And it goes BRAAAAAPP!
And it goes BRAAAAAPP!
Ik zeg: remproef!
Ik ben geen kattenmens, dus ik ga zeker niet de barmhartige samaritaan uithangen en 'het arme ding' meenemen. Katten kunnen zichzelf perfect redden, dus ik maak me hooguit zorgen om het evntuele oversteken van het beestje. And then again...katten genoeg...toch?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Als je daar 250 haalt doe je aardig je best volgens mijM3rcury schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:32:
[...]
Lukt prima hoor, einde rechte stuk van zandvoort rijd je 250 (?) en ga je gewoon rechtop zitten
leeg
Bos uit (als je het goed doet) doe je al met minimaal 100 (beetje baan kennen en beetje motor enz is dat volgens mij met 140 te doen.... van wat ik heb meegekregen)
Halverwege kun je al ruim over de 200 zitten.... heb ik aan den lijve ondervonden
Halverwege kun je al ruim over de 200 zitten.... heb ik aan den lijve ondervonden
Is er trouwens iemand hier die ervaring heeft met Galespeed velgen? (Type R)
Gesmeed alu.
Iets over betrouwbaarheid, (gewicht kwaliteit, afwerking enz)
Gesmeed alu.
Iets over betrouwbaarheid, (gewicht kwaliteit, afwerking enz)
[ Voor 23% gewijzigd door KaWaReZ op 06-05-2010 04:24 ]
Gisteren lekker nog op CPZ gereden. Bos Uit (Arie Luyendijk) kom je met hoog in 4de versnelling uit (ik rijd een 600) en en het eind rechte stuk zit je al bijna toeren begrenser 6 (iets korter gegeared dan straat). Ik schat zo'n 265km/h. (Heb de teller afgeplakt) In 2005 reed ik er eens met een straat GSXR-1000 K3. En toen heb ik de 285 daar aangetikt.KaWaReZ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 02:34:
Bos uit (als je het goed doet) doe je al met minimaal 100 (beetje baan kennen en beetje motor enz is dat volgens mij met 140 te doen.... van wat ik heb meegekregen)
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hahahaha leuk leuk. Jammer dat eemshaven er niet meer istalin schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:55:
[...]
eerste keer dat ik tijdens TT de EK race reed hadden die schaatsers net die rare ribbels op hun pakken.
wij hadden toen ook zo'n ribbel schaar thuis en van race tape van die ribbels gemaakt.
donderdag savonds na eerste vrije training stonden er wat HRC mannetjes in het paddock naar mijn kuipwerk dat buiten lag te kijken, waar wel meer eigen innovaties op waren aangebracht.
ze vroegen me er naar en ik uitleggen dat de Nederlandse schaatsers dit ook hadden en earodynamischer was, "het zou wel 10Km op top schelen"
en echt waar! ik zag zaterdags bij 2 WK rijders opeens raar geknutselde tape creaties op de kuip.
daarna een sticker van een Ola ijsje op mijn tank geplakt om zoals in Eemshaven over het spoor te zorgen dat je je kin op de tank hield.
Dank allen.
De GoT motorrit ga ik helaas niet halen want ik heb dat weekend een familieweekend gepland staan
(en dat stond er al voor de datum hier bekend werd). Had er namelijk al op zitten kijken of ik mee kon of niet
Ben alleen bang dat jullie niet met mij gezien willen worden. Heb namelijk een goudenvleugel klaar staan (staat nu nog niet thuis anders ga ik er stiekem toch maar op rijden).
Wel geheel ontdaan van alle overbodige luxe (koffers, kappen en andere ellende) met een stuur van 1.10 meter breed, nieuwe uitlaten, meters in de tank geplaatst.
Lijkt dus niet echt meer op origineel maar toch wel heel iets anders dan waar de meesten hier op rond rijden.
Zal eens kijken of ik van het weekend wat plaatjes kan schieten en hier kan zetten zodat jullie een beter beeld krijgen
@Wormaap: Ben je al een beetje aan het rondrijden met je lessen op dit moment of ga je dat doen net voor je examen?
De GoT motorrit ga ik helaas niet halen want ik heb dat weekend een familieweekend gepland staan
Ben alleen bang dat jullie niet met mij gezien willen worden. Heb namelijk een goudenvleugel klaar staan (staat nu nog niet thuis anders ga ik er stiekem toch maar op rijden).
Wel geheel ontdaan van alle overbodige luxe (koffers, kappen en andere ellende) met een stuur van 1.10 meter breed, nieuwe uitlaten, meters in de tank geplaatst.
Lijkt dus niet echt meer op origineel maar toch wel heel iets anders dan waar de meesten hier op rond rijden.
Zal eens kijken of ik van het weekend wat plaatjes kan schieten en hier kan zetten zodat jullie een beter beeld krijgen
@Wormaap: Ben je al een beetje aan het rondrijden met je lessen op dit moment of ga je dat doen net voor je examen?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
bedoel ikTylen schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:39:
[...]
Gisteren lekker nog op CPZ gereden. Bos Uit (Arie Luyendijk) kom je met hoog in 4de versnelling uit (ik rijd een 600) en en het eind rechte stuk zit je al bijna toeren begrenser 6 (iets korter gegeared dan straat). Ik schat zo'n 265km/h. (Heb de teller afgeplakt) In 2005 reed ik er eens met een straat GSXR-1000 K3. En toen heb ik de 285 daar aangetikt.
minimaal 100 kom je eruit/kun je eruitkomen (doe je eind 2 ook al met een hok van 2 jaar oud
Mijn AVB is al binnen, dus ik kachel vrolijk door het Limburgsch HeuvellandSaffie_time schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:36:
Dank allen.
De GoT motorrit ga ik helaas niet halen want ik heb dat weekend een familieweekend gepland staan(en dat stond er al voor de datum hier bekend werd). Had er namelijk al op zitten kijken of ik mee kon of niet
![]()
Zal eens kijken of ik van het weekend wat plaatjes kan schieten en hier kan zetten zodat jullie een beter beeld krijgen![]()
Een Goldwing zoals'ie ooit bedoeld was is trouwens nog best gaaf. Een grote CB met'n dik blok eronder

Zo is'ie ook gaaf
Ticking away, the moments that make up a dull day
Bos uit is einde 3e versnelling en voordat die helemaal rechtop staat in zijn 4. Dus dat ligt rond de 200km/hKaWaReZ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 02:34:
Eind 2 ligt bij mij op 178km/h bij een nieuwe r1 ligt dat boven de 200. die loopt in de eerste versnelling al 180KaWaReZ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:41:
[...]
bedoel ik
minimaal 100 kom je eruit/kun je eruitkomen (doe je eind 2 ook al met een hok van 2 jaar oud)
[ Voor 27% gewijzigd door M3rcury op 06-05-2010 10:01 ]
No signature required.
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met veel kilometers maken op korte tijd? 
Momenteel overweeg ik om van de zomer naar Noorwegen te rijden, maar om vakantiedagen te sparen wil ik eigenlijk proberen om de 1400km tot Oslo in 2 dagen te doen. Dat ik dan alleen Autobahn zie vind ik niet zo erg, ik krijg er ten slotte meer tijd in Noorwegen voor terug. Een collega van me, die redelijk wat ervaring heeft met motorvakanties, raadt me echter af om meer dan 450km per dag te doen. Wat is wijsheid?
Momenteel overweeg ik om van de zomer naar Noorwegen te rijden, maar om vakantiedagen te sparen wil ik eigenlijk proberen om de 1400km tot Oslo in 2 dagen te doen. Dat ik dan alleen Autobahn zie vind ik niet zo erg, ik krijg er ten slotte meer tijd in Noorwegen voor terug. Een collega van me, die redelijk wat ervaring heeft met motorvakanties, raadt me echter af om meer dan 450km per dag te doen. Wat is wijsheid?
Nou je het zegt klinkt 140 ook wel een beetje langzaam in de bocht ja. Ik rijd zo'n 15.000 toeren in z'n 4 als ik eruit kom. Dus dat is wel in de 200 ja.M3rcury schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:57:
[...]
Bos uit is einde 3e versnelling en voordat die helemaal rechtop staat in zijn 4. Dus dat ligt rond de 200km/h
[...]
Eind 2 ligt bij mij op 178km/h bij een nieuwe r1 ligt dat boven de 200. die loopt in de eerste versnelling al 180
Kijk dat komt aardig in de buurt van wat ik ervan aan het maken ben.Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:51:
[...]
Mijn AVB is al binnen, dus ik kachel vrolijk door het Limburgsch Heuvelland
Een Goldwing zoals'ie ooit bedoeld was is trouwens nog best gaaf. Een grote CB met'n dik blok eronder
Inderdaad lekker 'kaal' met bruut veel kracht in een boxer onder je
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Houdt rekening met grote opbrekeningen, dichte tunnels etc. Een dichte tunnel in Roermond heeft ons een paar uur gekost, de dorpjes ernaast was een festival waar we in terecht zijn gekomen. Van Den Haag naar Cochem duurde meer dan 10u.Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:04:
700km per dag, klinkt goed te doen. Doe vooral je voordeel met de autobaan, met wat voor motor doe je dit, dat lijkt me nogal bepalend.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Och, tot de boot in hirsthals is 920km ofzo. Heb dat de afgelopen 2 jaren in 1x gereden. Fijn > nee, te doen > ja.Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:04:
Duitsland duurt wel erg lang en Denemarken is ook nog een aardig stuk.
In Noorwegen routes maken van maximaal 300-350km dat is echt meer dan genoeg als je nog wat wil zien ook. Minder is zelfs nog prettiger wsl. wij zaten gemiddeld (met duo) op 250km per dag. Single haal je iets meer km's.
@ Charrel : Was dat met de beemer? Kan me niet voorstellen dat ik met men Fazer comfortabeler zou zijn. Duo zat achterop tegen de koffer met kussentje i/d rug en verlaagde stepjes (10cm verlaagd en iets naar voren geplaatst). Met een goede helm, nierbeugel om de rug recht(er) te houden en oordopjes tegen de ruis met eigen muziek. Voor mijzelf had ik geen modificaties gedaan.
Zo deden we ruim 600km per dag.
nvm, is meer sightseeing dan kilometersvreten.
Zo deden we ruim 600km per dag.
nvm, is meer sightseeing dan kilometersvreten.
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 06-05-2010 10:28 ]
damnit....
lig ziek op bed..
die "2" moest "20" zijn... als in de zin van n hok van 20 jaar oud...
schootslet heeft zn beste tijd ook wel gehad
lig ziek op bed..
die "2" moest "20" zijn... als in de zin van n hok van 20 jaar oud...
schootslet heeft zn beste tijd ook wel gehad
het was een richtgetal voor de doorsnee jan modaal die met zn fiets een paar rondjes circuit pakt. (om aan te geven dat de 2+ helemaal niet zo veel moeite kost te halen (als je een beetje een fiets hebt en een beetje kunt sturen/gas beheersen)Tylen schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:11:
[...]
Nou je het zegt klinkt 140 ook wel een beetje langzaam in de bocht ja. Ik rijd zo'n 15.000 toeren in z'n 4 als ik eruit kom. Dus dat is wel in de 200 ja.
Tuurlijk ga je dr harder doorheen
KaWaReZ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:44:
[...]
het was een richtgetal voor de doorsnee jan modaal die met zn fiets een paar rondjes circuit pakt. (om aan te geven dat de 2+ helemaal niet zo veel moeite kost te halen (als je een beetje een fiets hebt en een beetje kunt sturen/gas beheersen)
Tuurlijk ga je dr harder doorheen
KaWaReZ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 02:34:
No signature required.
Dat zie ik juist graag! Een motor een beetje 'persoonlijker' maken of een kleur kiezen die niet 'iedereen' heeft maakt het allemaal veel leuker, toch? Al dat doorsnee maakt het juist saai. Niets ten nadele van een standaard motor natuurlijk, maar de specials zijn toch de krenten in de pap.Saffie_time schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:36:
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb zelf tot nu toe maximaal 660 km op een dag gereden en dat was heel goed te doen. Stapte zelfs nog redelijk fris af. En dit was dan in een groep met ongeveer 8 motoren, dus bij elke stop ben je wel veel meer tijd kwijt dan wanneer je alleen of met 2 bent. Was eerst een heel groot stuk snelweg, naar het einde toe was het binnendoor (Franse Alpen).Wormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:04:
De motor waarop ik het zou willen doen is mijn '87'er CBR600F. Geen diehard supersport dus, maar wel'n redelijk sportieve motor
De mijne is een VFR800 dus ook een sport-tour. Geen probleem dus zolang je zelf van mening bent dat je er comfortabel op kunt zitten en je van tijd tot tijd eens een andere houding kan aannemen. Als ik alleen ben ga ik op heel lange afstanden al eens op de duoseat zitten. Zo kunnen je benen wat meer ontspannen. Soms kan 5 cm naar voor schuiven of 5 cm naar achter schuiven voor een 5 tal minuutjes al heel wat extra comfort bieden.
Heb afgelopen jaar 2700km snelweg in 4 dagen gedaan, met als max 750 op een dag. Dat ging best goed, je moet alleen vaak genoeg stoppen, iig voor je echt voelt dat je moet stoppen. We zijn toen iedere 100km even een paar minuutjes gestopt om te benen te strekken. Ik zat toen overigens op een '99 R1.
Gewoon rijden en kijken hoever je komt... Niet (hoge) latten gaan leggen, Bij de laatste loodjes kun je mogelijk zo moe/gaar/enz zijn, dat je groffe fouten gaat maken.
Voldoende/vaak/op tijd
rust is een sleutelwaarde waar je je (helaas?) aan zult moeten houden.
Voldoende/vaak/op tijd
Lange afstand rijden is ook iets dat je moet 'oefenen'. Op snelwegen is een flinke afstand halen goed te doen. Probeer in de ochtend zo lang mogelijk door te rijden. Je bent dan nog fris en dan is het makkelijker om een flink stuk te doen. Stoppen kan dan best, maar dan gewoon een korte stop om even de benen te strekken en wat te drinken en eten. Onderschat trouwens eten en drinken niet. Drink voldoende en eet ook wat, het liefst dingen die een beetje energie geven.
Neem een lekkere lange stop voor de lunch en eet ook dan iets goeds. Friet/hamburger klinkt lekker, maar je hebt in feite meer aan een bord pasta en wat salade. Klinkt een beetje als je moeder, maar je lichaam loopt niet op cola en vet. Ik ben niet 's-werelds meest fitte persoon, maar ik merkte gewoon aan de medereizigers die niet 'fatsoenlijk' aten dat ik gewoon veel fitter was uiteindelijk. Motorrijden is best intensief.
Oordoppen zijn erg handig bij lange snelwegetappes. Toen ik nog met mijn Diversion rondreed, was ik soms zelfs lichtelijk duizelig als ik afstapte.
En uiteraard is de lengte van je etappe afhankelijk van de motor waarop je rijdt. Op een naked is 1200km op een dag best een klus. Dat zal op een Pan een stuk prettiger gaan.
Neem een lekkere lange stop voor de lunch en eet ook dan iets goeds. Friet/hamburger klinkt lekker, maar je hebt in feite meer aan een bord pasta en wat salade. Klinkt een beetje als je moeder, maar je lichaam loopt niet op cola en vet. Ik ben niet 's-werelds meest fitte persoon, maar ik merkte gewoon aan de medereizigers die niet 'fatsoenlijk' aten dat ik gewoon veel fitter was uiteindelijk. Motorrijden is best intensief.
Oordoppen zijn erg handig bij lange snelwegetappes. Toen ik nog met mijn Diversion rondreed, was ik soms zelfs lichtelijk duizelig als ik afstapte.
En uiteraard is de lengte van je etappe afhankelijk van de motor waarop je rijdt. Op een naked is 1200km op een dag best een klus. Dat zal op een Pan een stuk prettiger gaan.
Check dit topic van DinX, die is in 2007 naar de noordkaap geweest op de motorWormaap schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:04:
Ik lees de laatste pagina met extra interesse mee aangezien ik van plan ben met de K100RT ook richting Oslo te gaan met een duo. Las wat over een kussentje voor in de rug van de duo, is dit een speciaal kussen dat je ergens aan bevestigt?
Dit kussentje, bevestig je met 2 schroeven aan de koffer. Als ik men din met geloven zit het een stuk beter. Is helaas wel topkoffer-type afhankelijk.
http://www.robsacc.nl/Upl...i_E450rugsteun_1835_1.jpg kostte 3 tientjes volgens mij.
http://www.robsacc.nl/Upl...i_E450rugsteun_1835_1.jpg kostte 3 tientjes volgens mij.
[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 06-05-2010 13:31 ]
Zojuist binnen gekomen. De Shoei XR-1100 die ik besteld had. Ik zal wel even moeten wennen aan de nieuwe soort sluiting.

Ziet er gaaf uit, maar past dat bij blauw?
Hadden ze geen witte uitvoering met blauwe strepen?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
@wormaap lange afstanden zijn best te doen zolang jeje eigen snelheid aan kan houden en kan stoppen wanneer je wil. 1400 km binnendoor kan je halen als je lekker op je fiets kan zitten en je pak en helm enz. goed zitten. en voor op de snelweg merk ik wel dat je met leer veel relaxter de kilometers maak vergeleken met me textiel outfit.
ik ben heen richting oostenrijk s nachts over de autobaan gereden en na 1200 km had ik wat last van me knieën omdat me pak niet op me rugprotector gemaakt is. moet nog een beetje bijrekken. 22:00 vertrekken en 11:00 aangekomen,
van het weekend nog even een tochtje in merksum net boven antwerpen meegereden. 200 km heen 200 km rijden en 200 km terug. was 2 dagen dus ik ben zaterdag avond zonder me rechter stuurgewichtje naar huis gereden met 140km/u. en was volledig gesloopt. en zondag kwam er even een stuk achterruit van een peugot boxer af(de zwarte rand van zijn linker ruit. dus toen ging ik met 80-100km/u naar huis voor de laatste 190 km aangezien er een hoop glas inzat.
ik ben heen richting oostenrijk s nachts over de autobaan gereden en na 1200 km had ik wat last van me knieën omdat me pak niet op me rugprotector gemaakt is. moet nog een beetje bijrekken. 22:00 vertrekken en 11:00 aangekomen,
van het weekend nog even een tochtje in merksum net boven antwerpen meegereden. 200 km heen 200 km rijden en 200 km terug. was 2 dagen dus ik ben zaterdag avond zonder me rechter stuurgewichtje naar huis gereden met 140km/u. en was volledig gesloopt. en zondag kwam er even een stuk achterruit van een peugot boxer af(de zwarte rand van zijn linker ruit. dus toen ging ik met 80-100km/u naar huis voor de laatste 190 km aangezien er een hoop glas inzat.
Wut? Auto's die met meuk gooien?
And it goes BRAAAAAPP!
Ze hebben wel wat met blauw. Alleen als ik dan naar een andere motor ga past ie daar weer niet bij. Denk dat dit toch kleuren zijn die overal wel bij passen.M14 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:17:
Ziet er gaaf uit, maar past dat bij blauw?Hadden ze geen witte uitvoering met blauwe strepen?
Tenzij die ook blauw, wit of wit met blauw is
. Maar ben je nu al uitgekeken op je sv?
Nee, zeker niet op uitgekeken. Denk alleen dat ik over 2 jaar wel weer iets anders heb. Maar misschien ook niet, we zullen zien. Een GSX-R1000 of R1 is iets dat ik toch een keer wil hebben.M14 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:10:
Tenzij die ook blauw, wit of wit met blauw is. Maar ben je nu al uitgekeken op je sv?
Vandaag ging ik weer even een rondje rijden. Toch weer 60 kilometer op de teller gezet. Echter heb ik wel een probleem. De accu is niet krachtig genoeg om te starten. Ik vermoedde dus dat het de accu is. Nu loop ik hem dus elke keer even aan. Hierdoor start hij wel gewoon, echter nu kwam ik terug van mijn rondje en rook ik toch iets verdachts bij de motor. Ik wilde toch even de spanning gaan meten van de accu en zag toen dat de accu aan het overkoken was.
Ligt dit nu aan de accu of aan de spanningsregelaar? Als ik ga meten dan geeft hij op elk toerental wel 16~17V aan. Dit is toch wel een beetje te hoog voor mijn gevoel. Echter wil ik volgende week graag op vakantie met de motor. Dus ik zit een beetje in dubio welk onderdeel het probleem is en welke is dus moet bestellen
Ligt dit nu aan de accu of aan de spanningsregelaar? Als ik ga meten dan geeft hij op elk toerental wel 16~17V aan. Dit is toch wel een beetje te hoog voor mijn gevoel. Echter wil ik volgende week graag op vakantie met de motor. Dus ik zit een beetje in dubio welk onderdeel het probleem is en welke is dus moet bestellen
Heeft geen signature.
Mijn eerste gedacht gaat uit naar een defecte spanningsregelaar. Heb het zelf voorgehad op mijn vorige VFR. Is een kwaaltje van Honda. Kreeg wel teweinig bij mij, dus dat was minder erg. 15V lijkt me in ieder geval een gezondere waarde.
Ja ik heb ook nog steeds dat vermoeden. Echter heb ik toch nog even extra gemeten om zodoende even wat waardes te hebben. Dit geeft misschien toch wat meer inzicht in de situatie.
Maar vanwege het feit dat na een uurtje rijden de accu overkookt kom ik toch weer op de spanningsregelaar.
- Gewoon meten zonder draaiende motor - 15V
- Gewoon meten maar nu met lichten aan - 14V
- Proberen te starten - 8V (Dit komt doordat de accu een eind leeg is vermoed ik)
- Meten met 3k rpm draaiende motor - 17V
- Meten met draaiende motor en lichten - 18V
Dit heb ik dus gedaan. Als ik er vanuit ga dat mijn multimeter niet helemaal de juiste waarden aangeeft dan blijft het op zich wel redelijk in bereik zittenJe begint met een multimeter te pakken. Die zet je op DC (gelijkspanning) en je meet de spanning van de accu (die moet meer dan 12 volt zijn, is ie lager dan eerst laden). Dan druk je de startknop in en kijk je hoeveel spanning je over houdt (zakt ie onder de 9 volt met een volledig geladen accu, kun je beter een verse accu halen).
Om het laadsysteem te testen moet je weer de accu spanning meten, maar nu ook met draaiende motor. Bij ongeveer 3000 tpm moet er ongeveer 14,5 volt gelijkspanning gemeten worden. Over het hele toerenbereik mag de spanning niet hoger worden als 15 volt of lager dan 13,2 volt (behalve stationair)
Wordt ie hoger dan 15 volt, is je spannings regelaar defect, lager dan 14 bij 3000 tpm, is of de regelaar of de dynamo naar god.
dynamo japanse motor controleren: de 3 uitkomende draden (meestal geel) moeten allemaal evenveel wisselspanning leveren. Dat meet je door de multimeter op twee van de drie draden te zetten en zo het kruisje door te meten. Doe dit met de stekker van de spanningsregelaar los! Er moet bij 3000 tpm meer dan 30 volt AC (wisselspanning) op staan.
Heeft geen signature.
Bij mij was het toen ongeveer zo met de goede waarden (dus na vervangen van de SR):
- Gewoon meten zonder draaiende motor: 12,5V
- Starten: 9V (starten vraagt wel wat energie)
- Meten al rijdend (multimeter in de tanktas): 15,4V
Zelfde hier, alhoewel ... duurt langer dan 2 jaar denk ik. Vind zo'n GSX-R echt een geweldig mooie machinePilatuS schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:14:
[...]
Nee, zeker niet op uitgekeken. Denk alleen dat ik over 2 jaar wel weer iets anders heb. Maar misschien ook niet, we zullen zien. Een GSX-R1000 of R1 is iets dat ik toch een keer wil hebben.
http://www.kompo-tech.com/catalog/images/gsxr1000_black.jpg
edit:
Ja sorry, host em niet en het ziet er gewoon gruwelijk uit
Ja sorry, host em niet en het ziet er gewoon gruwelijk uit
[ Voor 10% gewijzigd door M14 op 06-05-2010 21:54 ]
je spanningsregelaar is naar de mallegiesen. je accu hoogstwaarschijnlijk ook. Die vind het niet leuk als hij met 18V wordt opgeladen!dommerick schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:58:
Ja ik heb ook nog steeds dat vermoeden. Echter heb ik toch nog even extra gemeten om zodoende even wat waardes te hebben. Dit geeft misschien toch wat meer inzicht in de situatie.[...]
- Gewoon meten zonder draaiende motor - 15V
- Gewoon meten maar nu met lichten aan - 14V
- Proberen te starten - 8V (Dit komt doordat de accu een eind leeg is vermoed ik)
- Meten met 3k rpm draaiende motor - 17V
- Meten met draaiende motor en lichten - 18V
Dit heb ik dus gedaan. Als ik er vanuit ga dat mijn multimeter niet helemaal de juiste waarden aangeeft dan blijft het op zich wel redelijk in bereik zittenMaar vanwege het feit dat na een uurtje rijden de accu overkookt kom ik toch weer op de spanningsregelaar.
Ruikt lekker he, zo'n kokende accu
Heel de schuur stinkt ernaar. Ik denk dat mijn pa daar niet vrolijk van wordt
Heeft geen signature.
Gruwelijk, als in lelijk? Of mooi? (ik vind hem gruwelijk lelijkM14 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:20:
[...]
Zelfde hier, alhoewel ... duurt langer dan 2 jaar denk ik. Vind zo'n GSX-R echt een geweldig mooie machine. Vond eerst het K7 model mooi, maar nieuwste model, K10, die is echt gruwelijk
edit:
Ja sorry, host em niet en het ziet er gewoon gruwelijk uit![]()
Ik zit in dubio. Het ziet ernaar uit dat m'n eerste reparatie eraan komt aangezien de motor iets olie lekt bij het carter/oliepomp/waterpomp. Dit waarschijnlijk omdat een bypass kanaaltje van de olie verstopt zit. Nou gaat mij dit bij de reparateur om de hoek in combinatie met een kleine beurt 200-250 euro kosten na schatting. Alleen qua materialen lijkt het mij niet meer dan 50 euro te zijn (paar liter olie en wat pakkingen). Alleen heb ik hier geen sleutelplek en zou ik dus naar m'n oudjes moeten en daarnaast wordt het de eerste keer dat ik het motorblok (deels) uit elkaar trek. Hier staat een nette uitleg http://www.bmwk.nl/webPag...motor/oliePompLekkage.htm en toch voelt het als een risico om het zelf te doen. Ach ja, je moet ooit beginnen toch
Hij rijd alleen niet lekker vind ik. Het vermogen komt er zo linear in dat het niet eens leuk is. En de vering staat weer op zijn suzuki afgesteldM14 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:20:
[...]
Zelfde hier, alhoewel ... duurt langer dan 2 jaar denk ik. Vind zo'n GSX-R echt een geweldig mooie machine. Vond eerst het K7 model mooi, maar nieuwste model, K10, die is echt gruwelijk
edit:
Ja sorry, host em niet en het ziet er gewoon gruwelijk uit![]()
No signature required.
Waarom? Ik vind het echt een mooi dingTylen schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:57:
[...]
Gruwelijk, als in lelijk? Of mooi? (ik vind hem gruwelijk lelijk)
Heb eerst ook naar een GSX R600 zitten kijken, maar toch maar niet gedaan als beginnende rijder
Btw, als je nog eens ergens gaat rijden, laat het ff weten. Dan kom ik kijken als dat uit komt
Hmz, zag je post net. Dat is iets waar ik niks over kan zeggen aangezien ik er nooit op heb geredenM3rcury schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:10:
[...]
Hij rijd alleen niet lekker vind ik. Het vermogen komt er zo linear in dat het niet eens leuk is. En de vering staat weer op zijn suzuki afgesteld
[ Voor 23% gewijzigd door M14 op 06-05-2010 22:55 ]
Ti's goed zelf te doen hoor.MailMan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:03:
Ik zit in dubio. Het ziet ernaar uit dat m'n eerste reparatie eraan komt aangezien de motor iets olie lekt bij het carter/oliepomp/waterpomp. Dit waarschijnlijk omdat een bypass kanaaltje van de olie verstopt zit. Nou gaat mij dit bij de reparateur om de hoek in combinatie met een kleine beurt 200-250 euro kosten na schatting. Alleen qua materialen lijkt het mij niet meer dan 50 euro te zijn (paar liter olie en wat pakkingen). Alleen heb ik hier geen sleutelplek en zou ik dus naar m'n oudjes moeten en daarnaast wordt het de eerste keer dat ik het motorblok (deels) uit elkaar trek. Hier staat een nette uitleg http://www.bmwk.nl/webPag...motor/oliePompLekkage.htm en toch voelt het als een risico om het zelf te doen. Ach ja, je moet ooit beginnen toch
Evt kan je de keerring om de as laten persen bij een dealer. Vraag hem ook de as even te checken op pitting.
Oh ja, haal de goede siliconen om het pomp huis af te dichten: je zoekt Drei Bond 1209.
Wise enough to play the fool
Iemand ervaring met een after-market 12v auto-adapter voor de Zumo 550? Heb deze gekocht, maar de Zumo weigert hem - via de autozuignap - te gebruiken. Direct verbonden laadt hij wel op, maar weigert gesproken navigatie, via de steun verbonden geeft hij aan dat hij niet geladen word en weigert dus gesproken navigatie.
Heb deze gekocht. Verkoper heeft geen idee, ondanks dat hij wel adverteert met compatibiliteit met de 550.
Heb deze gekocht. Verkoper heeft geen idee, ondanks dat hij wel adverteert met compatibiliteit met de 550.
Dat ziet er uit als een standaard mini-usb autolader. Heb je er daar niet nog één van beschikbaar (zelf of in je omgeving) die je kan proberen? Dan kan je in ieder geval testen of het aan de lader of de Zumo ligt._Apache_ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:51:
Iemand ervaring met een after-market 12v auto-adapter voor de Zumo 550? Heb deze gekocht, maar de Zumo weigert hem - via de autozuignap - te gebruiken. Direct verbonden laadt hij wel op, maar weigert gesproken navigatie, via de steun verbonden geeft hij aan dat hij niet geladen word en weigert dus gesproken navigatie.
De lader zelf werkt goed, als ik hem direct koppel aan de zumo gaat het goed, lampje op de lader zelf gaat aan wanneer ik het contact omdraai en de zumo geeft aan opgeladen te worden.
Maar met de steun ertussen weigert hij. De lader die ik kwijt ben geraakt ging er aan de linkerkant in, niet de rechterkant.
Maar met de steun ertussen weigert hij. De lader die ik kwijt ben geraakt ging er aan de linkerkant in, niet de rechterkant.
Wellicht heeft jouw Garmin ook een "pin X" connectie nodig om correct te werken? Ik heb het idee dat fabrikanten dat gebruiken om andere oplossingen dan hun eigen te dwarsbomen..._Apache_ schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:51:
Zie Mini-USB-connector PIN layout: hoe pin x aansluiten?
Ik heb trouwens bij mijn motor nog een probleem gesignaleerd en vroeg me af of dit ook nog had te maken met de spanningsregelaar/accu. Het achterlicht van mijn motor heeft namelijk twee lampen. Toen ik eergister een rondje met een vriend ging doen en we van motor ruilden, viel mij op dat er maar een lampje brandde in het achterlicht. Na een 10 minuten ofzo deed het lampje het weer gewoon goed.
Gisteren toen ik een rondje ging doen deed hij het op het begin wel. Toen ik 's avonds mijn accu door ging meten deed het achterlicht het weer niet
. Het lampje geeft enkel geen dimlicht, zodra je de remhendel inknijpt doet hij het wel goed.
Gisteren toen ik een rondje ging doen deed hij het op het begin wel. Toen ik 's avonds mijn accu door ging meten deed het achterlicht het weer niet
Heeft geen signature.
Daar lijkt het op. Heb inmiddels de oude adapter gevonden, maar geen van de vooral Amerikaanse websites wil niet naar EU zenden. Zoek vanavond wel weer even verder, bedankt iig.
Hebbes, en besteld.
Blij dat de verkoper open stond om het product terug te sturen als het niet werkte zoals verwacht.
Hebbes, en besteld.
Blij dat de verkoper open stond om het product terug te sturen als het niet werkte zoals verwacht.
[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 07-05-2010 10:27 ]
Vervang het lampje of fix de slechte connectie?dommerick schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:18:
Gisteren toen ik een rondje ging doen deed hij het op het begin wel. Toen ik 's avonds mijn accu door ging meten deed het achterlicht het weer niet. Het lampje geeft enkel geen dimlicht, zodra je de remhendel inknijpt doet hij het wel goed.
Heb sinds een paar dagen een beetje spanning op het stuur van m'n gs 500, lijkt wel of er wat speling op mijn balhoofd zit.
Als ik hard rem met de voorrem bijvoorbeeld, voel je hem net een beetje tikken.
Hoop dat het niks ernstigs is.. Zal hem volgende week even naar de dealert brengen.
Hoop dat het niks ernstigs is.. Zal hem volgende week even naar de dealert brengen.
Kwestie van balhoofd weer aantrekken. Als je het gereedschap hebt lijkt het me een eenvoudige klus, voor een dealer al helemaal, alleen zullen ze het weer zwaar doorrekenen.sjukke schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:29:
Heb sinds een paar dagen een beetje spanning op het stuur van m'n gs 500, lijkt wel of er wat speling op mijn balhoofd zit.
AVB is gepland op 9 juni om 10:40
* Beerkeeper hoopt hem in 1x te halen want op dit moment laat ik wel eens een steekje vallen
XBO Gamertag: BeerkeeperNL
en als je in stilstand nou eens je vinger op het balhoofd en iets anders naarnaast zet.sjukke schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 10:29:
dan je voor rem intrekken en de motor iets vooruit willen bewegen.
voel je dan speling?
of je zorgt dat je voorwiel los is van de grond en pakt de onderkant van de voorvorkpoten vast en probeert dan naar voren en naar achter te bewegen:
http://dirtbikeblogger.bl...teering-head-bearing.html
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
* Pazzi is net terug van z'n eerste rijles!
Wat een heerlijk gevoel!
Baal er nu al van dat ik er zo lang mee heb gewacht. Ik had al 10 jaar kunnen rijden... Hopelijk gaan alle lessen zo lekker als vandaag, dan kan er met een beetje (financieel) geluk dit jaar nog gereden worden 
Zijn er hier mensen die het hele jaar doorrijden? Is een motor geschikt als "vervanger" voor een auto (m.u.v. praktische dingen), ook voor een beginner?
Wat een heerlijk gevoel!
Zijn er hier mensen die het hele jaar doorrijden? Is een motor geschikt als "vervanger" voor een auto (m.u.v. praktische dingen), ook voor een beginner?
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Verwijderd
Wel eens in de regen gereden? als je je goed kleed, en het niet erg vind dat je bij aankomst misschien nog wat aan je haar moet doen (maar dat is altijd zo niet alleen met regen)Pazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:06:
Wat een heerlijk gevoel!Baal er nu al van dat ik er zo lang mee heb gewacht. Ik had al 10 jaar kunnen rijden... Hopelijk gaan alle lessen zo lekker als vandaag, dan kan er met een beetje (financieel) geluk dit jaar nog gereden worden
Ik heb ontdekt dat je het gewoon mee moet maken, ik had tot vorige week geen echt noodweer meegemaakt. Maar als je dat eenmaal mee hebt gemaakt, dan ga je je practischer kleden, koopt een pinlock en misschien wat termo kleding - en ik zou zeggen dat je er klaar voor bent. Als het vriest moet je eigenlijk niet op twee wielen rijden, maar verder is een motor best geschikt zou ik zeggen.
ik ben begonnen op een GS500E uit 1994, ding startte altijd en ik reed dus ook altijd (had geen auto tot mijn beschikking, 19 jaar toen). ik ging met weer en wind op de motor.Pazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:06:
Wat een heerlijk gevoel!Baal er nu al van dat ik er zo lang mee heb gewacht. Ik had al 10 jaar kunnen rijden... Hopelijk gaan alle lessen zo lekker als vandaag, dan kan er met een beetje (financieel) geluk dit jaar nog gereden worden
Alleen als er sneeuw lag of zeer glad buiten door vriezen, dan ging ik met de auto van mijn ouders of liet mij ophalen.
zoals hierboven gezegd wordt, kleed je er goed op. Met vriesweer had ik altijd thermohandschoentjes aan met daarover leren winter handschoenen. Dan kon ik goed een half uur rijden zonder dat mijn vingers koud begonnen te worden.
12 maanden p jaar (tenzij het dichtgeijzeld is... )
geen auto
ook geen geduld voor een auto
geen auto
ook geen geduld voor een auto
Heb ook gelest van november tot april dit jaar, en alles meegemaakt. Regen, zonneschijn en ijzel. Nou reden wij nooit bij ijzel en sneeuw (niet verstandig), maar met regen en kou was er zeker niks aan de hand. Kwestie van goed kleden en je kan prima de deur uit.Pazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:06:
Moet wel bekennen dat rijden in de lente het fijnst is bevallen
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik wil heel graag van de auto af, gelukkig zijn de eerste reacties positief
Ik ga sowieso investeren in goede kleding. Niet alleen voor m'n veiligheid, maar ook voor comfort e.d. Ik zal me in ieder geval goed laten informeren.
Met een winter als afgelopen jaar lijkt het me logisch dat je niet met je motor op pad gaat, maar mijn oude buurman (die me heeft aangestoken) reed alleen in de lente en zomer, en alleen in de weekenden. Dat vind ik eigenlijk zonde.
Vorig weekend ben ik al een kijkje wezen nemen bij de plaatselijke motorshop, Motoport in Breda. Gewoon eens kijken wat een 2e hands motor ongeveer kost en mezelf al een beetje lekker maken
Zijn er nog meer goede adressen in de omgeving van Breda?
Met een winter als afgelopen jaar lijkt het me logisch dat je niet met je motor op pad gaat, maar mijn oude buurman (die me heeft aangestoken) reed alleen in de lente en zomer, en alleen in de weekenden. Dat vind ik eigenlijk zonde.
Vorig weekend ben ik al een kijkje wezen nemen bij de plaatselijke motorshop, Motoport in Breda. Gewoon eens kijken wat een 2e hands motor ongeveer kost en mezelf al een beetje lekker maken
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham
Als het droog is, is het goed te doen. Met sneeuw op de weg ga ik ook niet op pad, maar droog vriesweer kan best leuk zijn om te rijden. Er zijn hele mooie dagen met -5 maar een heerlijk zonnetje en droog.Pazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:33:
Warme kleding/handvatverwarming is dan wel gewenst. Een windscherm is dan ook wel lekker...
Verwijderd
De Harley dealer in Veghel dichtbij genoeg?Pazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:33:
Zijn er nog meer goede adressen in de omgeving van Breda?
Van Meel Motoren - MadePazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:33:
Vorig weekend ben ik al een kijkje wezen nemen bij de plaatselijke motorshop, Motoport in Breda. Gewoon eens kijken wat een 2e hands motor ongeveer kost en mezelf al een beetje lekker makenZijn er nog meer goede adressen in de omgeving van Breda?
Motor Centrum Rijen - Rijen
Divmo - Rijen
Vooral met Van Meel motoren en MC rijen heb ik zeer goede ervaringen. Divmo kom ik niet heel vaak.
Bij Van Meel heb ik de Cat gekocht, en ben zeer goed geholpen (nu, na aankoop overigens nog steeds).
Nee, ik werk er niet
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Het lijkt me juist goed weer om het motorblok eens goed droog te rijden. Om het vocht uit het blok, de uitlaat, carburateurs te rijden, of heeft dit weinig nut?mphilipp schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:57:
[...]
Als het droog is, is het goed te doen. Met sneeuw op de weg ga ik ook niet op pad, maar droog vriesweer kan best leuk zijn om te rijden. Er zijn hele mooie dagen met -5 maar een heerlijk zonnetje en droog.
Warme kleding/handvatverwarming is dan wel gewenst. Een windscherm is dan ook wel lekker...
Als je blok niet op temperatuur komt, geef je niet genoeg gas
Mijn huidige motor komt bij MP Breda vandaan. Ben daar ondertussen al 7 jaar vaste klant. Ik kom er voor onderhoud, reparatie en kleding. Goede servicePazzi schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:33:
Ik wil heel graag van de auto af, gelukkig zijn de eerste reacties positiefIk ga sowieso investeren in goede kleding. Niet alleen voor m'n veiligheid, maar ook voor comfort e.d. Ik zal me in ieder geval goed laten informeren.
Vorig weekend ben ik al een kijkje wezen nemen bij de plaatselijke motorshop, Motoport in Breda. Gewoon eens kijken wat een 2e hands motor ongeveer kost en mezelf al een beetje lekker makenZijn er nog meer goede adressen in de omgeving van Breda?
Ik rijt het gehele jaar door (behalve bij sneeuw en ijzel) maar ik heb het wel altijd erg koud in de winter. Mijn handen zijn na 30 minuten goed koud, en dan ben ik net op de helft. Onlangs van die stomme stuurmoffen gekocht. Het ziet er niet uit, maar helpt wel
Da's pas bij -20, maar dan moet je je koeling afdekken, anders gaat het gewoon helemaal niet.
Ik ben gewoon een paar keer echt iets van een uurtje gaan rijden. Accu wordt weer opgeladen en alles draait weer even. Hij is de winter goed doorgekomen, en hij stond gewoon buiten onder een afdakje en een hoes. Geen druppellader oid. Altijd in 1x starten.
Misschien iemand op het K-forum die je wil bijstaan? Op het RT forum zijn er bv een aantal Handige Hendriks die graag mensen helpen met sleutelen. Kan nooit kwaad om iemand erbij te hebben die je de slimme truuks laat zien. Want uiteindelijk is dat het vaak; gewoon een aantal zaken die je zelf uren kosten om uit te vogelen. Iemand die het vaker heeft gedaan doet het in een half uurtje bij wijze van spreken.MailMan schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:03:
Ik zit in dubio.
[knip]
Hier staat een nette uitleg http://www.bmwk.nl/webPag...motor/oliePompLekkage.htm en toch voelt het als een risico om het zelf te doen. Ach ja, je moet ooit beginnen toch
Van die grote oversized sokken om je handvatVerwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:05:
stuurmoffen?
Thanks voor de tip. Voelt alleen een beetje onbeschoft om te gaan rondvragen of iemand even wil helpen. Het ziet er trouwens niet bijzonder moeilijk uit, heb alleen wel de juiste onderdelen nodig. Dit is wel een heel erg relaxte site om onderdelen te bestellen trouwens http://www.maxbmwmotorcyc...agramsMain.aspx?vid=51754mphilipp schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:08:
[...]
Misschien iemand op het K-forum die je wil bijstaan? Op het RT forum zijn er bv een aantal Handige Hendriks die graag mensen helpen met sleutelen. Kan nooit kwaad om iemand erbij te hebben die je de slimme truuks laat zien. Want uiteindelijk is dat het vaak; gewoon een aantal zaken die je zelf uren kosten om uit te vogelen. Iemand die het vaker heeft gedaan doet het in een half uurtje bij wijze van spreken.
Zoek alleen nog een plek om Drei Bond 1209 te bestellen
Elkaar helpen is binnen de FZR wereld heel normaal. Ik heb sinds ik mijn FZR heb nu al 2 regio sleuteldagen bezocht. Wat kleine dingetjes kunnen doen (o.a. carbs afstellen) en iedereen die elkaar even helpt, al is het maar om bijvoorbeeld ff een tank vast te houden of koffie te halenMailMan schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:57:
[...]
Thanks voor de tip. Voelt alleen een beetje onbeschoft om te gaan rondvragen of iemand even wil helpen. Het ziet er trouwens niet bijzonder moeilijk uit, heb alleen wel de juiste onderdelen nodig. Dit is wel een heel erg relaxte site om onderdelen te bestellen trouwens http://www.maxbmwmotorcyc...agramsMain.aspx?vid=51754
Zoek alleen nog een plek om Drei Bond 1209 te bestellen
Erg leuk als je ziet dat er zo'n community rondom een oud type motor ontstaat.
Ik zelf haal mijn onderdelen bij FTR Classic MotorSports in Krimpen a/d IJssel, lekker makkelijk omdat ik daar af kan halen.. Zijn verder ook hele sympathieke gasten....
[ Voor 8% gewijzigd door Stormtrooper op 07-05-2010 14:04 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Hangt ervan af. Als je een beetje actief ben op zo'n forum 'kent' men je een beetje en zelfs als je nieuw bent en je vraagt wat tips heb je zomaar kans dat iemand zich spontaan aanbiedt. Op het RT forum is er zelfs een keer een sleuteldag georganiseerd en ik zie regelmatig dat forumleden onderling elkaar gaan helpen. Je moet natuurlijk zelf wel een beetje inzet tonen. Je alleen registreren om de hulp en daarna nooit meer iets doen zorgt ervoor dat je nooit meer geholpen wordt natuurlijk.MailMan schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:57:
[...]
Thanks voor de tip. Voelt alleen een beetje onbeschoft om te gaan rondvragen of iemand even wil helpen.
Ik haat regen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik sta nu op het punt om een nieuwe spanningsregelaar aan te schaffen voor mijn YZF750. Echter kan ik niet vinden of ik genoeg heb aan enkel de spanningsregelaar of dat ik een hele nieuwe dynamo aan moet schaffen.
Heeft geen signature.
Van dat asfalt met vloerverf erop dus zegmaar
Opgeruwd bedoel je?
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Bedoel je spul wat ze in een scheur smeren, wat dus meestal een lange, vaak in de rijrichting, gladde strook oplevert?
Ja, dat is wel gevaarlijk soms, echt superglad als het nat is.
Bitumen heet dat spul.
En het is kut.
En het is kut.
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ja, maar dan twee rijstroken breed en meer dan honderd meter lang.Aikon schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 19:16:
Bedoel je spul wat ze in een scheur smeren, wat dus meestal een lange, vaak in de rijrichting, gladde strook oplevert?
Kan wel ja. Dat 'geslikte' is wat ik van een wegenbouwer hoorde. Zal het platte vakjargon wel zijn
Moet je eens door belgie rijden .... daar heb je echt oppervlaktes van 5m^2 ......
Wellicht dat ik binnenkort van de autotopics m'n overstap kan maken naar dit topic... Ben van plan om m'n auto weg te doen en motor te gaan rijden. Maandag de eerste les!
Door de spoorvorming in Belgie glij ik nergens over uit hoor. Gewoon cruisecontrol in zo'n geul rijden en je komt er ook wel.M14 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:33:
[...]
Moet je eens door belgie rijden .... daar heb je echt oppervlaktes van 5m^2 ......
And it goes BRAAAAAPP!
DOEN!!Victor schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 20:36:
Wellicht dat ik binnenkort van de autotopics m'n overstap kan maken naar dit topic... Ben van plan om m'n auto weg te doen en motor te gaan rijden. Maandag de eerste les!
in Albanië moet je gewoon 100 rijden dan heb je nergens last van. aangezien je dan over de geulen en gaten heen vliegt.
Is dat niet Tylen hier links in beeld?

http://www.motormeuk.nl/b...nginnedag-2010-Assen.html

http://www.motormeuk.nl/b...nginnedag-2010-Assen.html
[ Voor 35% gewijzigd door steveman op 08-05-2010 14:42 ]
en ik maar klikken
Gebruik de video tag eens man
Gebruik de video tag eens man
Yamaha MT-09
Videotag voor een screenshot? 
Heb er wel eens bijgezet "screenshot, niet klikken" Maar van motorrijders verwacht ik beter
Heb er wel eens bijgezet "screenshot, niet klikken" Maar van motorrijders verwacht ik beter
Net even in Elst geweest...
Gezellig tussen de BMW's
Gezellig tussen de BMW's
Gecheckt, zekering is goed. Voor de zekerheid ook nog omgewisseld met een andere. Nada.Gh0stw4lk3r schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:48:
zekeringetje kapoet? volgens mij heb je een aparte voor "ignition". Mijn startmotor blijft gewoon draaien als ik die eruit trek.... maar aanslaan ho maar
Accu doorgemeten: 13 volt in rust, dat is goed. Optimate zegt ook dat ie goed is.
Gestart met een volle auto-accu eraangehangen: nada
Bougies gecheckt: vonken als de nete.mphilipp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:31:
[...]
Als de startmotor wel ronddraait, maar de motor zelf niet aanslaat, moet je ook even kijken of je bougies wel vonken. Even eruit halen, doppie erop en dan tegen het frame houden, zodat je kun zien of er een vonk tot stand komt. Zo niet, dan heb je daar je oorzaak. Vonkt ie wel, zal ie wel geen benzine krijgen. Veel meer smaken zijn er niet.
En je moet pas iets uitsluiten als je hebt bewezen dat het werkt. Maar in principe zou je kunnen zeggen dat je accu in orde is als de startmotor blijft draaien.
Benzine stroom ook door, via de carbs de cilinders in: als ik een minuut sta te starten ruikt de garage naar benzinelucht uit mijn uitlaat.
Ik kan nog maar 3 dingen bedenken en beide zijn kloten:
1) Half-verstopte carbs: ze laten genoeg peut door zodat de uitlaat gaat stinken, maar te weinig om de motor te starten. Ofzo.
2) Startmotor: dat de bendix/starttandwiel niet de cilinders aandrijft. Of hoe je het ook zegt. Maar dat klinkt toch echt anders...
Beide punten geloof ik niet echt in dat het dat is.
3) Startrelais. Maar de bougies vonken gewoon en de startmotor draait. Kan dit het dan zijn?
Eén dezer dagen nieuwe benzine scoren bij de pomp en de benzine verversen: dat is de laatste klus die ik zelf kan doen, maar ik verwacht er weinig van
Heeft iemand nog een idee?
Anders kan de motor of bij het grof vuil, of moet ik m op laten halen door een motorgarage. Ik weet gewoon echt niet meer waar het aan kan liggen...
* Twhomp heeft over 2 weken VRO-1
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Ja, en toen zat er een Rick Roll achter. En dat weet ik overigens zeker niet door te klikkensteveman schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 16:35:
Videotag voor een screenshot?
Ik schreef toch: niet klikken
Dit topic is gesloten.
![]()