Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.047 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hmm, volgens mij heb ik een leuke discussie ontketend door m'n AVD niet te halen :P

Mij is ook wel geleerd om beide remmen te gebruiken, maar vooral bij lage snelheden ( 30km/h) gebruik ik 'm bijna niet. Bij deze is dat dus ook hardhandig afgeleerd, van een keertje extra examen doen kun je flink wat tankjes benzine betalen :X

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50

_Apache_

For life.

Yes, examen is 200Eur ( laatste keer dat ik moest, ook alweer 3 jaar geleden, zal weinig veranderd zijn )

Tank is ongeveer 25Euro, is dus 8 keer tanken, 350km per tank = dik 2,5 duizend km.

Best wel heel veel. :X

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog los van de les ervoor (40 euro) die je meestal hebt, en de halve vrije dag die meestal moet opnemen. ;) Al met al ben je een fortuin kwijt voor een rijbewijsje.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:26

iMars

Full time prutser

SoaDmaggot schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

Door mijn rij-instructeur is er altijd ingeramd beide te gebruiken. Zolang je het inderdaad goed doseert is er totaal niets aan de hand.
Tijdens mijn rijlessen meerdere malen gehoord voor 25% en achter 75% te remmen.
charrel schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 09:11:
Lol,niet andersom?
Voor kan je veel meer vertraging halen dan met achter, raar dat ze het dan zo leren!!
Als ik hard rem met m'n GS en het gas dichtdraai kan ik achter niet eens remmen, blokkert al gewoon op de vertraging van het blok...

Lees het stukje optimaal remmen maar is:

http://www.luiemotorfiets.nl/tips/remmen/
Mij is 13jr geleden andersom geleerd. Je voorrem heeft het meeste remcapaciteit.
Toevallig moest ik laatst een vrij abrupte remactie maken. Mooi dat mijn achterwiel even blokkeerde. Met de hand een rem doseren is veel makkelijker dan met je voet de rempendaal.

Koop hier mijn P1 reader :)

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
_Apache_ schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:44:
Yes, examen is 200Eur ( laatste keer dat ik moest, ook alweer 3 jaar geleden, zal weinig veranderd zijn )

Tank is ongeveer 25Euro, is dus 8 keer tanken, 350km per tank = dik 2,5 duizend km.

Best wel heel veel. :X
Jup, klopt wel redelijk, moest ook nog een paar lessen betalen, en kon ff ruim €400,- aftikken :X

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15
webmail schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:00:
[...]

[...]

Mij is 13jr geleden andersom geleerd. Je voorrem heeft het meeste remcapaciteit.
Toevallig moest ik laatst een vrij abrupte remactie maken. Mooi dat mijn achterwiel even blokkeerde. Met de hand een rem doseren is veel makkelijker dan met je voet de rempendaal.
Dat niet alleen, stel dat je je voorrem optimaal gebruikt, dan komt je achterwiel van de grond :)
Zodra je vertraagt op een motorfiets neemt de druk op je voorwiel toe en die op je achterwiel af.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Knappe jongen die in een panieksituatie z'n rem optimaal gebruikt ;)

De voorrem is het gevaarlijkst, èn het nuttigst dus daarom kun je je daar het best op concentreren. Zo lang je achterwiel de grond raakt kan ie in principe remmen, maar als je, wellicht door een koekblikreflex, de achterrem in poeiert bestaat de kans dat je door dat glijdende achterwiel beide remmen loslaat --> *boem*
Bernd, je bent een goed jonk, maar je kunt maar één ding tegelijk
-Bernd, VRO-instructeur

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gewoon strak vooruit kijken dan kan je strepen trekken met je voorband. tot er een steentje ligt of je even begint te slingeren. maar met je achterrem zal je bijna niks uitvoeren als je voor ook remt.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja ja .....

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/fvbswm.jpg

Strepen trekken met je voorwiel óf met de hele zijkant ? :X

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
umm, had je hem nou niet net weer netjes gemaakt na de vorige schuivert? :X :X ai ai wat zonde. Heb je verremd?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat IS de vorige schade :+ gedeeltelijk .... achterkant was óók "weg".

Ik blijf niet aan de gang met kuipen wisselen _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 13-10-2009 20:25 ]

• DECOY88
(overleden)
met je voorwiel doe je nog in de verticale positie.

@wimmel je kan er ook iedere maand een ander kleur kuip op doen 8) kan je iedere maand weer posen met je nieuwe fiets.

[ Voor 50% gewijzigd door DECOY88 op 13-10-2009 20:35 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ DECOY88: Ik denk dat ik dan beter voor dat systeem kan kiezen wat Tylen hier ook gebruikt. Soort van folie die je over het huidige kuipwerk heen (laat) trekken. :o complete zet orginele kuipen komt bij Yamaha op ongeveer €3000,- uit en daar komt dan óók nog een tank bij van ruim €750,-

@ steveman:

Tóch wel érg leuk speelgoed, zo'n MT-03 dingetje :Y

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 13-10-2009 20:49 ]

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ja, HJ weet van wanten :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Verwijderd

DECOY88 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:28:
gewoon strak vooruit kijken dan kan je strepen trekken met je voorband. tot er een steentje ligt of je even begint te slingeren. maar met je achterrem zal je bijna niks uitvoeren als je voor ook remt.
strepen trekken met je voorwiel? ooit gedaan? als je bijna stilstaat lukt het je wel maar met normale snelheid ga je gewoon vol op je bek. heb een gebroken sleutelbeen en een kapotte motor om het te bewijzen helaas.
geblokkeerd achterwiel houd je wel idd als je goed kijkt maar je verliest alsnog enorme hoeveelheid gyroscopische stabiliteit. Bij tracktraining en VRO3 mag je achterrem niet eens aanraken vanwege deze rede.

achterrem gebruik ik alleen als ik op glad wegdek rijd en me voorrem niet genoeg kan gebruiken daardoor.

bij lessen gewoon aanleren om altijd even achterrem aan te tikken en daarna goed leren remmen bij VRO oid!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 23:03

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:51:
[...]

strepen trekken met je voorwiel? ooit gedaan? als je bijna stilstaat lukt het je wel maar met normale snelheid ga je gewoon vol op je bek.[...]
Niet als je rechtdoor rijdt, heb dit regelmatig gedemonstreerd tijdens de lessen. Sterker nog; als je snelheid hoger is zul je bij een blokkerend voorwiel juist minder snel vallen dan bij een lage snelheid (nogmaals, mits je rechtdoor rijdt). Zodra je een hoge snelheid hebt is er ook veel voorwaartse kracht, deze kracht wil maar 1 kant uit>> rechtdoor en niet naar de grond. Het verhaal verandert zodra je stuurt of in een bocht zit, ook de wegverkanting kan je richting de grond dwingen maar dan nog; met hoge snelheid kun je dan rustiger reageren.

Ik wil je "ervaringsdeskundigheid" niet onderuit halen ;) maar ik vraag me af of je wel helemaal alles vertelde in je verhaal. Ik verwacht dat een schuiver door een blokkerend voorwiel meerder oorzaken heeft dan enkel dat blokkerende voorwiel namelijk.
En ik wil opmerken dat ik in het zand ook regelmatig mijn voorwiel per ongeluk even stilzet zonder dat daar bodemonderzoek op volgt :X

[ Voor 6% gewijzigd door JdM op 13-10-2009 22:19 ]

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:35
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:45:
@ DECOY88: Ik denk dat ik dan beter voor dat systeem kan kiezen wat Tylen hier ook gebruikt. Soort van folie die je over het huidige kuipwerk heen (laat) trekken. :o complete zet orginele kuipen komt bij Yamaha op ongeveer €3000,- uit en daar komt dan óók nog een tank bij van ruim €750,-

@ steveman:

[video]

leuk dat deze ook hier terug te vinden is! toch lache met je 45pk...helemaal als de persoon voor je zo zn best doet met ruim het dubbele :P

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 20:45:

@ steveman:

[video]

Mwah, niet helemaal eerlijk natuurlijk, ik denk dat dit 1 van de latere sessies van groep 2 is. het lijkt alsof hij echt hard gaat (en dat gaat hij natuurlijk ook met zijn mt-03 maar als je een redelijke rijder ertegenover zet is het helemaal nergens. Ik neem bijvoorbeeld bos uit al met een hogere snelheid dan dat ding kan halen, en op het filmpje loopt er niemand op hem uit.

Maar het is idd wel een goed gevoel om mensen met zo'n fiets gewoon bij te houden _/-\o_
0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:24:
[...]

leuk dat deze ook hier terug te vinden is! toch lache met je 45pk...helemaal als de persoon voor je zo zn best doet met ruim het dubbele :P
tegen die srad is wel grappig :P vind hem alleen een beetje op een vreemde manier inhalen in hugenholz :X

[ Voor 15% gewijzigd door M3rcury op 13-10-2009 23:36 ]

No signature required.

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

JdM schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

Niet als je rechtdoor rijdt, heb dit regelmatig gedemonstreerd tijdens de lessen. Sterker nog; als je snelheid hoger is zul je bij een blokkerend voorwiel juist minder snel vallen dan bij een lage snelheid (nogmaals, mits je rechtdoor rijdt). Zodra je een hoge snelheid hebt is er ook veel voorwaartse kracht, deze kracht wil maar 1 kant uit>> rechtdoor en niet naar de grond. Het verhaal verandert zodra je stuurt of in een bocht zit, ook de wegverkanting kan je richting de grond dwingen maar dan nog; met hoge snelheid kun je dan rustiger reageren.

Ik wil je "ervaringsdeskundigheid" niet onderuit halen ;) maar ik vraag me af of je wel helemaal alles vertelde in je verhaal. Ik verwacht dat een schuiver door een blokkerend voorwiel meerder oorzaken heeft dan enkel dat blokkerende voorwiel namelijk.
En ik wil opmerken dat ik in het zand ook regelmatig mijn voorwiel per ongeluk even stilzet zonder dat daar bodemonderzoek op volgt :X
Een paar jaar geleden heb ik zo eens een (anti)slipcursus gedaan met de motor. Dus op een afgesloten domein met extra glad asfalt wat ook nog eens nat werd gespoten. Daarop oefenen met motoren met zijwieltjes (ziet er niet uit, maar wel nodig).

Eerste oefening: rechtdoor tegen 50 km/u vol op de achterrem stampen (voorrem niet gebruiken), het gevolg was dat ik 4 of 5 maal rond mijn as ging, dankzij de zijwieltjes blijf je dan wel overeind.

Tweede oefening: rechtdoor tegen 50 km/u vol de voorrem inknijpen (achterrem niet gebruiken), het gevolg hier was dat je meestal wel op je bek gaat omdat je onbewust je gewicht een beetje verplaatst en de motor toch naar één kant doet overhellen met resultaat dat je tegen de grond gaat, maar je gaat wel rechtdoor

Derde oefening: rechtdoor tegen 50 km/u en proberen te remmen met gevoel, van het moment je merkt dat één van de 2 wielen blokkeert die rem loslaten en terug aanleggen om verder te remmen.

Na dit een paar keer te oefenen kon je dus tot stilstand komen zonder dat de zijwieltjes de grond raakten.

Volvo Classic Club Belgium

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:04

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat filmpje hierboven is natuurlijk pure onzin. Ze rijden een ronde tijd van rond de 2:30.
Dat is gewoon langzaam, lukt op een 25kw ook nog wel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• iMars

iMars

Full time prutser

Youk schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 09:48:
[...]

<knip>

Tweede oefening: rechtdoor tegen 50 km/u vol de voorrem inknijpen (achterrem niet gebruiken), het gevolg hier was dat je meestal wel op je bek gaat omdat je onbewust je gewicht een beetje verplaatst en de motor toch naar één kant doet overhellen met resultaat dat je tegen de grond gaat, maar je gaat wel rechtdoor

<knip>
Ik heb dit nu inmiddels twee keer meegemaakt bij een natte wegdek (regen).

1e keer van de snelweg naar een afrit. Bleek het wegdek gladder als verwacht. Voorwiel blokkeerde denk een halve seconde. Gelijk los gelaten, maar mijn motor reageerde hetzelfde als een achterwiel zou blokkeren. Ik ging gewoon rechtdoor zonder te vallen, roteren o.i.d. Ik ging van 120 naar 0. Denk dat mijn snelheid rond de 40km/u was op het moment dat het gebeurde.

2e keer was met cá 80 a 90 km/u op de snelweg, toen een een of andere malloot het nodig vond om op het allerlaatste moment zijn auto, zonder knipperlicht, voor mijn motor te gooien. Ook hier was het een nat wegdek (het regende pijpenstelen). Ook hier blokkeerde mijn voorwiel denk cá 0,5 seconde. Ook hier bleef mijn motor mooi recht. Heb geluk gehad dat ik voldoende ruimte had (lees: ik had nog een halve meter over na mijn rem aktie). Als ik minder had gehad en had moeten sturen, weet ik niet wat er had gebeurd. Maar ik vermoed dat ik dan wel onderuit had gegaan.

Heb nog nooit een training gehad, iets wat ik wel graag wil doen. Maar wat is nou de techniek/theorie hier achter? Als je voorwiel blokkeerd, en je blijft recht op je motor zitten, ga je dan niet onderuit?

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
DECOY88 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:28:
Als je je achterrem niet gebruikt, moet de kinetische energie in de (draaiende) motor en van het achterwiel ook via de voorrem worden afgevoerd. M.a.w. beide remmen gebruiken is een hele mooie gewoonte om automatisch te doen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Of je koopt gewoon een motor met DCBS :+

Wikipedia: Dual Combined Brake System

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Verwijderd

JdM schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 22:17:
[...]

bij lage snelheid bedoelde ik het laatste stukje tot stilstand waarbij je je voeten al uitsteekt.

maar er is een verschil tussen strepen trekken en wiel eventjes blokkeren imo. een fractie van een seconde je wiel blokkeren en snel genoeg reageren is me ook nog wel is gelukt.
rede waarom ik nu streep trok is vanwege olievlek op nat wegdek. ;)
zullen best acrobaten zijn die een geblokkeerd voorwiel langer vol houden maar ik ken ze niet ;)
Tylen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:02:
Dat filmpje hierboven is natuurlijk pure onzin. Ze rijden een ronde tijd van rond de 2:30.
Dat is gewoon langzaam, lukt op een 25kw ook nog wel.
:^ ga je in het voorjaar nog veel in frankrijk trainen?
ik zit zelf te twijfelen om naar ales of val de vienne te gaan. enig idee wat leuker is?

• Youk

Youk

Volvo For Life

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Ik was vanochtend (als echte die-hard) op de motor. Alleen had ik wel veel last van koude handen, moeite met remmen en ontkoppelen enzo.
Nu zag ik dat er op mijn Bandit een aansluiting zit waar ik (denk ik) elektrische handschoenen op aan kan sluiten.

Heeft iemand hier ervaring mee?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:05:
[...]

bij lage snelheid bedoelde ik het laatste stukje tot stilstand waarbij je je voeten al uitsteekt.

maar er is een verschil tussen strepen trekken en wiel eventjes blokkeren imo. een fractie van een seconde je wiel blokkeren en snel genoeg reageren is me ook nog wel is gelukt.
rede waarom ik nu streep trok is vanwege olievlek op nat wegdek. ;)
zullen best acrobaten zijn die een geblokkeerd voorwiel langer vol houden maar ik ken ze niet ;)
[...]

ik zit zelf te twijfelen om naar ales of val de vienne te gaan. enig idee wat leuker is?
Vall de Vienne is een leukere baan, is wat groter. Alés is kleinere baan.
Voorjaars training weet ik nog niet, misschien albeceta, misano of mugello. Of helemaal niks :P

Alés rijd ik natuurlijk weer als instructeur bij The Race Academy. ;)

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:15

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:05:

Hoe wou je die kant op eigenlijk, gewoon op de motor ivm gebrek aan koekblikbewijs?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Op MF las ik dat de eerste pekel weer is gesignaleerd :/

Morgen de boel maar eens inspuiten...

• DRAFTER86
RemcoDelft schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 10:32:
[...]

Als je je achterrem niet gebruikt, moet de kinetische energie in de (draaiende) motor en van het achterwiel ook via de voorrem worden afgevoerd. M.a.w. beide remmen gebruiken is een hele mooie gewoonte om automatisch te doen.
Hm goed punt, had ik nog nooit bij stil gestaan. Hoewel dat natuurlijk niet meer op gaat als je je achterwiel de lucht in remt :)
Maar goed, dat doe ik ook niet dagelijks :)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
eamelink schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:20:

-O- Nu al? Als ik morgen weer thuis ben de Gixxer maar omruilen voor de Kawa dan... :(

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

eamelink schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:20:

Dat cker ja.

overigens een nog erger verhaal gelezen aldaar

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:35:
[...]

Dat cker ja.

overigens een nog erger verhaal gelezen aldaar
Waar?

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

And it goes BRAAAAAPP!

• Paul
  • Nu online
:o Ik ben het contact al een tijdje kwijt, maar ik ben nog regelmatig (buiten meetings om) bij hun over de vloer geweest, met de kittens, de boskatten, ze zijn op de trouwerij van mijn zusje geweest etc... Damn...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:21
Misschien iets meer info voor diegenen die geen toegang hebben op MF forum? (ben wel aangemeld, maar ws geen toegang tot dat stuk)..

edit: Kan uit de link afleiden dat het gaat om een ziekte van een vrouw van MF'er?

[ Voor 24% gewijzigd door soepah op 14-10-2009 14:49 . Reden: info uit link ]

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Paul
  • Nu online
Poets/Barbie Crosser/Christa/Chrisje heeft acute leukemie, ligt in het ziekenhuis sinds maandagavond en maakt het waarschijnlijk niet lang meer.

En nee, geen vrouw van een MFer, ze is zelf heel goed in staat zelf een volwaardig MFster te zijn ;) Of was...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Tylen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:44:
[...]

Vall de Vienne is een leukere baan, is wat groter. Alés is kleinere baan.
Voorjaars training weet ik nog niet, misschien albeceta, misano of mugello. Of helemaal niks :P

Alés rijd ik natuurlijk weer als instructeur bij The Race Academy. ;)
race academy lijkt me ook erg leuk maar is wel flink duur helaas!
Chakotay schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Hoe wou je die kant op eigenlijk, gewoon op de motor ivm gebrek aan koekblikbewijs?
kan misschien op de aanhanger worden bijgeplaatst bij familie C ;)

ecuyers ga ik misschien nog wel met de motor, alleen bandjes zijn dan lastig ;)

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:01:
[...]

[...]

Om je nek, samen met de paperclips en cavia :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

soepah schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:48:
Misschien iets meer info voor diegenen die geen toegang hebben op MF forum? (ben wel aangemeld, maar ws geen toegang tot dat stuk)..

edit: Kan uit de link afleiden dat het gaat om een ziekte van een vrouw van MF'er?
Om ff aan Paul toetevoegen

BarbieCrosser is wel een beetje een fenomeen op MF. Iedereen is dol op d'r ( Al is het niet mijn type) Als ze overlijdt , overlijdt een grote naam in de gemeenschap zeg maar.

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen

Tylen

ROFLASTC schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 17:50:
[...]

Om ff aan Paul toetevoegen

BarbieCrosser is wel een beetje een fenomeen op MF. Iedereen is dol op d'r ( Al is het niet mijn type) Als ze overlijdt , overlijdt een grote naam in de gemeenschap zeg maar.
No ik ken toch wel aardig wat mensen daar en zit er ook al jaaaaaaaaaaaaaren, maar van haar heb ik nog nooit gehoort.

• Tylen

Tylen

Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:01:
[...]

[...]

Ecuyers is wel leuk om te doen. Niet al te ver, en lekker goedkoop ;)
Deze foto is er gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/ecuyers-8-mei-2009/09ec-0334-027.jpg

Race Academy is wel prijzig ja. Maar je leert er erg veel en het word rustig opgebouwd. Je krijgt er erg veel rijtijd en super veel gezelligheid op het paddock.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Tylen schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 19:08:
[...]

No ik ken toch wel aardig wat mensen daar en zit er ook al jaaaaaaaaaaaaaren, maar van haar heb ik nog nooit gehoort.
Moet je es uit je regio topic komen joh :p ;)

Ik kom er nauwelijks en weet precies wie ze is

And it goes BRAAAAAPP!

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:35
M3rcury schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 23:31:
tegen die srad is wel grappig :P vind hem alleen een beetje op een vreemde manier inhalen in hugenholz :X
ach...beetje vreemd past wel bij de MT03 club...stelletje mafkezen bij elkaar...

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, net de 18k kilometer beurt laten doen :)

Hij is nog steeds smerig van de zomervakantie :X

Straks eens grondig reinigen en dan klaarmaken voor het bitse pekelseizoen :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

nouja zeg....

Waarom doet HD dit? financiele redenen?

And it goes BRAAAAAPP!

• DECOY88
(overleden)
zonde waren mooie machines om te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/photos/2004models/2004-Buell-lightningXB12Sc.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door DECOY88 op 15-10-2009 19:02 ]

• _Apache_

_Apache_

For life.

eamelink schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:22:
Zo, net de 18k kilometer beurt laten doen :)
..
Reminds me tho, mijn Fazer (FZS600 '02) moet ook eens weer. Word weer een wat duurdere beurt, stuurtje moet vervangen worden en kleppen moeten worden gesteld. Het stuurtje omdat ik hem in de zomer op zijn kant heb gelegd en dit pas later opgevallen was. In eereste instantie dacht ik dat de remmen niet in sync waren, een monteur laten rijden en die gaf aan dat alles in orde was. Alleen wanneer je stilstond en het stuur naar rechts drukte en daarna naar links, dat er tussen het stuur en de tank, links en rechts een centimeter of 2 verschil was. Stuur krom, dat hoort niet . :+

Daarnaast staat ie nu op 31k km (15k per jaar :D ), en heeft zijn kleppen nog nooit gesteld gehad, sinds kort tikt hij ook een klein beetje tijdens stationair draaien.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Crap, heb hem net omgelegd toen ik hem op de bok zette vanuit een beetje onhandige positie :X Rechterknipper, handkap en remhendel stuk... Straks even een ritje maken om te kijken of er verder niets krom is :) Morgen maar even nieuwe onderdelen halen :)

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ROFLASTC schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:35:
[video]

nouja zeg....

sneu voor die kerel, je ziet echt dat het hem diep raakt...
Financiële redenen zal het wel zijn. de Amerikaanse auto-/motorindustrie ligt op z'n gat.

erg toffe motoren, apart, gewaagd. alleen voor mij niet te betalen...

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zonde zonde, prachtige stukken techniek om naar te kijken. Heb zelf nooit op zo een fiets mogen rijden, maar ziet er naar uit dat we een ontwikkelaar met durf en ambitie verliezen.

• DinX
  • Laatst online: 12:40

DinX

Motormuis

Erg jammer dat ze ermee stoppen. Vond het altijd leuke fietsen en zag me ooit wel zo'n speelfietsje (Lightning) kopen. Een CEO met hart voor z'n zaak ... iswel duidelijk in dat filmpje ...
Jammer jammer

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Das wel zonde van buell hoewel de motoren niet echt mijn kopje thee zijn. Had altijd het idee dat het design over functionaliteit was, kan me nog wel een foto herinneren van iemand hier die tape om de uitlaat had gedaan omdat anders z'n broek smolt.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Afbeeldingslocatie: http://i305.photobucket.com/albums/nn206/evotorres/ktm%20parts/ktm008.jpg

:D Doet u mij maar een 15" tandwiel ik moet van de dokter meer rechtop staan als ik beweeg....

Also good for Frisbee matches...

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 16-10-2009 00:27 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Yonni
  • Laatst online: 18-12-2025
Sjee, beetje groot. Zo ga je wel erg snel door je versnellingen heen. Top van 70km/h ofzo? Wat staat die ketting ook slap zeg. Mja, lekker wheelie's trekken is ook wat :S.

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Yonni schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:28:
Sjee, beetje groot. Zo ga je wel erg snel door je versnellingen heen. Top van 70km/h ofzo? Wat staat die ketting ook slap zeg. Mja, lekker wheelie's trekken is ook wat :S.
Neh, ketting staat wel goed. Bij dit soort enorme veerwegen heb je een enorm verschil met kettinglengte. Daarom zij je bij al dat soort motoren een ietwat slappe ketting hangen.

Makerij Hofman

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

Ik vind het nog jammerderderder (of zoiets :S) dat MV Agusta weer te koop staat, vaak veranderen van eigenaar lijkt me niet echt bevorderlijk. Ik hoop dat er snel een (goede) koper komt voor MV :)

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ah moet ook wel, anders krijg je zo'n ding nauwelijks op z'n achterwiel. 8)7

Weetje.....Kawa dacht aan mij toen ze de nieuwe Versys maakten. Niet bij het filmpje trouwens (gay).

In een wereld waar je 180pk nodig hebt om een klaverblad op te rijden, waar je een 21" voorwiel met noppenbanden moet hebben om over een zandpaadje te bedwingen, waar een traploos verstelbare winkelruit en elektrische verwarmde mokhouders nodig zijn om een stukje snelweg te overleven...ontkom ik niet aan de gedachte dat ik met deze fiets bij 99% van m'n motorkilometers dikke pret zou hebben. Relaxte zithouding, bescheiden ruitje, breed stuur, twinnetje d'r onder en smijten maar. Lachen in de korte bochten, geschikt om door de stad te slalommen, langere toeren met bagage te maken...eigenlijk goed voor alles. Ik kon maar niet wennen aan die cycloop-koplamp van het oude model (sorrie Toolkit) maar die nieuwe ziet er meer uit als het buitenechtelijk kindje van een Adventure en een F800GS. Nice.

I reject your reality, and substitute my own.

• Warbringer
  • Nu online
MV Agusta staat te koop en HD stopt met Buell terwijl ze juist allerlei successen boekte. Het zal wel door de crisis komen en ik hoop ook nog echt dat Buell een keer terugkomt. Erik Buell is gewoon een echte motorrijder met hart voor de zaak waarbij een garage clubje van motorbouwers uitgegroeid is tot een team van mannen met lef, visie en schijt aan de rest. Buell motors moeten leuk zijn om te rijden (en dat zijn ze!) en het trekt daarom ook een bepaald soort persoon.

Als ik onderweg een andere motorrijder tegenkom dan zwaai ik altijd heel beleefd maar als het een Buell rijder is dan is dat bijna reden voor een praatje. Als de ene Honda rijder een praatje zou moeten maken met elke andere Honda rijder die die tegen komt, dan is hij zeker niet op tijd thuis voor het eten maar bij Buell rijders is dat net anders.

Dood-, en doodzonde dat een vrijgevochten club motorbouwers zoals dit door een crisis buiten hun schuld om het zwijgen wordt opgelegd. Ik blijf in ieder geval nog met veel plezier op mijn 1125R rijden!

I want to live forever, so far.. so good.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zoo, nieuwe handkappen (alleen per twee te koop), remhendel en rechterknipper, €152 alstublieft. Dan moet je ze er nog wel zelf opzetten :P

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

eamelink schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:41:
Zoo, nieuwe handkappen (alleen per twee te koop), remhendel en rechterknipper, €152 alstublieft. Dan moet je ze er nog wel zelf opzetten :P
152 euri: 75 euro voor de spullen de rest is prutser boete ;)

hoe krijg je het gedaan om 'm van de bok af te laten vallen?

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
eamelink schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:41:
Wat voor handkappen heb je? Mijn linker Acerbis is een beetje gaar...

• iMars

iMars

Full time prutser

ROFLASTC schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 18:35:
[video]

nouja zeg....

Warbringer schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:31:
MV Agusta staat te koop en HD stopt met Buell terwijl ze juist allerlei successen boekte. Het zal wel door de crisis komen en ik hoop ook nog echt dat Buell een keer terugkomt. Erik Buell is gewoon een echte motorrijder met hart voor de zaak waarbij een garage clubje van motorbouwers uitgegroeid is tot een team van mannen met lef, visie en schijt aan de rest. Buell motors moeten leuk zijn om te rijden (en dat zijn ze!) en het trekt daarom ook een bepaald soort persoon.

Als ik onderweg een andere motorrijder tegenkom dan zwaai ik altijd heel beleefd maar als het een Buell rijder is dan is dat bijna reden voor een praatje. Als de ene Honda rijder een praatje zou moeten maken met elke andere Honda rijder die die tegen komt, dan is hij zeker niet op tijd thuis voor het eten maar bij Buell rijders is dat net anders.

Dood-, en doodzonde dat een vrijgevochten club motorbouwers zoals dit door een crisis buiten hun schuld om het zwijgen wordt opgelegd. Ik blijf in ieder geval nog met veel plezier op mijn 1125R rijden!
*slik* -O- shit man, ik kan het niet anders verwoorden.

Ducati's en Buell's waren (en zijn het nog steeds) mijn favoriete motoren.
Ook al rij ik zelf nu Suzuki

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het is toch niet te geloven. Rijswijkseweg, Den Haag, richting rijswijkseplein, eenbaansweg onder het spoor door. Het licht gaat op groen en het riedeltje gaat weer rijden, koekblik achter me laat zijn koppeling schieten. BAM! Op de kont van stilstaande Yammy.

* _Apache_ is een schadeformulier aan het invullen. Geen zichtbare schade, maar toch even de expert laten kijken. Koekblik is schuldig en all-risk verzekerd.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Bah, vervelend is dat }:| Maar gelukkig lijkt 't mee te vallen dus *O*

Sowieso al irritant als je daar niet meteen door kunt gassen, en niet je motor even in surround sound kunt horen brullen >:)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:30:

Sowieso al irritant als je daar niet meteen door kunt gassen, en niet je motor even in surround sound kunt horen brullen >:)
Seitwinde tunnels zijn beter 8)

* M3rcury loopt altijd gti sjonnies te pesten daar :+

No signature required.

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Mja, daar kom ik niet langs op weg naar huis ;)

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 09:46
M3rcury schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:37:
[...]

Seitwinde tunnels zijn beter 8)

* M3rcury loopt altijd gti sjonnies te pesten daar :+
* The Druid pest er graag carbio's met het kapje open :*) BROEEEEEEEEEEEEEMMMM

[ Voor 3% gewijzigd door The Druid op 17-10-2009 11:26 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zow brommert rijdt weer. Groter tandwiel vooraan (16->17T) Gasnaalden een streepje laten zakken. SAS dicht en wat lagers schoon en nieuw. Tevens een kofferrek erbij en wat afstelling zoals balansgewichten op de velgen. Nou eens zien of het ding beter rijdt dan 1op14.

And it goes BRAAAAAPP!

• Quadro!
  • Laatst online: 10-01 15:28
28 oktober: theorie
29 oktober: AVB!

Oefeningen gaan allemaal al prima, en heb nog een les + les vooraf om nog wat puntjes op de i te zetten, dus ik heb er wel vertrouwen in! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Quadro! op 18-10-2009 14:41 ]

• Widow
Te weinig plaatjes! Net de voorkant even schoongemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/vfr800_schoon.jpg

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

steveman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:56:
Mja, daar kom ik niet langs op weg naar huis ;)
Ik ben er net nog even geweest. Denk dat ik vandaag voor het laatst brommer heb gereden dit jaar -O-

No signature required.

• _Apache_

_Apache_

For life.

steveman schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:30:
Mnou, dat lijkt toch wel weer tegen te vallen. Er is toch iets met de demper. De binnen en buitenpijp van de demper staan uit het lood en bij het begin van de demper - waar de uitlaatpijp erin gaat - zit boven en onder verschillende spelingen. Dat is me nu pas opgevallen. Kwestie van wachten op de verzekering, krijg van zelf een oproep voor een schade-expert, meer dan een vermoeden aangeven kan ik toch niet.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

_Apache_ schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:58:
[...]

Mnou, dat lijkt toch wel weer tegen te vallen. Er is toch iets met de demper. De binnen en buitenpijp van de demper staan uit het lood en bij het begin van de demper - waar de uitlaatpijp erin gaat - zit boven en onder verschillende spelingen. Dat is me nu pas opgevallen. Kwestie van wachten op de verzekering, krijg van zelf een oproep voor een schade-expert, meer dan een vermoeden aangeven kan ik toch niet.
dus als het een beetje tegenzit nieuwe bochten en nieuwe demper... gelukkig is die kerel een all-risker...

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

snars schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 01:15:
Ah moet ook wel, anders krijg je zo'n ding nauwelijks op z'n achterwiel. 8)7

Weetje.....Kawa dacht aan mij toen ze de nieuwe Versys maakten. Niet bij het filmpje trouwens (gay).

[video]

In een wereld waar je 180pk nodig hebt om een klaverblad op te rijden, waar je een 21" voorwiel met noppenbanden moet hebben om over een zandpaadje te bedwingen, waar een traploos verstelbare winkelruit en elektrische verwarmde mokhouders nodig zijn om een stukje snelweg te overleven...ontkom ik niet aan de gedachte dat ik met deze fiets bij 99% van m'n motorkilometers dikke pret zou hebben. Relaxte zithouding, bescheiden ruitje, breed stuur, twinnetje d'r onder en smijten maar. Lachen in de korte bochten, geschikt om door de stad te slalommen, langere toeren met bagage te maken...eigenlijk goed voor alles. Ik kon maar niet wennen aan die cycloop-koplamp van het oude model (sorrie Toolkit) maar die nieuwe ziet er meer uit als het buitenechtelijk kindje van een Adventure en een F800GS. Nice.
no worries, ik vind deze nieuwe voorkant ook mooier :)
In de mijne heb ik de 2 'driving lights' naast de koplamp ook vervangen door orangje lampjes, dat geeft hem net een ander uiterlijk.
Versys is een fijne motor :Y gaat je zeker bevallen denk ik..
Hopelijk hebben ze wel de vibratie probleempjes wat beter gefixt met dit model. (bij sommige toerentallen trilt het kuipwerk een beetje..)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Youk

Youk

Volvo For Life

Is het trillen van het kuipwerk niet op te vangen door aan elk bevestigingspunt er een stukje rubber tussen te steken om te dempen? Heb dit zelf ook nog gedaan op mijn diversion vroeger, en dat hielp toch wel.

Gisteren nog een carbon-look hugger van red-fox geïnstalleerd op mijn viffer. Zo kan die er weer tegen. Na de Hyperpro voorvorkveren, de Laser uitlaat, Motad collector, K&N luchtfilter en de powercommander. Ook de pro-oiler is altijd een aangenaam iets. Nu nog eens tijd vinden om mijn Autocom in te bouwen. Moet wel nog even zien hoe of wat. Begint aardig vol te geraken onder het zadel 8)

• iMars

iMars

Full time prutser

Even een vraagje tussendoor. Waar ik vorige week een paar keer last van gehad heb, is van een slippende achterwiel bij een nat wegdek.

Ik reed cá 80 in zijn 4 @ ongeveer 4000 toeren denk ik, en ik wilde gas bij geven en toen voelde ik mijn achterwiel slippen. Mijn achterwiel wilde naar links toe gaan. Is dat normaal bij een nat wegdek (A20 Rotterdam bij 80km traject).

Mijn achterwiel heeft ruim voldoende profiel (Heb motor pas sinds april dit jaar).
Het is een Suzuki SV1000 (twee cilinder).

Ik heb Michelin Pilot Road banden, en ik dacht deze:
Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/15400000/15451510.jpg
Michelin Pilot Road 2CT Road2 banden

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Youk schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:08:
Is het trillen van het kuipwerk niet op te vangen door aan elk bevestigingspunt er een stukje rubber tussen te steken om te dempen? Heb dit zelf ook nog gedaan op mijn diversion vroeger, en dat hielp toch wel.
kawasaki stopt er idd wat van dat spons achtig schuim/rubber tussen, dat helpt wel, heb ik zelf ook gedaan maar als je kuip los moet gaat dat vaak ook los etc.
Wat ookuit maakt is hoe strak je welk boutje van het kuipwerk zet... door daar mee te spelen kan je ook veel voorkomen...

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

ROFLASTC schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:43:
hoe krijg je het gedaan om 'm van de bok af te laten vallen?
Ik wilde hem op de bok zetten, maar ik stond er niet goed voor dus het lukte niet, en bij het 'terugvallen' naar voren raakte hij uit balans van mij af...
DRAFTER86 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:09:
Wat voor handkappen heb je? Mijn linker Acerbis is een beetje gaar...
De standaard kappen die bij een V-Strom horen. Zijn gewoon van Suzuki zelf :)

Maargoed, hij heeft ook al een keer op de linkerkant gelegen dus ik denk dat ik die ook maar vervang... Misschien ook een mooi moment om even de valbeugel te demonteren en opnieuw laten poedercoaten, dan is daarna alles weer chique.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

webmail schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:12:
Even een vraagje tussendoor. Waar ik vorige week een paar keer last van gehad heb, is van een slippende achterwiel bij een nat wegdek.

Ik reed cá 80 in zijn 4 @ ongeveer 4000 toeren denk ik, en ik wilde gas bij geven en toen voelde ik mijn achterwiel slippen. Mijn achterwiel wilde naar links toe gaan. Is dat normaal bij een nat wegdek (A20 Rotterdam bij 80km traject).

Mijn achterwiel heeft ruim voldoende profiel (Heb motor pas sinds april dit jaar).
Het is een Suzuki SV1000 (twee cilinder).

Ik heb Michelin Pilot Road banden, en ik dacht deze:
[afbeelding]
Michelin Pilot Road 2CT Road2 banden
Welkom in de wondere wereld van het stampende 2 cilinder koppel, mischien zat je ook nog op een bitumen streep of iets dergelijks. Maar als ik hard op het gas heeft ie dat ook soms, m'n zrx1200r had meer koppel onderin maar een 4 cilinder spuugt het gewoon gelijkmatiger uit dan een 2 cilinder. Dus die slaan eerder door. Ligt niet aan je banden, dat zijn prima natweer bandjes.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Je mag daar niet eens harder rijden. :+

Heb het zelf nog nooit meegemaakt, heb dezelfde banden. Kan het ook niet zijn dat het water wat olie-ig was?

• iMars

iMars

Full time prutser

charrel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:32:
[...]

Welkom in de wondere wereld van het stampende 2 cilinder koppel, mischien zat je ook nog op een bitumen streep of iets dergelijks. Maar als ik hard op het gas heeft ie dat ook soms, m'n zrx1200r had meer koppel onderin maar een 4 cilinder spuugt het gewoon gelijkmatiger uit dan een 2 cilinder. Dus die slaan eerder door. Ligt niet aan je banden, dat zijn prima natweer bandjes.
Normaal bij droog weer wil ik ook wel eens wat meer gas geven, en merk ik dat het vermogen pas rond de 5000 toeren begint te komen. Ik verwachte dit dus helemaal niet. Ik schrok wel behoorlijk. Vond het gelijk 'eng' om de bochten te nemen.

Het was rond 7u 's ochtend's, dus nog donker. Kon niet goed de weg zien. Zal de volgende keer als ik daar rij even kijken of daar iets van bitumen ligt. Ik reed iig niet over witte vlakken/strepen.
_Apache_ schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 11:34:
Je mag daar niet eens harder rijden. :+

Heb het zelf nog nooit meegemaakt, heb dezelfde banden. Kan het ook niet zijn dat het water wat olie-ig was?
LOL nee, maar ik rij meestal zo 84 a 86 op de teller. Nog nooit een prent gehad, en 's ochtend's in de file komt mijn gemiddelde snelheid dan toch niet boven de 80 'werkelijke' kilometers ;)

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Bandenspanning al gecontroleerd (en zo ja, waar staat ie op) ?

leeg

• iMars

iMars

Full time prutser

4x2 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:24:
Bandenspanning al gecontroleerd (en zo ja, waar staat ie op) ?
Zal ik eind van de dag, als ik weer naar huis ga (moet toch tanken) even doen.

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

webmail schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 12:27:
[...]

Zal ik eind van de dag, als ik weer naar huis ga (moet toch tanken) even doen.
Kan je beter een metertje halen, die op het pomp station willen wel is erg niet kloppen.

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

En is het ook niet zo dat je moet meten bij een koude band?

• 4x2
  • Laatst online: 15:41

4x2

lộn xộn quá

Je moet koud meten idd, maar een paar km rijden voor je bij een tankstation is ook niet zo erg.
Zou m trouwens op 2.4-2.6 bar voor zetten en 2.7-2.9 achter.
Als je bij die snelheid in zn 4 bij het minste of geringste een slippend achterwiel hebt dan heb je kutbanden, ligt dr drek op de weg of staat je spanning verkeerd.
Met mn VFR ook al een keer gehad dat ie alle kanten op glibberde in de winter omdat de achterband op 2,5 stond ipv 2,9.
Of het nou een 2-cilinder is of niet maakt nou ook niet zoveel uit trouwens..

leeg

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

Mijn ervaring is dat een twin toch wat meer pulseert, m'n kawa kon harder de bocht uit als het nat was dan m'n r1200gs. Die laat toch echt eerder het wiel spinnen terwijl m'n kawa mucho meer koppel had.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:28:
Mijn ervaring is dat een twin toch wat meer pulseert,
Vooral als de ene cillinder meer benzine krijgt dan de ander (by design)

Edit: ik ga toch nog ff eens langs de dealert want als ik toeren maak schokt de achterste cillinder en dropt het vermogen wat. Ik hoor ook een geluid alsof er knikkers rondrollen in de uitlaat bocht die uit de 2e cillinder komt. Krijgt ie dan teveel of te weinig benzine?

And it goes BRAAAAAPP!

• iMars

iMars

Full time prutser

charrel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Kan je beter een metertje halen, die op het pomp station willen wel is erg niet kloppen.
Laat ik die nou niet hebben. Toch maar even halen van het weekend. In de tussentijd maar ff op een benzine station doen.
eamelink schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:33:
En is het ook niet zo dat je moet meten bij een koude band?
Vanaf mijn werk ben ik in no-time bij een benzinepomp. Denk max 2km.
4x2 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:08:
Je moet koud meten idd, maar een paar km rijden voor je bij een tankstation is ook niet zo erg.
Zou m trouwens op 2.4-2.6 bar voor zetten en 2.7-2.9 achter.
Als je bij die snelheid in zn 4 bij het minste of geringste een slippend achterwiel hebt dan heb je kutbanden, ligt dr drek op de weg of staat je spanning verkeerd.
Met mn VFR ook al een keer gehad dat ie alle kanten op glibberde in de winter omdat de achterband op 2,5 stond ipv 2,9.
Of het nou een 2-cilinder is of niet maakt nou ook niet zoveel uit trouwens..
Zie \/\/
charrel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 14:28:
Mijn ervaring is dat een twin toch wat meer pulseert, m'n kawa kon harder de bocht uit als het nat was dan m'n r1200gs. Die laat toch echt eerder het wiel spinnen terwijl m'n kawa mucho meer koppel had.
Ik merk dat ik in wat ruimere bochten als deze en deze minder problemen heb. Maar deze bocht in den haag, op een niet al te regenachtige dag ging mijn achterkant in ene snel wegglijden toen ik aan het einde van de bocht het gas erop gooide. Ik nam deze bocht in zijn 3, want in zijn 2 is mijn motor echt een beest.

Ik denk dat ik asap mijn bandenspanning moet gaan controleren. Met droog weer heb ik er overigens helemaal geen last van...

• iMars

iMars

Full time prutser

Ik heb net even gekeken. Ik heb niet deze banden:
Afbeeldingslocatie: http://images.kapaza.com/photos/15400000/15451510.jpg
Maar deze banden:
Afbeeldingslocatie: http://fstg.motosport.com/motographics/images/products/Metric/07tires/Mich_PilotRd.jpg

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-01 11:23
Vanavond weer op de motor lessen..

3 weken gelden mijn Theorie en praktijk gehaald :-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• DRAFTER86
charrel schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 13:18:
[...]

Inderdaad, en die metertjes kosten ook nog eens geen drol :)
Heb voor m'n verjaardag progressieve voorvorkveren voor in de Super Tenere gekregen, dus die morgen of overmorgen maar eens inbouwen. Ben benieuwd, de voorvork is zo'n beetje het enige motor-onderdeel dat ik nog nooit uit elkaar heb gehaald.
Verder werkt mijn xenon nu echt prima via het relais, scheelt echt een heleboel met de waxinelichtjes die er origineel in zitten.
Morgen nog even de twee verstralers er op schroeven en ik kan er weer tegenaan :*)

• charrel
  • Nu online

charrel

Cortisol4life..

webmail schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 15:30:
Ik heb net even gekeken. Ik heb niet deze banden:
[afbeelding]
Maar deze banden:
[afbeelding]
Das ook de pilot road, maar de wat oudere versie.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

* Hayfork is nu ook aangestoken met het motorvirus

Afgelopen zaterdag een try-the-bike gehad om te kijken of ik het leuk zou vinden. Het was alleen niet leuk, maar geweldig!
Een paar standaard dingen gedaan om te kijken hoe snel we het op zouden pakken en toen werden we (mijn vader en ik) ingepland op 27 lesuren. (gemiddelde zat daar op 32)

Optrekken, schakelen, stopproef, achteruit inparkeren, korte cirkel, uitwijkproef, slalom... en alles ging prima voor een eerste keer. Voelde erg natuurlijk aan. Had me veel ingelezen over motoren dus kon goed meekomen.
Theorie staat gepland voor 12 november, 1 december lesdag AVB (6 uur) en 10 december AVB lesdag met aansluitend examen AVB (4 uur les + 2 uur uitgetrokken voor examen). Daarna komt nog 17 uur verkeersdeelname. 2 x per week overdag lessen dus.
Heb er erg veel zin in.

Heb vorige week nog motorschoenen gekocht omdat ik zelf niks had wat boven m'n enkels uit kwam en dit was toch verplicht. Heb nu deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.admsport.com/administrer/upload/0109/290109_153341_ADM_SbT4Z7_gr.jpg

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Widow
Je gaat 6 uur lang AVBen :D ? Damn na een uur voelt mn linkerhand al gaar van het schakelen de hele tijd. Maar leuk dat je gaat motorrijden! Ik had ook eerst eens geprobeerd of ik het leuk zou vinden en was meteen hooked, over anderhalve week mag ik mn AVB gaan doen.

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Heb je al een auto rijbewijs? Dan heb je echt veel minder verkeersdeelname uren nodig. Hoewel dat ook wel verschilt per persoon.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Widow schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:39:
Je gaat 6 uur lang AVBen :D ? Damn na een uur voelt mn linkerhand al gaar van het schakelen de hele tijd. Maar leuk dat je gaat motorrijden! Ik had ook eerst eens geprobeerd of ik het leuk zou vinden en was meteen hooked, over anderhalve week mag ik mn AVB gaan doen.
Ja, op het CBR terrein in Born. Staat alles al uitgestald en zijn verschillende situaties nagebootst.
Je krijgt steeds uitleg bij één onderdeel maar op de terugweg kun je al andere eerder uitgelegde onderdelen oefenen. Erg mooi als je leergierig bent dus.

En ja ik heb al een auto-rijbewijs. 5 jaar en een beetje nu.

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• DRAFTER86
Hayfork schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 19:03:
* Hayfork is nu ook aangestoken met het motorvirus

Afgelopen zaterdag een try-the-bike gehad om te kijken of ik het leuk zou vinden. Het was alleen niet leuk, maar geweldig!
Een paar standaard dingen gedaan om te kijken hoe snel we het op zouden pakken en toen werden we (mijn vader en ik) ingepland op 27 lesuren. (gemiddelde zat daar op 32)

Optrekken, schakelen, stopproef, achteruit inparkeren, korte cirkel, uitwijkproef, slalom... en alles ging prima voor een eerste keer. Voelde erg natuurlijk aan. Had me veel ingelezen over motors dus kon goed meekomen.
Theorie staat gepland voor 12 november, 1 december lesdag AVB (6 uur) en 10 december AVB lesdag met aansluitend examen AVB (4 uur les + 2 uur uitgetrokken voor examen). Daarna komt nog 17 uur verkeersdeelname. 2 x per week overdag lessen dus.
Heb er erg veel zin in.

Heb vorige week nog motorschoenen gekocht omdat ik zelf niks had wat boven m'n enkels uit kwam en dit was toch verplicht. Heb nu deze:
[afbeelding]
Super tof dat je gaat motorrijden, welkom! Alleen.... het meervoud van motor is motoren, niet motors :)
Ik ben absoluut geen taalpurist, maar hiermee bespaar ik je een hoop meewarige blikken ;)
Pagina: 1 ... 137 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.