[Geluid] Het stille PC topic deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste
Acties:
  • 379.878 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Nas T schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 18:07:
[...]

Wat ik weet:
Moederbord regelt fans door voltage, evt via PWM door 4-pins connector.
Speedfan regelt fans via PWM. Dus of moederbord nu iets regelt of niet, speedfan zou softwarematig dus pulsen kunnen sturen (voordeel is dat er vanaf 5%~10% geregeld kan worden).

Op die manier zou speedfan dus op elk moederbord werken, zolang je softwarematig de uitgang aan en uit kunt zetten.
Maar blijkbaar dus niet? Dit kun je dus bevestigen?

Of zou het misschien zo zijn: De enige mogelijk is altijd 100% aan, dus geen mogelijkheid tot pulsen (want uit kan niet).
Nou ik niet alleen kan het bevestigen, maar zoals je uit mijn verwijzing kunt lezen blijkt ook Gigabyte zelf dit te kunnen bevestigen.

Zover weet ik: de fan headers zitten verbonden met een I/O chip, bijv. een IT8781F, die zorgt er voor dat de fan (header) evt. te benaderen is door software. Als een moederbord fabrikant verzuimt deze (correct) te verbinden of de slecht implementeert dan kan geen enkel stukje software die header en aangesloten fan benaderen. En dat lijkt het geval bij sommige headers van sommige moederborden.

En Speedfan kan zowel de speed regelen middels PWM (4 aderig) als door voltage icm met deRPM uitlezing van 3 aderige aangesloten fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

BGB4rn schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 15:53:
[...]

hoe bedoel je ? als je die rommel in je BIOS uit zet en dan gewoon speedfan gebruikt wat werkt er dan niet :P
en wat is er mis met een p35 mobo , ik heb er zelf ook een maar geen enkel probleem met het relelen van de fans.

Ook via speedfan gaat het op mijn mobo soepel ook al gebruik ik het niet maar toch werkt het ..
Laat ik nu een P35DS3 hebben die nét niet op de lijst staat. Oftewel: I'm fucked. Hier met die fancontroller. Maar eens mailen zo, dan heb ik hem eind deze week wel in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 05:33
Jejking schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:34:
[...]

Laat ik nu een P35DS3 hebben die nét niet op de lijst staat. Oftewel: I'm fucked. Hier met die fancontroller. Maar eens mailen zo, dan heb ik hem eind deze week wel in huis.
Das inderdaad jammer....
Maar zou het dan niet slimmer zijn geweest om je systeem zo te ontwerpen dat die altijd stil is? (dus genoeg koelvermogen bij fans die stil genoeg zijn)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-07 17:14
Na lang onderdelen bij elkaar zoeken, de pricewatch en natuurlijk dit topic doorspitten
ga ik beginnen met het in elkaar zetten van mijn nieuwe PC, die als het kan zo stil mogelijk moet worden.
Morgen/overmorgen verwacht ik alles binnen te hebben.

Dit is het lijstje wat ik besteld heb:
De case: Lian Li V350B

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s287/Tremeloes/lian%20li/lian1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i155.photobucket.com/albums/s287/Tremeloes/lian%20li/lian9.jpg

I know, een alu case is niet optimaal als je hem stil wilt krijgen maar ik wil gewoon persé ook een mooie case omdat hij echt in het zicht staat. Ik heb hem vandaag binnen gekregen.

Hij komt geleverd met een HDD drive bay met rubbertjes om de HDD's in te hangen.
Afbeeldingslocatie: http://lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/A10/A10A041s.jpg
Dus dat is wel netjes. Verder is hij erg degelijk en kan alles goed strak vastgezet worden en er zitten div rubbertjes bij en de voetjes hebben ook rubbers.

Dan heb ik 2x Enermax Everest UCEV12 en 1x Enermax Everest UCEV8 fans besteld om de standaard fans te vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/products/thumbs/049455.jpg
Deze fans zijn het geworden onder andere nav de test op hardware.info en omdat ik de noctua's net ff te duur vind en deze bovendien over een sensor beschikken en zelf de rpm regelen adhv temp en ik dus geen (in mijn ogen) lelijke fancontroller nodig heb.

Verdere onderdelen:

- CPU: Intel Core 2 Duo E8500
- CPU Koeler: Arctic Cooling Freezer Xtreme
- Mobo: Gigabyte GA-EG45M-DS2H
- Voeding: Be Quiet Straight Power 350W (E6)
- Geheugen: Corsair Dominator - 4 GB
- HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB
- DVD Brander: Samsung SH-S223F
- Beeldscherm: Samsung T200HD (of mn 40inch Samsung LCD)
- Toetsenbord: Logitech Illuminated

Wordt netjes geheel zo bij elkaar denk ik. :)

Geen VGA kaart? Nee geen VGA kaart, want op het mobo zit een G45 chip die in staat is om 1080p content te decoden en voorzien is van een HDMI aansluiting. Gamen doe ik toch niet dus dit is voor mij voldoende.

Ik dacht ik post mn lijstje even in de hoop dat jullie nog praktische tips hebben bij het bouwen.
evt extra dingetjes die ik kan doen of waar ik op kan letten om m zo stil mogelijk te krijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door ElayZ op 25-03-2009 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ik geloof niet dat 'lijstjes' zo gewaardeerd worden......

Maar, ik zou op zoek nar een ander cooler. Volgens mij gaat dat nooit passen! Die Arctic is 13cm hoog en gezien het feit dat een standaard PCI slot/bracket 'slechts' zo'n 10cm hoog is, gaat dat, de foto bekijkend, niet werken......

En waarom een moederbord met de Intel GPU? Als je voor onboard graphics gaat, zijn er betere alternatieven, bijv. obv de Geforce 9300/9400, en zelf obv de ATi 3200 (780G) presteert beter dan de Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraggedMe
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-03-2021
Als ik het me goed herinner heb je iets van 12.5 cm over vanaf het socket tot de voeding die er boven hangt ;) dus ik zou voor de scythe shuriken gaan en daar de fan van andersom monteren. Heb ik zelf ook in een lian li v300 en het werkt perfect. De Freezer Xtreme gaat iig niet passen.

erutangis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-09 22:10
Een nadeel van een stil systeem. Laatst viel mijn cpu-fan uit en ik had niets in de gaten. Ik zag het pas toen ik zag dat de temp opgelopen was tot 78 graden.... oops :) (dankzij speedfan, dat wel, want ik geloof niet dat er een beveiliging in mijn BIOS zit)

In plaats van mijn stille 120 mm fan ligt er nu eventjes een 80 mm fan op en dat merk je wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:02
Een e8500 in een niet game-systeem? 4gb corsair dominator ? Een be quiet voeding in een zo stil mogelijke pc? Indien mogelijk de voeding cancelen, en deze bestellen: Nexus Value 430. Kost je 6 tientjes, maar heb je wel de stilste voeding op de markt, afgezien van passief gekoelde voedingen natuurlijk.

En G45 had denk ik ook beter gekund.

[ Voor 4% gewijzigd door Marc Rademaker op 25-03-2009 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01:06
VeniceX2 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:27:
Een be quiet voeding in een zo stil mogelijke pc? Indien mogelijk de voeding cancelen, en deze bestellen: Nexus Value 430. Kost je 6 tientjes, maar heb je wel de stilste voeding op de markt, afgezien van passief gekoelde voedingen natuurlijk.
Die uitspraak is pure speculatie. SilentPCReview heeft helemaal geen Dark Power 7 getest. Bovendien, als ik de resultaten uit deze 2 lijsten vergelijk:

http://www.silentpcreview.com/article699-page1.html
http://www.pc-experience.de/wbb2/thread.php?threadid=28207

Als ik enkele resultaten van dezelfde voedingen naast elkaar houd, dan kom ik tot de conclusie dat de Dark Power 7 serie ook minstens een 9- zou scoren bij SPCR (zo niet hoger) indien getest.

edit: excuus, ik dacht dat er Dark Power stond, was Straight Power. Nevermind 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door BasNation op 25-03-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nas T schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 21:46:
[...]

Das inderdaad jammer....
Maar zou het dan niet slimmer zijn geweest om je systeem zo te ontwerpen dat die altijd stil is? (dus genoeg koelvermogen bij fans die stil genoeg zijn)
2x ARCTIC Fan 12 PWM + stille fan op SI-128 SE + Glaciatorkoeling van de HD4850 @ 22%. Ik weet niet of je het weet, maar dat is in principe gewoon stil :+

Alleen de airflow is ruk met de uitermate foute instellingen op het moederbord. Óf de Arctic's (1 intake, 1 outtake) lopen op 500rpm en geen flow, óf ze gaan volgas en dan wordt het er niet stiller op. Dat is het jammere van dit mobo, je hebt maar twee extremen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Heb je wel al eens goed in de BIOS gekeken? Staan de 'waardes' voor fan control wel goed? PWM of Voltage Control?
hier staat ook 1 en ander over je P35-DS3 en fan control.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
Bedankt voor alle reactie's!
kaajee schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:23:
Ik geloof niet dat 'lijstjes' zo gewaardeerd worden......

Maar, ik zou op zoek nar een ander cooler. Volgens mij gaat dat nooit passen! Die Arctic is 13cm hoog en gezien het feit dat een standaard PCI slot/bracket 'slechts' zo'n 10cm hoog is, gaat dat, de foto bekijkend, niet werken......

En waarom een moederbord met de Intel GPU? Als je voor onboard graphics gaat, zijn er betere alternatieven, bijv. obv de Geforce 9300/9400, en zelf obv de ATi 3200 (780G) presteert beter dan de Intel.
Ow excuus als het niet de bedoeling is om een lijstje met spullen te posten, dat wist ik dan niet en ik dacht mn post redelijk onderbouwd te hebben na veel zelf zoeken ipv gewoon "wat moet ik kopen". Ik vraag ook immers niet of dit een goed systeem is.

Ja wat betreft de keuze voor die Intel G45 op het mobo...
Ik moet ook zeggen dat ik niet heel erg op de hoogte van de nieuwste hardware en alles.
Dus ik heb me bedacht wat ik met mn systeem wil en ben gaan rondzoeken en lezen. En de review van tweakers van de G45 en de reviews van dit mobo waren goed. http://tweakers.net/price...45m-ds2h.html#tab:reviews Leek mij prima voor wat ik er mee wil... Maargoed, bedankt voor de suggesties, misschien moet ik m dan toch terug sturen en iets anders uitkiezen.
VeniceX2 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:27:
Een e8500 in een niet game-systeem? 4gb corsair dominator ? Een be quiet voeding in een zo stil mogelijke pc? Indien mogelijk de voeding cancelen, en deze bestellen: Nexus Value 430. Kost je 6 tientjes, maar heb je wel de stilste voeding op de markt, afgezien van passief gekoelde voedingen natuurlijk.

En G45 had denk ik ook beter gekund.
Zoals ik al zei, ik ben ook weer niet heel erg op de hoogte en ik ben gewoon gaan zoeken. Want vragen om advies wat je moet kopen wordt niet gewaardeerd, wat ook wel terecht is. Maar het is vrij lastig om tussen alle meningen en reviews en weetikwat je weg te vinden als je wel een redelijke basiskennis hebt maar ook geen precieze kennis van zaken.

Ik probeer een beetje een goed systeem te maken dat lekker snel is en waar ik een paar jaartjes mee vooruit kan en mee kan doen wat ik wil.
Ik heb zoiets van kan ik beter gewoon investeren in goede spullen, dus goed geheugen en snelle cpu kan dan nooit kwaad toch? En die voeding ben ik ook op gekomen na het lezen van reviews enz. Je moet wat... :9

Maar de bestelling is al verzonden, dus ik kijk wel even en anders stuur ik hem gewoon terug en ga ik voor jou suggestie, bedankt dus daarvoor.
FraggedMe schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 09:27:
Als ik het me goed herinner heb je iets van 12.5 cm over vanaf het socket tot de voeding die er boven hangt ;) dus ik zou voor de scythe shuriken gaan en daar de fan van andersom monteren. Heb ik zelf ook in een lian li v300 en het werkt perfect. De Freezer Xtreme gaat iig niet passen.
Hmmz dan heb ik niet goed opgelet op de afmetingen met bestellen, dan gaat die (ook) gewoon terug en ga ik voor wat anders.

edit: ik heb even zitten kijken naar die shuriken maar is die stil of zijn er nog betere alternatieven?

Bedankt voor het meedenken allemaal en voor het komen met suggesties, wordt zeer gewaardeerd want ik vind het moeilijk waar je goed aan doet omdat er zo ontzettend veel informatie en keuze te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Laatst online: 08:02
GoT stelt vragen als, wat moet ik kopen niet op prijs, omdat er dan 100-en van die draadjes zouden verschijnen. Zelf vind ik het tot op zekere hoogte wel leuk om mensen te sturen. En er zijn ook fora waar een thread met de vraag, ik wil dit bouwen, dit is mijn budget, wat vind je van deze componenten, wel zijn toegestaan ;)

Jou kan ik bijvoorbeeld al vertellen dat het geheugen onnodig duur is, en geen prestatiewinst oplevert, ook niet over een jaar, ten opzichte van goedkoper geheugen. E8500 is ook behoorlijk overkill, weet niet precies wat je er mee gaat doen, maar een 780g mobo met een tripple core phenom II was miss beter/goedkoper geweest.

Oh, en hier op GoT zijn er zeker draadjes waar je vragen kunt stellen over losse componenten, dus als je het niet zeker weet, gewoon vragen. En als het niet mag, krijg je vanzelf van de moddereters op je kloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TKing schreef op zondag 22 maart 2009 @ 12:27:
[...]

Maakt niet uit. Past gewoon. Met als bijkomend voordeel dat je snelheid uit kunt lezen.
Thanx !! ik wist niet dat het geen probleem was dat het 4e pinnetje dat niet gebruikt word.
Speedcontrol zet ik dan wel uit in de bios want dat is niet gewenst bij een fan op radiator ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
VeniceX2 schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 21:04:
GoT stelt vragen als, wat moet ik kopen niet op prijs, omdat er dan 100-en van die draadjes zouden verschijnen. Zelf vind ik het tot op zekere hoogte wel leuk om mensen te sturen. En er zijn ook fora waar een thread met de vraag, ik wil dit bouwen, dit is mijn budget, wat vind je van deze componenten, wel zijn toegestaan ;)

Jou kan ik bijvoorbeeld al vertellen dat het geheugen onnodig duur is, en geen prestatiewinst oplevert, ook niet over een jaar, ten opzichte van goedkoper geheugen. E8500 is ook behoorlijk overkill, weet niet precies wat je er mee gaat doen, maar een 780g mobo met een tripple core phenom II was miss beter/goedkoper geweest.

Oh, en hier op GoT zijn er zeker draadjes waar je vragen kunt stellen over losse componenten, dus als je het niet zeker weet, gewoon vragen. En als het niet mag, krijg je vanzelf van de moddereters op je kloten :P
Ik begrijp het standpunt van GoT hier in ook goed hoor. Mensen die niet eerst zelf op onderzoek uit gaan en zich inlezen en meteen verwachten dat alles ze toegeworpen wordt. Ik vind het opzich ook wel leuk om er moeite voor te doen en een soort van sport van te maken om zelf op onderzoek uit te gaan.

Maar van de andere kant, wat ik ook al zei, zijn er zo ontzettend veel meningen en informatie te vinden dat je op het laatst niet meer weet waar je goed aan doet.

Ik doe wel veel dingen met muziek programma's en MIDI enz, zo nu en dan videobewerking met pinnacle studio en photoshop.
En veel dingen met qua in en uitpakken, quickpar, winrar enz.
Dus ja dat geheugen en CPU is misschien overkill maar tis ook omdat ik dus dan maar het zekere voor het onzekere neem.

AMD heb ik zelf nog nooit gehad dus ik heb gewoon maar hetgeen gekozen waarvan ik dacht naja dan weet ik zeker dat ik goed zit. En qua budget maakte het me dan eigenlijk niet zo heel veel uit.

Ik heb in ieder geval die Shuriken koeler besteld en die Freezer Xtreme gaat dan maar gewoon terug.
(of als iemand er hier belangstelling voor heeft om m over te nemen? Scheelt je verz kosten van 9,50 - ook belachelijk dat ze dat rekenen trouwens, pakketpost is 6,70)

Ow en de voeding ga ik even horen hoeveel herrie die maakt en anders gaat ie ook retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Terwijl ik op mijn i7 wacht ben ik maar wat gaan knutselen aan mijn gloednieuwe ongebruikte 4870.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/6p3yw1.jpg

Voor de grap 3 generaties naast elkaar. Radeo 9800 pro, Radeon X1950 XT AGP en dus de nieuwe Radeon HD4870 met non-reference design.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/i5ddz4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/30kc0pf.jpg

Nogmaals, ik kon helemaal niks testen aangezien mijn i7 wat vertraging heeft opgelopen. Zo ziet een maagdelijke 4870 er dus uit. De ram zit met ongelofelijk dikke plakken wartegeleidend rubber ofzo geplakt. Meer dan een millimeter dik :P.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2nkkjly.jpg

En kijk eens wie we daar hebben, een Accelero S1 rev2
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/jpj4vr.jpg

Volges de handleiding zit er al koelpasta op... mooi niet dus, daarnaast is hij ook niet gepolijst of uberhaupt glimmend. Nogal tegenvaller :(.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2rzzxqb.jpg

Een 12cm fan erop en dat zou toch wel een boel herrie moeten schelen lijkt me zo :9. Als je goed kijkt zie je dat ik van één ram heatsink een deel heb af moeten vijlen aangezien de heatpipe er tegenaan komt 8)7. Misschien komt het doordat dit geen reference 4870 is ofzo.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/24l97rl.jpg

Hmmmm, 2 dan maar :P.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/3g669.jpg

Ik heb echt een frankenstein gemaakt :D
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2la3m00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/143272r.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door BasNation op 01-04-2009 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:04

Woembah

YNWA

Netjes, op precies dezelfde manier wordt mijn HD3870 ook gekoeld, een Accelero S1 erop met 2 12cm fans op zeer laag toerental (ong. 650 rpm) eraan en het koelt geweldig zonder ook maar enigszins hoorbaar te zijn :D Ik wens je alvast veel plezier ermee als je 'm eindelijk kan gebruiken.

Check out my photography on Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
thx. Ik zat net wel te denken. Misschien was de 4870 wel DOA en zal ik het nu nooit weten of dat ik hem zelf gesloopt heb, of dat hij daadwerkelijk DOA was. Ook kan ik geen temps vergelijken aangezien ik nooit een test heb kunnen doen met de standaard koeler (die als ik reviews mag geloven zelf al 10x beter is dan de reference koeler van ATI).

Nu maar hopen dat het gaat werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja lijkt me dat velen daar mee zitten, zo ben ik bezig met een nieuwe pc in elkaar te zetten inclusief waterkoeling , en ga heus niet eerst de stockcoolers erop zetten om dan te testen en benchen om daarna de waterkoeling te installeren ... da's mij te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Ok, maar om hem even te testen op DOA is natuurlijk een kleine moeite. Da's alleen de kaart erin, booten en kijken of je in de BIOS kunt bijv.
Al snap ik dat als je neit kunt testen door omstandigheden dat een probleem wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Wat ik wel een beetje jammer vind, is dat je een mooie Sapphire Vapor kaart koopt en dat een Accelero erop zet. ;(
Die standaard fan is toch wel aardig stil te krijgen?
Ik begrijp dat de Accelero erg goed koelt en ook deboel prima stil houdt, maar ik vind hem altijd zo lelijk. :P

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
F_demon schreef op donderdag 02 april 2009 @ 14:29:
Die standaard fan is toch wel aardig stil te krijgen?
Ik begrijp dat de Accelero erg goed koelt en ook deboel prima stil houdt, maar ik vind hem altijd zo lelijk. :P
Nee, of je moet niet gamen, maar ja, als je een auto hebt ga je er ook mee rijden, niet alleen in zitten.
Ik vind de stock-coolers vaak ook mooier, maar het oor wil ook wat... ;)

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:20

almightyarjen

When does the hurting stop?

Nas T schreef op donderdag 02 april 2009 @ 15:02:
[...]

Nee, of je moet niet gamen, maar ja, als je een auto hebt ga je er ook mee rijden, niet alleen in zitten.
Ik vind de stock-coolers vaak ook mooier, maar het oor wil ook wat... ;)
Is er geen "mooiere" stille GPU-koeler te krijgen? Ik bedoel, toen je deze aanschafte: had je toen nog andere keuzemogelijkheden? Waarom deze? Omdat deze stiller is of is de rest nog lelijker? :P

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
Wat kan mij het nou verrotten hoe het eruit ziet :P? Het ding zit in een gesloten Antec P182 zonder raam. Ik wil zo stil mogelijk, met zo goed mogelijke temperaturen. Het is pure toeval dat die Sapphire op het moment van aankoop de goedkoopste HD4870 1GB was die te krijgen was. Welke koeler erop zat maakte me niet zoveel uit. Ik had toch al een Accelero besteld en 8 Scythe 12cm fans :D.

Enige beetje zure vind ik dat ik een HD4870 voor 190 heb gekocht en een week later de HD4890 voor 210 te krijgen is die aanzienlijk minder warmte genereert. Maarja, dat zal je altijd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Die kaart is geen Vapor versie, is gewoon standaard.
Ik heb in crossfire de standaard en de "luxere" zwarte versie, maar de zwarte is zeker niet altijd stiller op auto...
Zwarte zit wel boven in de setup, stilte maak ik me geen zorgen over, onder load is het een ware herriebak met hete quadcore en 2 4870's :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
@Woembah

Hoe heb jij de jouwe vastgezet? Ik kwam namelijk voor een probleem te staan doordat die T-pluggen iets hoger zijn, en dus tegen de as/bladen van de fans drukten wat natuurlijk nooit gaat werken. Dus heb ik er oogjes tussen gedaan :D.
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2hqux05.jpg

En hier nog detail van de ramsink
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/i5y6av.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Zo dat heb je netjes gedaan :o
Ik zelf ben creatief geweest met alles wat ik op dat moment voor handen had: Cadeau-inpaksliertjes en satéprikkers :P

Die T-pluggen was ik al helemaal vergeten, ze vielen er bij mij telkens vanzelf af dus heb ik ze maar weggelaten. Heb niet het idee dat de koeler nu minder goed vast zit. Bij mij hangen de fans dus direct aan de heatsink, maar ik heb nergens last van.

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09144/dsc05603_small738.jpg

Ik heb heatsinkjes van Zalman gebruikt in plaats van de sinkjes die meegeleverd waren, past perfect:

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09144/dsc05618_small272.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09144/dsc05623_small351.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09144/dsc05624_small576.jpg

Afbeeldingslocatie: http://xs138.xs.to/xs138/09144/dsc05625_small944.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
haha, die van jou is al helemaal ghetto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Ghetto lijkt me inderdaad de beste omschrijving :X. Mensen die het zien (kast heeft raampje) staan er ook altijd even van te kijken...
Ik vind dat het ook wel iets heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Woembah schreef op donderdag 02 april 2009 @ 23:30:
Ghetto lijkt me inderdaad de beste omschrijving :X. Mensen die het zien (kast heeft raampje) staan er ook altijd even van te kijken...
Ik vind dat het ook wel iets heeft :)
Heb je nu nog een vrij PCI-slot over? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woembah

Woembah

YNWA

Ja, zelfs 2 (waarvan er in 1 een Creative X-fi Xtremegamer zit). Onder het pci-e x16 slot worden nog 3 slots bezet door de koeler, dus ik heb er nog 2 over. Boven de videokaart is ook nog de ruimte voor een pci (express) slot, maar die zit niet op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 12:57
Ik heb al enige tijd mijn computer (specs zie sig) in een Lian Li PC-10 behuizing. Op zich goed en wel, maar het geluid dat deze kast doorlaat tegenover de Antec P180 die ik hiervoor had is storend.

Net als vele andere ga ik onderdelen aanschaffen die het geluid kunnen minderen. De knelpunten:
* De twee harde schijven (resoneren!) (Seagate 250GB)
* Grafische kaart (maakt veel geluid bij load) (XFX GeForce 280 GTX)
* Built-in casefans

Voor de grafische kaart heb ik al een oplossing (de enige oplossing zover bekend bij Google). Namelijk de Accelero XTREME GTX 280

De built-in casefans is ook makkelijk op te lossen door Nexus fans aan te schaffen. Hier heb ik zeer goede ervaringen mee.

Echter voor de harde schijven weet ik geen oplossing. Gezien de kamer nogal warm is zal de temperatuur in de case dit ook zijn. De harde schijven zelf hoor ik nooit. Zelfs niet als ze actief zijn. Het gaat mij alleen maar om de resonantie te stoppen.
Met dat in gedachte weet ik niet welke oplossing ik voor de harde schijven moet kiezen. Je hebt de Nexus Drive-A-Way welke naast een eventuele goede oplossing ook nog eens een mooie oplossing vormen. Maar de manier van de harde schijf monteren is wederom ijzer op ijzer (of metaal op metaal) waardoor ik vrees voor resonantie.

Dan heb je nog de IBL-Box 20. Nadeel van deze is dat hij niet vast te schroeven is aan de kast, en dat je wederom ijzer op ijzer (of metaal op metaal) hebt.

Heeft iemand een suggestie die het resoneren van mijn harde schijven kan stoppen? Ik heb zelfs al gekeken naar zelf geknutselde oplossingen, maar hier ben ik absoluut geen held in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Harde schijven gewoon ophangen in elastieken/rubbers/koordelastiek en je bent van de resonantie af.

Het is wel zelf knutselen, maar als je bereid bent geld te pompen in dure/overpriced oplossingen die in de meeste gevallen minder effectief zijn kan je beter tijd stoppen in het goed knopen van de (koord)elastieken.

Er staat hier ergens in het topic een 5,25" bay met daarin elastieken/rubbers zodat je toch je schijven makkelijk kwijt kunt, niet hoeft te knutselen en je toch van de stilte kunt genieten ;)

Gevonden: HDD Vibe-Fixer

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

@AvanCade

Ik heb zelf de Nexus DiskTwin gebruikt en ben er zeer tevreden mee.
Het voordeel is dat ze lekker goedkoop zijn en gewoon hun werk doen, het nadeel is dat de schijven in een 5.25" bay moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Kijk, dat zijn pas oplossingen. Ik ga me beraden en bestellen. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jornn
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Om nog even terug te komen op wat SpikyDude zegt, ik zelf heb ook de Nexus DiskTwin en ik ben er ook zeer tevreden over. Ik hoor alleen mijn hardeschijven als ze actief zijn en mijn oor tegen de kast houd. Dus mocht je nog niet overgehaald zijn, het is een goede en goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:02

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

@ tig posts boven mij over harddisks :P

ik had hem ooit gelezen was m een hele tijd kwijt maar heb m nu weer gevonden :)
Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest

misschien nuttig voor die genen die zich afvragen welke silencer/koeler nou wat doet, ik ben zelf ook aan het zoeken naar een oplossing voor de herrie van mijn disk, duuuss ..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:34
BGB4rn schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:17:
@ tig posts boven mij over harddisks :P

ik had hem ooit gelezen was m een hele tijd kwijt maar heb m nu weer gevonden :)
Zes harde schijfkoelers/geluidsdempers getest

misschien nuttig voor die genen die zich afvragen welke silencer/koeler nou wat doet, ik ben zelf ook aan het zoeken naar een oplossing voor de herrie van mijn disk, duuuss ..
Dat is wel een hele oude review he. Inmiddels zijn er al talloze producten uit welke ieder weer wat beter of slechter werkt, feit blijft dat wanneer je gewoon je hdd's ophangt in elastieken, dat al heel erg veel scheelt. Een 1TB Samsung hdd of zo'n WD Caviar Green komt niet eens boven de 21 dB tijdens seek uit volgens mij, dus zo'n complete enclosure gaat niet zo heel veel doen volgens mij.

Verder, is volgens sommigen (ik heb er geen) dit de beste hdd silencer: http://www.overclockers.c...duct.php?prodid=SY-000-GJ (is wel erg duur)

Officiele pagina: http://www.gup.co.jp/smartdrive/copper_oversea_01.php

[ Voor 3% gewijzigd door Xeanor op 12-04-2009 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hier mijn HDD ophanging;
AMD 3000+, wat ram, dfi plank en een 8800 GT, doet dienst als render bak en fileserver. (2.5TB)

Ingrediënten: per schijf 2 rubberen 'koorden' (6mm dik), en aantal speldjes en een boormachine.
1. boor de gaten op gewenste grootte uit (natuurlijk waar er al gaten zitten anders ben je iets langer bezig)
2. steek het rubber koord er door en maak ze vast aan de andere kant met een speld (of secondelijm, maar die was op)
3. draai het een halve slag en wurm je hdd er tussen en klaar!

Het slachtoffer: CM Stacker TC 101
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/8784/dsc5432j.jpg

Zijkant
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3213/dsc5434r.jpg

Schijven
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3425/dsc5437z.jpg

Andere kant waar spelden zitten
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/3931/dsc5438kdx.jpg

Ophanging van de fan (met 2 tie-wrap's) Heb een klein stukje schuim tussen de hdd en fan gedaan tegen funky vibes
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/4324/dsc5445.jpg

Totaal, die grote fan linksonder in is een tijdelijke oplossing als koeling voor de accellero, gpu 25° :P
Afbeeldingslocatie: http://img4.imageshack.us/img4/5297/dsc5450s.jpg

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
Zeer net gedaan hoor, respect! Meteen ook ruimte zat tussen de harde schijven. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

haha, die monster fan voor je videokaart :P, lijkt me overigens niet nodig voor een server, kun je beter een zuiniger kaartje in zettten lijkt me :)

maar zeker een mooie oplossing voor je hdd's :)

EDIT :

waar heb je dat koord vandaan eigenlijk, ik wil het ook :o

EDIT2:

ik heb ondertussen leren lezen en ben er achter gekomen dat je m ook als renderbak gebruikt :+

[ Voor 31% gewijzigd door BGB4rn op 12-04-2009 23:17 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
BGB4rn schreef op zondag 12 april 2009 @ 23:12:
haha, die monster fan voor je videokaart :P, lijkt me overigens niet nodig voor een server, kun je beter een zuiniger kaartje in zettten lijkt me :)
maar zeker een mooie oplossing voor je hdd's :)

waar heb je dat koord vandaan eigenlijk, ik wil het ook :o

ik heb ondertussen leren lezen en ben er achter gekomen dat je m ook als renderbak gebruikt :+
:D
Ook al is er meer cpu power nodig voor een snelle render, maakt dit me niet zoveel uit, het ding staat toch altijd aan, en het gaat eerder om de afwerking, AA en AF enz, daarom die gfx kaart.
En dat koord komt uit de doe-het-zelf. Ze hebben mij verteld dat het gewoon afdichtingsrubber is voor bvb een vliegenraam, of glas. Zit meestal op zo'n grote rol ^^, lekker stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:01

Towser

ondertitel

diedazz schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:21:
En dat koord komt uit de doe-het-zelf. Ze hebben mij verteld dat het gewoon afdichtingsrubber is voor bvb een vliegenraam, of glas. Zit meestal op zo'n grote rol ^^, lekker stug.
Heb ik ook gebruikt in mijn server, het heet "inrolpees", is niet zo gigantisch duur. Bij mij kostte het ongeveer 45c p/m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

diedazz schreef op maandag 13 april 2009 @ 11:21:
[...]

:D
Ook al is er meer cpu power nodig voor een snelle render, maakt dit me niet zoveel uit, het ding staat toch altijd aan, en het gaat eerder om de afwerking, AA en AF enz, daarom die gfx kaart.
aaah, een gezinsverpakking dus :P

dan ga ik zo iets binnenkort ook doen :) heb ik tenminste niet meer dat gezeur verzoek van me pa om mijn pc uit te zetten als ie wil slapen :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Ondertussen zijn er al nieuwe koelers in bestelling bij Highflow en ik heb mijn harddisk in m'n pc gepioneerd :)

Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/734/m5110678.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/6571/m5110680.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img187.imageshack.us/img187/3434/m5110682.jpg

De fans staan op het plaatje wat slordig omdat ik ze even niet kwijt kon.. :P

ondertussen zit het al weer netjes :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart. Welke ook nog enigszins stil is. De kaart moet wel geschikt zijn om de nieuwste games op 1920x1200 te spelen, dus ik dacht aan de Asus EAH4870 DK/HTDI/1GD5.
Deze heeft, als je Asus moet geloven, een stuk stillere koeler (Enthusiastic 4 Heat-Pipe Dark Knight) dan standaard 4870 koelers.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit inderdaad redelijk stil? Of kan ik beter de goedkoopste (Sapphire) 4870 met pokke herrie koeler nemen en er gelijk een Artic of Scythe Musashi op zetten?

Hoe zijn de ervaringen met die Scythe Musashi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
KarlMarX schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:52:
Ik ben op zoek naar een nieuwe grafische kaart. Welke ook nog enigszins stil is. De kaart moet wel geschikt zijn om de nieuwste games op 1920x1200 te spelen, dus ik dacht aan de Asus EAH4870 DK/HTDI/1GD5.
Deze heeft, als je Asus moet geloven, een stuk stillere koeler (Enthusiastic 4 Heat-Pipe Dark Knight) dan standaard 4870 koelers.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit inderdaad redelijk stil? Of kan ik beter de goedkoopste (Sapphire) 4870 met pokke herrie koeler nemen en er gelijk een Artic of Scythe Musashi op zetten?

Hoe zijn de ervaringen met die Scythe Musashi?
speltip 10:
Koop NOOIT een koeler zoals de Asus die je noemt die claimt stil te zijn. Zeer kostenineffectief.

Die kaarten zijn een stuk stiller dan de "gewone" kaarten, tegen een flinke meerprijs. Koop je zelf Een VGA-koeler en zet je die op een goedkoper model, dan ben je en stiller en goedkoper uit.
Ik zou ook kijken naar de thermalright HR03 serie, bij deze kun je de heatsink boven je kaart bevestigen, dat kan gunstig zijn in verband met je airflow.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Nas T schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:42:
Ik zou ook kijken naar de thermalright HR03 serie, bij deze kun je de heatsink boven je kaart bevestigen, dat kan gunstig zijn in verband met je airflow.
Maar dat is toch een secundaire koeler? Dat ding kan toch nooit in zijn uppie een HD4870 koelen? Ik vond hem al te klein voor mijn HD4850

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

TKing schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:33:
Maar dat is toch een secundaire koeler? Dat ding kan toch nooit in zijn uppie een HD4870 koelen? Ik vond hem al te klein voor mijn HD4850
De HR-03's zijn de kwalitatief betere GPU-koelers, het kost dan wel wat, maar je heb een stille koeler die je - in tegenstelling tot andere third party koeling - op 2 manier kunt monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wiethoofd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:03:
De HR-03's zijn de kwalitatief betere GPU-koelers, het kost dan wel wat, maar je heb een stille koeler die je - in tegenstelling tot andere third party koeling - op 2 manier kunt monteren.
^^ Eensch :) Doet al minimaal 2 jaar trouw zijn werk op mijn 1900XTX i.c.m. een 92 mm. Papst Fan en dat is nog de Rev. A met maar 4 heat pipes !! De Plus met 6 heatpipes is nog beter.

Moet wel zeggen dat de Artic VGA koelers ook geen gek alternatief zijn of eventueel zo'n extra platte VGA koeler die momenteel alleen ThermalRight en Scythe hebben :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:34
Het nadeel van zo'n HR-03 is dat je tegenwoordig ook nogal wat stevige koeling nodig hebt voor de power regulators op je videokaart. Dit is iets waar die HR-03 niet echt in uitblinkt en er zijn een heleboel gevallen waarbij de temperatuur van deze dingen van 70 graden met stock cooling naar 110 oid. ging met een HR-03. Hier praat ik dan over GTX260/280/etc en HD4870's. Een veelgebruikte oplossing was wel een deel van de stock cooling afzagen en dat alsnog monteren samen met de Thermalright heatsink voor de GPU. Dit werkte dan ook wel erg goed.

Edit: linkje gevonden. Dit is zelfs dan met een AC koeler met 3 fans, niet eens met zo'n Thermalright ding. http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=89018

[ Voor 12% gewijzigd door Xeanor op 16-04-2009 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BasNation in "[Geluid] Het stille PC topic deel IV"

Ook geen gekke oplossing die de VRM's wel goed koelt. Bij mijn 1900XTX zit er nog de standaard VRM koeling op en die wordt ook nog eens min of meer gekoeld door de SouthBridge 80 mm. koeler die weer op een ThermalRight HR-05-SLI zit :D

P.S. : Wat echt stil en snel is => 4xRaptor door 4xSSD vervangen :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey101
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 23:52
Hallo,

Even een vraagje ik wil een Cooler Master Cosmos S kopen maar
is de 200 MM Sidefan goed te horen ??
Want dan weet ik of ik eeen window er bij kan kopen.

Joey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 05:02
Mits het weer niet te mooi is wordt me pc van de week weer een behoorlijk stapje stiller.
Me primaire hdd wordt dan vervanger voor een SSD :D
Tot dan ff goede tweaks vinden omdat de hdd niet te veel te belasten en me losse TB hdd niet te veel te laten spinnen (NAS moet nog komen maar wil ik eerst goed uitgezocht hebben).
Lijstje wat tot nu toe passief werkt/ gekoeld is:
CPU / GPU / PSU/ Data schijf (passief gekoeld)
En verder is met behuizing ook passief gekoeld :P
Straks dus me SSD erin en dan is alleen me DVD-RW nog een lawaai maker maar daar zal ik nooit vanaf komen denk ik ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Gewoon USB-stickjes overal voor gebruiken, scheelt weer cd's te fikken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
als iemand die best computer leek is. graag een tv-serie wil hebben op dvd dan ben je toch wel ff aan het branden ;)
39 DVD's :S
edit: @ hieronder en kost 129 euro wat die persoon er niet voor over heeft.
Als ik een film goed vind koop ik hem overigens wel alleen jammer dat blu-ray nog niet betaalbaar is

[ Voor 43% gewijzigd door The-Source op 22-04-2009 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

klaasbram schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:58:
als iemand die best computer leek is. graag een tv-serie wil hebben op dvd dan ben je toch wel ff aan het branden ;) 39 DVD's :S
offtopic:
Even langs www.bol.com sturen is sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

klaasbram schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:58:
Als ik een film goed vind koop ik hem overigens wel alleen jammer dat blu-ray nog niet betaalbaar is
Als je de schijfjes bedoelt, ze zijn in de aanbieding bij de Aldi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Oh oh oh, zo`n kabaal maken terwijl het hier het stille pc topic is, heb ik net m'n pc stil gemaakt is het op het internet zo`n herrie. :P

Gisteren heb ik dus lekker zitten sleutelen aan mijn pctje :) een Mugen 2 en een Accellero S1 Rev 2 is ie nu rijker.

Is er trouwens nog iemand hier die ook een accelero S1 Rev2 heeft draaien op zijn of haar 9800GTX ? De mijne is nogal heet namelijk onder full load zonder fan's, + 98 graden,en met 2 120mm fans is ie toch wat koeler, 70 graden onder load.

En om stiekem toch even offtopic te gaan. sinds wanneer hebben ze blu-ray bij de aldi dan ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Niet online
BGB4rn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:25:
Oh oh oh, zo`n kabaal maken terwijl het hier het stille pc topic is, heb ik net m'n pc stil gemaakt is het op het internet zo`n herrie. :P

Gisteren heb ik dus lekker zitten sleutelen aan mijn pctje :) een Mugen 2 en een Accellero S1 Rev 2 is ie nu rijker.

Is er trouwens nog iemand hier die ook een accelero S1 Rev2 heeft draaien op zijn of haar 9800GTX ? De mijne is nogal heet namelijk onder full load zonder fan's, + 98 graden,en met 2 120mm fans is ie toch wat koeler, 70 graden onder load.

En om stiekem toch even offtopic te gaan. sinds wanneer hebben ze blu-ray bij de aldi dan ?
sinds volgend jaar

Ik denk dat je toch eens opnieuw je accelero derop moet schroeven want echt temperatuurdaling NA het installeren van die koeler kan je toch niet hebben met zo'n temps..
volgens mij heb je gewoon een special edition 9800gtx om het zo maar te noemen :P eentje die net ergens 2 mm tekort komt op de koelplak. Of je temp sensor is bud! check het eens met atitool of gpu-z ?
Ik haal in vgl met mijn 7950 GTX of 8800GTX ipv stock 60graden full load maar 40+ (gemiddelde van de 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

ik heb geloof ik een redelijk reference 9800GTX, van club3d met 512Meg

en ik meet mijn temps met Gpu-z en Realtemp ( heeft sinds de laatste versie ook een metertje voor de gpu)

maar ik denk wel dat ie goed zit qua montage en temperatuur(de sensor dan) want de koeler wordt echt onwijs heet ! ik ga er vanmiddag even een broodje op roosteren :P

dus daar zal t niet aan liggen..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol

Krentenbol

Prutz0r

BGB4rn schreef op donderdag 23 april 2009 @ 09:25:
Geen idee, las het gisteren in een topic, misschien aanbiedingen topic of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

klaasbram schreef op woensdag 22 april 2009 @ 19:51:
CPU / GPU / PSU/ Data schijf (passief gekoeld)
En verder is met behuizing ook passief gekoeld :P
Heb je je kast contiue openstaan ofzo? :? Je moet toch minstens een beetje flow hebben bij een dichte kast... Of gebruik je slechts componenten met een lage Tdp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik heb het (door eigen ervaring) een keer of 2 gezegd, maar ik zeg het nogmaals:
Compleet passieve koeling is duur, en met de juiste hardware is het resultaat ook onhoorbaar, maar ook beter gekoeld. Compleet passieve koeling is in feite overkill. Het is in feite een atoombom gebruiken om 1 persoon te vermoorden.

SPCR deelt mijn mening blijkbaar:
"We've never really been that fond of the fanless concept, simply because a small amount of forced airflow from a good quality fan is essentially inaudible in almost all environments, and its cooling superiority with a good heatsink easily beats even the massive TNN 500."
Op deze pagina te vinden.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
almightyarjen schreef op donderdag 23 april 2009 @ 13:48:
[...]

Heb je je kast contiue openstaan ofzo? :? Je moet toch minstens een beetje flow hebben bij een dichte kast... Of gebruik je slechts componenten met een lage Tdp?
Heb E8200 en 7600GT erin zitten dus niet bepaald lage TDP ;)
Gewoon ATX moederbord ;)
Alleen me kast was niet goedkoop :o 320 euro zonder accesoires zoals koelelement voor me cpu / gpu
Kijk maar eens op www.hifiatx.com en zie wat voor moois te koop is ;)
Ergens in dit topic kom je er wel foto's van tegen of alleen al van de installatie handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
klaasbram schreef op donderdag 23 april 2009 @ 17:44:
[...]

Heb E8200 en 7600GT erin zitten dus niet bepaald lage TDP ;)
Gewoon ATX moederbord ;)
Alleen me kast was niet goedkoop :o 320 euro zonder accesoires zoals koelelement voor me cpu / gpu
Kijk maar eens op www.hifiatx.com en zie wat voor moois te koop is ;)
Ergens in dit topic kom je er wel foto's van tegen of alleen al van de installatie handleiding ;)
Heb je hem wel eens gestressed met 25 graden omgeving?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nas T schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 09:05:
[...]

Heb je hem wel eens gestressed met 25 graden omgeving?
Nou even voorop, ik game niet met me pc ;)
Verder komt het zelden voor dat me pc langer dan 5min op 100% staat. 60 a 70% load gedurende 2.5 uur is geen probleem :)
Temps blijven lager dan de door Intel gestelde max temp ( 85C )
Videokaart welke een max temp heeft van 125C :o gaat wel terug klokken bij langdurig full load maar wederom ik game hier niet mee.
HDD wordt ook lekker warm maar dat beïnvloed de levensduur niet. (ergens op de frontpage staat daar nog een artikel over -> iets met google en hdd uitval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nats_DB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:25
De vraag is voor advies voor stille ventilatoren in een Lian Li B25 met geluidsmatten, er zitten nu 3 standaard ventilatoren van 12 cm in op 700 rpm. Om het geluidsniveau naar beneden te krijgen denk ik aan vervanging:

- Noiseblocker M12-S1
of
- Evermax Everest UCEV12

De temperatuur in de kast is laag genoeg (18 °C bij normaal gebruik), het gaat dus vooral om het geluidsniveau.

Wat is de beste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
je kunt ook een een fan controller denken welke nog lagere rpm's uit je fans kan halen.
Eentje zoals de T=balancer mini NG (kan 2 fans aansturen) is het mogelijk om aan de hand van de temperatuur je fan snelheid te bepalen.
Dus bv 1 fan op 700rpm te laten draaien en de andere pas bij temp X te laten bij springen en indien nodig harder te laten werken. Deze controller werkt dus ook met 2 losse tempsensoren en is geheel OS onafhankelijk.
edit @ crahsytor...
Die stond toen niet op de frontpage. Overigens staat er niets vermeld over PWM maar alleen voltage verlaging.
Hij zal het vast wel hebben maar de gene die ik op noemde heeft het allebei.
En als je bv naar de BigNG gaat kijken kun je ook veel meer fans aansluiten en zelfs het geheel uitbreiden.
Via een programma kun je een heel plan aan maken voor je fans en deze in het geheugen zetten van je controller welke daarna weer geheel zonder invloed van het OS werkt (geeft wel fan speeds af aan OS als je dat wilt)

[ Voor 37% gewijzigd door The-Source op 26-04-2009 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
Je kunt natuurlijk ook die nieuwe Scythe fancontroller halen. Doet hetzelfde als hierboven vermeld, maar dan met 4 fans.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nats_DB
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:25
Kan die Scythe fancontroller ook de processor fan aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Nats_DB schreef op zondag 26 april 2009 @ 22:49:
Kan die Scythe fancontroller ook de processor fan aansturen?
Het is een fancontroller, zodra jij je processor fan op die fancontroller aansluit is dat inderdaad mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Wiethoofd schreef op zondag 26 april 2009 @ 23:09:
[...]

Het is een fancontroller, zodra jij je processor fan op die fancontroller aansluit is dat inderdaad mogelijk.
Je zit alleen met de temperatuursensor. Deze moet je extern aanbrengen, waardoor je dus niet de die-temperatuur van de CPU meet, maar altijd een paar graden te laag. Hier moet je dan wel rekening mee houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een PC samenstellen die echt zo stil mogelijk is, terwijl de prijs me niet zo super veel uitmaakt. Het gaat om een all purpose PC, waar ik totaal niet mee hoef te gamen. Ik ga dus gewoon voor een moederbord met een integrated video kaart en hoef geen aparte kaart erin te zetten en te koelen, wat voordeel oplevert.

Echter zat ik eraan te denken om de CPU passief te koelen, omdat ik toch geen super performance hoef. Mijn vraag dus of het mogelijk is een Pentium Dual Core down te clocken en dan passief te koelen, en natuurlijk of iemand een idee heeft hoeveel die dan gedownclocked zou moeten worden.

Maakt het dan ook nog uit hoe groot de case is? Het liefst wil ik een simpele, kleine, elegante case en niet opgescheept zitten met een topzware, superdure case zoals de Stacker. Zou dit uberhaupt mogelijk zijn met een mini tower met een micro ATX moederbord? (Bijvoorbeeld een Asus TM-811 case met een ASRock G31M-S moederbord).

Verder neem ik aan dat een voeding totaal niet passief gekoeld kan worden, dus daar zet ik dan maar een eigen fan in en hoop ik dan het werkt.

Ik kan dan uiteraard ook voor een SSD.

Het enige bewegende onderdeel in de PC zou dan de fan van de voeding zijn en zou ik maar 500-800 euro betalen. Als dit mogelijk is, is dit voor mij echt een utopische PC: weinig energieverbruik, totaal stil, maar toch goede performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Een goede voeding van bijvoorbeeld corsair + een goede cpu-cooler (met pwm) hoor je toch totaal niet. Passief is dus overkill imo. Even zoeken naar goede, stille cpu-cooler + voeding dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:19:
Ik wil een PC samenstellen die echt zo stil mogelijk is, terwijl de prijs me niet zo super veel uitmaakt. Het gaat om een all purpose PC, waar ik totaal niet mee hoef te gamen. Ik ga dus gewoon voor een moederbord met een integrated video kaart en hoef geen aparte kaart erin te zetten en te koelen, wat voordeel oplevert.

Echter zat ik eraan te denken om de CPU passief te koelen, omdat ik toch geen super performance hoef. Mijn vraag dus of het mogelijk is een Pentium Dual Core down te clocken en dan passief te koelen, en natuurlijk of iemand een idee heeft hoeveel die dan gedownclocked zou moeten worden.

Maakt het dan ook nog uit hoe groot de case is? Het liefst wil ik een simpele, kleine, elegante case en niet opgescheept zitten met een topzware, superdure case zoals de Stacker. Zou dit uberhaupt mogelijk zijn met een mini tower met een micro ATX moederbord? (Bijvoorbeeld een Asus TM-811 case met een ASRock G31M-S moederbord).

Verder neem ik aan dat een voeding totaal niet passief gekoeld kan worden, dus daar zet ik dan maar een eigen fan in en hoop ik dan het werkt.

Ik kan dan uiteraard ook voor een SSD.

Het enige bewegende onderdeel in de PC zou dan de fan van de voeding zijn en zou ik maar 500-800 euro betalen. Als dit mogelijk is, is dit voor mij echt een utopische PC: weinig energieverbruik, totaal stil, maar toch goede performance.
Koop gewoon een cheap ass voeding van 25 euro ofzo. Haal hem open en zet de fan op 5V ipv 12V die hoor je dan niet meer. De voeding wordt wel wat warmer maar dat trekt-ie wel. Wellicht dat de levensduur wat korter wordt (van 5 jaar naar 3 jaar ofzo, ik noem maar wat). Ik heb al 3 jaar lang de voedingsfan op 5V staan zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Als je het dan nog netter/beter wilt doen; koop diezelfde cheap ass voeding en monteer er een stiller/betere fan in.
Kies een voeding met een 12cm fan en stop er 1 in die (ong) dezelfde specs qua luchtverplaatsing heeft, maar dan veel stiller is. Die zijn makkelijk te vinden.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat zou ik niet doen: ik heb vaak genoeg verhalen gehoord van goedkope voedingen die plof zeggen waarna vervolgens het moederbord ook kapot is.Betaal gewoon twee tientjes meer voor een degelijke voeding.

Ook ik vind passieve koeling voor je cpu overkill. Koop een koeler waar je de fan van kan vervangen en vervang de standaard ventilator voor een Nexus ventilator.
Zo heb ik een Antec Sonata 3 kast met twee Nexus ventilatoren , een Tuniq tower 120 met daarin een Nexus ventilator en mijn grafische kaart passief gekoeld met de Arctic Accelero S1. Dit is heerlijk stil.

[ Voor 4% gewijzigd door MuisM4t op 28-04-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

kaajee schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 14:01:
Als je het dan nog netter/beter wilt doen; koop diezelfde cheap ass voeding en monteer er een stiller/betere fan in.
Kies een voeding met een 12cm fan en stop er 1 in die (ong) dezelfde specs qua luchtverplaatsing heeft, maar dan veel stiller is. Die zijn makkelijk te vinden.........
nadeel van een 12 cm fan is dat deze de warme lucht van de voeding de kast in blaast waardoor de algemene temperatuur in je kast hoger wordt. En dat wil je juist niet hebben als je zo weinig mogelijk flow in je kast wil hebben. In zo'n geval zou ik voor een voeding gaan die zijn warmte "naar achteren" blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
almightyarjen schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:35:
[...]

nadeel van een 12 cm fan is dat deze de warme lucht van de voeding de kast in blaast waardoor de algemene temperatuur in je kast hoger wordt. En dat wil je juist niet hebben als je zo weinig mogelijk flow in je kast wil hebben. In zo'n geval zou ik voor een voeding gaan die zijn warmte "naar achteren" blaast.
Ik lees niks over een fan die de kast inblaast in het vorige verhaal...
Fan vervangen in een voeding kan tricky zijn. Ik heb er ooit een voeding mee kapotgemaakt.
Zorg er in ieder geval voor dat je weet op welke lijn welk voltage staat en de plus en de min. Het werkt niet altijd even eenvoudig.
Daarbij is het wel verstandig om je verbruik in de gaten te houden, met de helft aan airflow koelen terwijl je de max capaciteit verbruikt is uiteraard niet verstandig...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nas T schreef op zondag 03 mei 2009 @ 09:45:
[...]

Ik lees niks over een fan die de kast inblaast in het vorige verhaal...
Een 12cm fan past niet verticaal in een normale voeding voor zover ik weet. Een voeding met zo'n fan heeft de fan altijd horizontaal liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
almightyarjen schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:24:
[...]

Een 12cm fan past niet verticaal in een normale voeding voor zover ik weet. Een voeding met zo'n fan heeft de fan altijd horizontaal liggen.
Dan lees ik nog altijd niks over warme lucht uit de voeding die de kast ingeblaasd wordt. Een 12cm fan past niet in een normale voeding verticaal, wel horizontaal (in een tower-case opstelling, desktop/htpc kan anders zijn).
En bij een horizontale opstelling blaast de fan gericht tegen de warme componenten in de voeding (efficiënter dan zuigen), waarna de lucht via de achterkant de voeding en de kast verlaat. Er zijn legio opstellingen mogelijk, maar dit is de meest gangbare...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

Nas T schreef op maandag 04 mei 2009 @ 11:37:
[...]

Dan lees ik nog altijd niks over warme lucht uit de voeding die de kast ingeblaasd wordt. Een 12cm fan past niet in een normale voeding verticaal, wel horizontaal (in een tower-case opstelling, desktop/htpc kan anders zijn).
En bij een horizontale opstelling blaast de fan gericht tegen de warme componenten in de voeding (efficiënter dan zuigen), waarna de lucht via de achterkant de voeding en de kast verlaat. Er zijn legio opstellingen mogelijk, maar dit is de meest gangbare...
True. Ik ging er automatisch vanuit dat de fan de warme lucht van de voeding naar buiten zou blazen. Waarom: geen idee, gewoon domme aanname ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Om even door te gaan op voedingen:

Ik heb gisteren mijn Chieftec Dragon case de deur gewezen en heb mijn pc'tje nu in een Lian-Li PC-7F zitten. Mooie kast, netjes afgewerkt maar aluminium en dus minder stil. Er is 1 14cm intake fan @900rpm (merk: Lian-Li, is niet te vervangen...) en een 12 cm Nexus 1000rpm outtake fan @1000rpm. Als CPU-cooler heb ik een Xigmatek S1283 met een Nexus 12 cm PWM fan (temps 30 graden idle). Mijn videokaart heeft de stock GTX260-koeling en draait tussen de 30-40 procent (temps max 80graden full load, 40 graden idle).

Mijn Coolermaster Real Power Pro 520 ligt op de 'vloer' van de kast, met de fan naar boven (er is geen rooster in de bodem!). Alles is netjes stil, ook de GTX260 alleen mijn voeding hoor je erg duidelijk. Ik wil hier iets aan doen, maar ik durf niet de fan te vervangen. Als ik deze voeding vervang door een Corsair HX620, zou het dan stiller zijn? Silent PC review heeft wel de corsair getest (en vele anderen) maar niet de coolermaster...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
woelders schreef op zondag 10 mei 2009 @ 22:33:
Om even door te gaan op voedingen:

Ik heb gisteren mijn Chieftec Dragon case de deur gewezen en heb mijn pc'tje nu in een Lian-Li PC-7F zitten. Mooie kast, netjes afgewerkt maar aluminium en dus minder stil. Er is 1 14cm intake fan @900rpm (merk: Lian-Li, is niet te vervangen...) en een 12 cm Nexus 1000rpm outtake fan @1000rpm. Als CPU-cooler heb ik een Xigmatek S1283 met een Nexus 12 cm PWM fan (temps 30 graden idle). Mijn videokaart heeft de stock GTX260-koeling en draait tussen de 30-40 procent (temps max 80graden full load, 40 graden idle).

Mijn Coolermaster Real Power Pro 520 ligt op de 'vloer' van de kast, met de fan naar boven (er is geen rooster in de bodem!). Alles is netjes stil, ook de GTX260 alleen mijn voeding hoor je erg duidelijk. Ik wil hier iets aan doen, maar ik durf niet de fan te vervangen. Als ik deze voeding vervang door een Corsair HX620, zou het dan stiller zijn? Silent PC review heeft wel de corsair getest (en vele anderen) maar niet de coolermaster...
Ik heb ooit de fan uit een coolermaster proberen te vervangen met een kapotte voeding als gevolg.
Maar... dat was ook een beetje ongefundeerd.
Je kunt 2 dingen doen:
1. fan vervangen: zorg dat je een multimeter/voltmeter hebt om de spanning te meten, zodat je de fan goed kan aansluiten.
2. Nieuwe voeding: koop een watt-meter, of zorg dat je weet hoeveel energie je voeding verbruikt. Kijk op SPCR welke voeding(en) er bij dat verbruik stil zijn en zoek in de pricewatch de goedkoopste.

De goedkoopste optie is de eerste. Het is niet heel moeilijk om een spanning te meten en/of een multimeter te lenen, en de fan vervangen is eenvoudig te realiseren.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Qua verbruik zou het ook nog kunnen schelen als je die Corsair 620W haalt, als je nu 60 tot 70% en misschien wel meer van je huidige Coolermaster vraagt werkt deze niet op z'n efficiëntst. Je Corsiar zal dan rond de 50 tot 60% trekken en een hogere efficiëntie hebben.

En omdat hij in verhouding minder zwaar belast wordt hoeft de fan dus ook minder hard te draaien.

Het is dat je CM al modulair is anders was ik zeker voor die Corsair gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ik heb op dit moment mijn airflow zo ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/Fotos-0071-1.jpg
Originele foto zonder pijlen hier

Wat vinden jullie er van en wat zou je anders doen?

Note: Voor de intake fans aan de zijkant zitten stoffilters, dus die belemmeren mogelijk de hoeveelheid luchtverplaatsing, denk sowieso dat ik ze eruit ga halen want ze raken snel vol.

De cpu fan is een 140mm van scythe @ ong 1000rpm. Deze blaast nu alle lucht terug het mobo op en ik vermoed dat daarom ook mijn CPU temps wat aan de hoge kant zitten. Ga waarschijnlijk deze AXP-140 koeler van thermalright vervangen voor een true black 120 (welke ik eerder al maanden heb gebruikt op m'n E8600). Hij past makkelijk in mijn case, ruimte genoeg, kan alleen de mobo tray er niet meer uitschuiven dan.

Wat je hier ziet zijn 4x Zalman 120mm red led en aan de achterkant een northq 120mm fan.

Standaard fans van NZXT (merk van de case) zaten andersom gemonteerd, waardoor je dus 2x intake en 3x outtake creeerd ipv 3x intake en 2x outtake zoals ik nu heb. Reden daarachter is eigenlijk dat ik niet wilde dat de fans aan de linkerkant de warme lucht van de videokaart (ja daar komt veel hitte vanaf) door de rest van de kast blaast, aangezien de northbridge van dit mobo nogal heet wordt, wilde ik die niet nog meer pijn doen.

[ Voor 28% gewijzigd door peakaboo op 12-05-2009 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:40
denk sowieso dat ik ze eruit ga halen want ze raken snel vol.
Zou ik niet doen. Als je ze er uit haalt heb je dus binnen no-time een kast vol stof, waardoor je hogere temps krijgt en de koelers harder moeten draaien en dus meer herrie krijgt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Crahsystor schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:09:
[...]
Zou ik niet doen. Als je ze er uit haalt heb je dus binnen no-time een kast vol stof, waardoor je hogere temps krijgt en de koelers harder moeten draaien en dus meer herrie krijgt.
Ik heb hiervoor een antec 900 (1e versie) gehad, die is zo open als het maar kan en kwam ook wel wat stof in (zaten zelfs nog meer fans in dan nu) en ik heb nooit last gehad van stofophoping, dusdanig dat het problemen ging veroorzaken. Ik houd dan ook mijn case wel schoon van binnen, als je er een jaar niets aan doet kan ik me dat wel voorstellen. Heb liever wat stof in m'n kast dan een slechte airflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Omdat dit topic wat actiever is dan het topic [UG Aanschaf] Midrangesysteem april 2009 post ik hier ook maar even. :P

Ik wil mijn systeem upgraden en stiller maken maar heb nog wat twijfels.

Mijn huidige specs:

ProcessorAMD Athlon 64 X2 dual 2.1 ghz
Moederbord Foxconn K8M890M2MB-RS2H (socket AM2)
GeheugenDDR2 800 mhz 1gb (Team group inc.)
VoedingHuntkey LW-6450HG 450W (ATX 2.2)
Videokaart Nvidia GeForce 7800 GTx
HDD2 x 60 GB

De onderdelen die ik wil gaan bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1 Cooler Master Real Power m520€ 69,-€ 69,-
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G€ 53,-€ 53,-
1Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB€ 64,-€ 64,-
1Scythe Ninja 2€ 31,-€ 31,-
1Sigma Aegis Zwart€ 85,-€ 85,-
ImporterenTotaal€ 302,-

Ik twijfel nog over een paar onderdelen:

HDD
Voor een tientje meer heb ik een Samsung HD103UJ (Bulk, SpinPoint F1) van 1 TB. Na wat reviews etc. gelezen te hebben schijnt die toch iets minder stil te zijn dan de Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB die ik eigenlijk in gedachte had (Zie hierboven). Klopt dit? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Case
Ten eerste twijfel ik nog tussen deze 2 cases:

Antec Lifestyle Solo

Of

Sigma Aegis Zwart

De Aegis heeft als voordeel dat hij standaard geluidsdempende matten ingebouwd heeft. Maar zal dat echt zoveel verschil qua geluidsproductie maken met de setup die ik nu heb? Want het design van de kast van Antec spreekt me meer aan. (Ik ben niet echt van die toeters en bellen).
Of weet iemand nog een betere stille case?

Voeding
Verder twijfel ik nog over de voeding. In de startpost heb ik gelezen dat meer dan 300 watt voor de meeste systemen helemaal niet nodig is.

Ik twijfel qua voeding nog tussen

Cooler Master ExtremePower 460W

Of

[url=" Cooler Master Real Power M520"]Cooler Master Real Power M520[/url]

De M520 heeft als voordeel dat je de kabels kunt loskoppelen als je ze niet gebruikt en dus de kast netter houdt. En ik heb goede voeding mocht ik in de toekomst nog een upgrade uitvoeren. Maar aan de andere kant, heb ik wel zoveel watt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
@Fl0yd:
Ik weet niet of de 1TB meer geluid maakt, het zal misschien iets schelen. Ik zou eens kijken op www.silentpcreview.com voor een voeding. Daar zitten ook modulaire voedingen tussen, alleen de prijs wordt dan wat lastig (helaas reviewed SPCR niet heel veel).
Welke ventilatoren ga je trouwens gebruiken? Wat betreft verbruik klopt het wel. Ik denk dat je amper boven de 250 watt uitkomt, maar ja, voedingen van 400 of 500 watt zijn niet meer zo heel duur tegenwoordig.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl0yd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58

Fl0yd

Dovahkiin

Nas T schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:31:
@Fl0yd:
Ik weet niet of de 1TB meer geluid maakt, het zal misschien iets schelen. Ik zou eens kijken op www.silentpcreview.com voor een voeding. Daar zitten ook modulaire voedingen tussen, alleen de prijs wordt dan wat lastig (helaas reviewed SPCR niet heel veel).
Welke ventilatoren ga je trouwens gebruiken? Wat betreft verbruik klopt het wel. Ik denk dat je amper boven de 250 watt uitkomt, maar ja, voedingen van 400 of 500 watt zijn niet meer zo heel duur tegenwoordig.
Hm ok, waarsch ga ik dan toch gewoon voor de Cooler Master Real Power M520. Maar ik zal eens op SPCR rondneuzen. Qua ventilatoren wilde ik gewoon de ventilatoren die in de (nieuwe) case zitten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik heb de Cooler Master Real Power M520 en het is een zeer stille voeding als je em niet 100% belast. Dus bij 200-300 Watt belasting hoor je em niet.

Het is sowieso niet verstandig om een voedig te kopen die precies aansluit bij de behoeften. Dan draait het 100% en is minder efficient dan wanneer het 50% draait. Dan hebben we nog niet over de psu-fan die voluit draait.

Ik heb ook Samsung F1 1TB en WD Green 1TB in de computer. De WD is stiller dan de Samsung bij seek. Idle zijn ze allebei onhoorbaar tenzij je oor er tegenaan houdt maar dat doet niemand in dagelijks gebruik. :)
WD is wel ietsje langzamer in test maar in praktijk is dat niet merkbaar.

Allebei zijn ze wel langzamer dan de WD Blue 640GB die ik als OS harddisk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Heeft iemand nog tips voor stille 50mm fans die hier in Nederland verkrijgbaar zijn?

Ik zoek ze namelijk, omdat ik aan het kijken ben naar extra fans voor de Silverstone ML02 als basis voor een HTPC/ Pov Ion systeem. Echter, omdat de kast zelf op standaards 82mm hoog is passen er enkel 50mm fans in.
Tot nu toe kan ik alleen maar fans van zo rond de 5000tpm en een opgegeven herrie van 30dBa
Papst 30dBa
Scythe 26dBa
Rasurbo 22dBa
Evercool 17-25dBa :)

Aan de andere kant, ik kan er natuurlijk ook een dunne Scythe fan boven hangen. :P

[ Voor 4% gewijzigd door JaccoW op 13-05-2009 23:38 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

het lijkt mij inderdaad een beter idee om aan de slag te gaan met grote fan's ipv. met kleine.

en anders kun je een lawaaierige fan stil krijgen om hem op 5v te zetten, wel minder koeling maar wel (veel) stiller

enneeh, wordt dat nou echt warm dan die paar watt die de ION met de atom verstookt ?

[ Voor 19% gewijzigd door BGB4rn op 13-05-2009 23:44 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Hallootjes!

Ik ben met dit onderwerp bezig voor mijn server..

Dit zijn mijn specs:

Processor: AMD Phenom II X3 710
Voeding: Antec Earthwatts
Moederbord: ASRock K10N78
Harddisks (SATA): Hitachi HDT721010SLA360 (1TB 2x)
Harddisks (SATA): Seagate ST3250318AS (250GB)
Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR2-1066 Kit (2x)

Er zitten nog in de case waar ik het in wil 2x 9DBA fannetjes die er in zitten!
Nu de vraag, hoe stil wordt het?

dit mag toch wel, om te vragen of het stil is, ergens anders vraag ik wel of het goed is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Waarschuwing:
Let op! Dit is geen CSL dus vragen over of een systeem goed is horen hier niet. Vanaf nu 14-12-2007 zullen deze berichten dan ook verwijderd worden en krijg je een OW!

(geen idee of t zou mogen :X )

maar 9Db is best wel stil. daarnaast heb je waarschijnlijk een hoop herrie van je hdd's, die kun je ophangen in rubbers.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Ik zou eerst kijken of die 9dB wel echt 9dB is. Het heeft trouwens ook weinig zin om 2 superstille fans te gebruiken als je harde schijf (250 Seagate) meer lawaai zou maken, en ik denk dat dat het geval is. Dan kun je je beter richten op 15dB~20dB echte geluidsproductie in plaats van fabrikantspecificaties.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

BGB4rn schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 08:42:
Waarschuwing:
Let op! Dit is geen CSL dus vragen over of een systeem goed is horen hier niet. Vanaf nu 14-12-2007 zullen deze berichten dan ook verwijderd worden en krijg je een OW!

(geen idee of t zou mogen :X )

maar 9Db is best wel stil. daarnaast heb je waarschijnlijk een hoop herrie van je hdd's, die kun je ophangen in rubbers.
Oke bedankt, ik zou is kijken naar die rubbers, misschien een maat heeft nog wel zo'n setje..
Nas T schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 09:08:
Ik zou eerst kijken of die 9dB wel echt 9dB is. Het heeft trouwens ook weinig zin om 2 superstille fans te gebruiken als je harde schijf (250 Seagate) meer lawaai zou maken, en ik denk dat dat het geval is. Dan kun je je beter richten op 15dB~20dB echte geluidsproductie in plaats van fabrikantspecificaties.
Jep is echt waar van 9DB cooler master rulez. Ik zal inderdaad wel wat lawaai moeten nemen maar achja, hij komt toch ergens waar niemand (slaapt) dus dat is niet erg maar het moet geen beest worden wat je vanaf afstand hoort..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
Welke cooler (type Cooler Master?) is dat dan? Ik ken ze alleen van Silenx en die gasten liegen.............
Buiten dat, verplaatsen die zgn. 9dBa fans dan überhaupt nog wel (genoeg) lucht om wat toe te voegen?
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste

Let op: