Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 220 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
Yellowneck schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:04:
Aight, morgen is het dan zover. Hopelijk zit het weer een beetje mee, maar ik heb dan dus m'n eerste motorrijles bij Metro te Den Haag. Heb er ontzettend zin in.
Helaas heb ik nog geen schoenen\laarzen gekocht. Ik wil er namelijk niet teveel geld aan uitgeven, aangezien ik waarschijnlijk later als ik m'n eigen motor heb ze toch niet aantrek, maar gewoon stevige sportschoenen aan heb. Wil namelijk niet hele dag op zulke schoenen rondlopen en schoenen meenemen is ook zo onhandig.
:X :X :X
Lekker begin van je motorcarriere... Als je er de hele dag op wilt lopen: neem kisten, of hoge (berg)wandelschoenen. Die "stevige sportschoenen" ben je kwijt als je valt (zie diverse filmpjes), waarna je enkelbot met 200 kg motor er op over het asfalt schraapt.
Ik rijd zelf al sinds m'n rijles (ruim een jaar) met Scarpa bergwandelschoenen (categorie B-C), dik leer, vrijwel geheel uit 1 stuk. Deze dekt m'n enkelbot af, maar is lang niet zo hoog als motorlaarzen. Die staan dan ook nog steeds op m'n verlanglijstje, maar echt lekker zittende laarzen vinden valt niet mee (voornamelijk doordat ik vorig jaar een botje gebroken heb).

Na deze wijze woorden: veel plezier morgen :)
mphilipp schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:14:
[...]
Stevige sportschoenen of zelfs bergschoenen zijn niet stevig genoeg. Als je onderuit gaat, schuurt zo'n schoen gewoon helemaal weg en kijk je zo je enkel in. Een motorlaars heeft enkelversteviging, schakelversteviging (de schakelpook sloopt elke schoen) en vaak extra protectie op de schenen.
Ik durf te beweren dat mijn bergwandelschoenen steviger (maar minder hoog) zijn dan goedkope motorlaarzen. Ook het wegslijten van de schakelpook valt mee, na 15000 km zit er een glimmend veter-oog op:)

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 15-09-2010 00:17 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 00:48

martjah

Appel

noujah ik moet zeggen dat ik ook vaak mijn motorlaarzen niet aan heb. Stukjes van <10km heb ik alleen jas+handschoenen+helm. Ik rij heel veel motor en anders ben ik meer aan het uitkleden/aankleden dan rijden.
langere stukken heb ik normaal gezien mijn pak gewoon volledig aan.
Maar moet ook toegeven, zonder compleet pak rij ik een stuk rustiger omdat ik weet dat het dan fouter gaat.(niet dat dat alles goed praat, maar dat wil ik ook niet).

dat van je schakelpook die je schoen sloopt, vind ik echt dikke onzin. Ik maak af en toe mijn pookje schoon met wat wasbenzine zodat mijn schoenen geen zwarte plek gaan krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door martjah op 15-09-2010 00:20 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

martjah schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:18:

dat van je schakelpook die je schoen sloopt, vind ik echt dikke onzin.
Zullen we het er op houden dat 't per schoen verschilt? Ik heb wel een een dure schoen verneukt door die schakelpookjes.

Makerij Hofman

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-01 00:46
Ik wou net zeggen ik stap ook zat vaak op met alleen jas helm handschoenen als ik geen lange stukken rij. Ik zoek toevallig ook paar goedkope motorlaarzen voor erbij. Ga denk van de week maares langs bij van wijk :)

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

RemcoDelft schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:15:
[...]

:X :X :X
Lekker begin van je motorcarriere... Als je er de hele dag op wilt lopen: neem kisten, of hoge (berg)wandelschoenen. Die "stevige sportschoenen" ben je kwijt als je valt (zie diverse filmpjes), waarna je enkelbot met 200 kg motor er op over het asfalt schraapt.

Na deze wijze woorden: veel plezier morgen :)

[...]
Alsof je water ziet branden :+. Sja, een stevige spijkerbroek biedt mijn inziens ook niet voldoende bescherming bij een goede valpartij. Goed, je hebt een punt, tuurlij kzijn motorlaarzen veel steviger en veiliger, maargoed, heb simpelweg geen 'zin' om iedere keer die laarzen aan te trekken en weer uit te trekken zodra ik op de campus ben. En nu niet iedereen schijnheilig doen en mij beschouwen als iemand met een 'waardeloos begin van mn motorcarriere' :P.

Punt blijft, ik wil niet al te veel geld uitgeven aan mn eerste set motorschoenen of -laarzen. Dus zijn er mensen met tips? Ben al een aantal motorzaken afgegaan, maar die hadden alleen maar duur spul van een paar honderd euro. Goedkoopste wat ik gevonden had waren Puma's van 150 euro.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• haakjesluiten
louis.de, motozoom.nl

• haakjesluiten
budget spul van motozoom is eigenlijk vooral spul van louis.de alleen dan duurder :P

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 15-09-2010 00:37 ]

• martjah

martjah

Appel

ik koop mijn spullen altijd op de motorbeurs ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Crazyanz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:37:
budget spul van motozoom is eigenlijk vooral spul van louis.de alleen dan duurder :P
Yup, maar uitgerekend schoenen (en helmen trouwens) wil je passen voordat je koopt. Alleen weten dat je maat 45 bent garandeert nog niet dat een willekeurige maat 45 schoen goed gaat passen :o

Als je eenmaal weet welke lekker zitten kun je natuurlijk de volgende keer wel gewoon online bestellen.

Oslik blyat! Oslik!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Yellowneck schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:29:
[...]

Alsof je water ziet branden :+. Sja, een stevige spijkerbroek biedt mijn inziens ook niet voldoende bescherming bij een goede valpartij. Goed, je hebt een punt, tuurlij kzijn motorlaarzen veel steviger en veiliger, maargoed, heb simpelweg geen 'zin' om iedere keer die laarzen aan te trekken en weer uit te trekken zodra ik op de campus ben. En nu niet iedereen schijnheilig doen en mij beschouwen als iemand met een 'waardeloos begin van mn motorcarriere' :P.

Punt blijft, ik wil niet al te veel geld uitgeven aan mn eerste set motorschoenen of -laarzen. Dus zijn er mensen met tips? Ben al een aantal motorzaken afgegaan, maar die hadden alleen maar duur spul van een paar honderd euro. Goedkoopste wat ik gevonden had waren Puma's van 150 euro.
Kisten. 90E per paar en werkt goed. dwz toen ik onderuit ging met mijn motor raakte de schoen wel beschadigd maar ikzelf neit.

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

Op je eerste examen letten ze al op je schoeisel: Sluitend boven de enkel, zo niet....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

wimmel_1 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 02:46:
[...]

Op je eerste examen letten ze al op je schoeisel: Sluitend boven de enkel, zo niet....
Ja ik weet het ;)
Thanks, hier kan ik wel wat mee :). De Probiker Active ziet er wel ok uit en heeft ook nog eens heel veel goede reviews. Bovendien 39,95. Prima dingen om mee te lessen denk ik dan, kan daarna altijd checken of ik nog laarzen ga halen :)

[ Voor 69% gewijzigd door Yellowneck op 15-09-2010 03:27 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-01 15:04
[...]

Je zou ook ff op marktplaats kunnen kijken als het je enkel gaat om goedkoop. De laarzen die ik met lessen heb gebruikt heb ik daar op de kop getikt voor 25 euro en je ziet het er niet aan af dat ze 2e hands zijn. Niet ideaal natuurlijk 2e hands laarzen, maar je hebt de bescherming die je 'nodig' hebt en je bent niet al te veel geld kwijt. Heb ze ook alleen gebruikt voor de lessen, het is natuurlijk ook zonde als je 200 euries uitgeeft en je kunt de motor de eerste les een keer niet houden ;)

maar dat kan niet op tegen die nieuwe van 40 euro natuurlijk

Desktop | Server | Laptop

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:15:
[...]
Ik durf te beweren dat mijn bergwandelschoenen steviger (maar minder hoog) zijn dan goedkope motorlaarzen.
Ik heb het toch niet over goedkope troep? Maar goed, mij best. Het is mijn enkel niet. Als je het een keer gezien hebt, piep je wel anders ;) Ziet er niet lekker uit hoor, zo'n enkel van binnen...vooral niet als er nog een kermende vent aan zit.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-01 09:39
Juist als je je motor de eerste les een keer niet houdt heb je mazzel als je fatsoenlijke laarzen hebt gekocht :P
En de 'moeite' van schoenen wisselen valt echt reuze mee. Ik gebruik zelf de Sidi Vortice, die heeft een rits, klittenband en vier kliksluitingen. Een paar schoenen in m'n rugzak en op het werk even snel wisselen. Kost drie minuten, maar áls ik ompleur weet ik wel dat de kans dat ik 'hallo bot' kan gaan spelen tot een minimum beperkt is.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

ROFLASTC schreef op woensdag 15 september 2010 @ 01:42:
[...]

Kisten. 90E per paar en werkt goed. dwz toen ik onderuit ging met mijn motor raakte de schoen wel beschadigd maar ikzelf neit.
Of de aankomende motorbeurs, heb je ook aardig wat keuze en flinke kortingen. Moet wel even geduld hebben.

Gaan er trouwens nog mensen naar de 'Spektakel weekend' van Hans van Wijk in zoetermeer?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Mijn laarzen hebben 2 klik sluitingen, en klitteband voor bovenaan, zijn waterdicht, en kost me nog geen 2 minuten om die aan te trekken... Lijkt me echt -zwaar- onverstandig om zonder laarzen op pad te gaan, voor zo'n klein beetje moeite..

Afbeeldingslocatie: http://www.sierrabmwonline.com/images/b_santiago_schwarz.jpg
Beste laarzen die ik ooit heb gehad :) 100% waterdicht. (BMW Santiago)

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:29:
[...]

Zien ze in de reklame dan Dakar etappes met zo'n ding? We zien R1 Sjaak ook heel stoer op een foto (!) op een duin. Na de foto is ie toch echt even afgestapt wed ik. Je kunt overal wel komen maar niet overal rijden met elke motor.
Daarom rij ik op een motor die voor 90% het zelfde is als de rally-uitvoering. De kit daarvan bestond uit een stel andere tanks, wat navigatie spul en andere vering.

Op de tanks na heb ik dat ook :P

Makerij Hofman

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35
Even afgezien van de details hoe snel een laars vs bergschoen bij de enkel doorslijt bij 200km/u, stevige schoenen die de enkel bedekken zijn gewoon essentieel. Ik heb de ervaring gehad dat er een 200kg zware motor op m'n voet lag en ben enorm blij m'n stevige klasse B Meindel bergschoenen aan te hebben gehad. Het bleef daardoor bij een lichte kneuzing (oftewel na een week of vier kon ik weer normaal lopen :X) Lichter schoeisel had leuk wat botten kunnen laten breken. In dit specifieke geval had ik waarschijnlijk meer voordeel bij de bergschoenen dan ik bij de laarzen zou hebben gehad.

Idem voor de broek overigens. Zelfs met motorbroek kun je aardige schaafwonden hebben, laat staan als je het onbeschermd laat.

* Rukapul gaat binnenkort z'n bergschoenen een keer upgraden naar fatsoenlijke motorlaarzen

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wormaap schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:29:
Juist als je je motor de eerste les een keer niet houdt heb je mazzel als je fatsoenlijke laarzen hebt gekocht :P
En de 'moeite' van schoenen wisselen valt echt reuze mee. Ik gebruik zelf de Sidi Vortice, die heeft een rits, klittenband en vier kliksluitingen. Een paar schoenen in m'n rugzak en op het werk even snel wisselen. Kost drie minuten, maar áls ik ompleur weet ik wel dat de kans dat ik 'hallo bot' kan gaan spelen tot een minimum beperkt is.
maar als je valt met je rug op die rugzak, dan breek je mogelijk je nek of iets belangrijks in je rug.
(ik laat mijn extra paar schoenen gewoon op het werk staan overigens, en gebruik een tanktas voor de spullen die ik werkelijk mee wil nemen)

[ Voor 4% gewijzigd door defusion op 15-09-2010 10:51 ]

• Wormaap
defusion schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:50:
[...]

maar als je valt met je rug op die rugzak, dan breek je mogelijk je nek of iets belangrijks in je rug.
(ik laat mijn extra paar schoenen gewoon op het werk staan overigens, en gebruik een tanktas voor de spullen die ik werkelijk mee wil nemen)
Die rugzak doet gewoon dienst als speedhump, waardoor mijn hoofd niet vol het asfalt raakt 8-)
Ofzo :P

Even een vraag aan de heren modderhappers hier.
Stel nou dat iemand na het lezen van al die prachtige verhalen interesse heeft gekregen om ook eens door de Marokkaanse woestijnen te gaan raggen, hoe zou die persoon daar dan mee moeten beginnen?
Ik neem aan dat het geen geweldig idee is om een enduro te kopen, me in te schrijven en er vervolgens volledig onvoorbereid tegenaan te gaan :P
Het is nog iets voor de iets verdere toekomst (eerst weer een wegmotor, daarna eens rustig kijken voor een baggerragger), maar ik ben wel benieuwd :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

charrel

Cortisol4life..

Gewoon een enduro kopen + bijbehorende bescherming en kleding ;)
Dan via het allroadmaniacs forum gewoon is wat ritjes afgaan, zelf een beetje knoeien in bv. de kuil in ijmuiden en/of maasvlakte. Leer je snel genoeg wat je wel en niet moet doen!
Als je voor het eerst in het zand gaat spelen zal het je verbazen hoe snel je uitgeput bent en hoeveel spierpijn je de eerste paar keren erna hebt >:)

[ Voor 23% gewijzigd door charrel op 15-09-2010 11:03 ]

Verwijderd

Maar tis vooral -heel- leuk :D

• komkommer

komkommer

Koffie

charrel schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:03:
Gewoon een enduro kopen + bijbehorende bescherming en kleding ;)
Dan via het allroadmaniacs forum gewoon is wat ritjes afgaan, zelf een beetje knoeien in bv. de kuil in ijmuiden en/of maasvlakte. Leer je snel genoeg wat je wel en niet moet doen!
Als je voor het eerst in het zand gaat spelen zal het je verbazen hoe snel je uitgeput bent en hoeveel spierpijn je de eerste paar keren erna hebt >:)
Dat. Zo ben ik ook begonnen. Alleen begon ik gewoon op een yamaha XT. Leuke speelfiets, goedkoop en betrouwbaar.

Makerij Hofman

• RemcoDelft
mphilipp schreef op woensdag 15 september 2010 @ 08:29:
[...]

Ik heb het toch niet over goedkope troep? Maar goed, mij best. Het is mijn enkel niet. Als je het een keer gezien hebt, piep je wel anders ;) Ziet er niet lekker uit hoor, zo'n enkel van binnen...vooral niet als er nog een kermende vent aan zit.
Wat ik bedoel te zeggen, is dat als goedkope motorlaarzen heel blijven, mijn cat. B/C bergschoenen dat ook doen.
Rukapul schreef op woensdag 15 september 2010 @ 10:40:
* Rukapul gaat binnenkort z'n bergschoenen een keer upgraden naar fatsoenlijke motorlaarzen
Mijn verlanglijstje is hetzelfde :)

• komkommer

komkommer

Koffie

Uhuh, je komt er niet meer van af.

Makerij Hofman

• DRAFTER86
  • Laatst online: 11:11
komkommer schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:14:
[...]

Dat. Zo ben ik ook begonnen. Alleen begon ik gewoon op een yamaha XT. Leuke speelfiets, goedkoop en betrouwbaar.
Inderdaad, om te beginnen is een wat zwaardere allroad/dualsport prima geschikt, XT's, DR, XL etc.
Ook nog eens op de weg best vermakelijk :)

Verwijderd

Ik wist eigenlijk niet dat de LC4 ook in mijn budget zat, zijn dat leuke dingen om op te beginnen, en is dat een beetje makkelijk met sleutelen? (natuurlijk niet zo makkelijk als een oliegekoelde thumper, maar toch).

Best te betalen:
http://link.marktplaats.nl/363932215
http://link.marktplaats.nl/341711626

• Wormaap
Gewoon beginnen is dus de boodschap :+
Dan nog een vraagje... Wat is nou helemaal het verschil tussen'n enduro en een 'gewone' crossert? Het ziet er allemaal redelijk het zelfde uit voor een n00b als ik :P
En is zo'n LC4 bijvoorbeeld ook geschikt om flinke afstanden (zoals bv. zo'n raid waar komkommer laatst een verslag van postte) mee te rijden, of is dat meer een 'uurtje raggen op de crossbaan'-fiets?

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Voor het eerst dat ik dit topic zie, en in de beginpost staan een paar opmerkelijke dingen:

* Ander uitlaatje monteren
Veel mensen monteren een aftermarket uitlaat voor wat meer geluid, niets is mooier om je motor te horen brullen ;) Maar wanneer je een andere uitlaat monteert dan standaard dan beïnvloed je de werking van de motor en kan de motor arm gaan lopen waardoor deze intern veel warmer wordt welke kan resulteren in motorschade. Het is dan ook raadzaam om dan de motor op een testbank te zetten in welke mate de motor arm loopt en wat er moet gedaan worden om de motor zo optimaal mogelijk te laten werken. Wanneer je echter het volledige uitlaatsysteem gaat veranderen dan moet je 90% zeker je motor opnieuw laten afstellen.

* Dynojet, Powercommander, Factory Pro, Rapid Bike.... ik word gek
Om de motor af te stellen zijn zijn er verschillende setjes op de markt te verkrijgen. Voor motorfietsen uitgerust met carburateurs zijn er de Dynojet en Factory Pro kitjes te verkrijgen welke bestaan uit andere gasnaalden, sproeiers en eventueel andere veren. Voor motorfietsen met injectie zijn er de Powercommander en de Rapid Bike module verkrijgbaar. Bij de montage van die kitjes zal men de motor op de testbank moeten laten afstellen.
Hoe kan de motor in hemelsnaam armer gaan lopen wanneer je een andere uitlaat monteert? Het is zeker zo dat een uitlaat de performance van de motor kan beïnvloeden, maar een beginner (waar dit topic toch op doelt) gaat daar helemaal niks van merken.

En dat stukje over power commander en dergelijke is ook nogal vergezocht voor een beginner. Leer eerst maar eens rijden en alle pk's op het asfalt te krijgen, voordat je er pk's bij gaat sprokkelen.

Welke "motor-profi" heeft die beginpost geschreven?

• Wormaap
Als je verder had gelezen dan de eerste twee woorden van de topictitel, dan had je gezien dat dit topic allang niet meer alleen op beginners is gericht ;)
:P

• haakjesluiten
ik heb die hele openings post niet eens gelezen joh gewoon gelijk laatste pagina geklikt :P

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-01 10:30

M14

Derek Vinyard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:30:
Voor het eerst dat ik dit topic zie, en in de beginpost staan een paar opmerkelijke dingen:

[...]

Hoe kan de motor in hemelsnaam armer gaan lopen wanneer je een andere uitlaat monteert? Het is zeker zo dat een uitlaat de performance van de motor kan beïnvloeden, maar een beginner (waar dit topic toch op doelt) gaat daar helemaal niks van merken.

En dat stukje over power commander en dergelijke is ook nogal vergezocht voor een beginner. Leer eerst maar eens rijden en alle pk's op het asfalt te krijgen, voordat je er pk's bij gaat sprokkelen.

Welke "motor-profi" heeft die beginpost geschreven?
Wat dacht je van tegendruk van een gedempte pijp tegenover een pijp die helemaal open is? Zeker weten dat dat schade kan veroorzaken.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• DRAFTER86
  • Laatst online: 11:11
Derek Vinyard schreef op woensdag 15 september 2010 @ 13:30:

[...]

Gokje: klepoverlap?

• haakjesluiten
Met een uitlaat beïnvloed je tegendruk. Wat er kort gezegd voor zorgt hoe snel de uitlaat gassen afgevoerd worden. Hiermee kan je wel degelijk ene heel stuk afstelling beinvloeden. Zo kan je kiezen voor veel tegen druk (koppel onderin) of open (top vermogen). Uiteraard moet hier ook de afstelling op aangepast worden.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tenzij ik binnen de stad blijf heb ik eigenlijk altijd mijn laarzen aan, op werk heb ik een paar schoenen staan die ik op kantoor draag, scheelt weer een hoop sjouwen.
Als ik in de stad blijf heb ik wel hoge schoenen (boven mijn enkel) en liefst ook kevlar jeans aan.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Rupie
Heeft iemand toevallig ervaring met een dingetje als dit: http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=856739

Ik zit er over na te denken om een 12Volt aansluiting op mijn motor te gaan zetten (voornamelijk vanwege de tomtom). Zit alleen een beetje in dubio hoe ik dat zal doen. Bovenstaande oplossing is dan leuk zolang de apparaten via mini usb werken natuurlijk.

Alternatief is een gewone 21mm 12volt aansluiting maken die ook in een auto zit. Ik lees alleen her en der dat het niet altijd even lekker werkt en dat je wellicht beter voor een BMW / accessoireplug zou kunnen gaan die iets smaller is. Maar dan moet er weer een verloopje komen of een compleet andere stekker voor de tomtom. Iemand ervaring met één van deze oplossingen?

• Saffie_time
  • Laatst online: 16-01 16:01

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik heb in mijn neptank een 'normale' 12V autostekker gemonteerd om mijn telefoon (= voorlopig mijn navigatie) op te kunnen laden.
In de regen heb ik het nog niet getest maar tot nu toe geen enkel probleem gehad dat hij niet goed contact zou maken.
De plug was iets van 15 euro inclusief een huls waar hij in zit en een afdekkapje dat erop zit om ervoor te zorgen dat er geen water in komt.
Deze in wat kit in mijn body gezet en op de accu aangesloten en klaar.
Super simpel en voor mij doeltreffend.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Unipuma
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik maak zelf gebruik van deze USB voeding op m'n Dakar:
http://www.pcnautic.nl/sh...temid=1&vmcchk=1&Itemid=1

Werkt erg goed, heb hem aangesloten op de koplamp, dus zodra ik contact maak, heb ik stroom, en bij het starten wordt hij onderbroken. Ik gebruik hem voor een Garmin GPS, die aan het stuur gehobbied zit.

Gewoon gebruikt tijdens de regen, en geen enkel probleem gehad.

Geloof dat hij momenteel niet leverbaar is, maar ze hebben ook nog een iets goedkopere variant, die niet tot onder nul gegarandeerd is.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• martjah

martjah

Appel

Ik heb een normale aanstekeraansluiting op mijn motor gehobbyd. kan je er tenminste alles aan hangen :).
bij mij koste hij maar iets van 5 euro ofzo. Aansluiting + kleine frame + afdekkapje.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Unipuma schreef op woensdag 15 september 2010 @ 15:45:
Werkt erg goed, heb hem aangesloten op de koplamp, dus zodra ik contact maak, heb ik stroom, en bij het starten wordt hij onderbroken. Ik gebruik hem voor een Garmin GPS, die aan het stuur gehobbied zit.

Gewoon gebruikt tijdens de regen, en geen enkel probleem gehad.
is dat wel zo handig? als dat apparaat je zekering doorbrandt heb je geen verlichting meer. lijkt me handiger dat je hem (met een zekering) op de accu aansluit...

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Zo, net terug van mn eerste rijles. Had nog nooit motorgereden of op een ander tweewielerig motorvoertuig gezeten. Wat vet :D ! Eerst 30 min op een parkeerplaats het leren schakelen en bochtjes, remmen etc. Daarna moest ik op de koppeling i.c.m. achterrem naast de instructeur (lopend) rijden terug naar de rijschool. Daar heeft hij z'n motor opgehaald en zijn we door Den Haag gaan rijden. Best wel ff zenuwachtig, maar na een paar minuten stuk relaxter op de motor en genieten :)
Een vriend van mij die zijn motorrijbewijs al heeft was mee en is achter ons aangereden op z'n knalrode Ducati 1098. Dus had ook nog eens leuk uitzicht in mn zijspiegels.

Heb wel ondervonden dat motorrijden met All Star schoenen die eigenlijk ook nog iets te groot zijn niet erg lekker samen gaan. De schoenen zijn niet stevig genoeg om lekker te kunnen schakelen :P, dus die motorschoenen of -laarzen moeten ff snel komen.

A.s. zaterdag volgende rijles, blok van 2 uurtjes :)

• martjah

martjah

Appel

_Erikje_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:42:
[...]

is dat wel zo handig? als dat apparaat je zekering doorbrandt heb je geen verlichting meer. lijkt me handiger dat je hem (met een zekering) op de accu aansluit...
je kan toch ook gewoon een zwevende zekering op het kabeltje zetten van de lader naar de lamp ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
nu we het toch weer over kleding hebben. ik heb vandaag voor een hele 200 meter me helm enz. aangedaan. werk>motor monteur. en daarna een hele 5 km naar huis. dan mogen volgende week eindelijk de bandjes vervangen worden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

RemcoDelft schreef op woensdag 15 september 2010 @ 11:15:
[...]
Wat ik bedoel te zeggen, is dat als goedkope motorlaarzen heel blijven, mijn cat. B/C bergschoenen dat ook doen.
Ik heb het zelf niet getest. Mij is alleen (en ik heb dat in dit topic al een keer of 3 aangehaald) die ene uitzending van blik op de weg bijgebleven waarin iemand op een Goldwing getikt werd door een auto op een klaverblad bij het uitvoegen geloof ik. Hij reed 100kmh met een spijkerbroek, houthakkershemd en bergschoenen. Zijn schouderblad was bijgeschaafd en zijn enkel afgevlakt. En die kerel maar kermen.

Zelf ben ik een keer live bij iemand geweest die met 30kmh op een automaatje (damesbrommertjes waren dat 30 jaar geleden) met haar kop tegen een boom klapte. Schedelbasisfractuur en een week of wat in een donkere kamer als zomervakantie. Bloed uit haar oor en alles...

Dus ja, ik ga voor goede motorkleding, geen debat daarover. Zelfs op de brommerd had ik altijd minimaal een (spijker)jack, lange broek en handschoenen aan. Zomer en winter. En ik al mijn uitsteeksels nog. Gelukkig maar één keer (langzaam) gevallen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• M14

M14

Damn, heb een paar maanden geleden er nieuwe banden op laten leggen en moet onderhand weer gaan kijken voor een nieuw setje :X. Zijn Pilot Powers en heb er nu een 7000 km mee gereden :P, zit nog +/- 3mm profiel op.

[ Voor 18% gewijzigd door M14 op 15-09-2010 21:14 ]

• haakjesluiten
mphilipp schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:02:
[...]

Ik heb het zelf niet getest. Mij is alleen (en ik heb dat in dit topic al een keer of 3 aangehaald) die ene uitzending van blik op de weg bijgebleven waarin iemand op een Goldwing getikt werd door een auto op een klaverblad bij het uitvoegen geloof ik. Hij reed 100kmh met een spijkerbroek, houthakkershemd en bergschoenen. Zijn schouderblad was bijgeschaafd en zijn enkel afgevlakt. En die kerel maar kermen.

Zelf ben ik een keer live bij iemand geweest die met 30kmh op een automaatje (damesbrommertjes waren dat 30 jaar geleden) met haar kop tegen een boom klapte. Schedelbasisfractuur en een week of wat in een donkere kamer als zomervakantie. Bloed uit haar oor en alles...

Dus ja, ik ga voor goede motorkleding, geen debat daarover. Zelfs op de brommerd had ik altijd minimaal een (spijker)jack, lange broek en handschoenen aan. Zomer en winter. En ik al mijn uitsteeksels nog. Gelukkig maar één keer (langzaam) gevallen.
Tja je kan altijd pech hebben. Maar gelukkig kan iedereen voor zich zelf bepalen hoe die op zijn motor gaat zitten.

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:14

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Beste Jelle,

In bijlage vindt u de bevestigingsdocumenten voor de door u gereserveerde circuitdag.
8)

De Nederbelg !

Verwijderd

Die word net gepost in het Post hier je zelfgemaakte filmpjes topic...

WANT! :D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Crazyanz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 21:34:
[...]
Tja je kan altijd pech hebben. Maar gelukkig kan iedereen voor zich zelf bepalen hoe die op zijn motor gaat zitten.
Tuurlijk, voor mijn part in je blootje ;) Maar er werd volgens mij om raad gevraagd (of was het alleen bevestiging?)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
brakke leen mountainbike en zelf gehuld in een tshirt korte broek onderbroek en slippers. dit alles heeft het volledig overleefd. zonder ook maar een steekje losliet.

ik heb wel praktijk ervaring met een km of 80 van de berg afgereden over een asfaltweg die met 13% afliep. en op een gegevenmoment de remmen verwisseld heb ofzo ( gaar brik van de camping) in iedergeval ik ben op dat moment afgestapt en heb een andere weg gekozen die zich op het asfalt bevond. een keer of heel wat over het asfalt gerold. 3 min weggeweest. bijgekomen 1 min aanspreekbaar geweest en het plan gemaakt om op te staan en even terug naar de camping te lopen ( 1km). maar van degene met wie ik mee fietste moest ik maar even blijven liggen omdat de ambulance er al aankomt.

en een half uur later weer even 2 min en daarna waren we weer 10 min verder. en toen lag ik bij de eerste hulp op de gang te wachten voor de foto's. zootje papieren moeten invullen. kwam volgens mij niet verder dan de waarschuwing dat ik allergisch ben voor ei enz. voordat ik vlakgespoten word met een onschuldig tetanus prikje. halve foto serie ook weer kwijt. en na de foto serie lag ik weer even op de gang te wachten tot ik naar me kamer mocht en hoorde degene die mee was me ouders over de gang lopen. die intussen ook gearriveerd waren.

uiteindelijk 3 nachten mogen blijven. waar ik nog steeds met me wazige kop 2 dagen later en een moeder die slecht Duits kon lekker aan de eierstuck soup gezeten. toen was het even nog verder over.
en uit eindelijk deed de ct scan het weer om te kijken waar ik die mooie bril gescoord had. maar me pannetje was nog heel.

Samenvatting: met 80 over het asfalt rollen

Alles om en om geschaafd. na 5 dagen volledig hersteld op me rug na. en wat littekens waarvan ze na 1 maand uit me gezicht verdwenen en de rest verdwijnt stukje bij beetje. ( ja op me voeten zijn er nog steeds sporen van zichtbaar.

Me hoofd zag er uit alsof ik erg inteligent was. van maatje 57 ging ik richting de 67.

Oor dubbelgevouwen en flink geschaafd. (gelukkig niet door)

Mooie paarse wallen onder me ogen > schedelbasis fractuur maar dat gelukkig net niet.

Hersens schade? geen idee tot op de dag van vandaag maar het is er in iedergeval niks beter op geworden.

En ook kwa conditie kon ik behoorlijk inleveren ( huis > school in 30 min voor. en daarna mocht ik blij zijn als ik het is een keer heen en terug in 45 min kon. anders lagen me knieën weer aan puin.

oftewel koop een knap pak heb je meer aan dan het geouwehoer achteraf. ben je van plan om een rugprotector te kopen? koop hem dan voor je hem gaat gebruiken. had een ritje met een gekneusde ribbenkast kunnen schelen. en 2 weken thuisliggen.

liever met niks opstaan en zeggen toch maar goed dat ik het aanhad. dan dat je het niet meer navertel.

[ Voor 3% gewijzigd door DECOY88 op 15-09-2010 22:24 ]

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:27
DECOY88 schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:22:

liever met niks opstaan en zeggen toch maar goed dat ik het aanhad. dan dat je het niet meer navertel.
en daarbij
knmv instructeur: Het maakt niet uit hoe hard je rijdt of hoe plat je door de bochten gaat. Als jij aan het eind van een stukje rijden met een glimlach in de kroeg staat heb jij goed gereden
Oftewel hou je aan je eigen grenzen/wat je zelf prettig vind en dan idd het liefst met beschermende kleding ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

Wormaap schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:18:
Gewoon beginnen is dus de boodschap :+
Dan nog een vraagje... Wat is nou helemaal het verschil tussen'n enduro en een 'gewone' crossert? Het ziet er allemaal redelijk het zelfde uit voor een n00b als ik :P
En is zo'n LC4 bijvoorbeeld ook geschikt om flinke afstanden (zoals bv. zo'n raid waar komkommer laatst een verslag van postte) mee te rijden, of is dat meer een 'uurtje raggen op de crossbaan'-fiets?
enduro is een crossmotor met iets andere vering, maar wel met goedkeuring voor op de weg. Dus met kentekenplaat, verlichting enzovoorts.

De LC4 is ook geschikt voor langere afstanden. de adventure-versie zie je vaak genoeg in rally's en tijdens lange rijzen.

Makerij Hofman

• Wormaap
komkommer schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:36:
[...]

enduro is een crossmotor met iets andere vering, maar wel met goedkeuring voor op de weg. Dus met kentekenplaat, verlichting enzovoorts.

De LC4 is ook geschikt voor langere afstanden. de adventure-versie zie je vaak genoeg in rally's en tijdens lange rijzen.
Duidelijk, thanks :)
Nu nog even wachten op het geldschip (niet zozeer voor de motor, dat valt nog wel mee, maar de tripjes hakken er flink in volgens mij :+)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wormaap schreef op woensdag 15 september 2010 @ 22:56:
[...]

Duidelijk, thanks :)
Nu nog even wachten op het geldschip (niet zozeer voor de motor, dat valt nog wel mee, maar de tripjes hakken er flink in volgens mij :+)
Sidenote. Niet alle LC4's zijn goed. Vooral die met blauwe blokken mijden. Tenzijn het allemaal in orde is gemaakt.

Met komkommer. LC4 adventure is offraod goed en ook voor reizen.

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 16-09-2010 00:17 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Derek Vinyard
  • Laatst online: 23-08-2022
Crazyanz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:43:
Met een uitlaat beïnvloed je tegendruk. Wat er kort gezegd voor zorgt hoe snel de uitlaat gassen afgevoerd worden. Hiermee kan je wel degelijk ene heel stuk afstelling beinvloeden. Zo kan je kiezen voor veel tegen druk (koppel onderin) of open (top vermogen). Uiteraard moet hier ook de afstelling op aangepast worden.
Helemaal mee eens. Maar daarmee beïnvloed je met de uitlaat nog steeds niet of de motor arm of rijk loopt....

• 4x2
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

Crazyanz schreef op woensdag 15 september 2010 @ 14:43:
Als je nou de startpost af zit te kraken omdat je het zo goed weet zou je ook weten dat 'tegendruk' een lapmiddel is om een brak ontworpen uitlaat een beetje recht te trekken.
Vermogensafgifte van een uitlaat regel je met de lengte, waar het zaakje bij elkaar komt en de diameter van de buizen, alles vanaf een stukje voorbij het punt waar alles bij elkaar komt telt niet meer en kan maar beter zo open mogelijk zijn.

En een beginner zal vaak niet zoveel merken van een afstelling die niet meer klopt.
En dat is ook de pest, want het ding loopt voor geen meter meer en het kan je motorschade opleveren als ie veel te arm loopt.

leeg

• haakjesluiten
Mwoah ik plaatste alleen een aanvulling op me voorganger. We hebben het hier dan ook over standaard motorfietsen met allerlei katalysatoren en dat soort ellende en niet over een circuit fiets he ;) Verder heb je wel gelijk.

• Rukapul
Hebben de motorrijdende tweakers of tweakende motorrijders suggesties voor een draaicirkelprobleem?

Om achterom te komen heb ik een paadje van ca 5 stoeptegels breed (schatting, ca 1.5m) en een poortdeur van ca 4 stoeptegels breedte (max schatting, 1.2m) er dwars op. De huurmotor (Suzuki Bandit) krijg ik hier echter met geen mogelijkheid doorheen.

Hoe lost men dit op? Zijn er motoren met een kleinere draaicirkel? Heeft men hele brede deuren of gewoon een stalling die fatsoenlijk bereikbaar is? :P Er staat nog geen garage te koop :+

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 16-09-2010 11:56 ]

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ha, datzelfde probleem heb ik ook, maar mij lukt het met de oude (lompe) ZZR600 wel. Dan moet het met een Bandit ook kunnen :P

Op het juiste moment insteken en misschien je achterwiel een keer verplaatsen is de truc. Een tweede persoon ter assistentie is wel handig. :)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Yellowneck schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:51:
Zo, net terug van mn eerste rijles. Had nog nooit motorgereden of op een ander tweewielerig motorvoertuig gezeten. Wat vet :D ! Eerst 30 min op een parkeerplaats het leren schakelen en bochtjes, remmen etc. Daarna moest ik op de koppeling i.c.m. achterrem naast de instructeur (lopend) rijden terug naar de rijschool. Daar heeft hij z'n motor opgehaald en zijn we door Den Haag gaan rijden. Best wel ff zenuwachtig, maar na een paar minuten stuk relaxter op de motor en genieten :)
Een vriend van mij die zijn motorrijbewijs al heeft was mee en is achter ons aangereden op z'n knalrode Ducati 1098. Dus had ook nog eens leuk uitzicht in mn zijspiegels.

Heb wel ondervonden dat motorrijden met All Star schoenen die eigenlijk ook nog iets te groot zijn niet erg lekker samen gaan. De schoenen zijn niet stevig genoeg om lekker te kunnen schakelen :P, dus die motorschoenen of -laarzen moeten ff snel komen.

A.s. zaterdag volgende rijles, blok van 2 uurtjes :)
Mooi te horen dat het bevalt.. wacht maar tot je echt op pad kan, dan gaat het virus pas helemaal los ;)

Maar sitenote over beschermende kleding: het verbaast me dat je instructeur je op allstars laat rijden.. bij mij werd er van te voren gezegd dat je stevige broek (liefst spijkerbroek of beter) en stevige schoenen aan moest doen.
Allstars zijn nog minder beschermend dan gympen... Heb je geen berg schoenen/kisten oid, dat is al 100x beter dan allstars..

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Als je motor niet te zwaar is, klap je standaard uit, ga links van de motor staan, trek beide wielen van de grond zodat de motor alleen op de standaard rust. Draai nu de motor om.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• haakjesluiten
wat een gedoe ik zou een bredere poort maken :P

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Rukapul schreef op donderdag 16 september 2010 @ 11:45:
Hebben de motorrijdende tweakers of tweakende motorrijders suggesties voor een draaicirkelprobleem?

Om achterom te komen heb ik een paadje van ca 5 stoeptegels breed (schatting, ca 1.5m) en een poortdeur van ca 4 stoeptegels breedte (max schatting, 1.2m) er dwars op. De huurmotor (Suzuki Bandit) krijg ik hier echter met geen mogelijkheid doorheen.

Hoe lost men dit op? Zijn er motoren met een kleinere draaicirkel? Heeft men hele brede deuren of gewoon een stalling die fatsoenlijk bereikbaar is? :P Er staat nog geen garage te koop :+
Ik moet ook minstens 2 keer steken om hem een beetje fatsoenlijk voor de poort te krijgen. Dan een beetje naar rechts kantelen en vooruit duwen om het stuur om de schutting heen te krijgen. Dan weer naar links kantelen en om de uitlaat niet langs de deur te schuren :P

Yamaha MT-09

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 21:55
Voorwiel erin sturen, voorrem in, flink wat gas en koppeling laten opkomen. Wanneer je rook van het achterwiel ziet komen, weet je dat je goed bezig bent en kan je de achterkant opzij duwen ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Ik moet m'n achterwiel opzij slepen om m'n voordeur uit te komen :F

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op donderdag 16 september 2010 @ 12:22:
Als je motor niet te zwaar is, klap je standaard uit, ga links van de motor staan, trek beide wielen van de grond zodat de motor alleen op de standaard rust. Draai nu de motor om.
Of als hij niet te zwaar is om voorwiel laten draaien doe achterkant op te tillen en opzij te schuiven (voor zekerheid wel met standaard uit)
Dat deed ik met de Varadero nog wel eens om hem verder in de hoek te krijgen..

• Randeazy
  • Laatst online: 30-09-2024
Zoo,

na vorige maand mijn rijbewijs gehaald te hebben heb ik afgelopen weekend een Z750 aangeschaft en zo'n 600km gereden van t weekend.

Ik was altijd van de racers en twijfelde erg tussen een GSX-R en de Kawasaki's Z750 Z1000 maar was overtuigd door deze prachtige motor.
wat een leuk speeltje zeg...

even een fotowtje 2 pose..

Afbeeldingslocatie: http://www.randynieraeth.nl/z750/IMAG0348.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.randynieraeth.nl/z750/a689935p.jpg
>:)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

eindelijk mijn http://uk-en.forum.ibood...._with_etreme_sports_pack/ binnen :)
Nu maar eens kijken hoe we dat mooi op de motor gaan knutselen..

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-01 15:41
Ik heb de poort verbreed :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Rukapul
Bedankt voor de reacties. Kan het niet helpen, maar sommige kwamen enigszins hilarisch over :P Hem met de hand optillen etc. zal geen optie worden aangezien ik niet de enige gebruiker zal zijn.

Ben trouwens ook niet tever gegaan in de pogingen met die Bandit. Er zaten namelijk van die spiegels op waarvan de achterkant al beschadigd op het moment dat je heel licht langs hout schuurt en lever hem (morgen :'( ) graag in zonder al teveel meerkosten :+
Naar welke dimensies?

• haakjesluiten
ToolkiT schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:15:
eindelijk mijn http://uk-en.forum.ibood...._with_etreme_sports_pack/ binnen :)
Nu maar eens kijken hoe we dat mooi op de motor gaan knutselen..
ohja ik moet ook nog zoon ding bestellen. Alleen haal ik die van mij mooi van ebay voor een 10tje :P

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik vermoed bij mij thuis dezelfde problemen tegen te komen om de (toekomstige) motor achterom te krijgen. Ik had al een soort paddock-stand op zwenkwielen in mijn hoofd. (wel robuust genoeg natuurlijk, en flinke grote wielen zodat het makkelijk rolt) Geen gedoe met het achterwiel verslepen, of optillen.

Zou zoiets al bestaan? Of heb ik net een gat in de markt ontdekt?

offtopic:
Copyright is van mij, dan snap je natuurlijk wel. :P

Ik ben dus te laat: YouTube: Motorbike Stand Zentral Paddock Stand Motorradständer GSXR CBR YZF R1 R6

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 16-09-2010 14:03 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DrivinUCrazy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:00:
Ik vermoed bij mij thuis dezelfde problemen tegen te komen om de (toekomstige) motor achterom te krijgen. Ik had al een soort paddock-stand op zwenkwielen in mijn hoofd. (wel robuust genoeg natuurlijk, en flinke grote wielen zodat het makkelijk rolt) Geen gedoe met het achterwiel verslepen, of optillen.

Zou zoiets al bestaan? Of heb ik net een gat in de markt ontdekt?

offtopic:
Copyright is van mij, dan snap je natuurlijk wel. :P
ja , zoiets heet een rangeerhulp

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Bestaan in vele soorten en maten: http://www.mamut.net/webshopzonneveld/subdet32.htm

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crazyanz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:29:
[...]

ohja ik moet ook nog zoon ding bestellen. Alleen haal ik die van mij mooi van ebay voor een 10tje :P
Maar wel zonder micro SD kaart, waterdichte behuizing (tot 20 meter) etc etc... :p
Het ding voelt trouwens robuster dan ik had verwacht.. behoorlijk zwaar voor de groote van het apparaat.
Niet een flimsy plastic ding dus..

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 16-09-2010 14:08 ]

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 21:55
Randeazy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:12:
Zoo,

na vorige maand mijn rijbewijs gehaald te hebben heb ik afgelopen weekend een Z750 aangeschaft en zo'n 600km gereden van t weekend.

Ik was altijd van de racers en twijfelde erg tussen een GSX-R en de Kawasaki's Z750 Z1000 maar was overtuigd door deze prachtige motor.

[afbeelding]

[afbeelding]
Alles ziet er nog zo heerlijk nieuw uit :9~

Ben ik niet gewend op m'n 23 jaar oude baksteen.

• martjah

martjah

Appel

Mijn ebay cameratje is bijna binnen :) ze stonden gister aan de deur, maar er was niemand thuis.

ik heb hem ook op ebay gekocht :) binnenkort testen.

• Rupie
_Erikje_ schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:42:
[...]

Die zekering was mijn idee ook in ieder geval. Zit alleen te denken hoe ik hem dan simpel aan kan sluiten dat de stroom eraf gaat als het contact uit is. En waar ik de 12V aansluiting ga laten op een R6, moet ik ook nog eens goed naar gaan kijken.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
Rupie schreef op donderdag 16 september 2010 @ 14:36:
[...]

Die zekering was mijn idee ook in ieder geval. Zit alleen te denken hoe ik hem dan simpel aan kan sluiten dat de stroom eraf gaat als het contact uit is. En waar ik de 12V aansluiting ga laten op een R6, moet ik ook nog eens goed naar gaan kijken.
doorverbinden met de lichten ?

• Exigence
  • Laatst online: 17-01 21:20

Exigence

dnkroz

(jarig!)
Randeazy schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:12:
Zoo,

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooi ding! Vanwaar de keuze voor de 750 en niet de 1000?

• M14

M14

Gokje: Hij heeft een maand zn rijbewijs?

Niet dat dat beslissend moet zijn, heb zelf ook meteen een 1000cc gekocht O-)

[ Voor 50% gewijzigd door M14 op 16-09-2010 15:51 ]

• Stoffel
  • Laatst online: 17-01 17:46

Stoffel

Engineering the impossible

Argh, ik heb een circuitdag gepland op circuit Zolder, volgende week vrijdag (24e), maar kan dus niet gaan. Annuleren kan maximaal tot 10 dagen vantevoren, dus dat kan ook niet meer. Iemand hier toevallig vrij en zin om met flinke korting te gaan rijden dan? :+

Het niveau is 1+, en de normale kosten zijn €118,-. Alles dat ik er nog voor kan krijgen is mooi meegenomen...

• TheJason
Wat betekend niveau 1+? Kan trouwens niet maar ben gewoon nieuwsgierig :) Wel jammer dat je zelf niet kan. Lijkt mij wel erg gaaf nog om te doen. Succes met de verkoop.

[ Voor 39% gewijzigd door TheJason op 16-09-2010 16:29 ]

• M14

M14

Stoffel schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:21:
Argh, ik heb een circuitdag gepland op circuit Zolder, volgende week vrijdag (24e), maar kan dus niet gaan. Annuleren kan maximaal tot 10 dagen vantevoren, dus dat kan ook niet meer. Iemand hier toevallig vrij en zin om met flinke korting te gaan rijden dan? :+

Het niveau is 1+, en de normale kosten zijn €118,-. Alles dat ik er nog voor kan krijgen is mooi meegenomen...
Lijkt me interessant, ik zal je ff dm'en :).

• Rupie
Gewoon parallel bedoel je? dat zou natuurlijk wel moeten kunnen. De 12V draad tussen het contact en de lamp ergens splitsen, zekering en 12V aansluiting er tussen en "voorbij" de lamp weer aansluiten zou in theorie wel moeten kunnen natuurlijk. Of zie ik dan iets over het hoofd waar ik op moet letten?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://www.motifake.com/image/demotivational-poster/0911/wake-up-call-volkswagon-motorcycle-honda-cell-phone-texting-demotivational-poster-1257886326.jpg

:o

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
Mjah, ook een wake up call voor motorrijders die blijkbaar met >130km/u kruisende wegen oversteken...

De url in het plaatje en de context van de voertuigen maakt het trouwens niet erg geloofwaardig ;)

• steveman
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Motifake slaat op dat het nep-motivational posters zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door steveman op 16-09-2010 18:12 . Reden: die zin liep niet ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Meest zonde is nog de motorfiets, ff uit mijn hoofd is dat best wel een exclusief ding...

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rukapul schreef op donderdag 16 september 2010 @ 17:57:
Mjah, ook een wake up call voor motorrijders die blijkbaar met >130km/u kruisende wegen oversteken...
Ey, hier spelen we wel het heilige boontje en hebben de auto's het altijd gedaan hea. Of heb je de inwerkmap niet gekregen?

And it goes BRAAAAAPP!

• RemcoDelft
Crazyanz schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:29:
[...]

Been there, done that... Heb hem aan m'n kat gehangen, daarna kwam-ie "uit" thuis, 1 GB gevuld van de 2 GB, corrupt filesystem, en nooit meer aan de praat gekregen...

• Steffie
  • Laatst online: 08:15

Steffie

Opaque

ROFLASTC schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:26:
[...]

Ey, hier spelen we wel het heilige boontje en hebben de auto's het altijd gedaan hea. Of heb je de inwerkmap niet gekregen?
Waarschijnlijk zelf nog geen near hit meegemaakt. ;)

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Francis schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:16:
[...]

Meest zonde is nog de motorfiets, ff uit mijn hoofd is dat best wel een exclusief ding...
Dit is een NC30 zo te zien, die is niet zo exclusief, de RC30 wel.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RemcoDelft schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:26:
[...]

Been there, done that... Heb hem aan m'n kat gehangen, daarna kwam-ie "uit" thuis, 1 GB gevuld van de 2 GB, corrupt filesystem, en nooit meer aan de praat gekregen...
Ander MicroSD kaartje geprobeert?

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo, ik heb weer een fatsoenlijke achterrem/voetsteuntje. Zojuist even een andere schetsplaat van de sloop gehaald en de afgebroken variant vervangen :P

Nu is het wachten nog even op een nieuw ruitje en dan kan ik in ieder geval nog weer wat rijden. Ik moet nog even zien wat ik met het kuipdeel aan de zijkant ga doen. Of een 2e hands deel zoeken of deze opnieuw laten spuiten. Hij is best wel bekrast dus dat kan ook wel een dure aangelegenheid worden ben ik bang;

Yamaha MT-09

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Stoffel schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:21:

Hmm, klinkt wel interessant, is dus voor beginners op circuit. Als de vrouw van mijn collega tegen die dag niet heeft geworpen :+ heb ik een dagje vrij. Alhoewel het denk ik niet zo'n goed idee is om de dag ervoor het laat/vroeg te maken, en dan staat het concert van U2 in Brussel op de planning. 8)

Heb trouwens daarstraks mijn viffer terug gaan ophalen. Eindelijk is de uitlaat terug in orde. Jongens, wat een zoektocht voor een pakking. Ach ja, nu kan ik zeggen dat ik op een suzuki rij. De pakking komt van daar, die afmetingen paste het beste. :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Youk op 16-09-2010 20:38 ]

Volvo Classic Club Belgium

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Vandaag nieuwe laarzen gehaald bij Motozoom.nl te Amsterdam. Ongeveer een uur daar gezeten en heel veel schoenen\laarzen gepast. De goedkopere schoenen zaten voor geen meter, zo stug en oncomfortabel :S.
Uiteindelijk voor de Büse Sport in de kleur wit gegaan. Heerlijke pasvorm, kan er prima op lopen en kan mn voet ook nog enigzins bewegen.
Afbeeldingslocatie: http://motozoom.nl/pics/EZfotoMiddel/711380_aStiefel_Racing_weiss_rechts-001.jpg

• TheJason
Die zien er goed uit :)

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:27
Op het moment is er motorkleding bij de Gamma voor 130 euro totaal voor broek en jas (60+70).

Ik ga geen werkverkeer doen, misschien incidentieel. Verder ga ik vooral plezierritjes maken en de snelweg zal ik grotendeels vermijden.

Zal deze kleding van de Gamma 'redelijk' zijn of is het complete bagger? Sowieso wil ik het passen, het moet natuurlijk wel goed zitten. Maar als het goed zit (dus niet te los) is het dan een redelijk alternatief voor kleding bij de motorzaak? (hoeveel betaal je daar eigenlijk?)
Pagina: 1 ... 220 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.