Ben bang van wel: klinkt als een dure operatie...PilatuS schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:10:
@Rinaldo.
Tijd om de motor eens naar een dealer te brengen ?
Weet iemand een goeie garage omgeving Den Haag?
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Remmenreiniger/deo in luchtfilterbox spuiten terwijl je m aan de autoaccu start
Mogelijk hebben je kleppen teveel speling (%$#%geintje ... steeds slechter starten tot ie niet meer wil).
Hoe vers zijn je bougies? Willen na een bepaald kilometrage ook nog wel eens geen vonk meer geven onder druk. Bougiekappen en kabels vrij van corrosie enz.
Motoport wateringen, Van Veen erachter... euhw... Mercuur zit in leidschendam ofzo... even zien wat hebben we nog meerrrrr..... in de buurt dan... Delft zit er nog eentje.. schijnt goed te zijn (bij CS, honda dealer... naam vergeten)..
HvW ga ik hooguit heen omdat ik daar heb afgesproken of om motoren te kijken
Uh... care to share?KaWaReZ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:37:
HvW ga ik hooguit heen omdat ik daar heb afgesproken of om motoren te kijken
[ Voor 60% gewijzigd door steveman op 08-05-2010 20:02 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
heb je al eens geprobeerd om hem aan te duwen ipv te starten? en anders even de remmenreiniger in het luchtfilter spuiten als je probeert te starten.
wel al andere bougies geprobeerd? of alleen gekeken of de oude "het deden"? er zit nogal een verschil in vonken buiten het blok en vonken onder druk in het blok..
haha was jij dat?DECOY88 schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:29:
@hammerT nog gelukt met tanken?
Vond je koffers wel vet btw, jammer dat je weer snel weg was. Morgen nog naar venendaal? Wij gaan iig in purmerend met een groepje heen: http://www.motor-forum.nl...melpunt-MFMM-2-mei-7.html
heb nu een lamme poot
Asus Zenbook i7 256gb
motor verzopen?Ghostrider schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 21:35:
Ik zou vandaag ffe tanken met mijn Honda XL600 R. Gestart, 500meter gereden, tanken......en niet meer aanwillentussen het kicken ffe gewacht toen werkte die weer
heb nu een lamme poot![]()
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mooi een weekje naar Duitsland geweest, lekker kunnen rijden. Helaas heb ik m'n motor, en de motor van een vriend van me, daar wel achter moeten laten.... Wordt gelukkig door de ANWB weer in Nederland bezorgd
[ Voor 89% gewijzigd door Exigence op 08-05-2010 22:12 ]
Vertel?Exigence schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:08:
Mooi een weekje naar Duitsland geweest, lekker kunnen rijden. Helaas heb ik m'n motor, en de motor van een vriend van me, daar wel achter moeten laten.... Wordt gelukkig door de ANWB weer in Nederland bezorgdDie modder is trouwens het restant van een schuiver in de drek
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
De Tweaker van het jaar is wat mij betreft KaWaReZKaWaReZ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:25:
Hij start gewoon niet?
Remmenreiniger/deo in luchtfilterbox spuiten terwijl je m aan de autoaccu start
Mogelijk hebben je kleppen teveel speling (%$#%geintje ... steeds slechter starten tot ie niet meer wil).
Hoe vers zijn je bougies? Willen na een bepaald kilometrage ook nog wel eens geen vonk meer geven onder druk. Bougiekappen en kabels vrij van corrosie enz.
Hij is even langsgeweest bij me en mijn fietsje aan de praat gekregen
Alles was inderdaad technisch goed om te starten maar mij lukte het niet (frustrerend!). Hij heeft de remmenreinigertruc toegepast, tweede accu erbij voor de zekerheid en ze startte
Conclusie: winterslaap bij een YZF750R los je op met remmenreiniger/deo/etc.
Ik ben blij, want a) geen dure reparatie en b) lekker rijden
Moet wel de kleppen binnenkort laten doen, maar daar weet ik dus nu ook een adresje voor.
Dus nogmaals: KaWaReZ bedankt
Je pak is anders nog best schoonExigence schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:08:
Gespot op de Ring met m'n bagage
[afbeelding]
Mooi een weekje naar Duitsland geweest, lekker kunnen rijden. Helaas heb ik m'n motor, en de motor van een vriend van me, daar wel achter moeten laten.... Wordt gelukkig door de ANWB weer in Nederland bezorgdDie modder is trouwens het restant van een schuiver in de drek
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
@steveman: Ik wil de zaak niet in een kwaad daglicht zetten, wat ik (en vrienden) daar heb/hebben meegemaakt is niet zo "schokkend" (op een paar punten wel vervelend, maar is ondertussen voor zover ik weet grotendeels uiteindelijk rechtgezet). Er werken ook mensen die wel verstand van zaken en motivatie hebben. (Ik er een aantal die daar werken die gewoon hun stinkende best doen
Als je echt wilt weten wat er met je fiets aan de hand is (mijn mening) breng je m naar iemand waar je ook over zn schouder mee mag/kunt kijken, die je daar ook eea aan uitleg bij kan geven.
Wil je gewoon rijden en niks van je fiets weten, dan breng je m naar een zaak met veel overhead
Kwam deze tegen:
THINGS I HAVE LEARNED IN DO-IT-YOURSELF BIKE REPAIR
A trouble light when properly placed under the bike, will shine directly in
your eyes.
When crawling under the bike with a hand full of wrenches, the proper size
will be in the tool box.
After retrieving the proper sized wrench and crawling back to the bike, you
will be lying on it.
Allen and Torx wrenches only come in three sizes: too small, too big, and
missing.
If using air tools, after crawling under the bike, you will discover the
compressor is off or unplugged.
After correctly hooking up compressor, the air tool will be set for exactly
the wrong direction for intended purpose.
Socket extensions hooked to the socket will fall off while correcting air
tool direction leaving the socket stuck on the bolt (or nut as the case
maybe)
And do not forget Murphy's rule of general automotive repair and gravity:
Things that fall off the bike will roll to the most inaccessible location.
While attempting repairs using nuts and bolts from your large collection of
same stashed in a coffee can, you will have a complete collection of nuts
and bolts that neither fit each other or the part intended.
As far as using a torch, using one to disconnect brake line connections will
cause an almost smokeless flash fire. But after the fire is out, the brake
line will generally come apart.
There are very few things that WD-40, a propane torch and a big hammer won't
remove.
On a related note, rubber bushings, especially those soaked in WD-40, are
highly flammable and produce an impressive amount of smoke.
Neighbors are apt to call the fire department when they see a prone
individual lying next to a smoking bike.
Volunteer firemen do not appreciate being called away from their homes for
false alarms. They do, however, appreciate beer and soft drinks.
On another related note, it is a good idea to make sure that parts and bolts
are not still hot before touching them.
If you wash your incredibly dirty hands in the kitchen sink, the white
decorative towels hanging nearby are probably not the best choice for drying
them off.
Washing dishes is a good way to remove stubborn grease from your hands.
Washing dishes is also a good way to appease your spouse.
Do not use bath towels as shop rags.
Do not use shop rags as bath towels.
"Universal fit" describes a part that is designed to fit no application
well, and only with serious modifications and swearing.
"Bolt-on" describes a part that will indeed bolt on after a period of
head-scratching, knuckle-bashing and swearing.
Observing motorcycle repair can be an educational experience for children.
Your spouse and neighbors may not consider the acquisition of new swear
words by children to be educational.
To estimate the hours it will take to complete a project, use the following
formula: Number of parts X (Number of children in household/Avg. free hours
per day) X Total number of vehicles owned X Number of household projects
currently on hold. Divide this total by the number of years of auto repair
experience.
The only time your hand will slip and encounter something sharp, hot, or
otherwise painful is when you are not wearing your work gloves.
Cold weather increases the sensitivity of the pain receptors in your hand by
approximately 600%.
Something that seems impossible at 1 a.m. will appear incredibly easy at 6
p.m. the next day.
Your spouse will not view oil and grease stains on the driveway as
"decorative touches".
First aid supplies are much cheaper in bulk.
An adjustable wrench is a tool designed to speed the process of rounding off
bolts, damaging nearby paint and removing significant amounts of skin.
"Lather, rinse and repeat" is not sufficient to remove axle and wheel
bearing grease from your hair.
Any small particles falling from the underside of your bike while you are
lying underneath will find their way into your eyes, nose, ears or mouth
regardless of precautions you may make.
Once the repair is actually finished, the bike won't start.
The no start situation is generally found to be related to the fact you
forgot to connect a wire that is located in an almost impossible place to
reach.
The one thing that you reminded yourself repeatedly not to do, you will do.
The part you put in a "safe place", is nowhere to be found.
Crying doesn't help, it does however relieve stress, unless your friends see
you.
There is always at least one fastener that fits no tool known to man.(see
adjustable wrench above)
Screwdrivers make lousy prybars.
Prybars make lousy screwdrivers.
Hammers can often be substituted for both of the above.
Sealed for life bearings, are indeed, sealed for life. Their life expectancy
however, is unknown.
Anti-seize, doesn't.
The right tool is always out of reach.
Duct tape is not just for ducts.
The rules of physics do not always apply when you knock your bike off the
centerstand.
Lithium grease makes lousy muscle balm.
Electrical tape and paper towels make excellent bandages.
Carb cleaner makes very good cut-finding fluid.
Brake cleaner cleans more than brakes, however, it doesn't work well on some
plastics.
When accidentally sprayed in the eyes, the two chemicals listed above will
evaporate quickly, negating the pain, however, they will not evaporate
unless you can actually pry your eyelids open.
On a particular difficult machine, having a dog trained to fetch can be a
help.
Believe the torque wrench, it's generally more accurate than your arm.
You know you are in for a long day when the parts guy says, "A what?"
Cursing at a broken bolt does not make the bolt come out any easier, but it
does make you feel better.
Nobody believes the line" I already fixed it once, I just wasn't happy with
it"
Everybody forgets to put a drain plug in at least once in their lifetime,
don't sweat it. (Unless of course you ignored the ever growing puddle of oil
under the bike and started it anyway)
Punching the wall out of frustration only adds another repair to your list.
If the local hospital knows you by your first name and goes as far as
sending you birthday and christmas cards, take your bike to the dealer.
Stuff doesn't disappear into thin air, and even if it did, judging by the
amount of my stuff that's disappeared, that air is getting pretty thick.
All rules of gravity and physics fail to matter when you drop a part.
The one time you don't check the oil filter O ring is the one time the old
one stays on the motor.
There is nothing more satisfying that actually fixing it yourself.
Edit:
GEVONDEN!!!
http://www.mez.co.uk/haynes.html
Ken nu alleen de plaatjes van het werkplaatshandboek
Aanduwen?Twhomp schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:08:
[...]
Heeft iemand nog een idee?
* Twhomp heeft over 2 weken VRO-1
Wise enough to play the fool
Carburateurs voor de winterslaap (of op zn minst de 1e startpoging) even aftappen doet het m ook welTwhomp schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 22:34:
Conclusie: winterslaap bij een YZF750R los je op met remmenreiniger/deo/etc.
leeg
KMS motoren poeldijksteveman schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:31:
Nou, als je zo'n adresje weet in regio Haaglanden...
Ken nu alleen de plaatjes van het werkplaatshandboek
en voor de rest doek alles zelf
@Harrie: had ik geen zin in
Of je nou van zijspannen houdt of niet, er stonden een paar hele mooie creaties bij:

HD V-Rod, ik wist niet dat het kon...

De GS van Ad zelf. Let op het voorwiel: dat is dus mijn oude voor/achterwiel. De velg van mijn achterwiel met het hart van het voorwiel zodat de schijfremmen erop konden. Zo heb je een lekker vet voorwiel zonder daarvoor meteen (weer) een autoband/velg te gebruiken.
Meer brommers met bakkies
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ok mensen, beloof niet te lachen...
Gisteren ben ik samen met m'n vriendin en haar moeder naar een redacteur van Moto73 gegaan die nog wat oude motorkleding had liggen (waar schoonmoeders al niet handig voor zijn). Ik had echter niet verwacht dat het 30 jaar oude motorkleding was, maar toch, we mochten het extragratis meenemen en naast het feit dat het gewoon superhip is
Goed, ik zal het jullie niet langer onthouden. Gekleurde pixeltjes downunder en nee, ik heet geen 'Jan'

Ondanks de ongelofelijk retro kleurencombinatie van motor, berijder en bijrijdster zijn we wel van plan de pakken te houden, maar zouden we deze het liefst nog wat aanpassen. Zo is haar pak zo oud dat er geen valbescherming bij de knieën, schouders en ellebogen zit. Daarnaast is het pak van haar wat te wijd in de schouders. Mijn pak zit ook wat aan de ruime kant, maar ik weet niet hoe erg dat is. Ik heb er geen last van maar ik rijd nu ook met kleding eronder en het bolt wel wat op wanneer ik ga zitten. Daarom vroeg ik mij af of er lederzaken zijn die zoiets willen en kunnen innemen en wat voor kosten ik dan kan verwachten.
Ik kan binnenkort misschien wel eens wat foto's laten zien van 1 van zn boxer bakken die er toch heel anders uit ziet dan normaal.
Maar die heeft ie dan ook niet zelf aangebouwd, de eigenaar zag nog aardig wat ruimte voor verbeteringen.
leeg
Los Body armour eronder. Nadeel daarvan is dat je wel veel meer aan moet trekken (eerst armour delen en dan de rest) Groot voordeel alles blijft op de plek zitten die het moet beschermen en dat het de boel dusdanig opvult dat het pak beter zit.MailMan schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:36:
Ondanks de ongelofelijk retro kleurencombinatie van motor, berijder en bijrijdster zijn we wel van plan de pakken te houden, maar zouden we deze het liefst nog wat aanpassen. Zo is haar pak zo oud dat er geen valbescherming bij de knieën, schouders en ellebogen zit.
[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 09-05-2010 12:30 ]
And it goes BRAAAAAPP!
De afdekbout van de nokkenaskettingspanner was er af gevlogen (schroefdraad gaar) en daardoor gooide hij er olie via de spanner uit (op mijn achterband en door de hele motor). Kwam er bij het tanken achter dat m'n band onder de olie zat. Verder geen schade opgelopen ofzo, gelukkig niet onderuit gegaan.
De ADAC heeft mijn motor abgeschlept naar een garagemannetje in de buurt (gelukkig ben ik lid van de ANWB!). Toevallig gaf die ook rijles waardoor hij 's avonds om 8 uur, toen ik mijn motor daar neerzette vanaf de ADAC vrachtwagen, toevallig langskwam. Even gebabbeld en tegen hem gezegd dat hij tegen de ANWB moest zeggen dat het niet meer te repareren is, want alleen dan brengen ze hem terug naar Nederland, anders moet hij lokaal gerepareerd worden (en zou ik hem dus weer op moeten halen...).
Dus het was 8 uur 's avonds (inmiddels waren we de hele middag bezig geweest met het regelen van de sleepdienst en het afslepen). Alle bagage overgepakt op de resterende drie motoren (we waren met z'n vieren) en weer opweg vanuit Köln richting huis (Friesland). Helaas liep na 65 kilometer de motor van m'n maat ook in de soep (kapotte computer) waardoor we noodgedwongen een nacht hebben moeten overnachten aan de kant van de snelweg in zo'n rukhotelletje. Volgende ochtend is de motor van m'n maat abgeschlept naar de Honda dealert in Düsseldorf. Toen rond een uur of 3 's middags duidelijk was dat ook zijn motor niet meer te repareren was aldaar en dat wij vervangend vervoer zouden krijgen zijn de andere twee maten naar huis vertrokken. Toen hebben we nog tot 6 uur 's avonds moeten wachten op vervangend vervoer. Gelukkig kregen we een royale 2010 Renault Megane Estate mee en zijn we afgelopen donderdag om 11 uur 's avonds toch nog aangekomen in Friesland. Wel 27 uur later dan gepland
Je maakt wat mee
Dat was inmiddels al 'professioneel' schoongemaakt met een emmer water
[ Voor 5% gewijzigd door Exigence op 09-05-2010 13:31 ]
Oude kever en wat ouwe slopels op de achtergrond en iedereen gelooft je op je woord dat die foto van 20 jaar terug is
Ziet er een beetje uit als zo'n promo-foto uit een oud tijdschrift
(alleen geen navigatie op de fiets knallen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hehe het pak doet het blad eer aanKaWaReZ schreef op zondag 09 mei 2010 @ 14:25:
Even op een wat oudere fiets stappen..
Oude kever en wat ouwe slopels op de achtergrond en iedereen gelooft je op je woord dat die foto van 20 jaar terug is
Ziet er een beetje uit als zo'n promo-foto uit een oud tijdschrift
(alleen geen navigatie op de fiets knallen)

Kan een lederzaak niet een extra laagje aanbrengen in de binnenkant waar je de protectie instopt? Dat is een stuk praktischer dan losse bescherming dragen.
Als je wat aan je pakt wilt laten aanpassen kan ik je deze winkel aanraden, zit in Veenendaal:MailMan schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:36:
Daarom vroeg ik mij af of er lederzaken zijn die zoiets willen en kunnen innemen en wat voor kosten ik dan kan verwachten.
http://www.dezilverennaald.nl
Ik heb mn pak daar laten verlengen, en ik ben er best tevreden over
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Ook nog even langs de MFMM geweest. Was zeker weer leuk om geweest te zijn, al was het niet zo spectaculair als een paar jaar terug toen de politie er niet was.
Politie was wel een beetje irritant ja. In Amersfoort hadden de 'gevaarlijke stuntpiloten' toch best wel wat tijd. Volgend jaar moet iemand een megafoon meenemen om op het laatste moment de 'tweede locatie' om te roepen
Beste filmpje wat ik tot nu toe tegen ben gekomen:
Het is vorige week zaterdag verplaatst naar deze week. Ivm het weer was dat ook wel nodig. Vorige week was er behoorlijk wat regen en zou 80% er niet heen gaan. Toch zijn er toen nog iets van 100 mensen wel gegaan.Exigence schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:33:
Hebben ze op het laatste moment de MFMM nog verplaatst naar vandaag dan? Dacht dat het vorige week was...
Daarom ga ik nou nooit naar dat soort dingen toe...wat een stel kleine kinderen.TheZeroorez schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:53:
Beste filmpje wat ik tot nu toe tegen ben gekomen
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wat een lol, maar dat moet toch eens een keer fout gaan denk ik dan?TheZeroorez schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:53:
[video]
Iemand die opgezweept net een verkeerde stunt doet, controle verliest en dan met 100 zo het publiek in. Of een auto die de burnoutrook niet snapt en er zo in rijdt?
Maar iedereen draagt wel beschermende kleding
@mphilipp:
Ben het wel met je eens, maar je brengt het wel erg genuanceerd
Ik zal van mijn leven geen burnout of wheelie doen, maar als een ander dat graag doet en veilig, dan doet ie dat toch lekker? Ik vind alles wel best, ook al is het niet mijn smaak.
[ Voor 20% gewijzigd door Twhomp op 09-05-2010 22:23 ]
Oh, en nu niet alsof het heel de dag zo was. Dit zijn de 'actie hoogtepunten'. Voor de rest was het ook gewoon een heel gezellige meet met veel motorrijders, mooie fietsen en een paar leuke tochtjes.
[ Voor 26% gewijzigd door TheZeroorez op 09-05-2010 22:30 ]
MailMan schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:36:
@KaWaReZ![]()
Ok mensen, beloof niet te lachen...
Gisteren ben ik samen met m'n vriendin en haar moeder naar een redacteur van Moto73 gegaan die nog wat oude motorkleding had liggen (waar schoonmoeders al niet handig voor zijn). Ik had echter niet verwacht dat het 30 jaar oude motorkleding was, maar toch, we mochten het extragratis meenemen en naast het feit dat het gewoon superhip is, zat het nog best ok ook en kan m'n dinnetje nu achterop
Hij krijgt nog een bedankje van ons.
Goed, ik zal het jullie niet langer onthouden. Gekleurde pixeltjes downunder en nee, ik heet geen 'Jan'
[afbeelding]
Ondanks de ongelofelijk retro kleurencombinatie van motor, berijder en bijrijdster zijn we wel van plan de pakken te houden, maar zouden we deze het liefst nog wat aanpassen. Zo is haar pak zo oud dat er geen valbescherming bij de knieën, schouders en ellebogen zit. Daarnaast is het pak van haar wat te wijd in de schouders. Mijn pak zit ook wat aan de ruime kant, maar ik weet niet hoe erg dat is. Ik heb er geen last van maar ik rijd nu ook met kleding eronder en het bolt wel wat op wanneer ik ga zitten. Daarom vroeg ik mij af of er lederzaken zijn die zoiets willen en kunnen innemen en wat voor kosten ik dan kan verwachten.
OMG!! wat super retro en hip en coolMailMan schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:30:
[...]
Hehe het pak doet het blad eer aan![]()
[afbeelding]
Kan een lederzaak niet een extra laagje aanbrengen in de binnenkant waar je de protectie instopt? Dat is een stuk praktischer dan losse bescherming dragen.
Wat je kan doen is contact opnemen met topskin / damen leathers in breda. Die oranje zou er ook zomaar vandaan kunnen komen. http://www.damenleathers.nl/index.html
Wise enough to play the fool
Blij dat ik niet geweest ben zo te zien.TheZeroorez schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:53:
MFMM was inderdaad mooi![]()
Politie was wel een beetje irritant ja. In Amersfoort hadden de 'gevaarlijke stuntpiloten' toch best wel wat tijd. Volgend jaar moet iemand een megafoon meenemen om op het laatste moment de 'tweede locatie' om te roepen
[video]
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
a) het is een meningTwhomp schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:21:
[...]
@mphilipp:
Ben het wel met je eens, maar je brengt het wel erg genuanceerd
b) opinions are like assholes...everybody's got one (H.Calahan, Am.Filosoof)
c) nuance hoeft tegenwoordig niet meer in de politiek, dus wij hoeven ook niet meer
d) ik heb de leeftijd om dat soort dingen te zeggen
e)
With /\, ik heb dar zo'n hekel aan als t zo moet en zeker op openbare weg. Huur dan gewoon een terrein af waar t kan en zorg voor alle maatregelen eromheen.mphilipp schreef op zondag 09 mei 2010 @ 22:19:
[...]
Daarom ga ik nou nooit naar dat soort dingen toe...wat een stel kleine kinderen.
Gruwelijk gejatte Icoon!
Van: Björn Scheepers [mailto:]
Verzonden: dinsdag 27 november 2007 22:24
Onderwerp: Situatie nieuwe klaverblad Lummen
2 jaar later ...2008/1/2 [MAG Belgium vzw] <communicatie@mag.be>
Geachte,
Allereerst nog mijn beste wensen voor het nieuwe jaar!
Ik wil u graag melden dat de vangplanken op het Klaverblad in Lummen
Nog geplaatst gaan worden. Er komen zelfs bots-absorbeerders (kussens) bij.
Moest u nog vragen hebben mag u ons altijd contacteren.
Met Vriendelijke Motorgroet,
MAGPAC & Communication
Motorcycle Action Group Belgium vzw/asbl
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
In de auto neem je die borden voor kennisgeving aan. Op de motor is dat toch wel een prettige waarschuwing.
Ik wilde naar links toe om een vrachtwagen in te halen maar mijn achterwiel vond dat ik dat te snel deed en bleef in zo'n groef 'hangen' met een hartslag van tegen de 200 tot gevolg.
Gelukkig alles recht kunnen houden. Wat ben ik dan altijd blij met mijn instructeur op die momenten want die roept dan vrolijk in mijn oor "Zorg je er wel voor dat je hem recht houdt, met deze snelheid geeft dat van die lelijke krassen in mijn lak!"
Ik had wat plaatjes beloofd voor het weekend van de goudvleugel (GL1100) dus bij deze mijn work in progress:

Ter referentie het stuur meet van links naar rechts 110 cm.
Zoals je ziet zijn er al wel een aantal zaken aangepast.
Het is nog niet zoals ik wil maar dat komt nog wel.
Denk dat ik hier wel veel plezier mee ga hebben als 1ste motor zometeen als ik mijn A'tje heb bemachtigd.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
We hebben zijn motor nu laten ophalen, maar zijn er eigelijk mogelijkheden om zo'n band tijdelijk dicht te krijgen zodat je er nog een stuk mee kunt rijden?
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
M14 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:11:
Gister een eindje gaan rijden met een vriend. Na een 65km rijden we op een kruising af en terwijl we daar staan zie ik zijn achterband nogal breed worden. Even langs de kant gaan staan en ja hoor, band lek. Gelukkig op tijd gezien, maar niet handig natuurlijk.
We hebben zijn motor nu laten ophalen, maar zijn er eigelijk mogelijkheden om zo'n band tijdelijk dicht te krijgen zodat je er nog een stuk mee kunt rijden?

Zeker!
"Thuiskomertje" zeg maar. (Dus niet vanaf de Dolomieten naar de Lekdijk!)
[ Voor 3% gewijzigd door steveman op 10-05-2010 11:21 ]
Kan mij namelijk iets van herinneren van toen ik deze voor mijn auto geprobeerd heb.
Ik rij auto op LPG en heb derhalve een bus in de auto liggen om een band mee te vullen en het gat mee dicht te maken (zodat ik niet altijd een reserveband in mijn achterbak hoef te hebben liggen).
Nu zit ik me dus af te vragen of die er niet ook voor motor zijn (of die voor auto's ook op motoren gebruikt kunnen worden).
Edit: ik ga dat setje thuis maar eens opzoeken om 100% zekerheid te hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Saffie_time op 10-05-2010 11:55 ]
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Dan heb ik een appeltje te schillen met M3rcury... en de schrijver van de gebruiksaanwijzingSaffie_time schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:34:
Staat bij die setjes er niet uitdrukkelijk bij dat deze niet voor motoren geschikt zijn?
Kan mij namelijk iets van herinneren van toen ik deze voor mijn auto geprobeerd heb.
[ Voor 6% gewijzigd door steveman op 10-05-2010 11:43 ]
Overigens, als ik in Nederland zit en het is geen onmogelijk tijdstip zou ik m'n motor eerder laten ophalen en de band repareren/vervangen dan met zo'n setje aan de slag.
Zo'n schuimbus is wel leuk, maar levert een ongelooflijke boel rommel op. De garage gaat je dat niet in dank afnemen, die zooi krijg je niet lekker van je velg af.
Wellicht de overweging waard mocht je prijzige bandjes hebben.
zoiets had ik ook, maar bij de eerste keer dat ik het nodig had brak dat 'stop het plugje in het gat' ding afsteveman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:21:
[...]
[afbeelding]
Zeker!
"Thuiskomertje" zeg maar. (Dus niet vanaf de Dolomieten naar de Lekdijk!)
Dus als je zoiets koopt, koop niet de goedkoopste zoals ik.. want die zijn bagger..
Haha, hoor ze ook allemaal lachen als er op 5:14 een scooter voorbij komtTheZeroorez schreef op zondag 09 mei 2010 @ 21:53:
MFMM was inderdaad mooi![]()
[video]
ik zag laatst dit ding staan (bij box hill bikers cafe)Saffie_time schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:09:
Zaterdag tijdens rijles even mogen ontdekken dat op een motor langschroeven toch wel echt iets doen.
In de auto neem je die borden voor kennisgeving aan. Op de motor is dat toch wel een prettige waarschuwing.
Ik wilde naar links toe om een vrachtwagen in te halen maar mijn achterwiel vond dat ik dat te snel deed en bleef in zo'n groef 'hangen' met een hartslag van tegen de 200 tot gevolg.
Gelukkig alles recht kunnen houden. Wat ben ik dan altijd blij met mijn instructeur op die momenten want die roept dan vrolijk in mijn oor "Zorg je er wel voor dat je hem recht houdt, met deze snelheid geeft dat van die lelijke krassen in mijn lak!"2 Seconden kwaad en dan lach je er ook om.
Ik had wat plaatjes beloofd voor het weekend van de goudvleugel (GL1100) dus bij deze mijn work in progress:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals je ziet zijn er al wel een aantal zaken aangepast.![]()
Denk dat ik hier wel veel plezier mee ga hebben als 1ste motor zometeen als ik mijn A'tje heb bemachtigd.

Is ook op basis van een (US spec) Goldwing...
Mega bruut ding was dat.. maar of het lekker rijd vraag ik me af..
Zaterdag was er de dag wel voor... heb op mijn les ontdekt dat prut op de weg ook een stuk relevanter is dan wanneer je op vier wielen rijdt. Langs de kant van de parkeerplaats waar we verrichtingen oefenden (ben nog met AVB bezig) was wat stoffige prut wat door regen veranderd was geworden in glibberige smurrie. Dat vond mijn achterwiel ookSaffie_time schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:09:
Zaterdag tijdens rijles even mogen ontdekken dat op een motor langschroeven toch wel echt iets doen.
Gelukkig alles recht kunnen houden. Wat ben ik dan altijd blij met mijn instructeur op die momenten want die roept dan vrolijk in mijn oor "Zorg je er wel voor dat je hem recht houdt, met deze snelheid geeft dat van die lelijke krassen in mijn lak!"2 Seconden kwaad en dan lach je er ook om.
Gelukkig de boel overeind weten te houden, maar en passant een aanzienlijk belangrijkere les geleerd dan "uit parkeervak wegrijden"
Oeh, mooi gevalIk had wat plaatjes beloofd voor het weekend van de goudvleugel (GL1100) dus bij deze mijn work in progress:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een erg vergelijkbare (maar aanzienlijk viezere) GL1000 staat bij mij voor de deur en was directe inspiratie om motor te gaan rijden.
Oslik blyat! Oslik!
Bij tanks stations moet je ook goed oppassen.. daar valt me elke keer op dat het rubber van mijn banden veel meer grip heeft dan het rubber van mijn motorlaarzen.. rij je prima aan, stap je af glij je bijna onderuitdion_b schreef op maandag 10 mei 2010 @ 16:53:
[...]
Zaterdag was er de dag wel voor... heb op mijn les ontdekt dat prut op de weg ook een stuk relevanter is dan wanneer je op vier wielen rijdt. Langs de kant van de parkeerplaats waar we verrichtingen oefenden (ben nog met AVB bezig) was wat stoffige prut wat door regen veranderd was geworden in glibberige smurrie. Dat vond mijn achterwiel ook
Gelukkig de boel overeind weten te houden, maar en passant een aanzienlijk belangrijkere les geleerd dan "uit parkeervak wegrijden"
Dat is óók een van de redenen waarom ik altijd éérst de jiffy uitdoe voordat ik afstap. Daar liep even terug nog een discussie over. Bij benzinestations is het dus best handy om te voorkomen dat je daar met je brommer ligt te krabbelen. Vooral na een lange rit op vakantie ofzo...lekker met al je bepakking die motor weer overeind zetten. Voorkomen is beter dan genezen denk ik dan.ToolkiT schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:33:
[...]
Bij tanks stations moet je ook goed oppassen.. daar valt me elke keer op dat het rubber van mijn banden veel meer grip heeft dan het rubber van mijn motorlaarzen.. rij je prima aan, stap je af glij je bijna onderuit
Doe ik ook altijd, lijkt me common sense, je wil niet bij onhandig afstappen je evenwicht verliezen en motor op je tenen krijgen..mphilipp schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:20:
[...]
Dat is óók een van de redenen waarom ik altijd éérst de jiffy uitdoe voordat ik afstap.
Idd wel oppassen bij tankstations, al die gemorste diesel enzo...
bij 1 parkeerplek in mijn straat klapt de jiffy uit tegen een verhoogt gedeelte in de straat, daarna klapt 'ie weer terug. Als je daarbij dus niet controlleert of 'ie wel echt goed uitgeklapt is, valt 'ie. Trust me, I knowTwhomp schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:07:
Je bent wel erg ongeïnteresseerd/routineus bezig wil je je jiffy niet goed uitklappen. Hoe kan je in Allahsnaam een jiffy niet goed uitklappen? Of mis ik iets?
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Wat een gaaf ding heb jij als eerste motor, let wel dat zo'n ding heel wat weegt! Maar de oude boxer 4 GL's zijn gewoon kicke. De cardan zorgt er ook voor dat je weinig omkijken hebt naar het ding. Zo eentje, in zo'n opknapper staat is hoog op mijn verlanglijstje te vinden (naast een SR500/SRX600/XT één pitter)Saffie_time schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Ik vind dat wel slecht als dat zo aangeleerd word. De kans dat het fout gaat is enorm veel groter als je eerst afstapt.steveman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:03:
Werd me juist aangeleerd om eerst af te stappen, en dan de jiffy uit te klappen... Weet je zeker dat je 'm goed uitklapt.
Idd wel oppassen bij tankstations, al die gemorste diesel enzo...
Sinds je middenbokken en zijstandaards hebtVerwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:30:
Sinds wanneer heet dat geen standaard meer?
Op zich gek: ik had ooit eens een enorme spijker in mijn achterband zitten. Trok dat ding eruit en de band liep leeg. ANWB gebeld, die schoten inderdaad een plu erin. En vervolgens kreeg ik het verhaal dat ik hiermee naar huis of naar de dealer mocht rijden maar zeker (en anders dan met autos) geen afstanden. Dat er zelfs een aantekening gemaakt wordt voor de verzekering.... Dat alles vanwege de enorme krachten die een motorband te verduren kan krijgen...MailMan schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:06:
Ik weet niet waar het gat zit en hoe nieuw je band nog is, maar ik heb mijne laten dichten met een pluutje en daar schijn je prima duizenden kilometers verder op te kunnen rijden mits je gat in het loopvlak zat.
Wellicht de overweging waard mocht je prijzige bandjes hebben.
[ Voor 5% gewijzigd door Stormtrooper op 10-05-2010 20:41 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Verwijderd
Bok/middenbok/middenstandaard > ding om je brommert recht op te parkerenWormaap schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:39:
Sinds je middenbokken en zijstandaards hebtJiffy is een vrij geaccepteerd woord voor zover ik weet.
Standaard/zijstandaard > ding om je torpedo op rubber op z'n kant te hangen.
Ik vind jiffy een beetje een dom woord, het klinkt een beetje als goedkoop schoonmaakmiddel
Zeker dat het geen prop was in plaats van een paraplu ?Stormtrooper schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:41:
[...]
Op zich gek: ik had ooit eens een enorme spijker in mijn achterband zitten. Trok dat ding eruit en de band liep leeg. ANWB gebeld, die schoten inderdaad een plu erin. En vervolgens kreeg ik het verhaal dat ik hiermee naar huis of naar de dealer mocht rijden maar zeker (en anders dan met autos) geen afstanden. Dat er zelfs een aantekening gemaakt wordt voor de verzekering.... Dat alles vanwege de enorme krachten die een motorband te verduren kan krijgen...
Ik niet, maar zo noemde hij het wel...DinX schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:52:
[...]
Zeker dat het geen prop was in plaats van een paraplu ?
Nou was die band toendertijd toch wel bijna aan vervanging toe... Dus het maakte mij niet echt uit...
[ Voor 19% gewijzigd door Stormtrooper op 10-05-2010 21:00 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
't Is me altijd nog goed gegaanPilatuS schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:36:
[...]
Ik vind dat wel slecht als dat zo aangeleerd word. De kans dat het fout gaat is enorm veel groter als je eerst afstapt.
Een prop is dus een tijdelijk lapmiddel. Dan boren ze het gaatje uit, lijm erin,prop erin drukken en weer een stuk eruit trekken, uitstekend deel wegschuren.Stormtrooper schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:59:
[...]
Ik niet, maar zo noemde hij het wel...
Nou was die band toendertijd toch wel bijna aan vervanging toe... Dus het maakte mij niet echt uit...
Een parapluutje wordt van binnen naar buiten aangebracht en is permanent.
Tuurlijk check je of ie goed staat. Maar wat ik er link aan vind is dat je afstapt zonder dat de motor op de standaard staat. Op het moment dat je afstapt ben je zelf niet helemaal stabiel. Als er dan iets gebeurt kan de motor makkelijk vallen.steveman schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:01:
[...]
't Is me altijd nog goed gegaanAltijd kwestie van check, dubbel check.
Ik doe altijd het volgende: Na het stoppen de rechter voet op de grond. Dan met de linker voet de standaard uitklappen. Dan gaan staan, maar niet afstappen. Vervolgens de motor op de standaard zetten. Dan de motor aan het stuur iets naar achter schuiven zodat de standaard 100% goed staat. Dan helemaal als laatste afstappen.
Ik denk dat dit toch de meest veilige manier is.
Verwijderd
Idem.PilatuS schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:40:
Ik doe altijd het volgende: Na het stoppen de rechter voet op de grond. Dan met de linker voet de standaard uitklappen. Dan gaan staan, maar niet afstappen. Vervolgens de motor op de standaard zetten. Dan de motor aan het stuur iets naar achter schuiven zodat de standaard 100% goed staat. Dan helemaal als laatste afstappen.
- stoppen en neutraal
- zijstandaard uitklappen, en nog eens dubbel tegen tikken om te zien of hij volledig uit is (hij veert zowiezo volledig uit)
- gaan staan, niet afstappen -> zo kan je ten allen tijde een te fel naar links kantelende motor of een te fel naar rechts kantelende motor tegenhouden
- motor geleidelijk en traag naar links laten zakken (tegenduwen met de binnenkant van linkerbovenbeen) tot hij rust op de zijstandaard, in dezelfde beweging stuur naar links draaien tot tegen lock
- nog eens extra waggelen om te zien of hij stabiel staat en blijft
- dan pas afstappen
Opstappen gebeurt min of meer in omgekeerde volgorde.
Als je met beide benen aan 1 kant van de motor staat kan je hem wel tegen houden als hij naar jou kant toekantelt, maar niet als hij van je weg kantelt.
Als ik hem verplaats doe ik dat ook altijd terwijl ik erop zit met elk been langs een zijde van de motor. Toch wil ik het mezelf aanleren om hem te verplaatsen terwijl ik ernaast sta. Van zodra er een middenbok opkomt moet ik hem toch ook leren opbokken terwijl ik ernaast sta.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Totdat je een keer (bijna) een motor neerlegt...Killzone schreef op maandag 10 mei 2010 @ 23:59:
Hmm bij m'n rijles stap ik altijd eerst af en doe dan pas de standaard uit...
Mind you: er zijn mensen bij wie het nooit gebeurt. Na lange ritten wil je wel eens moe zijn, op vakantie met een extra zware bike, glad bij een benzinestation etc...zát mogelijkheden om 'm op zijn zij te leggen. Dus vandaar. Even 3 sec. je poot uitsteken en langzaam de motor op de standaard laten zakken (in case de standaard niet goed is uitgeklapt of hij een putje staat). Als ie goed staat, kun je met een gerust hart afstappen en hoeft de motor niet meteen goed vast te houden. Hoewel het bij mij al 100% automatisch gaat: ik sta stil, tik met de linkerpoot tegen de jiffy en zet 'm erop, stap af en zet 'm dan meteen op de bok (tick van me, altijd op de bok).
Ach...je leert ook dat je niet te hard mag rijden...Wormaap schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:10:
Bij je rijles krijg je geleerd dat je eerst moet afstappen voordat je'm op de jiffy zet. Geen idee waarom eigenlijk.
Leerden ze jou dat? Ik heb tijdens m'n lessen toch al op snelheden gezeten waarbij ik mijn rijbewijs meteen had mogen inleverenmphilipp schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:12:
[...]
Ach...je leert ook dat je niet te hard mag rijden...
Al mag ik dat nu ik AVD-les heb niet meer
Lekkere rijschool heb je dan...Wormaap schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:28:
[...]
Leerden ze jou dat? Ik heb tijdens m'n lessen toch al op snelheden gezeten waarbij ik mijn rijbewijs meteen had mogen inleveren
Al mag ik dat nu ik AVD-les heb niet meer
Gruwelijk gejatte Icoon!
Mwoh, da's snel gezegd. Veel motorrijders rijden (veel) te hard, dus ik vind het niet verkeerd dat ik dat tijdens mijn lessen ook mag meemaken
omdat het veel gebeurd, maakt het nog niet meteen goedWormaap schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:33:
[...]
Mwoh, da's snel gezegd. Veel motorrijders rijden (veel) te hard, dus ik vind het niet verkeerd dat ik dat tijdens mijn lessen ook mag meemaken
zeker van een rijschool zou je verwachten dat ze zich enigszins aan de (snelheids)regels houden
Ach, tijdens mijn examen reed ik ook per ongeluk 80 binnen de bebouwde kom, heeft de examinator ook niets over gezegd.frankivo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:02:
omdat het veel gebeurd, maakt het nog niet meteen goed
zeker van een rijschool zou je verwachten dat ze zich enigszins aan de (snelheids)regels houden
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Tijdens het lessen inderdaad altijd afstappen dan pas jiffy. Sinds ik mijn eigen motor heb gekocht (afgelopen weekend een 2001 Yamaha Thundercat) doe ik altijd eerst de jiffy en dan pas afstappen. Ging gewoon vanzelf uit voorzichtigheid
En snelheden van 50+ de limiet haal je inderdaad makkelijker dan je lief is....ik geef bij inhalen op de snelweg even een dot gas en ik zit zo op de 160
[ Voor 6% gewijzigd door B-Bandit op 11-05-2010 09:18 ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Het lijkt mij van belang dat een rijschool mensen op een realistische manier leert rijden. Denk nou trouwens niet dat ik constant waanzinnig veel te hard rij, over het algemeen gaat't niet meer dan 10km/h boven de limiet. Af en toe wordt er eens flink gas opgezet (110 over een 60km/h-weg, wel een met waanzinnig veel overzicht.)frankivo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:02:
[...]
omdat het veel gebeurd, maakt het nog niet meteen goed
Volgens mij doen ze dat omdat automobilisten dan minder geneigd zijn om je in te halen, waardoor je voor jezelf een veiligere situatie creert.
Maar het veel te hard rijden heb ik niet gedaan, kreeg wel geregeld te horen dat ik hem eens door moest trekken tot 11000 toeren bij invoegen op de snelweg bijvoorbeeld. Maar dat was ook om duidelijk te maken waar je vermogen zit bij zo'n motor
Dat gezegd, toen een mede-leerling 80 reed binnen de bebouwde kom kreeg hij wel degelijk een uitbrander, dus het *iets* gedeelte van iets sneller wordt bij ons met name benadrukt.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb er al wel een stukje op mogen rijden gereden.Yonni schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:33:
[...]
Wat een gaaf ding heb jij als eerste motor, let wel dat zo'n ding heel wat weegt! Maar de oude boxer 4 GL's zijn gewoon kicke. De cardan zorgt er ook voor dat je weinig omkijken hebt naar het ding. Zo eentje, in zo'n opknapper staat is hoog op mijn verlanglijstje te vinden (naast een SR500/SRX600/XT één pitter)
Lessen gaan op een CB500 en dit is inderdaad wel iets anders rijden.
Hij is inderdaad best zwaar qua gewicht (op middenbok zetten alleen is niet echt makkelijk) maar door de laag liggende boxer merk je daar minder van tijdens het rijden dan dat ik van te voren zou verwachten. Bochten gaan door het lage gewichtspunt voor mijn gevoel heel makkelijk.
En inderdaad cardan is voor mij een pluspunt vanwege het makkelijke onderhoud.
Ik heb geen idee wat je uit wil geven aan een opknapper maar ze zijn op internet voor onder 2000 in redelijke staat echt wel te vinden. Moet het goedkoper dan moet je mazzel hebben en er ergens 'tegenaan lopen'.
Waar ik me vooral op focus is dat ik de dode hoeken van koekblikkers blijf. Als het rustig om me heen is zakt het tempo meest wat, omdat ik dan geen last heb van die hoeken. Hoe drukker het verkeer, hoe vaker ik op de linkerbaan te vinden ben.
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Weer een Cat gelukkig gemaakt met een nieuwe baasShailesh schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 09:17:
Tijdens het lessen inderdaad altijd afstappen dan pas jiffy. Sinds ik mijn eigen motor heb gekocht (afgelopen weekend een 2001 Yamaha Thundercat) doe ik altijd eerst de jiffy en dan pas afstappen. Ging gewoon vanzelf uit voorzichtigheidNou is hij ook wat zwaarder dan de motor van de rijschool...
Als je een aantal kilometers hebt gemaakt zou je eens kunnen kijken naar de uitleg op thundercat.nl voor het afstellen van je vering.
Heb 'm zelf op de straat waarden gezet, en das echt een verschil in de bochten. Voor m'n gevoel gaat ie strakker door de bochten, en is ie soepeler te besturen.
Pijn aan de polsen op een hobbelweg neem ik maar voor lief.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Blauw!Maikel64 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:51:
[...]
Weer een Cat gelukkig gemaakt met een nieuwe baas. Wat voor kleur is ie?
Als je een aantal kilometers hebt gemaakt zou je eens kunnen kijken naar de uitleg op thundercat.nl voor het afstellen van je vering.
Heb 'm zelf op de straat waarden gezet, en das echt een verschil in de bochten. Voor m'n gevoel gaat ie strakker door de bochten, en is ie soepeler te besturen.
Pijn aan de polsen op een hobbelweg neem ik maar voor lief.
De gene van wie ik hem heb gekocht heeft er weinig op gereden (13000 op de teller). Laatste beurt was in 2008, sindsdien heeft ie een kleine 1000 km afgelegd. Is het verstandig om hem nu al gelijk weer een beurt te laten doen? Hij heeft immers amper gereden, vooral stilgestaan. Moet wel ff de ketting gaan schoonmaken en vetten. Voelde nogal droog vanochtend.
Thundercat.nl verensectie ga ik binnenkort inderdaad doornemen. Voorlopig rijdt ie lekker. Drempels gaan lekker soepel. Ben er absoluut heel blij mee
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Dit topic is gesloten.
![]()