is leuk, maar dat snappen de 'minder begaafden' niet. Die gaan dus constant twijfelen hoe snel ze nu eigenlijk mogen. je ziet het nu ook al op bepaalde wegen waar de bewegwijzering niet op een duidelijk plaats staat: de helft rijdt te zacht.
De menselijk factor is idd niet veranderd. En dat geldt ook voor zijn klopvastheid, als je met 50km/h wordt aangereden doet dat nog net zo veel pijn. Zelfde voor inzittenden en ons motorrijders, ook al kan je 's nachts 'veilig' 180 op de snelweg, een crash zal veel vaker dodelijk aflopen. En dat is natuurlijk ongewenst, een eventueel ongeluk moet een bepaalde overlevingskans hebben. En dat zijn ook een redenen waarom op bepaalde plekken wordt vastgehouden aan bepaalde snelheden. Maar ook de technische factor speelt hierin mee (betere helmen, betere constructies in auto, etc.)_Erikje_ schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:59:
puur hypothetisch
wat te hard is is gespecificeerd op twee factoren:
- de menselijke factor
- de technische factor
de menselijke factor heeft te maken met, hoe snel een persoon kan reageren op een mogelijke dreiging
de technische factor heeft te maken met hoe het het voertuig kan remmen/etc op een bepaalde snelheid.
Dat de mens in de laatste 40 jaar niet is verbeterd is duidelijk. Maar met ABS/ESP/launch control is de techniek wel veel vooruit gegaan. Een daf remt lang niet zo goed als een lambo met keramische remschijven.
Mijn hypothese is dat bepaalde richtlijnen veroudert zijn, omdat de techniek vooruit is gegaan.
Ook is de reactietijd niet veranderd, en dat speelt een grote rol in het geheel.
Ik denk dat je jezelf in dat vet gedrukte regeltje wel eens aardig kunt vergissen ... Als je nou gezegt zou hebben dat een DAF niet bedoeld is om continue topprestaties te blijven leveren op remgebied je wél gelijk zou hebben._Erikje_ schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:59:
puur hypothetisch
wat te hard is is gespecificeerd op twee factoren:
- de menselijke factor
- de technische factor
de menselijke factor heeft te maken met, hoe snel een persoon kan reageren op een mogelijke dreiging
de technische factor heeft te maken met hoe het het voertuig kan remmen/etc op een bepaalde snelheid.
Dat de mens in de laatste 40 jaar niet is verbeterd is duidelijk. Maar met ABS/ESP/launch control is de techniek wel veel vooruit gegaan. Een daf remt lang niet zo goed als een lambo met keramische remschijven.
Mijn hypothese is dat bepaalde richtlijnen veroudert zijn, omdat de techniek vooruit is gegaan.
DAF XF .... gewicht vs. remafstand vs. Lambo ...... wint de DAF
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Please, please, please, laat de max.snelheid aub niet afhangen van 'betere' techniek terwijl nog steeds dezelfde debielen achter het stuur/op de motor zitten. Een van de grootste misvattingen is wel dat je met ABS beter remt. Je staat in veel gevallen misschien wel eerder stil, maar het DOEL van ABS is het onder controle houden van het voertuig onder zwaar remmen. Men heeft 'brake assist' moeten introduceren omdat mensen vaak de rem blijken los te laten vlak voor de crash. Onder andere Volvo kwam tot de conclusie dat in veel gevallen mensen helemaal niet geremd hadden. Dus nu MOET men haast wel allerlei foefjes introduceren om die malloten te helpen.Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:06:
[...]
Helaas wordt die grens enkel naar beneden bijgesteld terwijl de techniek steeds beter wordt.
Mijn stelling is dat het alleen maar gevaarlijker wordt. Picture this: een moderne Passat met adaptieve cruise control, brake assist, en lane assist kan dus 'bestuurd' worden door iemand die een krantje leest. Je hoeft niet eens meer gas te geven. Nou weet ik niet of VW ook al een systeem álà collision avoidance van Volvo heeft (waarschijnlijk wel) maar dan remt ie ook nog een keer vanzelf als er een kind oversteekt... Dat kan alleen maar fout gaan.
Ik ben niet tegen technologie, maar ga aub niet zeggen dat we dan maar 140 moeten gaan rijden, want er zitten nog zát idioten tussen met een 'oude' auto/motor en die hebben dus geen vangnet. Liever op termijn naar volledig door de computer bestuurde auto's, en dan natuurlijk allemaal tegelijk, anders heb je er nog steeds stoorzenders tussen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Dat was niet mijn betoog. Het ging er mij vooral om dat men zoveel regeltjes en uitzonderingen etc verzint, en zo betuttelt, dat die 'debielen' dus geen idee meer hebben wat ze aan het doen zijn.mphilipp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:48:
Please, please, please, laat de max.snelheid aub niet afhangen van 'betere' techniek terwijl nog steeds dezelfde debielen achter het stuur/op de motor zitten.
Met betere techniek bedoel ik overigens geen ABS, lane assist etc, maar krachtiger motoren en betere banden/remmen/schokdempers en zo, de reden dat een 40 jaar oude Daf een langere remweg heeft is echt niet de ABS van de moderne auto..
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
mischien kan de auto wel remmen. maar omdat ze abs enz. hebben denken ze dat hun niks kan gebeuren. al een aantal keer net aan momentjes gehad terwijl ik met iemand meereed die zat te bellen. zowel handsfree als handheld. even de offerte doorlezen enz. allemaal van die leuke dingen die je tegenwoordig naast het autorijden heb. vroeger reed je auto. en nu ben je aan het autorijden bellen krantjelezen en de weg zoeken via je navigatie.
en van dat laatste gaat er nog eens eentje via het dichte zijraam naar buiten. van die figuren die niet kunnen accepteren dat ze de afslag missen. dus vol in de ankers gaan om hem naar links te gooien. zonder ook maar iets aan te geven.
oftewel de snelheid kan zonder moeite omhoog maar dan moeten mensen wel echt autorijden en niet alles eromheen en een beetje autorijden erbij.
en van dat laatste gaat er nog eens eentje via het dichte zijraam naar buiten. van die figuren die niet kunnen accepteren dat ze de afslag missen. dus vol in de ankers gaan om hem naar links te gooien. zonder ook maar iets aan te geven.
oftewel de snelheid kan zonder moeite omhoog maar dan moeten mensen wel echt autorijden en niet alles eromheen en een beetje autorijden erbij.
Ik ben dit ten dele met jouw eens._Erikje_ schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 16:59:
Wanneer de techniek vooruit gaat dan moeten de richtlijnen mee, er vindt namelijk een evolutie plaats in technologie en dan kunnen de richtlijnen niet achterblijven.
Maar in het dagelijkse leven zien wij de vooruitgang in de technologie wel maar ook de technologie van jaren geleden. Zo lang mensen in oldtimers rijden kun je geen afstand nemen van de oude richtlijnen maar moet er een middenweg worden gevonden in het verenigen van de richtlijnen.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van een gemotoriseerd voertuig die tjokvol technologieën zit waardoor het voertuig sommige taken zelfs autonoom kan verrichten. Als bestuurder kun je daar lui van worden. Er zijn nu al veel mensen die zich een vals gevoel van veiligheid hebben aangemeten in hun voertuig omdat deze allerhande snufjes heeft en daar gaat het mis.
Ik was het dus eens met jouw hypothese maar omdat de hypothese niet strookt met de huidige samenstelling van gemotoriseerde voertuigen op de weg kan deze niet van toepassing zijn op de huidige situatie.
Hier nog een ander voorbeeld:
Piet heeft al 10 jaar zijn rijbewijs en koopt om de twee jaar een auto. Iedere auto die de andere opvolgt is beter uitgerust en Piet kan zich steeds minder bezorgd in het verkeer begeven want zijn auto 'rijdt mee'. Piet heeft twee jaar geleden een auto gekocht die zelf op de rijstrook kan blijven en zelf correcties op het stuur of gaspedaal kan uitvoeren. In twee jaar is Piet aan deze technieken gewend en wil uiteraard nooit meer anders.
Helaas voor Piet heeft zijn auto pech en de garage geeft hem een leenauto die niet gelijkwaardig is. De auto komt uit 1998 en is niet in het bezit van alle mooie snufjes die de auto van Piet wel heeft.
Piet maakt een ritje en rijdt 120km/h op de weg en het regent. Op een gegeven moment gaat het harder regenen en het water heeft meer moeite met het verlaten van het wegdek waardoor er zich kleine plassen vormen. 5 auto's voor hem gaat iemand vol op de rem waardoor er een kettingreactie ontstaat van automobilisten die steeds harden moeten remmen om op tijd tot stilstand te komen.
Piet moet ook maar hoe zal hij dit doen?
Piet heeft natuurlijk twee jaar lang in een auto gereden waar veel zaken op een zekere manier vanzelf gingen waardoor hij nu niet weet hoe de auto zal reageren bij een noodstop maar heeft wel ongeveer een halve seconde de tijd om te handelen (de tijd die je normaal ook hebt).
--------------------------
Ook een hypothese die misschien ver gezocht is maar zeker niet onrealistisch. In zekere zin stappen er dagelijks mensen in een voertuig waarvan zij niet met zekerheid kunnen weten hoe dit voertuig zich onder erbarmelijke omstandigheden zal reageren.
Ik heb mijn motorrijbewijs op een motor gehaald waar ABS op zat. Prachtig allemaal en ik heb mogen ervaren hoe dit er in het echt aan toe gaat maar na het behalen van mijn rijbewijs kreeg ik een andere motor.
Deze motor heeft helemaal geen technologisch hoogstaande snufjes. Gewoon 650CC verdeeld over 4 cylinders en die worden gevoed door 4carberateurs. Remmen geschied door een klauw die een remschijf grijpt zonder dat daar hulp bij zit, ik moet zelf knijpen en weten hoe hard. Een noodstop is gewoon een gevecht tussen mens en machine waarbij de uitkomst wordt bepaald door de ervaring die de bestuurder heeft en de kans van slagen die de omliggende situatie bepaalt.
Ik ben blij dat de richtlijnen zich grotendeels beperken tot de oude technieken.
Zo ik heb weer eens een stuk gereden op me Dominator heerlijk had al paar weken niet gereden omdat ik druk was / motor uit elkaar lag / kut weer was
Zo, we zijn weer terug. Na 12 dagen west Europa zijn we weer thuis, ruim 3000 km gereden en in totaal 9 landen aangedaan, samen met vriendin op de FZS600.
We zijn op de bonnefooi gaan rijden, als we het rijden zat waren op zoek naar een hotel. Je hebt soms wat pogingen nodig, maar tussen 5 en 10 keer per dag en je hebt een degelijke ( min. 2 sterren) hotel vooral ongeveer 40 euro pp. pn.
Motor heeft zich prima gehouden, probleemloos kunnen klimmen, dalen en nam zijn rol als pakezel best serieus.
Wel ga ik de voorremmen even nalopen, moet hard knijpen voor hij echt hard gaat remmen, en controleer de voorveren even. Deze hebben op de E25/A26 in België een flinke klap gehad op de snelweg, reedt tussen de 120 en 130 en leek een stuk lapwerk in de snelweg verhoogd te zijn. Voelde beide de klap door de fiets heenkomen.
Grimselpass is echt heel mooi om te doen, best rustig was het op de weg, vooral mooie uitzichten.
http://maps.google.nl/map...947,0.891953&ie=UTF8&z=11
Ook Stelvio gereden, erg mooi.
Kleine sfeer impressie.

Helaas wel op de A2 - bij thuiskomst - een tas verloren. Gelukkig geen waardevolle spullen, maar toch vervelend. Maandag even kijken wat de verzekering hier van vindt.
We zijn op de bonnefooi gaan rijden, als we het rijden zat waren op zoek naar een hotel. Je hebt soms wat pogingen nodig, maar tussen 5 en 10 keer per dag en je hebt een degelijke ( min. 2 sterren) hotel vooral ongeveer 40 euro pp. pn.
Motor heeft zich prima gehouden, probleemloos kunnen klimmen, dalen en nam zijn rol als pakezel best serieus.
Wel ga ik de voorremmen even nalopen, moet hard knijpen voor hij echt hard gaat remmen, en controleer de voorveren even. Deze hebben op de E25/A26 in België een flinke klap gehad op de snelweg, reedt tussen de 120 en 130 en leek een stuk lapwerk in de snelweg verhoogd te zijn. Voelde beide de klap door de fiets heenkomen.
Grimselpass is echt heel mooi om te doen, best rustig was het op de weg, vooral mooie uitzichten.
http://maps.google.nl/map...947,0.891953&ie=UTF8&z=11
Ook Stelvio gereden, erg mooi.
Kleine sfeer impressie.

Helaas wel op de A2 - bij thuiskomst - een tas verloren. Gelukkig geen waardevolle spullen, maar toch vervelend. Maandag even kijken wat de verzekering hier van vindt.
[ Voor 13% gewijzigd door _Apache_ op 10-09-2010 22:30 ]
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Leuk reisje nog beetje mooi weer gehad?
[ Voor 66% gewijzigd door haakjesluiten op 11-09-2010 00:26 ]
Ik heb er ook één op hoormphilipp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 07:23:
[...]
Die sticker moet er sowieso af. Beetje patsen met 'ik ben op de ring geweest'. Ja...om te kijken zeker...
En een vrachtwagen remt heeft zeker een 10 keer zo lange remweg omdat die veel zwaarder is? Ik denk dat je hier redelijk mee kunt vergissen op het moment dat je aan het bumperkleven bent bij een vrachtwagen met die daf.wimmel_1 schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:16:
[...]
DAF XF .... gewicht vs. remafstand vs. Lambo ...... wint de DAF![]()
Remafstand is nauwelijks afhankelijk van het gewicht, en ik kan uit ervaring vertellen dat zo'n sportwagen als een Lambo (in mijn geval dan een F430) best wel impressive hard remt.
Twee dagen miezer gehad. Het was niet echt regen, maar als je 4 uur rijdt word je echt wel nat.Crazyanz schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:25:
Leuk reisje nog beetje mooi weer gehad?
Voor de rest met ruim 20+ gehad, vooral in Italie en op de Süstenpass was het erg warm, ondanks dat er sneeuw lag. Heel veel geluk gehad dus.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
alle regels zijn maar vreemd als ze echt uitgevoerd worden.
http://www.infonegocio.com/xeron/bruno/yesno.html
Gezien de italiaanse ondertiteling heb ik al een idee waar dat filmpje vandaan komt, en in Italie kan je inderdaad beter rijden zoals ze in het filmpje laten zienDECOY88 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 18:19:
alle regels zijn maar vreemd als ze echt uitgevoerd worden.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Lekker dan; zou dit weekend met twee vrienden in duitsland gaan touren. Maar na zo'n 150km vond mijn achterband het nodig om onder me weg te glijden in een haarspelbochtje. Reed verder niet te hard ofzo; verwachte het ook totaal niet. Hij gleed ineens onder me weg.
Resultaat een behoorlijk bekraste kuip; afgebroken achterrem+voetsteun, ruitje gebarsten; en een deuk in mijn ego
Wel top van een duitse motorrijder die even stopte en ons naar een kennis van een kennis oid heeft begeleid waar mijn achterrem is gefixed!
Resultaat een behoorlijk bekraste kuip; afgebroken achterrem+voetsteun, ruitje gebarsten; en een deuk in mijn ego
Wel top van een duitse motorrijder die even stopte en ons naar een kennis van een kennis oid heeft begeleid waar mijn achterrem is gefixed!
Yamaha MT-09
Watvoor band was dat?
Jouw motor probeert je te vermoorden. Eerst de harde crash en nu dit weer...Bergie schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 21:38:
Lekker dan; zou dit weekend met twee vrienden in duitsland gaan touren. Maar na zo'n 150km vond mijn achterband het nodig om onder me weg te glijden in een haarspelbochtje. Reed verder niet te hard ofzo; verwachte het ook totaal niet. Hij gleed ineens onder me weg.
Resultaat een behoorlijk bekraste kuip; afgebroken achterrem+voetsteun, ruitje gebarsten; en een deuk in mijn ego![]()
And it goes BRAAAAAPP!
Je zou het bijna gaan denken ja
Yamaha MT-09
Hmm... zo'n achterband heb ik ook... En z'n voorganger zit voor...
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vandaag een suzuki DL1000 v-strom gekocht.... 
uit 2002....48k km
had er van de week al een flinke testrit op gemaakt, en was eigenlijk meteen verkocht..
heb nog geen foto's gemaakt
uit 2002....48k km
had er van de week al een flinke testrit op gemaakt, en was eigenlijk meteen verkocht..
[ Voor 19% gewijzigd door Mr. Detonator op 11-09-2010 22:58 ]
Een vrachtwagen staat net zo snel stil als een normale personenwagen.-DG- schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:25:
[...]
En een vrachtwagen remt heeft zeker een 10 keer zo lange remweg omdat die veel zwaarder is? Ik denk dat je hier redelijk mee kunt vergissen op het moment dat je aan het bumperkleven bent bij een vrachtwagen met die daf.![]()
Remafstand is nauwelijks afhankelijk van het gewicht, en ik kan uit ervaring vertellen dat zo'n sportwagen als een Lambo (in mijn geval dan een F430) best wel impressive hard remt.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Klopt, dat bedoelde ik ermee te zeggen.Gisae schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:22:
[...]
Een vrachtwagen staat net zo snel stil als een normale personenwagen.
steveman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:48:
Gauw wisselen voor MPR2 setje
Ik had eerst ook BT021..maar was daar niet tevreden over
Ik denk niet dat het aan de band heeft gelegen hoor. Ik had er eerder al bochtjes sneller en platter mee gedaan zonder het gevoel te krijgen dat ik te weinig grip zou hebben.steveman schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:48:
Het zal een beetje vuil of wat dan ook geweest zijn waar ik net een stukje op weg ben gegleden. Shit happens (alleen liever niet 2x per jaar
Yamaha MT-09
Welkom bij de StromtroopersMr. Detonator schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:58:
Vandaag een suzuki DL1000 v-strom gekocht....
uit 2002....48k km
Ik heb een 650 K7.
Zo, "lekker" weekendje weg op de motor...
Twee keer de K75 om laten kukelen, een keer bij een poging om het in een voortuintje in Enschede te manouvreren, de tweede keer op de boot van Den Helder naar Texel, ik was even vergeten dat na 3.5u door regen rijden zowel mijn laars als de bok glad waren. Glibber->plonk.
Gelukkig geen schade (beide keren nog de val kunnen vertragen, en die valbeugels doen hun werk), en snel genoeg overeind gekregen (eerste keer solo, tweede keer stond een omstander te helpen voor ik de kans had het zelf te proberen
).
Maar de echte nOObactie was het feit dat ik die eerste keer in Enschede zeker 20 minuten bezig was om hem de volgende dag na de valactie gestart te hebben. Heb van alles en nogwat, van sleutel tot accu zitte controleren. Totdat ik eens goed keek naar die rode knop rechts op het stuur
Hebben we dat ook eens meegemaakt en geleerd
Twee keer de K75 om laten kukelen, een keer bij een poging om het in een voortuintje in Enschede te manouvreren, de tweede keer op de boot van Den Helder naar Texel, ik was even vergeten dat na 3.5u door regen rijden zowel mijn laars als de bok glad waren. Glibber->plonk.
Gelukkig geen schade (beide keren nog de val kunnen vertragen, en die valbeugels doen hun werk), en snel genoeg overeind gekregen (eerste keer solo, tweede keer stond een omstander te helpen voor ik de kans had het zelf te proberen
Maar de echte nOObactie was het feit dat ik die eerste keer in Enschede zeker 20 minuten bezig was om hem de volgende dag na de valactie gestart te hebben. Heb van alles en nogwat, van sleutel tot accu zitte controleren. Totdat ik eens goed keek naar die rode knop rechts op het stuur
Oslik blyat! Oslik!
Die heb ik ook al even gehad. En in de hoop je wat n00bacties te besparen heb ik de volgende twee ook al gehad:dion_b schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:29:
Zo, "lekker" weekendje weg op de motor...
Gelukkig geen schade (beide keren nog de val kunnen vertragen, en die valbeugels doen hun werk), en snel genoeg overeind gekregen (eerste keer solo, tweede keer stond een omstander te helpen voor ik de kans had het zelf te proberen).
- Ik ga op de motor zitten, en ik start de motor. Motor start prima, ik wil wegrijden, koppeling in, naar zijn 1 en *poef* motor slaat af. Wel GVD! Dit riedeltje herhaalt zich zo'n 3 keer en wat blijkt: standaard staat nog uit, en de motor slaat automatisch af wanneer je hem in zijn 1 zet en de standaard staat nog uit
- Ik zet de motor uit, en wil hem verder steppen naar waar hij heen moet. Ik steppen, tok, motor wil niet verder? Achteruit proberen, maar na een x aantal centimeters wil hij weer niet verder
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Die vervloekte rode knop ook altijddion_b schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:29:
Totdat ik eens goed keek naar die rode knop rechts op het stuur
Mijn grootste n00bactie was wel het foutief inschaten van een helling in de eiffel. Aan komen rollen, moeten stoppen voor een doos die de grootste moeite had uit haar parkeerplaats te komen, voetje uit om op de grond te zetten, grond... grond?!? ow shit...
Ik had de motor goed vast bij het stuur zodat ik hem nog net weer rechtop kon trekken. Wel 8krpm zitten draaien, handvat loslaten kon niet.
[ Voor 51% gewijzigd door Gisae op 12-09-2010 19:40 ]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
MFMM vandaag. Was er nog iemand van hier? Echt lekker weer was het niet, maar toch leuk om even te gaan kijken
.
vanochtent tekort bloed in mijn alcohol en vanmiddag een verjaardag dus ik ben niet geweest. en vanaf 11 uur was het droog en zonnig in noord Holland.
M.a.w. meer veiligheidsmarge, en een dalend aantal verkeersslachtoffers...Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:06:
[...]
Helaas wordt die grens enkel naar beneden bijgesteld terwijl de techniek steeds beter wordt.
ik ben niet naar mfmm geweest was kats gaar en persoonlijk ben ik niet zoon fan van die hele grote meetings zit altijd wel een debiel tussen die stoer moet doen. Maar begreep dat er veel politie aanwezig was.
Yes, ik was er ook. Jammer genoeg geen actie in Amersfoort door de gereed staande politie. Los van wat burnen en een kleine drift of klein hopje weinig gezien. Wel mooi motors gekeken.Widow schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:13:
MFMM vandaag. Was er nog iemand van hier? Echt lekker weer was het niet, maar toch leuk om even te gaan kijken.
[afbeelding]
We hoorden later nog dat er iemand uit de groep waar we mee zijn heengereden onderuit was gegaan bij het afslaan (het was erg nat en hier en daar zag je erg veel olievlekken) en z'n sleutelbeen en z'n ego had gebroken.
Totaal 535 kilometer gereden vandaag.

[ Voor 10% gewijzigd door Exigence op 13-09-2010 01:26 ]
In Veenendaal stond meteen voor de Mac een Harley, met een gigantische olievlek er omheen, er liep zelfs een stroompje richting kolk. Werkelijk asociaal om daarmee rond te rijden, niet alleen een milieudelict, het is ook gevaarlijjk voor andere weggebruikers.Exigence schreef op maandag 13 september 2010 @ 00:45:
[...]
We hoorden later nog dat er iemand uit de groep waar we mee zijn heengereden onderuit was gegaan bij het afslaan (het was erg nat en hier en daar zag je erg veel olievlekken) en z'n sleutelbeen en z'n ego had gebroken.
Ik heb een dilemma,.. Ik wil graag een mooie kawa ZX-9R, maar die zitten qua prijs rond de 4 á 5k en dat geld heb ik nu niet. Zal ik nu eerst een andere motor kopen, om de tijd tot ik wél dat geld heb te overbruggen?
One's never alone with a rubber duck.
het 'seizoen' is bijna over. als je genoeg kan sparen in de winter voor een nieuwere motor, zou ik dat zeker doen.daaan schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:13:
Ik heb een dilemma,.. Ik wil graag een mooie kawa ZX-9R, maar die zitten qua prijs rond de 4 á 5k en dat geld heb ik nu niet. Zal ik nu eerst een andere motor kopen, om de tijd tot ik wél dat geld heb te overbruggen?
Anders moet je die goedkopere motor dan ook nog weer kwijtraken voordat je de kawa kan kopen.
Dat zal je toch echt zelf moeten bedenken...daaan schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:13:
Ik heb eind oktober een goedkope Diversion 600 gekocht, ondertussen ruim 15000 km mee gereden, dus bijna 1000 euro benzine ingegoten, 200 euro verzekering/wegenbelasting, 500 euro onderhoudskosten (alles behalve nieuwe band zelf gedaan) en 250 euro gereedschap. M.a.w. sparen voor een nieuwe gaat sneller als je tot die tijd gaat fietsen...
*Edit*: het hierboven genoemde "seizoen" maakt dit wel de ideale tijd om een motor te kopen
[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 13-09-2010 11:29 ]
Als je nu een motor wil: nu kopen, er geld insteken (slijtagedelen etc) en weer zien te verkopen met verlies over een tijdje en dan kijken of je genoeg overhoudt voor je droommotor...daaan schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:13:
Als je je droommotor wil: doorsparen.
Wise enough to play the fool
nope, prijzen zijn nu nog redelijk hoog. Tegen december zijn de prijzen op z'n laagst. in februari schieten de prijzen weer omhoog omdat het 'begint te jeuken' bij het volk.RemcoDelft schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:28:
[...]
Dat zal je toch echt zelf moeten bedenken...
Ik heb eind oktober een goedkope Diversion 600 gekocht, ondertussen ruim 15000 km mee gereden, dus bijna 1000 euro benzine ingegoten, 200 euro verzekering/wegenbelasting, 500 euro onderhoudskosten (alles behalve nieuwe band zelf gedaan) en 250 euro gereedschap. M.a.w. sparen voor een nieuwe gaat sneller als je tot die tijd gaat fietsen...
*Edit*: het hierboven genoemde "seizoen" maakt dit wel de ideale tijd om een motor te kopen
Ik was al vroeg wakker om op de fiets te stappen richting veenendaal. Naar mijn schuur gereden waar de motor in stalling staat en onderweg daarnaartoe begon het als een bezetene te regenen. Dus ik heb toen besloten niet te gaan ivm nat wegdek wat met circuitbanden gewoon niet slim is om te doen. Volgende keer beter hoop ik.Widow schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:13:
MFMM vandaag. Was er nog iemand van hier? Echt lekker weer was het niet, maar toch leuk om even te gaan kijken.
Zaterdag wel zoveel mogelijk gereden en zelfs even met de motor boodschappen gedaan bij informatique
Geldt dat seizoen w.b.t. prijzen vooral op de particuliere markt (marktplaats etc.) of ook de dealers/handelaars? Voor die laatste lijkt het me een kwestie van stallings- en financieringskosten en kom ik toch op max een krappe 200 euro rente voor 4 maanden voor een motor tot 10k.
Uitzondering hierop lijken me nieuwe motoren die mogelijk overjarig worden en dan niet meer vol weggezet kunnen worden ivm een nieuwere opvolger.
Waar gaat mijn redenering mank?
* Rukapul wil op korte termijn wat kopen. Gisteravond voor het eerst nog even een echt rondje getourd op de huurmotor (Suzuki Bandit) en dat was toch wel erg vermakelijk
Uitzondering hierop lijken me nieuwe motoren die mogelijk overjarig worden en dan niet meer vol weggezet kunnen worden ivm een nieuwere opvolger.
Waar gaat mijn redenering mank?
* Rukapul wil op korte termijn wat kopen. Gisteravond voor het eerst nog even een echt rondje getourd op de huurmotor (Suzuki Bandit) en dat was toch wel erg vermakelijk
geldt voor beide. Motorshops hebben het erg rustig in de winter en geven iets sneller korting als je in een rustige periode koopt omdat ze gewoon willen verkopen --> inkomsten nodig.
Na een handjevol rijlessen met verschillende rijders heb ik kunnen constateren dat de halve draai linksom voor de meesten makkelijker uit te voeren is dan dezelfde handeling rechtsom. Ik ben nieuwsgierig waarom.
Een van de redenen die ik van iemand hoorde, en mijn mond deed openvallen, had te maken met de invloed van de draaiing van de Aarde op de metalen in de motor. Het Corioliseffect dus. Hoewel geniaal bedacht is het natuurlijk complete onzin.
Iemand hier die dezelfde ervaring heeft en wel weet waarom het zo is/lijkt te zijn?
Een van de redenen die ik van iemand hoorde, en mijn mond deed openvallen, had te maken met de invloed van de draaiing van de Aarde op de metalen in de motor. Het Corioliseffect dus. Hoewel geniaal bedacht is het natuurlijk complete onzin.
Iemand hier die dezelfde ervaring heeft en wel weet waarom het zo is/lijkt te zijn?
[mening]SH4D3H schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:29:
Na een handjevol rijlessen met verschillende rijders heb ik kunnen constateren dat de halve draai linksom voor de meesten makkelijker uit te voeren is dan dezelfde handeling rechtsom. Ik ben nieuwsgierig waarom.
onzin, allebei even eenvoudig, maar meestal wordt linksom eerder en vaker geoefend, en ook de achtjes enzo doe begin je allemaal linksom meen ik.
allemaal gewenning.
[/mening]
Gokje: bij de halve draai gebruik je de achterrem om het aandrijfsysteem strak te trekken. Als je linksom draait heb je minimaal gewicht op je rechtervoet, dus maximale controle. Rechtsom scharnier je als het ware om je rechtervoet, dus meer gewicht, dus moeilijker om nauwkeurig die pedaal te bedienen.
Oslik blyat! Oslik!
Juistem, en datzelfde geldt ook voor het constant houden van het gasdion_b schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:36:
Gokje: bij de halve draai gebruik je de achterrem om het aandrijfsysteem strak te trekken. Als je linksom draait heb je minimaal gewicht op je rechtervoet, dus maximale controle. Rechtsom scharnier je als het ware om je rechtervoet, dus meer gewicht, dus moeilijker om nauwkeurig die pedaal te bedienen.
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Het lijkt me eerder dat het komt omdat wij hier rechts op de weg rijden. Met de auto/fiets/scooter/etc draai je toch ook vrijwel altijd linksom als je gaat keren op de weg. Rechtsom draaien is iets dat je op straat gewoon niet vaak doet, motorrijder of niet.
Conclusie, iedere motor voorzien van een gas-, rem-, koppelingshendel aan beide kanten van het stuur en schakel- en rempedaal ook
.
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
gevoelsmatig draai ik ook makkelijker linksom dan rechtsom en dat heeft bij mij niks te maken met alle hendeltjes en pedaaltjes.
Ik heb dat namelijk op de fiets ook. Ik ga allebei de kanten net zo hard door de bocht, alleen linksom lijkt gewoon makkelijker.
Ik heb dat namelijk op de fiets ook. Ik ga allebei de kanten net zo hard door de bocht, alleen linksom lijkt gewoon makkelijker.
Ik heb nog nooit verschil gemerkt.. maar mijn hersens zijn het ook gewend om aan beide kanten van de weg te kunnen rijden, dus misschien zit er wel wat in die theorie..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
* Wormaap draait juist makkelijker naar rechts 
En dat vond m'n instructeur ook al raar
En dat vond m'n instructeur ook al raar
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ziet er altijd vreemd uit, grote mensen op kleine motoren, terwijl een VFR800 toch echt niet klein is.Widow schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:13:
[afbeelding]
Ik zal eens een fotootje laten maken als ik op een R6 zit, dat lijkt echt nergens op
Wellicht om dezelfde reden waarom sommige mensen makkelijker linksom pootje over op schaatsen, bochten maken op een snowboard, halfpipe skateboarden etc etc dan andere mensen...SH4D3H schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:29:
En dan laat ik links- of rechtshandigheid buiten beschouwing (maar dat zal er misschien ook mee te maken kunnen hebben).
Ik ben rechtshandig.
Voorkeur voor rechterbochten, zowel motor, snow/skateboard als pootje over met schaatsen/skates.
(ijs)hockeystick de rechterhand laag.
Rechtsvoor met snowboarden/skateboarden (buik dus naar de binnenbocht welke eigenlijk makkelijker is).
Maak er maar wat van....
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Tsjah .... En daar sta je dan met je GS ...
och, de meeste supersports waren daar op dat plekje niet eens gekomen
Ik heb op een GS1150adventure weleens de cardan van binnen kapot gezien, maar dit?wimmel_1 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:43:
[afbeelding]
Ben je ermee gaan trialrijden?
Is de gebroken kardan de oorzaak of het gevolg van het vallen? Ziet er erg bizar uit iig!wimmel_1 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:43:
Het paadje ziet er niet zo ruig uit. Tenminste...het deel dat je ziet. Maar goed, er zitten ook geen vreselijke offroad banden op, dus het was zo te zien geen 'Dakar etappe'. What the fuck happened?
[edit]wtf: is de triangel van de voorwielophanging ook verrot? Het blok hangt er een beetje raar bij nou... Owwww...ik hoop maar dat je goed verzekerd bent...
[ Voor 44% gewijzigd door mphilipp op 13-09-2010 23:54 ]
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Mwah, bij gevallen als dit wil BMW misschien ook nog wel loyaal zijn. WTF een cardan door midden
lol ze zeggen wel eens dat er van alles kapot kan aan een bmw behalve de cardan. Niets is onmogelijk blijkt maar weer 
Ik heb me trouwens opgegeven voor offroad dag bij Arjan Brouwer. Meer mensen die hier naar toe gaan?
Ik heb me trouwens opgegeven voor offroad dag bij Arjan Brouwer. Meer mensen die hier naar toe gaan?
[ Voor 30% gewijzigd door haakjesluiten op 14-09-2010 01:04 ]
ik neem bochten naar links ook beter (natuurlijker) dan naar rechts..SH4D3H schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:29:
heb jaren geleden ooit iets gelezen hierover.....en dat had niks met de draaiing van de aarde te maken
weet het niet meer exact..maar volgens mij lag het eraan welke hand/arm in een bocht het verste van het asfalt verwijderd is....hier ''controleer'' je de motor mee...
met die hand duw je je motor de bocht in/door de bocht laat maar zeggen.....en bij mij is dat dus rechts
linkshandigen zullen rechter-bochten dus wat makkelijker/natuurlijker kunnen nemen
[ Voor 3% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-09-2010 01:20 ]
ik ben rechts maar ik vind rechtse bochten altijd net iets beter lopen. Zal allemaal wel in het koppie zitten.
misschien dat benigheid er ook mee te maken heeft?
Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.
Auw, dat gaat grof knaken kosten vrees ik....wimmel_1 schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:43:
[afbeelding]
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Dit heeft te maken met je dominante oog. Je kijkt altijd makkelijker/anders een linker/rechterbocht door doordat je ene oog dominanter is dan je andere oog. Doordat je anders kijkt voelt de bocht anders en ga je wat voorzichtiger langzamer.Mr. Detonator schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 01:14:
[...]
ik neem bochten naar links ook beter (natuurlijker) dan naar rechts..
heb jaren geleden ooit iets gelezen hierover.....en dat had niks met de draaiing van de aarde te maken
weet het niet meer exact..maar volgens mij lag het eraan welke hand/arm in een bocht het verste van het asfalt verwijderd is....hier ''controleer'' je de motor mee...
met die hand duw je je motor de bocht in/door de bocht laat maar zeggen.....en bij mij is dat dus rechts
linkshandigen zullen rechter-bochten dus wat makkelijker/natuurlijker kunnen nemen
Het zit dus inderdaad in je hoofd (oog
Wikipedia: Oogdominantie
[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 14-09-2010 10:14 ]
Voor diegene die reageerden op die foto van die GS: 't Niet mijn fiets en/of foto ..... Rijd zelf op een SS en zoals Charrel al terecht opmerkte kom je daar niet mee op dat soort paden 
En Hell .... m'n haar is óók véél korter dan van die gast
En Hell .... m'n haar is óók véél korter dan van die gast
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 14-09-2010 10:15 ]
Niet helemáál een bospad (ook niet het ergste dat ik heb gereden, wel het ergste dat ik op de foto heb gezet) en niet écht een SS, maar tochwimmel_1 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:14:
Voor diegene die reageerden op die foto van die GS: 't Niet mijn fiets en/of foto ..... Rijd zelf op een SS en zoals Charrel al terecht opmerkte kom je daar niet mee op dat soort paden
En Hell .... m'n haar is óók véél korter dan van die gast![]()
Toen ik na 20km zand-, grind- en blubberpad erachter kwam dat de 'weg' waar ik op zat niet dóór dat nationaal park heenging, maar in het midden stopte heb ik even getwijfeld aan de navigatie
Toen bleek dat'ie dat paadje daadwerkelijk kende, en me 20km geleden al had kunnen vertellen dat het ging ophouden wist ik dat het toch aan mij lag (en dan voornamelijk aan het feit dat't me niet zoveel boeide, want het was een machtig mooi park)
De motor draaien in doorweekt gras was nog'n ervaring op zich. Een sport-/tourbandje is daar namelijk niet voor bedoeld
Poging 1 om weg te komen: Motor slaat af omdat de band zich vastbijt in de blubber.
Poging 2: Veel gas en langzaam de koppeling laten komen, band graaft zich in en ik kom niet van m'n plek
Poging 3: Koppeling in, heen- en weerwiebelen en bij voldoende momentum gas erop en koppeling laten komen, motor gaat bijna op z'n kant, gooit kilo's modder naar de achterkant en komt uiteindelijk los
Dan is grind ineens een prima ondergrond
Wormaap schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:15:
[...]
Toen ik na 20km zand-, grind- en blubberpad erachter kwam dat de 'weg' waar ik op zat niet dóór dat nationaal park heenging, maar in het midden stopte heb ik even getwijfeld aan de navigatie
Toen bleek dat'ie dat paadje daadwerkelijk kende, en me 20km geleden al had kunnen vertellen dat het ging ophouden wist ik dat het toch aan mij lag (en dan voornamelijk aan het feit dat't me niet zoveel boeide, want het was een machtig mooi park)
De motor draaien in doorweekt gras was nog'n ervaring op zich. Een sport-/tourbandje is daar namelijk niet voor bedoeld
Poging 1 om weg te komen: Motor slaat af omdat de band zich vastbijt in de blubber.
Poging 2: Veel gas en langzaam de koppeling laten komen, band graaft zich in en ik kom niet van m'n plek
Poging 3: Koppeling in, heen- en weerwiebelen en bij voldoende momentum gas erop en koppeling laten komen, motor gaat bijna op z'n kant, gooit kilo's modder naar de achterkant en komt uiteindelijk los
Dan is grind ineens een prima ondergrond
Ik zag op enig moment ook dat ze hele andere kentekens hebben...wimmel_1 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 10:14:
Maar ik vraag me toch ernstig af wat er gebeurt is. Dat zomaar die kardan spontaan in 2en breekt is wel bijzonder. Die dingen kunnen kapot, maar niet zomaar op die manier. Volgens mij is er wel eea aan vooraf gegaan. Misschien is ie als een idioot over een paar bulten gerost ofzo. Dan moet die arme kardan lekker die 250kg (ex.berijder enzo) gaan opvangen...
btw is dat paadje op de foto met zo'n beetje elke motor goed te doen. Gravel- en zandpaden zijn in principe geen probleem, zolang het maar niet te diep wordt.
[ Voor 10% gewijzigd door mphilipp op 14-09-2010 13:34 ]
Exact de reden waarom offroad (allroad?) fietsen geen cardan hebben, ik heb zelf een Guzzi V65TT, ook met cardan en dat ding is simpelweg niet gemaakt voor de belastingen bij wisselende hoeken. Ik ben wel benieuwd hoe de cardan van de nieuwe Super Tenere gaat presteren...mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:
[...]
Ik zag op enig moment ook dat ze hele andere kentekens hebben...
Maar ik vraag me toch ernstig af wat er gebeurt is. Dat zomaar die kardan spontaan in 2en breekt is wel bijzonder. Die dingen kunnen kapot, maar niet zomaar op die manier. Volgens mij is er wel eea aan vooraf gegaan. Misschien is ie als een idioot over een paar bulten gerost ofzo. Dan moet die arme kardan lekker die 250kg (ex.berijder enzo) gaan opvangen...
Verwijderd
Ik wil deze winter ook een nieuwe motor gaan halen, nadat ik al 1,5 jaar zonder zit word het toch echt eens tijd voor een tweewieler
Hiervoor had ik een F650 GS (2001), ideale leerfiets, gekocht toen ik 18 was, 80.000km en 3 jaar later verkocht. Ik wilde eigenlijk upgraden naar de 800 GS, dat lijkt me echt de mooiste fiets ooit, niet te zwaar, wel power, en een mooie combinatie tussen off- en on-road (een mooie allroad dus). Echter heb ik daar nu de centen niet voor omdat ik op mezelf ben gaan wonen, en wil ik eerst ff goed leren offroaden (beetje zonde om dat te leren op een motor van 10k). Dussssss, heb ik al een uitgebreide voor selectie gehad, en twijfel ik eigenlijk nog tussen deze twee:
Yamaha TTR600

Honda XR600(R)

heel erg aan elkaar gewaagd.. Het budget is 2000 euro (MAX
), omdat ik gewoon -niet- meer wil uitgeven aan een ragfiets. Afgevallen door redenatie zijn al:
Suzuki DR Big (te lomp)
Suzuki DR 650 (te lief)
Honda Transalp / Dominator / Africa (teveel kuip / lomp)
Yamaha XTZ750 (te lomp)
Yamaha XT600 (TTR600 heeft betere vering + meer torque).
Kawasaki (merk heeft slechte rep bij mij)
Welke gaat het worden
Yamaha TTR600

Honda XR600(R)

heel erg aan elkaar gewaagd.. Het budget is 2000 euro (MAX
Suzuki DR Big (te lomp)
Suzuki DR 650 (te lief)
Honda Transalp / Dominator / Africa (teveel kuip / lomp)
Yamaha XTZ750 (te lomp)
Yamaha XT600 (TTR600 heeft betere vering + meer torque).
Kawasaki (merk heeft slechte rep bij mij)
Welke gaat het worden
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 14:58 ]
Dat is dus echt geen keuze he.
Verwijderd
Ik heb het plaatje van de XR600 iets veranderd zodat hij er niet zo saai uitziet.. Maar verklaar, wat zou jouw keuze zijn?komkommer schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:46:
Dat is dus echt geen keuze he.
Ik hoorde dat het subframe (achter) van de TTR niet zo goed was, en daarom neig ik naar de Honda XR..
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 15:02 ]
Een dominator te lomp? leg uit? Zijn prima fietsen 167KG nat lekker simpel. ik zie het lompe even niet
(maarja ik rij dan zelf ook ook dominator, om precies dezelfde reden als jij trouwens. Rag fiets om offroad op te leren maar daarnaast rijd een dominator op de weg ook nog redelijk relaxed wat bij beide fietsen van jouw keuze dan weer minder is)
Maar als je gaat kiezen tussen een TTR600 en de XR600 dan zou ik persoonlijk toch de TTR600 pakken. Puur omdat die echt premium vering gebruikt (ohlins). Motorisch zijn de TTR en XR ongeveer gelijk allebei super betrouwbaar en rond de 45pk.
Dat over dat subframe is alleen van toepassing al zou je er een reis mee maken en veel bagage achterop knopen. Maar zelfs dat is te verhelpen er zijn mensen die een ritje rond de wereld op een ttr hebben gemaakt.
Maar als je gaat kiezen tussen een TTR600 en de XR600 dan zou ik persoonlijk toch de TTR600 pakken. Puur omdat die echt premium vering gebruikt (ohlins). Motorisch zijn de TTR en XR ongeveer gelijk allebei super betrouwbaar en rond de 45pk.
Dat over dat subframe is alleen van toepassing al zou je er een reis mee maken en veel bagage achterop knopen. Maar zelfs dat is te verhelpen er zijn mensen die een ritje rond de wereld op een ttr hebben gemaakt.
[ Voor 16% gewijzigd door haakjesluiten op 14-09-2010 15:07 ]
Ik geloof niet dat er goede TTR600's te koop zijn voor 2000,-?
Ik ook niet maar dat vroeg die niet hij vroeg alleen welke van de twee motoren wij zouden kiezen
Verwijderd
De dominator is 10kg zwaarder, en heeft een kortere veerweg, de TTR is gewoon echt meer offroad, en ik wil mezelf wat die kant op dwingen, zodat ik offroad leer rijden, en niet 10.000km aan het rijden ben on-road, want dat kan ik al 
En jawel hoor: http://link.marktplaats.nl/365469645
(maar dat is hier niet het probleem)
Het valt mij nog enorm mee wat je kunt krijgen voor 2000 euro, zo uit zo'n BMW wereld komende (ik zat op m'n 12e al bij m'n pa achterop)
En jawel hoor: http://link.marktplaats.nl/365469645
Het valt mij nog enorm mee wat je kunt krijgen voor 2000 euro, zo uit zo'n BMW wereld komende (ik zat op m'n 12e al bij m'n pa achterop)
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 15:23 ]
Neem dan een xr400, hoop 600's hebben gewoon slecht onderhoud gehad en lopen snel stuk. Een goede is zeldzaam en kopreparaties zijn duur. Lees het xr600 topic maar is op het motorforum.
TT600 is dan een betere keus, wel iets zwaarder en vermogen komt er wat minder lomp in.
Zeker de versie met de piaoli voorvork en ohlins achtershock is de moeite waard, die andere versie is net zo zwaar als een dr650. Soms komen er ook al drz400s/e voorbij voor rond de 2250, stukje lichter + meer vermogen en ook superbetrouwbaar.
Op ARM staat deze nog:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9612.0
TT600 is dan een betere keus, wel iets zwaarder en vermogen komt er wat minder lomp in.
Zeker de versie met de piaoli voorvork en ohlins achtershock is de moeite waard, die andere versie is net zo zwaar als een dr650. Soms komen er ook al drz400s/e voorbij voor rond de 2250, stukje lichter + meer vermogen en ook superbetrouwbaar.
Op ARM staat deze nog:
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=9612.0
[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 14-09-2010 15:40 ]
die linkt ie net via MP ^^
Maar inderdaad als je echt offroad wil zou ik de DRZ nog boven de TTR zetten. zoon drz weegt maar 120-130KG. En dat merk je wel. Ik ben zelf de eerste stappen aan het zetten op offroad gebied en ik merk dat ik gewoon 10x harder moet werken dan mensen van zelfde niveau op een lichtere 250-400cc motor die meer offroad georiënteerd is.
Maar inderdaad als je echt offroad wil zou ik de DRZ nog boven de TTR zetten. zoon drz weegt maar 120-130KG. En dat merk je wel. Ik ben zelf de eerste stappen aan het zetten op offroad gebied en ik merk dat ik gewoon 10x harder moet werken dan mensen van zelfde niveau op een lichtere 250-400cc motor die meer offroad georiënteerd is.
ttr weegt 135 leeg. heeft paioli voorvork en ohlins achterschrokbreker. Dat blok is bulletproof.
Zwak subframe heb ik nog nooit gehoord. Wel weet ik dat de ttr reisvaardig is, ken iemand persoonlijk die 80.000 kilometer met een ttr door zuid-amerika er mee heeft gereden. Met bepakking.
De ttr waar je naar linkt ken ik ook uit eerste hand en dat is echt een ontzettend goede motor.
Zwak subframe heb ik nog nooit gehoord. Wel weet ik dat de ttr reisvaardig is, ken iemand persoonlijk die 80.000 kilometer met een ttr door zuid-amerika er mee heeft gereden. Met bepakking.
De ttr waar je naar linkt ken ik ook uit eerste hand en dat is echt een ontzettend goede motor.
mwoah die 120-130 is nat bij de drz. Bij de ttr kom je dan al op 150 (141 leeg
)
Maar toegegeven die ttr die je linkt heeft erg veel waar voor zijn geld ene een drz in goede staat kost nog altijd snel 2500+
Maar toegegeven die ttr die je linkt heeft erg veel waar voor zijn geld ene een drz in goede staat kost nog altijd snel 2500+
te lui, niet naar gekekenCrazyanz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:42:
die linkt ie net via MP ^^
Drz is wel veel meer een speelfiets dan een dikke tt600, voelt echt 10x lichter. Stukje sneller en je hoeft niet te trappen. Alleen daarvoor zou ik al 500 euro over hebben.
Verwijderd
hehehe, jullie zijn me weer aan het overhalen hoor
Een nog lichtere fiets, en meer offroad.. Zou ik met een DRZ450 een ritje van 200km kunnen maken (onroad)? Ik zit namelijk nogsteeds op mijn motorclub, en zou het wel vet vinden als ik heel af en toe (lees 1x in de 2 maanden) nog een rit met hun mee kan doen.
Maarja: volgens mij is de TT600R/TTR600 daar wat geschikter voor dan de DRZ450? Plus dat de DR-Z450 ook wel nog wat duurder is.. (wat ik wel kan, maar niet wil betalen
).. DR-Z450 valt dus af vanwege prijs 
Je moet nu eenmaal ergens een grens stellen voor een beginners bike, en 2000 is die kei-harde grens
Ik hoorde inderdaad dat de XR600 moeilijk te krijgen is in een goed exemplaar, en aangezien ik (nog) geen meester sleutelaar ben, denk ik dat ik voor de TTR600 ga
Maarja: volgens mij is de TT600R/TTR600 daar wat geschikter voor dan de DRZ450? Plus dat de DR-Z450 ook wel nog wat duurder is.. (wat ik wel kan, maar niet wil betalen
Je moet nu eenmaal ergens een grens stellen voor een beginners bike, en 2000 is die kei-harde grens
Ik hoorde inderdaad dat de XR600 moeilijk te krijgen is in een goed exemplaar, en aangezien ik (nog) geen meester sleutelaar ben, denk ik dat ik voor de TTR600 ga
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2010 16:28 ]
mwoah denk dat het eigenlijk niets verschilt op asfalt...
Een ttr zal ook niet veel sneller dan 120 willen op asfalt en een drz ook niet. Denk dat de drz eigenlijk nog beter is aangezien die volgens mij minder trilt maarja daar heb ik voor de rest ook weinig ervaring mee
Een ttr zal ook niet veel sneller dan 120 willen op asfalt en een drz ook niet. Denk dat de drz eigenlijk nog beter is aangezien die volgens mij minder trilt maarja daar heb ik voor de rest ook weinig ervaring mee
[ Voor 19% gewijzigd door haakjesluiten op 14-09-2010 16:31 ]
drz is inderdaad een leuke speelfiets en uitermate geschikt voor enduro/knmv-otr ritten. Zou er zelf ook wel eentje bij willen hebben.
De Super Tenere is zelfs zwaarder dan een GS (261Kg) en dus ook niet echt geschikt voor heel ruig terrein/diep zand enzo.DRAFTER86 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:24:
[...]
Exact de reden waarom offroad (allroad?) fietsen geen cardan hebben, ik heb zelf een Guzzi V65TT, ook met cardan en dat ding is simpelweg niet gemaakt voor de belastingen bij wisselende hoeken. Ik ben wel benieuwd hoe de cardan van de nieuwe Super Tenere gaat presteren...
Mwoah uiteindelijk kom je met elke motor wel overal alleen minder snel dan de motor die specifiek voor dat terrein gemaakt is. Voor de tenere geld dat het een ALL road is of te wel hij kan het allemaal een beetje.

http://www.advrider.com/f...hread.php?t=515579&page=2

http://www.advrider.com/f...hread.php?t=515579&page=2
Verwijderd
Ik lees toch diverse mensen die zeggen dat de TTR 160km/h (100mph) haalt op asfalt..Crazyanz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:30:
mwoah denk dat het eigenlijk niets verschilt op asfalt...
Ik vraag me ook af wat er voor een acties aan vooraf gegaan zijn want zo'n fiets kan in de regel bést wel tegen een behoorlijk stootje volgens mij ...mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:33:
[...]
Ik zag op enig moment ook dat ze hele andere kentekens hebben...
btw is dat paadje op de foto met zo'n beetje elke motor goed te doen. Gravel- en zandpaden zijn in principe geen probleem, zolang het maar niet te diep wordt.
Dat soort paden komen we ook met een stel SS fietsen nogal eens ooit op terecht als we de Garmin ons weer eens de weg laten vertellen in de Luxemburgse ardennen... En je raakt er daar redelijk aan gewend dat er ook wel eens van dat soort wegen tussen kunnen zitten. Dagje Ardennen willen we hier nog wel eens doen, zó ver is het eigenlijk niet.
Uiteraard (hoewel het gewicht volgens mij bijna gelijk is aan dat van een GS Adventure?), maar dat neemt niet weg dat zowel Yamaha als BMW kunnen verwachten dat er mensen met dat ding gaan proberen te doen wat ze in de reclame zienmphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:47:
[...]
De Super Tenere is zelfs zwaarder dan een GS (261Kg) en dus ook niet echt geschikt voor heel ruig terrein/diep zand enzo.
En als werktuigbouwer weet ik dat het verdomd lastig is om een cardan overbrenging te maken die daar tegen kan...
Overigens, ik ben zelf deze vakantie met een oude Super Tenere + bepakking op pad geweest, ook niet bepaald een lichte combinatie en er kan echt een hele boel voor het gewicht roet in het eten gaat gooien. Het is harder werken, dat wel, maar met een KTM 250 tegen een keienpad op kneuren kan iedereen wel
jah de top snelheid maar al ga je dat een paa rminuten rijden draai je zo je hele blok inelkaar en zitten je nieren ergens tussen je longen en je hart geknoopt.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:19:
[...]
Ik lees toch diverse mensen die zeggen dat de TTR 160km/h (100mph) haalt op asfalt..
met 120 had ik het meer over kruis snelheid waar alles heel blijft en dan inclusief jezelf. Want dat is wat je denk nog niet helemaal door heb bij deze fietsen. Op de weg lever je een hoop in op gebied van comfort. daar koop je ze dan ook niet voor.
Zien ze in de reklame dan Dakar etappes met zo'n ding? We zien R1 Sjaak ook heel stoer op een foto (!) op een duin. Na de foto is ie toch echt even afgestapt wed ik. Je kunt overal wel komen maar niet overal rijden met elke motor.DRAFTER86 schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:11:
[...]
Uiteraard (hoewel het gewicht volgens mij bijna gelijk is aan dat van een GS Adventure?), maar dat neemt niet weg dat zowel Yamaha als BMW kunnen verwachten dat er mensen met dat ding gaan proberen te doen wat ze in de reclame zien
Wat we op de filmpjes zien, is wat motoren door duinen, maar er zijn verschillende soorten duinen. We zien geen filmpjes met GSen of ST's over een wasbord rijden e.d. Zo'n motor kan heel veel hebben voordat ie breekt. Ik ben met mijn RT ook over redelijk slechte wegen (asfalt weg zeg maar, kuilen als schuttersputjes) en ik heb 'm 2x op het rubbertje gehad (de voorveer). Ook heb ik een keer mijn voetzool over de rand van een kuiltje gevoeld. En ik ben daar niet met 20 overheen gereden...de vaart zat er goed in. De voorrijder had een GS en we moesten regelmatig wachten op de anderen...
Dus ja...voordat je je kardan afbreekt, moet je echt wel heel gekke dingen doen. Als je een paar vette jumps maakt ofzo of heel hard over putten rijden zodat ie lekker gaat klapperen. Dingen die ze niet in de fimpjes laten zien zeg maar...
Verwijderd
Nee natuurlijk, maar dat maakt ook niet uitCrazyanz schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 19:41:
[...]
jah de top snelheid maar al ga je dat een paa rminuten rijden draai je zo je hele blok inelkaar en zitten je nieren ergens tussen je longen en je hart geknoopt.![]()
met 120 had ik het meer over kruis snelheid waar alles heel blijft en dan inclusief jezelf. Want dat is wat je denk nog niet helemaal door heb bij deze fietsen. Op de weg lever je een hoop in op gebied van comfort. daar koop je ze dan ook niet voor.
Lekker modderen
Ik heb me trouwens ingeschreven voor offroad dag bij arjan brouwer. 35 euro voor dagje door de blubber rijden incl BBQ niet slecht
Aight, morgen is het dan zover. Hopelijk zit het weer een beetje mee, maar ik heb dan dus m'n eerste motorrijles bij Metro te Den Haag. Heb er ontzettend zin in.
Helaas heb ik nog geen schoenen\laarzen gekocht. Ik wil er namelijk niet teveel geld aan uitgeven, aangezien ik waarschijnlijk later als ik m'n eigen motor heb ze toch niet aantrek, maar gewoon stevige sportschoenen aan heb. Wil namelijk niet hele dag op zulke schoenen rondlopen en schoenen meenemen is ook zo onhandig.
Dus hebben mensen nog tips voor leuke (beginners)schoenen voor weinig (rond de 60-70 euro)?
Heb zelf de Bering Traffic op internet gevonden voor [urhttp://shop.hansvanwijk.nl/product.php?id_product=35]49 euro[/url] Zijn geen echte laarzen, maar dat hoeft van mij ook niet persé.
Of zou ik toch beter voor laarzen kunnen gaan?
Helaas heb ik nog geen schoenen\laarzen gekocht. Ik wil er namelijk niet teveel geld aan uitgeven, aangezien ik waarschijnlijk later als ik m'n eigen motor heb ze toch niet aantrek, maar gewoon stevige sportschoenen aan heb. Wil namelijk niet hele dag op zulke schoenen rondlopen en schoenen meenemen is ook zo onhandig.
Dus hebben mensen nog tips voor leuke (beginners)schoenen voor weinig (rond de 60-70 euro)?
Heb zelf de Bering Traffic op internet gevonden voor [urhttp://shop.hansvanwijk.nl/product.php?id_product=35]49 euro[/url] Zijn geen echte laarzen, maar dat hoeft van mij ook niet persé.
Of zou ik toch beter voor laarzen kunnen gaan?
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
FAIL!Yellowneck schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:04:
aangezien ik waarschijnlijk later als ik m'n eigen motor heb ze toch niet aantrek, maar gewoon stevige sportschoenen aan heb.
Stevige sportschoenen of zelfs bergschoenen zijn niet stevig genoeg. Als je onderuit gaat, schuurt zo'n schoen gewoon helemaal weg en kijk je zo je enkel in. Een motorlaars heeft enkelversteviging, schakelversteviging (de schakelpook sloopt elke schoen) en vaak extra protectie op de schenen.
Er zijn zat goede motorlaarzen te koop die ook lekker lopen. En anders neem je sneakers mee en stop je je laarzen in een tasje of in een koffer.
Dit topic is gesloten.
![]()