cool die kans krijg je niet vaak.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:55:
Vet shit VictorMoeten ze toch eens met hun poten vanaf blijven!
In ander nieuws, ik weet zeker dat dit forum wel snapt dat het epic is dat ik 35 minuten op een benzine station heb staan wachten tot het zeven over half 2 was(Nadat ik 4 rondjes rond een rotonde had gedaan)
[afbeelding]
Mooi stom dat je bent blijven wachten, je had toch ook het klokje gewoon op 13:37 kunnen zetten
Vaak bu'j te bang!
Verwijderd
Haha, inderdaad, ik denk dat ik wat te moe was om daar over na te denken, maar ach, die snickers was ook lekker-tom-562 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:59:
Mooi stom dat je bent blijven wachten, je had toch ook het klokje gewoon op 13:37 kunnen zetten![]()
[afbeelding]
waar ga je heen? klinkt een beetje als mijn vakantiebestemmingMarc Rademaker schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:54:
Vermoeiend die motorbendes, heeft net zo weinig met motorrijden te maken als hooligans met voetbal...
Ben de motor nu een dagje kwijt, omdat ie bij mijn ouders staat gestald voor als ik op vakantie ben. Mis het motorrijden nu al, OV naar het werk vanochtend was echt annoyingRuim 10 dagen zelfonthouding, gelukkig is er zon, zee, strand, bier, vrouwen en zwemmen met haaien als afleiding
Dat was 2k6, maar deze foto had best van 2k11 kunnen zijn4x2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 01:01:
[...]
2k6 was dat, al meen ik dat we bij 2k5 ook nog een scooter in de fik hebben gestoken naast die vrachtwagenband.
En het was de voorvork, want het gebeurde 2x
2x of 3x... geen idee meer... de band, de poten, de leiding.....
ach... als ik daar langer was blijven staan had ik mn nickname in burningrez kunnen wijzigen
Wat een leetness op mijn verjaardag zegVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:55:
In ander nieuws, ik weet zeker dat dit forum wel snapt dat het epic is dat ik 35 minuten op een benzine station heb staan wachten tot het zeven over half 2 was(Nadat ik 4 rondjes rond een rotonde had gedaan)
[afbeelding]
I am the stranger staring at you and what you're wearing. May I undress you with my eyes?
Ik ga morgenavond met de autozug richting Innsbruck om daar de wegen van Oostenrijk, Zwitserland en (voornamelijk) Noord Italië onveilig te maken.
Morgen nog even de laatste onderhoud dingetjes doen (nieuwe pakking van voortandwieldeksel) en alles goed in het vet zetten, spulletjes in de tassen en gaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!
Ook nog maar even wat ritten downloaden van GPS tracks. Tijdens de treinreis uitzoeken hoe ik mijn week ga vullen
Ik heb alleen nog maar een hotel voor de eerste nacht geregeld. Kan iemand me wat aanraden?
Morgen nog even de laatste onderhoud dingetjes doen (nieuwe pakking van voortandwieldeksel) en alles goed in het vet zetten, spulletjes in de tassen en gaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!
Ook nog maar even wat ritten downloaden van GPS tracks. Tijdens de treinreis uitzoeken hoe ik mijn week ga vullen
Ik heb alleen nog maar een hotel voor de eerste nacht geregeld. Kan iemand me wat aanraden?
Verwijderd
surePiece-of-Me schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:24:
[...]
Wat een leetness op mijn verjaardag zegmag ik de foto gebruiken op mijn blog?
als je op de bonnevoi gaat: rond 1600 alvast wat uit gaan kiezen kwa hotel etc._Erikje_ schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:27:
Ik ga morgenavond met de autozug richting Innsbruck om daar de wegen van Oostenrijk, Zwitserland en (voornamelijk) Noord Italië onveilig te maken.
Morgen nog even de laatste onderhoud dingetjes doen (nieuwe pakking van voortandwieldeksel) en alles goed in het vet zetten, spulletjes in de tassen en gaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!!![]()
Niet teveel kms maken op een dag (geen targets zetten, gewoon lekker rijden).
ff met bepakking testritje maken (rondje van 30km in de buurt maken) als dit de eerste keer is dat je zoiets doet. kun je nog extra spanbanden halen etc.
veel plez..
ik ga met t vrouwtje naar de can. eilanden
hoop daar alleen geen haaien tegen te komen die groter zijn dan n meter...
Verwijderd
Ik mag sinds 21 augustus eindelijk zwaar rijden. Nu binnenkort de motor van m'n vader eens een keer inpikken. kijken hoe dat rijdt.
Vorige week gaan kijken voor een V-Strom L2, kom ik vandaag zomaar thuis met een V-Strom L1. (Oude model dus) met maar nu ondertussen 1340 km op de teller, ik kan voorlopig weer voorruit, te beginnen met al me accessoires er weer op te zetten.
Mooi klote. Maar het probleem met garages (en dat heb ik met het pakhuis aan den lijve ondervonden) is dat ze als ze eenmaal binnen zijn, rustig hun gang kunnen gaan. Dus als het een beetje pro's zijn, krijgen ze alles open en niemand ziet ze. Zo'n garage heeft meestal een slot dat niets voorstelt, dus maakt eigenlijk het slot op je motor niet eens zoveel meer uit. Ze kunnen immers ongestoord hun gang gaan.Victor schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:05:
Stond hier met een combinatie van een stuur- en schijfremslot in een afgesloten parkeergarage. Heeft kennelijk niet mogen baten.
Als het pakhuis waar mijn gestolen (en teruggevonden) Tenere eerst stond nog een keer écht vrij komt, zodat ik mijn beemer er ook in kan stallen, komt er een vloeranker en een giga dik slot in. Dan moeten ze echt met een slijptol aan de gang. Dat maakt ook wel weer veel herrie, dus dan gok je maar dat ze dat niet aandurven...
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Góóódver!Victor schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:56:
Mocht iemand een matgrijze Triumph Street Triple R tegenkomen met kenteken MZ-LS-86: deze is vannacht uit mijn garage in Nieuwerkerk a/d IJssel gestolen. Graag even een belletje richting de politie als je 'm spot![]()
[afbeelding]
De mooiste fiets uit het topic imho. Spoedige afhandeling gewenst!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
En vandaag de eerste bijnaoverhetasfaltglijden-ervaring
Over het hoofd gezien door een zwarte aygo die wilde afslaan op de plek waar het blauwe autotje staat. Gelukkig was er genoeg ruimte rechts en kan ik de uitwijkoefening die ik een paar weken geleden nog op een parkeerplaats deed blijkbaar ook redelijk uitvoeren in het eggie.
Over het hoofd gezien door een zwarte aygo die wilde afslaan op de plek waar het blauwe autotje staat. Gelukkig was er genoeg ruimte rechts en kan ik de uitwijkoefening die ik een paar weken geleden nog op een parkeerplaats deed blijkbaar ook redelijk uitvoeren in het eggie.
open pijp even opentrekken zie je vaak mensen ineens wel stoppen richting aangeven enz.Truss schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:44:
En vandaag de eerste bijnaoverhetasfaltglijden-ervaring![]()
[afbeelding]
Als je dat op tijd kunt ben je een knappe jongen. Dit soort situaties zijn zo'n beetje de enige in het verkeer waar ik 'bang' voor ben. Het gebeurt vaker dat iemand echt gewoon niet kijkt en je denkt er gewoon niet aan dat iemand waar je recht op af rijdt je totaal niet ziet en gewoon optrekt. Je bent dan ook zwaar de klos als ze doorzetten of je gewoon nét te laat bent. Dan helpt een open pijp ook niet. Overigens een lam excuus voor tyfusherrie makenDECOY88 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:51:
[...]
open pijp even opentrekken zie je vaak mensen ineens wel stoppen richting aangeven enz.en verder zijn er inderdaad voldoende mongolen op de weg die voornamelijk in de kleinste en grootste auto's rijden.
Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL
Of je hebt deze motor:

En dit regenpak aan:

Commentaar van mn collega, ik kan een kilometer achter je rijden, en je nog steeds volgen

En dit regenpak aan:

Commentaar van mn collega, ik kan een kilometer achter je rijden, en je nog steeds volgen
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
genoeg die zomaar op de rem trappen en als je effe een klap herrie maakt die knipper naar links toch maar aangaat. kan hem er meteen omheen gooien. hun zonder knipper naar links terwijl ik ernaast zit. en ik loop inderdaad alles en iedereen te zieken gewoonmphilipp schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:04:
[...]
Als je dat op tijd kunt ben je een knappe jongen. Dit soort situaties zijn zo'n beetje de enige in het verkeer waar ik 'bang' voor ben. Het gebeurt vaker dat iemand echt gewoon niet kijkt en je denkt er gewoon niet aan dat iemand waar je recht op af rijdt je totaal niet ziet en gewoon optrekt. Je bent dan ook zwaar de klos als ze doorzetten of je gewoon nét te laat bent. Dan helpt een open pijp ook niet. Overigens een lam excuus voor tyfusherrie maken
aygo, c1, wagon-r, agila.= onzekere personen die vaak de meest vage dingen doen.
cat. dikke leasebakken. alles eraan proberen te doen om toch op tijd op hun werk te komen/ op tijd bij moeders de vrouw aan tafel te kunnen schuiven
[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 30-08-2011 20:11 ]
Naast dat het geluid uit mijn GS500 met standaard pijpjes verre van impossant is had ik inderdaad de tijd niet. Ik kon in een semi-reflex achtig iets de motor nog naar rechts gooien maar het zou fijn zijn als mevrouw volgende keer even kijkt of er een grote ronde koplamp haar kant op komt voordat ze haar autotje de weg op gooit.mphilipp schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:04:
[...]
Als je dat op tijd kunt ben je een knappe jongen. Dit soort situaties zijn zo'n beetje de enige in het verkeer waar ik 'bang' voor ben. Het gebeurt vaker dat iemand echt gewoon niet kijkt en je denkt er gewoon niet aan dat iemand waar je recht op af rijdt je totaal niet ziet en gewoon optrekt. Je bent dan ook zwaar de klos als ze doorzetten of je gewoon nét te laat bent. Dan helpt een open pijp ook niet. Overigens een lam excuus voor tyfusherrie maken
Onbegrijpelijk dat mensen dat kunnen missen
p.s. zo blijkt wel dat de rij-instructeur gelijk had dat je moet rijden alsof iedereen je dood wilt hebben
[ Voor 6% gewijzigd door Truss op 30-08-2011 20:22 ]
Wat deed die Aygo dan? reed die al op jouw weghelft? vziw was jij doorgaand verkeer op dezelfde/rechte weg en ging je gewoon voor. Denk dat de auto jou gewoon niet zag?Truss schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:44:
En vandaag de eerste bijnaoverhetasfaltglijden-ervaring![]()
[afbeelding]
* ROFLASTC heeft sinds 1 week het B-rijbewijs erbij en een auto geleend... fak wat ben je blind in zo'n ding zeg.
edit: er is altijd een goed excuus om tyfusherrie te maken, want cool.
[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 30-08-2011 20:36 ]
And it goes BRAAAAAPP!
beetje je killswitch misbruiken hielp aardig bij mij. even wat schotten scheef en net wat meer herrie. was behoorlijk wennen toen ik me at had met originele pijp. dot gas geven en niemand die het opmerktTruss schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:21:
[...]
Naast dat het geluid uit mijn GS500 met standaard pijpjes verre van impossant is had ik inderdaad de tijd niet. Ik kon in een semi-reflex achtig iets de motor nog naar rechts gooien maar het zou fijn zijn als mevrouw volgende keer even kijkt of er een grote ronde koplamp haar kant op komt voordat ze haar autotje de weg op gooit.
p.s. zo blijkt wel dat de rij-instructeur gelijk had dat je moet rijden alsof iedereen je dood wilt hebben
daarom vind het altijd zo lekker op de motor dat je niet naar die klote stijlen zit te staren waarachter het allemaal gebeurd. met een allroad zit je ook nog eens lekker hoog. en kijk je over de meeste auto's heen.* ROFLASTC heeft sinds 1 week het B-rijbewijs erbij en een auto geleend... fak wat ben je blind in zo'n ding zeg.
[ Voor 17% gewijzigd door DECOY88 op 30-08-2011 20:38 ]
@Flesdop: oude Strom niet meer goedgekregen?
nog epischer was het geweest wanneer je ook de linker indicator op 1 streepje, versnellingsindicator op 3, 3 streepjes boven en rechter indicator op 7 steepjes had gekregenVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:55:
[afbeelding]
High-five voor de AllRoads
And it goes BRAAAAAPP!
Jawel, maar deze ruil kon ik niet weerstaan!Rukapul schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:47:
@Flesdop: oude Strom niet meer goedgekregen?
Iemand trouwens Bridgestone Trailwings overnemen? 1340km mee gereden!
[ Voor 37% gewijzigd door Flesdop op 30-08-2011 21:37 ]
Da's nog erger dan de gele-hesjes-clubWidow schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:07:
Of je hebt deze motor:
[afbeelding]
En dit regenpak aan:
[afbeelding]
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Het bizarre is dat zelfs dat niet helpt tegen niet-kijkers. Volgens mij heb ik hier een tijdje terug al een foto gepost van een politiemotor die op die manier frontaal is aangereden door een tegemoetkomende auto die afsloeg. Ook op de website van Sylvia Stuurman staat een verhaal over zo'n ongeluk waarbij de motor geen schijn van kans had. Niet alle situaties zijn zodanig dat je nog de tijd krijgt om na te denken, laat staan om gas te geven of te toeteren. Als die persoon gewoon niet kijkt, zien ze zelfs een politiemotor over het hoofd. En iets opvallenders is er niet te bedenken. En bij dat soort aanrijdingen kom je er als motorrijder niet best vanaf. Soms zelfs helemaal niet meer...Widow schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:07:
Of je hebt deze motor:
[afbeelding]
En dit regenpak aan:
[afbeelding]
Maar ja...ik weet dat het een risico is, maar je kunt nu eenmaal niets of heel weinig doen in de preventieve sfeer. Je kunt slecht bij elke situate waar je een auto aanstalten ziet maken over te steken de ankers in gaan. Zo moet je ook niet op dat ding zitten. Het spookt wel degelijk in mijn achterhoofd omdat het een van de weinige ongelukken is waar je zelf niets aan kunt doen. Meestal is het een kwestie van snelheid aanpassen, beter anticiperen, opletten e.d, maar dit soort dingen is gewoon een loterij.
[ Voor 18% gewijzigd door mphilipp op 31-08-2011 00:50 ]
Ach...dat soort lijstjes zeggen ook weer niets. In elk automerk/type zit wel eens een sukkel. Dus aan die kennis heb je helemaal niets. Je kunt slecht elke Golf met een petje toeterend naderen. Je veroorzaakt zo zelf veel meer ergernis en aggressie richting motorrijders dan dat je veiligheid in het verkeer brengt. Want als ik commentaar van automobilisten op motorrijders hoor, gaat het 9 van de 10 keer over hun gedrag in de file. Soms is dat onterecht en alleen een soort vreemde jaloezie, maar heel vaak ook terecht. Ik sta zelf nog wel eens in de file met de auto en dan zie je soms mongolen voorbij komen die denken dat het hun geboorterecht is om zo hard mogelijk tussen de auto's door te rossen en bijzonder aggressief richting automobilisten op te treden als het een keer niet goed gaat. Die mensen zouden zelf eens een keer een uur in de file moeten staan. Ik ben benieuwd of zij dan ook alle motorrijders op tijd aan zien komen. Ik gok zo van niet.DECOY88 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:08:
[...]
aygo, c1, wagon-r, agila.= onzekere personen die vaak de meest vage dingen doen.
cat. dikke leasebakken. alles eraan proberen te doen om toch op tijd op hun werk te komen/ op tijd bij moeders de vrouw aan tafel te kunnen schuiven
Maar ja...ik denk dat die mensen graag het circeltje rond willen houden.
Erg mooi stukje, met hier de directe link: http://www.sylviastuurman.nl/motor/majorcrashmphilipp schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 00:47:
[...]
Het bizarre is dat zelfs dat niet helpt tegen niet-kijkers. Volgens mij heb ik hier een tijdje terug al een foto gepost van een politiemotor die op die manier frontaal is aangereden door een tegemoetkomende auto die afsloeg. Ook op de website van Sylvia Stuurman staat een verhaal over zo'n ongeluk waarbij de motor geen schijn van kans had. Niet alle situaties zijn zodanig dat je nog de tijd krijgt om na te denken, laat staan om gas te geven of te toeteren. Als die persoon gewoon niet kijkt, zien ze zelfs een politiemotor over het hoofd. En iets opvallenders is er niet te bedenken. En bij dat soort aanrijdingen kom je er als motorrijder niet best vanaf. Soms zelfs helemaal niet meer...
20*350ZO45°
Indrukwekkend is denk ik een betere omschrijving. Tsja een auto die z'n knipperlicht aan zet hou je rekening met het feit dat die kan afslaan. Maar een auto op een 80km weg die zonder richting aan te geven ineens afslaat..... wat doe je er in godsnaam aan. Dat is ook mijn grootste angst. Enige wat je echt kan doen is met verlichting rijden en zichtbaar zijn volgens mij. En inderdaad zorgen dat je zo min mogelijk tegelijk bij een afslagmogelijkheid aan jouw kant van de weg bent.Richard schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:47:
[...]
Erg mooi stukje, met hier de directe link: http://www.sylviastuurman.nl/motor/majorcrash
Oh, geen spam, maar bij fietskortingen is een grondanker in de aanbieding....Ongeveer 36 euro inclusief bevestigingsmaterialen en verzendkosten
http://www.fietskortingen.nl/index.php
[ Voor 6% gewijzigd door theHoff op 31-08-2011 08:05 ]
Richard schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 06:47:
[...]
Erg mooi stukje, met hier de directe link: http://www.sylviastuurman.nl/motor/majorcrash
Indrukwekkend verhaal in ieder geval!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Verwijderd
Euhm sorry dat ik het zeg,mphilipp schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:04:
[...]
Dan helpt een open pijp ook niet. Overigens een lam excuus voor tyfusherrie maken
Maar een open demper is de enige veiligheids maatregel naar de koplamp die een motor "zichtbaar maakt"
Ik zelf raad altijd aan om juist als je in een stad woont, of vaak in drukke gebieden moet rijden met veel van die koekblik idioten om je heen, een open demper te nemen.
Het is beter om de hufter uit de straat te zijn die de hele wijk wakker maakt in het weekend (bij voorkeur ook nog de kopjes in de kast laat trillen) dan statistiek nummer zo veel te zijn onder een auto waar bij mevr Koekblik gaat zeggen " ik had hem niet gezien, zal vast wel te hard hebben gereden want mijn schuld is het nooit"
en zoals hier boven al gezegt werd, reflectie vestjes maken geen verschil want ze "kijken" niet, dus visuele imput is nutteloos
@Aardschok
Uit het hierboven aangehaalde stukje:
"Ik betwijfel ook of een luidere uitlaat iets had opgeleverd: in een auto hoor je, met de ramen dicht en muziek aan, bitter weinig van een tegemoetkomende motor."
Daar ben ik het denk ik wel mee eens. Ik kan me niet voorstellen dat de automobilist die mijn koplamp over het hoofd weet te zien het wel opmerkt dat er een open dempertje aangereden komt. (en daarbij ben ik liever niet de hufter uit de straat)
Uit het hierboven aangehaalde stukje:
"Ik betwijfel ook of een luidere uitlaat iets had opgeleverd: in een auto hoor je, met de ramen dicht en muziek aan, bitter weinig van een tegemoetkomende motor."
Daar ben ik het denk ik wel mee eens. Ik kan me niet voorstellen dat de automobilist die mijn koplamp over het hoofd weet te zien het wel opmerkt dat er een open dempertje aangereden komt. (en daarbij ben ik liever niet de hufter uit de straat)
Ik heb afgelopen vrijdag voor de 3e keer file gereden met de motor, vrijdag was de 1e keer met m'n open demper. Ik moet zeggen dat ik nu meer ruimte kreeg als eerst. Gewoon in de 1 met 6000 rpm door de file (dat staat op mijn motor gelijk tussen de 30 a 40 km/h
)
Vaak bu'j te bang!
Ik moet zeggen dat ik in de 1,5jaar dat ik nu rij pas 1x een situatie heb gehad waarbij ik de keuze had tussen zijkant auto of door de berm en maar hopen dat het goed gaat omdat iemand gewoon niet keek.
Verder heb ik door goed op te letten altijd ruim van tevoren een vuile onderbroek kunnen voorkomen.
Misschien rij ik wel te oplettend of wat dan ook?
Tuurlijk kan het altijd mis gaan, en als iemand niet wilt kijken of luisteren kun je doen wat je wil, fout gaat het dan toch.
Maar sommige dingen kun je al van ver aan zien komen, en vaak zijn er dan echt wel vluchtwegen te bedenken.
Verder heb ik door goed op te letten altijd ruim van tevoren een vuile onderbroek kunnen voorkomen.
Misschien rij ik wel te oplettend of wat dan ook?
Tuurlijk kan het altijd mis gaan, en als iemand niet wilt kijken of luisteren kun je doen wat je wil, fout gaat het dan toch.
Maar sommige dingen kun je al van ver aan zien komen, en vaak zijn er dan echt wel vluchtwegen te bedenken.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Dat is ook 1 van mijn 'pet peeves' van de verkeers regels in NL, de rechts heeft voorrang regel.DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:28:
[...]
. Daar rij ik ook wel eens. Vroeger was dat een 80 km/h weg, tegenwoordig 60. Laatst kwam ik daar op de motor, en toen viel me pas voor het eerst op hoeveel (bijna verborgen) zijweggetjes die weg heeft... Die allemaal ook nog voorrang hebben! Ja, er staan wel borden en er zijn tegenwoordig blokken op de weg geschilderd, maar daar trekken maar weinig mensen zich iets van aan omdat er van en naar die zijweggetjes bijna geen verkeer te verwachten is.
Indrukwekkend verhaal in ieder geval!
Op het eerste gezicht een logische regel, maar het creerd zoveel gevaarlijke, verwarrenden of onoverzichtelijke situaties...
In de UK is elke voorang situatie expliciet aangegeven. staat er niks heeft niemand voorang en moet je het maar zelf als gentlemen regelen..
Werkt perfect, zeker omdat in 99% van de gevalle de grote doorgaande wegen voorang hebben wat natuurlijk ook het meest logisch is..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Fijn, dan weten we meteen weer aan wie we het te danken hebben. Imho is het onzin, maar ik denk niet dat we daaruit komen, dus laat maar.Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:34:
[...]
Euhm sorry dat ik het zeg,
Maar een open demper is de enige veiligheids maatregel naar de koplamp die een motor "zichtbaar maakt"
Ik zelf raad altijd aan om juist als je in een stad woont, of vaak in drukke gebieden moet rijden met veel van die koekblik idioten om je heen, een open demper te nemen.
Afgezien van de hele discussie is het wel zo dat als mensen je kunnen horen ze ook eerder weten dat er een motorrijder is.mphilipp schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:13:
[...]
Fijn, dan weten we meteen weer aan wie we het te danken hebben. Imho is het onzin, maar ik denk niet dat we daaruit komen, dus laat maar.
Misschien. Maar als ze een politiemotor over het hoofd 'zien', dan betwijfel ik of ze je ook kunnen horen.PilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:10:
[...]
Afgezien van de hele discussie is het wel zo dat als mensen je kunnen horen ze ook eerder weten dat er een motorrijder is.
En daarbij zitten er imho veel meer nadelen aan een herriepijp dan voordelen. Ik snap anders niet hoe ik de afgelopen jaren in leven heb kunnen blijven. Die paar keer dat ik een close call had, ben ik er niet van overtuigd dat een herriepijp me had 'gered'. Ik heb ze overigens allemaal zonder kleerscheuren gered, gewoon door zelf alert te zijn. Vaak zie je gewoon aan iemand dat ie auto (of motor) rijdt zonder op anderen te letten.
De enige keren dat een herriepijp me heeft 'gered' is wanneer er zo'n mongool het nodig vindt om met 140 over een dijk te gassen en me compleet te verrassen. Bij zulke lui zit ik min of meer te wachten dat er een keer geen voorrang door een vrachtwaggel wordt verleend. Als ik nou met 45 over die dijk reed zonder ook maar één moment in mijn spiegels te kijken, soit. Maar ik rij dan ook iets van 90-100 en let wel op. Het ene moment zie je niets, het andere moment hoor je ineens een F16 laag overscheren en wordt je bijna omver gereden door een wannabe Rossi (liever Simoncelli, die valt vaker...) Dán heeft een herriepijp wel nut ja, maar als je normaal door het verkeer gaat is het de grootste onzin die ik ooit gehoord heb en een lam excuus om tyfusherrie te maken. Jammer als ik hier iemand mee beledig, maar dat vind ik nu eenmaal. Het is mijn mening. Waarschijnlijk ben ik nu dan een moraalridder, maar dat boeit me niet. Voor mij is dat alleen maar een bevestiging.
Het zou diezelfde mensen sieren als ze dan ook niet zeuren over de anti-motor lobby die dijkjes laat afsluiten. Want zij zijn het die die mensen een stok geven om te slaan, niet ik. En ook niet over extra controles van de pliesie.
Ik geloof dat open uitlaten levens redden... zodra ik peer-reviewed papers die dat bewijzen ervan gezien heb!
Tot die tijd vind ik het gewoon asociaal
Wat wel aangetoond is, is dat iedere (vermeende) veiligheidsmaatregel leidt tot gevaarlijker gedrag van de bestuurder van het voertuig.
(on)bewust denken: "Ik moak toch kankâh herrie jâh" en dus wat harder rijden...
Tot die tijd vind ik het gewoon asociaal
Wat wel aangetoond is, is dat iedere (vermeende) veiligheidsmaatregel leidt tot gevaarlijker gedrag van de bestuurder van het voertuig.
(on)bewust denken: "Ik moak toch kankâh herrie jâh" en dus wat harder rijden...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Oef, dat filmpje is best heftig (http://player.omroep.nl/?aflID=9297827). Zeker dat die man een briefje vindt met daarop dat z'n vriendin is aangereden op de motor en in het ziekenhuis ligt... Daar moet je toch niet aan denken om dat mee te maken
...
Toevallig vandaag langs een Harley met uitermate luide uitlaat gefietst...PilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:10:
[...]
Afgezien van de hele discussie is het wel zo dat als mensen je kunnen horen ze ook eerder weten dat er een motorrijder is.
Wat valt op: die knalpijp knalt niet even hard in alle richtingen. Naar achteren toe voel je het in je darmen zo hard is het. Maar van de voorkant hoor je vrij weinig - ook niet gek gezien hoe zo'n uitlaat gemonteerd is
Mensen horen je dus *nadat* je voorbijgereden bent. Daar heb je voor de veiligheid zeer weinig aan - van achteren aangereden worden komt voor, maar is niet bepaald de grootste oorzaak van ongelukken. Je irriteert ze dus, maar pas na de daad merken ze wat gebeurd is. Tegen die tijd kun je al zo plat als een pannenkoek zijn
Oslik blyat! Oslik!
Ik wou alleen even zeggen dat als met herrie uitlaten 1 van de 100x iemand je hoort en daardoor weet dat er een motorrijder aankomt, dat veiliger is dan dat de motorrijder niet gehoort wordt waardoor iemand niet weet dat er een motorrijder is. Die hele disussie over herrie heb ik totaal geen zin in en daar ga ik ook niet aan beginnen. Ik wou alleen zeggen dat meer herrie soms veiliger kan zijn dan weinig herrie.
Stap zelf eens in een (moderne) auto én ervaar 't zélf, zou ik zeggen.PilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:17:
Ik wou alleen even zeggen dat als met herrie uitlaten 1 van de 100x iemand je hoort en daardoor weet dat er een motorrijder aankomt, dat veiliger is dan dat de motorrijder niet gehoort wordt waardoor iemand niet weet dat er een motorrijder is. Die hele disussie over herrie heb ik totaal geen zin in en daar ga ik ook niet aan beginnen. Ik wou alleen zeggen dat meer herrie soms veiliger kan zijn dan weinig herrie.
Ik heb nu vakantie dus je zou m'n auto kunnen lenen.... Maar ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen. Dus: Néé..... ik hoor je NIET als ik in m'n auto zit, én al helemaal niet als je van achteren naderd (en daar gaat 't in een file vaak mis).
Ik heb m'n radio overigens écht niet op "Johnny" niveau staan, voor 't geval je daar aan twijfelt.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Ik weet het beter gemaakt: kom eens bij mij op de koffie als het lekker weer is... Het maakt niet uit of ik de pui open of dicht heb, als die aso's voorbij komen met de boomcar of open pijpen (en dan nog lekker in z'n 2 voorbij gassen) vraag ik me altijd af hoe het moet zijn om een klein piemeltje te hebbenwimmel_1 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:57:
[...]
Stap zelf eens in een (moderne) auto én ervaar 't zélf, zou ik zeggen.
Een overbuurman met zijn Police-Harley liet 'm ook altijd even warmdraaien voor de deur. Ik denk dat iemand 'm erop aangesproken heeft, want nu rijdt ie bijna meteen weg. Nog wél even op zijn pliesie sirene duwen natuurlijk. Zijn vrouw zal maar niet in de gaten hebben dat ie wegrijdt...
Ik denk dat ik me er zo aan stoor omdat ik zelf altijd probeer om anderen niet tot last te zijn. Als ik kom aanrijden met mijn motor, zet ik 'm zo snel mogelijk uit. Ik blijf niet 5 minuten warmdraaien enzo. Ik hou rekening met anderen. Alleen zó kun je met zoveel mensen dicht op elkaar fatsoenlijk leven. Maar ja, er zijn altijd mensen die anderen DWINGEN van hun hobby mee te genieten en dat de normaalste zaak van de wereld vinden. Je MOET het mooi vinden, anders ben je een fatsoensrakker of heb je een hekel aan motoren, je snapt het niet of meer van dat soort crap. Zolang er maar niet met redelijke argumenten hoeft te worden gediscussiëerd, want die zijn er niet. Het enige dat men kan bedenken is dat het levens redt. Daarom zijn er zeker in de USA een record aantal doden onder de motorrijders? Want dat is toch wel het mekka van de open pijpen. Werkt toch niet zo goed vrees ik... QED.
Verwijderd
Altijd leuk, die blaaspijpen. Ik slaap aan een doorgaande maar niet erg grote eenrichtingsweg in de stad. Uiteraard heb ik het raam open, want in een oud huis wordt het snel warm of muf.
Hoe vaak er dan niet van de harries door de straat plotteren en even het gas opentrekken op die 400 meter zodat ik weer mijn bed uitstuiter. Choppers, offroads, het maakt niet uit, van allemaal komt er wel eens zo'n figuur langsrijden. S'ochtend, maar ook 's avonds en 's nachts. Ik snap echt niet dat die lui niet snappen dat het voor hun omgeving echt niet zo leuk is. Ik ben een vrij vaste slaper, maar ik ben een keer bijna letterlijk uit bed (een hoogslaper) geflikkerd omdat er weer zo'n chimpansee met een losgedraaide uitlaat langs kwam. Ik ben best wat gewend in die volksbuurt (muziek, vechtende katten, burengerucht, noem maar op), maar het is gewoon ronduit irritant.
Doe me een lol en koop gewoon een fatsoenlijke uitlaat. Als je dat dan echt niet wilt of kunt, rijd dan gewoon even normaal, wil je. Je hoeft echt niet vol door te trekken op een stukje 50 km/u weg voor 400 meter. Helaas kunnen de meesten het (om begrijpelijke redenen) niet laten om met hun speelgoedje te spelen, dus dan zit er maar een ding op. Gewoon een fatsoenlijke uitlaat monteren.
Het veelgehoorde 'ik had je/hem niet gezien' na een ongeluk blijkt minder leugenachtig of achteloos dan vaak gedacht. Mensen hadden echt gekeken of er iets kwam, maar helaas alleen naar een auto gezocht en niet naar een motorfiets. Helaas blijkt ook dat neonhesjes of pakken en andere maatregelen daar nauwelijks tot niet tegen helpen. Zo lang je er niet ruwweg als een auto uitziet zien mensen je gewoon niet.
Hoe vaak er dan niet van de harries door de straat plotteren en even het gas opentrekken op die 400 meter zodat ik weer mijn bed uitstuiter. Choppers, offroads, het maakt niet uit, van allemaal komt er wel eens zo'n figuur langsrijden. S'ochtend, maar ook 's avonds en 's nachts. Ik snap echt niet dat die lui niet snappen dat het voor hun omgeving echt niet zo leuk is. Ik ben een vrij vaste slaper, maar ik ben een keer bijna letterlijk uit bed (een hoogslaper) geflikkerd omdat er weer zo'n chimpansee met een losgedraaide uitlaat langs kwam. Ik ben best wat gewend in die volksbuurt (muziek, vechtende katten, burengerucht, noem maar op), maar het is gewoon ronduit irritant.
Doe me een lol en koop gewoon een fatsoenlijke uitlaat. Als je dat dan echt niet wilt of kunt, rijd dan gewoon even normaal, wil je. Je hoeft echt niet vol door te trekken op een stukje 50 km/u weg voor 400 meter. Helaas kunnen de meesten het (om begrijpelijke redenen) niet laten om met hun speelgoedje te spelen, dus dan zit er maar een ding op. Gewoon een fatsoenlijke uitlaat monteren.
Het is inmiddels wel redelijk aangetoond dat mensen motorrijders niet zien omdat ze er niet naar op zoek zijn. Mensen in Nederland zijn motoren en andere tweewielers gewoon redelijk weinig gewend, in tegenstelling tot in Spanje e.d. bevoorbeeld (al is het daar om andere redenen weer levensgevaarlijk). Als mensen geen motorfiets verwachten te zien maar een auto, zullen ze die motorfiets vaak ook niet registreren als ze hem wel fysiek zouden kunnen zien.Truss schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:21:
maar het zou fijn zijn als mevrouw volgende keer even kijkt of er een grote ronde koplamp haar kant op komt voordat ze haar autotje de weg op gooit.
Het veelgehoorde 'ik had je/hem niet gezien' na een ongeluk blijkt minder leugenachtig of achteloos dan vaak gedacht. Mensen hadden echt gekeken of er iets kwam, maar helaas alleen naar een auto gezocht en niet naar een motorfiets. Helaas blijkt ook dat neonhesjes of pakken en andere maatregelen daar nauwelijks tot niet tegen helpen. Zo lang je er niet ruwweg als een auto uitziet zien mensen je gewoon niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 01:39 ]
Ik kan me voorstellen dat iemand uit gemakzucht niet meer om zich heen kijkt in de auto. Ik heb het zelf toen ik mijn motorrijbewijs ging halen weer opnieuw aangeleerd: over je schouder kijken als je van richting wil veranderen (niet als je het al doet!). Op de motor van levensbelang. Ik doe het nu dwangmatig in de auto ook. Dus ook al weet ik dat er niemand op de vluchtstrook rijdt, ik kijk links en rechts achter me als ik uitvoeg. Alleen zo kun je het nooit vergeten.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:29:
Het veelgehoorde 'ik had je/hem niet gezien' na een ongeluk blijkt minder leugenachtig of achteloos dan vaak gedacht. Mensen hadden echt gekeken of er iets kwam, maar helaas alleen naar een auto gezocht en niet naar een motorfiets.
Maar het is tamelijk bizar dat iemand je niet waarneemt als je op 'm af rijdt. Die politiemotor nota bene. Zo'n dikke BMW RT is sowieso al niet een van de minst onopvallende motoren qua formaat, en dan nog met die opvallende striping, een agent erop met gele jas en helm...hoe werkt dat in het hoofd van iemand dat je dat dus niet ziet?
De keren dat ik iets niet zag was gewoon omdat ik niet goed keek, en dan meestal iets dat buiten je blikveld valt. Of natuurlijk weer een fietser in het donker zonder licht (moet ook €1000 boete op staan wat mij betreft).
Het is verontrustend dat er weggebruikers zijn die op zo'n manier aan het verkeer deelnemen. Achteloos, zorgeloos, onoplettend, telefonerend of zoekend in de auto met van alles bezig zijn behalve autorijden. En hoeveel mensen nadat ze een ongeluk hebben gehad cq veroorzaakt claimen dat ze er niets aan konden doen is helemaal lachwekkend. Dat zou dus een extra boete van €500 moeten opleveren. Die mensen begrijpen de ernst van het verkeer niet. Het is geen speeltuin!
Overigens gebeurt in de VS exact hetzelfde, dus het heeft niets met Nederland specifiek te maken. Ik wed dat het gewoon overal hetzelfde is. En roep aub nou niet dat de 'koekblikkers' niet kunnen rijden, want het gros van de motorrijders zit zo af en toe ook in de auto. Dus een motorrrijder die standaard mensen in de auto uitscheld is nogal dom bezig...een paar dagen later zwaait ie weer dwangmatig naar dezelfde persoon...
[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 01-09-2011 07:30 ]
Zaterdag reed een motorrijder die me inhaalde zichzelf nog bijna in de zijkant van een golf omdat hij dat te laat en laks over z'n schouder keek. Was op de A12 van Utrecht naar Arnhem. 100km stuk en hij haalde in met 110/120. Ging voor mij weer naar rechts en een paar tellen later kwam er een golfje met 130/140 langs. De motorrijder had alleen nooit in z'n spiegels gekeken en had die Golf dus niet hard aan zien komen. Dus toen de motor de volgende auto wilde inhalen zat de Golf naast hem, gelukkig keek hij uit gewoonte nog een beetje over z'n schouder, maar helaas had hij toen al flink ingestuurd. Met een aardige slinger en een uitwijkende en remmende Golf kwam het net niet tot een aanrijding, maar in dit geval had de motorrijder mazzel dat de automobilist rekening hield met hem. Wel even schrikken als je er pal achter rijdt.mphilipp schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:28:
[...]
Ik kan me voorstellen dat iemand uit gemakzucht niet meer om zich heen kijkt in de auto. Ik heb het zelf toen ik mijn motorrijbewijs ging halen weer opnieuw aangeleerd: over je schouder kijken als je van richting wil veranderen (niet als je het al doet!). Op de motor van levensbelang. Ik doe het nu dwangmatig in de auto ook.
Dus inderdaad. Altijd vooooordat je instuurt over je schouder kijken. En ookal rijd je te hard, er zijn altijd mensen die nog harder rijden, hoewel je dat niet verwacht.
Er zit een groot verschil tussen kijken en zien. Veel mensen kijken wel, maar zien niets...theHoff schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:54:
Dus inderdaad. Altijd vooooordat je instuurt over je schouder kijken. En ookal rijd je te hard, er zijn altijd mensen die nog harder rijden, hoewel je dat niet verwacht.
Als je niet echt aandachtig kijkt zie je zomaar iets over het hoofd. Ik heb het ook een keer gehad hoor, dat ik dacht 2 banen overzien te hebben en veilig kon opschuiven waarbij bleek dat ik een complete auto over het hoofd heb gezien (een flinke station). Bizar, want ik heb meerdere keren gekeken en houd als ik wil invoegen de weg behoorlijk in de gaten, maar in een moment van onoplettendheid is het gewoon aan mijn aandacht ontsnapt.
Overigens over het extra produceren van geluid, het kan je inderdaad helpen, maar er zit ook een risico aan, namelijk dat mensen die niet dat extra geluid produceren minder gaan opvallen. In het theorieboek staat daar ook een stukje over als het gaat over rijden tussen de file. Daar wordt afgeraden om grootlicht en je alarmlichten te gebruiken als je door de file heen beweegt, dit zou het namelijk "te makkelijk" maken voor de automobilisten.
Overigens over file gesproken: pas reed ik op de snelweg (met de auto) en daar was een file ontstaan omdat het verkeer werd "geknepen" naar 1 rijbaan. Een behoorlijke tijd stond er dus een rood kruis boven de andere rijbanen. Het verkeer op de rijdende baan stond zo goed als stil. Hoe ga je daar als motor mee om? Kun je er dan alsnog langs? En zo ja hoe? Het verkeer stond op de meest linkse baan, het rijden over linker lijn lijkt me niet echt optimaal. Iemand een idee?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Verwijderd
Precies-tom-562 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:12:
Ik heb afgelopen vrijdag voor de 3e keer file gereden met de motor, vrijdag was de 1e keer met m'n open demper. Ik moet zeggen dat ik nu meer ruimte kreeg als eerst. Gewoon in de 1 met 6000 rpm door de file (dat staat op mijn motor gelijk tussen de 30 a 40 km/h)
En Amen, iemand die toch nog de boodschap snaptPilatuS schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:17:
en als ik die reacties zo lees, voor de moraal ridders onder ons als tip
verhuis nooit naar spanje, iedereen hier rijd zowat met open pijpen, rijd met 80KmH door de file, en vol gas de bergwegen over (gelukkig geen verkeer, drempels, flitskasten, fietsers etc etc)
En toch blijf je voor alle mensen die wel een hekel hebben aan een open pijp een asociale &^#$&*.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:06:
[...]
Precies
[...]
En Amen, iemand die toch nog de boodschap snapt![]()
verhuis nooit naar spanje, iedereen hier rijd zowat met open pijpen, rijd met 80KmH door de file, en vol gas de bergwegen over (gelukkig geen verkeer, drempels, flitskasten, fietsers etc etc)
Net zoals iedereen die een hekel heeft aan getunede auto's een hekel heeft aan de stortkokers die daar onder hangen, zoals vleugelliefhebbers een hekel hebben aan electronische piano's, zoals vredesactivisten een hekel hebben aan wapens etc etc.
als je ergens een hekel aan hebt of als je je ergens aan ergert, dan zal je je ergens aan ergeren of een hekel aan hebben. Het is echt een complete non-discussie.
Krijgen elektrische piano's geen typegoedkeuring dan?
Net mijn AVB geplant, en nog 3 lessen er voor. Heb er zin in jammer genoeg pas over 3 weken.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Dat meteen weer gooien met moraalridders vind ik echt een zwaktebod. Omdat ik de buren niet uit hun bed wil ronken als ik een keertje vroeg op sta ben ik een moraalridder? Dat er in andere landen anders gereden wordt betekend niet dat dit in nederland ook zou werken. Je noemt het zelf al, lekker rustig op de bergwegen. Moet je hier eens proberen een bochtig weggetje te zoeken zodra er een sprankeltje zon is, kijken hoe rustig het er is.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:06:
[...]
Precies
[...]
En Amen, iemand die toch nog de boodschap snapt![]()
En als de 1 op de honderd keer iemand aan horen meeteld als argument om een open pijp te installeren neem ik aan dat je ook zo'n mooi fluorhesje hebt om 1 op de honderd keer toch wel gezien te worden?
Verwijderd
hagelwitte motor met idem pak.Truss schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:34:
[...]
Dat meteen weer gooien met moraalridders vind ik echt een zwaktebod. Omdat ik de buren niet uit hun bed wil ronken als ik een keertje vroeg op sta ben ik een moraalridder? Dat er in andere landen anders gereden wordt betekend niet dat dit in nederland ook zou werken. Je noemt het zelf al, lekker rustig op de bergwegen. Moet je hier eens proberen een bochtig weggetje te zoeken zodra er een sprankeltje zon is, kijken hoe rustig het er is.
En als de 1 op de honderd keer iemand aan horen meeteld als argument om een open pijp te installeren neem ik aan dat je ook zo'n mooi fluorhesje hebt om 1 op de honderd keer toch wel gezien te worden?
Maar ik geef een tip voor moraal ridders, ik noem niemand bij naam.
Ook zeg ik helemaal niet dat iedereen met een normale demper een moraal ridder is.
Ik zeg overigens ook niet dat iedereen met een open demper een !?)$(?!"/)=$·?!&(" is
Ik laat iedereen in zijn waarde, dat jij die tip verkeerd opvat kan ik ook niet aan zien komen.
sterker nog, ik geloof dat ik het woord moraal ridder nog niet eerder in de mond genomen heb als in de voorlaatste post, dus waar heb je het over?
" Cant we all just get along ?"
trouwens waarom hebben we het hier over, iedereen weer vriendjes en ontopic?
in dat geval, T-Rhidon succes alvast!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2011 10:43 ]
Oh mij maakt het persoonlijk niet uit. Wilde alleen even aangeven dat ik de hele discussie over acceptabel, niet acceptabel, asociaal, sociaal etc een non-discussie vind. Je hebt altijd voorstanders en tegenstanders, die beiden in hun ogen valide punten hebben. Ik kan bij beiden er bij inkomen.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:42:
[...]
Ook zeg ik helemaal niet dat iedereen met een normale demper een moraal ridder is.
Ik zeg overigens ook niet dat iedereen met een open demper een !?)$(?!"/)=$·?!&(" is
Ik laat iedereen in zijn waarde, dat jij die tip verkeerd opvat kan ik ook niet aan zien komen.
Ik kan je echt niet aangeven bij welke hoeveelheid db's het van, lekker geluidje, overgaat in, overlast. Volgens mij heeft dat meer met de rijstijl te maken dan met de demper. Een Harley die met b.v. 105db(A) langskomt met 30km/u zal toch echt anders bekeken worden dan een supersport met 99db(A) die op hetzelfde punt 100 rijdt. En aangezien alles toch ook weer op perceptie en vooringenomenheid zal terugkomen, lijkt het mij een non-discussie. Wilde je ook persoonlijk niet aanvallen hoor
heb er een open pijp onder hangen. met accelereren goed hoorbaar +/- 95db ofzo. en tijdens het rijden zakt dat flink terug tot iets boven origineel. en pas op 30 meter ofzo hoorbaar.
Idd, bij mij ook. Nieuw demperwol deed een hele hoop. Alleen met echt stevig acceleren begint het ding te janken en te brullen. Als ik gewoon 50 km/h in de 6 rij hoor je hem wat brommen.
BTW zijn er nog mensen die zondag naar de MFMM in Veenendaal gaan?
BTW zijn er nog mensen die zondag naar de MFMM in Veenendaal gaan?
Vaak bu'j te bang!
Vandaag 2e les op de weg na de vakantie (4e les op de weg in totaal) en ik moet echt heel erg wennen aan de rijstijl op de motor. Met autorijles is mij ingeramd dat je moet stoppen als je niet zeker kunt weten of er iets aankomt. Met motorrijles wordt van me verwacht dat je vlot doorrijd, tussen geparkeerda auto's doorkijkt en mocht er toch iets aankomen kun je met een beetje gas bij lastige situaties voorkomen. Ik ga dus nogal eens stapvoets op zo'n 60km weggetje buitenaf als ik denk dat ik het niet kan zien, stuift m'n instructeur weer voorbij
Op een rotonde aan het begin van de les remde m'n broertje zich onderuit omdat een bestelbus geen voorrang verleende. Die komt dan langzaam de rotonde naderen zodat je denkt, die ziet me wel, maar vervolgens rijd 'ie in het zelfde tempo de rotonde gewoon op. Verklaring "ja, nie gezien". Gelukkig ging het met <20km/u en konden we zo weer verder.
Volgende week weer 2x 1,5 uur en dan hoop ik toch dat het examen gepland kan worden voor eind september.
Op een rotonde aan het begin van de les remde m'n broertje zich onderuit omdat een bestelbus geen voorrang verleende. Die komt dan langzaam de rotonde naderen zodat je denkt, die ziet me wel, maar vervolgens rijd 'ie in het zelfde tempo de rotonde gewoon op. Verklaring "ja, nie gezien". Gelukkig ging het met <20km/u en konden we zo weer verder.
Volgende week weer 2x 1,5 uur en dan hoop ik toch dat het examen gepland kan worden voor eind september.
Ik ben toch malle pietje niet!
Wat mij opvalt: ik ben vorig jaar eind augustus begonnen met de lessen voor het AVB. Toen waren er best veel mensen daarvoor aan het oefenen; de bekende parkeerplaatsen waren de hele dag in gebruik door rijscholen.
Op dit moment zie ik er bijna geen meer oefenen. Zou er op dit moment gewoon minder animo zijn om te gaan motorrijden? Maar waarom dan?
Op dit moment zie ik er bijna geen meer oefenen. Zou er op dit moment gewoon minder animo zijn om te gaan motorrijden? Maar waarom dan?
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Natste zomer sinds 1905?
Alhoewel ik nog geen enkele keer in de regen heb gereden
[ Voor 53% gewijzigd door The Legend op 01-09-2011 11:52 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Vakantie en de herfst komt er aan. Mensen zijn dan toch "bang" dat ze met veel regen te maken gaan krijgen. En als het uitloopt kom je in de winter terecht. Ik heb zelf ook gewacht tot het voorjaar voordat ik begon met lessen en ook met bovenstaande redenatie in het voorjaar begonnen. Meeste mensen die een rijbewijs gaan halen zijn toch, pardon my French, zondag en mooi weer rijders. (om discussies te voorkomen, ik ben op het moment helemaal geen rijder aangezien er nog geen brommer in de garage staat)DrivinUCrazy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:49:
Wat mij opvalt: ik ben vorig jaar eind augustus begonnen met de lessen voor het AVB. Toen waren er best veel mensen daarvoor aan het oefenen; de bekende parkeerplaatsen waren de hele dag in gebruik door rijscholen.
Dat is het hem net, ik vergelijk het dan ook met vorig jaar rond deze tijd. Toen begonnen er ook nog mensen met lessen; ik was er zelf 1 van. Ok, toen was het niet zo nat als nu, maar toch is het nu geen verkeerd weer. Sterker nog, liever dit weer dan 30 graden om AVB te oefenen!
En ik heb ook pas 2 keer wat regen gehad, terwijl ik geen bewuste mooiweerrijder ben. Dus ook dat valt best mee.
En ik heb ook pas 2 keer wat regen gehad, terwijl ik geen bewuste mooiweerrijder ben. Dus ook dat valt best mee.
Ik ben ook bewust in het voorjaar begonnen, omdat het dan veel beter weer is (vaak droog en redelijk op temperatuur). Eigenlijk heb ik helemaal niet in de regen gelest. Verder doe ik motorrijden voor m'n lol, dusjah, ik ben ook een zondags- en mooiweerrijder
Niks mis mee IMO
Vaak bu'j te bang!
Ik ga gewoon stug door in de herfst en winter met lessen.-tom-562 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:03:
Ik ben ook bewust in het voorjaar begonnen, omdat het dan veel beter weer is (vaak droog en redelijk op temperatuur). Eigenlijk heb ik helemaal niet in de regen gelest. Verder doe ik motorrijden voor m'n lol, dusjah, ik ben ook een zondags- en mooiweerrijderNiks mis mee IMO
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Weet iemand hoe het zit met de regels in België m.b.t. uitlaten en DB's? (Google gaf me niet echt een duidelijk antwoord).
Eind september ga ik voor een weekend naar Spa-Francorchamps met de motor, alleen heeft m'n uitlaat (Laser hotcam) geen E-keur. Wel zit de DB killer erin. (De uitlaat zat er al onder bij aankoop, dus een antwoord als "had je de uitlaat maar niet moeten kopen" is niet van toepassing
).
Aangezien ik als enige motor ga, en vol bepakt in textiel ga i.p.v. het leren pakkie zal ik wel niet zo snel opvallen, en lijkt de pakkans me zeer klein. Maar ik ben toch benieuwd.
Eind september ga ik voor een weekend naar Spa-Francorchamps met de motor, alleen heeft m'n uitlaat (Laser hotcam) geen E-keur. Wel zit de DB killer erin. (De uitlaat zat er al onder bij aankoop, dus een antwoord als "had je de uitlaat maar niet moeten kopen" is niet van toepassing
Aangezien ik als enige motor ga, en vol bepakt in textiel ga i.p.v. het leren pakkie zal ik wel niet zo snel opvallen, en lijkt de pakkans me zeer klein. Maar ik ben toch benieuwd.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
heb al 10 jaar mijn Atje en ik moet de 1e belgische agent nog tegenkomen....Maikel64 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:24:
Weet iemand hoe het zit met de regels in België m.b.t. uitlaten en DB's? (Google gaf me niet echt een duidelijk antwoord).
And it goes BRAAAAAPP!
Ik ben ook net begonnen, vandeweek tweede les gehad. Beetje regen tijdens de les heb ik eigenlijk liever nog dan alleen maar droog, dan doe je daar (enigzins) begeleid ook gelijk ervaring mee op is mijn redenatie. Autorijden heb ik een jaar of 12 geleden ook zo gedaan en heb toen al veel opgestoken van flink in de regen rijden en zwaar besneeuwde en beijzelde wegen eerlijk gezegd. Ik hoop daarentegen wel dat ik op de motor voor de winter klaar ben, maar dat is meer omdat ik (nog) geen zin heb in sneeuwballen en een ijspegeltje.
Zowieso is het wel ongelofelijk gaaf zeg dat motorrijden, ik vermaakt me al opperbest met alleen maar rondjes draaien, laat staan als straks het echte werk kan gaan beginnen
Zowieso is het wel ongelofelijk gaaf zeg dat motorrijden, ik vermaakt me al opperbest met alleen maar rondjes draaien, laat staan als straks het echte werk kan gaan beginnen
Je imiteert me mateloos.
voor de agenten hoef je niet bang te zijn. alleen die 1001 flitspalenMaikel64 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:24:
Eind september ga ik voor een weekend naar Spa-Francorchamps met de motor, alleen heeft m'n uitlaat (Laser hotcam) geen E-keur. Wel zit de DB killer erin. (De uitlaat zat er al onder bij aankoop, dus een antwoord als "had je de uitlaat maar niet moeten kopen" is niet van toepassing).
Nouja zullen we dan maar zeggen recessie? Motormarkt ligt ook op z'n gat. Gaat wel hand in hand. Geen nieuwe motorrijders geen verkoop. Maar misschien dat de vakantie net anders valt dit jaar? Of dat gewoon minder mensen gaan motorrijden. Ik zou de KNMV een mailtje sturen. Die kunnen dat ook wel zien in de aanmeldingen denk ik.DrivinUCrazy schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:01:
Dat is het hem net, ik vergelijk het dan ook met vorig jaar rond deze tijd. Toen begonnen er ook nog mensen met lessen; ik was er zelf 1 van. Ok, toen was het niet zo nat als nu, maar toch is het nu geen verkeerd weer. Sterker nog, liever dit weer dan 30 graden om AVB te oefenen!
meer het slechte weer denk ik. minder mooie weekends minder motoren voor de deur langs. minder vrienden/familie die over mooie tochten praat. enz.... in maart als het weer warmer word stromen de rijscholen altijd vol. en eind Augustes weer leeg want stel dat ik in de regen moet lessen.
Ik heb eens een mailtje gestuurd naar de KNMV.
Ik heb andere wangkussens besteld, maatje S. Hopelijk blijft de helm dan toch wat beter zitten op hoge snelheid.DrivinUCrazy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
Mezelf maar even quoten omdat het kan. Ik heb nu een M maatje helm. (HJC IS-16). De wangkussens van de S en XS schijnen daar ook in te passen. Deze zijn 5 resp. 10 mm dikker. Dat zou toch genoeg moeten zijn om mijn neus te beschermen.
Daarnaast zag ik ook weer dat mijn vizier barstjes begint te vertonen bij de Pinlock pinnetjes. Ik heb er nooit een pinlock vizier in gehad, maar die pinnetjes zitten erin geperst of geschroefd. op den duur gaat het vizier daar barsten. Het gebeurt me nu zelfs al de 2e keer. Ik weet niet of het kwaad kan, maar de vorige keer werd het vizier zonder problemen geruild.
De barstjes bij de Pinlockbevestigingspinnetjes (
Na een week werd ik gebeld dat ik een nieuw vizier kon ophalen, zonder barstjes.
zo dan werd het toch tijd voor...
De Grote Motor Topic Meeting 2011
Opgeven kan tot 11 September 23:59 en daarna bepaal ik de dag en het startpunt.
De Grote Motor Topic Meeting 2011
Opgeven kan tot 11 September 23:59 en daarna bepaal ik de dag en het startpunt.
waarom ben ik een moraalridder als ik open pijpen (tyfusherrie dus) aso vind? Kun je me dat op een of andere manier uitleggen? Een moraalridder is voor zover ik weet iemand die altijd denk te weten hoe het hoort. Ik ben absoluut geen modelburger, maar ik probeer wel rekening te houden met mijn medemens. Zo rij ik bv niet met open auto door de stad met keihard de muziek aan. Sterker nog: als ik de bebouwde kom in rij, doe ik de muziek wat zachter. Ik luister graag naar tyfusherrie (beetje metal op zijn tijd) en daar hoeft niet de hele buurt van mee te genieten. Ik weet immers hoe het klinkt. Ik woon in het centrum (dus ik weet dat het rumoeriger is dan een Vinex wijk) maar die aso's die met boomcars e.d. voorbij komen kan ik niet zo waarderen.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:06:
[...]
Als ik het nou omdraai en met een vreselijke bak herrie (Cradle of Filth oid) door jouw wijk kom paraderen, zou je dát kunnen waarderen? Dan zadel ik jou nl ook op met mijn liefhebberij. Moet toch kunnen?
Het gaat niet zozeer om voor- en tegenstanders als in de voorbeelden die je noemt. Iemand die niet van electrische piano's houdt, heeft daar alleen last van in zijn hoofd als ie er een ziet. Ik heb helemaal niets tegen herrie van motoren op het circuit. Daar mogen ze ook lekker rossen. Heerlijk, die bak van Rossi! Maar als ie door mijn straat gaat is het een ander verhaal. Dat gaat helemaal niet over voor- of tegenstander.theHoff schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:50:
[...]
Oh mij maakt het persoonlijk niet uit. Wilde alleen even aangeven dat ik de hele discussie over acceptabel, niet acceptabel, asociaal, sociaal etc een non-discussie vind. Je hebt altijd voorstanders en tegenstanders, die beiden in hun ogen valide punten hebben. Ik kan bij beiden er bij inkomen.
En in principe kun je ook zodanig rijden dat ie minder herrie maakt. Maar op een of andere manier snappen ze dat vaak niet en moeten ze persé in z'n 2 door de stad trekken, of het liefst nog even een sprintje trekken. Ik ben geen zeikerd hoor, maar als er hier aan de lopende band afwisselend Schumachers in gepimpte Golf II's voorbij trekken (schamp over de drempel!), boomcars, en blèrpijpen, wordt je vanzelf een zuurpruim... En ik denk dat mensen die aan een dijk wonen er nóg gekker van worden.
Maar goed, ik ben dus een moraalridder en blijkbaar een tegenstander, dus ik weet niet waar ik het over heb. Mooie wereld; ik heb weer volledig vertrouwen in de toekomst!
Deze durft verdorie stukken meer met 1 arm dan met 2 armen... http://www.dumpert.nl/med...5eff/stukje_meeracen.html
edit: correctie, 1 arm en 1 been...
oh en wat betreft de post hierboven, daar reageer ik maar even niet op
edit: correctie, 1 arm en 1 been...
oh en wat betreft de post hierboven, daar reageer ik maar even niet op
[ Voor 32% gewijzigd door theHoff op 01-09-2011 21:00 ]
mooi om allemaal te lezen. ik begin een stukje tekst te lezen en ik herken aan de manier van schrijven/reageren dat het mrphilipp is
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om door een wijk heen te rijden. Zelfs met een open demper kun je dat prima doen. Als je gewoon in een hoge versnelling rijdt, dan komt er echt niet zo veel meer geluid uit als met een standaard demper. In het geval van een set/exup-klep, is dat zelfs nog minder, omdat die een hoop geluidsdruk tegenhoud. Er zijn een hoop mensen die erg snel gaan zeiken (en ik zeg niet dat jij dat bent, want ik heb geen flauw idee wat jij als irritant ervaart). Soms is het gezeik terecht, maar als je aan een doorgaande weg gaat wonen, weet je dat je last krijgt van passerende voertuigen.mphilipp schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:28:
[...]
waarom ben ik een moraalridder als ik open pijpen (tyfusherrie dus) aso vind? Kun je me dat op een of andere manier uitleggen? Een moraalridder is voor zover ik weet iemand die altijd denk te weten hoe het hoort. Ik ben absoluut geen modelburger, maar ik probeer wel rekening te houden met mijn medemens. Zo rij ik bv niet met open auto door de stad met keihard de muziek aan. Sterker nog: als ik de bebouwde kom in rij, doe ik de muziek wat zachter. Ik luister graag naar tyfusherrie (beetje metal op zijn tijd) en daar hoeft niet de hele buurt van mee te genieten. Ik weet immers hoe het klinkt. Ik woon in het centrum (dus ik weet dat het rumoeriger is dan een Vinex wijk) maar die aso's die met boomcars e.d. voorbij komen kan ik niet zo waarderen.
Als ik het nou omdraai en met een vreselijke bak herrie (Cradle of Filth oid) door jouw wijk kom paraderen, zou je dát kunnen waarderen? Dan zadel ik jou nl ook op met mijn liefhebberij. Moet toch kunnen?
Het is imo meer de manier waarop sommige mensen langsrijden. Hang je vol aan het gas bij een huizenblok, vind ik ook dat asociaal bezig bent, maar rijdt je gewoon normaal doe je niemand kwaad.
Edit: als ik nou wel je complete post lees, zie ik dat je dat ook getypt hebt
No signature required.
Exact.M3rcury schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:37:
[...]
Het is imo meer de manier waarop sommige mensen langsrijden. Hang je vol aan het gas bij een huizenblok, vind ik ook dat asociaal bezig bent, maar rijdt je gewoon normaal doe je niemand kwaad.
Verwijderd
Oneens, dat geld alleen voor 4 cilinders, mijn 2 cilinder brult de hele wijk wakker stationair zonder dB killer erin (en dan zit er nog een katalysator tussen! dus niet een open pijp).M3rcury schreef op donderdag 01 september 2011 @ 22:37:
[...]
Er zijn natuurlijk verschillende manieren om door een wijk heen te rijden. Zelfs met een open demper kun je dat prima doen. Als je gewoon in een hoge versnelling rijdt, dan komt er echt niet zo veel meer geluid uit als met een standaard demper.
Eensch.Het is imo meer de manier waarop sommige mensen langsrijden. Hang je vol aan het gas bij een huizenblok, vind ik ook dat asociaal bezig bent, maar rijdt je gewoon normaal doe je niemand kwaad.
Edit: als ik nou wel je complete post lees, zie ik dat je dat ook getypt hebt
Ik heb dus een Akra onder m'n fiets, maar wel met de dB killer erin (EG gekeurd ook met dB killer), want zonder dB killer maak ik half amsterdam wakker 's ochtends.
Dat wel. Mijn oude Honda Dax (50cc 4-takt) met open pijp zorgde bij 3000 rpm al voor bloedende oren
Vaak bu'j te bang!
Ik merk ook sinds ik motorrij dat ik heel anders kijk naar bellende automobilisten. Als je in de auto zit is iemand anders aan het bellen, tja, zijn/haar probleem. Eventueel wat blikschade maar dat was het dan ook wel.
Als je op de motor zit en iemand is aan het bellen, kan het jouw probleem worden! Met die insteek heb ik dus ook afgelopen week iemand duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend was. Voor me draaide een oude, rode mercedes de weg op. Het raampje was open, en meneer was overal (links, rechts, harder, zachter, verkeerde weghelft) behalve waar hij zijn moest. Toen er dus ruimte genoeg was om in te halen terug naar de 1, en er even met flink wat toeren naast gehangen. Kon hij toch niet zo waarderen...
Ik merk dat, sinds ik motor rij, ik sommige dingen toch wat minder goed kan hebben dan toen ik alleen maar auto reed. Ik rij tegenwoordig gewoon veel bewuster. Dat wil niet zeggen dat ik agressief word in het verkeer, integendeel. Meestal kan ik alles van me af laten glijden. Maar deze mercedes maakte het wel erg bont.
Als je op de motor zit en iemand is aan het bellen, kan het jouw probleem worden! Met die insteek heb ik dus ook afgelopen week iemand duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend was. Voor me draaide een oude, rode mercedes de weg op. Het raampje was open, en meneer was overal (links, rechts, harder, zachter, verkeerde weghelft) behalve waar hij zijn moest. Toen er dus ruimte genoeg was om in te halen terug naar de 1, en er even met flink wat toeren naast gehangen. Kon hij toch niet zo waarderen...
Ik merk dat, sinds ik motor rij, ik sommige dingen toch wat minder goed kan hebben dan toen ik alleen maar auto reed. Ik rij tegenwoordig gewoon veel bewuster. Dat wil niet zeggen dat ik agressief word in het verkeer, integendeel. Meestal kan ik alles van me af laten glijden. Maar deze mercedes maakte het wel erg bont.
Het woord "moraalridder" wordt over het algemeen gebruikt door mensen die zelf verdomd goed weten dat ze fout zitten, maar toch de noodzaak voelen om het voor hun eigen geweten goed te praten. En blijkbaar lukt dat door af te geven op anderen...mphilipp schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:28:
[...]
waarom ben ik een moraalridder als ik open pijpen (tyfusherrie dus) aso vind? Kun je me dat op een of andere manier uitleggen? Een moraalridder is voor zover ik weet iemand die altijd denk te weten hoe het hoort.
Verder heb ik de hele "teringherrie maken associeren met snelheid"-manie nooit begrepen. Het is in ieder geval geen teken van moderne techniek, wat snelheid gecombineerd met stilte wel zou zijn. Daarbij is het simpelweg verboden om onnodig herrie te maken, en zorgt het naast de imagoverslechtering van motorrijders ook voor het afsluiten van steeds meer leuke wegen voor motoren...
daar heb ik dus die open pijp voorDrivinUCrazy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:08:
Ik merk ook sinds ik motorrij dat ik heel anders kijk naar bellende automobilisten. Als je in de auto zit is iemand anders aan het bellen, tja, zijn/haar probleem. Eventueel wat blikschade maar dat was het dan ook wel.
Tja, mij lukte dat met het standaard pijpje van een Hornet, en die is niet bepaald luidruchtig. Dus alsnog zie ik nog steeds geen excuus voor open pijpen.
Als we het toch over irritaties hebben, ik irriteer me mateloos aan die autorijders die wel (te) hard doorrijden op een 50km weg, maar zodra er een bocht gemaakt moet worden ze met 10 km de bocht om gaan. Daar valt gewoon niet op een normale manier achter te rijden...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Standaard circuit-reactie: in de slipstream gaan hangen en uitremmen net voor de bocht?siggy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:10:
Als we het toch over irritaties hebben, ik irriteer me mateloos aan die autorijders die wel (te) hard doorrijden op een 50km weg, maar zodra er een bocht gemaakt moet worden ze met 10 km de bocht om gaan. Daar valt gewoon niet op een normale manier achter te rijden...
remmen voor drempels wie doet dat nou? gewoon vollegang eroverheen. dat remmen en optrekken is slecht voor het milieusiggy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:10:
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:09:
Dus alsnog zie ik nog steeds geen excuus voor open pijpen.
Als dat er wel is , zou je het dan goed vinden.
And it goes BRAAAAAPP!
Nee. Open pijpen dragen niet bij aan het begrip voor motorrijders. Welk excuus er dus ook verzonnen wordt, uiteindelijk gaat het erom dat de motorrijder zich graag laat horen aan de rest van de wereld. En niet iedereen in die wereld is daarvan gediend. Ik vind dan ook dat je dat niet per sé aan anderen moet opdringen.
Nou dan kan die drogredenering alvast van tafel. Want zelfs als er een reden voor is (wat jij excuus noemt) dan nog ga je er tegenin. Reputatie van/voor motorrijders is wel het laatste waar je,je druk om moet maken. Vooral gezien de reactie op de ouwe pappas met een baard en een harley dagen wordt er, met name, in NL zeer droevig gereageerd op motorrijders terwijl er niets aan de hand is. Tevens zie ik geen reden mijzelf of anderen te verplicht op de tenen te lopen omwille van anderen. Te meer omdat dat altijd een balk vs splinter verhaal wordt. Ook is er niet eens echt een reden nodig om met een blerpijp rond te rijden. Grof geluid is vet.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:09:
Nee. Open pijpen dragen niet bij aan het begrip voor motorrijders. Welk excuus er dus ook verzonnen wordt, uiteindelijk gaat het erom dat de motorrijder zich graag laat horen aan de rest van de wereld. En niet iedereen in die wereld is daarvan gediend. Ik vind dan ook dat je dat niet per sé aan anderen moet opdringen.
Ik persoonlijk zie er wel voordeel in als je als motorrijder als paria behandelt wordt. Je krijgt er tot dusver allerlei praktische uitzonderingsregels van. Geen APK, tussen filedoor, parkeren waar je wilt, lage kosten mbt houden en verzekeren van motorfietsen etc. Wordt het meer gemeengoed om motor te rijden dan wordt het via de verzekering ook duurder. So please hate me and drive a car.
ps. die motor die van achterwerd aangetikt had geen blerpijp en die vrouw die invalide werd gereden had een kanarie geel pak aan op een gele BMW GS en de auto kwam op haar af en sloeg af....
And it goes BRAAAAAPP!
Open staan voor iemands andere normen en waarde, dat is pas sociaal.
[Vrijdagmiddagmodus]Hoeveel kost dat dan?[/vrijdagmiddagmodus]komkommer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:40:
Ik ga me ook niet meer in de hele discussie van open uitlaten mengen, want lezen blijkt blijkbaar erg moeilijk te zijn voor sommigen in dit topic.
meh, teveel mensen die dan voor je gaan bepalen wat je moet vinden en doen.komkommer schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:40:
And it goes BRAAAAAPP!
Ook ik kan best genieten van het geluid van een motor. En eigenlijk maakt me dat niet uit of dat een V-twin of een V8 musclecar is; prachtig vind ik het. Het geluid bij de jaarlijkse tractorpulling wedstrijd: kippenvel! Alleen, dat is wel op een plaats waar er niemand last van heeft, en dát is het verschil.
Het interesseert me ook niet of iemand zijn standaard demper, een Akrapovic of een steigerpijp eraan heeft hangen. Geniet ervan als je zo'n ding erop hebt.
Maar, de spandoeken "Welkom en geniet... Maar hinder niet!" die komen niet uit de lucht vallen.
En dat zijn van mij de laatste woorden hierover.
Het is weekend, en goed weer. Rursee, here I come.
Het interesseert me ook niet of iemand zijn standaard demper, een Akrapovic of een steigerpijp eraan heeft hangen. Geniet ervan als je zo'n ding erop hebt.
En dat zijn van mij de laatste woorden hierover.
Het is weekend, en goed weer. Rursee, here I come.
There, I fixed itDrivinUCrazy schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:09:
Nee. Open pijpen vind ik niet bij dragen aan het begrip voor motorrijders. Welk excuus er dus ook verzonnen wordt, uiteindelijk gaat het erom dat de motorrijder zich graag laat horen aan de rest van de wereld. En niet iedereen in die wereld is daarvan gediend. Ik vind dan ook dat je dat niet per sé aan anderen moet opdringen.
Bij mooie motoren hoort een mooi geluid.... Ik vind(!) dat open pijpen daar weldegelijk aan bijdragen
Onzin, dikke sportautos klinken ook gruwelijk vet zonder open dempers. En die kunnen in een normale versnelling bij een normale snelheid ook prima door een woonwijk rijden zonder dat overal de ramen trillen... Nee, met open dempers rijden zadel je andere mensen ongewenst op met jouw teringherrie. Je bent dan geen haar beter dan die irritante pisventjes in de trein die hun telefoon als speaker gebruiken.
Wat mij betreft schroef je de dbkiller eruit op het circuit of als je echt ergens afgelegen bent waar zo min mogelijk tot niemand er last van heeft.
En ik heb er overigens geen last van, vind het geluid ook oorstrelend, maar ben me er wel van bewust dat niet iedereen op zit te wachten...
Wat mij betreft schroef je de dbkiller eruit op het circuit of als je echt ergens afgelegen bent waar zo min mogelijk tot niemand er last van heeft.
En ik heb er overigens geen last van, vind het geluid ook oorstrelend, maar ben me er wel van bewust dat niet iedereen op zit te wachten...
Juist op het circuit is geluid een probleem
... kijk maar op assen, zandvoort, zolder, enz.
Daarbij, ga er maar van uit dat die sportauto's minstens zo'n teringherrie maken als een gemiddelde motor met open pijp .....
En verder boeit het mij echt helemaal niet als mensen zich er aan ergeren ... Er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar daar zit ik ook niet om te huilen
.
Daarbij, ga er maar van uit dat die sportauto's minstens zo'n teringherrie maken als een gemiddelde motor met open pijp .....
En verder boeit het mij echt helemaal niet als mensen zich er aan ergeren ... Er zijn ook genoeg dingen waar ik me aan erger, maar daar zit ik ook niet om te huilen
^:^
't is niet voor niets dat op Assen bijvoorbeeld héél streng gekeken wordt naar het aantal dB's tijdens de circuitdagen voor "Jan & Alleman".
Assen heeft een gemiddeld ("x") aantal dB's toegestaan, en dit gemiddelde wordt tijden een MotoGP race érg ruim overtreden waardoor de overige dagen voor "Jan & Alleman" gewoon zwaar mínder moeten.
't is niet voor niets dat op Assen bijvoorbeeld héél streng gekeken wordt naar het aantal dB's tijdens de circuitdagen voor "Jan & Alleman".
Assen heeft een gemiddeld ("x") aantal dB's toegestaan, en dit gemiddelde wordt tijden een MotoGP race érg ruim overtreden waardoor de overige dagen voor "Jan & Alleman" gewoon zwaar mínder moeten.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dit topic is gesloten.
![]()