DrivinUCrazy schreef op woensdag 08 september 2010 @ 09:06:
Hoewel het vrijwel zeker is dat ik dit jaar mijn rijbewijs niet meer ga halen, aangezien ik voor een periode naar het buitenland ga, blijf ik me wel oriënteren op de motorenmarkt.
Een motor moet uiteraard wel verzekerd worden. Bij welke verzekeringsmaatschappij hebben jullie goede ervaringen?
Ik zit hier momenteel zelf ook naar te kijken. Wat ik zoek is een WA, schadeverzekering opzittenden en kleding/helm.
Er zijn er in ieder geval een paar afgevallen:
- FBTO: om motorkleding mee te verzekeren (tot max 750 euro) moet je WA+ nemen, ben ik ruim 28 euro per maand kwijt, best veel voor een motor van 10 jaar oud.
- ASR: alleen mogelijk als onderdeel van een MultiZeker polis. Willen ze wel graag je maandsalaris en dergelijke weten, lijkt mij niet echt nodig voor een motorverzekering.
Verder heb ik nog gekeken naar Unive, KNMV en De Europeesche.
Bij Unive kom ik dan rond de 12 euro per maand uit, bij de Europeesche rond de 12 en bij de KNMV op 15. Bij Unive is kleding automatisch meeverzekerd tot 500, bij de Europeesche en KNMV is dit een extra dekking die een euro of 2 kost. Voordeel is wel dat je bij de KNMV zelf aan kunt geven wat de waarde van de kleding is. Zit hier aan te denken omdat mijn kleding wel iets meer heeft gekost dan 500 euro. Aan de andere kant is het natuurlijk maar de vraag of KNMV en de Europeesche meer dan 500 euro uitkeren als het spul een jaar oud is.
iemand anders nog suggesties of punten die het verschil kunnen maken?
Edit:
toch nog een paar fijne puntjes gevonden.
de europeesche wordt het ook niet, om een motor te verzekeren met meer dan 100pk moet je minimaal een jaar je rijbewijs hebben. Blijven Unive en KNMV over, al moet er bij Unive gekozen worden voor minimaal WA+ om de kleding meeverzekerd te krijgen. En opzich zou ANWB dan ook nog wel een optie zijn kom ik achter. Unive zou in dat geval 22 euries worden, ANWB zou ik uitkomen op 19 euro. KNMV blijft wel de goedkoopste, lees alleen nogal wisselende verhalen over de dienstverlening... ik twijfel nog even vrolijk verder...
[
Voor 15% gewijzigd door
Rupie op 08-09-2010 14:47
]