Voor het geld kun je haast geen miskoop doen. Verwacht er geen wonderen van, maar compleet bagger zal het ook weer niet zijn. Tenminste, dat kun je zelf vaststellen. Ik heb geen idee wat voor spul het is, maar ik gok zo even dat het geen Goretex spul is. Hoe die spullen zich gedragen bij een ongeluk is ook de vraag. Blijven de protectoren (indien aanwezig) op hun plek, scheuren de naden niet spontaan open etc... Het moet uit de lengte of de breedte komen, en een jas is nog geen motorjas. Pasvorm is ook nog zoiets. Zit het nog lekker na een uur of 3 in het zadel? Is het waterdicht, ademt het een beetje? Heeft is handige zakken op de juiste plek en kun je alles bedienen met handschoenen aan?Killzone schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:54:
Zal deze kleding van de Gamma 'redelijk' zijn of is het complete bagger? Sowieso wil ik het passen, het moet natuurlijk wel goed zitten. Maar als het goed zit (dus niet te los) is het dan een redelijk alternatief voor kleding bij de motorzaak? (hoeveel betaal je daar eigenlijk?)
Kijk, je hoeft natuurlijk niet meteen een pak van €4000 te kopen. Er zit een hoop tussen die €130 en €4000. Eigenlijk moet je dat Gamma pak gewoon kopen. Ik ben ook begonnen met een plastic jas van Motorport voor motorrijles. Ik had een BMW systeemhelm en BMW laarzen(aanbieding), en daar heb ik jaren plezier van gehad. Die jas heeft het gedurende mijn rijles uitgehouden, maar toen ik eenmaal een motor had, heb ik snel een goretex-achtige jas gekocht en een poos later een Dainese van €500. Die heb ik hier nog steeds hangen en het is een perfecte jas. Na 10 jaar nog steeds in prima conditie.
Door met dat goedkope spul te beginnen, kun je later de extra's van de wat duurdere spullen beter waarderen. Of je bent perfect tevreden met die Gamma jas en blijft ermee rijden. Dat kan ook. Iedereen heeft andere eisen en wensen, en een ander budget. Alleen is motorkleding nu eenmaal duur en de aanschaf van een 2de hands motor maakt de kleding niet goedkoper. Je moet nu eenmaal een flinke investering incalculeren als je motor gaat rijden voor kleding.
Overigens kun je af en toe leuke dingen scoren op Marktplaats of eBay. Ik zie bv zo af en toe BMW motorkleding voorbij komen uit de vorige collectie voor spotprijzen. Nog altijd duurder dan Gamma spullen, maar ik heb wel eens jacks gezien voor €250-300 die het dubbele zouden moeten kosten.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.