Motor - Beginnersvragen... en meer! Deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 518 Laatste
Acties:
  • 1.526.082 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

eamelink schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:45:
Behalve dan dat je waarschijnlijk nog een uur na zit te shaken van de adrenaline :P
En een schone onderbroek :X

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

FYI voor de fans:
nieuwe serie van By any means komt de 27e op TV:
http://www.vonplanta.net/...etail.php?id=88&from=full

BAM2 starts at BBC2 (UK) on Sunday 27/09/2009 at 21:00 (GMT)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Nu we het hier tóch over motoren hebben .... :+

Ik zat mezelf vanochtend op het werk een beetje te vervelen (géén betere beheerder dan een luie beheerder, hè, dus als je alles redelijk op orde hebt dan houd je ooit tijd over....), dus maar eens een beetje aan het zoeken gegaan naar een waardige opvolger voor m'n Yammie YZF R6 uit '04 met 50.448 Km's op de klok.

Om 11:30 uur besloten om maar even een paar uur te "snipperen" ná de middag .... en om 15:00 uur stond onderstaand object "zomaar ineens" bij me thuis achter op de plaats })

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/3vip4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/9sqnfr.jpg

Een vrije middag pakken is niet écht goedkoop, dus :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:59

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Feli!! Een heel erg mooi model imho. _/-\o_

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

wimmel_1 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:24:

Ik zat mezelf vanochtend op het werk een beetje te vervelen (géén betere beheerder dan een luie beheerder, hè, dus als je alles redelijk op orde hebt dan houd je ooit tijd over....), dus maar eens een beetje aan het zoeken gegaan naar een waardige opvolger voor m'n Yammie YZF R6 uit '04 met 50.448 Km's op de klok.

Om 11:30 uur besloten om maar even een paar uur te "snipperen" ná de middag .... en om 15:00 uur stond onderstaand object "zomaar ineens" bij me thuis achter op de plaats })

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie brommert :)

No signature required.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-01 21:17

_Erikje_

Tweaker in Spanje

geil dingetje. gouden velgen doen het altijd goed... goldspots, die zijn toch origineel van de r1?

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:17:
geil dingetje. gouden velgen doen het altijd goed... goldspots, die zijn toch origineel van de r1?
Maar het is een r6 ;)
En het is idd orgineel, volgens mij is die bouwjaar 2008 zo uit mijn hoofd.

[ Voor 13% gewijzigd door M3rcury op 23-09-2009 00:19 ]

No signature required.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is inderdaad een '08. Het '09 model is exact gelijk, alleen heeft de blauwe uitvoering daar grijze wielen gekregen én een blauwe kont + zwarte "poten".
De zwarte '09 heeft de velgen + "poten" van de blauwe '08 toen gekregen..... die waren in '08 zwart ;)

* Will_M vind dit toch écht mooier dan de '09 kleurstelling voor een "blauwe" ..... dè kleur voor een yammie :+

[ Voor 27% gewijzigd door Will_M op 23-09-2009 00:28 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

M3rcury schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:18:
[...]

Maar het is een r6 ;)
En het is idd orgineel, volgens mij is die bouwjaar 2008 zo uit mijn hoofd.
goldspots zijn kewl. no doubt about it.
zelf prefereer ik het 07 model, die staat hoog op mijn verlanglijstje :P

die lijnen zijn echt mokervet
Afbeeldingslocatie: http://img395.imageshack.us/img395/6766/img2238pm8.jpg
wimmel_1 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:23:
Is inderdaad een '08. Het '09 model is exact gelijk, alleen heeft de blauwe uitvoering daar grijze wielen gekregen én een blauwe kont + zwarte "poten".
De zwarte '09 heeft de velgen + "poten" van de blauwe '08 toen gekregen..... die waren in '08 zwart ;)

* _Erikje_ vind dit toch écht mooier dan de '09 kleurstelling voor een "blauwe" ..... dè kleur voor een yammie :+
ik vind de lampenpartij van de 09 niet zo mooi, die rare lenzen zijn niet echt mijn ding...

[ Voor 40% gewijzigd door _Erikje_ op 23-09-2009 00:32 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Eeeuh ..... dat "ding" van me is een R6, géén R1 :+

Vergelijk met die foto houd dus eigenlijk al op bij de merknaam.... maar ik heb vanmiddag eerst gereden op een R1 uit '08 omdat ik daar eigenlijk voor ging kijken. Op advies van de verkoper ben ik toch óók nog maar even gaan rijden met een R6 van de laatste generatie (omdat ik een R6 had én een R1 toch écht een andere fiets is qua karakater) .....

De smile op m'n gezicht ná dat "rondje" op de R6 in vergelijking tot de reactie na dat rondje op de R1 uit hetzelfde jaar ..... dammn, ik wou dat daar foto's van waren.

Een R6 '08/'09 .... is wel zo'n andere fiets dan de '04 die ik hád, en toen ik die '04 aanschafte heb ik ook gereden met de '06 variant maar die reageerde IMHO toen écht niet lekker. Zélfs de '06/'07 R6 is niet te vergelijken met dit model.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

wimmel_1 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:44:
Zélfs de '06/'07 R6 is niet te vergelijken met dit model.
Nou dat is opmerkelijk. Een vriendin van mij die heeft haar '92(?) Soes GSX600-R ingeruild voor een '09 R6. Een proefrit op een '07 model had voor haar gevoel niet echt meerwaarde, maar gek genoeg gaf het '09 model net dat beetje extra kick om toch tot aanschaf over te gaan.

Precies wat jij dus ook heb ondervonden.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01 21:29

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

beware the autumn leaves, slippery bastards they is....

But I is a bigger bastard 8)
Feli. Mooi ding :)

[ Voor 67% gewijzigd door ROFLASTC op 23-09-2009 07:32 ]

And it goes BRAAAAAPP!

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
wimmel_1 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 23:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

Gefeliciteerd! Verdomd mooi speelgoed.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wimmel_1 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 00:44:
Eeeuh ..... dat "ding" van me is een R6, géén R1 :+
R1 en R6 hebben dezelfde lijnen, daar ging het mij om.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

ROFLASTC schreef op woensdag 23 september 2009 @ 06:50:
beware the autumn leaves, slippery bastards they is....

But I is a bigger bastard 8)

[...]

Feli. Mooi ding :)
schone onderbroek nodig? ;)

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

_Erikje_ schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:29:
[...]

R1 en R6 hebben dezelfde lijnen, daar ging het mij om.
Dat ben ik totaal niet met je eens :X

No signature required.

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

M3rcury schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:11:
[...]

Dat ben ik totaal niet met je eens :X
ik ook niet, was nog niet helemaal wakker denk ik |:(

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02-2025

TheNameless

Jazzballet is vet!

Vandaag mijn Daytona 600 weer opgehaald bij de dealer vandaan.
Moest een nieuwe oliedruk sensor in.

Toch wel fijn dat niet elke keer als je langzaam rijd/stil staat, allerlei lampjes gaan branden en icoontjes gaan flikkeren :)

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

Ik rij legaal over een onverhard pad door een bosrijk gebied. Zie ik een man over het pad lopen met een hond. Ik heb het idee dat hij de hond niet helemaal onder controle heeft, dus ik blijf even stilstaan tot dit wel het geval is. Op dat moment komt deze meneer op mij toelopen en begint tegen mij te praten. Ik zet daarop mijn motor uit en zet mijn helm af, waarop het volgende gesprek zich ontvouwt:

"Is dit nieuw?"
-Sorry, ik begrijp u niet.
"Is het nieuw, met de motor door het bos rijden?"
-Meneer, ik denk dat ik u nog steeds niet begrijp, men rijdt namelijk al meer dan een eeuw met motoren door het bos.
"En van wie mag dat dan wel?"
-Euh, van de wet?
"Daar ben ik het niet mee eens."
-Hoe kunt u het daar niet mee eens zijn?
"Je mag alleen rijden op paden die daarvoor geschikt zijn."
-De wet spreekt over openbare wegen en paden, dit is een openbaar pad aangezien er geen bord staat en het ook niet is afgesloten is door een hek.
"Maakt mij niet uit, ik wil niet met je in discussie gaan, ik zeg alleen tegen jou (-op bedreigende toon en met vinger wijzend) dat ik het niet meer zou doen."
-Maar meneer, ik denk dat ik rust op een misverstand.
"Nee, ik wil niet meer in discussie, als ik jou was, doe je dit niet weer!”
-Weet u meer dan de wet? Staat u soms boven de wet?
"Nee, ik weet niet meer, maar als ik jou was zou ik hier niet meer rijden!".
-Ik begrijp dat niet.
"Als je het niet begrijpt moet je niet op zo'n ding zitten"

Hierop liep meneer weg, terwijl ik enigszins verbouwereerd achterbleef.

[ Voor 7% gewijzigd door komkommer op 23-09-2009 17:01 ]

Makerij Hofman

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

OMG.....ik vrees dat ik het niet zo netjes zou kunnen houden. Ik ken slecht tegen onrecht én wanneer iemand je niet de gelegenheid geeft om je te verdedigen.

Hij start een discussie en vervolgens wilt hij geen feedback. :(

Respect hoor!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:02
komkommer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:59:
Ik rij legaal over een onverhard pad door een bosrijk gebied. Zie ik een man over het pad lopen met een hond. Ik heb het idee dat hij de hond niet helemaal onder controle heeft, dus ik blijf even stilstaan tot dit wel het geval is. Op dat moment komt deze meneer op mij toelopen en begint tegen mij te praten. Ik zet daarop mijn motor uit en zet mijn helm af, waarop het volgende gesprek zich ontvouwt:

"Is dit nieuw?"
-Meneer, ik denk dat ik u nog steeds niet begrijp, men rijdt namelijk al meer dan een eeuw met motoren door het bos.
-Euh, van de wet?
-De wet spreekt over openbare wegen en paden, dit is een openbaar pad aangezien er geen bord staat en het ook niet is afgesloten is door een hek.
"Maakt mij niet uit, ik wil niet met je in discussie gaan, ik zeg alleen tegen jou (-op bedreigende toon en met vinger wijzend) dat ik het niet meer zou doen."
-Ik begrijp dat niet.

Tsjah zonde, ik kom zelf de laatste tijd regelmatig op dit soort paden (ook wel paden waar je écht niet mag komen... O-) ) en ik heb nog nooit zo'n reactie gehad, maar ik kan het me ergens wel voorstellen. Mensen associëren het bos nu eenmaal met rust en dan is het natuurlijk niet fijn als er opeens zo'n lawaaiige eenpitter (:>) voorbij komt. Uiteraard wil ik die man niet verdedigen (sterker nog, ik ben nu bezig met een route Enschede->Leiden met zoveel mogelijk off/allroad er in _/-\o_ ), en natuurlijk slaat zijn reactie nergens op, ik zeg alleen dat ik z'n reactie wel begrijp.

Zijn er hier trouwens mensen die ervaring hebben met verstralers/mistlicht op de motor? Ik wil voor de winter toch wel echt meer licht op de brommer, onder andere voor op die bovengenoemde paden...

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 21:11

Matis

Rubber Rocket

@komkommer,

binnekort even met een opengewerkte uitlaat een burnout voor de beste meneer zijn huis doen. Zal 'm leren :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05-2025
komkommer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:59:

"Is dit nieuw?"
-Euh, van de wet?
-Ik begrijp dat niet.

Wellicht de moeite om hier melding van te maken, het zal niet de eerste malloot zijn die een valkuil met speren gaat graven...

Heb je hem trouwens even gewezen op het opruimen van de troep van z'n hond? Vervuilen van een bos mag namelijk niet >:)

• Stealth2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-01-2025
Fantastisch, zulke discussies. Weinig begrip voor anderen als het hun niet zint.

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
* Flesdop meldt!

Gisteren mijn eerste rijles afgesproken en ook gelijk al het theorieexamen gereserveerd op 1 Oktober. Hopen dat ik het er goed vanaf breng want bij mijn proefexamen kom ik niet verder dan 8 fouten maar dat moet wel goedkomen!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 10:11

unclero

MB EQA ftw \o/

RemcoDelft schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:13:
Wellicht de moeite om hier melding van te maken, het zal niet de eerste malloot zijn die een valkuil met speren gaat graven...

Heb je hem trouwens even gewezen op het opruimen van de troep van z'n hond? Vervuilen van een bos mag namelijk niet >:)
Belangrijker vraag.. was de hond wel aangelijnt? >:)

Maar ik neem aan dat jij natuurlijk heel goed de TOS van het bewuste stuk bos had gelezen, want natuurlijk weet je dat het meeste bos in Nederland niet "publiek bezit" is maar van een grondeigenaar, die over zijn hart heeft gestreken en mensen toelaat in zijn achtertuin, maar voor de goede orde een TOS heeft geschreven en die bij de toegangspaden heeft opgehangen..

Straks blijkt de man met de hond de grondeigenaar te zijn, en ligt ie de volgende keer in het struikgewas met een jachtgeweer.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik ben ook wel eens met mijn honda Magna gewoon het bos in gegaan. heerlijk stuiteren en schuiven!
Ben maar twee keer mensen op dat zelfde pad tegengekomen, allebei de keren kreeg ik een hele leuke blik :)
Sjopper+bospad=fun!

Eens kijken of ik een koplamp kan kopen die niet meer waard is dan mijn motor (dus geen verchroomde voor 300euro) en dan kan ik weer rijden :)
Zelfs op marktplaats en sloop is t moeilijk voor 25-50euro eentje te vinden :-(

Ctrl+k

• komkommer

komkommer

Koffie

unclero schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:30:
[...]

Belangrijker vraag.. was de hond wel aangelijnt? >:)

Maar ik neem aan dat jij natuurlijk heel goed de TOS van het bewuste stuk bos had gelezen, want natuurlijk weet je dat het meeste bos in Nederland niet "publiek bezit" is maar van een grondeigenaar, die over zijn hart heeft gestreken en mensen toelaat in zijn achtertuin, maar voor de goede orde een TOS heeft geschreven en die bij de toegangspaden heeft opgehangen..

Straks blijkt de man met de hond de grondeigenaar te zijn, en ligt ie de volgende keer in het struikgewas met een jachtgeweer.
Nou moet ik zeggen dat ik niet bekend ben met de afkorting: TOS. Maar ik denk dat het steekhoudt op artikel 461 Wetboek van Strafrecht. Er stond niet zo'n bord, zoals ik die persoon ook duidelijk probeerde te maken.

Makerij Hofman

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

komkommer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:37:
Nou moet ik zeggen dat ik niet bekend ben met de afkorting: TOS. Maar ik denk dat het steekhoudt op artikel 461 Wetboek van Strafrecht. Er stond niet zo'n bord, zoals ik die persoon ook duidelijk probeerde te maken.
Terms Of Service ;).
Meestal een klein bordje aan een paal waarop een setje regels staat waar je je aan moet houden als je verder loopt.. Bijvoorbeeld:
- Gij zult op de paden blijven
- Gij zult honden aangelijnd houden
- Gij zult het bos niet betreden op dit-en-dit tijdstip en/of deze-en-deze periode
- Gij zult geen planten plukken of takken meenemen
- Gij zult niet gemotoriseerd zijn
Gevolgt door beloftes dat er flinke boetes uitgeschreven gaan worden indien je er niet aan houd, en daarna wenst de grondeigenaar nog een prettige voortzetting.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• komkommer

komkommer

Koffie

unclero schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:51:
[...]

Terms Of Service ;).
Meestal een klein bordje aan een paal waarop een setje regels staat waar je je aan moet houden als je verder loopt.. Bijvoorbeeld:
- Gij zult op de paden blijven
- Gij zult honden aangelijnd houden
- Gij zult het bos niet betreden op dit-en-dit tijdstip en/of deze-en-deze periode
- Gij zult geen planten plukken of takken meenemen
- Gij zult niet gemotoriseerd zijn
Gevolgt door beloftes dat er flinke boetes uitgeschreven gaan worden indien je er niet aan houd, en daarna wenst de grondeigenaar nog een prettige voortzetting.
Gij is belg?

Makerij Hofman

• komkommer

komkommer

Koffie

Ik denk persoonlijk dat die man nogal van slag was. Juist omdat ik netjes mijn motor uit zette en ik de anonimiteit tussen ons weg haalde door mijn helm af te zetten. En ook omdat ik zo netjes bleef en kennis van zaken bleek te hebben. Voor hem om zijn punt te maken bleef er niet veel meer over dan te gaan dreigen.

Ik wil zo'n man dus helemaal niet gek maken. Ik wil dat hij mij uiteindelijk gewoon accepteert als mede bosgebruiker, iets waar ik in dit geval ook echt recht op heb. Net zozeer als ik hem accepteer en respecteer. Ik had ook gewoon als een bezetene langs hem en zijn hond kunnen rijden.

Toevallig 100 meter daarvoor heb ik even gewacht tot twee paarden een afslag namen, zodat ik verder kon rijden. Als iedereen elkaar zo accepteert is er niks aan de hand.

Het was wel een beetje een dag van extremen. Ik heb 2 keer een leuk gesprek gehad met ruiters waarvoor ik de motor uitzette. En ik heb bij een ouder echtpaar de initiële boosheid weg kunnen krijgen door rustig te rijden en even een praatje met ze te maken. Aan de andere extreme dus die man.

Nou moet ik zeggen dat dit volgens mij ook wel komt omdat ik met de TT reed, die overigens erg stil is, maar wel een agressief uiterlijk heeft. Speculaties natuurlijk, maar met mijn tenere heb ik veel minder kwade gezichten.

Makerij Hofman

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:42

mphilipp

Romanes eunt domus

Don't worry about it. Sommige mensen maken zich overal druk om, vooral omdat ze niet genoeg informatie hebben. Een vriend van me doet aan mountainbiken en dan rost ie zondagochtend lekker door het bos, over het MTB pad en dan wordt ie nog verrot gescholden door wandelaars die menen dat alle paden in het bos van hen zijn.

Tsja...die mensen weten niet beter. Gewoon niet op ingaan en lekker door laten modderen. Je verandert ze echt niet. Ik vind het al triest genoeg dat we hier voor iedere recreant aparte stukjes hebben in het bos. Helaas kan het bijna niet anders omdat we met zoveel zijn op zo weinig bos (we nog altijd meer bos oppervlak dan 180 jaar geleden!) willen recreëren. Ooit een keer in Frankrijk te paard het bos in getrokken en daar moesten we op enig moment achteruit omdat het pad was dichtgegroeid. Oh...vorige week kon ik er nog door, zei de gids...geen ruiterpaden daar. Gewoon gaan...zo zou het moeten zijn. Maar ja, dat gaat hiet niet denk ik.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

mphilipp schreef op woensdag 23 september 2009 @ 22:51:
Don't worry about it. Sommige mensen maken zich overal druk om, vooral omdat ze niet genoeg informatie hebben. Een vriend van me doet aan mountainbiken en dan rost ie zondagochtend lekker door het bos, over het MTB pad en dan wordt ie nog verrot gescholden door wandelaars die menen dat alle paden in het bos van hen zijn.
Totdat...
Ik vind het al triest genoeg dat we hier voor iedere recreant aparte stukjes hebben in het bos. Helaas kan het bijna niet anders omdat we met zoveel zijn op zo weinig bos (we nog altijd meer bos oppervlak dan 180 jaar geleden!) willen recreëren. Ooit een keer in Frankrijk te paard het bos in getrokken en daar moesten we op enig moment achteruit omdat het pad was dichtgegroeid. Oh...vorige week kon ik er nog door, zei de gids...geen ruiterpaden daar. Gewoon gaan...zo zou het moeten zijn. Maar ja, dat gaat hiet niet denk ik.
Ik vind het al aardig genoeg van de meeste landeigenaren dat ze hun bos openstellen. Dat ze daarvoor vaak allerlei regels hebben is niet meer dan logisch, en daar heb je je dan ook aan te houden.
"Ik wist van niks" trapt de jachtopzichter niet in als die aan het schrijven is.
En anders wordt je toch lid van een crossclub met een crossbaan? Die zijn daar speciaal voor in het leven geroepen. Of je vraagt gewoon aan de landeigenaar "goh, mag ik, mits ik op de paden blijf, met mijn vrijwel geruisloze broem door uw bos jakkeren?"

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

unclero schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:08:

En anders wordt je toch lid van een crossclub met een crossbaan? Die zijn daar speciaal voor in het leven geroepen.
crossen en 'greenlanen' (zoald dat in de UK heet) zijn wel 2 totaal andere takken van sport...

• komkommer

komkommer

Koffie

unclero schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:08:
[...]

Totdat...

[...]

Ik vind het al aardig genoeg van de meeste landeigenaren dat ze hun bos openstellen. Dat ze daarvoor vaak allerlei regels hebben is niet meer dan logisch, en daar heb je je dan ook aan te houden.
"Ik wist van niks" trapt de jachtopzichter niet in als die aan het schrijven is.
En anders wordt je toch lid van een crossclub met een crossbaan? Die zijn daar speciaal voor in het leven geroepen. Of je vraagt gewoon aan de landeigenaar "goh, mag ik, mits ik op de paden blijf, met mijn vrijwel geruisloze broem door uw bos jakkeren?"
Nou nou, aardig. Een groot aantal van die grootgrondeigenaren kunnen de onderhoudskosten niet betalen. Ze gaan dan vaak samen in zee met staatsbosbeheer die het onderhoud voor hun regelt in ruil voor openstelling. Als ze regels willen stellen aan die openstelling volgens WvS artikel 461 dan moeten ze zorgen dat deze kenbaar gemaakt zijn. Als er geen bord staan, dan weet ik het dus echt niet. Dan kan de boswachter schrijven wat hij wil, de rechter maakt het dan toch ongedaan.

Ook rij ik veel op wegen die al jaren in de openbaarheid zijn en zelfs vaak in de wegenlegger staan. Je kan in Nederland niet zomaar een openbare weg afsluiten, ook al loopt deze over jouw terrein. En terecht.

En de verwijzing naar een crossbaan slaat nergens op. Je gaat een ruiter toch ook niet vragen om alleen maar in de bak te rijden? Of een wielrenner naar een hometrainer verwijzen?

En we hebben hier met een stel boeren afspraken over het rijden op hun land. Zijn een stel maïsvelden waar we op mogen rijden als het net geoogst is. Zolang we maar wegblijven als het land gevlakt en ingezaaid is.

Makerij Hofman

• DRAFTER86
  • Laatst online: 16:02
komkommer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:25:
[...]

Nou nou, aardig. Een groot aantal van die grootgrondeigenaren kunnen de onderhoudskosten niet betalen. Ze gaan dan vaak samen in zee met staatsbosbeheer die het onderhoud voor hun regelt in ruil voor openstelling. Als ze regels willen stellen aan die openstelling volgens WvS artikel 461 dan moeten ze zorgen dat deze kenbaar gemaakt zijn. Als er geen bord staan, dan weet ik het dus echt niet. Dan kan de boswachter schrijven wat hij wil, de rechter maakt het dan toch ongedaan.

Ook rij ik veel op wegen die al jaren in de openbaarheid zijn en zelfs vaak in de wegenlegger staan. Je kan in Nederland niet zomaar een openbare weg afsluiten, ook al loopt deze over jouw terrein. En terecht.

En de verwijzing naar een crossbaan slaat nergens op. Je gaat een ruiter toch ook niet vragen om alleen maar in de bak te rijden? Of een wielrenner naar een hometrainer verwijzen?

En we hebben hier met een stel boeren afspraken over het rijden op hun land. Zijn een stel maïsvelden waar we op mogen rijden als het net geoogst is. Zolang we maar wegblijven als het land gevlakt en ingezaaid is.
Met komkommer, maar ik ben wel van mening dat er in Nederland genoeg mogelijk is. Ben wel benieuwd waar die maïsvelden liggen :)
Oh en nog iemand tips over mistlampen/verstralers?

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

komkommer schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:25:
Klopt.
Servituut/erfdienstbaarheid is een heel ander geval overigens. Dat is dat je de boom in je tuin moet snoeien of geen schotel op je dak mag zetten omdat er 500 meter verderop een molen staat. Of dat wanneer ik een muurtje in mijn tuin wil planten, de buurman maar moet tolereren dat mijn Polen door zijn tuin banjeren. ;)
Regels zijn er om je aan te houden. Als iemand zijn/haar favoriete bezigheid (wat dat dan ook moge zijn) niet thuis of in de nabijheid kan beoefenen, dan gaat diegene doorgaans op zoek naar een locatie waar deze dat wel kan.
Is ook niet persoonlijk tegen jou bedoelt hoor. Ik kan me alleen behoorlijk aan ergeren aan de houding van de meeste andere wildcrossers die een mentaliteit lijken te hebben van: "oh, 't is bos.. bos is van iedereen.. gaan met die banaan" een beetje hetzelfde soort mentaliteit als streetracers die zeggen "ja, we betalen wegenbelasting, dus nu zullen we daar van genieten ook".

Ik heb ooit op een blauwe maandag de jachtopzichterscursus gedaan, vandaar ;). Ook een tijdje 'stage' gelopen. De meest bijdehante mensen kwam je dan tegen :/.
"Zooo'n boete voor zoooo'n klein hondje??"
"Ja, maar het is donker, hoe kunnen wij nou lezen dat we niet 's nachts in het bos mogen zijn?"
enz. :')

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ehhh...hij rijdt op een mountainbike (da's een fiets) op een MTB pad. Relevantie met het artikeltje?
Ik vind het al aardig genoeg van de meeste landeigenaren dat ze hun bos openstellen.
Ik geef toch aan dat ik er begrip voor heb? Maar ik mag het daarnaast toch nog steeds een beetje triest vinden dat je hier zelfs in het bos tientallen bordjes ziet om aan te geven waar de kindekens mogen spelen, de paardjes mogen lopen, honden schijten, homo's mogen cruisen und so weiter. Ik snap het, maar toch...het is jammer. Ik kan het niet duidelijker zeggen. Een uitleg over waarom het zo is heb ik niet echt nodig, dat snapte ik al ;)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• komkommer

komkommer

Koffie

unclero schreef op woensdag 23 september 2009 @ 23:57:
[...]

Klopt.

[...]

Servituut/erfdienstbaarheid is een heel ander geval overigens. Dat is dat je de boom in je tuin moet snoeien of geen schotel op je dak mag zetten omdat er 500 meter verderop een molen staat. Of dat wanneer ik een muurtje in mijn tuin wil planten, de buurman maar moet tolereren dat mijn Polen door zijn tuin banjeren. ;)
Een weg wordt openbaar in de zin van de Wegenwet door:

a. verjaring: 30 jaar feitelijk voor iedereen toegankelijk geweest óf 10 jaar feitelijk voor iedereen toegankelijk + onderhoud door gemeente of andere overheid;

b. bestemming door de rechthebbende (zie art. 4 Wegenwet).

Alle wegen die op de wegenlegger staan worden geacht openbaar te zijn, tenzij bewezen wordt dat de weg niet meer openbaar is (art. 49 Wegenwet).
[...]

Regels zijn er om je aan te houden. Als iemand zijn/haar favoriete bezigheid (wat dat dan ook moge zijn) niet thuis of in de nabijheid kan beoefenen, dan gaat diegene doorgaans op zoek naar een locatie waar deze dat wel kan.
Het kan dus prima, zolang iedereen elkaar met respect behandeld. En het lijkt me prima als er bepaalde regels voor gemaakt worden, maar afsluiting is zo eenzijdig en dom. Juist dan krijg je dus van die situaties als: "Whatever, het is overal illegaal, dus het maakt toch niet uit of ik nou over de paden rij of niet, of ik een stille uitlaat heb of niet".

Zoiets als alle skipistes sluiten in Zwitserland en dan zeggen dat je maar moet skiien in Oostenrijk, want daar kan het wel.
[...]

Is ook niet persoonlijk tegen jou bedoelt hoor. Ik kan me alleen behoorlijk aan ergeren aan de houding van de meeste andere wildcrossers die een mentaliteit lijken te hebben van: "oh, 't is bos.. bos is van iedereen.. gaan met die banaan" een beetje hetzelfde soort mentaliteit als streetracers die zeggen "ja, we betalen wegenbelasting, dus nu zullen we daar van genieten ook".

Ik heb ooit op een blauwe maandag de jachtopzichterscursus gedaan, vandaar ;). Ook een tijdje 'stage' gelopen. De meest bijdehante mensen kwam je dan tegen :/.
"Zooo'n boete voor zoooo'n klein hondje??"
"Ja, maar het is donker, hoe kunnen wij nou lezen dat we niet 's nachts in het bos mogen zijn?"
enz. :')

Makerij Hofman

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

mphilipp schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:10:
Ik geef toch aan dat ik er begrip voor heb? Maar ik mag het daarnaast toch nog steeds een beetje triest vinden dat je hier zelfs in het bos tientallen bordjes ziet om aan te geven waar de kindekens mogen spelen, de paardjes mogen lopen, honden schijten, homo's mogen cruisen und so weiter. Ik snap het, maar toch...het is jammer. Ik kan het niet duidelijker zeggen. Een uitleg over waarom het zo is heb ik niet echt nodig, dat snapte ik al ;)
Yuh, maar wat kun je er aan doen?
Een aantal jaar geleden speelde men met het idee om een bos aan te leggen zonder paden, de bomen niet uitgezocht en ingedeeld door een landschapsarchitect (heb nooit begrepen wat zo iemand doet behalve dan wat pseudo-kunstzinnige glooiingen in een parkje ontwerpen en er later achter komen dat hij de waterafvoer is vergeten waardoor bij de eerste de beste regenbui de huizen die ernaast staan onderlopen). Laat staan dat bos allerlei gebieden in te delen wat waar mag etc. Prachtig idee behalve dan dat iedereen het uit begon te lachen "allochtonenbos", "smulbos", enz. :')
(ik snapte de link met de allochtonen nooit :? want er zijn volgens mij ook best wel autochtonen te vinden die ook wel vinden dat het allemaal wat minder afgebakent en opgehokt mag zijn)
komkommer schreef op donderdag 24 september 2009 @ 00:20:
Het kan dus prima, zolang iedereen elkaar met respect behandeld. En het lijkt me prima als er bepaalde regels voor gemaakt worden, maar afsluiting is zo eenzijdig en dom. Juist dan krijg je dus van die situaties als: "Whatever, het is overal illegaal, dus het maakt toch niet uit of ik nou over de paden rij of niet, of ik een stille uitlaat heb of niet".
Yuh.. Afsluiting is vaak dan nog niet eens het geval, aanpassing en/of handhaving eerder van toepassing.
Maar vaak komt zoiets in beeld _nadat_ het mis is gegaan.
Het zou idd heel erg mooi zijn als iedereen elkaar met respect behandeld, maar in werkelijkheid verpest een grote groep het voor de rest :/.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36
Woho! Eerste officiele rijles afgesproken voor 2 oktober bij Rijschool Oud-Zuid. :*)

Het is bijna niet voor te stellen hoeveel zin ik er in heb :P Helemaal om eens te kijken hoe de BMW F650 GS rijdt.

[ Voor 15% gewijzigd door MailMan op 24-09-2009 10:57 ]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21

steveman

Comfortabel ten onder

Goh, eencilinder rijlesfiets?

Meteen het èchte motorrijden dus :*)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23
Naar aanleiding van mijn omval actie en hekje dat de motor meesleurde ben ik nu op dit punt aangekomen :) nu nog even de rest van de kappen schuren en spuiten :)
van:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04738-1.jpg
naar:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04743.jpg

van:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04733-1.jpg
naar:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04741.jpg

van:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04734-1.jpg
naar:
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04749.jpg

de kappen zijn dus allemaal met de soldeerbout weer in elkaar gezet, wat overigens een stuk makkelijker ging dat ik op voorhand dacht.

het voorkuipje heb ik van 2 kuipen gemaakt. het onderste deel is van een standaard streetfighter kuipje en het bovenste deel is een gedeelte van mijn oude zelfgemaakt flyscreen. deze 2 delen zit dus ook in elkaar vastgesmolten en vormen dus 1 geheel

[ Voor 13% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 24-09-2009 13:00 ]

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

Zo, die kap is weer netjes geworden zeg!

Maar die koplamp... vind de beschadigde eigenlijk mooier, maarja 't is niet mijn fiets natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 24-09-2009 13:00 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

steveman schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:28:
Goh, eencilinder rijlesfiets?

Meteen het èchte motorrijden dus :*)
Zal het niet gewoon zo'n 800cc tweecylinder zijn? :)

Zoeen dus:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/BMW_F650GS_twin.jpg/753px-BMW_F650GS_twin.jpg

[ Voor 90% gewijzigd door eamelink op 24-09-2009 13:32 ]

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

eamelink schreef op donderdag 24 september 2009 @ 13:03:
[...]

Zal het niet gewoon zo'n 800cc tweecylinder zijn? :)

Zoeen dus:

[afbeelding]
f650 gs is een 650 cc twin

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

nee hoor de nieuwe 650GS is ook 800cc maar met minder vermogen dan de 800GS.
De oude was een 650cc 1pitter..

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

lekker verwarrend 8)7

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_GS_parallel-twin

[ Voor 60% gewijzigd door _Erikje_ op 24-09-2009 13:24 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

veiling van de spullen van motoport vianen:
http://beusekom.nl/auctio...=361&asub=&lotDisplay=cat

• unclero

unclero

MB EQA ftw \o/

Awesome :D

* unclero heeft een bod uitgebracht op een systeemhelmpje

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

http://beusekom.nl/auctio...231462&catid=2&SaleID=361
is interesant.. ik vraag me af hoe dat werkt met exporteren ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

O rly? Goh... 't 2007 model was een 1-pitter volgens bikez.com...

Hmm... lijkt erop dat ik een totaal ander model opgezocht heb...?

http://www.bikez.com/motorcycles/bmw_f650gs_dakar_2007.php

Ah... dat was 'm dan waarschijnlijk :$

Wel fijner natuurlijk om 't achtje enzo mee te leren, zo'n tweecilinder.

[ Voor 23% gewijzigd door steveman op 24-09-2009 23:38 ]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

hmmz Ik heb op aanraden van een ander eens eenbusje silleconen spray gehaald. Douche je de motor daarin (wel letten op de remmen natuurlijk) of heeft het alleen nut op het plastic bijvoorbeeld?

And it goes BRAAAAAPP!

• c0ne
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Grmbl.. Huur ik een motor voor 1 weekend. Kan ik eindelijk, na een jaar, weer eens motorrijden....rijd ik een schroef in de achterband. GROM

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

charrel

Cortisol4life..

Het is zaterdag toch, dus nog ff terug?

• c0ne

c0ne

It's m3!

Ding is 60 km verderop gehuurt en ik heb geen trekhaak. De verhuurder heeft ook geen transport beschikbaar. Ik heb dus maar een motorzaak in de buurt gebeld, komen hem z.s.m halen.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Je kan het wiel er toch ook afhalen

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

rijdt zo moeilijk zonder wiel 8)7 |:( (niet iedereen is zo handig)

ik ga na 2 setjes oordoppen te hebben verbruikt toch maar opto plasten kopen... even langs de beter horen winkel.

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36
Weet iemand wanneer de laatste relevante wijzigingen zijn doorgevoerd m.b.t. verkeersregels? Ik wil dus een theorieboek gaan halen, maar een vriend van me heeft nog een boek. Ik weet alleen niet of daar alles up-to-date is.

Zelfde geldt voor de proefexamen. Ik heb twee cd-s, maar 1 is uit 2000 en de andere 2006.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Afgelopen Mei zijn de laatste wijzigingen doorgevoerd en een beetje recenter boek/cd dan van 2006 kán dan wel eens makkelijk zijn. Hebben ze bij de rijschool geen boeken/cd's die je gewoon gratis kunt/mag lenen? Maat van me heeft een rijschool (alle categoriën) en daar ligt dat spul gewoon ter uitleen klaar voor de genen die daar les komen nemen.

En voor diegenen die het nog niet via-via gehoord hadden: 't Waren twee fantastische dagen!! :X

Ding dinsdag middag "nieuw" in huis staan en nog geen 100Km. verder was het donderdagavond al weer "prijs". Reed met schemer (rond een uur of acht s'avonds) op een bekend stuk weg op een bocht aan en ineens was het voorwiel "weg" en zag ik m'n fiets met een gangetje van ongeveer 50 Km/h voor me uit glijden. Nog gekeken wáár ik nou eigenlijk over aan het glijden ben gegaan maar niks kunnen vinden, dus ik vrees dat het écht een gevalletje "eigen stommiteit" is geweest en dat ik de voorrem lichtjes heb geraakt met insturen (heb/had altijd twee vingers aan de rem .... maar in combinatie met stalen remleidingen is dat toch iets "minder" dan met de orginelen rubberen(flex) leidingen die ik gewend was van m'n "oude" R6).

Nieuw kuipwerk ligt inmiddels hier binnen dus vanmiddag staat ze weer rijdbaar klaar (ben nou de koplamp aan het overbouwen, die was ook gescheurd), alleen de tank moet van de winter nog even uitgedeukt/gespoten worden en zo ook het deksel van de waterpomp. Rem/koppelings hendels lagen al klaar om gemonteerd te worden (korte Titax hendels), stuurgewichtje is dinsdag binnen .... en uitlaat eindkapje wordt ook nog wel een keer opnieuw gepoten met hittebestendige lak.

Affijn ... zo blijven we natuurlijk wél lekker bezig, al had ik liever gaan rijden ATM :+

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:54

charrel

Cortisol4life..

Ouch, gelukkig heb je zelf niks. Wel balen van die tank. Dan loopt het meestal toch aardig in de papieren.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:35

ReLight

echo("What Now ? !")

@Door: wimmel_1, Balen man. gelukkig hem je verder niets.

met boeken uit 2006/2007 kan je het goed doen. (ik heb zelf 2007 spullen gebruikt, er moeten wel gedrags regels filerijden instaan)
Voor updates kan je de cbr site nalopen.

De vragen van het examen komen goed overeen met dat oefen materiaal (vekabest boeken en een cd had ik)

Wat bijvoorbeeld nog wel aangepast is dat met de motor dat binnen de bebouwde kom op een doorgaande weg bij afslaan naar rechts bijvoorbeeld het voorsoorteren op de rijbaan _niet_ verplicht is.
Dit is gedaan om situaties te voorkomen waarbij de motor bestuurder door bv een fietsen niet direct kan afslaan, en er dan links van je al een auto probeerd langs te wurmen. -> je mag je dan breed opstellen en dan moet de auto achter je gewoon wachten.

Zojuist m'n eerste fiets opgehaald (Suzuki Bandit GSF 1200s), en de eerste km gemaakt. Lekker hoor. Ze hebben er nog een hele set nieuwe banden opgezet ook. :D :D

[ Voor 3% gewijzigd door ReLight op 26-09-2009 13:53 ]

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• c0ne

c0ne

It's m3!

Zo de band is vervangen, duur weekendje motor-huren :X
Maar het weer is hier super, dus ik ga zometeen maar (weer) een dijkentochtje doen!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-01 09:46
wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:43:

En voor diegenen die het nog niet via-via gehoord hadden: 't Waren twee fantastische dagen!! :X
Shit, das echt zuur Wimmel !

[ Voor 74% gewijzigd door The Druid op 26-09-2009 17:21 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

Zo, vandaag mijn eerste km's gemaakt sinds ik mijn rbw heb gehaald.
Arie Molenaar had BMW GS demo dag en ik heb 45min op deze beauty mogen sturen:
Afbeeldingslocatie: http://www.usridernews.com/absolutenm/articlefiles/704-bmw-f800gs-2008.jpg

Ow ja, wonen op 5min rijden afstand van de Lekdijk is best handig :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Leuk speeltje uitgezocht om mee te gaan proefrijden, Francis :Y Da's een érg leuke fiets voor die dijken bij je in de buurt.

@ Charrel: Tank uitdeuken/spuiten komt op ergens rond de €150,- à €200,- uit ... dus idd niet écht goedkoop, maar 't is te doen. Kuipwerk is voor dit model gelukkig genoeg te vinden omdat er voldoende mensen zo'n fiets nieuw aanschaffen (zonder BTW & BPM) en er dan meteen een circuitkuipenset op monteren om ZAC/ONK óf vrij te gaan circuitrijden. De "oude" set wordt dan weer gewoon te koop gezet zodat het circuitrijden (een beetje meer) betaalbaar wordt. Een nieuwe set (compleet) bij de dealer komt op ongeveer €3500,- (incl. koplamp maar zonder de taartschep, knipperlichten en bijrijder steps), in de "handel" koop je 't zelfde voor rond de €850,- incl. bijrijder steps, knipperlichten en volledige taartschep áchter :+

Schuivertje kost me dadelijk een paar honderd euro's als ik het overtollige materiaal weer verkocht kan krijgen ..... maar balen is het zéér zekers wél (vooral die deuk in m'n ego is lastig wég te poetsen }) ).

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-09-2009 18:25 ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:22:
Leuk speeltje uitgezocht om mee te gaan proefrijden, Francis :Y Da's een érg leuke fiets voor die dijken bij je in de buurt.
Uhu, heb ook heerlijk gestuurd, ik wou eik de 1200GS nemen, maar vond dat eik niet zo handig met koud 1 week rbw op zak....

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-01 12:11

DinX

Motormuis

Damn :o

1:27 8)7

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oDfM1i-r_rw&NR=1]

Het geluid van die laatste fiets in de laatste 2 filmpjes :9~
GSX-R 600 blokje met NOx op een "crosser" 8)7

Many many many more bij related. Bende gekken ! :+

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 26-09-2009 19:00 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 12:43:
en ineens was het voorwiel "weg" en zag ik m'n fiets met een gangetje van ongeveer 50 Km/h voor me uit glijden. Nog gekeken wáár ik nou eigenlijk over aan het glijden ben gegaan maar niks kunnen vinden, dus ik vrees dat het écht een gevalletje "eigen stommiteit" is geweest
Prutser! :+

Vandaag ook nog even een proefritje gemaakt met de bepakking voor de 'Marokko Expeditie' die alweer over een week van start gaat. En zo ziet een bepakte Beemer er dan uit:

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2631/3955297099_5d7aaae43f.jpg

Valt reuze mee toch? Alles netjes vastgesjord, gaat nergens meer heen. Als we op pad gaan komt er nog een preventief spanbandje om de koffers heen. Hoewel ik geloof dat die bevestiging van de BMW koffers zo vast is als een huis, kan het op de slechte wegen in Marokko misschien geen overbodige luxe zijn.

Op de site meer foto's.

[ Voor 46% gewijzigd door mphilipp op 26-09-2009 19:13 ]

• JdM
  • Laatst online: 16-01 23:37

JdM

Humbled

DinX schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 18:57:
Damn :o

[....]

Het geluid van die laatste fiets in de laatste 2 filmpjes :9~
GSX-R 600 blokje met NOx op een "crosser" 8)7

Many many many more bij related. Bende gekken ! :+
HO-LY CRAP!! :P

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@ mphillipp: Mooi speeltje om die contreiën mee in te gaan. Die valbeugels, spaakwielen en dat "huge" voorspatbord icm. de achterliggende USD voorvoorvork gaan je veel plezier opleveren :Y

En wat jij nét zei .... dat zei ik Donderdagavond ook al tegen mezelf alleen dan iets minder subtiel :o

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Typisch een BMW motor, volbepakt met koffers en meuk :D

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• DinX

DinX

Motormuis

mphilipp schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:04:
[...]

Prutser! :+

Vandaag ook nog even een proefritje gemaakt met de bepakking voor de 'Marokko Expeditie' die alweer over een week van start gaat. En zo ziet een bepakte Beemer er dan uit:

[afbeelding]

Valt reuze mee toch? Alles netjes vastgesjord, gaat nergens meer heen. Als we op pad gaan komt er nog een preventief spanbandje om de koffers heen. Hoewel ik geloof dat die bevestiging van de BMW koffers zo vast is als een huis, kan het op de slechte wegen in Marokko misschien geen overbodige luxe zijn.

Op de site meer foto's.
Had er eerst ook schrik voor toen ik naar Noorwegen ben gegaan (koffers vol met zware dingen, dan nog 2 goed gevulde bagagerollen bovenop,..). Maar na 10 km ben je het al helemaal gewend.

Leuk hè, dat op- en afstappen met bepakking achterop :+

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 26-09-2009 19:45 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

DinX schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 19:43:
[...]
Had er eerst ook schrik voor toen ik naar Noorwegen ben gegaan (koffers vol met zware dingen, dan nog 2 goed gevulde bagagerollen bovenop,..). Maar na 10 km ben je het al helemaal gewend.
Het is voor mij ook niet de eerste keer, maar toch kan het geen kwaad om het even uit te proberen. Kijken of alles erop kan zoals je wilt enzo. Ik ben met mijn eerste brommer (Diversion 600) ook al op pad geweest, en da's veel enger met veel bepakking. Maar alles lukte goed en zit als een huis.
Leuk hè, dat op- en afstappen met bepakking achterop :+
Blijft een bitch altijd...

@Wimmel: die Beemer heeft geen USD maar een telelever. Die vork is voor de show (en om mee te sturen natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwmoa.org/features/newmodels/images/r12gs_telelever.jpg

• DinX

DinX

Motormuis

En leuk voor omstanders als je de bepakking een keertje vergeet en je been probeert over te zwaaien

*schop* :+

• Mud
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:40

Mud

DinX schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 20:25:
[...]

En leuk voor omstanders als je de bepakking een keertje vergeet en je been probeert over te zwaaien

*schop* :+
en daarna op de grond flikkeren :X :P

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 11:06
Mijn GSX-R 750 O+ Mijn GSX-R 750 O+
Klikbaar

Mijn nieuwe aanwinst, voortaan te bewonderen in en rond Amersfoort en richting Hilversum als ik ga werken ;)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-12-2025
Sommige mensen kopen een motor in een bepaalde kleur omdat dat mooi bij hun pak past. Ik koop een motor in een kleur die mooi bij mn kenteken past :Y) vanochtend opgehaald, zal tzt nog wel wat meer pics posten. Maar het is echt exact dat geel van een kentekenplaat :) nu alleen nog mn rijbewijs halen :X

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/honda-logo.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Willem WTF?! Da's balen zeg!!

Een ongevalletje is altijd balen, maar met een nieuwe fiets is altijd extra zuur. :(

Sterkte ermee!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

zooo Wimmel dat is wel -erg- zuur zeg. Hopelijk komt het vlotjes weer goed. Al blijft de schaamte natuurlijk :P

And it goes BRAAAAAPP!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op het uitdeuken/spuiten van de tank én spuiten van het waterpompdekdeltje ná is "ze" na een dagje klussen weer 100%.

Nou nog even m'n spierpijn kwijtraken..... en ik weet al niet eens meer wát er gebeurd was :)

• Oemfoefoe

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

Gevalletje nieuwe banden misschien? Nog glad aan de randjes?

[ Voor 9% gewijzigd door Oemfoefoe op 26-09-2009 23:51 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrees dat het toch écht m'n eigen stomme fout is geweest door te denken dan "ze" net zo zou reageren als m'n "oude" R6 .... Grapje gebeurde op een bekende route waar verder niks aan rotzooi lag.
Bandjes (MPP 2CT's) waren redelijk tot goed op temperatuur en had ik de dag daarvoor al tot de rand gereden.....

Maar ... "ze" staat er weer bijna als nieuw bij ... op de tank ná .... dus ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 27-09-2009 00:14 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wimmel_1 schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:11:
Bandjes (MPP 2CT's) waren redelijk tot goed op temperatuur en had ik de dag daarvoor al tot de rand gereden.....
Als je onderuit gegaan zou zijn door koude banden had ik ook wel vraagtekens gezet bij je snelheid... Lijkt me erg stug dat je bij 'normale' sneheden geen grip hebt door koude banden. Zelfs nieuwe banden zijn niet zo glad. Circuitbanden misschien, maar gewone banden heb je dat niet.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

mphilipp schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:45:
[...]

Als je onderuit gegaan zou zijn door koude banden had ik ook wel vraagtekens gezet bij je snelheid... Lijkt me erg stug dat je bij 'normale' sneheden geen grip hebt door koude banden. Zelfs nieuwe banden zijn niet zo glad. Circuitbanden misschien, maar gewone banden heb je dat niet.
Circuitbanden zijn juist minder glad, daar zit niet of nauwelijks silicone in :) Ze moeten alleen wel goed warm gereden worden, maar dat moet met nieuwe straatbanden ook.
wimmel_1 schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:11:
Vrees dat het toch écht m'n eigen stomme fout is geweest door te denken dan "ze" net zo zou reageren als m'n "oude" R6 .... Grapje gebeurde op een bekende route waar verder niks aan rotzooi lag.

Maar ... "ze" staat er weer bijna als nieuw bij ... op de tank ná .... dus ;)
Als ik wat voor je kan regelen hoor ik het wel :)

Wees iig blij dat je zelf niks hebt, dat is een stukje belangrijker :)

[ Voor 35% gewijzigd door M3rcury op 27-09-2009 10:54 ]

No signature required.

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:23
voorlopig even klaar met mijn crashbike :)
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04764.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04762.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i144.photobucket.com/albums/r195/Gh0st3112/DSC04761.jpg

alles zelf gespoten met spuitbussen van de action :P zit voor 20 euro verf en primer op :)

[ Voor 13% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 27-09-2009 13:04 ]

• HammerT
haha netjes :P maar wat is de functie van die red-bull bus?
mphilipp schreef op zondag 27 september 2009 @ 10:45:
[...]

gaan jullie onderweg ook nog bloggen?

[ Voor 79% gewijzigd door HammerT op 27-09-2009 13:28 ]

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
HammerT schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:28:
haha netjes :P maar wat is de functie van die red-bull bus?
Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 10:23:
gisteren op weg naar huis van mijn werk, rij ik de afrit van de snelweg af/op hang ik lekker in de bocht, voel ik ineens mijn achterwiel licht glijden. wtf?
ik rustig door naar huis gereden, kijk ik thuis was ist los, zit er koelvloeistof op mijn achterband :/

blijkt dus dat mijn zelf gefrabriceerde koelvloeistofoverloopreservoir (galgje?) na 2 jaar de geest heeft gegeven.. er was een nippel losgekomen bij de overloop.dat ding zat onder het kontje weggewerkt.

dus thuis maar wat nieuws in elkaar geflanst van een lege verfspuitbus. even tijdelijk tot ik een mooie rvs bidon oid gevonden heb en die aan kan passen.

[afbeelding]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• HammerT
Vanavond om 22.00 is de premiere van "Tokyo to Sydney by any means" op BBC 2, By any means 2.0 dus :P

Het is niet 100% motor gerelateerd maar er zitten wel wat Charlie Boorman fans hier toch :P

oh de eerste aflevering wel btw:
The first episode sees Charley leaving Sydney with a huge biker convoy in tow as he travels up the east coast of Australia, meeting all sorts of unique characters along his way. He travels in a replica spitfire, tries his hand at cattle mustering on horseback, and even gets bitten by a snake. Always heading north with Tokyo in sight, Charley gets a feel for the true Australia in his endearing and jovial way.

[ Voor 53% gewijzigd door HammerT op 27-09-2009 19:06 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op zondag 27 september 2009 @ 13:28:
gaan jullie onderweg ook nog bloggen?
Als we internet hebben wel. Ik heb een GPS tracker en wil (als ik de kans krijg) elke dag of zo vaak ik kan de gereden route posten op het blog. Ik heb een plugin die een KML file op een Google Maps kaartje toont, dus dat lijkt me wel leuk voor de mensen die ons volgen. En dat zijn er inmiddels al een aantal. We hadden zelfs een 'fanclub' toen we laatst afgesproken hadden bij een motorzaak in Barendrecht. Via MF hadden we dat afgesproken en prompt stonden er een paar 'fans' die ons in levende lijve wilden zien.

Mini-laptop gaat mee, dus ik probeer zoveel mogelijk online te gooien. Ik schat dat er best wel internet te krijgen is daar. Vaak zie je juist in die landen heel veel internet cafés enzo.

• HammerT
Ok dan ga ik het wel even bijhouden :D Wel een vraagje dan, kan je rss feed op volledig zetten in wordpress? ;)

• komkommer

komkommer

Koffie

HammerT schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:15:
Ok dan ga ik het wel even bijhouden :D Wel een vraagje dan, kan je rss feed op volledig zetten in wordpress? ;)
Inderdaad plx!

Naast short way down heb ik trouwens nog twee in mijn rss-reader staan. Weten jullie nog leuke?

http://www.jangerben.nl/ Persoon rijdt op een oude Harley liberator van alaska naar het onderste puntje van zuid-amerika. Zit op het moment in Columbia.

http://sanderonasingle.blogspot.com/ Vanuit alaska naar het onderste puntje van zuid-amerika op een Yamaha TTR 600. Zit op het moment in bolivia.

Makerij Hofman

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op zondag 27 september 2009 @ 20:15:
Ik heb nu ingesteld dat RSS de volledige berichten toon ipv de samenvatting. Bedoelde je dat?

[ Voor 21% gewijzigd door mphilipp op 27-09-2009 21:38 ]

• HammerT
mphilipp schreef op zondag 27 september 2009 @ 21:36:
[...]

Ik heb nu ingesteld dat RSS de volledige berichten toon ipv de samenvatting. Bedoelde je dat?
ja dat bedoel ik idd, maar dit zijn nog gewoon alleen het begin van het bericht: http://www.shortwaydown.nl/feed/

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

HammerT schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:45:
[...]
ja dat bedoel ik idd, maar dit zijn nog gewoon alleen het begin van het bericht: http://www.shortwaydown.nl/feed/
Zal wel vanaf nu ingaan. Heb anders ook geen idee hoe ik het voor de oude blogberichten verander. Het is maar één instelling.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Had Charley Boorman nog een rekening te vereffenen met KTM ofzo? Hij kon niet vaak genoeg KTM zeggen toen die bike van die kerel (een KTM dus) stuk ging... Zeker omdat ze de bestuurders niet vertrouwden met de Long Way Round waardoor ze met BMW in zee gingen. Major fout van KTM; volgens mij zijn die 2 series een belangrijke bijdrage in het succes van deze motoren geweest. Veel kijkers, DVD's verkopen goed, series zijn de laatste tijd vrijwel continue ergens te zien. En wat heeft het BMW gekost? 2 Adventures en laten we grof doen: 1tje in onderdelen...peanuts voor alle reklame! Ik denk dat er een marketing manager van KTM naar een nieuwe baan heeft kunnen zoeken. ;)

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

"Wat krijgen we geen gratis fietsen van jullie?!!" :( :( :( :( :( _O-

En toch leek zo'n Adventure me wel wat makkelijker uit de modder te tillen...

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mphilipp schreef op maandag 28 september 2009 @ 00:07:
Had Charley Boorman nog een rekening te vereffenen met KTM ofzo? Hij kon niet vaak genoeg KTM zeggen toen die bike van die kerel (een KTM dus) stuk ging... Zeker omdat ze de bestuurders niet vertrouwden met de Long Way Round waardoor ze met BMW in zee gingen. Major fout van KTM; volgens mij zijn die 2 series een belangrijke bijdrage in het succes van deze motoren geweest. Veel kijkers, DVD's verkopen goed, series zijn de laatste tijd vrijwel continue ergens te zien. En wat heeft het BMW gekost? 2 Adventures en laten we grof doen: 1tje in onderdelen...peanuts voor alle reklame! Ik denk dat er een marketing manager van KTM naar een nieuwe baan heeft kunnen zoeken. ;)
yup charley had zijn zinnen gezet op KTM en die trokken zich terug.. dat zit hem denk ik nog steeds dwars.. (en terecht ;) )
BTW het waren 3+1 BMW GSen Claudio (cameraman) reed ook mee..

btw was er gister een moto meet in het zuiden van het land? ik zag heel veel motoren op de snelweg..

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 28-09-2009 10:42 ]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ToolkiT schreef op maandag 28 september 2009 @ 10:41:
[...]
BTW het waren 3+1 BMW GSen Claudio (cameraman) reed ook mee..
Om het even. Het heeft BMW misschien 2ton gekost aan machines en support enzo en daarvoor heb je niet eens een paginaatje in de Telegraaf...

Pagina: 1 ... 134 ... 518 Laatste

Dit topic is gesloten.