Het kleine-mismoderatietopic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:54:
Hoe staat het met deze gast? Ik zie geen onderbouwing of meerwaarde, maar wel een +1 mod.

En met deze weet ik niet wat ik aan moet. Voor de toon een -1, voor de bijdrage aan de discussie een +1 en voor de bijdrage aan het artikel een 0. Welke wordt het?

@kixtart:

Je hebt er van mij 2* een +2 bij hoor. ;) Je opmerking maakt de hele thread en de discussie over levensduur overbodig. Uitmuntend mag wel een keer gezegd worden. :P
-1 en 0 van mijn kant

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zelfde score heb ik ook uitgedeeld. De eerste post voegt niets toe en geeft alleen een mening weer voor zover ik kan zien, maar dan wel neergezet als feit.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik een -1 gegeven. Mijn reden hiervoor: hij heeft een dikke rant over alles wat Linux heet, maar hij zegt het in een topic over de release van Gutsy Gibbon. Hij stelt dat hij "pas geleden" nog Ubuntu heeft geïnstalleerd. Dat is dus blijkbaar Feisty Fawn geweest. De vorige versie. Dat vind ik nogal nodeloos hakken, zeker omdat Canonical claimt dat de display-ondersteuning (het punt waar hij op vastliep) beter is geworden.

Ter vergelijking: stel dat ik in een topic over de release van Vista alles van Windows ga lopen afkraken omdat in XP m'n netwerkkaart met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen was.

Hij gaat ook nog even verder in de posts eronder, maar die heb ik maar op 0 gezet volgens de regel "ontopic in een offtopic draadje", ook al erger ik me er mateloos aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar mijn idee wordt er in het nieuwbericht over ubuntu 7.10 nogal anti-windows gemod. Ter vergelijking: deze post geeft een aantal voorbeelden van beter hardwareondersteuning door linux en staat op 0, maar heeft wel een aantal +1 mods, terwijl deze post iets aangeeft over betere hardwareondersteuning door windows en op -1 staat. Naar mijn idee zijn ze allebei een beetje offtopic Maar dan hoort het wel allebei 0 of allebei -1 te zijn. Naast deze twee zijn er in die thread meer voorbeelden te vinden. Alles over windows wordt consequent omlaag gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, ik denk dat ik ze liever allebei op -1 zet. Die laatste post is in ieder geval feitelijk onjuist en dus gewoon een leugen. Bovendien haalt-ie zichzelf onderuit door Vista's problemen af te doen als een uitzondering. Die eerste post is feitelijk juist, maar erg eenzijdig, en daarom misleidend.

Maar buiten dat is het natuurlijk niet de bedoeling om het in deze draad over Windows te gaan hebben. Dus dat dat omlaag wordt gemod is niet zo gek. Vergelijkingen kunnen natuurlijk gemaakt worden, maar als je je feiten niet zorgvuldig checkt kan de post makkelijk een misleidende troll worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:05:
Deze heb ik een -1 gegeven. Mijn reden hiervoor: hij heeft een dikke rant over alles wat Linux heet, maar hij zegt het in een topic over de release van Gutsy Gibbon. Hij stelt dat hij "pas geleden" nog Ubuntu heeft geïnstalleerd. Dat is dus blijkbaar Feisty Fawn geweest. De vorige versie. Dat vind ik nogal nodeloos hakken, zeker omdat Canonical claimt dat de display-ondersteuning (het punt waar hij op vastliep) beter is geworden.

Ter vergelijking: stel dat ik in een topic over de release van Vista alles van Windows ga lopen afkraken omdat in XP m'n netwerkkaart met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen was.

Hij gaat ook nog even verder in de posts eronder, maar die heb ik maar op 0 gezet volgens de regel "ontopic in een offtopic draadje", ook al erger ik me er mateloos aan.
Eens, zo'n reactie hoort daar gewoon niet thuis. Heb ook een -1 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
@DOT: eens, compleet offtopic rant, -1 dus
offtopic:
al moet ik zeggen dat ik ook van linux af ben gestapt na een paar uur klooien in fedora voor een ATI-driver (werkt op mijn desktop met nvidea dan weer perfect)

@YeXo: niet anti-windows, die staat prima op -1 (geheel offtopic geflame). Wel pro-linux, die eerste mag ook wel op -1 namelijk.

ps: bij het lezen van je post dacht ik dat het puur om verbetering van de ondersteuning tussen de linuxversies ging, iets wat ontopic zou zijn in tegenstelling tot de windows variant. Maar het is weer de gebruikelijke MS vs linux war.

[ Voor 17% gewijzigd door Arne op 18-10-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:41:
Mja, ik denk dat ik ze liever allebei op -1 zet. Die laatste post is in ieder geval feitelijk onjuist en dus gewoon een leugen. Bovendien haalt-ie zichzelf onderuit door Vista's problemen af te doen als een uitzondering. Die eerste post is feitelijk juist, maar erg eenzijdig, en daarom misleidend.

Maar buiten dat is het natuurlijk niet de bedoeling om het in deze draad over Windows te gaan hebben. Dus dat dat omlaag wordt gemod is niet zo gek. Vergelijkingen kunnen natuurlijk gemaakt worden, maar als je je feiten niet zorgvuldig checkt kan de post makkelijk een misleidende troll worden.
In dit soort topics kan je er redelijk makkelijk voor kiezen of je een flame wil uitlokken of niet, dat ook nog eens zonder dat jouw post een flame of echt offtopic hoeft te zijn. Ik zou dan ook het liefst posts die een flame uitlokken in dit soort topics ook een -1 geven, maar dat mag dan weer niet volgens de FAQ... (het is immers zelf geen flame).

vb: je maakt een post over de mooie nieuwe toevoegingen ten opzichte van vista en dat dat een reden zou zijn om linux te nemen. Daar zit wanneer je het zorgvuldig doet geen flame in en is nog ontopic ook. Toch weet je zeker dat hieruit een hele boom van reacties gaat ontstaan dat je voor de ander moet kiezen.

Wanneer je ook nog eens de voor en nadelen van linux, Windows en OSX opsomt, is het volgens de FAQ zomaar een +1/+2 waard. Maar wedden dat je minstens 10 regelrechte flames als reactie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volledig mee eens, en dat is iets waar onze FAQ niet tegen opgewassen is. Het is een beetje sneu om dat soort (naïeve?) mensen te straffen voor een nette post, maar de praktijk is dat het wel een flamebait is, ook al is het zelf geen flame.

Zelfde idee met "feeding the troll". Een duidelijke troll moet je niet gaan tegenspreken, en is naar mijn mening dan ook een -1 onzichtbaarheid waard, vanwege de sfeerverziekende discussie die dan ontstaat. Het probleem is dat die mensen het goed bedoelen, en dus eigenlijk ten onrechte gestraft worden. Als mensen wat minder karma-gefocused zijn, dan kan er natuurlijk wel gereageerd worden, wetende dat het op -1 eindigt. De feitelijke onjuistheden worden dan weersproken, maar de trollende draad blijft uit zicht.

En datzelfde idee heb je ook met de dubbelposters (waar ik eerder een plan voor had bedacht). Die bedoelen het ook goed, maar worden gelijk gesteld met het grootste tuig van T.net.

Kortom, ik blijf pleiten voor een 0 niveau dat onzichtbaar is. Geen negatieve invloed op je karma, maar ook geen negatieve invloed op het topic.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar daarom zijn het geen -1's. Een feitelijk onjuiste reactie hoort niet op -1 volgens de FAQ.
Mensen vatten het op als een troll, dat is het probleem. Als poster moet je natuurlijk hiervoor waken in dergelijke threads, maar het probleem is niet de reactie, maar de objectiviteit van de mods.
arne schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:53:
[...]

In dit soort topics kan je er redelijk makkelijk voor kiezen of je een flame wil uitlokken of niet, dat ook nog eens zonder dat jouw post een flame of echt offtopic hoeft te zijn. Ik zou dan ook het liefst posts die een flame uitlokken in dit soort topics ook een -1 geven, maar dat mag dan weer niet volgens de FAQ... (het is immers zelf geen flame).

vb: je maakt een post over de mooie nieuwe toevoegingen ten opzichte van vista en dat dat een reden zou zijn om linux te nemen. Daar zit wanneer je het zorgvuldig doet geen flame in en is nog ontopic ook. Toch weet je zeker dat hieruit een hele boom van reacties gaat ontstaan dat je voor de ander moet kiezen.

Wanneer je ook nog eens de voor en nadelen van linux, Windows en OSX opsomt, is het volgens de FAQ zomaar een +1/+2 waard. Maar wedden dat je minstens 10 regelrechte flames als reactie krijgt?
Imo mag je een beetje volwassenheid van de posters verwachten, ook al is het misschien tegen beter weten in. Het modereren zou er niet onder te "lijden" mogen hebben in ieder geval. Het gaat om de reactie zelf, niet wat de eventuele consequentie zou kunnen zijn qua reacties op die post.
Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:59:
Volledig mee eens, en dat is iets waar onze FAQ niet tegen opgewassen is. Het is een beetje sneu om dat soort (naïeve?) mensen te straffen voor een nette post, maar de praktijk is dat het wel een flamebait is, ook al is het zelf geen flame.
Dat is natuurlijk erg tegenstrijdig.
Zelfde idee met "feeding the troll". Een duidelijke troll moet je niet gaan tegenspreken, en is naar mijn mening dan ook een -1 onzichtbaarheid waard, vanwege de sfeerverziekende discussie die dan ontstaat. Het probleem is dat die mensen het goed bedoelen, en dus eigenlijk ten onrechte gestraft worden. Als mensen wat minder karma-gefocused zijn, dan kan er natuurlijk wel gereageerd worden, wetende dat het op -1 eindigt. De feitelijke onjuistheden worden dan weersproken, maar de trollende draad blijft uit zicht.
Zolang je het netjes en inhoudelijk doet vind ik dat je alles moet kunnen tegenspreken.
En datzelfde idee heb je ook met de dubbelposters (waar ik eerder een plan voor had bedacht). Die bedoelen het ook goed, maar worden gelijk gesteld met het grootste tuig van T.net.

Kortom, ik blijf pleiten voor een 0 niveau dat onzichtbaar is. Geen negatieve invloed op je karma, maar ook geen negatieve invloed op het topic.
Denk niet dat dat er gaat komen. Is al veel over gepost hier in TMF. Persoonlijk had ik ook wel wat gezien in een extra niveau overigens.

Dit trouwens bedoeld in het algemeen, niet specifiek voor een van de bovenstaande posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Van de mensen die een hoog karma willen hebben mag je dan ook wel weer verwachten dat ze de regels en richtlijnen een beetje kennen. Hierdoor zouden ze moeten kunnen weten dat je niet op een flame moet reageren. Het voelt inderdaad niet goed om een flame hetzelfde te geven als een goedbedoelde reactie daarop, maar pas vanaf de +1 zichtbaar is imho niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:18:
Van de mensen die een hoog karma willen hebben mag je dan ook wel weer verwachten dat ze de regels en richtlijnen een beetje kennen. Hierdoor zouden ze moeten kunnen weten dat je niet op een flame moet reageren. Het voelt inderdaad niet goed om een flame hetzelfde te geven als een goedbedoelde reactie daarop, maar pas vanaf de +1 zichtbaar is imho niet de oplossing.
Als een reactie op een flame netjes, inhoudelijk en wellicht zelfs nog informatief is dan zie ik niet in waarom daar een negatieve score aan gehangen moet worden.

In nieuws: Western Digital demonstreert 520Gb/in²-platter mag trouwens nog wel een keer nagelopen worden. Er staan veel onzinnige posts in die te hoog staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:16:
[...]

Maar daarom zijn het geen -1's. Een feitelijk onjuiste reactie hoort niet op -1 volgens de FAQ.
Heb je hem wel gelezen? het is een compleet nutteloze vergelijking imho...
[...]

Mensen vatten het op als een troll, dat is het probleem. Als poster moet je natuurlijk hiervoor waken in dergelijke threads, maar het probleem is niet de reactie, maar de objectiviteit van de mods.
Hoe dat? Ik vind het sowieso offtopic, dus -1
[...]

Imo mag je een beetje volwassenheid van de posters verwachten, ook al is het misschien tegen beter weten in. Het modereren zou er niet onder te "lijden" mogen hebben in ieder geval. Het gaat om de reactie zelf, niet wat de eventuele consequentie zou kunnen zijn qua reacties op die post.
Ik zeg toch ook niet dat ik het zo doe? Het modereren heeft er dus ook niet onder te lijden...
Ik ben alleen van mening dat je dat soort posts beter kan laten aangezien je weet dat het de hele reactiemogelijkheid gaat verzieken. Wanneer je dit weet zal ik liever zien dat het de bedoeling is om dit "af te straffen" door het weg te modden. Zolang dit nog niet de bedoeling is volgens de FAQ blijf ik het gewoon tegen mijn gevoel in >=0 modden.
[...]

Dat is natuurlijk erg tegenstrijdig.
er vanuitgaande dat hij bedoelt dat de hele thread vanwege offtopic zijnde omdat het een flamethread is -1 blijft, klopt het helemaal.
[...]

Zolang je het netjes en inhoudelijk doet vind ik dat je alles moet kunnen tegenspreken.
"M$ is slecht"
"linux vind ik anders veel meer nadelen hebben"
"ja maar microsoft werkt beter "out of the box""
"maar linux werkt na een keer goed instellen veel beter"

een typisch voorbeeld van netjes en inhoudelijk tegenspreken, wat je toch liever niet ziet. Ben het dus duidelijk niet met je stelling eens.
[...]

Denk niet dat dat er gaat komen. Is al veel over gepost hier in TMF. Persoonlijk had ik ook wel wat gezien in een extra niveau overigens.
Maar dan persoonlijk liever in de vorm van een -2 dan een +3 en +1 als standaard. Voor de duidelijkheid dat het niet gewenst is, maar ook niet zo erg als een flame.

Dit trouwens bedoeld in het algemeen, niet specifiek voor een van de bovenstaande posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:25:
[...]

Als een reactie op een flame netjes, inhoudelijk en wellicht zelfs nog informatief is dan zie ik niet in waarom daar een negatieve score aan gehangen moet worden.
Nou, bij een flame is het nog niet zo erg. Het wordt pas echt erg als je een troll hebt die de hele draad probeert te stelen. Je kan dan beter zo iemand negeren, omdat elke reactie ervoor zal zorgen dat er nog een lading giftige woorden geschreven gaat worden. Dat is in het Gutsy-draadje overigens niet het geval, en komt sowieso weinig voor op T.net. Vandaar dat ik de reacties in het offtopic rant-draadje zelf op 0 heb gezet (en er ook zelf een reactie neer heb gezet waarbij ik fietspomp aanmoedig om Gutsy eens te proberen).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:34:
[...]

Nou, bij een flame is het nog niet zo erg. Het wordt pas echt erg als je een troll hebt die de hele draad probeert te stelen.
Als iemand zo offtopic probeert te gaan (wat ik denk dat je hiermee bedoelt) dan kan een reactie hierop ook nooit erg relevant voor de thread zelf zijn en loopt dus in dit geval een grote kans op een -1 ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Nog even over dat western digital draadje:
Er zit een heel deel in over het verschil tussen GiB, GB en Gb.
Het lijkt me dat dit bij iedereen redelijk duidelijk is, toch vind iedereen het nodig om er een complete discussie over te beginnen en krijgen er nog best veel een +1 ook. Ik vraag mij af of het niet het beste zou zijn wanneer op degen met het eerste antwoord op de eerste vraag (Gb = Gbit, GB = gbyte) een 0 te geven en de rest een -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 12:42
arne schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:38:
Het lijkt me dat dit bij iedereen redelijk duidelijk is, toch vind iedereen het nodig om er een complete discussie over te beginnen en krijgen er nog best veel een +1 ook. Ik vraag mij af of het niet het beste zou zijn wanneer op degen met het eerste antwoord op de eerste vraag (Gb = Gbit, GB = gbyte) een 0 te geven en de rest een -1.
Eens. Eigenlijk is het allemaal gewoon off-topic en dus 0 of -1 volgens de FAQ. Omdat de helft van de reacties volstaat met deze discussie is het irritant voor de lezer en dus -1.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

RoD schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:25:
[...]
...knip...
In nieuws: Western Digital demonstreert 520Gb/in²-platter mag trouwens nog wel een keer nagelopen worden. Er staan veel onzinnige posts in die te hoog staat.
Draadje even helemaal nagelopen. Wat een geblaat zeg ;) (dubbelpost, offtopics, 640kb is meer dan genoeg,.... (bill gates) argh)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Vergeet niet dat de titel van het artikel al de vergelijking met Windows aangaat. Als mensen dus een goed onderbouwde vergelijking hebben, dus niet van die eenzijdige rants zoals eerder aangehaald, dan mogen die best daarvoor gewaardeerd worden volgens de FAQ.
Het zal wel betekenen dat er heel erg scherp moet worden gekeken naar wat kan en wat niet kan en dat voor beide zijden van het verhaal.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:30:
[...]

Heb je hem wel gelezen? het is een compleet nutteloze vergelijking imho...

Hoe dat? Ik vind het sowieso offtopic, dus -1

Ik zeg toch ook niet dat ik het zo doe? Het modereren heeft er dus ook niet onder te lijden...
Ik ben alleen van mening dat je dat soort posts beter kan laten aangezien je weet dat het de hele reactiemogelijkheid gaat verzieken. Wanneer je dit weet zal ik liever zien dat het de bedoeling is om dit "af te straffen" door het weg te modden. Zolang dit nog niet de bedoeling is volgens de FAQ blijf ik het gewoon tegen mijn gevoel in >=0 modden.
Ten eerste, onderaan mijn post staat dat ik het in het algemeen bedoel en niet specifiek voor een van die posts. Verder blijf ik het niet eerlijk vinden. Als je zou modereren zoals jij hier stelt modereer je reacties extra naar beneden vanwege de mogelijke reacties van anderen. Dat vind ik niks. Dan liever accepteren dat er mogelijk een aantal flames als reactie op die post komen.
Dit natuurlijk alleen als zo'n post zelf geen flame of troll is want dan gaat ie natuurlijk direct naar -1.
er vanuitgaande dat hij bedoelt dat de hele thread vanwege offtopic zijnde omdat het een flamethread is -1 blijft, klopt het helemaal.
Dat klopt. Dan heb ik dat verkeerd begrepen.
"M$ is slecht"
"linux vind ik anders veel meer nadelen hebben"
"ja maar microsoft werkt beter "out of the box""
"maar linux werkt na een keer goed instellen veel beter"
Dat soort dingen vind ik loos geblaat en gaat dus naar -1. Misschien had ik het wat anders moeten verwoorden. Er hoort wel degelijk een onderbouwing bij.
een typisch voorbeeld van netjes en inhoudelijk tegenspreken, wat je toch liever niet ziet. Ben het dus duidelijk niet met je stelling eens.
Zo beter dan? :P
Maar dan persoonlijk liever in de vorm van een -2 dan een +3 en +1 als standaard. Voor de duidelijkheid dat het niet gewenst is, maar ook niet zo erg als een flame.
Eens. Er is op het moment weinig mogelijkheid om onderscheid aan te brengen in de wat negatievere posts.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:34:
[...]

Nou, bij een flame is het nog niet zo erg. Het wordt pas echt erg als je een troll hebt die de hele draad probeert te stelen. Je kan dan beter zo iemand negeren, omdat elke reactie ervoor zal zorgen dat er nog een lading giftige woorden geschreven gaat worden. Dat is in het Gutsy-draadje overigens niet het geval, en komt sowieso weinig voor op T.net. Vandaar dat ik de reacties in het offtopic rant-draadje zelf op 0 heb gezet (en er ook zelf een reactie neer heb gezet waarbij ik fietspomp aanmoedig om Gutsy eens te proberen).
In veel gevallen ga je met het reageren op een thread-stelende troll ook zelf offtopic, dus zullen veel mensen het sowieso al nalaten om te reageren, of zouden dit moeten doen.
Er wordt wel erg lang doorgezaagd daarover ja. Zit ook veel dubbelgepost bij. Komt bij dat het redelijk offtopic gaat dus er mogen daar wel een aantal reacties op -1 inderdaad.
Kixtart schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:53:
[...]

Draadje even helemaal nagelopen. Wat een geblaat zeg ;) (dubbelpost, offtopics, 640kb is meer dan genoeg,.... (bill gates) argh)
Ja, die kwam ook maar weer eens langs 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dan vond ik deze reactie wel weer een hele aardige :P

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2246010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Me2. Hij is interessant en erg leuk om te weten. Eindelijk kan ik weer eens een +2 geven :)

Edit
Mismod :/ :
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2246838

Weer zo'n heerlijke GB GiB draad.

[ Voor 42% gewijzigd door Kixtart op 19-10-2007 13:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Vind ik nogal meevallen Kixtart, het hoeft zeker niet als troll bedoeld te zijn maar meer als overtreffende trap dat indien het '- zelfs op Tweakers.net - nog fout' gebruikt word om aan te geven dat dat foutgebruik nog lang niet uit de wereld is.

Het _kan_ wel trollen zijn natuurlijk al het als sneer naar de redacteur bedoeld is, maar ik ga vooralsnog uit van het eerste :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Het is een reactie op Decon Frost. Het is toch niet dat ze het op tweakers fout doen, alleen de users die erop reageren.

Maar vind je het dan een +1 waard? Ik dacht eerder aan een 0 of wanneer het opgevat wordt als klagen op Decon -1.

Maarja, bij dat artikel is iig weer genoeg te modden. (dubbelposts, continu door blijven gaan op GB GiB)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eens met botoo. Tweakers.net wordt hier beschreven als een instantie waarvan je niet verwacht dat ze 't fout zouden doen. Een compliment in een klacht dus. Pas als het andersom wordt gesteld: "ik had gehoopt dat ze het - zelfs op Tweakers.net - tegenwoordig niet meer fout zouden doen" wordt het problematisch.

Maar buiten dat is het wel een beetje zinloos. Hoger dan een 0 wil ik niet gaan. Misschien als hij z'n zin af zou maken, dat er dan nog een interessante stelling naar voren zou komen, maar nu issie gewoon 0.

Edit:
Oh, het gaat hier om een reactie op een user. Dan begint kritiek om zulke schrijffoutjes wel een beetje vervelend te worden. Misschien toch maar -1? Het is immers een soort schoolmeester-reactie.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik blijf bij m'n -1 die ik in eerste instantie had gekozen. Het is gewoon verbeteren en "zelfs op tweakers" betekent niks in dit geval, omdat de reacties natuurlijk persoonlijk zijn en niks met tweakers te maken hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-09 12:42
Heb hem ook -1 gegeven vanwege de schoolmeester. Maar er staat nu al 10x +1 (allemaal mismodders imho), dus hij heeft nog wel een paar schopjes nodig.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:42

botoo

💀 too old to die young

Zo te zien heb je gelijk Kixtart, het is in het totaalplaatje idd meer als sneer/schoolmeester te lezen dan hoe ik het in de eerste instantie -sec- bekeek.

-1 it is.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Kixtart schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:56:
Me2. Hij is interessant en erg leuk om te weten. Eindelijk kan ik weer eens een +2 geven :)

Edit
Mismod :/ :
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2246838

Weer zo'n heerlijke GB GiB draad.
Waarom krijg ik als ik daarop klik alleen te zien
Reactie op 'titel'
Array
Terug naar de hoofd-thread (titel)
:?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Denk dat het met dit probleem te maken heeft :) (net aangemaakt)
[Bug] Frontpage nieuws-reacties

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dat krijg ik nu bij elke directe link, zal weer weer een dever zijn scriptje getweakt hebben :p
Liep hij toch niet zo stabiel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Met als deze:
nieuws: Apple aangeklaagd om 'misleidende' iPod-capaciteit

wordt het sowieso erg lastig om een 0 en -1 te gebruiken voor GiB/GB discussies. Het is namelijk het ontopic nieuwsitem.

* Delerium ziet maatwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het ook een schoolmeester-reactie. Het voegt ook helemaal niks toe.
Kixtart schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 12:56:
Hij is leuk, maar imo niet van een dergelijke toegevoegde waarde dat hij onmisbaar is. Als je die reactie niet leest mis je niet echt veel.
+1 vind ik genoeg.

Dit is gewoon een dubbelpost. Dit was de eerste.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 19-10-2007 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ecteinascidin schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 16:35:
[...]

Met als deze:
nieuws: Apple aangeklaagd om 'misleidende' iPod-capaciteit

wordt het sowieso erg lastig om een 0 en -1 te gebruiken voor GiB/GB discussies. Het is namelijk het ontopic nieuwsitem.

* RoD ziet maatwerk
Er staat wel een heleboel dubbel in, dus er mogen wat extra -1's uitgedeeld worden imo.

Edit: Dit had eigenlijk een edit op m'n vorige post moeten zijn :X

Edit2: Heb het draadje helemaal doorgelopen en het gaaaat maar door met GB vs. GiB :/

Edit3: Valt me op dat [Verwijderde gebruiker] poster een bijzonder irritante manier van schrijven heeft. Na elke zin een regel overslaan, leest verschrikkelijk irritant. Kan daar wat van gezegd worden?
Ook al hoort dit hier niet echt thuis

[ Voor 28% gewijzigd door RoD op 19-10-2007 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb is wel een discussie die maar terug en terugkomt. Je zou hem bijna moeten verbieden. Of het er bij zetten. Bij de Ipod ging het er natuurlijk om, maar het is vaak onduidelijk, ook in andere topics. een soort modbreak zou dan wel nice zijn.

edit:

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2247223 lijkt me nogal dom, aangezien het gewoon in de post staat. Dat verdient volgens mij eerder een -1 dan een +1, want die persoon heeft het niet eens goed doorgelezen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is het laatste stukje uit deze reactie genoeg om de post in zijn geheel een -1 te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
De volgende keer gewoon meteen iets posten als:

Om de standaard eerste 10 posts te voorkomen:
Gi = wiskundige term voor 2^10
G = 10^3, in de IT wereld algemeen geaccepteerd als 2^10 wanneer in combinatie met een opslageenheid.
B = byte
b = bit
Alle mogelijke combinaties zijn uiteraard mogelijk

Zijn we daar meteen vanaf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:03:
Is het laatste stukje uit deze reactie genoeg om de post in zijn geheel een -1 te geven?
Directe persoonlijke aanval -> -1.
Wanneer hij niet echt ernstig is, zou er misschien een uitzondering mogelijk zijn. Maar om iemand "wel een hele erge idioot" te noemen is en blijft gewoon een -1.
om antwoord te geven op je vraag: Ja :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij richt het niet zozeer naar iemand, tenminste zo lees ik het. Maar de toon van dat laatste stukje vind ik toch redelijk onplezierig. Mijn gevoel zegt overigens ook -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:08:
Hij richt het niet zozeer naar iemand, tenminste zo lees ik het. Maar de toon van dat laatste stukje vind ik toch redelijk onplezierig. Mijn gevoel zegt overigens ook -1.
Ik dacht dat het een reply zou zijn op iemand die geoppert had dat de toekomst internet based games zouden zijn, zoals flash-games. Dit blijkt echter niet het geval.Ik vraag me dan ook sowieso af wat die reactie daar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Even drie (imho) mismods uit een ouder topic:

Deze reactie stond effectie op +1, terwijl ik er niet meer dan een 0 in zie eerlijk gezegd. De +2 is overigens een duidelijk geval van modmisbruik.

Hetzelfde geld voor deze reactie. Lijkt me 0, of net een hele krappe +1. Maar hij stond effectief wel op +2, en dat is imho toch echt misbruik.

Tot slot deze reactie. Die stond op 0, maar de tweede alinea (met termen als 'loverboy') maakt het imho een directe -1 wegens flaming.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

De eerste en laatste heb ik bijgesteld. De 2e vind ik een +1 (net met de hakken over de sloot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

In redactieblog: Wat in week 42 het nieuws niet haalde wordt weer eens de bekende grap gemaakt dat je je username in het artikel ziet. Gevolg: 90% van de reacties gaat daarover. Allemaal offtopic, imo. Nu weet ik dat er bij dergelijke artikels softer gemod mag worden, maar dit gaat wel erg ver.

Een boel -1's uitdelen of tegen mijn gevoel in al die reacties op 0 zetten?
Ik kan me overigens niet voorstellen dat hier iemand op zit te wachten bij het lezen van de reacties.

Edit: Er staat ook een boel onzin die wel naar beneden mag worden getrokken bijvoorbeeld Deze en deze.

[ Voor 18% gewijzigd door RoD op 20-10-2007 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:26:
In redactieblog: Wat in week 42 het nieuws niet haalde wordt weer eens de bekende grap gemaakt dat je je username in het artikel ziet. Gevolg: 90% van de reacties gaat daarover. Allemaal offtopic, imo. Nu weet ik dat er bij dergelijke artikels softer gemod mag worden, maar dit gaat wel erg ver.

Ik kan me overigens niet voorstellen dat hier iemand op zit te wachten bij het lezen van de reacties.
De meesten heb ik naar -1. Zeker al die dubbelpostreacties een uur of langer na het gegeven antwoord. Men mag best andere reacties lezen voordat men post.

Zo, dat waren er veeeeeeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:26:

Edit: Er staat ook een boel onzin die wel naar beneden mag worden getrokken bijvoorbeeld Deze en deze.
ik word ook in het artikel genoemd, begrijp het waarom alleen niet zo.
Hoewel we dit uiteraard als een groot compliment zien, weten we op zo'n moment ook weer dat we scherp op moeten blijven letten. Ook bierbuik kan daar natuurlijk bij helpen: die nieuwssubmit is er niet voor niks.
:?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:55:
[...]

ik word ook in het artikel genoemd, begrijp het waarom alleen niet zo.
In de reacties van mensen die het wel snappen kun je het zien. Als je niet ingelogd bent, zie je blijkbaar i.p.v. je nickname "gebruiker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Echt al een heel oude grap. Verbazingwekkend hoeveel mensen er elke keer weer intrappen. Nog verbazingwekkender is dat na 50 posts er nog steeds mensen menen te moeten melden dat ze in het artikel staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:05:
Echt al een heel oude grap. Verbazingwekkend hoeveel mensen er elke keer weer intrappen. Nog verbazingwekkender is dat na 50 posts er nog steeds mensen menen te moeten melden dat ze in het artikel staan.
Om heel eerlijk te zijn heb ik het idee dat mensen die dit nu nog posten dondersgoed weten waarom hun naam daar staat, ik denk dat ze met pure opzet aan het etteren zijn.

Van de eerste reageerders is het nog enigszins te begrijpen, maar na de 10e heeft iedereen het echt wel gelezen (incl de uitleg waarom hun naam er staat, want die is al een paar keer gegeven), en toch blijven ze posten. Dat kan mijns insziens dus alleen kwaadwillende opzet zijn.

Van mij krijgen ze daarom, op de eerste paar na, vrijwel allemaal dus keurig netjes -1's, op een enkele uitzondering na omdat die nog van enig niveau zijn door extra inhoud.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 20-10-2007 16:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:05:
ik vind het ten eerste geen grap, en als de grap kennelijk al oud is dan vind ik het zwak dat de tweakers redakteur de grap toepast. het levert heel veel offtopic reakties op van mensen die zich verbazen dat ze bij tweaker naam in het tweaker artikel genoemd worden. het is allemaal zo zonde van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

Ik kan sowieso nergens die hele passage vinden waar je eigen username komt te staan :?
vreemd, CTRL+F vond het net niet, maar nu wel

[ Voor 23% gewijzigd door Haan op 20-10-2007 16:17 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haan schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:16:
Ik kan sowieso nergens die hele passage vinden waar je eigen username komt te staan :?
vreemd, CTRL+F vond het net niet, maar nu wel
je moet wel ingelogd zijn, en dan gewoon appeltje-F en zoeken op je tweaker naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:07:
[...]

Om heel eerlijk te zijn heb ik het idee dat mensen die dit nu nog posten dondersgoed weten waarom hun naam daar staat, ik denk dat ze met pure opzet aan het etteren zijn.
Je zou het zo wel gaan denken ja.
Van de eerste reageerders is het nog enigszins te begrijpen, maar na de 10e heeft iedereen het echt wel gelezen (incl de uitleg waarom hun naam er staat, want die is al een paar keer gegeven), en toch blijven ze posten. Dat kan mijns insziens dus alleen kwaadwillende opzet zijn.

Van mij krijgen ze daarom, op de eerste paar na, vrijwel allemaal dus keurig netjes -1's, op een enkele uitzondering na omdat die nog van enig niveau zijn door extra inhoud.
Zo heb ik ze ook gemod.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:15:
[...]

ik vind het ten eerste geen grap, en als de grap kennelijk al oud is dan vind ik het zwak dat de tweakers redakteur de grap toepast. het levert heel veel offtopic reakties op van mensen die zich verbazen dat ze bij tweaker naam in het tweaker artikel genoemd worden. het is allemaal zo zonde van de energie.
Ach grap, tis gewoon een geintje dat vaak toegepast wordt. Je kunt verwachten dat er dan enkele reacties op komen, maar hier neemt het bijna de hele thread in. Persoonlijk verwacht ik wat meer intelligentie van de gemiddelde T.net poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk verwacht ik wat meer intelligentie van de gemiddelde T.net poster.

nou dan zul je je verwachtingen wat bij moeten stellen boy genius :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zeg nou zelf, is het niet een beetje overdreven dat er tientallen keren "omg! ik sta in het artikel!" of iets dergelijks wordt gepost? Is het dan zo raar dat de schrijver van het artikel dat niet verwacht had?

Verder ligt in deze thread het niveau vele malen lager dan een gemiddelde T.net thread. Dus ik vind niet dat ik mijn verwachtingen bij moet stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:02

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Grapjes in post van users worden meestal niet op prijs gesteld en weg gemodereerd.
De "WC eend" opmerking mag al helemaal niet meer maar deze crew 'grap' mag wel om de zoveel tijd herhaald worden.
Dat de de crew word ' terug gepakt :) ' doordat iedereen er op reageert wordt niet gewaardeerd, jammer.

Verder heeft alle aandacht hier ook het gevolg dat je nu fijn je moderator status weer wat kan veiliger kan stellen door lekker mee te modereren door -1 te geven.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

KroontjesPen schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:33:
Grapjes in post van users worden meestal niet op prijs gesteld en weg gemodereerd.
Dat lijkt me een beetje overdreven, maar daar loopt al een andere discussie over.
De "WC eend" opmerking mag al helemaal niet meer maar deze crew 'grap' mag wel om de zoveel tijd herhaald worden.
Het is een klein onschuldig geintje verpakt in een nieuwspost, die zou ik niet gelijkstellen aan een afgezaagde reactie.
Dat de de crew word ' terug gepakt :) ' doordat iedereen er op reageert wordt niet gewaardeerd, jammer.
Nee, ik waardeer het niet als ik als lezer 50x dezelfde irrelevante reactie moet lezen.
Verder heeft alle aandacht hier ook het gevolg dat je nu fijn je moderator status weer wat kan veiliger kan stellen door lekker mee te modereren door -1 te geven.
Meemodereren is sowieso niet moeilijk. Als je daar op uit bent lukt het je sowieso wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 23:24
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248630 Dit is toch geen +1, laat staan een +2. :?

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Is een mooie nul lijkt me...

(wat betreft die [insert_username]-grap, tja, er stonden 2 reacties voor me, en ik had de grap toen nog niet door... Pas na herlezen en nog eens goed nadenken werd het duidelijk... tja, ik kan niet proggen... Alsnog, mijn eerste -1 post ever :) )

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Een typische 0 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zou em ook net posten. Inderdaad een 0.
FreezeXJ schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:59:
Is een mooie nul lijkt me...

(wat betreft die [insert_username]-grap, tja, er stonden 2 reacties voor me, en ik had de grap toen nog niet door... Pas na herlezen en nog eens goed nadenken werd het duidelijk... tja, ik kan niet proggen... Alsnog, mijn eerste -1 post ever :) )
Tsja dat kan. Maar de draad staat er inmiddels helemaal vol mee. Als je het nu nog niet gezien hebt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is deze reactie eigenlijk geen ingepakte schoolmeester? Los daarvan voegt-ie ook niks nuttigs toe... daarom lijkt een -1 mij op zijn plek?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Inderdaad een -1. De reactie is er alleen op gericht om degene op wie hij reageert te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
wildhagen schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:07:
[...]

Zoals ik hier ook zeg, daar ben ik het niet mee eens. Ik lees dat artikel, denk: wtf? en doe een ctrl+f op m'n nick. Blijkbaar zegt niemand er wat over, dus dan maak ik een post - dan ga ik niet eerst alle andere reacties af, omdat ik niet denk dat die relevant zijn.
Ja, ik ben er vol ingetuind (ik dacht dat ik misschien verward werd met iemand anders)... Misschien ben ik dan toch wel minder slim dan de gemiddelde tweaker maar goed.

Ik ben het er wel mee eens dat de reacties op -1 horen, het voegt niks toe en is vervelend om te lezen. Maar de guidelines zijn het niet met mij eens:
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Het is wel zo dat de reacties geen toegevoegde waarde hebben, maar om ze nu tussen de flamebaits, trolls, fipo's en dergelijke van het niveau -1 te plaatsen, lijkt me niet correct. Ik heb ze maar gemod op 0, dus.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Punksmurf schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 18:21:
[...]

Zoals ik hier ook zeg, daar ben ik het niet mee eens. Ik lees dat artikel, denk: wtf? en doe een ctrl+f op m'n nick. Blijkbaar zegt niemand er wat over, dus dan maak ik een post - dan ga ik niet eerst alle andere reacties af, omdat ik niet denk dat die relevant zijn.
Ja, ik ben er vol ingetuind (ik dacht dat ik misschien verward werd met iemand anders)... Misschien ben ik dan toch wel minder slim dan de gemiddelde tweaker maar goed.
Als iedereen ging posten zonder te kijken of hetgeen wat je wilt melden al gepost is, krijg je dubbelposts, die op -1 eindigen. Prima, dat je niet eerst kijkt of het al gemeld is maar de consequentie is dan wel een -1.
Ik ben het er wel mee eens dat de reacties op -1 horen, het voegt niks toe en is vervelend om te lezen. Maar de guidelines zijn het niet met mij eens:

[...]

[...]
Lijkt mij gewoon een reactie waarvan je liever gezien had dat ie niet geplaatst was. Het is immers een dubbelpost die niks toevoegt en dus eigenlijk gewoon een verspilling van ruimte is. Het staat er niet letterlijk, maar de reacties passen beter bij -1 dan bij 0, als je de Mod FAQ leest.
Wat dat betreft is het misschien zinvol om de Mod FAQ aan te vullen met iets duidelijkere richtlijnen omtrent dit soort reacties.
Het is wel zo dat de reacties geen toegevoegde waarde hebben, maar om ze nu tussen de flamebaits, trolls, fipo's en dergelijke van het niveau -1 te plaatsen, lijkt me niet correct. Ik heb ze maar gemod op 0, dus.
Dat is dus omdat jij persoonlijk een extra niveau mist om negatieve posts in onder te brengen. Dat is weer een andere discussie (zoals ik ook al zei).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248480 lijkt me een redelijk onschuldige vraag, en anderhalve minuut tussentijd lijkt me nog niet echt reden om een dubbelpost -1 uit te delen, of wel :) ?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Eens. De -1 moderaties zullen wel komen doordat de reactie zo ver naar onderen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lijkt me ook prima voor de 0 ja, 3 puntjes erbij dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Uit dezelfde draad:

Wat moet je hiermee aan: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248723. Offtopic, aangezien het niet over de Nederlandse markt gaat, en bovendien lokt het een discussie uit die nu wel tot in den treure is gevoerd. Alles op -1 zetten onder het mom van 'zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde' in combinatie met het idee dat het herhalen van die discussie ernstig ongewenst is? Of uitgaan van de intentie, en kiezen voor de 0? Ik neig eerlijkgezegd naar het laatste..

[ Voor 4% gewijzigd door JHS op 20-10-2007 18:58 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik modereer vaak niet op intentie, maar kijk puur naar de waarde van de reactie in de thread. Het moderatiesysteem is er immers voor de lezers, om onderscheid aan te kunnen maken. Vanuit die gedachte zou ik het op -1 zetten.
Je kunt nog stellen dat het onschuldig offtopic is, maar in dit geval heeft het weinig binding meer met het onderwerp in de artikel dus valt wmb onder zwaar offtopic.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 20-10-2007 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Het ingewikkelde in deze vind ik de tegenstrijdigheid in de modfaq: 'De score 0 (...) geen kwaad in de zin hebben.' (intentie) versus 'Het niveau -1 (...) reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren.' (effect). Maar het doel van het modsysteem in oog houdende (filtering van reacties) kan je dat laatste boven het eerste stellen.

Het lijkt me dan overigens dat de subthread ook op -1 moet, m.u.v. http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248743 gezien het zinnige punt wat daar gemaakt wordt?

edit:
In dezelfde linie: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248835. Hier vind ik echter de balans een stuk duidelijker uitslaan richting de 0, gezien de relatie met het artikel in het 2e punt wat hij maakt.

[ Voor 18% gewijzigd door JHS op 20-10-2007 19:11 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

JHS schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:06:
Het ingewikkelde in deze vind ik de tegenstrijdigheid in de modfaq: 'De score 0 (...) geen kwaad in de zin hebben.' (intentie) versus 'Het niveau -1 (...) reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren.' (effect). Maar het doel van het modsysteem in oog houdende (filtering van reacties) kan je dat laatste boven het eerste stellen.
Ben ik met je eens. Zelfde tegenstrijdigheid kun je imo vinden in Moderaties reacties op grap crew
Het lijkt me dan overigens dat de subthread ook op -1 moet, m.u.v. http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248743 gezien het zinnige punt wat daar gemaakt wordt?
Ook eens, relevante reactie op een offtopic post. Dus een 0.
edit:
In dezelfde linie: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248835. Hier vind ik echter de balans een stuk duidelijker uitslaan richting de 0, gezien de relatie met het artikel in het 2e punt wat hij maakt.
Het tweede punt redt hem van een -1 ja. Zonder dat punt was het gewoon volledig offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Hm. Ik zit nog eens wat oude moderaties door te lezen om eens te zien waar de verschillen zitten. Bij deze kan ik er maar niet achter komen waarom er 1,5 punt verschil moet zijn, dat wil zeggen, blijkbaar vonden er 3 expert moderators dat deze reaktie +1 waard is, want zelf -1 gegegeven (toegegeven, 0 was beter geweest).

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Zat nog even dat ipod 8GB verhaal te bekijken en vind dat deze wel op 0 mag daar dit een duidelijke grap is die best verademend is na al het GB GiB geneuzel.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2247313

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 23:12
k1n8fisher schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:05:
Zat nog even dat ipod 8GB verhaal te bekijken en vind dat deze wel op 0 mag daar dit een duidelijke grap is die best verademend is na al het GB GiB geneuzel.
offtopic:
Heb 'em ook een 0 gegeven, maar 't is wel een érg flauwe opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ids Lupo schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 20:52:
Hm. Ik zit nog eens wat oude moderaties door te lezen om eens te zien waar de verschillen zitten. Bij deze kan ik er maar niet achter komen waarom er 1,5 punt verschil moet zijn, dat wil zeggen, blijkbaar vonden er 3 expert moderators dat deze reaktie +1 waard is, want zelf -1 gegegeven (toegegeven, 0 was beter geweest).
De 0 lijkt mij inderdaad de juiste score, waarmee jouw afwijking maar op 0,4 was gekomen. Misschien dat sommigen het zo'n leuke observatie vonden dat ze 'em +1 hebben gegeven, maargoed, daarover kan je van mening verschillen :) .
k1n8fisher schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 21:05:
Eensch :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Zeven maal "ongewenst" voor mijn reactie hier?
Doei, ik heb het nu wel gehad hier. Veel plezier verder.

Ton, aka "Toff"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

In mijn ogen mag deze reactie wel een +2 :) http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248538

Hij verduidelijkt eventjes wat Direct X 10 nu precies is tov Direct X 9.
Er staat al een heleboel keren een +1 maar dit is volgens mij typisch een reacties die ondergewaardeerd word.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Kain_niaK schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 02:08:
In mijn ogen mag deze reactie wel een +2 :) http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248538

Hij verduidelijkt eventjes wat Direct X 10 nu precies is tov Direct X 9.
Er staat al een heleboel keren een +1 maar dit is volgens mij typisch een reacties die ondergewaardeerd word.
Ik denk dat een +2 wat overgewaardeerd is. Hij vertelt niet verschrikkelijk veel nieuws, wat hij zegt over verwijderen van een aantal lagen is ook al wel verteld in de DirectX 10 review van tweakers. En hij heeft wel gelijk betreffende de snelheidswinst, maar hij ziet wel over het hoofd dat de videokaartdriver in Windows XP volledig in kernel- mode draaide en in Windows Vista voor een deel in de kernel en voor een deel in user-mode, waardoor de driver ook weer voor een deel aan snelheid inboet.

Wat mij betreft staat hij wel mooi op +1. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

+2 voor die reactie is way over de top imho, zo enorm denderend is hij nu ook weer niet, mede omdat hij sommige delen gewoon herhaald uit eerdere artikelen, maar een +1 is het zeker wel. Die heb ik hem dan ook gegeven.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Eens met Jaap-Jan / wildhagen. Bovendien is het een antwoord op een vraag die volgens mij niet eens zo heel veel terzake doet. Als het nou een artikel over DX10 was zonder uitleg over wat dat is, dan had het wat mij betreft duidelijk in de 'mag niet gemist worden' catagorie gezeten.
Toff schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 00:18:
Zeven maal "ongewenst" voor mijn reactie hier? (...)
Lijkt me inderdaad wel meer verdienen, helaas kunnen wij er niet zo veel meer aan veranderen :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe dit anders nooit maar deze reaktie van me

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248547

is toch wel een beetje meer waard dan -1?

het verbazingwekkende is dat er ook 22x op -1 gemodereerd is: bijna unaniem dus! ik verdenk het nieuwe modsysteem van deze unanimiteit.

en deze staat op uitmuntend: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248917

ook vrijwel unaniem, het is een goede reply maar mijns inziens niet uitmuntend. ook hier verdenk ik het nieuwe modsysteem van deze afwijking.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:18:
ik doe dit anders nooit maar deze reaktie van me

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248547

is toch wel een beetje meer waard dan -1?
Een tekst over hoe Intel de Microsoft/Nvidia combo moet aanpakken is in een draad over een 3d testprogramma compleet offtopic.
ik verdenk het nieuwe modsysteem van deze unanimiteit.
Uiteraard het modsysteem, iedereen die kan modereren kan een waarde geven aan je post. In dit geval vind bijna iedereen het offtopic dus -1.
en deze staat op uitmuntend: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2248917

ook vrijwel unaniem, het is een goede reply maar mijns inziens niet uitmuntend.
Deze post is een reactie op jouw post en weerlegt jouw stelling die ik totaal niet kan volgen. Microsoft bepaalt welke hardware Intel moet maken :? Slaat nergens op en geeft ook weer een reden aan van je lage score van je post. Bovendien is de post die je aanhaalt van dusdanig niveau dat het boven het maaiveld uitsteekt zoals daar m.i. terecht opgemerkt, maar offtopic..
ook hier verdenk ik het nieuwe modsysteem van deze afwijking.
Zie eerder antwoord.

[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 21-10-2007 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ontbreekt tweakers gewoon aan visie, ze denken alleen maar aan de status quo en kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is, zo kun je het ook verklaren. begin tweakers een beetje te ontgroeien merk ik. zit de laatste tijd ook meer op buitenlandse fora zoals ars technica e.d. dan tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:37:
het ontbreekt tweakers gewoon aan visie, ze denken alleen maar aan de status quo en kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is, zo kun je het ook verklaren. begin tweakers een beetje te ontgroeien merk ik. zit de laatste tijd ook meer op buitenlandse fora zoals ars technica e.d. dan tweakers.
Ik zie nog steeds niet wat je post met het onderwerp te maken heeft. En als je dan t.net ontgroend bent, waarom klaag je hier dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de toon van je reaktie bevalt me niet, dit is ook typisch voor tweakers aan het worden. de onvriendelijkheid waarmee er op elkaar gereageerd wordt. ik ben er trouwens net achter gekomen dat er geen mogelijkheid is je tweakers account op te heffen.

ook weer zoiets; zal wel beter verkopen naar de adverteerders al die inactieve accounts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Hier gaan klagen over t.net in het algemeen heeft niet zoveel zin bierbuik, dit is een topic wat gaat over kleine mismoderaties. Jij kaart jouw reactie aan, vervolgens geeft iemand aan waarom hij denkt dat 'ie toch op -1 / +2 thuishoort. Daarna ga jij roepen dat 'tweakers het aan visie ontbreekt'. Dat schiet niet zoveel op.

Het lijkt me dan ook beter om die discussie te staken :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:37:
het ontbreekt tweakers gewoon aan visie, ze denken alleen maar aan de status quo en kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is, zo kun je het ook verklaren.
Begrijp ik je nu goed? Vind jij op basis van een negatieve beoordeling van een post van jouw dat het Tweakers / tweakers aan visie ontbreekt? Ik zou dat een vreemde stelling vinden, zeker gezien er 25x! ongewenst is gemod. Dat zou namelijk alleen aangeven dat het tweakers niet ontbreekt aan visie maar dat men hier gewoon een andere visie heeft dan uzelf. Stiekem hoop ik dat ik je verkeerd heb begrepen.

Edit: eens met JHS, laten we de discussie staken. Dit loopt toch nergens op uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 21-10-2007 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tabee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dat deze onterecht op -1 staat. Leuke grap welke ook nog een goed punt heeft als je hem goed leest.

Edit: En hij staat inmiddels op 0.

[ Voor 9% gewijzigd door RoD op 21-10-2007 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:30:
Ik vind dat deze onterecht op -1 staat. Leuke grap welke ook nog een goed punt heeft als je hem goed leest.

Edit: En hij staat inmiddels op 0.
Mwwwwah, ik vind het niet grappig en de grap op zich voegt eigenlijk niets toe. -1 is fine by me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Hij zegt eigenlijk dat zo'n Xbox niet echt portable is ten opzichte van de USB-stick die in het artikel beschreven wordt. Dat vind ik toch wel een puntje omhoog waard. Het staat er niet letterlijk, maar dat kun je er imo wel uit opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:45:
Hij zegt eigenlijk dat zo'n Xbox niet echt portable is ten opzichte van de USB-stick die in het artikel beschreven wordt. Dat vind ik toch wel een puntje omhoog waard. Het staat er niet letterlijk, maar dat kun je er imo wel uit opmaken.
Hmm, imho is dat niet meer dan obvious (open deur) en is de weg er naar toe meer een persiflage op de mastercard (dacht ik) reclame dan echt een manier om via een grap een punt te maken. Ik laat hem op de -1 staan waarvan ik vind dat de post hem verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Het is ook geen hoogstaande reactie, maar ongewenst vind ik hem niet. Maargoed, -1 is ook wel verdedigbaar. Ik laat hem op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

De reactie kaart op een grappige wijze de redenatiefout van de eerdere poster aan: dat je de xbox en de usb stick niet kan vergelijken. Daarmee heeft de reactie eigenlijk een toegevoegde waarde, maar niet ten opzichte van het artikel. De 0 lijkt me daarom duidelijk de juiste score, ondanks dat de kanttekening door meer mensen bedacht zou kunnen worden (en is) :) .

edit:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2249501 vind ik overigens dan wel weer zo loos dat 'ie op de -1 zou mogen..

[ Voor 16% gewijzigd door JHS op 21-10-2007 13:08 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@JHS:
Staat ie gelukkig ondertussen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 12:52:
[...]

Hmm, imho is dat niet meer dan obvious (open deur) en is de weg er naar toe meer een persiflage op de mastercard (dacht ik) reclame dan echt een manier om via een grap een punt te maken. Ik laat hem op de -1 staan waarvan ik vind dat de post hem verdient.
Ik ga met JHS mee, hij kaart op een leuke wijze de denkfout aan van degene waarop hij reageert.
PcDealer schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

Ik zie nog steeds niet wat je post met het onderwerp te maken heeft. En als je dan t.net ontgroend bent, waarom klaag je hier dan?
Freudiaanse verspreking? :+

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Deze offtopic schoolmeester staat nog veel te hoog. Er zijn zelfs +1's voor gegeven.
Lekker rood draadje trouwens daaro. :N

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
En hier mag iemand zijn modrechten afgenomen worden: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2249964 +2 ;(
Ids Lupo schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:14:
Deze offtopic schoolmeester staat nog veel te hoog. Er zijn zelfs +1's voor gegeven.
Lekker rood draadje trouwens daaro. :N
Even los daarvan, waar horen dit soort zaken eigenlijk wél besproken te worden? FA?

[ Voor 61% gewijzigd door Jaap-Jan op 21-10-2007 22:19 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.