Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 221 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.065 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

Killzone schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:54:
Zal deze kleding van de Gamma 'redelijk' zijn of is het complete bagger? Sowieso wil ik het passen, het moet natuurlijk wel goed zitten. Maar als het goed zit (dus niet te los) is het dan een redelijk alternatief voor kleding bij de motorzaak? (hoeveel betaal je daar eigenlijk?)
Voor het geld kun je haast geen miskoop doen. Verwacht er geen wonderen van, maar compleet bagger zal het ook weer niet zijn. Tenminste, dat kun je zelf vaststellen. Ik heb geen idee wat voor spul het is, maar ik gok zo even dat het geen Goretex spul is. Hoe die spullen zich gedragen bij een ongeluk is ook de vraag. Blijven de protectoren (indien aanwezig) op hun plek, scheuren de naden niet spontaan open etc... Het moet uit de lengte of de breedte komen, en een jas is nog geen motorjas. Pasvorm is ook nog zoiets. Zit het nog lekker na een uur of 3 in het zadel? Is het waterdicht, ademt het een beetje? Heeft is handige zakken op de juiste plek en kun je alles bedienen met handschoenen aan?

Kijk, je hoeft natuurlijk niet meteen een pak van €4000 te kopen. Er zit een hoop tussen die €130 en €4000. Eigenlijk moet je dat Gamma pak gewoon kopen. Ik ben ook begonnen met een plastic jas van Motorport voor motorrijles. Ik had een BMW systeemhelm en BMW laarzen(aanbieding), en daar heb ik jaren plezier van gehad. Die jas heeft het gedurende mijn rijles uitgehouden, maar toen ik eenmaal een motor had, heb ik snel een goretex-achtige jas gekocht en een poos later een Dainese van €500. Die heb ik hier nog steeds hangen en het is een perfecte jas. Na 10 jaar nog steeds in prima conditie.

Door met dat goedkope spul te beginnen, kun je later de extra's van de wat duurdere spullen beter waarderen. Of je bent perfect tevreden met die Gamma jas en blijft ermee rijden. Dat kan ook. Iedereen heeft andere eisen en wensen, en een ander budget. Alleen is motorkleding nu eenmaal duur en de aanschaf van een 2de hands motor maakt de kleding niet goedkoper. Je moet nu eenmaal een flinke investering incalculeren als je motor gaat rijden voor kleding.

Overigens kun je af en toe leuke dingen scoren op Marktplaats of eBay. Ik zie bv zo af en toe BMW motorkleding voorbij komen uit de vorige collectie voor spotprijzen. Nog altijd duurder dan Gamma spullen, maar ik heb wel eens jacks gezien voor €250-300 die het dubbele zouden moeten kosten.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:09
Hmm, duidelijk :) . Dat was inderdaad wat ik zelf ook een beetje dacht. Voordeel is denk ik ook, dat als ik later een goed pak koop, ik precies weet waarop ik moet letten, aangezien ik dan wel ervaring heb.

Thanks iig voor de info, morgen zal ik kijken of het goed past :) .

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Killzone schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:56:
Hmm, duidelijk :) . Dat was inderdaad wat ik zelf ook een beetje dacht. Voordeel is denk ik ook, dat als ik later een goed pak koop, ik precies weet waarop ik moet letten, aangezien ik dan wel ervaring heb.

Mijn ervaring is over het algemeen dat die pakken wellicht iets minder goed beschermen, maar dat het over het algemeen qua bescherming wel goed zit.

Waar je vaak op inlevert is comfort en/of luxe naar mijn mening. De bescherming zal wat nadrukkelijker aanwezig zijn omdat het wat stugger is bijvoorbeeld. Er zal misschien geen binnenvoering bij zitten, niet helemaal waterdicht zijn en niet zo lekker zitten als een Rev'it pak van 500 euro.

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Is er niet een keer een test geweest in Duitsland van de Lidl of Aldi motorkleding? Ik heb dat zelf niet gelezen, maar ik hoorde dat die toch heel behoorlijk waren. Zeker voor het geld. Het was iig niet van die rommel die je wel eens ziet op Marktplaats (leren pakken voor een prikkie) waarvan de naden loslaten na 2 ritjes. Dat is Chinese immitatie van merkspullen, maar alleen Jules de Korte Stevie Wonder ziet geen verschil met de echte...

[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 17-09-2010 01:28 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Randeazy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-09-2024
M14 schreef op donderdag 16 september 2010 @ 15:51:
Gokje: Hij heeft een maand zn rijbewijs?

Niet dat dat beslissend moet zijn, heb zelf ook meteen een 1000cc gekocht O-)
Idd , en het is niet zozeer dat ik geen 1000 wil of kan rijden, maar meer het feit dat ik een slechte historie heb met rijgedrag met mn auto en dus echt moet opletten dat ik een paar jaar niet gepakt word!

ik heb beide gereden en vond de 750 net zo leuk en speels met genoeg power dan de 1000 waar ik bovendien een stuk meer geld kwijt aan was zonder al deze mooie extras die ik nu aan accesoires heb.

Im a happy man , die op en natuurlijke manier (WIND) tegengehouden wordt!
(tevens ook de reden geweest voor de Z en geen racer)

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01 16:57

M14

Over die eerste reden: Ik denk dat je met een 250cc al zo kunt rijden dat je ook een mooie historie krijgt voor de motor ;), in die zin had je net zo goed een 1000 kunnen kopen :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Randeazy
M14 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:52:
Over die eerste reden: Ik denk dat je met een 250cc al zo kunt rijden dat je ook een mooie historie krijgt voor de motor ;), in die zin had je net zo goed een 1000 kunnen kopen :P.
ja goed, ik had ook een brommer kunnen rijden!!
slaat natuurlijk nergens op want je wilt wel iets he!

maar i get your point, anyway,...
voor mij klonk t heel logisch, and more important, mn vriendin was t er mee eens! en met de 1000 niet!!
:*) 8)

• M14

M14

Een brommer haalt (legaal) de 120 niet. Wellicht kan het een sport zijn om daar ook een mooie historie mee op te bouwen :P.

En ik denk dat je stiekem de hele wereld probeerd wijs te maken dat je een 750 rijd, maar het gewoon een 1000 is :+.

• Randeazy
M14 schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 10:27:
Een brommer haalt (legaal) de 120 niet. Wellicht kan het een sport zijn om daar ook een mooie historie mee op te bouwen :P.

En ik denk dat je stiekem de hele wereld probeerd wijs te maken dat je een 750 rijd, maar het gewoon een 1000 is :+.
damn, busted! >:)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Yellowneck schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:21:
Vandaag nieuwe laarzen gehaald bij Motozoom.nl te Amsterdam. Ongeveer een uur daar gezeten en heel veel schoenen\laarzen gepast. De goedkopere schoenen zaten voor geen meter, zo stug en oncomfortabel :S.
Uiteindelijk voor de Büse Sport in de kleur wit gegaan. Heerlijke pasvorm, kan er prima op lopen en kan mn voet ook nog enigzins bewegen.
[afbeelding]
Ik moet ook nog steeds fatsoenlijke motorlaarzen kopen in plaats van mijn semi-kisten. Probleem is dat ik twee maten verschil heb tussen links en rechts en ik het een erg vervelend gevoel vind wanneer de laars niet goed aansluit op m'n voet.
Hebben jullie er trouwens geen last van dat je het rempedaal en de versnellingspook minder goed aanvoelen in een relatief 'dikke' motorlaars?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MailMan schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:28:

Hebben jullie er trouwens geen last van dat je het rempedaal en de versnellingspook minder goed aanvoelen in een relatief 'dikke' motorlaars?
Yup dat zeker. Maar dat is wel wat te verhelpen door de stand van de pedaaltjes wat scherper te maken en bv te zorgen dat er geen rubber op zit maar ijzer , voelt wat makkelijker.

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

Ik kwam met mijn dikke laarzen nog geeneens meer "onder" het schakelpedaaltje, ik schakelde met de zijkant van m'n laars.. Maarja, met 1m95 is een BMW F650 GS ook net wat te klein eigenlijk :P
Overigens prima vele kilometers op gereden..

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nog mensen hier die op 24-10 VRO-1 gaan doen?

Vanmorgen 'lekker' tijdens de regen naar 't werk gereden, en dan merk ik toch wel dat ik niet voldoende vertrouwen heb om lekker ontspannen te kunnen rijden op nat wegdek. De komende tijd dus meer rijden, ook tijdens wat minder weer, en een waterdichte jas is ook wel handig O-)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:46
Killzone schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 00:56:

ik vond het zonde van me geld om eerst geld uit te geven aan goedkope "rommel" aangezien ik toch zeker wist dat ik daarna betere spullen nodig zou hebben. Ik heb gelijk een revit sand pak aangeschaft a 520 totaal. (broek en jas) Dan heb je gewoon een prima set. Teminste als je een textiel pak zoekt :P pak kwam ook als beste uit vergelijkings test bij verschillende motorbladen en ik kan beamen dat het bij zowel 30 graden als 10 graden (en waarschijnlijk nog veel kouder want ik heb de warmte laag er nog niet ingehad) prima rijd.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Ik moet ook nog steeds fatsoenlijke motorlaarzen kopen in plaats van mijn semi-kisten. Probleem is dat ik twee maten verschil heb tussen links en rechts en ik het een erg vervelend gevoel vind wanneer de laars niet goed aansluit op m'n voet.
Zijn kisten niet dikker? op zich is een motorlaars niet zo heel dik vind ik (tenzij je een offroad laars hebt)
Het hangt ook van de motor af.. ok de KTM adventure en SMT had ik het tegeonvergestelde, ik drukte niet goed genoeg naar boven met de standaard afstelling van pook met mijn standaard laarzen.. die zijn denk ik op andere laarsen gemaakt.. of ik ben gewoon andere afstelling gewend..
Na een poosje went het wel.

BTW voor de mensen die goede maar niet te duur motor spul willen raad ik altijd Hein Gericke aan. hun eigen naam reeks is erg goed en niet te duur (ook niet supergoedkoop trouwens).

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12:09
Ondertussen heb ik een jas gekocht bij de gamma. Zag er prima uit, binnenvoering zat erin, beschermdelen, etc :) . Zat goed strak maar niet te strak.
Broek zag helaas wel veel te strak, dus die koop ik later bij een motorzaak :) .

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:49
Verwijderd schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:35:
Ik kwam met mijn dikke laarzen nog geeneens meer "onder" het schakelpedaaltje, ik schakelde met de zijkant van m'n laars.. Maarja, met 1m95 is een BMW F650 GS ook net wat te klein eigenlijk :P
Overigens prima vele kilometers op gereden..
Had ik ook op een Shadow, maar met de zijkant schakelen went ook wel.
Je moet alleen niet te snel willen :)

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:15
SlinkingAnt schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:38:
Nog mensen hier die op 24-10 VRO-1 gaan doen?

Vanmorgen 'lekker' tijdens de regen naar 't werk gereden, en dan merk ik toch wel dat ik niet voldoende vertrouwen heb om lekker ontspannen te kunnen rijden op nat wegdek. De komende tijd dus meer rijden, ook tijdens wat minder weer, en een waterdichte jas is ook wel handig O-)
Tijdens VRO1 heb je geen speciaal gedeelte in de natte bak. Dus als je "geluk" hebt regent het. Kan je mooi dan veel oefenen. Het remmen en uitwijken in het natte gedeelte zit in VRO2.

Veel plezier alvast, ikzelf vond het laatste deel het leukst O-)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:35

steveman

Comfortabel ten onder

Trek je zwembroek vast aan dan :)

Ohja top tip: stop niet je regenbroek bij je laarzen in... je zult niet de eerste zijn die de rest van de dag z'n sokken staat uit te wringen ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 15:53
Crazyanz schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:43:
[...]

ik vond het zonde van me geld om eerst geld uit te geven aan goedkope "rommel" aangezien ik toch zeker wist dat ik daarna betere spullen nodig zou hebben. Ik heb gelijk een revit sand pak aangeschaft a 520 totaal. (broek en jas) Dan heb je gewoon een prima set. Teminste als je een textiel pak zoekt :P pak kwam ook als beste uit vergelijkings test bij verschillende motorbladen en ik kan beamen dat het bij zowel 30 graden als 10 graden (en waarschijnlijk nog veel kouder want ik heb de warmte laag er nog niet ingehad) prima rijd.
Heb de voorganger van de Sand volgens mij. Een heerlijke combinatie. Ziet er goed uit (vind het leuker dan al het zwart :P) en het zit gewoon erg lekker.
Enige nadeel is dat mijn liner lek blijkt te zijn, die gaat dus binnenkort via de dealer terug naar Revit. Na een ritje door de regen is mijn kruis altijd nat. En dat is niet alleen van enthousiasme/opwinding :+

• MailMan
ToolkiT schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 13:17:
[...]

Zijn kisten niet dikker? op zich is een motorlaars niet zo heel dik vind ik (tenzij je een offroad laars hebt)
Het hangt ook van de motor af.. ok de KTM adventure en SMT had ik het tegeonvergestelde, ik drukte niet goed genoeg naar boven met de standaard afstelling van pook met mijn standaard laarzen.. die zijn denk ik op andere laarsen gemaakt.. of ik ben gewoon andere afstelling gewend..
Na een poosje went het wel.

BTW voor de mensen die goede maar niet te duur motor spul willen raad ik altijd Hein Gericke aan. hun eigen naam reeks is erg goed en niet te duur (ook niet supergoedkoop trouwens).
Ik heb orthopedische schoenen i.v.m. mijn voetafwijking (a 1.200 euro per paar, dus vrij dure motorlaarsjes :+), en m'n eerste paar zijn gewoon volledig van vrij stug leer dat tot over m'n enkel gaat en extra versteviging heeft aan de zijkant van de voeten. Toch mist het op veel aspecten de veiligheid van een motorlaars, maar ik weet gewoon dat ik me rot erger wanneer ik met 1 voet strak in de schoen zit, terwijl ik met de andere loop te zwabberen.

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

[...]

Nou, ik heb vandaag die motorlaarzen voor het eerst in praktijk gebruikt. Ze zijn echt heerlijk hoor. Stevige laarzen, met weliswaar versnellingspookversteviging, maar niet dusdanig dat je 'het gevoel' niet meer hebt.
Moet wel zeggen dat het rempedaal minder goed aan te voelen is, maar nog wel te doen met een beetje gewenning met de plaatsting van je voet.
Ik kan de laarzen dan ook alleen maar aanraden. Zitten echt heerlijk, rijden heerlijk en zijn echt niet dik!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Vandaag voor het eerst op een motor gereden zonder instructeur. Mocht de motor van mijn broer van de garage halen.

Vanuit Groningen naar Zoutkamp, toch al weer 30KM.

Moet zeggen dat een ZZR-600 aardig lomper stuurt dan een Bandit lesmotortje. Wel een stuk meer power :D

* daaan is nog een beetje hyper *O*

[ Voor 5% gewijzigd door daaan op 18-09-2010 12:50 ]

One's never alone with a rubber duck.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25
nice daaan

Heb zojuist een proefritje gedaan op een DL V-Strom 650 ABS uit 2008. Op zich echt een lekkere motor al is hij als 2 cylinder wel veel onrustiger dan de 4 cylinder Bandit. Ook jammer dat er een Engelse snelheidsmeter en teller op zit (geimporteerd, wel km/u in het klein erbij). Nog even over denken dus.

• haakjesluiten
Net weer even ene stuk gereden (geniaal weer vandaag). even bij hans van wijk langs geweest. spektakel weekend met testbank en korting op kleding etc. Wel geinig niet echt niet kunnen vinden (zoek nog laarzen voor erbij).

Ook nog even getankt wel leuk dat ik er nu zoon 1500km op heb zitten met me dominator redelijk flink door rij. En toch blijf ik keer op keer 1 op 20 rijden :) Toch vreemd dat veel toeren maken of niet dus schijnbaar een minimaal effect heeft bij een dominator.

[ Voor 11% gewijzigd door haakjesluiten op 18-09-2010 16:13 ]

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gs was doorstampen over de dijkjes of volgas over de snelweg het hele verschil. 1:16/1:15 minimaal. bij de africa twin zit ik normaal op de 1:18 maar bij volgas doorstampen is dat 1:10.3 ofzo. en een liter olie.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yay, heb net twee grote Touring koffers voor m'n K75 opgehaald. Eentje past m'n helm *net* in, maar net is op z'n NL beter dan op z'n Fries, wat duidelijk de situatie was met de city-koffers.

Slechts één probleem: ze passen niet achterop de motor :'(

Eigenlijk geen verrassing (zeker niet sinds ik 6 weken terug gekeken had naar die van MailMan) - m'n K75 is een ex-overheidsgeval, en de knipperlichten achter zitten op een stang waar ook o.a. de zwaailamp ooit bevestigd was. Deze stang is welgeteld 2cm te lang om de koffers erop te krijgen.

* dion_b zit in dubio of hij stang met metaalzaag moet bewerken of gewoon geduld moet hebben tot hij een 'kontje' en zadel van een reguliere K75(/100/1100) te pakken heeft

Edit:
Heb nog steeds m'n theorieboek "A Theorie Leren MOTOR, Verkeersregels" van VekaBest Verkeersleermiddelen liggen. Er zit geen datum in (uitgeverij=prutsers), maar hij wordt nog steeds nieuw verkocht, dus het is gewoon nog actueel.

Kan ik iemand er blij mee maken?

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 18-09-2010 22:29 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:25
Grappig dion_b om je nog in die machine te zien investeren. Ik zag 'm staan @ Texel en elke vorm van esthetiek lijkt dat ding te ontbreken :P

In huize Rukapul is inmiddels de jacht geopend op een leuk geprijsde Suzuki V-Strom met ABS. Wel handig dat de meeste V-Stroms in elk geval al een topkoffer en andere accesoires hebben (vaak Touring model).

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:23:
Eigenlijk geen verrassing (zeker niet sinds ik 6 weken terug gekeken had naar die van MailMan) - m'n K75 is een ex-overheidsgeval, en de knipperlichten achter zitten op een stang waar ook o.a. de zwaailamp ooit bevestigd was. Deze stang is welgeteld 2cm te lang om de koffers erop te krijgen.
Ik had hetzelfde. Mijn RT is ook een ex-overheidsgeval. Via eBay heb ik een leuke deal kunnen maken voor wat onderdelen. Op een of andere manier was het in Nederland erg duur. Een kontje had ik al, maar de buddy, subframe (kweenie of jij dat nodig hebt, maar ik moest een frame onder het zadel monteren waarop de topkoffer rust) en achtersteppies moest ik nog kopen. En in Duitsland werd een RT 'geslacht' voor onderdelen en kon ik er relatief gunstig aan komen.

Misschien ken je 'm al, maar hier kun je alle onderdelen voor je BMW opzoeken. Het beste is als je je chassisnumer intikt, dan geeft ie precies het juiste type en bouwjaar aan. Ook erg handig om te zien hoe alles in elkaar zit. Er zijn speciale rubriekjes voor overheidsuitvoeringen zodat je de verschillen kunt zien. Ook erg handig om altijd de juiste onderdelen te bestellen. De dealer was erg blij dat ik met een lijstje met onderdeelnummers aan kwam.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:22:
[...]

Ik had hetzelfde. Mijn RT is ook een ex-overheidsgeval. Via eBay heb ik een leuke deal kunnen maken voor wat onderdelen. Op een of andere manier was het in Nederland erg duur. Een kontje had ik al, maar de buddy, subframe (kweenie of jij dat nodig hebt, maar ik moest een frame onder het zadel monteren waarop de topkoffer rust) en achtersteppies moest ik nog kopen. En in Duitsland werd een RT 'geslacht' voor onderdelen en kon ik er relatief gunstig aan komen.
Ben inderdaad op meerdere plekken aan het kijken, o.a. in DE en BE. Dat gezegd, ik ben momenteel nogal 'lui' - als in ik rij me al suf ivm andere werk- en privezaken en ga alleen iets ophalen als het op een route lig waar ik al heen ga (wat overigens de komende weken weinig in Benelux, Niedersachsen of NRW uitsluit :o ). Als iets voor een redelijke prijs om de hoek verschijnt ga ik niet voor een paar tientjes een paar honderd km rijden.
Misschien ken je 'm al, maar hier kun je alle onderdelen voor je BMW opzoeken. Het beste is als je je chassisnumer intikt, dan geeft ie precies het juiste type en bouwjaar aan. Ook erg handig om te zien hoe alles in elkaar zit. Er zijn speciale rubriekjes voor overheidsuitvoeringen zodat je de verschillen kunt zien. Ook erg handig om altijd de juiste onderdelen te bestellen. De dealer was erg blij dat ik met een lijstje met onderdeelnummers aan kwam.
Kende ik niet, erg nuttig :D

Bij het ophalen van de koffers aan de praat geraakt met de verkoper. Hij had een K75 die motorisch aan het overlijden was (ondanks maar 15 jaar oud...), en had voor weinig een K100 (uit 1986) gekocht waarvan letterlijk alle tupperware kapot was na een ongeluk, maar waar verder technisch in orde was. Z'n idee was om de hele buitenkant van de K75 over te zetten op de K100. Dat was hem voor het grootste deel gelukt, maar inderdaad bleken er nogal wat addertjes onder het glas te zitten, mbt valbeugels en bevestiging zadel. Die site kan me ws een paar miskopen (of iig irritante problemen) schelen :o
Rukapul schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:59:
Grappig dion_b om je nog in die machine te zien investeren. Ik zag 'm staan @ Texel en elke vorm van esthetiek lijkt dat ding te ontbreken :P
In de esthetiek van dat ding ga ik inderdaad niet investeren, maar des te meer in de practische werkpaard dingen, zoals opslagruimte en een buddyzadel, waardoor ik passagiers en baggage mee kan nemen.

Lelijker kan hij nauwelijks worden, maar zeker wel practischer :P

Vooralsnog vind ik het 'klaar' als ik een duozadel heb, de touringkoffers (allicht niet dagelijks erop, maar wel als het nodig is), de baggagerek van een K1100LT en daar dan een grote (=2x helm) topkoffer op.

Het niet kwijt kunnen van m'n helm als ik ergens heenga op de motor is m'n grootste ergernis. Dat gaat dus veranderen :)

Voordeel is ook dat alle zooi die ik nu bij elkaar zoek 1 op 1 over kan op een volgende Kxx(x(x)), mocht deze overlijden - mits ik de boel niet in de prak rij, maar dat was ik niet echt van plan.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 19-09-2010 01:25 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Wormaap
  • Laatst online: 13:12
Rukapul schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 15:57:
nice daaan

Heb zojuist een proefritje gedaan op een DL V-Strom 650 ABS uit 2008. Op zich echt een lekkere motor al is hij als 2 cylinder wel veel onrustiger dan de 4 cylinder Bandit. Ook jammer dat er een Engelse snelheidsmeter en teller op zit (geimporteerd, wel km/u in het klein erbij). Nog even over denken dus.
Mijlen in plaats van kilometers went enorm snel. Dat punt zou ik volslagen negeren :)
* Wormaap heeft 10k km op zijn Amerikaanse CBR600 gereden voordat'ie stuk ging in Denemarken :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

dion_b schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:23:
[...]

Edit:
Heb nog steeds m'n theorieboek "A Theorie Leren MOTOR, Verkeersregels" van VekaBest Verkeersleermiddelen liggen. Er zit geen datum in (uitgeverij=prutsers), maar hij wordt nog steeds nieuw verkocht, dus het is gewoon nog actueel.

Kan ik iemand er blij mee maken?
Oe, ja graag!
Heb nu 3 lessen achter de rug, maar wil binnenkort wel alvast mn theorie gaan halen. De theorieboek van een vriend van mij is van 2006, dus weet niet of dat nog wel zo actueel is!
Wat vraag je ervoor :).

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

dion_b schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:22:
[...]
In de esthetiek van dat ding ga ik inderdaad niet investeren, maar des te meer in de practische werkpaard dingen, zoals opslagruimte en een buddyzadel, waardoor ik passagiers en baggage mee kan nemen.

Lelijker kan hij nauwelijks worden, maar zeker wel practischer :P
Precies. Als je rijdt, zie je toch niet hoe het eruit ziet. Maar het rijdt wel erg fijn! Dat heb ik met dat bankstel van mij ook;beslist niet moeders mooiste, maar ik lach me rot als ik naar Zuid Spanje moet rijden en ik doe dat zonder kramp en uit de wind. Heerlijke reisbak en pakezel. En ook over een bochtig weggetje gaat het heerlijk. Wat wil een mensch nog meer?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yellowneck schreef op zondag 19 september 2010 @ 03:16:
[...]

Oe, ja graag!
Heb nu 3 lessen achter de rug, maar wil binnenkort wel alvast mn theorie gaan halen. De theorieboek van een vriend van mij is van 2006, dus weet niet of dat nog wel zo actueel is!
Wat vraag je ervoor :).
Niets, tenzij ik EUR 100 aan verzendkosten naar verweggistan kwijt ben. Heb het zelf ook zo gekregen.

DM me maar :)

Oslik blyat! Oslik!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-01 15:31
Ik ga samen met mijn broer aan motorrijlessen beginnen komende vrijdag, heb er ontzettend zin in. Nou is het geval dat ik een stuk dikker ben dan gemiddeld ;) , hier word ook hard aan gewerkt.
Tijdens het lessen kan ik gewoon kleding via de rijschool krijgen (is al gepast), maar zal ik toch na het behalen van m'n rijbewijs zelf kleding moeten halen.
Aangezien het afvallen goed, maar wel gestaag, gaat ben ik op zoek naar kleding die goed verstelbaar is, aangezien ik niet elk half jaar nieuwe kleding wil kopen.
Iemand hier tips voor of ervaring mee? :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Alexji.

Het hangt er wel vanaf hoeveel kilo's je nog denkt kwijt te raken. Als dit 10 kilo is moet het geen probleem zijn. Wordt het 25 kilo is het een ander verhaal.

Opzich is vrijwel alle kleding wel aan te passen. Ik ben zelf ongeveer 8 kilo lichter dan 2 jaar terug en ik pas alles nog prima. De broek heeft bovenaan 2 punten die je met banden aan kan passen. Op die manier past die broek nu nog net zo goed als 3 jaar terug. Qua jas denk ik dat het niet veel moet uitmaken als je textiel neemt. Zo'n jas is meestal toch aardig ruim en dan kan je makkelijk 10 kilo afvallen.

• Alexji
Denk eerder aan +-40kg :'( , maar dan moet ik maar inschikken en eens in de zoveel tijd wat anders kopen, in het begin dan maar gewoon de budgetselectie.

[ Voor 69% gewijzigd door Alexji op 19-09-2010 14:49 ]

• MailMan
Niet goed zittende kleding is niet alleen onprettig (wappert en is koud) maar ook onveilig i.v.m het verschuiven van de valprotectie en het schuren van de stof met je huid (waar je nare brandwonden van kan krijgen).

Als je toch zoveel mogelijk flexibiliteit wil hebben dan zou ik in ieder geval niet voor leer maar textiel gaan, aangezien daar vaak nog met klittenband of een andere constructie behoorlijk wat te verstellen is. Maar hou altijd in de gaten dat je bescherming op de goede plaats blijft zitten en je broek b.v. niet over je heupen kan glijden als er hard aan wordt getrokken. Dat laatste is vaak te verhelpen door een combi te kopen die vast te ritsen is. Daarnaast heeft een 3-laags textielen pak als voordeel dat je er dus lagen uit kan ritsen/knopen. Als je dus een strakke versie haalt en de regen en wintervoering eruit haalt, heb je het misschien koud, maar pas je er in het begin wel beter in en kan je er later weer wat opvulling bij krijgen door er weer een laag in te zetten :)

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 19-09-2010 18:12 ]

• M14

M14

Mn textielen broek heeft redelijk wat speling, ik kan em aan met wintervoering en gewone broek, maar ook zo zonder wintervoering. Jas is in princiepe het zelfde.

Leren pak is een ander verhaal, dat past precies. Als er 10kg bij zou komen heb ik een probleem. Ik zou in jou situatie dus niet kijken naar een leren jas / pak ofzo :).

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Zo lekker gecrosst vandaag 8)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/243q2av.jpg

Heerlijk zon lichte en wendbare motor, het is geloof ik een 125cc crosser die 90kg weegt. Wel maf als je voor het eerst je achterwiel voelt wegglijden in een bocht, maar gewoon lekker gas blijven geven en je been uitsteken. Jammer dat er zoveel hobbels op de baan waren waar je overheen moet rijden terwijl je staat, want na een tijdje voel je dat wel in je benen. Op het vlakke stuk ging het best aardig.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Waar heb je dat gedaan? Lijkt me ook wel leuk om een keer een dagje te doen.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Vandaag even met de muvi cam aan het spelen geweest..
Ik dacht slim te zijn en met de meegeleverde elastische band hem om het windschermpje te spannen..
Dit werkte wel maar camera wijst net te veel omhoog om te zien wat er gebeurt.. En de trillingen van de motor verpesten het beeld (alsof er een golf in het beeld zit)
Daar moeten we dus nog iets beters voor gaan verzinnen :/

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 22:54

martjah

Appel

bij mij past het cameratje in de helm aan de zijkant. Hij klemt er zo al tussen maar ik ga een stukje klittenband in mijn helm maken en dan plak ik een stukje klitteband aan de achterkant van de camera. Dan kan ik hem er zo in klitten :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 19:44

Exigence

dnkroz

ToolkiT schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:00:
Vandaag even met de muvi cam aan het spelen geweest..
Ik dacht slim te zijn en met de meegeleverde elastische band hem om het windschermpje te spannen..
Dit werkte wel maar camera wijst net te veel omhoog om te zien wat er gebeurt.. En de trillingen van de motor verpesten het beeld (alsof er een golf in het beeld zit)
Daar moeten we dus nog iets beters voor gaan verzinnen :/
Die golf in het beeld (rolling shutter, google er maar eens op) krijg je waarschijnlijk niet weg. Dat is inherent aan het gebruik van van een CMOS sensor en wordt alleen nog maar versterkt door de trillingen van je motor. Op je helm monteren is waarschijnlijk het beste.

• haakjesluiten
Zo vandaag weer km of 200 gereden. Stond wel flink windje heb een honda dominator(167KG nat) dus als je dan op een klaverblad ineens een ruk wind tegen je harsens krijgt terwijl je al flink hangt schik je behoorlijk :P

• Widow
Gisae schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:16:
Waar heb je dat gedaan? Lijkt me ook wel leuk om een keer een dagje te doen.
Het heet "De kuil" en het zit in IJmuiden:

http://maps.google.nl/map...pn=0.004862,0.009645&z=17

• Unipuma
  • Laatst online: 06-04-2021
Er is een truk om die Rolling Shutter weg te krijgen via een nabewerking van het beeld:
http://www.guthspot.se/video/deshaker.htm

Werkt op basis van Virtual Dub, open source.

So much fun, it's a miracle it isn't declared illegal: driving a motorcycle

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Omdat jullie vast wel van mooie plaatjes houden en ik erg trots ben;

Ik heb sinds vorige week mijn motor weer opgebouwd met vers gespoten kappen. Zie onderstaand voor het resultaat. Hij was oorspronkelijk wit/roze. Nu dus volledig in R1 blauw. * Stealth2000 is erg happy.

Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_-KzHC-loIGU/TJSpkhWJ6qI/AAAAAAAAAag/lWcsRs6nsBw/s288/IMG_4937.JPG

Zie mijn picasa album voor meer pics.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

mooie yzf hoor!!!

ik heb weer nieuwe bandjes. Volgens de monteur was de voorband ook af dus die meteen ook maar vervangen. In totaal 250 euro kwijt voor een setje bt45 inclusief montage

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stealth2000 schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:46:
Omdat jullie vast wel van mooie plaatjes houden en ik erg trots ben;

Ik heb sinds vorige week mijn motor weer opgebouwd met vers gespoten kappen. Zie onderstaand voor het resultaat. Hij was oorspronkelijk wit/roze. Nu dus volledig in R1 blauw. * Stealth2000 is erg happy.

[afbeelding]

Zie mijn picasa album voor meer pics.
heel goed. Roze wit is toch wel beetje Aussie Jonguh,

And it goes BRAAAAAPP!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Mooie kleur voor op de YZF moet ik zeggen!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:14:
[...]

Die golf in het beeld (rolling shutter, google er maar eens op) krijg je waarschijnlijk niet weg. Dat is inherent aan het gebruik van van een CMOS sensor en wordt alleen nog maar versterkt door de trillingen van je motor. Op je helm monteren is waarschijnlijk het beste.
Zit er aan te denken om hem op een RAM mount te monteren op het stuur... De kogel is van rubber en stuur is hopelijk minder trillerig dan windschermpje..

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ToolkiT schreef op maandag 20 september 2010 @ 17:27:
[...]
De kogel is van rubber en stuur is hopelijk minder trillerig dan windschermpje..
neu... rammount is om dingen stevig vast te zetten op allerlei plaatsen zonder specifieke tools. Trilt nog best wel door.

And it goes BRAAAAAPP!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 22:54

martjah

Appel

trillingen krijg je er nooit helemaal uit (zelf ook geprobeerd).
De tank zou in principe de minste trillingen hebben als je hem persé op de motor wil vastmaken.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Er staat mij bij dat Rammount ook wel stukkenrubber verkoopt die je onder de plaat doet die je aan de camera vastmaakt. Als je dan handig doet met ringetjes en dergelijke dan haal je het meeste er wel uit.

And it goes BRAAAAAPP!

• Alexji
Ik moet nog beginnen met m'n rijlessen (vrijdag de eerste!), maar kreeg van een collega een superaanbod. Een kawasaki 440 LTD voor zéér weinig kunnen overnemen. Moeten een paar kleine dingetjes aan gebeuren, maar dat is goed te doen :) Had 2 jaar stil gestaan maar startte wel (met wat hulp) en loopt ook goed.

Resultaat na eerste poetsbeurt.
Afbeeldingslocatie: http://www.roflpantoffel.nl/uploadedimages/kawasaki_440_ltd.jpg

Ben d'r blij mee! O+

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Op MF loopt nu een topic over een sponsorrit tbv het KWF. Uiteraard een mooi initiatief!; ik heb het in ieder geval alvast in de agenda gezet.

Yamaha MT-09

• Wormaap
Nog even een linkje dat wellicht leuk leesvoer is voor de motortweakertjes :)
Het gaat over standaarden voor helmen, en hoe dat de impactenergie bij een botsing beïnvloedt.

http://www.motorcycliston..._helmet_review/index.html

En een deel dat in het artikel verstopt zit als caption onder een foto, maar wat ik toch wel belangrijk vind, de impactmetingen:
AVERAGE Gs
Fewer Gs = Less chance of brain injury

DOT-only helmets:

Z1R ZRP-1 (P)
# Average: 152 Gs
# LF: 148 gs
# RF: 176 gs
# LR: 153 gs
# RR: 130 gs

Fulmer AFD4 (P)
# Average: 157 Gs
# LF: 152 gs
# RF: 173 gs
# LR: 175 gs
# RR: 130 gs

Pep Boys Raider (P)
# Average: 174 Gs
# LF: 163 gs
# RF: 199 gs
# LR: 185 gs
# RR: 152 gs

BSI/DOT Helmets

AGV Ti-Tech (F)
# Average: 169 Gs
# LF: 156 gs
# RF: 199 gs
# LR: 195 gs
# RR: 129 gs

Suomy Spec 1R (BSI) (F)
# Average: 182 Gs
# LF: 192 gs
# RF: 215 gs
# LR: 197 gs
# RR: 126 gs

ECE 22-05/DOT Helmets

Schuberth S-1 (F)
# Average: 161 Gs
# LF: 151 gs
# RF: 180 gs
# LR: 176 gs
# RR: 137 gs

Suomy Spec 1R (ECE) (F)
# Average: 171 Gs
# LF: 156 gs
# RF: 200 gs
# LR: 190 gs
# RR: 140 gs

Shark RSX (F)
# Average: 173 Gs
# LF: 166 gs
# RF: 187 gs
# LR: 201 gs
# RR: 141 gs

Vemar VSR
# Average: 174 Gs
# LF: 171 gs
# RF: 198 gs
# LR: 166 gs
# RR: 162 gs

Snell 2000/DOT Helmets

Icon Mainframe (P)
# Average: 181 Gs
# LF: 168 gs
# RF: 217 gs
# LR: 189 gs
# RR: 152 gs

Icon Alliance (F)
# Average: 183 Gs
# LF: 179 gs
# RF: 200 gs
# LR: 179 gs
# RR: 175 gs

Scorpion EXO-400 (P)
# Average: 187 Gs
# LF: 185 gs
# RF: 212 gs
# LR: 193 gs
# RR: 158 gs

AGV X-R2 (F)
# Average: 188 Gs
# LF: 192 gs
# RF: 226 gs
# LR: 166 gs
# RR: 167 gs

Arai Tracker GT (F)
# Average: 201 Gs
# LF: 193 gs
# RF: 243 gs
# LR: 203 gs
# RR: 166 gs

HJC AC-11 (F)
# Average: 204 Gs
# LF: 195 gs
# RF: 230 gs
# LR: 231 gs
# RR: 163 gs

Scorpion EXO-700 (F)
# Average: 211 Gs
# LF: 207 gs
# RF: 236 gs
# LR: 226 gs
# RR: 176 gs

Impact Key: LF: Left Front, 7-foot drop, Flat Pavement. RF: Right Front, 10-foot drop, Flat Pavement. LR: Left Rear, 7-foot drop, Flat Pavement. RR: Right Rear, 7-foot drop, Edge Anvil. Shell Key: (P): Polycarbonate (F): Fiberglass

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ligt het aan mij, of is de conclusie die je daaruit kunt trekken niet dat de verschillen binnen een bepaalde standaard groter zijn dan de verschillen tussen standaarden, oftewel dat mix aan standarden geen steek uitmaakt...?

Oslik blyat! Oslik!

• Wormaap
De (snel getrokken) conclusie is dat Snell-gecertificeerde helmen overwegend méér G-krachten op je hoofd loslaten bij dezelfde crash dan helmen die die certificering niet hebben.
Dat komt doordat de testmethodes van Snell de fabrikanten richting harde helmontwerpen duwen. De helm twee keer op dezelfde plek op een metalen bal laten vallen is volgens dit artikel de grootste boosdoener daarin.

De Snell-gecertificeerde helm die het beste uit deze test komt, is nét iets beter dan de allerslechtste niet-gecertificeerde helm. (181G vs. 182G gemiddeld)

• Saffie_time
  • Laatst online: 13:46

Saffie_time

Why use this? 42!

Bergie schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:38:
Op MF loopt nu een topic over een sponsorrit tbv het KWF. Uiteraard een mooi initiatief!; ik heb het in ieder geval alvast in de agenda gezet.
Staat ook hier in de agenda!
Verder ook op MF maar eens gerigistreerd en mijn hulp aangeboden aangezien ik uit Den Bosch kom kan ik die beste man wellicht nog helpen met wat zaken.

Dank je voor het melden!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
Wormaap schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:39:
De (snel getrokken) conclusie is dat Snell-gecertificeerde helmen overwegend méér G-krachten op je hoofd loslaten bij dezelfde crash dan helmen die die certificering niet hebben.
Dat komt doordat de testmethodes van Snell de fabrikanten richting harde helmontwerpen duwen. De helm twee keer op dezelfde plek op een metalen bal laten vallen is volgens dit artikel de grootste boosdoener daarin.

De Snell-gecertificeerde helm die het beste uit deze test komt, is nét iets beter dan de allerslechtste niet-gecertificeerde helm. (181G vs. 182G gemiddeld)
Inderdaad... Interessant artikel overigens, helpt hopelijk weer een paar broodje aap verhalen de wereld uit.
* Thedr stapt vrijdag weer vol goede moed met z'n nieuwe HJC op de lesmotor 8)

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Vanochtend voor het eerst op de motor (ZZR-600) naar het werk gegaan. Heerlijk! Kan me nu al verheugen op de terugreis :)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Nog meer mensen die alweer aan het kijken zijn voor een winterbrik/pekelfiets? Ben wat aan het rondkijken op marktplaats maar ben nog niet echt wat tegengekomen. Vorig jaar had ik een honda cb450n voor 125,- die me de hele winter op werk heeft gebracht. Dit jaar zoek ik weer zoiets (motorisch ok, optisch maakt niet uit) maar dan het liefst met cardan.

Dus, waar rij jij op in de winter?

• MailMan
Stealth2000 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:07:
Nog meer mensen die alweer aan het kijken zijn voor een winterbrik/pekelfiets? Ben wat aan het rondkijken op marktplaats maar ben nog niet echt wat tegengekomen. Vorig jaar had ik een honda cb450n voor 125,- die me de hele winter op werk heeft gebracht. Dit jaar zoek ik weer zoiets (motorisch ok, optisch maakt niet uit) maar dan het liefst met cardan.

Dus, waar rij jij op in de winter?
Afbeeldingslocatie: http://www.okeesjen.nl/UserFiles/Image/fotos/phoenixfiets.jpg

Beetje flauw, maar ik hoef gelukkig niet zo ver te reizen deze winter.

Een motorrijdende vriend van mij hoorde ik praten over een roest/pekelwerend dat ze ook in het leger gebruiken, iemand ervaring met dergelijk spul?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

MailMan schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:47:

Een motorrijdende vriend van mij hoorde ik praten over een roest/pekelwerend dat ze ook in het leger gebruiken, iemand ervaring met dergelijk spul?
geen idee wat ze daar gebruiken maar opspuitbaar kettingvet zoals S100 blijt goed plakken, bakt aan en beschermt best extreem goed. De brokken hanngen eraanmaar er komt gewoon schoon Alu onder vandaan

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

acf-50? Van valvoline heb je ook een speciaal spulletje. Soort wax/ vaseline laag. Die acf-50 beschermd het beste tegen pekel en dergelijke maar is een bitch om er weer af te krijgen.

• Steephh
  • Laatst online: 09:15
Wil waarschijnlijk eind oktober/begin november toch eens gaan beginnen met mijn motorrijbewijs.. Iemand van jullie ervaring met motorrijscholen in Tilburg? :P

_@/'

Verwijderd

http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=1

:) Gewoon degene kiezen met het hoogste slagingspercentage :)

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
Hoeft niet per se, slagingspercentage kan ook betekenen dat rijleraren liever iets langer (te lang) wachten om je op examen te sturen omdat ze zeker willen weten dat je slaagt en het percentage niet omlaag haalt ;)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Steephh
Zover was ik ook al en net als Morax ben ik van mening dat slagingspercentages niet alles zeggen. Vandaar mijn vraag ook, eigen ervaringen zeggen vaak meer dan een percentage.. :)

_@/'

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Ik zat bij Rits, ik ben geslaagd, de lessen waren wat mij betreft prima, maarja, er zijn vast andere rijscholen die hetzelfde bieden :P

• Saffie_time
  • Laatst online: 13:46

Saffie_time

Why use this? 42!

En de klik met je instructeur moet er ook zijn.
Als die er niet is kan het alsnog in plaats van een erg leuke een zeer vervelende ervaring worden.
Durf dus ook na een aantal lessen te zeggen dat er geen klik is als dat echt zo is!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• DECOY88
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
met me gs gebruikte ik gewoon afgedankte olie van het olie verversen om me spulletje te beschermen. gewoon met een warm gereden motor olie over je uitlaat en blok enz. gooien dan bakt het erop. als je er geen cent voor wil neertellen optie. wat ik van de winter met me africa twin ga doen weet ik nog niet. doorrijden waarschijnlijk maar hoe te beschermen tegen pekel?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DECOY88 schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:37:
met me gs gebruikte ik gewoon afgedankte olie van het olie verversen om me spulletje te beschermen. gewoon met een warm gereden motor olie over je uitlaat en blok enz. gooien dan bakt het erop. als je er geen cent voor wil neertellen optie. wat ik van de winter met me africa twin ga doen weet ik nog niet. doorrijden waarschijnlijk maar hoe te beschermen tegen pekel?
Schijnt alleen niet echt gezond te zijn om gebruikte olie te hergebruiken (kankerverwekkend enzo...)

qua winter:
Als het weer echt heel erg slecht (sneeuw, ijzel etc) is en ik moet echt weg:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010208.jpg

Anders gewoon op de Versys..
Bij Hein Gericke kreeg ik een keer van die beschermspray en dat gebruik ik nog steeds :)

[ Voor 20% gewijzigd door ToolkiT op 23-09-2010 18:14 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

charrel schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:52:
acf-50? Van valvoline heb je ook een speciaal spulletje. Soort wax/ vaseline laag. Die acf-50 beschermd het beste tegen pekel en dergelijke maar is een bitch om er weer af te krijgen.
Ik dump nog maar een keer de praktijktest met allerlei middeltjes, inclusief roomboter... klik
Tectyl Superwax komt daar als beste uit de bus.

• Steephh
Saffie_time schreef op donderdag 23 september 2010 @ 17:21:
En de klik met je instructeur moet er ook zijn.
Als die er niet is kan het alsnog in plaats van een erg leuke een zeer vervelende ervaring worden.
Durf dus ook na een aantal lessen te zeggen dat er geen klik is als dat echt zo is!
True that, dat was een van de redenen van mijn vraag. Vaak ligt het ook aan het karakter van een instructeur en zijn sociale capaciteiten of iemand in het algemeen met iemand goed of niet goed op kan schieten.. Sommige instructeurs zijn van eigen nors en beginnen te schelden bij het minste of geringste wat je fout doet... Zulke rijscholen vermijd ik het liefst, dan maar wat euro's meer maar dan vind ik het lessen ook een stuk leuker en waarschijnlijk leer je het ook nog eens beter aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Steephh op 23-09-2010 19:10 ]

_@/'

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op donderdag 23 september 2010 @ 18:34:
[...]

Ik dump nog maar een keer de praktijktest met allerlei middeltjes, inclusief roomboter... klik
Tectyl Superwax komt daar als beste uit de bus.
Dat houdt alleen geen rekening met het warm worden van je motor/uitlaat. Dat zal vast een boel invloed hebben.

Afgelopen winter heb ik eigenlijk niets gedaan, behalve de motor niet wassen. Maar ik wist dan ook dat ik mijn uitlaat in het voorjaar ging vervangen ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Jelte schreef op donderdag 23 september 2010 @ 20:08:
[...]

Dat houdt alleen geen rekening met het warm worden van je motor/uitlaat. Dat zal vast een boel invloed hebben.

Afgelopen winter heb ik eigenlijk niets gedaan, behalve de motor niet wassen. Maar ik wist dan ook dat ik mijn uitlaat in het voorjaar ging vervangen ;)
Pekel is sowieso een bitch. Het is niet onverstandig om - als je door de pekel gereden hebt - 'm een keertje af te spoelen. Pekel vreet toch gewoon overal doorheen. De test houdt ook geen rekening met rij-omstandigheden. Het zoute water dat ze erop spuiten is niet hetzelfde als de pekel die met kracht op je motor terecht komt. Maar het laat wel goed zien hoe de verschillende producten zich houden. De omstandigheden zijn voor alle producten hetzelfde.

De vorige eigenaar van mijn motor vond het ook nooit nodig om zijn velgen een beetje af te spoelen. Kuis verrot waren ze. En da's vrij duur kan ik je melden. Vervangen hoefde niet, maar ik vond het geen gezicht. Gelukkig hebben we Marktplaats, maar je kunt het voorkomen. En die middeltjes zijn leuk, maar een emmer water is a)goedkoper en b)beter. Van water alleen gaat je motor niet rotten, het is de pekel.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Gewoon rijden moeten ze. Gezeur over het uiterlijk van die motoren.

Makerij Hofman

• Exigence

Exigence

dnkroz

Helaas heeft pekel niet alleen invloed op het uiterlijk

• komkommer

komkommer

Koffie

Mja, ik heb wel eens van mensen gehoord dat hun remklauwen er niet tegen kunnen. Heb ik nog nooit last van gehad.

Makerij Hofman

• Exigence

Exigence

dnkroz

Sommige remklauwen (zoals de mijne helaas) zitten zo in elkaar dat de stofringen eigenlijk niet heel veel doen. Hier komt snel pekel achter, en dan kun je spoelen wat je wilt, maar achter de stofring rot het gewoon door.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
Ik ben zelf een beginnend rijder (gebruik hem nu nog elke dag :D), maar ik vroeg me af hoe het dan staat met regen? Stel er komt een dikke plensbui, heeft je motor daar echt last van?

Ik heb al wel een hoes gekocht voor achter bij het huis btw ;)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van regenwater leid een fiets weinig behalve dat 'ie er smerig van wordt. Wat je alleen niet moet doen is zo'n watervaste hoes over je fiets gooien als 'ie nog warm is.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Widow
Ja, dan smelt ie meteen vast aan je uitlaat :P

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

komkommer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:10:
Mja, ik heb wel eens van mensen gehoord dat hun remklauwen er niet tegen kunnen. Heb ik nog nooit last van gehad.
Yups, fzs600's zijn er gevoelig voor. Had 400eu extra kosten omdat de zuigers niet meer loskregen, zo een beetje alles behalve de schijven vervangen :X . Geintje hadden ze ook niet aangekondigt, hoorde ik pas toen ik bij het ophalen van men Yammie men pinpas trok, ook een van de laatste keren dat ik daar geweest ben.

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 24-09-2010 08:25 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 23 september 2010 @ 22:14:
Gewoon rijden moeten ze. Gezeur over het uiterlijk van die motoren.
Er is een groot verschil tussen een blinkende motor en een motor die uit elkaar valt door roest natuurlijk. Pekel weghouden/verwijderen is gewoon het behoud van je motor.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:39:
[...]

Er is een groot verschil tussen een blinkende motor en een motor die uit elkaar valt door roest natuurlijk. Pekel weghouden/verwijderen is gewoon het behoud van je motor.
Jaja, een motor roest niet zo snel weg hoor. Ga jij nou maar je wielen vervangen.

Makerij Hofman

Verwijderd

Mijn F650 GS heeft 10 jaar lang door de pekel gereden, en het enige waar hij last van had is dat de verf een beetje van 't blok los liet (bloemkolen). Gewoon een degelijke fiets kopen als je dat soort werk gaat doen, of eentje van 1500 euro, en die elke 3 jaar vervangen.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
Maar is het niet zo dat als je hem in de regen laat bivakkeren dat hij dan niet op plaatsen gaat roesten?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 08:23:
[...]

Yups, fzs600's zijn er gevoelig voor. Had 400eu extra kosten omdat de zuigers niet meer loskregen, zo een beetje alles behalve de schijven vervangen :X . Geintje hadden ze ook niet aangekondigt, hoorde ik pas toen ik bij het ophalen van men Yammie men pinpas trok, ook een van de laatste keren dat ik daar geweest ben.
Dat is niet netjes.. wat was de opdracht die je ze gegeven had? 'fix alles'?

Volgende keer zeggen dat ze de boel na moeten kijken en als er wat groots aan de hand is (€100+) dat ze je dan moeten bellen..
Kaaswagen schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:56:
Maar is het niet zo dat als je hem in de regen laat bivakkeren dat hij dan niet op plaatsen gaat roesten?
Goede motor hoes erover scheelt een hoop :)

[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 24-09-2010 12:22 ]

• daaan

daaan

Brandweer Zoutkamp

Zo zeg, wat een horken bij Motorplaza.Heb gister de motor heen gebracht omdat hij olie lekte na een reparatie vorige week.
Leenmotor mee, prima, maar toen ik net belde:

Ik: Hallo, ik was even benieuwd of de motor al klaar is.
MP: Ja, ik doe mijn best.
Ik: Ja dat geloof ik wel, maar ivm met ophalen is het wel handig dat ik een tijd weet dat ie klaar is.
MP: Ja, ik heb er al even naar gekeken maar het kan maar zo zijn dat er nog een onderdeel besteld moet worden. Kan ook wel morgen pas klaar.
Ik: (bek vol tanden) uh, ja nou ok.
MP: Ok, daaag *klik*

Straks maar even die kant op.

Mochten de mensen van de winkel dit lezen, :w

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:21:
[...]

Dat is niet netjes.. wat was de opdracht die je ze gegeven had? 'fix alles'?

Volgende keer zeggen dat ze de boel na moeten kijken en als er wat groots aan de hand is (€100+) dat ze je dan moeten bellen..
Was tegelijk met een kleine beurt, gaf aan dat hij naar links trok bij hard remmen. Ook aangegeven dat bij >250eu of onverwachte kosten even een belletje moesten geven. Nooit gedaan, vind ik niet netjes.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

daaan schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:42:
Zo zeg, wat een horken bij Motorplaza.Heb gister de motor heen gebracht omdat hij olie lekte na een reparatie vorige week.
Leenmotor mee, prima, maar toen ik net belde:

Ik: Hallo, ik was even benieuwd of de motor al klaar is.
MP: Ja, ik doe mijn best.
Ik: Ja dat geloof ik wel, maar ivm met ophalen is het wel handig dat ik een tijd weet dat ie klaar is.
MP: Ja, ik heb er al even naar gekeken maar het kan maar zo zijn dat er nog een onderdeel besteld moet worden. Kan ook wel morgen pas klaar.
Ik: (bek vol tanden) uh, ja nou ok.
MP: Ok, daaag *klik*

Straks maar even die kant op.

Mochten de mensen van de winkel dit lezen, :w
Had je een tijd/datum afgesproken?
_Apache_ schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:47:
[...]

Was tegelijk met een kleine beurt, gaf aan dat hij naar links trok bij hard remmen. Ook aangegeven dat bij >250eu of onverwachte kosten even een belletje moesten geven. Nooit gedaan, vind ik niet netjes.
Is ook niet netjes, tik op de vinger geven dus, en boos aankijken, dat is toch het enige wat je kunt doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2010 13:47 ]

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

Zo net te horen gekregen dat mijn nieuwe uitlaat(demper) binnen is. Heb een Ixil demper besteld met e-keur en verschillende DB killers. Geen gezeik dus als ik dan duitsland in ga. Het moet wel leuk blijven natuurlijk ;)

Dit is hem:

Ik heb hem wel met een zwarte tip (uiteinde) besteld want dat zilver vond ik niets.
Afbeeldingslocatie: http://ixil.com/HTML/images/GALLERY/6092.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ixil.com/HTML/images/GALLERY/XOVS.jpg

Is weer een mooi winter project om te monteren e.d.

• haakjesluiten
project? uurtje werk :P

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

Helaas moet er bij de 1000rr wel wat meer gebeuren want de hele kont moet uit elkaar. Maar ook moet hij dan eigenlijk afgesteld worden op de testbank met de powercommander. Dus ik zie wel hoe het gaat. Denk niet dat ik het nu per direct moet doen omdat de lekkere dagen (mooi weer rijder ja ;) ) nu toch wel redelijk geteld zijn.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Als het enkel en alleen de demper is dan hoeft afstelling niet. Er zitten tenslote sensoren in de uitlaat zelf die alles wel regelen. Indien het zoals bij mijn VFR open luchtfilter + andere collector (geen cat en geen sensoren meer) + open demper is, dan heb je inderdaad wel een degelijke afstelling nodig. Alhoewel ik ook eerst een tijdje zonder PC heb rondgereden, tja moest even wachten voor de afspraak. Maar het ziet er zeker wel een mooi dempertje uit. Veel plezier met het gegrom! :)

Volvo Classic Club Belgium

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

Wederom kan je dat niet zo maar zeggen, tegenwoordig lopen motoren al armer vanwege milieu eisen. Als je dan de demper veranderd lopen ze nog schraler, die lambdasensor corrigeert dat echt niet. Dus gewoon even laten meten op een testbank.

Het levert mischien niet gelijk problemen op maar je motor kan toch gevaarlijke te arm gaan lopen.

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 24-09-2010 15:20 ]

Pagina: 1 ... 221 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.