Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 292 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.528.005 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-01 23:21
/me SirNobax heeft vandaag zijn eerste motor gekocht :D
/me Een GS500 ('94) :)
/me Paars, met roze stikkers _O-

Maargoed, wat betreft haar kleur, op het moment dat ik m'n helm opdoe zie ik er zelf toch niets van. Ben al blij dat ik zo'n (relatief) licht fietsje heb kunnen vinden die, ondanks d'r leeftijd, in weze als nieuw rijdt.

Heb er gelijk al mee mogen filerijden. -O-
Aanvankelijk 'netjes' (als motor-newbie met een 'onbekende' motor) op de middelste rijbaan, maar na (voor m'n gevoel) een uur ofzo ben ik toch maar een Goldwing, die tussen de twee meest linker banen manoeuvreerde, achterna gegaan.
Begrijp meteen waarom vrijwel iedere motorrijder (?) tussen al die stilstaande auto's kachelt, wat is dat "stop > rij 5 meter > stop" met een motor vervelend zeg.

Pentaxiaan

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-01 11:39
SirNobax schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:07:
/me SirNobax heeft vandaag zijn eerste motor gekocht :D
/me Een GS500 ('94) :)
/me Paars, met roze stikkers _O-

Maargoed, wat betreft haar kleur, op het moment dat ik m'n helm opdoe zie ik er zelf toch niets van. Ben al blij dat ik zo'n (relatief) licht fietsje heb kunnen vinden die, ondanks d'r leeftijd, in weze als nieuw rijdt.

Heb er gelijk al mee mogen filerijden. -O-
Aanvankelijk 'netjes' (als motor-newbie met een 'onbekende' motor) op de middelste rijbaan, maar na (voor m'n gevoel) een uur ofzo ben ik toch maar een Goldwing, die tussen de twee meest linker banen manoeuvreerde, achterna gegaan.
Begrijp meteen waarom vrijwel iedere motorrijder (?) tussen al die stilstaande auto's kachelt, wat is dat "stop > rij 5 meter > stop" met een motor vervelend zeg.
Ah nice, ik heb ook een GS500 (een rood met witte) maar dan uit '90 :+

Officieel moet (nouja moet, je mag ook achter in de rij aansluiten natuurlijk) je toch ook tussen de twee buitenste banen (links dus?) filerijden met de motor?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:38

Richard

Kuru Kuru Kururin

Tankiej schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:11:
[...]

Ah nice, ik heb ook een GS500 (een rood met witte) maar dan uit '90 :+

Officieel moet (nouja moet, je mag ook achter in de rij aansluiten natuurlijk) je toch ook tussen de twee buitenste banen (links dus?) filerijden met de motor?
Kom op, wij willen foto's zien van die GS500's :)

Betreffende dat "door de file doorrijden stond het volgende in mijn theorieboekje (heb 'm hier op GoT naar een ander gestuurd dus heb 'm niet meer bij de hand):
  • max. 10 KM/U snelheidsverschil
  • met een max snelheid van 40KM/U
  • rechts rijden van de meest linker baan.
Verder (volgens mij uit hetzelfde boekje) werd aangeraden jezelf juist meteen tussen deze 2 rijen te wurmen, en niet aan de staart van de file te blijven hangen. Als motor ben je daar veel te kwetsbaar voor. Dus bij een beginnende file huppakee, meteen jezelf indekken door tussen de auto's te gaan.

20*350ZO45°

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Suzuki GS500 topic #16

daar zijn de gsjes altijd welkom voor vragen en onderdelen :X staan volgens mij een stuk of 5 gsjes verspreid over nl puur voor onderdelen. d:)b

en wie nog een koppelingshendel zoekt voor zijn gs die ligt hier ook al ruim een jaar te rotten _O-

en het verhaal over filerijden dat is de "regel" je moet je zelf een lekker tempo zien te vinden. en de eerste paar keer gaat wat moeizaam. en na een aantal keer zit er nog maar een cm naast je stuur. en intussen rij ik al in de min. door me stuur en spiegels over/onder de autospiegels door te duwen _/-\o_

_/-\o_ en me "opleiding" in istanbul heeft ook goed gewerkt _/-\o_ met 70km/u millimeteren met een gs500 die achter iets van 110cm breed is _/-\o_ en dat achter een politie motor die voorreed van 75cm _O-

ja me je gsje kan je de hele wereld over :Y
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/09832.jpg
helaas in juli vorig jaar verkocht ;w rijd nu ergens in Groningen rond :Y

[ Voor 51% gewijzigd door DECOY88 op 03-09-2011 08:20 ]

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Richard schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:04:
[...]

Betreffende dat "door de file doorrijden stond het volgende in mijn theorieboekje (heb 'm hier op GoT naar een ander gestuurd dus heb 'm niet meer bij de hand):
Verder (volgens mij uit hetzelfde boekje) werd aangeraden jezelf juist meteen tussen deze 2 rijen te wurmen, en niet aan de staart van de file te blijven hangen. Als motor ben je daar veel te kwetsbaar voor. Dus bij een beginnende file huppakee, meteen jezelf indekken door tussen de auto's te gaan.
Die max 40km/u staat nergens in de 'spelregels': http://www.motorplatform....file/3-luik%20folder1.pdf

• RedHat
  • Laatst online: 31-01 20:30
Ik ga vanmiddag nog even stukje rijden omgeving Amersfoort / Almere. Meer mensen die gaan fietsen?

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ja ik ga nog even een rondje doen in de kop van NH.
Eerst straks even nieuwe bandjes en dan ze even in rijden.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:33

-tom-562

Oliesjeik

Gisteravond Twist of Wrist 2 gekeken. Best interessant! Vanmiddag eens kijken of ik er wat van geleerd heb. Eerst wat boodschappen doen voor m'n verjaardag vanavond :P

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

-tom-562 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:15:
Gisteravond Twist of Wrist 2 gekeken. Best interessant! Vanmiddag eens kijken of ik er wat van geleerd heb. Eerst wat boodschappen doen voor m'n verjaardag vanavond :P
Gefeliciteerd *O*

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Jouw folder lijkt/is gewoon legitiem, echter:
Zodra de file sneller rijdt dan 40 km/h is het tussen de file doorrijden niet meer toegestaan en moet de motorrijder weer aansluiten.
of
Zodra de file sneller rijdt dan 40 km per uur is deze manier van inhalen niet meer toegestaan en moet weer worden ingevoegd in de linker- of rechterfile, waarbij je tijdig met behulp van je richtingaanwijzer moet aangeven naar welke baan je gaat. Ook mag het snelheidsverschil bij het inhalen niet te groot worden. Het verschil mag niet meer bedragen dan 10 km per uur.
http://www.google.nl/#scl...e+inhalen+motor+40+km%2Fu

Tis echt niet dat ik het ter plekke verzin. Het staat ook in ANWB theorieboek.

20*350ZO45°

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Richard schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:28:
[...]

Jouw folder lijkt/is gewoon legitiem, echter:

[...]

of

[...]

http://www.google.nl/#scl...e+inhalen+motor+40+km%2Fu

Tis echt niet dat ik het ter plekke verzin. Het staat ook in ANWB theorieboek.
Het leuke is dat er geen regels zijn op dit gebied. Het enige dat (volgens mij?) in de wet staat is dat op de motor inhalen tussen een file niet verboden is. Daarom zijn die spelregels die ik aanhaalde opgesteld, i.s.m. de KLPD, VVN en het motorplatform. In het ANWB theorieboek staat nergens dat het verboden is om harder te gaan dan 40km/u. Of het verstandig is om harder te gaan moet je natuurlijk zelf bepalen (bij mij ligt de grens rond 60-70km/u, afhankelijk van het verkeersbeeld).

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:37
Kans dat je een artikel 5 aan de broek krijgt is boven de 40km/u wel aanwezig. Tevens is er een kans dat bij ongevallen de aansprakelijkheid (voor een groter deel) richting motorrijder verschuift.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Postman81 schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:10:
[...]

Het leuke is dat er geen regels zijn op dit gebied. Het enige dat (volgens mij?) in de wet staat is dat op de motor inhalen tussen een file niet verboden is. Daarom zijn die spelregels die ik aanhaalde opgesteld, i.s.m. de KLPD, VVN en het motorplatform. In het ANWB theorieboek staat nergens dat het verboden is om harder te gaan dan 40km/u. Of het verstandig is om harder te gaan moet je natuurlijk zelf bepalen (bij mij ligt de grens rond 60-70km/u, afhankelijk van het verkeersbeeld).
Yep, je hebt helemaal gelijk, zeker als ik een stukje citeer uit jouw folder:
De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de auto- mobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.
De filegedragscode wordt inmiddels door juristen en verzekeraars erkend als een goede richtlijn.
Als ik zo dat stukje voor de automobilisten lees, wordt ik al misselijk bij de gedachte:
4. Alleen bij noodzaak portier openen
Een file op een warme dag betekent dat auto- mobilisten of passagiers wel eens een portier openzetten. Voor een motorrijder kan dit ernstige gevolgen hebben. Open tijdens een rit alleen het portier als het noodzakelijk is. Kijk in ieder geval altijd van tevoren of er geen achterliggers zijn
die u gaan passeren. Voor verkoeling gebruikt u ramen of airconditioning.
Dit vanwege een verhaal van mijn moeder (omstreeks 1970), toen een vriendin van haar op d'r damesbrommertje vol aan de binnenkant van een autoportier reedt (hou het maar op max 45km/u), en over het stuur op de bovenzijde van het portier klapte met nek ter hoogte van adamsappel. Dit meisje heeft zeer kritiek in het ziekenhuis gelegen ARGGGHHH.

20*350ZO45°

• Tankiej
  • Laatst online: 30-01 11:39
Richard schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:04:
[...]

Heb hier al een keer een foto gepost van m'n GS500, maar wil het nog wel een keer doen hoor :+
Hij is ondertussen niet meer helemaal hetzelfde; de dogbones zijn ingekort en het grote stuk plastic onder de kentekenplaat is eraf gehaald. Heb sinds toen nog geen foto('s) gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/w0jspw.jpg

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:24:
^:^

't is niet voor niets dat op Assen bijvoorbeeld héél streng gekeken wordt naar het aantal dB's tijdens de circuitdagen voor "Jan & Alleman".

Assen heeft een gemiddeld ("x") aantal dB's toegestaan, en dit gemiddelde wordt tijden een MotoGP race érg ruim overtreden waardoor de overige dagen voor "Jan & Alleman" gewoon zwaar mínder moeten.
Jup, en dat gaat helaas steeds verder. Zelfs zolder heeft al niet veel open uitlaatdagen meer. En op de circuitdag van een importeur op spa, moeten we tegenwoordig ook al met killer rijden -O- Dat was de afgelopen jaren ook compleet open.

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 04-09-2011 12:12 ]

No signature required.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ben straks even wezen kijken op de Mega Meeting in Amersfoort. Wel dik hoor, die verlengde achterbrugfietsen. Je moet het maar durven :P

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:37:
[video]
Ben straks even wezen kijken op de Mega Meeting in Amersfoort. Wel dik hoor, die verlengde achterbrugfietsen. Je moet het maar durven :P
we hebben de megameeting laten zitten dit keer. ik ben lekker met het Africa twin topic lekker wezen baggeren door de Veluwe *O* geeneens afmeldingen vanwege de regen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1040193.jpg

14 Africa Twins d:)b
en 2 anderen :N

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hmm, vandaag ziet het zwart (leer) van de Harleys op Waterlooplein >:)

HA prominent aanwezig (duh), maar na aanvoer nog meer ME ook Satudarah. Heb ze elkaar zowaar zien omhelzen :P

Hopelijk dat de volgende reguliere Harley-dag nu gewoon weer kan doorgaan. Als de MC's elkaar willen afknallen doen ze dat toch wel op andere plekken.

Oslik blyat! Oslik!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
[video]
the fuck, was de MFMM vandaag? Waarom is mij dat niet verteld :(

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
Widow schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:52:
[...]

1e zaterdag mei 1e zaterdag september :Y

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-01 20:41

_Apache_

For life.

Zo, na 12 dagen en 2800 km zijn weer thuis.. Italië, Oostenrijk, Zwitserland en Duitsland..

Spluga, Gavia, Grocedomini, Stelvio en Hochalpstrasse zijn onveilig gemaakt. =).

Na de redelijke vlotte afdaling van Stelvio - in de bloedhete zon, geen enkel zuchtje wind - toch maar eventjes de remschijfjes laten afkoelen. :+. Zal eens wat mooie foto's plaatsen binnenkort

[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 04-09-2011 19:50 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Widow schreef op zondag 04 september 2011 @ 18:52:
[...]

Opletten de volgende keer, tis regelmatig gepost :P

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 07:51

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/Projector/VFR-KTMT3%204.JPG

Zow, de binnenkant van de koplamp incl de reflector matzwart gespoten, staat een stuk beter dan dat witte/zilveren aquarium van eerst.

leeg

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Is er geen reden dat die dingen zilver zijn? :P Misschien kun je je spiegels ook zwart verven, zal er mooi bij passen.

edit:
Het spiegelende gedeelte bedoel ik dus. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door -DG- op 04-09-2011 23:38 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die zijn al zwart.

leeg

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat voor spul gebruik je daarvoor, en hoeveel pieken kost het?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:21

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:49:
Zow, de binnenkant van de koplamp incl de reflector matzwart gespoten, staat een stuk beter dan dat witte/zilveren aquarium van eerst.
Je wilt zeker niet dat andere weggebruikers je zien? 8)7 Net als die Golf-sjonnies met die smoke achterlichten die je niet ziet als je er meer dan 10m achter zit...

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

TheZeroorez schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:05:
Wat voor spul gebruik je daarvoor, en hoeveel pieken kost het?
Spuitbus matzwart van de action, kost 2 euro.
-DG- schreef op zondag 04 september 2011 @ 22:54:
[...]
Het spiegelende gedeelte bedoel ik dus. ;)
Ik deed gewoon bijdehand ;)
mphilipp schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:09:
[...]
Je wilt zeker niet dat andere weggebruikers je zien? 8)7 Net als die Golf-sjonnies met die smoke achterlichten die je niet ziet als je er meer dan 10m achter zit...
Als ze fluoriscerende hesjes niet zien maakt dit ook niet zoveel uit denk ik.
Maar de hint staat in de bestandsnaam van de foto.

leeg

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Dan heb je nog steeds een vreemd verlichtings beeld, als je een projector koplamp door de fresnel lens van je honda stuurt.

Heb je een plaatje van het lichtbeeld op 25 meter van de huidige setup?

[ Voor 4% gewijzigd door Mafketel op 05-09-2011 07:44 ]

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-01 08:58
Iemand een idee hoe het zit met de reflectie kleuren op de motor?
Mag je bijvoorbeeld alleen witte, rode of allebei reflectoren hebben op je koffer aan de achterkant?
En de kleding, alleen witte?

Ik ben aan het zoeken maar kom er nog niet uit.

bvd

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-01 14:46
Achter rood, oranje aan de zijkant en wit aan de voorkant. Kleding weet ik niet of er voorschriften voor zijn, maar ik zie daar alleen maar witte reflectoren op.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
(overleden)
kleding zijn geen eisen aan gesteld las ik laatst ergens. dat je zelfs met een volledige kerstboomoutfit mag rijden. knipperende lichtjes enz. als het maar niet gekoppeld zit aan de motor.

wil je het uitvoeren moet je er even goed naar zoeken. maar officieel is rood achter oranje zij en wit van voren. en ik dacht dat shark een helm had met glow in the dark verf erop.

edit: moest nog wakker worden :z

[ Voor 5% gewijzigd door DECOY88 op 05-09-2011 12:45 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik bestel twee ijsjes in plaats van twee ijsen :o

En ik quote 'm maar even bewust niet 8)

[ Voor 51% gewijzigd door Will_M op 05-09-2011 12:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Mafketel schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:43:
Dan heb je nog steeds een vreemd verlichtings beeld, als je een projector koplamp door de fresnel lens van je honda stuurt.

Heb je een plaatje van het lichtbeeld op 25 meter van de huidige setup?
Het valt wel mee, hoe dichter de lens tegen het glas van de koplamp zit, hoe minder verschil je ziet.
De scheidingslijn is iets minder scherp en hij verliest wat intensiteit, maar het is zonder meer een betere oplossing dan gewoon een H4 xenon lamp dr in proppen als je meer licht wil.
Al had ik dat dr eerst in zitten en toen had ik gewoon meer licht in een hele beperkte vlek.

Dit is trouwens het dimlicht op ongeveer 3 meter terwijl ie in de koplamp zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeke.nl/hosting/harrie/VFR750Fblauw/Projector/Projector1.JPG

De projector los gaf ongeveer hetzelfde effect, echt 100% strak is het gewoon niet, het is een klein goedkoop ding, dus wat wil je ;)

leeg

• KaWaReZ
  • Laatst online: 05-01 22:01
[video]
durven? beetje rolling burnie is te makkelijk met een verlengde achterbrug... durven is pas wanneer je dat met een fiets doet met een heeeele korte wielbasis en/of een hele zware fiets. ;)

afgezien van dat een paar keer per dag dat doen gewoon duur is (bandje dat niet geheel rond slijt zegmaar :+ )

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nouja, op een gegeven moment ging het met een behoorlijke snelheid, vlak langs al die auto's en motoren :P daar doelde ik meer op

Vaak bu'j te bang!

• DECOY88
(overleden)
-tom-562 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:49:
Nouja, op een gegeven moment ging het met een behoorlijke snelheid, vlak langs al die auto's en motoren :P daar doelde ik meer op
verbaasde me dat ze helemaal hun helm ophadden. kregen zeker koude oren _O-

die gasten roken iedere keer een set banden weg geen idee hoe vaak ze het per jaar doen. maar ik denk dat er een aantal tussen zitten met een maand abbo bij de bandenboer _O-

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DECOY88 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:55:
[...]

verbaasde me dat ze helemaal hun helm ophadden. kregen zeker koude oren _O-

die gasten roken iedere keer een set banden weg geen idee hoe vaak ze het per jaar doen. maar ik denk dat er een aantal tussen zitten met een maand abbo bij de bandenboer _O-
Zijn vaak gewoon ex circuit bandjes, of dingen met een prop erin die andere mensen niet meer willen hebben :)

No signature required.

Verwijderd

4x2 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:21:
[...]

Het valt wel mee, hoe dichter de lens tegen het glas van de koplamp zit, hoe minder verschil je ziet.
De scheidingslijn is iets minder scherp en hij verliest wat intensiteit, maar het is zonder meer een betere oplossing dan gewoon een H4 xenon lamp dr in proppen als je meer licht wil.
Al had ik dat dr eerst in zitten en toen had ik gewoon meer licht in een hele beperkte vlek.

Dit is trouwens het dimlicht op ongeveer 3 meter terwijl ie in de koplamp zit:
[afbeelding]

De projector los gaf ongeveer hetzelfde effect, echt 100% strak is het gewoon niet, het is een klein goedkoop ding, dus wat wil je ;)
Is dit zo'n projector?

http://www.motorsticker.n...-projector-motor-kit.html

Zo ja: hoe beviel het inbouwen je? Kon jij hem makkelijk in je koplamp plaatsen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 13:59 ]

• KaWaReZ
-tom-562 schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:49:
ach so...

is idd link, ooit bij een mfmm meegedaan aan een sprintje, wat blijkt : iedereen wil het zien, dus 50 meter verderop was er geen doorgang meer, omdat iedereen "op de baan" stond...
(en op de terugweg rent er nog een kindje van de ene naar de andere kant, was voor mij t sein om dit niet meer te doen).

• DECOY88
(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:59:
[...]

Is dit zo'n projector?

http://www.motorsticker.n...-projector-motor-kit.html

Zo ja: hoe beviel het inbouwen je? Kon jij hem makkelijk in je koplamp plaatsen ?
indien het zon projector is wat is de maximale doorsnee van de projector als geheel? (bijvijlen kan altijd nog)

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Die van mij komt van www.ktautopart.com de KT-MT3 (maten staan dr daar bij)
Die van motorsticker is groter en beter, op www.theretrofitsource.com staan ze ook, dr is zat over te vinden als je op het type zoekt.

Inbouwen was doodsimpel, koplamp dr uit halen, paar minuten met een verfstripper rond de kitrand gaan op een 5-10cm afstand met een constante snelheid (als je te lang blijft hangen kan het glas knappen) en het glas dr vanaf wippen met een brede platte schroevendraaier.
Daarna ff het H4 schildje dr uit halen, ding dr in duwen en het zaakje weer in elkaar proppen nadat je de kit weer wat verwarmd hebt.

Verdere bekabeling is niks anders dan anders met xenon inbouwen.

Moet er trouwens wel bij zeggen dat deze projector niet zo heel erg goed is, maar het originele licht was, ondanks een smetteloze reflector en schoon glas, verschrikkelijk slecht.
Nu zie ik iig in het donker weer iets.

leeg

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Mijn vraag zal wel weer de lompste vraag van het topic worden, maar dan hoop ik wel het 1 en ander duidelijk te hebben.

In Belgie mag je (mits je je rijbewijs B al 2 jaar bezit) een motorfiets rijden Max. 125cc Max. 11kW.

Hoe zit het nu precies als Hollander te Belgie:

-Mag je daar 125cc >11kW rijden als Hollander met een Belgische kentekenplaat en alleen Rijbewijs B in bezit.
-Mag je daar 125cc >11kW rijden als Hollander met een Holandse kentekenplaat en alleen Rijbewijs B in bezit.

Of heb je je gewoon te houden aan de regelgeving in het land waar je de nationaliteit van bezit?

edit: Zelf ook nog wat verder gezocht: http://motorforum.demotor...viewtopic.php?f=15&t=7650
Dit mag zeker en vast!

Vraag maar eens aan de verhuurders van 125cc Vespa-achtige scooters in regio Heers, etc...
daar zijn heeeeeel veel Hollanders, Duitsers, etc. die een dagje een 125cc scooter komen huren om de prachtige bloesemstreek ginder te verkennen.

[ Voor 28% gewijzigd door Richard op 05-09-2011 18:31 . Reden: Zie edit-tags. ]

20*350ZO45°

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-01 19:06

M14

Voor zover ik weet mag je met een B-rijbewijs alles besturen, als het maar meer dan 2 wielen heeft en minder dan 3500kg weegt ;).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:49:
Moet er trouwens wel bij zeggen dat deze projector niet zo heel erg goed is, maar het originele licht was, ondanks een smetteloze reflector en schoon glas, verschrikkelijk slecht.
Nu zie ik iig in het donker weer iets.
Hoef je dan niets te doen aan het glas dat ik je koplamp zit/zat? Die zijn toch helemaal niet geschikt voor projector? Tenminste, die gewone glazen zijn gemaakt om het licht op een bepaalde manier te verspreiden/bundelen (of wat dan ook) en zo'n projector wil dat weer zelf doen. Niet elke motor is hetzelfde natuurlijk, dus bij de ene kan het zonder meer, maar anderen (zoals de mijne) hebben glas dat gewoon niet geschikt is voor een projectorlamp. Vandaar mijn vraag.

Het valt me op dat bij 9 van de 10 homebrew/after market Xenon (wat ook een projector is) sets er welliswaar een bult licht uit komt, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Vaak is het een storende vlek licht in je spiegel of van een tegenligger. Een vriend van me heeft het op zijn GS in laten bouwen en die hebben volgens mij al projectoren, dus zijn Xenon ziet er eigenlijk uit als een normale lamp. Zo ook die van mijn auto. Het is alleen wat witter en doet feller aan, maar verblindt niet. Ik wou dat ik dat kon zeggen van al die aftermarket kits. Het gros deugt gewoon niet. Ze hadden er beter een goede halogeen in kunnen doen, daar schiet je dan veel meer mee op. Maar ja...het heeft zo'n 'exclusieve' uitstraling :+ (quote van Pilot website)

Mac Mini M4Pro | MS Surface Pro 9 | Canon 1Dx III | Bambu Lab H2C | BMW K1600 GTL

Verwijderd

Als er nog iemand in regio Amsterdam zin heeft om mee te gaan zaterdag...

12:00 verzamelen @ Burgerking S102 Amsterdam. ~110 km, 2,5 uur (3 uur met pauze).
Route op google maps: http://g.co/maps/kxve
Route voor Garmin / TomTom: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=zbtsudmbieaenihj

Meer info: http://www.motor-forum.nl...message/20823916#20823916

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 23:26 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-01 08:56

charrel

Cortisol4life..

Zou op zich wel rondje willen doen maar dan na 15:30, moet eerst nog even werken ;)

Verwijderd

mphilipp schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:28:
Maar het is tamelijk bizar dat iemand je niet waarneemt als je op 'm af rijdt. Die politiemotor nota bene. Zo'n dikke BMW RT is sowieso al niet een van de minst onopvallende motoren qua formaat, en dan nog met die opvallende striping, een agent erop met gele jas en helm...hoe werkt dat in het hoofd van iemand dat je dat dus niet ziet?

[...]

Het is verontrustend dat er weggebruikers zijn die op zo'n manier aan het verkeer deelnemen. Achteloos, zorgeloos, onoplettend, telefonerend of zoekend in de auto met van alles bezig zijn behalve autorijden. En hoeveel mensen nadat ze een ongeluk hebben gehad cq veroorzaakt claimen dat ze er niets aan konden doen is helemaal lachwekkend. Dat zou dus een extra boete van €500 moeten opleveren. Die mensen begrijpen de ernst van het verkeer niet. Het is geen speeltuin!
Volgens mij heb je de crux van mijn post niet helemaal opgepakt, want het blijkt dus juist dat die mensen wel kijken, maar niet zien. Hun geest is simpelweg niet ingesteld op het detecteren van een motorvormig voertuig. Daar kan je van alles van vinden, maar achteloosheid, onoplettendheid of wat dan ook is de oorzaak in veel gevallen dus niet (al zijn die zaken in andere gevallen wel degelijk het probleem, mind you), hoe tegenintuitief dat ook voelt. Die mensen hadden in een aantal gevallen echt gekeken, maar ook die dikke vette politiemotor (of iedere andere motor) gewoon niet waargenomen.

Mijns inziens moet dat probleem opgelost worden door bestuurders te trainen ook naar niet-auto's te kijken. De menselijke geest is vaak briljant, maar het kan helaas ook dingen over het hoofd zien die zich letterlijk en figuurlijk recht voor de neus bevinden.

Ken je in dat kader dit filmpje (of een van de vele varianten ervan)?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 02:51:
[...]
Volgens mij heb je de crux van mijn post niet helemaal opgepakt, want het blijkt dus juist dat die mensen wel kijken, maar niet zien. Hun geest is simpelweg niet ingesteld op het detecteren van een motorvormig voertuig.
Dat heb ik vaker gehoord, maar het gaat er bij mij niet in dat die mensen nog nooit een motor, brommer, snorfiets of fiets hebben gezien in het verkeer. Ik denk niet dat het zo werkt. Tijdens de rijopleiding wordt ook gewezen op fietsers en ander losgeslagen tuig in het verkeer. Het zou wel erg straf zijn als mensen op een of andere vage manier motoren niet in het verkeersbeeld verwachten.
Het heeft er misschien wel mee te maken, maar lang niet in alle gevallen. Mensen zitten ook gewoon te kloten in de auto (mobiel!) of rijden gewoon achteloos. Ook met de auto maak ik vaak genoeg mee dat mensen gewoon niet goed kijken of met andere dingen bezig zijn.

Dat je een motor 'mist' die voor je neus rijdt en op je af komt lijkt meer op een soort polderblindheid dan op het negeren van een motorvormig voertuig. Een dikke politie-BMW heeft nota bene bijna hetzelfde frontaal oppervlak als een Fiat 500. Hoe kun je dat nou missen?

Bovendien zijn er ook tal van mensen die verblind door de zon gewoon een kruising of spoorwegovergang over rijden. Dat geeft blijk van een totale achteloosheid voor de veiligheid. En dan nog achteraf ijskoud claimen dat ze er niets aan konden doen omdat ze verblind waren door de laaghangende zon... 8)7 Ik denk dat de heren psychologen het beter in die richting kunnen zoeken, want het negeren van motorvormige voertuigen klinkt mij teveel als een 'wij arme motorrijders zijn altijd het slachtoffer' verhaal.

Die gorilla ken ik. De eerste 2 aan wie ik het liet zien, riepen meteen 'wat moet die aap daar?' :X

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

mphilipp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:41:
[...]

Dat heb ik vaker gehoord, maar het gaat er bij mij niet in dat die mensen nog nooit een motor, brommer, snorfiets of fiets hebben gezien in het verkeer. Ik denk niet dat het zo werkt. Tijdens de rijopleiding wordt ook gewezen op fietsers en ander losgeslagen tuig in het verkeer. Het zou wel erg straf zijn als mensen op een of andere vage manier motoren niet in het verkeersbeeld verwachten.
Het heeft er misschien wel mee te maken, maar lang niet in alle gevallen. Mensen zitten ook gewoon te kloten in de auto (mobiel!) of rijden gewoon achteloos. Ook met de auto maak ik vaak genoeg mee dat mensen gewoon niet goed kijken of met andere dingen bezig zijn.

Dat je een motor 'mist' die voor je neus rijdt en op je af komt lijkt meer op een soort polderblindheid dan op het negeren van een motorvormig voertuig. Een dikke politie-BMW heeft nota bene bijna hetzelfde frontaal oppervlak als een Fiat 500. Hoe kun je dat nou missen?

Bovendien zijn er ook tal van mensen die verblind door de zon gewoon een kruising of spoorwegovergang over rijden. Dat geeft blijk van een totale achteloosheid voor de veiligheid. En dan nog achteraf ijskoud claimen dat ze er niets aan konden doen omdat ze verblind waren door de laaghangende zon... 8)7 Ik denk dat de heren psychologen het beter in die richting kunnen zoeken, want het negeren van motorvormige voertuigen klinkt mij teveel als een 'wij arme motorrijders zijn altijd het slachtoffer' verhaal.

Die gorilla ken ik. De eerste 2 aan wie ik het liet zien, riepen meteen 'wat moet die aap daar?' :X
Mooie post. Wat mij inderdaad geleerd is, of ik mezelf in ieder geval heb aangeleerd is kijken waar voertuigen zich bevinden. Kom ik voor een kruising fietsers tegen (en dan voornamelijk jongeren), blijf er dan gewoon achter en zie je kans schoon om op een rustig moment in te halen. Als je er 1tje aanrijdt, je zou toch nooit die ouders willen vertellen dat je hun zoon/dochter plat hebt gereden.

Onderweg naar mijn werk zie ik mensen 10 meter voor de kruising groepjes fietsers inhalen (ze moeten ze gezien hebben want ze gaan er met een boog om, en dan op de kruising huppakee de fietsers van hun fiets afrijden door rechts af te slaan.

Als ik een motor zie, zet ik ergens een archive-bit in mijn hoofd dat ik een motor heb gesignaleerd. Je weet immers nooit waar die motorrijder weer "opdoemd". Zo ben je tenminste op je hoede.

Ook onthouden van kleuren en type auto's die rechts inhalen / afslaan / achter je rijden. Mocht er eentje in een dode hoek komen te zitten, dan ben je op je hoede omdat je 'm "kwijt" bent.

20*350ZO45°

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Zag die aap ook prima....
Autobestuurders moeten gewoon opletten en niet achteloos iets doen omdat ze in een kooitje zitten.
Volgens mij is de enige reden dat ze iets niet zien omdat ze gewoon niet goed kijken, of dat nu dan om fietsers gaat, motoren of je gewoon ergens loopt.
Ik woon vlak tegenover een rotonde, moet je kijken hoe vaak er fietsers aangereden worden door auto's die in principe van dezelfde baan afkomen/ mee op rijden naar de rotonde. En dan dus de eerste afslag nemen naar rechts en de fietser mooi rechtdoor probeert te komen. Het is zo simpel want je rijdt net langs de fietser maar een hoop mensen focussen te snel op andere dingen en hebben de fietser die je net ingehaald hebt nooit gezien... laat staan er dus rekening mee gehouden te hebben.

Zelfde idee als richard dus, alleen was ik nog even aan het typen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 06-09-2011 08:20 ]

• Mafketel
ondanks dat ik denk dat het meestal, niet met autorijden/verkeer bezig zijn, het probleem is.

Heb ik laatst echt een fietser over het hoofd gezien en ik let daar echt op, de fietser kwam van links op voorrangs dijk.
Was zelfs zo erg dat de passagier zei stoppen stoppen etc etc ... en ik mij afvragen waarom die dat nou zei want de kruising was vrij, zelfs nog een keer extra gekeken, ook geen beestjes die overstaken vlak voor mij. Totdat ik er bijna was en toen de fietser alsnog zag en bovenop de rem moest. Niemand geraakt overigens ... Ben wel erg geschrokken.

ik had geen haast en reed niet snel, ik begrijp het nog steeds niet ... a pilaar is ook niet zo groot dat je daar een fietser achter kunt verstoppen....

[ Voor 3% gewijzigd door Mafketel op 06-09-2011 08:42 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:25

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Iedereen maakt dat wel eens mee. Als motorrijder moet je je alleen nog extra bewust hiervan zijn, en denken + kijken voor je medeweggebruikers. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ora et Labora
Gisteren geslaagd voor theorie!
Voor de 2e keer, de eerste keer had ik 7 fout, ik zat op de achterste rij.
Er was een plaatje van een bromfiets die uit een zandweg kwam of deze voorrang had, natuurlijk weet ik dat onverharde wegen geen voorrang hadden, maar omdat ik achteraan zat zag ik niet dat het onverhard was, dus fout, totaal 7 en gezakt.
Gisteren zat ik op de voorste rij en kwam dezelfde vraag weer, zelfs toen moest ik goed kijken om te zien dat het onverhard was, maar die had ik nu dus goed en geslaagd, totaal 5 fout!

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
mphilipp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 07:41:
[...]

Dat heb ik vaker gehoord, maar het gaat er bij mij niet in dat die mensen nog nooit een motor, brommer, snorfiets of fiets hebben gezien in het verkeer. Ik denk niet dat het zo werkt.
Dat was niet helemaal het punt natuurlijk ;)

iRacing Profiel

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

EJVL schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:49:
Gisteren geslaagd voor theorie!
Voor de 2e keer, de eerste keer had ik 7 fout, ik zat op de achterste rij.
Er was een plaatje van een bromfiets die uit een zandweg kwam of deze voorrang had, natuurlijk weet ik dat onverharde wegen geen voorrang hadden, maar omdat ik achteraan zat zag ik niet dat het onverhard was, dus fout, totaal 7 en gezakt.
Gisteren zat ik op de voorste rij en kwam dezelfde vraag weer, zelfs toen moest ik goed kijken om te zien dat het onverhard was, maar die had ik nu dus goed en geslaagd, totaal 5 fout!
Theorie is een "vak apart" ja :z

Gefeliciteerd dat het alsnog gelukt is :)

Nu op naar AVD!

Oslik blyat! Oslik!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

dion_b schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:10:
[...]

Theorie is een "vak apart" ja :z

Gefeliciteerd dat het alsnog gelukt is :)

Nu op naar AVD!
Over de volgorde van de examens, moet je je theorie hebben voordat je AVB mag doen? Of mag je die ook tussen AVB en AVD doen? Ben uiteraard in bezit van rijbewijs B, anders mag ik sowieso ook niet lessen

Heb afgelopen weekend mijn lesmotor op de grond gelegd. Waren bezig met de halve draai en ik had veel te weinig snelheid en voelde de motor gewoon iets te ver opzij kantelen. Reactie was mijn been aan de grond zetten en proberen de motor vast te houden, maar dat ding is zo zwaar :+ Enige wat ik kon doen was hem voorzichtig naar de grond begeleiden, eroverheen stappen en rechtop zetten... Hoor ik tegelijkertijd door het oortje: "Jij hanteert een bijzondere manier van afstappen" :$ De halve draai en 8tje draaien vallen echt wel tegen, durf nog niet zo schuin te gaan met de motor omdat ik bang ben om te donderen. De instructeur gaf aan dat je best krappe bochtjes kon draaien, maar het moet durven.
Gelukkig was het een les samen met een andere cursist die er ook weinig van bakte zodat ik me niet helemaal lullig voelde... Maar klote is het wel als het niet lukt. Maar goed ik heb ook pas 3 uur erop zitten. Bijzondere was overigens dat als ik moest draaien om het parcours nog een keer te doen lukte het me wel om de motor te draaien :/.

Ik kreeg van iemand een tip om dit te oefenen op een fiets/mountainbike, is dit echt een aanrader? Dus gewoon proberen rondjes te draaien op een fiets?

En damn, wat was het zaterdag warm :-( Ik had een spijkerbroek aan en dan het pak eroverheen, maar ik dacht dat ik kapot ging. Zon vol op de kop en vooral tijdens het wachten/instructie was het ontiegelijk warm... :-(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20
.Gertjan. schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:22:
[...]

Over de volgorde van de examens, moet je je theorie hebben voordat je AVB mag doen? Of mag je die ook tussen AVB en AVD doen? Ben uiteraard in bezit van rijbewijs B, anders mag ik sowieso ook niet lessen
Zolang je je theorie maar hebt voordat je opgaat voor het AVD-examen is het goed.
Ik kreeg van iemand een tip om dit te oefenen op een fiets/mountainbike, is dit echt een aanrader? Dus gewoon proberen rondjes te draaien op een fiets?
Ik kreeg dezelfde tip om het te oefenen op een scooter, nou laat je alvast zeggen; je hebt er helemaal niets aan. Een fiets of scooter is niet te vergelijken met een zware motor. Wellicht dat een schakelbrommer nog het meest in de buurt komt. Gewoon tijdens de lessen oefenen en dan komt het helemaal goed, gaat volgende les sowieso stukken beter, bij iedereen^^ :)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 13:19
beste tip die ik ooit gehad heb, en beste tip uberhaupt voor motorrijden vind ik, ver weg kijken! (kijken waar je heenwilt). als je een 8je moet draaien, kijk minimaal een halve bocht (dus over je schouder) naar opzij / achter..
Vraag anders aan je instructeur of hij in het midden wil gaan staan en met z'n opgestoken wijsvinger wil aangeven waar jij heen moet kijken..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 18:43
.Gertjan. schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:22:
[...]

Je mag zelfs al lessen zonder je B rijbewijs. Zolang je echter je theorie nog niet hebt mag je de openbare weg niet op. AVB mag je doen zonder je theorie, maar veel rijscholen (hier in de buurt tenminste) hebben als regel dat je eerst je theorie moet hebben voordat ze je inschrijven voor je AVB.
De halve draai en 8tje draaien vallen echt wel tegen, durf nog niet zo schuin te gaan met de motor omdat ik bang ben om te donderen. De instructeur gaf aan dat je best krappe bochtjes kon draaien, maar het moet durven.
Gelukkig was het een les samen met een andere cursist die er ook weinig van bakte zodat ik me niet helemaal lullig voelde... Maar klote is het wel als het niet lukt. Maar goed ik heb ook pas 3 uur erop zitten. Bijzondere was overigens dat als ik moest draaien om het parcours nog een keer te doen lukte het me wel om de motor te draaien :/.
Had ik in het begin ook heel erg, de halve draai en denkbeeldige acht waren bij mij ook de grootste struikelblokken. Wat bij mij heel erg scheelde is het kijken -langs- de pion heen, in plaats van naar de pion. Als ik naar de pion keek had ik het idee dat ik de bocht niet haalde, waardoor ik het gas terug nam en daardoor niet genoeg toeren maakte. Toen ik mezelf aanleerde om langs de pion heen te kijken ging het een stuk beter :)
Zoals Mevius ook zegt, is niet met elkaar te vergelijken. Een mountainbike van 15-20 kilo of een motor van 170 kilo is nogal een verschil, daarnaast zijn de banden natuurlijk ook compleet anders.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Maar het gevoel wat je moet krijgen is wel hetzelfde, afgezien van het gewicht.

• Mevius
soepah schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 10:56:
beste tip die ik ooit gehad heb, en beste tip uberhaupt voor motorrijden vind ik, ver weg kijken!
Heeft mij ook geholpen. Gewoon dat huis 200 meter verderop strak in de gaten houden of die geparkeerde auto inspecteren en denken; daar moet ik heen! Dan gaat de rest eigenlijk vanzelf. Raar maar waar.

[ Voor 3% gewijzigd door Mevius op 06-09-2011 11:24 ]

• Ora et Labora
En wat ik vind helpen is enorm tegenleunen, dan kun je je motor flink plat laten gaan zonder dat deze valt.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

De langzame oefeningen komen inderdaad vooral uit de heupen, als je dat bedoelt. Je bovenlichaam blijft dan ook rechtop.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

Mevius schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:23:
[...]

Heeft mij ook geholpen. Gewoon dat huis 200 meter verderop strak in de gaten houden of die geparkeerde auto inspecteren en denken; daar moet ik heen! Dan gaat de rest eigenlijk vanzelf. Raar maar waar.
Maar het is niet heel intuïtief. Omdat ik het gevoel heb dat de motor vooruit rijdt wil ik vooruit kijken. Opzij of achterom is in mijn ogen "eng" omdat ik dan niet weet wat er voor me gebeurt.

Dat ik niet op de pylon moet letten heb ik al proefondervindelijk ondervonden :D Bij de slalom pakte ik 3 pylonen mee :D

De instructeur gaf me aan dat ik over mijn schouder moest kijken, maar dat voelt als je motor daar nog niet heen gaat wel behoorlijk eng aan. Maar is denk ik een kwestie van oefenen.

Ook het weten hoever je kunt met een motor zonder te vallen is belangrijk. Op een gegeven moment zette hij me achterop en liet hij me mijn armen spreiden en ging zo rondjes draaien. Hij merkte dat ik probeerde tegen te leunen en merkte direct dat ik dus wat bang was.

Ik denk dat het vooral oefenen, oefenen en nog eens oefenen is.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mevius schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 11:23:
[...]

Klopt, werkt niet in elke bocht, omdat je soms gewoon niet kunt zien waar je heen gaat. Zoals een haarspeldbocht bijvoorbeeld, maar het werkt absoluut.

• KaWaReZ
haarspeldbochten en andere bochten heb je weer andere trucjes voor :)
Niet alleen om de bocht lekker aan te snijden, maar ook om je een veilige plek op de weg te "garanderen"

nog ff over automobilisten die je niet "registreren". Gebeurt vaak zat dat zelfs met OOGCONTACT (voor zover mogelijk met mn zonnebril op :+ ) je alsnog voor je flikker wordt gereden.

Hoe is t weer trouwens in NL?
hier is t elke dag 28-30 graden overdag met een zon die croma bak en braad overbodig maakt..
de wegen zijn hier vrij bagger (racers zijn hier in t nadeel), maar t verkeer hier is net zoals in het thuisland... allemaal vollidioten, voornamelijk de taxichauffeurs.
Voorderest zou ik hier best wel rond willen crossen met een allroad.
Rara in/op welk (ei)land ik zit... ze spreken hier spaans en uit een nabij land komen veel van onze medelanders :+

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het enige probleem wat ik dan heb met snelle bochten, is dat ik ze te veel ga afsnijden als ik te ver vooruit kijk. Voor mij is dat echt nog iets om aan te werken, voor ik (zoals laatst een motorrijder in de Eifel) een auto frontaal ram.

/\ Tenerife? Nou ja, iets algemener: een Canarisch eiland denk ik.

[ Voor 12% gewijzigd door DrivinUCrazy op 06-09-2011 12:37 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 16:37
KaWaReZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:34:
Rara in/op welk (ei)land ik zit... ze spreken hier spaans en uit een nabij land komen veel van onze medelanders :+
Gran Canaria? Sommige wegen waren daar, altans afgelopen mei, niet al te goed te noemen.

Ook lekker spannend daar om in de bergen te rijden, veel zand/grind in de bochten en auto's die overal rijden in blinde bochten behalve hun eigen weghelft.

[ Voor 19% gewijzigd door Maikel64 op 06-09-2011 12:42 ]

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• KaWaReZ
maspalomas :) gran cnaria.

te vroeg insturen is een beetje een "fout" die iedere (zeker beginnende) rijder maakt. Je moet jezelf forceren om laat/later in te sturen.
Te laat is ook weer niet goed :+,

• KaWaReZ
Maikel64 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:40:
[...]

Gran Canaria? Sommige wegen waren daar, altans afgelopen mei, niet al te goed te noemen.
had je daar eea gehuurd?

zit er over na te denken om ook wat te huren voor een dagje of twee, maar moet dan wel ff complete protectie hebben. (ik wil wel op een natuurlijke manier vervellen zegmaar :+ ). en t vrouwtje moet ook mee, hetzij op een eigen fiets, maar die kan niet als een mongool rijden (zoals ze hier over t algemeen doen). En bij mij achterop staat ze al doodsangsten uit :+

De taxi is best limiterend in je bewegingen zegmaar... paar euro heen , paar euro terug... en das 3 km. voor een ritje van 10km heb je al een scootertje voor een dag :+

• Maikel64
KaWaReZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:45:
[...]

had je daar eea gehuurd?

zit er over na te denken om ook wat te huren voor een dagje of twee, maar moet dan wel ff complete protectie hebben. (ik wil wel op een natuurlijke manier vervellen zegmaar :+ ). en t vrouwtje moet ook mee, hetzij op een eigen fiets, maar die kan niet als een mongool rijden (zoals ze hier over t algemeen doen). En bij mij achterop staat ze al doodsangsten uit :+

De taxi is best limiterend in je bewegingen zegmaar... paar euro heen , paar euro terug... en das 3 km. voor een ritje van 10km heb je al een scootertje voor een dag :+
Nope, alleen een auto. Maar dat was al spannend genoeg door die bergen.

• _Apache_

_Apache_

For life.

KaWaReZ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 12:34:
haarspeldbochten en andere bochten heb je weer andere trucjes voor :)
Niet alleen om de bocht lekker aan te snijden, maar ook om je een veilige plek op de weg te "garanderen"
Inderdaad, de rijder die me inhaalde op de weg naar boven toe deed het niet heel subtiel. Of hij de afdalende motorfiets totaal niet heeft gezien weet ik niet, krijg de indruk dat hij niet keek (en het dus niet geregistreerd had).. Dan maar buitenom :+

YouTube: Stelvio - YouTube

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Hmmm..... Steigend verkeer gaat vóór in dat soort situaties maar NIET op díe manier :o

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mphilipp schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:04:
[...]
Hoef je dan niets te doen aan het glas dat ik je koplamp zit/zat? Die zijn toch helemaal niet geschikt voor projector? Tenminste, die gewone glazen zijn gemaakt om het licht op een bepaalde manier te verspreiden/bundelen (of wat dan ook) en zo'n projector wil dat weer zelf doen. Niet elke motor is hetzelfde natuurlijk, dus bij de ene kan het zonder meer, maar anderen (zoals de mijne) hebben glas dat gewoon niet geschikt is voor een projectorlamp. Vandaar mijn vraag.
Valt wel mee, ik heb al een paar keer het glas dr vanaf getrokken en een lamp met alleen de reflector aangezet en dan verschilt het lichtbeeld nauwelijks van met glas, het mist hoogstens wat in de breedte.
Het glas doet iig maar heel weinig en hoe dichter die projector dr tegenaan zit, hoe minder het doet.
Helder glas dr voor is zonder meer beter, maar een projector achter ribbelglas is al een heel stuk strakker dan halogeen of xenon achter ribbelglas.

Xenon in een halogeen projector duwen gaat meestal vrij aardig, in een gewone koplamp verschilt het heel erg per lamp, wat ik dr tot nu toe van gezien heb heb je het beste resultaat bij ronde koplampen.

leeg

Verwijderd

4x2 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:37:
[...]
Xenon in een halogeen projector duwen gaat meestal vrij aardig, in een gewone koplamp verschilt het heel erg per lamp, wat ik dr tot nu toe van gezien heb heb je het beste resultaat bij ronde koplampen.
Het verschilt vooral per vorm van halogeen. In mijn F650GS had ik een H4 (groot+klein in 1 lamp), en daar ging het lichtbeeld niet echt op vooruit. Nu in mijn 800GS heb ik 2x H7 (apart), en dat lichtbeeld is echt ongelofelijk strak en netjes..

Je hoort wel vaker dat het bij bepaalde vormen halogeen een stuk preciezer komt. Natuurlijk is alles ook afhankelijk van de kwaliteit van de reflector initieel, maar dan had je meestal met halogeen ook al een shitbeeld, dat veranderd niet veel als je er xenon in zet (op m'n bovenste opmerkingen na).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 18:03 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:33

_Erikje_

Tweaker in Spanje

* _Erikje_ kan zich aanmelden bij de gevallen motorrijdersclub

Vorige week woensdag ben ik met de autotrein naar Oostenrijk gegaan om daar verder te rijden naar de bekende passen en het Gardameer. Heerlijk gereden tot zondag want toen pleurde het de hele dag. Gezien de vooruitzichten niet snel verbeterde had ik de beslissing genomen om naar huis te gaan. Hotel geboekt in Stuttgart en mijn spullen gepakt om te gaan rijden.

Onderweg even wat gedronken en het was behoorlijk nat. Ik rij 500m en moet zo'n heerlijke doordraaier op richting snelweg. Bij het aanremmen voor de bocht, ga ik met 50km/u onderuit.... ;w ik schiet de vangrail op, motor glijdt zo'n 30m verder. Lopen vloeken en tieren, mijn motor opgepakt samen met een aardige Zwitser en de schade opgenomen. Gelukkig is het alleen wat kuipwerk, clip-on, etc... En mijn geliefde rugtas :'( :+

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1738572/DSC00905.JPG

150 km voor Stuttgart kom ik er bij een plasstop achter dat ik olie lek :+ Even met ducttape geMacgyverd en verder gereden.

• DECOY88
(overleden)
_Erikje_ schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 18:51:
* _Erikje_ kan zich aanmelden bij de gevallen motorrijdersclub

Vorige week woensdag ben ik met de autotrein naar Oostenrijk gegaan om daar verder te rijden naar de bekende passen en het Gardameer. Heerlijk gereden tot zondag want toen pleurde het de hele dag. Gezien de vooruitzichten niet snel verbeterde had ik de beslissing genomen om naar huis te gaan. Hotel geboekt in Stuttgart en mijn spullen gepakt om te gaan rijden.

Onderweg even wat gedronken en het was behoorlijk nat. Ik rij 500m en moet zo'n heerlijke doordraaier op richting snelweg. Bij het aanremmen voor de bocht, ga ik met 50km/u onderuit.... ;w ik schiet de vangrail op, motor glijdt zo'n 30m verder. Lopen vloeken en tieren, mijn motor opgepakt samen met een aardige Zwitser en de schade opgenomen. Gelukkig is het alleen wat kuipwerk, clip-on, etc... En mijn geliefde rugtas :'( :+

[afbeelding]

150 km voor Stuttgart kom ik er bij een plasstop achter dat ik olie lek :+ Even met ducttape geMacgyverd en verder gereden.
zonde -O- gelukkig voornamelijk wat krassen nieuwe knipper en een koppelingsdeksel en je kan weer verder. misschien van de winter een ander kleurtje erop O-)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

4x2 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 17:37:
[...]
Die oude RT's hebben een vierkante lamp. Let er maar eens op; als je er een ziet met Xenon valt dat op door de irritante lichtvlek. Bij de meeste auto's met El Cheapo kit ook. Vreselijk gezicht. En hoe blauwer, hoe beter...denken ze. Zo ziet iig iedereen dat ze Xenon hebben (dus een dure auto... 8)7 ). Helaas...hoe blauwer, hoe minder lichtopbrengst.

Ik heb er nu zo'n Philips X-lampje in zitten en die geeft prima licht en is ook prima zichtbaar. De motor is wit, en ik heb running lights en aan de achterkant heb ik wat black scotchlite geplakt. Want hoe groot die BMW ook is (met koffers en al), in het donker is het slechts een minescuul rood pitje achter. Totaal onzichtbaar op een drukke snelweg. Vandaar die running lights en reflectie (achterop en zijkoffers). Gezien zijn politieverleden heeft ie op de kuip nog de contourstippen zitten. Als iemand me nu nog niet ziet, letten ze echt niet op en was ik al fucked from the word go... ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

frankivo schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 09:59:
[...]
Dat was niet helemaal het punt natuurlijk ;)
Wat dan? Als iemand geen motorvorm of hoe je het ook noemt verwacht in het verkeersbeeld, impliceer je dat je met een imbeciel te maken heeft die niet bedenkt dat je wel eens een motorfiets in het verkeer tegen kunt komen.

Misschien maar een StuKa hoorn op de motor monteren? :+

Verwijderd

charrel schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:19:
Zag die aap ook prima....
Autobestuurders moeten gewoon opletten en niet achteloos iets doen omdat ze in een kooitje zitten.
Volgens mij is de enige reden dat ze iets niet zien omdat ze gewoon niet goed kijken, of dat nu dan om fietsers gaat, motoren of je gewoon ergens loopt.
Leuk dat jij die aap ziet in een filmpje waarbij je eigenlijk al weet dat er iets mee aan de hand is (dat kon je uit de post wel opmaken) en dat een halve minuut duurt, maar het blijkt dat, puur wetenschappelijk gemeten, 42 procent van de mensen 'm niet ziet. Terwijl iedereen die hem wel ziet toch denkt dat het bijna niet te missen valt. Er zijn veel varianten van dit experiment gedaan en daaruit blijkt steeds hetzelfde: mensen die opletten en kijken zien iets dat recht voor hun neus gebeurt niet. Er zal maar een verwaarloosbaar klein deel van de mensen zijn die het ding niet gezien hebben omdat ze uberhaupt niet fatsoenlijk naar het filmpje hebben gekeken (iets waarvan ik niet ontken dat dat er ook nog eens bijkomt in het verkeer).

Of we het nu leuk vinden of niet, het is gewoon een realiteit dat 42 procent van de mensen het niet ziet. Nu zullen iets meer mensen motoren in het verkeer verwachten, maar zelfs als het maar een tiende van die 42% is die motorfietsen over het hoofd ziet heb je al een hoop ongelukken. Dan kan zo'n ding nog zo groot, paars of lichtgevend zijn: als je er niet naar op zoek bent is de kans dat je iets ziet substantieel kleiner. Gezien dat er helemaal niet zoveel motorfietsen rondrijden snap ik best dat mensen er niet continu naar aan het scannen zijn.
mphilipp schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 19:14:
Wat dan? Als iemand geen motorvorm of hoe je het ook noemt verwacht in het verkeersbeeld, impliceer je dat je met een imbeciel te maken heeft die niet bedenkt dat je wel eens een motorfiets in het verkeer tegen kunt komen.
Ik hoop toch dat je zelf wel snapt dat het ene niet uit het andere volgt. Mensen weten heus wel dat er motorfietsen in het verkeer rondrijden, maar dat is iets totaal anders dan ze ook op ieder moment verwachten. Het brein is nu eenmaal niet in staat om continu overal rekening mee te houden, al weet het dat met allerlei compensatietrucjes prachtig te verbergen.

Ik hoop dat ik genoeg benadrukt heb dat onachtzaamheid zeer zeker ook een factor is in het verkeer, maar dat zelfs mensen die wel kijken dingen gewoon over het hoofd kunnen zien.

Maargoed, ik raadt het volk dat me nu nog niet gelooft aan om The Invisible Gorilla eens te lezen, het boek van de onderzoekers van het gorillafilmpje. Dan zul je zelf lezen dat de waarheid bijna letterlijk ongelooflijk is.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

De eerste keer dat ik dat filmpje met de aap zag, zag ik de aap niet... maar toen reed ik nog geen motor ;) Wel wist ik naast het aantal passes van het team in wit ook alle cupsizes en schoenmaten te noemen... :P That said, in het verkeer nog nooit iets over het hoofd gezien.. voor zover ik weet natuurlijk ;) Ik ben dan ook niet met één specifieke taak bezig (zoals op het witte team letten) maar probeer alles wat er om me heen gebeurt te registreren...
Zo hee, lekker windje. Prima tijd neergezet naar kantoor met wind mee. Vanmiddag buffelen met wind tegen op de naked..

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
JanPedaal schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:04:
De eerste keer dat ik dat filmpje met de aap zag, zag ik de aap niet... maar toen reed ik nog geen motor ;) Wel wist ik naast het aantal passes van het team in wit ook alle cupsizes en schoenmaten te noemen... :P That said, in het verkeer nog nooit iets over het hoofd gezien.. voor zover ik weet natuurlijk ;) Ik ben dan ook niet met één specifieke taak bezig (zoals op het witte team letten) maar probeer alles wat er om me heen gebeurt te registreren...
Zo hee, lekker windje. Prima tijd neergezet naar kantoor met wind mee. Vanmiddag buffelen met wind tegen op de naked..
Dat wil nog wel eens afleiden in het verkeer O-)

iRacing Profiel

• Mevius
frankivo schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:31:
[...]

Dat wil nog wel eens afleiden in het verkeer O-)
De maat cupsize en mate van afleiding lopen evenredig op :P

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Mevius schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:33:
[...]

Ik dacht altijd dat dat een kwadratisch verband was :o

No signature required.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat vraagt om een onderzoek. Ik wil me wel aanmelden als proefpersoon. :P

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Mevius schreef op woensdag 07 september 2011 @ 09:33:
[...]
Wat dat betreft zijn die Axe-posters een goede toevoeging aan de verkeersonveiligheid..
Afbeeldingslocatie: http://www.funny-city.com/elements/3898_23366_big.jpg

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• Mevius
JanPedaal schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:12:
[...]

Wat dat betreft zijn die Axe-posters een goede toevoeging aan de verkeersonveiligheid..
[afbeelding]
Ik zie geen Axe? :S

5...4....3....2...1... Ahh ik zie het, het is een reclame voor Axe. :9

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DrivinUCrazy schreef op woensdag 07 september 2011 @ 10:09:
Dat vraagt om een onderzoek. Ik wil me wel aanmelden als proefpersoon. :P
Wat is jouw cupsize dan? :+

Oslik blyat! Oslik!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Deze stond laatst een keer tijdens de spits bij Restaurant de Wouwse Tol langs de snelweg:

Afbeeldingslocatie: http://www.transport-online.nl/site/images/nieuws/2010/mrt/honkemuller_002.jpg

Oh nee, het was deze :+

Afbeeldingslocatie: http://www.transport-online.nl/site/images/nieuws/2010/mrt/honkemuller_001.jpg

Was echt levensgevaarlijk!

20*350ZO45°

• Mevius
Hehe :D

Ff proberen back ontopic te komen. Ik heb een 'probleem' met mijn motor.

Als ik met de handjes los probeer te rijden heeft de motor een gigantische afwijking naar rechts en moet ik behoorlijk naar links gaan hangen om vooruit te gaan.

Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn, en begin niet meteen met krom frame want dat kan ik niet fixen :P .

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Kijk eens hoe je voorvork "uitgelijnd" staat, net zoals je fiets vroeger. Soms willen de kroonplaten t.o.v. elkaar iets verdraaid staan.
In principe moet je gewoon rechtdoor gaan :P

Vaak bu'j te bang!

• Mafketel
wielen niet netjes erin gezet, aka uitgelijnd?
voorvork niet goed in zijn klemmen rond het balhoofd?

linker of rechterbeen veel zwaarder? Heel zwaar horloge :+

Overigens kun je hier uit opmaken dat met een klein beetje krom frame hier ook nog wel wat mee te spelen is.

• Mevius
-tom-562 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:02:
Kijk eens hoe je voorvork "uitgelijnd" staat, net zoals je fiets vroeger. Soms willen de kroonplaten t.o.v. elkaar iets verdraaid staan.
Wait wait, beginnersvragen heet dit topic hè. Hoe lijn je een voorvork uit? Ik heb mijn fiets nooit uitgelijnd vroeger tbh. Mijn auto wel maar dat laat ik altijd doen. :P
Dat is ook mijn principe :P
Mafketel schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:04:
wielen niet netjes erin gezet, aka uitgelijnd?
voorvork niet goed in zijn klemmen rond het balhoofd?
Wellicht het achterwiel wat er niet goed inzit na het ketting spannen door de vorige eigenaar.
linker of rechterbeen veel zwaarder? Heel zwaar horloge :+
Ik heb 'm altijd rechts hangen, dat zou het natuurlijk kunnen zijn :P
Overigens kun je hier uit opmaken dat met een klein beetje krom frame hier ook nog wel wat mee te spelen is.
Laten we het hopen, zonde om na 4 weken mijn eerste motortje alweer weg te moeten doen.

[ Voor 39% gewijzigd door Mevius op 07-09-2011 11:11 ]

Verwijderd

Waaide het toevallig niet erg hard? :+

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zou inderdaad beginnen met het controleren van je voorvork en van je achterwiel. Het lijkt mij persoonlijk er op dat een van je wielen niet helemaal recht er in staat (hoop ik voor je)

Zou er overigens zelf niet mee gaan lopen klooien als je er geen verstand van hebt. Dus eerst goed inlezen en dan pas mee klooien en anders kan je er misschien beter niet aan beginnen. En je zit op Tweakers, dus je motor wegdoen omdat hij het niet helemaal goed doet is natuurlijk geen optie. Gewoon lekker veel lezen en vragen en je komt er vanzelf achter wat het probleem is.

• Mevius
Oké ga ik dat dit weekend eens proberen. Achterwiel controleren moet lukken, voorvork nog geen idee maar zal er iig naar kijken.

Ik probeer eerst wel wat aan te klooien, hopelijk is het niet te mooi weer want dan heb ik meer zin in rijden dan sleutelen :P

• Maikel64
Mevius schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:09:
Ik heb 'm altijd rechts hangen, dat zou het natuurlijk kunnen zijn :P
Mijn motor had vroeger ook een afwijking. Totdat ik een van mijn benen op de tank liet rusten.

Bochten en alles gaan sindsdien opeens veel beter d:)b .

• winkelwagen
  • Laatst online: 30-01 20:34
-tom-562 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:02:
Heb je wel een throttle-control? Volgens mij is het bij BMW boxer-motoren zo dat wanneer je het gas loslaat door de manier waarop de motor gebouwd is, hij ook wat naar rechts trekt.

• ROFLASTC
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Mevius schreef op woensdag 07 september 2011 @ 11:09:
[...]

Wait wait, beginnersvragen heet dit topic hè. Hoe lijn je een voorvork uit? Ik heb mijn fiets nooit uitgelijnd vroeger tbh. Mijn auto wel maar dat laat ik altijd doen. :P
Ding op de bok iemand op de achterkant laten leunen en dan zelf de voorvork ferm van voor naar achter rammelen. Als je een tik hoort of voelt dan zijn je lagers gaar.

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 292 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.