Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.104 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:15

_Apache_

For life.

ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:09:
[...]

mee eens, over het algemeen zijn ze hier best ok qua snelheden, in 5 jaar heb ik nog nooit een boete gehad en ik rij toch niet als een bejaarde O-)
Voordeel is dat de flitspalen hier aangekondigd worden door een bordje :)
Laatst reed ik ook wat hard over een lege ringweg (in auto) kwam er een unmarked police car naast me staan bij stoplicht, gebaart me het raam open te doen, dus ik denk: ik ben de bok, maar nee hij zegt: wil je me een plezier doen en je aan de snelheidslimiet houden, niet wat jouw limiet is, maar de legale limiet..
En dat was het :)
En dát werkt imho nog beter dan een boete ook. :) Helaas dat dat zo slecht meetbaar is voor de beleidsbepalers.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

_Apache_ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:26:
[...]

En dát werkt imho nog beter dan een boete ook. :) Helaas dat dat zo slecht meetbaar is voor de beleidsbepalers.
idd dat werkte goed, ik ben heel rustig naar huis gereden..

In Australia ben ik er ook al eens met een waarschuwing vanaf gekomen (agent wist niet of mijn NL rijbewijs nou wel of niet geldig was en om problemen te voorkomen (aan zijn kant) gaf hij me maar een waarschuwing ipv boete :))
MrsT kan daar nooit goed tegen want zij krijgt wel altijd een boete in zo'n geval ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05-2025
[...]
Laatst reed ik ook wat hard over een lege ringweg (in auto) kwam er een unmarked police car naast me staan bij stoplicht, gebaart me het raam open te doen, dus ik denk: ik ben de bok, maar nee hij zegt: wil je me een plezier doen en je aan de snelheidslimiet houden, niet wat jouw limiet is, maar de legale limiet..
En dat was het :)
Maar: houd je je nu aan de snelheidslimiet? Zo ja, dan werkt het systeem prima. Zo nee, dan is een boete toch overtuigender...
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:36:
[...]

idd dat werkte goed, ik ben heel rustig naar huis gereden..
En de volgende rit?! Het is nou eenmaal waar dat de meeste mensen zich netjes aan de snelheidslimiet houden, en dat doen ze vrijwel uitsluitend omdat ze geen boetes willen hebben.... Als de kans op een boete afneemt, gaan mensen niet netter rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door RemcoDelft op 18-01-2010 11:54 ]

Verwijderd

RemcoDelft schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:51:
[...]

Maar: houd je je nu aan de snelheidslimiet? Zo ja, dan werkt het systeem prima. Zo nee, dan is een boete toch overtuigender...
Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, een boete is vaak 'een boete voor 7km/u te hard, die *&#$ politie moet eens echte boeven vangen" en vervolgens rijd je nog steeds 7 km/u te hard, maar gaat je voet bij dat stukje misschien even van het gas. en als je daarna 5 maanden geen boete krijgt voor dat stukje, rijd je daar ook weer gewoon zoals je gewend was.

• RemcoDelft
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:54:
[...]

Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, een boete is vaak 'een boete voor 7km/u te hard, die *&#$ politie moet eens echte boeven vangen" en vervolgens rijd je nog steeds 7 km/u te hard, maar gaat je voet bij dat stukje misschien even van het gas. en als je daarna 5 maanden geen boete krijgt voor dat stukje, rijd je daar ook weer gewoon zoals je gewend was.
Tsja, zodat je altijd 2 minuten eerder thuis bent? Ik ben van mening dat Nederland aanzienlijk beter zou zijn als iedereen zich aan de regels zou houden (niet alleen in het verkeer trouwens). En voor waar dat niet geldt, moeten de regels dan worden aangepast.
En dat "boeven vangen" argument is zooooooo 1980! Draai het eens om: als jij je aan de regels houdt in het verkeer, kan de politie boeven gaan vangen!
Zie dit grafiekje: aantal verkeersdoden per miljard voertuigkilometers:
Afbeeldingslocatie: http://www.swov.nl/nl/research/kennisbank/inhoud/00_trend/25_internationaal/3_Internationaal_bestanden/image004.gif
Wat denk je dat er gebeurt als de politie zich niet meer met het verkeer zou bemoeien?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RemcoDelft schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:51:
[...]

[...]

En de volgende rit?! Het is nou eenmaal waar dat de meeste mensen zich netjes aan de snelheidslimiet houden, en dat doen ze vrijwel uitsluitend omdat ze geen boetes willen hebben.... Als de kans op een boete afneemt, gaan mensen niet netter rijden.
Op dat stuk wel...

Ik moet zeggen dat ik mijn snelheid aan de situatie aanpas, en op die weg was het niet gevaarlijk om wat harder te rijden als de weg leeg is.. maar dat doe ik daar niet meer, zeker niet omdat het politieburo om de hoek is.
Tip voor mensen die naar de UK gaan, als je een donkere Vectra met een extra antenne ziet, oppassen. Mijn overbuurman zit bij de politie (arrestatie team) en die rijd ook altijd in unmarked vectra's..
RemcoDelft schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:57:
[...]

Tsja, zodat je altijd 2 minuten eerder thuis bent? Ik ben van mening dat Nederland aanzienlijk beter zou zijn als iedereen zich aan de regels zou houden (niet alleen in het verkeer trouwens). En voor waar dat niet geldt, moeten de regels dan worden aangepast.
En dat "boeven vangen" argument is zooooooo 1980! Draai het eens om: als jij je aan de regels houdt in het verkeer, kan de politie boeven gaan vangen!
Zie dit grafiekje: aantal verkeersdoden per miljard voertuigkilometers:
[afbeelding]
Wat denk je dat er gebeurt als de politie zich niet meer met het verkeer zou bemoeien?
Ik denk dat er te vaak naar snelheid alleen word gekeken, wat gedaan moet worden is kijken naar ongepaste snelheid (zowel te hard als te langzaam, beide kunnen gevaar opleveren). Om die reden kreeg ik denk ik ook alleen een waarschuwing.
Meer camera wagens die op rijgedrag controleren werkt beter dan snelheidscontrole's IMHO..
Ik heb liever iemand die te hard rijd op de snelweg dan iemand die met legale snelheid iemand loopt op te drukken en amper afstand houd..

[ Voor 40% gewijzigd door ToolkiT op 18-01-2010 12:03 ]

• RemcoDelft
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:59:
[...]
Ik heb liever iemand die te hard rijd op de snelweg dan iemand die met legale snelheid iemand loopt op te drukken en amper afstand houd..
In Nederland is de boete voor te weinig afstand houden dan ook veel hoger dan de boete voor 10 km/h te hard rijden.

Edit en note to self: De juiste woorden toevoegen op de juiste plaats helpt 8)7 O-)

[ Voor 20% gewijzigd door RemcoDelft op 18-01-2010 12:14 ]

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RemcoDelft schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:07:
[...]

In Nederland is de boete voor te weinig afstand houden dan de boete voor ook veel hoger dan 10 km/h te hard rijden.
Nou lees ik die zin al een paar keer maar écht duidelijk wordt 't me niet :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

RemcoDelft schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:07:
[...]

In Nederland is de boete voor te weinig afstand houden dan ook veel hoger dan de boete voor 10 km/h te hard rijden.

Edit en note to self: De juiste woorden toevoegen op de juiste plaats helpt 8)7 O-)
Maar als ik de rijstijl zie in NL dan is de pakkans/controle erg klein, in NL rijd men langzamer in het algemeen dan in de UK maar wel vele vele malen dichter op elkaar en egoistischer is mijn niet wetenschapelijke constatering..

Vandaar ook mijn voorkeur op meer controleren op rijgedrag en minder op snelheid.

[ Voor 7% gewijzigd door ToolkiT op 18-01-2010 12:34 ]

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Een vraag van een heel andere strekking. Hoeveel rijlessen hadden jullie nodig om je motor rijbewijs te behalen?

• RemcoDelft
ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:34:
[...]

Maar als ik de rijstijl zie in NL dan is de pakkans/controle erg klein, in NL rijd men langzamer in het algemeen dan in de UK maar wel vele vele malen dichter op elkaar en egoistischer is mijn niet wetenschapelijke constatering..
Dat komt doordat Nederland veel te vol is, veel te veel mensen, en die mogen te weinig... Dus vooral geen wegen bouwen, maar wel blijven belasten.
En als je genoeg varkens in een te klein hok stopt, vreten ze elkaar op...
Vandaar ook mijn voorkeur op meer controleren op rijgedrag en minder op snelheid.
En verplichte herexamens bij verlenging :)
-RoB- schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:36:
Een vraag van een heel andere strekking. Hoeveel rijlessen hadden jullie nodig om je motor rijbewijs te behalen?
22 uur, en zo'n 1200 euro.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

3,5 dagen les:
-1 dag CBT (125cc)
-jaartje crossen op 125cc
-2,5 dagen voor vol rijbewijs (inc examen)

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb 18 uur les gehad en een dagje Limburg (Merchellandroute ). Helaas een keer gezakt voor verkeersdeelname, mocht een week later weer op en toen wel geslaagd. Kosten: +- €1500,-

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

12 uur voor voertuigbeheersing, 12 uur voor rijvaardigheid. Moet wel zeggen dat ik nooit op een motor/brommer/scooter had gereden voor mijn eerste motorrijles. Wel na die lessen gewoon alles netjes in 1x gehaald.

Cunning linguist.

Verwijderd

Ik zal de lessen eens tellen, maar bij de auto zat ik ver over het gemiddelde, moet zeggen dat daar een zomervakantie tussen zat, maargoed dat zijn smoesjes :) Het grote aantal lessen bij de moter bevestigd gewoon dat ik niet snel leer, of dat iedere rijschool mij oplicht :) scheelt dat ikzelf ook nog niet het gevoel heb van 'ik kan het' anders zou ik zomaar aan optie twee twijfelen :)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 00:48

martjah

Appel

Ik heb scooter + schakelbrommer gereden.

in 10 lessen had ik alles :)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Pff, het starten van de Bandit gaat toch wat moeilijker dan gedacht.

Vandaag heb ik geprobeerd (samen met een maat) om de motorfiets aan te duwen (op aanraden van een aantal van jullie), dit heeft in zowel de eerste als tweede versnelling helaas niets opgeleverd.

Doordat het contact aanstond tijdens het aanduwen, is deze nu echt leeg. Zelfs de controlelampjes branden maar halve kracht :/

Nu heb ik gelukkig, na veel vijven en zessen, het zadel open gekregen en kan ik dus de acculader aansluiten.

Nu wil ik de acculader als starthulp gebruiken, maar op diverse sites wordt dat afgeraden. Het betreft bij mij een reguliere auto-accu-lader (6 en 12 volt schakelaar) met een ampère-meter erop.

Ik denk dat het niet verstandig is om deze acculader aan te sluiten. Wat is hierover jullie mening?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik ben in november ingeschaald op 27 uur.
Hiervan 10 voor het AVB en 17 voor verkeersdeelname
AVB gehaald, nu bezig met Verkeersdeelname en hiervan 12 uur gehad. Over 2,5 week pas de volgende 5 uur en examen :S (ivm sneeuw)
Kostenplaatje zit op 1600,- wat zo te zien nogal duur is in vergelijking met anderen.
Wanneer hebben jullie het gehaald/les gehad? En in welke regio? (Hier @ Noord-Limburg)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:12:

Vandaag heb ik geprobeerd (samen met een maat) om de motorfiets aan te duwen (op aanraden van een aantal van jullie), dit heeft in zowel de eerste als tweede versnelling helaas niets opgeleverd.

Doordat het contact aanstond tijdens het aanduwen, is deze nu echt leeg. Zelfs de controlelampjes branden maar halve kracht :/

Nu heb ik gelukkig, na veel vijven en zessen, het zadel open gekregen en kan ik dus de acculader aansluiten.

Nu wil ik de acculader als starthulp gebruiken, maar op diverse sites wordt dat afgeraden. Het betreft bij mij een reguliere auto-accu-lader (6 en 12 volt schakelaar) met een ampère-meter erop.

Ik denk dat het niet verstandig is om deze acculader aan te sluiten. Wat is hierover jullie mening?
Je moet een acculader niet als starthulp gebruiken, dat trekt ie niet. Gewoon die accu opladen met de acculader, en dan morgen met een volle accu starten.

Cunning linguist.

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:12:

Dan was je accu ook wel compleet leeg. Je kan een autoaccu gebruiken als starthulp (al raden veel mensen dat af). Je lader als starthulp zou ik niet doen.

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bart ® schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:15:
Je moet een acculader niet als starthulp gebruiken, dat trekt ie niet. Gewoon die accu opladen met de acculader, en dan morgen met een volle accu starten.
komkommer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:16:
Dan was je accu ook wel compleet leeg. Je kan een autoaccu gebruiken als starthulp (al raden veel mensen dat af). Je lader als starthulp zou ik niet doen.
Been there, done that. Morgen verder :)

De condities zijn ook niet optimaal vandaag, zeer vochtig en klam, misschien dat het allemaal meespeelt.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:26:
[...]

[...]

De condities zijn ook niet optimaal vandaag, zeer vochtig en klam, misschien dat het allemaal meespeelt.
Bedoel je dat je die accu al een keer helemaal opgeladen hebt? Als ie het dan nog niet doet, dan is je accu misschien wel gewoon op... Wat is de spanning als ie helemaal opgeladen is?

Cunning linguist.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bart ® schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:27:
Bedoel je dat je die accu al een keer helemaal opgeladen hebt? Als ie het dan nog niet doet, dan is je accu misschien wel gewoon op... Wat is de spanning als ie helemaal opgeladen is?
Mea culpa, ik heb de accu nog nooit opgeladen met de accu-lader. Ik doelde met mijn uitspraak op het feit dat ik hem aan het opladen ben, niet dat ik hem al opgeladen had ;)

Ik weet overigens niet of de accu al ooit vervangen is, er staat momenteel 82k kilometer op de teller, maar ik heb in het afgelopen half jaar dat ik nu een motor+rijbewijs heb, nog nooit gemerkt dat er iets aan de accu mankeerde.

Ik zal morgen wel eens de spanning over de accu meten, misschien dat hij door het stilstaan en de lage temperaturen een opdonder heeft gehad en nu naar de eeuwige jachtvelden is :P

[ Voor 11% gewijzigd door Matis op 18-01-2010 13:31 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:26:
[...]

[...]

Waar was je en wat heb je nou gedaan? Hoe lang heb je kunnen starten?

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

komkommer schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:30:
Waar was je en wat heb je nou gedaan? Hoe lang heb je kunnen starten?
Ik hoop dat bovenstaande post dat verduidelijkt heeft

• komkommer

komkommer

Koffie

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:32:
[...]

Ik hoop dat bovenstaande post dat verduidelijkt heeft
Ja. Ik ben niet zo snel.

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Maakt niet uit, het is daarom ook maandag ;)

Ik ben zelf altijd wel een beetje huiverig voor accu-laders e.d., ze hebben bij ons op scheikunde een keer laten zien dat bij het laden van accu's gevaarlijke gassen vrijkomen, welke bij het loskoppelen van de laadklemmen, kan ontbranden/ontploffen.

Derhalve ben ik er zeer voorzichtig mee en zet ik ook altijd de deuren van de garage een tijdje tegen elkaar open, om eventuele gevaarlijke gassen te verdunnen/uit te drijven.

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Ach dat is maar heel weinig hoor, een beetje waterstof dat er vrij kan komen (dat heb je vast wel eens gedaan met scheikunde, 2 elektroden in het water en dan het gas opvangen en dan *plopt* het als je er een vlammetje bij houdt). Maar daarom moet je wel even die dopjes los draaien zodat dat dat gas weg kan, anders gaat ie misschien bol staan. Of dat doe ik wel altijd, weet eigenlijk niet of dat ook via het overstroom slangetje ontsnapt.

En even water bijvullen als dat laag staat.

[ Voor 18% gewijzigd door HammerT op 18-01-2010 13:52 ]

• r.e.s
Dus als ik het zo bekijk is een totaal pakket van 1000 euro niet eens zo'n heel slecht idee als die mogelijkheid mij geboden wordt.

Alle rijlessen die nodig zijn
Eigen verklaring
Theorieboeken
Examens voertuigbeheersing
Examens verkeersdeelneming
Dus koop gewoon je rijbewijs !

vanaf € 999,- (vraag naar de voorwaarden)

( wel ff opletten op die vanaf en vraag naar de voorwaarden ;) )

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:21
Ik was ook ca 1000 euro kwijt. (inclusief examens + boek + alle lessen)
Zoiets lijkt me de richtprijs inderdaad

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

HammerT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:51:
Ach dat is maar heel weinig hoor, een beetje waterstof dat er vrij kan komen (dat heb je vast wel eens gedaan met scheikunde, 2 elektroden in het water en dan het gas opvangen en dan *plopt* het als je er een vlammetje bij houdt). Maar daarom moet je wel even die dopjes los draaien zodat dat dat gas weg kan, anders gaat ie misschien bol staan. Of dat doe ik wel altijd, weet eigenlijk niet of dat ook via het overstroom slangetje ontsnapt.

En even water bijvullen als dat laag staat.
hangt natuurlijk van de grote van je accu af, die van een motor is vrij klein, maar als ik die van mijn auto (dikke diesel) bekijk dan is dat een behoorlijk ding (4x een motor accu ofzo) met een speciaal afvoerslangetje zodat de dampen niet in kofferbak (waar mijn accu zit) blijven hangen.. en alle handboeken waarschuwen met grote letters voor het gevaar..

Verwijderd

Waarom zitten er voorwaarden aan? Zou goed opletten in ieder geval.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:54:
[...]
Je weet zelf ook wel dat dat niet zo is, een boete is vaak 'een boete voor 7km/u te hard
Waar moeten ze dan mee beginnen? Als er staat 50, is het 50 en geen 57. En bovendien wijst je teller vaak meer aan dan je werkelijk rijdt, dus van 'per ongeluk' te hard rijden kan al geen sprake zijn. Een limiet is een limiet. Als je op een 50kmh weg pas een bekeuring krijgt bij 60, gaat iedereen 59 rijden. Wat is dan het nut van het 50kmh bord? Zet er dan 60 neer, maar dan ga jij weer zeuren als je met 67 wordt geflitst.

Ik rij zelf ook vaak te hard, alleen als ik weet waar de palen staan niet natuurlijk. Met de motor heb ik minder de neiging om te hard te rijden. Maar ik heb dan ook geen scheurijzer.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hoeveel je kwijt bent voor je rijbewijs hangt ook heel veel af van hoe snel je het rijden leert. Er zijn mensen die met 10 lessen klaar zijn, en ook gelijk de eerste keer slagen. Maar er zijn ook mensen die 40, of zelfs meer lessen nodig hebben, en dan nog niet de eerste keer slagen.

De een pakt het gewoon veel beter op dan de ander. Zelf heb ik zo'n 30 lessen nodig gehad. Maar toen wel gelijk beide examens de eerst keer gehaald.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

WTF, na minder dan één uur laden gaf de accu-lader al 0 ampere aan. Vol pessimisme probeerde ik (nogmaals) de startmotor.

De motor sloeg meteen aan, met een hele hoop blauwe rook en een enorme stank. De motor had er nog heel veel moeite mee, maar met de choke op half blafte hij de blauwe rook en daarna de witte condens/stoom uit. Na een kleine 2 à 3 minuten kon hij weer keurig stationair (rond de 700rpm) lopen :D

* Matis is happy en gaat meteen een stukje toeren ;)

@rijbewijs discussie:
Ik had al mijn B-rijbewijs en ik heb in totaal 4 x 3uur AVB les, 1 AVB examen, 7 x 2uur AVD les, AVD examen, gezakt, 2 x 2uur AVD les, AVD examen, geslaagd.

De totale kosten weet ik niet meer, maar dat zat zo tussen de 1100 en 1300 euro;

[ Voor 21% gewijzigd door Matis op 18-01-2010 14:26 ]

Verwijderd

mphilipp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:13:
[...]

Waar moeten ze dan mee beginnen? Als er staat 50, is het 50 en geen 57. En bovendien wijst je teller vaak meer aan dan je werkelijk rijdt, dus van 'per ongeluk' te hard rijden kan al geen sprake zijn. Een limiet is een limiet. Als je op een 50kmh weg pas een bekeuring krijgt bij 60, gaat iedereen 59 rijden. Wat is dan het nut van het 50kmh bord? Zet er dan 60 neer, maar dan ga jij weer zeuren als je met 67 wordt geflitst.

Ik rij zelf ook vaak te hard, alleen als ik weet waar de palen staan niet natuurlijk. Met de motor heb ik minder de neiging om te hard te rijden. Maar ik heb dan ook geen scheurijzer.
Ho ho, tuut tuut, kalm aan nu. Zeg ik dat het anders moet? ik stel alleen maar even vast, dat bekeuren niet beter werkt als een waarschuwing, waar het in eerste instantie over ging, en waarop ik reageerde.

Verder kun je vraagtekens zetten bij het nut voor de verkeersveiligheid omdat het inmiddels een publiek geheim is dat dat bekeuringen een groot deel van overheidstekorten moet financieren. Zeg ik nu dat het verkeerd is, nee volgens mij niet, het ging over het nut van waarschuwen versus een boete, en ik meld even dat ik het verschil daartussen wel mee vind vallen. Als ome agent je aanspreekt ben je er die rit misschien beter bij, maar de volgende ochtend sta je net 10 minuten te laat op waardoor je weer eventjes te hard moet rijden om de chef niet te boos te maken.
Is dat theoretisch hypothetisch zo en bedoel ik hier niet te zeggen dat iedere automobilist nu elke ochtend 10 minuten te laat naast zijn nest staat? Jazeker.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 14:29 . Reden: niet heelemaal tevreeden ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

[...]

je hebt van die grijpertjes die je daar voor kan gebruiken..
[afbeelding]
de echte tweakert schroeft een wasknijper aan een latje hout en vist hem op die manier er uit... ach dat gebeurt een keer en dan ben je daarna erg voorzichtig een open tank :+

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:25:
WTF, na minder dan één uur laden gaf de accu-lader al 0 ampere aan. Vol pessimisme probeerde ik (nogmaals) de startmotor.

De motor sloeg meteen aan, met een hele hoop blauwe rook en een enorme stank. De motor had er nog heel veel moeite mee, maar met de choke op half blafte hij de blauwe rook en daarna de witte condens/stoom uit. Na een kleine 2 à 3 minuten kon hij weer keurig stationair (rond de 700rpm) lopen :D

* Matis is happy en gaat meteen een stukje toeren ;)
Da's snel! Goede lader :)

Cunning linguist.

Verwijderd

_Erikje_ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:33:
[...]

ach dat gebeurt een keer en dan ben je daarna erg voorzichtig een open tank :+
Als niet-klusser was dat ook het eerste wat ik dacht, waarom was de tankdop eraf :) maargoed ik klus uit principe niet meer. Een keer een schilderijtje op willen hangen en toen gelijk wat leidingen geraakt, vanaf toen altijd gedacht dat gereedschap mij niet zo mag.

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
PilatuS schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:23:
Hoeveel je kwijt bent voor je rijbewijs hangt ook heel veel af van hoe snel je het rijden leert. Er zijn mensen die met 10 lessen klaar zijn, en ook gelijk de eerste keer slagen. Maar er zijn ook mensen die 40, of zelfs meer lessen nodig hebben, en dan nog niet de eerste keer slagen.

De een pakt het gewoon veel beter op dan de ander. Zelf heb ik zo'n 30 lessen nodig gehad. Maar toen wel gelijk beide examens de eerst keer gehaald.
ook de instructeur/rijschool die die 1-5 lessen extra erbij probeert te snoepen

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:36

Mud

PilatuS schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:23:

Zo 1tje was ik :P , 2x avb en 1x avd moest ik doen. Totaal iets van 44 lessen :X

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Oude degelijkheid ;)

Net even de eerste kilometers van 2010 op de motor gemaakt :D Heeeeeeeeeeerlijk :D

Nu weer ff de bandenspanning checken, ketting opkuisen en vetten en dan nog een stukje rondcrossen :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Mud schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:52:
[...]

Zo 1tje was ik :P , 2x avb en 1x avd moest ik doen. Totaal iets van 44 lessen :X
Liever dat dan een asfaltinspectie of erger nog, schade/letsel aan anderen toedoen.

Heb er zelf zo tussen de 30-35 nodig gehad, weet het exact niet meer. Maar had daarna wel dat ik relatief snel comfortabel reed, ipv onwennig/gespannen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
KaWaReZ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:47:
[...]

ook de instructeur/rijschool die die 1-5 lessen extra erbij probeert te snoepen
Of een rijschool die graag de slaagpercentages hoog wil houden.

Aangezien je van te voren niet weet hoeveel lessen je nodig gaat hebben. Raad ik toch aan om in ieder geval 2000 euro er voor te hebben staan. Niet dat je maar 1000 euro beschikbaar hebt, en dan moet stoppen als je toch net wat meer lessen nodig hebt.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-01 21:36

Mud

_Apache_ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:19:
[...]

Liever dat dan een asfaltinspectie of erger nog, schade/letsel aan anderen toedoen.

Heb er zelf zo tussen de 30-35 nodig gehad, weet het exact niet meer. Maar had daarna wel dat ik relatief snel comfortabel reed, ipv onwennig/gespannen.
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/global/smileys/stupid.gif

1e ritjes was effe wennen, daarna was het heerlijk rijden :P (en is het nog steeds).
Zit eerlijk gezegd nooit gespannen/onwennig op mijn motor :)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Na het behalen van het felbegeerde roze papiertje pasje bedoelde ik. Na een paar km is dat alweer weg.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik had een les of 35 nodig, vooral ook een hoop kwijt voor de oefeningen. Ik vind het ook maar niks oefeningen doen terwijl iedereen staat te kijken, als het dan niet lukt, gaat het daarna ook niet echt meer lukken.

Maar wel alle examens in 1 keer gehaald :)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb ook iets van 50 lessen gehad.

Veel te lang laten door gaan voor de oefeningen.

je hoeft er maar 5/7 te halen, maar pas toen ik er nooit meer eentje fout deed ben ik op examen gegaan.
(ik dacht dan ook dat ik ze allemaal moest halen).

verder ook vrij lang op de weg gelest, maar dat komt gewoon omdat ik te eigenwijs ben met dat kijken enzo :P

(heb dan wel alles in 1x gehaald uiteraard)

[ Voor 6% gewijzigd door defusion op 18-01-2010 17:14 ]

• DRAFTER86
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:38:
[...]

Als niet-klusser was dat ook het eerste wat ik dacht, waarom was de tankdop eraf :) maargoed ik klus uit principe niet meer. Een keer een schilderijtje op willen hangen en toen gelijk wat leidingen geraakt, vanaf toen altijd gedacht dat gereedschap mij niet zo mag.
Omdat ik er net benzine in aan het gieten was die ik er uit had gehaald om een benzinekraantje te kunnen fixen. Overigens was die nog niet helemaal goed, dus vandaag weer er af en meteen maar even de tank op zn kop gehouden en het moertje er uit gekregen. Wel mooi geklust vandaag, carb's gefixt, gesynchroniseerd en hij loopt weer super mooi :)

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

PilatuS schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:26:
[...]

Of een rijschool die graag de slaagpercentages hoog wil houden.

Aangezien je van te voren niet weet hoeveel lessen je nodig gaat hebben. Raad ik toch aan om in ieder geval 2000 euro er voor te hebben staan. Niet dat je maar 1000 euro beschikbaar hebt, en dan moet stoppen als je toch net wat meer lessen nodig hebt.
Als je die paar extra lessen niet kan betalen moet je geen motor gaan rijden IMHO.

• komkommer

komkommer

Koffie

Frank Martin schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:35:
[...]
Als je die paar extra lessen niet kan betalen moet je geen motor gaan rijden IMHO.
Want?

[ Voor 21% gewijzigd door komkommer op 18-01-2010 17:41 ]

Makerij Hofman

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Een terechte vraag. Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald, zonder (in eerste instantie) de intentie te hebben om motor te gaan rijden.
Uiteindelijk ben ik blij dat ik toch een motor heb gekocht, maar als je eenmaal in het bezit bent van een rijbewijs, kun je je eens gaan orienteren op een motorfiet.

Welke je overigens voor heel weinig geld op de kop kunt tikken. Die bedragen staan helemaal niet in verhouding met de enorme smak geld welke je moet neerleggen om een motor-les (of examen) te betalen.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Een terechte vraag. Ik heb mijn motorrijbewijs gehaald, zonder (in eerste instantie) de intentie te hebben om motor te gaan rijden.
Ik snap dat niet, een aantal vrienden van me hebben ook al jaren hun A rijbewijs (lang voor mij) en rijden zelden tot nooit..

Beetje zonde van het geld van lessen etc vind ik..
Ik koop ook geen broodmes en vervolgens nooit brood..

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-01 21:26
Aan de ene kant snap ik het wel, het wordt allemaal steeds duurder en moeilijker. Maar aan de andere kant, als je pas 3 jaar na het behalen van je motorrijbewijs de motor op stapt, lijkt me ook niet handig toch. Ben in elk geval gaan sparen voor lessen + motor toen ik begon, en kom al een aardig eindje.

Nu ik erover nadenk, de reden dat ik het nu doe, is dat ik studeer en thuis woon. Dan gaat het gewoon wat makkelijker. Ik zou echter niet het A rijbewijs kunnen halen en vervolgens geen motor, daar kriebelt het te veel voor.

Overigens, mbt aantal lessen.

Zit nu zelf op 12 uur + AVB examen (met examengarantie) a 540 euro
Theorie a 30 euro
Boeken a 40/50 (voor mij 0, had ze geleend)
Lessen AVD, zit zelf op 6 nu, en gaat al behoorlijk goed. Denk dat ik na 12/14 ga afrijden.
Tegen 31 per stuk, kom ik daarmee 434 voor de lessen, en nog eens 200 voor examen.

Eindstand zal het me een euro of 1200/1300 kosten. Mits ik in 1 keer slaag, tel er anders nog maar 350 bij op.

Overigens, ik zie hier veel prijsverschillen. Denk dat het nogal uitmaakt welke regio je zit, en NL/BE. Kan me voorstellen dat je in Groningen/Friesland minder kwijt bent dan hier bij mij in Rotterdam.

[ Voor 9% gewijzigd door B-Bandit op 19-01-2010 01:14 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-01 18:05

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:11:
[...]
Ik snap dat niet, een aantal vrienden van me hebben ook al jaren hun A rijbewijs (lang voor mij) en rijden zelden tot nooit..
Dan heb je het maar. Als je dan zin krijgt om te gaan rijden, pak je 1 of 2 lessen en je bent weer up-to-speed. Je neemt als het goed is ook deel aan het verkeer met de auto, dus daar hoef je niet meer aan te wennen. Het is even de bediening en het gevoel weer in de vingers krijgen en dat heb je dan wel terug. Wil je echt veel gaan rijden en op vakantie en je bent echt roestig, plak je er een VRO aan vast.

Nee, een rijbewijs moet je zsm halen als je de kans hebt. Het wordt idd steeds moeilijker en duurder, dus wat je hebt pakken ze je niet meer af (als je je gedraagt).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

mphilipp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:48:
Dan heb je het maar. Als je dan zin krijgt om te gaan rijden, pak je 1 of 2 lessen en je bent weer up-to-speed. Je neemt als het goed is ook deel aan het verkeer met de auto, dus daar hoef je niet meer aan te wennen. Het is even de bediening en het gevoel weer in de vingers krijgen en dat heb je dan wel terug. Wil je echt veel gaan rijden en op vakantie en je bent echt roestig, plak je er een VRO aan vast.
VRO zit ik ook nog aan te denken, maar ik wil eerst nog wat meer ervaring op doen en van de 25KW-begrenzing af zijn + bijpassende motor aanschaffen.
Nee, een rijbewijs moet je zsm halen als je de kans hebt. Het wordt idd steeds moeilijker en duurder, dus wat je hebt pakken ze je niet meer af (als je je gedraagt).
Dat was in eerste instantie ook mijn argumentatie. Ik had op dat moment de financiële middelen om motor-lessen te nemen (1500 euro begroot) en ik heb toen binnen een week besloten om te gaan lessen.
Enigszins een impuls*aankoop* geweest, waar ik achteraf zeker geen spijt van heb gehad.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:48:
[...]

dat begrijp ik, maar ik zie net iets te veel voorbeelden van vrienden die A al jaren hebben en er vervolgens nooit wat mee doen.. dat snap ik dus niet..

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-01 15:35

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Ik was in totaal EUR 650 kwijt voor iets van 15 of 16 lessen.. Maar dat was incl. examen enzo... Helemaal niet slecht lijkt me zo...

[ Voor 36% gewijzigd door Stormtrooper op 18-01-2010 20:55 ]

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Requiem19
  • Laatst online: 11:06
Stormtrooper schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:54:
Ik was in totaal EUR 650 kwijt voor iets van 15 of 16 lessen.. Maar dat was incl. examen enzo... Helemaal niet slecht lijkt me zo...
Bovenmaats goedkoop. Prijs jezelf gelukkig met je rijschool en je talent. Vertel er wel even bij of het lessen waren van 50 minuten, een uur, of 2 uur. In het eerste geval heb je gewoon echt talent.

Ik heb een pakket van 900+examen genomen, 3 jaar geleden. Zal nu wel stuk duurder zijn. Daarbij nog zeker een les of 5/6 extra van 50 minuten. Bij elkaar 25 lessen van 50 minuten gehad en in 1x geslaagd. Toen kwam echter nog de helm, het pak, de schoenen, handschoenen, motor, motorgarage enz enz.

Geen goedkope hobby, wel een erg mooie.

XMCS Netherlands

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wil ik het dan nog goedkoper maken :)

* Will_M heeft een uurtje of 2½ met een (groene) Moto Guzzi V50 over een afgelsoten terrein moeten sturen en toen vond de instructeur het tijd voor koffiepauze/lunch.
Na de lunch kreeg ik een stempeltje in m'n rijbewijs/paspoort en toen moest ik maar weer verder met m'n normale "werk".

8)

• DRAFTER86
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:40:
Wil ik het dan nog goedkoper maken :)

* DRAFTER86 heeft een uurtje of 2½ met een (groene) Moto Guzzi V50 over een afgelsoten terrein moeten sturen en toen vond de instructeur het tijd voor koffiepauze/lunch.
Na de lunch kreeg ik een stempeltje in m'n rijbewijs/paspoort en toen moest ik maar weer verder met m'n normale "werk".

8)
Rijbewijs bij defensie gehaald op een Guzzi Nato ofzo? Er staat nu een Nato-tje in het sleutelhok van de motorclub hier, best een leuk ding.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-01 17:46

Stoffel

Engineering the impossible

ToolkiT schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:50:
[...]

dat begrijp ik, maar ik zie net iets te veel voorbeelden van vrienden die A al jaren hebben en er vervolgens nooit wat mee doen.. dat snap ik dus niet..
Tja, voordat je je rijbewijs hebt, en alleen mag gaan rijden, kun je het ook niet echt ervaren, eens? Dan kan het dus best zijn dat die mensen het misschien toch niet zo'n leuke hobby vonden achteraf.

Wat ik ook wel vaker zie zijn kerels die sinds het halen van hun rijbewijs een vrouw en kinderen hebben gekregen, en waar de vrouw het niet zo'n lekker idee vindt :+

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:31
vandaag weer eens op de motor naar mijn werk gegaan, kon ik meteen even mijn nieuwe jas testen :) hij heeft de test doorstaan, heerlijke jas die me goed warm houdt :)
Afbeeldingslocatie: http://www.revzilla.com/product_images/0014/7615/REV_IT__Dragon_Jacket_Black-Neon_Yellow_zoom.jpg
was blij dat ik met de motor was. wat een files vanmorgen richting amsterdam..
viel me nog mee dat de motor zonder problemen starte na een paar weken zielig in de tuin gestaan te hebben onder een zeiltje

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DRAFTER86 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:44:
[...]

Rijbewijs bij defensie gehaald op een Guzzi Nato ofzo? Er staat nu een Nato-tje in het sleutelhok van de motorclub hier, best een leuk ding.
:Y destijds (in 1990) kon dat allemaal nog gewoon

En die V50 Guzzi's waren inderdaad best leuke apparaatjes. Er zat niks op, dus er kon ook niks aan stuk, en als je er eens "off-road" mee moest dan ging dat ook gewoon. Ik heb er in Seedorf in ieder geval behoorlijk wat kilometers mee gemaakt op de tankbanen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Will_M op 19-01-2010 10:18 ]

• DRAFTER86
wimmel_1 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:18:
[...]

:Y destijds (in 1990) kon dat allemaal nog gewoon

En die V50 Guzzi's waren inderdaad best leuke apparaatjes. Er zat niks op, dus er kon ook niks aan stuk, en als je er eens "off-road" mee moest dan ging dat ook gewoon. Ik heb er in Seedorf in ieder geval behoorlijk wat kilometers mee gemaakt op de tankbanen :+
Ik heb zelf een Guzzi V65TT, staat momenteel stil in de tuin. Wel echt een super leuke machine, stuurt echt als een scheermes. Veel vermogen heb je niet, snelweg is net te doen. Wel érg leuk op allerhande allroad paadjes. Maarja, sinds ik de Super Tenere heb is de motivatie om dat ding even voor elkaar te maken al helemaal laag...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Stoffel schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:57:
[...]

Tja, voordat je je rijbewijs hebt, en alleen mag gaan rijden, kun je het ook niet echt ervaren, eens? Dan kan het dus best zijn dat die mensen het misschien toch niet zo'n leuke hobby vonden achteraf.

Wat ik ook wel vaker zie zijn kerels die sinds het halen van hun rijbewijs een vrouw en kinderen hebben gekregen, en waar de vrouw het niet zo'n lekker idee vindt :+
Dat is idd een bekend verhaal ja, maar het vreemde is dat bij 2 vrienden dat ook niet het geval is..
Bij 1 is de reden denk ik financieel, maar bij de ander snap ik het echt niet, zijn vrouw heeft zelfs haar learners gehaald en gaat op voor vol rijbewijs.. voor haar heeft hij wel een 125cc scooter gekocht maar zelf een echte motor kopen komt er nooit van, hij wil wel zegt ie, maar altijd maar smoesjes waarom het er niet van komt..
Ach ja ieder zijn eigen ding natuurlijk, maar ik snap het niet ;)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Requiem19 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 00:34:
[...]

Bovenmaats goedkoop. Prijs jezelf gelukkig met je rijschool en je talent. Vertel er wel even bij of het lessen waren van 50 minuten, een uur, of 2 uur. In het eerste geval heb je gewoon echt talent.

Ik heb een pakket van 900+examen genomen, 3 jaar geleden. Zal nu wel stuk duurder zijn. Daarbij nog zeker een les of 5/6 extra van 50 minuten. Bij elkaar 25 lessen van 50 minuten gehad en in 1x geslaagd. Toen kwam echter nog de helm, het pak, de schoenen, handschoenen, motor, motorgarage enz enz.

Geen goedkope hobby, wel een erg mooie.
Waren rijlessen van 50 minuten... En aangezien ik geen autorijbewijs heb mocht ik pas gaan lessen zodra ik mijn theorie op zak had.. Had verder ook geen ervaring met brommers o.i.d.

Vervolgens heb ik 1 dag voor het verlopen van mijn theorie af mogen rijden. Precies zo'n dag dat het ging ijzelen en verder ook nog wel alles mis ging. Maar toch geslaagd.. Overigens niet dankzij de rijschool..

Talent ben ik zelf niet zo van overtuigd, wel werd ik tijdens bijzondere verrichtingen regelmatig als voorbeeld gesteld en moest men maar goed kijken hoe ik dat deed. Zelfs zo erg dat toen ik rondjes moest draaien, de instructeur zei dat ik naar boven moest kijken en de man in mijn cirkeltje kwam staan. Dat vond ik wel wat minder.

Examinator vond het ook wel wat apart: op mijn leeftijd geen autorijbewijs.. Waren geloof ik wel pluspunten.
Stoffel schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 09:57:
[...]

LOL, ik ben pas begonnen met lessen nadat mijn dochter geboren was...

• r.e.s
ik ben mij tevens al aan het orienteren op een fietsje :).
Twijfel tussen een honda cb1 of een wat oudere yamaha fazer ( of toch mischien een oud brik a 500 euro ).
Ik heb eigenlijk een gebakje nodig waar je ook voor wat langere tijd ( lees toerritten ) op kunt rijden, sterk blok heeft, genoeg onderdelen en minder dan 2000 euro kost.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16-01 23:17
Ik geloof dat ik rond de 1600 gulden kwijt ben geweest voor mijn motor rijbewijs. En dat was incl herexamen (je moet geen examen doen met een strontzieke kop maarja ik wilde niet wachten)
Maar ook eerst theorie halen en daarna pas lessen wegens geen autorijbewijs.

Sinds eind 2008 ook een autorijbewijs op zak met minimaal aantal lessen (ben alles bij elkaar net 900 euro kwijt geweest en dat was incl herexamen wegens discussie met de 1e examinator (win je toch niet |:( en het was er 1 in opleiding dus met 2e examinator erbij :()
Bij 2e keer op was de examinator was wel relaxed want dat was ook een motor rijder en ook daarvoor examinator dus die geloofde het allemaal wel en begreep mijn keuze's tijdens het rijden dan ook volledig.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• KaWaReZ
Zojuist de 10 in de kamer gezet hier...

krijg er geen leven in..

zodalijk nog ff gamen samen met t vrouwtje en al mn 3 schatjes heb ik in dezelfde kamer :+

Afbeeldingslocatie: http://img168.imageshack.us/img168/5035/img4219u.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door KaWaReZ op 19-01-2010 15:08 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Stormtrooper schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:23:
[...]
LOL, ik ben pas begonnen met lessen nadat mijn dochter geboren was...
Ik toen mijn vrouw zwanger was :)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

KaWaReZ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:53:
Zojuist de 10 in de kamer gezet hier...
Wel aparte bureaustoel zo :+ . Probeer mijn vrouw ook een tijdje zover te krijgen dat de brommert de huiskamer in mag. Zeker toen de kerstboom weer weg was en er toch zo'n mooie plek was... Maar helaas.

• KaWaReZ
heb ook nog een normale bureaustoel, want ik kan niet stilzitten :+

zie dat in die 10k km die ik heb gereden sinds ik t blok heb aangepakt (zx10 onderblok + zzr1100 bovenblok = 1100cc) aardig wat "achterstallig" onderhoud heb..

achterrem was laatst vastgeslagen, remblokken voor en achter moeten nieuw (mss achter een andere klauw).
voorremklauwen schoonmaken en evt reviseren.
achterrempomp fixen
jiffy zit los, wellicht iets op verzinnen dat ie niet TE schuin gaat staan (staat nu behoorlijk aso schuin)
bougies mogen vervangen worden
luchtfilterbox misschien een extra gat maken of kijken of ik iets van RAM-air achtige constructie kan maken :+

zat te doen :)

enneh, 1 van de redenen dat t mag is omdat t vrouwtje zelf ook motorrijdt :)
die van haar komt er ook een keertje te staan als ik daar weer wat in mag bouwen (alarm ofzo)... of dat doe ik lekker buiten als t beter weer is

[ Voor 19% gewijzigd door KaWaReZ op 19-01-2010 16:36 ]

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

KaWaReZ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:34:
...
zat te doen :)

enneh, 1 van de redenen dat t mag is omdat t vrouwtje zelf ook motorrijdt :)
die van haar komt er ook een keertje te staan als ik daar weer wat in mag bouwen (alarm ofzo)... of dat doe ik lekker buiten als t beter weer is
Succes ermee...

Tja, ik denk dat mijn excuus dat ik af en toe haar fiets (zoeentje met trappers enzo) repareer niet genoeg zal helpen om ook mijn reparaties in de huiskamer te doen. Helaas...
Maar ik heb nu wel de mogelijkheid dat op mijn werk te doen. Was ook eigenlijk de bedoeling dat mijn fiets in het magazijn zou overwinteren maar voordat ik daar heen kon rijden lag al die witte rommel al op de weg...

• KaWaReZ
tis ook niet de huiskamer, maar de bijkamer ;)

en dan nog, als je voorderest weinig keuze hebt, gewoon je recht als man nemen.... (vinden vrouwen soms ook wel leuk ;) )

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Doe ik iemand nog een plezier met een kortingsbon van 15% bij de motozoom?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• komkommer

komkommer

Koffie

Widow schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:47:
Krijg ook net een mailtje van motozoom. "Als een van onze trouwe bezoekers". Ook 1 keertje geweest...

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:26

charrel

Cortisol4life..

Widow schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:47:
Ik wil van de week even een accu halen, dus dat is wel handig :) Maar mischien heb ik hem zelf ook wel in m'n inbox...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

charrel schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:33:
[...]

Ik wil van de week even een accu halen, dus dat is wel handig :) Maar mischien heb ik hem zelf ook wel in m'n inbox...
Huybers Moteren is daar meestal ook vrij goedkoop mee.... Maar die heeft alleen maar Yuasa ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
wil je dan wat anders dan yuasa? volgens mij een van de betere merken.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die smiley stond er uiteraard niet voor niets bij, hè

• Exigence
  • Laatst online: 17-01 21:20

Exigence

dnkroz

(jarig!)
Even een sfeerplaatje van mijn achterwiel als tussendoortje *O*
Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/5978/achterwiel.jpg

• komkommer

komkommer

Koffie

Exigence schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:34:
Even een sfeerplaatje van mijn achterwiel als tussendoortje *O*
[afbeelding]
Ik zie 't al. Geen noppen.

Makerij Hofman

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Ik zie het al, een bt-014 :+

Ik doe ook mee *O*

Afbeeldingslocatie: http://img391.imageshack.us/img391/5090/1004022mf1.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door M3rcury op 19-01-2010 22:37 ]

No signature required.

• Exigence
  • Laatst online: 17-01 21:20

Exigence

dnkroz

(jarig!)
M3rcury schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Ik doe ook mee *O*

[afbeelding]
Een BT-014 inderdaad, maar ik wil d'r voor komende zomer wat anders onder....

• KaWaReZ
noem je dat een band gebruiken Kaj? :+

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

KaWaReZ schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:30:
noem je dat een band gebruiken Kaj? :+
Nee, dat noem je je vering kut afgesteld hebben voor op straat.

No signature required.

• DRAFTER86
M3rcury schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 00:44:
[...]

Nee, dat noem je je vering kut afgesteld hebben voor op straat.
Leg eens uit? Ben me de laatste tijd een beetje aan het verdiepen in instelbare schokbrekers voor de Super Tenere, maar ik kan me haast niet voorstellen dat ik met al die instellingen de correcte setup ga vinden...

• RemcoDelft
Die foto van de achterband doet me er aan denken dat ik toe ben aan een nieuwe voorband (Yamaha Diversion 600)... Omdat die dingen toch vrij prijzig zijn, vraag ik me af of ik daar nog in kan "shoppen"? Ervaringen met niet al te dure motorzaken in de buurt van Leiden? Ik vind het helemaal niet erg om 100 km te rijden om 50 euro te besparen. Hell, als ik 2 euro bespaar wil ik er ook 100 km voor rijden :+ Of kan ik net zo goed gewoon de dichtstbijzijde motorzaak (Huisman Leiden) binnenrijden?

• _Apache_

_Apache_

For life.

www.motormike.nl , hij legt hem er voor een tientje op voor je. Is ook nog dichtbij voor je ook, even de A4 op, A12 Zoetermeer en bij Blijswijk eraf. Voor mij ( vanaf Zoeterwoude ) was het nog geen 15km.

Voor mijn FZS600 was ik voor voor, achter en montage klaar voor ~320 eutjes. 130 voor voor, 170 achter, en 2x10 voor montage.

Heb er pilot road 2's op laten zetten.

Even bellen, dan geeft hij je advies over de band, hij besteld hem, en een weekje later kan je langskomen om hem eronder te laten leggen.

Motorzaken absoluut niet doen, ben je een vermogen kwijt. Toen ik mijn FZS600 voor een beurt ophaalde, was er een andere motor (iets in de trand van een FJR1300) die ook met alleen nieuwe bandjes wegreed. Hij rekende even ruim 500 euro af. Hoe ze het kunnen maken. :X

[ Voor 43% gewijzigd door _Apache_ op 20-01-2010 10:25 ]

• RemcoDelft
_Apache_ schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:07:
www.motormike.nl , hij legt hem er voor een tientje op voor je. Is ook nog dichtbij voor je ook, even de A4 op, A12 Zoetermeer en bij Blijswijk eraf. Voor mij ( vanaf Zoeterwoude ) was het nog geen 15km.

Voor mijn FZS600 was ik voor voor, achter en montage klaar voor ~320 eutjes. 130 voor voor, 170 achter, en 2x10 voor montage.
Is die montage incl. loshalen van het wiel (of had je 2 losse wielen bij je?) en balanceren?
25 hiervandaan klinkt in ieder geval goed!

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 20-01-2010 10:35 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

Onderstaan de pagina 'banden'

Monteren en balanceren

Wij kunnen op onze locatie in Bleiswijk de gekochte banden op professionele wijze voor u monteren en balanceren. Dit kan ook ’s avonds!

De kosten hiervoor bedragen:

€ 10,- per los aangeleverd wiel.
€ 25,- per wiel als u met de motor komt **

** Als u met de motor komt dit altijd even vooraf duidelijk aangeven.
Indien dit niet vooraf is overlegd kan het zijn dat wij u niet direct kunnen
helpen en er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden.

[ Voor 24% gewijzigd door _Apache_ op 20-01-2010 10:35 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:47

talin

ES-MA

sfeer pics dan maar uit de oude doos, profiel alleen te vinden aan onderkant laars, hier te zien.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2mmbjw1.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

talin schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:38:
sfeer pics dan maar uit de oude doos, profiel alleen te vinden aan onderkant laars, hier te zien.

[afbeelding]
was ie stuk dat je moest steppen? ;)

• talin

talin

ES-MA

ToolkiT schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:47:
[...]

was ie stuk dat je moest steppen? ;)
nee wedstrijd uitgereden in de punten met een C setup, en zo moe in de armen zijn van het aanremmen dat ik maar met de voet naar de fotograaf groette.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
talin schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:38:

[afbeelding]
Dus Rossi heeft het van jou! :+

Afbeeldingslocatie: http://resources.motogp.com/files/images/xy/2009/MotoGP/n498581_ROSSI01_2.preview_big.jpg

I reject your reality, and substitute my own.

• KaWaReZ
@drafter: Met een st kun je heel schuin en plat, maar wat Kaj bedoelt met brakke vering is meer voor "circuitgebruik" , waarbij een paar klikjes voor/achter het verschil kunnen maken tussen rullen/slechte bandslijtage en "egale slijtage/mooie rondetijden".

Een ST kun je hooguit voorzien van andere schokkers voor/achter wil je daar heel "scherp" en zonder wobbels mee sturen. (al zal dat niet helemaal lukken voor "extreem gebruik" zoals op een circuit... is het de fiets niet helemaal voor ;) ).

denk dat ik het zo een beetje inzichtelijker heb gemaakt :)

edit: overigens voor banden omgeving Den Haag -> Motormike
voor purmerend e.o. -> motorbanden.eu (Frank)

Beide heren weten heel veel over banden.
De tweede kan ze vrij goedkoop leveren/verzenden
De eerste rijdt regelmatig circuit op een heel mooi (klein) fietsje van appie met v4 :+

[ Voor 20% gewijzigd door KaWaReZ op 20-01-2010 11:27 ]

• talin

talin

ES-MA

het zou zo maar kunnen, in 1995 reed ie EK's en heeft op Assen gereden, daar heb ik toen ook gereden ( kilometers achter hem..... ) dus zou kunnen dat ie me op een ronde zette het van me heeft af gekeken.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

M3rcury schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:36:
[...]

Ik doe ook mee *O*

[afbeelding]
Ik zie een schaamrandje :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• DRAFTER86
KaWaReZ schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:24:
@drafter: Met een st kun je heel schuin en plat, maar wat Kaj bedoelt met brakke vering is meer voor "circuitgebruik" , waarbij een paar klikjes voor/achter het verschil kunnen maken tussen rullen/slechte bandslijtage en "egale slijtage/mooie rondetijden".

Een ST kun je hooguit voorzien van andere schokkers voor/achter wil je daar heel "scherp" en zonder wobbels mee sturen. (al zal dat niet helemaal lukken voor "extreem gebruik" zoals op een circuit... is het de fiets niet helemaal voor ;) ).

denk dat ik het zo een beetje inzichtelijker heb gemaakt :)

edit: overigens voor banden omgeving Den Haag -> Motormike
voor purmerend e.o. -> motorbanden.eu (Frank)

Beide heren weten heel veel over banden.
De tweede kan ze vrij goedkoop leveren/verzenden
De eerste rijdt regelmatig circuit op een heel mooi (klein) fietsje van appie met v4 :+
Ik snap wel dat het hier over circuit gebruik ging, ik vroeg me alleen af bij welke verschijnselen je aan welke setting gaat prutsen. Ooit eens van iemand gehoord dat het bij het afstellen van de vering zo is dat als je de acherkant raar vind het voelen het probleem dikwijls voor zit, en vice versa...
Pagina: 1 ... 155 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.