Het kleine-mismoderatietopic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 4.077 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die reactie is gewoon een flame imo. Als je je zo wilt uiten moet je het minstens onderbouwen. En inderdaad, of het inhoudelijk gezien waar is heeft er niet zoveel met van doen.

Als je het niet als flame wilt beschouwen kun je het ook nog als nutteloze kreet beschouwen. Een -1 vind ik de juiste score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
wildhagen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:34:
[...]

Wat is dat voor rare redenatie? Of iets inhoudelijk waar is of niet heeft niets te maken met het feit dat het wel of geen flame is. Natuurlijk kan het dat wel zijn.

[...]

Hij zegt het niet met zoveel woorden nee, maar tussen de regels is dat wel heel duidelijk te lezen, met name door de bijzonder negatieve toonstelling van zijn hele reply.
Nee, we moeten een reactie beoordelen met wat er staat.
We mogen een reactie niet beoordelen om wat tussen de regels door gezegd kan worden (of wat wij denken dat hij tussen de regels door zegt).
Het KAN inderdaad zo zijn dat hij spuwt op EA. Het kan ook zijn dat hij het gewoon niet eens is met deze ruimhartige donatie. Wellicht heeft de user wel alle spellen in zijn bezit en is het wel een grote EA-fan. (die nu een beetje teleurgesteld is door deze actie)

Wat is overigens jouw betekenis van 'flame'? Die van mij is zoiets als "een aanval op iets wat totaal niet gefundeerd is / te funderen is" Maar of mijn betekenis juist is weet ik niet. Dat vind ik altijd het moeilijke van die engelse termen. Ik heb van veel van die woorden een betekenis in mijn hoofd, maar ik weet niet altijd of mijn betekenis de lading wel helemaal dekt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 10:17

Dima_2005

T.net-verslaafde

Cyphax schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 12:10:
[...]

3x -1 zelfs, apart. Niet terecht lijkt me. :)
Thanks, ik vind dat dus ook, ik denk dat er wel een paar mensen de pest aan me hebben, ik heb bij veel van mijn reacties zo'n een paar -1'tjes :(

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:11

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dima_2005 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:29:
[...]

Thanks, ik vind dat dus ook, ik denk dat er wel een paar mensen de pest aan me hebben, ik heb bij veel van mijn reacties zo'n een paar -1'tjes :(
Ik heb een aantal van je reacties bekeken. In veel gevallen is het overbodig om een mirror te vermelden, omdat de gewone downloadlink het al goed doet, maar die reacties hebben een 0 gekregen. De -1tjes die je hebt gekregen bij de andere reacties zijn vaak wel terecht en zullen vast niet zijn omdat mensen een hekel aan je hebben. De moderaties gaan over de inhoud, niet over wie het geplaatst heeft.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Quacka schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 14:29:
[...]

Nee, we moeten een reactie beoordelen met wat er staat.
We mogen een reactie niet beoordelen om wat tussen de regels door gezegd kan worden (of wat wij denken dat hij tussen de regels door zegt).
Het KAN inderdaad zo zijn dat hij spuwt op EA. Het kan ook zijn dat hij het gewoon niet eens is met deze ruimhartige donatie. Wellicht heeft de user wel alle spellen in zijn bezit en is het wel een grote EA-fan. (die nu een beetje teleurgesteld is door deze actie)
Het maakt weinig uit wat zijn intentie is. Zoals die reactie er nu staat is het (voor mij althans) simpelweg een flame. Dus gewoon -1. Als het toch een EA-fan is dan laat hij dat zo in ieder geval niet echt merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Laatst online: 21-05 10:52
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2285223
Door Ozzie, donderdag 8 november 2007 15:39

Er is een Ubuntu Home Server in ontwikkeling. www.ubuntuhomeserver.org als dat net zo goed werkt als mijn ubuntu desktop ga ik het zeker gebruiken.
heeft -1 maar het enige wat de poster doet is toevoegen aan een andere poster dat er al zo'n product (in ontwikkeling) is waarover hij spreekt.

Waarom dat nu -1 is? al sla je me dood!

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Waarschijnlijk omdat die reactie slechts gemod is door 2 modders, of één expert-mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Een -1 voor deze is ook nogal vreemd. Is een reactie op deze. Het voegt wat toe, maakt geen vervelende opmerking, en is redelijk on-topic (home-server oplossingen). Volgens de FAQ zou je er zelfs een +1 voor mogen geven, hoewel je dan toch echt tegen het plafond aan zit voor een linkje en de mededeling dat je dan geen GUI op de server nodig hebt.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 10-11-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171278

RoD schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:39:
[...]

Het maakt weinig uit wat zijn intentie is. Zoals die reactie er nu staat is het (voor mij althans) simpelweg een flame. Dus gewoon -1. Als het toch een EA-fan is dan laat hij dat zo in ieder geval niet echt merken.
Tja, het is ook wel een extreem gierige actie. Dat spel is nu, wat? 15 jaar oud? Dat met veel bombarie brengen is wel heel erg schandalige PR :X Ik vind dat daar best een opmerking over gemaakt kan worden, en die post is nog niet eens zo erg geformuleerd.
Anoniem: 69437 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:13:
Een -1 voor deze is ook nogal vreemd. Is een reactie op deze. Het voegt wat toe, maakt geen vervelende opmerking, en is redelijk on-topic (home-server oplossingen). Volgens de FAQ zou je er zelfs een +1 voor mogen geven, hoewel je dan toch echt tegen het plafond aan zit voor een linkje en de mededeling dat je dan geen GUI op de server nodig hebt.
Ja, die slaat idd helemaal nergens op. Dat is wat je krijgt als er niet genoeg moderaties worden gedaan, vreemde scores en de mensen die die moderaties doen komen er mee weg omdat er geen expert-score is om 'm tegen af te wegen...

Kan er ook even naar deze reactie van mij gekeken worden? Heeft nog maar 1 moderatie gehad en is inmiddels een dikke 24 uur oud.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 171278 op 10-11-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:36:
[...]

Tja, het is ook wel een extreem gierige actie. Dat spel is nu, wat? 15 jaar oud? Dat met veel bombarie brengen is wel heel erg schandalige PR :X Ik vind dat daar best een opmerking over gemaakt kan worden, en die post is nog niet eens zo erg geformuleerd.
Tsja, dat kun je toch ook op een normale manier posten? Het is inderdaad geen keiharde flame, maar ik vind het toch genoeg flame voor -1.
Anoniem: 171278 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:36:

Kan er ook even naar deze reactie van mij gekeken worden? Heeft nog maar 1 moderatie gehad en is inmiddels een dikke 24 uur oud.
Heb em een +1 gegeven waar de reactie nu inmiddels ook op staat.

[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 10-11-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat is er zo +2-waardig aan deze post? Volgens mij is een -1 toch echt de juiste plek, en is een +2 je reinste modmisbruik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Tja, zelfs met alle goede wil kan ik er geen grappig van maken, maar hoop wel dat hij zo bedoelt is. Ik hou het ook bij -1 idd.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
wildhagen schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:50:
Wat is er zo +2-waardig aan deze post? Volgens mij is een -1 toch echt de juiste plek, en is een +2 je reinste modmisbruik...
Of gewoon iemand waarbij de score bleef hangen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand bewust een +2 geeft voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Die +2 is gelukkig ook de enige die deze reactie heeft gekregen. Heeft ondertussen al 24 x -1 dus effectief op -0,9. Ik denk dat die smily meer is om te laten lijken dat het een grap zou moeten zijn terwijl het dat niet is.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

TheCoolGamer schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 16:08:
[...]

Ik heb een aantal van je reacties bekeken. In veel gevallen is het overbodig om een mirror te vermelden, omdat de gewone downloadlink het al goed doet, maar die reacties hebben een 0 gekregen. De -1tjes die je hebt gekregen bij de andere reacties zijn vaak wel terecht en zullen vast niet zijn omdat mensen een hekel aan je hebben. De moderaties gaan over de inhoud, niet over wie het geplaatst heeft.
Ok, ik aanvaard de -1tjes en ga er niet over zeveren!

Alleen een mirror vermelden kan altijd van pas komen!
Want vooral bij Realtek zijn de snelheden 10kB/s maximum...
Ik plaats alleen een mirror indien ik last heb gehad met te downloaden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dima_2005 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:24:
[...]

Ok, ik aanvaard de -1tjes en ga er niet over zeveren!

Alleen een mirror vermelden kan altijd van pas komen!
Want vooral bij Realtek zijn de snelheden 10kB/s maximum...
Ik plaats alleen een mirror indien ik last heb gehad met te downloaden....
Indien een mirror geen toegevoegde waarde bied (maw, de originele link werkt prima en snel) zet ik dergelijke posts ook op -1.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een onterecht +1'tje. Op het eerste gezicht lijkt het misschien wat toevoegen maar het is gewoon een hoop lulkoek wat er in staat. Neem vooral kennis van de volgende wijsheid: "maar niemand kan uploaden op de huidige p2p-netwerken, er kan alleen gedownload worden." 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Mja, wat hij eigenlijk zegt is: op de huidige p2p-netwerken kan je geen uploads initiëren. Je kan niet zeggen: upload dit daarheen. Dat vergelijkt hij met het uitlenen, waarbij jij niet zegt dat gekopieerd moet worden. Aangezien dat laatste legaal is, vindt hij dat het eerste ook legaal is. Vind ik wel een interessante denkwijze. Niet dat de rechter het daarmee eens zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Cyphax

Moderator LNX
Ik denk hetzelfde als wat DOT denkt eigenlijk. :)
Zo onterecht lijkt die +1 me dan niet. Het is best een interessante kijk op het geheel. Natuurlijk kun je het er niet mee eens zijn maar om iemand daarop af te rekenen is niet sportief: als iemand zijn ideeen en/of meningen onderbouwd is de post in principe goed.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er een 0 voor gegeven omdat ik vind dat het erg onduidelijk is wat hij nu precies bedoelde in zijn post. De scheiding tussen een meer interessante zienswijze en een onzin post is niet zo duidelijk in dit geval vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat moet er met deze reactie gebeuren? Volledig in bold gepost en hij trapt vooral een open deur in. Maar is dit echt ongewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Hij is in bold getypt. Hij had het op zich ook gewoon kunnen zeggen. Het is inderdaad een open deur. En eronder staat ook dat het niet helemaal waar is. Ik denk dat een -1 hier wel zou kunnen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:30:
[...]

Indien een mirror geen toegevoegde waarde bied (maw, de originele link werkt prima en snel) zet ik dergelijke posts ook op -1.
Ahja, bedankt om ervoor uit te komen... Ik zou het dan maar weten, maar ik ga het nog wel plaatsen, je mag wel -1 plaatsen, maar ik weet dat ik veel mensen help, en daar kun je weinig aan doen aan mijn geweten:P (niet beledigend bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het plaatsen van een mirror toch altijd wel goedbedoeld en daarom zou ik persoonlijk niet lager dan een 0 geven.

Waarom is dit ongewenst? Lijkt me een nulletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

RoD schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:28:
Ik vind het plaatsen van een mirror toch altijd wel goedbedoeld en daarom zou ik persoonlijk niet lager dan een 0 geven.

Waarom is dit ongewenst? Lijkt me een nulletje.
Ik denk inderdaad ook dat hiervoor ook een nul hoort. Al is het misschien wel een beetje een open deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat is het ook wel een beetje, maar een dergelijke reactie hoort niet op -1. Onschuldig nulletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bor de Wollef schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:30:

Zelfs al werkt de originele link, dan nog vind ik niet dat het plaatsen van een (misschien snellere) mirror ongewenst is. Ik zal zo'n post ws een 0 geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-05 13:07
RoD schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 18:40:
Tsja, dat kun je toch ook op een normale manier posten? Het is inderdaad geen keiharde flame, maar ik vind het toch genoeg flame voor -1.
Nou nou nou. Gewoon een simpel grapje.

Ik snap niet dat jullie dat allemaal als een vette flame zien genoeg voor -1. Ik zie het gewoon als een (aardig) grapje dat op 0 hoort.

Je kan het ook overdrijven hoor. Niet elk miniscule puntje van kritiek op een bedrijf is ook meteen een flame.

Wat vind je nou zo erg aan die post, dat je vind dat het op een normalere manier gepost had moeten worden? Een dergelijk grapje is gewoon geaccepteerde spreektaal in Nederland.
Ik vraag me af wat voor verwoording je dan in plaats hiervan had willen zien.

Misschien had ie er een ;) smiley achter kunnen zetten, maar ik kan me om deze post nou echt niet opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cyphax schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:27:
[...]

Zelfs al werkt de originele link, dan nog vind ik niet dat het plaatsen van een (misschien snellere) mirror ongewenst is. Ik zal zo'n post ws een 0 geven
Ah, maar wat vind je dan van sommige topics waarin meerdere onnodige mirrors worden gepost? Ik krijg soms het idee dat het een kwestie van karma- of postcount whoring is hoor. Onnodige mirrors zijn overbodig en niet direct interessant en daarom -1 in mijn ogen. Een tijd terug hadden we nog iemand die niets anders deed dan bij elke post in de meuktracker onnodige mirrors te vermelden om hiermee karma the whoren. Iedereen weet google te hanteren. Een mirror heeft alleen zin bij slecht (niet of erg traag) werkende originele links.
Dima_2005 schreef op zondag 11 november 2007 @ 09:59:
[...]

Ahja, bedankt om ervoor uit te komen... Ik zou het dan maar weten, maar ik ga het nog wel plaatsen, je mag wel -1 plaatsen, maar ik weet dat ik veel mensen help, en daar kun je weinig aan doen aan mijn geweten:P (niet beledigend bedoeld)
Je helpt niemand echt wanneer de originele link goed werkt. Zie ook mijn commentaar hierboven.

[ Voor 40% gewijzigd door Bor op 11-11-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit komt nogal flamerig over, temeer omdat de berekeningen in de posting waar hij op reageert best wel kloppen, afhankelijk van de opslagcapaciteit die je voor DVD neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mwah. Ok, het zou zeker vriendelijker kunnen, maar ik vind het nu ook weer niet zo erg dat een -1 gerechtvaardigd is. Ik denk dat een 0 hiervoor best kan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er ook een 0 voor gegeven hoewel ik het een twijfelgeval vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind het ook wel een nulletje. Het lijkt er op dat het als grapje bedoeld is en zo komt het ook wel enigszins over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Vooral dat laatste zinnetje maakt dat je een wat negatieve nasmaak in je mond krijgt. Mag best op 0 blijven staan verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

I agree :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Dit lijkt mij een -1. Staat nu nog op 0. Een reactie van 1 woord en een emoticon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

TheCoolGamer schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:17:
Dit lijkt mij een -1. Staat nu nog op 0. Een reactie van 1 woord en een emoticon.
Inderdaad een overbodige oneliner. -1 uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2289589
Deze staat op +1, terwijl het toch een bijna-flame bevat. (Opera weer de zoveelste (nutteloze) feature)

Zijn 1e deel is inderdaad wel een goede reactie op zijn voorganger, maar ik vind dat een beetje tweaker inmiddels wel mag weten dat ze bij de nieuwe firefox bezig zijn om het wat zuiniger om te laten gaan met de systeemresources. Dus om daar nu een +1 voor te geven? En het 2e deel is al helemaal geen +1. En de +2 is natuurlijk helemaal absurt.

(misschien kijk ik teveel door een Operabril, maar dat hoor ik dan wel snel genoeg van jullie..)

Ik heb het dus op 0 gemod

[ Voor 3% gewijzigd door Quacka op 11-11-2007 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

0 of +1 is goed voor die post vind ik. Ik had hem een 0 gegeven en daar laat ik de beoordeling op staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

-2'tje
Anoniem: 55521 in 'nieuws: Hacker bekent schuld aan kapen 250.000 pc's'

Edit:
Eigenlijk vind ik dit geen meerwaarde: (heb ook 0 gekozen)
WhiteDog in 'nieuws: Mogelijk nieuwe manier van tabswitchen in Firefox 3'
Als het wel meerwaarde zou zijn, zou deze dat ook moeten zijn:
Anoniem: 223468 in 'nieuws: Mogelijk nieuwe manier van tabswitchen in Firefox 3'

Even een quote uit een reactie daar waarom het geen meerwaarde voor mij is:
Beetje nutteloos om te zeggen dat andere browsers ook zoiets soortgelijks hebben. Er bestaan al zoveel features die ook overgenomen zijn, dat dit een beetje nutteloos begint te worden..

[ Voor 68% gewijzigd door Kixtart op 12-11-2007 08:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mwah, -1 vind ik prima. Daar staat ie nu op en dat is ook wat ik heb uitgedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@Kixtart: Die Whitedog heeftzeker geen meerwaarde staat helaas wel op +1 dus daar moeten nog wat mensen even langs lopen. Het is een oneliner die zo te zien heel erg is ge-mening-mod. 32 maal +1 lijkt mij zwaar overdreven voor zo'n reactie. Is er ook een Powermod in de buurt om deze op 0 te fixeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

k1n8fisher schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:01:
@Kixtart: Die Whitedog heeftzeker geen meerwaarde staat helaas wel op +1 dus daar moeten nog wat mensen even langs lopen. Het is een oneliner die zo te zien heel erg is ge-mening-mod. 32 maal +1 lijkt mij zwaar overdreven voor zo'n reactie. Is er ook een Powermod in de buurt om deze op 0 te fixeren?
Ik heb er een 0 tegen aan gegooid maar nog staat de post op +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

We zitten nu op de helft 8)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Kixtart schreef op maandag 12 november 2007 @ 08:32:
-2'tje
Anoniem: 55521 in 'nieuws: Hacker bekent schuld aan kapen 250.000 pc's'

Edit:
Eigenlijk vind ik dit geen meerwaarde: (heb ook 0 gekozen)
Als het wel meerwaarde zou zijn, zou deze dat ook moeten zijn:
Anoniem: 223468 in 'nieuws: Mogelijk nieuwe manier van tabswitchen in Firefox 3'

Even een quote uit een reactie daar waarom het geen meerwaarde voor mij is:

[...]
-1 voor de 1e en de rest heb ik op 0 gemod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In het artikel over de verlengde YouTube-filmpjes stond eerst een foutje, namelijk dat het mogelijk zou zijn om films van 10 minuten te kunnen uploaden, waar de limiet voorheen op 2 minuten lag. Dit werd in de eerste 3 minuten door diverse mensen gepost, maar het naar -1 modden van dubbelposts om en nabij dezelfde tijd was niet gewenst dacht ik?

Maar deze maakt het wel heel bont:
Anoniem: 153002 in 'nieuws: YouTube maakt 1GB-filmpjes en meervoudige uploads mogelijk'

Het artikel is om 09:51 aangepast, en hij krijgt het voor elkaar om een +1 te krijgen, op een reactie die 5 minuten na de wijziging, 12 minuten na plaatsing van het artikel te posten. Waarom? Hij hoort op -1.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ze horen allemaal op -1. Simpelweg omdat fouten in een artikel elders gemeld dienen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
DutchKel in 'nieuws: Intel introduceert nieuwe Penryn-processors'

Welke dombo geef die nou een 0
Was een mooie +2

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Inmiddels een admin edit overheen gegaan :)
oooh ik ben nu expert-mod.. ironisch :P
Vind ik toch geen +2 waard, die notatie kan je makkelijk opzoeken en als je dan wat geef, geef dan ook volledig info (zeker mbt tot laaste 2 cijfers, 0 en 5 voor snelheid in FSB?)

[ Voor 48% gewijzigd door SinergyX op 12-11-2007 12:18 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
SinergyX schreef op maandag 12 november 2007 @ 12:16:
[...]

Inmiddels een admin edit overheen gegaan :)
oooh ik ben nu expert-mod.. ironisch :P

[...]

Vind ik toch geen +2 waard, die notatie kan je makkelijk opzoeken en als je dan wat geef, geef dan ook volledig info (zeker mbt tot laaste 2 cijfers, 0 en 5 voor snelheid in FSB?)
maar een 0 is ook niet goed

Het grote adblocking topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-03 08:36
BurningSheep in 'nieuws: Seagate-schijven met Chinese trojan ontdekt'
kokx in 'nieuws: Seagate-schijven met Chinese trojan ontdekt'

Ik vind dat beide een 0 verdienen, officieel is Taiwan inderdaad gewoon nog steeds een provincie van China, er is dan ook niets mis met beide berichten. Het is uiteraard offtopic, maar niet zo zinloos dat een -1 rechtvaardig zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Bor de Wollef schreef op zondag 11 november 2007 @ 18:38:
[...]

Ah, maar wat vind je dan van sommige topics waarin meerdere onnodige mirrors worden gepost? Ik krijg soms het idee dat het een kwestie van karma- of postcount whoring is hoor. Onnodige mirrors zijn overbodig en niet direct interessant en daarom -1 in mijn ogen. Een tijd terug hadden we nog iemand die niets anders deed dan bij elke post in de meuktracker onnodige mirrors te vermelden om hiermee karma the whoren. Iedereen weet google te hanteren. Een mirror heeft alleen zin bij slecht (niet of erg traag) werkende originele links.
Ik weet waar je het over hebt. :)
Ik zette er ws neer omdat ik het niet zwart-wit wil bekijken. Natuurlijk, als iemand steevast mirrors post (zijn eigen mirrors zelfs) terwijl het nergens voor nodig is kan je dat zien als karmarapen. Maar wanneer iemand een keer een mirror post met de mededeling dat de door T.net geposte mirror het bij hem/haar niet deed of heel traag is dus hier een alternatief vind ik dat juist wel behulpzaam. :)
Het hangt dus wel een beetje af van een paar factoren.
Je helpt niemand echt wanneer de originele link goed werkt. Zie ook mijn commentaar hierboven.
Dat je er niemand mee helpt maakt het ook niet per definitie ongewenst, vind ik althans. Ik zou me er nooit aan kunnen ergeren, behalve als het notoire mirrorposters zijn zoals je voorbeeld. Dan ben ik het weer wel met je eens. :)
SRich schreef op maandag 12 november 2007 @ 14:46:
[...]

maar een 0 is ook niet goed
Zeker +1. Ik heb er zelfs over nagedacht of ie +2 is maar ofschoon het zeker behulpzaam is het ook weer niet uitmuntend. Maar ik kan me voorstellen dat iemand +2 geeft.
Alfredo schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:00:

Ik vind dat beide een 0 verdienen, officieel is Taiwan inderdaad gewoon nog steeds een provincie van China, er is dan ook niets mis met beide berichten. Het is uiteraard offtopic, maar niet zo zinloos dat een -1 rechtvaardig zou zijn.
Het hangt af van je houding ten opzichte van off-topic posts. Ja, het is wel off-topic (hoewel het erger kan), maar meer ook niet (geen flames of trolls) en als je off-topic per definitie ongewenst vindt geef je -1.

[ Voor 28% gewijzigd door Cyphax op 12-11-2007 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:37

botoo

💀 too old to die young

Het is niet volledig offtopic en imho zeker geen -1 nodig.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Botoo, ben je het ermee eens dat deze gewoon 0 hoort te zijn, want het lukt ons toch niet om hem daarop te zetten:

Edit:
lol, is hard gegaan opeens. 38/38 nu.

[ Voor 8% gewijzigd door Kixtart op 12-11-2007 22:10 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Deze hoort op -1 imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Deze mag ook wel naar -1 vind ik: FreddyFish in 'nieuws: YouTube maakt 1GB-filmpjes en meervoudige uploads mogelijk'. Dat iemand daarvoor een +1 geeft 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Duidelijke schoolmeester ja. Mag inderdaad op -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Alfredo schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:00:

Net als dat de antillen Nederland is idd, maar wanneer de antillen dit bij de nederlandse regering zouden doen zouden we het ook niet erg op prijs stellen he :p Beetje offtopic imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
arne schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:18:
[...]

Net als dat de antillen Nederland is idd, maar wanneer de antillen dit bij de nederlandse regering zouden doen zouden we het ook niet erg op prijs stellen he :p Beetje offtopic imho.
Belgie is een beter voorbeeld.
Belgie hoorde ook bij Nederland en spreekt voor de helft ook dezelfde taal (al hoewel..). Toch zijn de wegen tussen Belgie en Nederland gescheiden in de 19e eeuw. Nederland (de koning) was het daar niet mee eens.
Stel je nu voor dat Nederland nu was blijven roepen dat Belgie onderdeel uit maakt van Nederland en spyware op harde schijven gaat zetten?
Denk je dat Belgen dat leuk vinden?

Taiwan is gewoon een onafhankelijk land, alleen durven andere landen Taiwan niet te erkennen vanwege angst voor China. Maar ook ter bescherming van Taiwan: als Taiwan erkent wordt kan China Taiwan binnen notime plat gooien. De huidige tussenoplossing is dan het beste. Voor iedereen. Maar daarom is Taiwan dus nog geen onderdeel van China.

Ik geef voor de oneliner dus zeker een -1. De andere post is onderbouwt en krijgt dus een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Betreffende deze post

hoewel ook gamegerelateerd blijft het een vreemde reactie. De game naarwaar hij verwijst blijkt dan nog eens een cellphone game te zijn waarvoor betaald moet worden. Schaamteloze reclame volgens mij.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Reclame weet ik ook niet, het is niet zijn eigen product wat hij promoot maar het is wel -1 waard. Toch te off-topic ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
@Quacka: zelfde punt, beter onderbouwing inderdaad.
@Boeboe: dit is inderdaad gewoon je post naar je warez toe draaien. -1 van mij.

offtopic:
edit:
de poster van die laatste link:
status: blaataap
lol :p

[ Voor 24% gewijzigd door Arne op 12-11-2007 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Die reactie is inderdaad volledig offtopic, los van het feit of het spam is of niet. Duidelijke -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Deze lijkt mij ook een -1. Maak er dan op ten minste een zin van denk ik bij zulk soort reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
"Aangezien youtube van google is hebben ze nog wel wat bandbreedte HDD ruimte over."
Zo beter? ik vindt dat hij vrij duidelijk antwoord geeft, de formulering maakt het niet zeer storend ofzo. Een 0 van mijn kant.

edit: oops, eerst de reactie war hij op reageert maar ff gelezen :p

[ Voor 18% gewijzigd door Arne op 13-11-2007 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Allemaal geen +1 waard denk ik zo:

geez in 'nieuws: Google geeft Android-sdk vrij, geldprijzen voor applicaties'
(fanboy? iig geen meerwaarde)

GekkePrutser in 'nieuws: Google geeft Android-sdk vrij, geldprijzen voor applicaties'
(raden naar de toekomst, geen meerwaarde)

stewie in 'nieuws: Google geeft Android-sdk vrij, geldprijzen voor applicaties'
(weer raden naar->geen bewijs->geen meerwaarde)

Anoniem: 234415 in 'nieuws: Google geeft Android-sdk vrij, geldprijzen voor applicaties'
(gewoon 0/beetje fanboy)

The Zep Man in 'nieuws: Google geeft Android-sdk vrij, geldprijzen voor applicaties'
(idem (misschien toch interessant, deze is een beetje een twijfelgeval tot nu toe))

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 13-11-2007 09:37 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik zie hier zelf niet direct een troll naar Apple in (ik kan me echter wel voorstellen dat dit als troll richting Apple over kan komen). Wat mij betreft een 0 of max +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Bor de Wollef schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:24:
[...]

Ik zie hier zelf niet direct een troll naar Apple in (ik kan me echter wel voorstellen dat dit als troll richting Apple over kan komen). Wat mij betreft een 0 of max +1.
combinatie van een 0-post + een lichte flame = -1 (voor mij dan :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ben ik nou gek of zie ik daar absoluut geen troll of flame in? Het is toch een feit dat Apple zeer zijn best doet om 3rd party software buitenspel te zetten, hij zegt alleen dat, meer niet. Geen mening, niet negatief, gewoon: Apple maakt bij elke firmware-update workarounds voor 3rd party apps onklaar. De enige mening die in de reactie staat is een positieve, richting Google! Je zou eruit kunnen opmaken dat ie het niet prima vindt dat Apple dit zo doet maar ook dat is heel wat anders dan je negatief uitlaten ergens over.

+1 is dan wel weer veel, maar -1 zou ik nooit kunnen geven voor zo'n reactie. :)
Ik geef 'm 0, want om nou te zeggen "toegevoegde waarde", dat zie ik ook niet zozeer.

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 13-11-2007 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Cyphax schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:43:
Ben ik nou gek of zie ik daar absoluut geen troll of flame in? Het is toch een feit dat Apple zeer zijn best doet om 3rd party software buitenspel te zetten, hij zegt alleen dat, meer niet. Geen mening, niet negatief, gewoon: Apple maakt bij elke firmware-update workarounds voor 3rd party apps onklaar. De enige mening die in de reactie staat is een positieve, richting Google! Je zou eruit kunnen opmaken dat ie het niet prima vindt dat Apple dit zo doet maar ook dat is heel wat anders dan je negatief uitlaten ergens over.
Zo lees ik de post ook inderdaad. Ik zie er ook niet direct een troll / flame in. Het punt dat de poster aandraagt lijkt te kloppen (zo komen de acties van Apple ook regelmatig op mij over) en voor de rest is het meer een jubel post richting Google inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Had in eerste instantie ook een 0 gekozen en blijf daarbij. Het is een beetje een samenvatting van de laatste berichten van Apple. Wel een beetje google-fan lijkt het, maar verder niet vervelend of trollend voor mij. Zie later bericht. Geen samenvatting, want het gaat niet om 3rd party apps.

@hieronder: (wil niet weer een bericht maken :) )
Die was twijfel voor mij. Heb 0 gekozen, maar +1 zou goed kunnen.

[ Voor 33% gewijzigd door Kixtart op 13-11-2007 11:07 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Allen 0 gegeven, behalve deze.. vind ik toch een +1. (het is een interessant denk punt - voor mij iig meerwaarde).

Anoniem: 52686 in 'nieuws: Videoland gaat films van Sony online verhuren'
Deze twijfel ik toch over een +1 of 0, de vraag vind ik namelijk erg interessant (ik heb de GW soundtrack 'gekocht', die werkt op deze drm-principe, maar in het nieuws bericht praten ze weer over huur). Ik geef toch een +1.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 13-11-2007 10:57 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Laten we 'm eens ontleden dan :)
Dat is nou een prima instelling, waarmee je veel meer goodwill kweekt in vergelijking met Apple die bij elke firmware update de workarounds om 3d-party applicaties te draaien onklaar maakt. Meer applicaties en zeer waarschijnlijk applicaties met hogere kwaliteit, win-win voor zover ik kan zien.. Hulde voor Google
waarmee je veel meer goodwill kweekt in vergelijking met Apple die bij elke firmware update de workarounds om 3d-party applicaties te draaien onklaar maakt
De combinatie 'veel meer' en de ononderbouwde (en imho sterk overdreven) 'bij elke update' is een basherige toonzetting.
Met 'zeer waarschijnlijk applicaties met hogere kwaliteit' doet 'ie er een schepje bovenop door te stellen dat Apple mindere apps maakt, terwijl Apple imho doorgaans juist hele behoorlijke apps maakt.

Bij elkaar lees ik het als een troll naar Apple, en dat is niet omdat ik zelf veel met Apple werk maar omdat ik een troll herken als ik 'm zie.

[edit]
zo komen de acties van Apple ook regelmatig op mij over
Uit eigen ervaring of op basis van populistische rantspuierij van anderen?
Ik heb geen iPhone en kan dus niet oordelen of er net zo met de firmware updates omgesprongen word als met PSP updates, maar ik heb wel andere Apple apparaten en ik draai ook third party software maar ik heb nog geen hinder van firmware upgrades ondervonden.

[ Voor 16% gewijzigd door botoo op 13-11-2007 10:59 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Dat 2e gedeelte lees ik anders:
'Zeer waarschijnlijk applicaties met hogere kwaliteit', omdat iedereen programma's hiervoor kan maken. Hierdoor kan je de beste er uitkiezen. Had niet het gevoel dat er een flame richting Apple inzat.
botoo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:55:

[...]

waarmee je veel meer goodwill kweekt in vergelijking met Apple die bij elke firmware update de workarounds om 3d-party applicaties te draaien onklaar maakt
De combinatie 'veel meer' en de ononderbouwde (en imho sterk overdreven) 'bij elke update' is een basherige toonzetting.
...knip...
[edit]

[...]

Ik heb geen iPhone en kan dus niet oordelen of er net zo met de firmware updates omgesprongen word als met PSP updates, maar ik heb wel andere Apple apparaten en ik draai ook third party software maar ik heb nog geen hinder van firmware upgrades ondervonden.
Hmm, achteraf klopt het eigenlijk helemaal niet. De firmware updates zorgden er alleen voor dat geunlockte iphones problemen kunnen krijgen. Dus heeft niks met 3rd party apps te maken.

[ Voor 68% gewijzigd door Kixtart op 13-11-2007 11:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik weet uit eigen ervaring dat de apps van Apple doorgaans (maar heus niet altijd) goed en stabiel zijn en dat third party wat vaker met wat mishaps te maken heeft, maar ik kan me best voorstellen dat iemand die geen eigen ervaring met Apple heeft wat meer moeite heeft om waarheid van bashen te kunnen onderscheiden. Er is immers geen rook zonder vuur en ook Apple is beslist niet zaligmakend.

[edit]
De firmware updates zorgden er alleen voor dat geunlockte iphones problemen kunnen krijgen. Dus heeft niks met 3rd party apps te maken.
Lijkt slechts een detailverschil, maar is wel een verschil tussen iets correct weergeven en negatief overdrijven (aka bashen).

[ Voor 26% gewijzigd door botoo op 13-11-2007 11:09 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Yup, was al overgehaald door jou en mezelf om -1 te kiezen. Toch iets te overdreven allemaal.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Scalpel erbij :P
Vooralsnog klopt het aardig voor zover ik heb kunnen beoordelen aan de updategeschiedenis van de telefoon, toch?
Met 'zeer waarschijnlijk applicaties met hogere kwaliteit' doet 'ie er een schepje bovenop door te stellen dat Apple mindere apps maakt, terwijl Apple imho doorgaans juist hele behoorlijke apps maakt.
Daar ben ik het niet mee eens. Hij stelt nergens dat Apple mindere apps maakt, hij stelt dat hij verwacht dat er apps gemaakt zullen worden van hoge kwaliteit. Bij voorbaat niet door Apple voor de telefoon uit het bericht omdat het niet gaat om de iPhone. :)
Voor mij geldt: op basis van berichtgeving op een techsite die ik vertrouw. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Cyphax schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:16:
[...]

Vooralsnog klopt het aardig voor zover ik heb kunnen beoordelen aan de updategeschiedenis van de telefoon, toch?
De berichten over de updategeschiedenis gaan steeds over simlock's. Zover heb ik nog niks gevonden over het blockeren van 3rd party apps.

Edit: Juist het omgekeerde:
nieuws: 'Apple werkt aan thirdpartysoftwaremodel iPhone'

[ Voor 14% gewijzigd door Kixtart op 13-11-2007 11:25 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Kixtart schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 11:24:
[...]
De berichten over de updategeschiedenis gaan steeds over simlock's. Zover heb ik nog niks gevonden over het blockeren van 3rd party apps.

Edit: Juist het omgekeerde:
nieuws: 'Apple werkt aan thirdpartysoftwaremodel iPhone'
Omgekeerde is overdreven:
Vermoed wordt dat Apple binnen afzienbare tijd met een aankondiging komt dat er een iPhone-SDK in de pijplijn zit. Deze zou echter enkel beschikbaar worden gemaakt aan ontwikkelaars die al sterke banden met het bedrijf hebben opgebouwd.
Even afwachten dus.

Goed, stel dat dat gedeelte van de reactie in kwestie overdreven is (ik vind 'm nog steeds niet trollerig), dan nog rechtvaardigt dat in mijn ogen die 0, maar een -1 vind ik onterecht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zijn er dan firmware updates geweest die workarounds tegengaan?
Goed, stel dat dat gedeelte van de reactie in kwestie overdreven is (ik vind 'm nog steeds niet trollerig), dan nog rechtvaardigt dat in mijn ogen die 0, maar een -1 vind ik onterecht. :)
De post is gewoon vaag. Je kunt eigenlijk niet zien of hij alleen maar (misleidende) argumenten gebruikt om anti-apple te zijn of dat hij gewoon een fout heeft gemaakt.

Heb even z'n post-geschiedenis bekeken, maar daar blijft iig niet uit dat hij anti-apple zou zijn.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Sorry, maar ik vind die post echt een duidelijke 0.
Zelfs als het puur gelul is, dan is het nog geen -1.

ontleding:
Dat is nou een prima instelling, waarmee je veel meer goodwill kweekt in vergelijking met Apple
Dit komt bij mij over als zijn persoonlijke mening + inschatting van de mening van anderen. Volgens mij is dit toch niet zo erg?
die bij elke firmware update de workarounds om 3d-party applicaties te draaien onklaar maakt.
Dit is voorlopig een feit. Ze hebben er hun redenen voor, maar het is een feit dat men bij elke firmwareupgrade er weer voor zorgt dat de Iphone niet meer gebruikt kan worden voor 3d-party applicaties.
Dus ook dat kan je niet als flame zien.
Meer applicaties en zeer waarschijnlijk applicaties met hogere kwaliteit, win-win voor zover ik kan zien.. Hulde voor Google
Dit is zijn mening. Die mag hij geven.

Dus totaal geen reden voor een -1. Overigens zie ik ook weinig reden voor een +1. Nul is dus de normale score in mijn optiek.

edit:
Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Wellicht bevat zijn reactie feitelijke onjuistheden, en in elk geval open deuren. Dus gewoon 0....

[ Voor 13% gewijzigd door Quacka op 13-11-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Dat is nou een prima instelling, waarmee je veel meer goodwill kweekt in vergelijking met Apple
Wat is uberhaupt de reden om apple er bij te halen in dit artikel? Dat hij er uberhaupt over begint valt al onder offtopic.
die bij elke firmware update de workarounds om 3d-party applicaties te draaien onklaar maakt.
Hoezo een feit? voor zover ik heb meegekregen telt dit alleen voor sim-unlocks. Bovendien heeft dit weinig nut in een artikel over een google SDK. Nogsteeds zwaar offtopic dus.
Meer applicaties en zeer waarschijnlijk applicaties met hogere kwaliteit, win-win voor zover ik kan zien.. Hulde voor Google
hogere is een vergelijking. Dit is dus niet alleen een hulde aan google of een mening, maar een bewering dat apple software (zeer aannemelijk aangezien de hele post over apple gaat) minder is. En dat al voordat hij ooit een google-based telefoon heeft gezien. Best knap, en had ik al gezecht dat het ook best offtopic is?

en als we gaan quoten uit de FAQ:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
en het mooiste deel:
Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn
Met dit soort reacties kan je met de FAQ alle kanten op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'Truth is in the eye of the beholder' :)

Gelukkig hoeven we het niet altijd en ook niet volledig met elkaar eens te zijn, daarom gaf ik mijn visie in deze, en juist deze omdat ik hier wel wat meningsverschillen verwachtte zodat we dat gezamenlijk eens konden bekijken :Y)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

En we kunnen weer los:

nieuws: Nieuwe updates moeten Vista-problemen oplossen

Posts over o.a. hoeveel beter linux is, offtopic geklaag etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

botoo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:55:

[...]

Uit eigen ervaring en kijkende naar releasenotes van bv itunes hoewel die inderdaad met de iphone te maken hebben.
arne schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 12:14:
[...]

Wat is uberhaupt de reden om apple er bij te halen in dit artikel? Dat hij er uberhaupt over begint valt al onder offtopic.
Apple is hier voor zover ik kan zien niet meer dan een voorbeeld en daarom imho niet offtopic.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 13-11-2007 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
Die 1e is denk ik een -1. Het is een oneliner en volgens mij is het nog onzin ook.

De 2e kan ik begrijpen.
Het probleem hoeft niet per definitie bij MS te liggen natuurlijk. Kijk ook naar andere software fabrikanten en drivers. Drivers hebben grote invloed op een OS natuurlijk.
Min of meer zegt hij hiermee dat drivers voor crashes zorgen. En dan reageer Arjan Koole dat dit niet Vista zou mogen laten crashen. In dat geval kan ik begrijpen dat mensen het op +1 modden.
Ik ga het een 0 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Die eerste is minder flamerig / nutteloos dan dat je zou denken wanneer je de reactie alleen leest. In het artikel word namelijk gemeld dat MS hoopt 1 a 2 % van de problemen te verhelpen. Hier word op gereageerd met:
Je zou denken dat 1 tot 2% van de crashes als een klein getal is, maar als je gaat kijken hoeveel computers dat zijn val je waarschijnlijk stijl achter over!
Waar hij vervolgens weer op reageerd over de 98%.

Gezien deze nuance is het imho gewoon een ruime 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21

Sebazzz

3dp

Sebazzz in 'nieuws: Nieuwe updates moeten Vista-problemen oplossen'
Zeg waarom staat de mijne op -1? -13 ongewenst, 12 neutraal.
Ik flame toch Vista of Ubuntu niet? Bovendien ga ik alleen in het eerste deel offtopic,
mijn post is geen +1 waard, maar een -1 is ook overdreven :o

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De volgende is ook een beetje overbodig:
84hannes in 'nieuws: Brits parlement twijfelt over nut Galileo'
Toch heeft ie 3x +1 gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 13:16:
Die eerste is minder flamerig / nutteloos dan dat je zou denken wanneer je de reactie alleen leest. In het artikel word namelijk gemeld dat MS hoopt 1 a 2 % van de problemen te verhelpen. Hier word op gereageerd met:

[...]

Waar hij vervolgens weer op reageerd over de 98%.

Gezien deze nuance is het imho gewoon een ruime 0.
Je hebt gelijk. Ik las em verkeerd. Ik dacht dat hij wilde aangeven dat een pc met Vista altijd crashed, wat dus een flame is. Maar dat is dus niet het geval.
Nulletje dus dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231912

die personen krijgen dan last van hun afwijking....

is het niet tijd voor een nieuw deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Je zou hem grappig kunnen vinden... Ik weet niet hoe, maar hij is wel zo bedoeld denk ik. Geheel niet geslaagd -> -1 van mij :p

offtopic:
"Je hebt gelijk." => thx
"is het niet tijd voor een nieuw deel?" => jep
en sinds wanneer kan een quote niet in een offtopic? kennelijk nooit geprobeert....

[ Voor 22% gewijzigd door Arne op 13-11-2007 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Xilantof in 'nieuws: 'Apple-subnotebook wordt in januari voorgesteld op MacWorld Expo''
Bosmonster in 'nieuws: 'Apple-subnotebook wordt in januari voorgesteld op MacWorld Expo''

Imo niet terecht op -1. Ze zijn niet geheel offtopic maar bevatten toch een binding met het artikel. -1 is veel te zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik weet het ook niet... ik vind dat gekibbel niet echt sexy en het had best vriendelijker gemogen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mwa, daar kan ik me niet zo aan storen. Vriendelijk is het niet, maar onvriendelijk is het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Dit topic is gesloten.