“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ook maar ff die van mij er bij. Geen mooie foto (sinds die motor in mijn bezit is, alleen maar rotweer en vandaag zit ik op mijn werk) en ik weet zelfs niet wat voor banden dit zijn. Geloof wel Battlax...
[ Voor 66% gewijzigd door Stormtrooper op 20-01-2010 13:03 . Reden: eigen bandje er ook maar op ]
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Weet iemand of de vragen een beetje overeen komen met de Vekabest oefenexamens?
Zou ik je niet durven zeggen. Te lang geleden... Maar ik wens je wel succes...MailMan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:06:
Zometeen theorieHeel wat testjes gemaakt en elke keer komen er toch weer nieuwe 'rare' vragen bij die niet in het boekje stonden. Hopelijk niet teveel gekkigheid op het examen.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Thanks, ik heb hem gemaild met een prijsverzoekje, mijn voorbandje (110/70) staat er niet tussen namelijk._Apache_ schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:34:
Onderstaan de pagina 'banden'
Monteren en balanceren
Wij kunnen op onze locatie in Bleiswijk de gekochte banden op professionele wijze voor u monteren en balanceren. Dit kan ook ’s avonds!
De kosten hiervoor bedragen:
€ 10,- per los aangeleverd wiel.
€ 25,- per wiel als u met de motor komt **
** Als u met de motor komt dit altijd even vooraf duidelijk aangeven.
Indien dit niet vooraf is overlegd kan het zijn dat wij u niet direct kunnen
helpen en er een nieuwe afspraak gemaakt moet worden.
Ik kwam ook deze site tegen: http://www.banden-pneus-online.nl/motorband-110-70-17.html ... Heeft zeer veel keuze qua banden, en laat ze bezorgen bij een bandenomlegger in de buurt, zodat ik daar gewoon naartoe kan rijden om m'n zelfbestelde bandje te laten monteren
achteruit boeren en jezelf pijn gaan doen, maar heey! knopjes en schroefjes waar aan je kan draaien, was vroeger altijd moeilijk om af te blijven.Tylen schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:38:
Vering is echt een studie opzich. Ik begin er niet aan. Als er iets is kan ik het verwoorden en dan laat ik de veren man (Rooske) aan de knopjes draaien. Voor mij is het echt abracadabra.
heb op een trainings week in Frankrijk al eens de stoute schoenen aan getrokken en monteur in de pits met een schoevendraaier neergezet, 2 rondjes draaien, binnenkomen en draaien aan de knopjes.
was heel blij dat meneer Stamsnijder aanwezig was.
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Bas van Hyperpro is zo iemand
kudo's voor die vent!!
Bandje 70,50; verzenden 25 euro, en dan nog iemand vinden die hem er op legt... Ik heb wel filmtjes gezien van mensen die dat brute-force zelf doen, maar neem hierbij toch liever wat minder risico dan bij m'n ATB...
Meeste eenmanszaken doen dat voor een geeltje als je bevriend bent.
en bij rodamoto was het vanaf 5 banden verzending gratis
motorbanden.eu (afs motorparts) hanteert volgens mij net zulke scherpe prijzen als rodamoto , mike zit daar volgens mij net marginaal boven. De "echte" verschillen zul je pas zien op het moment dat je ze om gaat leggen bij wie en hoe je het aanlevert,reiskosten enz (maatje die het gratis doet of grote dealer die uurtarief rekent)
dit maar dan simpeler, een U maken waar je wiel in past, 4 lagertjes en wat plaklood.
U in de bankschroef op je werkbank of je gereedschapkar.
[ Voor 12% gewijzigd door talin op 20-01-2010 14:39 ]
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Pfff... Was toch wel ff zweten zegMailMan schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:06:
Zometeen theorieHeel wat testjes gemaakt en elke keer komen er toch weer nieuwe 'rare' vragen bij die niet in het boekje stonden. Hopelijk niet teveel gekkigheid op het examen.
Theorie is binnen, op naar het echte werk!
nu moet je de theorie in de praktijk brengen
NeeStormtrooper schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 17:00:
Gefeliciteerd. En beantwoord nu je eigen vraag: leken ze op die van de Vekabest oefenexamens ?
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Die heeft ook gouwe handjes ja. Heb ik keer met hem een avondje in z'n schuurtje gestaan om een kapotte bout uit de remklauw te halen van me voorpoottalin schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:48:
[...]
achteruit boeren en jezelf pijn gaan doen, maar heey! knopjes en schroefjes waar aan je kan draaien, was vroeger altijd moeilijk om af te blijven.
heb op een trainings week in Frankrijk al eens de stoute schoenen aan getrokken en monteur in de pits met een schoevendraaier neergezet, 2 rondjes draaien, binnenkomen en draaien aan de knopjes.
was heel blij dat meneer Stamsnijder aanwezig was.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
En daarbij een instructeur die me doof maakte aan een kant door te zeggen dat ik langzamer door bochten moet omdat ik er ander zéker uitvlieg door de gladheid
Asus Zenbook i7 256gb
And it goes BRAAAAAPP!
Gebruik je ook het midden een beetje? heb je ook voor betaald!M3rcury schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 22:36:
[...]
Ik zie het al, een bt-014
Ik doe ook mee
[afbeelding]
Volgens mij heb ik me nog niet eerder voorgesteld in dit topic dus hierbij;
Zo ongeveer twee jaar in het bezit van het motor rijbewijs en heb een Suzuki GSX 750f die ik met liefde onderhoud, de mrs heeft een belastingvrije Honda CB 450 waarbij ik ook het onderhoud doe.
Tegelijkertijd met m'n deze post ook een vraag: iemand ervaringen met georganiseerde motortochten in Azie?
Ik heb de volgende gevonden, maar niet echt een duidelijke gebruikerservaring kunnen vinden, de reacties op die websites zijn (wat mij betreft) niet echt geloofwaardig.
http://www.motortrails.nl/Navigatie/Home/Home.htm
http://www.bike-and-adventure.com/
http://www.asianexperience.com.au/
Ik heb persoonlijk niet echt zin om met 20+ kilo aan bagage een lange tocht af te leggen. Dus tips zijn zeker welkom!
"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)
Wat ben je van plan?Freelance schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:26:
Eerste kilometers van 2010 vandaag ook weer afgelegd, motor startte in 1x! De accu was wel aan de lader geweest. 30 seconden wat condens uit de uitlaat laten stomen, en daarna in één stuk door naar m'n werk. Heerlijk!
Volgens mij heb ik me nog niet eerder voorgesteld in dit topic dus hierbij;
Zo ongeveer twee jaar in het bezit van het motor rijbewijs en heb een Suzuki GSX 750f die ik met liefde onderhoud, de mrs heeft een belastingvrije Honda CB 450 waarbij ik ook het onderhoud doe.
Tegelijkertijd met m'n deze post ook een vraag: iemand ervaringen met georganiseerde motortochten in Azie?
Ik heb de volgende gevonden, maar niet echt een duidelijke gebruikerservaring kunnen vinden, de reacties op die websites zijn (wat mij betreft) niet echt geloofwaardig.
http://www.motortrails.nl/Navigatie/Home/Home.htm
http://www.bike-and-adventure.com/
http://www.asianexperience.com.au/
Ik heb persoonlijk niet echt zin om met 20+ kilo aan bagage een lange tocht af te leggen. Dus tips zijn zeker welkom!
Zelf heb ik vorig jaar een semi-georganiseerde tocht in Nepal gedaan. Dit jaar in Thailand wezen motorrijden. Daarvoor ook op Bali en in Cambodja. Maar dat was allemaal op eigen houtje. In Nepal reed ik samen met mijn ouders, broertje en zusje. Daar hadden we een gids gehuurd, die samen met een mechanic met ons meereed (konden zelf een globale route aangeven).
men neme een scooterblokje en een slijptop en een draaibank

dan krijg je:

neem dan een koppeling

en een koppelingshuis

dan nog een paar goede ideeen en wat buiswerk en een lasapparaat:

dit alles kwam omdat ik van iemand een minibike seat unit kon overnemen.

of dit ooit wat gaat worden gaan we zien, zomaar begonnen met wat ideeen omdat ik het altijd nog in mn hoofd had.
setup gaat worden 50cc 20mm onder een minibike die nog geen 15 kilo gaat wegen, in de brommerrace krijgen we bijna 20pk uit een dezelfde motorische setup ben benieuwd hoe dit eruit gaat komen.
Kan ik morgen weer eens rijden, sinds de laatste sneeuw niet meer gedaan, zie nu toch weer sinds een week regelmatig motors op de weg gelukkig
Ik krijg met m'n handvatverwarming hoog (en zomerhandschoenen) rode handen aan de binnenkant, en iets koude duimen. M'n tenen worden wel heel koud, maar de rest van m'n lichaam blijft toch echt warm. Dikker aankleden dus?Ghostrider schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 18:34:
Ik heb helaas vandaag nog ffe gelest, ivm met een examen zeer binnenkort. Maar allejezus dat is koud, de handvatverwarming was oke. Maar mijn vingers, tenen etc...ik zat het laatste halfuur serieus te rillen
Bedankt voor de tips, naar mijn idee had ik al een vrij dikke trui aan. Zal wel ffe een dikkere opzoekenAikon schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:14:
Een dikke trui helpt ook tegen koude handen, als je romp goed warm is blijft de bloedtoevoer naar je ledematen veel hoger.
Asus Zenbook i7 256gb
gaaf! denk dat dit wel gek gaat! maar kan altijd beter 8):talin schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:46:
nieuw projectje:
men neme een scooterblokje en een slijptop en een draaibank
[afbeelding]
dan krijg je:
[afbeelding]
neem dan een koppeling
[afbeelding]
en een koppelingshuis
[afbeelding]
dan nog een paar goede ideeen en wat buiswerk en een lasapparaat:
[afbeelding]
dit alles kwam omdat ik van iemand een minibike seat unit kon overnemen.
[afbeelding]
of dit ooit wat gaat worden gaan we zien, zomaar begonnen met wat ideeen omdat ik het altijd nog in mn hoofd had.
setup gaat worden 50cc 20mm onder een minibike die nog geen 15 kilo gaat wegen, in de brommerrace krijgen we bijna 20pk uit een dezelfde motorische setup ben benieuwd hoe dit eruit gaat komen.
http://www.motormeuk.nl/b...mpje/gsxr750MiniBike.html
Vet groot ding :x0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:05:
[...]
gaaf! denk dat dit wel gek gaat! maar kan altijd beter 8):
Damn, ik zat net dat filmpje te kijken, zag ik het volgende filmpje eronder staan:0uTsIdEr84 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 11:05:
[...]
gaaf! denk dat dit wel gek gaat! maar kan altijd beter 8):
http://www.motormeuk.nl/b...e/gsxr-600-misbruikt.html
De vraag is: welke motor is het beste geschikt voor zoiets? Het moet dus iets simpels zijn, geen injectie of andere electronica (halen ze er vaak preventief af). Hij moet wel voldoende 'zwaar' zijn om dat eind te rijden, dus geen 450 oid, want dat is niet fijn voor de lange asfaltstukken. Ik kan makkelijk een lijstje bedenken, maar ik ben niet zo deskundig op dat gebied. Waar ik aan denk:
* Yamaha Tenere/XT600
* Honda Transalp, Africa Twin, Dominator
* BMW R100GS (de oude dus met carbs)
Mag niet meer kosten dan €1500 (duurder mag alleen als ie echt perfect is zeg maar). Hoeft er niet pico bello uit te zien, als ie maar goed is om te rijden en makkelijk te repareren.
Kan iemand nog een leuke motor toevoegen aan dat lijstje?
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Voor het budget icm met het nodige reis vermogen en comfort zijn de BMW en de Africa Twin de beste keus maar dan heb je bv nog zoiets als een DR-bigmphilipp schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:23:
Ik ben plannen aan het smeden voor Antwerpen-Banjul. Als ik het doe (lees: de mensen kan vinden die dit zouden kunnen, zin en tijd hebben) is het voor 2011 (maart of oktober), anders 2012. Ik zou dan graag met auto en motor gaan. Misschien meer dan 1 van elk, weet nog niets zeker wat dat betreft. Zeker niet alleen met motor (buiten dat je met de andere deelnemers in konvooi zult rijden). De voertuigen blijven in Gambia achter, dus het moet iets zijn waar ze daar wat aan hebben.
De vraag is: welke motor is het beste geschikt voor zoiets? Het moet dus iets simpels zijn, geen injectie of andere electronica (halen ze er vaak preventief af). Hij moet wel voldoende 'zwaar' zijn om dat eind te rijden, dus geen 450 oid, want dat is niet fijn voor de lange asfaltstukken. Ik kan makkelijk een lijstje bedenken, maar ik ben niet zo deskundig op dat gebied. Waar ik aan denk:
* Yamaha Tenere/XT600
Mag niet meer kosten dan €1500 (duurder mag alleen als ie echt perfect is zeg maar). Hoeft er niet pico bello uit te zien, als ie maar goed is om te rijden en makkelijk te repareren.
ka-lik
Ook weer zo'n belgische motor , of issie van Worf?webmail schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 12:43:
[...]
Damn, ik zat net dat filmpje te kijken, zag ik het volgende filmpje eronder staan:
http://www.motormeuk.nl/b...e/gsxr-600-misbruikt.html
[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 22-01-2010 17:33 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Zoiets wil ik ook al jaren doen, maar praktische redenen houden me altijd tegen... hou ons op de hoogte misschien krijg ik wel inspiratie om mijn ass in gear te krijgen en regelen dat ik zoiets ook kan doenmphilipp schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:23:
Ik ben plannen aan het smeden voor Antwerpen-Banjul. Als ik het doe (lees: de mensen kan vinden die dit zouden kunnen, zin en tijd hebben) is het voor 2011 (maart of oktober), anders 2012. Ik zou dan graag met auto en motor gaan. Misschien meer dan 1 van elk, weet nog niets zeker wat dat betreft. Zeker niet alleen met motor (buiten dat je met de andere deelnemers in konvooi zult rijden). De voertuigen blijven in Gambia achter, dus het moet iets zijn waar ze daar wat aan hebben.
* Yamaha Tenere/XT600
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit setje heb ik weggedaan omdat de zijkanten versleten waren0uTsIdEr84 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:16:
[...]
Gebruik je ook het midden een beetje? heb je ook voor betaald!
No signature required.
Een AT voor 1500 euro?ROFLASTC schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:30:
[...]
Voor het budget icm met het nodige reis vermogen en comfort zijn de BMW en de Africa Twin de beste keus maar dan heb je bv nog zoiets als een DR-big
ka-lik
[...]
Ook weer zo'n belgische motor , of issie van Worf?
XTZ660
Ja wel een 650 uit 1984 maar dat was geen criterium toch?
die dingen kletteren in prijs nu LC4 motoren steeds meer 2e hands te krijgen zijn. De AT was de reis motor voor alles dat nemen andere merken nu over.
And it goes BRAAAAAPP!
ROFLASTC schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:54:
[...]
Ja wel een 650 uit 1984 maar dat was geen criterium toch?![]()
die dingen kletteren in prijs nu LC4 motoren steeds meer 2e hands te krijgen zijn. De AT was de reis motor voor alles dat nemen andere merken nu over.
LC4 adventure is ook een goede. Maar nog niet voor 1500 te koop.
toch wel makkelijk zo'n bokser
Op dit moment nog niet veel meer dan een plan waar we het al langer over hebben, maar het lijkt me echt geweldig om te doen.
Je moet het gewoon doen. Je krijgt spijt als je het niet doet. Ik ga de tijd nemen om het voor te bereiden, dus ik weet nu nog niet of ik begin 2011 of eind 2011 het ga doen, maar ik wil het wel serieus aanpakken. Eerst een paar man zoeken die ook willen. De truuk is om sponsors te zoeken; het is immers voor het goede doel. Tuurlijk mag je zelf ook wat investeren, maar het is niet zo dat je alles moet betalen. De kosten in Afrika zijn vrij laag; brandstof en levensonderhoud is erg goedkoop. Je moet alleen wel mensen uitzoeken waar je van op aan kunt; goede voertuigen, en je goed voorbereiden op wat komen gaat. Na de Marokko reis heb ik al een klein beetje ervaring met hoe eea gaat in Marokko, en ook flink wat informatiebronnen op internet weten te vinden.ToolkiT schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:43:
[...]
Zoiets wil ik ook al jaren doen, maar praktische redenen houden me altijd tegen... hou ons op de hoogte misschien krijg ik wel inspiratie om mijn ass in gear te krijgen en regelen dat ik zoiets ook kan doen
Wat voertuigen betreft zat ik zelf ook al te denken in de richting van de oude BMW GS of een Africa Twin. Als ik het verhaal lees van Maarten die op een Africa Twin de wereld rond is gegaan zonder grote problemen, lijkt me dat een goede keus. Volgens mij ook een motor die makkelijk te repareren is door elke handige hendrik.
Maar goed, eerst maar eens kijken hoe het gaat met een team samenstellen. Dat is de eerste stap.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Wel een erg leuk plan hoor, zit zelf ook weleens aan soortgelijke projecten te denken. Het zoeken van sponsors zal wel lastig zijn kan ik je uit ervaring vertellen. Het goede doel is enkel dat je de auto verkoopt daar als ik het zo zie (of lees ik erover heen?), daar zijn weinig bedrijven in geïnteresseerd. Dus begin vroeg met het zoeken, en anders gewoon alles zelf betalen. Dat heb ik toen ook gedaan, het enige wat we voor elkaar kregen waren 4 t-shirtjes en een gps in bruikleen. Maar zonder sponsors hoef je ook geen verslag uit te brengen of je te verantwoorden. Eigenlijk wel fijn
Ik kan helaas niet mee, heb al plannen voor 2012, dus ben budget aan het opbouwen.
Hmmm...Sjaak laat zien dat in principe elke motor overal kan komen. Alleen is het een beetje een verstoord beeld. De stukken diepe modder en diep zand kom je absoluut niet doorheen met zo'n ding. Kijk maar eens naar Dakar, waar een purpose build KTM er niet eens doorheen komt met een zeer ervaren coureur erop. Die stukken heeft ie de R1 ook moeten duwen (of op een truck gezet als de camera weg was...). Hij heeft niet eens speciale banden (er zijn geen noppenbanden voor die motor te krijgen), alleen een stel Hyperpro's. Ik heb met mijn RT ook redelijk ruig terrein gedaan en weet nu ongeveer wel dat ik op dat ding ook bijna overal kan komen.Aikon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 08:42:
Lees anders het verhaal eens van Sjaak, dan kan je de R1 ook meenemen in je lijstje
Ik denk dat dat best kan meevallen. Zelfs voor ons Marokko avontuur zijn we er in geslaagd een paar 'sponsors' te vinden. Dat wil zeggen: een van de mannen heeft wat speciale onderdelen voor zijn motor met korting gehad, en een stofdichte Nokia telefoon voor niets. Ook kregen we wat promo spul mee dat we hebben uitgedeeld aan de Marokkaanse kindekens. We hadden nl ook een website waar aardig wat mensen op kwamen kijken. Ik weet ook wel zo'n beetje hoe je zo'n site onder de aandacht brengt links en rechts. Verder is wat media aandacht nooit weg, dus zoek het lokaal en als je dan in de lokale media komt, vinden ze dat erg fijn. Als bv de lokale Mercedes dealer mij kan helpen met het zoeken naar een goede (ouwe) 190D en de prijs schappelijk houdt, en bv de werkplaats te beschikking stelt om de auto te prepareren is dat ook al leuk. Zo ook met een motorzaak die me aan een motor kan helpen. En ik heb een behoorlijk uitgebreid netwerk met mensen die ook wel veel andere mensen kennen.Wel een erg leuk plan hoor, zit zelf ook weleens aan soortgelijke projecten te denken. Het zoeken van sponsors zal wel lastig zijn kan ik je uit ervaring vertellen. Het goede doel is enkel dat je de auto verkoopt daar als ik het zo zie (of lees ik erover heen?), daar zijn weinig bedrijven in geïnteresseerd. Dus begin vroeg met het zoeken, en anders gewoon alles zelf betalen. Dat heb ik toen ook gedaan, het enige wat we voor elkaar kregen waren 4 t-shirtjes en een gps in bruikleen. Maar zonder sponsors hoef je ook geen verslag uit te brengen of je te verantwoorden. Eigenlijk wel fijn
Sponsors doen het niet (altijd) vanuit de goedheid van hun hart, maar voor de uitstraling. Dus moet er wel wat uitgestraald worden. Alle registers gaan dus open, en er zijn zát manieren om je te 'uit te stralen' en als je die gebruikt en dat laat zien aan de potentiele sponsors, krijgen ze meteen een natte broek...
moeten die auto's LHD zijn (voor sommige rallys is dat een vereisde ivm donatie aan het eind) anders is het misschien een idee om ook op autotrader.co.uk te kijken, auto's zijn een stuk goedkoper in de UK..mphilipp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:16:
[...]
Als bv de lokale Mercedes dealer mij kan helpen met het zoeken naar een goede (ouwe) 190D en de prijs schappelijk houdt, en bv de werkplaats te beschikking stelt om de auto te prepareren is dat ook al leuk. Zo ook met een motorzaak die me aan een motor kan helpen. En ik heb een behoorlijk uitgebreid netwerk met mensen die ook wel veel andere mensen kennen.
Sponsors doen het niet (altijd) vanuit de goedheid van hun hart, maar voor de uitstraling. Dus moet er wel wat uitgestraald worden. Alle registers gaan dus open, en er zijn zát manieren om je te 'uit te stralen' en als je die gebruikt en dat laat zien aan de potentiele sponsors, krijgen ze meteen een natte broek...
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Hopelijk het laatste pak dat ik de komende jaren ga kopen
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zie demphilipp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:16:
[...]
Hmmm...Sjaak laat zien dat in principe elke motor overal kan komen. Alleen is het een beetje een verstoord beeld.
Ik snap die Sjaak dan ook echt niet, tuurlijk een R1 is een leuke motor, maar niet geschikt voor vakanties.
Wat betreft de sponsors: Voor mijn/onze reis zijn we in de krant gekomen incl. kleurenfoto, en een 10min reportage op de lokale zender, maar alsnog zaten de sponsors niet te springen hoor. Wel van de fabrikant van de fiets (was een fietsvakantie) goede meewerking en toezeggingen gekregen qua onderdelen, en bijv. een gratis prototype bagagedrager, en die gps dus van de fietsenboer. Maar vetpot is het niet.
Maar goed, het gaat er ook om hoeveel moeite je doet en hoeveel geluk je hebt, sponsors zoeken is het proberen zeker waard.
Op zich was de keuze voor een R1 erg slim, want daardoor is de exposure gegarandeerd. Er zijn meer mensen die met een Tenere (oid) de wereld rond gaan (check horizons unlimited), dus een R1 trekt de aandacht. En meneer Sjaak staat veel op beurzen enzo. Ik wil trouwens niets afdoen aan zijn prestatie. Ik heb mensen horen zeggen dat ze er niets van geloven dat ie overal echt is heen gereden (als de fotograaf weg is, kun je met een pick-up verder natuurlijk), maar dat denk ik niet. Iemand had 'm al lang exposed. Wat ie doet is zwaar, vooral in je eentje. Het is zeker een bikkel. Maar ik heb inmiddels na mijn minieme ervaring met ruig wegdek ook al door dat je in principe met alles de wereld rond komt.Aikon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:18:
[...]
Zie de
Ik snap die Sjaak dan ook echt niet, tuurlijk een R1 is een leuke motor, maar niet geschikt voor vakanties.
Evengoed ga ik de komende tijd druk in de weer om een team samen te stellen en wat concrete zaken neer te zetten. Ik ben wel van plan om het goed aan te pakken. Uiteraard ga ik alle internet kanalen aangrijpen om reklame te maken, dus jullie horen het vanzelf wel!
Heb ik van de week m'n remblokken vervangen, gister eerste ritje van 2010, en nu ligt er weer een laagje sneeuw op de motor
[ Voor 52% gewijzigd door Aikon op 24-01-2010 08:47 ]
[ Voor 5% gewijzigd door r.e.s op 24-01-2010 14:05 ]
Van wie heb je les gehad? Peter of Emiel?-RoB- schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:03:
Gisteren voor het eerst dus mijn motor rijles gehad en dammm !de hele tijd met een grote grijns rond gereden. Tevens erg tevreden over de rijschool erg relaxt ( bijna motor honk achtig ) sfeertje. Ik mocht al meteen het gas er op zetten, schakelen ging zonder problemen en geoefend met 30km per uur door pionnen te rijden. Nu kan ik het garantie pakket kopen voor 1300 euro ( zit dus alles ) , maar nu rest mij de twijfel het is opzich veel geld maar ik hoef dan niet bang te zijn dat ik duurder uit kom. Ojah het gewicht/vermogen aspect viel mij ook heel erg mee.
Yamaha MT-09
Yamaha MT-09
jah erg relaxt idd, het meest wennen was wel echt ver vooruit kijken en dat met je heupen sturen maar ach het was de eerste lesBergie schreef op zondag 24 januari 2010 @ 14:25:
Ah, toffe gast is datIk heb de meeste lessen van Emiel gehad en aan het einde 2 of 3 keer een lesje van Peter.
En het verre kijken: dat is motor rijden. Meer (moeten) zien dan de koekblikker is je eigen behoud. Maar kan me voorstellen dat dat even wennen is..Ik moest mijn instructeur beloven dat ik na het behalen van mijn rijbewijs altijd bleef kijken en nadenken.
Vergelijk het zelf altijd dat de goede motorrijder super breedbeeld in full HD moet kijken en als hij het begrijpt ook kijkt (en nog belangrijker: het beeld ook analyzeert en met die info ook wat doet) en de gemiddelde koekblikker niet verder komt dan 4:3 (en daar niets mee doet)
Fijn is wel dat de rijschool en instructeur goed aanvoelen....
[ Voor 16% gewijzigd door Stormtrooper op 24-01-2010 22:45 . Reden: aanvulling ]
www.teamvenz.nl mijn site voor Adam-dakar 2010mphilipp schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 17:23:
* Yamaha Tenere/XT600
En ja het is in een half uurtje gemaakt, ik weet het, en het boeit me niet
XT550 is ook wel prima, eigenlijk elke offroad/allroad die je voor die pieken kan vinden.
Cool man! Ik heb 'm gebookmarked en zal regelmatig kijken hoe het erbij staat.FitTiv schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:05:
[...]
www.teamvenz.nl mijn site voor Adam-dakar 2010![]()
En ja het is in een half uurtje gemaakt, ik weet het, en het boeit me niet![]()
XT550 is ook wel prima, eigenlijk elke offroad/allroad die je voor die pieken kan vinden.
Misschien ken je deze sites al, maar je kunt er iig heel veel info vinden over dit soort reizen: Horizons Unlimited en vooral aanbevolen is Morocco Overland wat de site bij het boek is. Het boek heb ik, en zijn andere boek Sahara Overland is momenteel in de post onderweg (beter bestellen bij Amazon.uk, da's goedkoper). Het zijn boeken met hele goede en praktische tips van iemand die haast niet anders doet dan door de sahara ploeteren.
Heel veel succes!
XT550 ftw!FitTiv schreef op maandag 25 januari 2010 @ 08:05:
[...]
www.teamvenz.nl mijn site voor Adam-dakar 2010![]()
En ja het is in een half uurtje gemaakt, ik weet het, en het boeit me niet![]()
En rss-feed plz!
Punt is een beetje dat je ook nog België, Frankrijk, Spanje en Marokko door moet voordat je op ruig terrein komt. Door Marokko is het ook over de doorgaande wegen heb ik het idee (aan het tijdschema te zien) en zijn het hooguit wat stukken waar het asfalt wat minder is.
En dan is een XT niet echt heel erg comfortabel. Ik denk dat ik dan liever probeer een Tenere of Africa Twin op de kop tikken.
Je wil toch geen snelweg gaan rijden? Als je dat wel wil gaan doen: Africa Twin, Super Tenere, Cagiva Elephant, Moto Guzzi Quota...mphilipp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:54:
[...]
Punt is een beetje dat je ook nog België, Frankrijk, Spanje en Marokko door moet voordat je op ruig terrein komt. Door Marokko is het ook over de doorgaande wegen heb ik het idee (aan het tijdschema te zien) en zijn het hooguit wat stukken waar het asfalt wat minder is.
En dan is een XT niet echt heel erg comfortabel. Ik denk dat ik dan liever probeer een Tenere of Africa Twin op de kop tikken.
Als je van de snelweg blijft zou ik gewoon een zo licht mogelijke machine zoeken.
Suzuki DR, XT'tjes, Honda XR/XL. Of een Kawasaki KLE... maarja, dan heb je weer een Kawasaki...
Ik meen dat die gasten van Mondo Enduro/Terra Circa ook allemaal een DR350 hadden?
[ Voor 3% gewijzigd door DRAFTER86 op 25-01-2010 14:15 ]
Ja, het is wat je wil he. Je kan lekker op de geasfalteerde wegen blijven (wat prima kan), of je trekt goedkoop over de mindere wegen de atlas over.mphilipp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 13:54:
[...]
Verder valt dat ook een beetje buiten het doel van de hele onderneming, die vaak op een ludiek element gestoeld zijn. Met een zo ongeschikt mogelijke auto en motor die kant op gaan. Het avontuur komt dan vanzelf.
Iedereen kan met een beetje oefenen de woestijn in met een Toyota Landcruiser. Maar probeer het maar eens met een peugeot 106. Iedereen kan over de snelweg door Afrika rijden, maar probeer het maar eens op een oude 1-cilinder van bijna 30 jaar oud.
Nou heb je in Marokko echt hele mooi asfaltwegen. Maar je hebt voornamelijk een enorme speeltuin waar je onverhard kan rijden. Daarbij kom je dan pas echt in kleine dorpjes in een oase waar echt niet veel toeristen komen. En als je dan vraagt waar je thee kan drinken, dan wordt je bij iemand thuis uitgenodigd. Die onverharde routes wil je toch echt wel doen met een lichtere 1-cilinder.DRAFTER86 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:10:
[...]
Je wil toch geen snelweg gaan rijden? Als je dat wel wil gaan doen: Africa Twin, Super Tenere, Cagiva Elephant, Moto Guzzi Quota...
Als je van de snelweg blijft zou ik gewoon een zo licht mogelijke machine zoeken.
Suzuki DR, XT'tjes, Honda XR/XL.
Ik meen dat die gasten van Mondo Enduro/Terra Circa ook allemaal een DR350 hadden?
En inderdaad, Mondo enduro lui reden op DR350jes. Ook Lois Pryce deed het op een XT225je. De meeste mensen houden het op een simpele betrouwbare 1-cilinder. Die dingen zijn door hun simpelheid een stuk makkelijker te fixen onderweg. Eventueel met ducttape, een paperclip en wat spuug.
Verwijderd
Rijkelijk laat misschien, en niet echt hulpzaam, maar ik wil toch zeggen dat ik ook ooit eens 6 maanden in Afrika ben geweest (Tanzania) en als daar iets was dat een gelijke prijsstelling had als in Europa was het brandstof. Punt daarbij is ook dat brandstof soms aangeboden word langs de weg die niet helemaal zuiver is. Zelfs in heuse tankstations was dat oppassen. 1000 shilling voor 1 liter was normaal, en dat is (nu toch zeker) iets van 95 cent. De beste kwaliteit is het dan ook niet.mphilipp schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 23:55:
[...]
De kosten in Afrika zijn vrij laag; brandstof en levensonderhoud is erg goedkoop.
Het eten was redelijk goedkoop, ook nog oppassen, want je bent wit(ter dan zij) dus ze gaan hun best doen.
Het enige dat echt goedkoop was, was bier.
Slechts mijn twee centen en ter info
I know, ik ben er net geweest. Maar het is geen vakantietripje in die zin dat ik zelf het tijdschema bepaal of dat het niet uitmaakt wanneer ik aankom. Er is wel een bepaald schema en men je rijdt in principe in een karavaan. In de Sahara ga je zo te zien pas offroad.komkommer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:26:
[...]
Nou heb je in Marokko echt hele mooi asfaltwegen. Maar je hebt voornamelijk een enorme speeltuin waar je onverhard kan rijden. Daarbij kom je dan pas echt in kleine dorpjes in een oase waar echt niet veel toeristen komen. En als je dan vraagt waar je thee kan drinken, dan wordt je bij iemand thuis uitgenodigd. Die onverharde routes wil je toch echt wel doen met een lichtere 1-cilinder.
En natuurlijk kun je zelfs op een fiets met houten banden de wereld rond. Maar laat ik het zo zeggen: ik zie het gewoon niet zitten om 2500km op een XT af te leggen over snelwegen naar Marokko. Door het zand en offroad is het natuurlijk een heel fijn ding. Maar met een Tenere of AT lukt het ook, en is het iets fijner rijden op de grote afstanden.
@EnzoMatrix: de brandstof in Marokko was iig erg goed goedkoop (€1/liter voor iets dat beleefde mensen benzine noemen), en ook het eten was niet duur. Uiteraard betalen wij als witmannen meer als de locals, maar het blijft voor ons goedkoop. We gaan na Marokko door Mauretanie, Senegal en Gambia. Daar zal het toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door mphilipp op 25-01-2010 15:15 ]
Ja het ligt er gewoon een beetje aan wat je gaat doen in Marokko. Als je daar serieus gaat offroaden zou ik liever in Europa even afzien op de snelweg op een XT600 (een 600 is al zwaar zat...) en in Marokko lekker spelen dan andersom... Africa Twin, Super Tenere zijn erg goede fietsen, degelijk ook maar er kan gewoon erg veel aan stuk, ook als je ze laat vallen (om het nog maar niet over je rug te hebben als je ze weer overeind moet tillen).mphilipp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:12:
[...]
I know, ik ben er net geweest. Maar het is geen vakantietripje in die zin dat ik zelf het tijdschema bepaal of dat het niet uitmaakt wanneer ik aankom. Er is wel een bepaald schema en men je rijdt in principe in een karavaan. In de Sahara ga je zo te zien pas offroad.
En natuurlijk kun je zelfs op een fiets met houten banden de wereld rond. Maar laat ik het zo zeggen: ik zie het gewoon niet zitten om 2500km op een XT af te leggen over snelwegen naar Marokko. Door het zand en offroad is het natuurlijk een heel fijn ding. Maar met een Tenere of AT lukt het ook, en is het iets fijner rijden op de grote afstanden.
Overigens wil ik nog wel een keer op de Super Tenere een flink eind kachelen, denk 10.000km oost dan wel zuidwaarts, maar je zult mij niet horen beweren dat het de ideale fiets daarvoor is
Verwijderd
Wij zijn toen in Kenia geland, en heel vlug naar Tanzania gegaan, Nu is het ook zo dat Tanzania niets zelf heeft aan olie, dus moeten ze het ook gewoon invoeren tegen de geldende prijs. Weet ik niet of er aan de noordwestkant een land is met olie wat het voor die landen misschien goedkoper maakt.
Ik weet dat je er net geweest bent.mphilipp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 15:12:
[...]
I know, ik ben er net geweest. Maar het is geen vakantietripje in die zin dat ik zelf het tijdschema bepaal of dat het niet uitmaakt wanneer ik aankom. Er is wel een bepaald schema en men je rijdt in principe in een karavaan. In de Sahara ga je zo te zien pas offroad.
@EnzoMatrix: de brandstof in Marokko was iig erg goed goedkoop (€1/liter voor iets dat beleefde mensen benzine noemen), en ook het eten was niet duur. Uiteraard betalen wij als witmannen meer als de locals, maar het blijft voor ons goedkoop. We gaan na Marokko door Mauretanie, Senegal en Gambia. Daar zal het toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
Dan bedoel je waarschijnlijk de Super Tenere. Maar inderdaad. Als je asfalt gaat rijden dan zou ik ook niet op een 1-cilinder gaan. Maar je gaat door Marokko, Mauretanie, Senegal en Gambia, en je verwacht geen moeilijke stukken tegen te komen / op te zoeken? Nouja, niet mijn vakantie.
Maar het is altijd een compromis die je moet vinden. Ja, je zit veel op de snelweg. Maar, vind je lang rijden zwaar, of vind je moeilijk terrein zwaar? Ben je van plan om de hele reis harder dan 80 te rijden, of ga je tcoh ook binnendoorwegen pakken? Ieder zijn eigen ding.
Tuurlijk komen er moeilijke stukken, maar die zijn zo te zien 'bewaard' voor het stuk door Mauretanië en Senegal. Dus tot en met halverwege Marokko gaat het over de reguliere wegen. Ik moet me nog een keer in detail over de weg en de planning buigen, maar als ik zie dat men in een dag of 3 door Marokko gaat, is dat niet gepland over de binnenwegen. Kijk maar. Dit is de route die ze straks gaan doen, ik ga pas volgend jaar, maar het schema zal niet wezenlijk veranderen.komkommer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:08:
[...]
Ik weet dat je er net geweest bent.
Dan bedoel je waarschijnlijk de Super Tenere. Maar inderdaad. Als je asfalt gaat rijden dan zou ik ook niet op een 1-cilinder gaan. Maar je gaat door Marokko, Mauretanie, Senegal en Gambia, en je verwacht geen moeilijke stukken tegen te komen / op te zoeken? Nouja, niet mijn vakantie.
Maar het is altijd een compromis die je moet vinden. Ja, je zit veel op de snelweg. Maar, vind je lang rijden zwaar, of vind je moeilijk terrein zwaar? Ben je van plan om de hele reis harder dan 80 te rijden, of ga je tcoh ook binnendoorwegen pakken? Ieder zijn eigen ding.
In principe is de route vrij, maar je 'moet' wel op bepaalde data ergens zijn, bv als je de Sahara in gaat hebben zij gidsen geregeld.
Zat 'leuke' stukken dus, en het is zeker niet de bedoeling om alles over asfalt te doen. Maar wel een flink stuk. Ik denk wel dat ik aan die route wat ga sleutelen. Er staat bv dat ze een rustdag in Marrakech willen doen. Ik rij dan liever door naar Ouarzazate naar het Bikers Home en pak daar wat leuke wegen.
Maar goed, we zien wel hoe het loopt.
Sodemieters. Dat zijn inderdaad behoorlijke stukken.mphilipp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:23:
[...]
Tuurlijk komen er moeilijke stukken, maar die zijn zo te zien 'bewaard' voor het stuk door Mauretanië en Senegal. Dus tot en met halverwege Marokko gaat het over de reguliere wegen. Ik moet me nog een keer in detail over de weg en de planning buigen, maar als ik zie dat men in een dag of 3 door Marokko gaat, is dat niet gepland over de binnenwegen. Kijk maar. Dit is de route die ze straks gaan doen, ik ga pas volgend jaar, maar het schema zal niet wezenlijk veranderen.
In principe is de route vrij, maar je 'moet' wel op bepaalde data ergens zijn, bv als je de Sahara in gaat hebben zij gidsen geregeld.
Zat 'leuke' stukken dus, en het is zeker niet de bedoeling om alles over asfalt te doen. Maar wel een flink stuk. Ik denk wel dat ik aan die route wat ga sleutelen. Er staat bv dat ze een rustdag in Marrakech willen doen. Ik rij dan liever door naar Ouarzazate naar het Bikers Home en pak daar wat leuke wegen.
Deze vind ik wel grappig: http://africarally.theadventurists.com/index.php
Je budget was ongeveer 1500,- toch? Een goede Super Tenere ga je daar niet voor vinden, een Africa Twin al helemaal niet. Dan zal je het toch moeten zoeken in sponsoring, of iets anders verzinnen... Je kunt natuurlijk ook een wegfiets kopen en die een beetje voorbereiden. GS500 ofzo, allroad banden er onder, carter-bescherm plaatje fabrieken en gaan...mphilipp schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:23:
[...]
Tuurlijk komen er moeilijke stukken, maar die zijn zo te zien 'bewaard' voor het stuk door Mauretanië en Senegal. Dus tot en met halverwege Marokko gaat het over de reguliere wegen. Ik moet me nog een keer in detail over de weg en de planning buigen, maar als ik zie dat men in een dag of 3 door Marokko gaat, is dat niet gepland over de binnenwegen. Kijk maar. Dit is de route die ze straks gaan doen, ik ga pas volgend jaar, maar het schema zal niet wezenlijk veranderen.
En het plan is om met drie man te gaan, 2 in de auto en 1 op de motor, ik en mijn pa hebben motorrijbewijs en alledrie hebben we auto, dus dan kunnen we ook afwisselen.
Moet nog wel sponsors vinden, doe dit als stage op de TU dus het moet wel van start gaan
Ik heb wel wat autobedrijven benaderd, maar je wordt bijna uitgescholden als je begint over sponsoring
[ Voor 11% gewijzigd door FitTiv op 25-01-2010 17:38 ]
U vraagt, wij draaien: http://teamvenz.nl/rss.xml
Ben alleen wel een n00b met webpaginas, maar het zou moeten werken
Ja, werkt.FitTiv schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:51:
[...]
U vraagt, wij draaien: http://teamvenz.nl/rss.xml
Ben alleen wel een n00b met webpaginas, maar het zou moeten werken
Nou...ongeveer. Dat is wat ik voor ogen had om uit te geven, geen keihard budget. Ik heb MP reeds gechecked en ik weet dat het een uitdaging wordt, maar ik hoef ook geen 2006 model te hebben natuurlijk. En uiteraard ga ik voor sponsoring. Met een beetje goede wil, creativiteit en natuurlijk geluk is in principe niets onmogelijk. Als ik op voorhand ga denken dat het toch niet lukt, kom ik er nooit. We hebben nog tijd genoeg, dus als op enig moment duidelijk wordt dat het écht niet kan, kunnen we de plannen/budgetten/verwachtingen bijstellen.
Primair wil ik met een auto en als het lukt (lees: ik de juiste mensen kan vinden) rij ik er dan met de motor achteraan. De auto is dan min of meer mijn bagagedrager en support vehicle. Als het gaat, kunnen er meer auto's mee of meer motoren in het team. Ik ben voorlopig in het stadium van het team samenstellen enzo. Ik zie het niet zo zitten om in mijn eentje (in de karavaan dan, je bent niet echt alleen) op de motor te gaan. Moet ik veel teveel meeslepen op zo'n ding.
Ik zie dit ook als ultieme uitdaging. Misschien vind ik het offroad rijden écht leuk, en dan gaat het bankstel eruit (of ik bouw 'm om tot GRT...
Misschien offtopic in een motortopic, maar imho moet je meer doen met je website. Als je tenminste iets wilt doen met sponsors. Sponsors willen nl iets terugzien voor hun centjes. Je zult dus flink de boer op moeten met je site, zodat je veel bezoekers trekt. Dat zien sponsors graag. Ik heb voor onze Marokko reis ook een site gebakken met WordPress en die trok aardig wat bezoekers. Zet bv een link naar de site in de tagline bij elk forum waar je op zit, gebruik Hyves, Twitter, LinkedIn, Facebook om je actie te promoten. Al die dingen helpen.
Ik heb daarom juist specifiek voor WordPress gekozen. Ik hoeft zelf niets te programmeren, maar kan gebruik maken van allerlei plugins voor advertentiebanners, twitter en anders social media integratie etc... Ik heb gewoon een theme gedownload en zelf alleen de banner gemaakt. De rest is allemaal plugin werk.
Zie het als een tip; kijk zelf maar wat je ermee doet.
no offence maar voor sponsering moeten vaak 1 (of meer ) van de volgende 3 dingen van toepassing zijn.FitTiv schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:35:
Wat ik van plan ben is een flinke auto te fixen en daar een licht motortje in te leggen. Dan vervolgens in de woestijn de motor eruit halen en lekker rondcrossen![]()
En het plan is om met drie man te gaan, 2 in de auto en 1 op de motor, ik en mijn pa hebben motorrijbewijs en alledrie hebben we auto, dus dan kunnen we ook afwisselen.
Moet nog wel sponsors vinden, doe dit als stage op de TU dus het moet wel van start gaan
Ik heb wel wat autobedrijven benaderd, maar je wordt bijna uitgescholden als je begint over sponsoring
- Actie wat goed valt in de media
- Bijna bovenmenselijke prestatie
- Een goed doel waar erg veel mensen zich mee verbonden voelen
En ik zie dat niet echt terug in de trant van met 2 man in de auto en 1 op de motor en elkaar afwisselen
Maar bedankt voor je input
http://link.marktplaats.nl/292379942
Tsjah, ook gezien, maar dat ding is wel heel erg ral...komkommer schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:49:
Oeh, Super Tenere voor 500 euro. Ik zou hem bijna zelf kopen...
http://link.marktplaats.nl/292379942
Mocht er nog iemand iets hebben in de categorie XT600/DR750 etc hebben, ik zoek nog iets voor een maatje. (Ja sorry mphillip, ik vis een beetje in dezelfde vijver
Je moet gewoon ff TU Delft noemen, en studentenproject. Dan hebben echt 90% van de bedrijven gelijk een harde plasser in hun broek.FitTiv schreef op maandag 25 januari 2010 @ 17:35:
Wat ik van plan ben is een flinke auto te fixen en daar een licht motortje in te leggen. Dan vervolgens in de woestijn de motor eruit halen en lekker rondcrossen![]()
Zo werkt het bij mij tenminste als ik sponsors voor www.novabike.nl zoek (supermono van de TU
[ Voor 6% gewijzigd door M3rcury op 25-01-2010 23:27 ]
No signature required.
No prob, mate! Het is niet echt dat ik 'm nu al wil gaan kopen. Als ik zo eens rond kijk is er volgens mij wel zat te koop voor onder de €2000. En als we een beetje lullen, kan er nog wel wat af denk ik. Ik zie ook nog Transalps staan, die zijn volgens mij ook wel geschikt.DRAFTER86 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:21:
[...]
Tsjah, ook gezien, maar dat ding is wel heel erg ral...
Mocht er nog iemand iets hebben in de categorie XT600/DR750 etc hebben, ik zoek nog iets voor een maatje. (Ja sorry mphillip, ik vis een beetje in dezelfde vijver)
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Dit topic is gesloten.
![]()