Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
In mijn herinnering gingen die GS-en vooral bij de LWR best vaak kapot toch?ToolkiT schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:21:
[...]
zonder LWR was de GS nooit zo populair geweest daar ben ik van overtuigd.. dat was idd een blunder van KTM en een goede zet van BMW..
Maar goed, dat kan de gemiddelde GS-rijder natuurlijk niet zoveel schelen aangezien die toch nooit het asfalt afgaat
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Congrats anyways
dingen gingen wel een aantal keer kapot maar dat was met name vanwege overbelasting door teveel bagage..DRAFTER86 schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:28:
[...]
In mijn herinnering gingen die GS-en vooral bij de LWR best vaak kapot toch?
Maar goed, dat kan de gemiddelde GS-rijder natuurlijk niet zoveel schelen aangezien die toch nooit het asfalt afgaat
En ze haalden het uiteindelijk wel... dus dat blijft bij de meute hangen denk ik..
zelf zou ik het ook liever op een KTM gedaan hebben.. dus ik snap Charleys frustratie wel..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Is het trouwens inderdaad zo geaccepteerd als ik bij mijn motorzaak hoor dat de motor niet als teruggevoerd geregistreerd wordt maar dat ik er een bewijsje van mee krijg? Volgens hun is daar ooit een rechtzaak over geweest en heeft de rechter toen bepaalt dat de motor gewoon goed teruggevoerd was, ook al stond hij niet zo geregistreerd.
Mij maakt 't niet uit hoe het gedaan wordt, als 't maar veilig is en de verzekering geen reden geeft niet uit te keren.
[ Voor 8% gewijzigd door Joolee op 28-09-2009 14:23 ]
Ik had 3 fout, en dat vond ik best erg_Erikje_ schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:17:
ik snap sowieso niet hoeveel mensen er elke keer falen (en sommige echt 3 of 4 keer). het is gewoon een kwestie van leren imo. Of je moet niet tegen de spanning kunnen.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
't blijft natuurlijk wél rijden zonder geldig rijbewijs waar je je "schuldig" aanmaakt als je op een fiets rijd die op het kentekenbewijs méér dan 25Kw heeft, óók al heb je zo'n mooi geprint A4'tje bij met een vermogensuitdraai die van willekeurig welke andere fiets kán zijn, hèJoolee schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:23:
Ik heb afgelopen week m'n laatste praktijk gehaald. Nu is het even wachten totdat de motor (Honda Shadow 500) is teruggevoerd en ik mijn rijbewijs kan ophalen bij het gemeentehuis. Ook moet ik nog even wat kleding zien te kopen. Heb nu alleen maar een helm en zomer handschoenen. (was erg prettig tijdens voertuigbeheersing)
Is het trouwens inderdaad zo geaccepteerd als ik bij mijn motorzaak hoor dat de motor niet als teruggevoerd geregistreerd wordt maar dat ik er een bewijsje van mee krijg? Volgens hun is daar ooit een rechtzaak over geweest en heeft de rechter toen bepaalt dat de motor gewoon goed teruggevoerd was, ook al stond hij niet zo geregistreerd.
Mij maakt 't niet uit hoe het gedaan wordt, als 't maar veilig is en de verzekering geen reden geeft niet uit te keren.
En je geeft de verzekeraar ook iets in handen om onder de schadeclaim uit te komen als ze écht fout willen.
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Veel verzekeringen accepteren inderdaad een vermogensuitdraai als bewijs. Er is wel eens een boete uitgedeeld omdat een motor niet als 25kw op kenteken staat. De politie mag dat doen, maar doet dat in het algemeen niet. Zorg er voor dat in ieder geval de verzekering weet dat je het op die manier doet.Joolee schreef op maandag 28 september 2009 @ 14:23:
Ik heb afgelopen week m'n laatste praktijk gehaald. Nu is het even wachten totdat de motor (Honda Shadow 500) is teruggevoerd en ik mijn rijbewijs kan ophalen bij het gemeentehuis. Ook moet ik nog even wat kleding zien te kopen. Heb nu alleen maar een helm en zomer handschoenen. (was erg prettig tijdens voertuigbeheersing)
- vermogensuitdraai meenemen als je gaat rijden
- verzekeringsbewijs meenemen als je gaat rijden
- mocht je aangehouden worden, bovenstaande tonen
- mochten ze moeilijk doen en je een boete geven, zie onderstaande link:
http://www.knmv.nl/knmv/nieuws/25-kw-rechtszaak
Volgens de wet is het niet legaal om op de motor rond te rijden als er niet <= 25kw op kenteken staat, maar als oom agent moeilijk wil, kun je zelf ook moeilijk gaan doen (met de KNMV als naaste) en het bij de rechter uitvechten.
Als ik een boete krijg is dat natuurlijk heel jammer maar overheen te komen. Een ongeluk maken en niet verzekerd zijn kan ik mijn leven lang voor krom moeten liggen (als het echt heel erg mis gaat, en daar heb je een verzekering voorExigence schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:15:
- verzekeren als 25 kW (laat duidelijk vermeld zijn dat het op vermogensuitdraai is! bijvoorbeeld KNMV)
- vermogensuitdraai meenemen als je gaat rijden
- verzekeringsbewijs meenemen als je gaat rijden
- mocht je aangehouden worden, bovenstaande tonen
- mochten ze moeilijk doen en je een boete geven, zie onderstaande link:
http://www.knmv.nl/knmv/nieuws/25-kw-rechtszaak
Volgens de wet is het niet legaal om op de motor rond te rijden als er niet <= 25kw op kenteken staat, maar als oom agent moeilijk wil, kun je zelf ook moeilijk gaan doen (met de KNMV als naaste) en het bij de rechter uitvechten.
Ik zal morgen eens met ASR (verzekeraar) bellen.
De motor is overigens een Honda Shadow VT 500 C uit 85 (kenteken uitgegeven in 92)
Ik vond het toch niet zo'n leuke aflevering, de charme van het hele rijzen is er echt af. Alles is tot in de details geregeld en het lijkt wel of het allemaal nog sneller gaat dan vorig seizoen. Dus nu zie je alleen nog maar charlies opmerkingen eigenlijk. Al die vervoersmiddelen zijn wel leuk maar het hele idee van reizen is er imo wel een beetje af.mphilipp schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:07:
Had Charley Boorman nog een rekening te vereffenen met KTM ofzo? Hij kon niet vaak genoeg KTM zeggen toen die bike van die kerel (een KTM dus) stuk ging... Zeker omdat ze de bestuurders niet vertrouwden met de Long Way Round waardoor ze met BMW in zee gingen. Major fout van KTM; volgens mij zijn die 2 series een belangrijke bijdrage in het succes van deze motoren geweest. Veel kijkers, DVD's verkopen goed, series zijn de laatste tijd vrijwel continue ergens te zien. En wat heeft het BMW gekost? 2 Adventures en laten we grof doen: 1tje in onderdelen...peanuts voor alle reklame! Ik denk dat er een marketing manager van KTM naar een nieuwe baan heeft kunnen zoeken.
Dan krijg je hem sowieso niet 25 kW op kenteken. Bij geïmporteerde motoren is dat helaas niet mogelijk (tenzij je een Kawasaki hebtJoolee schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:10:
[...]
De motor is overigens een Honda Shadow VT 500 C uit 85 (kenteken uitgegeven in 92)
Dat had ik ook wel een beetje. Het lijkt ook maar zo'n kort stukkie, alles staat voor 'm klaar en het heeft niet het idee van een wereldreis (is het ook niet, maar goed). Maar we moeten niet vergeten dat de BBC ook maar een commerciële omroep is (ook al denkt iedereen graag van niet) dus ook zij melken een concept helemaal uit, net als die vermaledijde Yankees...HammerT schreef op maandag 28 september 2009 @ 21:06:
[...]
Ik vond het toch niet zo'n leuke aflevering, de charme van het hele reizen is er echt af. Alles is tot in de details geregeld en het lijkt wel of het allemaal nog sneller gaat dan vorig seizoen. Dus nu zie je alleen nog maar charlies opmerkingen eigenlijk. Al die vervoersmiddelen zijn wel leuk maar het hele idee van reizen is er imo wel een beetje af.
Ik weet niet of ik de rest nog wel kijk. Als ik er toevallig voor zit, kan het zijn dat ik het op zet, maar ik ga er niet mijn alarm voor zetten. Long Way Round/Down was wat dat betreft iets meer zelf reizen, ook al is daar ook van alles geregeld en staan er mensen klaar om de boel op te kalefateren enzo. Het rijden moesten ze echt zelf doen, en ook zelf op d'r bek gaan enzo. Dit is gewoon van punt tot punt waar weer een ander ding voor ze klaar staat. Zou veel leuker zijn als ie het zelf moest uitvogelen hoe hij ergens moest komen. Maar ja...zolang mensen blijven kijken, blijft men door gaan.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De bestuurder van de auto was aardig over de rooie...De motorrijder vrij laconiek. Ik heb maar ene beetje tegen de auto bestuurder aan staan kletsen want die zat echt te janken terwijl de motorrijder een sleper aan het bestellen was. Helaas kwam de politie niet want die hadden een 112 melding waar 10 wagens op af mochten. Na toch al gauw een uurtje daarbij te hebben gestaan ben ik maar verder gegaan. Beiden hadden het met schade formulieren geregeld en kwamen wel thuis.
Wat nog het meest op viel was het geprop en geduw van het overige verkeer wat niet de moeite kon nemen om tijdig op te schuiven oid. Een busje reed er zelfs zo vlak langs dat hij bijna de topkoffer van de motor raakte.
Typisch Moerwijk lijkt het wel...
And it goes BRAAAAAPP!
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 29-09-2009 01:03 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
ow heb jij btw gele rimstriping? en rijd jij gister rijswijk in rond 18:05?steveman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:47:
Ik ben maar opgehouden met me te verbazen over de verkeerstoestanden hier in Den Haag...
And it goes BRAAAAAPP!
máár er zijn er meer in de buurt:
MT-kaart
NB, bel gerust eens bij me aan voor een kopje koffie...
[ Voor 61% gewijzigd door steveman op 29-09-2009 11:07 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
hmm jij was het niet dus. Welke boom in het bos moet ik hebben voor een kop koffie?steveman schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:05:
Nee, geen striping... en m'n fietsje heeft binnengestaan de hele dag
máár er zijn er meer in de buurt:
MT-kaart
NB, bel gerust eens bij me aan voor een kopje koffie...
And it goes BRAAAAAPP!

ASR aan de telefoon gehad. Ze kon mij vertellen dat dit geen probleem was (na 10 keer uitgelegd te hebben dat ik het niet had over het feit dat ik op de motor van iemand anders zou gaan rijden) maar als ik een schriftelijke bevestiging zou willen moest ik daar een brief voor sturen.Joolee schreef op maandag 28 september 2009 @ 20:10:
[...]
Ik zal morgen eens met ASR (verzekeraar) bellen.
Nu is de vraag. Is het handig vrijdag te gaan rijden als de motor is teruggevoerd of moet ik (waarschijnlijk weken) gaan wachten op hun antwoord?
Ik ga morgen trouwens de knmv wel bellen om te vragen hoe snel de verzekering overgezet kan zijn
Dat durf ik niet te zeggen, de GS is al best oud, maar LWR/LWD heeft zeer zeker bijgedragen aan het succes, dat is een ding wat zeker is. Ook Touratech is er niet slechter op geworden. Dat er onderweg wat stukken zijn geweest is ook niet zo gek. Het zijn geen terreinmotoren, maar asfaltmotoren die ook in het terrein kunnen. Als je dan een paar duizend km volgeladen over zeer slecht terrein gaat rijden, kun je erop wachten dat er iets breekt.ToolkiT schreef op maandag 28 september 2009 @ 12:21:
[...]
zonder LWR was de GS nooit zo populair geweest daar ben ik van overtuigd.. dat was idd een blunder van KTM en een goede zet van BMW..
Hoewel...op Maartensworld staat een verslag van een kerel (Maarten dus) die op zijn Honda Africa Twin de wereld rond is gereden. Dik 163.000Km en dan heeft ie dit lijstje van wat er vervangen is:
- 12 rear and 13 front tires
- 5 sets of brake pads for the front. Only 1 for the rear.
- 8 drive chains and 6 sets of sprockets
- 20 sparkplugs
- 2 ½ steering head bearings and 5 wheel bearings
- 1 brake lever
- 2 clutch cables (and 3 repairs)
- 1 speedometer cable
- 1 set of clutch plates
- 1 fuel pump
- 1 voltage regulator
- Lots of duck-tape and tie-rips
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Lol, zo weinig vervangen op zo'n grote afstand! Die AT's zijn ook nog eens echt goed geschikt voor het offroad-rijden..mphilipp schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:24:
[...]
Dat durf ik niet te zeggen, de GS is al best oud, maar LWR/LWD heeft zeer zeker bijgedragen aan het succes, dat is een ding wat zeker is. Ook Touratech is er niet slechter op geworden. Dat er onderweg wat stukken zijn geweest is ook niet zo gek. Het zijn geen terreinmotoren, maar asfaltmotoren die ook in het terrein kunnen. Als je dan een paar duizend km volgeladen over zeer slecht terrein gaat rijden, kun je erop wachten dat er iets breekt.
Hoewel...op Maartensworld staat een verslag van een kerel (Maarten dus) die op zijn Honda Africa Twin de wereld rond is gereden. Dik 163.000Km en dan heeft ie dit lijstje van wat er vervangen is:Vind ik meevallen. Zo'n Africa Twin is dus best een robuuste brommerd.
- 12 rear and 13 front tires
- 5 sets of brake pads for the front. Only 1 for the rear.
- 8 drive chains and 6 sets of sprockets
- 20 sparkplugs
- 2 ½ steering head bearings and 5 wheel bearings
- 1 brake lever
- 2 clutch cables (and 3 repairs)
- 1 speedometer cable
- 1 set of clutch plates
- 1 fuel pump
- 1 voltage regulator
- Lots of duck-tape and tie-rips
Precies. Is 50Kg lichter als een GS Adventure. Maar ja...die heeft ook een zwaardere motor. Deze is lekker in Afrika, maar om er te komen is het best een onderneming op een brommertje met maar 60Pk. Het is geen lekkere kilometervreter over snelwegen. Maar ja...vroegâh ging men ook op een paar PK de wereld rond. Het kán natuurlijk wel. Je moet dan lekker binnendoor gaan en geen haast hebben. Ik zou er wel een groter scherm op zetten. Lijkt me een stuk prettiger voor regen, kou en stof.komkommer schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:36:
[...]
Lol, zo weinig vervangen op zo'n grote afstand! Die AT's zijn ook nog eens echt goed geschikt voor het offroad-rijden..
Was de Africa Twin niet de moeder van de enduro bikes? Of vergis ik me nou?
[ Voor 5% gewijzigd door mphilipp op 29-09-2009 22:50 ]
Helaasch kwam ik dit tegen:
Ik ben niet bang voor een beetje regen, maar om nou een motor te huren om alleen in de regen te rijden gaat mij een beetje ver.....
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Uhu....SoaDmaggot schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:12:
Mja Francis, dat wordt duimen op mooi weer nog ergens aanstaande weken
megapopulair idd. mede dankzij de Dakar's die Honda ermee won. De commerciele versie is wel flink afgevoerd t.o.v de orginele die had 88PK op 150kg. Gelukkig is het blok van de AT niet stuk te krijgen. Tegenwoordig zelfs te vergroten naar 840cc.mphilipp schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 22:49:
Was de Africa Twin niet de moeder van de enduro bikes? Of vergis ik me nou?
And it goes BRAAAAAPP!
Moet allemaal wel goedkomen dacht ik zo
Yamaha MT-09
Nu nog ff laarzen + handschoenen fixen, iemand die nog een goede winkel in Utrecht kent?
[ Voor 17% gewijzigd door Quadro! op 30-09-2009 13:33 ]
Ik heb ook na één les mn eigen (winter) handschoenen gekocht. Handen stonken gewoonsteveman schreef op woensdag 30 september 2009 @ 15:42:
Die naar schimmel stinkende meuk van m'n rijschool toendertijd zou ik echt niet willen kopen
Een lesgenoot had het opgelost door van die plastic tankstation handschoentjes aan te doen en daarover de handschoenen van de rijschool
Ctrl+k
Sibylle schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:37:
[...]
Een lesgenoot had het opgelost door van die plastic tankstation handschoentjes aan te doen en daarover de handschoenen van de rijschool
Waarom? Je hebt uiteindelijk toch handschoenen nodig. Haal desnoods wat van marktplaats of iets goedkoops bij een Lidl aanbieding. Je gaat toch niet met die plastic zweetmeuk in blijkbaar ontiegelijk smerige rijschool handschoenen rijden
Als je maat 46 hebt, heb ik nog een paar splinternieuwe laarzen liggen. Difi explorer geloof ik.Quadro! schreef op woensdag 30 september 2009 @ 13:31:
Nu nog ff laarzen + handschoenen fixen, iemand die nog een goede winkel in Utrecht kent?
Wees blij dat je geen laarzen hebt geleentWidow schreef op woensdag 30 september 2009 @ 16:50:
Handschoenen van een rijschool vallen nog mee, heb je wel is zon helm opgehadmn kop stonk er na 2 dagen nog van! Angstzweet, gel/wax/andere haarmeuk, gewoon zweet, maal elke dag een paar uur op 40*c... dat was ranzig gewoon. En de helm paste niet goed, dus toen maar n eigen helm gekocht.
Ik stond een keer te lunchen bij het tankstation en daar ging zo'n kerel zich omkleden na een les... Toegegeven, mijn uitrusting ruikt ook niet bepaald naar rozenbladeren en muskuskorrels maar toen die kerel zijn laarzen uit deed kwam er een walm op me af wat me de adem benam
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Doet mij eraan denken.. Iemand toevallig in Leiden dit weekend?unclero schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:49:
maar toen die kerel zijn laarzen uit deed kwam er een walm op me af wat me de adem benam.
And it goes BRAAAAAPP!
Maat 43 hiero, jammer maar helaasmphilipp schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:31:
[...]
Als je maat 46 hebt, heb ik nog een paar splinternieuwe laarzen liggen. Difi explorer geloof ik.
Feli
K: risico's i.v.m. weg,- zicht, en weersomstandigheden
Q: uitvoeren van/voor laten gaan bij bijzondere manoeuvres
S: inhalen
Ik heb trouwens een week of 2 geleden m'n rijbewijs gehaald, inmiddels proefritjes gedaan op een Fazer 600, CBF 600 en een oude Zephyr.
Die Zephyr vond ik niks, te klein etc, twijfel dus tussen de Fazer en CBF, en misschien nog een Bandit proberen. Voorkeur gaat uit naar de Fazer, maar de CBF stuurde toch wel wat lekkerder. Moeilijk hoor.
Wat gaan die apparaten trouwens hard zeg
Beetje jammer dat ik griep heb en het morgen gaat regenen
@Mud Wat verbruikt die van jouw als ik vragen mag ?Mud schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 20:17:
Bandit stuurt helemaal lekker
* Mud heeft zelf een rooie bandit uit '95 (de N versie)
Een 650, of een 1200?
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
Kan je tenminste zeggen dat je ook motor rijd als het regentMailMan schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:39:
Morgenvroeg om 9 uur eerste rijles!
Beetje jammer dat ik griep heb en het morgen gaat regenenNaja kan ik aan dat laatste alvast wennen...
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=4&merkid=4Aikon schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:23:
Hmm.. Bandits zijn toch best duur nog, m'n budget is 3000 euro en liefst bij een dealer.
Daar staan een paar Bandits, eentje voor 2895eu.
Zoiets wilde ik eerst halen: Klik of totaal overzicht.
Toch maar de Bandit gekozen, omdat die al 25kw op kenteken was
[ Voor 23% gewijzigd door Matis op 02-10-2009 09:07 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Regen met lessen is zoveel beter. Daar leer je echt meer van, en je weet dat je in de regen ook nog best wel plat kanMailMan schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:39:
Beetje jammer dat ik griep heb en het morgen gaat regenenNaja kan ik aan dat laatste alvast wennen...
No signature required.
Die links van motoroccasion.nl werken dus nooit, werkt adhv cookiesMatis schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 09:06:
Of een Yamaha Diversion.
Zoiets wilde ik eerst halen: Klik of totaal overzicht.
Toch maar de Bandit gekozen, omdat die al 25kw op kenteken was
idd...zelf heb ik gelest van eind augustus tot februari... dan heb je alle weertypen wel zo'n beetje gehadM3rcury schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:14:
[...]
Regen met lessen is zoveel beter. Daar leer je echt meer van, en je weet dat je in de regen ook nog best wel plat kan
Dank je, maar die vind ik dan weer niet geweldig mooi.Widow schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:49:
[...]
http://www.axelsbikeshop.nl/index.cfm?fp=4&merkid=4
Daar staan een paar Bandits, eentje voor 2895eu.
De Diversion vind ik zelf niet zo mooi, net zoals bijv. een TDM. Morgen en vanavond maar weer wat dealers en websites langs.
Beter regen met je les, dan pas met je examen... (al ging dat mij prima af, samen met he handicap van een wildvreemde motorM3rcury schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 10:14:
[...]
Regen met lessen is zoveel beter. Daar leer je echt meer van, en je weet dat je in de regen ook nog best wel plat kan
[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 02-10-2009 15:25 ]
Nou weet ik niet óf je nog aan een 25KW restrictie gebonden bent maar dat is die fiets dus wél (óók op kenteken). Betreffende set is met een half uurtje sleutelen te verwijderen zodat 'ie weer vol vermogen staat.
Zitten meteen voldoende accesoires bij om ook een keer wat "rommel" mee te kunnen nemen mocht dat noodzakelijk zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 02-10-2009 19:08 ]
YeeeeeeaahMailMan schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:39:
Het was droog, wel wat frisjes, maar het was echt KICKEN! De BMW F650 GS rijdt echt makkelijk en voelt heel wendbaar aan + handvatverwarming voor in de winter
Mocht na een korte koppeling-oefening achter de instructeur aan. Eigenlijk gewoon lekker gereden in en om Amsterdam. Van stadsverkeer en snelweg tot achteraf wegen. Had eigenlijk niet verwacht de eerst les al de snelweg op te gaan maar het ging best ok. Was wel flink wapperen met het lichtelijk stormachtige weer. Heb nog steeds een beetje spierpijn in m'n nek
Het laatste half uur mocht ik voorop rijden wat toch wel even wennen is. Tijdens het autorijden ben je toch iets gemakzuchtiger en wat minder aan het kijken.
Kan niet wachten tot de volgende les. Helaas duurt het nog een week

O boy... een opgepoetst TDM 900 blok of groter.... Ouch ben benieuwd of het echt gaat gebeuren....
And it goes BRAAAAAPP!
Komende maand, dus.....
[ Voor 16% gewijzigd door Will_M op 02-10-2009 21:18 ]
Maar!
Mits het weer ok is volgende week zaterdag, ga ik dus een motor huren en is iedereen welkom om samen met mij regio Utrecht onveilig te maken.
Indien er animo is wil ik wel een aparte topic openen.
Hmm, ik vind hem eik wel vet....ROFLASTC schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:16:
[afbeelding]
O boy... een opgepoetst TDM 900 blok of groter.... Ouch ben benieuwd of het echt gaat gebeuren....
Ja droppie dat snap ik maar ik denk,net als anderen, dat er een TDM motorblok in komt te hangen.wimmel_1 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 21:17:
maar dan niet als TDM maar als opvolger van de XTZ Super Tenere
Ik wil wel mee. Wat wordt de route?Francis schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 21:20:
Goed, ik heb ooit beloofd dat ik de volgende motor meet ging organiseren (dat zal mij leren om voortaan mijn muil te houden).
Maar!
Mits het weer ok is volgende week zaterdag, ga ik dus een motor huren en is iedereen welkom om samen met mij regio Utrecht onveilig te maken.
[ Voor 50% gewijzigd door ROFLASTC op 02-10-2009 23:23 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Ah please, mag het blok dan in dit frame?ROFLASTC schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 20:16:
[afbeelding]

(om zomaar een TRX van stal te halen)
Met 1200 CC wordt het een dubbele SRX
[ Voor 4% gewijzigd door AKA_ACE op 02-10-2009 23:35 ]
Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...
Motor was niet 25kW... Was normaal geen probleem maar nu ineens wel. Kleine rijschool ja.Aikon schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:01:
Wildvreemde motor op je examen? Of het was overmacht of een slechte rijschool?
Een jas en broek heb ik al en daar haal ik dan de padding uit om daaronder de spullen te dragen die ik nu dus ga kopen.
Alleen vraag ik mij af welke neksteun ik kan kopen, if any. Leatt, KTM, Alpinestar ze hebben allemaal wat maar welke is allroad?
And it goes BRAAAAAPP!
Kun je hier ook een maat uit halen of is het een one-size-fits-all helm wat me nogal sterk lijkt.
Je moet gewoon gaan passen, er zit niets anders op. Het is net als met kleding: de XL van merk A is niet hetzelfde als die van merk B. En aangezien een helm die niet lekker zit zelfs gevaarlijk kan zijn, is het cruciaal dat ie gewoon de juiste maat heeft. Soms kun je wel op de site van de fabrikant iets vinden over hoe je jouw schedel kunt opmeten en zo kunt herleiden naar hun maten, maar ga gewoon naar een winkel en pas er een. Pas dán weet je het.Flesdop schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 13:48:
Ik heb ook een vraag wat betreft de maatvoering van helmen
Idd zeker naar een winkel gaan en helmen gaan passen. Dat een helm zeer goed zit is idd enorm belangrijk. Zelf ben ik een kerel van bijna 2 meter, en heb een HJC helm in de maat small. Een medium is voor mij al veel te groot. Zo zie je maar dat de maat van de helm enorm kan verschillen, en dat de rest van je lichaam er ook niets over zegt.mphilipp schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 14:49:
[...]
Je moet gewoon gaan passen, er zit niets anders op. Het is net als met kleding: de XL van merk A is niet hetzelfde als die van merk B. En aangezien een helm die niet lekker zit zelfs gevaarlijk kan zijn, is het cruciaal dat ie gewoon de juiste maat heeft. Soms kun je wel op de site van de fabrikant iets vinden over hoe je jouw schedel kunt opmeten en zo kunt herleiden naar hun maten, maar ga gewoon naar een winkel en pas er een. Pas dán weet je het.
De enige manier om een goede helm te kopen is om te gaan passen.
We recyclen gewoon: GoT Najaarsrit want we gaan die zondag toch al rijden. Dus das wel zo makkelijk dan.Francis schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 21:20:
Goed, ik heb ooit beloofd dat ik de volgende motor meet ging organiseren (dat zal mij leren om voortaan mijn muil te houden).
Maar!
[ Voor 5% gewijzigd door The Druid op 03-10-2009 15:08 ]
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Ik had in een goede 2 uur van schoenen tot helm bij elkaar gezocht, variërend van een XL-extralong broek, met een M-jasje (1m94 en dun)
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
1 op 16 ongeveerReLight schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 23:49:
[...]
@Mud Wat verbruikt die van jouw als ik vragen mag ?
Een 650, of een 1200?
GSF600
Hoop op regen vannacht!!

Het is de Michelin AC10-R. Dit is een zachte tot medium band, niet echt gemaakt voor asfalt (maar welke echte noppenband is dat wel?
Maar de kenda 760 trackmaster is dat al helemaal niet, daar gaan je noppen echt van afscheuren op het asfalt, tevens is de zijwaartse grip niet geweldig.... ik raad hem je echt af! Alhoewel deze wel street-legal is (met 18mm nop!) en dat is mijn Michelin niet, zie nu op google dat ie wel goedgekeurd zou zijn trouwens....
Mijn volgende band wordt overigens een Dunlop, die schijnt beter te zijn volgens mijn crosskennissen (het is een geomax dat weet ik wel). Het precieze type moet ik je even schuldig blijven dat zal ik morgen eens vragen aan mijn leverancier.
Verder hoorde ik heel goede verhalen over Barum vandaag, schijnt dat er enkele pr-crossteams heel tevreden over zijn in Nederland maar daarmee is nog niet zeker of het dus iets voor jou is op de weg.
Ik raad je aan een harde crossband te nemen, Dunlop is goed Michelin ook maar dat type van mij is dus vrij zacht. Barum zou je eens moeten proberen dus als je een harde compound kunt vinden
[ Voor 13% gewijzigd door JdM op 03-10-2009 21:57 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Txs,
Mijne heeft (GFS1200 '96) best lang stilgestaan vermoed ik , ik heb nu de eerste rit kunnen klokken op 1:13,5.
Ik vind dat beste tegenvallen aangezien de reserve al bij 15l van de 20; tank bereikt is. Ik hoop dat het met wat liefde en verder wat km rijden beter wordt. Ik weet niet wat daar zoál nog aan gedaan kan worden?
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE
bandjes op spanning, ketting goed, interne werken schoon en goed afgesteld? motorblokken kunnen doorgaans wel zuingier lopen zonder dat de boel perse te arm of te rijk staat.ReLight schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:39:
[...]
Txs,
Mijne heeft (GFS1200 '96) best lang stilgestaan vermoed ik , ik heb nu de eerste rit kunnen klokken op 1:13,5.
Ik vind dat beste tegenvallen aangezien de reserve al bij 15l van de 20; tank bereikt is. Ik hoop dat het met wat liefde en verder wat km rijden beter wordt. Ik weet niet wat daar zoál nog aan gedaan kan worden?
And it goes BRAAAAAPP!
Er reed vanmiddag ook een motor achter me terwijl de wind van opzij kwam. Het leek net of hij continu in een bocht hingROFLASTC schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 22:17:
straf windje vanavond.... Blij dat ik nu ff niet rij...
Ik hoop dat het dinsdag tijdens mijn AVD een beetje beter weer is
Yamaha MT-09
Nou een rukwindje heeft mij wel eens gevaarlijk dicht bij de andere weghelf gebracht.... Combineer dat met een busje op je kont die van mening is dat je maar moet doorrijden en je broek is vol.Bergie schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 00:27:
[...]
Er reed vanmiddag ook een motor achter me terwijl de wind van opzij kwam. Het leek net of hij continu in een bocht hing![]()
Ik hoop dat het dinsdag tijdens mijn AVD een beetje beter weer is
And it goes BRAAAAAPP!
Dank je, ben niet aan 25kw gebonden. Die is wel erg rood hoor, jammer dat het frame is meegespoten. En wat prijzig voor particulier.wimmel_1 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:28:
@ Aikon: Klikje (óók al vind je ze misschien niet overdreven mooi)Fiets is van een maatje van me én is altijd goed onderhouden. Ding ziet er ook nog echt uit als nieuw doordat de vorige eigenaar er amper mee gereden heeft (maatje is tweede eigenaar) en dat apparaat altijd binnen "geslapen" heeft.
Nou weet ik niet óf je nog aan een 25KW restrictie gebonden bent maar dat is die fiets dus wél (óók op kenteken). Betreffende set is met een half uurtje sleutelen te verwijderen zodat 'ie weer vol vermogen staat.
Zitten meteen voldoende accesoires bij om ook een keer wat "rommel" mee te kunnen nemen mocht dat noodzakelijk zijn.
Je moet snelheid maken als je veel zijwind hebt. Ik ben zo eens de Alpen over gereden. De hele tijd flinke zijwind en op een gegeven moment nog regen ook. En dan met volle koffers (op de K1100RS). Een beetje gas geven helpt dan om 'm stabiel te houden. Je voorwaartse snelheid is dan groter dan de kracht die vanaf de zijkant op je inwerkt. En (uiteraard) goed anticiperen als je een bus of truck inhaalt...ROFLASTC schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 01:25:
[...]
Nou een rukwindje heeft mij wel eens gevaarlijk dicht bij de andere weghelf gebracht.... Combineer dat met een busje op je kont die van mening is dat je maar moet doorrijden en je broek is vol.
Weet ik maar ik reed toen al boven de toegestane Vmax.Er kwam ineens een extra stoot wind bij die mij domweg opzij schoof. Ik had niet bijster veel ruimte om nog extra gas bij te geven want er was ook nog verkeer aanwezig.mphilipp schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 12:19:
[...]
Je moet snelheid maken als je veel zijwind hebt.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik moet helaas wel aan de goedgekeurde bandjes voor op de weg ..... die trackmaster zijn goedgekeurd en kosten echt niks. Voor 45 euro heb je een achterband....JdM schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 21:36:
Ik heb er nu deze op liggen:
[afbeelding]
Crossbandenverhaal
Ik zal wel is even zoeken naar die dunlops.
De geomax is leverbaar vanaf adviesprijs 126 euro en kan je vinden voor rond de 94 euro ex-verzenden.
Dan moet ie wel zolang mee gaan als 2x k760, ik rij 40/60% op de weg/offroad.
Kan niet echt vinden of die is goedgekeurd voor de weg. Op arm hebben ze het wel over een DOT keuring. Zal is ff kijken of die ergens makkelijk te vinden is hier in de buurt.
[ Voor 27% gewijzigd door charrel op 04-10-2009 16:55 ]
Dit topic is gesloten.
![]()