Yellowneck schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:04:
Aight, morgen is het dan zover. Hopelijk zit het weer een beetje mee, maar ik heb dan dus m'n eerste motorrijles bij Metro te Den Haag. Heb er ontzettend zin in.
Helaas heb ik nog geen schoenen\laarzen gekocht. Ik wil er namelijk niet teveel geld aan uitgeven, aangezien ik waarschijnlijk later als ik m'n eigen motor heb ze toch niet aantrek, maar gewoon stevige sportschoenen aan heb. Wil namelijk niet hele dag op zulke schoenen rondlopen en schoenen meenemen is ook zo onhandig.
Lekker begin van je motorcarriere... Als je er de hele dag op wilt lopen: neem kisten, of hoge (berg)wandelschoenen. Die "stevige sportschoenen" ben je kwijt als je valt (zie diverse filmpjes), waarna je enkelbot met 200 kg motor er op over het asfalt schraapt.
Ik rijd zelf al sinds m'n rijles (ruim een jaar) met Scarpa bergwandelschoenen (categorie B-C), dik leer, vrijwel geheel uit 1 stuk. Deze dekt m'n enkelbot af, maar is lang niet zo hoog als motorlaarzen. Die staan dan ook nog steeds op m'n verlanglijstje, maar echt lekker zittende laarzen vinden valt niet mee (voornamelijk doordat ik vorig jaar een botje gebroken heb).
Na deze wijze woorden: veel plezier morgen
Ik durf te beweren dat mijn bergwandelschoenen steviger (maar minder hoog) zijn dan goedkope motorlaarzen. Ook het wegslijten van de schakelpook valt mee, na 15000 km zit er een glimmend veter-oog op:)mphilipp schreef op woensdag 15 september 2010 @ 00:14:
[...]
Stevige sportschoenen of zelfs bergschoenen zijn niet stevig genoeg. Als je onderuit gaat, schuurt zo'n schoen gewoon helemaal weg en kijk je zo je enkel in. Een motorlaars heeft enkelversteviging, schakelversteviging (de schakelpook sloopt elke schoen) en vaak extra protectie op de schenen.
[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 15-09-2010 00:17 ]