Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 157 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.126 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

Deze ochtend was toch niet helemaal normaal. Ben aan het rijden, rustig aan, heeft gevroren afgelopen nacht dus misschien hier en daar een gladde plek, gaat mijn Fi lampje branden (Honda VFR, Fuel Injection lampje). Wat verder stop ik, contact uit, terug aan en starten. Lampje is weg, dus ik rijd verder. Even later, weer lampje aan. Opnieuw stoppen, contact uit, aan, starten. En weer verder. En weer hetzelfde.

Dus opnieuw contact uit, aan, starten. Deze keer had ik iets van, eens hoger in toeren gaan rijden. Dus in plaats van 4 à 5000 rpm, bleef ik nu tussen 6 à 8000 rpm zitten. Hoi, geen lichtje meer. :*) Beetje verder zit er een rotonde op de weg, dus moeten vertragen. En wat denk je? :'( Bling, daar was het weer.

Kan dit iets te maken hebben met de koude? Slecht contactje of zo? Moet wel zeggen dat ik een Powercommander II heb zitten.

Ik ga straks in de terugrit natuurlijk weer in het oog houden hoe het zit. Als het dan nog voorvalt denk ik dat ik ineens naar de garage ga rijden om te laten controlleren.

Heb maar 25 km af te leggen met slechts een klein stukje snelweg, maar ik had toch niet het gevoel dat er vermogen ontbrak of zo. Buiten het lampje was er dus niets te merken

Volvo Classic Club Belgium

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Lampje eruit halen :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AFAIK staat F.I. voor Fault Indicator en niet voor Fuel Injection :+

Gevalletje code uitlezen, dus..... maar daarvoor zul je'je fiets eerst in service-mode moeten zetten. Hoe ja dat doet staat in de servicemanual (niet in de usermanual, dus!!).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:09

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 07:36:
[...]

No prob, mate! Het is niet echt dat ik 'm nu al wil gaan kopen. Als ik zo eens rond kijk is er volgens mij wel zat te koop voor onder de €2000. En als we een beetje lullen, kan er nog wel wat af denk ik. Ik zie ook nog Transalps staan, die zijn volgens mij ook wel geschikt.
Maat van mij heeft net z'n Transalp (1999, ~85.000 km, 25 kW kenteken en behoorlijk wat opties) verkocht voor 1850 euro, dus er is wel behoorlijk wat te krijgen voor net onder de 2000 inderdaad.

En van wat ik er van gezien heb is zo'n Transalp redelijk makkelijk on-site te repareren (paar steeksleutels, wat pijpsleutels en wat losse meuk en je hebt zo'n ding uit elkaar).

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Exigence schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:04:
[...]

Maat van mij heeft net z'n Transalp (1999, ~85.000 km, 25 kW kenteken en behoorlijk wat opties) verkocht voor 1850 euro, dus er is wel behoorlijk wat te krijgen voor net onder de 2000 inderdaad.

En van wat ik er van gezien heb is zo'n Transalp redelijk makkelijk on-site te repareren (paar steeksleutels, wat pijpsleutels en wat losse meuk en je hebt zo'n ding uit elkaar).
Ik zal nooit een quote vergeten over de transalp. "De transalp is de motor die elke reiziger zou moeten kiezen, maar die niemand kiest."

Waarom? Het is een erg goede motor, maar totaal karakterloos. Hij is overal een beetje goed in, maar nergens echt goed in.

Makerij Hofman

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Exigence schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:04:
[...]
Dat is ook de bedoeling. De voertuigen moeten achterblijven in Banjul (Gambia) waar ze worden geveild. Ik wil proberen om de motor direct aan Riders for Health te geven. Dat kan ook nl, en die lui hebben veel meer aan een motor dan aan een paar honderd euro (zoveel lijken motoren op die veiling op te brengen).
Het is dan ook een eis dat het een simpele motor is, geen injectie/abs of dat soort grappen. Duurzaam, en voldoende onderdelen voorhanden. Overigens is dat laatste niet eens belangrijk in Afrika, want ze maken desnoods zelf onderdelen of halen iets dat erop lijkt uit een ander ding (desnoods een vrachtwagen...).
Ik ben dus allerlei fora aan het afstruinen op zoek naar de ultieme 'bulletproof' machine. In principe kom je dan op iets van een XT500 uit, maar ik wil iets meer comfort. Maar goed, we zien we waar we op uit komen. Nog tijd genoeg.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Youk

Youk

Volvo For Life

Op aanraden van de garage heb ik even de batterij afgekoppeld. Dit zou een eerste test zijn, als het lampje nu uitblijft was het gewoon vals alarm. Indien het morgen terug zou aangaan, dan moet ik zien dat ik de foutcode kan laten uitlezen.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:15:
[...]

Dat is ook de bedoeling. De voertuigen moeten achterblijven in Banjul (Gambia) waar ze worden geveild. Ik wil proberen om de motor direct aan Riders for Health te geven. Dat kan ook nl, en die lui hebben veel meer aan een motor dan aan een paar honderd euro (zoveel lijken motoren op die veiling op te brengen).
Het is dan ook een eis dat het een simpele motor is, geen injectie/abs of dat soort grappen. Duurzaam, en voldoende onderdelen voorhanden. Overigens is dat laatste niet eens belangrijk in Afrika, want ze maken desnoods zelf onderdelen of halen iets dat erop lijkt uit een ander ding (desnoods een vrachtwagen...).
Ik ben dus allerlei fora aan het afstruinen op zoek naar de ultieme 'bulletproof' machine. In principe kom je dan op iets van een XT500 uit, maar ik wil iets meer comfort. Maar goed, we zien we waar we op uit komen. Nog tijd genoeg.
Riders for Health zijn helden IMHO, ik zou ook zeker m'n motor aan hun doneren als ik aan zo'n Rally mee zou doen..

Vandaag bij terug naar huis rijden stond er ijs op mijn zadel.. brr koude billen.. gelukkig doet de handvat verwarming het weer (nieuw accu, nog best duur trouwens zo'n ding)) Alleen ging het volgende stuk: koplamp :(
Dus met alleen grootlicht naar huis gereden.. beetje aso maar beter aso dan niet zien en gezien worden.
En nog presteerd het een auto met 60MPH de fast lane te blokeren waar je 70MPH mag |:(
Maar weer eens een nieuw lampje erin proppen.. helaas betekend dat wel weer dat het windscherm en de fairing eraf moet.. veel werk voor zoiets simpels dus :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-01 22:01
vast een verdwaalde hollander :+

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:48:
[...]
Riders for Health zijn helden IMHO, ik zou ook zeker m'n motor aan hun doneren als ik aan zo'n Rally mee zou doen..
Wie houdt je tegen? ;)
Ik heb dit nu in mijn hoofd gezet en ik ga het ook gewoon doen. Je hoeft er echt geen held of superman voor te zijn. Uiteraard moet je enigzins voorbereid zijn, in conditie etc. maar het is geen rally-raid. En met het motto 'je krijgt alleen spijt van dingen die je niet gedaan hebt in je leven' ga ik ervoor. De kosten zijn imho wel redelijk in de hand te houden als je het slim aanpakt. En het is een stukje directe hulp aan mensen die het beter kunnen gebruiken als wij. Beter dan geld in een collectebus stoppen waarvan 3/4 niet aankomt.
Vandaag bij terug naar huis rijden stond er ijs op mijn zadel.. brr koude billen..
Hihi...ik was vanmorgen blij met de stoelverwarming in de auto. Nog nooit gehad, maar wel lekker...wat een watje ben ik toch! :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:15:
[...]

Wie houdt je tegen? ;)
Ik heb dit nu in mijn hoofd gezet en ik ga het ook gewoon doen. Je hoeft er echt geen held of superman voor te zijn. Uiteraard moet je enigzins voorbereid zijn, in conditie etc. maar het is geen rally-raid. En met het motto 'je krijgt alleen spijt van dingen die je niet gedaan hebt in je leven' ga ik ervoor. De kosten zijn imho wel redelijk in de hand te houden als je het slim aanpakt. En het is een stukje directe hulp aan mensen die het beter kunnen gebruiken als wij. Beter dan geld in een collectebus stoppen waarvan 3/4 niet aankomt.
Tja vrouw, kinderen, verantwoordelijkheid enzo :/
kort motor tripje is geen probleem, maar zoiets is (nog) net een brug te ver.. maar ooit ga ik dat zeker doen..
mphilipp schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:15:
[...]
Hihi...ik was vanmorgen blij met de stoelverwarming in de auto. Nog nooit gehad, maar wel lekker...wat een watje ben ik toch! :+
lekker he stoelverwarming? mijn auto heeft het ook, ook nooit gehad, maar met dit weer heerlijk :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12
Ik zit al een beetje op Marktplaats te struinen naar een leuke CB500 voor niet al teveel geld, maar ik moet m'n AVD nog halen. Kom ik dus deze tegen. Eigenlijk precies wat ik zoek. Lage prijs, op het oog goed onderhouden, kuipje tegen de wind en handvatverwarming en niet eens zoveel KM. Ik zit er zelfs al aan te denken om een vriend erop te laten rijden om te kijken of het iets is, maar ik vroeg mij dus af hoe vaak zoiets als dit langskomt? De meeste CB500's zitten eerder boven de 1500.

Meer mensen die voor hun AVD al iets gekocht hebben? Ik vind het zo'n risico zonder er zelf op te hebben gereden.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:24:
[...]
Tja vrouw, kinderen, verantwoordelijkheid enzo :/
kort motor tripje is geen probleem, maar zoiets is (nog) net een brug te ver.. maar ooit ga ik dat zeker doen..
Het is 'maar' 3 weken. Het zijn niet alleen maar onverantwoordelijke vrijgezellen die meedoen ;)

@Mailman: niet doen. Er is altijd wel een leuk ding te vinden voor weinig geld.

[ Voor 9% gewijzigd door mphilipp op 27-01-2010 08:19 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 12:21

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zou het ook niet doen. Je wilt gewoon zelf een proefritje maken op een motor en niet eentje kopen op basis van de ervaringen van een vriend.

Er zijn genoeg motoren te koop en ook al betaal je straks wat meer; wat heb je liever? Een motor waar je misschien iets meer voor hebt betaald maar wel helemaal tevreden mee bent of een motor die je goedkoop hebt kunnen krijgen maar je eigenlijk helemaal niet zo leuk vind.

Yamaha MT-09

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:42

iMars

Full time prutser

MailMan schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:32:
Ik zit al een beetje op Marktplaats te struinen naar een leuke CB500 voor niet al teveel geld, maar ik moet m'n AVD nog halen. Kom ik dus deze tegen. Eigenlijk precies wat ik zoek. Lage prijs, op het oog goed onderhouden, kuipje tegen de wind en handvatverwarming en niet eens zoveel KM. Ik zit er zelfs al aan te denken om een vriend erop te laten rijden om te kijken of het iets is, maar ik vroeg mij dus af hoe vaak zoiets als dit langskomt? De meeste CB500's zitten eerder boven de 1500.

Meer mensen die voor hun AVD al iets gekocht hebben? Ik vind het zo'n risico zonder er zelf op te hebben gereden.
Met wat mphilipp en Bergie zeggen. Niet doen. Het is sowieso belangrijk dat je zelf een proefrit maakt. En na 1 rit kan je nog niet veel zeggen. Want de eerste motor rijd meestal wel lekker. Pas als je meerdere motoren hebt gereden weet je zeker wat voor lekker rijd en wat niet.

Ohja, ik had op mijn 15e al een Honda CB125T2
Afbeeldingslocatie: http://www.bikez.com/pictures/honda/1980/17542_0_1_2_cb%20125%20t%202_Image%20credits%20-%20D.%20Hoogenboom%20Netherlands.jpg
Wilde een andere brommer en deze leek erg goed op een Honda CB50 brommer.
Uiteindelijk heb ik deze motor gestald en ben ik pas op mijn 18e erop gaan rijden ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

• KaWaReZ
dit is een 2pittertje he ;)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:18:
[...]

Het is 'maar' 3 weken. Het zijn niet alleen maar onverantwoordelijke vrijgezellen die meedoen ;)
mmm je begint me te overtuigen :)
3 weken maar? hoeveel KM maak je dan gemiddeld per dag?

Interesse om het (eind) 2012 samen te doen? dan heb ik 2 jaar om de boel te regelen, dat moet wel lukken..
Tegen die tijd ben ik 40 (damn dan al?) dus tijd voor een semi-midlife crisis trip ;)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
dacht me gs 500 1,5 jaar terug ook goedkoop te hebben gekocht. kwam alleen nog een eerste ronde langs de dealer bij waarvoor ik een hagel nieuwe en schade vrije voor had kunnen kopen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:58

_Apache_

For life.

1,5 jaar geleden was er nog niet echt een crisis, motoren blijven toch een tikje luxe producten, dus dat die prijzen gezakt zijn verbaast me weinig.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Youk

Youk

Volvo For Life

Vanmorgen opnieuw het probleem gehad met het Fi lampje. Dus maar besloten langs een Honda dealer langs te gaan om de foutcode uit te laten lezen. Rit van op het werk naar de dealer: geen lampje. :? Daar aangekomen, sorry werkplaats is reeds gesloten (was ook redelijk laat dus kan gebeuren). Dan maar naar huis, nog steeds geen lichtje. :X

Is mijn viffer mij nu aan het pesten? :/

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 17:16

charrel

Cortisol4life..

Anders is het rijden helemaal zo saai ;)

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 22:13

JdM

Humbled

Youk schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 20:35:
Vanmorgen opnieuw het probleem gehad met het Fi lampje. [...]
Check dit even: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=12116, misschien heb je er wat aan.

[ Voor 5% gewijzigd door JdM op 27-01-2010 23:32 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:17:
[...]
mmm je begint me te overtuigen :)
3 weken maar? hoeveel KM maak je dan gemiddeld per dag?
Ongeveer 7000km totaal. Eerst 2500km naar de boot (dus over snelweg) en zo te zien door Marokko is het ook over de 'normale' wegen. Ik heb een vraag aan een van de deelnemers gesteld, want ik krijg aan het reisverslag van haar de indruk dat ze 'maar' 2 of 3 dagen écht in de woestijn zitten. Dan bedoel ik in de duinen, het 'Dakar werk' zeg maar. Niet dat het niet genoeg is (volgens mij ben je dan wel redelijk op), maar het is dus niet de hele tijd offroad. Verwacht geen A2 tot aan de duinen, want er zal ook wel eea aan gravelweg en zeer slecht asfalt tussen zitten. Voor de Sahara novice is het denk ik meer dan genoeg. Een leuke sampler in een redelijk beschermde omgeving. Op zich ook niet zo gek gekozen, want als je gaat offroaden door Marokko heen, doe je op zijn best een km of 200 op een dag, als je dat al haalt. En dan kom je er niet doorheen in 3 weken...dan heb je dat alleen al voor Marokko nodig.
Maar ik denk dat er wel wat leuke weggetjes te pakken zijn in Marokko om wat wat leuke dingen te doen.
Interesse om het (eind) 2012 samen te doen? dan heb ik 2 jaar om de boel te regelen, dat moet wel lukken.. Tegen die tijd ben ik 40 (damn dan al?) dus tijd voor een semi-midlife crisis trip ;)
Hmmm....dat is bijna 3 jaar, meneer... We zitten aan het begin van 2010, dus eind 2012 is bijna 3 jaar. Ik zit nu nog te dubben tussen de ploeg van maart of oktober 2011. Als ik het nóg een jaar verder til is het veel te ver weg. Als je okt-11 ok vindt, kunnen we het er nog over hebben.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klikje... : Zoïets is om te beginnen ook een optie ;)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:51:
Klikje... : Zoïets is om te beginnen ook een optie ;)
Geinig. Toch zou ik zelf niet zo snel op een tweetakt verre reizen gaan maken.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:
[...]

Ongeveer 7000km totaal. Eerst 2500km naar de boot (dus over snelweg) en zo te zien door Marokko is het ook over de 'normale' wegen. Ik heb een vraag aan een van de deelnemers gesteld, want ik krijg aan het reisverslag van haar de indruk dat ze 'maar' 2 of 3 dagen écht in de woestijn zitten. Dan bedoel ik in de duinen, het 'Dakar werk' zeg maar. Niet dat het niet genoeg is (volgens mij ben je dan wel redelijk op), maar het is dus niet de hele tijd offroad. Verwacht geen A2 tot aan de duinen, want er zal ook wel eea aan gravelweg en zeer slecht asfalt tussen zitten. Voor de Sahara novice is het denk ik meer dan genoeg. Een leuke sampler in een redelijk beschermde omgeving. Op zich ook niet zo gek gekozen, want als je gaat offroaden door Marokko heen, doe je op zijn best een km of 200 op een dag, als je dat al haalt. En dan kom je er niet doorheen in 3 weken...dan heb je dat alleen al voor Marokko nodig.
Maar ik denk dat er wel wat leuke weggetjes te pakken zijn in Marokko om wat wat leuke dingen te doen.

[...]

Hmmm....dat is bijna 3 jaar, meneer... We zitten aan het begin van 2010, dus eind 2012 is bijna 3 jaar. Ik zit nu nog te dubben tussen de ploeg van maart of oktober 2011. Als ik het nóg een jaar verder til is het veel te ver weg. Als je okt-11 ok vindt, kunnen we het er nog over hebben.
200km per dag? Man dat is net de aanrijdroute :>

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:47:
[...]
200km per dag? Man dat is net de aanrijdroute :>
Hoe bedoel je dat? Ik snap 'm niet (maar het is al laat...)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 00:29:
[...]
okt-11 is idd een optie..
Ik ga lobyen! ;)
mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:42:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ik snap 'm niet (maar het is al laat...)
Bij de echte dakar moeten ze eerst 200Km verhard voordat ze de special stages induiken.. en dus per dag heel wat meer rijden..
(gok ik dat hij dat bedoeld)

[ Voor 27% gewijzigd door ToolkiT op 28-01-2010 17:59 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:58:
[...]
okt-11 is idd een optie..
Ik ga lobyen! ;)
Je bedoelt: overleg met de Directeur Generaal ;)
Bij de echte dakar moeten ze eerst 200Km verhard voordat ze de special stages induiken.. en dus per dag heel wat meer rijden..(gok ik dat hij dat bedoeld)
Ahh..op die manier. Uiteraard. Er zitten 24 uur in een dag, maar ik denk niet dat je (als amateur) daar in het donker moet willen rijden. Dat hebben we op onze tocht in Marokko ook niet gedaan. En ik denk als je 5 uurtjes offroad hebt gereden tegen 40kmh gemiddeld (is denk ik ook best snel) je ook wel lekker moe bent. De Dakar mannen/vrouwen trainen er heel lang voor en sommigen doen niets anders. Ik ben geen topsporter.

Maar het was ook grappig bedoeld zag ik.

Ik heb vandaag ook nog wat aardige tips gekregen van een collega die ervaring heeft met het prepareren van rally wagens. Ik ga eerst nl een auto regelen. Ik wil mikken op een station of pick-up. Een 4WD zal wat kosten betreft wel lastig worden, maar Chris Scott is gewoon met een Mercedes 190D 2.5 door de Sahara getrokken. Een 200/300D station zou dus ook moeten lukken. Of een oude Landcruiser, maar die zijn wat duurder. Er staan er 2 op Autotrack voor €2200 en €2700 maar ja...ik ga nu nog niets kopen. Op zich (denk ik) niet veel geld voor een 'Sahara-fähige' 4x4, maar goed...er is nog tijd.

Of zou deze Landrover Defender wat zijn (kost maar €1750):
Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of06/s049/of06_0006373049.jpg
Op zich wel makkelijk te verkopen aan de rebellen in Mauretanië... :+

[ Voor 6% gewijzigd door mphilipp op 28-01-2010 19:03 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Er is op amsterdam dakar altijd de keuze voor een "gewone" route en een "hardcore" route.
De gewone route is over het algemeen prima te rijden.

Oh ja: http://www.dukesofthedesert.nl/index.htm :)

Wise enough to play the fool

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:00:
[...]

hehehe idd met de social director (AKA mrsT ;) ), maar ook met mijn baas (ivm vakantie en hopelijk sponsoring)
teacher schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:06:
Er is op amsterdam dakar altijd de keuze voor een "gewone" route en een "hardcore" route.
De gewone route is over het algemeen prima te rijden.

Oh ja: http://www.dukesofthedesert.nl/index.htm :)
Ga je ook mee in 2011?

[ Voor 37% gewijzigd door ToolkiT op 28-01-2010 19:08 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:33

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

oehhhhhh......................

Eens kijken voor een africa twin of super tenere van maximaal 500 euro :D

Wise enough to play the fool

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.antwerpenbanju...to%20kan%20ik%20deelnemen

"Bij de keuze van merk en type voertuig willen we aandringen op een model dat courant is in Afrika. Franse merken, maar dan wel Renault en vooral Peugeot. Van het eerste merk de 19, 21 of 21 Nevada (stationwagen) of de 25."

mm misschien een mooi einde voor de 19 van joopyboy? ;)

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Damm super veel zin in de volgende motor rijles

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

teacher schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:30:
[...]

oehhhhhh......................

Eens kijken voor een africa twin of super tenere van maximaal 500 euro :D
laat je het ons weten als je er nog 1 vind? ;)

http://www.autotrader.co....ius/1500/quicksearch/true
£1,295-£3,995

[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 28-01-2010 20:47 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Op zich is oktober 2011 misschien wel beter ook. Ik had voor dit jaar al allerlei plannen, en nu kan ik dat wat makkelijker bijstellen. Ik denk dat ik gewoon de tijd goed besteed aan langzaam aan wat zaken voorbereiden en de ogen open houden voor een motor/auto. Stel dat je tegen een mooi exemplaar aan loopt, heb je 'm alvast. Voor sponsors en publiciteit is het nu nog te vroeg.

Ik kan in ieder geval het boek Sahara Overland - a route and planning guide van Chris Scott van harte aanbevelen. Een heel praktisch boek met allerlei wetenswaardigheden, gebruiken in Afrika, routes, voorbereiding etc. Hij heeft ook een website voor het boek. Ik had Morocco Overland ook al, en het zijn gewoon perfecte boeken.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 19:00:
[...]

[...]

Ahh..op die manier. Uiteraard. Er zitten 24 uur in een dag, maar ik denk niet dat je (als amateur) daar in het donker moet willen rijden. Dat hebben we op onze tocht in Marokko ook niet gedaan. En ik denk als je 5 uurtjes offroad hebt gereden tegen 40kmh gemiddeld (is denk ik ook best snel) je ook wel lekker moe bent. De Dakar mannen/vrouwen trainen er heel lang voor en sommigen doen niets anders. Ik ben geen topsporter.

Maar het was ook grappig bedoeld zag ik.
Nee, in Mei ga ik weer naar marokko. Van 's ochtends heel vroeg tot hopenlijk net voor het donker onverhard motorrijden :). En dan heb je ook liasons naar de proeven toe die meer dan 200km lang zijn. Dat zijn net als met de dakar, niet alleen maar asfaltwegen.

Makerij Hofman

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:12
Gisteren weer rijles gehad sinds begin januari. Moet nog steeds wat wennen aan winterhandschoenen, maar het ging verder best lekker. Wat dijkwegen gedaan en ik snap nu waarom dat geliefd is _/-\o_ Volgens de instructeur nog een les of 1 a 2 voordat we AVD aanvragen, ik kan niet wachten!

Vandaag dan ook maar even langs Motozoom gegaan om naar laarzen en pak te kijken. Qua laarzen is het nogal lastig voor mij, aangezien ik een linkervoet heb die behoorlijk wat kleiner is dan m'n rechtervoet en laarzen niet echt buigzaam zijn of goed aan te 'strikken'. Wat van Probiker geprobeerd wat op zich best ok zat. Ik vraag me alleen nog af of er een groot verschil zit tussen Goretex en andere membraan soorten die andere merken gebruiken.

Uiteindelijk de zaak uitgelopen met:

Afbeeldingslocatie: http://www.revit.eu/cms2007/images/collectie09/FJT096_1450UF.jpg

Mooi jasje al zeg ik het zelf, hoewel fluoriserende kleding vast niet door alle motorrijders als 'cool' wordt beschouwd, vind ik een beetje felle kleuren toch wel lekker in een outfit die verder volledig zwart is.

Daarbij ook nog deze lekker zittende broek aangeschaft

Afbeeldingslocatie: http://www.motozoom.nl/pics/fotoGroot/306791_a.jpg

* MailMan is :*)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:10:
[...]
Nee, in Mei ga ik weer naar marokko. Van 's ochtends heel vroeg tot hopenlijk net voor het donker onverhard motorrijden :). En dan heb je ook liasons naar de proeven toe die meer dan 200km lang zijn. Dat zijn net als met de dakar, niet alleen maar asfaltwegen.
Ah...op die manier. Tsjaa...zo die-hard ben ik nou ook weer niet. Ik moet sowieso de tijd die ik heb goed gebruiken om me voor te bereiden vwb offroad rijden. Ik heb alleen in Marokko een beetje de slechte wegen bereden. Met het bankstel (for what it's worth) maar ik zou me op geen enkele manier een offroader willen noemen. Dus ik ga gewoon goed uitkijken om een keer een El Cheapo Tenereetje (oid) te kopen en dan wat gaan rossen met dat ding. Kijken hoe dat gaat. Wie weet doe ik nog een keer de Morocco Challenge op mijn oude dag... ;)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:59:
[...]

Ah...op die manier. Tsjaa...zo die-hard ben ik nou ook weer niet. Ik moet sowieso de tijd die ik heb goed gebruiken om me voor te bereiden vwb offroad rijden. Ik heb alleen in Marokko een beetje de slechte wegen bereden. Met het bankstel (for what it's worth) maar ik zou me op geen enkele manier een offroader willen noemen. Dus ik ga gewoon goed uitkijken om een keer een El Cheapo Tenereetje (oid) te kopen en dan wat gaan rossen met dat ding. Kijken hoe dat gaat. Wie weet doe ik nog een keer de Morocco Challenge op mijn oude dag... ;)
Uberhaupt is het hobby rallyen meer voor bijna midlifers. Ik zie er bij mij geen 30minners tussen iig. Maarre als je het eenmaal hebt gedaan en handig bent geworden in het roadbook lezen....Dan is het echt effing awesome om randje uitputting in een bivakje te komen. Je hebt het maar mooi gedaan!

Duure hobby though

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:11:
[...]

Uberhaupt is het hobby rallyen meer voor bijna midlifers. Ik zie er bij mij geen 30minners tussen iig. Maarre als je het eenmaal hebt gedaan en handig bent geworden in het roadbook lezen....Dan is het echt effing awesome om randje uitputting in een bivakje te komen. Je hebt het maar mooi gedaan!

Duure hobby though
Nah, opzich valt 't wel mee. Aankomend weekend een rallyweekend (2 dagen roadbookrijden), Zitten naast mij nog wel meer, euh, 'quad lifers'.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

En wat is duur? Ik koop een oud wrak en knap 'm op en daar ga ik uiteindelijk een rally mee rijden. Vorig jaar op een oude 660 tenere. Dit jaar op een TT 600 van 1983. Kijk ook naar verschillende rally's. Er zijn heel veel onbekende rally's die een stuk goedkoper zijn, dan diegene die vaak in de bladen staan.
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8388.0

[ Voor 37% gewijzigd door komkommer op 28-01-2010 23:31 ]

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afwegend tegen mijn zorgsalaris,een hoop. Ik wil ook niet teveel hoeven opknappen/fixen als ik het kan betalen iig. Dus dan wordt het al gauw wat duurder.

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:30
ROFLASTC schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:35:
[...]

Afwegend tegen mijn zorgsalaris,een hoop. Ik wil ook niet teveel hoeven opknappen/fixen als ik het kan betalen iig. Dus dan wordt het al gauw wat duurder.
Ach, je rijd een LC8 toch? Dan mag je niet klagen :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:30:
En wat is duur? Ik koop een oud wrak en knap 'm op en daar ga ik uiteindelijk een rally mee rijden. Vorig jaar op een oude 660 tenere. Dit jaar op een TT 600 van 1983. Kijk ook naar verschillende rally's. Er zijn heel veel onbekende rally's die een stuk goedkoper zijn, dan diegene die vaak in de bladen staan.
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=8388.0
Cool man! Wat kost deelname aan die rally?

Overigens is er op Motor-Forum een topic gestart nav mijn opmerking elders over mijn geplande deelname aan de Antwerpen-Banjul toestand. Zou zomaar kunnen dat er een kleine MF kudde ontstaat. Misschien goed om het verhaal wat dat betreft daar voort te zetten. Voor diegenen die in deelname geïnteresseerd zijn of zich er anderszins tegenaan willen bemoeien dan... ;)

Hoe het ook uitpakt: ik ga naar de Sahara op een motor, ook al moet ik 'm op mijn rug dragen! 8)

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:54:
[...]

Cool man! Wat kost deelname aan die rally?

Overigens is er op Motor-Forum een topic gestart nav mijn opmerking elders over mijn geplande deelname aan de Antwerpen-Banjul toestand. Zou zomaar kunnen dat er een kleine MF kudde ontstaat. Misschien goed om het verhaal wat dat betreft daar voort te zetten. Voor diegenen die in deelname geïnteresseerd zijn of zich er anderszins tegenaan willen bemoeien dan... ;)

Hoe het ook uitpakt: ik ga naar de Sahara op een motor, ook al moet ik 'm op mijn rug dragen! 8)
Mja, maar dit is wel een echte Raid, niet echt in de spirit wat jij wil gaan doen. Rij-ervaring is wel nodig. Goedkoopste manier om mee te doen is om zelf naar agadir te gaan (ga ik doen waarschijnlijk). Maar voor meer informatie verwijs ik je verder naar dat forum verder. Zit ook veel meer ervaring, genoeg echte rally-rijders :).

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 01:36:
[...]

Mja, maar dit is wel een echte Raid, niet echt in de spirit wat jij wil gaan doen. Rij-ervaring is wel nodig.
Ik heb ook niet de pretentie dat ik dat (voorlopig) kan. Wat ik nu van plan ben is volgens mij wel te doen. Ik ben sowieso een notoire voorbereider, dus ik zal eerst genoeg rondjes op een crossbaan draaien voordat ik er genoeg vertrouwen in heb om ginds te gaan rijden.
Maar wie weet, als ik de smaak te pakken krijg, ga ik een keer zoiets doen. Maar dan moet ik eerst met een roadbook overweg kunnen en zo'n tripmaster. Echt iets voor mij om steeds te vergeten 'm te resetten... :/

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 23:51:
[...]

Ach, je rijd een LC8 toch? Dan mag je niet klagen :)
lol, true

And it goes BRAAAAAPP!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:54
Camieltje heeft een nieuw idee:
http://www.telegraaf.nl/b..._km-heffing__.html?p=25,1
brr, hoop niet dat 't werkelijkheid wordt :(

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

soepah schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:20:
Hij had de KNMV moeten raadplegen en niet de ANWB ;)

• DRAFTER86
  • Laatst online: 12:30
Ach ik vind het best terecht dat ook motorrijders betalen, het is even afwachten of het een beetje in verhouding staat. Er had toch ook niemand verwacht dat motorrijders volkomen buiten schot zouden blijven...

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
Motorrijders ook dupe van km-heffing
lekker suggestieve titel ook weer

iRacing Profiel

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beetje naïef van sommige mensen om te (blijven) denken dat motoren buiten schot zouden blijven, inderdaad.

• komkommer

komkommer

Koffie

Lekker oldtimer rijden :)

Makerij Hofman

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
De huidige motorrijtuigenbelasting (mrb) voor motorrijders wordt tot de definitieve invoering van de kilometerheffing jaarlijks verhoogd.
M.a.w. wij motorrijders gaan NU AL meer betalen, zelfs voor de invoering van het "het gaat niet meer kosten"-systeem...
Het zat er ook wel gewoon in dat alles duurder wordt, maar om een of andere reden denken politici nog steeds dat mensen het geloven als ze maar hard en vaak genoeg roepen "het wordt echt niet duurder"! Vooral doen alsof het stemvee achterlijk is...

De politici zouden zich weer eens moeten realiseren waarvoor ze betaald worden, namelijk om het "de burger" zo goed mogelijk naar de zin te maken! Ze zijn helaas uitsluitend bezig met hun eigen zakken vullen, en zoveel mogelijk macht naar zich toe te trekken.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Beetje offtopic, maar ik ga in mei naar Marokko, ergens van noord naar zuid, maar hoe weten we nog niet. Je hebt vast een motorrijbewijs nodig in Marokko, dus het zal een auto huren, bus, liften oid worden. Ben benieuwd, het ziet er nog best groen uit allemaal op Google Maps :)

@RemcoDelft: Het stemvee is achterlijk...

[ Voor 8% gewijzigd door Aikon op 29-01-2010 12:07 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Kunnen jullie ook een artikel vinden over een nieuwe/hogere "motortaks" dan die van het telegraaf? Ik vindt het maar een wazig artikel, leuk dat mensen op MF al allemaal acties aan het bedenken zijn hoor :P maar wat het nu eigenlijk inhoud weet nog niemand. Ik bedoel we betalen nu 75 euro per jaar, so what als het bijvoorbeeld 100 euro wordt? Ik vindt het maar een schreeuwerig niets zeggen artikel van de telegraaf.

• Aikon
  • Niet online
Ja, vind je het gek, dat is de telegraaf. Zeg maar de Story maar dan met heel soms wel een feit tussendoor.

"De motorwereld staat op zijn kop" & "De Motorrijders Actie Groep (...) is woedend."
Nou, zeker. Je leest niks anders dan motorrijders die snelwegen blokkeren, en demonstraties van de MAG.
Deze man van de MAG ziet er ook woedend uit: http://www.motorrijdersac...ms/index.php?page=artikel

[ Voor 58% gewijzigd door Aikon op 29-01-2010 14:17 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:01:
Beetje naïef van sommige mensen om te (blijven) denken dat motoren buiten schot zouden blijven, inderdaad.
sja wrom niet. In DL betaalt een motor ook 0,- euro heffing.

And it goes BRAAAAAPP!

• KaWaReZ
wegenbelasting is in 2 jaar 2 tientjes omhoog gegaan..
benzineprijs is nog steeds aan de forse kant...

we betalen toch al meer?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:18:
[...]

sja wrom niet. In DL betaalt een motor ook 0,- euro heffing.
FYI in London betaal je op de motor ook geen congestion charge en tot voor kort kon je ook gratis parkeren (in speciale vakken)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10:44

steveman

Comfortabel ten onder

Hoe moet je dan nu payen en displayen?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
HammerT schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 13:36:
Kunnen jullie ook een artikel vinden over een nieuwe/hogere "motortaks" dan die van het telegraaf? Ik vindt het maar een wazig artikel, leuk dat mensen op MF al allemaal acties aan het bedenken zijn hoor :P maar wat het nu eigenlijk inhoud weet nog niemand. Ik bedoel we betalen nu 75 euro per jaar, so what als het bijvoorbeeld 100 euro wordt? Ik vindt het maar een schreeuwerig niets zeggen artikel van de telegraaf.
Wegenbelasting moet de BPM gaan vervangen, BPM is ruim 1000 euro op een niet al te dure motor. Politiek kennende gaan ze uit van een levensduur van 8 jaar, dus dat wordt 125 euro per jaar extra betalen. En dat uiteraard ook voor motoren van 16 jaar oud...
Ehhh Sherlock, die man met dat bolle hoofd is de staatssecretaris...

[ Voor 15% gewijzigd door RemcoDelft op 29-01-2010 16:55 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Tja, als het net als met koekblikken zonder parkeergeld helemaal klem komt te staan... ok...

Maar dat lijkt me nou ook weer niet het geval (althans, niet gezien toen ik er was...)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Aikon
  • Niet online
RemcoDelft schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:54:
[...]
Ehhh Sherlock, die man met dat bolle hoofd is de staatssecretaris...
ow :+ vandaar dat 'ie zo vrolijk is

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
Ik maak me niet zo druk om de hele belastingen zooi. Natuurlijk kan het altijd beter, maar in Nederland is het zo slecht nog niet.
Ben van plan om komende zomer een nieuwe 2ehandse motor aan te schaffen.
Rijd nu zo een jaar op een ouwe Kawasaki z550 uit 1981, en wil nu iets waarmee ik me niet meer druk hoef te maken over te weinig vermogen. Ik hou me in de regel wel aan de opgelegde maximum snelheden, maar het gevoel van wat meer vermogen lijkt me wel wat.

Zat zelf aan een r1 of anders een kawasaki tussen de 700 - 1200 cc te denken. Budget zal max 4000 euro zijn.
Tips?

• Yonni
  • Laatst online: 10:27
Met een R1 heb je wel meteen een uiterste te pakken hè. Als jij je aan de regels qua snelheid zegt te houden dan zou ik gaan voor een motor met het vermogen al sterk onderin, een v-twin. Suzuki SV1000 bijvoorbeeld, maar er zijn zat andere opties natuurlijk, Aprillia Tuono (v-twin) of een dikke vier cilinder muscle bike á la Honda CB1300, Suzuki GSX1400, B-King, GSR(600cc) of een Yamaha XJR1300.

Keuzes :+

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Yonni
  • Laatst online: 10:27
Even wat plaatjes erbij, altijd leuk.

sv1000s (ook naked te krijgen)
Afbeeldingslocatie: http://www.suzukicycles.org/photos/SV/SV1000S/2003_SV1000S_silver_550.jpg

Tuono
Afbeeldingslocatie: http://www.motodisiac.com/blog/wp-content/uploads/2008/05/aprilia-tuono-1000r.jpg

GSX1400
Afbeeldingslocatie: http://www2.mrc-lmb.cam.ac.uk/personal/pdh/images/gsx1400.jpg

Muscle bikes :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zat zelf aan een r1 of anders een kawasaki tussen de 700 - 1200 cc te denken. Budget zal max 4000 euro zijn.
Tips?
Met een budget van 4000 kan je prima gaan voor een R1 uit 1999 tot 2001. Het type vanaf 2002 is 1 generatie verder en ook net wat duurder. Staat er nu toevallig wel 1tje op MF voor 4000, maar die moet nog ingevoerd worden. Mocht je voor een R1 willen gaan is dat dus wel te doen qua budget. Persoonlijk vind ik de 2002 R1 niet zo mooi als de oude van 2000. De 2002 versie is veel hoekiger, en het kontje vind ik er al helemaal niet uit zien. De R1 vanaf 2006 vind ik dan weer echt super mooi, maar is voor mij helaas niet te echt te betalen.

Ik zit nu zelf ook rond de kijken naar een R1 uit 2000. Heb nu een CB600F, maar daar heb ik het na 2 jaar wel weer mee gezien. Als het weer wat beter wordt gaat de CB600F op MF en MP. Zodra die weg is denk ik maar een R1 halen.

Misschien is de ZX9R ook wel wat voor je.

En Pics:

2000 R1
Afbeeldingslocatie: http://www.motorcycledaily.com/r1br2.jpg

2002 R1
Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/usericons/27651/r1-5.jpg

ZX9R
Afbeeldingslocatie: http://roma.campusanuncios.com/picanuncio/venta/venta989823484.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door PilatuS op 30-01-2010 22:49 ]

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
warcow schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:18:
Ik hou me in de regel wel aan de opgelegde maximum snelheden..

..Zat zelf aan een r1..

Tips?
Tip: Koop een kawa Z750 ofzo. Dan heb je ongeveer 2x zo veel vermogen als je nu hebt.

Wat moet je nou met een R1 als je je aan de maximale snelheid houdt? Ik heb een 2005 R1 en als ik langer dan 5 minuten onder de 80km/h blijf rijden krijg ik last van mijn arme polsjes 8)7

Over het algemeen heb ik GEEN last van mijn polsjes 8) als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarnaast nodigt een R1 ook iets meer uit tot snelheidsovertredingen dan een Z550.
Ik bedoel.. 160km/h+ in de 2e versnelling is geen probleem! (op 1 wiel)

Ik begrijp echt niet waarom mensen een R1 kopen en er vervolgens mee gaan rijden alsof ze een honda pan-european hebben. Als je niet van plan bent om zo'n ding te gebruiken waar 'ie voor gemaakt is, dus over het circuit / het lokale dijkje knallen zo hard als je durft, koop dan gewoon wat anders.

Ik bedoel.. Zo'n R1 is zo'n beetje de meest oncomfortabele fiets die je kunt kopen en doet maar 1 ding goed: hard rijden.

Als je gewoon een beetje van het uitzicht wilt genieten.. Koop een nakedbike, het liefst een V-twin, zet hem in de 3e versnelling en laat hem gewoon de hele dag lekker rollen met 60 tot 80km/h. Beetje om je heen kijken.

Oh en let een beetje op je spiegels op grijze R1's met haast!

P.S. Wanneer is het weer zomer? Ik wordt zo langzaam maar zeker een beetje nerveus. Ik heb al minstens 3 maanden niet meer gereden ik heb mijn adrenaline-kick nodig. :9~

[ Voor 47% gewijzigd door FragDaddy op 31-01-2010 00:51 ]

Have a wheelie good weekend!

• KaWaReZ
rijden alsof het een pan european is?
Heb een kawa GTR , equivalent van de pan... maarreh... hoop niet dat je naar mij refereert ermee... met dat kreng kom ik de meeste ereentjes en cohorten wel voorbij in de bochten :+ ;)

maar denk dat dat de lui zijn die jij bedoelt :D

wil je een sportieve twin : Suzuki TL1000R (stuurdemper mag niet origineel zijn enneh... LET OP JE TELLER... adhv toeren kun je dus NIET horen hoe hard je rijdt :+ )

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-11-2025
Klote zooi gisteren was weer een motor rijles afgezegt, mischien moet ik maar wachten tot het lente word ....

• FragDaddy
KaWaReZ schreef op zondag 31 januari 2010 @ 06:36:
rijden alsof het een pan european is?
Heb een kawa GTR , equivalent van de pan... maarreh... hoop niet dat je naar mij refereert ermee... met dat kreng kom ik de meeste ereentjes en cohorten wel voorbij in de bochten :+ ;)
Oh, je kunt met een toermotor ook flink hard rijden. Ik heb ooit een stuk gereden met iemand op een R1100S en ook regelmatig met iemand op een VFR800i. Die reden echt wel door, dan moest ik ook flink gas geven zeg maar.

Maar, zelfs als je er supersport banden onder legt, heb je op een gegeven moment je gewicht, vermogen en zelfs vering tegen hoe hard je ook je best doet.

Daarom heb ik de keuze gemaakt voor een supersport motor. Omdat ik normaal gesproken een uurtje of twee 'rond de kerk' knal en de motor vervolgens weer in de schuur zet. Als het niet zo extreem sportief had gehoeven, had ik nu gewoon een VFR800i gehad ofzo. Leg daar supersport banden onder en je kunt er ook serieus hard mee rijden.

Want op een VFR kun je ook nog iets langer dan een uurtje zitten zonder pijn te lijden. Een toertochtje met wat vrienden waarbij semi-legale snelheden gereden worden is echt een hel op mijn R1.

Nou moet ik wel zeggen dat mijn motor nog weer minder comfortabel is dan een standaard R1. Ik heb nog hardere vering, hogere voetstepjes en snelgas. Dus ik voel elk korreltje asfalt, mijn voeten zitten tegen mijn kont gedrukt en als ik rustig probeer te rijden is de motor hyper-nerveus..

MAAR. Als je serieus gaat sturen geeft de vering geweldig veel feedback, geven die hoge steppies enorm veel grondspeling en hoef je maar aan gasgeven te denken om de bocht uit gelanceert te worden.

Zoals gezegd.. Ik gebruik mijn R1 eigenlijk alleen waar hij voor bedoelt is. Ik rij een keer of drie per jaar een toertochtje en dan probeer ik altijd een andere motor te regelen. Lukt dat niet, rij ik voorop/vooruit (vaak met nog 1 of 2 anderen) en wacht ik af en toe tot de rest van de groep weer is aangesloten. Dit tot ergernis van andere motorrijders bij die toertocht. Ik krijg ook altijd de standaard opmerking: "je rijdt levensgevaarlijk / je moet maar op het circuit gaan rijden." Er zijn motorrijders die liever niet samen met mij een stukkie gaan rijden en ik heb nog nooit iemand zo ver gekregen om gezellig achterop te gaan zitten.

Dit om even aan te geven hoe er over het algemeen gereden wordt.

Daarom snap ik niet dat 'normale' motorrijders (mensen die rijden om te genieten van de 'vrijheid', van het 'gevoel', van de 'natuur' en meer van die onzin) op supersport motoren rijden. Koop een snelle naked of sport/toer fiets. Die dingen gaan echt hard zat en zijn nog min of meer comfortabel ook.

Supersport motoren zijn gewoon pure race-motoren met een paar spiegels en lampen om het vaag legaal te doen overkomen. Die motoren hebben echt alleen zin als je een adrenaline junk bent die overal 2x de toegestane snelheid rijdt en het liefst nog op 1 wiel ook en als je elk jaar naar de motorbeurs gaat om een paar setjes kneesliders te kopen ipv een regen-overall.

Ja, een R1 is snel, maar een Fazer 1000 of FZ1 is bijna net zo snel. Wil je die 10% extra (bochten) snelheid ten koste van 100% comfort? Koop een R1! Ga je die 10% extra snelheid toch nooit gebruiken, koop lekker een FZ1.

[ Voor 23% gewijzigd door FragDaddy op 31-01-2010 10:21 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-01 16:05
:) Bedankt voor de vele reacties.
Denk dat ik dan inderdaad maar afzie van een r1.
Gelukkig heb ik nog wat maanden om een keuze te maken.

• Twhomp
  • Laatst online: 18-01 19:56

Twhomp

Stayin' Alive

FragDaddy schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:04:
[...]

Daarom snap ik niet dat 'normale' motorrijders (mensen die rijden om te genieten van de 'vrijheid', van het 'gevoel', van de 'natuur' en meer van die onzin) op supersport motoren rijden. Koop een snelle naked of sport/toer fiets. Die dingen gaan echt hard zat en zijn nog min of meer comfortabel ook.
Hier ben ik het wel behoorlijk mee eens. Ik heb een YZF750R met een aantal mods ;) Ding is bloed en bloedsnel (vergelijkbaar met een R1 of dat soort supersports). Eigenlijk te snel ;)

Ik heb die omdat ik wou beginnen op een supersport. Ik ben groot en zwaar en wil een beetje vooruit. En als ik nu geen supersport had, dan zou die er ook nooit meer komen als ik ouder zou worden.

MAAR,

het is verschrikkelijk :+ Als ik op een toer, toersport of naked zit, vind ik dat veel lekkerder rijden. Ik ben duidelijk een "normale", natuur/relax-rijder. Van mijn fiets krijg ik alleen maar een harde kont en kramp :D

Mijn volgende fiets wordt een naked of toer, dat zeker. Lekker tochtjes maken. Misschien zelfs koffers erbij :o

Een vriend van me heeft een streettriple. Moderne motoren zijn behoorlijk rap, rap genoeg.

Ik heb geen spijt van mijn letterlijke race-motor, (er komt wellicht een circuitfiets :) ) maar ik besef me wel hoe specifiek zo'n motor is en ik realiseer me 100% alle dingen die je moet laten / tekortkomingen.

* Twhomp gaat gewoon 3 motoren hebben, opgelost >:)

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-01 13:36

Matis

Rubber Rocket

Kan ik een Tweaker nog een plezier doen met:

"Theorie Motor - Verkeersregels" isbn: 9067990876 (1e druk)

Indien ja, graag contact via DM :)

And, it's gone :)

[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 06-02-2010 15:16 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

FragDaddy schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:04:
[...]
Precies de reden dat ik een Thundercat heb. Snel zat en nog redelijk comfortabel ook :9

iStockphoto

• komkommer

komkommer

Koffie

FragDaddy schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:33:
[...]
P.S. Wanneer is het weer zomer? Ik wordt zo langzaam maar zeker een beetje nerveus. Ik heb al minstens 3 maanden niet meer gereden ik heb mijn adrenaline-kick nodig. :9~
Wie heeft er nou weer zomer nodig om en adrenaline-kick te krijgen..
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_r4QZl7FNfz8/S2WcIlt0wZI/AAAAAAAAAlc/dpuDmu-lPFI/s800/IMG_5179_1024.jpg

Makerij Hofman

• FragDaddy
komkommer schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:26:
[...]

[afbeelding]
koud man GEK! 8)7

* FragDaddy gooit nog een blok hout in de kachel.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
[afbeelding]
Cool dude! Tegen de volgende winter zal ik wel iets van een offroad-achtig ding hebben, en dan ga ik zeker een keer mee in de sneeuw. Als we tenminste nog wat gaan krijgen de komende eeuw. Volgens mij hebben we inmiddels voor 30 jaar genoeg gehad... ;)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Het OER weekendje gereden?

• iMars

iMars

Full time prutser

warcow schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:18:
Ik maak me niet zo druk om de hele belastingen zooi. Natuurlijk kan het altijd beter, maar in Nederland is het zo slecht nog niet.
Ben van plan om komende zomer een nieuwe 2ehandse motor aan te schaffen.
Rijd nu zo een jaar op een ouwe Kawasaki z550 uit 1981, en wil nu iets waarmee ik me niet meer druk hoef te maken over te weinig vermogen. Ik hou me in de regel wel aan de opgelegde maximum snelheden, maar het gevoel van wat meer vermogen lijkt me wel wat.

Tips?
Met onderstaand:
Yonni schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:38:
Even wat plaatjes erbij, altijd leuk.

sv1000s (ook naked te krijgen)
[afbeelding]

Tuono
[afbeelding]

GSX1400
[afbeelding]

Muscle bikes :9
Ik heb dus een SV1000N (naked), en inderdaad met wat FragDaddy zegt, het is heerlijk toeren op zo'n motor.
FragDaddy schreef op zondag 31 januari 2010 @ 00:33:
[...]
Als je gewoon een beetje van het uitzicht wilt genieten.. Koop een nakedbike, het liefst een V-twin, zet hem in de 3e versnelling en laat hem gewoon de hele dag lekker rollen met 60 tot 80km/h. Beetje om je heen kijken.

Oh en let een beetje op je spiegels op grijze R1's met haast!
En geloof me, zo'n naked bike heeft zoveel torque, en boven de 5000rpm op de snelweg kan je ook lekker snel rijden (en de wint, de druk op je schouders, waarschuwen je wanneer je té hard rijd ;))
[...]

[afbeelding]
respect _/-\o_ maar met zo'n motor kan het (veeeel makkelijker)... Ik ga met mijn motor nu de weg niet op. Mij te gevaarlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door iMars op 31-01-2010 23:19 ]

• komkommer

komkommer

Koffie

Ja. Was niet al te best. Ontzettend glad. Kijharde, gladde lengtesporen die bedekt waren met sneeuw. Van de 70 man hebben maar 4 mensen vandaag gereden, waaronder ik. Gister zag ik op het laatst ook nog maar een stuk of 8 sporen voor me. En ik reed als laatste (een tankkraan stuk en een lekke band in het groepje)

Makerij Hofman

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Ja, weet het vriend van me was op z'n bmw hp2. Die was zondag ook al op tijd thuis. Wel enorm naar z'n zin gehad op zaterdag in tegenstelling tot degene die met hem mee was. Die was binnen 2u al 7x gaan liggen of zo met z'n hp2 .......

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

't oog wil ook wat; zo'n Supersport ziet er IMHO erg lekker uit... Ik zit er wel over te denken om ipv mijn huidige Kawa ZX9R een circuitfiets te kopen met daarbij een toerfiets voor de leukere toertochtjes. Of gewoon af en toe een toerfietsje (V-Strom ofzo) huren, dat kan ook prima.

• komkommer

komkommer

Koffie

charrel schreef op maandag 01 februari 2010 @ 07:21:
Ja, weet het vriend van me was op z'n bmw hp2. Die was zondag ook al op tijd thuis. Wel enorm naar z'n zin gehad op zaterdag in tegenstelling tot degene die met hem mee was. Die was binnen 2u al 7x gaan liggen of zo met z'n hp2 .......
Dat is dan het "mooie" aan sneeuw. Je ziet de valpartijen. En dat waren een boel! Ik geloof niet dat iemand gereden heeft zonder te vallen. Maar die HP2's heb ik redelijk richting het einde nog gezien, dus ze zijn wel ver gekomen.

Makerij Hofman

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje voor de techneuten: waarom gaat een motorbatterij eigenlijk kapot?
Ik heb hier een batterij die maar 10V meer geeft. Ik vraag me nu af of dit door de koude komt (tijdje in koude garage gestaan, vorsttemperaturen) of door ongebruik (maand of 2-3 niet gebruikt).

Dit is een behoorlijk eenvoudige batterij die ik bij aankoop zelf heb moeten vullen met zuur. Als ik het zuur van de batterij vernieuw, is de batterij dan ook weer in orde?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Voor op de weg zit ik te kijken naar een Ducati Monter 600. Gaat niet hard, moeilijk op het achterwiel te krijgen. Sturen als een gek. Meer heb ik niet nodig ;)

Dus geen supersport voor mij meer :P Gaat veel te snel te hard en kost teveel boetes ;)

• iMars

iMars

Full time prutser

Tylen schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:30:
Voor op de weg zit ik te kijken naar een Ducati Monter 600. Gaat niet hard, moeilijk op het achterwiel te krijgen. Sturen als een gek. Meer heb ik niet nodig ;)

Dus geen supersport voor mij meer :P Gaat veel te snel te hard en kost teveel boetes ;)
Mwoah, kwestie ven beheersing en discipline. De eerste paar maanden toen ik mijn motor had, reed ik vrij vaak te hard, overal snel optrekken etc. Nu ben ik meer beheerst en gedisciplineerd... (komt nog wel eens voor dat ik het gas gretig wil openen >:) )

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DieterVDW schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:27:
Vraagje voor de techneuten: waarom gaat een motorbatterij eigenlijk kapot?
Ik heb hier een batterij die maar 10V meer geeft. Ik vraag me nu af of dit door de koude komt (tijdje in koude garage gestaan, vorsttemperaturen) of door ongebruik (maand of 2-3 niet gebruikt).

Dit is een behoorlijk eenvoudige batterij die ik bij aankoop zelf heb moeten vullen met zuur. Als ik het zuur van de batterij vernieuw, is de batterij dan ook weer in orde?
Euhm, wordt gewoon veel van gevraagd en aan veel blootgesteld. Als je een onderhoudsvrije accu hebt kun je de accu niet meer bijvullen. Een accu die je wel bij kunt vullen is ook verloren als ie te ver onder de minimale streep komt.
Maar een accu verliest altijd spanning, zodra die helemaal leeg is gaan ze wel is stuk. Zeker als de temperaturen onder het vriespunt komen.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
charrel schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:53:
[...]
Maar een accu verliest altijd spanning, zodra die helemaal leeg is gaan ze wel is stuk. Zeker als de temperaturen onder het vriespunt komen.
Probleem is dat ik 'm al uur of 12 aan de batterijlader gelegd heb, en de batterij nog steeds maar 10V geeft :) :s . Zuurniveau is ok. Nog te redden?

• FragDaddy
webmail schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:43:
[...]

Mwoah, kwestie ven beheersing en discipline.
beheersen doe ik het allemaal wel. Maar discipline heb ik niet. Het is gewoon veel te leuk.

• iMars

iMars

Full time prutser

FragDaddy schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:45:
[...]

beheersen doe ik het allemaal wel. Maar discipline heb ik niet. Het is gewoon veel te leuk.
QFT! Maar het kost zoveel geld als je het te vaak/lang doet en je krijgt een prent ;)

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DieterVDW schreef op maandag 01 februari 2010 @ 12:14:
[...]

Probleem is dat ik 'm al uur of 12 aan de batterijlader gelegd heb, en de batterij nog steeds maar 10V geeft :) :s . Zuurniveau is ok. Nog te redden?
Nop, wsl gewoon dood.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

[...]

I'm with stupid ;) Gaat me niet lukken... :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

[...]

He's back!

Als het mooi weer is moeten we ff een rondje doen Frag :)

No signature required.

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49
rondje doen? daar is toch de GoT motorrit voor?

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-01 22:17

Mud

Ik denk als we dan de snelheid van Frag aanhouden dat we vlug klaar zijn met het rondje _O-

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Hoeveel rondjes zou ie kunnen doen voordat de laatste klaar is...? Challenge accepted! :o

Pagina: 1 ... 157 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.