Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 140 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.992 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Over het algemeen zijn motoren met een kleine cylinderinhoud ook klein qua frame. Ik heb zelf een VFR800, dat is een lekker grote fiets, ik pas er met mn 2m05 zonder problemen op. Maar bijvoorbeeld een Fireblade pas ik niet op, dan vallen mn knieen buiten de kuip en dat zit heel raar.

Ik zou iig eens gaan kijken of je met 1m97 wel past op een 250cc motor :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met 25kw zou ik gewoon beginnen op een cb500 of iets dergelijks. Prima zit, degelijke motoren, en als je naar zwaar mag kan je direct een VFR halen :+

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:59
soepah schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:25:
[...]

Hmmpff... :( Weekend weer stukje touren, uurtje gereden, motor aan de kant, wil ik weer doorrijden (gelukkig thuis ff aan de kant gezet) start hij niet snel (genoeg). Geloof probleempje met warm starten.. op een of andere manier helpt choken niet, en hij pakte 'm niet aan op de startknop
Na 5 x proberen accu weer leeg :P . kan ik mooi proberen of het aandrukken werkt ;)
Dus ik wil 'm in z'n 2 zetten.. krijg ik de versnellingspook met geen mogelijkheid omhoog... eerst met de voet geprobeerd (Denk als ik nog harder druk dan gaat er iets krom)
daarna met de hand op gevoel geprobeerd en beetje heen en weer met de motor.. maar hij valt er niet in :| :?
Iemand een tip?
Weet niet watvoor motor je hebt, maar mijn Kawa(ZX6R) heeft een 'nutral finder'. Als je langzaam gaat, gaat die naar boven nooit in z'n 2, maar altijd in z'n vrij. En als je harder rijdt pakt die altijd z'n 2, ipv vrij. Ik krijg 'm bij aanduwen (zelf met 2 man) ook met geen mogelijkheid in 2.

There is no place like 127.0.0.1

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17

charrel

Cortisol4life..

Is een beveiliging dat je niet stilstaand naar z'n 2e versnelling kan, hebben een hoop wegmotoren. Doet m'n bmw ook niet, gewoon even heen en weer rollen terwijl je het probeert. Dan wil het wel is.

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-01 16:31
charrel schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:42:
Is een beveiliging dat je niet stilstaand naar z'n 2e versnelling kan, hebben een hoop wegmotoren. Doet m'n bmw ook niet, gewoon even heen en weer rollen terwijl je het probeert. Dan wil het wel is.
alweer een aha-erlebnis. zal 't vanavond direct even uitproberen.. ietsje harder en langer rollen dus:) dank voor de tips..

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• SlinkingAnt
  • Niet online
* SlinkingAnt is happy *O*

Vanmorgen de 2de poging voor m'n AVD gedaan, en gehaald :)
Dit keer bij elke remactie m'n poot ook 'vol' op de voetrem geparkeerd, en verder ging het ook lekker.
Enige opmerking: iets meer afstand houden, maar dat komt wel goed :)

Morgenochtend naar het gemeentehuis om 't felbegeerde pasje aan te vragen 8)
denniskrol schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:35:
Weet niet watvoor motor je hebt, maar mijn Kawa(ZX6R) heeft een 'nutral finder'. Als je langzaam gaat, gaat die naar boven nooit in z'n 2, maar altijd in z'n vrij. En als je harder rijdt pakt die altijd z'n 2, ipv vrij. Ik krijg 'm bij aanduwen (zelf met 2 man) ook met geen mogelijkheid in 2.
De ER6N (lesmotor) heeft dit ook, alleen kun je 'm tot 25km/h alsnog in z'n vrij tikken, terugschakelen gaat altijd terug naar 1, tenzij je als een lambal schakelt :P

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Widow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:09:
Over het algemeen zijn motoren met een kleine cylinderinhoud ook klein qua frame. Ik heb zelf een VFR800, dat is een lekker grote fiets, ik pas er met mn 2m05 zonder problemen op. Maar bijvoorbeeld een Fireblade pas ik niet op, dan vallen mn knieen buiten de kuip en dat zit heel raar.

Ik zou iig eens gaan kijken of je met 1m97 wel past op een 250cc motor :P
Idd, ik zit er redelijk op, voelt beetje voordat ik mijn communie fiets kreeg, met mijn toen ook al lange lijf op een klein kinder fietsje, denk dat het niet echt aan te raden is. :P

VFR is trouwens echt sjiek spul! Helaas duurt dat nog een paar jaar voordat ik daarop mag en durf rijden denk ik. Rustig aan beginnen en ervaring opdoen. :P
Gisae schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:29:
Met 25kw zou ik gewoon beginnen op een cb500 of iets dergelijks. Prima zit, degelijke motoren, en als je naar zwaar mag kan je direct een VFR halen :+
CB500 zijn ook wel leuke motoren ja, maar daar is de zit dus beter van deze als de 250cc motoren enzo?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:30
Joopieboy schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:56:
[...]

Idd, ik zit er redelijk op, voelt beetje voordat ik mijn communie fiets kreeg, met mijn toen ook al lange lijf op een klein kinder fietsje, denk dat het niet echt aan te raden is. :P

VFR is trouwens echt sjiek spul! Helaas duurt dat nog een paar jaar voordat ik daarop mag en durf rijden denk ik. Rustig aan beginnen en ervaring opdoen. :P

[...]

CB500 zijn ook wel leuke motoren ja, maar daar is de zit dus beter van deze als de 250cc motoren enzo?
Een VFR is niet eng hoor, je moet bij je eerste (eigenlijk bij elke motor die je koopt natuurlijk) fiets gewoon de balans vinden tussen wat je gaaf vind en wat verstandig is.
Gewoon lekker gaan lessen en als je je papiertje eenmaal hebt een aantal modellen die je mooi vind gaan proefrijden. En je niet al teveel aantrekken van vooroordelen van anderen ;)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CB500 was mijn lesmotor, prima ding en zit (ben 1.85). Maar ga inderdaad lekker proefrijden overal :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ja precies lijkt me ook het beste, cb500's zijn niet zo dik bezaaid hier in de buurt maar andere wel iets duurdere motoren wel, en die zien er weer een stuk sportiever en leuker uit. Suzuki sv650 oid bv.

Maar dat komt allemaal wel, binnenkort eens kijken bij Ruber op het oefenterrein en de planning gaan opmaken.

De instructeur daar vertelde dat het iig het beste was om deel 1 voor begin volgend jaar te halen aangezien dan de nieuwe regels, en 3x opgaan, licht, middel en zwaar rijbewijzen, ingaan. Mensen die hier daar wat meer vanaf weten?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Joopieboy schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:51:
Ja precies lijkt me ook het beste, cb500's zijn niet zo dik bezaaid hier in de buurt maar andere wel iets duurdere motoren wel, en die zien er weer een stuk sportiever en leuker uit. Suzuki sv650 oid bv.

Maar dat komt allemaal wel, binnenkort eens kijken bij Ruber op het oefenterrein en de planning gaan opmaken.

De instructeur daar vertelde dat het iig het beste was om deel 1 voor begin volgend jaar te halen aangezien dan de nieuwe regels, en 3x opgaan, licht, middel en zwaar rijbewijzen, ingaan. Mensen die hier daar wat meer vanaf weten?
Volgens mij blijven er 2 rijbewijzen, maar komt er nog een variant bij voor de brommer. Dus heb je brommer, licht, zwaar! Alleen licht wordt 35kw. Dacht ik iig.

No signature required.

• Aikon
  • Niet online
Snel gevonden:
Het Europees parlement bekrachtigt naar verwachting op korte termijn het akkoord over het rijbewijsbeleid, door de Europese verkeersministers bereikt op 27 maart jl. Het nieuwe beleid zal waarschijnlijk in 2012 in alle Europese lidstaten ingevoerd zijn.

De belangrijkste bepalingen van het akkoord zijn:

* het rijbewijs A (motor) wordt opgedeeld in drie categorieën: licht (125 cc), middelzwaar (tot 35 kW) en zwaar (onbeperkt vermogen);
* als je nog geen motorrijbewijs hebt, moet je minimaal 24 jaar zijn om een rijbewijs A ‘onbeperkt’ te halen. Tot 24 j ...

• Markicks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-01 07:08
Europees motorrijbewijs

Vanaf 2012 worden de nieuwe Europese regels rondom het (motor)rijbewijs van kracht. Elk land mag nog wel binnen bepaalde marges eigen keuzes maken.

Nieuwe regels

* Er komt een categorie lichte motoren (tot 125 cc) bij. Voor deze categorie is de Europese minimumleeftijd 16 jaar, maar Nederland zal, samen met een paar andere landen, waarschijnlijk voor een hogere minimumleeftijd kiezen.
* De huidige categorie A-beperkt (nu tot 25 kW) wordt opgerekt tot 35 kW. De minimumleeftijd voor deze categorie is tenminste twee jaar hoger dan die voor de lichte motorcategorie.
* Voor de categorie A-onbeperkt geldt dan dat iemand tenminste twee jaar ervaring moet hebben op een motor in de nieuwe categorie A-beperkt (tot 35 kW). Dat is in Nederland nu ook al het geval.
* Voor directe toegang tot de categorie zware motoren gaat een minimumleeftijd van 24 jaar gelden. Dit is een verzwaring ten opzichte van de huidige situatie in ons land.
Bron

Dit toch? Maar dat is volgend jaar niet...

system setup

• _Apache_
  • Laatst online: 22:16

_Apache_

For life.

Schade is getaxeert. Uitlaatdemper moet - nou ja, dat wil ik :+ - vervangen worden.

650 Eur.

Even bellen met de verzekering.. :)

Op de terugweg van de dealer naar huis liep de Yammie zo ontzettend rot, weet nu niet of dat het resultaat is van dat de kleppen echt gesteld moeten gaan worden, of dat hij 5 dagen in de regen heeft gestaan. Morgen even warm rijden dan maar.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

damn. 24 jaar om volvermogen te mogen rijden. Dat is best wel laat :X

No signature required.

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:35

Mud

Markicks schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:15:
[...]

Bron

Dit toch? Maar dat is volgend jaar niet...
Ik heb dit jaar in februari mijn 25kW rijbewijs behaald, ik neem aan dat ik gewoon over anderhalf jaar gewoon vol vermogen kan gaan rijden :?

• Markicks
Zal wel alleen gelden voor de mensen die op dat moment beginnen of bezig zijn met hun rijbewijs! Dus ik zou me niet teveel zorgen maken als ik jou was. ;)

system setup

• Widow
Dat van die drie categorieen word al jaren geroepen, gaan ze het nu echt invoeren dan? Of gaan ze er nog eens goed over nadenken? En als NL de categorie van lichte motoren naar 125cc opschroeft, en tevens de leeftijd daarvan "waarschijnlijk" verhoogd, zijn we dan eindelijk af van die 16 jarige idioten op scootertjes?

[ Voor 42% gewijzigd door Widow op 03-11-2009 17:00 ]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Bromfietscertificaat heb ik, word alleen een licht motor rijbewijs dus als ik voor 2012 mijn rijbewijs haal voor mijn 21e, en na 2 jaar of na mijn 21e krijg ik automatisch mijn zware rijbewijs.

En na 2012 zijn het de nieuwe regels?
Brommer of max 125cc vanaf je 16e, of 18e wat ze gaan verzinnen, licht motorrijbewijs tot 35kw vanaf je 18e en vanaf je 24e of 2 jaar ervaring (?) het zware rijbewijs?

[ Voor 29% gewijzigd door Joopieboy op 03-11-2009 17:50 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mud schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:42:
[...]

Ik heb dit jaar in februari mijn 25kW rijbewijs behaald, ik neem aan dat ik gewoon over anderhalf jaar gewoon vol vermogen kan gaan rijden :?
Ik denk het wel, als het goed is staat nu de vol vermogen categorie al ingevuld op je rijbewijs, met een startdatum in februari 2011 :)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En dus ook de mensen die voor 2012 deel 1 hebben gehaald mogen op voor het gewone lichte rijbewijs binnen een jaar na deel 1?

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Widow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:58:
Dat van die drie categorieen word al jaren geroepen, gaan ze het nu echt invoeren dan? Of gaan ze er nog eens goed over nadenken? En als NL de categorie van lichte motoren naar 125cc opschroeft, en tevens de leeftijd daarvan "waarschijnlijk" verhoogd, zijn we dan eindelijk af van die 16 jarige idioten op scootertjes?
dat is denk ik wel het plan ja.
Zou mooi zijn :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Markicks
Widow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:58:
Ik denk niet dat dat het geval is. Scooters zijn toch 60/70cc of iets dergelijks? Het gaat hier echt om motoren en niet om het bromfietscertificaat. Dat is wat ik uit de tekst opmaak. Dus wil je nog je motorrijbewijs halen, dan zou ik dat maar in één van de aankomende jaren doen. Vanaf 2012 zit je vast aan veel meer regels! Niet dat die regels niet goed zijn ofzo, zorgt wel voor een grotere veiligheid. Maar als aankomend motorrijder wil je natuurlijk het liefst zo snel mogelijk naar de top! ;)

system setup

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Markicks schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:17:
[...]

Ik denk niet dat dat het geval is. Scooters zijn toch 60/70cc of iets dergelijks?
niet als ze legaal zijn.. op een geel plaatje mag je max 49.9999999 CC

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 17:22
charrel schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:42:
Heeft niets met beveiliging te maken.
Ligt gewoon aan het feit dat je versnellingsbak na je koppeling komt.
Dus met je koppeling in draait je bak niet waardoor schakelen moeilijker gaat.

Zou niet weten waarom dat beveiligd zou moeten zijn?
Soms best handig om met een gladde ondergrond in z'n 2de versnelling weg te rijd ipv zn 1ste.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

En je moet dan ook 2x extra opgaan. ;)

Ik ga mooi begin volgend jaar mijn motorrijbewijs halen, van de zomer lekker touren en over 2 jaar vol rijbewijs. :)

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07

steveman

Comfortabel ten onder

ToolkiT schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:36:
[...]

niet als ze legaal zijn.. op een geel plaatje mag je max 49.9999999 CC
Maar hoe zit het eigenlijk met viertakten? Die zouden dan behoorlijk aan vermogen moeten inboeten ?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Sja hoe ze dat doen weet ik niet, maar max 50cc, 2 of 4 takt...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Joopieboy schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:13:
Sja hoe ze dat doen weet ik niet, maar max 50cc, 2 of 4 takt...
Een brommer moet minder dan 50cc zijn ongeacht 2 of 4 takt idd. da's altijd al geweest.
2takt is simpeler en makkelijker meer vermogen uit te halen dus veel scooter/brommer makers gebruik(t)en dat, maar al in mijn jeugd had je 4takt brommers (Honda SS50 bijvoorbeeld).
Brommers hebben nou eenmaal amper vermogen, of het 2 of 4 takt is maakt niet veel uit ;)

Ik neem aan dat de wet in NL vergelijkbaar zal worden met hier dus die 125CC's zullen waarschijnlijk een 15Pk limiet krijgen, waardoor het ook niet uitmaakt of je 2 of 4 takt rijd.

2takt is natuurlijk elende als je naar uitstoot kijkt.. met mengsmering verbrand je gewoon continu je olie... :X
En het klinkt voor geen meter.
Dus ik zal het niet missen ;)

• Dannisi
http://www.motormeuk.nl/b...wat-een-prachtgeluid.html

WAT een geluid :9~

En Honda had ook een CBR 125 (volgens mij) 4 takt, dat ding was TRAAG, ongekend. Als ik dan 125cc zou moeten, dan maar een Aprilia RS125 2 takt, dan gebeurt er tenminste nog wat. Snelweg wil je er niet mee rijden, maar dat doe ik nu ook amper.

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

(overleden)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=r5umGELZ5kY]
Ik vind dit toch een iets mooier geluid... :9~

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:48

mphilipp

Romanes eunt domus

Jongens, er is toch écht maar één 'mooiste' motorgeluid aller tijden:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pAYcqSTVBY4]
en als toegift:

Ondisputed zou ik zo zeggen...toch?

[en niet alleen omdat ie van Mike The Bike was

[ Voor 12% gewijzigd door mphilipp op 03-11-2009 23:25 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:16

iMars

Full time prutser

AKA_ACE schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:05:
[video]
Ik vind dit toch een iets mooier geluid... :9~
Precies... of die van een Duc :9~

edit:
Natuurlijk niet mijn eigen motor vergeten: SV1000
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=MklVibzkkvY]
Ik ben niet op het filmpje ;)

[ Voor 20% gewijzigd door iMars op 03-11-2009 23:48 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• Gisae
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:56:

[...]

Ik kon prima zitten op een CB 500, prettige motoren om het op te leren. Na het halen heb ik trouwens direct een vfr750 als eerste motor gehaald. Ook een erg prettige motor, alleen wel een beetje zwaar :P

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mphilipp schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:23:
Jongens, er is toch écht maar één 'mooiste' motorgeluid aller tijden:

[video]
en als toegift:
[video]
Ondisputed zou ik zo zeggen...toch?

[en niet alleen omdat ie van Mike The Bike was
Ongetwijfeld is het voor een zescylinder een prachtig geluid, maar met zes en viercylinders is het eigenlijk toch net als de paralympics. Heel knap met de beperkingen die er zijn, maar uiteindelijk is het allemaal niks ;)

Nee, geef mij die twins van webmail maar!

[ Voor 6% gewijzigd door eamelink op 04-11-2009 01:27 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

eamelink schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:27:
[...]
Ongetwijfeld is het voor een zescylinder een prachtig geluid, maar met zes en viercylinders is het eigenlijk toch net als de paralympics. Heel knap met de beperkingen die er zijn, maar uiteindelijk is het allemaal niks ;)
Die 6 cylinder van Honda kun je hardly iets met beperking noemen...250cc over 6 potjes...en dan lopen als een bezetene met een duivels geluid... Klinkt als de F1; die Duc klinkt als een ouwe vent met longproblemen vroeg in de ochtend... >:)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Ik stem op de twins :P

And it goes BRAAAAAPP!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
BTW, hier nog nooit gepost denk ik: mijn favoriete motorfilmpje aller tijden.
(Trouwens ook met mooiste motorgeluid imho.)

• Gisae
  • Niet online
Leuk einde...

Ik vind dit wel een mooi filmpje:

[ Voor 78% gewijzigd door Gisae op 04-11-2009 10:34 ]

• gwystyl
  • Laatst online: 12-01 15:49

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DieterVDW schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:09:

[video]
Welke, die Duc of Bimota?

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:07

steveman

Comfortabel ten onder

Vooralsnog maar een geluid op m'n mp3spelert waarvan ik kippenvel krijg:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=wRSYTw9IBxg]

Mooi moment om je volume op "11" te zetten.

(wel 2 wielen te veel natuurlijk)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Gisae schreef op woensdag 04 november 2009 @ 01:17:
[...]

Ik kon prima zitten op een CB 500, prettige motoren om het op te leren. Na het halen heb ik trouwens direct een vfr750 als eerste motor gehaald. Ook een erg prettige motor, alleen wel een beetje zwaar :P
Haha ok thnx, dus met 1.93 wat jij als lengte hebt is het goed te doen? En de vfr is vrij zwaar ja. :P

• Dannisi
Ik ben meer van het hoge gegil:

[ Voor 9% gewijzigd door Dannisi op 04-11-2009 13:24 ]

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-01 16:29
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor de aankoop van m'n eerste motor, en ben benieuwd of jullie misschien nog wat leuke modellen kunnen aandragen?

Door het huren van een Yamaha FZ1 en een Honda CBR600RR ben ik erachter gekomen dat ik geen naked wil i.v.m. de tegenwind op de snelweg, en geen superbike omdat ik dit wat te vermoeiend vind na een tijdje rijden.

Ik ben opzoek naar een motor die voor dagelijks gebruik geschikt is (ook buiten "het seizoen"), maar waarmee ik mezelf ook eens uit kan leven in het weekend.

Zelf lijkt een Yamaha Thundercat of een Honda CBR600F me wel iets. Op beide motoren moet ik nog een testrit maken, maar in stilstaande positie vond ik de zithouding goed.

Het budget ligt tussen de 3000-3300 euro, met als bouwjaar niet ouder dan 1998. Qua zithouding moet de motor ongeveer in dezelfde categorie vallen als een Thundercat of CBR600F.

Hebben jullie nog wat leuke ideeën?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Misschien een Yamaha Fazer? Misschien net iets minder sportief, maar dat schijnen ook fijne motoren te zijn.
Voor dat geld heb je zoiets.

• Aikon
  • Niet online
Mijn eisen waren beetje hetzelfde, en ik ben uitgekomen op een Bandit uit '99 voor 3000 uiteindelijk (met beurt etc.). Ik heb ook een Fazer en CBF overwogen (en gereden).

• DRAFTER86
Maikel64 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:12:
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor de aankoop van m'n eerste motor, en ben benieuwd of jullie misschien nog wat leuke modellen kunnen aandragen?

Door het huren van een Yamaha FZ1 en een Honda CBR600RR ben ik erachter gekomen dat ik geen naked wil i.v.m. de tegenwind op de snelweg, en geen superbike omdat ik dit wat te vermoeiend vind na een tijdje rijden.

Ik ben opzoek naar een motor die voor dagelijks gebruik geschikt is (ook buiten "het seizoen"), maar waarmee ik mezelf ook eens uit kan leven in het weekend.

Zelf lijkt een Yamaha Thundercat of een Honda CBR600F me wel iets. Op beide motoren moet ik nog een testrit maken, maar in stilstaande positie vond ik de zithouding goed.

Het budget ligt tussen de 3000-3300 euro, met als bouwjaar niet ouder dan 1998. Qua zithouding moet de motor ongeveer in dezelfde categorie vallen als een Thundercat of CBR600F.

VFR, GSX-F, nog iets meer toermotor bijv. de Diversion

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:20
persoonlijk vind ik 2takt prima klinken..maar als ik het ultieme geluid moet omschrijven kom ik toch hier op uit:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rt-0-Nnd0kg]

[ Voor 8% gewijzigd door j0rDy op 04-11-2009 14:59 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

[video]
En een brilliant einde van z'n ballen O-) heb hem nog op vhs .......

Zou inderdaad is een fazer proberen, staan er ook nog 2 op mf. 1 is van een vriend van me, of eigenlijk zijn vriendin. Die heeft ook nog een paar leuke extra's. pro-oiler + gear indicator en evt. een (lelijke) topkoffer. Versie olie + filter.

Fazer 1

Fazer 2

[ Voor 51% gewijzigd door charrel op 04-11-2009 15:27 ]

• Dannisi
Lekker met een koude motor wheelien :x

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:29

Exigence

dnkroz

[video]
FastBikes _/-\o_ Ik kan het niet goedkeuren, maar man, wat een rijders :9

Dat filmpje met die TL1000R die steeds "wide runt" is ook erg mooi :) Met een dikke vette crash aan het einde, en dan lachend de brokstukken bij elkaar vegen 8)7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=v2eWdGSaxUw]

"At this point we decided to call it a day... And move to something safer, like the over the blind crest, third gear, one leg off, stand up wheelies perhaps.." _/-\o_

• Dannisi
En altijd dat rustige gitaarmuziekje als ze met 300 over de snelweg knallen

• DieterVDW
Beide :) .

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

denniskrol schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:29:
http://www.motormeuk.nl/b...wat-een-prachtgeluid.html

WAT een geluid :9~

En Honda had ook een CBR 125 (volgens mij) 4 takt, dat ding was TRAAG, ongekend. Als ik dan 125cc zou moeten, dan maar een Aprilia RS125 2 takt, dan gebeurt er tenminste nog wat. Snelweg wil je er niet mee rijden, maar dat doe ik nu ook amper.
Maakt honda nog steeds:
http://ww1.honda.co.uk/mo...e=CC125&hidMSGName=125+CC

Deze 125cc modellen kan je in de UK kopen:
# ANF125i Innova
# CBF125
# CBR125R
# XL125V Varadero

Vergeleken met een SS 600 of literbike zijn ze natuurlijk traag, maar vergeleken met een 50cc zijn ze snel.

Ik heb een jaar op een XL125V Varadero gereden op mijn learners rijbewijs. Snel is het idd niet, maar je kan goed met verkeer meerijden (mits je de toeren hoog houd). Snelweg is niet ideaal want je hebt weinig marge (mag ook niet op een learners rijbewijs) maar het kan wel, ding van mij haalde 80MPH..

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

.......>>knip<<..................

Ben persoonlijk niet écht een Suzuki fanaat maar je kunt ook eens gaan kijken naar een GSX600-F óf met een ietsje ruimer budget naar een GSX650-F. Die laatste is vanaf 2008 op de markt en wordt tweedehands tegen erg schappelijke prijzen te koop aangeboden. Technisch gezien zijn het beide érg goede fietsen (600 is nog een gecarbureerde fiets, de 650 is een injectie).
En als je graag een 2 cilinder wil proberen: De Suzuki SV650-S is óók een hele fijne fiets die goed in je budget past.

Chackotay en Rimpeldinky hier kunnen je ovigens precies vertellen hoe zo'n GSX650-F rijdt :Y En in het onderstaande filmpje vergelijken ze die fiets met de fiets die ik rijd :o

[ Voor 22% gewijzigd door Will_M op 04-11-2009 19:26 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

Hmm, ik heb vandaag eens even met de buurman naar mijn motor (Suzuki GSF 600n Bandit) gekeken, want hij lekt ergens tussen het spruitstuk en de demper.
Helaas is het kennelijk niet meer met een stukje plakband en wat binddraad te verhelpen en ik moet dus opzoek naar een (tweedehands) nieuw spruitstuk.

Weet/kent iemand een zaakje in regio Tilburg waar ik eens kan informeren of ze die onderdelen tweedehands kunnen leveren? Of hebben jullie nog andere tips?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Regio Tilburg.... Even bij Swinkels (Jozef) in de Goirkestraat binnenlopen. Die heeft van vooral wat oudere fietsen vaak genoeg onderdelen liggen :+

Anders is Karros vaak ook een goede optie. Die zitten in Drunen én dus redelijk in de buurt.
Ik weet niet hoe oud die fiets is ... maar voor een '99 > ligt bij Karros in iedergeval één compleet spruitstuk in de schappen.

Lassen is vaak óók nog een optie, afhankelijk van de toestand van het spruitstuk ..... maar daarvoor moet je uiteraard wel kunnen lassen óf iemand vinden die het wil/kan doen.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 04-11-2009 19:14 ]

• Matis

Matis

Rubber Rocket

wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 19:03:
Regio Tilburg.... Even bij Swinkels (Jozef) in de Goirkestraat binnenlopen. Die heeft van vooral wat oudere fietsen vaak genoeg onderdelen liggen :+

Anders is Karros vaak ook een goede optie. Die zitten in Drunen én dus redelijk in de buurt.
Ik weet niet hoe oud die fiets is ... maar voor een '99 > ligt bij Karros in iedergeval één compleet spruitstuk in de schappen.

Lassen is vaak óók nog een optie, afhankelijk van de toestand van het spruitsuk ..... maar daarvoor moet je uiteraard wel kunnen lassen óf iemand vinden die het wil/kan doen.
De fiets die ik heb is van 1995, helaas hebben ze daarvoor alleen nog maar de demper. Ik heb vakmensen genoeg in mijn kennissenkring, alleen nu nog de goede spullen.

Ik zal morgen eens naar Swinkels bellen, daar ben ik toentertijd ook geweest toen ik op zoek ging naar een *nieuwe* motor :)

Bedankt iig voor je tips!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 09:46
wimmel_1 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:26:
[...]

Ben persoonlijk niet écht een Suzuki fanaat maar je kunt ook eens gaan kijken naar een GSX600-F óf met een ietsje ruimer budget naar een GSX650-F. Die laatste is vanaf 2008 op de markt en wordt tweedehands tegen erg schappelijke prijzen te koop aangeboden. Technisch gezien zijn het beide érg goede fietsen (600 is nog een gecarbureerde fiets, de 650 is een injectie).
En als je graag een 2 cilinder wil proberen: De Suzuki SV650-S is óók een hele fijne fiets die goed in je budget past.

Chackotay en Rimpeldinky hier kunnen je ovigens precies vertellen hoe zo'n GSX650-F rijdt :Y En in het onderstaande filmpje vergelijken ze die fiets met de fiets die ik rijd :o

[video]
Heb als eerste fiets een 600F gereden uit 1997 en dat was een hele fijne fiets voor het geld. Moet wel eerlijk zeggen dat naar mate je de limiet een beetje meer op gaat zoeken je er al snel aanzit met een f'je. Dat is dan ook de reden dat ik ben overgestapt naar een GRX-R maar voor normaal gebruik is de zit en stuur houding van een F superieur aan een R. Echter, qua fun, power en uitdaging heb je meer aan een R.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:45
Beste allen, ik zit met een vraagstuk;

Ik ben me een beetje aan het inlezen over het kopen van een helm. Nu heb ik al wat info gevonden maar ik twijfel nog een beetje...
Nu hebben alle helmen tegenwoordig een keurmerk, op heden dag is dat de ECE22/05. Nu zijn er dus helmen met dat keurmerk in alle prijscategorieën te koop die je bedenken kunt, maar: zijn de goedkopere modellen van minder dan 100 euro net zo goed als modellen boven de 300 euro? Ze hebben immers dezelfde test gehad en voldoende gescoord.
Is er misschien ook een zogenaamde snelheidsklasse per helm? Bijvoorbeeld een helm die maar geschikt is tot 100km/u zeg maar?

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Flesdop schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:06:
Beste allen, ik zit met een vraagstuk;

Ik ben me een beetje aan het inlezen over het kopen van een helm. Nu heb ik al wat info gevonden maar ik twijfel nog een beetje...
Nu hebben alle helmen tegenwoordig een keurmerk, op heden dag is dat de ECE22/05. Nu zijn er dus helmen met dat keurmerk in alle prijscategorieën te koop die je bedenken kunt, maar: zijn de goedkopere modellen van minder dan 100 euro net zo goed als modellen boven de 300 euro? Ze hebben immers dezelfde test gehad en voldoende gescoord.
Is er misschien ook een zogenaamde snelheidsklasse per helm? Bijvoorbeeld een helm die maar geschikt is tot 100km/u zeg maar?
twee mensen maken een toets. De een haalt een zes, de ander een negen. Zijn ze even goed? Ze hebben allebei een voldoende gehaald.

Makerij Hofman

• 4x2
  • Laatst online: 12-01 07:51

4x2

lộn xộn quá

Dr zit verschil in, maar pak binnen je budget gewoon de helm die het lekkerste/beste zit, daar heb je het meeste aan.

leeg

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waar wil je voor betalen?

• Pasvorm
• Merknaam
• Design

e = e ........ en biedt je alleen garantie voor een statische test qua "veiligheid"

Mijn advies: Pás een hoop helmen en als het even kan probeer er ook even mee te gaan rijden. Een helm op snelheid zit nét iets anders dan een helm die je stilstaand in de winkel op je hoofd zet ;)

• Mud

Mud

Matis schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:56:
Hmm, ik heb vandaag eens even met de buurman naar mijn motor (Suzuki GSF 600n Bandit) gekeken, want hij lekt ergens tussen het spruitstuk en de demper.
Helaas is het kennelijk niet meer met een stukje plakband en wat binddraad te verhelpen en ik moet dus opzoek naar een (tweedehands) nieuw spruitstuk.

Weet/kent iemand een zaakje in regio Tilburg waar ik eens kan informeren of ze die onderdelen tweedehands kunnen leveren? Of hebben jullie nog andere tips?
Nog een tilburger :? *D

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Flesdop schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:06:
zijn de goedkopere modellen van minder dan 100 euro net zo goed als modellen boven de 300 euro? Ze hebben immers dezelfde test gehad en voldoende gescoord.
Beide voldoen, dus je kop zal niet in 2en splijten als je valt. Het is echter hetzelfde als met kleding. Een pak van Boss zit (in principe) beter dan een C&A pak; een maatpak zit het beste. Het pak van Boss zit beter als je zo ongeveer hetzelfde figuur hebt als de paspop in het atelier. Dat geldt dus ook voor helmen. Als jouw hoofd niet goed in een Schuberth past, kan het nog wel een hele goede helm zijn, maar hij zit niet lekker.

Er zijn meerdere factoren die bepalen of een helm goed is voor jou:
* pasvorm
* functionaliteit
* geluid
* kwaliteit van de materialen

en misschien nog wel meer.
In principe is pasvorm de belangrijkste (ik ga ervan uit dat elke goedgekeurde helm ok is om te dragen en in principe even veilig is als de andere helm). Het ding moet lekker zitten. Zit ie niet goed, is het een onding. Geluid is denk ik ook wel belangrijk. Sommige helmen, zoals die van Schuberth, worden specifiek engineered om zoveel mogelijk geluid buiten te houden en niet teveel geluid te produceren (door turbulentie van bv de kieren van het vizier).
Functionaliteit vind ik zelf ook wel belangrijk. Heeft de helm handige extra's die het dragen en gebruiken van de helm extra fijn maken. Zo had Schuberth als eerste de klaphelm, wat ik als brildrager wel fijn vind. Ook om foto's te maken is het handig. Niet steeds helm op/helm af. Ook zaken als een ingebouwd zonnevizier, mogelijkheid voor bluetooth headsets, PinLock e.d. kunnen (voor jou) belangrijk zijn.
Als laatste heb je dan de kwaliteit van de gebruikte materialen. Is het allemaal een beetje goed spul? Duurzaam?

Ik geef zelf liever iets meer uit, zodat ik lange tijd erg tevreden kan zijn en mijn spullen met veel plezier kan blijven gebruiken. Mijn eerste helm was een BMW helm (klaphelm door Schuberth) en nu heb ik een Schuberth C2. Ik ben bijzonder tevreden over deze helm en ik denk wel dat de volgende weer een Schuberth wordt. Kost een paar centen, maar de helm voldoet voor de volle 100% aan mijn eisen. Werkt goed, heeft slimme zaken als de kraag en kinafsluiting. Wordt flink geïmiteerd en dat zegt genoeg denk ik. Schuberth is een erg innovatief bedrijf waarin ik helaas geen aandelen heb.

Maar goed, andere merken hoor ik ook erg veel tevreden geluiden over. De Shoei Multitec bv. Bezuinig niet op een helm. Goedkoop is duurkoop. Het is niet 'maar' een helm.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

omg... nog een?!

Tilburg Brabant = Dallas Texas

:+

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op woensdag 04 november 2009 @ 21:31:
[...]

omg... nog een?!

Tilburg Brabant = Dallas Texas

:+

Fedde de Groot = Fedde Le Grand = Eindhoven = Oud DJ van de hollywood in Eindhoven :+

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
* MailMan kijkt naar buiten.... :(

Waarom heb ik net vandaag gekozen om een dubbele les te nemen :'( 3 uur in deze regen op de motor...

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hmm, sinds de motor terug is van de schade-expert loopt hij echt beroerd. Heb het idee dat hij 'misfired', als ik bijvoorbeeld in 4/5e versnelling 4-5 k rpm van baan wissel op een 80km/h weg, dan bokt hij een klein beetje.

Ook wanneer hij stationair draait schommelt hij tussen de 1250 rpm en 2000 rpm. Kan dit zijn doordat er vocht in men carbs/cilinders/uitlaat zit? Hij heeft namelijk bij de dealer buiten gestaan, paar dagen lang regen over zich heen gehad. :/

Of dat hij echt onderhoudt nodig heeft? 7k km geleden nog een kleine beurt gehad, 5k km daarvoor een grote beurt.

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Als je m'n profiel had bekeken, dan had je gezien dat ik in Alphen woon :P 10 km ten zuiden van Tilburg ;)

• Widow
MailMan schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:08:

Waarom heb ik net vandaag gekozen om een dubbele les te nemen :'( 3 uur in deze regen op de motor...
Daar word je hard van >:) zolang je motorpak waterdicht is en jij het warm houd, is het toch niet zo heel vervelend?

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-01 14:16

iMars

Full time prutser

Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:26:
[...]

Als je m'n profiel had bekeken, dan had je gezien dat ik in Alphen woon :P 10 km ten zuiden van Tilburg ;)
_O- Ik dacht echt dat je een grapje maakte.... maar Als iemand Alphen zegt, denk ik aan Alphen a/d Rijn, en dat ligt geen 10km van Tilburg, maar zo'n 60 a 70km noord/west :)

Koop hier mijn P1 reader :)

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27
Widow schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:14:
[...]

Daar word je hard van >:) zolang je motorpak waterdicht is en jij het warm houd, is het toch niet zo heel vervelend?
True true, maar toch lijkt het me niet zo prettig om met 80km/h in de spray van een vrachtwagen te rijden :P

Naja, het is 1.5 uur pionnetjes en 1.5 uur verkeer, gelukkig heeft de BMW handvatverwarming :+

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

MailMan schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:08:

Ach, ik heb ook een paar keer bijzondere verrichtingen lessen van 2 uur genomen in de stromende regen.... Ik weet niet wat ik erger vond, in de regen of in vol ornaat met 27C....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Markicks
Wat ben ik blij dat ik niet meer hoef te lessen! Ik ben wel echt een mooi weer rijder en daar schaam ik me niet voor. :P

system setup

• DRAFTER86
MailMan schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:24:
[...]

True true, maar toch lijkt het me niet zo prettig om met 80km/h in de spray van een vrachtwagen te rijden :P

Naja, het is 1.5 uur pionnetjes en 1.5 uur verkeer, gelukkig heeft de BMW handvatverwarming :+
Waar les je op?

• j0rDy
denniskrol schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:23:
Lekker met een koude motor wheelien :x
daar heeft ie alleen zichzelf mee, ik vind het storender dat ie met een 525 SX rijdt, daarmee zonder kenteken en dus zonder verzekering...maar zo'n supermotard met akra is toch wel ultiem als je van het geluid van 1 pitters houdt...

• SlinkingAnt
  • Niet online
SlinkingAnt schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:21:
* SlinkingAnt is happy *O*
Morgenochtend naar het gemeentehuis om 't felbegeerde pasje aan te vragen 8)
* SlinkingAnt is happy-er *O*

Dinsdagochtend aangevraagd, en vanmorgen m'n pasje al opgehaald *O*

Nu snel iets gaan zoeken om op te rijden :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

0uTsIdEr84 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:18:
[...]
daar heeft ie alleen zichzelf mee, ik vind het storender dat ie met een 525 SX rijdt, daarmee zonder kenteken en dus zonder verzekering...maar zo'n supermotard met akra is toch wel ultiem als je van het geluid van 1 pitters houdt...
Tsjaa...ik vind het storender dat de man/knul die tyfusherrie zó leuk vindt, dat ie zijn omgeving dwingt om ervan mee te genieten. Dergelijke rotherrie heeft voor mij niets met motorrijden te maken. Als motorrijden alleen om herrie gaat, pak dan een MP3 speler en zet een vette koptelefoon op het knar en luister heel de dag naar dat tumult en val andere mensen er niet mee lastig. Maar ja...als je dat zegt, ben je ineens weer een moraalridder. De wereld komt op zijn eind... :X

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

_Apache_ schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:22: Kan dit zijn doordat er vocht in men carbs/cilinders/uitlaat zit? Hij heeft namelijk bij de dealer buiten gestaan, paar dagen lang regen over zich heen gehad. :/
Een motor kan wel tegen een buitje hoor, die van mij staat ook continue buiten en doet het elke werkdag prima :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Exigence

Exigence

dnkroz

mphilipp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:29:
[...]

Tsjaa...ik vind het storender dat de man/knul die tyfusherrie zó leuk vindt, dat ie zijn omgeving dwingt om ervan mee te genieten. Dergelijke rotherrie heeft voor mij niets met motorrijden te maken. Als motorrijden alleen om herrie gaat, pak dan een MP3 speler en zet een vette koptelefoon op het knar en luister heel de dag naar dat tumult en val andere mensen er niet mee lastig. Maar ja...als je dat zegt, ben je ineens weer een moraalridder. De wereld komt op zijn eind... :X
Ach, is veiliger. Hoef je geen 200 te rijden om een goede snelheidsbeleving te hebben :+

• _Apache_

_Apache_

For life.

Had me opzich ook wel verbaast, want immers als hij warm is had de vocht weg moeten trekken. Wat kan het nu zijn?

Lijkt me nooit een goed teken voor een motorblok als hij bokt/schokt of anderszins niet soepel draait.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Exigence schreef op donderdag 05 november 2009 @ 16:56:
[...]

Ach, is veiliger. Hoef je geen 200 te rijden om een goede snelheidsbeleving te hebben :+
kan je beter een goedkope helm en geen oordopjes nemen, wind geruis is vaak vele malen luider dan een uitlaat die geluid achter je uitspuugd..

• j0rDy
liever wat herrie dan dat ie een kind dood rijdt zonder verzekering...maar je hebt wel gelijk...komt wel asociaal hard geluid uit akra's zonder db killer...

• Mud

Mud

Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:26:
[...]

Daar heb ik familie wonen :D

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mphilipp schreef op donderdag 05 november 2009 @ 15:29:
ben je ineens weer een moraalridder. De wereld komt op zijn eind... :X
Afbeeldingslocatie: http://www.playerpress.com/uploads/Image/EastwoodMyLawn.jpg

;)

And it goes BRAAAAAPP!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-01 14:40

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
* Chakotay heeft z'n Gixxer ook neergelegd begin deze week... Ik wou invoegen in de file op de A10, keek in mijn spiegels en op precies dat moment ging de BMW voor me vol in de remmen. Net niet kunnen ontwijken, plok op de hoek van z'n achterbumper, en omver. Stomme fout, eigen schuld... Zelf had ik gelukkig niets, en de motor alleen wat optische schade. Hij staat op dit moment bij de dealer om een een schade-expert van de verzekering naar te laten kijken. Met een beetje geluk kan ik er nog een leuke aftermarket-einddemper uit halen, ze hebben daar redelijk wat liggen dat goedkoper is dan een originele :)

Ik heb voor vandaag weer een 2009 Bandit mee als vervangend vervoer, ik snap echt niet dat Suzuki die dingen nog steeds standaard een BT020 achterband geeft... Wat zijn en blijven dat ondingen zeg, echt 0 grip op nat wegdek. Ik geef een klein beetje gas om een bocht uit te komen en zwiep, meteen een stapje opzij. Doe niet :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Southpark Aflevering GEWELDIG én motor gerelateerd :+

• DieterVDW

• charrel

charrel

Cortisol4life..

Weet niet waar jij zit, maar hier kan ik hem gewoon kijken :P

• André
  • Laatst online: 12-01 16:41

André

Analytics dude

Ik ook, erg leuk, fags >:)

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Hahaha prachtig ja. _O-

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

charrel schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 06:51:
Weet niet waar jij zit, maar hier kan ik hem gewoon kijken :P
Aan zijn profiel te zien in Belgie... hier in de UK krijg ik hetzelfde :(

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

anonieme proxy gebruiken! liefst een in de us of a

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Kan je eigenlijk zakken op het verkeerd aanwijzen of niet weten van een technisch onderdeel op je examen? (BRAVOK of BORVAS)

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:36

martjah

Appel

HammerT schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:27:
Kan je eigenlijk zakken op het verkeerd aanwijzen of niet weten van een technisch onderdeel op je examen? (BRAVOK of BORVAS)
als iemand dat niet kan aanwijzen, dan moet ie zakken (vind ik)

zijn echt maar 5 verschillende vragen die ze kunnen stellen ofzo dusjah van 5 vragen de antwoorden onthouden is geen raketgeleerdewerk

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

martjah schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:58:
[...]
als iemand dat niet kan aanwijzen, dan moet ie zakken (vind ik)
Buiten dat je dat inderdaad te stom bent om voor de duvel te dansen vind ik het allemaal maar onzin. Ja, je banden in de gaten houden is wel zo slim, maar ik kijk nooit naar mijn remblokjes. Die slijten niet van de ene op de andere dag. Je voelt toch zelf wel hoe je remmen er aan toe zijn. Bovendien heb ik geen idee waar ik naar moet kijken en mijn achterrem kan ik echt niet goed naar kijken zonder de koffer weg te halen en mijn hoofd tussen de spaken te steken. Allemaal erg nobel, zo'n lijst, maar geen hond die er wat mee doet.

Mijn accu zit btw onder mijn tank (en bedankt Mr.BMW) en de halve motor moet uit elkaar om daarbij te komen. Aanwijzen kan ik 'm wel, maar de polen controleren...nog nooit gezien... ;)

• Dannisi
Al ben je echt niet blij als je je blokken opremt, en staal op staal gaat remmen, dat kost je dan ook nog is je schijven...

• Exigence

Exigence

dnkroz

denniskrol schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:09:
Al ben je echt niet blij als je je blokken opremt, en staal op staal gaat remmen, dat kost je dan ook nog is je schijven...
Ook niet van de een op de andere dag....

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Naboo

#WINNING!! DUH!

_Erikje_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:50:
anonieme proxy gebruiken! liefst een in de us of a
Of gewoon op SouthPark.nl kijken?

Staat ie ook! :)

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find