Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.036 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:35:
[...]

Er is niet eens een lampje kapot gegaan. Alleen een keer door een put die ik niet meer kon ontwijken de voordemper tot het rubbertje getest en prompt viel de rechterspiegel eraf. Maar die kon er zo weer op geklikt worden. De spiegels van de RT zijn gemaakt om los te laten bij een val, dus het is een 'feature'. Gelukkig had ik ze vastgezet met een tie-wrap zodat de spiegel zelf niet meteen stuk valt. Geen probleem dus.

Wat dat betreft boven verwachting. Ik had wel verwacht een keer op de plaat te gaan, maar helaas...niets gebeurt. En we hebben het écht geprobeerd. De RT kan prima meekomen op het bijzonder slechte wegdek. De wegen die we na Ouarzazate hebben gereden staan op de ANWB kaart aangemerkt als 'gevaarlijk', en zijn idd 'avontuurlijk'. Ze beginnen als asfalt, maar die was zo af en toe op ofzo en heb je een stuk piste, of een paar flinke gaten. En veel stenen. In het Rif gebergte kon je dus niet zomaar bochtjes pakken zoals in de Dolomieten. Je weet nl nooit wat er ná die bocht is...een weg of een stuk gravel...en dat redt je niet met je knietje aan de grond. Dus hele stukken staand op de pedalen gedaan. Gaat op zich prima op de RT, ook al moet je een beetje buigen omdat het stuur lager zit als op een GS. Maar verder doet ie het prima. Ik heb met volle bepakking gereden, en er totaal geen hinder van ondervonden. De RT is zo stabiel als een strijkijzer en ook lekkere snelle bochten gaat prima. Uiteraard binnen de beperkingen van de belading enzo. Maar niet dat je beperkt of gehinderd wordt. Een GS is in dit terrein handiger (maar niet noodzakelijk) vanwege de grotere grondspeling en langere veerweg. Ook zit het stuur hoger, wat handiger is bij het staande rijden. Maar ik heb weer meer voordeel van de volle kuip op lange ritten; betere windbescherming, stof en troep gaat over me heen enzo. Hoewel ik als het erg warm was de ruit helemaal omlaag zette om wat afkoeling te hebben.

Een zomerpak is aan te bevelen. Ik reed met een dik leren BMW pak (Atlantis) en dat was op zich te doen omdat ik de mouwen openritste en af en toe de hand in de wind stak zodat er lucht langs het lichaam stroomde. En een Camelbak is ook wel aan te raden. Ik heb een US Army uitvoering van 3L en daar deed ik dan 2 Isostar tabletten in voor smaak en energie. Regelmatig stoppen, veel drinken, goed eten en goed uittusten is het devies. Geweldig genoten!
Mooi man, zo'n trip staat bij mij ook op de verlanglijst!

Hoe ging de Versys van Jan?

p.s. je website doet het niet :(

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:58:
[...]
Mooi man, zo'n trip staat bij mij ook op de verlanglijst!
Hoe ging de Versys van Jan?
Tom had een Versys. Die bleef het ook gewoon doen. Ook de Triumph Tiger van Maurice. Die had alleen een gebogen schakelpook omdat ie op de snelweg een jas probeerde op te pikken met zijn voet (waaide van een andere motor af). Moet je ook niet doen... ;)
p.s. je website doet het niet :(
I know...support gaat maandag pas weer aan het werk. Bummer!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Van hieruit maar een iets minder spannend en indrukwekkend verhaal dan :)

Heb vanochtend m'n orginele duo-seat even netjes in de juiste kleur laten bekleden.Orgineel wordt dat ding door Yammie in de kleur zwart geleverd terwijl de rest van de kont wit is :X

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/hvz1ud.jpg

Zo staat de fiets tenminste óók netjes in kleur op het moment dat de duo-seat cover er níet op zit. Nou alleen nog iemand vinden die achterop wil én durft te gaan zitten :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10-2023

Frank Martin

Vervoert alles

Hmmm, die blonde bij MCR durfde in ieder geval achterop te zitten en d'r pak kleurde ook nog aardig bij jou fiets :P

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 23:03

JdM

Humbled

Voor de offroad liefhebbers:
Ben net terug van een offroadrit in Handel, morgen kunnen jullie mijn filmpjes verwachten die ik heb gemaakt met mijn helmcam *O* want nu stond mijn camera wél ongeveer goed afgesteld :Y
Alleen ik heb een upload-snelheid die om te huilen is dus het duurt nog zeker een uur of 7 7(8)7

Mijn GG450 is weer lekker uitgelaten, het was een geweldige route :)
Meer mensen hier die er geweest zijn?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Frank Martin schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:06:
Hmmm, die blonde bij MCR durfde in ieder geval achterop te zitten en d'r pak kleurde ook nog aardig bij jou fiets :P
Daar paste inderdaad maar één "smiley" bij: :9~

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

JdM schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:31:
Ben net terug van een offroadrit in Handel, morgen kunnen jullie mijn filmpjes verwachten die ik heb gemaakt met mijn helmcam *O* want nu stond mijn camera wél ongeveer goed afgesteld :Y
Alleen ik heb een upload-snelheid die om te huilen is dus het duurt nog zeker een uur of 7 7(8)7

Mijn GG450 is weer lekker uitgelaten, het was een geweldige route :)
Meer mensen hier die er geweest zijn?
Ik stond achter de geluidsmeter. Ik baalde dat ik mijn motor niet mee had. vanaf 11 uur had ik kunnen rijden :(

Makerij Hofman

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:52

Mud

Vandaag ook weer lekker getourd :) :)

Ongeveer zelfde groep al vorige (alleen wat uitgedund, waren nu met 6 man in totaal)..tempo was echt lekker en we hebben lekkere dijkjes gepakt :9~

Samenvatting :

[...]
O-)

hoezo 120+ waar je 60 mag...fietspaden oprijden...inrijdverbod negeren..verboden voor motors negeren..e.d :X

Maar het was wel super!

Lekker tempo, lekkere dijkjes en het was gezellig tijdens de pauze en @ theeleut ding :P

• JdM

JdM

Humbled

komkommer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 18:12:
[...]

Ik stond achter de geluidsmeter. Ik baalde dat ik mijn motor niet mee had. vanaf 11 uur had ik kunnen rijden :(
Jammer dat je niet gereden hebt en ik wil het er niet inwrijven, maar het was een erg mooie route :Y
Ohja de geluidsmeting aan de start: "Even kijken, wat staat er op je demper? Ow zie het al GasGas hè? Origineel hè?" *drukt sticker met 94DBa op koplamp*
De geluidskeuring was dus een wassen neus :P ik had er geen DB killer inzitten dus hij knalde aardig hard. Heb overigens 1 filmpje pas op youtube staan, jammer dat mijn camera hier weer wat omlaag is gezakt. Ik zet er één dezer dagen de goede filmpjes met betere beelden ook nog bij. Voor de mensen die het geluid van een ploegende motor wel kunnen waarderen hier dan toch het filmpje alvast:

[ Voor 7% gewijzigd door JdM op 26-10-2009 20:30 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-01 21:00

Bergie

Lekker belangrijk...

wimmel_1 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:58:

Heb vanochtend m'n orginele duo-seat even netjes in de juiste kleur laten bekleden.Orgineel wordt dat ding door Yammie in de kleur zwart geleverd terwijl de rest van de kont wit is :X

[afbeelding]

Zo staat de fiets tenminste óók netjes in kleur op het moment dat de duo-seat cover er níet op zit. Nou alleen nog iemand vinden die achterop wil én durft te gaan zitten :+
Mooie fiets! Wat voor type is dat precies?

Yamaha MT-09

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Bergie.

Een Yamaha R6. Model vanaf 2006 tot heden.

[ Voor 43% gewijzigd door PilatuS op 26-10-2009 20:43 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

PilatuS schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:40:
@Bergie.

Een Yamaha R6. Model vanaf 2006 tot heden.
Je had beter kunnen laten staan wat er stond :+

De '06/'07 verscheelt best veel van het '08/'09/'10 model .... Kuipwerk is sowieso niet over te zetten en motorisch is het al helemaal een andere fiets.

Fiets op de foto is overigens een '08 (enige jaar dat deze kleurstelling geleverd is i.v.m. het 10 jarig bestaan van de "R" serie).

• komkommer

komkommer

Koffie

JdM schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

Jammer dat je niet gereden hebt en ik wil het er niet inwrijven, maar het was een erg mooie route :Y
Ohja de geluidsmeting aan de start: "Even kijken, wat staat er op je demper? Ow zie het al GasGas hè? Origineel hè?" *drukt sticker met 94DBa op koplamp*
De geluidskeuring was dus een wassen neus :P ik had er geen DB killer inzitten dus hij knalde aardig hard. Heb overigens 1 filmpje pas op youtube staan, jammer dat mijn camera hier weer wat omlaag is gezakt. Ik zet er één dezer dagen de goede filmpjes met betere beelden ook nog bij. Voor de mensen die het geluid van een ploegende motor wel kunnen waarderen hier dan toch het filmpje alvast:

[video]
Aw wat ziet dat er lekker uit zeg. Ik zit er aan te denken om vaarssen op mijn Tenere te gaan doen :P

Makerij Hofman

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

wimmel_1 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:51:
[...]

Daar paste inderdaad maar één "smiley" bij: :9~
pics or it didnt happen ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:01
JdM schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:29:
[...]

[video]
Hm dat ziet er uit als iets dat ik (zolang het droog is) ook wel op de Super Tenere zou kunnen doen. Kun je er iets meer over vertellen? Kosten, de sfeer (hoe staat men tegenover noobs als ik :D), eisen aan motor en berijder etc?

Overigens vorige week even twee verstralers op de brommer gemonteerd, en erg voldaan met het resultaat. Heb het nu zo geschakeld dat ik gewoon normaal dim- en grootlicht in mn linkerkoplamp heb, en als ik grootlicht voor kan ik daarbij mijn Xenon en/of verstralers aanschakelen met een mooi schakelaartje + statusled in mijn dashboard :)
Dit heeft als voordeel dat ik als ik volle bak verlichting voer en ik schakel terug naar dimlicht omdat er een tegenligger is direct zowel mijn Xenon als verstralers uit gaan.
Zal binnenkort eens wat fotos/filmpjes posten/.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

wimmel_1 schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 16:58:

[afbeelding]

FAP FAP FAP FAP. Mooi ding hoor ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

JdM schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 17:31:
Ben net terug van een offroadrit in Handel
Ok, dat is dus het échte werk. Respect!

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• JdM

JdM

Humbled

DRAFTER86 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

Hm dat ziet er uit als iets dat ik (zolang het droog is) ook wel op de Super Tenere zou kunnen doen. Kun je er iets meer over vertellen? Kosten, de sfeer (hoe staat men tegenover noobs als ik :D), eisen aan motor en berijder etc?

[....]
De kosten zijn als volgt:
25 euro inschrijfgeld
10 euro dagverzekering (of je moet in bezit zijn van een MON crosslicentie dan hoef je dit niet te betalen)
De sfeer is goed, iedereen kan gewoon meedoen. Waar je op moet letten als complete beginner dat je zoveel mogelijk je eigen rijlijn aanhoudt. Zit je buiten in een bocht probeer dan daar te blijven, zit je binnen blijf dan binnen. Op die manier kunnen de snelleren je makkelijker voorbij en heb je geen last van elkaar.
Ik heb 1 keer gehad dat ik even links én rechts voorbij gevlamd werd door wat snellere rijders, maar ach... die zijn je zo voorbij.
Ik heb van alles zien rijden verder, XR600tjes uit het jaar 0 (en soms moest ik echt gasgeven om ze bij te houden _/-\o_ werd er door 1 zelfs helemaal uit gereden :'( haha)
Een noppenbandje erop is wel lekker voor de grip hoor, ik zou niet op een wegband aan komen zetten.
Er zijn geen eisen aan je motor anders dan dat er een kenteken op moet zitten en je een uitlaat hebt ipv een compleet open pijp. Je mag om de 10 meter op je muil gaan als je wil, niemand die er wat van zegt :P
Ik raad je aan om het echt eens te proberen, is misschien even spannend in het begin, maar dat is ook onderdeel van de fun. We kunnen best wat afspreken bij een volgende rit, dan sta je ook niet helemaal alleen ;)
mphilipp schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:45:
[...]

Ok, dat is dus het échte werk. Respect!
Thx :Y)
En hieronder nóg maar een filmpje, met iets betere camerahoek :Y

Check overigens op de zoekfunctie in youtube ROYHANDEL de komende dagen als je meer wil zien, ik zet er nog 3 filmpjes meer op ongeveer.

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

Overigens vorige week even twee verstralers op de brommer gemonteerd, en erg voldaan met het resultaat. Heb het nu zo geschakeld dat ik gewoon normaal dim- en grootlicht in mn linkerkoplamp heb, en als ik grootlicht voor kan ik daarbij mijn Xenon en/of verstralers aanschakelen met een mooi schakelaartje + statusled in mijn dashboard :)
Dit heeft als voordeel dat ik als ik volle bak verlichting voer en ik schakel terug naar dimlicht omdat er een tegenligger is direct zowel mijn Xenon als verstralers uit gaan.
Zal binnenkort eens wat fotos/filmpjes posten/.
Over twee weken heb je een rit in vaarssen. Schijnt ook wel te doen te zijn met zwaardere motors. Ik ben daarbij, samen met een MSGer op z'n domi. Ik kom trouwens op mijn Tenere, niet op mijn lichte enduro. Vaarssen is wel een KNMV rit, dus dan betaal je 20 euro voor een daglicentie.

Vorig jaar (niet in vaarssen):
Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/Offroad%20hengelo/IMG_7100-3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jouke.famhofman.com/upload/Offroad%20hengelo/img003-1.jpg

Dus ook gewoon komen op je super!

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

>_< Varsseveld dus.

http://www.vamac.nl/
Ja, ik ben trots op die foto's, dus jullie zullen ze echt nog wel een paar keer voorbij komen :- p

[ Voor 56% gewijzigd door komkommer op 28-10-2009 02:32 ]

Makerij Hofman

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Woensdag avonturendag, een schaamteloze crosspost, ja: http://www.motor-forum.nl...message/14082255#14082255

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

big oops.. gewoon op beter op je dagteller en kraantjes letten.
Op de versys heb ik een benzine metertje, erg handig. maar op de varadero ging het gewoon op de dagteller. zelfs maar 1x de reserve hoeven gebruiken, gaat prima..

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

benzinemeter is ook niet heilig imo, op m'n DL heb ik dat ook, en dat ding begint al te janken na 300 kilometer, terwijl hij pas echt leeg is bij 400+.
Helaas heeft een DL geen reserve, dat zou ik wel verwachten op een tourmotor to be honest, maarja.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• PeterSelie
Klopt, normaliter let ik daar ook op. Tot hij dus wordt gereset tijdens onderhoud? Weer een les geleerd.. Kwam er later achter dat ik ook gewoon Univé had kunnen bellen, ben verzekerd incl pech-hulp, schijnt hier ook onder te vallen :)

• PeterSelie
moto-moi: die reserve is dus je 100 KM. Bij mij is de reservetank dus ook gewoon mijn normale tank, echter moet ik mijn kraan omzetten om hier gebruik van te kunnen maken :)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:30

_Apache_

For life.

Samen met een maatje de kleppen stellen, ga er geen dealergeld voor betalen, die moeten dan meteen een grote beurt doen. Dit is vorige keer al gedaan. Ga niet 7k km na een grote beurt het nog een keer doen. :X Samen met schade-expertise zou het weer (..) richting/over de 500euro gaan.

Kleine beurt, schade-expertise.

Olie doe ik zelf, filter is al vervangen, kleppen doe ik zelf.

Scheelt weer wat geld. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Damn, ik kwam er gisteren achter dat mijn uitlaat lekt tussen de demper en het uitlaatspruitstuk. Daar zit een flens die de twee delen op elkaar klemt.

Nu maar hopen dat er alleen maar een nieuwe flens over moet :/

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Matis schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:50:
Damn, ik kwam er gisteren achter dat mijn uitlaat lekt tussen de demper en het uitlaatspruitstuk. Daar zit een flens die de twee delen op elkaar klemt.

Nu maar hopen dat er alleen maar een nieuwe flens over moet :/
wat voor motor heb je? als je een variant van de ER6 hebt is dat waarschijnlijk garantie... is een bekend probleem.. mijn Versys had het ook..

• Matis

Matis

Rubber Rocket

ToolkiT schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 12:05:
wat voor motor heb je? als je een variant van de ER6 hebt is dat waarschijnlijk garantie... is een bekend probleem.. mijn Versys had het ook..
Haha, nee het is een Bandit van een jaartje of 14 :P Mag ook wel na 80.000 km O-)

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

moto-moi schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:07:
benzinemeter is ook niet heilig imo, op m'n DL heb ik dat ook, en dat ding begint al te janken na 300 kilometer, terwijl hij pas echt leeg is bij 400+.
Helaas heeft een DL geen reserve, dat zou ik wel verwachten op een tourmotor to be honest, maarja.
Ik kan de mijne ook niet op reserve zetten. ALs eht lampje gaat knipperen telt het tripmetertje op naar ongeveer 50km en dan is het echt op.

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

ROFLASTC schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:59:
[...]

Ik kan de mijne ook niet op reserve zetten. ALs eht lampje gaat knipperen telt het tripmetertje op naar ongeveer 50km en dan is het echt op.
43.7 km hier. En ja dat is ervaring :+ (dat was trouwens met flink doorknallen, dacht dat ik het wel zou halen naar huis :/ )

No signature required.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

M3rcury schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:01:
[...]

43.7 km hier. En ja dat is ervaring :+ (dat was trouwens met flink doorknallen, dacht dat ik het wel zou halen naar huis :/ )
heb je thuis een tankstation dan? ;)

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
haha....reserve benzine lampjes...STEVEMAN, doe jij hem even??

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Ik heb ook geen reserve op mn VFR, zit wel een sensor in mn tank die aangeeft hoe vol ie nog ongeveer zit.

Ik was trouwens net ff bij motozoom, en daar zag ik een mooie leren race overall hangen. Heb em even aangedaan, maar hoort het dat die dingen erg lastig zijn om aan te doen? Volgens de verkoper zette dat nog n beetje uit zodat het aantrekken wat makkelijker ging. Want verder zat ie erg goed, ff kijken of ik wat centjes overhoud eind volgende maand.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Pff, wat zijn er boel mooie motoren te koop zeg :P Heb al een paar avonden op marktplaats en motor-forum rond zitten klikken.

Yamaha MT-09

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

0uTsIdEr84 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:50:
haha....reserve benzine lampjes...STEVEMAN, doe jij hem even??
Wait... what?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Bergie schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:11:
Pff, wat zijn er boel mooie motoren te koop zeg :P Heb al een paar avonden op marktplaats en motor-forum rond zitten klikken.
kijk uit hoor. Fotoos van details doen vermoeden dat het apparaat spik en span is maar vraag je dan af " wat zie ik niet? "

And it goes BRAAAAAPP!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:36

ReLight

echo("What Now ? !")

Ahhh... het was toch nog een heel lekkere dag om de fiets toch nog uit te laten vandaag.

De dagen worden wat spaarzamer voor 'mooi weer rijders' als ik, maar anders wordt het alleen maar veel te druk moet je maar denken.
Lekker sportief gereden ook ;) kan niet wachten tot het voorjaar om een heel seisoen te kunnen rijden.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• DNA_Saint
  • Laatst online: 14-01 12:29

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik wil binnenkort op motorrijles, puur omdat ik het gewoon een gaaf ding vind en ik nu toch aardig wat vrije tijd heb.

Ik heb nog nooit op een motor gezeten of met een scooter gereden. Maar dit moet ik gewoon leren.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met een goede rijschool in Rotterdam of omstreken?

Huub Huub Barbatruc!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

ToolkiT schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:16:
[...]

heb je thuis een tankstation dan? ;)
Bijdehand :+ op 200m van de deur trouwens, dus aan het einde van de straat :)

No signature required.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

DNA_Saint schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:33:
Ik wil binnenkort op motorrijles, puur omdat ik het gewoon een gaaf ding vind en ik nu toch aardig wat vrije tijd heb.

Ik heb nog nooit op een motor gezeten of met een scooter gereden. Maar dit moet ik gewoon leren.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met een goede rijschool in Rotterdam of omstreken?
Het beste kan je hiervoor op de CBR site kijken, en dan sorteren op slagingspercentage. Dit moet een goed beeld geven van de goede rijscholen bij je in de buurt.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Maar slagingspercentage zegt niet alles, want wat ik begreep (weet het niet zeker) zit er geen minumum aan die men moet aangeven ofzo, en dat de cijfers van de rijschool komen, op aanvraag van het CBR, dus het CBR moet hun data up to date houden en regelmatig op juistheid checken, en volgens mij is wel bekend dat het bij het CBR niet zo netjes verloopt allemaal.

op het Gelredome hebben ze de ene dag 2 examens over de hele dag, en de andere dag moeten ze met autolampen bijschijnen omdat er wat uitloop is richting de avond. Dat plannen gaat daar ook niet erg soepel

• DRAFTER86
DNA_Saint schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:33:

Tip: neem een échte motorrijder als instructeur. Als een rijschool alleen motorrijles geeft zit je sowieso goed, dat zijn echt 99% van de tijd mensen met een motor-hart. Vaak hebben grotere rijscholen ook een of meer aparte fulltime motorinstructeurs.
Voorkom in ieder geval dat je een instructeur krijgt die met de auto achter je aan rijd (zoals ik had).

• Francis
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

DRAFTER86 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 12:13:
[...]

Tip: neem een échte motorrijder als instructeur. Als een rijschool alleen motorrijles geeft zit je sowieso goed, dat zijn echt 99% van de tijd mensen met een motor-hart. Vaak hebben grotere rijscholen ook een of meer aparte fulltime motorinstructeurs.
Voorkom in ieder geval dat je een instructeur krijgt die met de auto achter je aan rijd (zoals ik had).
Eens, instructeur heeft een paar keer toch opmerkingen gemaakt over dingen wat hij zelf ook geconstateerd had aangezien hij altijd mee reed op de motor. Voordeel is ook dat hij dan voor je kan rijden waardoor je (zeker in het begin) een veel betere beeld krijgt van dingen zoals je kijktechniek en je plaats op de weg.
En verder: Geniet ervan! het is namelijk erg leuk om te doen, zelfs het lessen heb ik plezier in gehad :)

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vreselijk als de instructeur de auto pakt, dat moet je idd niet hebben. Mijne deed het gelukkig maar 1 keer, ivm een overlijden voelde hij zich niet zo goed. Ik heb in Spijkenisse gelest, bij Marcel v/d Bergh, dat beviel uitstekend, dus dat is mijn tip ;)

Verwijderd

De mijne is soms bang voor regen, en als ze een motor op de voet heeft gehad pakte ze ook de auto. Maar dat zie ik door de vingers. en dat was bij AVB, op de weg is t 1x voorgekomen en dat was dan voor een gekwetste voet.

• DRAFTER86
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met ledachterlichten?
Dan bedoel ik dus dit soort spul: klik.
Nu zijn deze nog vrij duur, via ebay zijn ze nog wat goedkoper.
Momenteel eet mijn Super Tenere achterlichten, geen idee of ze kapot trillen of dat er piekspanningen voor zorgen dat ze stuk gaan ofzo?

• j0rDy
wanneer gaat het "reserve" lampje van de benzine aan bij de MT03? ik noem dat niet echt..reserve...

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:19:
[...]

wanneer gaat het "reserve" lampje van de benzine aan bij de MT03? ik noem dat niet echt..reserve...
Als dat lampje te laat aan gaat naar je zin dan moet je dat even (laten) aanpassen. Lampje gaat aan op het moment dat de hoogst gelegen brandstofaanvoer (van de twee) van je pomp onder de tank zonder brandstof komt te staan. Die hoogtes zijn instelbaar op het moment dat de pomp uit je tank ligt ;)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 00:39

steveman

Comfortabel ten onder

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:19:
[...]

Oh zo... ja dan heb je nog 5 van de 15 liter... en da's een verdomd lang stukkie rijden nog :o

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Quadro!
  • Laatst online: 10-01 15:28
Woei, vandaag AVB gehaald :) Ging best lekker, had iig 7 van de 7 oefeningen in 1x goed. Gister theorie gehaald (48/50), dus hopelijk mag ik ook m'n AVD gaan doen op niet al te lange termijn

[ Voor 18% gewijzigd door Quadro! op 29-10-2009 22:46 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Feli!
Voor mij zit het motorseizoen er wel zo'n beetje op. Laatst de motor naar het werk gepakt omdat mijn vrouw de auto nodig had, maar de drive om altijd overal met de motor heen te gaan is wel weg sinds we die auto hebben (kerst vorig jaar). Dit jaar maar 3500 km gereden tov 16000 vorig jaar O-). Het meeste daarvan was wel plezierritjes ipv woon-werk (85km snelweg heen, en net zo'n stuk terug). Dus minder km, meer lol.
Ik merk wel dat ik al een tijdje mijn rijbewijs heb. Al die AVA/B/C/D dingen zeggen me niets :)

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
gwystyl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:54:
Ik merk wel dat ik al een tijdje mijn rijbewijs heb. Al die AVA/B/C/D dingen zeggen me niets :)
AVB en AVD, de A en C variant bestaan niet: Algemene VoertuigBeheersing en Algemene VerkeersDeelneming. Oftewel bijzondere verrichtingen en "normaal" rijden :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

gwystyl schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:54:
Ik snap er ook geen reet meer van. Een van onze SWD teamleden is rij-instructeur (onze mobiele cameraman Maurice) en die zei ook al dat het tegenwoordig voor bepaalde mensen erg moeilijk is om het rijbewijs te bemachtigen.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:09:
[...]

Ik snap er ook geen reet meer van. Een van onze SWD teamleden is rij-instructeur (onze mobiele cameraman Maurice) en die zei ook al dat het tegenwoordig voor bepaalde mensen erg moeilijk is om het rijbewijs te bemachtigen.
Ja.

Voor mensen die niet kunnen rijden.

Makerij Hofman

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Gister de eerste motorles gehad. Na even zelf beetje rustig rondgetuft te hebben moest ik even achterop bij de instructeur en ging hij wat demonstreren. Poehh, schrok ik even van de snelheid. Had ook niet zo stevig vast, maar dat ging vanzelf wel :P

Erg leuk in elk geval. Tot gister vond ik motorrijden stiekem toch wel eng. Nu gelukkig niet meer. Besef nog wel dat je erg kwetsbaar bent, en heel erg afhankelijk van andermans rijgedrag, maar puur het rijden op de motor zelf vind ik leuk, en dat hoopte ik ook!

AVB zal waarschijnlijk begin december worden ingepland, moet wel goed komen. AVD vind ik dan wel weer lastig zo in de wintermaanden. Ga misschien in de decembermaand korte pauze houden om dan in januari weer verder te lessen. Hoop dan in maart/april lekker voor het seizoen gelijk de motor op te kunnen. Beetje de financiële planning ook op orde maken en dan komt het helemaal goed!

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:12:
[...]
Ja.

Voor mensen die niet kunnen rijden.
Nou, het zijn meer de kunstjes die ze moeten doen tegenwoordig. Ook wel een onderdeel van de voertuigbeheersing natuurlijk, dat snap ik ook wel, maar toch....gewoon rijden lukt ze wel. Alleen al die extra handelingen is een probleem voor ze.

Helemaal vroegâh was het nóg makkelijker: gewoon een proefrijbewijs en karren maar...

• j0rDy
steveman schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:14:
[...]

Oh zo... ja dan heb je nog 5 van de 15 liter... en da's een verdomd lang stukkie rijden nog :o
en als je dan enigsinds rustig aan doet red je daar de 100km mee...hehe..

Verwijderd

Shailesh schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 02:06:

AVB zal waarschijnlijk begin december worden ingepland, moet wel goed komen. AVD vind ik dan wel weer lastig zo in de wintermaanden. Ga misschien in de decembermaand korte pauze houden om dan in januari weer verder te lessen. Hoop dan in maart/april lekker voor het seizoen gelijk de motor op te kunnen. Beetje de financiële planning ook op orde maken en dan komt het helemaal goed!
Mijn instructeur (en ikzelf na goed nadenken ook wel) vind het slimmer in de winter door te lessen.
1. Als het glad is rijden ze niet
2. Als je in de winter kan rijden, kan je ook in de zomer rijden, veel erger word het niet.

Nu blijk ik geen snelle leerling te zijn of iets, maargoed :) vond dat wel een goed punt, iedereen kan rijden in mooi weer, het meeste leer je toch als er wat te leren valt.

• DRAFTER86
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:14:
[...]

Mijn instructeur (en ikzelf na goed nadenken ook wel) vind het slimmer in de winter door te lessen.
1. Als het glad is rijden ze niet
2. Als je in de winter kan rijden, kan je ook in de zomer rijden, veel erger word het niet.
Eens, en hoewel het misschien wat cru klinkt, je kunt beter je eerste schuiver vanwege natte bladeren pakken op een lesmotor dan op je eerste, zuurverdiende droom brommer :)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gewoon doorlessen natuurlijk, leer je het meest van en als het onveilig is zal de les worden geannuleerd. :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Vandaag ook mn AVB gehaald, maar echt van harte ging het niet. De noodstop ging niet hard genoeg volgens de AVB-man, dus nog een 2e keer geprobeerd en ech blij keek hij niet toen ik die had gedaan. Vervolgens de langzame slalom, maar de pionnetjes van het AVB zijn net hoog genoeg om in de valbeugels van mn motor te blijven haken, dus daar had ik de eerste keer een pionnetje om gegooit. Intussen waren mn handen aardig koud geworden en ging de tweede keer dus ook voor geen meter omdat ik de koppeling niet echt lekker kreeg.

Verder de uitwijk oefening, achtje, snelle slalom, motor handmatig inparkeren en nog iets gedaan. Heb het welliswaar gehaald maar echt goed voelt het niet.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Ik heb er bewust voor gekozen om in de wintermaanden te gaan rijden.
Met m'n autorijbewijs heb ik drie weken hartje zomer gelest. Alleen maar zon en droogte. Nooit iets geleerd over controle houden tijdens gladheid, geen regen meegemaakt, geen mist gezien.
Dat wil ik bij de motor toch anders doen. Vandaar.

Op 1 december moet ik eerst een uur snelweg rijden voordat ik bij het CBR terrein aankom voor AVB oefendag. Ben benieuwd.

10-11 Theorie
10-12 AVB
6-1 AVD

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• DRAFTER86
Widow schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:01:
Vandaag ook mn AVB gehaald, maar echt van harte ging het niet. De noodstop ging niet hard genoeg volgens de AVB-man, dus nog een 2e keer geprobeerd en ech blij keek hij niet toen ik die had gedaan. Vervolgens de langzame slalom, maar de pionnetjes van het AVB zijn net hoog genoeg om in de valbeugels van mn motor te blijven haken, dus daar had ik de eerste keer een pionnetje om gegooit. Intussen waren mn handen aardig koud geworden en ging de tweede keer dus ook voor geen meter omdat ik de koppeling niet echt lekker kreeg.

Verder de uitwijk oefening, achtje, snelle slalom, motor handmatig inparkeren en nog iets gedaan. Heb het welliswaar gehaald maar echt goed voelt het niet.
Ach, gewoon vergeten en door! En een tip: herhaal om de zoveel tijd voor jezelf de remproeven nog eens, gewoon op een verlaten stuk weg. Ik schrik elke keer weer als ik merk hoe hard ik na 3x proberen kan remmen :)
Nu gewoon lekker toeren!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
DRAFTER86 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:30:
[...]

Eens, en hoewel het misschien wat cru klinkt, je kunt beter je eerste schuiver vanwege natte bladeren pakken op een lesmotor dan op je eerste, zuurverdiende droom brommer :)
Toch mooi dan dat je op een forum meerdere (gelijkstemmende) meningen te horen krijgt . Want terzijnertijd zal de instructeur natuurlijk altijd aanbevelen om door te lessen. Tis nou eenmaal lagere bezetting in de winter, dus echt objectief wil ik zijn kijk weer niet noemen. Maar inderdaad, je leert er wel veel van. En voor vallen ben ik niet zo schuw. Liever inderdaad tijdens het lessen nu, dan straks in een bocht of met regen!

Mooi, heb vandaag een cameralens verkocht die ik amper gebruikte en heeft toch weer mooi 500 euro in het laatje gebracht. Kan ik mooi mee verder sparen voor de motor en kleding :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Shailesh schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 18:29:
[...]
Toch mooi dan dat je op een forum meerdere (gelijkstemmende) meningen te horen krijgt . Want terzijnertijd zal de instructeur natuurlijk altijd aanbevelen om door te lessen. Tis nou eenmaal lagere bezetting in de winter, dus echt objectief wil ik zijn kijk weer niet noemen.
Het is toch logisch dat je beter met slecht weer kan leren rijden? Je kunt dat ook zelf bedenken, heeft weinig met de subjectieve mening van de instructeur te maken denk ik. Ik leg liever mijn eerste meters in slecht weer af als er een ervaren instructeur bij is, dan wanneer ik helemaal alleen op mijn glimmende brommer zit. Pas dán is het veel enger. En die angst maakt het gevaarlijk, want rijden in de regen is in principe niet eng. Het is niet glad, je hebt alleen iets minder grip. Dus als je rustiger rijdt, is er niets aan de hand. Beetje oppassen met remmen, maar dat spreekt voor zich.

Eigenlijk zouden ze de rijopleiding moeten uitbreiden met een aantal verplichte uren op een afgesloten oefenbaan waar bijzondere situaties kunnen worden geoefend. Een beetje álà VRO waar je een keertje oefent met een noodstop met een hap zand op de weg enzo. De rij-instructeur uit ons team gaat op een gegeven moment met zijn leerlingen ook een keer door de berm, zodat ze dat ook een keer hebben meegemaakt.

Ik heb nu met een x aantal jaar en vele km's makkelijk praten, maar het is ook niet vanzelf gegaan. Genoeg momenten waarop ik mezelf bijna onderuit remde, iets verkeerd inschatte etc...overkomt iedereen een keer natuurlijk. Maar toch denk ik dat mijn lange rijervaring met de auto mij beter heeft voorbereid. Onderuit remmen is vaak een kwestie van paniek. Nu raak ik van mezelf al niet zo snel in paniek, en als je meer ervaring hebt met rijden (in het algemeen) gebeurt dat ook minder snel. Ook heb je meer inzicht en kun je situaties beter inschatten. Vandaar dat het niet verkeerd is om in de rijopleiding al bepaalde situaties te oefenen. De kans is dan groter dat je beter reageert als zoiets een keer in het eggie gebeurt. Een hapje grind in de bocht bv is helemaal niet erg. Kun je makkelijk doorheen. Maar je zult ze de kost moeten geven die zichzelf plat leggen als ze het zien...

• DRAFTER86
Bij deze de beloofde foto's van de verlamping op mijn Super Tenere:

Dimlicht:
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/temp/DSC_7168.JPG

Grootlicht (Weinig verschil te zien, is in werkelijkheid wel een behoorlijkverschil)
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/temp/DSC_7169.JPG

Xenon (lijkt hier blauwer dan het is, is gewoon 6000K):
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/temp/DSC_7170.JPG

Verstralers (erg moeilijk om een goede foto te maken, maar het idee is duidelijk :)):
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/temp/DSC_7175.JPG

Dashboard, met links de switches:
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/temp/DSC_7176.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.avscripting.nl/temp/DSC_7177.JPG

Bedrading is nog een beetje een zooitje zoals te zien op de laatste fotos, ben ook nog een beetje aan het experimenteren met verschillende gps-oplossingen dus heb een beetje veel zooi op mn stuur. Op de laatste foto is links ook nog de mount voor mijn actioncam te zien :)

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Oh, mooi die Xenon lampen :p

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 31-10-2009 12:04 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:01:
Xenon (lijkt hier blauwer dan het is, is gewoon 6000K)
6000K is al behoorlijk koud, 4300K is eigenlijk het beste (qua licht). Veel mensen willen graag blauw Xenon omdat dan iedereen ziet dat ze Xenon hebben, maar met beter licht heeft dat niets te maken. Met 4300K heb je goed licht en het zou er precies hetzelfde uit moeten zien voor het overige verkeer. Jij ziet alleen meer.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:24:
[...]

6000K is al behoorlijk koud, 4300K is eigenlijk het beste (qua licht). Veel mensen willen graag blauw Xenon omdat dan iedereen ziet dat ze Xenon hebben, maar met beter licht heeft dat niets te maken. Met 4300K heb je goed licht en het zou er precies hetzelfde uit moeten zien voor het overige verkeer. Jij ziet alleen meer.
Nouja, het is in principe gewoon wit licht, zeg maar zoals op de 4e foto. 4300K lijkt al erg op gewoon licht, en het idee is juist dat je met wat witter licht beter gezien word. Ook verkeersborden lichten erg helder op met xenon. Wel moet ik zeggen dat ik in het donker álleen xenon niet fijn vind, de combinatie is echter perfect :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

http://www.alpinestars.co...d/pd/np/170/p/650637.html

Als je de tekst leest zou je dan 1 of 2 bestellen als je voor beide benen een kniebeschermer zoekt?

Ik dacht nml 2 maar het blijkt om een set te gaan dus ik heb nu 4 kniebeschermers en 4 elleboog beschermers....

Ik ga eens lezen wat de "return item policy" is of anders op MP gooien....

And it goes BRAAAAAPP!

• DRAFTER86
ROFLASTC schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:52:

Als je de tekst leest zou je dan 1 of 2 bestellen als je voor beide benen een kniebeschermer zoekt?

Ik dacht nml 2 maar het blijkt om een set te gaan dus ik heb nu 4 kniebeschermers en 4 elleboog beschermers....

Hehe sorry, maar ik vind het best wel voor de hand liggen dat knie/elleboog beschermers per paar gaan :)
Ik zou inderdaad proberen e.e.a via Alpinestars te retourneren, tweedehands is dit spul slechts een fractie waard lijkt me. Wel erg gaaf spul trouwens, met welk doel koop je dit?
Ik weet dat je een KTM Adventure hebt maar ben je ook echt actief aan het offroaden?

Overigens vandaag even een ritje gemaakt naar de BWM dealer (Bert Duursma) in Apeldoorn, aldaar konden diverse BMW modellen proefgereden worden. Ben daar samen met een maatje weggereden met een F800GS en een R1200GS, halverwege even gewisseld. Ik moet zeggen, ik snap waarom half Nederland een GS koopt :)
Het gemak waarmee álles op dat ding gaat (behalve richting aangeven) is echt ongekend. Toen ik naderhand weer op mijn Super Tenere stapte dacht ik dat mijn koppelinshendel vast zat, zo zwaar voelde die in vergelijk met de (hydraulische) koppeling van de 1200GS.
Verder is de 1200 voor mij wel duidelijk te lomp, dat ding is gewoon niet gemaakt voor serieus off/all-road gebruik. De 800 daarentegen is exact de perfecte fiets die ik verwacht had, wendbaar, fel etc. Alleen... ik vond hem aan de kleine kant, ik ben natuurlijk mijn bulky Super Tenere gewend (en daarvoor een halfuur op de 1200GS) maar van mij had het net allemaal wat lomper en groter gemogen.
Ik moet wel zeggen dat ik echt verbaasd was over het verschil tussen die twee BMW's en mijn 20 jaar oude Super Tenere. Uiteraard kun je ondanks het leeftijdsverschil met beide fietsen hetzelfde, bij mijn Super vergt dat toch wel iets meer overtuigingskracht dan bij die BMW's...
Enige wat nu nog rest, een keer een proefrit op een KTM 990 Adventure, aangezien ik daar toch wel heel erg hoge verwachtingen van heb :)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

DRAFTER86 schreef op zondag 01 november 2009 @ 01:05:
[...]

Hehe sorry, maar ik vind het best wel voor de hand liggen dat knie/elleboog beschermers per paar gaan :)
Niet als er in het enkelvoud staat wat je besteld lijkt mij.Overigens geven andere merken/sites aan of het per paar gaat of per stuk.

http://www.maxmx.co.uk/listproduct.php?catID=244

http://www.motomailorder.co.uk/products/Protection/KNEE.html

Maar goed we merken wel wat alpinestars zegt. Ik denk btw wel dat als ik mijn verzendkosten voor leif neem dat ik ze 2e hands wel lekker kwijt kan. Koste 140 voor kniebeschermers en 25 voor elleboog beschermers, in dollars that is. Als ik dit op MP zet voor 120 euro dan ben ik ze zo kwijt.

Maar goed. Ik heb het gekocht omdat ik protectie op maat wil. Met mijn maatje, Gespierde spijker, pas ik niet zoveel dingen. Bovendien verschuiven de protectoren die aan de kleding zitten telkens van hun plaats. Hopelijk zit dit nu eens goed en op alle plekken.

[ Voor 14% gewijzigd door ROFLASTC op 01-11-2009 01:19 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:29:
[...]
Nouja, het is in principe gewoon wit licht, zeg maar zoals op de 4e foto. 4300K lijkt al erg op gewoon licht, en het idee is juist dat je met wat witter licht beter gezien word.
Maar dat is niet het doel van Xenon. Voor jou is het doel (mede) beter gezien te worden, maar hou kouder het licht, hoe minder de lichtopbrengst. Een goede Xenon lamp zou niet extra moeten opvallen in het verkeer. Helaas is dat doorgaans niet zo, en leidt het alleen maar af. En het gros van de aftermarket Xenon is nog eens verkeerd gemonteerd ook (ongeschikte armaturen, lampen omhoog e.d.) waardoor veel mensen Xenon alleen nog maar associeren met verblindende lampen...

Dit hoeft niet persé voor jou te gelden, maar gewoon een algemene observatie mbt de Xenon gekte die er heerst.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op zondag 01 november 2009 @ 02:39:
[...]

Maar dat is niet het doel van Xenon. Voor jou is het doel (mede) beter gezien te worden, maar hou kouder het licht, hoe minder de lichtopbrengst. Een goede Xenon lamp zou niet extra moeten opvallen in het verkeer. Helaas is dat doorgaans niet zo, en leidt het alleen maar af. En het gros van de aftermarket Xenon is nog eens verkeerd gemonteerd ook (ongeschikte armaturen, lampen omhoog e.d.) waardoor veel mensen Xenon alleen nog maar associeren met verblindende lampen...

Dit hoeft niet persé voor jou te gelden, maar gewoon een algemene observatie mbt de Xenon gekte die er heerst.
Helemaal mee eens, maar je zegt het zelf al: voor mij is het doel wél om extra op te vallen. Althans, dat en beter zicht in het donker. En daarvoor functioneert het momenteel perfect. Ik heb een paar dagen terug tijdens een ritje even een stuk of wat tegemoetkomende auto's aangehouden en ze gevraagd of ze verblind werden, dat bleek niet het geval. (Hoewel daarbij wel aangetekend dient te worden dat de meeste van die automobilisten zich helemaal de pleuris schrok :>)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 01 november 2009 @ 02:39:
[...]

Ik vind dat je sowieso geen xenon moet monteren in reflectieglas. Maar het mooie van 6000k of hoger is dat het dus blauw is, en je in het verkeer beter opvalt, omdat je een andere lichtkleur hebt dan de rest van de auto's. 4300k is namelijk factory xenon in bijvoorbeeld auto's. Ik ben een voorstander van 6000k.

No signature required.

• snars
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:07:
Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met ledachterlichten?
Dan bedoel ik dus dit soort spul: klik.
Nu zijn deze nog vrij duur, via ebay zijn ze nog wat goedkoper.
Momenteel eet mijn Super Tenere achterlichten, geen idee of ze kapot trillen of dat er piekspanningen voor zorgen dat ze stuk gaan ofzo?
Ja, ik heb twee van die cheape ebay-dingen in m'n achterlicht gemonteerd. Ze zijn niet zo fel als de originele lampjes, dus die gaan er weer uit.

* snars net terug van vier dagen touren naar/in de Harz in Duitsland

Het was koud....maar wel de moeite waard. Ik heb nog een uurtje rondgescheurd op de Suzuki DR750 van m'n maat. Kicken zeg, zo'n allroad.....hoewel zo'n DR offroad volgens mij best aardig kan meekomen.
Echt een aparte ervaring om met zo'n grote fiets over die kleine weggetjes te vegen. Alles zegt dat het niet kan: topzwaar (30-litertank, bagage), enorme stamper voorin (zal wel hard trillen...niet dus), 21" voorwiel....maar als het eenmaal rijdt ga je als een debiel van bocht naar bocht. Mooi man. Dit komt toch wel in de buurt van m'n ideale reisfiets. Je zit echt als een koning.

I reject your reality, and substitute my own.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M3rcury schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:13:
[...]
Ik vind dat je sowieso geen xenon moet monteren in reflectieglas.
Klopt, meestal resulteert het in één grote vlek aan licht voor het tegemoetkomende verkeer. Xenon is een andere lamp en heeft een heel ander verspreidingspatroon dan een halogeen lamp. Bij sommige auto's (ouwe bakken die een 'sjieke' uitstraling hebben gekregen door hele blauwe Xenon) zie je echt twee grote lichtvlekken, terwijl je geen verschil zou moeten zien. Dát heeft dus een avenrechts effect, want mensen kunnen de afstand dan minder goed inschatten. Ergo: je kunt veel beter een gewone goede halogeen lamp hebben, dan Xenon die niet geschikt is voor jouw armatuur. Ik heb er zo'n Philips lamp in zitten die sowieso al meer lichtopbrengst heeft en een oranje-achtige reflector heeft, zodat je ook meer opvalt. Prima lampje, zit er nu ruim een jaar in en heeft zelfs de martelgang in Marokko overleeft.
Als je iets als running lights monteert, ben je ook al veel beter zichtbaar. Het gaat niet om een hele bult licht uitstralen en hopen dat iedereen je dan maar beter ziet. Als je slim verlicht, ben je veel beter zichtbaar. Twee lampen naast elkaar en/of running lights zijn vele malen effectiever.
Maar het mooie van 6000k of hoger is dat het dus blauw is
Dat vind ik dus vreselijk.

• komkommer

komkommer

Koffie

snars schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:14:
[...]

Ja, ik heb twee van die cheape ebay-dingen in m'n achterlicht gemonteerd. Ze zijn niet zo fel als de originele lampjes, dus die gaan er weer uit.

* snars net terug van vier dagen touren naar/in de Harz in Duitsland

Het was koud....maar wel de moeite waard. Ik heb nog een uurtje rondgescheurd op de Suzuki DR750 van m'n maat. Kicken zeg, zo'n allroad.....hoewel zo'n DR offroad volgens mij best aardig kan meekomen.
Echt een aparte ervaring om met zo'n grote fiets over die kleine weggetjes te vegen. Alles zegt dat het niet kan: topzwaar (30-litertank, bagage), enorme stamper voorin (zal wel hard trillen...niet dus), 21" voorwiel....maar als het eenmaal rijdt ga je als een debiel van bocht naar bocht. Mooi man. Dit komt toch wel in de buurt van m'n ideale reisfiets. Je zit echt als een koning.
Rij regelmatig met een stel BIG's. Die lui kunnen behoorlijk doorgassen.

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik ben net terug van een nachtelijke offroad-rit. 20:00 vertrokken, 5:30 terug :')

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

ROFLASTC schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:52:

Lol, ik heb ze ook net gekocht. Blijven door je laars prima zitten > bij je bovenbeen niet te vast zetten. Dan willen ze wat naar voren schuiven > heb ook de bouw van een gespierde spijker :+
Maar kostte ze 140doller per set of niet ( knie + elleboog)? Dan valt het nog wel mee. Anders had je ze beter hier in nederland kunnen bestellen, was er90 euro voor kwijt bij een cross-shop in Hengelo, voor alleen de kniebeschermers.
Kwam ik toch toevallig langs ;)

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 01-11-2009 14:39 ]

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Woei, gisteren even een proefritje gemaakt op een GSX-R 750. Dat wil wel vooruit zeg :D Weer eens wat anders dan motoren van de rijschool.

Yamaha MT-09

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:34:
[...]

Lol, ik heb ze ook net gekocht. Blijven door je laars prima zitten > bij je bovenbeen niet te vast zetten. Dan willen ze wat naar voren schuiven > heb ook de bouw van een gespierde spijker :+
Maar kostte ze 140doller per set of niet ( knie + elleboog)? Dan valt het nog wel mee. Anders had je ze beter hier in nederland kunnen bestellen, was er90 euro voor kwijt bij een cross-shop in Hengelo, voor alleen de kniebeschermers.
Kwam ik toch toevallig langs ;)
90 euro voor dezelfde kniebeschermers en nieuw? Dat is ongv net zoveel als dat ik voor de kniebeschermers heb neergelegd. 112 voor knie+elleboog set nml

Maar goed ik heb dus in NL geen site gevonden waar je direct kunt bestellen en winkels waar ik makkelijk langs kon gaan moesten alles bestellen, werd het sowieso duur van dus dan maar direct bestellen.

Als jij een site weet waar ik bodyarmour kan bestellen zie ik het graag. Wil wel weten wat ik gemist heb nml.

[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 01-11-2009 16:33 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• teacher
  • Laatst online: 00:10

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

M3rcury schreef op zondag 01 november 2009 @ 10:13:
[...]

Ik vind dat je sowieso geen xenon moet monteren in reflectieglas. Maar het mooie van 6000k of hoger is dat het dus blauw is, en je in het verkeer beter opvalt, omdat je een andere lichtkleur hebt dan de rest van de auto's. 4300k is namelijk factory xenon in bijvoorbeeld auto's. Ik ben een voorstander van 6000k.
Ik vind het te blauw:
Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/2993/nietgoedqw0.jpg
grootlicht xenon op de K

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/2750/goedid4.jpg
dimlicht op de K, na een volle zaterdag buigen, bijstellen, vijlen, etc.

Volgende lamp word 4000-4300K.

Wise enough to play the fool

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19

charrel

Cortisol4life..

ROFLASTC schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:31:
[...]

90 euro voor dezelfde kniebeschermers en nieuw? Dat is ongv net zoveel als dat ik voor de kniebeschermers heb neergelegd. 112 voor knie+elleboog set nml

Maar goed ik heb dus in NL geen site gevonden waar je direct kunt bestellen en winkels waar ik makkelijk langs kon gaan moesten alles bestellen, werd het sowieso duur van dus dan maar direct bestellen.

Als jij een site weet waar ik bodyarmour kan bestellen zie ik het graag. Wil wel weten wat ik gemist heb nml.
Nieuwe ja ..... ;)
Heb ze gehaald bij Resa racing in Hengelo, moest toch in oldenzaal zijn voor onze auto die een vriend van me even gerepareerd heeft. Heb mijn body armour via ebay voor 70 euro inc. verzenden. Diezelfde staan ook op marktplaats voor 90 euro :+ Makkelijk verdienen voor hem, dat zijn dezelde als jopa/ acerbis levert alleen dan voor de helft van de prijs. Van sinisalo hangen ze bijna overal wel, eigenlijk niet gekeken of die van alpinestars ergens hangt. Bij resa staat ie wel op de site, dikke kans dat die hem ook wel hebben hangen dan.

Protection jacket 2

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 01-11-2009 18:31 ]

• snars
  • Niet online
komkommer schreef op zondag 01 november 2009 @ 11:59:
Rij regelmatig met een stel BIG's. Die lui kunnen behoorlijk doorgassen.
Kan ik me voorstellen, hij had in ieder geval geen moeite om m'n GPZ500s bij te houden in de bochten of rechtuit en dat was ook niet toen we wisselden van motor. Met die korte bak en koppel onderin trekt ie me vanuit stilstand d'r uit en pas boven de 150 loop ik weer uit. De remmen zijn niet briljant voor op de weg en de vering is ook een beetje maf voor snel sturen...maar het gaf me verder ongelooflijk veel vertrouwen. Ik ben er nu in ieder geval van overtuigd dat je op zo'n dikke stamper ook lange stukken kan rijden. Die DR BIGs hebben twee balansassen, het trilt nauwelijks meer dan m'n tweecylinder. We zitten te denken over een trip naar Noord-Afrika...en dit lijkt me echt een perfecte motor, juist omdat ie op de weg zo lekker rijdt.

Waar zou jij aan denken bij een lange trip met bepakking, gemengd asfalt en slechte wegen, geen hardcore offroad pistes maar ook geen snelweg? Oja en low-budget, ik heb geen geld voor een gefarkelde BMW....wel de skills om te sleutelen aan een oudere Japanner.

I reject your reality, and substitute my own.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

heh :P
snars schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:32:
[...]
Waar zou jij aan denken bij een lange trip met bepakking, gemengd asfalt en slechte wegen, geen hardcore offroad pistes maar ook geen snelweg? Oja en low-budget, ik heb geen geld voor een gefarkelde BMW....wel de skills om te sleutelen aan een oudere Japanner.
Wat voor'n budget? Een gare XL lukt vast ook nog wel maar een AT of generatie genoot ala Tenere of DR (vul in) van 1700 euro met minder dan 80k op de teller gaat het wel lukken (denk ik).

edit: gefarkeld?

[ Voor 81% gewijzigd door ROFLASTC op 01-11-2009 21:45 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Dat is selectief lezen. Ik vind zelf ook 4300k veel mooier, omdat het echt wit is. Maar als je even de zin doorleest zie je dat het is omdat je dan JUIST opvalt tussen het overige verkeer. (sjonnies uitgezonderd)

No signature required.

• komkommer

komkommer

Koffie

[...]

Kan ik me voorstellen, hij had in ieder geval geen moeite om m'n GPZ500s bij te houden in de bochten of rechtuit en dat was ook niet toen we wisselden van motor. Met die korte bak en koppel onderin trekt ie me vanuit stilstand d'r uit en pas boven de 150 loop ik weer uit. De remmen zijn niet briljant voor op de weg en de vering is ook een beetje maf voor snel sturen...maar het gaf me verder ongelooflijk veel vertrouwen. Ik ben er nu in ieder geval van overtuigd dat je op zo'n dikke stamper ook lange stukken kan rijden. Die DR BIGs hebben twee balansassen, het trilt nauwelijks meer dan m'n tweecylinder. We zitten te denken over een trip naar Noord-Afrika...en dit lijkt me echt een perfecte motor, juist omdat ie op de weg zo lekker rijdt.

Ik bedoel dat ze offroad behoorlijk doorgassen :). Ik heb zelf een XTZ660 aangeschapt voor juist dat soort ritten (en uiteindelijk heb ik er een rally mee gereden).

Makerij Hofman

• DRAFTER86
[...]
Tsjah het zijn altijd compromissen natuurlijk. Een huisgenoot van mij heeft een XT600E, en ik dus een Super Tenere, vandaag hebben we allebei progressieve voorvorkveren ingebouwd. En dan valt toch wel op dat die XT simpeler sleutelt dan mijn XTZ. Nu is die XT600 ook wel 10 jaar nieuwer en veel 'simpeler' van opzet. Zoek je een echte overland machine? XT600 of vergelijkbaar. Wil je zoals ik ook nog wel eens een stukje snelweg @ 160km/h (eh autobahn uiteraard) mee kunnen pakken; XT750/Africa Twin.
Oh en eh... die vering, wat een verschil! Echt een totaal ander gevoel, ik heb nog niet serieus gestuurd vandaag (nogal veel regen), maar vooral met remmen merk je het echt enorm!
Verder vandaag ook even de gps-mount verplaatst, hij zit nu net achter het ruitje boven mn tellers. Lekker hoog dus, ik kan nu zonder mijn hoofd te bewegen op de GPS kijken. Dit zijn wel de kleine aanpassingen die het rijden een stuk comfortabeler/veiliger maken.

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:32:
[...]

Tsjah het zijn altijd compromissen natuurlijk. Een huisgenoot van mij heeft een XT600E, en ik dus een Super Tenere, vandaag hebben we allebei progressieve voorvorkveren ingebouwd. En dan valt toch wel op dat die XT simpeler sleutelt dan mijn XTZ. Nu is die ook wel 10 jaar nieuwer natuurlijk en veel 'simpeler' van opzet. Zoek je een echte overland machine? XT600 of vergelijkbaar. Wil je zoals ik ook nog wel eens een stukje snelweg @ 160km/h (eh autobahn uiteraard) mee kunnen pakken; XT750/Africa Twin.
Oh en eh... die vering, wat een verschil! Echt een totaal ander gevoel, ik heb nog niet serieus gestuurd vandaag (nogal veel regen), maar vooral met remmen merk je het echt enorm!
Verder vandaag ook even de gps-mount verplaatst, hij zit nu net achter het ruitje boven mn tellers. Lekker hoog dus, ik kan nu zonder mijn hoofd te bewegen op de GPS kijken. Dit zijn wel de kleine aanpassingen die het rijden een stuk comfortabeler/veiliger maken.
Volgende week veren testen @ varsseveld?

Makerij Hofman

• DRAFTER86
komkommer schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:35:
[...]

Volgende week veren testen @ varsseveld?
Hm lijkt me wel serieus leuk om een keer te doen, dan wil ik echter wel fatsoenlijke banden om de Super. De voorband is nu op, en achter ligt er gewoon een simpel allroad bandje om.
Misschien wel tijd voor een allroad ritje hier in de buurt? Misschien kom ik wel even kijken in Varsseveld.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Bij de boot naar Marokko stond een gast uit Schotland op een Tenere. Hij had 'm in 2 kratten gekocht op eBay en zelf in elkaar gezet. Zag er ook redelijk budget uit... ;)

Afbeeldingslocatie: http://i768.photobucket.com/albums/xx323/mike_philippens/alexd.jpg

Volgens mij is zo'n Tenere een redelijk onverwoestbare machine. En als je wat kunt sleutelen kun je 'm zelf repareren indien nodig.

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:41:
[...]

Hm lijkt me wel serieus leuk om een keer te doen, dan wil ik echter wel fatsoenlijke banden om de Super. De voorband is nu op, en achter ligt er gewoon een simpel allroad bandje om.
Misschien wel tijd voor een allroad ritje hier in de buurt? Misschien kom ik wel even kijken in Varsseveld.
Als je nu nog een mailtje stuurt naar Ad Fransen, dan krijg je je setje Kenda Trackmaster K760 (goedkoop en 17") nog voor het weekend binnen.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Zow. Eens buitengespeeld op mijn vrije dagje. Langs de A4 wordt verbouwd en bij de vlietlandenwas er een leuke stukje meuk beschikbaar. Er reed nog een nieuwe Tenere mee. Lekkere dingetjes zijn dat.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op zondag 01 november 2009 @ 23:41:
[...]

Hmm. Gaat aankomende week blijkbaar elke dag regenen en mijn TT is nog niet klaar. Beetje beunen met een motor vind ik leuk, maar in die toestanden kom je er met een 100kg-zware motor nog nauwlijks doorheen, laat staan als ik dat met de tenere ga doen.

Als je zin hebt om aankomende zondag ipv de OTR-rit in varsseveld een stukje allroad mee te rijden, dan moet je me een mailtje sturen.

Makerij Hofman

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Zo, begin volgend jaar gaat de pret beginnen. Aanvraag bij ruber gedaan voor meer info en na het winter seizoen ga ik beginnen. Heb er echt heel veel zin in! :D

Ben me nu al aan het voorbereiden op de reactie van mijn ouders, en praktisch gezien, waar ik een motor kwijt kan. Maar dat mag de pret niet drukken. :D

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02

Exigence

dnkroz

Gelukkig maakt Renault geen motoren :+

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-01 16:58
komkommer schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:08:
[...]
Op je motor springen en dan koppeling op laten komen.
Hmmpff... :( Weekend weer stukje touren, uurtje gereden, motor aan de kant, wil ik weer doorrijden (gelukkig thuis ff aan de kant gezet) start hij niet snel (genoeg). Geloof probleempje met warm starten.. op een of andere manier helpt choken niet, en hij pakte 'm niet aan op de startknop
Na 5 x proberen accu weer leeg :P . kan ik mooi proberen of het aandrukken werkt ;)
Dus ik wil 'm in z'n 2 zetten.. krijg ik de versnellingspook met geen mogelijkheid omhoog... eerst met de voet geprobeerd (Denk als ik nog harder druk dan gaat er iets krom)
daarna met de hand op gevoel geprobeerd en beetje heen en weer met de motor.. maar hij valt er niet in :| :?
Iemand een tip?

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Exigence schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 01:01:
Gelukkig maakt Renault geen motoren :+
Die had ik ook echt niet gekocht. ;)

Ik kan eventueel een 250cc honda sport motor van een vriend overnemen (maar daar ben ik iets te lang voor, 1.97...) of andere een leuke beginners suzuki.
Maar dat komt wel, eerst eens een proefles nemen en als dat bevalt snel eigen pak, helm, handschoenen, en vooral schoenen (maat 47 :X) kopen...

Iemand die nog een tip heeft voor een goeie motorkleding zaak in Limburg?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Pagina: 1 ... 139 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.