Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.065 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:07

JdM

Humbled

Nou lekker gereden vandaag en maar een keer of 6 gevallen :X :P
Alleen de camera stond weer te laag gericht...... er staat alleen maar spoor en zand op :(
Volgende rit in Handel ga ik die camera eens wat beter vastzetten en vooral HOGER richten :/
Ik heb dus helaas geen actiefilmpjes, gv@#$me!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Trax koffers wil ik ook wel hebben maar deze... Ik wil er niet dood op gevonden worden.

Afbeeldingslocatie: http://2wheeltuesday.com/wp-content/uploads/2009/06/jesse-james-bmw-r-1200-gs.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:34:
Trax koffers wil ik ook wel hebben maar deze... Ik wil er niet dood op gevonden worden.

[afbeelding]
Veeeeeeet! Ik wel!

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dood op gevonden worden?

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

JdM schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 17:21:
Nou lekker gereden vandaag en maar een keer of 6 gevallen :X :P
Hier vandaag ook lekker gereden met een groepje BMW's .... én gelukkig niet gevallen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:51
mijn vader heeft zijn bmw R1100R uit 95 te koop, heeft +-60k gelopen en is nog in prima staat. mag voor een leuke prijs weg :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

kieskes schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 19:42:
mijn vader heeft zijn bmw R1100R uit 95 te koop, heeft +-60k gelopen en is nog in prima staat. mag voor een leuke prijs weg :)
Daar hebben we V&A toch voor? :+

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik heb ook een lekker stukje gereden. Roadbookritje offroad. Omstandigheden waren eigenlijk te goed, was dus zo klaar.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

heh DaLiks was echt wel te laat maar hij telt gelukkig

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:22

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! Effe pitten en dan - terwijl iedereen zijn brommer langzaam aan weer naar de winterstalling duwt - op pad voor de Short Way Down. I'm so excited, I could shit... :+ Nog effe +/- 9000 kliks loggen voordat ie aan de winterslaap mag.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat is dat, een "winterstalling" ?? :+

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Winter-wattus :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• komkommer

komkommer

Koffie

Winter?

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Offpiste?

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo me laatste race gereden.

De motor gaat lekker in winterslaap ;) Veelste koud om in de winter te rijden ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 09:24:
Zo me laatste race gereden.

De motor gaat lekker in winterslaap ;) Veelste koud om in de winter te rijden ;)
Eens! gister waarschijnlijk voor het laatst gereden, dus ik kan hem nu lekker rustig uit elkaar gaan trekken :9

No signature required.

• Tylen

Tylen

Same here.

Moet het laser systeem veranderen, rijd contineu de demper tegen de grond :( En een quickshifter installeren ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:33:
Same here.

Moet het laser systeem veranderen, rijd contineu de demper tegen de grond :( En een quickshifter installeren ;)
Onder het zadel? Wat was jouw rondetijd eigenlijk?

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen

Tylen

1:52,4

Nee, ik rijd een R6. Dus demper aan de zeikant.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:39:
1:52,4

Nee, ik rijd een R6. Dus demper aan de zeikant.
zijkant :P

Maar erm, bouw het zou'k zeggen :)

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

zijkant dan ;)

Gaat niet in het kontje passen van de r6 ;) Maar moet een smallere op.

Dit is me probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/uploads/2009/06/dsc01338.jpg

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Winter, dat is toch dat seizoen dat je af en toe moet choken als het echt niet-warm is geweest? :?

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Zooo :*) AVB staat geplanned voor 30 oktober. Oefenen gaat ook lekker met dit weer, lekker koel 8) mn shirt is iig nog droog na een uur. Verder zei de instructeur dat het allemaal best goed gaat, ik krijg behalve rijrichting instructies weinig te horen via de intercom. Dus na het AVB examen kan ik praktijk examen gaan doen wat hem betreft :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• JdM

JdM

Humbled

ROFLASTC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 10:41:
[...]

Talenknobbel ;) :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pannenkoek :P }:O

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Widow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:24:
Zooo :*) AVB staat geplanned voor 30 oktober. Oefenen gaat ook lekker met dit weer, lekker koel 8) mn shirt is iig nog droog na een uur. Verder zei de instructeur dat het allemaal best goed gaat, ik krijg behalve rijrichting instructies weinig te horen via de intercom. Dus na het AVB examen kan ik praktijk examen gaan doen wat hem betreft :)
* Will_M kijkt naar buiten en gelooft dáár niets van :+

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Widow schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 12:24:
Wees blij, ik heb nog AVB geoefend met +25c. In vol ornaat, dus broek, jas, en zelfs vest van rijschool, da's serieus niet grappig.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Francis schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:45:
[...]

Wees blij, ik heb nog AVB geoefend met +25c. In vol ornaat, dus broek, jas, en zelfs vest van rijschool, da's serieus niet grappig.....
Klinkt bekend, kun je na 2 uur oefenen zowel je masker, t-shirt als spijkerbroek uitwringen :P. Nog smeriger is het als je al een nat pak mag aantrekken :X.

Eigen kleding met (voorgemaakte ;)) luchtgaten was al een hele verbetering. Nog een weekje, en dan (hopelijk) roze kaartje ook aangevraagd :*)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:58

Metalrick

tcpdump ninja

SlinkingAnt schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 16:49:
[...]

Klinkt bekend, kun je na 2 uur oefenen zowel je masker, t-shirt als spijkerbroek uitwringen :P. Nog smeriger is het als je al een nat pak mag aantrekken :X.

Eigen kleding met (voorgemaakte ;)) luchtgaten was al een hele verbetering. Nog een weekje, en dan (hopelijk) roze kaartje ook aangevraagd :*)
En dan op zoek naar een "chick magnet" hè ;) :+

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 20:40
Zo, vandaag weer een uurtje op de motor gereden. Mocht vandaag de snelle slalom oefenen, na een paar keer vond hij het wel genoeg en mocht ik aan de stopoefeningen beginnen in de zeikende regen. Heb ze allevier met volle tevredenheid kunnen doen :)
Maar toen begon de ellende, de langzame slalom, en die kreeg ik maar niet te pakken... Hij zegt dat ik toch niet goed genoeg voorruit kijk dus dat wordt nog ff doorpezen...
Vrijdag weer, yay!

• snars
  • Niet online
Ach, hier kan ie ook wel neergeplempt worden :P

Nice >:)

I reject your reality, and substitute my own.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Bij de langzame slalom moet je idd 2-3 pionnen verder kijken, dan gaat ie vrij makkelijk. En snelheid beheersen door middel van je achterrem, in het begin moeilijk maar als je hem 1x doorhebt is het een eitje.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
of als het 30 graden is tijdens je examen en je krijgt hem als laatste. en de andere 6 heb je goed gewoon per ongeluk er 2x voorbij rijden. en dan met een noodgang terug naar het hokje van de instructeur en alles uitgooien zodat je weer een beetje kan afkoelen. als je fouten mag maken misbruik het dan. ook al was niet iedereen het daarmee eens.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

bijdeweg. Zijn er ergens in nederland mogelijkheden om offroad te gaan met mensen die niet perse een rijbewijs hebben?

And it goes BRAAAAAPP!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
ROFLASTC schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 23:26:
bijdeweg. Zijn er ergens in nederland mogelijkheden om offroad te gaan met mensen die niet perse een rijbewijs hebben?
Je achtertuin? :+

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:00

charrel

Cortisol4life..

Denk dat dan de enige plek de kuil is bij ijmuiden, mischien op de maasvlakte dat er stukken zijn maar dat weet ik niet zeker.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 10:11

unclero

MB EQA ftw \o/

De motocrossbaan? :+

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:53
charrel schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:12:
[...]

Denk dat dan de enige plek de kuil is bij ijmuiden, mischien op de maasvlakte dat er stukken zijn maar dat weet ik niet zeker.
En elke crossbaan natuurlijk, geen idee of die introductie mogelijkheden hebben ofzo?

En om deze post niet louter spuit 11 te laten zijn:

Ik ben opzoek naar een nieuwe voorband voor op de Super Tenere (90/90 21)
Ik heb de volgende op het oog:
Pirelli MT 60
Pirelli MT 70
Pirelli MT 90
Metzelere Enduro 3 Sahara
Bridgestone TW 101
Zoals te zien lopen de prijzen niet veel uiteen, zijn er mensen met ervaring met hebben met een of meer bandjes?
Zoals aan mijn keuze qua profiel wel te zien is wil ik er wel matig off/allroad mee gaan rijden, hoewel het in échte drek geen doen is natuurlijk.

[ Voor 69% gewijzigd door DRAFTER86 op 06-10-2009 09:54 ]

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
bah, sommige mensen gokken graag met andermans leven. Vanmorgen op de snelweg een l*l die zonder richting aangeven en kijken vlak voor me mijn baan opschuift. Iets wat ik niet had verwacht aangezien hij geen richting aangaf en er geen ruimte was voor hem. Ik heb hem daarna duidelijk gemaakt dat ie niet zo goed bezig was. Blijkbaar was ie geschrokken van mijn reactie want hij wenste me nog wat toe toen we eenmaal bij het stoplicht stonden.
Dit soort dingen komen we allemaal wel tegen natuurlijk maar deze moest ik toch even van me afschrijven. Vooral vanwege de afstand tussen mij en zijn auto op het moment van zijn 'actie' was ik geschrokken. Het was druk op de weg en er hoefde maar wat te gebeuren en ik zou achterop hem zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door Stealth2000 op 06-10-2009 10:26 ]

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-01 14:21
Stealth2000 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:25:
bah, sommige mensen gokken graag met andermans leven. Vanmorgen op de snelweg een l*l die zonder richting aangeven en kijken vlak voor me mijn baan opschuift. Iets wat ik niet had verwacht aangezien hij geen richting aangaf en er geen ruimte was voor hem. Ik heb hem daarna duidelijk gemaakt dat ie niet zo goed bezig was. Blijkbaar was ie geschrokken van mijn reactie want hij wenste me nog wat toe toen we eenmaal bij het stoplicht stonden.
Dit soort dingen komen we allemaal wel tegen natuurlijk maar deze moest ik toch even van me afschrijven. Vooral vanwege de afstand tussen mij en zijn auto op het moment van zijn 'actie' was ik geschrokken. Het was druk op de weg en er hoefde maar wat te gebeuren en ik zou achterop hem zitten.
Oh, was jij dat?:
http://www.nu.nl/algemeen...agent-deelt-kopstoot.html
:P

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Stealth2000 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:25:
http://www.valkmotorparts.nl/producten.php

Afbeeldingslocatie: http://www.valkmotorparts.nl/images/products/tmb_Stebel_Nautilus_Compact_Fully_Chrome.jpg

vergeet niet op de "hoe klinkt het" link te klikken

And it goes BRAAAAAPP!

• Stealth2000
Goeie tip :P Mijn getoeter kwam inderdaad niet over dus misschien dat zoiets helpt.

• teacher
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

idd.. mijn standaard "miiiiip" toetertjes zijn ook vervangen door ^^

Wise enough to play the fool

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

*O* Zojuist mijn AVD gehaald *O*

Yamaha MT-09

• Yonni
  • Laatst online: 18-12-2025
Gefeliciteerd! Nu snel naar het gemeentehuis en volgende week je kaartje ophalen! :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:03

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Yonni schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:11:
Gefeliciteerd! Nu snel naar het gemeentehuis en volgende week je kaartje ophalen! :)
en een waterdicht motorpak....
(congratz!)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

gefeliciteerd!!

precies op tijd voor het bikkelseizoen!! 8)7 8)7 |:( |:(

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

iMars

Full time prutser

Staat ergens op mijn verlanglijst, samen met een andere kentekenhouder en xenon verlichting :)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Feli!

• JdM

JdM

Humbled

Ja ik weet wel een mooi speelstukje vlakbij Eindhoven, afgesloten van groter 4wielig verkeer dan een quad op een aardige oppervlakte. Is een zanddepot opslagterrein ten behoeve van de minimale werkzaamheden rondom Eidhoven :P
Ik rij daar ook regelmatig op een geschoven baan, welke is gerealiseerd door een van de werknemers van het bedrijf waar het zanddepot van is.
Ik voel een offroad meeting aankomen *O*

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01 22:54

martjah

Appel

webmail schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:27:
[...]

Staat ergens op mijn verlanglijst, samen met een andere kentekenhouder en xenon verlichting :)
Ik weet niet wat voor "kwaliteit Xenon" je zoekt (al ben ik van mening dat bijna alle merken uit dezelfde fabriek komen)

hier is het el cheapo: www.pc-link.biz.
heb de mijne een half jaar geleden gekocht(2x H4 set voor €70) en het werkt nog steeds perfect

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

martjah schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:59:
[...]

Ik weet niet wat voor "kwaliteit Xenon" je zoekt (al ben ik van mening dat bijna alle merken uit dezelfde fabriek komen)

heb de mijne een half jaar geleden gekocht(2x H4 set voor €70) en het werkt nog steeds perfect
Dat is niet helemaal waar. Sommige goedkope xenon setjes hebben niet zo'n strak lichtbeeld als het hoort te zijn. Als jij je fiets op een meter of 5/6 van een muur afzet, zou je echt een extreem scherpe lijn moeten zien (scheiding tussen licht en donker)

En bij sommige goedkope setjes is de ballast op 1 of andere manier niet helemaal waterdicht.

Een setje hoeft iig niet meer dan100 euro kosten, maar als je setjes van onder de 50/60 euro ziet, zou ik ze persoonlijk laten liggen.

No signature required.

• Loona35
  • Laatst online: 30-12-2025
M3rcury schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 11:45:
[...]

Dat is niet helemaal waar. Sommige goedkope xenon setjes hebben niet zo'n strak lichtbeeld als het hoort te zijn. Als jij je fiets op een meter of 5/6 van een muur afzet, zou je echt een extreem scherpe lijn moeten zien (scheiding tussen licht en donker)

En bij sommige goedkope setjes is de ballast op 1 of andere manier niet helemaal waterdicht.

Een setje hoeft iig niet meer dan100 euro kosten, maar als je setjes van onder de 50/60 euro ziet, zou ik ze persoonlijk laten liggen.
Is het niet zoals met TV's? De beeldbuis komt allemaal van dezelfde fabrikant, maar de rest is per merk verschillend. Kan me voorstellen dat de xenon lampjes zelve inderdaad wel van dezelfde fabrikant zijn maar de unit niet (en die bepaalt kwaliteit?).

Puur een suggestie hé

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Loona35 schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 07:02:
[...]

Is het niet zoals met TV's? De beeldbuis komt allemaal van dezelfde fabrikant, maar de rest is per merk verschillend. Kan me voorstellen dat de xenon lampjes zelve inderdaad wel van dezelfde fabrikant zijn maar de unit niet (en die bepaalt kwaliteit?).

Puur een suggestie hé
Volgens mij zijn het juist de lampjes die voor het lichtbeeld zorgen (uiteraard icm je reflector) maar het zou heel goed kunnen dat als de balast een andere spanning geeft dat het lichtbeeld verneukt wordt.

No signature required.

• Loona35
  • Laatst online: 30-12-2025
M3rcury schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Volgens mij zijn het juist de lampjes die voor het lichtbeeld zorgen (uiteraard icm je reflector) maar het zou heel goed kunnen dat als de balast een andere spanning geeft dat het lichtbeeld verneukt wordt.
Beats me, heb er te weinig kennis van dus ik geloof je meteen als je dat zegt. Duidelijk lijkt me wel dat er ergens een verschil in kwaliteit te verwachten is. Ik zou er niet op besparen, het gaat ten slotte om je zichtbaarheid voor andere.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 23:13
Vanmiddag 2e lesje. Please laat de zon nog even lekker schijnen zodat ik met een warme kont de bijzondere verrichtingen inga. Heb er echt zin in 8)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

* Francis wijst iedereen nog op Got Francis heeft zijn rijbewijs rit

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:54

iMars

Full time prutser

martjah schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 09:59:
[...]

Ik had laatst een link van een set die ergens rond de 70 euri koste. Het moet niet te duur zijn, maar zeker ook géén goedkope troep (goedkoop mag, troep niet ;))

Ik had zo'n een in gedachte met een verspringend brandpunt voor grootlicht. Maar moet prioriteiten stellen, want ik wil nog steeds die taartschep van mijn kont af hebben :Y)

Edit: Ik zie dat ik me in prijs vergist heb: https://www.bike-design.c...ear=2004&shp_category=262

[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 09-10-2009 10:41 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

webmail schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 10:36:
[...]

Ik had laatst een link van een set die ergens rond de 70 euri koste. Het moet niet te duur zijn, maar zeker ook géén goedkope troep (goedkoop mag, troep niet ;))

Ik had zo'n een in gedachte met een verspringend brandpunt voor grootlicht. Maar moet prioriteiten stellen, want ik wil nog steeds die taartschep van mijn kont af hebben :Y)

Edit: Ik zie dat ik me in prijs vergist heb: https://www.bike-design.c...ear=2004&shp_category=262
Als je goed bij dealers zoekt kan je de setjes van Bike-design ook voor 99 euro krijgen. Ik heb daar tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee, 1 kapot setje gehad, maar dat kwam omdat de spanningsregelaar van die motor kapot was :)

Maar je kan ook gewoon op internet een setje van 70 euro kopen. Ook voor die prijzen kan je H.I.D. en Pilot xenon vinden :)
Ja, ik kan dus niet mee, ik had nog wel een keer dit jaar mijn gsx-r willen uitlaten -O-

[ Voor 20% gewijzigd door M3rcury op 09-10-2009 11:18 ]

No signature required.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-01 20:40
Vandaag mijn examen AVB aangevraagd, 11/11 mag ik proberen, ik hoop dat het een beetje mooi weer is want in de regen is ook niet fijn natuurlijk... Vandaag ook mijn 4de les gehad en weer wat stop oefeningen en de snelle slalom.
Volgende keer neemt de instructeur een wc-rol mee, dan kan die die onder mijn helm steken zodat ik vooruit blijf kijken B)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Flesdop schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 21:07:
Vandaag mijn examen AVB aangevraagd, 11/11 mag ik proberen, ik hoop dat het een beetje mooi weer is want in de regen is ook niet fijn natuurlijk... Vandaag ook mijn 4de les gehad en weer wat stop oefeningen en de snelle slalom.
Volgende keer neemt de instructeur een wc-rol mee, dan kan die die onder mijn helm steken zodat ik vooruit blijf kijken B)
Leatt brace een beetje strak zetten werkt ook goed he'k gemerkt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.needforspeedracing.com/images/T/Leatt-08-moto-gpx-club.jpg

*roflastc vandaag weer spulletjes heeft gekregen.

maarre break a leg op de 11e

Edit:

:| Afbeeldingslocatie: http://forum.lc8.nl/albums/album58/motorboomwo6.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 10-10-2009 00:02 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Zou die nog rijden?

Ik begin volgende week zaterdag met mijn rijlessen. Heb gisteren motorrijschoenen gekocht. Forma Nero's. Simpel edoch effectief.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:02

Hu9o

Schokkend

Nee, want de benzine zal wel verdampt zijn en er kan geen nieuwe meer in :+

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Vaag ding.... Ik hoop dat dit om je nek moet want als het ergens anders hoort te zitten wil ik niet weten wat het is.... ;)

[ Voor 22% gewijzigd door AKA_ACE op 10-10-2009 10:56 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

AKA_ACE schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:54:
[...]

Vaag ding.... Ik hoop dat dit om je nek moet want als het ergens anders hoort te zitten wil ik niet weten wat het is.... ;)
Als ik 'm bij jou om jouw nek doe heb ik genoeg houvast hoor :>

And it goes BRAAAAAPP!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het is hier rustig op werk dus dan maar nixen.

Er staat hier een wrak van een motor voor de deur, al jaren. De eigenaar rijdt er af en toe op in de zomer maar verder staat het ding in weer en wind weg te rotten. Plaatselijk hangtuig heeft wel eens een deuk in de tank geslagen, tankdop eraf gerukt. De topkoffer drager is doorgerot en bungelt een beetje. Knippers hangen erbij en een hoop plastic zit met ductape aan elkaar.

Kwam ik er vanochtend langs hangt 1 van de 2 dempers op halfzeven. De verbinding met de uitlaat buis was nml doorgerot. Tevens ligt er al een tijd een vrij donkere vlek op de plek waar het barrel staat. Ik denk dat het ding wat weinig olie heeft.

Ik heb echt de neiging een briefje naar de huisbaas te sturen oid want we hebben een motorstalling binnen in de flat. Het ding staat er nu een beetje het slachtoffer te wezen. Het gaat btw om een oude donkerblauwe VFR uit het jaar 0

.....Lief GoT wat moet ik doen?

[ Voor 6% gewijzigd door ROFLASTC op 11-10-2009 11:38 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Op MF was ook zo'n soort topic,volgens mij heeft iemand dat ding overgekocht/ gekregen en met behulp van MF weer in redelijke/ rijdbare staat gekregen. Ging volgens mij toen om een cb1 ofzo.
Zal zo is even zoeken of ik het topic nog kan vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door charrel op 11-10-2009 09:42 ]

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou de gemeente bellen, in feite stalt hij dat ding nu op openbare weg. Sowieso is 'ie nu onrijdbaar met de demper eraf en gevaarlijk voor het milieu ivm het olielekken. Uiteindelijk zal de gemeente hem wel weghalen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DIt topic bedoel je waarschijnlijk, Charrel :+

En dit is het vervolgprojectje ... maar daar wordt weinig duidelijk qua voortgang de laatste tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 11-10-2009 10:39 ]

• DRAFTER86
Aikon schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 10:35:
Ik zou de gemeente bellen, in feite stalt hij dat ding nu op openbare weg. Sowieso is 'ie nu onrijdbaar met de demper eraf en gevaarlijk voor het milieu ivm het olielekken. Uiteindelijk zal de gemeente hem wel weghalen.
Ehm vind je dat zelf ook niet wat overhaast? Gewoon even die eigenaar er op wijzen dat er een motorstalling is :)

• Aikon
  • Niet online
Overhaast, nee, ding staat er al jaren zegt íe. En alsof zo'n brik dan verder moet rotten in een stalling, dat heeft ook geen nut.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Het ding staat er idd al een tijdje en in de stalling zou het ding alleen maar verder rotten ja.Ik ga nog wel een briefje achterlaten maar heb er weinig hoop op.
De motor is echt een wrak zeg :(

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
Aikon schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 08:26:
Overhaast, nee, ding staat er al jaren zegt íe. En alsof zo'n brik dan verder moet rotten in een stalling, dat heeft ook geen nut.
Hij rijd er af en toe in de zomer op toch? Als het ding niet in de weg staat en geen olie lekt is er niks aan de hand lijkt me. Ik heb een tuin vol brakke brommers :)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Vanmorgen examen gedaan voor AVD, helaas niet gehaald :(.

Het grootste punt was dat ik gewoon elke keer met m'n poot op de voetrem moet gaan staan, had ik dat gedaan was ik geslaagd. Verder wat kleinere puntjes als iets eerder kijken voor kruispunten, en bochten naar rechts wat strakkere lijnen rijden. Helaas dus...

Meteen de herkansing aangevraagd, 3 november gaan we het nog een keer proberen :Y)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:39

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo, gisteren mijn laatste circuitdagje van het jaar gereden op Assen, ging weer erg lekker ondanks de vele regen :) Volgend jaar waarschijnlijk maar in groep 3 gaan rijden.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-01 09:12

Bergie

Lekker belangrijk...

SlinkingAnt schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:39:
Vanmorgen examen gedaan voor AVD, helaas niet gehaald :(.

Het grootste punt was dat ik gewoon elke keer met m'n poot op de voetrem moet gaan staan, had ik dat gedaan was ik geslaagd. Verder wat kleinere puntjes als iets eerder kijken voor kruispunten, en bochten naar rechts wat strakkere lijnen rijden. Helaas dus...
Waarom doe je dat dan niet? Dat is er bij mij gelijk aan het begin al ingeramt :P

Wel jammer; maar de 2e keer gaat het vast goed :)

Yamaha MT-09

• Aikon
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:20:
[...]

Hij rijd er af en toe in de zomer op toch? Als het ding niet in de weg staat en geen olie lekt is er niks aan de hand lijkt me. Ik heb een tuin vol brakke brommers :)
De uitlaat hangt er naast, dus rijden doet íe niet meer en hij lekt wel olie.

Vanavond waarschijnlijk proefritje op een Bandit 600 :)

• SlinkingAnt
  • Niet online
Bergie schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 12:42:
[...]
Waarom doe je dat dan niet? Dat is er bij mij gelijk aan het begin al ingeramt :P

Wel jammer; maar de 2e keer gaat het vast goed :)
Tsja, achteraf.... :P

Tussendoor ook geen lessen meer, het rijden zelf gaat goed, en de planning van m'n instructeur zit vol :X. Heb er wel het vertrouwen in dat nu wel moet gaan lukken :)

• Aikon
  • Niet online
Huh? Ik leerde juist voet rechts aan de grond, behalve bij een helling. Je instructeur hoort elke keer in je oor te schreeuwen als je dat fout doet. ;) Maar het CBR meet blijkbaar met 2 maten oid.

• Paul
  • Laatst online: 13:17
Je moet met zowel voor als achter remmen, misschien bedoelt SlinkingAnt dat? Bij stilstaan hoor je inderdaad helemaal niet te remmen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:06
Aikon schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:10:
Huh? Ik leerde juist voet rechts aan de grond, behalve bij een helling. Je instructeur hoort elke keer in je oor te schreeuwen als je dat fout doet. ;) Maar het CBR meet blijkbaar met 2 maten oid.
Grappige is dat ik nu de 'hellingproef' altijd met de voorrem doe. De motor blijft al hangen als je 1 vinger op de rem hebt. Gewoon gas geven, dan glijd je vinger vanzelf van de rem.

There is no place like 127.0.0.1

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:50

4x2

lộn xộn quá

ROFLASTC schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 09:27:
De eigenaar rijdt er af en toe op in de zomer maar verder staat het ding in weer en wind weg te rotten.
Probleem lost zichzelf wel op denk ik :+

leeg

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Aikon schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:10:
hmm, ik moest dan weer mijn linkervoet op de grond zetten tijdens het lessen. Nu doe ik ze meestal allebei en ga ik een beetje staan.

Vreemd.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:06
Idee van rechts op de grond is (volgens mij) dat je 'm weer snel in de versnelling kan rammen als je van achter dreigt te worden aangereden

There is no place like 127.0.0.1

• DRAFTER86
denniskrol schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:47:
Idee van rechts op de grond is (volgens mij) dat je 'm weer snel in de versnelling kan rammen als je van achter dreigt te worden aangereden
En dat mensen niet over je voet heen rijden. (Je staat altijd iets links van het midden van de weg)

Overigens afgelopen weekend weer even aan de Super Tenere geklust, ik heb twee 55 watt verstralers besteld die als het goed is morgen/overmorgen binnenkomen. Daarvoor heb ik kabels gelegd, een dikke kabel van de accu naar voren en daar twee relais aan (ook een voor mijn xenon). Heb het zo geschakeld dat zowel de verstralers als de xenon alleen aan kunnen als ik groot licht voer. Dus stel dat je op een donkere weg met alles aan rijd en je krijgt een tegenligger dan schakel je over op dimlicht en gaat alles uit :)
Nu hopen dat mijn dynamo de ruim 200 watt aan verlichting gaat trekken....
Matis schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Ja, echter droegen mijn instructeurs als argument aan dat er met rechts geremd moet blijven worden totdat je stilstaat.

Tevens heb ik hem praktisch altijd in de versnelling staan.
Je zet je voet toch ook pas op de grond als je stilstaat?

[ Voor 62% gewijzigd door DRAFTER86 op 12-10-2009 15:54 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

denniskrol schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 15:47:
Ja, echter droegen mijn instructeurs als argument aan dat er met rechts geremd moet blijven worden totdat je stilstaat.

Tevens heb ik hem praktisch altijd in de versnelling staan.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Ik zet normaal altijd rechts aan de grond bij een stoplicht zodat ik em eventueel tussen vrij en 1 kan wisselen. Als ik op een helling sta laat ik hem echter in z'n 1 staan en gaat mijn rechterpoot op de achterrem :)

Verder gebruik ik de achterrem eigenlijk zo goed als nooit, het ding werkt überhaupt nouwelijks op het moment.

[ Voor 20% gewijzigd door Chakotay op 12-10-2009 16:15 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tsjah .... ik ben mezelf toch weer aan het aanleren om dat ding wél te gebruiken. Had me een hoop "tupperware" bespaart als ik die gebruikt had in plaats van m'n voorrem O-)

En voor de rest inderdaad uitermate handig bij wegrijden vanaf een helling :Y

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 12-10-2009 23:20 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik ben onderhand niet bang het ding te gebruiken. Kwestie van timen en doseren en bij schrik of een onduidelijke situatie niet gebruiken. Achterrem heeft mij toch eenmaal geredvan deuken met een auto.

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
ROFLASTC schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:23:
Ik ben onderhand niet bang het ding te gebruiken. Kwestie van timen en doseren en bij schrik of een onduidelijke situatie niet gebruiken. Achterrem heeft mij toch eenmaal geredvan deuken met een auto.
Ik gebruik hem vooral onverhard veel, een glijdend achterwiel kan ik nog wel handelen :)
Trouwens, ik heb helemaal niks met Kawasaki, maar de nieuwe Versys vind ik toch wel nice geloof ik:
fotos
filmpje

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

_Apache_

For life.

Van de week even langs de gemeente, liggen al al een week steentjes en klei in een bocht hier.
Zijn met graafwerkzaamheden bezig, maar even schoonmaken ho maar. :(

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
ROFLASTC schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 23:23:
Door mijn rij-instructeur is er altijd ingeramd beide te gebruiken. Zolang je het inderdaad goed doseert is er totaal niets aan de hand.
Tijdens mijn rijlessen meerdere malen gehoord voor 25% en achter 75% te remmen.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Lol,niet andersom?
Voor kan je veel meer vertraging halen dan met achter, raar dat ze het dan zo leren!!
Als ik hard rem met m'n GS en het gas dichtdraai kan ik achter niet eens remmen, blokkert al gewoon op de vertraging van het blok...

Lees het stukje optimaal remmen maar is:

http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 13-10-2009 09:13 ]

• Stealth2000
SoaDmaggot schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

Door mijn rij-instructeur is er altijd ingeramd beide te gebruiken. Zolang je het inderdaad goed doseert is er totaal niets aan de hand.
Tijdens mijn rijlessen meerdere malen gehoord voor 25% en achter 75% te remmen.
Volgens mij is het inderdaad net andersom ;)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nou scheelt het natuurlijk ook weer een hoop op wat voor een fiets je aan het rondcrossen bent. Dat CD formaat schijfje achter op een SS fiets zet met remmen niet echt veel zoden aan de dijk + dat je je remvloeisof achter ook met een paar keer stevig remmen vaak al aan de kook hebt.
Bij sommige fietsen lijkt het ook gewoon op dat die achterrem er alleen maar voor de sier op zit (o.a. de Aprillia RSV Mille R & Tuono).

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Heh, als ik met de mijne 25% voor en 75% achter ga remmen, sta ik 100 meter voorbij de stopstreep misschien een keer stil :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 00:18:
[...]

Ik gebruik hem vooral onverhard veel, een glijdend achterwiel kan ik nog wel handelen :)
Trouwens, ik heb helemaal niks met Kawasaki, maar de nieuwe Versys vind ik toch wel nice geloof ik:
fotos
filmpje
ah, de concurrent van Kawasaki is er ook bijgekomen :P

Afbeeldingslocatie: http://hellforleathermagazine.com/galleries/images/2009-KTM-SMT-04.jpg

And it goes BRAAAAAPP!

• charrel

charrel

Cortisol4life..

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:21:
Nou scheelt het natuurlijk ook weer een hoop op wat voor een fiets je aan het rondcrossen bent. Dat CD formaat schijfje achter op een SS fiets zet met remmen niet echt veel zoden aan de dijk + dat je je remvloeisof achter ook met een paar keer stevig remmen vaak al aan de kook hebt.
Bij sommige fietsen lijkt het ook gewoon op dat die achterrem er alleen maar voor de sier op zit (o.a. de Aprillia RSV Mille R & Tuono).
Bij lange choppers moet je meer achterremmen, maar het gros van de fietsen tilt toch echt z'n achterwiel op. Bij de rsv mille doet de rem het de helft van de tijd niet achter :+ kookt al zonder dat je remt >de warmte van het blok zorgt dat er lucht inkomt of dat je druk verliest .....
ROFLASTC schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:40:
[...]

ah, de concurrent van Kawasaki is er ook bijgekomen :P
[afbeelding]
Mooie fiets inderdaad, alleen nu nog een oplossing voor knappe koffers en ABS.

[ Voor 17% gewijzigd door charrel op 13-10-2009 11:01 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:00:

Mooie fiets inderdaad, alleen nu nog een oplossing voor knappe koffers
Afbeeldingslocatie: http://www.skippyonline.net/images/ktm990smt/1402sidefull.jpg

:) Wings met een rekje waar je vanalles aan kan hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door ROFLASTC op 13-10-2009 11:34 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Pagina: 1 ... 136 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.