kevlar draden wordt door de stof geweven, dus het is niet tegen de impact. Daarvoor moet je van die pads in je broek doen.steveman schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:04:
Kevlar is toch vooral bestand tegen impact?
Ik hou het mooi bij leer (met je koe in een restaurant eten blijft mooi).
Zo ja heeft hij in z'n eentje kou staan lijden:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/259702***VERPLAATST NAAR 9 MEI IVM REGEN***
Motor-Forum MegaMeeting Mei 2010
***Veenendaal 9 Mei 2010***
Oslik blyat! Oslik!
Stond wel in de planning maar met regen ga ik niet naar buiten op de fiets
. Blijf ik poetsen
.
Volgende week herkansing en hopelijk blijft het dan wel droog. Dan ben ik er zeker te vinden op de Buell.
Volgende week herkansing en hopelijk blijft het dan wel droog. Dan ben ik er zeker te vinden op de Buell.
Haha de 9e kan ik weer niet.. de ophanging van mn uitlaat hield er vrijdag mee op. Moet dit eerst oplossen
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Er waren een stuk of 100 mensen vandaag, ik ben ook niet heen geweest maar volgende week met goed weer weldion_b schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:21:
[...]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/259702
wtf hang jij allemaal aan je uitlaatWidow schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:52:
Haha de 9e kan ik weer niet.. de ophanging van mn uitlaat hield er vrijdag mee op. Moet dit eerst oplossen![]()
[afbeelding]
[ Voor 34% gewijzigd door HammerT op 02-05-2010 15:56 ]
Niets, gebeurde op de snelweg. Reed een tunnel in, trok het gas een beetje open, en het geluid van mn motor ging van vrooeeem naar RROOAAARRRR. Ik stopte bij het eerste tankstation en daar zag ik dat dit los was gekomen, waardoor de pijp niet meer goed op het "spruitstuk" zat (heet dat zo bij motoren?). Opgelost met wat ijzerdraad en spanbandjes en naar huis gereden.
Ik weet dat het verplaatst was naar volgende week. Ik vroeg me af of iemand hier gek genoeg was om vandaag toch te gaan. Van MF zijn er nog best veel mensen geweest.dion_b schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:21:
[...]
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/259702
Ja, een dun draadje gaat natuurlijk geen klap opvangen_Erikje_ schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:18:
[...]
kevlar draden wordt door de stof geweven, dus het is niet tegen de impact. Daarvoor moet je van die pads in je broek doen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
De Kevlar heeft als enige functie om bij het schuiven op de grond te voorkomen dat de ondergrond door je broek heen schuurt en je vel en vlees op het asfalt terecht komt.
Om impacten op te vangen moet je inderdaad niet rekenen op Kevlar.
De meeste van die broeken hebben wel inserts voor protectoren voor knieen en soms ook voor heupen. Ik moet zeggen dat de broek wel redelijk ruim rondom de benen zit en de knieprotectoren hierdoor nogal vrij kunnen bewegen ten aanzien van de knieen, dus verre van ideaal. Het beste is om onderaan gewoon een protector recht op het been te dragen, iets dat door mountainbikers of skaters ook gedragen wordt en mooi gepositioneerd op de knie zit en blijft. Of zoiets.
Qua aanvoelen: het voelt duidelijk steviger/dikker aan dan een gewone jeans, maar nog altijd aanzienlijk minder dan echte leren/textielen motorbroeken.
Dus:
- vooral handig als je je broek wil aanhouden gedurende de dag op momenten dat je niet rijdt en ook niet van broek wilt wisselen.
- ziet er redelijk neutraal en soms zelfs deftig uit, je kan er nog ergens mee komen (de zwarte op deze foto heb ik)
- beschermt tegen glijden (althans zou toch moeten)
- beschermt standaard niet tegen impact, wel als je protectoren erin steekt (maar dat is twijfelachtig zoals hierboven vermeld)
- minder bescherming dan een dedicated leren/textielen motorbroek, beter dan een gewone jeans
- inderdaad wel redelijk luchtig
Om impacten op te vangen moet je inderdaad niet rekenen op Kevlar.
De meeste van die broeken hebben wel inserts voor protectoren voor knieen en soms ook voor heupen. Ik moet zeggen dat de broek wel redelijk ruim rondom de benen zit en de knieprotectoren hierdoor nogal vrij kunnen bewegen ten aanzien van de knieen, dus verre van ideaal. Het beste is om onderaan gewoon een protector recht op het been te dragen, iets dat door mountainbikers of skaters ook gedragen wordt en mooi gepositioneerd op de knie zit en blijft. Of zoiets.
Qua aanvoelen: het voelt duidelijk steviger/dikker aan dan een gewone jeans, maar nog altijd aanzienlijk minder dan echte leren/textielen motorbroeken.
Dus:
- vooral handig als je je broek wil aanhouden gedurende de dag op momenten dat je niet rijdt en ook niet van broek wilt wisselen.
- ziet er redelijk neutraal en soms zelfs deftig uit, je kan er nog ergens mee komen (de zwarte op deze foto heb ik)
- beschermt tegen glijden (althans zou toch moeten)
- beschermt standaard niet tegen impact, wel als je protectoren erin steekt (maar dat is twijfelachtig zoals hierboven vermeld)
- minder bescherming dan een dedicated leren/textielen motorbroek, beter dan een gewone jeans
- inderdaad wel redelijk luchtig
Grr, motor start nog steeds niet 
1) Optimate 4 geeft aan dat de accu perfect is. En die accu heeft me ook nooit in de steek gelaten. Daarbij heeft de motor de hele winter binnen gestaan, dus kapot gevroren zal ook niet (en de acculader geeft dus aan dat ie okee is).
2) Bougies vervangen: was wel of niet nodig (oude bougies zagen er okee uit).
3) Luchtfilter is schoon.
4) Curbarateur ziet er ook schoon uit.
5) Alle vloeistoffen zijn goed.
6) De benzine is ook harstikke goed: kwam goed spul uit de brandstofslang.
Nou heb ik de motor niet winterklaar gemaakt, dat dan weer niet. Maar dit is vaag.
Wie heeft nog een tip waar het aan kan liggen? Het is een Yamaha YZF750R (net als die blauwe hierboven/pagina terug).
* Twhomp wilt rijden
1) Optimate 4 geeft aan dat de accu perfect is. En die accu heeft me ook nooit in de steek gelaten. Daarbij heeft de motor de hele winter binnen gestaan, dus kapot gevroren zal ook niet (en de acculader geeft dus aan dat ie okee is).
Nou heb ik de motor niet winterklaar gemaakt, dat dan weer niet. Maar dit is vaag.
Wie heeft nog een tip waar het aan kan liggen? Het is een Yamaha YZF750R (net als die blauwe hierboven/pagina terug).
* Twhomp wilt rijden
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Verwijderd
Accu voor de zekerheid toch maar eens met startkabels jumpstarten.
Benzine van voor de winter, of nieuwe benzine?
Benzine van voor de winter, of nieuwe benzine?
Benzine van voor de winter, dat wel: maar ik merkte er weinig "sludgy"/troebel of vreemds aan.
Met startkabel starten zal ik proberen. Dan weet ik zeker dat het niet de accu is. Maar ik kan met deze accu zo'n 5 minuten starten met dezelfde "kracht".
En de dodemansknop staat goed
Met startkabel starten zal ik proberen. Dan weet ik zeker dat het niet de accu is. Maar ik kan met deze accu zo'n 5 minuten starten met dezelfde "kracht".
En de dodemansknop staat goed
Eens wat van dat spul voor scooters in je carb spuiten ?
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
DinX schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:45:
Eens wat van dat spul voor scooters in je carb spuiten ?
En om nou weer mijn benzinetank en luchtfilter te gaan demonteren zonder te weten waarom, is ook weer zoiets
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Als de startmotor wel ronddraait, maar de motor zelf niet aanslaat, moet je ook even kijken of je bougies wel vonken. Even eruit halen, doppie erop en dan tegen het frame houden, zodat je kun zien of er een vonk tot stand komt. Zo niet, dan heb je daar je oorzaak. Vonkt ie wel, zal ie wel geen benzine krijgen. Veel meer smaken zijn er niet.Twhomp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:08:
En je moet pas iets uitsluiten als je hebt bewezen dat het werkt. Maar in principe zou je kunnen zeggen dat je accu in orde is als de startmotor blijft draaien.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
zekeringetje kapoet? volgens mij heb je een aparte voor "ignition". Mijn startmotor blijft gewoon draaien als ik die eruit trek.... maar aanslaan ho maar
hoe dan ook ben ik niet bang voor 'n Jinx maar ja de mijne wordt nou weer zo duur dat ik 'm echt casco verzeker alssie af is. Moet er niet aan denken dat er iets kapoet gaatmphilipp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:49:
[...]
Mwaa...dat van Meoni lag ietsje anders zullen we maar zeggen
Het wordt wel een hele toffe bak, ben stiekem jaloers. Maar goed, ik ben ook op jacht naar een leuke offroad voor wènig om eind volgend jaar mee de sahara in te duiken. Die van mij gaat alleen niet zo'n mooie glimmerd worden. (looooow-budget).
Ik geef er nml wel een fortuin aan uit maar ik werk ook maar in de zorg. Nou denk ik ook nog dat ik kids in huis wil... Misschien moet ik mij maar laten sponsoren door de Meoni foundation ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door ROFLASTC op 02-05-2010 21:11 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ziet er uit als aluminium, klopt dat? Erg vermoeiingsgevoelig helaas...Widow schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:52:
Haha de 9e kan ik weer niet.. de ophanging van mn uitlaat hield er vrijdag mee op. Moet dit eerst oplossen![]()
[afbeelding]
Als je er maar een keer mee de Sahara in gaat!ROFLASTC schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:08:
[...]
Misschien moet ik mij maar laten sponsoren door de Meoni foundation ofzo.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Vriend van mij is recent gevallen met zo´n Draggin broek.Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:06:
Ik heb zo'n Kevlar verstevigde broek. Echter enkel rij-ervaring, gelukkig geen valervaring.
We reden 30 km/h toen hij werd aangereden en heeft max 50 cm gegleden.
Resultaat was dat een plek op de broek dun was geworden maar niet door was.
Inmiddels heeft hij een koe gekocht.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
mphilipp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:25:
[...]
Als je er maar een keer mee de Sahara in gaat!
And it goes BRAAAAAPP!
Wie weet er nog goede motorzaken in (ruime) omgeving van Enschede waar je veel keuze hebt uit kleding? Ik wil nog een leren pak hebben naast de textiel jas&broek die ik nu heb. Maar de keuze is door mijn postuur, lang en dun, nogal beperkt volgens mij
Yamaha MT-09
Yep, is aluminium. Zit al te denken om zelf zoiets na te maken van RVS bijvoorbeeld.RemcoDelft schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:15:
[...]
Ziet er uit als aluminium, klopt dat? Erg vermoeiingsgevoelig helaas...
Zaken met echt veel kleding zijn er vziw niet. Je hebt de Motoport in Hengelo, en als je budget wat lager is MotoTeamTwente (ofzo, moet je maar even Googlen). Ik zelf ga altijd naar Kalsbeek, Zwolle.Bergie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:25:
Wie weet er nog goede motorzaken in (ruime) omgeving van Enschede waar je veel keuze hebt uit kleding? Ik wil nog een leren pak hebben naast de textiel jas&broek die ik nu heb. Maar de keuze is door mijn postuur, lang en dun, nogal beperkt volgens mij
Vrijdag 30 April was de tweede CupRace van 2010 op Assen. Donderdag was ik er al zo vroeg mogelijk om vers rubber en een nieuw luchtfilter te monteren op de motor. Zodat ik Vrijdag ochtend niet gestrestst dat allemaal nog moet gaan regelen.
Vrijdag ochtend na de douche gelijk ingeschreven en de motor naar de technische keuring gebracht.. Daar stond al een redelijke rij. Stipt om 8 uur (nadat we al 10 minuten stonden te wachten) gingen de mensen onze motoren keuren. Van de 2 keurings mannen keurde 1 zowat elke motor af welke hij moest doen. De andere keurde zoals het hoorde. En gelukkig stond ik in die rij

Tijdens de eerste kwalificatie waaide het nog erg hard. Op het rechte stuk hadden we wind mee waardoor het rem punt voor de eerste bocht iets eerder kwam te liggen. Ik had hier van tevoren rekening mee gehouden maar natuurlijk was ik dat alweer vergeten tijden het rijden. Dit resulteerde in twee keer (iets met ezels) rechtdoor over het kunstgras. Uiteindelijk in de sessie een 1:55,2 gereden. Dit kwam mede doordat ik in de “Strubben” een andere lijn aan het proberen was. Dit liep erg goed en compenseerde mijn fouten in de “Haarbocht” enigszins

De tweede sessie was de wind een beetje gaan liggen en wilde ik gaan voor een 1:54. Helaas gooide de regen roet in het eten en vielen voor mij enkele rijders. De rode vlag werd gezwaaid en we moesten de pitstraat in. Toen ik mijn vizier opende voelde ik pas hoeveel het regende. Dat had in niet in de gaten. Ik reed een 1:56 op normale banden op een natte baan. Als de vlag niet gezwaaid was, had ik er waarschijnlijk ook naast gelegen.

De 1:55,2 welke ik gereden had in de eerste kwalificatie was goed voor plek 18 in de A groep. De race was pas om 16:30 en gelukkig was de baan helemaal droog. We stelde ons op en we gingen van start. Ik had een lekkere start en kon via de linkerkant redelijk wat rijders inhalen. Maar in de eerste bocht moest ik toch eventjes van het gas om een botsing te voorkomen. Ik kwam als 22ste de eerste ronde over de finish. Na 4 ronden gereden te hebben zonder iemand tegen te komen werd ik buitenom ingehaald door Jeroen Rensel. Oké de volgende keer dus of harder door de bocht of een meer defensieve lijn rijden. Andre Boltjens haalde mij vervolgens in en ik kwam in een strijd met hem verwikkeld. Continue waren we bezig mekaar aan het inhalen en uitremmen. Kuip aan kuip reden we steeds weer de “Veenslang” op. Heerlijk om te doen, en we hielden dit vol tot aan de laatste ronde. Andre was weer voor mij en ik moest en zou hem uitremmen voor de GT chicane om zo voor hem te finishen. Andre wist dat ik dit ging doen en ging zelf ook iets meer risico nemen om zo mij voor te blijven. Ik kon helaas net de bocht niet redden en kwam op het kunst gras uit. Dit koste mij twee plekjes. Uiteindelijk werd ik 24ste. Maar wat heb ik genoten in de race. Snelste rondetijd in de race 1:54,6

Vrijdag ochtend na de douche gelijk ingeschreven en de motor naar de technische keuring gebracht.. Daar stond al een redelijke rij. Stipt om 8 uur (nadat we al 10 minuten stonden te wachten) gingen de mensen onze motoren keuren. Van de 2 keurings mannen keurde 1 zowat elke motor af welke hij moest doen. De andere keurde zoals het hoorde. En gelukkig stond ik in die rij
Tijdens de eerste kwalificatie waaide het nog erg hard. Op het rechte stuk hadden we wind mee waardoor het rem punt voor de eerste bocht iets eerder kwam te liggen. Ik had hier van tevoren rekening mee gehouden maar natuurlijk was ik dat alweer vergeten tijden het rijden. Dit resulteerde in twee keer (iets met ezels) rechtdoor over het kunstgras. Uiteindelijk in de sessie een 1:55,2 gereden. Dit kwam mede doordat ik in de “Strubben” een andere lijn aan het proberen was. Dit liep erg goed en compenseerde mijn fouten in de “Haarbocht” enigszins
De tweede sessie was de wind een beetje gaan liggen en wilde ik gaan voor een 1:54. Helaas gooide de regen roet in het eten en vielen voor mij enkele rijders. De rode vlag werd gezwaaid en we moesten de pitstraat in. Toen ik mijn vizier opende voelde ik pas hoeveel het regende. Dat had in niet in de gaten. Ik reed een 1:56 op normale banden op een natte baan. Als de vlag niet gezwaaid was, had ik er waarschijnlijk ook naast gelegen.
De 1:55,2 welke ik gereden had in de eerste kwalificatie was goed voor plek 18 in de A groep. De race was pas om 16:30 en gelukkig was de baan helemaal droog. We stelde ons op en we gingen van start. Ik had een lekkere start en kon via de linkerkant redelijk wat rijders inhalen. Maar in de eerste bocht moest ik toch eventjes van het gas om een botsing te voorkomen. Ik kwam als 22ste de eerste ronde over de finish. Na 4 ronden gereden te hebben zonder iemand tegen te komen werd ik buitenom ingehaald door Jeroen Rensel. Oké de volgende keer dus of harder door de bocht of een meer defensieve lijn rijden. Andre Boltjens haalde mij vervolgens in en ik kwam in een strijd met hem verwikkeld. Continue waren we bezig mekaar aan het inhalen en uitremmen. Kuip aan kuip reden we steeds weer de “Veenslang” op. Heerlijk om te doen, en we hielden dit vol tot aan de laatste ronde. Andre was weer voor mij en ik moest en zou hem uitremmen voor de GT chicane om zo voor hem te finishen. Andre wist dat ik dit ging doen en ging zelf ook iets meer risico nemen om zo mij voor te blijven. Ik kon helaas net de bocht niet redden en kwam op het kunst gras uit. Dit koste mij twee plekjes. Uiteindelijk werd ik 24ste. Maar wat heb ik genoten in de race. Snelste rondetijd in de race 1:54,6
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
jiffy switch?Twhomp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:08:
* Twhomp wilt rijden
koppelingsschakelaar?
verouderde benzine?
draait de startmotor wel rond?
Heb je een vonk?
Wise enough to play the fool
Over de bougies checken: ik heb net nieuwe bougies erin gedaan (ik had de vonken toen moeten checkenteacher schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:21:
[...]
jiffy switch? Nope, staat in een voorwielbeugel, jiffy ingeklapt.
koppelingsschakelaar? Nope, staat in Neutral en dit is geheel andere "koek".
verouderde benzine? Wellicht
draait de startmotor wel rond? Yup, en niet zo'n beetje ook
Heb je een vonk? Ga ik checken
Of is dat schadelijk voor de cilinder waar ik een onaangesloten bougie in laat zitten (er gaat wel benzine in namelijk)? Bougies verwijderen op mijn blok is iets meer werk dan zou moeten namelijk.
Kan ik op die manier de vonken checken?
En de oude benzine: die ga ik vervangen (hoewel 4 maanden niet oud is voor benzine vind ik, maar goed). Weet iemand waar ik de oude benzine heen kan brengen? Door de gootsteen is ook weer zoiets
Als hij nu ook niet vonkt komt er ook benzine in de cilinder dus als dit nog een paar keer gebeurt lijkt het niet zo'n probleemTwhomp schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:42:
[...]
Over de bougies checken: ik heb net nieuwe bougies erin gedaan (ik had de vonken toen moeten checken). Kan ik een bougiekabel van een bougie eraf halen, een andere bougie (een vijfde dus zeg maar) er in steken, die tegen mijn chassis houden en checken?
Of is dat schadelijk voor de cilinder waar ik een onaangesloten bougie in laat zitten (er gaat wel benzine in namelijk)? Bougies verwijderen op mijn blok is iets meer werk dan zou moeten namelijk.
Kan ik op die manier de vonken checken?
Maar op deze manier test je natuurlijk alleen de ontsteking en niet of de bougies zelf ook vonken. Maar aangezien die nieuw zijn mag je er wel vanuit gaan dat die goed zijn denk ik.
Gewoon ff bewaren in een fles oid. Kan wel eens van pas komen als schoonmaakmiddel of om de bbq mee aan te stekenEn de oude benzine: die ga ik vervangen (hoewel 4 maanden niet oud is voor benzine vind ik, maar goed). Weet iemand waar ik de oude benzine heen kan brengen? Door de gootsteen is ook weer zoiets![]()
Yamaha MT-09
Gewoon in je auto gooien en mengen met verse benzine.Twhomp schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:42:
[...]
En de oude benzine: die ga ik vervangen (hoewel 4 maanden niet oud is voor benzine vind ik, maar goed). Weet iemand waar ik de oude benzine heen kan brengen? Door de gootsteen is ook weer zoiets![]()
Ga gewoon een keer langs louis in duitsland. Uurtje rijden maar erg veel keuzeBergie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:25:
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Motorpak halen op de motorbeurs 
Iemand ervaring met een scheur dichtmaken ? De kontkap van mijn motor heeft een scheur en deze wil ik alleen dichtmaken/vastmaken zodat deze niet verder scheurt. Het is een Z750.
ik heb begrepen dat er meerdere soorten kappen zijn (ABS, ...., ...) dus weet niet welk spul er nodig is voor de mijne.
Heeft er iemand een handige tip ?
Iemand ervaring met een scheur dichtmaken ? De kontkap van mijn motor heeft een scheur en deze wil ik alleen dichtmaken/vastmaken zodat deze niet verder scheurt. Het is een Z750.
ik heb begrepen dat er meerdere soorten kappen zijn (ABS, ...., ...) dus weet niet welk spul er nodig is voor de mijne.
Makkelijkste als je niet precies weet wat voor materiaal het is is gewoon met een glasvezel matje met wat hars erop.martjah schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:46:
Motorpak halen op de motorbeurs
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Op MF lopen diverse topics over reparaties, als het ABS is komt het neer op smelten met een soldeerbout zodat de scheur dichtplakt.martjah schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:46:
In Dusseldorf zit Louis in dezelfde straat/buurt als meerdere motorwinkels. Ik geloof een Polo en in ieder geval nog een Dainese shop en nog een, maar die weet ik niet uit het hoofd. Als je daar niet kunt slagen, slaag je nergens...Gisae schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:35:
[...]
Ga gewoon een keer langs louis in duitsland. Uurtje rijden maar erg veel keuze
En als je echt een afwijkende maat hebt: bij die Dainese shop kun je voor 20% bovenop de normale prijs je pak helemaal op maat gemaakt krijgen. Kost wat, maar dan heb je ook een super pakkiemphilipp schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:41:
[...]
In Dusseldorf zit Louis in dezelfde straat/buurt als meerdere motorwinkels. Ik geloof een Polo en in ieder geval nog een Dainese shop en nog een, maar die weet ik niet uit het hoofd. Als je daar niet kunt slagen, slaag je nergens...
Lekker verslagje Tylen 
Je kunt altijd nog (motor) sport journalist worden als je om 1 of andere reden van de motor stapt
Je kunt altijd nog (motor) sport journalist worden als je om 1 of andere reden van de motor stapt
Ten Kate - NieuwleusenBergie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:25:
Kalsbeek - Zwolle
Ter Maat - Nijmegen
Polo - Osnabruck
Hein Gericke - Osnabruck
Louis - Osnabruck
Vooral Ter Maat heeft veeeeeeel keuze
Bij de Dainese shop in Dusseldorf alleen, of ook bij een Dainese shop in Nederland toevallig? Zo'n maatpakje klinkt wel interesant eigenlijkStoffel schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:49:
[...]
En als je echt een afwijkende maat hebt: bij die Dainese shop kun je voor 20% bovenop de normale prijs je pak helemaal op maat gemaakt krijgen. Kost wat, maar dan heb je ook een super pakkie
Gaaf man! Lekker rossen zonder de staasie op je nek...Tylen schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:12:
Vrijdag 30 April was de tweede CupRace van 2010 op Assen.
[mooi verhaal]
Maar wat heb ik genoten in de race. Snelste rondetijd in de race 1:54,6
[edit]
btw: Ik zie net op History HD een verhaal over 'living in space' en bij de uitleg over een nieuw te ontwikkelen ruimtepak (Biosuit) op het MIT, zie ik allemaal Dainese logo's op die pakjes die de MIT mevrouw aan heeft...even Googlen en warempel: http://bit.ly/ay3aDL
Leuk...nooit geweten dat een fabrikant van motorpakken ook dit soort research doet. Als je erover nadenkt ook niet heel vreemd, maar toch. Niet elke fabrikant steekt er zoveel research in.
[ Voor 42% gewijzigd door mphilipp op 03-05-2010 18:56 ]
Ik weet niet of er in Nederland Dainese shops zijn, voor mij was toen de dichtstbijzijnde in Dusseldorf. Het lijkt me sterk dat het alleen daar kan tho, dat is gewoon een winkel namelijk. Ik neem aan dat je pak dan in de fabriek gemaakt wordt en ze daar alleen je maat opnemen.Widow schreef op maandag 03 mei 2010 @ 17:59:
[...]
Bij de Dainese shop in Dusseldorf alleen, of ook bij een Dainese shop in Nederland toevallig? Zo'n maatpakje klinkt wel interesant eigenlijk
Ff op de site gekeken, en er zijn alleen winkels die wat spul van Dainese verkopen, geen eigen shop in NL. Of het daar gaat zou ik niet durven zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Stoffel op 03-05-2010 19:53 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ja, zoiets als dit:
Maar dan een soort Rossi tribune inrichten....
HAhaah thanks allemaal. Dat zou wel coowl wezen.. Alleen maar fans voor mij op de tribune
Maar ik kan niet zo goed zwemmen als Lorenzo hoor
Hahah eigenlijk wel een cool idee! Maar moet je ook rijden op zandvoort tylen? Dan kom ik zeker wel een keer kijken. Even op de buell stappen en we zijn daar zo.
MorgenTiMMieJ schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 09:11:
Hahah eigenlijk wel een cool idee! Maar moet je ook rijden op zandvoort tylen? Dan kom ik zeker wel een keer kijken. Even op de buell stappen en we zijn daar zo.
Verwijderd
gisteren voor de derde keer theorie....vierde staat al voor de 20ste mei. Ik volg theorie lessen, heb 2 boekjes zo vaak uitgelezen. Ik weet het niet meer...
Zondag naar de Harley dealer in Veghel gereden met de rijschool....60km heen, 60 km terug....met noodweer. Zou het leuk zijn als dat ding een dak had!
We hebben het er nog over gehad, dat een scherm van voren op de motor toch wel veel zal schelen, 120 was echt geen pretje, maar ben er wel blij mee dat ik toch redelijk mee kwam, alleen de terugweg vond ik de tegenwind te lastig, niet harder als 110 geweest, maargoed daar was het weer ook niet naar.
Zondag naar de Harley dealer in Veghel gereden met de rijschool....60km heen, 60 km terug....met noodweer. Zou het leuk zijn als dat ding een dak had!
We hebben het er nog over gehad, dat een scherm van voren op de motor toch wel veel zal schelen, 120 was echt geen pretje, maar ben er wel blij mee dat ik toch redelijk mee kwam, alleen de terugweg vond ik de tegenwind te lastig, niet harder als 110 geweest, maargoed daar was het weer ook niet naar.
Waar gaat het op fout met de theorie? Auto rijbewijs wel gehaald? Is natuurlijk wel een vervelende situatie ....
Waar les je eigelijk op? Naked ofzo? Vind een naked niet fijn rijden, veel te veel wind in mn gezicht
Waar les je eigelijk op? Naked ofzo? Vind een naked niet fijn rijden, veel te veel wind in mn gezicht
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
mocht je iets hebben wat je aanstaat maar de maat niet goed van is kan Verheul in Vroomshoop je daar absoluut mee helpen.Bergie schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:25:
hebben ook een aantal seizoenen mijn pakken bijgewerkt/onderhouden.
Tylen! goed bezig!
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Verwijderd
Rijbewijs ging in 1x, en uiteraard daardoor de eerste keer misschien niet optimaal gestudeerd, maar daarna gas bij gedaan, ik weet het niet. Natuurlijk ben ik zenuwachtig maar heb wel het idee dat het meevalt. Nog meer gas bij danmaar. Misschien denk ik te ver door ofzo. Ik heb ook deze keer best wel wat antwoorden gewijzigd. Zijspannen, op en af laten stappen, spiegelafstelling. Ik vind het toch erg lastig.M14 schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:28:
Waar gaat het op fout met de theorie? Auto rijbewijs wel gehaald? Is natuurlijk wel een vervelende situatie ....
Ik les op een Harley Davidson Sportster 883, en mocht er bij de gratie van de rijschool al wat kilometers op maken dus. Ben ik ze wel dankbaar voor. Van 50-60 naar 120 was altijd erg lastig, vond ik, 45 minuten lang 120
Vind dat theorie-examen overigens grote flauwekul. Ze kunnen de vragen zo stellen dat meerdere antwoorden goed kunnen zijn met een andere uitleg. Maarja, het word zwart/wit bekeken, dus al weet je totaal niet waar het over gaat en gok je alles goed ..... dan heb je gewoon geluk ... En heb je pech, dan maak je het 35x en heb je het nog niet ....
Wat ik nog het slechtste van alles vind is het ontbreken van uitleg op je fouten. Je word naar huis gestuurd en je zoekt het maar uit, terwijl een korte uitleg op de fout beantwoorde vragen een kleine moeite is, maar wel heel leerzaam.
Met auto, ondertussen bijna 6 jaar geleden had ik 2 fouten, met motor precies 6
.
Wat ik nog het slechtste van alles vind is het ontbreken van uitleg op je fouten. Je word naar huis gestuurd en je zoekt het maar uit, terwijl een korte uitleg op de fout beantwoorde vragen een kleine moeite is, maar wel heel leerzaam.
Met auto, ondertussen bijna 6 jaar geleden had ik 2 fouten, met motor precies 6
[ Voor 20% gewijzigd door M14 op 04-05-2010 16:35 ]
Verwijderd
Ik had er al een kleine blogpost over getypt, maargoed, dan kan ook als zuurpruimerig overkomen
Toen ik er voor mijn auto theorie zat, heb ik me niet zo blauw gestudeerd als nu, dat weet ik wel. Ik vind inderdaad een uitgebreider overzicht wel een must. Maargoed, ik ben gezakt dat ook....was ik geslaagd met 6 fout hoor je mij er ook niet over
Zo eerlijk ben ik dan wel.
Ik geef toe dat niet alle vragen even duidelijk zijn, maar als je niet van uitzonderingssituaties uitgaat is er meestal maar 1 antwoord redelijkerwijs mogelijk.
Ik heb m'n auto-, brommer- en motortheorie alle drie in 1x gehaald met telkens 1 keer het boek doorlezen. Zo moeilijk is het echt niet, en ik ben nou ook weer niet geweldig slim ofzo.
Een uitleg erbij zou fijn en nuttig zijn, maar aan de andere kant verhoogd dat de prijs weer, oneerlijk voor degene die het hebben gehaald. Overigens wordt wel vermeld in welke categorie de fout is gemaakt.
Ik heb m'n auto-, brommer- en motortheorie alle drie in 1x gehaald met telkens 1 keer het boek doorlezen. Zo moeilijk is het echt niet, en ik ben nou ook weer niet geweldig slim ofzo.
Een uitleg erbij zou fijn en nuttig zijn, maar aan de andere kant verhoogd dat de prijs weer, oneerlijk voor degene die het hebben gehaald. Overigens wordt wel vermeld in welke categorie de fout is gemaakt.
Bij het soort vragen dat daar gesteld wordt moet je niet teveel nadenken. Vaak is de casus niet waterdicht en zou je meerdere antwoorden redelijkerwijs kunnen beargumenteren. Als je oefenexamens doet, lukt het dan wel? Die geven ook uitleg over waarom een vraag volgens hen zo beantwoord moet worden, dan pik je de denkwijze wel wat op.Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:42:
Ik had er al een kleine blogpost over getypt, maargoed, dan kan ook als zuurpruimerig overkomenToen ik er voor mijn auto theorie zat, heb ik me niet zo blauw gestudeerd als nu, dat weet ik wel. Ik vind inderdaad een uitgebreider overzicht wel een must. Maargoed, ik ben gezakt dat ook....was ik geslaagd met 6 fout hoor je mij er ook niet over
Zo eerlijk ben ik dan wel.
Ditto. Ik draag hem ook alleen op 'tour tochtjes' in de zomer of korte stukjes in de stad...Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:06:
Ik heb zo'n Kevlar verstevigde broek. Echter enkel rij-ervaring, gelukkig geen valervaring.
Kevlar is er alleen tegen glijschade maar de mijne heeft ook nog wat kussen materiaal ertussen maar ik vrees dat dat weinig helpt..
BTW wat was het vanochtend nog koud zeg.. heldere blauwe hemel dus ik verwachtte en lekkere temp.. mijn winter vulling was al uit mijn pak en had mijn zomer handschoenen aan en alleen een overhemd en dunnen werkbroek onder mijn pak.. dan is 8/9 graden toch wel fris..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Van de 3x dat ik een theorie examen heb gedaan (brommer, auto, motor) vond ik de motortheorie nog wel het moeilijkst.
Brommer heb ik haast niet voor geleerd (een keer in het boek gekeken), auto heb ik 1 dag voor geleerd en vervolgens 2 weken voor de examendatum gekeken of er een plaats beschikbaar was bij het CBR, maar voor de motor heb ik een aantal weken nodig gehad.
Vooral de vraagstelling slaat soms echt nergens op.
Brommer heb ik haast niet voor geleerd (een keer in het boek gekeken), auto heb ik 1 dag voor geleerd en vervolgens 2 weken voor de examendatum gekeken of er een plaats beschikbaar was bij het CBR, maar voor de motor heb ik een aantal weken nodig gehad.
Vooral de vraagstelling slaat soms echt nergens op.
Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid
Verwijderd
Nee en dat is het puntAikon schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:48:
Ik geef toe dat niet alle vragen even duidelijk zijn, maar als je niet van uitzonderingssituaties uitgaat is er meestal maar 1 antwoord redelijkerwijs mogelijk.
Een uitgebreidere uitleg zou fijn zijn......met die categorieen en dan 50 vragen later heb ik nog geen idee welke fout in welke categorie zat.
No zo'n probleem die oefenvragen, de meeste heb ik gewoon goed doorstaan, ook op de theorieles wat uitleg gekregen bij die fouten die ik wel maakte. Had een goed gevoel erbij, toch nu al 3x geeindigd met 8 fout.Stoffel schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Bij het soort vragen dat daar gesteld wordt moet je niet teveel nadenken. Vaak is de casus niet waterdicht en zou je meerdere antwoorden redelijkerwijs kunnen beargumenteren. Als je oefenexamens doet, lukt het dan wel? Die geven ook uitleg over waarom een vraag volgens hen zo beantwoord moet worden, dan pik je de denkwijze wel wat op.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2010 16:59 ]
Achterop het formulier staat toch in welke catogrieen de fouten zitten die je gemaakt hebt. Is idd helaas geen echte uitleg, maar als je 6 fouten gemaakt hebt in de zelfde categorie dan hebt dat wel.Een uitgebreidere uitleg zou fijn zijn......met die categorieen en dan 50 vragen later heb ik nog geen idee welke fout in welke categorie zat.
Je kan verder ook soms pech hebben met de vragen die je krijgt. Toen ik de autotheorie ging doen zonder te leren waren 20 vragen gewoon te makkelijk. Staat een auto midden op het spoor: U parkeerd hier, mag dat
Maar zo kan je ook pech hebben met net moeilijke vragen te krijgen. Ik vind ook zeker wel dat de motor een stuk moeilijker is dan auto of brommer. Zelf de eerste keer niet geslaagd zonder te leren. Toen boeken aangeschaft, 2 uur doorgenomen en geslaagd.
[ Voor 46% gewijzigd door PilatuS op 04-05-2010 17:17 ]
Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is of een kevlar versterkte broek met kniebeschermers evenveel of wellicht meer bescherming geeft dan mijn textielen broek met kussens bij de zij en kniebeschermers. Volgens mij is het namelijk een illusie dat een kevlar broek slechter is en is het puur het idee dat het op een spijkerbroek lijkt.ToolkiT schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Ditto. Ik draag hem ook alleen op 'tour tochtjes' in de zomer of korte stukjes in de stad...
Kevlar is er alleen tegen glijschade maar de mijne heeft ook nog wat kussen materiaal ertussen maar ik vrees dat dat weinig helpt..
Ik kan alleen nergens op internet een vergelijkend onderzoek vinden, wat ik toch wel raar vind.
Ik zeg proberen!
Ik wil wel rijden en jij er aan een touw achter
Gruwelijk gejatte Icoon!
D'r was ooit een test gedaan waarbij men dat echt deed. Ik dacht een ANWB test maar ik kan niks vinden tot dusver.RZor schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 21:38:
Ik zeg proberen!
Edit: wel Youtube filmpjes met dergelijke tests
[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 04-05-2010 22:04 ]
And it goes BRAAAAAPP!
WatjeToolkiT schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:52:
[...]
Ditto. Ik draag hem ook alleen op 'tour tochtjes' in de zomer of korte stukjes in de stad...
BTW wat was het vanochtend nog koud zeg.. heldere blauwe hemel dus ik verwachtte en lekkere temp.. mijn winter vulling was al uit mijn pak en had mijn zomer handschoenen aan en alleen een overhemd en dunnen werkbroek onder mijn pak.. dan is 8/9 graden toch wel fris..
Ik rij zelf al sinds begin feb in textiel.. Zit nu wel te denken aan andere laarzen, andere helm en een leren broek. Textiel jas die ik nu heb bevalt me op zich erg goed. Weet absoluut nog niet wat ik wil hebben dus ga binnenkort maar eens shoppen bij Martijns Motorkleding in Rotterdam..
En over de discussie met kevlar enzo.. Ik heb ooit een mooie glijer mogen maken (met 90 op je muil gaan op de snelweg).. Volledig textiel pak met de nodige platen erin en handschoenen met kevlar en van die harde carbon stukken erin.. Zo'n plaatje in je broek en jas heeft wel nut maar tegen flinke klappen helpt het niet. Maar het helpt wel bij een goeie glijer.. Kevlar zal dat ook doen. Maar ik had toch mooi brandblaren op mijn handen, ondanks de kevlar... Handschoenen kunnen natuurlijk niet te dik zijn.
Denk daarom nogmaals toch voor een goede leren broek te gaan, zou eigenlijk eens een motoragent zijn kleding af moeten troggelen
[ Voor 24% gewijzigd door Stormtrooper op 04-05-2010 22:06 ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Heb geen tests oid erover gelezen, maar heel stiekem denk ik dat de kevlar broek zelfs beter is.MailMan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:29:
[...]
Wat ik me eigenlijk gewoon afvraag is of een kevlar versterkte broek met kniebeschermers evenveel of wellicht meer bescherming geeft dan mijn textielen broek met kussens bij de zij en kniebeschermers. Volgens mij is het namelijk een illusie dat een kevlar broek slechter is en is het puur het idee dat het op een spijkerbroek lijkt.
Ik kan alleen nergens op internet een vergelijkend onderzoek vinden, wat ik toch wel raar vind.
Textiel smelt bij asfalt tongen, kevlar slijt.
Textiel zit over het algemeen ruimer, waardoor je in je "gear" ook nog eens glijdt...
de kevlar jeans zitten volgens mij ietsjes strakker...
Maargoed... ken de eigenschappen van het kevlar niet
Ik hou het gewoon bij leer.... 12 maanden per jaar

Waarvan 4k door mij.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Ik heb sinds kort een schermpje op mijn Honda Magna, op de snelweg 140 was echt na een tijdje lamme armen e.d. nu met schermpje kan ik inprincipe de hele dag 180 zonder problemen[b][message=33938780,noline]
Asus Zenbook i7 256gb
Vanmorgen was het inderdaad fris, maar ik zat met een brede glimlach op mijn nieuwe motor. Ik ging namelijk naar het RDW keuringsstation voor de import (en goedgekeurdStormtrooper schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 22:02:
[...]
WatjeHet was hardstikke lekker vanochtend. Oh ja, mijn FZR wordt wel lekker warm, dat scheelt misschien...
Ik rij zelf al sinds begin feb in textiel.. Zit nu wel te denken aan andere laarzen, andere helm en een leren broek. Textiel jas die ik nu heb bevalt me op zich erg goed. Weet absoluut nog niet wat ik wil hebben dus ga [nog meer verhaal]
Ik was om 10uur daar en om 13:30 kon ik eindelijk naar huis.
tijdplanning: aanmelden omdat ik geen afspraak had, 3 uur wachten, 5 minuten keuren, belastingzooi invullen en terplekke inleveren (is sneller dan van thuis uit opsturen)
Ik heb zelf een leren pak (die ook weg moet omdat een blauw pak niet bij een oranje motor past
In de warmere zomerdagen vind ik het leren pak vele malen frisser i.c.m. met van dat thermo ondergoed van de lidl (zorgt ook voor verkoeling).
In de winter is het textielpak een stuk warmer omdat ik daar een winterjasje in kan hangen.
maar de grote regel is eigenlijk: voor woon werk verkeer en korte stukjes is een textielpak fijner omdat je dat sneller aan/uit doet en gemakkelijker over gewone kleding gaat. Het is wel iets meer wind vangen maar dat maakt op korte stukken niet uit. Kort vind ik een kilometer of 50 ofzo.
Als ik een langer stuk ga rijden en het is mooi weer, dan doe ik het leren pak aan omdat dat veel minder wind vangt. Natuurlijk is dat ook veel stoerder (tenzij je bierpens hebt
Wat een TOPdag om (woon-werk) te rijden, geen kip op de weg vandaag! Heb volgens mij een nieuw snelheidsrecordje neergezet.. stukje 180 gedaan op de naked
Alleen waar het mocht, uiteraard
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Kwam erachter dat er wat olie lekt tussen de pakking van motorpomp en carter/cilinder (K100 RT)
Het is niet veel, maar ik zie toch elke keer een beetje glimmende vettigheid. Was van plan een dezer dagen toch een kleine beurt te laten doen, aangezien ze dan meteen de olie vervangen kunnen ze net zo goed een pakking vervangen. Enig idee wat een kleine beurt (met pakking dus) normaal mag kosten, wil namelijk ook nog zo'n Kevlar broek kopen
? Meh, ik ga er wel gewoon even langs, zijn helaas vandaag dicht ben ik bang.
[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 05-05-2010 11:22 ]
Ik heb de Buell in de begrenzer gekregen in duitsland (220 KM/h) maar dat is wel vechten tegen de wind zeg. Buik plat op de tank en blik op oneindig. Daarnaast vooral vechten om je armen maximaal laag en stil te houden. Wel gek zatJanPedaal schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 08:34:
Wat een TOPdag om (woon-werk) te rijden, geen kip op de weg vandaag! Heb volgens mij een nieuw snelheidsrecordje neergezet.. stukje 180 gedaan op de nakedAlleen waar het mocht, uiteraard
@ Tylen
Volgende keer racen laat maar weten op zandvoort
Dat is voor mij dus een reden om geen naked te kopen
. Als ik met die snelheid rij dan moet ik ook gaan liggen, maar dan is het nog best relaxed rijden ......
.... totdat je het gas los laat en ineens rechtop gaat zitten
Airbrake ftw...
Moet je voor de lol met 190 ineens rechtop gaan zitten en op je snelheidsmeter kijken. Als je dat lukt
Moet je voor de lol met 190 ineens rechtop gaan zitten en op je snelheidsmeter kijken. Als je dat lukt
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Deze ochtend nog gedaan, was dan wel met 220 recht gaan zitten. Begon in te lopen op het verkeer voor mij, dus dan toch maar mijn snelheid wat naar beneden laten gaan.
Herkenbaar.M14 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:31:
Dat is voor mij dus een reden om geen naked te kopen. Als ik met die snelheid rij dan moet ik ook gaan liggen, maar dan is het nog best relaxed rijden ......
.... totdat je het gas los laat en ineens rechtop gaat zitten
Gaan liggen en gas blijven geven tot je iets van 230 op de teller ziet staan. Dan gas los en rechtop gaan zitten. Heel heftig de wind die je dan vangt.
pfff mietjes
Vroegah gingen we wel 300 met 2 man op de BSA, zonder kuip!!
DAT was pas afzien!
DAT was pas afzien!
Zou misschien ook al beter zijn moest ik mijn leren pak dragen, maar nu voor woon-werk in textiel geeft toch een verschil.
Al ooit de topsnelheid bereikt? Heb zelf paar keer 220 gereden en toen vond ik het wel goedPilatuS schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:19:
[...]
Herkenbaar.
Gaan liggen en gas blijven geven tot je iets van 230 op de teller ziet staan. Dan gas los en rechtop gaan zitten. Heel heftig de wind die je dan vangt.
Berg af, wind mee, kroeg in zicht .... en dan nog nietKaWaReZ schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 14:24:
pfff mietjes
DAT was pas afzien!
Nee, nog niet op de topsnelheid gereden. Hoogste wat ik gezien heb was 232. Daarna weer gas los en terug naar de 140. Met die snelheid klapte mijn rechter spiegel ook inM14 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:16:
[...]
Al ooit de topsnelheid bereikt? Heb zelf paar keer 220 gereden en toen vond ik het wel goed
Wil ik een keer op topsnelheid rijden moet ik maar eens naar Duitsland toe, ga dat hier echt niet doen. Op Youtube staat een filmpje van een SV1000S die 275 op de teller haalt. Van 260 naar 275 kost ook behoorlijk wat tijd, dat wil je hier in NL denk ik ook niet doen.
Laatst al een boete binnen gehad van 250 euro, moet het maar eens wat rustiger aan doen.
[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2010 15:30 ]
Die van mij loopt maar 200 na heel lang wachten (en ik moet mn leren pak aan hebben)
leeg
Dan ga ik mee
. Maar denk dat ik dan eerst een koeienpak
moet aanschaffen, textiel flappert toch redelijk veel.
Inklappende spiegels heb ik overigens nog geen last van gehad. Boetes ook nog niet .....
Inklappende spiegels heb ik overigens nog geen last van gehad. Boetes ook nog niet .....
[ Voor 12% gewijzigd door M14 op 05-05-2010 16:09 ]
Lijkt mij toch wel een keer lekker om in DL een tijdje op topsnelheid te rijden. Hier in NL vind ik dat te link qua rijbewijs. Rij hier wel eens hard maar helaas niet voor langere tijd. Lijkt mij relax om in DL een tijdje 200+ te rijden en even op topsnelheid. Daar hoe je teminste niet bang te zijn dat je het rijbewijs kwijt raakt of een boete binnen krijgt van 1000+ euro omdat je geflitst bent.M14 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:08:
Dan ga ik mee. Maar denk dat ik dan eerst een koeienpak
moet aanschaffen, textiel flappert toch redelijk veel.
Een koeienpak zou ik ook nog wel eens willen kopen. Jammer alleen dat een beetje pak 800+ euro kost. Hoewel ik het met textiel niet eens slecht vind rijden. Ik vind het flapperen wel mee vallen. Moet ook een beetje op mijn geld letten door de Shoei XR-1100 die ik net aangeschaft heb.
De rechterspiegel zit net ietsjes losser dan de linker. Dat merk ik bij in en uitklappen. Moet hier altijd door een smal pad met de motor dus moet ze telkens in en uitklappen. De winddruk werd toen met 230 iets te veel waardoor ie inklapte
[ Voor 14% gewijzigd door PilatuS op 05-05-2010 17:21 ]
Voor een lederen pak ga ik binnenkort kijken voor een Ixon overall. Kosten zijn circa € 650,- nieuw en het is een goed stevig pak wat er ook nog eens netjes uitziet. Wat je ook kunt doen is een overjarig alpinestars model halen (2007-2008) via bijvoorbeeld FC-moto. Die kosten ook dan nog maar iets van rond de 650.
eerste keer dat ik tijdens TT de EK race reed hadden die schaatsers net die rare ribbels op hun pakken.4x2 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:44:
Die van mij loopt maar 200 na heel lang wachten (en ik moet mn leren pak aan hebben)
wij hadden toen ook zo'n ribbel schaar thuis en van race tape van die ribbels gemaakt.
donderdag savonds na eerste vrije training stonden er wat HRC mannetjes in het paddock naar mijn kuipwerk dat buiten lag te kijken, waar wel meer eigen innovaties op waren aangebracht.
ze vroegen me er naar en ik uitleggen dat de Nederlandse schaatsers dit ook hadden en earodynamischer was, "het zou wel 10Km op top schelen"
en echt waar! ik zag zaterdags bij 2 WK rijders opeens raar geknutselde tape creaties op de kuip.
daarna een sticker van een Ola ijsje op mijn tank geplakt om zoals in Eemshaven over het spoor te zorgen dat je je kin op de tank hield.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Ach...die van mij kan geneens 200...
Wel een keer op mijn K1100RS iets van 220 gereden (op de klok) en toen vond ik het wel weer welletjes. Ik vind 160-170 op de openbare weg meer dan genoeg. Ook met de auto. Tenzij ze een stuk weg voor me ontruimen. Vooral op de motor is reageren op iets geks of een kiezeltje op de verkeerde plek al voldoende voor een gratis rolstoel. En die wil ik nie...
BTW: over gekke dingen gesproken...ik voeg net in voor een klein stukje A2 bij Culemborg, valt er een poesje uit een paardentrailer voor me! Beest zit heel verbaasd te kijken op het asfalt (gelukkig al half op de vluchtstrook). Maar ja...er zijn daar wegwerkzaamheden dus ik zag ook niet echt een kans om die bestuurder te attenderen op de verloren kat. Hij kon daar toch niet stoppen en ken het gebaar voor 'je bent een kat kwijt' niet...
[ Voor 28% gewijzigd door mphilipp op 05-05-2010 17:31 ]
Prachtig verhaaltalin schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:55:
[...]
eerste keer dat ik tijdens TT de EK race reed hadden die schaatsers net die rare ribbels op hun pakken.
wij hadden toen ook zo'n ribbel schaar thuis en van race tape van die ribbels gemaakt.
donderdag savonds na eerste vrije training stonden er wat HRC mannetjes in het paddock naar mijn kuipwerk dat buiten lag te kijken, waar wel meer eigen innovaties op waren aangebracht.
ze vroegen me er naar en ik uitleggen dat de Nederlandse schaatsers dit ook hadden en earodynamischer was, "het zou wel 10Km op top schelen"
en echt waar! ik zag zaterdags bij 2 WK rijders opeens raar geknutselde tape creaties op de kuip.
daarna een sticker van een Ola ijsje op mijn tank geplakt om zoals in Eemshaven over het spoor te zorgen dat je je kin op de tank hield.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Textiel valt mee, tot je een koe hebt gekocht. Het rijd erg lekker, vooral als je een overall hebt. Geen gewapper op je rug als je een keer +200 haalt. Als je trouwens wacht tot het einde van het motorseizoen zijn die dingen nog best goedkoop te vinden. Ik heb de mijne voor 200eu gekocht, terwijl ie anders 500 moest kosten.PilatuS schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 16:37:
[...]
Een koeienpak zou ik ook nog wel eens willen kopen. Jammer alleen dat een beetje pak 800+ euro kost. Hoewel ik het met textiel niet eens slecht vind rijden. Ik vind het flapperen wel mee vallen. Moet ook een beetje op mijn geld letten door de Shoei XR-1100 die ik net aangeschaft heb.
Gisteren mijn bijzondere verrichtingen behaald (eerste keer).
Heb alleen het wegrijden uit het parkeervak 2 keer mogen doen omdat de examinator vond dat het iets te rap ging de eerste keer. Alle andere verrichtingen in 1 keer goed gedaan.
Examen voor de A op mijn rijbewijs erbij, staat ook gepland op 26 mei!
Even kijken dat die ook in 1 keer lukt dan kan ik mooi dit seizoen nog redelijk lang lekker gaan rijden.
Heb er nu al zin aan maar ja... dat papiertje stukje plastic zal ik toch maar op wachten.
Plek voor motor is klaar, motor kan 26 mei opgehaald worden, dus ik kan niet wachten en ga maar eens uitrekenen hoeveel minuten het nog tot mijn examen is.
Heb alleen het wegrijden uit het parkeervak 2 keer mogen doen omdat de examinator vond dat het iets te rap ging de eerste keer. Alle andere verrichtingen in 1 keer goed gedaan.
Even kijken dat die ook in 1 keer lukt dan kan ik mooi dit seizoen nog redelijk lang lekker gaan rijden.
Heb er nu al zin aan maar ja... dat papiertje stukje plastic zal ik toch maar op wachten.
Plek voor motor is klaar, motor kan 26 mei opgehaald worden, dus ik kan niet wachten en ga maar eens uitrekenen hoeveel minuten het nog tot mijn examen is.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Gefeliciteerd! 
Doe je zomaar je AVD 2 dagen voor mij
Doe je zomaar je AVD 2 dagen voor mij
[ Voor 53% gewijzigd door Wormaap op 05-05-2010 18:46 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik heb voor de zekerheid maar een voorwiel paddock stand gekocht.. gezien mijn uitlaat bocht al gevoelig is en de uitlaat onder de motor hangt word me dat net te veel risico..SlinkingAnt schreef op woensdag 28 april 2010 @ 09:06:
[...]
Jup, zo heb ik het laatst ook gedaan bij m'n Div 900. Motor op de middenbok, en een autokrik + plankje onder de uitlaatbochten. Dan opkrikken totdat de motor stabiel op z'n middenbok, achterwiel en krik staat
Op ebay zijn ze gelukkig niet duur
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
poezel zal wel een WTF?! momentje hebben gehad. Heb je het beest opgepikt?mphilipp schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:28:
BTW: over gekke dingen gesproken...ik voeg net in voor een klein stukje A2 bij Culemborg, valt er een poesje uit een paardentrailer voor me! Beest zit heel verbaasd te kijken op het asfalt (gelukkig al half op de vluchtstrook). Maar ja...er zijn daar wegwerkzaamheden dus ik zag ook niet echt een kans om die bestuurder te attenderen op de verloren kat. Hij kon daar toch niet stoppen en ken het gebaar voor 'je bent een kat kwijt' niet...
And it goes BRAAAAAPP!
Zo zeg, gefeliciteerd.Saffie_time schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:04:
Gisteren mijn bijzondere verrichtingen behaald (eerste keer).![]()
En succes met je AVD!
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Dat had ie zeker. Hij had inderdaad een wtf uitdrukking op zijn bekkie nadat ie met een koprol tot stilstand was gekomen.ROFLASTC schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:57:
[...]
poezel zal wel een WTF?! momentje hebben gehad. Heb je het beest opgepikt?
Maar wat moet ik met een haarbal op de motor? Een kat komt wel terecht. Als ie maar de weg niet probeert over te steken.
Feli!Saffie_time schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:04:
Gisteren mijn bijzondere verrichtingen behaald (eerste keer).![]()
Ben je mooi op tijd klaar voor de Got Motorrit
Ducati: making mechanics out of riders since 1946
Lukt prima hoor, einde rechte stuk van zandvoort rijd je 250 (?) en ga je gewoon rechtop zittenc0ne schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 13:57:
Airbrake ftw...
No signature required.
Gisteren op de snelweg de 200 aangetikt. Er was zoveel tegenwind dat de motor niet veel harder wilde en echt stabiel reed het niet, bij een flinke windvlaag zat je zo een meter opzij.
De motor moet veel harder kunnen. De 235 heb ik al op de teller zien staan (met spijkerbroek en veel te grote jas aan
) en toen kon het nog harder maar vond ik het wel genoeg. Snelheid went wel, het WOW effect bij vol-gas is nu wel verdwenen. Het WOW effect bij rommel in de bocht en een kont die ineens uit breekt is er nog wel. Tot 2 keer toe in een bocht met ~60km/u, ik kon de motor gelukkig nog net houden. De voorrem heb ik niet veen gebruikt vanwege de rommel, maar meer op de achterrem zitten focussen omdat dat toch iets makkelijker op te vangen is.
De motor moet veel harder kunnen. De 235 heb ik al op de teller zien staan (met spijkerbroek en veel te grote jas aan
[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 05-05-2010 22:40 ]
Klopt :y met 235 lukte me het toenstraks ook. Het grote verschil zit 'm in de jas. De vorige keer had ik een normale winterjas aan en nu een normaal motorjack, dat scheelt al een hoop. Dat gefladder van die jas brengt behoorlijk onbalans mee.M3rcury schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 22:32:
[...]
Lukt prima hoor, einde rechte stuk van zandvoort rijd je 250 (?) en ga je gewoon rechtop zitten
Trouwens, ik heb vanmiddag wat filmpjes over zithouding zitten kijken en dat vanavond in de praktijk geprobeerd, great success! Stukken stabieler en vloeiender door de bocht, de snelheid is er ook flink mee omhoog gegaan.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Dit topic is gesloten.
![]()