Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.045 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Motors :N

6 uur lang AVB is trouwens echt bikkel :P

[edit]

M'n strommetje is trouwens weer gefixt :)

[ Voor 34% gewijzigd door eamelink op 19-10-2009 20:46 ]

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

eamelink schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:45:
Motors :N

6 uur lang AVB is trouwens echt bikkel :P
Eens, ik was het na 2 uur spuug en spuug zat en helemaal gesloopt....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Volgende GOT meet wordt een VRO ?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:40
Goedendag lui,

Ik heb hier al eens eerder gepost geloof ik, maar toen was ik nog bezig met lessen. Ik heb de hele tijd wel meegelezen. :P Inmiddels ben ik allang geslaagd (8 sept) en heb ontzettend genoten van het mooie nazomer weer de afgelopen weken! De vrieskou 's ochtends heeft me nog niet van de motor (zonder verwarming of kappen) af gepest, want het ritje 's middags maakt het weer helemaal waard. :P

Ik lees dat de meeste 'regulieren' hier al heel wat ervaring hebben. Hier dus ééntje zonder. Ik probeer zoveel mogelijk te rijden in deze tijd zodat ik zoveel mogelijk ervaring kan op doen. De bochten gaan al steeds rapper en leuker. Ik heb een Diversion 600 uit 1999, een mooie beginnersmotor. Ik wil later toch overstappen op een sportiever model ben ik al wel achter, een Honda VTR of iets in die richting lijkt me wel een leuke fiets. Moet te zijner tijd maar even uitvogelen of ik 2cl of 4cl fijner/leuker vind.

Dus... wederom hallo! :)

system setup

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:06:
Lijkt mij sowieso wel wat om dat te doen van het voorjaar :) Maar misschien ga ik dan wel veel eisen van mijn bijna 20 jaar oude suzuki gsx 600-f >:) Loopt tot nu toe nog steeds goed. Afgelopen tijd 120 km per dag woon werk gedaan maar das wel wat saaier als een beetje toeren. 100 km snelweg.... :O

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15
Markicks schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:43:
Goedendag lui,

Ik heb hier al eens eerder gepost geloof ik, maar toen was ik nog bezig met lessen. Ik heb de hele tijd wel meegelezen. :P Inmiddels ben ik allang geslaagd (8 sept) en heb ontzettend genoten van het mooie nazomer weer de afgelopen weken! De vrieskou 's ochtends heeft me nog niet van de motor (zonder verwarming of kappen) af gepest, want het ritje 's middags maakt het weer helemaal waard. :P

Ik lees dat de meeste 'regulieren' hier al heel wat ervaring hebben. Hier dus ééntje zonder. Ik probeer zoveel mogelijk te rijden in deze tijd zodat ik zoveel mogelijk ervaring kan op doen. De bochten gaan al steeds rapper en leuker. Ik heb een Diversion 600 uit 1999, een mooie beginnersmotor. Ik wil later toch overstappen op een sportiever model ben ik al wel achter, een Honda VTR of iets in die richting lijkt me wel een leuke fiets. Moet te zijner tijd maar even uitvogelen of ik 2cl of 4cl fijner/leuker vind.

Dus... wederom hallo! :)
Goed bezig! Ik heb lang zitten twijfelen tussen een VTR en een Super Tenere, twee totaal verschillende motoren. Uiteindelijk toch voor de Super Tenere gekozen omdat die het mogelijk maakt om legaal (nouja meestal dan) al érg leuk te spelen op de openbare weg. Er zijn zat zandpaden waar je heel erg je best moet doen om de max-snelheid te halen.
Zo'n VTR lijkt me super voor in de Alpen/Eiffel. Hoewel, daar rijd ik mijn Super Tenere voorlopig ook nog niet op de grens :)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 21:06:
:+ My thoughts.

www.trafficcontrol.nl

Ik zal eens vragen of we het offroad parcours mogen doen met eigen motoren.

And it goes BRAAAAAPP!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:28

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Of gewoon een circuit dagje met z'n allen. Is toch veeeeeeeeel leukerder :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
dan stel ik voor eerst circuit en daarna off-road :P Zien we daarna wel hoeveel nog van mijn motor heel is :+

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Francis schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 20:58:
[...]

Eens, ik was het na 2 uur spuug en spuug zat en helemaal gesloopt....
ik heb ook hele dagen gelest, heerlijk vond ik dat, af en toe ff stoppen voor koffie maar lekker rijden de hele dag :)

btw gisteravond ff mijn soft luggage getest, Ritje Reading-Ipswich (wat zo'n 2,5 uur moet duren O-) )
op een gegeven moment rijd ik op een kleine bochtige snelweg in het donker helemaal aleen met 'smoke on the water' op de MP3 speler, heel 'sureal'... als ik aangehouden zou zijn zou het hopelijk een agent zijn die zo'n situatie begrijpt ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook geslaagd en na wat proefritjes op een Fazer, CBF en een Bandit heb ik voor die laatste gekozen. Particulier een blauwe 600S uit 1999 met 9.000km op de kop weten te tikken. Staat nu bij de dealer omdat de koppeling gigantisch zwaar gaat, maar dat is hopelijk een kleinigheid.

Vanmiddag maar even nieuwe handschoenen kopen, want het is toch verdomd fris 's ochtends vroeg. :)

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:37
ToolkiT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:24:
[...]

ik heb ook hele dagen gelest, heerlijk vond ik dat, af en toe ff stoppen voor koffie maar lekker rijden de hele dag :)

...
Maar was dat ook AVB? Of 'gewoon' lekker op de weg rijden? Dat is nl wel heel wat anders.

There is no place like 127.0.0.1

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 21:52

Mud

Aikon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:40:
Ik ben inmiddels ook geslaagd en na wat proefritjes op een Fazer, CBF en een Bandit heb ik voor die laatste gekozen. Particulier een blauwe 600S uit 1999 met 9.000km op de kop weten te tikken. Staat nu bij de dealer omdat de koppeling gigantisch zwaar gaat, maar dat is hopelijk een kleinigheid.

Vanmiddag maar even nieuwe handschoenen kopen, want het is toch verdomd fris 's ochtends vroeg. :)
Nog een banditrijder :) :) :W

Ik heb 2 weken terug trouwens rimstriping eropgedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.red-fuel.net/images/101_13281.jpg

In de winterstop gaat achter de taartschep en knippers eraf. Achterlicht wordt vervangen door ledlicht incl geïntegreerde knippers. Tevens gaan er voor ook andere knippers op :P

• Aikon
  • Niet online
Mooi ding, uit welk jaar?

Hoorde net dat er toch iets meer mis is met de mijne, 1 van de voorpoten lekt, dus dat laat ik gelijk fixen. Koppeling was wel een kleinigheid, maar ketting en tandwielen zijn ook verder versleten dan ik dacht.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

denniskrol schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 14:20:
[...]

Maar was dat ook AVB? Of 'gewoon' lekker op de weg rijden? Dat is nl wel heel wat anders.
het systeem is hier anders, maar de CBT (Compulasary Basic Training) bestaat voor 90% van de tijd uit AVB achtige oefeningen en daarna een testrit op de weg. De CBT doe je in 1 dag.
Daarna is het 'gewoon lekker op de weg rijden' voor een dag of 2..

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Aikon schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:03:
Mooi ding, uit welk jaar?

Hoorde net dat er toch iets meer mis is met de mijne, 1 van de voorpoten lekt, dus dat laat ik gelijk fixen. Koppeling was wel een kleinigheid, maar ketting en tandwielen zijn ook verder versleten dan ik dacht.
Laat wel meteen van allebei je voorpoten de keerringen vervangen anders sta je over een paar honderd kilometer weer te klooien met de andere poot ;)

• Aikon
  • Niet online
Ja, zit dat er echt aan te komen of denk je dat alleen? Misschien dat ik die andere wel met een kennis doe, die heeft nu geen tijd helaas.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:06

charrel

Cortisol4life..

Ach, heb ze nooit allebei tegelijk vervangen. Zo kan je wel blijven vervangen. Zolang je poot nog mooi glad is en het chroom niet aangetast gewoon lekker de goede laten zitten.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

krijg je dan geen gezeik dat de ene poot met oudere olie zit dan de andere en dus anders dempt dan de andere???

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-01 20:38

4x2

lộn xộn quá

Ook, maar 9 vd 10 keer gaat de andere keerring dr ook wel achteraan zolang er geen beschadigingen etc op de poot zitten, dan is het gewoon de leeftijd.
Daarnaast ligt het dan toch al uit elkaar en worden de keerringen (mits imitatie) per 2 verkocht.

leeg

• DRAFTER86
ToolkiT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 10:24:
[...]

btw gisteravond ff mijn soft luggage getest, Ritje Reading-Ipswich (wat zo'n 2,5 uur moet duren O-) )
op een gegeven moment rijd ik op een kleine bochtige snelweg in het donker helemaal aleen met 'smoke on the water' op de MP3 speler, heel 'sureal'... als ik aangehouden zou zijn zou het hopelijk een agent zijn die zo'n situatie begrijpt ;)
Wat voor soft-luggage heb je? Ik heb nu een heel oud en versleten setje zadeltassen en die zijn al zoveel fijner dan mijn Givi koffers. Ik denk dat ik op de Super Tenere ga voor een setje goede zadeltassen en een kleine topkoffer voor spul dat wat meer bescherming nodig heeft (camera, laptop).
4x2 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:13:
Ook, maar 9 vd 10 keer gaat de andere keerring dr ook wel achteraan zolang er geen beschadigingen etc op de poot zitten, dan is het gewoon de leeftijd.
Daarnaast ligt het dan toch al uit elkaar en worden de keerringen (mits imitatie) per 2 verkocht.
Inderdaad, ik zou gewoon beide (laten) doen, het is niet veel meer werk, en je wil inderdaad wel echt in beide poten éxact dezelfde hoeveelheid vloeistof en olie van hetzelfde type.

[ Voor 23% gewijzigd door DRAFTER86 op 20-10-2009 17:18 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Sommige motoren gebruiken de ene poot voor ingaande en andere poot voor uitgaande demping, doe daar maar geen gelijke olie in ;)

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Mud schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 15:50:
Mooie fiets hoor :D

Zo'n rood randje geeft net dat extra detail.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DRAFTER86
charrel schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:29:
Sommige motoren gebruiken de ene poot voor ingaande en andere poot voor uitgaande demping, doe daar maar geen gelijke olie in ;)
Hm interessant, heb je een voorbeeld? Lijkt me dat je wiellagers dan heel raar belast worden?

• Mud

Mud

Thanx, komt uit '95 :*)
Matis schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:31:
[...]

Mooie fiets hoor :D

Zo'n rood randje geeft net dat extra detail.
Thanx :)

Over de keeringen: beide zijn al 2x lek geweest (en dat al toen ik hem pas 3 weken had :X )

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

Wat voor soft-luggage heb je? Ik heb nu een heel oud en versleten setje zadeltassen en die zijn al zoveel fijner dan mijn Givi koffers. Ik denk dat ik op de Super Tenere ga voor een setje goede zadeltassen en een kleine topkoffer voor spul dat wat meer bescherming nodig heeft (camera, laptop).
Ik zal eens kijken (weet het niet uit mijn hoofd, waren goedkope van ebay, maar werken perfect.
Jouw setup heb ik nu, topkoffer in combi met zadeltassen, werkt prima.
Koffers is denk ik wel makkelijker erop en af zetten/halen.

• DRAFTER86
ToolkiT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:10:
[...]

Ik zal eens kijken (weet het niet uit mijn hoofd, waren goedkope van ebay, maar werken perfect.
Jouw setup heb ik nu, topkoffer in combi met zadeltassen, werkt prima.
Koffers is denk ik wel makkelijker erop en af zetten/halen.
Nouja, dat valt dus wel mee, ik heb nu gewoon wat elastiek met een setje karabiners, super makkelijk.
En de tassen zijn veel makkelijker dragen dan de koffers :)

• Markicks
  • Laatst online: 10:40
[...]

[afbeelding]

In de winterstop gaat achter de taartschep en knippers eraf. Achterlicht wordt vervangen door ledlicht incl geïntegreerde knippers. Tevens gaan er voor ook andere knippers op :P
Mooie motor man! Goed gepoetst zo te zien! En de rimstriping maakt het inderdaad af! ;)

system setup

• Mud

Mud

Markicks schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 18:49:
[...]

Mooie motor man! Goed gepoetst zo te zien! En de rimstriping maakt het inderdaad af! ;)
Thanx :9 hij was een paar uur eerder helemaal gepoetst ;)

Snap niet waarom ik de rimstriping niet eerder heb gedaan O-)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Weer een nieuw filmpje gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=adwF23nBoNo]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• charrel

charrel

Cortisol4life..

DRAFTER86 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:37:
[...]

Hm interessant, heb je een voorbeeld? Lijkt me dat je wiellagers dan heel raar belast worden?
Bv. de nieuwe R1 vanaf 2009 die heeft de compressie in de linker en de rebound in de rechterpoot.
Zo zijn er meer fietsen waar het gescheiden is, tegenwoordig zijn die poten + assen zo dik dat het niet echt meer uitmaakt volgens mij voor de belasting van de lagers.

• Exigence
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

Widow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:45:

[video]
Je komt nog buiten het vlak van het achtje :P Veel meer kantelen! En die uitwijkoefening kan je met veel meer ruimte van de pion nemen, ook hier: meer kantelen! Agressiever insturen en druk dat ding naar de grond. Die uitwijk kan wel met 10 kilometer per uur meer (of nog meer zelfs).

Alleen ben ik bang dat ik het achtje op dit moment ook niet meer binnen het vlak haal. Misschien als ik even weer op een les-achtige motor stap en een paar keer probeer dat het dan wel weer gaat. Met mijn eigen motor wil ik het niet eens proberen, als ik pleur dan kost me dat japans plastic :P

[ Voor 23% gewijzigd door Exigence op 20-10-2009 20:45 ]

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Widow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 19:45:

[video]
Maakt je instructeur die gewoon ofzo? Wel leuk :)

En wat ik had geleerd is voor een korte bocht eerst even kortstondig de andere kant sturen zodat je motor de goede kant op valt.

• Widow
HammerT schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 20:57:
[...]

Maakt je instructeur die gewoon ofzo? Wel leuk :)

En wat ik had geleerd is voor een korte bocht eerst even kortstondig de andere kant sturen zodat je motor de goede kant op valt.
Af en toe geef ik mn instructeur mn telefoon om is wat te filmen, leuk om later nog eens te zien. Of om te horen wat anderen er van zeggen :) het zal ongetwijfeld harder/schuiner kunnen, maar nu gaat het wel lekker vloeiend en soepeltjes. Dan zal het vanzelf wel harder gaan.

Ik merk dat ik bochtjes op de weg nu veel harder neem dan dat ik in het begin deed. Ik heb de laatste tijd veel nitro circus en motogp filmpjes gekeken, daar denk ik dan maar aan :P gaat het vanzelf makkelijker.

Dat truukje met duwen waar je naartoe wilt heb ik idd wel eens geprobeerd, maar om het echt te doen terwijl je rijd lijkt me nog een beetje eng :X

[ Voor 8% gewijzigd door Widow op 20-10-2009 21:17 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13:17

steveman

Comfortabel ten onder

Widow schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:16:
[...]

Af en toe geef ik mn instructeur mn telefoon om is wat te filmen, leuk om later nog eens te zien. Of om te horen wat anderen er van zeggen :) het zal ongetwijfeld harder/schuiner kunnen, maar nu gaat het wel lekker vloeiend en soepeltjes. Dan zal het vanzelf wel harder gaan.

Ik merk dat ik bochtjes op de weg nu veel harder neem dan dat ik in het begin deed. Ik heb de laatste tijd veel nitro circus en motogp filmpjes gekeken, daar denk ik dan maar aan :P gaat het vanzelf makkelijker.

Dat truukje met duwen waar je naartoe wilt heb ik idd wel eens geprobeerd, maar om het echt te doen terwijl je rijd lijkt me nog een beetje eng :X
Verrassing! Dat doe je elke keer al als je stuurt :) Maar als je er bewust van bent kun je veel scherper sturen!

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Staat er netjes bij, mooie motor d:)b

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Aikon
  • Niet online
charrel schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:56:
Ach, heb ze nooit allebei tegelijk vervangen. Zo kan je wel blijven vervangen. Zolang je poot nog mooi glad is en het chroom niet aangetast gewoon lekker de goede laten zitten.
Zo denk ik ook. Echter m'n dealer vervangt ze beiden voor 150euro, een enkele voor 130. Hij zegt dat andere dealers 250 vragen voor beide (het dubbele dus gewoon). Ik weet niet in hoeverre dat een verkooppraatje is, maar goed :)

• Widow
steveman schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:23:
[...]

Verrassing! Dat doe je elke keer al als je stuurt :) Maar als je er bewust van bent kun je veel scherper sturen!
Ik weet inderdaad dat je dmv countersteering stuurt op een motor, maar als je echt een duw geeft tegen het stuur gaat mij dat iets te snel :P komt misschien nog wel als ik wat meer motor rij. Zaterdag nog een lesje en dan de 30e voor mn AVB gaan :)

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
pff.. wat later op m'n werk dan normaal..
Ivm carpoolen en het financiele voordeel daarbij rijd ik normaal in een koekblik naar m'n werk (met nog iemand dus).
echter omdat m'n collega vandaag vrij heeft, kon ik met de motor :). werd dus niet zo'n feest als gehoopt.
Ik reed op een kruising af, begon de motor te pruttelen (benzine op dacht ik). dus ik zet 'm in de berm, draai reserve kraan los en wil weer starten. 3 / 4 keer geprobeerd. doet niet. Gelukkig zit 500 meter verder een tankstation. Druk 'm daar maar heen (Zwaar..), en tank 'm vol
Na 't tanken, wil ik weer starten.. en ja hoor :(.. accu leeg -O- .
Kon ik m'n zadel eraf halen, en daarna een of ander bakje (water opvang ofzo?) dat boven de accu was gemonteerd met 4 knetter vast gedraaide moeren en toen kon ik bij de accu. Gelukkig wilde de garageeigenaar me wel even helpen met een andere accu erbij en kon ik na 20 minuten m'n weg weer vervolgen.
(toen maar ff 10 minuten omgereden om m'n accu ff beetje op te laden voor starten straks)

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:28
kon je de motor niet aanduwen ? Of heb je een Goldwing :+

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Widow schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:25:
[...]

Ik weet inderdaad dat je dmv countersteering stuurt op een motor, maar als je echt een duw geeft tegen het stuur gaat mij dat iets te snel :P komt misschien nog wel als ik wat meer motor rij. Zaterdag nog een lesje en dan de 30e voor mn AVB gaan :)
Mijn instructeur zei dat je juist bij AVD enorm punten kan scoren door mooi tegen te sturen, motor flink plat duwen bij krappe bochten (zoals een 160 graden bocht naar links in een heel smal straatje) :)

• soepah
  • Nu online
Grolsch schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:48:
nee een Kawa ZZR 600. Heb 'm ook gedrukt:) maar moest wel eerst benzine in. heb nog nooit op de reserve tank gereden, en collega hier vermoed dat die miss wel verstopt kan zitten?
(Aandrukken zonder benzine zou dus niks uitmaken) en heb ook nog nooit aangedrukt trouwens B) ook nog nooit zonder benzine gezeten.

• _Apache_
  • Laatst online: 06:06

_Apache_

For life.

Grolsch schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 08:48:
* _Apache_ bekend dat het hem is gelukt, een FZS600 aanduwen, maar had er wel een steile helling voor nodig. O-) .

Voor zover je het dan nog 'duwen' kan noemen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• soepah
  • Nu online
Hoe druk je een motor aan dan? (Niet lollig gaan doen over hoe te lopen met motor) maar bedoel: In z'n 2, veel kracht en dan paar meter lopen, en dan? (Starten / koppeling los etc?)

• _Apache_

_Apache_

For life.

In zen 2 inderdaad, duwen, koppeling rustig oplaten komen, zodra je merkt dat de cilinder mee willen, startknop drukken, als het allemaal goed gegaan is zal de motor starten. Tegelijk de koppeling weer inknijpen (zo voorkom je dat hij weer afslaat, kan je weer opnieuw beginnen :+, of inderdaad erger, dat hij aanslaat en er met jou vandoor gaat)

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 21-10-2009 10:31 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 12:30

gwystyl

Beugeltje dan maar?

_Apache_ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:20:
In zen 2 inderdaad, duwen, koppeling rustig oplaten komen, zodra je merkt dat de cilinder mee willen, startknop drukken, als het allemaal goed gegaan is zal de motor starten. Daarna de koppeling weer inknijpen (zo voorkom je dat hij weer afslaat, kan je weer opnieuw beginnen :+ )
En als je de koppeling inknijpt voorkom je dat je motor een paar meter verder op de grond ligt als hij aanslaat 8)7. Vooral heel goed timen :)

• soepah
  • Nu online
Noh, danku voor de hulp iig:) mocht hij na 't werk niet willen starten dan ga ik die methode eens proberen..
Qua kou is 't allemaal 's ochtends nog prima te doen zo:) vanmorgen was het op de thermometer zo'n 6 graden, nog lekker rij weer (half uurtje rijden) (+ half uur klooien)

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hoe vaak rijd je? Kan de accu dood/leeg zijn?

Bij mij was de accu dood, zelfs op een warme motor wilde hij niet meer starten.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-01 20:46
Gister in het ziekenhuis geweest.

Neuroloog zei ook dat een zenuw 1 milimeter per dag groeit en het dus 2,5 jaar duurt voordat m'n voet 'berijkt' zo worden. Of m'n voet beter wordt is dan niet te garanderen. De kans is zelfs klein. Maarja, dus nog wel een beetje hoop :)

Morgen de malle molen door voor m'n heup. Misschien kan ik dan volgend jaar toch weer gaan motorrijden :)

• soepah
  • Nu online
_Apache_ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:44:
Hoe vaak rijd je? Kan de accu dood/leeg zijn?

Bij mij was de accu dood, zelfs op een warme motor wilde hij niet meer starten.
ivm carpoolen bijna nooit naar 't werk, in weekenden en avonden doe ik normaal 2 a 3 ritjes per week (als tijd het toelaat) laatste 2 weken echter geen tijd meer gehad:S.. Als hij blijft sputteren moet ik idd eens gaan denken aan verse accu. Maar dat doe ik dan wel na de "winterslaap".

@RedHat: Sterkte morgen! :| (en de rest van de revalidatie natuurlijk)

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DRAFTER86 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 17:15:
[...]

ze zijn van het merk/model 'quantum'

zelfde als:
http://cgi.ebay.co.uk/qua...Parts?hash=item2a01f34985

• unclero
  • Laatst online: 14-01 10:11

unclero

MB EQA ftw \o/

_Apache_ schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:20:
In zen 2 inderdaad, duwen, koppeling rustig oplaten komen, zodra je merkt dat de cilinder mee willen, startknop drukken, als het allemaal goed gegaan is zal de motor starten. Tegelijk de koppeling weer inknijpen (zo voorkom je dat hij weer afslaat, kan je weer opnieuw beginnen :+, of inderdaad erger, dat hij aanslaat en er met jou vandoor gaat)
Op een gegeven moment - mits je net zo'n luie lul bent als ik die het vertikt om een brakke accu te vervangen - krijg je daar zoveel handigheid in dat je gewoon kan gaan zitten en een paar keer stept om de boel aan te duwen :>.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• DRAFTER86
Hm ziet er wel goed uit, even onthouden. Wil eerst nog een paar munitiekistjes aan de brommer hobbyen, voor wat gereedschap/klein grut (en omdat ik het er gaaf uit vind zien :+) maar voor ik dat ga doen wil ik eerst een ander uitlaatje, en eigenlijk wil ik het direct combineren met het monteren van een Givi-topkofferplaat. Je hoort het al, dat kon wel eens de hele winter duren :)

• Tylen

Tylen

RedHat schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:47:
Gister in het ziekenhuis geweest.

Neuroloog zei ook dat een zenuw 1 milimeter per dag groeit en het dus 2,5 jaar duurt voordat m'n voet 'berijkt' zo worden. Of m'n voet beter wordt is dan niet te garanderen. De kans is zelfs klein. Maarja, dus nog wel een beetje hoop :)

Morgen de malle molen door voor m'n heup. Misschien kan ik dan volgend jaar toch weer gaan motorrijden :)
Moet jouw zenuw, 2,5x365=912,5 milimeter groeien?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:31:
[...]

Op een gegeven moment - mits je net zo'n luie lul bent als ik die het vertikt om een brakke accu te vervangen - krijg je daar zoveel handigheid in dat je gewoon kan gaan zitten en een paar keer stept om de boel aan te duwen :>.
Mijn accu is volgens mij ook niet meer top, starten doet hij prima, maar de heated grips en de GPS doet het niet (af en toe wel...) heated grips vielen eerst alleen uit bij stoplicht (stationair) maar doen het nu helemaal niet meer... dus ik heb het vermoeden dat ik niet genoeg voltage meer heb en de automatische beveiliging tegen accu leeg trekken aan slaat..
Tylen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

misschien is hij bij zijn heup beschadigd?

• Widow
DRAFTER86 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:48:
[...]

Hm ziet er wel goed uit, even onthouden. Wil eerst nog een paar munitiekistjes aan de brommer hobbyen, voor wat gereedschap/klein grut (en omdat ik het er gaaf uit vind zien :+) maar voor ik dat ga doen wil ik eerst een ander uitlaatje, en eigenlijk wil ik het direct combineren met het monteren van een Givi-topkofferplaat. Je hoort het al, dat kon wel eens de hele winter duren :)
Ik heb nog twee munitiekisten liggen voor 120mm tankshells, lijkt je dat wat? Voor een zacht prijsje mag je ze van me overnemen, ik doe er niets meer mee.

• DRAFTER86
Widow schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

Ik heb nog twee munitiekisten liggen voor 120mm tankshells, lijkt je dat wat? Voor een zacht prijsje mag je ze van me overnemen, ik doe er niets meer mee.
Hm 120mm is misschien wel wat lomp, toch wel gaaf :)
Heb je wat fotos?

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-01 21:00

martjah

Appel

heeft er iemand ervaring met verwarmde binnenhandschoenen ?

welk merk hebben jullie en hoe werkt deze ?

en natuurlijk ook belangrijk, wat kostte ze bij jou ?

• Jelte
  • Niet online
Gerbing heeft een hele range van verwarmde kleren. Maar dat begint voor een verwarmde binnenhandschoen bij zo'n €100,-. En dan zit je met een boel draadjes door je jas heen. Heb het in de winkel even geprobeerd, maat vond het teveel gedoe. Ben voor handvatverwarming gegaan.

• martjah

martjah

Appel

ik zat aan zo'n set te denken die je op de accu aansluit en de bekabeling gewoon bij je stuur laat uitkomen.
en dan van daaruit de kabeltjes inplugge op je handschoenen.
dit is toch ook mogelijk neem ik aan.

• Aikon
  • Niet online
Verwarmde handvatten lijkt mij ook wel wat, kan dat gewoon op elke motor en is dat duur?
martjah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:24:
ik zat aan zo'n set te denken die je op de accu aansluit en de bekabeling gewoon bij je stuur laat uitkomen.
en dan van daaruit de kabeltjes inplugge op je handschoenen.
dit is toch ook mogelijk neem ik aan.
Maar dan kan je niet even je hand ontspannen bij het stoplicht, of weet ik het, even aan je rug krabben ofzo. Het lijkt me eigenlijk sowieso niks, of je nou wel of niet de kabeltjes door je mouw doet.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
soepah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

nee een Kawa ZZR 600. Heb 'm ook gedrukt:) maar moest wel eerst benzine in. heb nog nooit op de reserve tank gereden, en collega hier vermoed dat die miss wel verstopt kan zitten?
(Aandrukken zonder benzine zou dus niks uitmaken) en heb ook nog nooit aangedrukt trouwens B) ook nog nooit zonder benzine gezeten.
uit welk jaartal? die van mij heeft geen reserve kraan...

• RedHat
  • Laatst online: 11-01 20:46
Tylen schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 11:53:
[...]

M'n bot tussen knie en heup is in m'n rug geschoten.
Dus die zenuw moet helemaal van de vertakkingen naar m'n voet groeien.

90 Centimeter is dan toch niet héél gek :?

• soepah
  • Nu online
Eskimootje schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:59:
[...]
uit welk jaartal? die van mij heeft geen reserve kraan...
van mij is een 95er. (14 jaar oud dus). Die van jou nog ouder dan?
Benzinemetertje stond ook al wel tijdje in 't rood verder hoor..

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Aikon schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:53:
Verwarmde handvatten lijkt mij ook wel wat, kan dat gewoon op elke motor en is dat duur?
mits je motor genoeg stroom kan leveren (wat in 99% van de gevallen zo is) kan dat idd op elke motor wel..

google maar eens op 'oxford heated grips' dan zie je wel de verschillende systemen (van merk oxford in dit geval)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

soepah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:15:
Hoe druk je een motor aan dan? (Niet lollig gaan doen over hoe te lopen met motor) maar bedoel: In z'n 2, veel kracht en dan paar meter lopen, en dan? (Starten / koppeling los etc?)
Op je motor springen en dan koppeling op laten komen.

Makerij Hofman

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
berg af laten rollen in zijn 1e versnelling. wachten tot je op 10 km/u zit en dan je koppeling op laten komen voordat je weer stilsta. en drafter86. het kan nooit lomp genoeg. ik heb 2 suply cases uit het leger. 60x40x25cm links en rechts op mijn gs 500 met een zelfbouw frame. aso groot maar 120 liter bagage ruimte is ook wel lekker.en voor een euro per liter ook niet bijzonder duur.Afbeeldingslocatie: http://i864.photobucket.com/albums/ab201/diekooi/P1010343.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door DECOY88 op 21-10-2009 20:11 ]

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
Wat het aanlopen betreft van de motor: motor in z'n 2, contact aan, koppeling in, stukje rennen, op de motor springen en koppeling op laten komen (mag je gerust in 1 keer laten gebeuren) eventueel met wat gas erbij geven op het gevoel óf met de choke er op natuurlijk. Zo kan je het ook doen met de auto trouwens, maar dat ter zijde ;) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• martjah

martjah

Appel

Aikon schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 13:53:

[...]

Maar dan kan je niet even je hand ontspannen bij het stoplicht, of weet ik het, even aan je rug krabben ofzo. Het lijkt me eigenlijk sowieso niks, of je nou wel of niet de kabeltjes door je mouw doet.
najah het gaat mij er meer om dat mijn vingertoppen een beetje warm zijn want daarvan heb ik altijd het idee dat ze langzaam beginnen af te sterven als ik rij.

ik rij geen stukken van 100+ km maar van thuis naar de vriendin of naar het station o.i.d.
Ik maak door het jaar heen veel kilometers (met wat mooier weer) dus ik ben het wel gewend om lange ritten hetzelfde te zitten dus het los laten hangen van mijn handen is niet zo'n probleem.
Ik wilde een stuk kabel gebruiken dat ze ...... noemen (beetje opgerold wat uit kan rekken zoals bij van die headsets)
zodat ik altijd nog wel wat speling heb om me te bewegen.

of ik zou de kabels gewoon vast kunnen maken in mijn jas en dan een plugje bij het zadel maken (is misschien nog een betere oplossing)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yonni schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:22:
Wat het aanlopen betreft van de motor: motor in z'n 2, contact aan, koppeling in, stukje rennen, op de motor springen en koppeling op laten komen (mag je gerust in 1 keer laten gebeuren) eventueel met wat gas erbij geven op het gevoel óf met de choke er op natuurlijk. Zo kan je het ook doen met de auto trouwens, maar dat ter zijde ;) .
Gaat je met een 3 cilinder machine NIET lukken .... óók niet in 3 trouwens :+

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:08:
[...]

Want?

Makerij Hofman

• _Apache_

_Apache_

For life.

Word weer een dure beurt.

- Kleine beurt,
- Kleppen stellen, ( 31k km gereden, nog nooit gesteld )
- Stuurtje vervangen is krom. Remmen waren goed, maar de FZS heeft op zijn zij gelegen, waardoor het stuurtje licht krom staat.
- Schade expertise van touché

Eens even zoeken hoe ik dat met kleppen stellen ga aanpakken, vriend van me - mede FZS600 rijder - doet het zelf en heeft de spullen ervoor. Eens kijken of hij in valuta bier wil handelen. :9

[ Voor 3% gewijzigd door _Apache_ op 22-10-2009 09:29 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

stuur kan je zelf vervangen. ga gewoon naar de hein/motozoom/etc en haal een stuur en schroef hem er op... Uitlaat gaat sowieso geld kosten, maar is niet ingewikkeld --> kan je ook zelf. Kleppen stellen moet je dan laten doen door die maat... voila: 200 euro aan manuren bespaard.

• _Apache_

_Apache_

For life.

Daarom, daar ik midden in een verbouwing zit van mijn appartement duurt de laatste maanden erg lang voor het weer einde van de maand is. :/

Misschien dat ik zelfs een iets hoger stuur neem, gezien mijn lengte ( 1.95m ), geeft me weer wat comfort op de langere ritten.

De expertise en uitlaat laat ik natuurlijk bij de dealer doet, expertise word sowieso vergoed, eventuele kosten naar alle waarschijnlijkheid ook.

• Tylen

Tylen

wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 01:08:
[...]

Onzin. Ik heb mijn sp1 en sp2 ook vaak genoeg aangeduwd. Gewoon in z'n 1. FF Rennen. dan erop springen. En zorgen dat je gelijk met je kont op het zadeltje terecht komt als je de koppeling los laat schieten. Werkt perfect.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

_Apache_ schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:54:
Daarom, daar ik midden in een verbouwing zit van mijn appartement duurt de laatste maanden erg lang voor het weer einde van de maand is. :/

Misschien dat ik zelfs een iets hoger stuur neem, gezien mijn lengte ( 1.95m ), geeft me weer wat comfort op de langere ritten.

De expertise en uitlaat laat ik natuurlijk bij de dealer doet, expertise word sowieso vergoed, eventuele kosten naar alle waarschijnlijkheid ook.
er zijn genoeg superbike stuurtjes voor een prikkie te krijgen (50 euro). in combinatie met de juiste risers zal je comfort wel verhogen denk ik.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-01 16:21

André

Analytics dude

soepah schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 09:02:
[...]

Ik heb mijn ZZR 600 ook eens na stilstand door een lege tank op de reserve gezet en moest behoorlijk lang starten voor hij weer aansloeg. Misschien een typische ZZR kwaal?

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

...kut... Een olie leiding langs het blok is lek geschuurd. Geeft best wel een rommeltje......

Ik was toch al onderweg naar de dealert voor koffie dus het ding kon er gelijk blijven staan :(

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:31:
...kut... Een olie leiding langs het blok is lek geschuurd. Geeft best wel een rommeltje......

Ik was toch al onderweg naar de dealert voor koffie dus het ding kon er gelijk blijven staan :(
Vuile Ktm!

Makerij Hofman

• AKA_ACE
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
Tylen schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:04:
[...]

Onzin. Ik heb mijn sp1 en sp2 ook vaak genoeg aangeduwd. Gewoon in z'n 1. FF Rennen. dan erop springen. En zorgen dat je gelijk met je kont op het zadeltje terecht komt als je de koppeling los laat schieten. Werkt perfect.
Probeer maar eens een 600 cc 1-cilinder aan te duwen... :(

;)

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• komkommer

komkommer

Koffie

AKA_ACE schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:53:
[...]

Probeer maar eens een 600 cc 1-cilinder aan te duwen... :(

;)
Ja, dat moet je dus op die manier doen. Dat lukt niet als je er naast blijft lopen.

Makerij Hofman

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-01 07:53

Youk

Volvo For Life

ROFLASTC schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:31:

Ofwel koop jij altijd een probleemhok, ofwel krijgt een motor het bij jou toch wel hard te verduren. Zou je niet beter een blik met chauffeur nemen >:) :+

Of heb ik nu een totaal verkeerd beeld van je O-)

Volvo Classic Club Belgium

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Youk schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 14:57:
[...]

Ofwel koop jij altijd een probleemhok, ofwel krijgt een motor het bij jou toch wel hard te verduren. Zou je niet beter een blik met chauffeur nemen >:) :+

Of heb ik nu een totaal verkeerd beeld van je O-)
Chauffeur heb ik al , nu nog een blik... Echter rijd ik liever op 2 wielen. Ik denk dat het een combi van dingen is want KTMrs hebben vaker domme probleempjes, Feature not a bug. Price of Awesomeness denk ik dan maar.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:37:
[...]

Chauffeur heb ik al , nu nog een blik... Echter rijd ik liever op 2 wielen. Ik denk dat het een combi van dingen is want KTMrs hebben vaker domme probleempjes, Feature not a bug. Price of Awesomeness denk ik dan maar.
Nou zijn die lc8's volgens mij best wel goed. Geen hoge onderhoudsintervallen en redelijk hoge kilometerstanden. Nog niet bmw'isch, maar dat hoeft ook weer niet.

Makerij Hofman

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:05

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
André schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 12:51:
[...]

Ik heb mijn ZZR 600 ook eens na stilstand door een lege tank op de reserve gezet en moest behoorlijk lang starten voor hij weer aansloeg. Misschien een typische ZZR kwaal?
Klopt, de mijne slaat ook altijd erg moeizaam aan als ik em perongeluk te ver leeg rij voor de kraan om te zetten.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:04:
[...]

We hebben van de zomer geprobeerd met twee man sterk om een (nieuwe) Triumph Street Triple op die manier weer tot leven te wekken.... maar was een No-Go, helaas. (niet in 1, 2, 3, óf 4). Was ook de eerste keer dat we zoiets mee maakten, wij dachten van te voren óók van dat doe we wel even met z'n tweeën :N
Hebben 'm toen maar even overgestart met behulp van een vriendelijk automobilist die een setje startkabels bij zich had :+

• komkommer

komkommer

Koffie

wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

We hebben van de zomer geprobeerd met twee man sterk om een (nieuwe) Triumph Street Triple op die manier weer tot leven te wekken.... maar was een No-Go, helaas. (niet in 1, 2, 3, óf 4). Was ook de eerste keer dat we zoiets mee maakten, wij dachten van te voren óók van dat doe we wel even met z'n tweeën :N
Hebben 'm toen maar even overgestart met behulp van een vriendelijk automobilist die een setje startkabels bij zich had :+
0_0 Cilinders kreeg je niet gedraaid? Dat is wel HEEL extreem.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Nou zijn die lc8's volgens mij best wel goed. Geen hoge onderhoudsintervallen en redelijk hoge kilometerstanden. Nog niet bmw'isch, maar dat hoeft ook weer niet.
idd het hoeft niet fantastisch maar er zitten wel dingen in waardoor je denkt dat de prijs per stuk gedrukt is door zo strak mogelijk om dat LC8 blok heen te bouwen, of het ligt aan het handgemaakte ervan maar goed, still lovin'it.

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ ROFLASTC: Naar aanleiding van dat wat ik een paar weken geleden al poste .....

Misschien toch tijd voor een Yammie :+ >>Klikkerdeklik <<

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 23-10-2009 18:46 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 18:45:
@ ROFLASTC: Naar aanleiding van dat wat ik een paar weken geleden al poste .....

Misschien toch tijd voor een Yammie :+ >>Klikkerdeklik <<
pff ABS... Aint Braking in Sand....

And it goes BRAAAAAPP!

• Exigence
  • Laatst online: 09:39

Exigence

dnkroz

De mijne staat er nu zo bij:
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/8280/motor231009.jpg

Volgende week even het blok er onder vandaan tillen en kijken wat er met de versnellingsbak aan de hand is. Hij schuift met draaiende motor nagenoeg niet in z'n neutraal en schakelt soms tussen de versnellingen in.

Denk zelf aan kromme vorken, maar we zullen zien.

Dan nog even nieuwe knippers voor, en nog wat dingetjes. Ondertussen even mijn uitlaat laten glasparelen en nieuwe pakkingen er tussen etc, want dat zag er niet meer uit. Uitlaat heb ik afgelopen week laten lassen, want daar zat een scheur in. Ook moet er nog een nieuw koelvloeistofreservoir geregeld worden en de vering moet afgesteld.

Genoeg te doen dus :P

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Zo! Ik ben weer terug uit Marokko...meteen snipverkouden van het kötweer hier. Nou ja...overleven we wel weer.

Een korte impressie:
Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/P1000207.jpg
Een RT in zijn natuurlijke habitat. Ik heb 'm omgedoopt in een RT-Adventure... ;)

En een filmpje. Ik rij voor de man met de gele pinpongbal op zijn hoofd. Een beetje tegen het einde wordt de weg wat 'spannender' maar dan moet de cameraman 2 handen aan het stuur zetten. En zijn nog 10tallen filmpjes, maar die moeten we nog uitzoeken enzo.

En dit alles in het kader van Short Way Down 2009 (zie link hieronder).

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:50

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

VET!

Alles goed gegaan dus?

Wise enough to play the fool

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Er is niet eens een lampje kapot gegaan. Alleen een keer door een put die ik niet meer kon ontwijken de voordemper tot het rubbertje getest en prompt viel de rechterspiegel eraf. Maar die kon er zo weer op geklikt worden. De spiegels van de RT zijn gemaakt om los te laten bij een val, dus het is een 'feature'. Gelukkig had ik ze vastgezet met een tie-wrap zodat de spiegel zelf niet meteen stuk valt. Geen probleem dus.

Wat dat betreft boven verwachting. Ik had wel verwacht een keer op de plaat te gaan, maar helaas...niets gebeurt. En we hebben het écht geprobeerd. De RT kan prima meekomen op het bijzonder slechte wegdek. De wegen die we na Ouarzazate hebben gereden staan op de ANWB kaart aangemerkt als 'gevaarlijk', en zijn idd 'avontuurlijk'. Ze beginnen als asfalt, maar die was zo af en toe op ofzo en heb je een stuk piste, of een paar flinke gaten. En veel stenen. In het Rif gebergte kon je dus niet zomaar bochtjes pakken zoals in de Dolomieten. Je weet nl nooit wat er ná die bocht is...een weg of een stuk gravel...en dat redt je niet met je knietje aan de grond. Dus hele stukken staand op de pedalen gedaan. Gaat op zich prima op de RT, ook al moet je een beetje buigen omdat het stuur lager zit als op een GS. Maar verder doet ie het prima. Ik heb met volle bepakking gereden, en er totaal geen hinder van ondervonden. De RT is zo stabiel als een strijkijzer en ook lekkere snelle bochten gaat prima. Uiteraard binnen de beperkingen van de belading enzo. Maar niet dat je beperkt of gehinderd wordt. Een GS is in dit terrein handiger (maar niet noodzakelijk) vanwege de grotere grondspeling en langere veerweg. Ook zit het stuur hoger, wat handiger is bij het staande rijden. Maar ik heb weer meer voordeel van de volle kuip op lange ritten; betere windbescherming, stof en troep gaat over me heen enzo. Hoewel ik als het erg warm was de ruit helemaal omlaag zette om wat afkoeling te hebben.

Een zomerpak is aan te bevelen. Ik reed met een dik leren BMW pak (Atlantis) en dat was op zich te doen omdat ik de mouwen openritste en af en toe de hand in de wind stak zodat er lucht langs het lichaam stroomde. En een Camelbak is ook wel aan te raden. Ik heb een US Army uitvoering van 3L en daar deed ik dan 2 Isostar tabletten in voor smaak en energie. Regelmatig stoppen, veel drinken, goed eten en goed uittusten is het devies. Geweldig genoten!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• The Druid
  • Laatst online: 12-01 09:46
_/-\o_ Zon zon zon zon _/-\o_

* The Druid rent naar de schuur om de motor te pakken.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

ik heb vandaag 5 9tjes zien veranderen in 5 0tjes. 60.000 km op de teller.. ga vandaag niet meer rijden, met die kut bladeren op de weg -O- -O-

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-12-2025
wimmel_1 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:13:
[...]

Misschien dat die wat meer stroom voor de electronica nodig had en de accu gaar was. Het is mij bij mijn 2 en 4 cilinders altijd gewoon makkelijk gegaan. Ook met 4 cilinder auto's zelfs gedaan. Geen centje pijn. (en meer man ;))

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
@ erikje na het op me plaat gaan op vakantie zag ik een nog mooiere. 66 600.0 en toen zij een maal weer opgelapt was nog even op de 66 666.6 stil gezet. en nu op naar de 70 000

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
mphilipp schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 10:36:
Zo! Ik ben weer terug uit Marokko...meteen snipverkouden van het kötweer hier. Nou ja...overleven we wel weer.

Een korte impressie:
[afbeelding]
Een RT in zijn natuurlijke habitat. Ik heb 'm omgedoopt in een RT-Adventure... ;)

En een filmpje. Ik rij voor de man met de gele pinpongbal op zijn hoofd. Een beetje tegen het einde wordt de weg wat 'spannender' maar dan moet de cameraman 2 handen aan het stuur zetten. En zijn nog 10tallen filmpjes, maar die moeten we nog uitzoeken enzo.
[video]

En dit alles in het kader van Short Way Down 2009 (zie link hieronder).
Ziet er erg goed uit, maar ik had ook gelezen dat je even onderuit was gegaan door een tekort aan vocht?

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

DECOY88 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 14:02:
@ erikje na het op me plaat gaan op vakantie zag ik een nog mooiere. 66 600.0 en toen zij een maal weer opgelapt was nog even op de 66 666.6 stil gezet. en nu op naar de 70 000
66.6999 komt er dus ook nog aan;-)

vandaag ook nog een leuke. ik rij altijd naar de ijsbaan met een rugtas, die met klittenband dichtgaat aan de bovenkant. rij ik rond de 180, plat op de tank, gaat hij opeens open!! leuk parachute effect krijg je dan |:( kreeg het gevoel dat ik van me motor werd getrokken :o
Pagina: 1 ... 138 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.