Kalief schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:06:
Nou en? Dat is het criterium niet volgens de uitleg. Er staat "Verwijzing naar sites waar warez wordt aangeboden is niet toegestaan." That's all. Retecool is geen torrentsite en geen warezsite en dús mag je er naar linken. Dat het linken naar een torrentsite op Retecool wel mag gaat Tweakers niets aan, ieder z'n eigen policy.
Mja, dat het plaatsen van pr0n op <site> wel mag, gaat Tweakers niets aan, dus mag je er naar linken.. Zelfde redenering

Daarbij is de "omweg"-redenering niet houdbaar op internet waar alles aan elkaar zit gelinkt. Jullie houden je er zelf al niet eens aan. In het frontpagetopic wordt gelinkt naar torrentfreak.com dat op zijn beurt weer linkt naar allerlei torrentsites.
Ik denk dat redactieleden en nieuwsposters best wel goed kunnen bepalen hoe ver ze kunnen gaan, zeker wanneer de link nodig is voor het bericht. In een opmerking echter, is dat anders.
Verder zit inderdaad heel het internet gelinked, maar (ik heb de link niet gezien) er zit een verschil tussen een link naar torrentfreak.com, en een bericht op retecool met allerlei warez-links. Zéker naar retecool, want als ik het goed heb staat daar wel meer dat niet door de T.net policy komt, en dan is het geen regelneuken, maar gewoon echt hele postings over spul dat hier not-done is.
De policy van tweakers.net is duidelijk en begrijpelijk zoals het is, dat gaat verloren als je het naar willekeur zit op te rekken.
Er zit een behoorlijk verschil tussen een heel nieuwsbericht om iets heen dat in twee graden pas naar een warez-site linkt, en een simpel kort berichtje (anders zou er nu nog meer dan die edit in staan) dat linkt naar een site die dus veel minder relevant is voor het artikel, en bovendien nog meer dingen bevat die hier niet horen.
Dus wat gaan we doen? Gaan jullie de reactie corrigeren of zal ik mijn lap tekst posten (zonder link naar het Retecooltopic)? Ik denk namelijk wel dat ook Tweakers die graag willen lezen.
Als die lapt text volgens jou erg relevant is, post je die toch? Desnoods als link naar een plaatje of naar een .txt
[small]Overigens 1) is het editen van een moderatieklacht door dezelfde moderator als waar de klacht over gaat natuurlijk volstrekt not done. De wijziging is hier gelukkig niet zo ernstig maar daar moeten moderators goede afspraken over maken.
1. Sinds wanneer bepalen users dat? Volgens mij zijn het toch nog altijd diegenen 'boven ons' die die regels bedenken...
2. Moderators hebben een bepaalde verantwoordelijkheid, en zijn ook wel te vertrouwen.
3. Iedereen kan zien dat het een kleine edit was, dus geen heel argument gesloopt.
4. Alle andere mods/admins/eigenaren kunnen in de .diff zien wat er stond.
>> Wat is je probleem

Overigens 2) linkte de naam van de moderator niet naar zijn profiel, kan ik geen ledenlijst vinden en leverde zoeken op 'longbeard' niets op. Dat maakt mailen nogal lastig.[/small]
<naam>@tweakers.net
Verder vraag ik me af hoe je bericht van hem hebt gehad zonder dat je zijn adres - waar dan ook - kon vinden...