Mooi man, zo'n trip staat bij mij ook op de verlanglijst!mphilipp schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:35:
[...]
Er is niet eens een lampje kapot gegaan. Alleen een keer door een put die ik niet meer kon ontwijken de voordemper tot het rubbertje getest en prompt viel de rechterspiegel eraf. Maar die kon er zo weer op geklikt worden. De spiegels van de RT zijn gemaakt om los te laten bij een val, dus het is een 'feature'. Gelukkig had ik ze vastgezet met een tie-wrap zodat de spiegel zelf niet meteen stuk valt. Geen probleem dus.
Wat dat betreft boven verwachting. Ik had wel verwacht een keer op de plaat te gaan, maar helaas...niets gebeurt. En we hebben het écht geprobeerd. De RT kan prima meekomen op het bijzonder slechte wegdek. De wegen die we na Ouarzazate hebben gereden staan op de ANWB kaart aangemerkt als 'gevaarlijk', en zijn idd 'avontuurlijk'. Ze beginnen als asfalt, maar die was zo af en toe op ofzo en heb je een stuk piste, of een paar flinke gaten. En veel stenen. In het Rif gebergte kon je dus niet zomaar bochtjes pakken zoals in de Dolomieten. Je weet nl nooit wat er ná die bocht is...een weg of een stuk gravel...en dat redt je niet met je knietje aan de grond. Dus hele stukken staand op de pedalen gedaan. Gaat op zich prima op de RT, ook al moet je een beetje buigen omdat het stuur lager zit als op een GS. Maar verder doet ie het prima. Ik heb met volle bepakking gereden, en er totaal geen hinder van ondervonden. De RT is zo stabiel als een strijkijzer en ook lekkere snelle bochten gaat prima. Uiteraard binnen de beperkingen van de belading enzo. Maar niet dat je beperkt of gehinderd wordt. Een GS is in dit terrein handiger (maar niet noodzakelijk) vanwege de grotere grondspeling en langere veerweg. Ook zit het stuur hoger, wat handiger is bij het staande rijden. Maar ik heb weer meer voordeel van de volle kuip op lange ritten; betere windbescherming, stof en troep gaat over me heen enzo. Hoewel ik als het erg warm was de ruit helemaal omlaag zette om wat afkoeling te hebben.
Een zomerpak is aan te bevelen. Ik reed met een dik leren BMW pak (Atlantis) en dat was op zich te doen omdat ik de mouwen openritste en af en toe de hand in de wind stak zodat er lucht langs het lichaam stroomde. En een Camelbak is ook wel aan te raden. Ik heb een US Army uitvoering van 3L en daar deed ik dan 2 Isostar tabletten in voor smaak en energie. Regelmatig stoppen, veel drinken, goed eten en goed uittusten is het devies. Geweldig genoten!
Hoe ging de Versys van Jan?
p.s. je website doet het niet
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?