Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 222 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.059 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-01 13:36

TiMMieJ

PSN: Orixez

charrel schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 15:02:
Wederom kan je dat niet zo maar zeggen, tegenwoordig lopen motoren al armer vanwege milieu eisen. Als je dan de demper veranderd lopen ze nog schraler, die lambdasensor corrigeert dat echt niet. Dus gewoon even laten meten op een testbank.

Het levert mischien niet gelijk problemen op maar je motor kan toch gevaarlijke te arm gaan lopen.
8)

Dat dus idd! Heb de pc3 er nu tussen voor een aftermarket openluchtfilter met standaard uitlaat. Maar voor ik echt weer ga rijden gaat hij langs Jeroen v/d Meer voor een afstelling op maat. Is toch gewoon vele malen beter en veiliger.

Verder ben ik er qua looks zeker tevreden mee ;). De meeste dempers steken verder uit dan het achterlicht/ de kuip. Dat vind ik echter niet mooi.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 13:46:
[...]

Had je een tijd/datum afgesproken?

[...]

Is ook niet netjes, tik op de vinger geven dus, en boos aankijken, dat is toch het enige wat je kunt doen.
Of als je het bont wil maken gewoon zeggen: haal er maar af want dat hadden we niet afgesproken en heb ik nu geen geld voor.. is in principe je goed recht.

Maar meer praktisch is ff de baas erbij roepen en melden dat dit geen stijl is en vragen wat hij er aan gaat doen.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-01 15:31
Vandaag eerste les gehad :*) Na wat inleiding voor de koppeling/gas/rem mochten we gelijk door Deventer en omstreken toeren een uur lang. Had eerst oefenterrein verwacht eigenlijk, maar dit was leuker ;) Hele tijd met een dikke grijns op m'n kop gereden :P Dinsdag beginnen we aan de verrichtingen!

Heb voor m'n kawasaki 440 een perfecte buddyzit geregeld voor 30 euro en morgen ga ik kijken voor een compleet ander blok erin dat veel minder heeft gelopen, heb iets om te sleutelen en om naar toe uit te kijken na de lessen! Fototje!

• Widow
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik zou eerlijkgezegd niet al teveel moeite/geld in die 440 steken, ik denk dat als je 1x op een R6 of iets dergelijks gaat rijden je merkt dat dat veel soepeler de bocht omgaat en je verkocht bent. Kennis van me begon ook op een Honda Magna of iets dergelijks, en nu hij een VFR heeft snapt ie niet waarom ie ooit een Magna heeft gekocht, die VFR vind hij veel lekkerder rijden. Stuurt soepeler, harder door de bocht, noem het maar op.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Widow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:49:
Ik zou eerlijkgezegd niet al teveel moeite/geld in die 440 steken, ik denk dat als je 1x op een R6 of iets dergelijks gaat rijden je merkt dat dat veel soepeler de bocht omgaat en je verkocht bent. Kennis van me begon ook op een Honda Magna of iets dergelijks, en nu hij een VFR heeft snapt ie niet waarom ie ooit een Magna heeft gekocht, die VFR vind hij veel lekkerder rijden. Stuurt soepeler, harder door de bocht, noem het maar op.
Afgelopen paar dagen ben ik (weliswaar noodgedwongen) met de motor naar het werk geweest, maar dat geeft wel een kick. Af en toe wat tussen sprintjes, vlot de bochten door. Een nadeel blijft dat het wat vermoeiender is dan met de auto, maar het zorgt ook wel voor een grote grijns op mijn gezicht. Keuzes......

• Alexji
Widow schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 20:49:
Ik heb geen "R6 of iets dergelijks" geld. Daar komt bij dat ik dit een leuk fietsje vind waar ik voor zeer weinig aan heb kunnen komen. Ik vind sowieso die supersport motoren niet bij mij passen, maar dat komt vooral dankzij het type rijder die ze aantrekken. Ook is dit gewoon een goede beginnersfiets waar makkelijk onderhoud op te plegen is, en ik vind er een heerlijk geluid inzitten!

edit:
@-DG- Er wordt nu echt niet teveel geld in gestoken :P In totaal (inclusief motor) gaat het me +-300 euro kosten, dus mocht ik het snel zat zijn kan ik hem waarschijnlijk met winst doorsluizen.

[ Voor 9% gewijzigd door Alexji op 24-09-2010 22:25 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
@ Alexji en Widow's reactie daarop:
Inderdaad, als het blok wat er nu in zit het gewoon doet zou ik die eerst "op" rijden. Grote kans dat voordat het blok op is je zelf graag iets anders wilt.
En naast supersport motoren zijn er natuurlijk nog tientallen andere types die echt niet allemaal even duur zijn, maar vaak wel iets beter rijden zo'n lichte chopper (no offence overigens!).

[ Voor 33% gewijzigd door -DG- op 24-09-2010 22:22 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:04
Alexji schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 22:18:
[...]

Ik heb geen "R6 of iets dergelijks" geld. Daar komt bij dat ik dit een leuk fietsje vind waar ik voor zeer weinig aan heb kunnen komen. Ik vind sowieso die supersport motoren niet bij mij passen, maar dat komt vooral dankzij het type rijder die ze aantrekken. Ook is dit gewoon een goede beginnersfiets waar makkelijk onderhoud op te plegen is, en ik vind er een heerlijk geluid inzitten!

edit:
@-DG- Er wordt nu echt niet teveel geld in gestoken :P In totaal (inclusief motor) gaat het me +-300 euro kosten, dus mocht ik het snel zat zijn kan ik hem waarschijnlijk met winst doorsluizen.
Het type rijder die ze aantrekken? Moet ik me aangesproken voelen? >:) :P

Desktop | Server | Laptop

• Alexji
Ach, dat is ook allemaal overtrokken. Ik zie ze gewoon erg vaak rijden, de mooiweer-rijders die belachelijke capriolen uithalen :P

[ Voor 43% gewijzigd door Alexji op 24-09-2010 22:32 ]

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@gwystyl is een kwestie van gewenning ik ben veel eerder vermoeid in de auto dan op de motor. zet je vizier anders even in standje open. is je vermoeidheid zomaar weer verdwenen. anders haal je ook geen dagen van 20+ uur

• Exigence
  • Laatst online: 19:44

Exigence

dnkroz

12 uur lang motorrijden is mijn max tot nu toe. Maar da's ook 12 uur continu, 1200 kilometer snelweg :O

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:54

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik krijg na 3u al behoorlijk last van kramp in m'n rechterhand, zou er nog niet aan moeten denken om 12u non-stop te rijden...

Dat gezegd, iemand tips voor hoe die hand te ontspannen maar niet gelijk daarmee het gas los te laten?

Oslik blyat! Oslik!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:50

steveman

Comfortabel ten onder

Tijdje met links gas geven.

Afbeeldingslocatie: http://www.wegraceinfo.nl/upload/fotoalbum/Album587/08LS6-0321-235.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.richardverkeersopleidingen.nl/VRO3a.jpg

Of even uitvogelen op welke manier je de gashendel vast kunt pakken dat je met zo min mogelijk kracht het gast constant kan houden.

Wat voor mij werkt is de gashendel tot aan m'n duim laten komen, dan is het gewicht van m'n hand-/armcombinatie genoeg.

Verder bestaat er nog de throttle rocker.

Afbeeldingslocatie: http://www.hayabusa.org/forum/attachments/general-bike-related-topics/157794d1252623734-throttle-rocker-2-throttle1-475.jpg

En ook zijn er "cruise control" dingen zodat het gas uit zichzelf in een stand blijft staan...

[ Voor 12% gewijzigd door steveman op 25-09-2010 08:31 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Het is een BMW K, misschien is dr wel ruimte voor een echte cruise control, gewoon zo'n setje van €120 van conrad halen en je kunt op een knoppie duwen om gas te geven en los te laten.
Kan wel spannend worden als je achterband slipt en de cruisecontrol als reactie gas bij gaat geven, maar goed :+

leeg

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08
Ik heb een simpele cruiscontrol op mijn XJ900, werkt erg fijn. Zet je gewoon het gas mee vast (niet muur vast, je kunt de gashendel nog wel bewegen). Gebruik ik er vaak. Zo'n throttle rocker ook eens geprobeerd, vind ik helemaal niks...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:18

mphilipp

Romanes eunt domus

Op mijn RT zit zo'n schroef om het gas vast te zetten en je kunt ook stuurgewichten kopen met een dergelijke functie. Op die RT zit dat er standaard op vanwege zijn pliesie verleden. Misschien heeft de K dat ook, omdat het ook een popi pliesie/kmar fiets is.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dion_b schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:10:
Ik krijg na 3u al behoorlijk last van kramp in m'n rechterhand, zou er nog niet aan moeten denken om 12u non-stop te rijden...

Dat gezegd, iemand tips voor hoe die hand te ontspannen maar niet gelijk daarmee het gas los te laten?
combinatie van goede handschoenen en vooral minder krampachtig vasthouden.

natuurlijk ga je wat krampjes krijgen, gewoon rek-en-strekoefeningen doen en weer gaan (en niet janken)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

mphilipp schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 12:01:
Op mijn RT zit zo'n schroef om het gas vast te zetten en je kunt ook stuurgewichten kopen met een dergelijke functie. Op die RT zit dat er standaard op vanwege zijn pliesie verleden. Misschien heeft de K dat ook, omdat het ook een popi pliesie/kmar fiets is.
"Helaas" zijn de handvaten vervangen door de vorige eigenaar toen hij er verwarming op zette. Ik gok dat ik daar de komende maanden best dankbaar voor ga zijn, maar evt plisieschroefjes zitten er niet meer op.

Die stuurgewichten-met-wrijving heb ik ook gezien, moet ik eens naar kijken - ben altijd meer voorstanden van dergelijke low-tech oplossingen ;)
_Erikje_ schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 13:19:
[...]

combinatie van goede handschoenen en vooral minder krampachtig vasthouden.

natuurlijk ga je wat krampjes krijgen, gewoon rek-en-strekoefeningen doen en weer gaan (en niet janken)
Hee, heb nog nooit een rit daadoor afgebroken, maar ik voel eentje van 3.5u vorige week nu nog. Vandaar dat ik gok dat ik iets verkeerd doe :z

Oslik blyat! Oslik!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:57

M14

Gister me een dagje uitgeleefd op het circuit van Zolder, iets wat ik vaker ga doen :). Foto's volgen nog wel een keer :P.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Stoffel
  • Laatst online: 10-01 13:41

Stoffel

Engineering the impossible

M14 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:53:
Gister me een dagje uitgeleefd op het circuit van Zolder, iets wat ik vaker ga doen :). Foto's volgen nog wel een keer :P.
Jij hebt toch een SV1000 met Leo Vince uitlaten? Dan heb ik je toch gezien namelijk. Ik dacht eerst dat je het niet kon zijn, omdat je bij mijn vriendin in de groep reed (Blauw/witte gixxer met oranje velgen), vandaar dat ik je ook niet aangesproken heb. Gisterenavond zag ik echter een foto van je motor en toen wist ik het zeker. Ben je 's morgens nog overgestapt? En voor de rest goed bevallen?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kaaswagen schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:56:
Maar is het niet zo dat als je hem in de regen laat bivakkeren dat hij dan niet op plaatsen gaat roesten?
ja water krimpt en zet uit bij bepaalde temperaturen en dat zorgt er natuurlijk voor dat vocht op bepaalde delen de boel laat wijken en nog meer van dat. uiteindelijk zal het allemaal daaraan kapot gaan.

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
Motorzoektocht afgerond (o.a. diverse suggesties uit dit topic eens bekeken) :) Volgende week onderstaande V-Strom ophalen. Heeft al iets meer km op de teller, maar wel boel features, bekende onderhoudshistorie en reed stukken lekkerder dan de V-Strom van vorige week (bokken bij lage toeren, schakelen, UK tellerwerk) ondanks dat die veel nieuwer was.

Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/pics/vstrom2.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Rukapul op 25-09-2010 20:41 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rukapul schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:28:
Motorzoektocht afgerond (o.a. diverse suggesties uit dit topic eens bekeken) :) Volgende week onderstaande V-Strom ophalen. Heeft al iets meer km op de teller, maar wel boel features, bekende onderhoudshistorie en reed stukken lekkerder dan de V-Strom van vorige week (bokken bij lage toeren, schakelen, UK tellerwerk) ondanks dat die veel nieuwer was.

[afbeelding]
feli :) Gelukkig met Bashplate zodat het oliefilter blijft zitten als je ergens tegenaan hobbelt

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
dion_b schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 01:10:

Knijp je hard in je gashendel? Ik knijp net zohard in mn gashendel als ik bij een eitje zou doen, en ik heb nergens last van eigenlijk. Ook niet na 13 uur rijden, het huidige record qua tijd.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

[afbeelding]
Mooie fiets :) Ziet er lekker sportief uit, mooi lakwerk ook _O_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• M14

M14

Stoffel schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:43:
[...]

Jij hebt toch een SV1000 met Leo Vince uitlaten? Dan heb ik je toch gezien namelijk. Ik dacht eerst dat je het niet kon zijn, omdat je bij mijn vriendin in de groep reed (Blauw/witte gixxer met oranje velgen), vandaar dat ik je ook niet aangesproken heb. Gisterenavond zag ik echter een foto van je motor en toen wist ik het zeker. Ben je 's morgens nog overgestapt? En voor de rest goed bevallen?
Ja, ben idd overgestapt, dat leek me wel een verstandige keuze met '0' aan circuit-ervaring :p. Al met al heb ik een hele mooie dag gehad :). En ook meteen gemerkt dat er nog genoeg te leren valt ;). Motor van je vriendin kan ik me niet meteen herinneren. Hoe ziet je vriendin er uit, dat soort details onthou ik meestal wel :+.

Heb uiteindelijk er geen nieuwe banden opgelegd, dat bleek achteraf ook een verstandige keuze, ze zijn weer mooi rond :P.

Als je er nog eens gaat rijden, dan laat het maar weten. Als ik tijd heb ga ik mee.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

dion_b schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:26:
[...]

Die stuurgewichten-met-wrijving heb ik ook gezien, moet ik eens naar kijken - ben altijd meer voorstanden van dergelijke low-tech oplossingen ;)
Een K is al "voorbereid"

Kijk even naar deze lokatie:
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/649/10062007005hg9.jpg
Daar zie je een wit dopje

Daar gaat deze schroef in:
Afbeeldingslocatie: http://users.gw.utwente.nl/roozemond/pictures/VastStelSchroef_3b.jpg
BMW bestelnummer: 32.72.1.454.414 Circa 7.50 euro.

Afbeeldingslocatie: http://img507.imageshack.us/img507/5996/10062007006gr7.jpg
Ziet er zo uit.

Hiermee zorg je ervoor dat je gas wat "stroever" gaat. Je kan hem dus wel heen en weer bewegen, maar hij schiet niet meer vanzelf terug als je loslaat.

Wise enough to play the fool

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Widow schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:33:
[...]

Knijp je hard in je gashendel? Ik knijp net zohard in mn gashendel als ik bij een eitje zou doen, en ik heb nergens last van eigenlijk. Ook niet na 13 uur rijden, het huidige record qua tijd.
Echt hard knijpen doe ik niet, maar vooral in situaties waar ik continu moet varieren in snelheid (tussen files doorfilteren enzo) merk ik wel dat ik het naar mijn gevoel stevig moet vasthouden om fijne controle te hebben...
teacher schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:02:
[...]

Een K is al "voorbereid"

Kijk even naar deze lokatie:
[afbeelding]
Daar zie je een wit dopje

Daar gaat deze schroef in:
[afbeelding]
BMW bestelnummer: 32.72.1.454.414 Circa 7.50 euro.

[afbeelding]
Ziet er zo uit.

Hiermee zorg je ervoor dat je gas wat "stroever" gaat. Je kan hem dus wel heen en weer bewegen, maar hij schiet niet meer vanzelf terug als je loslaat.
Wacht ff, dat ziet er heel anders uit dan wat ik me voorstelde, en komt me opvallend bekend voor :o

Zou goed kunnen dat dat er dus nog wel op zit :D

* dion_b gaat morgen nog eens kijken, gelijk smoesje om er op de motor op uit te trekken O-)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 25-09-2010 23:55 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
steveman schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 08:28:
Verder bestaat er nog de throttle rocker.

[afbeelding]
_/-\o_ ik wil niet meer zonder.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

teacher schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 22:02:
[...]
Een K is al "voorbereid"
[knip]
Precies! Zoiets bedoelde ik. Alleen zit dat bij de RT zodanig dat ik altijd bang ben dat ik tegen de dodemansknop kom...niet leuk op de snelweg zeg maar... ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40

[afbeelding]
Welkom bij de Stromtroopers dan maar:)
Het bokken is een bekend probleem bij de 1000, maar Hoegee weet daar wel raadt mee...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:28
Flesdop schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:45:
[...]

Het bokken is een bekend probleem bij de 1000, maar Hoegee weet daar wel raadt mee...
Het bokken was er al bij de TL1000.
Grootste reden is een te laag toerental.
Andere reden is tegenwoordig de millieu eisen.
Op de TL1000 had een groter achter tandwiel (1 tandje maar) en dat hielp al enorm.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

mphilipp schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:38:
[...]

Precies! Zoiets bedoelde ik. Alleen zit dat bij de RT zodanig dat ik altijd bang ben dat ik tegen de dodemansknop kom...niet leuk op de snelweg zeg maar... ;)
Je ziet ook wel eens van die "oplossingen" met een rubberen ring die over het stuurgewichtje gerold wordt. Op het moment dat je die ring tegen je handvat rolt heb je voldoende weerstand om het gas te laten hangen.

Érg "el-cheapo" maar wel functioneel, IMHO.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Stoffel

Stoffel

M14 schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:42:
[...]

Ja, ben idd overgestapt, dat leek me wel een verstandige keuze met '0' aan circuit-ervaring :p. Al met al heb ik een hele mooie dag gehad :). En ook meteen gemerkt dat er nog genoeg te leren valt ;). Motor van je vriendin kan ik me niet meteen herinneren. Hoe ziet je vriendin er uit, dat soort details onthou ik meestal wel :+.

Heb uiteindelijk er geen nieuwe banden opgelegd, dat bleek achteraf ook een verstandige keuze, ze zijn weer mooi rond :P.

Als je er nog eens gaat rijden, dan laat het maar weten. Als ik tijd heb ga ik mee.
Ik heb even niks bij de hand om te resizen, dus dan maar een linkje ;)

Hier overigens een foto van haar bandje, ze heeft hem goed mishandeld :+

Afbeeldingslocatie: http://pics.kordenoordt.nl/LRT/bandje_iris.jpg

Ik ga waarschijnlijk volgend seizoen pas weer naar Zolder, ben niet zo'n fan van racen in de regen ;) Als het zover is zal ik wel even iets laten weten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffel op 26-09-2010 16:19 ]

• Rupie

[afbeelding]
Mooi fiets, al was het eerste wat mij echt opviel die achtergrond ;) Je rijdt naar Apeldoorn om hem op te halen als ik het goed zie?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
tlpeter schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:48:
[...]

Op de TL1000 had een groter achter tandwiel (1 tandje maar) en dat hielp al enorm.
De SV1000S die ik heb is op hetzelfde blok gebaseerd en heeft dat bokken ook. Met een keer goed laten afstellen is het wel op te lossen. Net zoals het aan/uit effect bij constante toeren en de dip bij 5000 tot 6000 toeren.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29
ROFLASTC schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 20:52:
[...]

feli :) Gelukkig met Bashplate zodat het oliefilter blijft zitten als je ergens tegenaan hobbelt
Carterbeschermplaat is inderdaad een van de features. Ik zal eerlijk bekennen dat ik eerst geen idee had waar ik dat ding voor nodig zou hebben, maar daar brachten online fora snel verandering in. Denk dat iets meer dan de helft van de V-Stroms 'm wel hebben.
Matis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:36:
[...]

Mooie fiets :) Ziet er lekker sportief uit, mooi lakwerk ook _O_
Ondanks dat het een leuke fiets is noemt men een V-Strom meestal niet sportief :P Je zit namelijk geheel rechtop :) Ik was wat bang dat het rood in werkelijkheid wat flets zou zijn, maar het zag er prima uit. Eigenlijk was een blauwe of gele de bedoeling, maar eamelink heeft al een gele en er was er niet een met leuke prijs in de buurt te vinden en een van de weinige blauwe had een UK teller.
dion_b schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 15:26:
[...]

"Helaas" zijn de handvaten vervangen door de vorige eigenaar toen hij er verwarming op zette. Ik gok dat ik daar de komende maanden best dankbaar voor ga zijn, maar evt plisieschroefjes zitten er niet meer op.
Bij m'n motor had ik juist een soort van onvrijwillige cruise-control omdat de handvatverwarming het gas maar langzaam liet terugschieten. Dat heb ik ff laten fixen maar misschien had ik dat niet moeten laten doen :P
Flesdop schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:45:
[...]

:)
tlpeter schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:48:
[...]

Dit is een DL 650 en die zou er op zich minder last van moeten hebben. Ik moet nog een keer achteraan hoe het zit met de afstelling. Het betreft namelijk een 2007 model (bj eind 2006) en toen waren die milieunormen misschien nog iets lichter. In elk geval bokt dit model bij de proefrit niet in tegenstelling tot het 2008 model waar we ook op gereden hebben.
Rupie schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:58:
[...]

Mooi fiets, al was het eerste wat mij echt opviel die achtergrond ;) Je rijdt naar Apeldoorn om hem op te halen als ik het goed zie?
Thx. En klopt, knap gespot terwijl ik opgelet had om de 'bron' niet te verraden :D

• Rupie
Rukapul schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:04:
[...]

Thx. En klopt, knap gespot terwijl ik opgelet had om de 'bron' niet te verraden :D
Komt doordat ik daar de afgelopen 3 maanden serieus te veel geld achtergelaten heb ;) Alles wat ik op motor gebied heb komt daar vandaan, los van de motor zelf.

• gwystyl
  • Laatst online: 22:48

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Rupie schreef op zondag 26 september 2010 @ 17:07:
[...]

Komt doordat ik daar de afgelopen 3 maanden serieus te veel geld achtergelaten heb ;) Alles wat ik op motor gebied heb komt daar vandaan, los van de motor zelf.
Hmmm dan kom ik daar toch te weinig. Ik herkende de achtergrond niet, en ik ken beide grote zaken in Apeldoorn wel.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Stukje gereden gister. Ben niet de cameraman, maar ik ben wel regelmatig in beeld :)

YouTube: Hart van Brabant 2010

Makerij Hofman

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aah... In de buurt van de Beekse Bergen (Hilvarenbeek) :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• komkommer

komkommer

Koffie

Jup :)

Makerij Hofman

• M14

M14

Stoffel schreef op zondag 26 september 2010 @ 12:49:
[...]

Ik heb even niks bij de hand om te resizen, dus dan maar een linkje ;)

Hier overigens een foto van haar bandje, ze heeft hem goed mishandeld :+

[afbeelding]

Ik ga waarschijnlijk volgend seizoen pas weer naar Zolder, ben niet zo'n fan van racen in de regen ;) Als het zover is zal ik wel even iets laten weten :)
Haar heb ik idd gezien :). Kan het zijn dat ze in de laatste (2?) sessies in een 'langzamer' groepje is gaan rijden?

Voor het circuit-rijden is het weer natuurlijk wel riskant nu. Als je pech hebt regent het idd de hele dag.

• Stoffel

Stoffel

Haha, nee ze zat een tijdje achter een blond meisje met een zwarte R6 vast, omdat ze niet mochten inhalen. Dat meisje en nog wat anderen zijn daarna inderdaad in een langzamer groepje gaan rijden, maar zij niet :)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
komkommer schreef op zondag 26 september 2010 @ 19:46:
Stukje gereden gister. Ben niet de cameraman, maar ik ben wel regelmatig in beeld :)

Dat ziet er leuk uit. Lekker spelen daar.

Ik ga komend weekend naar de (belgische) ardennen. Vriendin achterop en daar een beetje rondkijken. Ben er nog niet eerder op de motor geweest dus heb er zin in. Zolang het een beetje droog wordt kan mijn weekend niet meer stuk.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben benieuwd, ik ga er ook heen voor een lang weekend met vrienden. Zal niet bijzonder veel rijden, maar erheen & terug zal mooi genoeg zijn IMHO :)

Oslik blyat! Oslik!

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
Yeehaa :)
* Thedr heeft z'n AVB zojuist behaald *O*

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Laatst een minder handige actie..
Zoals ik al had vertelt had ik laatst in mijn Wales trip de olie iets te veel bijgevuld..
Aangezien het nivo niet zakt (en ik dus zo te zien geen lekkage heb) bedacht ik me dat ik maar een beetje olie eruit zou laten lopen via drainplug. Zeker omdat ik toen ik hem laatst uit zette ineens een soort gepruttel hoorde wat klok als vloeistof dat dmv een vacuum ergens door werd gezogen.

Dus ik draai plug los maar had met mijn suffe kop niet aan gedacht dat de motor (en de olie dus ook) nog warm was.. dus toen ik hem er weer in wou draaien toen werd het me wat heet aan de vingers en kreeg ik het niet voor mekaar om plug er weer op tijd in te draaien |:(
Dus een soort in promptu oliewissel geworden.

Dus ik nieuwe olie halen, en gelukkig hadden ze bij HG een aanbieding dat als je 4 liter olie koopt (voor iets van £19 viel dus mee) dat je dan een gratis olie filter krijgt.
Huidige filter is nog goed (recentelijk olie vervangen) dus die bewaar ik nog even.

rotjong, nou wil ik nog meer een offroader! ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ToolkiT op 28-09-2010 17:28 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

ToolkiT schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:25:
Laatst een minder handige actie..
Zoals ik al had vertelt had ik laatst in mijn Wales trip de olie iets te veel bijgevuld..
Aangezien het nivo niet zakt (en ik dus zo te zien geen lekkage heb) bedacht ik me dat ik maar een beetje olie eruit zou laten lopen via drainplug. Zeker omdat ik toen ik hem laatst uit zette ineens een soort gepruttel hoorde wat klok als vloeistof dat dmv een vacuum ergens door werd gezogen.

Dus ik draai plug los maar had met mijn suffe kop niet aan gedacht dat de motor (en de olie dus ook) nog warm was.. dus toen ik hem er weer in wou draaien toen werd het me wat heet aan de vingers en kreeg ik het niet voor mekaar om plug er weer op tijd in te draaien |:(
Dus een soort in promptu oliewissel geworden.

Dus ik nieuwe olie halen, en gelukkig hadden ze bij HG een aanbieding dat als je 4 liter olie koopt (voor iets van £19 viel dus mee) dat je dan een gratis olie filter krijgt.
Huidige filter is nog goed (recentelijk olie vervangen) dus die bewaar ik nog even.

[...]

rotjong, nou wil ik nog meer een offroader! ;)
Binnenkort kom ik een keertje bij jou rijden. Wil deze route gaan rijden :) YouTube: 630 miles OFFROAD from Dover to Lands End via Motorcycle [Part 1]

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Cool, hou me op de hoogte als ik tijd heb kom ik wel ff langs om hallo te zeggen :)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:40
@Rukapul
Carterbeschermplaat is inderdaad een van de features. Ik zal eerlijk bekennen dat ik eerst geen idee had waar ik dat ding voor nodig zou hebben, maar daar brachten online fora snel verandering in. Denk dat iets meer dan de helft van de V-Stroms 'm wel hebben.
Ik heb hem ook gekocht zonder deze plaat maar er wel bij gekregen, ik wist ook gelijk waarom deze er niet meer onder zat. Middagje schuren en spuiten doet veel moois, hij zit er dus ook op bij mij. Oliefilter is niet zo duur maar de rest door schade kan nogal prijzig zijn.
Dit is een DL 650 en die zou er op zich minder last van moeten hebben. Ik moet nog een keer achteraan hoe het zit met de afstelling. Het betreft namelijk een 2007 model (bj eind 2006) en toen waren die milieunormen misschien nog iets lichter. In elk geval bokt dit model bij de proefrit niet in tegenstelling tot het 2008 model waar we ook op gereden hebben.
Dit is vrij makkelijk te achterhalen, de nieuwe heeft 2 bougies, en oudere niet. De 2de bougie zit in het midden op de kop van de cilinder, ik dacht dat ik die dus niet had totdat ik eens goed ging kijken.

En misschien heb je ook wel interesse in een orginele Suzuki Service Manual: http://www.calsci.com/mot.../PDFs/DL650K4_svc_man.pdf
Het is wel van de K4(2004) maar het meeste komt wel overeen.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik heb mijn brommert nu uiteen gehaald om 'm voor lange tijd in opslag te doen. De uitlaten heb ik gelijk maar schoongemaakt en de brokken terracotta (aangebakken klei en wat nog meer) d'r afgeslagen. Op de weegschaal was dat toch al gauw 3 kilo. :')

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
@roflastc wil jeje bandjes nog terug?

mijn africa twin mag vanavond een nachtje bij de monteur slapen. nieuwe bandjes en de rest word nagekeken. dan kan hij er weer wat kilometers tegenaan. staat intussen alweer op 86100km. nog geen 3 maanden terug met 79100 gekocht. en 2 weken terug met 84300 me bandjes besteld. dus de kilometers maakt hij wel.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13
Thedr schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:02:
Yeehaa :)
* Thedr heeft z'n AVD zojuist behaald *O*
Congratz! Al een tweewieler op het oog?

Ik dacht ik ga nog even een lekker stukje semi-dijkjes rijden ten noord-oosten van Amsterdam (richting Marken voor de geïnteresseerden), word ik op de heenweg over het hoofd gezien door een man en zijn zoon die een boot op de aanhanger aan het vervoeren waren.
Het ging om het kruispunt vlak na de brug in Zeeburg die richting A10 gaat, waar wel vaker rare situaties ontstaan (linkje). Ik had al zo'n gevoel dat ik extra moest opletten door de drukte (en het feit dat ik 70 reed waar het 50 was), helemaal omdat mensen meestal maar 1 of 2x per jaar met zo'n lange aanhanger + boot rijden en dan onderschatten hoe lang ze zijn en hoeveel tijd het kost om de weg daadwerkelijk over te steken. Hoewel het geen close-call was de meneer er toch maar op aangewezen dat mijn motor al felgeel is en er niet veel overblijft dat ik nog aan zichtbaarheid kon doen. Hij was zich van geen kwaad bewust wat er alleen maar weer extra op duidt dat ze je dus soms echt niet zien.

Toch wel even geschrokken door die situatie en de dijkjes ook maar wat rustiger genomen. Wat niet heeft verholpen dat m'n topkoffer open is gevlogen en ik bijna m'n motorzijl kwijt was :+

Viel me ook op dat het achterwiel vrij snel blokkeerde tijdens bovenstaande remactie. Kwestie van beter leren remmen, maar ik denk ook dat ik achter de vering weer wat slapper moet zetten aangezien hij nog op duo + bagage staat afgesteld.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

MailMan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 17:58:
[...]

Viel me ook op dat het achterwiel vrij snel blokkeerde tijdens bovenstaande remactie. Kwestie van beter leren remmen, maar ik denk ook dat ik achter de vering weer wat slapper moet zetten aangezien hij nog op duo + bagage staat afgesteld.
Als je hard met voor remt gaat gewicht neer voren-> minder druk op achterwiel -> minder grip -> eerder blokeren/in ABS

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:59
@MailMan

Volgende heb ik van de VRO1 cursus: Als je een noodstop moet maken kan je beter gewoon niet de achterrem gebruiken. De vertraging van de achterrem is zeer beperkt en ook de controle daarvan is wat lastiger dan de voorrem omdat je het met de voet doet. Wat je dus vaak ziet wanneer je een noodstop moet maken en je gebruikt de achterrem dat die dan blokkeert. Hierdoor hebben de meeste mensen de neiging om de achterrem los te laten en opnieuw aan te remmen. Probleem wat hierbij is dat mensen dan ook geneigd zijn om de voorrem los te laten wat je dus kostbare meters kan kosten. Het is in een noodsituatie al lastig genoeg om de voorrem goed te doseren omdat je van schrik geneigd bent alles in te knijpen. Beter kan je dus gewoon proberen je aandacht bij je voorrem houden en de achterrem laten voor wat is het.

Bovenstaande geld natuurlijk niet met abs ;)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:57

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

...en zo heb ik al een paar keer op mijn voorwiel gestaan :P

De Nederbelg !

• MailMan
Ben op de hoogte van het verschuiven van momentum naar de voorkant van de motor, maar het viel me op hoe snel het ging (harde achterband + harde vering + weg die lichtelijk naar beneden loopt en gewend zijn aan bagage+duo). Maar jullie hebben helemaal gelijk wat betreft oefening. Ik zit er ook aan te denken om zoiets als VRO te gaan doen, maar ik ga er even vanuit dat je je eigen motor moet gebruiken (wat natuurlijk logisch is omdat je daar ook dagelijks mee rijdt), maar ik vind het ook zonde om ermee onderuit te gaan :P

• DECOY88
(overleden)
gewoon kilometers maken kom je vanzelf meer van dit soort grappen tegen waardoor je vanzelf de ervaring opbouwt. en anders kan je ook een keertje zondag middag een industrie terrein onveilig maken.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]
Ik dacht ik ga nog even een lekker stukje semi-dijkjes rijden ten noord-oosten van Amsterdam (richting Marken voor de geïnteresseerden), word ik op de heenweg over het hoofd gezien door een man en zijn zoon die een boot op de aanhanger aan het vervoeren waren.
Het ging om het kruispunt vlak na de brug in Zeeburg die richting A10 gaat, waar wel vaker rare situaties ontstaan (linkje). Ik had al zo'n gevoel dat ik extra moest opletten door de drukte (en het feit dat ik 70 reed waar het 50 was), helemaal omdat mensen meestal maar 1 of 2x per jaar met zo'n lange aanhanger + boot rijden en dan onderschatten hoe lang ze zijn en hoeveel tijd het kost om de weg daadwerkelijk over te steken.
Leuk stukje, kom daar ook regelmatig, en dat je maar 50 mag op die brug is, zeker met de motor ;), niet te doen. Sowieso, auto's met aanhangers, pick-up-trucks van bouwvakkers/hoveniers, geblindeerde busjes, lesauto's (!!!) zijn allemaal extra opletters..

Vorige week nog een motorrijder gezien die bijna achterop een lesauto zat op een afrit. Lesauto remde 'iets' harder af dan normaal.

Zoals mijn oud-instructeur zegt: "Achter lesauto's heb je geen f*ck te zoeken!".

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• M14

M14

TheJason schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:12:
@MailMan

Volgende heb ik van de VRO1 cursus: Als je een noodstop moet maken kan je beter gewoon niet de achterrem gebruiken. De vertraging van de achterrem is zeer beperkt en ook de controle daarvan is wat lastiger dan de voorrem omdat je het met de voet doet. Wat je dus vaak ziet wanneer je een noodstop moet maken en je gebruikt de achterrem dat die dan blokkeert. Hierdoor hebben de meeste mensen de neiging om de achterrem los te laten en opnieuw aan te remmen. Probleem wat hierbij is dat mensen dan ook geneigd zijn om de voorrem los te laten wat je dus kostbare meters kan kosten. Het is in een noodsituatie al lastig genoeg om de voorrem goed te doseren omdat je van schrik geneigd bent alles in te knijpen. Beter kan je dus gewoon proberen je aandacht bij je voorrem houden en de achterrem laten voor wat is het.

Bovenstaande geld natuurlijk niet met abs ;)
Heb vorige week vrijdag een circuittraining gedaan, daar was de strekking duidelijk: Achterrem niet gebruiken.

Er waren een paar uitzonderingen:
- Op het moment dat je een bocht niet meer gaat halen (alsin, je ligt plat in de bocht en zou te ver naar buiten lopen) de achterrem er bij pakken.
- Een andere uitzondering was om wheelie's door lomp vermogen te verkomen :P. Op circuit zolder is er wat hoogteverschil, als ze daar met een R1 (of iets gelijkwaardigs) overheen jagen wil ie schijnbaar nogal makkelijk omhoog komen. Voor het niveau wat ik heb gereden was dat niet van toepassing ;).

Mijn eigen ervaring is dat die achterrem niks doet wanneer ik vol op de voorrem hang.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

LOL, op 3:50 rijd iemand door een dikke plas en Jaap krijgt de volle laag, ik roep thuis "en bedankt he" en hij 1 sec later ook :D

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-01 18:05
M14 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:33:
[...]
Mijn eigen ervaring is dat die achterrem niks doet wanneer ik vol op de voorrem hang.
Ligt ernorm aan de fiets, die van mij is redelijk zwaar (tja wat is zwaar, het is een yamaha xj900 bj '93), maar als ik retehard rem doet mijn achterrem er nog wel een schepje bovenop, omdat er blijkbaar toch nog wel wat gewicht op leunt.

Btw nog nooit een stoppie hoeven maken ook, alleen een paar keer nu dat ik toch ineens echt hard moest remmen omdat mensen me gewoon niet zien en een keer of 2 dat ik van veraf nog wel dacht oranje te gaan halen maar halverwege chicken en hard rem (zonder iemand achter me :P ;))

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Kaaswagen schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:29:
[...]

Ligt ernorm aan de fiets, die van mij is redelijk zwaar (tja wat is zwaar, het is een yamaha xj900 bj '93), maar als ik retehard rem doet mijn achterrem er nog wel een schepje bovenop, omdat er blijkbaar toch nog wel wat gewicht op leunt.

Btw nog nooit een stoppie hoeven maken ook, alleen een paar keer nu dat ik toch ineens echt hard moest remmen omdat mensen me gewoon niet zien en een keer of 2 dat ik van veraf nog wel dacht oranje te gaan halen maar halverwege chicken en hard rem (zonder iemand achter me :P ;))
IS niet alleen gewicht, maar ook de zithouding.. jij zit denk ik net als ik wat meer rechtop dan een SS dus houd je meer druk op achterwiel. Ik merk remmen met achterrem ook goed.

• PilatuS
  • Niet online
MailMan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:48:
Ben op de hoogte van het verschuiven van momentum naar de voorkant van de motor, maar het viel me op hoe snel het ging (harde achterband + harde vering + weg die lichtelijk naar beneden loopt en gewend zijn aan bagage+duo). Maar jullie hebben helemaal gelijk wat betreft oefening. Ik zit er ook aan te denken om zoiets als VRO te gaan doen, maar ik ga er even vanuit dat je je eigen motor moet gebruiken (wat natuurlijk logisch is omdat je daar ook dagelijks mee rijdt), maar ik vind het ook zonde om ermee onderuit te gaan :P
Zoals DECOY88 ook al aangeeft, even op een industrieterrein of ergens anders waar het rustig is even flink wat remmen. Zelf rij ik af en toe een rond het Gelredome om daar eens flink de voorrem in te krijpen. Als je af en toe eens hard remt heb je er ook meer vertrouwen in. Wat ik zelf dus af en toe doe bij het Geldredome is rond de 70 gaan rijden en dan met alleen de voorrem flink hard gaan remmen. Dat een keer of 5 achter elkaar doen en steeds ietsjes verder gaan. Natuurlijk wel eerst aanleggen voordat je hard gaat knijpen.

Ik kan mij ook niet voorstellen op een motor te rijden waarmee ik dit niet gedaan heb. Ik vind het toch erg fijn om te weten wat ik kan doen met een motor qua remmen voordat ik er constant op rond rij.

• Thedr
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-01 20:36
[...]

Congratz! Al een tweewieler op het oog?
Was een beetje enthousiast, heb AVB gehaald. Over twee weken AVD. Maar heb al een fiets in de schuur staan. Ik heb voor een erg mooie prijs een CBR1000F over kunnen nemen :)
Weet dat het een redelijk zware fiets is om op te beginnen (vooral ook qua gewicht), maar m'n instructeur dacht niet dat een probleem zal opleveren. Heb oa met hem overlegd of hij dat een verstandige keus vond. Zal best even wennen zijn t.o.v. een lichte lesmotor, maar daar ben ik me dan ook van bewust...

• M14

M14

PilatuS schreef op woensdag 29 september 2010 @ 22:15:
[...]

Zoals DECOY88 ook al aangeeft, even op een industrieterrein of ergens anders waar het rustig is even flink wat remmen. Zelf rij ik af en toe een rond het Gelredome om daar eens flink de voorrem in te krijpen. Als je af en toe eens hard remt heb je er ook meer vertrouwen in. Wat ik zelf dus af en toe doe bij het Geldredome is rond de 70 gaan rijden en dan met alleen de voorrem flink hard gaan remmen. Dat een keer of 5 achter elkaar doen en steeds ietsjes verder gaan. Natuurlijk wel eerst aanleggen voordat je hard gaat knijpen.

Ik kan mij ook niet voorstellen op een motor te rijden waarmee ik dit niet gedaan heb. Ik vind het toch erg fijn om te weten wat ik kan doen met een motor qua remmen voordat ik er constant op rond rij.
Hoe is het eigelijk met jou fiets? Las ergens op mf dat je wat stukken had.

Heb zelf een week geleden klepspeling gecontroleerd en de o-ring van die afsluitdop bij de krukas vervangen (dat ding wat standaard altijd lekt ;)). Klepspeling was in orde (na 36k km) en het lekken is voorbij :).

[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 29-09-2010 23:24 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:48:
Onderuit gaan is voor watjes. Waarom zou je onderuit gaan tijdens een VRO? Je moet nooit dingen doen waar je niet comfortabel mee bent en als je goed naar de instucteurs luistert is er niets aan de hand. Zulke bizarre dingen hoef je niet te doen. Het meeste ken je in principe al van de rijlessen; ze werken het alleen wat verder uit. Het onderdeel motorgymnastiek is erg leuk. Als je hem het ziet voordoen denk je 'no fucking way' maar er is geen reet aan, en je leert dat die motor niet zomaar uit balans te brengen is. Zo ook met het rijden over die hindernissen (de schuine plank en de autoband).

Goede oefeningen en het geeft je een stukje extra vaardigheid. Uiteraard kun je alles op eigen houtje leren, maar een instructeur erbij die je precies vertelt wat je fout doet is wel zo handig. Je kunt iets ook precies verkeerd aanleren. En je doet er wat langer over. Op zich kun je naderhand natuurlijk wel verder oefenen met wat je geleerd hebt. Ik vind het iig erg zinvol. Voor mij persoonlijk was het meer een soort opfriscursus omdat ik een paar jaar niet meer gereden had, net een nieuwe oude motor had gekocht en een grote vakantietrip had gepland. En het heeft me erg geholpen.

• PilatuS
  • Niet online
M14 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:20:
[...]

Hoe is het eigelijk met jou fiets? Las ergens op mf dat je wat stukken had.

Heb zelf een week geleden klepspeling gecontroleerd en de o-ring van die afsluitdop bij de krukas vervangen (dat ding wat standaard altijd lekt ;)). Klepspeling was in orde (na 36k km) en het lekken is voorbij :).
Helaas een hoop gezeik gehad zoals op MF te lezen is. De motor staat nu bij een andere zaak hier vlakbij. Morgen maar eens bellen hoe het ermee is. Ze hebben er gisteren al naar gekeken maar nog geen tijd gehad om even te bellen. Kan de motor sowieso pas zaterdag ophalen.

Hoe het bij de winkel waar ik de motor gekocht heb gelopen is staat dus op MF. Echt belachelijk hoe dat gegaan is. Het heeft mij 4 vrije dagen en aardig wat geld gekost aan bezine, treinkaartjes en geld voor de taxi, nu zit ik dus met meer problemen dan dat het opgelost heeft. Hopelijk kan die andere zaak het oplossen voor niet al teveel geld.

Edit: Wist niet dat die o-ring standaard lekt. Bij mij kwam er heel ietsjes uit. Echt een paar druppels per rit. Grappige is dat ze bij de winkel waar ik hem gekocht heb die o-ring vervangen hebben en hij nu nogsteeds lekt :P

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 29-09-2010 23:29 ]

• M14

M14

Bij mij doet ie dat ondertussen niet meer :). Wat dat betreft mag ik absoluut niet klagen omdat ik heel veel zelf kan. Thuis een garage met een hoop gereedschap + motorbrug en naast de technische kennis van os pap nog 2 mensen die veel met motoren en auto's bezig zijn :).

Maargoed, het is een vervelende situatie. Nu gaat het iig geld kosten, de vraag is in hoeverre het haalbaar is om deze kosten bij die andere zaak te claimen. En of je er de moeite voor wilt doen om daar echt een rechtszaak van te maken.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 23:03

JdM

Humbled

Zijn er nog tweakers die modder in hun aderen hebben en zondag ook naar Havelte gaan?
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_kJovan4oVRQ/S8ASYcpQqsI/AAAAAAAAJ1Y/5d0K2s925dU/s512/sized_7P2K0080.jpg
:P

• PilatuS
  • Niet online
M14 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:31:
Bij mij doet ie dat ondertussen niet meer :). Wat dat betreft mag ik absoluut niet klagen omdat ik heel veel zelf kan. Thuis een garage met een hoop gereedschap + motorbrug en naast de technische kennis van os pap nog 2 mensen die veel met motoren en auto's bezig zijn :).

Maargoed, het is een vervelende situatie. Nu gaat het iig geld kosten, de vraag is in hoeverre het haalbaar is om deze kosten bij die andere zaak te claimen. En of je er de moeite voor wilt doen om daar echt een rechtszaak van te maken.
Van de techniek van motoren weet ik dus helaas bijna niets, weet alleen hoe ik ermee moet rijden :P

Het is verder inderdaad een erg vervelende situatie. De kosten claimen bij die zaak kan ik vergeten. Misschien als ik uiteindelijk de rekening moet gaan betalen die er aankomt kan het zijn dat ik iets terug kan krijgen.

• komkommer

komkommer

Koffie

Francis schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:10:
[...]

LOL, op 3:50 rijd iemand door een dikke plas en Jaap krijgt de volle laag, ik roep thuis "en bedankt he" en hij 1 sec later ook :D
:D
JdM schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:41:
Zijn er nog tweakers die modder in hun aderen hebben en zondag ook naar Havelte gaan?
[afbeelding]
:P
Modder in aderen? YouTube: Hart van Brabant 2010

Maarre, ik kom helpen bij de geluidsmeting bij havelte. Misschien daarna nog een rondje rijden. Hangt er sterk van af hoe nat 't is. (mijn modder-motor weegt nagenoeg 200kg)

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DECOY88 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 16:55:
@roflastc wil jeje bandjes nog terug?

mijn africa twin mag vanavond een nachtje bij de monteur slapen. nieuwe bandjes en de rest word nagekeken. dan kan hij er weer wat kilometers tegenaan. staat intussen alweer op 86100km. nog geen 3 maanden terug met 79100 gekocht. en 2 weken terug met 84300 me bandjes besteld. dus de kilometers maakt hij wel.
euh nee? Sowieso zijn ze niet de juiste maat voor de LC8.

Wat je laatst zei over het olie stoken, daar had ik dus geen last van , het gezuip al helemaal niet. Iemand is niet lief geweest voor d'r.

And it goes BRAAAAAPP!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 23:03

JdM

Humbled

komkommer schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:23:

[...]

Modder in aderen? YouTube: Hart van Brabant 2010

Maarre, ik kom helpen bij de geluidsmeting bij havelte. Misschien daarna nog een rondje rijden. Hangt er sterk van af hoe nat 't is. (mijn modder-motor weegt nagenoeg 200kg)
Nou, dan is de kans aanwezig dat we elkaar treffen.
Ik rij een blauwe gasgas 450, met DB killer ;)

Ik ben erg benieuwd naar de tankbaan, die staat bij ons in Oirschot ook altijd garant voor lange armen :)

We gaan overnachten in een hotel in Havelte en proberen dan ruim op tijd aanwezig te zijn voor de keuring.

• DECOY88
(overleden)
laatst wou ik het weer controleren maar toen was het nog goed 4000 km later. maarja verse bandjes verse olie en nog veel meer dus de kilometers kunnen er weer bijgezet worden.

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:58

Metalrick

tcpdump ninja

Ik kwam er gisteren achter dat een van de dempers van mijn XJ900 losgeraakt is. Afgebroken/gescheurd op de lasnaad. Is het schadelijk om hiermee door te rijden? Geluid is wel een stuk leuker moet ik zeggen :P

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Zo, had in dit topic al het een en ander gelezen over het feit dat de ene halve draai makkelijker gaat als de andere halve draai. Vandaag moest ik zelf dit ook ondervinden bij het maken van een halve draai tijdens m'n rijles. Linksom gaat smooth, maar rechtsom lijk ik wel een idioot 8)7

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Widow
Nou nieuwe ketting ligt op mn motor, rijd weer lekker soepeltjes. Het is nog een goudkleurige ook, past leuk bij mn gele motor :)

Ondanks het schijtweer toch even met de gsx-r 1000 k8 proef gereden. De voorband was redelijk op helaas, hij had echt een platte kant. Dat was wel te merken in de bochten, dat reed echt voor geen meter. Normaal geef ik een duwtje naar de kant die ik op wou (countersteering), maar ik moest nu heel vreemd het stuur krampachtig vast gaan houden en ging ik als een slak door bochten. En echt als een slak, ik werd op een dubbele rotonde ingehaald door een fiat panda uit 1936 :')

De hele drivetrain, (versnellingsbak, ketting en die meuk) was echt zo soepel als een heet mes door boter, dat reed echt super. Helaas zat ik na een kwartier al mn benen te strekken tijdens het rijden op die gsxr, hij is gewoon te klein voor me :'( ik heb hem niet helemaal opengetrokken, hooguit tot 8000rpm vanwege het natte weer. Maar de acceleratie was best aardig, wel sneller en vooral makkelijker dan mn VFR, omdat de versnellingen zo lang zijn. Beetje gas geven, keertje schakelen, en je rijd 180 waar je 80 mag, dat heb je nauwelijks door. Best leuk voor een keertje, maar dit word het niet vanwege de zithouding. Als ik op de tank ging liggen, kontje naar achteren, kon ik nauwelijks met mn helm achter het kuipruitje 8)7

Nog een plaatje om het te vergeten dan maar..
Afbeeldingslocatie: http://www.suzuki-gb.co.uk/uploads/GSX-R1000K8_CWH_E19_D.jpg

• Requiem19
  • Laatst online: 23:33
Hoe groot ben je dan wel niet?

Die dingen zitten gewoon een beetje krapjes... Met 1.80 zat ik ook al opgevouwen op m'n R6 en op de 848 al helemaal. De GSX-R is juist een van de ruimere 1000 cc's.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

Pff, ik ben nog steeds op zoek naar het frame waar de spiegels van mijn ZX-7R op bevestigd worden. Ik kan nergens zo'n ding vinden.
Het stelt op zich niks voor, het is niet veel meer dan een gebogen H vormig profiel maar die van mij is na mijn schuivertje van een paar weken geleden toch wel redelijk wat verbogen en ik krijg het niet meer echt netjes teruggebogen.

Heb al een paar sloperijen in de buurt afgebeld, marktplaats en ebay (alleen een paar hits uit de VS) doorgezocht maar kan eigenlijk niks vinden. Heeft iemand hier misschien nog suggesties? Tenzij het verschrikkelijk duur is mag het ook wel gewoon nieuw zijn maar bij voorkeur 2e hands natuurlijk :P

Yamaha MT-09

• komkommer

komkommer

Koffie

ebay.de al gekeken?

Makerij Hofman

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

yep, maar zelfs daar kan ik het niet vinden. :(

Yamaha MT-09

• Jelte
  • Niet online
Probeer het eens op http://www.motorparts-online.com

Dat is een site die een boel onderdelen van motorsloperijen verzameld. Als het onderdeel dat je zoekt op die site staat weet je alleen nog niet waar in NL het onderdeel zich bevind. Dat krijg je te horen als je het onderdeel besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Jelte op 01-10-2010 07:05 ]

• Widow
Requiem19 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:16:
Hoe groot ben je dan wel niet?

Die dingen zitten gewoon een beetje krapjes... Met 1.80 zat ik ook al opgevouwen op m'n R6 en op de 848 al helemaal. De GSX-R is juist een van de ruimere 1000 cc's.
205cm... een lengte waarbij een SS gewoon niet gaat. Ik denk dat ik de boel gewoon maar in laat korten, heb het wel gehad met dat lang zijn :(

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Jelte schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 07:05:
Probeer het eens op http://www.motorparts-online.com

Dat is een site die een boel onderdelen van motorsloperijen verzameld. Als het onderdeel dat je zoekt op die site staat weet je alleen nog niet waar in NL het onderdeel zich bevind. Dat krijg je te horen als je het onderdeel besteld.
Had ik ook al gekeken :P Daar hebben ze hem ook niet.
Zal wel een zeldzaam onderdeel zijn blijkbaar; zijn ook dingen die via de spiegel bij een val gelijk een tik krijgen dus bij een schademotor zal deze vaak ook verbogen zijn denk ik.

Yamaha MT-09

• MailMan
mphilipp schreef op woensdag 29 september 2010 @ 23:22:
[...]

Onderuit gaan is voor watjes. Waarom zou je onderuit gaan tijdens een VRO? Je moet nooit dingen doen waar je niet comfortabel mee bent en als je goed naar de instucteurs luistert is er niets aan de hand. Zulke bizarre dingen hoef je niet te doen. Het meeste ken je in principe al van de rijlessen; ze werken het alleen wat verder uit. Het onderdeel motorgymnastiek is erg leuk. Als je hem het ziet voordoen denk je 'no fucking way' maar er is geen reet aan, en je leert dat die motor niet zomaar uit balans te brengen is. Zo ook met het rijden over die hindernissen (de schuine plank en de autoband).

Goede oefeningen en het geeft je een stukje extra vaardigheid. Uiteraard kun je alles op eigen houtje leren, maar een instructeur erbij die je precies vertelt wat je fout doet is wel zo handig. Je kunt iets ook precies verkeerd aanleren. En je doet er wat langer over. Op zich kun je naderhand natuurlijk wel verder oefenen met wat je geleerd hebt. Ik vind het iig erg zinvol. Voor mij persoonlijk was het meer een soort opfriscursus omdat ik een paar jaar niet meer gereden had, net een nieuwe oude motor had gekocht en een grote vakantietrip had gepland. En het heeft me erg geholpen.
Ik vind onderuitgaan juist erop duiden dat je niet een watje bent, maar goed ;)

Misschien dat ik me er ook meer van voorstel dan het eigenlijk is, maar de K100 vind ik dusdanig zwaar dat wanneer de motor schuin gaat (en met name de linker kant waar ik met een zwak been zit) dan betwijfel ik het of ik hem weer overeind krijg. Het ligt natuurlijk ook aan de oefening die je moet doen, een noodstop is al weer heel iets anders, maar ik heb het idee dat ik op de K100 minder speelruimte heb en dat áls hij gaat, ik er niets meer aan kan doen. En als ik dan weer niet dat gevoel heb dat het mis kan gaan, heb ik het idee dat ik niet echt grenzen aan het verleggen ben.
Daarnaast moet ik waarschijnlijk ook eerst een andere remschijf achterop zetten, aangezien de motor gaat schokken bij gebruik van de achterrem op lage snelheid. Ik vermoed dat de remschijf krom is.

Samenvattend, ja ik ben wellicht toch een watje :+

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:44
MailMan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:00:
[...]

Daarnaast moet ik waarschijnlijk ook eerst een andere remschijf achterop zetten, aangezien de motor gaat schokken bij gebruik van de achterrem op lage snelheid. Ik vermoed dat de remschijf krom is.
remschijf eens goed ontvetten.....kan een beetje kettingsmeer op zijn gekomen

• MailMan
Mr. Detonator schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:21:
[...]

remschijf eens goed ontvetten.....kan een beetje kettingsmeer op zijn gekomen
Ketting? :+

• Tylen
  • Laatst online: 19:51

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• MailMan
Ik snap dat je op het circuit niet zo snel een verkeerd straatje inslaat :> , maar op de openbare weg vind ik keren met achterrem wel prettig, of bijremmen in een bocht.

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[edit]lama

[ Voor 95% gewijzigd door Flagg op 01-10-2010 11:47 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:00:
[...]
Ik vind onderuitgaan juist erop duiden dat je niet een watje bent, maar goed ;)
Want? Het doel van motorrijden is vallen? Lijkt me niet. Vallen hoort niet bij het motorrijden, ook al roept 'iedereen' dat. Ik heb het nog niet gedaan, en ben het niet van plan ook.
Misschien dat ik me er ook meer van voorstel dan het eigenlijk is, maar de K100 vind ik dusdanig zwaar dat wanneer de motor schuin gaat (en met name de linker kant waar ik met een zwak been zit) dan betwijfel ik het of ik hem weer overeind krijg.
Wat bedoel je nou? Als ie omvalt? Nee, dan hou je 'm niet. Maar dat is met vrijwel alle motoren. Hooguit dat je een brommertje tegen kunt houden, maar als ze eenmaal gaan, dan gaan ze. En als je rijdend omgaat, moet je vooral je poot niet uitsteken, want dan knakt ie alleen maar. Gewoon alles binnenboord houden... ;)

Juist de dingen die je op de VRO leert, zijn goed om van het idee af te komen dat je motor zomaar omkiepert in bochten, of door dingen op de weg. Dus: ga er gewoon heen; als het zo zou zijn dat deelnemers aan de VRO massaal onderuit gaan, zouden ze een verzekering verplichten of aanraden. De KNMV is er niet bij gebaat dat de helft met een kapotte motor thuis komt, toch?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Widow schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 07:48:
[...]

205cm... een lengte waarbij een SS gewoon niet gaat. Ik denk dat ik de boel gewoon maar in laat korten, heb het wel gehad met dat lang zijn :(
er is hoop hoor :P

Kawasaki Vulcan en dan kan je jouw bene vooruit steken als het ware. Mits een goede ruggesteun rijdt dat best :P

Anders moet je de hoogte in met de welbekende Allroads van allerlei merken. 90 t/m 96cm zadel hoogte kun je ook bereiken met een taai gel insert zadel.

And it goes BRAAAAAPP!

• Widow
ROFLASTC schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:56:
[...]

er is hoop hoor :P

Kawasaki Vulcan en dan kan je jouw bene vooruit steken als het ware. Mits een goede ruggesteun rijdt dat best :P

Anders moet je de hoogte in met de welbekende Allroads van allerlei merken. 90 t/m 96cm zadel hoogte kun je ook bereiken met een taai gel insert zadel.
Een tsjoppert? Dat is toch geen SS lieve schat :+ ik hou het wel bij VFR's voorlopig. Wel zo goedkoop ook.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

En het blijven natuurlijk fantastische fietsen om op te VFRijden hé. O+

Volvo Classic Club Belgium

• MailMan
mphilipp schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:51:

[...]

Wat bedoel je nou? Als ie omvalt? Nee, dan hou je 'm niet. Maar dat is met vrijwel alle motoren. Hooguit dat je een brommertje tegen kunt houden, maar als ze eenmaal gaan, dan gaan ze. En als je rijdend omgaat, moet je vooral je poot niet uitsteken, want dan knakt ie alleen maar. Gewoon alles binnenboord houden... ;)

Juist de dingen die je op de VRO leert, zijn goed om van het idee af te komen dat je motor zomaar omkiepert in bochten, of door dingen op de weg. Dus: ga er gewoon heen; als het zo zou zijn dat deelnemers aan de VRO massaal onderuit gaan, zouden ze een verzekering verplichten of aanraden. De KNMV is er niet bij gebaat dat de helft met een kapotte motor thuis komt, toch?
Ik denk dat ik het me te problematisch voorstel, maar AVB met een nieuwe F650 is een stuk prettiger dan met een 22 jaar oude K100. Bij uitwijkoefeningen of remoefeningen heb ik niet zo snel het idee dat ik onderuit ga, en dergelijke oefeningen lijken me wel bijzonder nuttig en leuk om te doen dus wat dat betreft lijkt VRO me leerzaam. Maar ik heb al meerdere malen meegemaakt dat ik bij lage snelheden moeite heb om de motor goed te controleren. Dan gaat het om schuine stoepjes, scherpe bochten en soms ook gewoon stapvoets rechtdoor rijden. In principe dus een wijze les om dit te oefenen, maar een motor valt nou eenmaal sneller als je langzamer gaat en ik acht de kans erg groot dat ik hem een keer op z'n kant laat vallen wanneer ik zulke oefeningen moet doen. En ik ga er vanuit dat dat bij VRO1 ook gedaan wordt?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

MailMan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:04:
[...]
In principe dus een wijze les om dit te oefenen, maar een motor valt nou eenmaal sneller als je langzamer gaat en ik acht de kans erg groot dat ik hem een keer op z'n kant laat vallen wanneer ik zulke oefeningen moet doen. En ik ga er vanuit dat dat bij VRO1 ook gedaan wordt?
Mijn RT is rijklaar 280Kg en mijn K1100RS was ook best zwaar. Je hebt idd iets meer snelheid nodig om stabiel te blijven als een F650, maar het is denk ik ook een kwestie van balans en vooral vertrouwen. Als je je instabiel voelt ga je ook (te) veel corrigeren. Ik kan met de RT behoorlijk langzaam rijden, alleen toen ik bv in Marokko over de slechte wegen reed, moest ik meer snelheid hebben. Maar dat is logisch; je moet steeds corrigeren voor stenen, kuilen e.d. dus dat is een ander verhaal als rechtuit op een vlakke asfaltweg.

Op de VRO dag oefen je volgens mij niet echt het langzaam rijden. Het is meer slalommen, noodstops, gymnastiek, uitwijken e.d. Ik kan me iig niet herinneren dat er specifiek aan langzaam rijden apart aandacht is besteed. Maar dat kan aan mijn dementerende brein liggen :+

• MailMan
mphilipp schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:41:
[...]

Mijn RT is rijklaar 280Kg en mijn K1100RS was ook best zwaar. Je hebt idd iets meer snelheid nodig om stabiel te blijven als een F650, maar het is denk ik ook een kwestie van balans en vooral vertrouwen. Als je je instabiel voelt ga je ook (te) veel corrigeren. Ik kan met de RT behoorlijk langzaam rijden, alleen toen ik bv in Marokko over de slechte wegen reed, moest ik meer snelheid hebben. Maar dat is logisch; je moet steeds corrigeren voor stenen, kuilen e.d. dus dat is een ander verhaal als rechtuit op een vlakke asfaltweg.

Op de VRO dag oefen je volgens mij niet echt het langzaam rijden. Het is meer slalommen, noodstops, gymnastiek, uitwijken e.d. Ik kan me iig niet herinneren dat er specifiek aan langzaam rijden apart aandacht is besteed. Maar dat kan aan mijn dementerende brein liggen :+
Dan ga ik maar eens wat geld opzij liggen en/of m'n vriendin ervan bewust maken dat het ook voor haar veiligheid is :)

Iets totaal anders. Is er een manier om te kijken of je stuur recht zit? :P Ik hem soms het gevoel dat m'n linker handvat dichterbij zit dan m'n rechter. Maar daarvoor moet je eigenlijk eerst weten of je voorwiel wel echt precies recht staat. Al rijdend meten resulteert mogelijk in een nog schever stuur :P Tips/Trucjes?

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Lang touw om je achterwiel en voorwiel spannen. Daarmee kun je kijken of je voorwiel recht en in het midden staat.

Afbeeldingslocatie: http://i122.photobucket.com/albums/o274/HONDAHORNET/naamloos-1.jpg
Zodra je voorwiel recht staat, is het vrij makkelijk om te zien of je stuur haaks op je wiel staat.

Rijdend controleren of je (met losse handen) rechtuit gaat zegt vooral wat over je achterwiel. Een scheef stuur heeft in principe geen invloed op het rijgedrag, alleen op je houding.
Pagina: 1 ... 222 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.