Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 223 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Dat met dat touw is inderdaad wel nuttig voor het voorwiel, maar ik zie zo snel nog niet hoe ik kan zien of m'n handvaten even ver van m'n schouders af zitten. Door de kuip is het voorwiel ook niet te zien als je naar de handvaten kijkt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Widow schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:34:
[...]

Een tsjoppert? Dat is toch geen SS lieve schat :+ ik hou het wel bij VFR's voorlopig. Wel zo goedkoop ook.
Ga eens zitten op een SV1000S. Is ook weer niet helemaal een SS maar het komt aardig in de buurt. Zelf ben ik 1,98 en heb aardig lang zitten zoeken naar een leuke motor. De SV1000S pas ik wel goed op. Ik krijg alleen wel een beetje last van mijn benen soms.

De wat oudere SS fietsen zijn sowieso groter dan de nieuwere. Als je een GSX-R leuk vind probeer dan eens de K1 versie. Die is een stuk groter dan de nieuwere modellen. Of anders de ZX9R tot 2003.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:51
MailMan schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:19:
Dat met dat touw is inderdaad wel nuttig voor het voorwiel, maar ik zie zo snel nog niet hoe ik kan zien of m'n handvaten even ver van m'n schouders af zitten. Door de kuip is het voorwiel ook niet te zien als je naar de handvaten kijkt.
Als het voorwiel eenmaal recht staat is het natuurlijk triviaal om de afstand van beide handvaten naar een vast punt op de as van de motor te meten. Die moet dan gelijk zijn.

Alternatief is twee loodlijntjes en de boel op de grond uit te tekenen. As van de motor (wielen) moet loodrecht op de as van het stuur (handvaten) staan.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
Zojuist heb ik een uurtje proefgereden op een BMW K1300S.
Wat een waanzinnige machine! Maar écht niks voor mij :P
Ondanks dat'ie 40kg zwaarder is dan mijn CBR laat'ie zich enorm makkelijk een bocht ingooien, naar mijn gevoel makkelijker dan die CBR. En het vermogen en koppel (173pk, 140Nm), dat ding blíjft maar doortrekken.
Waarom niks voor mij? Hij rijdt wel héél makkelijk. Zó soepel, zó smooth. Het gaf me niet echt de voldoening die ik op de CBR wel had als ik'n bocht doorgestoven was.
Resultaat is dat óf de beleving er minder van wordt, óf je harder gaat rijden. En met een fiets die moeiteloos op 160 in z'n twee zit voordat je 'wat gaat dat hard' hebt gezegd wil ik met m'n beperkte rijervaring geen grenzen gaan opzoeken.

Nu zullen de wat rustigere rijders wellicht gaan zeggen dat je gewoon met verstand moet rijden, maar voor mij is snelheidsbeleving een belangrijk onderdeel van de hobby, en dan rijd ik liever op een motor waarbij die beleving op wat minder maniakale snelheden begint :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Geweldig om te zien ook hoe het imago van BMW in een tijd van 2 tot 4 jaar echt omgedraaid is van trage grijze mutsen motorfietsen, tot zware maar toch flexibele, snelle, hippe en duurzame fietsen :p
Alhoewel dat duurzamer wel iets minder is geworden :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2010 16:37 ]

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

In handen van een grijze muts is elke fiets duurzaam.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wormaap schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:12:

Nu zullen de wat rustigere rijders wellicht gaan zeggen dat je gewoon met verstand moet rijden, maar voor mij is snelheidsbeleving een belangrijk onderdeel van de hobby, en dan rijd ik liever op een motor waarbij die beleving op wat minder maniakale snelheden begint :)
Ik ken het.. je komt voluit aanrijden bij een rotonde, duikt de rem in terwijl je voorvork tordeert, knalt al shimmyend -op het randje- de rotonde over, je trekt het gas open en je hoort de viercilinder 10000 toeren maken en schakelt naar zijn 3. Je kijkt met angstzweet op de teller en je rijdt 58... op een honda cb350f. Daar had ik snelheidsbeleving mee zonder echt hard te gaan... Was echt een leuk ding. :+

Wise enough to play the fool

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:36:
Geweldig om te zien ook hoe het imago van BMW in een tijd van 2 tot 4 jaar echt omgedraaid is van trage grijze mutsen motorfietsen, tot zware maar toch flexibele, snelle, hippe en duurzame fietsen :p
Alhoewel dat duurzamer wel iets minder is geworden :p
Wat ik niet snap is de grote hoeveelheid BMW's die je vandaag de dag ziet. RS1300 etc. Toch fietsen die tweede hands 12000 euro kosten (recente modellen). Toch zie ik deze fietsen steeds vaker. Het lijkt wel alsof er heel wat op de pof wordt gekocht want het moet toch ergens vandaan komen.

Zelf wil graag een Honda Pan European 1300 maar het geld dat ervoor moet worden neergelegd. -O-
Waarschijnlijk wordt het een wat oudere zware motor want ik wil wel graag een hoger gewicht zonder dat ik een Goldwing moet kopen. Een zware motor rijdt toch prettiger (ik zit zeer veel op de weg onder alle weersomstandigheden). Ook een goede kuip zou een uitkomst zijn. Dit heb ik nu niet en om die reden heb ik altijd droge kleding mee wanneer het regent, ben al meerdere malen tot aan mijn kruis nat van de fiets af gekomen.

Maar goed, de motor wint het van al het andere vervoer en dus heb ik het ervoor over. :)
teacher schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 16:56:
Ik ken het.. je komt voluit aanrijden bij een rotonde, duikt de rem in terwijl je voorvork tordeert, knalt al shimmyend -op het randje- de rotonde over, je trekt het gas open en je hoort de viercilinder 10000 toeren maken en schakelt naar zijn 3. Je kijkt met angstzweet op de teller en je rijdt 58... op een honda cb350f. Daar had ik snelheidsbeleving mee zonder echt hard te gaan... Was echt een leuk ding. :+
Moet je eens op mijn Yamaha stappen, soms heb je het gevoel dat je het niet zal overleven terwijl er niets aan de hand is. :P

Ik heb trouwens wel een nieuwe ergenis op nummer één. Grint op de weg.

Laatst kwam ik uit de velsertunnel en de afslag naar Beverwijk heeft een heerlijke bocht waar je doorheen kunt rossen. Nou, dat doe ik dus niet meer nadat ik in die bocht mijn voorwiel 20CM opzij zag springen nadat ik over een klein beetje grint reed. Ik ben niet gevallen maar het dunne liep mij bijna door de broek want dat was schrikken geblazen.

Men mag nu wel op het asfalt gaan letten want het wordt steeds moeilijker begaanbaar. Je moet al letten op teveel gaten en steentjes maar als nu ook de bochten niet meer veilig zijn.......

Of wat dacht je van Sloterdijk met die vele witte pijlen op de weg? Ook in de bochten zitten die dingen en bij Ruigoort vlak na een vrij scherpe bocht waar je 80 mag. Dat zijn echt riskante zaken en ik snap niet wie dat bedenkt. Er zijn toch ook borden om aan te geven dat je eraf kan? Moet dat nu met overdadig veel verf op de weg?

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
bazs2000 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:20:
Laatst kwam ik uit de velsertunnel en de afslag naar Beverwijk heeft een heerlijke bocht waar je doorheen kunt rossen. Nou, dat doe ik dus niet meer nadat ik in die bocht mijn voorwiel 20CM opzij zag springen nadat ik over een klein beetje grint reed. Ik ben niet gevallen maar het dunne liep mij bijna door de broek want dat was schrikken geblazen.
Dat is zoiezo een onoverzichtelijke kutbocht :X maatje van me kwam een keer bijna met zn knie over de grond door die bocht heen, stond er een hele rij voor het stoplicht. Dat ging ook maar net goed.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• bazs2000

bazs2000

Dat moet je daar ook niet willen nee. Te hard aan het eind van de middag is niet handig.
Je kan het voor zijn door naar die weg te kijken wanneer je onder het viaduct door gaat. Dan zie je aan het verkeer of je wat na die bocht kan verwachten. :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-01 13:52
Ik heb me zojuist weer even een aantal keer zitten verbazen terwijl ik een rondje door Apeldoorn aan het rijden was. Waarom hebben automobilisten toch continu de behoefte om een wedstrijdje te doen als ze iemand op een motor als een R6 zien rijden? Ik doe er niet eens de moeite voor, maar denken ze nou echt dat ze met hun auto sneller weg zijn? Dubbele verkeerslichten vinden ze fantastisch en dat moeten ze ook lekker doen, maar tot 2x toe werd ik vandaag vrij kort na een enkel verkeerslicht ingehaald door automobilisten die het nodig vinden om te laten zien dat ze binnen de bebouwde kom 80 kunnen rijden en jou in kunnen halen met een minimale tussenruimte. En dan als het kan net voor een vluchtheuvel of als er gewoon tegenliggers aan komen.

Desktop | Server | Laptop

• PilatuS
  • Niet online
Rupie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:44:
Ik heb me zojuist weer even een aantal keer zitten verbazen terwijl ik een rondje door Apeldoorn aan het rijden was. Waarom hebben automobilisten toch continu de behoefte om een wedstrijdje te doen als ze iemand op een motor als een R6 zien rijden? Ik doe er niet eens de moeite voor, maar denken ze nou echt dat ze met hun auto sneller weg zijn? Dubbele verkeerslichten vinden ze fantastisch en dat moeten ze ook lekker doen, maar tot 2x toe werd ik vandaag vrij kort na een enkel verkeerslicht ingehaald door automobilisten die het nodig vinden om te laten zien dat ze binnen de bebouwde kom 80 kunnen rijden en jou in kunnen halen met een minimale tussenruimte. En dan als het kan net voor een vluchtheuvel of als er gewoon tegenliggers aan komen.
Misschien toch wel het soort motor. Met mijn oude CB600F heb ik het nooit mee gemaakt en nu met mijn SV1000S ook nog niet.

Verder snap ik die mensen ook niet. Als jij wil sprinten ben je toch 100% zeker sneller. Misschien hebben die mensen geen idee van de vermogen vs PK verhouding van een motor. Dat ze je op een gevaarlijke manier inhalen is natuurlijk een heel ander verhaal.

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

Ik maak me er buiten de bebouwde kom wel eens schuldig aan om er in mee te gaan, maar op m'n eigen manier.

Als het stoplicht op groen springt, en de sjonnie naast me vol z'n gaspedaal inrost en z'n koppeling oprookt om snel weg te komen trek ik gelijk met hem op (iets langzamer) en zodra hij de voldoening voelt van "m'n golf is sneller dan die racer" trek ik, terwijl hij nog vol accelereert, het gas volledig open om hem met een open mond achter te laten.

Daaaaaaaaag :w

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

Exigence schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 23:57:
Ik maak me er buiten de bebouwde kom wel eens schuldig aan om er in mee te gaan, maar op m'n eigen manier.

Als het stoplicht op groen springt, en de sjonnie naast me vol z'n gaspedaal inrost en z'n koppeling oprookt om snel weg te komen trek ik gelijk met hem op (iets langzamer) en zodra hij de voldoening voelt van "m'n golf is sneller dan die racer" trek ik, terwijl hij nog vol accelereert, het gas volledig open om hem met een open mond achter te laten.

Daaaaaaaaag :w
^^ With stupid >:)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
bazs2000 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 18:20:
[...]

Wat ik niet snap is de grote hoeveelheid BMW's die je vandaag de dag ziet. RS1300 etc. Toch fietsen die tweede hands 12000 euro kosten (recente modellen). Toch zie ik deze fietsen steeds vaker. Het lijkt wel alsof er heel wat op de pof wordt gekocht want het moet toch ergens vandaan komen.
Beetje rare vergelijking... Er zijn veel meer veel duurdere auto's op de weg.
Zo'n BMW staat wel op mijn verlanglijstje als ik langdurig veel woonwerk-kilometers ga doen... Lijkt me een ideale tourbuffel.

• bazs2000

bazs2000

Dat vind ik niet zo'n rare vergelijking. Veel van de dure auto's zijn geleased en motoren kun je leasen maar voor de meesten is het eigen bezit. Als je een auto voor meer geld koopt dan kun je het nog verklaren doordat je over het algemeen meer ruimte in een auto hebt. Met een motor ligt dit anders. Je kunt met 2 mensen erop zitten en als ruimte heb je dan de koffers op de fiets.

Maar je hoeft geen dure BMW te kopen vanwege de koffers. Waarom zie je tegenwoordig dan steeds meer BMW's rondrijden? Misschien snap ik het gewoon niet maar het valt wel op.
Rupie schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 19:44:
Maak ik met mijn bejaarde hok ook regelmatig mee. Dan trek je snel op bij een verkeerslicht en dan wordt je vervolgens hard ingehaald en soms zelfs nog afgesneden ook. Vreemde taferelen en bovendien nog gevaarlijk ook. Jezelf op de motor aan de snelheid houden mag ook niet altijd want hoewel bumperkleven bij auto's al te belachelijk voor woorden is, automobilisten doen het bij motorrijders net zo hard.

En na het bumperkleven wordt je nog weleens ingehaald (langs spaarnwoude geldt een inhaalverbod) en dan zitten ze ineens vlak voor je. :|

Nja, tegenwoordig kijk ik niet meer zovaak op mijn kilometerteller en rij gewoon mee met het verkeer. Erg jammer maar soms moet je iets te hard rijden omdat je anders last gaat krijgen van randdebielen. Is toch erg? Zelf iets strafbaars doen om niet zo opgedreven te worden? Toen ik nog geen motor had boeide het ook niet? Bumperklever? Lekker 10KM/u langzamer rijden (niet te lang natuurlijk) en als het daarna nog niet over was dan maar gewoon strak de heerstende limiet aanhouden.

Op de motor heb je het veilige gevoel van een gordel en airbags niet en dan zul je wat sneller voor de makkelijke weg kiezen en dat is iets sneller rijden. Met nat weer kan men mijn rug op want ik wil niet op mijn bek gaan alleen met nat weer kom je niet zo snel klevers tegen, dan houden ze wel meer rekening met jou.

@ onderbuurman:
Misschien is het ook wel een gevoel hoor en is het minder vreemd dan ik denk maar ergens blijf ik toch die reclames van "Leen" in mijn achterhoofd houden.

[ Voor 69% gewijzigd door bazs2000 op 03-10-2010 14:57 ]

• Rukapul
Ik snap je eigenlijk niet. 't Is dat ik het er nu niet voor over heb en ook de behoefte nog niet heb, maar als ik zo'n BMW zou willen hebben dan zou ik er een kopen en dat zou niet op de pof zijn. Er zijn een heleboel mensen in NL die er gewoon van houden om een mooie auto of motor te hebben en die gewoon van eigen geld betalen. Op de een of andere manier kom ik dat soort mensen vooral op een camping in het verre buitenland tegen :P

Bij Motoport twee weken geleden ergerde ik me in de eerste minuut al gruwelijk toen een verkoper doorging over financiering nadat ik dat na het eerste woord al had verworpen. Had hij toch bijna een klant de winkel uitgejaagd die het geld zo kon neerleggen :X Toont misschien ook wel aan dat er toch wel wat gefinancierd wordt in het wereldje.

Onze motor kostte trouwens ook meer (1/3) dan onze auto :)

Gisteren de motor opgehaald en tot de conclusie gekomen dat ik nog wat aan het vario ruitje moet sleutelen/instellen en/of oordoppen moet halen. Na anderhalf uur kwam ik gaar van dat ding af en heb m'n oren daarna ook nog een tijdje gevoeld.

[ Voor 40% gewijzigd door Rukapul op 03-10-2010 14:58 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

Tja, vriend van me heeft ook een "geleende" r1200gs... moet ie dan binnen 3 jaar terug betalen zonder rente. Ik hou er persoonlijk ook niet van.
Van auto's hou ik nog minder, die kostte 1/5 van de prijs van de motor ;)

Ieder z'n eigen hobby, heb ook een vriend met een dik getunede + volledig gerestaureerde golf 1 cabrio met opgeboord G60 blok van een corrado erin. Ding heeft hem volgens mij ondertussen al 1,5 GS adventure gekost. :P
Dat had ik toch anders gedaan.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

Je geld moet toch érgens aan op gaan. De een koopt er een sjonniemobiel van, de andere een PC Hooft-motor... ;) Niet iedereen heeft zomaar dat geld liggen, en zo'n koop-nu-betaal-later is een mooie deal, als je maar in die tijd aan de centjes kan komen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

Agreed. Zo, net nog ff op de dijk bij schagen wat supersports opgeduwd met de beemer. Was alleen 1 ducati 1098 die wel heel erg hard ging. Die haalde mij nog ff in...... :S
De rest reed serieus in de weg. >:)

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

/cross

Na een dagje Zolder:

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/voorbandje.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i991.photobucket.com/albums/af34/flabah/achterbandje.jpg

:P

De Nederbelg !

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:08
M'n pa leased een BMW R1200GS volgens mij. Rijd er elke dag mee naar z'n werk.

Mijn droommotor op het moment is toch wel een K1300S :9 .

• teacher
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

K1300R :Y

Ik ben normaal heel tevreden met wat ik heb, maar toen ik op deze motor zat werd ik zoooo hebberig:
Afbeeldingslocatie: http://www.bilgalning.se/pics/bmw_k1300r_orange.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door teacher op 04-10-2010 00:38 ]

Wise enough to play the fool

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:48

M14

Het is apart en daarnaast goed dat er nieuwe technieken worden geprobeerd / toegepast ... Maar damn, wat vind ik het ding oerlelijk :+.

Maar als je em mooi vind moet je em gewoon gaan rijden :).

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Ach, als je er zelf op moet rijden zie je het toch niet. :+ Tenzij je naar de weerspiegeling in etalageruiten aan het kijken bent, maar dan zit je volgens mij ook niet echt op de goede wegen. :P

Volvo Classic Club Belgium

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 23:09

Bob

Wanneer ben je geweest?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:28

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

gisteren :)

De Nederbelg !

Verwijderd

Ja, je ziet de R1200 GS erg veel rijden. Ik vind dat zelf ook een mooie motor, maar wil liever de 800GS hebben. Heb ze allebei tegelijk een weekend lang gehuurd, en >800km proefgereden. De R1200GS is een heerlijke toerbuffel, maar de 800GS is net wat speelser, en meer off-road capable.

Maarja, waarschijnlijk word het uiteindelijk nog een 1200GS, simpelweg omdat die goedkoper is, omdat hij al langer 2e hands op de markt is, en de 800GS nog praktisch nieuw is..

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-01 23:09

Bob

Ook geluk gehad met het weer dan. Ik ben vrijdag geweest, terwijl het donderdag en zaterdag geregend heeft. Dat had ik niet willen meemaken, vrijdagochtend was het circuit nog nat en de eerste sessie was tegen m'n zin, de motor was echt niet stabiel te krijgen. Iets te weinig profiel op m'n banden denk ik, ze zien er wat uit als die van u. De rest van de dag was prachtig, net als gisteren waarschijnlijk :)
edit: denk dat ik zelfs nog minder profiel heb ...

[ Voor 4% gewijzigd door Bob op 04-10-2010 10:07 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Ziet er goed uit Jelle :P

Ik heb gisteren ook nog even lekker een stuk getoured (van Enschede naar Groningen)
Merk wel dat ik na mijn schuivertje een paar weken geleden toch wat vertrouwen kwijt ben. Ben een stuk voorzichtiger geworden. Maar dat komt snel genoeg weer terug natuurlijk.

Waar ik nog wel steeds van baal is dat ik niet weet waarom ik onderuit ben gegaan toen. Ik zou liever geweten hebben of en wat ik fout heb gedaan; dan had ik het kunnen voorkomen in de toekomst.

Yamaha MT-09

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

teacher schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:37:
K1300R :Y

Ik ben normaal heel tevreden met wat ik heb, maar toen ik op deze motor zat werd ik zoooo hebberig:
[afbeelding]
Ik vind het ook een geniaal ding, maar goddamn wat zijn BMW's duur... zelfs 2e hands zijn ze duur....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

M14 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 01:37:
Het is apart en daarnaast goed dat er nieuwe technieken worden geprobeerd / toegepast ... Maar damn, wat vind ik het ding oerlelijk :+.

Maar als je em mooi vind moet je em gewoon gaan rijden :).
Vind 'm juist mooi, eindelijk eens iets dat een andere lijn durft te trekken.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:46:
Tja, vriend van me heeft ook een "geleende" r1200gs... moet ie dan binnen 3 jaar terug betalen zonder rente. Ik hou er persoonlijk ook niet van.
Van auto's hou ik nog minder, die kostte 1/5 van de prijs van de motor ;)
0% leningen zijn anders vind ik.. ik kreeg ook de optie een 0% lening te doen. Geld had ik wel maar dat heb ik toen op de bank gezet. Dat leverde nog een beetje rente op :)

Nadeel van voertuig op de POF is ook dat je eigenlijk allrisk moet verzekeren anders look je risico dat je anders een motor die niet meer in 1 stuk is nog steeds aan het afbetalen bent..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:22:
[...]

Vind 'm juist mooi, eindelijk eens iets dat een andere lijn durft te trekken.
Wat al die BMW's voor mij persoonlijk lelijk maken is gebruik maken van niet symmetrische koplampen. Als bij deze K1300R de koplampen wel symmetrisch waren vond ik de motor al stukken mooier. Nu vind ik het toch een frankenstein ding.

Sowieso staat symmetrie in de natuur voor mooi. Dat vrouwen bijvoorbeeld een mooi gezicht hebben heeft erg veel te maken met of het gezicht symmetrisch is. Ik snap gewoon niet hoe je een motor kan maken die niet symmetrisch is. De S1000RR vind ik bijvoorbeeld een prachtig ding, alleen maken die koplampen hem zo enorm lelijk dat ik dat hele ding niet meer mooi vind.

BMW maakt helaas maar zelden gebruik van symmetrische koplampen. De HP2 Sport bijvoorbeeld heeft dat wel en damn wat is dat ding mooi.

Verwijderd

Niet alles dat asymmetrisch hoeft gelijk lelijk te zijn. Ik kan je pleidooi over de natuur volgen, dat is inderdaad zo, maar je vergeet wel dat al te symmetrische zaken juist weer minder mooi of zelfs lelijk gevonden worden. Dat lijkt namelijk weer kunstmatig en nep.

Persoonlijk vind ik het een beetje te simpel om te zeggen dat het hele ding lelijk is omdat de koplampen niet symmetrisch zijn. Er zijn vorige motoren van BMW te noemen die er inderdaad niet knapper van werden, maar hier vind ik het niet erg storend.

Dat alles altijd maar symmetrisch moet zijn vind ik juist weer verdomd saai. Je kan dingen prima asymmetrisch maken zonder dat dat gelijk als storend ervaren wordt. Dat is wel wat lastiger, ja, maar daar ben je ontwerper voor.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 10:44 ]

• PilatuS
  • Niet online
Dat de koplampen niet symmetrisch zijn is voor mij persoonlijk een doorn in het oog. Zoals gezegt vind ik de S1000RR een prachtig ding, alleen door de koplampen wordt de hele motor voor mij gewoon lelijk. Nou zal het vast wel zo zijn dat dit voor mij een stuk meer stoort dan bij iemand anders.

Tuurlijk zijn er vast een hoop mensen die het wel mooi vinden. Ik kan mij alleen niet voorstellen dat meer dan 15% van de mensen zoiets mooi vind.

Verwijderd

Als er op de S1000RR een symmetrische koplamp zat was het just another R1 :Z

BMW gaat juist voor de andere look, either you like it, or you don't :) en anders koop je deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmw-gallery.cn/wp-content/uploads/BMW-K1000RS2.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 11:09 ]

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
* Stealth2000 is weer terug van een weekendje belgische ardennen met vriendin (achterop). Zaterdag was het prima weer, wel wat mistig en vochtig waardoor ik voorzichtiger ga rijden. Gisteren was echter fantastisch. Heerlijk zonnetje en ben tot maastricht binnendoor gereden. Helaas daarna de snelweg weer op om een beetje op tijd thuis te komen. Maar mooie omgeving en leuke routes daar!

Wel het nadeel van een SS ondervonden met een passagier. Berg op en af is af en toe wat aftasten qua balans. Bij plots remmen bergje af heb je gelijk iemand op je rug hangen. Niet altijd even fijn. Zondag ging al wel een stuk beter dus kan ook hebben gelegen aan gewenning of het weer (droog, dan rij ik zekerder met passagier).

edit; @hierboven. Ik heb het ook niet op die asymmetrische koplamp maar als het hem hierboven zo zie zonder koplamp dan is het wel een mooie machine. Zwart staat hem ook wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Stealth2000 op 04-10-2010 11:11 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 12:12

iMars

Full time prutser

Volgensmij zag ik deze laatst op de A12 rijden... vond het een mooie motor!!!
Afbeeldingslocatie: http://www.visordown.com/news/images/BMWS100RR-road-450.jpg

Koop hier mijn P1 reader :)

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-01 16:29
Mijn vriendin heeft van het weekend bij een dealer een Kawasaki ZZR600 uit 1992 zien staan, met 49.000KM op de teller. De motor ziet er op een krasje na nog zeer goed uit.
Er zit 3 maanden garantie op, en uit ervaring weet ik dat de dealer zeer netjes is in zaken doen en problemen oplossen, dus het gevoel bij een eventuele koop zit wel goed.
(Als ze zelf een motor niet vertrouwen verkopen ze 'm niet zelf, maar gaat ie de verdere handel in)

in de ZZR heeft ze eindelijk een motor gevonden waar ze goed op past (met 1.63m is het goed bij de grond komen vaak een probleem).

Vrijdagochtend zal ze en proefrit gaan maken op de motor, waarbij ik er ook een stukje mee ga rijden.

Zijn er naast de gebruikelijke zaken (vering, schakelen, banden, kettingset) nog dingen die je bij een ZZR600 van rond 1992 in de gaten moet houden, of dingen die er om bekend staan dat ze snel kapot gaan?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

En ik van het weekend maar zoeken waarom m'n FZS zo rot stuurde, halverwege de bocht viel hij naar binnen en bij het rechtkomen schoot hij naar het midden toe. Voorveren in orde, schijven klonken en voelde prima, achterveer lijkt zich ook normaal te gedragen.
Loop ik een rondje om de motor, valt me nu pas op dat na de vakantie het rubber op de achterband tussen het loopvlak (bij rechtuit rijden) en het - miniscule :+ - schaamrandje zo goed als geen profiel meer heeft. De band heeft een normaal loopvlak wat een beetje vlak is, daarna een hele schuine lijn naar de rand van de band, waar in het midden van dit stuk het profiel bijna weg is.

Word tijd voor voor een nieuwe MPR2 achterband, ben super tevree, heeft het 20k km volgehouden, waarbij de laatse 3k km met duo + bagage door de bergen heen, dit heeft waarschijnlijk best wat rubber gekost. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:49
Symmetrie.. natuur.. koplampen.. * Imperial_Master mompelt iets over vrouwen die van nature vrijwel nooit symmetrische koplampen hebben.. >:)

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Maikel64 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:08:
Mijn vriendin heeft van het weekend bij een dealer een Kawasaki ZZR600 uit 1992 zien staan, met 49.000KM op de teller. De motor ziet er op een krasje na nog zeer goed uit.
Er zit 3 maanden garantie op, en uit ervaring weet ik dat de dealer zeer netjes is in zaken doen en problemen oplossen, dus het gevoel bij een eventuele koop zit wel goed.
(Als ze zelf een motor niet vertrouwen verkopen ze 'm niet zelf, maar gaat ie de verdere handel in)

in de ZZR heeft ze eindelijk een motor gevonden waar ze goed op past (met 1.63m is het goed bij de grond komen vaak een probleem).

Vrijdagochtend zal ze en proefrit gaan maken op de motor, waarbij ik er ook een stukje mee ga rijden.

Zijn er naast de gebruikelijke zaken (vering, schakelen, banden, kettingset) nog dingen die je bij een ZZR600 van rond 1992 in de gaten moet houden, of dingen die er om bekend staan dat ze snel kapot gaan?
Mijn broer heeft ook een ZZR-600 uit '92. Vorig jaar gekocht in een impuls (geen rijbewijs toen, dus niet proefgereden |:( ). Later bleek er een probleem te zijn met de koppeling, als je te veel gas gaf ging ie slippen. Uiteindelijk is de complete koppeling vervangen, duur grapje.

Afgezien van dat ben ik niet écht dingen tegen gekomen eigenlijk, en zou ik doen wat altijd aangeraden wordt, proefrijden, proefrijden, proefrijden. (en niet 5 minuten, neem gewoon de tijd)

One's never alone with a rubber duck.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Zo duur is een koppeling toch niet? Voor de mijne (ZX6R, '98) kostte me dat zo'n 150 euro (en dan had ik versterkte koppelingsveren, staalschijven en koppelingsschijven).

Tel daar nog een pakking en een vrije doordeweekse avond bij op en je bent klaar :)

[ Voor 20% gewijzigd door Exigence op 04-10-2010 14:56 ]

• Stealth2000
Exigence schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 14:56:
Zo duur is een koppeling toch niet? Voor de mijne (ZX6R, '98) kostte me dat zo'n 150 euro (en dan had ik versterkte koppelingsveren, staalschijven en koppelingsschijven).

Tel daar nog een pakking en een vrije doordeweekse avond bij op en je bent klaar :)
Niet iedereen doet dat zelf natuurlijk. Kan me voorstellen dat een garage zo 150-200 euro voor onderdelen telt en dan nog wat manuren dus dat de rekening zo op kan lopen tot 300 euro. * Stealth2000 kijkt tegenwoordig of ie het eerst zelf kan fixen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Technisch vraagje:

Zoals jullie misschien weten heb ik wat gekke dingen met mijn olie nivo.
Na lang weekend trip in Wales was olie wat laag, ik heb het toen per ongelijk te veel bijgevuld.
Dat heb ik later proberen te compenseren maar door warme olie liep alles eruit.

Zover alles nog te verklaren.. Maar afgelopen weekend heb ik de olie weer aangevuld tot net op ongeveer 2/3 van tussen de min en max streepjes. Niks aan de hand denk je. Motor starten olie nivo ziet er goed uit, geen lekkage's te vinden. :)
Omdat ik nog wat andere dingen moest doen (koppeling hendel vervangen, 'driving lights' vervangen waar helft van kuipwerk er voor af moet) geen tijd gehad om te rijden.

Vandaag rijd ik naar werk en ik check het olie nivo even en blijkt het nivo omhoog! te zijn gegaan 8)7
En toen ik op kantoor aankwam en motor uit zetten hoor ik ene borrelend/sissend geluik dat leek onder de tank vandaad te komen (Airbox??) en het olie nivo was weer omlaag...
Dus ik heb een vaag vermoeden det er ergens een soort vacuum getrokken word dat olie omhoog zuigt als ik de motor uit zet..

Iemand enig idee?

• Exigence

Exigence

dnkroz

Hoe peil jij de olie? Koud/warm/lauw en hoe lang laat je hem staan? Als er te veel inzit kan het inderdaad zijn dat hij het in je airbox gooit.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:15:
Hoe peil jij de olie? Koud/warm/lauw en hoe lang laat je hem staan? Als er te veel inzit kan het inderdaad zijn dat hij het in je airbox gooit.
Koud bijgevult, motor even gestart om iets op te warmen. Olie laten zakken na rechtop zetten (geen centrestand ivm onder uitlaat)

Express op 2/3 aangevult dat er nog wat marge is en minder dan de hoeveelheid die er opstaat dat nodig is zonder filter te vervangen.

Maakt het qua volume/meten zo veel uit of het warm/koud is?

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-01 22:39
In mijn werkplaats handboek van mijn dominator staat dat je olie peilt bij een warme motor. En uiteraard als de motor rechtop staat.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Crazyanz schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:21:
In mijn werkplaats handboek van mijn dominator staat dat je olie peilt bij een warme motor. En uiteraard als de motor rechtop staat.
wel ,eh, handwarm hea. Zou zonde zijn als een loei heet blok olie in je gezicht spuwt

And it goes BRAAAAAPP!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:24:
[...]

wel ,eh, handwarm hea. Zou zonde zijn als een loei heet blok olie in je gezicht spuwt
Daarom had ik ook motor even gestart, mede om te zorgen dat alle olie even rond gepompt word er er geen olie ergens vast zat.. wat uiteindelijk blijkbaar wel het geval is :/
Ik meen dat er ook een overloop slangetje zit, maar dat kan ook wel bij de varadero geweest zijn.. ik zal eens gaan kijken binnenkort..
olie in airbox kan dat veel kwaad? en moet dat kunnen??

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

ToolkiT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:18:
[...]

Maakt het qua volume/meten zo veel uit of het warm/koud is?
Niet zozeer het volume dat verandert. Wel olie die in plaats van alleen in het reservoir zit, door het hele blok/gearbox e.d. verspreid zit. Na 5 a 10 minuten draaien moet je pas peilen omdat de olie dan pas op de plekken zit waar je de olie wil hebben. Als je hem dus warm bijvult tot 2/3 en dan een dag later koud peilt staat het niveau inderdaad een stukje hoger omdat alle olie in het reservoir zit :)

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:27:
[...]

Daarom had ik ook motor even gestart, mede om te zorgen dat alle olie even rond gepompt word er er geen olie ergens vast zat.. wat uiteindelijk blijkbaar wel het geval is :/
Ik meen dat er ook een overloop slangetje zit, maar dat kan ook wel bij de varadero geweest zijn.. ik zal eens gaan kijken binnenkort..
olie in airbox kan dat veel kwaad? en moet dat kunnen??
Niet bijvullen als hij koud is!.

Stap 1. Zorg dat je motor op de voorgeschreven (handleiding) manier staat geparkeerd om olie te checken. (dit is NIET altijd op de bok / recht!)
Stap 2. Start je motor
Stap 3. Wacht tot je fan aanslaat (bij watergekoelde motoren). Je motor is warm, zet je motor af.
Stap 4. Wacht 5 minuten (olie moet naar carter zakken).
Stap 5. Check olie / vul bij.
Stap 5. Start je motor
Stap 6. Wacht op de fan
Stap 7. Wacht 5 minuten
Stap 8. Check olie.

Stap 5 t/m 8 doe ik niet meer, want ik weet gewoon hoe vol m'n motor moet nu :)
Disclaimer: CHECK JE HANDLEIDING, hier staat altijd prima in hoe het moet, mijn procedure is de algemene procedure en klopt meestal, maar soms moet je het anders doen. Kwestie van ff je handleiding (niet een werkplaatshandboek dus) checken.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

JanPedaal schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:43:
[...]

Niet zozeer het volume dat verandert. Wel olie die in plaats van alleen in het reservoir zit, door het hele blok/gearbox e.d. verspreid zit. Na 5 a 10 minuten draaien moet je pas peilen omdat de olie dan pas op de plekken zit waar je de olie wil hebben. Als je hem dus warm bijvult tot 2/3 en dan een dag later koud peilt staat het niveau inderdaad een stukje hoger omdat alle olie in het reservoir zit :)
verschil zag ik trouwens pas na meer dan 5 minuten :/
Het nivo staat warm trouwens net boven het max streepje, maar het borrelen/sissen airbox verhaal baart me wel een beetje zorgen..
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:53:
[...]

Niet bijvullen als hij koud is!.

Stap 1. Zorg dat je motor op de voorgeschreven (handleiding) manier staat geparkeerd om olie te checken. (dit is NIET altijd op de bok / recht!)
Stap 2. Start je motor
Stap 3. Wacht tot je fan aanslaat (bij watergekoelde motoren). Je motor is warm, zet je motor af.
Stap 4. Wacht 5 minuten (olie moet naar carter zakken).
Stap 5. Check olie / vul bij.
Stap 5. Start je motor
Stap 6. Wacht op de fan
Stap 7. Wacht 5 minuten
Stap 8. Check olie.

Stap 5 t/m 8 doe ik niet meer, want ik weet gewoon hoe vol m'n motor moet nu :)
Disclaimer: CHECK JE HANDLEIDING, hier staat altijd prima in hoe het moet, mijn procedure is de algemene procedure en klopt meestal, maar soms moet je het anders doen. Kwestie van ff je handleiding (niet een werkplaatshandboek dus) checken.
Ik zal handleiding eens checken volgens mij staat dat er niet eens in :/ ding is heel sumier :(

[ Voor 41% gewijzigd door ToolkiT op 04-10-2010 15:59 ]

Verwijderd

De meeste airboxen hebben wel een afvoerslangetje voor evt teruggegooide olie, check eens of die niet verstopt zit, of schroef gewoon even je luchtfilter eraf en neem een kijkje? :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

iMars schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:47:
[afbeelding]
Mooi issie he ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/the-race-academy-2010/10al3-1195-306.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:59:
De meeste airboxen hebben wel een afvoerslangetje voor evt teruggegooide olie, check eens of die niet verstopt zit, of schroef gewoon even je luchtfilter eraf en neem een kijkje? :)
Zat ik ook al aan te denken, maar dat is helaas wel een gevalletje van kuip eraf, tank eraf etc etc.. dus niet en 5 minuten klusje..
Ik had hem van het weekend een poos laten lopen, volgens mij tot hij lager stationair ging lopen (en dus warm is ga ik vanuit) om te checken of het probleem weer gebeurde (had het 1x eerder gehad).
Misschien dat eht alleen voorkomt als je langer hard rijd? Normaal rijd ik binnendoor naar kantoor maar vandaag over de snelweg...

<edit>
http://www.kawasakiversys.com/versys-owners-manual.pdf zegt: run for several minutes and then wait several minutes...

ik vond ook een betere manual dan de meegeleverde :)
Die maar eens door gaan spitten: http://www.kawasakiversys...Versys-Service-Manual.pdf

[ Voor 16% gewijzigd door ToolkiT op 04-10-2010 16:12 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

iMars schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:47:
[afbeelding]
safety bike op de snelweg?

is ook een manier om het verkeer te begeleiden natuurlijk :P

And it goes BRAAAAAPP!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-01 12:12

iMars

Full time prutser

:Y O+ Zeker weten!
ROFLASTC schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:03:
[...]

safety bike op de snelweg?

is ook een manier om het verkeer te begeleiden natuurlijk :P
LOL, nee, dat zag ik pas toen ik hem al gepost had hahahaha.

Tylen heeft een betere pic gepost, zo was ie!

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

ToolkiT schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:02:
[...]

Zat ik ook al aan te denken, maar dat is helaas wel een gevalletje van kuip eraf, tank eraf etc etc.. dus niet en 5 minuten klusje..
Ik had hem van het weekend een poos laten lopen, volgens mij tot hij lager stationair ging lopen (en dus warm is ga ik vanuit) om te checken of het probleem weer gebeurde (had het 1x eerder gehad).
Misschien dat eht alleen voorkomt als je langer hard rijd? Normaal rijd ik binnendoor naar kantoor maar vandaag over de snelweg...

<edit>
http://www.kawasakiversys.com/versys-owners-manual.pdf zegt: run for several minutes and then wait several minutes...
Je zegt het zelf al, als de motor langzamer gaat lopen (choke gaat uit), dan is de motor nog niet warm, dan is hij warm genoeg dat hij niet op een rijk mengsel hoeft te lopen. warm is hij als de olie warm is. Dus zelfs wanneer de fan aanslaat is hij nog niet "race" warm, maar wel warm genoeg om je olie goed vloeibaar te krijgen.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Ik vul meestal olie bij als ik terug kom van mijn werk. Van 3 kwartier rijden waarvan een half uurtje op de snelweg zouden de meeste motoren het toch wel warm moeten krijgen.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

* _Erikje_ vult zijn olie pas zodra het lampje regelmatig aangaat :X

eergisteren er ook weer een halve liter bij gegooid, ze is een beetje gulzig :F Binnenkort maar even laten kleppenstellen/grote beurt....

[ Voor 4% gewijzigd door _Erikje_ op 04-10-2010 16:57 ]

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00

martjah

Appel

_Erikje_ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:54:
* _Erikje_ vult zijn olie pas zodra het lampje regelmatig aangaat :X

eergisteren er ook weer een halve liter bij gegooid, ze is een beetje gulzig :F Binnenkort maar even laten kleppenstellen/grote beurt....
dat doe ik zelf ook ;) als het lampje af en toe aan is, zit er nog vast en zeker een veiligheidsmarge in want dat is met alles.

mijn huidige motor stookt eigenlijk helemaal niks op. na 8k km heb ik het niveau nog niks zien dalen.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:08:
[...]
mijn huidige motor stookt eigenlijk helemaal niks op. na 8k km heb ik het niveau nog niks zien dalen.
Dat had ik ook met de RT. Bij de beurt kwam er praktisch net zoveel olie uit als ie er 10k daarvoor in had gegooid. Ik heb zelf in die 10k een eetlepel erbij gedaan, maar dat was meer voor de show (kijk mij eens voor mijn brommer zorgen).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:01
Maikel64 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:08:

Ik heb toen ik mijn eerste motor zocht ook naar een ZZR-600 gekeken en daarbij 2 x een proefritje gemaakt. Het zwakke punt van de ZZR-600 is de koppeling. Bij hard optrekken wil hij er dan wel eens uit de versnelling vliegen. Dit zie je als eerste bij de tweede versnelling en later ook bij de andere. Je kan dit dus redelijk testen door na het warmrijden de motor flink door te trekken van 1-2-3 en daarbij op letten of de versnelling blijft zitten.Bij 1 van de 2 ZZR-600 die ik heb geprobeerd speelde dit probleem.

Heb uiteindelijk gekozen voor een GSX-600f. Voelde iets lichter en was ook voor de portemonnee iets gunstiger maar vond de ZZR-600 ook een leuke fiets8)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Protip van de dag, houd daarom gewoon je voetje op het versnellingspedaaltje als je hard weg wilt rijden. Kan ie nooit in zn neutraal schieten :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Stealth2000
Ben jaloers op de olieverhalen, ik heb met mijn yamaha toch regelmatig een olie momentje... en dan niet even een eetlepel erbij.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

ooo moest er later nog olie in dan?

And it goes BRAAAAAPP!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Hmm, de enige olie die ik bijvul is het vatje van de pro-oiler. Voor de rest is het enkel vervangen bij de beurtjes.

Volvo Classic Club Belgium

• dion_b
  • Laatst online: 01:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Francis schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Ik vind het ook een geniaal ding, maar goddamn wat zijn BMW's duur... zelfs 2e hands zijn ze duur....
Hangt ervan af, de mijne koste EUR 950 - maar is dan ook 20 jaar oud en lelijk als de nacht (witte ex-politie K75RT)

Dat gezegd, hij rijdt echt heerlijk, afgelopen weekend voor het eerst goed Belgie op twee wielen bekeken. Donderdag in de spits zowel ring van Antwerpen als Brussel meegemaakt. Vooral Brussel is nog een stuk erger dan de A10, maar men was erg hoffelijk tegenover motorrijders, ondanks dat er erg weinig waren (misschien twee anderen gezien op de ring), dus waar het overige verkeer over 25km zo goed als stilstond kon ik er in een halfuurtje doorheen.

Daarna de Ardennen in, en dat was gewoon :9

Alleen beetje jammer van terugweg. Ben vermoedelijk iets te lang zonder pauze doorgereden (van LUX grens tot bij 's Hertogenbosch) waardoor ik bij het afstappen bij een tankstation evenwicht kwijtraakte en weer eens 260kg op z'n zij had liggen (en idd, ook al merk je het snel genoeg, als zo'n ding gaat stop je het echt niet). Gelukkig was er een off-duty marinier in de buurt, samen kregen we het snel zat overeind. Enige schade was deuk in ego :z

Oslik blyat! Oslik!

• Rukapul
lol @ marinier :P Toen ik onder m'n motor lag (rijles werd valles) was er een bejaarde die de motor wilde optillen en 'm dus geen cm omhoog kreeg :+

Ik mag echt hopen dat m'n motor niet omflikkert want hij zit veel te strak nog in de lak. Aangezien we er een flinke topkoffer (52l) op hebben zitten is het soms ook wel een beetje tricky bij het afstappen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Afstappen doe je toch gewoon als 'ie al op de jiffy staat?

De enige keer dat ik de mijne neer heb gelegd (neergelegd inderdaad, niet laten vallen) was toen ik schoenen met 'n houten hak aan had die onder de modder zaten, en ik wilde als toen nog 64-kg-licht mannetje een fiets van 215kg droog opbokken. Dat gaat fout als je glijdt kan ik je vertellen :P

Gelukkig was dat zonder kappen er op :*)

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

Zo'n topkoffer zou ook niks voor mij zijn. Ik zou bij de eerste de beste keer dat ik af wil stappen met motor en al omver donderen denk ik :P

Yamaha MT-09

• Rukapul
TheZeroorez schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:38:
Ja, maar denk je dat het geheel blijft staan als je vervolgens je been achter de koffer haakt? Ik durf het niet te proberen :+
Bergie schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:39:
Zo'n topkoffer zou ook niks voor mij zijn. Ik zou bij de eerste de beste keer dat ik af wil stappen met motor en al omver donderen denk ik :P
Het is wel ideaal om gewoon je tas plus schoenen mee te nemen naar je werk of je helm in te dumpen :P

@hieronder: LOL. Daarvoor hebben ze dus zijkoffers...

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 04-10-2010 22:47 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ik had tijdens m'n vakantie m'n bagage achterop gestapeld (twee flatgebouwen hoog) en daar tikte ik de eerste dag ook continu tegenaan, maar dat leer je snel af. Toen ik al enkele dagen terug was in Nederland en geen bagage meer achterop had stapte ik nog steeds zijwaarts af :P

Nog wat foto's van vakantie:

Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/3831/stelvio.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/2245/silvretta.jpg

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

jezus, wat een bepakking. Moest je al je rokjes en hoge hakken mee ofzo?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

TheZeroorez schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:38:
Tot nu toe altijd gewoon afgestapt en dan op middenbok gezet.

Moet zeggen dat ik voortaan wel de jiffy ga gebruiken als ik zoveel zut achterop heb dat ik niet 'normaal' af kan stappen.
De enige keer dat ik de mijne neer heb gelegd (neergelegd inderdaad, niet laten vallen) was toen ik schoenen met 'n houten hak aan had die onder de modder zaten, en ik wilde als toen nog 64-kg-licht mannetje een fiets van 215kg droog opbokken. Dat gaat fout als je glijdt kan ik je vertellen :P
Dat was dus ook wat mij op de heenweg naar Texel overkwam. 100kg houdt ook 260kg fiets niet tegen.
Rukapul schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:46:
[...]

Ja, maar denk je dat het geheel blijft staan als je vervolgens je been achter de koffer haakt? Ik durf het niet te proberen :+
Gewoon de achterlijke acties die je doet om je been zonder te haken over de motor heen te tillen zijn ws al genoeg :P

Oslik blyat! Oslik!

• Exigence

Exigence

dnkroz

_Erikje_ schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:56:
jezus, wat een bepakking. Moest je al je rokjes en hoge hakken mee ofzo?
Nah, was een tent+luxe luchtbed+giga slaapzak+kleding+kookgerei en nog eens een extra set motorkleren. Tel daar nog wat accesoires bij op zoals een DSLR camera etc. en je bent snel een eind verder :) Was qua gewicht verder goed te doen hoor, alleen een behoorlijk volume.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ben ik even blij met mijn kofferset!

En wat afstappen betreft: ik doe écht altijd eerst die jiffy uit. Vooral bij benzinestations wil het nog wel eens glad zijn en vooral als je bepakking achterop hebt blijf je makkelijk haken. Die jiffy geeft even een klein stukje extra zekerheid dat je motor iig niet ompleurt. Ik wen me zulke dingen gewoon aan, net als gordels aan in de auto; ik hoef er dan nooit meer over na te denken.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:33:
lol @ marinier :P Toen ik onder m'n motor lag (rijles werd valles) was er een bejaarde die de motor wilde optillen en 'm dus geen cm omhoog kreeg :+
Die rijles motoren zijn toch niet zo zwaar? Ik heb hem een keer neegelegd toen ik hem af liet slaan bij wegrijden uit het parkeervak.
Snel rond kijken, heeft niemand gezien, oppakken en wegrijden O-)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 20:01
Ik heb mijn Super Tenere al een aantal keer laten vallen in de modder en krijg hem zonder problemen overeind (weegt nat ook +- 230kg), ik durf ook wel te beweren dat ik ook een toerbuffel van 260kg wel omhoog krijg, misschien een tip om even te zoeken op youtube ofzo, het is wel een beetje een trucje. En misschien heb ik gewoon geluk, maar de brommer om laten donderden bij een tankstation is me nog nooit gebeurd, gewoon eerst de jiffy uit en dan afstappen. Afgelopen vakantie ook met veel bagage achterop gereden en dan gewoon op de jiffy zetten en afstappen zoals op de fiets, met de linkervoet nog op het stepje...

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:00

martjah

Appel

rijlesmotoren zijn over het algemeen zeer licht. Ik reed zelf op een frikandellenshopper en dat ding leek niks te wegen (heb hem nooit neergelegd mjah).
Bij mij werd bij de rijles geleerd om eerst de standaard uit te zetten en dan pas af te stappen (wat ik overigens ook al deed met mijn brommer)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 00:57:
En misschien heb ik gewoon geluk, maar de brommer om laten donderden bij een tankstation is me nog nooit gebeurd, gewoon eerst de jiffy uit en dan afstappen.
Mij één keer, maar dat was met lopen langs de motor. Plasje diesel en het voorwiel glipte weg. Had dus niets met de jiffy te maken, maar het is gewoon een extra steuntje. Toen ik nog geen oordoppen had, stapte ik wel eens tollend van de motor af na een lange etappe. Dan is het wel prettig als je die standaard uit hebt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Rukapul schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:33:
Aangezien we er een flinke topkoffer (52l) op hebben zitten is het soms ook wel een beetje tricky bij het afstappen.
Volgens mij kan daar een hoeveelheid gewicht in waar de drager dan wel frame niet op berekend is.

And it goes BRAAAAAPP!

• Rukapul
Gisae schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:43:
[...]

Die rijles motoren zijn toch niet zo zwaar? Ik heb hem een keer neegelegd toen ik hem af liet slaan bij wegrijden uit het parkeervak.
Snel rond kijken, heeft niemand gezien, oppakken en wegrijden O-)
Wel te zwaar voor een fragiele bejaarde. Zelf kon ik de lesmotor wel optillen :)
ROFLASTC schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 01:19:
[...]

Volgens mij kan daar een hoeveelheid gewicht in waar de drager dan wel frame niet op berekend is.
Correct. Officieel is de boel geschikt voor ca 10kg afaik en daar zit je natuurlijk zo aan.

In de praktijk zal het wel meevallen aangezien ik 'm niet ga vullen met 52l melk of zand, maar gewoon laptoprugtas etc of een of twee helmen :) Mrs. Rukapul's megalaptoprugtas past er net in :+

Overigens denk ik dat de stapel die hierboven gepost is op een motor de grenzen ook behoorlijk opzoekt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Rukapul schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:46:
[...]

[...]

Het is wel ideaal om gewoon je tas plus schoenen mee te nemen naar je werk of je helm in te dumpen :P

@hieronder: LOL. Daarvoor hebben ze dus zijkoffers...
Idd als je woon-werk doet op motor is een topbox super handig. De mijne is alleen net te klein voor mijn laptoptas :( Da's wel jammer..

Ik gebruik ook altijd jiffy voor ik afstap, maar dat is geen garantie kwam ik tijdens mijn Wales trip achter..
Jiffy net niet ver genoeg uitklappen op nat en glad wegdek geeft als gevolg dat je denkt dat hij staat en dan ineens de jiffie naar binnen klap :( goed opletten dus.
De koppelinghendel die hierdoor mooi krom was heb ik van het weekend eindelijk vervangen. op eBay een nieuwe hendel gevonden voor £7.95 :) en vervangen was simpeler dan ik dacht (je hebt wel een goede doppenset nodig.

• MailMan
Pff als ik ergens een hekel aan heb dan is het wel de jiffy gebruiken op m'n motor. Dat ding is een beetje gebogen en klapt automatisch terug. Oftewel, de motor moet (voor mijn gevoel) een enorme hoek maken terwijl ik met m'n linkerbeen de jiffy uit moet houden. Dat geeft een naar gevoel. Daarnaast is het voor een BMW K sowieso iets beter om hem op te bokken en dat gaat nog vrij makkelijk ook. Zelfs met volle bepakking:

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs274.snc4/40049_10150220731805389_538020388_13981848_4407432_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs150.ash2/40861_10150220731850389_538020388_13981849_4191056_n.jpg

Wel humor trouwens, in de handleiding staat dat er niet meer dan 5kg op de plek van de topkoffer mag, maar dat is natuurlijk nooit te doen. Het hele frame loopt daar ook gewoon onderdoor, dus kan echt wel een paar kilo's extra meenemen, maar je zit er sneller aan dan je denkt.
En in die tanktas past veel! :o erg handig.

Ook heerlijk dat gevoel wanneer je na een vakantie met zoveel bagege en een passagier ineens in je 1tje rijdt en zo'n motor dan aanvoelt als een SS :P

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jullie met je luxe BMW's met middenbok! :+

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1040825.jpg
Topbox en zadeltassen (half leeg) was voor mij genoeg voor een lang weekend.. hoe lang zijn jullie op pad geweest met al die bagage?

Toen ik een keer voor mijn werk naar Leeds moest en ik met de motor ging kreeg ik ook alles mee (inclusief pak en nette schoenen) maar wel met rugtas voor laptop etc.

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/DSC00050.jpg
Oh ja toen had ik een andere geleend met een extra tail pack..

[ Voor 95% gewijzigd door ToolkiT op 05-10-2010 10:50 ]

• haakjesluiten
kanonnen kon je geen groter scherm vinden :+

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Crazyanz schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:49:
kanonnen kon je geen groter scherm vinden :+
Wist je niet dat de voorruit van een M3 ook op de K serie past? ;) :+ :+

• haakjesluiten
ToolkiT schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:51:
[...]

Wist je niet dat de voorruit van een M3 ook op de K serie past? ;) :+ :+
ik mis alleen de ruitewisser

• MailMan
ToolkiT schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:46:
hoe lang zijn jullie op pad geweest met al die bagage?
Een week naar Normandie. Maar met vriendin als duo en ik moet toegeven dat we onnodig veel meehadden, maar toch wel prettig dat het kan :)

Wat betreft de ruit, het is geen standaard K scherm maar een Speed 7 (In Nederland geproduceerd) custom ding. Hij is wat aerodynamischer dan de standaard ruit, maar mij eigenlijk iets te laag waardoor ik op de snelweg nog steeds veel windgeruis hoor en ook een beetje voel.
Maar kan je zeggen dat het voor lange ritten, kou en regen echt wel prettig is. Een regenpak is bijna overbodig op snelheid :)

[ Voor 9% gewijzigd door MailMan op 05-10-2010 10:57 ]

• winkelwagen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-01 15:53

• 4x2
  • Laatst online: 20:38

4x2

lộn xộn quá

MailMan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:27:
Daarnaast is het voor een BMW K sowieso iets beter om hem op te bokken en dat gaat nog vrij makkelijk ook. Zelfs met volle bepakking:
Veel leuker om die dingen (net zoals de boxers trouwens) op de zijstandaard te zetten.
Komt er zo'n mooie oliewolk uit als je m weer start :+

leeg

• DRAFTER86
Hehe die gele BMW blijft toch wel een bruut apparaat, hoewel ik niet snap waarom BMW een suicide jiffy op zo een tank van een machine zet.
Overigens, mijn bagage voor 5 weken Balkan (tent, slaapzak, matje, regenpak, paar onderbroeken, zakmes, en ergens halverwege nog een nieuwe achterband...):
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TIZ5iOVZ1dI/AAAAAAAAAXE/QEJ97ugTme4/s800/2010-07-21%2012.40.36%20_Ate.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_660TTZpH5jY/TIZ7MEf2KWI/AAAAAAAAAfI/Yg1jjudPeTE/s800/2010-07-31%2012.35.13%20_Niels.jpg

• MailMan
DRAFTER86 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:21:
Hehe die gele BMW blijft toch wel een bruut apparaat
Thx 8)

Reed je daar trouwens rond in je shorts? :P

• DRAFTER86
MailMan schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

Thx 8)

Reed je daar trouwens rond in je shorts? :P
Hehe nee, maar het was wel een graad of 35, dus zodra je even stil staat direct alles uit. Heb gewoon de hele trip in volledig pak gereden, ook onverhard. O.a. in Tirana wel vaak even je shirt nat maken en de rits van mijn jack iets open, dan is het vanaf een 20km/u goed te doen :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Liggen die wegen in Tirana nog altijd zo open? Toen ik er een jaar of 5 terug was, moest je als voetganger bij het oversteken vaak al oppassen dat je niet door metersbrede gaten in het riool donderde...

Lijkt me trouwens wel fantastisch land om rond te toeren op de motor, het was in de 30-jaar oude Mercedes taxi van Tirana naar de MK grens al een belevenis :+

Oslik blyat! Oslik!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
was er vorig jaar en de enigste schade aan het asfalt wat ik heb gevonden was van de grens tot sköder alles kapot gescheurd was. daarna was het goed te doen.

vandaag nog gevallen.

me collega kwam naar me toe dat mijn motor weggesleept zou worden als ik hem niet verplaatste. dus ik al? van wie dan. ja de pakeerbeheer is hier erg actief enz.. hoe weet jij dat dan nou via via via via.. vroeg of ik wist van wie die motor was.

dus ik parkeer beheer > knap geparkeerde motor > afslepen? 8)7

achteraf was het het uitkerings trekkende vrouwtje de schuldige. stond voor haar raam ofzo. maarja ruime meter over voor een scootmobiel met hond ernaast lopend. dus uiteindelijk stond hij in haar zicht ofzo. alsof een blikke plaat van het hek om het bouwterrein een lekker uitzicht is.( grote pand aan de overkant waar nog maar de helft van staat)
http://maps.google.nl/?ie...Vo0w&cbp=12,186.69,,0,9.5

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kán me er wel wat bij voorstellen ...

Dat je je motor voor je eigen raam parkeert op de stoep, oké ..... maar bij wildvreemde mensen :N

http://goo.gl/maps/Bhj0 .... Zo te zien is er normaliter plaats genoeg om niet direct voor een raam te hoeven parkeren.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 223 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.