Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 141 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.525.977 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

mphilipp schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:35:
Buiten dat je dat inderdaad te stom bent om voor de duvel te dansen vind ik het allemaal maar onzin. Ja, je banden in de gaten houden is wel zo slim, maar ik kijk nooit naar mijn remblokjes.
Hoeft ook niet, het enige wat je daarvan moet weten is dat als je remolieniveau laag is, je die niet rucksichtlos moet bijvullen, maar beseffen dat je waarschijnlijk versleten blokken hebt :)

Verder is het ook wel nuttig om te weten dat je je koppeling moet inknijpen wanneer je olielampje gaat branden terwijl je rijdt, omdat je blok vast kan lopen en je wiel blokkeert als je dan niet ontkoppelt :)

Af en toe je ketting smeren is ook wel goed om te weten, maar dat is wel heel triviaal :P

[ Voor 23% gewijzigd door eamelink op 08-11-2009 15:56 ]

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Naboo schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:48:
[...]

Of gewoon op SouthPark.nl kijken?

Staat ie ook! :)
gaat heel offtopic. maar ik doelde een beetje op de mensen die NIET in Nederland zitten en dus southpark.nl NIET kunnen bekijken.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

eamelink schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:54:
[...]
Verder is het ook wel nuttig om te weten dat je je koppeling moet inknijpen wanneer je olielampje gaat branden terwijl je rijdt, omdat je blok vast kan lopen en je wiel blokkeert als je dan niet ontkoppelt :)

Af en toe je ketting smeren is ook wel goed om te weten, maar dat is wel heel triviaal :P
Als je olielampje gaat branden tijdens het rijden ben je natuurlijk eigenlijk verkeerd bezig aangezien je periodiek je oliepijl moet controleren...zoveel moeite is dat ook niet...motor rechtzetten en door het glaasje kijken...

Speaking of remblokken....* Mike2k heeft nieuwe remschijven, gereviseerde klauwen en nieuwe remblokken onder de GSX-R
Afbeeldingslocatie: http://www.mike2k.nl/photos/image/medium/192

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

* Will_M heeft een Yammie en gaat eens naar een glaasje op zoek om z'n olieniveau te bepalen :+

Kan ik lang naar zoeken ..... en sowieso is het lampje een niveaulampje bij een Yammie en geen "druk" lampje zoals bij alle andere merken. Olieniveau bekijken mag ik gewoon lekker ouderwets met een pijlstok(je) doen :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Mike2k

Mike2k

offtopic:
Sorry Wimmel, ik ben er vergeten bij te zetten dat mijn tip bedoeld is voor na-oorlogse motoren :P >:)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

dipsticks ftw. ik moet nu me pa vragen of hij op de motor gaat zitten zodat ik om m'n knieen op de natte stenen naar een vaag glaasje kan turen. geweldig...

ik doe er gewoon elke 1000km, 400cc olie bij. dat verbruikt hij wel ongeveer...

• Mike2k

Mike2k

@Erik, een paddockstand will do the trick nicely ;) en als je heel voorzichtig bent en een niet te zware motor hebt, kan je het ook zelf doen...

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

volgens het boekje moet je iemand er op hebben zitten... ik heb wel een paddockstand, daar niet van.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:07
erik je bent een prutser :)
mijn fzr kan ik gewoon met 1 hand vasthouden en even op de knietjes gaan om het oliepijl te checken.
mijne zuipt overigens net zo veel olie als benzine onderhand, dus ik doe het oliepijlen nogal vaak :) maar goed, mijn fzr heeft al ver over de 100.000 gelopen, dus ik klaag niet dat ie wat olie zuipt.
meteen maar even wat foto's erbij van de voor en na de crash met de parkeergarage...

net na de ontmoeting met het automatische hek van de parkeergarage...
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04735-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04733-1.jpg

tijdens mijn herstelsessies :)
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04762.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04761.jpg

het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04774-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04772-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04775.jpg

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-01 11:38

mphilipp

Romanes eunt domus

eamelink schreef op zondag 08 november 2009 @ 15:54:
[...]
Hoeft ook niet, het enige wat je daarvan moet weten is dat als je remolieniveau laag is, je die niet rucksichtlos moet bijvullen, maar beseffen dat je waarschijnlijk versleten blokken hebt :)

Leuk allemaal, maar dat wist ik allemaal al toen ik nog brommer reed... Ik probeer alleen maar te zeggen dat er natuurlijk geen sterveling is die voor elke rit (of elke dag) al die dingen controleert. Ik zit natuurlijk ook niet als een zombie op die motor, maar al dat gedoe dat ze je proberen wijs te maken doen die instructeurs zelf niet eens.

Lui die totaal geen voeling hebben met techniek gaan dit soort dingen toch niet doen. Ze leren het rijmpje uit het hoofd en slagen zo voor het examen. Weer een nutteloos punt afgewerkt. Ik voel het echt wel als er iets mis is met die motor; andere/gekke/nieuwe geluiden, dat soort dingen vallen me op.
Allemaal leuk en aardig dat je dit moet leren tegenwoordig, maar ik heb nou niet direct het idee dat de verkeersveiligheid er zoveel mee vooruit gaat. Iemand die niet veel rijdt, zal niet binnen een jaar zijn remblokken slijten. Dus als dat ding op tijd zijn beurten krijgt, is het allemaal ruim op tijd. Alleen jammer als er iets lek is...dat hebben die pipo's niet door. Maar zoals ik al zei: als iemand geen idee heeft en er ook geen gevoel voor heef, gaat dat domme rijmpje ook niet echt helpen.

Vandaar dus...zinloze extra stof.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

_Erikje_ schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:38:
ik doe er gewoon elke 1000km, 400cc olie bij. dat verbruikt hij wel ongeveer...
Huh?!?!? Holy crap! En dan zegt men dat BMW's olie verbruiken...die van mij lust helemaal geen olie. Ik heb er in Marokko, puur voor de verwennerij een eetlepeltje bij gegoten, maar de rest van de 7300Km wilde het nivo niet dalen...ik denk dat ie allergisch is ofzo. Benzine gaat ook al zo langzaam. Ik ga me afvragen óf het wel een BMW is... :+

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Mijne gebruikt ook super veel olie :(

Iets van 300/400cc per 400km ofzo.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tylen schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:08:
Mijne gebruikt ook super veel olie :(

Iets van 300/400cc per 400km ofzo.
Zit je aftapplug er wel in?

• Tylen
  • Nu online

Tylen

mphilipp schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:17:
[...]

Zit je aftapplug er wel in?
Geborgt en al ;)

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:35

_Apache_

For life.

mphilipp schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:30:
[...]

Huh?!?!? Holy crap! En dan zegt men dat BMW's olie verbruiken...die van mij lust helemaal geen olie. Ik heb er in Marokko, puur voor de verwennerij een eetlepeltje bij gegoten, maar de rest van de 7300Km wilde het nivo niet dalen...ik denk dat ie allergisch is ofzo. Benzine gaat ook al zo langzaam. Ik ga me afvragen óf het wel een BMW is... :+
Mijn FZS600 verbruikt een minimale hoeveelheid, het is meer dat de olie op is dan dat hij weg is. Na een kilometertje of 8-10.000 heeft de olie zijn beste tijd gehad en verwissel ik hem. Meestal merk ik dat doordat hij 'rauw' klinkt voorbij 7.000 rpm.

Om de duizend kilometer controleer ik het peil, omdat het toch zo langzaam wegzakt heeft het geen nut om vaker te kijken. Kan hem wel zelf meten, middenbok FTW! Ohja, olie is best wel warm als je je olie ververst en je hemt er net 30km op gereden. :9

@ Tylen : Whoot.. proost! Maar omdat je als een speer gaat heb je ook extra tijd om die olie te kopen. :+ Voor wat hoort wat.

[ Voor 4% gewijzigd door _Apache_ op 09-11-2009 08:38 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Mike2k

Mike2k

Hmm...ik controleer mijn olie regelmatig, maar dat komt meer omdat ik die motor regelmatig naar de 13.000 rpm trap...dat is zonder olie echt geen pretje ;)

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

jep
mijn fzr kan ik gewoon met 1 hand vasthouden en even op de knietjes gaan om het oliepijl te checken.
die van mij is 20 kg zwaarder dan die van jou. al die onderdelen die jij in de loop der jaren bent kwijtgeraakt, hebt gesloopt of iets zitten er bij mij nog op :9 (daarnaast ben ik gewoon een slappeling)

olie en fzr's gaan hand in hand.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

_Apache_ schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:34:
[...]

@ Tylen : Whoot.. proost! Maar omdat je als een speer gaat heb je ook extra tijd om die olie te kopen. :+ Voor wat hoort wat.
;) Ja het kost wel wat :(

Remblokken doe ik 5 race dagen mee. (RDP Pads 4 stuks, 92 euro)
Dan valt de olie nog wel mee. Maar vul heb steeds bij en na een dag of 6 a 7 toch maar eens verversen.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Fastex schreef op zondag 08 november 2009 @ 22:32:
offtopic:
Sorry Wimmel, ik ben er vergeten bij te zetten dat mijn tip bedoeld is voor na-oorlogse motoren :P >:)
offtopic:
Welke oorlog is er vorig jaar dan ergens uitgevochten ? Mijn fiets is van na díe oorlog :+

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Btw,
het is

PEILSTOK!!!!
damn it mensen!!! straks gaan ze denken dat wij motorrijders allemaal stom zijn.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Francis schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:54:
Btw,
het is

PEILSTOK!!!!
damn it mensen!!! straks gaan ze denken dat wij motorrijders allemaal stom zijn.....
En volgens mij is het ook geen remolie maar remvloeistof ;)

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Tylen schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:20:
[...]

Die fout maak ik thank god nooit..... :P O-)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:20:
[...]

Dat kan je net als bij ruitenwisservloeistof toch bijvullen met water? :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
je kunt niet zakken op de technische vragen voor je rij-examen :)
Mijn examinator vroeg mij wat de effecten waren van lage druk in de banden, ik zei oa dat er meer grip was. Hij vond van niet, en legde mij uit dat ik echt niet sneller door de bocht kon als ik geen druk had.... ze gaan er dus idd vanuit dat je gewoon de antwoorden uit je hoofd leert en opdreunt.

Ctrl+k

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

En ik neem aan dat je dan ook éxact uit kunt leggen waarom niet..... óf juist wél ;)

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:00
Gister voor het eerst zelf een nieuw voorbandje op de Super Tenere gelegd, ging prima!
Wel erg handig dat ze bij de motorclub hier zo'n velg-opspan-tafel hebben, dat scheelt een hoop.
Dan gewoon véél afwasmiddel, twee bandenlichters en een beetje overtuigingskracht :)
Nieuwe bandje was zelfs een tubeless band (er zit wel een binnenband in ivm mijn spaakwielen) en ook dat ging prima :)
Er ligt nu een Metzeler Karoo 2 op, ben benieuwd wat dat in de drek doet :)
Afbeeldingslocatie: http://www.totalmotorcycle.com/photos/tire-tyre-guide/Metzeler-MCEKarooRear.gif

• Sibylle
wimmel_1 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:30:
En ik neem aan dat je dan ook éxact uit kunt leggen waarom niet..... óf juist wél ;)
ik denk t wel :P
Met lagere bandendruk heb je sowieso meer oppervlak, en meer vervorming. De banden worden dus warmer en dat levert extra grip :)
Je kunt ook extreem gaan en half leeg laten zodat je een rotspartij op kunt (extreme RedBull sports ftw!), dan heb je veel grip als je rechtdoor moet, maar zodra je een bocht met hoge snelheid neemt gaat de band raar doen.

Ik had geen zin om met de beste examinator in discussie te gaan, en deed heel interessant luisteren en ja knikken. 40minuutjes later was ik geslaagd :D

Ctrl+k

• DRAFTER86
Sibylle schreef op woensdag 11 november 2009 @ 10:00:
[...]

ik denk t wel :P
Met lagere bandendruk heb je sowieso meer oppervlak, en meer vervorming. De banden worden dus warmer en dat levert extra grip :)
Je kunt ook extreem gaan en half leeg laten zodat je een rotspartij op kunt (extreme RedBull sports ftw!), dan heb je veel grip als je rechtdoor moet, maar zodra je een bocht met hoge snelheid neemt gaat de band raar doen.

Ik had geen zin om met de beste examinator in discussie te gaan, en deed heel interessant luisteren en ja knikken. 40minuutjes later was ik geslaagd :D
Paar weken terug had ik een lekke achterband, aangezien er een nogal grote scheur in zat die er onrepareerbaar uit zag heb ik de 8km naar de dichtsbijzijnde motorzaak gewoon gereden...
Dat is dus geen pretje :D continu het idee dat de band van de velg loopt, volkomen instabiel, bochten zijn helemaal een hel :)
Dus je verhaal gaat maar tot zekere hoogte op ;)

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:54
Zo, vandaag examen AVB gedaan, 15 mins later was het alweer gedaan... Maar wel alles goed gedaan, moest niks opnieuw doen..
Verder niet veel bijzonders gedaan: Noodstop, Snelle slalom, Langzame slalom, Met de motor lopen, Uit parkeervak rijden, Uitwijken en Gewone stop.
Best wel makkelijk dus...
Op naar het AVD examen yeey!

• Hayfork
  • Laatst online: 21-09-2025

Hayfork

Drinkin&Boardin

Morgen motortheorie. Net nog wat oefenexamens gemaakt en steeds 2 tot 4 fouten. Slagen moet wel lukken, hopelijk zelfs met de beoogde 0 fouten ;)

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Meer grip betekend niet perse een betere wegligging. Dat ligt maar net aan de ondergrond (o.a.), lagere luchtdruk is leuk als de ondergrond slecht is, dan kan je harder de bocht om, maar als de ondergrond goed is dan heb je liefst zo hoog mogelijke (bij wijze van) luchtdruk.

En een lagere bandenspanning levert misschien wel meer weerstand en hitte op, maar dat is niet de oorzaak van de verhoogde grip. Dat is gewoon omdat er meer rubber op de weg ligt. Kijk maar naar bijv. een mountainbike, daarvan worden de banden echt niet noemenswaardig warm/heet, en die gebruiken ook zeer lage bandenspanningen. :)

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

en gehaald! 4 fouten, M'n pa had er 5 :p

• Mike2k

Mike2k

hahaha papa-pwnage...altijd leuk...

En inderdaad, als je op het examen gevraagd wordt of een hoge bandenspanning beter is voor de wegligging/grip dan is dat natuurlijk Ja. Het gaat natuurlijk om de context. De examinator bedoeld overduidelijk op de weg en niet door een of andere woestijn of over rotsen...

@DRAFTER, is dat nou nog een beetje rijden met die Metzeler? Ik heb een Metzeler voorband maar ik kan niet wachten tot die vervangen is voor een Michelin Pilot Power 2CT (knie'tje aan de vloer >:) )

• DRAFTER86
Fastex schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:36:

En inderdaad, als je op het examen gevraagd wordt of een hoge bandenspanning beter is voor de wegligging/grip dan is dat natuurlijk Ja. Het gaat natuurlijk om de context. De examinator bedoeld overduidelijk op de weg en niet door een of andere woestijn of over rotsen...

@DRAFTER, is dat nou nog een beetje rijden met die Metzeler? Ik heb een Metzeler voorband maar ik kan niet wachten tot die vervangen is voor een Michelin Pilot Power 2CT (knie'tje aan de vloer >:) )
Nog niet echt mee gereden, maar er zijn een aantal mensen wel aardig enthousiast over. Zo'n allroad-band is wel altijd een compromis natuurlijk.

Ik kwam toevallig een bestandje tegen met POI's van alle motordealers in Nederland:
http://www.javawa.nl/down...=pois&file=Motorzaken.gpi
Hier staan echter ook alle Triumph dealers ter wereld in en dat vond ik wat overdreven, dus die heb ik er even uitgefilterd:
klik
Erg handig voor de GPS gebruikers, het zijn er zo'n 1000 :)

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Fastex schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:36:

Heb je persee een MPP2CT nodig voor een kneedown?

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:54:
[...]
Ik kwam toevallig een bestandje tegen met POI's van alle motordealers in Nederland:
http://www.javawa.nl/down...=pois&file=Motorzaken.gpi
Is dat in- of exclusief de recentelijk ongevallen MotoPort en Safe vestigingen? ;)

• DRAFTER86
mphilipp schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:38:
[...]

Is dat in- of exclusief de recentelijk ongevallen MotoPort en Safe vestigingen? ;)
Hehe ik gok dat die er nog inzitten :)

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Tylen schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:01:
[...]

Ik heb met een setje MPP-2ct'ers een maand of anderhalf geleden een Knee - Elbow - Sholder & Helmet down gedaan .... gaat óók erg goed met die "krengen" :X

En vanwege dat geintje ligt m'n tank nú dus bij de schadehersteller en heb ik voor de fun een nieuwe kuipenset mogen monteren .... óf zoiets :o

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
DRAFTER86 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 14:35:
[...]
Paar weken terug had ik een lekke achterband, aangezien er een nogal grote scheur in zat die er onrepareerbaar uit zag heb ik de 8km naar de dichtsbijzijnde motorzaak gewoon gereden...
Hehe, heb ik eens gedaan met een lekke voorband 8) .
:X

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
leuk poi bestandje is dat |:( tijdje terug was mijn gaskabel gebroken in nijkerk. eerst maar naar j v d bunt motoren. 500 meter. ongeveer een kwartier tuffen als je de 5 km/u haald. verkeerd adres. boonstra motoren. omgevallen en opgedoekt. en uiteindelijk na wat rondvragen toch nog j v d bunt kunnen vinden 3 straten verder. maar die konden ook niet veelmeer doen dan alleen een tijdelijke oplossing. dus heb ik die later zelf maar gemaakt. stukje van de buitenmantel af en met de ringsleutel uit mijn gereedsschapssetje een vorm van duimgas gecreëerd. waarmee ik weer verder kon.

heb welleens gelest met een lekke voorband. vond hem al zo vreemd aanvoelen. steeds niet de bocht in willen totdat hij op een bepaald moment bijna omflikkerd. en een week later mocht ik de fiets bij de banden center ophalen omdat hij een lekke voorband had. vandaar dat hij zo beroerd reed.

[ Voor 20% gewijzigd door DECOY88 op 12-11-2009 21:57 ]

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
wimmel_1 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:19:
[...]

Ik heb met een setje MPP-2ct'ers een maand of anderhalf geleden een Knee - Elbow - Sholder & Helmet down gedaan .... gaat óók erg goed met die "krengen" :X

En vanwege dat geintje ligt m'n tank nú dus bij de schadehersteller en heb ik voor de fun een nieuwe kuipenset mogen monteren .... óf zoiets :o
En dat lag aan de band? Of vertel je nu niet alles? ;)

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Tylen schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:01:
[...]

Kan je ook met macadams :o

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

-DG- schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:38:
[...]

En dat lag aan de band? Of vertel je nu niet alles? ;)
Enige wat ik er mee wilde zeggen is dat je niet alleen op een band moet vertrouwen ..... Een MPP-2ct rubber rond je wielen is érg fijn maar geen garantie voor goed weggedrag als je er zelf niet goed mee om weet te gaan.

Alles heeft z'n grenzen, óók een band.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

Tylen schreef op maandag 09 november 2009 @ 08:57:
[...]

;) Ja het kost wel wat :(

Remblokken doe ik 5 race dagen mee. (RDP Pads 4 stuks, 92 euro)
Dan valt de olie nog wel mee. Maar vul heb steeds bij en na een dag of 6 a 7 toch maar eens verversen.
van remmen ga je niet harder he!

RDP pads, ook al eens Ferodo's geprobeerd?

deze zijn van model die ik heb maar de online catalogus werkt goed.

ferodo Hondaatje

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

talin schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:54:
[...]

ferodo Hondaatje
Ga er maar vanuit dat tyl wel weet wat voor blokken die gebruikt ;)

No signature required.

• DRAFTER86
M3rcury schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:42:
[...]

Ga er maar vanuit dat tyl wel weet wat voor blokken die gebruikt ;)
Als ik het me goed herinner heeft Talin ook vrij veel geraced, dus dit is niet de noob die de begaafde racer wil laten zien hoe het moet ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

DRAFTER86 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:02:
[...]

Als ik het me goed herinner heeft Talin ook vrij veel geraced, dus dit is niet de noob die de begaafde racer wil laten zien hoe het moet ;)
Aaaah, dat wist ik niet |:( Dan heb ik niks gezegd ;)

[ Voor 4% gewijzigd door M3rcury op 13-11-2009 13:15 ]

No signature required.

• Tylen
  • Nu online

Tylen

talin schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 08:54:
[...]

ferodo Hondaatje
Heb veel geprobeerd, maar vond de RDP toch echt het lekkerst en hardst remmen. Zijn zijn alleen wel wat dunner dan andere :(

• Exigence
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:10:
[...]

Aaaah, dat wist ik niet |:( Dan heb ik niks gezegd ;)
Moet je hem eens vragen waar zijn nickname vandaan komt. Dan zeg je helemaal niks meer ;)

• gwystyl
  • Laatst online: 07:57

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Exigence schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:24:
[...]

Moet je hem eens vragen waar zijn nickname vandaan komt. Dan zeg je helemaal niks meer ;)
Ik kan alleen vinden dat het een (motor) circuit in Estland is? Verder ben ik niet nieuwsgierig hoor :)

• Sibylle
gwystyl schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:07:
[...]

Ik kan alleen vinden dat het een (motor) circuit in Estland is? Verder ben ik niet nieuwsgierig hoor :)
ik wel :P Details?

Ctrl+k

• HammerT
  • Laatst online: 26-12-2025
Rijkswaterstaat
Ook motoren gaan geen prijs per kilometer betalen.
Goede zaak ;) dus de wegenbelasting zal wel gewoon blijven?

• Dannisi
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03:04
Die 75 euro per jaar...

There is no place like 127.0.0.1

• Hayfork

Hayfork

Drinkin&Boardin

Joey Dunlop is dodelijk verongelukt op een circuit in Tallinn, Estland toen Talin erachter reed.
Zoek in HK naar 'nickname talin' -> staat ergens een topic met iets als: "Hoe kom jij aan je nickname?"
Dan ctrl+f -> 'Talin' (volgens mij eerste pagina)

tadá!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

HammerT schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:02:
[...]

In elk voertuig komt een GPS-apparaatje dat bijhoudt hoeveel, wanneer en waar er gereden wordt. Deze voorziening verzendt de informatie naar een inningskantoor waar de rekening wordt opgemaakt.
Jzs, ik moet echt eens Space odyssey gaan lezen, misschien staan er nog dingen in die hierna volgen.. :r

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

HammerT schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:02:
[...]

Houderschapbelasting blijft. Blij dat ik al lang motor rij. Ik kan toch relatief "rustig' en "anoniem" te hard rijden en allerlei streken uithalen....

Wordt de benzine nu goedkoper?

offtopic:
hoe gaat men die gadgets in de auto krijgen? Moet men ,vrijwillig, wat afhalen? Wordt het met de APK ingebouwd?. Lijkt net als de huidige constructie v/d zorg waarbij je zelf geld toebedeeld krijgt maar als je geen verzekering neemt houd je alleen maar geld over en hebben we in NL 400milj openstaan aan onbetaalde rekeningen, dwz geen kastje in de auto nemen en je rijdt gratis zeg maar

[ Voor 4% gewijzigd door ROFLASTC op 14-11-2009 15:29 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

ROFLASTC schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:23:
[...]

Houderschapbelasting blijft. Blij dat ik al lang motor rij. Ik kan toch relatief "rustig' en "anoniem" te hard rijden en allerlei streken uithalen....

offtopic:
hoe gaat men die gadgets in de auto krijgen? Moet men ,vrijwillig, wat afhalen? Wordt het met de APK ingebouwd?. Lijkt net als de huidige constructie v/d zorg waarbij je zelf geld toebedeeld krijgt maar als je geen verzekering neemt houd je alleen maar geld over en hebben we in NL 400milj openstaan aan onbetaalde rekeningen, dwz geen kastje in de auto nemen en je rijdt gratis zeg maar
:N Juist die komt hiermee te vervallen en tevens komt de BPM op nieuw aan te schaffen auto's te vervallen (althans, zo is de planning en wordt het voorgespiegeld op het moment). Beetje het idee: De gebruiker betaalt. Begint met 3 cent/kilometer in 2012 maar in 2018 willen ze al op 7 cent/kilometer zitten (da's over 3 kabinetswisselingen, dus wie dan leeft, wie dan zorgt).

Waarom ze het allemaal zo moeilijk willen maken met GPS detectie systemen en dergelijken (er zullen beslist extra camera-controlesystemen komen om te kijken of je écht niet stiekem over de snelwegen aan het cruisen bent zónder zo'n apparaatje óf met een afgeschermde variant daarvan) is mij ook totaal een raadsel. Als je wil dat er een 100% haalbaar en lekvrij systeem komt dan verreken je het gewoon in dát waarvan je 100% zeker weet dat het noodzakelijk is om überhaupt te kunnen rijden. Iets wat de Oosterburen al járen geleden in de gaten hadden, overigens. Enige nadeel is dan weer dat ze het zogenaamde "transit(o)" verkeer wat hier in NL geregistreerd staat niet kunnen belasten omdat Nederland te klein is om er een hele tank brandstof doorheen te jagen én de brandstof in het buitenland op onverklaarbare wijze tóch altijd goedkoper is, maar die doelgroep is er redeljik gemakkelijk op andere manieren uit te pikken om vervolgens weer net zo te behandelen als "de buitenlanders" die gebruik maken van de NL infrastructuur. Óf was daar al geen rekening meer mee gehouden ... :)

En aangaande dat laatste: Diegenen die nog niet zo'n apparaatje in de auto hebben worden gewoon via het huidige systeem belast. Aangezien dat dat (momenteel) duurder is dan het nieuw te introduceren systeem komen de "klanten" vanzelf 8)

Voor motoren veranderd er vooralsnog niets .....

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 14-11-2009 17:19 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ROFLASTC schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:23:
[...]
Wat denk je zelf..? ;)

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

wimmel_1 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:02:
[...]

:N Juist die komt hiermee te vervallen en tevens komt de BPM op nieuw aan te schaffen auto's te vervallen (althans, zo is de planning en wordt het voorgespiegeld op het moment).
"Bij motoren is het te moeilijk om het kastje op een goede en veilige manier in te bouwen. Zij blijven daarom de vaste autobelastingen betalen, in plaats van de kilometerprijs."

http://www.verkeerenwater...eterprijs/uitzonderingen/
Voor motoren veranderd er vooralsnog niets .....
nog niet nee , weet niet of het wel zo handig is dat er in de belasting constructie niks veranderd. ALs de benzine prijs daalt is dat wel een voordeel. BPM eraf is helemaal mooi. Scheelt ook met importeren uit duitsland.
Hoop doet leven,toch?

[ Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 14-11-2009 18:24 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• HammerT
  • Laatst online: 26-12-2025
ROFLASTC schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:23:
[...]

nog niet nee , weet niet of het wel zo handig is dat er in de belasting constructie niks veranderd. ALs de benzine prijs daalt is dat wel een voordeel. BPM eraf is helemaal mooi. Scheelt ook met importeren uit duitsland.
Tja BPM er af voordeel? Je huidige motor wordt toch ook minder waard als alle nieuwe motoren goedkoper te verkrijgen zijn. Maakt dus allemaal niet uit, alleen voor importeren uit het buitenland dan.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Exigence schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 02:24:
[...]

Helemaal niks zeggen is ook weer zo wat hea ;)

Maar ik had al gevonden dat ie aan EK's had meegedaan met een 125. Dan kan je wel grappig rijden :+

No signature required.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

HammerT schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 19:58:
[...]

Tja BPM er af voordeel? Je huidige motor wordt toch ook minder waard als alle nieuwe motoren goedkoper te verkrijgen zijn. Maakt dus allemaal niet uit, alleen voor importeren uit het buitenland dan.
Dat is dus wel afhankelijk van elkaar. Als nu bijvoorbeeld alle supersports 1000 euro minder gaan kosten. Dan krijg je ook een stuk minder terug voor jou " oude" supersport ;)

No signature required.

• Exigence
  • Laatst online: 12:03

Exigence

dnkroz

M3rcury schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:04:
[...]

Helemaal niks zeggen is ook weer zo wat hea ;)

Maar ik had al gevonden dat ie aan EK's had meegedaan met een 125. Dan kan je wel grappig rijden :+
Speciaal voor jou dan: ;)
talin schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:02:
heb zelf NK en EK motor wegrace gedaan als er geen NK of EK was reden we wedstrijden die leuk waren, in Duitsland Frankrijk, Hongarije enz.

dus ook in Estland, een van de mensen die hetzelfde deed was Joey Dunlop
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joey_Dunlop

in de race in Tallinn in 2000 regende het pijpenstelen en het was een circuit dwars door de stad en over landweggetjes waar de bomen waren afgeschermd met hooibalen.

tijdens de training ging het zo hard regenen dat 95% het voor gezien hield, ik was fijne rondetijden aan het draaien en vond dat het nog wel meeviel met de regen, verderop zag ik iemand rijden die volgens mij hetzelfde dacht als mij en ik probeerde me aan hem op te trekken totdat hij crashtte ik zag het gebeuren en dacht ik hou het maar voor gezien, half uurtje later hoorde ik dat het Joey was geweest en hij was overleden.

onze hond is nu naar hem vernoemd en mijn verbasterde nick van Tallinn naar Talin

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Ja tussen de bomen rijden is niet echt veilig. Maar geeft wel mooie plaatjes, zoals deze.
Genomen afgelopen seizoen in Hengelo.

Afbeeldingslocatie: http://www.tyl.nl/wp-content/gallery/supercup-600-21-mei-2009-hengelo/tyl.jpg

• DRAFTER86
Tylen schreef op maandag 16 november 2009 @ 08:36:
Ja tussen de bomen rijden is niet echt veilig. Maar geeft wel mooie plaatjes, zoals deze.
Genomen afgelopen seizoen in Hengelo.

[afbeelding]
Tering dat is wel erg gaaf ja :*)
Heb gister voor het eerst met de Super Tenere écht door de drek gesleurd, en dat is toch wel behoorlijk pittig. Wel echt super gaaf, je instinct zegt je voor elke modderpoel stapvoets te gaan rijden en te gaan zitten, wat je moet doen is het gas er op en gaan staan...
Maar goed, ik ben er niet een keer afgelazerd en kwam behoorlijk afgepeigerd thuis, vanmiddag weer dus >:)

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

DRAFTER86 schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:56:
[...]

Tering dat is wel erg gaaf ja :*)
Heb gister voor het eerst met de Super Tenere écht door de drek gesleurd, en dat is toch wel behoorlijk pittig. Wel echt super gaaf, je instinct zegt je voor elke modderpoel stapvoets te gaan rijden en te gaan zitten, wat je moet doen is het gas er op en gaan staan...
Maar goed, ik ben er niet een keer afgelazerd en kwam behoorlijk afgepeigerd thuis, vanmiddag weer dus >:)
Ik heb met de tenere-club nog door Hengelo gereden met een ritje. Reed ook een super mee.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DRAFTER86 schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:56:
[...]
Ik moest in juli in Garmisch (BMW Motorrad Days) hier doorheen met de RT:
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3500/3698711841_feabf9d67e.jpg
Ik had gedurende de 3 dagen genoeg GSen mét noppenbanden op hun plaat zien gaan (heel stoer staan en gas erop...) maar ik had dus effectief slicks erop (normale PR2 vol met klei) dus ik ben er stapvoets doorheen gegaan en heb het gered. Met gas erop was ik op zeker op mijn bek gegaan; totaal geen grip met slicks... Ik weet niet of de Conti Trail Attack die er nu onder ligt iets had uitgemaakt eigenlijk.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49

charrel

Cortisol4life..

Yup, had uitgemaakt. Die had gewoon nog meer modder vastgehouden :+

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

charrel schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:56:
Yup, had uitgemaakt. Die had gewoon nog meer modder vastgehouden :+
Dikke blubber donut waardoor de boel nog vastkoekt ook.

And it goes BRAAAAAPP!

• komkommer

komkommer

Koffie

ROFLASTC schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:35:
[...]

Dikke blubber donut waardoor de boel nog vastkoekt ook.
En dan geef je gas en dan is alles weer los.

Makerij Hofman

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

komkommer schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:44:
[...]

Dat hangt een beetje af van de ondergrond kan ik je vertellen want het zat er net zo hard weer aan :P

[ Voor 7% gewijzigd door ROFLASTC op 16-11-2009 23:50 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

komkommer schreef op maandag 16 november 2009 @ 23:44:
[...]
Net als bij die stoere GSers (en ook andere merken, maar die GSers vond ik het leukst) die op d'r plaat gingen... Er zijn een hoop ego's gesneuveld. Ik ben er gewoon lekker stapvoets doorheen gegaan. Geen gas (of een heeeel klein beetje) en gewoon met de koppeling er doorheen gekropen. Zo had ik tenminste controle over de bike. Het was zó glad dat als je je poot niet voorzichtig op de grond zette, je al omver gleed. Rijden ging gewoon niet. Misschien als je een flinke aanloop zou nemen en er met een rotgang doorheen zou rossen. Maar ja...dan heb je aan het einde een probleem...je schiet dan zo een kruising op, want remmen kun je de eerste 100m niet. En het was er erg druk.

• komkommer

komkommer

Koffie

mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:35:
[...]

Net als bij die stoere GSers (en ook andere merken, maar die GSers vond ik het leukst) die op d'r plaat gingen... Er zijn een hoop ego's gesneuveld. Ik ben er gewoon lekker stapvoets doorheen gegaan. Geen gas (of een heeeel klein beetje) en gewoon met de koppeling er doorheen gekropen. Zo had ik tenminste controle over de bike. Het was zó glad dat als je je poot niet voorzichtig op de grond zette, je al omver gleed. Rijden ging gewoon niet. Misschien als je een flinke aanloop zou nemen en er met een rotgang doorheen zou rossen. Maar ja...dan heb je aan het einde een probleem...je schiet dan zo een kruising op, want remmen kun je de eerste 100m niet. En het was er erg druk.
Ah, ok. Ja soms kan 't ook echt niet. Ik reed laatst nog even een klein stukje terug van de studie door het bos. Is het zo glad op het gras en mos dat ik bij het uitkomen van een bocht in 1 seconde achterstevoren stond en viel. Geen waarschuwing, niks. Geen ruimte om te corrigeren.

Makerij Hofman

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49

charrel

Cortisol4life..

Yup, had ik laatst op de maasvlakte ook. Scherpe cross noppen, rij de prut in, draai m'n gas dicht en ik lag al ........ het leek wel ijs }:|

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

En op 99 van de 100 GSen zitten ook geen echte noppenbanden. Rijdt ook niet zo lekker op de weg. Gelukkig kwam er later (een beetje tè laat) een lading houtsnippers die erop gestrooid werd. Tenminste, dat was op de andere dagen zo, toen ik weg ging was het nog niet... :(

• dion_b
  • Laatst online: 11:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Weer eens een beginnersvraag tussendoor:

Door nare omstandigheden (sterfgevallen in de familie) heb ik waarschijnlijk iets eerder dan verwacht m'n geld bij elkaar om te lessen, motor en pak te kopen, allicht over een maandje al.

Voor lessen heb ik al een paar goede opties in de buurt, motor heb ik al eerder over gepost (waar mijn voorkeur voor zuinigheid op redelijk onbegrip ontvangen werd) - maar daar ga ik pas verder mee als ik een paar (proef)lessen heb gehad en niet alleen m'n hoofd maar ook de rest van m'n lichaam mee kan praten.

Blijft over: kleding.

Ik heb het stukje in de topicstart gelezen erover, en heb op basis daarvan en persoonlijke smaak (geur :z ) een lichte voorkeur voor leer...

...maar er één eigenschap wat voor mij boven alles gaat: ik kan slecht tegen hitte en zweet nogal snel. Verreweg het belangrijkste is dus dat het in zomer zo koel mogelijk is, voor die onvermijdelijke momenten van stilstaand of langzaam verkeer. Verandert dat de zaak, of is leer dan ook een goede keuze? Zijn er specifieke dingen om op te letten wat dat betreft?

Oslik blyat! Oslik!

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Thermokleding eronder doen. Dat werkt echt goed :Y

No signature required.

• DRAFTER86
mphilipp schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 00:35:
[...]

Er zijn een hoop ego's gesneuveld. Ik ben er gewoon lekker stapvoets doorheen gegaan.
Hehe als mijn ego elke keer als ik lullig op m'n bek ga zou sneuvelen...

- XJ900 van de heftafel in het klushok (+/ 1 meter hoog) laten donderen de dag voordat je naar Schotland vertrekt...
- Met diezelfde XJ900 in het winter wegrijden uit een overdekte fietsenstalling, de vers gevallen sneeuw in, ongeveer 1,5 meter later een mooie 180 maken...
- In de Alpen over een eigenlijk nog gesloten pas naar beneden, het was al best schoon, op een stukje na, ongeveer 10 meter ijsbaan. Floep
- Met de Super Tenere voor het eerst op gladde, goed aangereden modder. Floep, rempedaal staat nog steeds krom :)
- Met de Super Tenere wegrijden op nat gras, zie nummer twee :)

Gelukkig nooit op hoge snelheid onderuit gegaan trouwens...

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

M3rcury schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:11:
Thermokleding eronder doen. Dat werkt echt goed :Y
Eens.
Ik heb met 27c rondjes mogen draaien @ parkeerplaats voor mijn AVB lessen, en met stoffenbroek. Met een coolmax lange broek eronder had ik serieus weinig tot geen last van de warmte. Dingen kosten bij motozoom.nl iets van 23 euro, absolute aanrader.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Woei, dat spul ziet er inderdaad goed - en erg betaalbaar - uit :D
Allicht dat ik het ook gewoon op de fiets ga gebruiken in de zomer

* dion_b ziet ook dat de A'dam shop van hen 10 min fietsen van z'n werk is - dat wordt als salaris binnen is even een tripje maken :)

Oslik blyat! Oslik!

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:57

Youk

Volvo For Life

Psst: ik wil nu niet de discussie terug op gang trekken maar kijk eens naar de Honda Deauville, misschien is dat ongeveer wat je zoekt.

Volvo Classic Club Belgium

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

dion_b schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:04:
Weer eens een beginnersvraag tussendoor:

Voor lessen heb ik al een paar goede opties in de buurt, motor heb ik al eerder over gepost (waar mijn voorkeur voor zuinigheid op redelijk onbegrip ontvangen werd) -
Omdat een motorfiets eigenlijk niet zo zuinig is maar goed. Ondertussen is deze er en rijdt 1op50: http://www.dieselmotorfiets.nl/eva.html

Hoeveel geld heb je ?

@Youk .... te laat :P

[ Voor 3% gewijzigd door ROFLASTC op 17-11-2009 11:08 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mis ik nou iets of raden jullie thermospul aan voor in de zomer :?

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
Aikon schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:39:
Mis ik nou iets of raden jullie thermospul aan voor in de zomer :?
Thermospul kan 2 kanten op :)

Persoonlijk heb ik gewoon heel veel staan zweten op het AVB-terrein in juli. Het grote voordeel is: de rest van m'n leven zal ik niet meer zo lang zo langzaam rijden :) Dus: voering uit m'n broek, voering uit m'n jas, ventilatiesleuven open, rits half open, en verder met klittenband m'n jas dicht houden. Lijkt me prima uit te houden als ik een klein beetje gang heb.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Francis schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:48:
[...]
Ik heb met 27c rondjes mogen draaien @ parkeerplaats voor mijn AVB lessen, en met stoffenbroek. Met een coolmax lange broek eronder had ik serieus weinig tot geen last van de warmte. Dingen kosten bij motozoom.nl iets van 23 euro, absolute aanrader.
Exact. Ik heb een BMW Atlantis leren pak (erg dik Nubuck leer) en ik draag dat Motozoom coolmax spul (lange onderbroek en lange mouwen shirt) er altijd onder. Zelfs in Marokko (tegen de 40gr) niet heel veel last gehad. Uiteraard zweet je wel, maar juist door de Coolmax verspreid zich dat over een groter oppervlak en plak je niet vast aan het pak.

Ik deed in die hitte wel mijn mouw open (bij de pols openritsen) en af en toe de hand in de wind steken zodat je lekker doorlucht. Al met al viel het me reuze mee. Een loopshirt (coolmax) is ook goed.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:06:
[...]

Omdat een motorfiets eigenlijk niet zo zuinig is maar goed. Ondertussen is deze er en rijdt 1op50: http://www.dieselmotorfiets.nl/eva.html

Hoeveel geld heb je ?
ik hoorde zondag een interview met die man op de radio (de (bijna) ex-directeur van BMW NL was er ook bij)
Mooi ding maar belachelijk duur, voor dat geld koop ik hier 3 Versysen 8)7

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

Francis schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:48:
[...]

Eens.
Ik heb hem zelf van revit, werkt echt perfect. Zomer 30 graden no problem _/-\o_ Al lig ik liever aan het strand dan :+

No signature required.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ROFLASTC schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:06:
[...]

Dat deed (op vergelijkbare manier) die oude Royal Enfield diesel ook al, en er schijnt ook een speciale motor te zijn voor NATO die vergelijkbaar doet.
Hoeveel geld heb je ?
Ongeveer 1/10 van wat zo'n ding moet kosten. Dat gaat'm dus niet worden :'(
Youk schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 11:06:
Psst: ik wil nu niet de discussie terug op gang trekken maar kijk eens naar de Honda Deauville, misschien is dat ongeveer wat je zoekt.
Ben bang van niet - ik vind hem er mooi en practisch uitzien en het feit dat hij weinig rpm doet spreekt me ook aan, maar hij is een tikje boven budget en daarnaast helemaal niet zo zuinig (1:23 ofzo). Als ik daar genoegen mee nam zou ik waarschijnlijk eerder voor een BMW R65 of K75 gaan (aangezien ik die wel binnen budget kan kopen zonder de allergoedkoopste - en dus afgeragdste - te moeten nemen)

Dat motoren voor hun gewicht minder zuinig zijn dan auto's snap ik, maar ik kan er niet bij dat motoren anno 2009 (of beter gezegd anno 2004 als ik m'n budget bekijk) zoveel minder zuinig zijn dan motoren anno 1979. Bij auto's kun je wijzen op passieve veiligheid dat meer weegt, maar motoren zijn sindsdien niet zwaarder geworden (eh, en je hebt nog steeds niet meer passieve veiligheid dan je pak je geeft). Maarja, zoals ik al aangegeven heb, ik ga hier inderdaad niet verder mee tot ik een motor onder m'n kont gehad heb en dus ook uit praktijk ernaar kan kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• Sibylle
dion_b schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 12:41:
[...]

Dat deed (op vergelijkbare manier) die oude Royal Enfield diesel ook al, en er schijnt ook een speciale motor te zijn voor NATO die vergelijkbaar doet.

[...]

Ongeveer 1/10 van wat zo'n ding moet kosten. Dat gaat'm dus niet worden :'(
[...]

Ben bang van niet - ik vind hem er mooi en practisch uitzien en het feit dat hij weinig rpm doet spreekt me ook aan, maar hij is een tikje boven budget en daarnaast helemaal niet zo zuinig (1:23 ofzo). Als ik daar genoegen mee nam zou ik waarschijnlijk eerder voor een BMW R65 of K75 gaan (aangezien ik die wel binnen budget kan kopen zonder de allergoedkoopste - en dus afgeragdste - te moeten nemen)

Dat motoren voor hun gewicht minder zuinig zijn dan auto's snap ik, maar ik kan er niet bij dat motoren anno 2009 (of beter gezegd anno 2004 als ik m'n budget bekijk) zoveel minder zuinig zijn dan motoren anno 1979. Bij auto's kun je wijzen op passieve veiligheid dat meer weegt, maar motoren zijn sindsdien niet zwaarder geworden (eh, en je hebt nog steeds niet meer passieve veiligheid dan je pak je geeft). Maarja, zoals ik al aangegeven heb, ik ga hier inderdaad niet verder mee tot ik een motor onder m'n kont gehad heb en dus ook uit praktijk ernaar kan kijken.
zuinigheid zit hem ook in het rechterhandje, en hoe je hem gebruikt. Als je altijd in zijn 6 lekker kan tuffen kom je echt lekker uit meestal, in de stad elke spits alleen zn 1e en 2e versnelling gebruiken kan aantikken.

Mijn Honda Magna uit 1985 verbruikt max. 1:13 en min 1:17, meestal zit ik zo rond de 1:14. Motorrijden doe je ook voor de lol, en dat mag best wat kosten ;)

Ctrl+k

• teacher
  • Laatst online: 09:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ja, motoren zijn wel zwaarder geworden.
Steviger ook. En veiliger. Rij maar eens op een jaren 60 engelse fiets, een eind 70er japanse fiets, een jaren 80 fiets (zoals die K75) en een deauville bijvoorbeeld. Je ziet en voelt de vooruitgang

En aangezien 'wij' als consumenten steeds meer vermogen wensen/eisen worden nieuwe motorfietsen niet zuiniger, maar krachtiger. Als men genoegen zou nemen met zeg 90pk, dan kunnen motorfietsen in 10 jaar tijd zeker de helft zuiniger rijden.

Overigens vind ik "onbegrip" kort door de bocht. Op jouw shortlist stonden zuinige motoren, maar het gros van die fietsen was niet bruikbaar in het dagelijkse verkeer.

Overigens kunnen motorfietsen ook op LPG rijden: http://www.motor-forum.nl...09/LPG-op-je-Fiets-1.html en http://bifuel.steenvoorden.biz/ en http://www.motoropgas.nl/index.html

Wise enough to play the fool

• moto-moi

moto-moi

Sibylle schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:22:
Mijn Honda Magna uit 1985 verbruikt max. 1:13 en min 1:17, meestal zit ik zo rond de 1:14. Motorrijden doe je ook voor de lol, en dat mag best wat kosten ;)
Ben ik niet met je eens, natuurlijk zijn er zat motorrijders die altijd grof optrekken en daar hun benzine aan spenderen, maar iemand die voornamelijk snelweg rijdt zal ook niet snel aan 1:30 komen, ookal is het maar 100/200 kilo die verplaatst dient te worden. Ik wil best een paar secondes van de 0-100 inleveren als dat betekend dat ik 1 op 40 kan rijden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sibylle schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:22:
[...]

zuinigheid zit hem ook in het rechterhandje, en hoe je hem gebruikt. Als je altijd in zijn 6 lekker kan tuffen kom je echt lekker uit meestal, in de stad elke spits alleen zn 1e en 2e versnelling gebruiken kan aantikken.
In mijn geval ga ik nauwelijks in de stad rijden, daar heb ik gewoon een fiets voor. Het gaat om langere ritten van +-125km (bijv A'dam - R'dam, A'dam - Nijmegen, A'dam - Leeuwarden), grotendeels tot geheel op de snelweg. Mijn rechtervoet hou ik in een vierwieler goed in bedwang (110-115km/u gemiddeld op snelweg, rustig en anticiperend, waarmee ik op een goede dag beter verbruik haal dan fabrieksopgave (1:18 vs 1:17 opgave)), ik ga ervan uit dat dat op een tweewieler niet anders zal zijn.
Motorrijden doe ik heel concreet omdat we geen parkeervergunning kunnen krijgen voor een tweede auto en m'n vriendin in principe dagelijks de auto nodig heeft, terwijl ik maar 1x/week zo'n lange rit hoef te maken.

Dat neemt niet weg dat ik van plan ben er flinke lol aan te beleven, maar het is voor mij eerst en vooral een practische aangelegenheid, waarbij kosten een flinke rol spelen. Ik snap dat het niet "goedkoop" gaat worden en dat alles bij elkaar een kleine auto goedkoper is, maar dat is gewoon geen optie. Het gaat mij erom dat het - binnen het mogelijke - niet meer kost dan noodzakelijk. En ja, ik ben bereid daarvoor pk's, koppel, motorgeluid en uiterlijk op te offeren, voorzover die niet noodzakelijk zijn om bruikbaar te zijn.
teacher schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 13:27:
ja, motoren zijn wel zwaarder geworden.
Steviger ook. En veiliger. Rij maar eens op een jaren 60 engelse fiets, een eind 70er japanse fiets, een jaren 80 fiets (zoals die K75) en een deauville bijvoorbeeld. Je ziet en voelt de vooruitgang
Leuk lijstje voor de to-do ;)

Maareh... als ik uitga van http://www.motorcyclefuelconsumption.com

Paar voorbeelden:
  • Honda CBR600(F). 1990-model weegt 209kg en doet een redelijke 4.8l/100km. Het 1998-model weegt 186kg maar verbruikt wel 6.1l/100km
  • Suzuki GSX400. 1983 model weegt 190kg en doet een goede 4.1l/100km, 1998 model weegt maar 172kg, maar verbruikt 6.5l/100km
  • Yamaha TDM900. 1992 weegt 200kg, doet 4.8l/100km, 2002 weegt 190kg, doet 5.0l/100km
Edit:
Komt gelijk in me op: kan een deel van dat verschil zitten in tuning? En zou je het er weer uit kunnen tunen (vermogen opofferen aan verbruik)
En aangezien 'wij' als consumenten steeds meer vermogen wensen/eisen worden nieuwe motorfietsen niet zuiniger, maar krachtiger. Als men genoegen zou nemen met zeg 90pk, dan kunnen motorfietsen in 10 jaar tijd zeker de helft zuiniger rijden.
* dion_b neemt zo genoegen met minder kracht

Mijn enige performance-eis is dat ik op 120km/u nog genoeg kracht over heb om een noodmaneuvre uit te halen, wat neerkomt op een eis voor Vmax van 140km/u of hoger.
Overigens vind ik "onbegrip" kort door de bocht. Op jouw shortlist stonden zuinige motoren, maar het gros van die fietsen was niet bruikbaar in het dagelijkse verkeer.
Met onbegrip bedoel ik de vele reacties (zoals hierboven ook al weer) in de trant van:
Motorrijden doe je ook voor de lol, en dat mag best wat kosten ;)

Ik heb opmerkingen van jou en andere over die shortlist wel degelijk ter harte genomen (daar komt ook m'n eis van Vmax van 140km/u of hoger vandaan), wat m'n zoektocht alleen maar moeilijker gemaakt heeft overigens. Maar goed, wederom, ik ga hier niet verder actief achteraan tot ik wat rijervaring opgedaan heb bij de rijschool.
Hmm, interessant :)

Ben bang dat het in mijn geval niet lonend is (EUR 1500 investering zou 7.5j kosten om terug te verdienen met verwachte aantal km, wat langer is dan verwachte gebruiksduur), maar als ik meer zou gaan rijden....

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 17-11-2009 14:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:34

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Nieuwe motoren moeten ook voldoen aan veel strengere milieu-eisen dan een jaar of 20 geleden, dat is (hoe onlogisch dat ook klinkt) niet altijd even goed voor het verbruik.

* Chakotay heeft gisteravond in België voor het eerst op een minibike gezeten, leuk speelgoed. Het waren een soort supermotard-achtige fietsjes die een slag groter zijn dan de standaard mini-racertjes, grappig spul wel. Valt wel snel :+

Nu die multiuser-edit feature live is hierzo, heeft iemand eigenlijk nog de behoefte om zich met de topicstart van dit topic te gaan bemoeien? Zoja roep maar, of gooi even een dm :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://www.motorcyclefuel...at100kphto=&search=Search

Model year Brand Model name Engine size
(cm³) Weight
(kg) Tank size
(l) Tank range
(km) Fuel consumption
(l/100km) Maximum speed
(km/h) RPM at 100km/h
2002 harley sportster 883 250 12.5 - 2.3 176 -

vreemd genoeg is de HD sportster zuinigste 400cc+ motor volgens die site.
En 400CC is toch wel minimum waar ik voor zou gaan als je veel snelweg wil gaan rijden..

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
dion_b schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:04:
...maar er één eigenschap wat voor mij boven alles gaat: ik kan slecht tegen hitte en zweet nogal snel. Verreweg het belangrijkste is dus dat het in zomer zo koel mogelijk is, voor die onvermijdelijke momenten van stilstaand of langzaam verkeer. Verandert dat de zaak, of is leer dan ook een goede keuze? Zijn er specifieke dingen om op te letten wat dat betreft?
Mijn textielen pak heeft ritsen in de mouwen van pols tot schouder, en op mn rug van oksel tot heup ongeveer. Daaronder zit een soort gaas, dus het is niet dat je dan met je arm door de mouw heen kan, maar het waait wel lekker door. Daarmee was het AVBen in de hete zomerzon geen probleem, als je ermee rijd is het echt alsof je alleen een tshirt aan hebt. Ik had onder mn jas dan een sweatshirt, dus dan gaat het zweet niet plakken. Dat reed best aardig in de hete zomer :)

Trouwens voor kleding is dit het goede moment, het motorseizoen is afgelopen dus je krijgt bij een hoop motorzaken kleding met flinke kortingen. Ik heb zelf een paar weken terug zo'n leren raceoverall gekocht met 250% korting :+

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• unclero
  • Laatst online: 10-01 06:00

unclero

MB EQA ftw \o/

Motorscooter ook overwogen? Suzuki Burgman ofzo..
Comfortabel, hoef je niet te schakelen, toch veel vermogen, onderhoudsarm, kun je nog best veel zooi in meenemen. :>

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

unclero schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:
[...]

Comfortabel, hoef je niet te schakelen, toch veel vermogen, onderhoudsarm, kun je nog best veel zooi in meenemen. :>
Overwogen maar verworpen.

Bovenal: je kunt niet schakelen :X

Kijk, dat ik om practische redenen motor ga rijden betekent niet dat ik een masochist ben die er per se *geen* lol aan wil beleven :z

Los daarvan, ze zijn wat boven budget en niet zuiniger dan andere opties binnen budget, en qua zooi - ach, zolang er een paar zijkoffers aan kunnen ben ik al snel tevreden.

Oslik blyat! Oslik!

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:48
unclero schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:52:
[...]

auto overwegen? Comfortabel, warme handen in de winter, bij automaat hoef je niet te schakelen, toch veel vermogen, onderhoudsarm, kun je nog best veel zooi in meenemen.
</sarcasme>

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

• moto-moi

moto-moi

dion_b schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:01:
Bovenal: je kunt niet schakelen :X
Jawel hoor, gewoon de automaat uitzetten, alleen schakelt het kut, zo aan je stuur..
* moto-moi heeft zo'n kreng eens meegekregen als leenfiets :$

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:34
Widow schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:51:
[...]

Trouwens voor kleding is dit het goede moment, het motorseizoen is afgelopen dus je krijgt bij een hoop motorzaken kleding met flinke kortingen. Ik heb zelf een paar weken terug zo'n leren raceoverall gekocht met 250% korting :+
Dus je hebt er geld bij gekregen :P

Ben inderdaad ook al aan het kijken geweest. Heb alleen niets nodig. Dat is vaak pas op het moment dat je geen korting meer krijgt.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Pagina: 1 ... 141 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.