Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 181 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
om je voorwiel eruit te halen kan je ook de achterkant opbokken en voor je frame op een kratje bier zetten waar je houtjes oplegt als je uitlaat onder je frame uitkomt.

gelukkig heb ik een middenbok. dus met 2 kratjes pils achterop kon ik me voorvork eruit halen.

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

wimmel_1 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:58:
[...]

Klikje :+

Ding is overigens online te bestellen bij RAM-Mount zélf voor $15,46 maar dan komen er weer allerlei verzendkosten bij.

Zó zat m'n Zümo op m'n oude fiets:

[afbeelding]
Dat ziet er goed uit!

Je zet je dat ding vast?
Ik neem aan door je balhoofd en dan van onderuit vast schroeven/draaien :?

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Vandaag wezen shoppen, veel handschoenen geprobeerd, weinig zaten mij erg lekker (weinig vlees op de botten :+ ), ook qua maat was het best lastig, ik heb lange vingers en grote handen, maar wel heel smal...

Uiteindelijk een paar goeie gevonden, maar ik heb wel een dure smaak zeg. :+
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4bd86008841e6/4bd8600883a1b-P1040256_%28Small%29.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads2/4bd860d1dd2a1/4bd860d1dceba-P1040260_%28Small%29.JPG
Alpinestar SP-3 in de kleur zwart, maat L.

Ook wat pakken alvast geprobeerd, en de goedkopere zijn voor mij echt bout qua pasvorm. Ik heb heel lang en erg smal, bv broek maat 32-38, en dat is met motorpakken niet echt een ideale maat. Of ik moet een vrouwenpak aan. :X

Maar goed, de Arlen Ness Multiplex zat erg goed, de maat die ze daar hadden was niet helemaal ok, maar ze kon wel een maat 98 bestellen die wel goed zou zitten.
Maar wel 850 euro, dusja dat word sparen. :+

Helmen ook wat rondgekeken, maar ik spaar liever even door dat ik een Shoei kan kopen, die zaten iig echt heel goed!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je kan ook een butt-helm van nog geen 100 euro in de uitverkoop halen. Dat heb ik gedaan :)

Voor mijn vakantie komt er een fatsoenlijke helm, en dan degradeer ik de huidige tot meerijders-helm. Scheelt je een duit geld voordat je echt gaat rijden (want dan moet je toch al zoveel kopen), je hebt meteen een leuk helmpje om eens aan je motor te hangen of uit te lenen, en je geeft pas echt veel geld aan een helm uit wanneer je goed weet wat belangrijk is (je hebt immers al behoorlijk wat uren/kilometers met die ander gereden).

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel een tip om over na te denken, ik heb idd naar HJC helmen gekeken, dat is een van de betere van de 'goedkopere' helmen, en voor de rijlessen is dat opzich wel genoeg, kan ik altijd nog doorkijken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• RZor
  • Laatst online: 11-03-2021

RZor

Sorry!

Ikke blij! Het roestbeestje doet t weer! T probleem was dat ik em wel aankreeg maar dat ie alleen vol gas wou... Nu heb ik alles eraf gehad vanavond, en bleek dat niet mijn gaskabel kapot was maar de veren die het gas weer terug dicht moeten duwen de winter buiten niet zo leuk hebben gevonden.
Netjes schoongemaakt, alles weer aangesloten en hij deed t weer!!! Ikke blij :) Nu alleen nog ff alle vloeistoffen vervangen, dat mag ook wel na de winter.

Heb vandaag ook mijn Mechanix knutselhandschoenen op kunnen halen, dat werkt echt fijn! Wel de grip en het gevoel voor zelfs een schroefje losdraaien zonder dat je handen zwart zijn daarna :>

Gruwelijk gejatte Icoon!

• DECOY88
(overleden)
je kan het beste beginnen met goedkope helemen:| ben begonnen met een nolan die na een korte tijd te ruim werd en even later een shuberth die weer net te krap op me voorhoofd zat. daarna een hjc gehaald en ook al is het kutte met opzetten met me bril ( die moet eerst weer af en daarna weer op) rijd die toch het prettigste. heb intussen me 2e is-16 |:( binnen een jaar was dat. :X ) gelukkig vandaag weer meer dan 5000 km na de crash van me vakantie. :*) op naar de erg veel.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Toen ik mijn eerste motor kocht heb ik daarbij ook een HJC helm gekocht. Dat was zo'n 2 jaar terug. Op zich is HJC best goed qua prijs/kwaliteit. Alleen nu na 2 jaar zit ie bij mij niet meer goed. Toen ik em kocht zat ie lekker strak maar nu is ie eigenlijk te los.

De voornaamste reden echter dat ik de HJC vervang is de windruis. Zelfs met oordopjes in is de windruis bij 100km/u en hoger erg hard. Ik heb nu een Shoei XR-1100 besteld en verwacht die snel binnen te hebben. Die helm schijnt qua windruis ook behoorlijk goed te zijn.

Als je net begint met motorrijden kan je prima een HJC kopen voor iets van 100 tot 200 euro. Ik had 2 jaar terug ook wel gelijk een Shoei kunnen kopen, maar vind het niet eens erg dat ik dat niet gedaan heb.

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Ik merk het verschil dus echt wel tussen een Airoh helm en een (goedkopere) HJC helm welke ik eerst had.

Vooral de afwerking en de afwerking van Airoh klopt IMO beter dan de HJC variant welke ik had (ben het typenummer vergeten).

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Matis schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:55:
Ik merk het verschil dus echt wel tussen een Airoh helm en een (goedkopere) HJC helm welke ik eerst had.

Vooral de afwerking en de afwerking van Airoh klopt IMO beter dan de HJC variant welke ik had (ben het typenummer vergeten).
Hoe is het verschil qua windruis?

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06:50
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclegear.com/images/StreetHelmets/scpn_exo900trnsfr_3n1_hlmt_hypsil_LG.jpg

Wel in het matzwart, maar dat is mijn helm :)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-01 10:30

M14

PilatuS schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:52:
Toen ik mijn eerste motor kocht heb ik daarbij ook een HJC helm gekocht. Dat was zo'n 2 jaar terug. Op zich is HJC best goed qua prijs/kwaliteit. Alleen nu na 2 jaar zit ie bij mij niet meer goed. Toen ik em kocht zat ie lekker strak maar nu is ie eigenlijk te los.

De voornaamste reden echter dat ik de HJC vervang is de windruis. Zelfs met oordopjes in is de windruis bij 100km/u en hoger erg hard. Ik heb nu een Shoei XR-1100 besteld en verwacht die snel binnen te hebben. Die helm schijnt qua windruis ook behoorlijk goed te zijn.

Als je net begint met motorrijden kan je prima een HJC kopen voor iets van 100 tot 200 euro. Ik had 2 jaar terug ook wel gelijk een Shoei kunnen kopen, maar vind het niet eens erg dat ik dat niet gedaan heb.
Ik heb dus zo'n HJC, zat goed strak bij het kopen. Ben toevallig vandaag terug gegaan voor andere wangkussens. En idd veel windgeruis ....

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-01 09:39
* Wormaap heeft meteen een Schuberth R1 gekocht.
Die zit goed en is lekker stil. Ik ben in ieder geval blij dat ik het extra geld heb uitgegeven.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

TheNameless schreef op woensdag 28 april 2010 @ 19:03:
[...]

Dat ziet er goed uit!

Je zet je dat ding vast?
Ik neem aan door je balhoofd en dan van onderuit vast schroeven/draaien :?
Nope ....
  1. Je drukt dat taps toe lopende stuk rubber in het gat van je kroonplaat en markeert tot hoever 'ie er in past.
  2. Je snijd de rest er vanaf nadat je dat rubber er weer uit gehaald hebt.
  3. Je monteert het hele ding in elkaar in de juiste volgorde
  4. Je drukt 't hele spul terug in het gat van je kroonplaat
  5. Je draait het imbusboutje vanaf de bovenkant handvast
  6. Je draait het héle spul vast totdat je 't niet meer met normaal beleid verder kunt draaien.
Hele procedure neemt iets van 2 minuten in beslag, als je een beetje door "klust". Ding zit daarna écht super goed vast zonder speling of wat dan ook :Y

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-04-2010 23:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/29/1272492289-70.jpg
Motor

En de rest :P
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/04/29/1272492262-40.jpg

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Oeh; stapeltje tupperware. Ben je niet bang dat dat gaat krassen op die manier? Wat is het plan achter het strippen? Zelf een grote beurt geven en voorjaarsschoonmaak ofzo?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01 20:14

iMars

Full time prutser

Damn wat ben ik pissed off zeg :( Wil ik vanmorgen weer eens een keer de motor naar mijn werk pakken, zie ik dat ze mijn motor geprobeerd hebben te stelen :(

Met als gevolg:
• Rechter voorremschijf kapot (slot eraf gesloopt)
• Dashboard/cockpit half eraf gesloopt
• Koplamp bungelt aan een draadje
• Knipperlichten bungelen aan hun draadje

I AM SO NOT AMUSED :(

Afijn, gelukkig ben ik hiervoor verzekerd... wacht nu op de sleepdienst die mijn motor naar de dealer brengt. Maandag komt er een expert naar kijken en wordt ie gelijk gemaakt...

Damn wat een goed begin van het weekend...

Koop hier mijn P1 reader :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Dammn hee.. Daar kan ik zo furieus van worden! Blijf toch is van andersmans spullen af!

Het is ook een tik van mij om als ik thuiskom precies om de torenflat heen te rijden om te kijken of mijn fiets er nog steeds, ipv achterom te komen. Altijd weer een geruststelling als hij er nog staat.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• teacher
  • Laatst online: 08:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ah crap zeg.... Wat je ook zegt, dat blijft gewoon kut..

Wise enough to play the fool

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

_Apache_ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:11:
Blijf toch is van andersmans spullen af!
Tsja...een beetje lastig om eraf te blijven als je iets wilt stelen... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• RZor

RZor

Sorry!

Gisteravond nog ff geprobeerd te rijden, hij start goed, loopt stationair ook lekker. Alleen is ie nu aan t bokken als ik aan t rijden ben, dus maar naar huis gelopen... Ben bang dat t iets met me cardan is, olie eerst maar eens verversen.

Gruwelijk gejatte Icoon!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

webmail schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:59:
Damn wat ben ik pissed off zeg :( Wil ik vanmorgen weer eens een keer de motor naar mijn werk pakken, zie ik dat ze mijn motor geprobeerd hebben te stelen :(

Met als gevolg:
• Rechter voorremschijf kapot (slot eraf gesloopt)
• Dashboard/cockpit half eraf gesloopt
• Koplamp bungelt aan een draadje
• Knipperlichten bungelen aan hun draadje

I AM SO NOT AMUSED :(

Afijn, gelukkig ben ik hiervoor verzekerd... wacht nu op de sleepdienst die mijn motor naar de dealer brengt. Maandag komt er een expert naar kijken en wordt ie gelijk gemaakt...

Damn wat een goed begin van het weekend...
Damn dude dat is zuur zeg. Gelukkig hebben ze'm niet daadwerkelijk gestolen. Je was net zo bezig met de taartschep ....

* ROFLASTC blij is met een stalling waar z'n brommer achter 2 hekken met camera toezicht staat.

And it goes BRAAAAAPP!

• Gisae
  • Niet online
gwystyl schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:44:
Oeh; stapeltje tupperware. Ben je niet bang dat dat gaat krassen op die manier? Wat is het plan achter het strippen? Zelf een grote beurt geven en voorjaarsschoonmaak ofzo?
Grote beurt idd.
Met zo voorzichtig op elkaar leggen krast het niet.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb een monster gekocht.
En aankomende winter ga ik hem veranderen ;)
Maar eerst lekker deze zomer rijden.

Afbeeldingslocatie: http://img163.imageshack.us/img163/9532/getattachment2wh.jpg

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Nostradamus-modus: Die uitlaten blijven niet lang onbeschadigd.

Gaaf ding :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Tylen

Tylen

Gaan er toch af :P Wil high mounts van Laser ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Dat was ook wel een beetje een schot voor open boeg ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Tylen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:21:
Ik heb een monster gekocht.
En aankomende winter ga ik hem veranderen ;)
Maar eerst lekker deze zomer rijden.

[afbeelding]
highmounts maken het wel af. wat voor jaar/cillinderinhoud is dit?

ben je wel voorzichtig met je rijbewijs O-)

• Tylen

Tylen

Het is een 600cc uit 1996. Gaat niet heel hard, kan niet op het achterwiel (nouja met heeeeel veel moeite) Maar stuurt super lekker. En kan ik eindelijk samen met mijn vriendin rijden, gaat ze niet meer met andere mannen rijden :9 En die houd mij een beetje in toom ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Tylen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:56:
Het is een 600cc uit 1996. Gaat niet heel hard, kan niet op het achterwiel (nouja met heeeeel veel moeite) Maar stuurt super lekker. En kan ik eindelijk samen met mijn vriendin rijden, gaat ze niet meer met andere mannen rijden :9 En die houd mij een beetje in toom ;)
Je weet dat ze hem niet voor niets een Stuc-gaat-ie noemen he :P

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Tylen

Tylen

Matis schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:58:
[...]

Uit voorzorg vervang ik de riemen. En dit is een carburateur blokje. Met natte koppeling. Gewoon betrouwebaar blokje. Als je hem maar goed onderhoud ;) Dus ik gooi er gewoon afgewerkte olie uit mijn racer in :P

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Trouwens, zo'n enkele remschijf, remt dat wel stevig genoeg? (Mede daardoor had ik eigenlijk 't steeds 't oog op een 620)
Matis schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:58:
[...]

Anders dan kantelende zuigers (door foutief gebruik) heb ik er eigenlijk nooit over gelezen. 't Is geen oude vierklepper he ;)

[ Voor 7% gewijzigd door steveman op 29-04-2010 12:05 ]

• frankivo
  • Laatst online: 02-06-2025
Tylen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:56:
wa kos da?

iRacing Profiel

• Tylen

Tylen

steveman schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:05:
Trouwens, zo'n enkele remschijf, remt dat wel stevig genoeg? (Mede daardoor had ik eigenlijk 't steeds 't oog op een 620)

[...]

Anders dan kantelende zuigers (door foutief gebruik) heb ik er eigenlijk nooit over gelezen. 't Is geen oude vierklepper he ;)
Kantelende zuiger is in de horizontale cilinder. Maar deze heeft er geen last van, ik geloof ook meer in het eerste model (uit 1994). Ik heb nog een wp voorpotenset inclusief radialeremklauwen en een velg met spatbord liggen van de R6 ;) Dus ik ga van de winter eens kijken of het past :P Dan het ik weer twee remschijven :)

• Tylen

Tylen

Weinag. Ik had hem voor 2600.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tylen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:20:
[...]

Kantelende zuiger is in de horizontale cilinder. Maar deze heeft er geen last van, ik geloof ook meer in het eerste model (uit 1994). Ik heb nog een wp voorpotenset inclusief radialeremklauwen en een velg met spatbord liggen van de R6 ;) Dus ik ga van de winter eens kijken of het past :P Dan het ik weer twee remschijven :)
Oh sweet, daar krijg je de klinkers wel mee uit de straat :o

• Wormaap
Tylen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:21:
[...]

Weinag. Ik had hem voor 2600.
Dat valt stiekem reuze mee :P

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wormaap schreef op woensdag 28 april 2010 @ 23:09:
* Wormaap heeft meteen een Schuberth R1 gekocht.
Die zit goed en is lekker stil. Ik ben in ieder geval blij dat ik het extra geld heb uitgegeven.
Ik heb ook zo'n botsmuts met extra chincurtain, maar zonder doppen in mijn oren komt daar nog aardig wat windruis naar binnen moet ik zeggen.

• Wormaap
Ken. schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:07:
[...]

Ik heb ook zo'n botsmuts met extra chincurtain, maar zonder doppen in mijn oren komt daar nog aardig wat windruis naar binnen moet ik zeggen.
Met 130 op de snelweg valt het me bij deze reuze mee. Wellicht dat het op de langere termijn wel vervelend wordt, maar tijdens dat stukje dat ik in mijn rijlessen doe heb ik er geen last van.

• M14

M14

Wacht maar totdat je een half uur of langer boven de 140 @ de snelweg rijd, dan ben je dat zo beu ;).

Overigens betrap ik mezelf dat ik steeds harder aan het rijden ben. Vaak kijk ik ineens op de teller en blijkt dat ik 170 - 180 rij :+ ... kwalijke zaak :P

• PilatuS
  • Niet online
Overigens betrap ik mezelf dat ik steeds harder aan het rijden ben. Vaak kijk ik ineens op de teller en blijkt dat ik 170 - 180 rij :+ ... kwalijke zaak :P
Ligt ook vast wel aan de motor. Ik rij met de SV ook veel vaker op hoge snelheden dan met mijn oude motor. Het gaat ook zo enorm simpel en snel met dat ding :P

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 19:02
Ken. schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:07:
[...]

Maar wel een stuk stiller dan zo'n hjc oid, ik kan me het wow moment wel herinneren tenminste toen ik de eerste keer ging rijden met mijn C3(is dan geen R1, mgoed..)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-01 09:57

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Eddos schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:31:
[...]

Maar wel een stuk stiller dan zo'n hjc oid, ik kan me het wow moment wel herinneren tenminste toen ik de eerste keer ging rijden met mijn C3(is dan geen R1, mgoed..)
Dat zéker inderdaad.
Ik reed eerst rond met mijn oude afgeragde los zittende scooterhelm die ik ooit voor 60 / 80 gulden had gekocht.
Dat ding waaide op de snelweg soms bijna van mijn hoofd af door de rijwind die erin kwam.. :X

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
Zo... goedhart is weer een paar meier rijker.... :+

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

KaWaReZ schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:50:
Zo... goedhart is weer een paar meier rijker.... :+
Levert goedhart ook iets in ruil daarvoor? ;)

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Zo vandaag mijn eerste motor aangeschaft. Uiteindelijk toch een sportmodel geworden. De yamaha YZF750R uit '94. Wel een leuke motor, maar was echt behoorlijk wennen. Ik had namelijk nog niks anders gereden als de cb500 die ze bij de rijschool hadden.

Ook het verzekeren ging nog niet zo simpel. Ik had de ZLM gebeld en alle gegevens gegeven. Vervolgens vertrokken en halverwege even gestopt om wat te eten. Toen keek ik op mijn telefoon zag ik dat de ZLM had gebeld. Vervolgens bel ik terug en vertellen ze me dat de motor niet verzekerd kan worden omdat hij te zwaar is qua vermogen. Had ik de eerste 60km er alweer onverzekerd opzitten 8)7

Tweede probleem was toch wel dat ik vervolgens op een parkeerplaats stond zonder nummers van andere verzekeraars. Even mijn zus gebeld die de nummers opzocht en even rondgebeld. KNMW wilde niet wa+ verzekeren omdat hij te oud was. Interpolis wilde niet verzekeren vanwege dezelfde reden als de ZLM. Uiteindelijk terecht gekomen bij Unive. Deze wilde de motor gelukkig wel verzeker. Dus 45 minuten later toch de reis maar afgemaakt.

Ondertussen heb ik de eerste dijkjes gereden en vind ik het toch wel heerlijk rijden. Rustig 50 gaat ook al lekker. Beetje de bochtjes proberen te maken, maar het gaat nog niet zo vloeiend. Ben nogal benauwd om te gaan glijden over steentjes. Dus al een paar hele waardeloze bochten gehad :9. Hopelijk went dat wel weer straks. Zondag even met een vriend ernaar gaan kijken die er wel wat meer verstand van heeft en de eerste dingen gaan sleutelen }:O

En natuurlijk geen post zonder plaatje >:)

Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/433/e3630e88a5.jpg

Zelf nog geen leuke plaatjes geschoten.

Heeft geen signature.

• PilatuS
  • Niet online
Eddos schreef op donderdag 29 april 2010 @ 17:31:
[...]

De C3 is ook zo'n beetje de stilste helm die er is. Volgens mij is er zelfs geen helm die stiller is dan die. Stiller dan de R1 zou ie sowieso moeten zijn.

Ik heb nog gekeken naar de C3 en gepast. Ding past alleen niet echt bij mijn hoofd. Vooral net boven de ogen zat ie bij mij niet echt lekker. Uiteindelijk is het dus de Shoei XR-1100 geworden. Maar dat 'wow' wat jij zegt dat moet wel kloppen bij die helm, 84dB bij 100km/u.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2010 20:38 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

PilatuS schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:36:
[...]

De C3 is ook zo'n beetje de stilste helm die er is. Volgens mij is er zelfs geen helm die stiller is dan die. Stiller dan de R1 zou ie sowieso moeten zijn.

Ik heb nog gekeken naar de C3 en gepast. Ding past alleen niet echt bij mijn hoofd. Vooral net boven de ogen zat ie bij mij niet echt lekker. Uiteindelijk is het dus de Shoei XR-1100 geworden. Maar dat 'wow' wat jij zegt dat moet wel kloppen bij die helm, 84dB bij 100km/u.
Ze noemen zelf de R1 het stilst... ;)

Hoewel ik mooi oordoppen in doe als ik harder dan 80 van plan ben te rijden.

• PilatuS
  • Niet online
steveman schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:44:
[...]

Had even op de site gekeken. Zag bij de C3 staan hoe stil ie was en bij de R1 stond er niets over. Dacht daarom dat de C3 wel stiller zou zijn.

Als ik harder dan 80 ga rijden doe ik ook oordoppen in. Met die HJC is het alleen zo dat oordoppen nog niet genoeg zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 29-04-2010 21:41 ]

• B-Bandit
  • Laatst online: 17-01 21:26
dommerick schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:33:
Zo vandaag mijn eerste motor aangeschaft. Uiteindelijk toch een sportmodel geworden. De yamaha YZF750R uit '94. Wel een leuke motor, maar was echt behoorlijk wennen. Ik had namelijk nog niks anders gereden als de cb500 die ze bij de rijschool hadden.

Ook het verzekeren ging nog niet zo simpel. Ik had de ZLM gebeld en alle gegevens gegeven. Vervolgens vertrokken en halverwege even gestopt om wat te eten. Toen keek ik op mijn telefoon zag ik dat de ZLM had gebeld. Vervolgens bel ik terug en vertellen ze me dat de motor niet verzekerd kan worden omdat hij te zwaar is qua vermogen. Had ik de eerste 60km er alweer onverzekerd opzitten 8)7

Tweede probleem was toch wel dat ik vervolgens op een parkeerplaats stond zonder nummers van andere verzekeraars. Even mijn zus gebeld die de nummers opzocht en even rondgebeld. KNMW wilde niet wa+ verzekeren omdat hij te oud was. Interpolis wilde niet verzekeren vanwege dezelfde reden als de ZLM. Uiteindelijk terecht gekomen bij Unive. Deze wilde de motor gelukkig wel verzeker. Dus 45 minuten later toch de reis maar afgemaakt.

Ondertussen heb ik de eerste dijkjes gereden en vind ik het toch wel heerlijk rijden. Rustig 50 gaat ook al lekker. Beetje de bochtjes proberen te maken, maar het gaat nog niet zo vloeiend. Ben nogal benauwd om te gaan glijden over steentjes. Dus al een paar hele waardeloze bochten gehad :9. Hopelijk went dat wel weer straks. Zondag even met een vriend ernaar gaan kijken die er wel wat meer verstand van heeft en de eerste dingen gaan sleutelen }:O

[afbeelding]

Mooi ding! Via MF toch? Ik zat er zelf ook op te azen...helaas pas sinds afgelopen maandag examen gehaald en volgende week vrijdag pasje in handen. Veel plezier ervan iig :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Wormaap

[afbeelding]

Toffe fiets! Hou wel je olie in de gaten, de YZF750 staat nogal bekend om z'n oliezuipgedrag. Er zijn zelfs gevallen die af fabriek elke paar honderd KM 'n litertje nodig hebben 8)7

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Vervolgens bel ik terug en vertellen ze me dat de motor niet verzekerd kan worden omdat hij te zwaar is qua vermogen.
Wat raar...ben je te jong ofzo? Mag je net pas onbeperkt rijden?

Wel een mooie bike! Daar ga je veel pret mee hebben. Maar vanwaar WA+? Ik heb mijn '97er RT alleen WA verzekerd. Voor de verzekering is dat ding geen reet meer waard, dus als ie nu ontploft denk ik dat ik €1000 krijg als ik geluk heb. Houd daar rekening mee. Restwaarde is iets anders dan dat jij ervoor betaalt hebt...

Overigens net bijna van de brommerd af geblazen. Ik kwam uit Den Bosch en moest terug naar huus...zo erg heb ik het nog nooit gehad. Hele harde windstoten. Ik kijk net op het weerbericht en zie dat er windstoten tot 71kmh waren...het was idd niet erg fijn. Wel vaker wind gehad, maar dat was een meer constante wind.

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 29-04-2010 23:53 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

moooioooi :P

geen originele kleurstelling, das jammer. yzf 750 is in mooie kleuren gemaakt. Hopelijk valt het olieverbruik mee, anders gewoon goed bijhouden. voor de rest zijn ze best bullit-proof

• KaWaReZ
steveman schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:00:
[...]

Levert goedhart ook iets in ruil daarvoor? ;)
laarsjes voor mij en t vrouwtje

• Stoffel
  • Laatst online: 17-01 17:46

Stoffel

Engineering the impossible

Wormaap schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:32:
[...]

Toffe fiets! Hou wel je olie in de gaten, de YZF750 staat nogal bekend om z'n oliezuipgedrag. Er zijn zelfs gevallen die af fabriek elke paar honderd KM 'n litertje nodig hebben 8)7
Zoals wel meer oudere Yamaha's, heb voor de R1 wel eens gelezen dat Yamaha zelf tot 1 liter per 1000km binnen de toleranties vindt. Die van mij verbuikt ook wel wat, denk dat ik op ongeveer een liter per 5000km zit, dus het valt nog wel mee. Vond het eerst ook maar freaky, maar ik heb van zoveel mensen gehoord dat het normaal is dat ik hem maar gewoon bijvul af en toe.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

charrel

Cortisol4life..

Volgens mij hanteren meer merken die regel, bij bmw vinden ze 1 liter per 1000km ook gewoon nog normaal. Dure hobby dan ;)

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

steveman schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:44:
[...]

Ik dacht juist dat de S1 het stilste was en dat de R1 was uitgebracht als goedkoper (en vooral dan minder stil, niet minder veilig) exemplaar. Zou eigenlijk eens moeten checken, want ik spreek nog over de periode dat de C3 nog maar net uit was. Maken ze de S1 nog wel?

Volvo Classic Club Belgium

• PilatuS
  • Niet online
Youk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:30:
[...]

Ik dacht juist dat de S1 het stilste was en dat de R1 was uitgebracht als goedkoper (en vooral dan minder stil, niet minder veilig) exemplaar. Zou eigenlijk eens moeten checken, want ik spreek nog over de periode dat de C3 nog maar net uit was. Maken ze de S1 nog wel?
De S1 is nu vervangen door de S1-Pro. Die S1-pro is net 1dB minder stil dan de C3. De S1-Pro is 85dB bij 100km/u en de C3 84dB.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Dat is duidelijk, tnx :)

Heb zelf dagelijks een C2 op mijn hoofd en ben daar heel tevreden over. Het enige wat ik een beetje als minpunt heb is het zonnevizier, dat is nogal slapjes. Zeker nu het beter weer is blijft mijn gewoon vizier meer open staan bij snelheden onder de 100 km/u ongeveer. En dat zonnevizier is dan wel enorm aan het "wapperen". Dat had ik niet op mijn vorige Airoh SV55, dat zonnevizier was steviger. Is dit misschien anders/beter bij een C3?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Youk schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:11:
Dat is duidelijk, tnx :)

Heb zelf dagelijks een C2 op mijn hoofd en ben daar heel tevreden over. Het enige wat ik een beetje als minpunt heb is het zonnevizier, dat is nogal slapjes. Zeker nu het beter weer is blijft mijn gewoon vizier meer open staan bij snelheden onder de 100 km/u ongeveer. En dat zonnevizier is dan wel enorm aan het "wapperen". Dat had ik niet op mijn vorige Airoh SV55, dat zonnevizier was steviger. Is dit misschien anders/beter bij een C3?
Het zonnevizier is natuurlijk geen buitenvizier. Persoonlijk rij ik altijd met het vizier op een kier, want een wesp in mijn helm kan ik niet zo waarderen. Geen idee of het bij de C3 steviger is, maar volgens mij is het gewoon dezelfde constructie.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Ik krijg trouwens nog wel eens vliegjes in m'n helm... echt irritant, dan loopt er weer wat over je hoofd 8)7

Toch maar een kijken naar zo'n ding die de helm afsluit onder je kin.

Ik googlede trouwens op "schuberth quietest helmet" en kwam toen de R1 tegen, vandaar

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-01 14:59

TiMMieJ

PSN: Orixez

Tsja ze zullen wel stil zijn maar dan doe ik wel doppen in en neem ik een mooie helm ;)

Houd het dan ook even lekker bij mijn Shark en ga hierna kijken voor een Marushin. De laatste vooral omdat deze erg licht zijn (1100 gr) en dat is op een naked toch wel erg lekker.

• DECOY88
(overleden)
@steveman ook als jeje kin afsluit komen ze via je vizier in je oor terecht. dat was dus 2x stoppen in Macedonië om die beesten vrij te laten.

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Met een dicht vizier en zo'n kinding?

Knudde ongedierte! -O-

• KaWaReZ
langs je zonnebril in het "oorgat" :+

• SlinkingAnt
  • Niet online
Zijn er hier nog mensen die vandaag getourd hebben?

Vanmorgen om 08:00 verzamelt bij de rijschool in Rijswijk voor een rit met ex-leerlingen van m'n instructeur. Als je dan bij Rijswijk de A4 opdraait richting Yerseke waar de route zou beginnen, en je op de A13 bij Delft-Noord het idee krijgt van: "Goh, volgens mij is mijn jas niet waterdicht", dan weet je dat het een lange/koude rit wordt :X

Uiteindelijk wat opgewarmd, jas gedroogd met de handdroger in de toiletten en gewacht totdat de ergste regen over was. Daarna over de kleinste zeeuwse polderweggetjes gestuurd, waarvan je je afvraagt of het uberhaupt wel een fietspad zou kunnen zijn, en hoeverder de dag vorderde, hoe noordelijker we kwamen, hoe beter het weer werd.

De tocht heerlijk afgesloten met een BBQ en een biertje in de zon, alvorens met de laatste avondzon moe, maar toch genoten, naar huis te rijden om een heerlijke warme douche te pakken :).

Mental note to self: kleding beter afstemmen op de te verwachte weersomstandigheden O-)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

SlinkingAnt schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:50:

Mental note to self: kleding beter afstemmen op de te verwachte weersomstandigheden O-)
Wetsuit en body armor :)

Hoe noem je die ringetjes die zo'n stervorm in het midden hebben waardoor je ze op dingen kan schuiven en daar uit zichzelf blijven zitten omdat ze dan klemmen.

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

SlinkingAnt schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:50:
Tsjaa...je kunt meer investeren in een goede Gore-Tex jas/broek, maar dat kost een aardige duit. Ik heb gewoon een hele fijne regenoverall. Een 1delige. Niet ademend, maar wel waterdicht. Zorg alleen voor goede waterdichte handschoenen en een goede helmmuts met waterdichte onderkant die je dan over je jas doet. Daar overheen de regenoverall, dan blijf je gegarandeerd droog. Kleed je daaronder niet tè warm aan, want een regenoverall houdt ook veel wind en dus kou tegen. Je wilt er niet onder gaan zweten.

Goede kleding is belangrijk; vooral als je op vakantie gaat. Als het niet comfortabel zit, lekt of te warm is, is je reis een hel. Bovendien is het gevaarlijk, want je concentratie en conditie gaat eronder lijden.

Nog even een plug voor de regenoverall die ik zelf heb. Ik ben er enthousiast over omdat ik er 2 volle dagen mee in de stromende regen heb gereden en ik ben alleen bij mijn polsen en hals nat geworden. Bij de polsen omdat de handschoenen niet waterdicht waren (fixed, goretex exemplaren gekocht) en mijn halswarmertje was wel lekker warm, maar van fleece, dus niet waterdicht. Nu heb ik eentje met windstopper/waterdicht spul. Ik zou dus nu zeg maar het kanaal in moeten kunnen rijden.
Het is een (hoe kan het ook anders :+ ) BMW ProRain 2:
Afbeeldingslocatie: http://bit.ly/adaHFY
Handige features:
*rubber laagje op het zitvlak zodat je niet over je natte zadel glijdt
*extra kraagje voor je handschoenen
*schuine rits over de voorkant met giga-flap van binnen zodat er geen water binnen komt
*hittebestendig spul op de binnenkant van de benen, zodat je 'm niet smelt tegen je blok

Wat ik wel weer vreemd vind is dat er over de mouwen en benen een reflecterende streep loopt, maar niet over de voor- en achterkant. Maar goed...verder een fijn ding. Ik heb 'm voor €95 van eBay af gehaald, maar bij de BMW dealer zag ik 'm voor het dubbele liggen. Inmiddels is er een ProRain 3 die helemaal fel geel is. Op zich handy voor in de regen, want dan heb je toch al slecht zicht.

Ik ben er blij mee, en ik kon aan mijn reisgenoten zien dat het géén weggegooid geld was. Zij vonden €95 wel veel voor een regenoverall, maar ik was niet tot op het bot nat... ;)

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01 19:02
PilatuS schreef op donderdag 29 april 2010 @ 20:36:
[...]

Wat ik zelf wel vervelend vind; ik heb de C3 destijds gekocht omdat de HJC's van de rijschool nogal op mijn voorhoofd drukten, waardoor ik daar last van kreeg naarmate de rijles vorderde, en op een gegeven moment al na een kwartier. Met de C3 had ik hier geen last van tijdens het lopen en dragen in de winkel, maar omdat ik nog aan het lessen was kon ik er niet even een rondje mee rijden bij de motorzaak.
Nu kom ik er achter dat ik er ook last van heb met de C3, na een dik uur rijden. Wel vervelend, mss eens kijken of ik andere kussens ofzo kan bestellen voor de helm. Tis verder namelijk wel een fijne en mooie helm.

• DSK
  • Laatst online: 10:53

DSK

boeiend...

Iemand die me kan zeggen of het missen van dit stukje (voor het stellen van de ketting dacht ik) een probleem kan opleveren? Vandaag is hier alles gesloten maar ik zou graag een toertje maken.

Bij het naar huis rijden van mijn werk deze week kwam ik erachter dat dit onderdeel verdwenen was :( Heb dan nog een stuk naar huis kunnen rijden zonder problemen. Zou het toch graag wat zekerder weten :)

Zo ziet het er aan de linkerkant uit:
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/moto_probleem1.jpg

Zo zou het er moeten uitzien (rechterkant):
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/moto_probleem2.jpg

Trouwens geen enkel idee hou dit is kunnen gebeuren. Het ziet er ook naar uit dat er wat schade is en de "draadstang" zit helemaal scheef.

Blog (Linux-related)

• teacher
  • Laatst online: 08:49

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou niet gaan rijden op deze manier.

Maar, heb je misschien een dikke carrosseriering en een moertje? Dan maak je je eigen nood-kettingspanner for the time being.

Wise enough to play the fool

• RZor

RZor

Sorry!

Rijden is inderdaad niet heel slim, mocht er wat gebeuren kan je ketting van je tandwiel afslaan en vast lopen. Heb je er wel gratis vliegles bij :)

Gruwelijk gejatte Icoon!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Niet mee gaan rijden en ik vind jouw ketting verdacht schoon bijdeweg. Krijgt 'ie wel voldoende vet?

And it goes BRAAAAAPP!

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

Zo ik heb even mijn navigatie voor elkaar gemaakt (klikbaar):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/PICT0090_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/PICT0091_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/PICT0092_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~alkemad0/PICT0094_small.jpg

Bedank nog voor de suggestie wimmel_1!

• DSK

DSK

boeiend...

ROFLASTC schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:59:
[...]

Niet mee gaan rijden en ik vind jouw ketting verdacht schoon bijdeweg. Krijgt 'ie wel voldoende vet?
Had ik toevallig vorig weekend in orde gezet (lees: al het oud vet verwijderd en nieuw vet/olie opgedaan). Motor had ook een goeie beurt gehad en was volledig proper maar natuurlijk moet het de eerste keer dat ik wil rijden weer gaan regenen :)

Zal maandag/dinsdag naar de dealer proberen te gaan, zo'n stukje te bestellen

Blog (Linux-related)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 21:55
Vorige week al wat gepost met vragen over wat voor broek te halen met temperaturen boven de 20+ (en een K100RT met flink wat windbescherming en een 1000cc die tegen je schenen loopt te blazen :P)

Vandaag langs de leertent geweest en daar werd mij verteld dat het koelst in principe een broek van spijkerstof zou zijn, versterkt door (of verwoven met) Kevlar. In ieder geval zou dat beter ademend zijn dan b.v. een Rev'it zomerbroek van textiel en zelfs slijtvaster zijn dan de cordura.

Het ging om deze http://www.bering.fr/inde...t=fiche-produit&idp=23507 & http://www.binano.fr/viewtopic.php?f=1&t=40770

Toch geeft een spijkerbroek mij het gevoel dat het minder veilig aandoet, maar wanneer ik het advies moet volgen valt dat dus wel mee. Wat voor ervaring hebben jullie met Kevlar versterkte motorbroeken? Het lijkt me opzich wel lekker luchtig rijden tijdens een lange vakantietrit, hoewel het natuurlijk niet de veiligheid van een leren broek met zich meebrengt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DSK schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:48:
[...]

Had ik toevallig vorig weekend in orde gezet
ah,gelukkig. Bekijk wel goed wat er loos was waardoor het stuk eraf viel. Is er nog wat kapot in dat deel v/d achterbrug?

And it goes BRAAAAAPP!

• Youk

Youk

Volvo For Life

Mijn eerste gedachte zou zijn dat het borgmoertje niet vast genoeg stond, en dan gaan die natuurlijk lostrillen. Op mijn diversion was het een soortgelijk systeem.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 09:36

ZiegoM

Yammie R1

TheNameless schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:30:
Zo ik heb even mijn navigatie voor elkaar gemaakt (klikbaar):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedank nog voor de suggestie wimmel_1!
Woej nice man!

Wat heb je hier precies voor gebruikt?
Waarschijnlijk RAMmount spul, maar welke onderdelen en waarvandaan als ik vragen mag?

\_Specs_/

• TheNameless

TheNameless

Jazzballet is vet!

ZiegoM schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:55:
[...]

Woej nice man!

Wat heb je hier precies voor gebruikt?
Waarschijnlijk RAMmount spul, maar welke onderdelen en waarvandaan als ik vragen mag?
Is inderdaad RAM mount spul.

Ik heb de houder bij Pixmania.nl besteld, was een combi deal samen met de Garmin.
De klem + kroonplaathouder heb ik bij www.gps.nl vandaan.

De kroon plaat houder is de RAM-B-342-U:
http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_eindstukken

De knijper is een standaard lengte (niet die van plastic bestellen).
http://snelbalie.gps.nl/shop/acc/ram_tussenstukken

• 4x2
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

DSK schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 13:48:
[...]
Zal maandag/dinsdag naar de dealer proberen te gaan, zo'n stukje te bestellen
Schrik niet als zo'n ding 20+ euro kost :P
Je hoort die 2 moeren trouwens strak tegen elkaar te draaien (controleer het rechts dus ook even), anders lopen ze los en valt dat ding dr af, je bent echt niet de eerste die dit overkomt ;)

Dr mee rijden is niet zo'n probleem opzich, dat wiel blijft echt wel op zn plek zitten, alleen de ketting kun je niet meer spannen.

leeg

• DSK

DSK

boeiend...

4x2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:49:
[...]

Schrik niet als zo'n ding 20+ euro kost :P
Je hoort die 2 moeren trouwens strak tegen elkaar te draaien (controleer het rechts dus ook even), anders lopen ze los en valt dat ding dr af, je bent echt niet de eerste die dit overkomt ;)

Dr mee rijden is niet zo'n probleem opzich, dat wiel blijft echt wel op zn plek zitten, alleen de ketting kun je niet meer spannen.
Ketting heeft nu nie teveel speling naar mijn mening, dus naar de dealer rijden zal wel nog lukken waarschijnlijk. Iemand trouwens een idee hoe zoiets noemt? Zou misschien eens kijken om dit online te bestellen.
In ieder geval bedankt voor de info :)

Blog (Linux-related)

• 4x2
  • Laatst online: 17-01 20:47

4x2

lộn xộn quá

Wat voor motor is het eigenlijk ?

leeg

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

oboyoboyoboyoboy.

Het tupperware is terug van de spuiter en omdat hij het net -te- donker maakte kreeg ik het gratis mee. Het ziet er wel goed uit verder. Nou eens zien of de kap nog over de lampen past.

oboyoboyoboyoboy

And it goes BRAAAAAPP!

• dion_b
  • Laatst online: 12:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pff, beetje passende laarzen vinden was ook niet makkelijk...

Vandaag zeker drie kwartier beziggeweest vrijwel alles wat ze bij MotoZoom hadden liggen uit te proberen. De ene was bij de tenen te krap, de volgende kon ik m'n hiel niet in kwijt. Weer een andere zat links subliem, maar rechts vreselijk. Zal wel aan m'n voeten liggen ofzo, maar het viel echt tegen. Uiteindelijk uitgekomen bij een paar Probiker Cruiser Nappa gevallen. Ben niet helemaal tevreden met de rits (veel te klein pielding), maar ze zitten daadwerkelijk links en rechts, voor en achter goed, en dat is al heel wat :P

Schijnt ook waterdicht te zijn, maar ivm weer die in positieve zin omsloeg voor de les van vanmiddag heb ik dat niet hoeven testen ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DSK

DSK

boeiend...

4x2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:39:
Wat voor motor is het eigenlijk ?
Yamaha FZ6 '07 (als je het op de mijne had)

Blog (Linux-related)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 00:48

martjah

Appel

Mijn fazer rijdt ook eindelijk weer (na 3 weken uit elkaar gelegen te hebben),
nieuwe uitlaatbouten erin (oude uitgeboord ivm alles afgebroken)
nieuw koelvloeistof
nieuwe olie
nieuwe distributieketting
nieuwe knipperlichten
Uitlaat geschuurd + gespoten

Nu de nieuwe ketting in het blok zit, klinkt en loopt het allemaal als nieuw (terwijl er zo'n 65000km op de teller staat), maar dat zou je echt niet zeggen.

Heb voor straf al die tijd op een ZR7 (omgebouwde) en een andere Fazer moeten rijden. Vandaag heb ik de TMD900 van mijn broertje een keer meegenomen (200km over de snelweg boooorringggg) om naar antwerpen op een neer te rijden. Gekeken voor een Kawasaki Z750 uit 2006 met gratis valschade en 9000km op de teller voor een gunstige prijs ;). Stuk gereden en hij was meteen verkocht. Ik vind die dingen geweldig rijden.

hij staat nu braaf thuis en over een tijdje laten keuren etc. Mijn Fazer wordt door verkocht aan mijn vriendin.
Enige nadeel is dat mijn leren pak blauw/zwart is en de nieuwe motor is knal oranje :P

Ik moet wel zeggen dat ik bubbelruitjes helemaal niks aan vind (after market verhoogde ruitjes). Zowel op de fazer van mijn moeder als de TDM 900, staat de wind vol op mijn helm en dat zorgt voor een hoop extra herrie. Heb een Bayard 2 maar die zijn sowieso al lawaaierig

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

whoop there it is

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4059/4569711218_5d27ccab3f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4071/4569080921_75ef9dfee6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i212.photobucket.com/albums/cc16/sfeakes/KTM/950%20Rally/69_Fabrizio_Meoni_Team_Gauloises_10.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! Je bent er al meteen mee het zand in geweest! :+
Mooie bak, man!

Overigens wel weer jammer dat Fabrizio niet meer onder ons is... :|

[ Voor 15% gewijzigd door mphilipp op 02-05-2010 03:16 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 03:15:
[...]

Zo! Je bent er al meteen mee het zand in geweest! :+
Mooie bak, man!

Overigens wel weer jammer dat Fabrizio niet meer onder ons is... :|
hehe , yup ff rondje sahara gedaan :P

Ik ben voornemens om het ding volgend jaar qua uiterlijk helemaal om te toveren tot de versie waar Fabrizio op reed. De stickers heb ik al en een omgebouwde keienplaat en voorspatbord komen er ook nog bij. Zadel dikker, stuurdemper, extra radiator achter de grille en excel velgen. Plus alleswat ik nu vergeet :P

Ik ben alleen wel bang dat het spoilertje te hoog en te smal is geworden maar dat merken we wel. Ik zet er gewoon weer de zaag in als het moet.

And it goes BRAAAAAPP!

• RZor

RZor

Sorry!

@ROFL: Brute machine, ik vind die uitstraling die je daar gratis bijkrijgt altijd zo vet. En het geluid is nog veel leuker! Plzier ermee!

Is er hier nog iemand met een XJ750/900 van de periode 1985?
Ben opzoek naar de tekeningen van de remmen volgens het werkplaatshandboek, kan die alleen niet echt vinden. Zelfs niet op de minder legale manieren :S

[ Voor 25% gewijzigd door RZor op 02-05-2010 11:09 ]

Gruwelijk gejatte Icoon!

• M14

M14

Zo te horen zit het bij jullie in de familie :P

@ ROFL, Ziet er goed uit :), maar zou het zelf niet snel gaan rijden :P. Vind die kleurcombo van oranje en blauw wel mooi.

[ Voor 26% gewijzigd door M14 op 02-05-2010 11:15 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:58:
[...]
hehe , yup ff rondje sahara gedaan :P
Leuk man! :+
Ik ben voornemens om het ding volgend jaar qua uiterlijk helemaal om te toveren tot de versie waar Fabrizio op reed. De stickers heb ik al en een omgebouwde keienplaat en voorspatbord komen er ook nog bij. Zadel dikker, stuurdemper, extra radiator achter de grille en excel velgen. Plus alleswat ik nu vergeet :P
Ben je niet bang dat het ongeluk brengt?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:21:

Ben je niet bang dat het ongeluk brengt?
Neuh, Als ik het logo van een kerel die, ca 2000 jaar geleden de wereld uitgeholpen is om z'n idealen, om mijn nek kan dragen dan kan ik ook op een motor rijden die er net zo uitziet als die van Meoni.

In beide gevallen gaat er een soort ideaal vanuit en daar doe ik het wel voor.

And it goes BRAAAAAPP!

• dommerick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-12-2025

dommerick

is domm

Shailesh schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:34:
[...]

Mooi ding! Via MF toch? Ik zat er zelf ook op te azen...helaas pas sinds afgelopen maandag examen gehaald en volgende week vrijdag pasje in handen. Veel plezier ervan iig :P
Ik had ook pas op de ochtend dat ik hem op ging halen mijn rijbewijs opgehaald :+ Dus meteen de eerste kilometers terug mogen maken op een vreemde motor.
Wormaap schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:32:
[...]

Klopt ja. De verkoper zei dat het bij deze fiets wel meeviel, maar dat zegt natuurlijk elke verkoper. Dus het is even in de gaten houden. Het balhoofd zal binnenkort ook wel aan vervanging toe zijn. Deze staan er ook om bekend om hard te slijten bij de YZF750.
mphilipp schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:48:
[...]

Wat raar...ben je te jong ofzo? Mag je net pas onbeperkt rijden?

Wel een mooie bike! Daar ga je veel pret mee hebben. Maar vanwaar WA+? Ik heb mijn '97er RT alleen WA verzekerd. Voor de verzekering is dat ding geen reet meer waard, dus als ie nu ontploft denk ik dat ik €1000 krijg als ik geluk heb. Houd daar rekening mee. Restwaarde is iets anders dan dat jij ervoor betaalt hebt...
Ik heb inderdaad pas net mijn rijbewijs. Ben 21 jaar dus mocht meteen onbeperkt. Echter qua vermogen was hij te zwaar volgens de ZLM. Hun voorwaarden voor het verzekeren van zo'n zware motor is 24 jaar en minstens 5 schadevrije jaren hebben. Dit duurt nog wel even omdat dit mijn eerste eigen verzekering is. Bij interpolis was het hetzelfde. Daar vonden ze hem te zwaar dus gingen ze overleggen of ze het risico wilden lopen. Toen ze vroegen of ik mijn rijbewijs al lang had en welke motors ik zoal had gereden was het al snel duidelijk :+

WA+ heb ik vooral gedaan voor het extra stukje zekerheid dat dat me geeft qua gevoel. Qua kosten scheelde het ook niet zo heel veel. Dus dan heb ik liever een goed gevoel. Dat de motor me inderdaad op restwaarde niet zoveel opleverd is jammer. Maar het zijn dan toch weer een paar extra centen om dan zsm een nieuwe motor aan te kunnen schaffen ;)

Zometeen even een middagje sleutelen aan mijn motor. Moesten nog wel wat dingen aan gedaan worden. Dus ik ga er even met een vriend naar kijken. Voor de rest van elke dag nog wel even gereden tot nu toe. Wat blijft het toch ontzettend gaaf :9

Heeft geen signature.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:00:
[...]
Neuh, Als ik het logo van een kerel die, ca 2000 jaar geleden de wereld uitgeholpen is om z'n idealen, om mijn nek kan dragen dan kan ik ook op een motor rijden die er net zo uitziet als die van Meoni.
Mwaa...dat van Meoni lag ietsje anders zullen we maar zeggen ;)

Het wordt wel een hele toffe bak, ben stiekem jaloers. Maar goed, ik ben ook op jacht naar een leuke offroad voor wènig om eind volgend jaar mee de sahara in te duiken. Die van mij gaat alleen niet zo'n mooie glimmerd worden. (looooow-budget).

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-01 21:55
MailMan schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:11:
Vorige week al wat gepost met vragen over wat voor broek te halen met temperaturen boven de 20+ (en een K100RT met flink wat windbescherming en een 1000cc die tegen je schenen loopt te blazen :P)

Vandaag langs de leertent geweest en daar werd mij verteld dat het koelst in principe een broek van spijkerstof zou zijn, versterkt door (of verwoven met) Kevlar. In ieder geval zou dat beter ademend zijn dan b.v. een Rev'it zomerbroek van textiel en zelfs slijtvaster zijn dan de cordura.

Het ging om deze http://www.bering.fr/inde...t=fiche-produit&idp=23507 & http://www.binano.fr/viewtopic.php?f=1&t=40770

Toch geeft een spijkerbroek mij het gevoel dat het minder veilig aandoet, maar wanneer ik het advies moet volgen valt dat dus wel mee. Wat voor ervaring hebben jullie met Kevlar versterkte motorbroeken? Het lijkt me opzich wel lekker luchtig rijden tijdens een lange vakantietrit, hoewel het natuurlijk niet de veiligheid van een leren broek met zich meebrengt.
Niemand ervaring met Kevlar? Sta op het punt zo'n broekie te kopen dus misschien ben ik degene die het mag geen testen. Had er vanochtend wel wat aan gehad toen ik met een half zachte achterband op m'n plaat ging over een natte tramrails :/

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Niet in combinatie met motorrijden, maar weet wel dat kevlar mega sterk en slijtvast is. In de schaatssport (short tracking vooral) wordt het nu ook gebruik voor handschoenen en sokken/enkelbeschermers. Scheelt een hoop afgesneden vingers en doorgesneden pezen.

Is er op motor-forum niet meer over te vinden?

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Kevlar is toch vooral bestand tegen impact?

Ik hou het mooi bij leer (met je koe in een restaurant eten blijft mooi).

Verwijderd

Ik heb zo'n Kevlar verstevigde broek. Echter enkel rij-ervaring, gelukkig geen valervaring.
Pagina: 1 ... 181 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.