Bedankt voor alle reactie's!
kaajee schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:23:
Ik geloof niet dat 'lijstjes' zo gewaardeerd worden......
Maar, ik zou op zoek nar een ander cooler. Volgens mij gaat dat nooit passen! Die Arctic is 13cm hoog en gezien het feit dat een standaard PCI slot/bracket 'slechts' zo'n 10cm hoog is, gaat dat, de foto bekijkend, niet werken......
En waarom een moederbord met de Intel GPU? Als je voor onboard graphics gaat, zijn er betere alternatieven, bijv. obv de Geforce 9300/9400, en zelf obv de ATi 3200 (780G) presteert beter dan de Intel.
Ow excuus als het niet de bedoeling is om een lijstje met spullen te posten, dat wist ik dan niet en ik dacht mn post redelijk onderbouwd te hebben na veel zelf zoeken ipv gewoon "wat moet ik kopen". Ik vraag ook immers niet of dit een goed systeem is.
Ja wat betreft de keuze voor die Intel G45 op het mobo...
Ik moet ook zeggen dat ik niet heel erg op de hoogte van de nieuwste hardware en alles.
Dus ik heb me bedacht wat ik met mn systeem wil en ben gaan rondzoeken en lezen. En de review van tweakers van de G45 en de reviews van dit mobo waren goed.
http://tweakers.net/price...45m-ds2h.html#tab:reviews Leek mij prima voor wat ik er mee wil... Maargoed, bedankt voor de suggesties, misschien moet ik m dan toch terug sturen en iets anders uitkiezen.
VeniceX2 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:27:
Een e8500 in een niet game-systeem? 4gb corsair dominator ? Een be quiet voeding in een zo stil mogelijke pc? Indien mogelijk de voeding cancelen, en deze bestellen: Nexus Value 430. Kost je 6 tientjes, maar heb je wel de stilste voeding op de markt, afgezien van passief gekoelde voedingen natuurlijk.
En G45 had denk ik ook beter gekund.
Zoals ik al zei, ik ben ook weer niet heel erg op de hoogte en ik ben gewoon gaan zoeken. Want vragen om advies wat je moet kopen wordt niet gewaardeerd, wat ook wel terecht is. Maar het is vrij lastig om tussen alle meningen en reviews en weetikwat je weg te vinden als je wel een redelijke basiskennis hebt maar ook geen precieze kennis van zaken.
Ik probeer een beetje een goed systeem te maken dat lekker snel is en waar ik een paar jaartjes mee vooruit kan en mee kan doen wat ik wil.
Ik heb zoiets van kan ik beter gewoon investeren in goede spullen, dus goed geheugen en snelle cpu kan dan nooit kwaad toch? En die voeding ben ik ook op gekomen na het lezen van reviews enz. Je moet wat...
Maar de bestelling is al verzonden, dus ik kijk wel even en anders stuur ik hem gewoon terug en ga ik voor jou suggestie, bedankt dus daarvoor.
FraggedMe schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:27:
Als ik het me goed herinner heb je iets van 12.5 cm over vanaf het socket tot de voeding die er boven hangt

dus ik zou voor de scythe shuriken gaan en daar de fan van andersom monteren. Heb ik zelf ook in een lian li v300 en het werkt perfect. De Freezer Xtreme gaat iig niet passen.
Hmmz dan heb ik niet goed opgelet op de afmetingen met bestellen, dan gaat die (ook) gewoon terug en ga ik voor wat anders.
edit: ik heb even zitten kijken naar die shuriken maar is die stil of zijn er nog betere alternatieven?
Bedankt voor het meedenken allemaal en voor het komen met suggesties, wordt zeer gewaardeerd want ik vind het moeilijk waar je goed aan doet omdat er zo ontzettend veel informatie en keuze te vinden is.