Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 154 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.096 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

nieuw soort helm komt in mei op de markt. Wat 'm speciaal maakt is dat hij je hersenen koelt wanneer je crasht.
http://www.fastcompany.co...mahelm-air-bag-your-brain

ik vind het iig wel een mooi design en voor 430 dollar niet erg duur.

[ Voor 14% gewijzigd door _Erikje_ op 14-01-2010 17:57 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
ff melden dat ik mn 150km ritje vandaag zonder kleerscheuren heb volbracht :+

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik hoor een hoop rare dingen. De C1 was geen succes omdat ie erg duur was (duh! 't is BMW). Ik denk dat als ze 'm 2-3 jaar geleden geïntroduceerd hadden, hij een stuk beter verkocht had. En ze hadden iets aan die prijs moeten doen. Probleem dat die C1 heeft is hetzelfde als de Smart. Nederland is er te klein voor. Aan de andere kant, als je dagelijks door de file moet, is dit een leuk dingetje. Net als al die scooters die in Nederland matig worden verkocht, en in het buitenland veel populairder zijn.
Het grote voordeel van de C1 (wat veel mensen schijnen te missen) is de veiligheidskooi. Er zit niet zomaar een dakje voor de regen op, het is een veiligheidskooi die ook écht werkt. Als je je gordel om hebt, hoef je geen helm op (mits goedgekeurd in het land). Ik heb een verhaal van iemand gelezen die op een auto knalde, en er gewoon zonder enige verwondig vanaf kwam. Dat lukt je met een andere motor niet.
Probleem is ook dat (net als de Smart om dezelfde reden) de topsnelheid begrensd moet zijn. De veiligheidskooi heeft ook zijn limieten. Of beter: de mens die erin zit. Ze kunnen de kooi zo sterk maken dat ie heel blijft bij 200kmh tegen een betonnen muur, maar dan blijft er van je ingewanden zo weinig over...

Conceptueel is het een prima ding. Je moet het alleen niet bekijken als een motorfiets als in een plezierding voor op vakantie en voor toertochten. Het zijn stadsdingen, of voor korte afstanden tussen de file door. Erg veilig, en redelijk beschermd tegen het weer. Check voor de gein hoeveel mensen in Parijs met een scooter met zo'n dekje rijden. Misschien ziet het er niet cool uit, maar je komt wel droog en warm aan op je bestemming zonder file. Waar was het ook alweer om begonnen?

Ik zie in de elektrische variant wel mogelijkheden. Nieuwe tijd, nieuwe kansen. Het is geen gek apparaat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:53
KaWaReZ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:18:
ff melden dat ik mn 150km ritje vandaag zonder kleerscheuren heb volbracht :+
Mooi zo, dan zal ik maar ook even wat melden om mijn post niet geheel nutteloos te maken: vandaag een pinlock erin laten zetten, vanochtend in de mist voelde ik me niet echt prettig meer, vuil langs buiten en langs binnen...

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
_Erikje_ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:53:
nieuw soort helm komt in mei op de markt. Wat 'm speciaal maakt is dat hij je hersenen koelt wanneer je crasht.
http://www.fastcompany.co...mahelm-air-bag-your-brain

ik vind het iig wel een mooi design en voor 430 dollar niet erg duur.
Ahh wel een klote idee dat je hersenen opzwellen bij een klap, lekkere gedachten als je een helm koopt. Maar wel een mooi idee verder :)

ga je nog mee met de motorrit btw?
mphilipp schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:45:
Ik hoor een hoop rare dingen. De C1 was geen succes omdat ie erg duur was (duh! 't is BMW). Ik denk dat als ze 'm 2-3 jaar geleden geïntroduceerd hadden, hij een stuk beter verkocht had. En ze hadden iets aan die prijs moeten doen. Probleem dat die C1 heeft is hetzelfde als de Smart. Nederland is er te klein voor. Aan de andere kant, als je dagelijks door de file moet, is dit een leuk dingetje. Net als al die scooters die in Nederland matig worden verkocht, en in het buitenland veel populairder zijn.
Het grote voordeel van de C1 (wat veel mensen schijnen te missen) is de veiligheidskooi. Er zit niet zomaar een dakje voor de regen op, het is een veiligheidskooi die ook écht werkt. Als je je gordel om hebt, hoef je geen helm op (mits goedgekeurd in het land). Ik heb een verhaal van iemand gelezen die op een auto knalde, en er gewoon zonder enige verwondig vanaf kwam. Dat lukt je met een andere motor niet.
Probleem is ook dat (net als de Smart om dezelfde reden) de topsnelheid begrensd moet zijn. De veiligheidskooi heeft ook zijn limieten. Of beter: de mens die erin zit. Ze kunnen de kooi zo sterk maken dat ie heel blijft bij 200kmh tegen een betonnen muur, maar dan blijft er van je ingewanden zo weinig over...

Conceptueel is het een prima ding. Je moet het alleen niet bekijken als een motorfiets als in een plezierding voor op vakantie en voor toertochten. Het zijn stadsdingen, of voor korte afstanden tussen de file door. Erg veilig, en redelijk beschermd tegen het weer. Check voor de gein hoeveel mensen in Parijs met een scooter met zo'n dekje rijden. Misschien ziet het er niet cool uit, maar je komt wel droog en warm aan op je bestemming zonder file. Waar was het ook alweer om begonnen?

Ik zie in de elektrische variant wel mogelijkheden. Nieuwe tijd, nieuwe kansen. Het is geen gek apparaat.
Daarom was dat ding toch ook 125cc omdat je in veel europese landen daarmee met een autorijbewijs er mee mag rijden. In nederand is het dus alleen leuk als je al een motorrijbewijs hebt.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 19:45:
[...]
Daarom was dat ding toch ook 125cc omdat je in veel europese landen daarmee met een autorijbewijs er mee mag rijden. In nederand is het dus alleen leuk als je al een motorrijbewijs hebt.
Er waren kennelijk 2 uitvoeringen: 125 en 176cc. Heel verwarrend noemden ze dat de C1-200... :?
hier een leuk verhaal met aan het einde ook het verhaal over zijn crash. Geen foto's helaas. Wel een fillempie gevonden over een crashtest met de C1:

Dat is best prettig als je het vergelijkt met deze vergelijkbare crash, maar dan met een motor:

De filosofie van BMW mbt de C1 was als volgt:
The C1 is targeted to urban European markets as an appealing alternative to small cars and crowded mass transit systems.
Dus zo moet je 'm ook beschouwen. Het is geen funbike oid. Idem voor scooters, en daarom verkopen ook die zo slecht in Nederland. Ik zou het niet zeggen, want ik dacht dat er zat rondreden, maar ik hoorde van iemand dat importeurs van alles proberen, maar het valt hier bar tegen. In landen met écht grote steden zoals London, Parijs, Milaan enzo zie je veel en veel meer scooters. In die steden is het gewoon praktischer om zo'n ding te pakken. En de C1 had natuurlijk ook de prijs tegen. Echt goedkoop waren ze niet. Een ander probleem met de C1 was dat bv in de UK alsnog een helm verplicht was. Er waren maar een paar landen die 'm goedkeurden om zonder helm gereden te worden. Dan is meteen een heel belangrijk 'unique selling point' weg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:45:
Conceptueel is het een prima ding. Je moet het alleen niet bekijken als een motorfiets als in een plezierding voor op vakantie en voor toertochten. Het zijn stadsdingen, of voor korte afstanden tussen de file door. Erg veilig, en redelijk beschermd tegen het weer. Check voor de gein hoeveel mensen in Parijs met een scooter met zo'n dekje rijden.
FWIIW: In London zie ik ze zelden.
Best geinige dingen verder.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Zaterdag mijn eerste try to bike :D
Al van kinds af aan gek op alles met 2 wielen ( verschillende puchjes gehad en scooter :') en een honda mt5 >:) ) Hopelijk heb ik nog iets aan mijn beetje schakel ervaring ;)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:21
@-RoB-, Kan uit je profiel zo niet halen waar je woont, maar toevallig omgeving Oldenzaal / Hengelo?? (Ofwel Rijschool Brunen?)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• r.e.s
Enschede ;) geen brunen. Een andere rijschool die ook goed staat aangeschreven.

[ Voor 3% gewijzigd door r.e.s op 15-01-2010 09:38 ]

• soepah
Oke, dacht 't uit je "try to bike" af te leiden..
Had er nooit van gehoord, en toen ik later beetje rondzocht kwam ik bijna alleen bij hun uit. (Niet dat Brunen goed of slecht is, mij heeft 't goed geholpen iig :) )

Succes en veel plezier iig morgen! als je er 1x opzit wil je toch door, houd er rekening mee O-)

[ Voor 18% gewijzigd door soepah op 15-01-2010 09:50 ]

• r.e.s
Het scheelt wel dat ik +- 3 maanden geleden mijn auto rijbewijs heb gehaald dus ik zit er nog redelijk in. En dat ik 21 ben en dus meteen op een zware motor mag lessen :) ! . Hopelijk kan ik hem voor de zomervakantie halen en dan een oud brik rijden.

edit: Dankje voor het succeswensen komt wel goed. Heb stiekem al 1000 euro aan de kant gelegd voor het rijbewijs :D

[ Voor 19% gewijzigd door r.e.s op 15-01-2010 09:52 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

-RoB- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:38:
Top Les?

Yamaha MT-09

• soepah
1000 euro moet lukken (voor rijbewijs :P ) Maar daarna komt 't, motor, kleding, helm, en de benzine.. (gelukkig kost verzekeren (vooral oudere motoren en WA), belasting niks).

Edit: Niet om je te ontmoedigen hoor 8)7 Gewoon eerst dat papiertje "even" halen..

[ Voor 20% gewijzigd door soepah op 15-01-2010 10:10 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:18
-RoB- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:38:
Hey Rob, welkom! Waar les je? Ik heb zelf ook in Enschede gelest, bij twee rijscholen. Over de eerste was ik totaal niet tevreden, de tweede was perfect :)
Studeer je toevallig ook aan de UT?

• r.e.s
Inderdaad, ik hoor hier veel goede verhalen over binnen mijn vrienden kring.
soepah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:09:
1000 euro moet lukken (voor rijbewijs :P ) Maar daarna komt 't, motor, kleding, helm, en de benzine.. (gelukkig kost verzekeren (vooral oudere motoren en WA), belasting niks).

Edit: Niet om je te ontmoedigen hoor 8)7 Gewoon eerst dat papiertje "even" halen..
Ik zelf vrees ook dat het kopen van motor kleding meer gaat kosten dan mijn motor en dergelijke, ik heb nog wel een helm liggen die ik altijd droeg op mijn schakelbrommer ( een motorhelm ook eu gekeurd ). Maar inderdaad in de eerste plaats mijn motor rijbewijs halen!
DRAFTER86 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:24:
[...]

Hey Rob, welkom! Waar les je? Ik heb zelf ook in Enschede gelest, bij twee rijscholen. Over de eerste was ik totaal niet tevreden, de tweede was perfect :)
Studeer je toevallig ook aan de UT?
Nee ik studeer niet aan de UT maar aan Saxion Hogeschool ( bedrijfskundige informatica ) :)

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

-RoB- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:07:
[...]
Heb ik zelf ook gelest afgelopen zomer :) Is mij prima bevallen; leuke club. Wel een stel mafkezen af en toe :P Maar wel echte motorliefhebbers.

Al enig idee wie je instructeur is?

Yamaha MT-09

• r.e.s
Bergie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:25:
[...]

Heb ik zelf ook gelest afgelopen zomer :) Is mij prima bevallen; leuke club. Wel een stel mafkezen af en toe :P Maar wel echte motorliefhebbers.

Al enig idee wie je instructeur is?
Nee nog geen idee ik laat me verassen morgen, hoe zit het eigenlijk met schoeisel? Wordt dat daar ook geregeld?

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Nee, die moet je zelf regelen. Voor de eerste paar lessen doen ze er niet zo moeilijk over. Maar voor de examens is het verplicht schoenen/laarsen te hebben die de enkel bedekken. De rest (jas/broek/helm/handschoenen) hebben ze daar wel.

Have fun iig! Je mag eerst lekker achter het stadion op de parkeerplaats denk ik. Ik hoop voor je dat de sneeuw daar weg is :P

Yamaha MT-09

• r.e.s
Bergie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:11:
Nee, die moet je zelf regelen. Voor de eerste paar lessen doen ze er niet zo moeilijk over. Maar voor de examens is het verplicht schoenen/laarsen te hebben die de enkel bedekken. De rest (jas/broek/helm/handschoenen) hebben ze daar wel.

Have fun iig! Je mag eerst lekker achter het stadion op de parkeerplaats denk ik. Ik hoop voor je dat de sneeuw daar weg is :P
Ow dat is een uitgavenpost waar ik niet helemaal op gerekend maarja dan moeten die ook maar binnenkort aangeschaft worden ;) Ik neem aan dat ze dan wel daar gestrooid hebben zoniet dan leer ik ook meteen rijden met glad weer >:) Wat voor een bike heb je bergie?

edit: Zie net je signature een kawa ;)

[ Voor 7% gewijzigd door r.e.s op 15-01-2010 12:21 ]

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

-RoB- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:20:
[...]

Ow dat is een uitgavenpost waar ik niet helemaal op gerekend maarja dan moeten die ook maar binnenkort aangeschaft worden ;) Ik neem aan dat ze dan wel daar gestrooid hebben zoniet dan leer ik ook meteen rijden met glad weer >:) Wat voor een bike heb je bergie?

edit: Zie net je signature een kawa ;)
Oude legerkisten voldoen.

Makerij Hofman

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ah, de nostalgie, motorrijles op kistjes O+

Cunning linguist.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Wat nou nostalgie? Ik heb ook gewoon op kisten gelest hoor :P

Was alleen wel ff wennen in het begin omdat ik ineens een stuk minder gevoel had op de achterrem en dus meerdere keren met de stopproefjes met een vol blokkerend achterwiel tot stilstand ben gekomen :P

Yamaha MT-09

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
-RoB- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:00:
[...]

Nee nog geen idee ik laat me verassen morgen
Jij liever dan ik :X

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

Nee ik studeer niet aan de UT maar aan Saxion Hogeschool ( bedrijfskundige informatica ) :)
Grappig, heb ik ook gedaan (toen het nog hogeschool Enschede heette.
Zit Collete Faye daar nog steeds?

• r.e.s
Ach de rijschool staat goed aangeschreven ik ga er daarom vanuit dat op de oefen parkeerplaats geen sneeuw meer ligt of dat er gestrooid is. En je zult toch moeten leren rijden met gladheid ik ben op zulke punten niet bang aangelegd :)
ToolkiT schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:54:
[...]

Grappig, heb ik ook gedaan (toen het nog hogeschool Enschede heette.
Zit Collete Faye daar nog steeds?
De naam Collete Faya zegt me niks helaas, de meeste docenten die we tegenwoordig hebben komen uit het bedrijfsleven en werken er +- 3 jaar bij Saxion. Mijn excuses voor mijn nieuwsgierigheid maar welke functie vervul je nu ?

[ Voor 37% gewijzigd door r.e.s op 15-01-2010 13:19 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

-RoB- schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:18:
[...]
Ach de rijschool staat goed aangeschreven ik ga er daarom vanuit dat op de oefen parkeerplaats geen sneeuw meer ligt of dat er gestrooid is. En je zult toch moeten leren rijden met gladheid ik ben op zulke punten niet bang aangelegd :)
Hij doelde op het feit dat je 'verassen' had getypt ipv 'verrassen' ;) De eerste variant is nogal pijnlijk denk ik :+

Yamaha MT-09

• Bart ®
  • Laatst online: 22:36

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Hij heeft het erover dat je je in de fik laat zetten.
Bergie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:27:
Ach, toch alweer een paar jaartjes geleden dat ik met kisten heb gereden :D

[ Voor 23% gewijzigd door Bart ® op 15-01-2010 13:23 ]

Cunning linguist.

• r.e.s
Oei mijn excuses voor de typo, ik zal in het vervolg iets beter opletten ;) .
Wel jammer dat veel afbeeldingen uit de OP niet meer worden weergeven.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Bergie schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:27:

Was alleen wel ff wennen in het begin omdat ik ineens een stuk minder gevoel had op de achterrem en dus meerdere keren met de stopproefjes met een vol blokkerend achterwiel tot stilstand ben gekomen :P
Ik ben begonnen op kisten, maar was toch wel blij dat ik voor 99,- een paar waterdichte ademende laarzen gescoord heb bij motozoon. Kisten zijn vrij lomp imo....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

En je zult toch moeten leren rijden met gladheid ik ben op zulke punten niet bang aangelegd :)
je hebt altijd een keuze om niet op dat ding te stappen ;)
Aangezien het soms al moeilijk genoeg is om hem recht te houden als de zon schijnt, en het feit dat die mooie witte lijnen al uitdagend genoeg zijn in een bocht, denk ik niet dat je dat moet 'leren', willen vermijden is het beste, zeker bij de aangereden smurrie die nu buiten ligt waar ik soms al nauwelijks op kan lopen :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

moto-moi schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:47:
[...]

Aangezien het soms al moeilijk genoeg is om hem recht te houden als de zon schijnt, en het feit dat die mooie witte lijnen al uitdagend genoeg zijn in een bocht, denk ik niet dat je dat moet 'leren', willen vermijden is het beste, zeker bij de aangereden smurrie die nu buiten ligt waar ik soms al nauwelijks op kan lopen :)
^^ with moto
Ik heb gelukkig dit soort weer niet gehad met lessen, maar als de kans bestaat dat ik ergens moet rijden waar sneeuw of ijsvorming ligt, no way dat ik dan op de motor stap. Dan maar mietje in de auto zijn. Ik blijf liever heel....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• KaWaReZ
in de zomer moet je ook niet recht door de bocht...
:+

• r.e.s
moto-moi schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 13:47:
[...]

Uiteraard die keuze is er altijd maar het is makkelijk wanneer je goed met gladheid kan omgaan. En als ik de kans heb om er tijdens rijles kennis mee te maken pak ik die kans onder het mom je weet maar nooit en je hoeft geen sneeuw te hebben om glade wegen te hebben ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]
De naam Collete Faya zegt me niks helaas, de meeste docenten die we tegenwoordig hebben komen uit het bedrijfsleven en werken er +- 3 jaar bij Saxion. Mijn excuses voor mijn nieuwsgierigheid maar welke functie vervul je nu ?
Zet je DM eens aan ;)

• KaWaReZ
in de winter lessen heb je meer aan dan de zomer...

zodra de wegen droog zijn zit ik al met t knietje aan de grond :) (of t steppie of elke andere willekeurige uitstekende delen zoals linkpipe/demper/bok)... gewoon omdat het kan en ik daar geen 30 graden voor nodig heb :+

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]
Het zijn wel echt mafkezen daar. Ik zat bij brookhuis toen ze die containers daar nog hadden. Die instructeur van toples kwam regelmatig met wheelies aanrijden. Of dan lag hij weer plat achterover op de motor op de openbare weg...
Ik kreeg voor AVD te horen dat ik toch echt laarzen moest hebben, ze kunnen er moeilijk over gaan doen. Ik heb alles op de laatste les na met kisten gedaan. Het was wel even wennen aan laarzen, vooral als ze nog stug zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.balderston.net/Throttle%20rocker.JPG
€7,- voor een stukje plastic, zal me benieuwen of dit fijner is met rijden.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33

_Apache_

For life.

* _Apache_ draait zijn hoofd naar links... en naar rechts...
* _Apache_ begrijpt niet waar dat voor zou kunnen dienen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• DRAFTER86
_Apache_ schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:47:
* _Apache_ draait zijn hoofd naar links... en naar rechts...
* _Apache_ begrijpt niet waar dat voor zou kunnen dienen.
Voor om je gashendel, hoef je hem niet de hele tijd vast te houden. Heb hem ook, vind het niet heel erg fijn. Misschien bij erg lange, saaie ritten (snelweg).

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:46

Stoffel

Engineering the impossible

DRAFTER86 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:07:
[...]

Voor om je gashendel, hoef je hem niet de hele tijd vast te houden. Heb hem ook, vind het niet heel erg fijn. Misschien bij erg lange, saaie ritten (snelweg).
Afgelopen zomer heb ik 2600km snelweg van en naar mijn vakantiebestemming gereden, ook met zo'n ding, en ik vond het toch wel fijn. Het suckt als je in een stad rijdt ofzo, heb wel eens gehad dat mijn mouw erop drukte toen ik voor een stoplicht stond :X (wel met koppeling in gelukkig). Als ik van de snelweg af ging haalde ik hem er dan ook af. Op de snelweg scheelt het toch wel als je niet urenlang je hand om je gashendel heen hoeft te houden. Gewoon steunen op het stuur is dan ook voldoende.

• DRAFTER86
Stoffel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:14:
[...]

Afgelopen zomer heb ik 2600km snelweg van en naar mijn vakantiebestemming gereden, ook met zo'n ding, en ik vond het toch wel fijn. Het suckt als je in een stad rijdt ofzo, heb wel eens gehad dat mijn mouw erop drukte toen ik voor een stoplicht stond :X (wel met koppeling in gelukkig). Als ik van de snelweg af ging haalde ik hem er dan ook af. Op de snelweg scheelt het toch wel als je niet urenlang je hand om je gashendel heen hoeft te houden. Gewoon steunen op het stuur is dan ook voldoende.
Hm ja ik kan het me ook wel voorstellen, ik heb met de XJ900 wel veel snelweg gereden, maar daar zit cruisecontrol op (gewoon iets om de gashendel vast te zetten). Met de Super Tenere probeer ik de snelweg zoveel mogelijk te vermijden :)

• soepah
past 't op elke motor? en zoja, waar haal je zo'n dingetje voor 7 euries?

• DRAFTER86
soepah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:21:
Ik gok dat elke motorzaak ze wel heeft...

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:18:
[...]

Hm ja ik kan het me ook wel voorstellen, ik heb met de XJ900 wel veel snelweg gereden, maar daar zit cruisecontrol op (gewoon iets om de gashendel vast te zetten). Met de Super Tenere probeer ik de snelweg zoveel mogelijk te vermijden :)
Ik zit ook te denken aan zo'n klem om je gashendel. Lijkt me toch wel erg practisch als je eens iets met je rechter hand moet doen tijdens het rijden.

Makerij Hofman

• snars
  • Niet online
Bij m'n GPZ600r kon ik ooit, door een combinatie van valse lucht, brakke carbafstelling het opentrekken van de choke, een slordige 80km/h rijden zonder gas te geven. Handig om even de rechterhand te warmen :X

I reject your reality, and substitute my own.

• Gisae
  • Niet online
soepah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:21:
http://cgi.ebay.com/ebaym...agename=STRK%3AMEWNX%3AIT
Ebay :)

Het is ook voornamelijk voor op vakantie. De eerste 400-500km zal dan toch snelweg worden. Dan lijkt zo'n hendel me wel relaxed.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• soepah
Gisae schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:47:
[...]
http://cgi.ebay.com/ebaym...agename=STRK%3AMEWNX%3AIT
Ebay :)
Het is ook voornamelijk voor op vakantie. De eerste 400-500km zal dan toch snelweg worden. Dan lijkt zo'n hendel me wel relaxed.
Heb jij al besteld en betaald? Ik heb namelijk wel interesse, maar om nou 1 zo'n dingetje uit Amerika te laten komen... Dus mocht je er 1 voor mij kunnen / willen bestellen graag (betaal dan natuurlijk ook mee aan verzendkosten :) ) Zoniet: Meer mensen hier ook interesse?

• Gisae
  • Niet online
Ik betaal altijd direct met paypal. Als het er met een maand niet is geeft paypal het geld wel weer terug :P

• KaWaReZ
DRAFTER86 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:18:
[...]

met de ST snelweg vermijden?
ik geef toe dat t heerlijke landwegmotoren zijn, maar snelweg doen ze ook lekker... (meer overzicht enzo)
200 is ook wel te halen :) (je wilt dan geen flauwe bochten tegenkomen omdat je t gevoel hebt alsof je op een raket zit die slecht bestuurbaar is )

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

soepah schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:53:
[...]

Heb jij al besteld en betaald? Ik heb namelijk wel interesse, maar om nou 1 zo'n dingetje uit Amerika te laten komen... Dus mocht je er 1 voor mij kunnen / willen bestellen graag (betaal dan natuurlijk ook mee aan verzendkosten :) ) Zoniet: Meer mensen hier ook interesse?
Dingen hangen gewoon bij de meeste motordealers hoor. Werkt ook goed tegen slapende (tintelende) handen :)

No signature required.

• KaWaReZ
ga ze nou niet aan iedereen aansmeren :+

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

is een rubberen wassertje tussen je stuurgewicht en je hendel niet goed genoeg voor je??

dat had mijn instructrice >:) , werkte best aardig

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Hmm mij gashendel blijft gewoon zitten als je hem loslaat, ideaal ;) , nu zit er vast een idee achter dat je gas dicht gaat als je het handvat lost laat. Maar wat is dat idee dan eigenlijk? ;)

• RemcoDelft
HammerT schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:08:
Hmm mij gashendel blijft gewoon zitten als je hem loslaat, ideaal ;) , nu zit er vast een idee achter dat je gas dicht gaat als je het handvat lost laat.
Volgens het onderhoudsboekje moet je dan iets repareren...
Maar wat is dat idee dan eigenlijk? ;)
Veiligheid!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

charrel

Cortisol4life..

Yup, val je eraf en dan blijft je motor lekker doorcruisen zonder je :P
RemcoDelft schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 18:26:
[...]
Volgens het onderhoudsboekje moet je dan iets repareren...
Standje 2 op mijn handvatverwarming is automatisch ook cruisecontrol ;)

[ Voor 64% gewijzigd door charrel op 15-01-2010 19:11 ]

• steveman
  • Laatst online: 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Er zijn toch ook van die cruisecontrolklemdingen?

Staat me iets van bij dat iemand dat hier eens gepost heeft...

Vandaag ook wat moois, er viel een ringetje in de ruimte tussen de tank en het zadel... Dus ik het zadel eraf halen... valt er een ringetje van 't moertje van 't zadel op zijn beurt weer ergens tussen 8)7

Ik kan mezelf goed bezighouden...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

[...]

Je hebt geluk; de sneeuw is weg :P Ik reed er vanmiddag toch langs van het werk richting huis dus heb ff opgelet :)

Yamaha MT-09

• komkommer

komkommer

Koffie

steveman schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:21:

Vandaag ook wat moois, er viel een ringetje in de ruimte tussen de tank en het zadel... Dus ik het zadel eraf halen... valt er een ringetje van 't moertje van 't zadel op zijn beurt weer ergens tussen 8)7

Ow, dat kan ik ook zo verschrikkelijk goed :(

Makerij Hofman

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25

_/-\o_ wat ben je aan het knutselen dan? ik mag binnenkort ook weer als de monoseat cover binnen is! eerst laten spuiten natuurlijk...

ik had het bij het monteren van mijn nieuwe achterlicht...alles erop en op zijn plaats, lekker rondje aan het rijden...sta bij het stoplicht..zie in de weerspiegeling van de auto voor me dat mijn knipperlicht 2x zo snel gaat...achter deed ie dus nix...hele boel weer los, contactpunt opgespoord..raak ik met de kabel mn uitlaatpijp...zekering doorgeband...die zat natuurlijk heel ergens anders...met zonder licht naar de zekeringwinkel gereden, die erin gezet en het achterlicht weer geinstalleerd...tis wat voor een zaterdag...

• steveman
  • Laatst online: 22:39

steveman

Comfortabel ten onder

Da's ook lekker ja :o

Ik zat even te kijken of m'n tanktas achterstevoren misschien handiger zat...

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• RemcoDelft
Na anderhalve maand wachten op de juiste lader (zie Mini-USB-connector PIN layout: hoe pin x aansluiten? ), kan ik vandaag eindelijk m'n navigatie-USB-snoertje aan m'n stuur solderen! En als het niet gaat sneeuwen kan ik voor het eerst sinds 3 weken weer eens gaan toeren! En anders belooft het weerbericht morgen ook veel goeds :)

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 16-01-2010 10:11 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Net weer even een kort ritje gemaakt naar Geldermalsen om mijn nieuwe tweedehands velgen te laten monteren. Die verrotte dingen worden vanavond opgehaald. Mijn ouwe Beemer (mét cruise control overigens) ziet er weer een stuk toonbaarder uit. Was een puur cosmetische ingreep, maar aangezien ik nog wel even op deze motor zal blijven rijden (hij doet het gewoon goed) mag ie er ook wel knap uitzien.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Exigence schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 23:47:
[...]

Het zijn inderdaad erg smalle en diepe gaten, zelfs mijn doppenset met bougiedoppen past maar nét (lange verlengstuk is te lang, korte verlengstuk nét te kort, maar met zo'n hoekstukje lukt het wel). Het past allemaal maar nét, maar het past. Heerlijk, zo'n Kawasaki ;)
Heb het nu maar met een pijpsleutel opgelost. Die paste ook maar amper in die gaten maar goed, het is gelukt :)
Ook gelijk maar even het brandstoffilter vervangen. Volgende week in Groningen op de motorbeurs maar ff kijken naar zo'n schoonmaaksetje voor K&N luchtfilters. Dan maken we die ook ff schoon en kan ik kijken of ik alles weer inelkaar kan krijgen zonder schroefjes en boutjes over te houden :P

Yamaha MT-09

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:20

Exigence

dnkroz

(jarig!)
Je kunt beter overhouden dan tekortkomen, dan weet je zeker dat je wat kwijt bent :P

Mijn blok draait ook weer. Deze week de nodige avonduren zoet geweest. Het kale blok weer gemonteerd, nieuwe koppelingsplaten, nieuwe tussenplaten, nieuwe koppelingsveren, nieuwe pakkingen, vering achter afgesteld en een centimeter verhoogd. Blok er dus weer onder gehangen, uitlaat gemonteerd en de hele mikmak.

Alleen nog mijn demper afzagen en weer monteren en het japanse plastic er weer op. Dan is hij weer als nieuw, afgezien van wat cosmetische mankementjes :P

Vernieuwd of gerepareerd:
- kleppen gecheckt en 8 stuks gesteld
- oliefilter vervangen
- olie vervangen
- koelvloeistof vervangen
- luchtfilter vervangen
- pakkingen uitlaatspruitstuk vervangen
- pakking carter vervangen
- pakking koppelingsdeksel vervangen
- nieuwe koppelingsplaten
- nieuwe koppelingstussenschijven
- nieuwe koppelingsveren
- keerring schakelas vervangen
- intern oliefilter schoongemaakt
- banjobouten olieleiding vernieuwd
- interne olieleidingen voorzien van nieuwe o-ringen
- nieuwe olieaftapplug
- nieuw koelvloeistofreservoir
- allerlei nieuwe bouten, moeren, pluggen, ringetjes etc
- en nog genoeg kleine dingen die ik vergeten ben

Bodemloze put is nu behoorlijk gedempt :P

Nog te doen:
- op de bank af laten stellen
- nieuwe buddyseat cover spuiten en monteren

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 16-01-2010 21:06 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Komt net iemand bij me langs om mijn oude spaakvelgen (van de RT) te kopen. Die is dus gewoon op de motor hierheen gekomen. Een zijspan, dat dan weer wel. De enige manier om op een motor overeind te blijven met dit weer. Een echte bikkel!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:55
Ik heb hem al eerder genoemd, maar heeft iemand hier een VFR400 NC25 of NC30? Ik ben toch wel serieus geïnteresseerd om hier als eerste motor naar te kijken.
Raden jullie aan om een NC30 te kopen of is het verschil met een NC24 niet zo groot? Aan welk bedrag moet ik denken en waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze motor? En pas ik er comfortabel op met 1.85?

De motor ziet er gewoon zo slick uit en een hoogtoerige, lichte V4 die superwendbaar is en toch een leuk aantal PK's heeft lijkt me heerlijk om mee te beginnen. Het wordt denk ik dat of een CB500 :P

Maar niet onbelangrijk, ik heb alleen geen schuur/garage, dus de motor staat waarschijnlijk buiten onder een zijl. Is het een motor die t.o.v. een CB500 veel onderhoud nodig heeft?

[ Voor 34% gewijzigd door MailMan op 17-01-2010 10:19 ]

• KaWaReZ
ketting smeren en vloeistoffen + slijtdelen regelmatig nakijken :)

25kw?

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:55
KaWaReZ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:49:
ketting smeren en vloeistoffen + slijtdelen regelmatig nakijken :)

25kw?
Nee volledig, hoezo? :)

• r.e.s
Oke, mijn eerste rijles werd helaas afgebeld i.v.m. gladheid vrijdag avond ( mijn eerste rijles zou zaterdag om 11:00 zijn ) en is nu een weekje naar voren verplaatst. Het is niet anders :(

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

MailMan schreef op zondag 17 januari 2010 @ 10:03:
Raden jullie aan om een NC30 te kopen of is het verschil met een NC24 niet zo groot? Aan welk bedrag moet ik denken en waar moet ik op letten bij de aanschaf van deze motor? En pas ik er comfortabel op met 1.85?
Het is geen grote motor maar heeft ongeveer dezelfde zithoogte en wielbasis als mijn fzr en met mijn 1.85m kan ik daar comfortabel lange toeren op rijden. Als je wat beter op motor-forum kijkt gaan ze voor rond de 2.5k en 3.5k weg in goede staat.

Als het mogelijk is, neem een maat mee die een beetje ervaring heeft met motoren. ergens op internet zwerft een checklist waar je op moet letten bij het kopen van een tweedehandsmotor... jfgy

• snars
  • Niet online
* snars heeft zich ingeschreven voor Supermotoschool op 31 maart :9

Man man....echt zin in! Hopen dat het weer een beetje te pruimen is.

I reject your reality, and substitute my own.

• RemcoDelft
Vandaag was heerlijk toerweer! Ik kwam nog best wat motorrijders tegen ook :)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Joh, als ik het niet heel druk had zou ik ook even gaan rijden vandaag. De brommer staat alweer tweeenhalve week stil en de schijven zijn behoorlijk roestig :X

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:25
snars schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:53:
* snars heeft zich ingeschreven voor Supermotoschool op 31 maart :9

Man man....echt zin in! Hopen dat het weer een beetje te pruimen is.
gaaf! ga ik ook nog doen...was vorig jaar net te laat, was allemaal vol...dit jaar de herkansing! wel grappig, ik gemaild van die en die datum aub, wordt ik een half uurtje later gebeld: jah, met marcel (the man himself) je bent net te laat, tis vol :P

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag maar even een stukje Titanium voor de fiets gehaald .... vrees alleen dat ik daar Dld. niet mee in kom })

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/16i8qp2.jpg

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
RemcoDelft schreef op zondag 17 januari 2010 @ 16:36:
Vandaag was heerlijk toerweer! Ik kwam nog best wat motorrijders tegen ook :)
Ja ja ja ja ja!! Vandaag met de zon in de rug door de polder, heerlijk. Een maand geen motorrijden is niets voor mij, sneeuw is leuk maar als de motor onder de hoes stilletjes iedere keer roept om een ritje...tsja. Motorvirus hè?

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Stormtrooper
  • Laatst online: 15:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

wimmel_1 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 19:03:
Vandaag maar even een stukje Titanium voor de fiets gehaald .... vrees alleen dat ik daar Dld. niet mee in kom })

[afbeelding]
Strak :) Waar gaat die onder/naast?
Yonni schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:59:
[...]

Ja ja ja ja ja!! Vandaag met de zon in de rug door de polder, heerlijk. Een maand geen motorrijden is niets voor mij, sneeuw is leuk maar als de motor onder de hoes stilletjes iedere keer roept om een ritje...tsja. Motorvirus hè?
Boehoehoe.. Ik heb nu al zo lang niet gereden en wil eigenlijk met mijn "nieuwe" FZR1000 pas rijden als het echt safe is voor mijn gevoel. Moet toch ff gaan wennen aan sport ipv tour en veel vermogen ipv matig. Maar het kriebelt wel iedere dag en als dan net als gisteren het weer sneeuwt dan begin ik het weer wel zat te worden.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stormtrooper schreef op zondag 17 januari 2010 @ 21:32:
[...]

Strak :) Waar gaat die onder/naast?
...
Past precies hier bij :Y

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/29cm1p5.jpg

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Lekkerrrrrrrr.... En waar eindigt die knalpijp dan ergens? Dat moet er wel uitzien (en klinken)...

• KaWaReZ
gp dempertje...

niet te verwarren met een jiffy aan de verkeerde kant ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stormtrooper schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:21:
[...]

Lekkerrrrrrrr.... En waar eindigt die knalpijp dan ergens? Dat moet er wel uitzien (en klinken)...
KaWaReZ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:24:
gp dempertje...

niet te verwarren met een jiffy aan de verkeerde kant ;)
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/15db2xk.jpg

Alleen dan met een blauwe fiets, uiteraard :o

[ Voor 43% gewijzigd door Will_M op 17-01-2010 22:34 ]

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

wimmel_1 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:25:
[...]

[...]

Alleen dan met een blauwe fiets, uiteraard :o
Erg mooi. En ik was al gecharmeerd door de knaller onder de nieuwe Diversion... En dan dit ding naast mijn fiets..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gripinc/motor/FZR1000/dsc01206p.jpg

En toch ben ik blij/trots op deze fiets... Maar wat zou daar nog meer voor moois op passen?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:36

Mud

Stormtrooper schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:37:
[...]

Erg mooi. En ik was al gecharmeerd door de knaller onder de nieuwe Diversion... En dan dit ding naast mijn fiets..

[afbeelding]

En toch ben ik blij/trots op deze fiets... Maar wat zou daar nog meer voor moois op passen?
dat is echt een schoorsteen :X :D

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mud schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:39:
[...]

dat is echt een schoorsteen :X :D
LOL, I know.. Maar als ik dan in de wijk die gozert op die toerfiets weg zie rijden (nieuwe Kawasaki, denk de 1400GTR). Zijn uitlaat steek verder uit dan zijn nummerplaat en kofferset en die fiets is compleet af fabriek.. Vind ik die van mij nog mooi... En niet te vergeten: deze fiets is 20 jaar oud dus dat is allemaal wat old-timer (ik ook overigens)...

[ Voor 4% gewijzigd door Stormtrooper op 17-01-2010 22:44 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Daar moet je niks aan veranderen, Stormtrooper ... da's zó al een cult fiets :Y

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

wimmel_1 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:43:
Daar moet je niks aan veranderen, Stormtrooper ... da's zó al een cult fiets :Y
Dank je wel.... Ben er ook erg blij mee na het versluiten van een Radian en een Diversion.. Moet nog wel wat aan gebeuren maar dat zijn meer wat cosmetische dingen (steppies, moetjes e.d. in passende kleuren).. Kan niet wachten om te gaan rijden en ervaring op te doen....

• Mud

Mud

Stormtrooper schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:42:
[...]

LOL, I know.. Maar als ik dan in de wijk die gozert op die toerfiets weg zie rijden (nieuwe Kawasaki, denk de 1400GTR). Zijn uitlaat steek verder uit dan zijn nummerplaat en kofferset en die fiets is compleet af fabriek.. Vind ik die van mij nog mooi... En niet te vergeten: deze fiets is 20 jaar oud dus dat is allemaal wat old-timer (ik ook overigens)...
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

Zo is dat met de nieuwste Bandit ook, die heeft ook een schoorsteen van hier tot tokio :X

Dan is de mijne redelijk sportief:

Afbeeldingslocatie: http://www.motorstek.nl/download/53707/bee6c9edc8799019e26158fd964107b1/large

Nieuwste bandit:

Afbeeldingslocatie: http://snelleeddy.punt.nl/upload/Suzukibandit/suzuki-bandit-1250-2010--43693-10-zoom-article.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Mud op 17-01-2010 22:57 ]

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Me not stupid >:) Maaruh: die knalpijp van jou is nauwelijks kleiner dan die van mij... Mooie fiets overigens.. Heb wel wat met nakeds (in 2 jaar heel veel op Radian gereden en die Diversion had een onderkuip dus niet naked) maar ben nu toch wel toe aan deze 145PK bak die nu al een paar weken onder de hoes staat te wachten)

• komkommer

komkommer

Koffie

Weten jullie dat niet? Grote einddempers zijn in.

Makerij Hofman

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

komkommer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 00:32:
Weten jullie dat niet? Grote einddempers zijn in.
:Y

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 18-01-2010 01:08 ]

• Gisae
  • Niet online

Voor als mensen nog naar engeland willen dit jaar. Let op je snelheid :P

• r.e.s
omg 12 maanden.... gaat echt helemaal nergens over. Het is uiteraard wel onverantwoord om zo hard te rijden maar toch!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Gisae schreef op maandag 18 januari 2010 @ 01:44:
[video]
Voor als mensen nog naar engeland willen dit jaar. Let op je snelheid :P
Dit is weer een typisch voorbeeld van selectief informatie voeren om de discussie één kant uit te sturen. Een jaartje brommen lijkt idd wel een beetje veel voor 'alleen maar' te hard rijden. Maar was dat ook het enige? Dat horen we niet. We hebben de aanklacht niet gezien. Misschien is het idd het enige, maar ik weet het niet. Is dit misschien al de 4de keer dat meneer met dergelijke snelheden is gepakt. Misschien reed is daarvoor wel met 150 op zijn achterwiel door het centrum van Hull. We weten het niet. En dan klinkt het wel leuk om allerlei veroordelingen op te gaan sommen van 'ergere' dingen (waar we ook weer geen achtergrond van hebben) om zo de opinie nóg verder de 'juiste' kant uit te sturen. Nee, ik trap er niet in. Dit is weer een typisch voorbeeld van een internet rechtbank waar ze waarschijnlijk op MF al 30.000 reacties hebben die oproepen tot openbare verbranding van Koos S. (na steniging en vierendelen natuurlijk) omdat een beetje te hard rijden helemaal niet erg is...

Ik ga overigens lekker naar Engeland en Schotland straks... ;) Lekker scheuren! Ik hoop dat ik mag internetten in de bak... :+

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

iMars

Full time prutser

Het grote "show je grote uitlaat" topic :+
Mijn SV1000 heeft aan beide kanten zo'n grote schoorsteen
Afbeeldingslocatie: http://94.100.121.194/645550001-645600000/645585401-645585500/645585425_5_MD_h.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://94.100.122.13/645600001-645650000/645602801-645602900/645602804_5_8XqZ.jpeg
Ik vind het wel erg mooi bij de motor passen ...
Alleen die taartschep moet er nog steeds van af :X ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Mud

Mud

Stormtrooper schreef op zondag 17 januari 2010 @ 23:04:
Maaruh: die knalpijp van jou is nauwelijks kleiner dan die van mij...
Klopt, maar wel een stukje mooier moet ik zeggen O-)
Mooie fiets overigens.. Heb wel wat met nakeds (in 2 jaar heel veel op Radian gereden en die Diversion had een onderkuip dus niet naked)
Thanx!

Ik heb laatst nog wat mods laten uitvoeren door de dealer(taartschep eraf, zwarte stepjes en nog een heel lijstje :P ) dus zodra ik hem van de winterstalling heb gehaald zal ik een nieuwe foto posten *O*

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33

_Apache_

For life.

Gister ook weer een stukje kunnen rijden. Had het gevoel dat ik het niet zo heel erg zou missen. Maar tijdens het rijden moest ik iets meer naar achter gaan zitten. (:+). Even naar een vriendin gereden die zingt in een koor. Ik ontspan meer met twee wielen dan op een kerkbankje.

Binnenkort maar eens het vocht uit het motorblok blazen. Nooit goed voor zo een blokje, hij moet gemasseerd worden. En, het word tijd voor het nieuwe uitlaatje. De oude heeft een behoorlijke beat-ing gehad. Ziet er niet bepaald meer toonbaar uit.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• KaWaReZ

• DRAFTER86

Pfft hoe herkenbaar. Heb laatst een moertje in de tank van de Super Tenere laten vallen :S
Na een beetje hengelen maar besloten dat dat vast niet zoveel kwaad kan :/
Overigens een RVS moertje, dus niet magnetisch,,,

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 08:25:
[...]

Dit is weer een typisch voorbeeld van selectief informatie voeren om de discussie één kant uit te sturen. Een jaartje brommen lijkt idd wel een beetje veel voor 'alleen maar' te hard rijden. Maar was dat ook het enige? Dat horen we niet. We hebben de aanklacht niet gezien. Misschien is het idd het enige, maar ik weet het niet. Is dit misschien al de 4de keer dat meneer met dergelijke snelheden is gepakt. Misschien reed is daarvoor wel met 150 op zijn achterwiel door het centrum van Hull. We weten het niet. En dan klinkt het wel leuk om allerlei veroordelingen op te gaan sommen van 'ergere' dingen (waar we ook weer geen achtergrond van hebben) om zo de opinie nóg verder de 'juiste' kant uit te sturen. Nee, ik trap er niet in. Dit is weer een typisch voorbeeld van een internet rechtbank waar ze waarschijnlijk op MF al 30.000 reacties hebben die oproepen tot openbare verbranding van Koos S. (na steniging en vierendelen natuurlijk) omdat een beetje te hard rijden helemaal niet erg is...

Ik ga overigens lekker naar Engeland en Schotland straks... ;) Lekker scheuren! Ik hoop dat ik mag internetten in de bak... :+
mee eens, over het algemeen zijn ze hier best ok qua snelheden, in 5 jaar heb ik nog nooit een boete gehad en ik rij toch niet als een bejaarde O-)
Voordeel is dat de flitspalen hier aangekondigd worden door een bordje :)
Laatst reed ik ook wat hard over een lege ringweg (in auto) kwam er een unmarked police car naast me staan bij stoplicht, gebaart me het raam open te doen, dus ik denk: ik ben de bok, maar nee hij zegt: wil je me een plezier doen en je aan de snelheidslimiet houden, niet wat jouw limiet is, maar de legale limiet..
En dat was het :)
DRAFTER86 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:34:
[...]

Pfft hoe herkenbaar. Heb laatst een moertje in de tank van de Super Tenere laten vallen :S
je hebt van die grijpertjes die je daar voor kan gebruiken..
Afbeeldingslocatie: http://toolmonger.com/wp-content/uploads/2006/07/grabbertool.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 18-01-2010 11:11 ]

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:34:
[...]

lol...

Is het dingetje niet dus danig klein dat het de afvoer naar de pomp verstopt?

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 154 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.