een nieuwe bami-C + 200/300 euro koop je een hele mooie gerestaureerde Honda C. En hoe betrouwbaar een brommer is ligt aan de gene die er aan sleutelt. Een goed gereviseert Honda blok gaat mss wel 10x zo lang mee als het gemiddelde bami-blok
Mja, maar dan kan ik net zo goed nieuw-Chinees kopen en er een leuk Lifan blokje op duwen.
Heb ik toch nieuw plus garantie, zonder de roest en het gerammel ;).

Ik zat eens te kijken wat een nieuwe Honda C50 me zou kosten :|. Daar zou ik een nieuwe Piaggio Ape voor kunnen kopen zeg..

Maargoed, ik denk dat ik toch voor de Kymco ga kiezen, zitgemak is op lange routes een onbetaalbare luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

De roest komt nog wel, zeker als je er het hele jaar mee rijdt. Dat chinese spul kan wat dat betreft niet heel beel hebben.
@het fantoom, mn pa had hiervoor een neos, vergelihkbaar met een aerox. Maar zo'n kymco rijdt een stuk beter. Veel minder nerveus. Het is gewoon een klasse hoger/groter

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:14
Ik ben net terug van een paar weken thailand en heb daar lekker rond mogen crossen met een suzuki step 125cc scooter, Fijn ding, snel, en wendbaar, perfect in de files.

In nederland mag ik die niet rijden (heb alleen B- rijbewijs) en zou ik dus hooguit een 50cc bromscooter of snorscooter mogen rijden.

Op zich lijkt me dat ook erg prettig, auto is met name op zaterdag naar het centrum toe, alleen maar onhandig. Zo druk dat ik 25 minuten bezig ben met de auto voor 4 km, daarna tevergeefs zoeken naar een parkeerplekje (wat er niet is) om daarna nog 3,20 euro per uur te mogen betalen en alsnog een takke-eind lopen omdat het allemaal vol was.

Zoontje naar zwembad, idem dito... papa moet een half uur eerder weg omdat het allemaal stervensdruk is, op de fiets is het 10 minuten :( (ik heb alleen geen fiets en wil er ook geen, ik ben namelijk lui).

Dus heb ik het idee opgevat om een snor of bromscooter te kopen (zat in dubio tussen de kymco agilty 50 fat 12 inch of de piaggio zip. )
Nu schijnt de kymco wat beter te rijden door zijn 12 inch, en ook wat prettiger te zijn qua garantie, de zip is ook wel erg kaal, brandstofmeter, wat is dat ;)

Mijn idee gaat uit naar een snorscooter, zodat ik niet iedere keer loop te klooien met helm, zoonthe helm op, mee, vrouw heeft helm nodig, ik heb helm nodig, zoontje 2 later ook. Daarnaast kan ik dan gebruik maken van het fietspad, wat een stuk rustiger is dan de weg waar ik iedere dag al opzit.
Dan lijkt de 25km uitvoering zonder varioring zodat ie 35 km loopt ideaal.

Mijn vraag, is het ook zo ideaal?
Ik ben een mooi weer rijder, winters komt ie de schuur niet uit, te koud.... sneeuw, idem. dan zit ik in de (lease-) auto.

Als ik het objectief bekijk, ben ik dus van plan om geld uit te gaan geven (bijna 1400 euro incl slot en kenteken) voor een snorscooter, zodat ik mijn lease-auto kan laten staan....(waarvan de bijtelling toch doorloopt). Zelf benzine te gaan betalen wat nu betaald wordt, en onderhoud, verzekering te gaan nemen wat nu ook voor rekening werkgever is.

Dat is erg zwart wit,. maar vanuit dat opzicht wellicht niet slim, ben ik nu zo verblind door mijn verblijf in thailand waar het ideaal was? En bovendien, is zo'n 4takt 25km/h wel voldoende om mee te komen in het verkeer. Ik ben geen felle scheur-fanaat, maar als ik ingehaald wordt door omaatjes op de fiets gaat het mij te ver en kan ik beter de auto voor lief nemen.

Een 2e handsje is een optie, maar marktplaats kan ik beter mijden, en kan ik beter een jonge 2e hands vinden bij een winkel met garantie/service. Helaas is dat verschil met een nieuwe erg marginaal.

HEEELLPPP.....Graag jullie mening :D

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vegtem schreef op maandag 14 november 2011 @ 16:20:
[...]

Dat is erg zwart wit,. maar vanuit dat opzicht wellicht niet slim, ben ik nu zo verblind door mijn verblijf in thailand waar het ideaal was? En bovendien, is zo'n 4takt 25km/h wel voldoende om mee te komen in het verkeer. Ik ben geen felle scheur-fanaat, maar als ik ingehaald wordt door omaatjes op de fiets gaat het mij te ver en kan ik beter de auto voor lief nemen.

Een 2e handsje is een optie, maar marktplaats kan ik beter mijden, en kan ik beter een jonge 2e hands vinden bij een winkel met garantie/service. Helaas is dat verschil met een nieuwe erg marginaal.

Ik heb een 4-takt Kymco 25km People S, die rond de 35 rijdt. Ding weegt rijklaar 113 kilo en met slot e.d. meegerekend kom ik zeker aan de 120 kilo. Ik vind 'm verrassend snel voor zo'n kolos.

Met het zoeken naar een tweedehandsje moet je gewoon geluk hebben. Ik was me aan het oriënteren op een nieuwe en wilde eens een proefritje gaan maken op zo'n People S. De dag daarna kon ik mijn tweedehandsje (met 33km op de teller) ophalen. Scheelde me bijna 600 euro op een nieuwe, als ik de accessoires, kosten rijklaar maken+kenteken en het opvoeren meereken. Gewoon mazzel, zelfs in de kleur die we zouden nemen als het een nieuwe was geworden. Gewoon bij een scooterdealer gekocht, met garantie.

Als je van plan bent om veel met z'n 2-en te gaan rijden en ook zo nu en dan wat grotere afstanden, dan zou ik je trouwens zeker een People S aanraden. Die is meer dan ruim genoeg om met z'n 2-en comfortabel op te rijden. Hou er wel rekening mee, dat het een groot ding is. Als je een klein schuurtje hebt, kan dat problemen opleveren. Wij hebben geen hele grote schuur en ik kan hem er net in rijden en neerzetten zodat mijn vriendin haar fiets nog uit de schuur kan krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Wat hij zegt eigenlijk...

En als je toch voor Piaggio wil gaan zou ik toch voor een Fly gaan. Die is iets groter, en wat meer acessoires voor te krijgen dan een Zip. (topkoffer heel handig, windscherm, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 15:14
Dank voor de reacties, mijn schuur is dus niet zo heel erg groot en de draai die hij moet maken om de tuin in te komen is onmogelijk voor een retro scooter (zo'n groot kreng), daarom juist de keuze voor de zip of de agility 50 omdat die wat kleiner zijn en de draai wel kunnen maken.

Hij zal alleen gebruikt worden voor kleine stukjes, voor de lange afstand pakken we de auto :)

Heb zitten kijken, heb een kymco agility 50 25km/h gevonden van 5 maanden oud met 800km op de teller, voor 999,- euro
Nieuw kost deze 1199 bij mijn dealer en 1099 op internet, excl kenteken en afleveren, er komt dus nog 200 euro bij, en een slot (circa 50 a 75 euro).

Scheelt me dus ook 300 tot 400 euro met een nieuwe.
Toch maar eens kijken

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Ach, ik heb een TZR en een fiets met fietstassen in een relatief piepklein schuurtje staan, onmogelijk om de TZR er in te draaien dus die til ik even op aan de achterkant :> Kilootje of 130-140 btw :X Als de TZR eenmaal met het spatbord tegen de achterwand aan staat kan ik net de deur dicht doen, staat de brommer iets te ver naar voren (dus niet met het spatbord tegen de muur) krijg ik de deur niet dicht vanwege het voorwiel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

Tja wat is zonde..
Wij hebben een Puch Typhoon gekocht (bromfiets uitvoering bouwjaar stillekes) een dag of 2 voordat we op vakantie gingen en gebruiken hem enkel en alleen voor de vakanties.
Ding gaat achter op de camper en we rijden er dan 3 weken op rond, in het na seizoen nog een keertje 2 weken vakantie dan mag de puch weer mee.
Voor de rest van het jaar staat hij hier in de schuur niets te doen.

Omdat er niets boven pics gaat...de scootert achter op onze vorige camper:
Afbeeldingslocatie: http://www.camperzone.nl/test/images/laika%20met%20drager.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 15-11-2011 20:36 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoontje naar zwembad, idem dito... papa moet een half uur eerder weg omdat het allemaal stervensdruk is, op de fiets is het 10 minuten :( (ik heb alleen geen fiets en wil er ook geen, ik ben namelijk lui).
Kan je niet gewoon een fietsje neerzetten? Een stuk goedkoper en als ik het zo hoor kan je zoontje dan ook nog wat langer van zijn papa genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
Kickje + nog een brommeraar die zich meldt! :)

Leuk dat er op GOT zo'n topic is, ben al jaren een vervent brommeraar, al is het de laatste jaren eigenlijk puur uit practische overwegingen een scooter geweest.

Mijn eerste brommert was een Honda MT5, (Rood frame, witte tank en blauwe buddy) 2e hands gekocht voor woon/werk verkeer. Veel aan gesleuteld, en dat was met die open frames een genot. Later is daar nog een rode MT5 bijgekomen, die ik helemaal van de grond af opnieuw opgebouwd heb. Frame metallic zwart gespoten, nieuwe tankstickers, kappen eigenlijk de hele brommer weer in nieuwstaat teruggebracht. Veel plezier van gehad, en met een 65cc Malossi cilinder + 20mm mikuni carburateur liep dat ook lekker rap! Ik heb nog foto's maar helaas wil mn Canon 3-in-1 nu 3x niks scannen met een lege cartridge. :( Dit was nog in de tijd dat digitale fotografie in de kinderschoenen stond, en niet te betalen was voor de gewone man. (kent iemand de sony mavica camera's nog die foto's opsloegen op een 3,5" floppy?)

Daarna is het even in het slop geraakt, en heeft de zwarte MT 2 jaar in het hok gestaan met een lekke band. Op een gegeven moment heb ik hem te koop gezet, en de koper wou weten of ie nog liep... Naja 2x trappen en hij liep, na 2 jaar stilgestaan te hebben! Jammer dat ik hem toen weggedaan heb, maar ik was er al eens mee aangehouden, en had niet zoveel zin meer om door de stad te gaan rijden met een crossbrommer die duidelijk hoorbaar opgevoerd was.

Daarna kon ik van een buurman een oude afgetrapte Yamaha Neo's overnemen, een goudkleurige. Voor 350 gulden was het een koopje, al zat er geen stander meer onder en waren de kappen beschadigd. (buurman had er niet zoveel moeite mee om ladderzat uit de kroeg weg naar huis te rijden op de scooter) Voorheen moest ik absoluut niets hebben van die "plasticbrommers" maar eenmaal eentje in bezit zag ik toch wel het practische voordeel ervan. Geen versnellingsbak, dus geen koppeling en ook nog eens een stuk goedkoper in de verzekering. Voor de boodschappen was dit ook stukken beter dan een crossbrommer. Helaas heeft deze scooter mij voortijdig verlaten. Ondanks dat het een afgetrapte scooter was, was het dievengilde toch geinteresseerd... Niet een leuke ervaring om smorgens naar je werk te willen, en je scooter is gejat. :(

Het model beviel me wel, dus ik daarna een iets nieuwere 2e hands Blauw metallic Neo's gehad. (2005 model geloof ik) Leuk ding, liep ook richting de 75KM aan, en was mijn eerste bromfiets op kenteken. Helaas is ook deze gestolen, uit de berging nog wel. :(

Ik was een maand ervoor net van baan gewisseld, en moest vervoer hebben. Dus heb ik via marktplaats een bordeaux rode neo's op de kop getikt. Deze scooter was minder snel, en had ook wel wat kuren. Toen de kilometerteller de 32K was gepasseerd, was het tijd voor wat nieuws (nieuwer) dus heb ik deze ingeruild voor een Blauw metallic Neo's van 2007 met slechts 7900km op de teller.

Inmiddels heeft deze scooter meer dan 25000 km gereden, wel met een paar kleine mankementjes maar hier was ik ook zelf debet aan. Nu wou ik al tijden iets anders, en die tijd gaat zeer binnenkort komen!

De volgende brommer wordt weer een scooter, maar dit keer een Yamaha Giggle. Of je vind ze afschuwelijk lelijk, of je vind ze mooi op een aparte manier. Ik heb eentje op het oog, voor een leuke prijs alleen moet deze uit utrecht gehaald worden. Maar helaas zijn er niet veel van deze scooters in omloop, en wat er 2e hands aangeboden wordt, is ook zeer aan de prijs.

Magoed, we zien volgende week wel. Tegen die tijd zal ik ook foto's posten.

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Om dit topic maar weer een trap te geven...

Mijn nieuwste aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/s720x720/530643_3521440235850_1267401886_33512193_555142455_n.jpg

Kymco People S :>

Rijd als een zonnetje, hij is wel ietsje kleiner dan dat rijdende bankstel dat ik hiervoor had.
De tank is ook iets minder diep, ik moest laatst even Nijmegen - Enschede en weer terug doen, en toen moest ik op de terugweg toch weer tanken. (en zie maar eens een tankstation in de Achterhoek te vinden die op zondagavond om 10u nog open is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Niet mijn keus, maar als het goed rijdt, rijdt het goed. Ik ga binnenkort een pauze nemen uit dit topic. Ik knap m'n Vivacity op om 'm daarna te verkopen en hetzelfde geldt voor mijn Puchje. Voorlopig alleen een auto voor mij. Als die auto helemaal op orde is (ook een sleutelproject) koop ik er een crossbrommer bij, zoals een Honda MT oid zodat ik nog wat lol kan trappen af en toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unclero schreef op maandag 09 april 2012 @ 18:09:
Om dit topic maar weer een trap te geven...

Mijn nieuwste aanwinst:
[afbeelding]

Kymco People S :>

Rijd als een zonnetje, hij is wel ietsje kleiner dan dat rijdende bankstel dat ik hiervoor had.
De tank is ook iets minder diep, ik moest laatst even Nijmegen - Enschede en weer terug doen, en toen moest ik op de terugweg toch weer tanken. (en zie maar eens een tankstation in de Achterhoek te vinden die op zondagavond om 10u nog open is)
Zelfs dezelfde kleur als de mijne. Ik rijd op 4 liter ongeveer 150 kilometer. Oja, als de meter aangeeft dat hij "leeg" is, bedoelt hij eigenlijk: "er zit nog maar 1,5 liter in".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
Ik rij tegenwoordig met een Kymco Agilyti City 16 naar m'n werk (16 km enkele reis):
Afbeeldingslocatie: http://www.scooterforyou.nl/site/images/scooterforyou/scooter_nieuw/Kymco/KymcoAgility16inchGrijs.jpg

Lijkt erg op de People S, vind ik.
Rijd ook als een zonnetje en idd, als de benzine meter zegt dat 'ie leeg is, zit er stiekem toch nog >1,5 liter in de tank (als de inhoud daadwerkelijk 6 liter is).

Wat met wel op valt, is dat de max. snelheid niet erg hoog is. Ik haal zo'n 48 km/u op de teller (komt neer op zo'n 42 echte kilometers). Het maakt dan niet uit of ik vol gas geef, of half. Vind ik wel vervelend, aangezien er altijd zo'n file achter me onstaat omdat ik geen 50 op de weg kan rijden. Apparaat is nog nieuw (zo'n 700 km op de teller). Zou dat komen door de begrenser die wat te strak staat (varioring?)?
Rijd ongeveer 1:35 met een rustige rijstijl (dus nooit volgas, eigenlijk). Valt me ook een beetje tegen, eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

gabberjoost schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:46:
Wat met wel op valt, is dat de max. snelheid niet erg hoog is. Ik haal zo'n 48 km/u op de teller (komt neer op zo'n 42 echte kilometers). Het maakt dan niet uit of ik vol gas geef, of half. Vind ik wel vervelend, aangezien er altijd zo'n file achter me onstaat omdat ik geen 50 op de weg kan rijden. Apparaat is nog nieuw (zo'n 700 km op de teller). Zou dat komen door de begrenser die wat te strak staat (varioring?)?
Rijd ongeveer 1:35 met een rustige rijstijl (dus nooit volgas, eigenlijk). Valt me ook een beetje tegen, eigenlijk...
Klinkt als geen gladde variobus.. Als ie ingereden is er bij de volgende beurt toch maar om vragen.
Dan kan de vario helemaal door zegmaar, dat de krukas minder toeren hoeft te maken voor meer omwentelingen van het achterwiel. Dat zal ook gelijk wat aan het verbruik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij tegenwoordig met een Kymco Agilyti City 16 naar m'n werk (16 km enkele reis):
[afbeelding]
[...]
Waarschijnlijk gaat hij langzaamaan nog wel 5 km/u harder rijden. Ik heb een 25km uitvoering van de People S, maar die is "technisch gelijk" gemaakt aan de 45km uitvoering. Op de teller deed die van mij eerst max 45 en nu 50. En dat het niet heel veel uitmaakt of je volgas of halfgas rijdt, dat is bij mij precies hetzelfde. (Mijn People S heeft er nu bijna 3000 km op staan.)

Volgens mij is jouw Agility motorisch gelijk aan de People S, alleen is de People S wat zwaarder als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zie hier mijn snorfiets
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7274/7067219057_ea471957bd_z.jpg

start goed, rijd als een zonnetje, heel zuinig.. alleen: ding rijd 60 :| (op de teller)
rijd niet fijn, zit je te janken op je snorfiets haha
maar afvoeren is nog moeilijker als opvoeren blijkt dus ...

[ Voor 11% gewijzigd door Reloader op 11-04-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Mijn Vespa LX-4t staat op dit moment ook bij de monteur. Vorige week ook al, hij kreeg een beurt. Nieuw achterbandje, olie, bougie. Hij rook alleen ontzettend naar benzine, zowel bij stilstand (motor uit) als tijdens het rijden.

Toen ik hem vorige week terug kreeg was de benzinelucht bij stilstand verdwenen, maar tijdens het rijden rook je het nog steeds. Maar hij verbruikte ook nog een stuk meer. Standaard loopt tie van mij 1:37 (het is 80cc, andere nokkenas, electronische begrenzer eraf en vario eruit, top zit op 76 op de teller, 71 echte km).
Nu liep tie 1:3 (dit is geen typefoutje...). Maar hij is kurkdroog, lekte niet. Dus maar weer terug gebracht. Ze hebben hem nu weer helemaal uit elkaar gehaald, maar weer niets gevonden. Maar hopelijk is het nu opgelost!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

[afbeelding]

Lijkt erg op de People S, vind ik.
Rijd ook als een zonnetje en idd, als de benzine meter zegt dat 'ie leeg is, zit er stiekem toch nog >1,5 liter in de tank (als de inhoud daadwerkelijk 6 liter is).

Varioring eruit halen of er zit een variobus in met een opstaande rand, die vangen voor een gladde.
En een NCY overdrive 2 vario monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Reloader schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:58:
zie hier mijn snorfiets
[afbeelding]

start goed, rijd als een zonnetje, heel zuinig.. alleen: ding rijd 60 :| (op de teller)
Moet toch wel mogelijk zijn om de carburateur aan te passen zodat de gasschuif niet ver open kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:09

Destruction

(ex-)Automonteur

MEN-O schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:30:
Echt geweldig die vooruitgang wat dat betreft ; vroegah was m'n eerste brommer een Yamaha DT, en dat ding zoop als een ketter, zo'n 1 op 10 + de nodige olie.

[afbeelding]
:D Ik heb ook een DT gehad, al reed die van mij toch een stuk zuiniger.. :?

Ik heb atm nog een Peugeot Zenith snorscooter in de schuur staan, altijd makkelijk in de stad en voor die 20 euro per jaar verzekering hoef ik het niet te laten :P

Acceleratie en top (top van 35km/u en tergend langzaam) vallen wat tegen. Ik zit te denken om een blok van een zenith brom uitvoering te monteren. Dan begrenzen op max. 50km/u (ik heb gehoord dat je vanaf 30km/u overschrijding nogal een probleem hebt tegenwoordig?), verder zorgen dat hij daar aardig vlot naartoe trekt. De stukken waar je niet volgas rijdt zou je in theorie zuiniger moeten rijden, aangezien je dan een deel van je vermogen niet gebruikt..

* Destruction rijdt ook motor, maar het blijft - af en toe - mooi om aan zo'n scooter/brommer te klooien ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Destruction op 15-04-2012 01:43 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Destruction schreef op zondag 15 april 2012 @ 01:38:
[...]

:D Ik heb ook een DT gehad, al reed die van mij toch een stuk zuiniger.. :?

Ik heb atm nog een Peugeot Zenith snorscooter in de schuur staan, altijd makkelijk in de stad en voor die 20 euro per jaar verzekering hoef ik het niet te laten :P

Acceleratie en top (top van 35km/u en tergend langzaam) vallen wat tegen. Ik zit te denken om een blok van een zenith brom uitvoering te monteren. Dan begrenzen op max. 50km/u (ik heb gehoord dat je vanaf 30km/u overschrijding nogal een probleem hebt tegenwoordig?), verder zorgen dat hij daar aardig vlot naartoe trekt. De stukken waar je niet volgas rijdt zou je in theorie zuiniger moeten rijden, aangezien je dan een deel van je vermogen niet gebruikt..

* Destruction rijdt ook motor, maar het blijft - af en toe - mooi om aan zo'n scooter/brommer te klooien ;)
Vanaf 100% overschrijding word je rijbewijs ingevorderd voorzover ik weet. Dus vanaf 50 met een snor.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:16

Metro2002

Memento mori

----knip ----

Zo druk dat ik 25 minuten bezig ben met de auto voor 4 km, daarna tevergeefs zoeken naar een parkeerplekje (wat er niet is) om daarna nog 3,20 euro per uur te mogen betalen en alsnog een takke-eind lopen omdat het allemaal vol was.

----knip ----

Zoontje naar zwembad, idem dito... papa moet een half uur eerder weg omdat het allemaal stervensdruk is, op de fiets is het 10 minuten :(

Koop een fiets ;) , ga lopen of blijf autorijden. Voor dat soort afstanden is een brommer gewoon overkill.

[ Voor 12% gewijzigd door Metro2002 op 23-04-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Moet me hier toch ook eens melden...

Mijn huidige bromfiets:
Afbeeldingslocatie: http://i856.photobucket.com/albums/ab125/bdalenoord/Archief%202011/Yamaha%20FS1%202F2%201978/th_Foto2125.jpg
Complete album

Een FS1 2F2, rijwielgedeelte uit '78 opgebouwd als een model uit '73...

Nu nog op zoek naar wat kleins voor erbij (ook weer een oldtimer, dat is zeker, iets van een Mot-O-Mat of een M21 o.i.d., iemand???)!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb het luchtfilter van m'n scooter (piaggio fly) bekeken maar volgens mij zit hier geen olie op (luchtfilterolie bijv.). Moet dat, of hoeft er niet perse olie op het luchtfilter? Iemand die dit weet? Scooter rijdt verder goed.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:46

pistole

Frutter

bdalenoord schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:05:
Mooie fiets!

Ik wil t.z.t. ook wel weer graag aan de brommer, gewoon voor de leuk. Rij nu al meer dan 15 jaar geen brommers meer...

De volgende brommers gehad:
  • Honda Camino
  • Zündapp CS50
  • Zündapp CS50
  • Zündapp KS50
  • Peugeot 103 (?)
  • Yamaha DT50
De DT50 en KS50 hadden beide een 70cc cilinder. Toen ik in een jaar tijd 2x werd aangehouden op de Yamaha, en zelfs voor de rechter mocht verschijnen omdat de rollerbank het vermogen niet kon meten heb ik de boel maar weggedaan.

Nu begint het wel weer te kriebelen... brommer rijden en onderhouden/sleutelen is leuk!

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Reloader schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:58:
zie hier mijn snorfiets
[afbeelding]

afvoeren:
puur en alleen snor vertanding gaat niet werken aangezien hij dan teveel toeren gaat lopen.

Ik zou beginnen met er een snorkop op te zetten (een snor zuiger is mooi meegenomen maar niet persee nodig.. hij wordt er niet veel langzamer van) en eventueel een 9/12 carburateur.

Loopt het dan nog niet leuk neem dan een snor uitlaat (met zoon nauwe bocht) en dan pas eventueel een snor vertanding

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

bdalenoord schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:05:

Mijn huidige bromfiets:
[afbeelding]
Complete album

Een FS1 2F2, rijwielgedeelte uit '78 opgebouwd als een model uit '73...

Nu nog op zoek naar wat kleins voor erbij (ook weer een oldtimer, dat is zeker, iets van een Mot-O-Mat of een M21 o.i.d., iemand???)!!!
Jeuj Nog een fs1! Zit je ook op t fs1forum, volgens mij wel toch

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen vinger schreef op zondag 27 mei 2012 @ 08:48:
Ik heb het luchtfilter van m'n scooter (piaggio fly) bekeken maar volgens mij zit hier geen olie op (luchtfilterolie bijv.). Moet dat, of hoeft er niet perse olie op het luchtfilter? Iemand die dit weet? Scooter rijdt verder goed.
Voor normaal dagelijks gebruik kun je ook zonder, zeggen ze.
Maar.... hoe vaak wordt het filter vervangen? Ik verslijt er 2 per jaar: iedere beurt wordt er een nieuw element ingezet en de dealer gebruikt dan wel olie, volgens mij. (Volgens Kymco kun je dat ding het beste iedere 2000 kilometer vervangen. Dat wordt bij mij dus iedere 2500 kilometer. En met ruim 5000 kilometer per jaar kom je dan op 2 beurten per jaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2012 @ 22:56:
Voor normaal dagelijks gebruik kun je ook zonder, zeggen ze.
Maar.... hoe vaak wordt het filter vervangen? Ik verslijt er 2 per jaar: iedere beurt wordt er een nieuw element ingezet en de dealer gebruikt dan wel olie, volgens mij. (Volgens Kymco kun je dat ding het beste iedere 2000 kilometer vervangen. Dat wordt bij mij dus iedere 2500 kilometer. En met ruim 5000 kilometer per jaar kom je dan op 2 beurten per jaar.)
In een Haynes-handleiding staat dat je het filter gewoon kunt wassen als hij vies is, en daarna olie erop moet doen. Maar ik zal hem dan wel zonder olie laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
-tom-562 schreef op maandag 28 mei 2012 @ 11:59:
[...]

Jeuj Nog een fs1! Zit je ook op t fs1forum, volgens mij wel toch
Oooh... late reactie van mij kant..., maar ja, ook op FS1-Forum zelfde gebruikersnaam...

Inmiddels ook een Batavus MK erbij... leuke brommer voor dagelijks gebruik, lekker rustig qua rijgedrag dus ook geen zorgen voor rollerbankcontroles en dergelijke...

[ Voor 3% gewijzigd door hiekikowan op 07-06-2012 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Meld zich,

Ik heb sinds zaterdag zo eentje:

Afbeeldingslocatie: http://www2.vietbao.vn/images/vn75/oto-xe-may/75155296-34335_10.jpg ( niet eigen foto)

Sachs Madass!
50 cc 4 takt ( overbekende honda blok o.a. SS, CD50, DAX ect.) 4 versnellingen 2 x schijfrem verder niks wat niet nuttig is.

Komende weekend grote onderhoudsbeurt ( olie, bougie, kleppenstellen, ketting spannen, lampjes carb schoonmaken) en dan wordt het mijn dagelijks vervoer naar werk.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Ik gebruik voor woon/werk verkeer onderstaande vervoermiddel.

Afbeeldingslocatie: http://i1132.photobucket.com/albums/m574/elooijenga/20120629_191959.jpg.

Zgan, heeft nu ong. 300km op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

e.looijenga schreef op zondag 15 juli 2012 @ 14:56:
Ik gebruik voor woon/werk verkeer onderstaande vervoermiddel.

[afbeelding].

Zgan, heeft nu ong. 300km op de teller.
En weer een People S.... Volgens mij doet Kymco goede zaken met dit model. Ik ben nog steeds 100% tevreden met de mijne (nu ruim 4000 op de teller, binnenkort dus weer voor een beurt naar de dealer). Tot nu toe alleen last gehad van een rotte accu (voor ik 'm kreeg had hij bijna een jaar stilgestaan, dus op zich niet zo heel gek) en een schroef in m'n voorband (en daar kan Kymco natuurlijk niets aan doen).

Waarom heb je trouwens voor de Elegance gekozen? Als ik me niet vergis, zijn er maar 2 verschillen met de normale: ander achterlicht en de print op het zadel. Ik vond 100 euro best veel geld voor die 2 dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
Bij mijn Agility 16" is er ondertussen een gladde variobus ingekomen. Nu rijd hij een comfortabele 51 km/u op de teller.
Zijn er ook nog dingen die je kunt doen om hem zuiniger te laten lopen? Hij doet nu zo'n 1:34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-09 19:39
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:05:
[...]

En weer een People S.... Volgens mij doet Kymco goede zaken met dit model. Ik ben nog steeds 100% tevreden met de mijne (nu ruim 4000 op de teller, binnenkort dus weer voor een beurt naar de dealer). Tot nu toe alleen last gehad van een rotte accu (voor ik 'm kreeg had hij bijna een jaar stilgestaan, dus op zich niet zo heel gek) en een schroef in m'n voorband (en daar kan Kymco natuurlijk niets aan doen).

Waarom heb je trouwens voor de Elegance gekozen? Als ik me niet vergis, zijn er maar 2 verschillen met de normale: ander achterlicht en de print op het zadel. Ik vond 100 euro best veel geld voor die 2 dingen.
En metalic lak. Overall vond ik deze kleurstelling (samen met die bruine) veel mooier dan de basis kleur. Aangezien ik van plan ben er best wel lang tegenaan te kijken was het prijsverschil het me wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
* Stoney3K is helaas alweer bijna 2 jaar brommerloos. :(

Revival heeft de nodige tijd in de schuur gestaan en is verkocht, op een gegeven moment ingeruild voor een Lifan Monkey-replica wat stiekem voor zijn compacte formaat toch wel lekker reed. En die 50cc viertakten zijn niet dorstig en ook niet stuk te krijgen :)... helaas was die fiets (toch stiekem mijn favoriet) door zijn "ik pak hem wel eventjes met 1 handje op"-formaat ook redelijk snel gejat.

Nu heb ik gelukkig een day job dus het begint langzaam weer te kriebelen om een tourer te gaan zoeken. Voor de daily drives denk ik dat ik toch iets op 4 wielen ga gebruiken. :)
-tom-562 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:48:
[...]
Dat zijn Eco-koppen (cilinderkoppen). Met miniklepjes en hele tamme nokkenassen. Die dingen trekken nog geen frikandel van tafel. En uiteraard haal je het dan ook nog eens in extreem gunstige omstandigheden. De meeste Honda 4-takt's lopen allemaal (zonder heftig opgevoerd te zijn o.i.d.) rond de 1:35/1:40
Mijn Monkey had toch echt een mooi standaard blok, alleen een ander luchtfilter en daar wilde ik het niet aan wagen om in zijn 1 met half gas op weg te rijden. Deed ik 1 keer toen ik hem bij de oude eigenaar probeerde - Resultaat: Ik liet de koppeling opkomen en de brommer haalde mij zo'n beetje onderlangs in, terwijl ik zelf nog op de stoep stond. Dus koppel hebben die 4 takt blokjes zonder twijfel, reed er gemiddeld 1 op 50 mee.

Fluisterstil stationair in zijn 1 wegrijden was trouwens wel geweldig, om daarna ineens het gas open te trekken en brullend naar zijn 2 door te trappen. O-)

[ Voor 55% gewijzigd door Stoney3K op 11-08-2012 00:09 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Goed, met het beginnen van mijn nieuwe baan zit ik er toch over te denken om iets te zoeken voor woon-werk verkeer (15-20km v.v.) op de wat langere termijn. Nu is die afstand prima in een klein uurtje te fietsen, maar dat wil je niet altijd als het wat 'minder' weer is. Bovendien is het een stuk minder leuk :)

Ik dacht eerst om een auto te gaan zoeken, maar dat is in de verzekering en belasting nu niet echt goedkoop voor zo weinig kilometers (<10k jaarlijks). Geloof het of niet, maar ik zit stiekem te denken aan iets elektrisch. Waarom?
  • Bijladen in je stopcontact. Dat is voor mij denk ik wel het grootste voordeel: Thuiskomen, het ding parkeren met de stekker in de muur en de volgende dag heb je een volle accu die prima de 40km kan rijden, plus een paar meer voor de boodschappen. En aan stroom ben je dan hooguit een kwartje kwijt ;)
  • E-brommers/scooters maken geen herrie, wat ik eigenlijk een fijn punt vind sinds ik vaak redelijk vroeg (~06:00) weg moet van huis en ik met 5 omwonende buren in een flat woon.
  • Milieuvriendelijk en geen stinkende troep uit de uitlaat. Geen vloeistoffen die je om de zoveel tijd moet vervangen.
  • Last but not least, als Tweaker weet ik mijn weg met een kniptang en soldeerbout: Tweakability van zo'n ding is ook een pluspunt. 36VDC met een brushless motor: dat kunnen we natuurlijk beter. :Y)
Aan de andere kant zijn er nog genoeg dingen waar ik over twijfel:
  • Hoge aanschafprijs en (in verhouding) weinig restwaarde voor het opnieuw verkopen. Maar misschien zal dat in de komende paar jaar nog veranderen als er meer E-scoots op de markt komen.
  • Lange laadtijden en beperkte actieradius. Niet geschikt voor langere toerritten dus, want als je accu leeg is na 100km mag je een tentje opslaan. ;)
  • Levensduur van de accu's. Li-Ion en LiFePO4 zijn nog redelijk jong en ik weet niet hoe lang die het 'in het wild' uit gaan houden. En of de accu's (los) te vervangen zijn als ze op zijn is maar de vraag.
Misschien zien sommigen een elektrische brommer een beetje als vloeken in de kerk, maar voor kort verkeer (woon-werk, stad/rand) is zo'n ding eigenlijk prima geschikt.

Als ik wil cruisen kan ik altijd nog kiezen om een wat flinkere brom met 4 versnellingen erbij te kopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

eventueel kun je ook een elektrische fiets overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stoney3K schreef op maandag 13 augustus 2012 @ 21:12:
Goed, met het beginnen van mijn nieuwe baan zit ik er toch over te denken om iets te zoeken voor woon-werk verkeer (15-20km v.v.) op de wat langere termijn. Nu is die afstand prima in een klein uurtje te fietsen, maar dat wil je niet altijd als het wat 'minder' weer is. Bovendien is het een stuk minder leuk :)

Ik dacht eerst om een auto te gaan zoeken, maar dat is in de verzekering en belasting nu niet echt goedkoop voor zo weinig kilometers (<10k jaarlijks). Geloof het of niet, maar ik zit stiekem te denken aan iets elektrisch. Waarom?
  • Bijladen in je stopcontact. Dat is voor mij denk ik wel het grootste voordeel: Thuiskomen, het ding parkeren met de stekker in de muur en de volgende dag heb je een volle accu die prima de 40km kan rijden, plus een paar meer voor de boodschappen. En aan stroom ben je dan hooguit een kwartje kwijt ;)
  • E-brommers/scooters maken geen herrie, wat ik eigenlijk een fijn punt vind sinds ik vaak redelijk vroeg (~06:00) weg moet van huis en ik met 5 omwonende buren in een flat woon.
  • Milieuvriendelijk en geen stinkende troep uit de uitlaat. Geen vloeistoffen die je om de zoveel tijd moet vervangen.
  • Last but not least, als Tweaker weet ik mijn weg met een kniptang en soldeerbout: Tweakability van zo'n ding is ook een pluspunt. 36VDC met een brushless motor: dat kunnen we natuurlijk beter. :Y)
Aan de andere kant zijn er nog genoeg dingen waar ik over twijfel:
  • Hoge aanschafprijs en (in verhouding) weinig restwaarde voor het opnieuw verkopen. Maar misschien zal dat in de komende paar jaar nog veranderen als er meer E-scoots op de markt komen.
  • Lange laadtijden en beperkte actieradius. Niet geschikt voor langere toerritten dus, want als je accu leeg is na 100km mag je een tentje opslaan. ;)
  • Levensduur van de accu's. Li-Ion en LiFePO4 zijn nog redelijk jong en ik weet niet hoe lang die het 'in het wild' uit gaan houden. En of de accu's (los) te vervangen zijn als ze op zijn is maar de vraag.
Misschien zien sommigen een elektrische brommer een beetje als vloeken in de kerk, maar voor kort verkeer (woon-werk, stad/rand) is zo'n ding eigenlijk prima geschikt.

Als ik wil cruisen kan ik altijd nog kiezen om een wat flinkere brom met 4 versnellingen erbij te kopen. ;)
Er is een heel topic over. Het grootste voordeel is denk ik dat je amper onderhoudt meer hebt afgezien van banden en remmen en inderdaad de accu's. Of het echt goedkoper is dat ligt aan de levensduur van de accu's.

Ik heb wel het idee dat electrische fietsen beter uitontwikkeld zijn als electrische brommers. De langzamere snelheid en het meetrappen brengen veel voordeel voor de actieradius en betrouwbaarheid (het is niet comfortabel maar je kan met een lege accu nog verplaatsen). En bij fietsen zijn er meer gerenomeerde merken mee bezig als bij brommers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat maakt een bromfiets wettelijk een bromfiets? Is dat nog steeds de max 50 cc of gaat het tegenwoordig om vermogen? Waar vallen elektrische 'brommers' dan onder?

Overigens als je voor je hobby op een brommer rijdt en meer wilt dan 50 cc waarom haal je dan niet gewoon je motorrijbewijs? Kun je tenminste legaal op zwaarder spul rondrijden. Het is niet alsof 70 cc niet mag toch? Als je maar een correct rijbewijs hebt.

Ik rijd alweer een paar jaar rond met 125 cc semi-automaat (Suzuki Shogun; geen foto) maar ik woon dan ook niet meer in Nederland. Oude beestje van mij haalt ruim 100 km/u. 50 cc en 45 km per uur haal ik m'n neus voor op. ;) In Nederland heb ik om deze beperking dan ook nooit zelf een brommer gehad. In de zomer zat ik graag op de fiets en in de winter is het toch veel te koud. Bovendien vond ik het brommeren op fietspaden, de paar keer dat ik het heb gedaan, erg vervelend. Plus dat ik mij als fietser ook enorm kon ergeren aan brommerrijders vanwege het snelheidsverschil. Eigenlijk heb ik de brommer altijd maar een rare categorie vervoermiddel gevonden. Ik heb het gewoon nog 2 jaar langer uitgezongen en ben gelijk voor m'n rijbewijs B gegaan. Daar heb je tenminste nog echt wat aan.

Goed, liefhebberij is wat voor te zeggen. Dus nogmaals, als je 18 of ouder bent, waarom dan geen rijbewijs A?? Scheelt een hoop gedoe met de autoriteiten als je gecontroleerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:39:
Wat maakt een bromfiets wettelijk een bromfiets? Is dat nog steeds de max 50 cc of gaat het tegenwoordig om vermogen? Waar vallen elektrische 'brommers' dan onder?

Overigens als je voor je hobby op een brommer rijdt en meer wilt dan 50 cc waarom haal je dan niet gewoon je motorrijbewijs? Kun je tenminste legaal op zwaarder spul rondrijden. Het is niet alsof 70 cc niet mag toch? Als je maar een correct rijbewijs hebt.
Dat is inderdaad 50cc of 0.5kW (uit mijn hoofd), of eigenlijk én. Die 0.5kW geldt dus ook voor de elektrieke brommertjes. En je kunt inderdaad, als je legaal meer dan 50cc wilt, je brommertje om laten keuren tot motorfiets, maar ik weet niet of dit te doen is als er (nog) geen typegoedkeuring is voor dat specifieke model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typegoedkeuring voor een specifiek model?? Betekent dat dat een gemotoriseerde tweewieler bij introductie op de markt al als bromfiets dan wel motorfiets wordt bestempeld en dit later niet meer kan veranderen? Zou wel erg jammer zijn voor de mensen die legaal op meer dan 50 cc mogen rondrijden. Wat is hier de redenering achter van de Nederlandse wetgever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

Als een scooter (ik neem de mijne als voorbeeld) als 100cc goedgekeurd is in Nederland, is het appeltje-eitje om een 50cc model om te laten keuren naar 100cc (motorfiets). Gewoon zorgen dat hij dezelfde uitrusting heeft en even naar het RDW en klaar. Als deze typegoedkeuring er niet is wordt het moeilijker geloof ik. Dan zal hij aan allerlei extra eisen moeten doen. Dit schijnt makkelijker geworden te zijn voor auto's, maar hoe dat voor tweewielers zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 16:34

dodo79

witte dikke tonnie

Krentenbol schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 18:59:
[...]

Dat is inderdaad 50cc of 0.5kW (uit mijn hoofd), of eigenlijk én. Die 0.5kW geldt dus ook voor de elektrieke brommertjes.
..............
..............
Is dat nog wel zo??
Als ik op de papieren van men v-clic snorscooter kijk staat er dat het vermogen 2.1KW is.
Als ik eens zo rond lees word er ook gecontroleerd op snelheid, en niet op vermogen tegenwoordig.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Motorrijbewijs is duur. Vervoersmiddelen >50cc zijn duurder. Je moet een goed motorpak aan. Je moet oordoppen in.
Het heeft wellicht niet zo veel zin op kortere afstanden: Het aan- en uittrekken van een motorpak kost ook tijd en sowieso is de tijdwinst op korte afstanden niet zo groot.
Ook betaal je iets aan wegenbelasting.
Bovendien vond ik het brommeren op fietspaden, de paar keer dat ik het heb gedaan, erg vervelend. Plus dat ik mij als fietser ook enorm kon ergeren aan brommerrijders vanwege het snelheidsverschil. Eigenlijk heb ik de brommer altijd maar een rare categorie vervoermiddel gevonden. Ik heb het gewoon nog 2 jaar langer uitgezongen en ben gelijk voor m'n rijbewijs B gegaan. Daar heb je tenminste nog echt wat aan.
Brommeren doe je vaak op de gewone weg. En een auto is veel duurder dan een scooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ik rijd alweer een paar jaar rond met 125 cc semi-automaat (Suzuki Shogun; geen foto) maar ik woon dan ook niet meer in Nederland. Oude beestje van mij haalt ruim 100 km/u. 50 cc en 45 km per uur haal ik m'n neus voor op. ;) In Nederland heb ik om deze beperking dan ook nooit zelf een brommer gehad. In de zomer zat ik graag op de fiets en in de winter is het toch veel te koud. Bovendien vond ik het brommeren op fietspaden, de paar keer dat ik het heb gedaan, erg vervelend. Plus dat ik mij als fietser ook enorm kon ergeren aan brommerrijders vanwege het snelheidsverschil. Eigenlijk heb ik de brommer altijd maar een rare categorie vervoermiddel gevonden. Ik heb het gewoon nog 2 jaar langer uitgezongen en ben gelijk voor m'n rijbewijs B gegaan. Daar heb je tenminste nog echt wat aan.

Goed, liefhebberij is wat voor te zeggen. Dus nogmaals, als je 18 of ouder bent, waarom dan geen rijbewijs A?? Scheelt een hoop gedoe met de autoriteiten als je gecontroleerd wordt.
Met 50cc kan je de 70 km/h wel halen hoor.
En binnen de bebouwde kom mag je gewoon tussen de auto's rijden op de weg.
125cc verbruikt ook iets meer benzine dan 50cc.
Scooter verzekering kost ook niks: WA € 60,- -70,- per jaar, afhankelijk van leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Stoney3K schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:54:
* Stoney3K is helaas alweer bijna 2 jaar brommerloos. :(

Revival heeft de nodige tijd in de schuur gestaan en is verkocht, op een gegeven moment ingeruild voor een Lifan Monkey-replica wat stiekem voor zijn compacte formaat toch wel lekker reed. En die 50cc viertakten zijn niet dorstig en ook niet stuk te krijgen :)... helaas was die fiets (toch stiekem mijn favoriet) door zijn "ik pak hem wel eventjes met 1 handje op"-formaat ook redelijk snel gejat.

Nu heb ik gelukkig een day job dus het begint langzaam weer te kriebelen om een tourer te gaan zoeken. Voor de daily drives denk ik dat ik toch iets op 4 wielen ga gebruiken. :)

[...]

Mijn Monkey had toch echt een mooi standaard blok, alleen een ander luchtfilter en daar wilde ik het niet aan wagen om in zijn 1 met half gas op weg te rijden. Deed ik 1 keer toen ik hem bij de oude eigenaar probeerde - Resultaat: Ik liet de koppeling opkomen en de brommer haalde mij zo'n beetje onderlangs in, terwijl ik zelf nog op de stoep stond. Dus koppel hebben die 4 takt blokjes zonder twijfel, reed er gemiddeld 1 op 50 mee.

Fluisterstil stationair in zijn 1 wegrijden was trouwens wel geweldig, om daarna ineens het gas open te trekken en brullend naar zijn 2 door te trappen. O-)
Hier ook gasgeven en koppeling los is wheelie maken, met mijn tamme 50 cc. verbruik ook hier 1 op 50 en soms nog iets beter! Echt briljante techniek!

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

nFo schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:07:
[...]

Met 50cc kan je de 70 km/h wel halen hoor.
En binnen de bebouwde kom mag je gewoon tussen de auto's rijden op de weg.
125cc verbruikt ook iets meer benzine dan 50cc.
Scooter verzekering kost ook niks: WA € 60,- -70,- per jaar, afhankelijk van leeftijd.
In Azie rijden die 50 cc's standaard 70/80 (nu zijn Aziaten ook wel wat lichter en aerodynamischer als de gemiddelde europeaan :p). Maar de dingen die je hier koopt zjin toch allemaal wel begrenst op 45 km/uur en mogen niet altijd (wel steeds vaker) op de weg rijden. Met die tamme 125 cc's waar je hier in Belgie met B-rijbewijs mee mag rijden kun je op provinciale wegen gewoon met de auto's meerijden (Honda PCX 125 doet 110 en verbruikt ook maar 1:45)

[ Voor 23% gewijzigd door Marzman op 15-08-2012 18:24 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Marzman schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:21:
[...]

In Azie rijden die 50 cc's standaard 70/80 (nu zijn Aziaten ook wel wat lichter en aerodynamischer als de gemiddelde europeaan :p). Maar de dingen die je hier koopt zjin toch allemaal wel begrenst op 45 km/uur en mogen niet altijd (wel steeds vaker) op de weg rijden. Met die tamme 125 cc's waar je hier in Belgie met B-rijbewijs mee mag rijden kun je op provinciale wegen gewoon met de auto's meerijden (Honda PCX 125 doet 110 en verbruikt ook maar 1:45)
Honda PCX is een mooie motor, heeft natuurlijk een modern motorblok dat scheelt ook in het verbruik.
Begrenzer er af halen bij een 4takt scooter is vrij simpel, maar natuurlijk kans op boetes.
Wat het brommer rijden ook niet goedkoop maakt, al valt het hier in NL nog mee als ik de verhalen op scooterfreaks lees, zijn ze in Belgie heel wat strenger met 50cc's scooters opvoeren.

Ik heb zelf nog een Kymco Nexxon 4t semi schakel gekocht, niet in een geweldige staat, maar met de nodige reparaties wel wat leuks van te maken.
Rijdt wel relaxed met die grote 17inch wielen, beter dan verwacht.
http://www.kymco.com/prod...21-45C3-A084-4BC977FD4F72

[ Voor 13% gewijzigd door nFo op 15-08-2012 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Heeft wel wat van de Honda Wave met grote wielen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marzman schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 12:33:
Heeft wel wat van de Honda Wave met grote wielen.
Honda Wave is een fantastische brommer. Heb er zelf eentje, 125 cc. Over een paar maanden kan ik er weer lekker mee rond crossen. Ouwetje al, nog met carburateur dus geen injectie, maar haalt makkelijk 110. Veel steile weggetjes dus 1:45 of zuiniger haal ik sowieso niet. Grote wielen zijn inderdaad een enorm pluspunt. Heb af en toe ook op (zwaardere) automaatjes gereden maar die wieltjes daaronder zijn minder fijn, zeker als de weg wat hobbeliger is. En niet kunnen afremmen op de motor vind ik ook een enorm gemis, zeker in de heuvels.
geen vinger schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 20:11:
[...]

Motorrijbewijs is duur. Vervoersmiddelen >50cc zijn duurder. Je moet een goed motorpak aan. Je moet oordoppen in.
Het heeft wellicht niet zo veel zin op kortere afstanden: Het aan- en uittrekken van een motorpak kost ook tijd en sowieso is de tijdwinst op korte afstanden niet zo groot.
Ook betaal je iets aan wegenbelasting.

[...]

Brommeren doe je vaak op de gewone weg. En een auto is veel duurder dan een scooter.
Waarom een motorpak als je die op de brommer ook niet aan hebt? Je hóeft er geen 100 mee te tijden. En waarom oordoppen?? Het gaat er gewoon om dat je net wat meer vermogen onder je kont hebt omdat dat fijner rijdt, ook op lagere snelheid. Misschien is dat vanwege het verplichte motorrijbewijs in Nederland inderdaad wat duur. Staat tegenover dat je wel kunt doorgroeien naar het zwaardere spul. Eigenlijk jammer dat Nederland nooit deze tussencategorie heeft erkend. In heel veel landen is het namelijk de normaalste zaak van de wereld, ook binnen de EU.

In Nederland woonde ik in Rotterdam en daar moeten brommers overal op het fietspad. Toen die wet werd aangepast waren er in no time overal fiets-brommer-verkeersborden geplaatst bij de fietspaden. In Utrecht overigens vaak hetzelfde. Andere plaatsen heb je bij de overgang naar de bebouwde kom van die kleine borden die aangeven dat je van de weg naar het fietspad moet of andersom. Heel vervelend en dat ging wel 's mis. Bovendien is 45 km/u gewoon veel te traag voor wat grotere afstanden. Voor mij was de lol er in ieder geval vrij snel af.

Nog zoiets: waarom mogen brommers geen 50 zodat ze met het normale verkeer binnen de bebouwde kom meekunnen? Ik rijd hier tussen de 60 en 80 op (het equivalent van) provinciale wegen, tussen de auto's. Alles rijdt dan op dezelfde snelheid lekker door. Dan is een brommer echt een heel fijn ding om te hebben. De snelweg zou ik er niet mee opgaan, ook al zou het mogen. Langere tijd 100 rijden op zo'n ding is namelijk niet relaxt. Maar lekker cruisen op een mooie dag is heerlijk. Gaan en staan waar je wilt. Het geeft een soort vrij gevoel, net als de auto maar nog makkelijker.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Aangezien mijn nieuwe (2e hands) Kymco New Dink 50cc zowaar 65Km loopt en die nieuwe wet van kracht is - kan ik nu dan echt maar beter dat ding weer laten begrenzen of niet?

Het probleem wat ik voornamelijk heb is als "maar" weer 45Km rijdt, je van die klootzakken krijgt die je proberen in te halen op veel plekken waar het niet mag, lopen te drukken tegen je spatbord bijna of levensgevaarlijk eventjes net nog links in halen voordat ik de bocht in ga of de rotonde op.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
SkyStreaker schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:48:
Aangezien mijn nieuwe (2e hands) Kymco New Dink 50cc zowaar 65Km loopt en die nieuwe wet van kracht is - kan ik nu dan echt maar beter dat ding weer laten begrenzen of niet?
Ik weet niet waar precies de 'bekeur-grens' voor een rollenbankcontrole ligt eigenlijk. 65km/h is op het randje (gemeten op de GPS of op de teller van de scooter zelf?), want een agent moet zelf ook snappen dat je minstens 55 per uur zou moeten kunnen rijden.

Binnen de bebouwde kom rijd je immers als brommer op de rijbaan mee en daar rijden alle automobilisten ook al gemiddeld 52-55. Ga je daar dus met maximaal 45 tussendoor sukkelen dan veroorzaak je gevaarlijke situaties.

Op 45 strikt controleren is leuk als ze de brommers op het fietspad hadden gehouden.
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:06:
Waarom een motorpak als je die op de brommer ook niet aan hebt? Je hóeft er geen 100 mee te tijden. En waarom oordoppen?? Het gaat er gewoon om dat je net wat meer vermogen onder je kont hebt omdat dat fijner rijdt, ook op lagere snelheid.
Misschien om de hele simpele reden dat een motorpak voor alles boven de 50cc gewoon verplicht is? Net zoals je een helm moet dragen op een bromfiets en je niet kan zeggen: Sja, ik doe geen helm op, want op een gewone fiets kan ik ook 40 rijden met flink doortrappen.

En om eerlijk te zijn, als ik zelfs met een royale 50 per uur en een fiets van 120kg onder mijn achterwerk een valpartij maak, dan heb ik liever een helm op én een motorpak aan.

[ Voor 31% gewijzigd door Stoney3K op 19-08-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Heeft iemand wat meer informatie over die nieuwe wetgeving? Alles wat ik vind wijst er op dat wanneer je bromfiets harder dan 45 kan dat direct je kentekenbewijs wordt ingenomen en dat je deze alleen terug krijgt wanneer je je bromfiets weer origineel maakt én de onderdelen voor het opvoeren inlevert binnen 2 weken na de inbeslagname, maar dit lijkt mij wel erg extreem :S

Sidenote overigens, volgens mij hoef je bij nagenoeg alle 50cc apparaten niet per definitie een onderdeel te vervangen, om bijvoorbeeld een schakelbrommer een stuk harder te laten gaan is het genoeg om de begrenzer uit de uitlaat te halen en/of de toerentalbegrenzer uit te schakelen, dus hoe ze dat dan zien met betrekking tot het inleveren van het "opvoermateriaal" :S

edit na wat meer onderzoek:
http://www.rijksoverheid....-opgevoerde-brommers.html
Hier geven ze ook veel te weinig informatie. 46 km/u is inbeslagname? Waar ligt die grens precies? En wat voor boete krijg je er bij? Waarom kan zo'n enorme verandering in de wetgeving zomaar direct worden ingevoerd? Of is de nieuwe regeling nog niet van kracht?

De Nederlandse overheid wil toch echt af van de bromfiets geloof ik :( Dit totale gebrek aan informatievoorziening hebben we eerder meegemaakt met de invoering van het brommerkenteken, dat heeft heel veel mensen ook genekt omdat er bijna geen mededelingen over werden gedaan in de media.

[ Voor 33% gewijzigd door Martin op 20-08-2012 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wat is een opgevoerde brommer? Mijn scooter haalt meer dan 60 km/h (op de GPS) maar zou volgens de verkoper niet opgevoerd zijn (gewoon standaard uitlaat en zo). Dus wat is dan opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Vergeet ook niet dat je met een bromfiets vaak de nodige kilometers om moet rijden. Als ik naar mijn vorige baan keek, dan kon ik daar op drie manieren heen rijden:

* Fietspad door natuurgebied, verboden voor brommers
* Provinciale weg
* Snelweg

Wilde ik met de bromfiets, moest ik kilometers omrijden, en moest ik de route zorgvuldig met streetview uitplannen om te kijken waar ik wel en niet mocht rijden. Dat begon na een tijdje toch behoorlijk vervelend te worden.

Als je binnen dezelfde stad blijft is dat natuurlijk geen enkel probleem.

Edit

Om een voorbeeld te geven:
Verdiweg 183, Amersfoort naar Horsterweg 21, Stoutenburg. Standaard zal Google je via de A28 (4,8 km) sturen, wat op de bromfiets geen optie is. Vink je "Snelwegen vermijden", dan stuurt hij je via de Hogeweg (4,6 km), waar je met een bromfiets niet mag komen. Klik je op wandel of fietsroute, dan stuurt hij je via een tunnel die enkel voor voetgangers en fietsers toegankelijk is (1,2 km).

Streetview is sterk veroudered en werkt in dit geval niet om verkeersborden te spotten. Door de route voor te rijden en met eigen kennis heb ik uiteindelijk deze route uitgestippeld (5,2 km).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2012 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Laatst online: 19:55

SkyStreaker

Move on up!

Ik begin op deze manier inderdaad te denken dat het een richtlijn is....

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste