Het kleine-mismoderatietopic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.262 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

The_DoubleU schreef op maandag 24 september 2007 @ 17:38:
Het probleem is dat het hele mod systeem compleet niet werkt.
Iets negatiefs over MS = -1. Of het nu klopt of niet.
onzin.
Oneliner die niks toevoegd en trollerig is: terecht op de -1.
Geen onderbouwing, ranting-toon, imho terecht op de -1 .
Twijfelgevalletje. Voegt niks toe, geen onderbouwing, niet meer dan een oneliner, daarom valt hij bij mij net over het randje.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203385 (Vind hem wel grappig in combinatie met parent)
Dit is de duidelijkste van allemaal: troll, en dus -1.
Nog zwaarder off-topic kan je niet gaan... die is zo offtopic dat een -1 nog vrij licht is... (hint 1: het artikel gaat over Vista, niet over 2000. Hint 2: het gaat ook niet over welke IT-er wat gebruikt).
Anyway, ik baal een beetje van al die MS astroturfers hier op Tweakers. Erg jammer, het bederft de site enorm. (Vroegah was alles beter) :D
Kom dan eens met post die ECHT onterecht op -1 staan? En begin ook niet met flamerige termen als 'astroturfers' te gooien, als je wilt?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 24-09-2007 17:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203064
Een gecamoufleerde flamebait. Wil ik soms op 0 zetten. Echter, in deze thread, waarvan je van te voren al weet dat het 3 pagina's gaat beslaan, een goede beslissing om 'm op -1 te zetten. Je moet hier wat harder met de bezem door de reacties heen gaan.
Eerste zin grap, tweede deel gewoon een rant. Hele dikke -1.
inderdaad geen -1 waard.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203385 (Vind hem wel grappig in combinatie met parent)
Wat mij betreft een overbodig flauwe grap. Kan met 0 en -1 leven. In deze thread is het logisch dat men wat strakker modereert, en 'm op -1 zet.
Post die redelijk on topic zijn -1
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203137 + alles wat er opvolgt.
Dit gaat over MS systemen die iemand liever heeft, redelijk on topic ook al geeft die zelf aan dat het off topic is. Maar ik zie geen reden voor een -1
Hardstikke off-topic. Het onderwerp is niet welk OS men lekker vindt werken. En als er nou nog iets interessants in naar voren kwam, dan zou je de hand over het hart kunnen strijken. Maar er komt alleen maar een beeje geneuzel achteraan. In deze thread met zoveel reacties, verdienen dergelijke off-topics een dikke -1.
Anyway, ik baal een beetje van al die MS astroturfers hier op Tweakers. Erg jammer, het bederft de site enorm. (Vroegah was alles beter) :D
Ach.... er wordt continue geklaagd over de MS moderatie. De ene dag zijn we altijd pro-MS, de andere dag weer anti-MS. Geeft mij aan dat de moderaties keurig neutraal zijn. 8).

Ik vindt eigenlijk dat de OS moderaties de laatste tijd behoorlijk goed zijn. Het zijn meer de RIAA, privacy, alles waar de VS in voor komt, waar het nogal eens flink mis loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:37

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Onzin, iets positiefs over MS levert ook -1 en iets negatiefs over Linux ook :/

Dit soort draadjes zijn gewoon mismod bolwerken waar de fanboys zich weer op uitleven.

offtopic:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel je modding afwijkt van het gemiddelde?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 24-09-2007 18:36 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Nou, kom maar met echte voorbeelden dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Bor de Wollef schreef op maandag 24 september 2007 @ 18:33:
[...]

offtopic:
Waar kun je eigenlijk zien hoeveel je modding afwijkt van het gemiddelde?
http://tweakers.net/reacties/?Action=ModPerformance en dan helemaal onderaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:27
Ik denk dat je wel op het gemiddelde kan blijven, todat het verschil tussen 2 ratings (zeg 0 en -1) bv meer dan 20 wordt en dan overgaan op mediaan. Ik zit even op te schrijven wat ik zo denk dus ik weet niet of dit gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Voorbeeldje van mismoderatie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2202076
Gaat duidelijk over het taalgebruik en dan toch nog +2 krijgen. Dan helpt die 2x -1 van mij lang niet voldoende.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Deze vind ik ook wel wazig, het is wel redelijk ontopic, maar het is reclame voor z'n eigen zooi:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203719

En daarna gaat hij een soort van support erop geven:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203761
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203936

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Laatst online: 07:43
Kixtart schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 09:54:
Deze vind ik ook wel wazig, het is wel redelijk ontopic, maar het is reclame voor z'n eigen zooi:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203719
Ja, het is reclame voor z'n eigen spullen, maar juist omdat het direct met het topic te maken heeft, zou ik het niet direct betitelen als spam. Juist omdat het on- topic en een voorbeeld is van de ontwikkelingen die plaatsvinden, heb die een +1 gegeven.
En daar is de frontpage weer niet voor bedoeld inderdaad 8)7. Start dan een topic op GoT over het spel, of beter: geef een link naar een eigen support forum. Als hij dan ook nog motiveren dat hij dat zou doen om de FP schoon te houden zou ik dat zeker geen -1 geven, maar deze twee reacties wel. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom heeft deze http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203946 van iedereen -1 gekregen?

Ja, het is geen populair mening. Maar uiteindelijk is het gewoon een neutraal verwoorde mening die volstrekt ontopic is, en die hoort gewoon op 0 te staan.

Die edit's die de moderatie aanvecht is natuurlijk niet gewenst... maar ik denk dat het in dit geval begrijpbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 10:59:
Waarom heeft deze http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2203946 van iedereen -1 gekregen?

Ja, het is geen populair mening. Maar uiteindelijk is het gewoon een neutraal verwoorde mening die volstrekt ontopic is, en die hoort gewoon op 0 te staan.

Die edit's die de moderatie aanvecht is natuurlijk niet gewenst... maar ik denk dat het in dit geval begrijpbaar is.
Tsja, hij oppert wel dat iedereen die het interessant vindt om iets over bommen te lezen een zieke geest heeft. In die vorm is het eigenlijk gewoon een flame.

Edit:
Die edit bij die post vind ik nog eens niet zo erg, maar die erboven staat:
ja mod het maar weg zielig gewoon*
Dan heb ik zoiets van: Ok, als je dat wilt :)
Al laat ik m'n moderatie niet door zo'n edit beinvloeden

[ Voor 15% gewijzigd door Kixtart op 25-09-2007 11:27 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024

hoezo? omdat zijn post zo goed is dat een -1 onverdedigbaar is? of omdat hij het zo subtiel brengt?
Tsja, hij oppert wel dat iedereen die het interessant vindt om iets over bommen te lezen een zieke geest heeft. In die vorm is het eigenlijk gewoon een flame.
leuk idd dat wanneer bv kinderen op de basisschool er een werkstuk over willen maken, dat deze dan bij voorbaat een zieke geest hebben...

[ Voor 20% gewijzigd door Arne op 25-09-2007 14:04 ]

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Ik heb deze reactie "-1" gegeven, vanwege deze zin:
De opmerking van PHiXioN is dus geheel correct en de score -1 niet waardig.
Hoe waar het stukje daarboven ook zou kunnen zijn, hier wordt de moderatie op de verkeerde plek ter discussie gesteld. Bovendien gaat het hier over de volgende post:
Zolang de gebruikers de deur open zetten (lees: Windows gebruiken) kan de Postbank ook niet de beveiliging 100% dichttimmeren en tevens nog gebruiksvriendelijk zijn.
Wie dit "geheel correct" noemt, krijgt van mij -1. Ben ik blijkbaar de enige in, want mijn "afwijking" bij deze moderatie is vastgesteld op -1,3. Schiet mij maar lek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Phixion heeft een korte reactie neergezet die zonder argumentatie goed onder een flame naar Windows kan vallen. Ik heb deze posts niet gemod, maar deze zou ik een -1 geven.

De reactie van maxxware is als het ware een voorbeeld van een argumentatie die phixion erbij had kunnen zetten. Dat zinnnetje is niet zo vervelend dat hij daarvoor een punt aftrek zou moeten krijgen. Ik zou hier een 0 voor gegeven hebben.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eigenlijk ben ik het niet eens met de moderaties tot nu toe bij:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2204952

Hij reageert op iemand die klaagt over het nieuwsbericht, maar ik vind dat hij het aan het begin erg persoonlijk maakt. 1e quote is direct negatief naar de poster en de 2e via een omweg. Daarna gaat hij zelf klagen dat het niet volgens het .plan gegaan is. (Core,Pro,Life samen in nieuwsoverzicht). Dit stuk is daarom ook nog eens erg off-topic.
ach kom, doe toch eens niet zo azijnpisserig?
Tegenwoordig is het toch echt wel de normale gang van zaken om op alles te kankeren

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan ook nog tien keer een neutraal krijgen en maar 3 keer een -1. Die hele post is een grote flame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb ook nog een vraag over een post die ikzelf gemaakt heb :)
Door deze post van shadowillusions, zie
Heeft hij deze post gemaakt, waar hij klaagt op moderaties, zie
Hierop heb ik gereageerd, om het toch eens duidelijk te maken. Hierbij heb ik gelijk m'n reactie op het artikel bij gezet.

Nu heb ik toch even een vraag:
Is dit nu een vervelende manier hoe ik heb gepost, want achteraf vind ik zelf m'n reactie op shadowillusions ook gewoon offtopic. Of kan het op zo'n manier niet zoveel kwaad?

Edit: zo'n offtopic/ontopic posts zie je trouwens wel vaker.
Edit2: de moderaties beginnen door te komen. Een +1 had ik eigenlijk niet verwacht :?

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 25-09-2007 15:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2204952 is nu -1 :-), zie 3 post naar boven.

Ik heb toch echt nogsteed moeite om niet te reageren op mensen die zeggen: "k*t wegmodders" of iets dergelijks. Ik bedoel met een -1 houd je ze echt niet tegen, iemand nog ideeen?

bv hier ALWEER: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2205240

Bijna bij ieder nieuwsbericht krijg je deze reacties met nog ens 10 mensen die er op reageren.
Ik denk dat het probleem is dat je bij de oude layout beter verborgen was bij -1 (er zijn x posts verborgen op je huidige niveau...), terwijl mensen nu snel gaan kijken WAARVOOR hij een -1 heeft gekregen en vervolgens boos reageren als ze het er niet mee eens zijn.

Ik ben dus voor het oude linkje: er zijn x posts verborgen op je huidige niveau...

edit:
Edit2: de moderaties beginnen door te komen. Een +1 had ik eigenlijk niet verwacht :?
Dat komt dus waarschijnlijk door je reactie over het modereren, maw. er is iets goed fout met het systeem voor moderren.

edit2: moet je nu ens kijken bij http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2205240 :X :X :X !!
ik bedoel alle reacties op deze post.

[ Voor 23% gewijzigd door Synch op 25-09-2007 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ook maar net :)
Ik heb toch echt nogsteed moeite om niet te reageren op mensen die zeggen: "k*t wegmodders" of iets dergelijks. Ik bedoel met een -1 houd je ze echt niet tegen, iemand nog ideeen?
Normaal lukt het me wel om gewoon niks te zeggen, maar deze user heeft al aardig wat -1's gehad bij elkaar en het nu erg te drang om er wat van te zeggen.
Bijna bij ieder nieuwsbericht krijg je deze reacties met nog ens 10 mensen die er op reageren.
Ik denk dat het probleem is dat je bij de oude layout beter verborgen was bij -1 (er zijn x posts verborgen op je huidige niveau...), terwijl mensen nu snel gaan kijken WAARVOOR hij een -1 heeft gekregen en vervolgens boos reageren als ze het er niet mee eens zijn.

Ik ben dus voor het oude linkje: er zijn x posts verborgen op je huidige niveau...
Hier ben ik het half eens. Het klopt dat er steeds meer reacties ontstaan, maar een reactie op een -1 post (en dus is verdwenen van het 0-niveau) kan nog steeds erg interessant zijn en zelfs meerwaarde brengen.

Edit door edit van bovenstaande user :)
edit2: moet je nu ens kijken bij http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2205240 :X :X :X !!
Die post heb je net ook al gelinkt :). Hier had ik het dus in m'n post ook over.

[ Voor 9% gewijzigd door Kixtart op 25-09-2007 16:02 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
Ook maar net :)
Ik bedoelde met de smiley dat ik hem recht gezet heb (-1 dus).

En over de rest: hoe deden we dat dan met het oude systeem, daar zag je de reacties op -1 toch niet?

edit door de edit door de edit van de bovenstaande user :) :

Sorry, ik moest even dat onderstrepen.

[ Voor 20% gewijzigd door Synch op 25-09-2007 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kixtart schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 15:46:
Ik heb ook nog een vraag over een post die ikzelf gemaakt heb :)
Door deze post van shadowillusions, zie
Heeft hij deze post gemaakt, waar hij klaagt op moderaties, zie
Hierop heb ik gereageerd, om het toch eens duidelijk te maken. Hierbij heb ik gelijk m'n reactie op het artikel bij gezet.

Nu heb ik toch even een vraag:
Is dit nu een vervelende manier hoe ik heb gepost, want achteraf vind ik zelf m'n reactie op shadowillusions ook gewoon offtopic. Of kan het op zo'n manier niet zoveel kwaad?

Edit: zo'n offtopic/ontopic posts zie je trouwens wel vaker.
Persoonlijk zou ik alleen een linkje beter vinden... (mis de ot tag),
maar vind het niet zo storend om het de score van het ontopic deel in de weg te laten zitten.
ozakigames schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 16:01:
[...]

Ik bedoelde met de smiley dat ik hem recht gezet heb (-1 dus).

En over de rest: hoe deden we dat dan met het oude systeem, daar zag je de reacties op -1 toch niet?

edit door de edit door de edit van de bovenstaande user :) :

Sorry, ik moest even dat onderstrepen.
Daar was een klein linkje met dat er x reacties onzichtbaar waren... Wanneer je deze wou bekijken kwam je echter op een aparte pagina, en als je daarna terug ging kon je weer bovenaan beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
hm... twijfelgeval.... zou hem zelf waarschijnlijk -1 gegeven hebben, aangezien de hele onderbouwing eigenlijk alleen bedoelt is om te verklaren waarom de modscore niet klopt....
de 4x+1 die hij heeft gekregen is imho in ieder geval onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gejat uit de gallery van shadowillusions:
Laatste reactie Dinsdag 25 september 2007, 15:57

Aantal reacties 99 »

Frequentie 0,25 reacties per dag

Totale reactiescore -18

Gemiddelde Score -0,2

Karma -322

Reacties 135%
Forum -47%
Overigen 12%
Tweakotine 206

Pageviews 213

Status
Status Blaataap

Modstatus Uit
Ik denk dat je het moderatie-systeem niet kunt aanpassen aan dit soort notoire "blaatapen". (geinig woord trouwens)

Ik denk dat het beter is om deze meneer maar te laten schreeuwen, maar hem verder te negeren. Ik denk dat hij zelf ook wel weet dat zijn acties niet geheel gewenst zijn

Ik denk trouwens dat ozakigames met edit2 deze bedoelde:http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2205266

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog een moderatiezaniker: deze reactie krijgt een +2 terwijl hij toch echt een ruime -1 verdient...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeuren over moderaties == -1. Voor mismods moet je hier zijn, niet bij het editknopje op de FP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 20:11
Misschien niet op zijn plaats hier, maar wou het toch effe kwijt.

Och, had net de moed verzameld om ook wat actiever te gaan modden, en dan al direkt geband voor 1 maand omdat mijn menig blijkbaar afwijkt van het gemiddelde.... Ik geef eerst een score en ga dan pas kijken wat de rest gegeven heeft, en inderdaad ik ben iets radicaler naar geblaat toe en zaken die gewoon radicaal off-topic zijn. Als een artikel gaat over een nieuwe feature van ATI, en daar staan dan steeds 30 voorspelbare reacties onder van NVidia fanboys (of omgekeerd natuurlijk), sorry maar dan vind ik dat serieus off-topic, en mod ik het weg. Same voor Apple, Google, Microsoft, Sony, Intel... er mag geen artikel over verschijnen of steeds dezelfde, voorspelbare reacties verschijnen terug.

Als iemand zich echt over mijn mening zou buigen, en zich niet puur baseren op het al dan niet afwijken van een gemiddelde mening, zou je snel merken dat de mods nog niet eens zo slecht zijn. Gemiddelde reactiescore van mezelf zit ook op +0.9...

Och laat maar, zal dan maar wat minder actief zijn.... (passief lezen dus... mijn tweakotine zit steeds boven de 300, goed voor een plaats binnen de top-1000, maar actief deelnemen kan ik dus beter laten...)

Jullie hoeven dit niet uit te zoeken hoor, zoals gezegd, wou toch effe mijn mening kwijt....

Edit : Ik plaats dit bericht wel naar een ander topic

www.beneluxracingonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
hier worden vergelijkbare zaken al vaker behandelt, bovendien zijn de FPA's / powermods hier over het algemeen wat actiever. Ik zou persoonlijk graag willen weten wat ik "fout" zou hebben gedaan, voor eventuele verbeteringen. Wanneer er niks echt fout is, zal je bovendien je status wel weer terug krijgen.
Wanneer je alleen de radicale punten hebt gemod welke naar jouw mening fout stonden, is de kans redelijk groot dat er een ongewenste afwijking is, waarbij je je status gewoon weer terug krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door Arne op 25-09-2007 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Laar: het is ondoenlijk om voor iedereen handmatig de moderaties te gaan bekijken, maar dat snap je zelf ook wel. Daarom wordt er een script ingeschakeld. Mocht dat fouten maken dan kun je dat in dat andere topic melden en dáár wordt elke klacht gewoon serieus door een FPA behandeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Laar zal gerust een mening herkennen als deze er staat. Alleen....?
Deze staat 1.6 afwijkend, deze slechts 1.3 en deze iets van 2.
Bij alle drie is een 1 uitgdeeld terwijl de eindscore onder de 0 is gegaan, de laatste zelfs zuiver -1. En er valt wat voor te zeggen dat er iets in de opmerkingen zit.... maar wederom, waar is de onderbouwing, waarom vinden mensen dat? Wat moet een lezer met een inzichtvolle doch ononderbouwde opmerking dat Apple bv het alleen maar om de centen gaat en daarom dus slecht? Niemand kan daar echt iets mee en daarom is het overbodig.

En dat is dus niet omdat kritiek op Apple niet mag, maar simpelweg omdat het lege kritiek is. En wat leeg is, wordt ongewenst en daar hoort het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:27:
@ Laar: het is ondoenlijk om voor iedereen handmatig de moderaties te gaan bekijken, maar dat snap je zelf ook wel. Daarom wordt er een script ingeschakeld. Mocht dat fouten maken dan kun je dat in dat andere topic melden en dáár wordt elke klacht gewoon serieus door een FPA behandeld :)
Nee hoor, dan gooien ze je post gewoon over naar dit topic 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
ecteinascidin schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 22:11:
Laar zal gerust een mening herkennen als deze er staat. Alleen....?
Deze staat 1.6 afwijkend, deze slechts 1.3 en deze iets van 2.
Bij alle drie is een 1 uitgdeeld terwijl de eindscore onder de 0 is gegaan, de laatste zelfs zuiver -1. En er valt wat voor te zeggen dat er iets in de opmerkingen zit.... maar wederom, waar is de onderbouwing, waarom vinden mensen dat? Wat moet een lezer met een inzichtvolle doch ononderbouwde opmerking dat Apple bv het alleen maar om de centen gaat en daarom dus slecht? Niemand kan daar echt iets mee en daarom is het overbodig.

En dat is dus niet omdat kritiek op Apple niet mag, maar simpelweg omdat het lege kritiek is. En wat leeg is, wordt ongewenst en daar hoort het ook.
Los van mijn reactie, denk ik dat ik het mod systeem nog niet helemaal snap. Kan je even helpen aub ? Als ik je uitleg interpreteer, dan heb ik 3 keer +1 gerate, en de laatste levert me de -2 op.
- als ik op mijn moderatie perfomance de laatste nakijk, dan heb ik een -1 gegeven, correct ?
- de expert geeft +1 ?
- het gemiddelde staat op +0.3 ?
- er hebben 4 mensen een mening gegeven ?
--> Dus deze levert me 2.0 afwijking op ?
--> Zwaar, voor een reactie waarop slechts 4 reacties komen, en waarin de poster stelt dat het onderzoek waarschijnlijk nep is omdat de stichting waarschijnlijk subsidies wil zien, en hij daardoor meent zijn oren kapot te mogen knallen :+

Volgende (die van 1.3)
- 2 maal +2, 4 maal +1, 16 maal 0, 4 maal -1
- Gemiddelde staat op 0
- Ik ben 1 van de 4 die +1 geef, omdat na eindeloos Apple geblaat in een Zune forum, iemand zegt dat Apple mindere geluidskwaliteit heeft, en hij liever voor een ander merk kiest. Maar goed, los daarvan dan nog
- Hoe komt het expert score dan nog op -0.3, en wordt ik 1.3 afgestraft ? Er hebben slechts 4 van de 25 mensen een negatieve score gegeven, en dan krijg je een 1.3 afstraffing voor een +1 ?

Tja... zal me wel een maandje bezinnen dan.... en wat meer 0-en uitdelen nadien, om niet boven de 0.8 afwijking te komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Binnen de door jouw geschetste context kan ik mij eigenlijk jouw moderaties net zo goed voorstellen als die van de afwijkende experts. Een -1 geven voor een reply in Apple-topics kan bv gebeuren omdat de reactie zelf misschien wel akkoord is, maar toch offtopic wanneer het een Zune-draad betreft. Ik ben zelf van mening dat replies ontopic zijn wanneer ze een reply zijn op iets offtopics, doch dat zou ik niet graag in steen willen slaan.

Enyweyz, ik koppel dit even door, hier is voldoende ruimte voor discussie mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
quote:
cas.fm schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 21:27:
Nee hoor, dan gooien ze je post gewoon over naar dit topic 8)7 .
dat in de zin van het klachtentopic dus.... wedden dat ie niet hierheen word verplaatst?

[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 25-09-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laar
ecteinascidin schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:06:

Enyweyz, ik koppel dit even door, hier is voldoende ruimte voor discussie mogelijk :)
Ik vind het al tof dat ik hier even mijn mening mocht zeggen, heb ook weer wat bijgeleerd vanavond over hoe wel/niet modden, en vind het nog toffer dat mijn reactie nog ten harte genomen wordt ook.

Ben al weer wat afgekoeld, binnen een maandje nog meer hopelijk. Nogmaals thanks om me bij te staan in mijn teleurstelling van vandaag, lol O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Er vanuitgaande dat ecteinascidin het aan de juiste personen doorkoppelt, iets waar ik eigenlijk wel zeker van ben, is de kans aardig aanwezig dat je geen volle maand hoeft te wachten... Gewoon even dit topic in de gaten houden dus :)

• Toff

Toff

FP ProMod
arne schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:16:
[...]

[...]

dat in de zin van het klachtentopic dus.... wedden dat ie niet hierheen word verplaatst?
wedden van wel?

edit @jaapjan hieronder: Ik heb het over mijn eigen post, niet over die van Laar, pfft..

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 27-09-2007 02:20 ]

• Jaap-Jan
Psst, Laar heeft 'm zelf gedubbelpost, eerst in dit topic en later naar 'het klachtenloket'.

Hij heeft in dit topic gepost om 20:59 en in het andere om 21:25 ;)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Laar schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:38:
[...]

Ik vind het al tof dat ik hier even mijn mening mocht zeggen, heb ook weer wat bijgeleerd vanavond over hoe wel/niet modden, en vind het nog toffer dat mijn reactie nog ten harte genomen wordt ook.

Ben al weer wat afgekoeld, binnen een maandje nog meer hopelijk. Nogmaals thanks om me bij te staan in mijn teleurstelling van vandaag, lol O-)
Modrechten weer geactiveerd.

• Laar
Vind ik echt mooi, had ik zelfs niet verwacht.

Zal eens met nieuwe moed aan mijn mod-avontuur beginnen dan. Toppie van jullie _/-\o_

Verwijderd

Hierboven zien we dezelfde discussie weer terug komen.. moeten die overbodige/offtopic posts nu wel of niet op -1?

Het is nog steeds niet erg duidelijk wat we met overbodige reacties moeten. ecteinascidin was hierboven heel stellig dat die op -1 moeten, maar in vroegere discussies gaf bijvoorbeeld Femme duidelijk aan dat die op 0 moesten staan, en alleen flames e.d. op -1.

Er is nog nooit een consensus uit voort gekomen, en de afweging 0 of -1 is daardoor heel moeilijk.

Ik ben er van overtuigd dat dat de reden is waarom er de laatste tijd zo verschrikkelijk hard gekankert wordt op de moderatoren. Omdat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen flames en overbodig.... De rode streep komt erg hard aan, en mensen nemen aanstoot wanneer hun goed bedoelde eerlijke mening als ongewenst tussen de flames terecht komt.

Op dit moment is het volkomen willekeurig of een niet-onderbouwde mening op 0 of -1 komt. Bij neutrale onderwerpen heb je vaak talloze oninteressant niet-onderbouwde meningen die op 0 blijven staan. Maar bij de wat gevoeliger onderwerpen wordt er dan vaak kwistig met -1's gestrooid. En die willekeur wekt uiteraard wrevel op.

Ik denk toch echt dat we op dat punt meer onderscheid moeten aanbrengen. Het is wat betreft de eenvoud en de vereiste filtereigenschappen voor Tweakers, wellicht voldoende om off-topic/overbodig op dezelfde hoop te gooien als flames en andere kwalijke post, maar vanuit het gezichtspunt van de mensen die reageren is dat niet te verkroppen.

Ik denk dat er daarom toch echt hard gedacht moet worden om een -2 niveau in te voeren. Dus -1 overbodig/off-topic en -2 flames/ongewenst. Eén balkje extra toevoegen aan de moderatie indicatie. En je maakt dan de -1 geel, en -2 rood. Daarmee is er gelijk een glijdende schaal, en niet zo'n abrupte goed of slecht overgang.

Dat heeft meerdere voordelen:
* scheiden van 'overbodig/offtopic' en 'flamebait/ongewenst' levert minder wrevel bij de auteurs,
* duidelijker indicatie van waar posts ingedeeld worden, minder discussie of de moderatie klopt.
* meer resolutie in moderatie opties zorgt voor eerlijker afwijkingen t.o.v. het gemiddelde.
* de nul-moderatie wordt minder een allergaartje, en krijgt een positievere waardering.. Ook de +1 moderatie krijgt meer waarde.
* zwaarder gewicht voor -2 moderaties op flames. Minder kans voor mismods ze weer omhoog te krijgen.

Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat het moderatie staafje iets groter wordt... Dat is volgens mij niet zo'n enorm probleem...

Het mooiste zou zijn als je dit combineert met een variabel standaard zichtbaarheids niveau. Bij weinig reacties kun je overbodig en off-topic zichtbaar laten, en zijn alleen de flames op -2 onzichtbaar. Bij veel reacties (bijvoorbeeld meer dan 1 pagina), maak je de overbodig en off-topics op -1 ook standaard onzichtbaar.

Behalve dat het plezieriger lezen is, geeft zo'n variabel systeem dan ook gelijk aan dat je opzichzelf een overbodige reactie niet zo verschrikkelijk vindt, maar dat ze storend zijn als er ook vele interessante reacties zijn. Daarmee is een -1 moderatie minder aanstootgevend, en is de reden van een dergelijke moderatie en daarbij behorende filtering ook duidelijker, en in de praktijk voelbaar.

Lijkt me een simpele oplossing, die volgens mij de meeste problemen bij het huidige systeem oplost. De moderatie komt zo veel vriendelijker en eerlijker over, en de leesbaarheid gaat er mee vooruit.

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Laar schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:10:
[...]

Vind ik echt mooi, had ik zelfs niet verwacht.

Zal eens met nieuwe moed aan mijn mod-avontuur beginnen dan. Toppie van jullie _/-\o_
Wanneer de modrechten van een moderator onterecht zijn uitgezet, kunnen jullie ons daar altijd op wijzen. Wanneer wij dan concluderen dat de Modbot fout zat, hetgeen bij een automatisch systeem wel eens gebeurd zetten wij de modrechten weer aan.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Als ik
ecteinascidin schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 23:06:
[...]Ik ben zelf van mening dat replies ontopic zijn wanneer ze een reply zijn op iets offtopics, doch dat zou ik niet graag in steen willen slaan.

[...]
even aanhaal, ben ik van mening dat mijn reacties hier niet een -1 verdienen. Maar het kan natuurlijk nog bijtrekken.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206685
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206689
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206696

LinkedIn WoT Cash Converter

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:05:
Hierboven zien we dezelfde discussie weer terug komen.. moeten die overbodige/offtopic posts nu wel of niet op -1?
Ik ben van mening dat offtopic posts allemaal op -1 moeten staan, zij het een reactie op een offtopic iets of niet. De poster zelf moet inzien dat hetgene hij post offtopic is en daarmee ongewenst in een thread. Dat is ook hoe ik mod.

[quote]
PcDealer schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:57:
Als ik
[...]

even aanhaal, ben ik van mening dat mijn reacties hier niet een -1 verdienen. Maar het kan natuurlijk nog bijtrekken.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206685
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2206689
Imho beide -1. Ze zijn gewoon offtopic in mijn ogen en posts (en reacties hierop) over het modden horen helemaal niet op de frontpage thuis. In de 2e posts geef je dat zelf al aan overigens.

[ Voor 38% gewijzigd door Bor op 26-09-2007 12:57 ]

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik snap sowieso niet waarom er zo snel reacties komen over een mismod van een andere reactie (of mensen die hun reactie editten). Vaak komt het vanzelf goed, doordat andere moderators zien dat de moderatie onterecht is.

bijv. 10 minuten in die draad waar pcdealer ook op gereageerd heeft (veel te snel dus)

☻/
/▌
/ \

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Die eerste twee reacties gaan over de moderatie van berichten, iets wat ongewenst is. Dus die zijn terecht op -1. Die laatste vind ik geen -1, die heb ik een 0 gegeven.

• Bor

Bor

RoD schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:25:
[...]

Die eerste twee reacties gaan over de moderatie van berichten, iets wat ongewenst is. Dus die zijn terecht op -1. Die laatste vind ik geen -1, die heb ik een 0 gegeven.
Eens, ook ik heb hem een 0 gegeven gezien het niet offtopic is en ook geen rant / totaal onzinnige post.

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:28:
[...]

Eens, ook ik heb hem een 0 gegeven gezien het niet offtopic is en ook geen rant / totaal onzinnige post.
Ook mee eens, vanaf nu staat hij weer (tijdelijk misschien) op 0 :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Er worden in het artikel over Demonoid een flink aantal -1's uitgedeeld, waarvan een aantal in mijn ogen onterecht is.

Zo is er iemand die zeurt over de titel, reacties daarop die wel behulpzaam zijn mogen wat mij betreft toch zeker op 0 komen: hier en hier. Normaal wordt de inhoud van de eerste reactie door een Powermod of FPA in de reactie zelf gemod, maar zolang dat niet gebeurd is vind ik dat PcDealer een 0 mag krijgen. Voor de tweede reactie is een -1 al helemaal onzin, dat is gewoon behulpzaam, en misschien wel offtopic, maar daarvoor hebben we de 0 toch?

Deze moderatiezeiker mag dan wel weer iets steviger op -1 gezet worden, en de drie mensen die daar een +1 voor hebben gegeven mogen hun modrechten inleveren.

• Bor

Bor

Dit is 100% offtopic is daarom terecht -1 imho. het mag dan wel behulpzaam zijn (oude ranking) naar de vorige poster, het blijft 100% offtopic in de thread.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 26-09-2007 13:46 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Conclusie: iedereen gebruikt een eigen interpretering van wel of niet -1 :?

• Bor

Bor

PcDealer schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:21:
Conclusie: iedereen gebruikt een eigen interpretering van wel of niet -1 :?
Ik heb tot nu toe de -1 voor alles offtopic gehanteerd omdat ik het niet eens ben met een positieve "beloning" voor offtopic antwoorden op een offtopic post en er tot nu toe nog geen regels zijn gesteld. Ik neem aan dat meerdere mensen deze aanpak hanteren gezien de "hoe om te gaan met replies op offtopic posts" vraag af en toe toch weer boven komt zo als nu.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34

Haan

dotnetter

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:44:
Dit is 100% offtopic is daarom terecht -1 imho. het mag dan wel behulpzaam zijn (oude ranking) naar de vorige poster, het blijft 100% offtopic in de thread.
In het oude systeem had ik er ook een '0:overbodig' aan gegeven denk ik, omdat inderdaad dit soort reacties gewoon niet thuis hoort daar. In het nieuwe systeem wordt dat dus een -1.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:24:
[...]

Ik heb tot nu toe de -1 voor alles offtopic gehanteerd omdat ik het niet eens ben met een positieve "beloning" voor offtopic antwoorden op een offtopic post en er tot nu toe nog geen regels zijn gesteld. Ik neem aan dat meerdere mensen deze aanpak hanteren gezien de "hoe om te gaan met replies op offtopic posts" vraag af en toe toch weer boven komt zo als nu.
Ik modereer reacties op offtopic iets anders. -1 als het alleen maar nuttig is voor de poster (van het offtopic bericht) en 0 (of meer) als het gewoon een interessante reactie is voor iedereen.

☻/
/▌
/ \

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Waarom heeft de fipo in hetzelfde artikel eigenlijk 54 0 moderaties gekregen? PcDealers reactie hoort dan niet thuis op de frontpage, maar hij heeft wel gelijk dat het wel een erg standaard reactie is (die meerdere keren in elk bericht over het sluiten van warez/torrentsites voorkomt). Op een andere plaats in de reacties zou een 0 moderatie nog te overwegen zijn, maar als doelloze first post hoort deze dus op -1 te staan.

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dat een lastige reactie. Opzich heeft hij een punt, maar het staat er erg slecht en het is inderdaad ook een vrij standaardreactie. Volgens de FAQ zou het alsnog een 0 zijn, volgens mij.. maar ik krijg er een -1 gevoel bij.
Dusja, zeg het maar, welke kant moet het op?

• evEndzhar
  • Niet online
Dit is wat in de moderatie faq staat:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren. In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
Lijkt me dan wel duidelijk. ;)

• RoD
  • Niet online

RoD

Maar is het een doelloze first post? Daar kun je over twisten imo.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:24:
[...]

In de ModFAQ staat letterlijk dat de -1 is bedoeld voor (o.a.) "zware off-topic" posts. Daar vind ik die twee niet onder vallen. En een 0 is ook niet echt een beloning wat mij betreft.

• evEndzhar
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 26 september 2007 @ 19:56:
Maar is het een doelloze first post? Daar kun je over twisten imo.
Dan kan je ook wel gaan twisten over wat er bedoeld wordt met doelloos. Misschien was het van doel van Comgenie wel om zijn nieuwe toetsenbord uit te proberen. Dan is zijn post nog steeds een -1 waard omdat het een kreet van een paar woorden is waar niemand op zit te wachten (ook uit de faq).

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat heb je dan verkeerd begrepen heelas. Al enige jaren proberen we reacties over moderaties maar ook spelfouten van de FP te halen. Ze voegen niets toe, ook al zijn ze goed bedoeld. En wat niet interessant is voor wie dan ook, hoort op -1.

Ik begrijp van een ander topic dat je penalty gerepareerd is, dus :)

• RoD
  • Niet online

RoD

evEndzhar schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:08:
[...]

Dan kan je ook wel gaan twisten over wat er bedoeld wordt met doelloos. Misschien was het van doel van Comgenie wel om zijn nieuwe toetsenbord uit te proberen. Dan is zijn post nog steeds een -1 waard omdat het een kreet van een paar woorden is waar niemand op zit te wachten (ook uit de faq).
Zijn post is relevant op het onderwerp van die nieuwspost, dus heeft wat dat betreft een doel. Het slechte eraan is dat het een vaak verkondigd iets is bij dergelijke nieuwsposts en dat het er slecht en zonder onderbouwing staat.
Dus dan vind ik de afweging lastig, ook al ben ik zelf persoonlijk ook meer geneigd naar -1.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:02:
[...]

In de ModFAQ staat letterlijk dat de -1 is bedoeld voor (o.a.) "zware off-topic" posts. Daar vind ik die twee niet onder vallen. En een 0 is ook niet echt een beloning wat mij betreft.
Onzin:
Het niveau -1 is het afvalputje voor reacties waarvan je liever had gezien dat zij niet geplaatst waren.
Imho vallen daar de offtopic posts gewoon onder.

Zie ook:
ecteinascidin schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:09:
[...]

Dat heb je dan verkeerd begrepen heelas. Al enige jaren proberen we reacties over moderaties maar ook spelfouten van de FP te halen. Ze voegen niets toe, ook al zijn ze goed bedoeld. En wat niet interessant is voor wie dan ook, hoort op -1.

[ Voor 28% gewijzigd door Bor op 26-09-2007 20:16 ]

Verwijderd

Wat nou onzin :? "Zware off-topic berichten", zo staat het gewoon in de FAQ, punt uit. Daar is niet echt discussie over mogelijk. Of ook goedbedoelde danwel lichte off-topic posts daar onder vallen valt over te discusseren, maar "onzin" roepen terwijl ik gewoon letterlijk de FAQ citeer... 8)7

Mocht het toch de bedoeling zijn dat dat soort reacties op -1 komen dan staat het toch op z'n minst op dubieuze wijze in de FAQ.
Zie ook:

[...]
Die twee reacties van mij vind ik eigenlijk wél interessant voor een aantal mensen, namelijk de moderatiezeikers / spelfoutmelders. Als het idee is dat soort reacties weg te krijgen van de FP moet je niet de berichten waarin staat dat daar een andere plek voor is wegmodden.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 20:38:
[...]

Wat nou onzin :? "Zware off-topic berichten", zo staat het gewoon in de FAQ, punt uit. Daar is niet echt discussie over mogelijk. Of ook goedbedoelde danwel lichte off-topic posts daar onder vallen valt over te discusseren, maar "onzin" roepen terwijl ik gewoon letterlijk de FAQ citeer... 8)7
Yep echter quote ik daarvoor ook een deel uit de faq (nou ja eigenlijk uit de quote van evendzhar. Waarmee ik doelde dat de onzin niet op jouw post direct doelt maar meer op het "zware offtopic". Ik mij beter moeten uitdrukken waarvoor mijn excuses.

Gezien er hier al geen consensus is gevormd volg ik de faq in deze eigenlijk niet zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 26-09-2007 22:05 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Het staat wat mij betreft (IMO) dus vrij om te kiezen of het neutraal of overbodig is. Edoch, daaraan toegevoegd dat het tevens toch eigenlijk een versie van 'liever niet' is. Dit soort dingen slaan we echter liever niet in steen omdat er 2 diametraal tegengestelde meningen mogelijk zijn en beide goed.
Het eindresultaat is echter wat voor ogen dient te staan en dat is toch dat er op de FP zo min mogelijk offtopic reacties zouden moeten staan. Offtopic in de breedste zin van een het woord. Ook diehards weten dat er een weg naar TMF of FA bestaat en hoeven daarom niet de kennis te posten (en steeds opnieuw te posten). Indien je deze laatste benadering gebruikt is het wat mij betreft logischer dat men voor ontmoediging zou moeten gaan dan het (steeds opnieuw) neutraal te corrigeren.

Of eigenlijk de derde weg: modereer dat soort reacties gewoon niet als je zelf op 2 gedachten hinkt. Dan is de moderatie niet fout en ook niet goed maar afwezig.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

ecteinascidin schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:18:
Ook diehards weten dat er een weg naar TMF of FA bestaat en hoeven daarom niet de kennis te posten (en steeds opnieuw te posten). Indien je deze laatste benadering gebruikt is het wat mij betreft logischer dat men voor ontmoediging zou moeten gaan dan het (steeds opnieuw) neutraal te corrigeren.
Daar zit wat in.

Trouwens, degenen die http://tweakers.net/my.tnet/layout op Neutraal hebben staan zie de hele thread niet eens.

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 13:35
ik vraag me af waaromdeze post bij het nieuwsbericht Microsoft patenteert sociale component voor Zune op -1 staat.

De reacties erop zijn ms-bash achtig, en staan terecht op -1. Maar de reactie zelf is weliswaar cynisch, maar volgens mij gewoon waar. Dit was ook mijn reactie op het nieuwsbericht.

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Waarom is deze post gemiddeld 0 en een expert heeft er zelfs een +1 voor over... Het lijkt mij dat er sprake is van een flame/troll richting een andere user. Wat mij betreft ongewenst, ongeacht wat er verder in de post naar voren komt.

• Arne
Idd een typisch geval van een flame onderbouwd met een flame met een flame als voorbeeld...
Daarbij is hij ook nog eens dusdanig weinig gemod dat die ene mismod al voor een veel te hoge score zorgt.

Verwijderd

Die moet inderdaad zeker 0 krijgen. Ik zie ook absoluut niet in waarom hij een -1 zou verdienen.

• Arne
flame? hij heeft welliswaar wel een punt, maar doe dat dan met een normaal geformuleerde post

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

yeps, -1 van mij, dit is gewoon MS-bashen, wat voor punt je ook hebt.

"Windhoos sux, Linux is tenminste gratiz..." is ook een flame, hoe 100% waar het ook is.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

FreezeXJ schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:20:
yeps, -1 van mij, dit is gewoon MS-bashen, wat voor punt je ook hebt.

"Windhoos sux, Linux is tenminste gratiz..." is ook een flame, hoe 100% waar het ook is.
Gohja, ik denk dat er wel een serieus verschil is tussen beide... Hij kan het ook op een andere manier zeggen, maar ik vind het iets te licht voor een -1. Anyway, meningen verschillen ;)

• Arne
Ik vind de boodschap nou niet belangrijk genoeg om de flame te overtreffen...

"creative heeft dit al een tijdje.
<link>"

zou een 0 waard zijn, maar op de huidige manier vind ik het zeker niet meer dan een -1.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34

Haan

dotnetter

Ik las net -1 moet standaard zichtbaar zijn en daar gaat het in begin even helemaal mis met offtopic posts over het modsysteem. Sommige reacties krijgen zelfs +1 en ik zag zelfs een +2 terwijl het allemaal reacties zijn die op -1 horen te komen.

EDIT: het artikel op de frontpage waar dat topic over gaat bedoel ik natuurlijk ;)
nieuws: Sony werkt aan nieuw type PlayStation 3

[ Voor 24% gewijzigd door Haan op 27-09-2007 15:37 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Deze meneer gaat echt volledig off-topic (Afghanistan enzo erbij halen) maar krijgt 4x +1 en 1x +2. Werk voor de modsquad, hier mag een -1 aan hangen.
Bor de Wollef schreef op woensdag 26 september 2007 @ 22:00:
[...]

Yep echter quote ik daarvoor ook een deel uit de faq (nou ja eigenlijk uit de quote van evendzhar. Waarmee ik doelde dat de onzin niet op jouw post direct doelt maar meer op het "zware offtopic". Ik mij beter moeten uitdrukken waarvoor mijn excuses.

Gezien er hier al geen consensus is gevormd volg ik de faq in deze eigenlijk niet zo.
Okee, dan verstaan we mekaar weer ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2007 15:44 ]

• Jaap-Jan
De reacties zijn trouwens wel weer behoorlijk uitgekauwd, met dito argumenten:
• Waarom spelletjes wel en films niet
• Films zijn passief, games interactief
• Saw/ Hellraiser/ Hellbound/ Hostel zijn ook behoorlijk agressief/ sadistisch

Deze zaken horen toch op 0, dacht ik?

• Arne
maximaal :p
(lees: zolang netjes geformuleerd)

[ Voor 62% gewijzigd door Arne op 27-09-2007 17:08 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan iemand mij uitleggen waarom deze reactie een +1 zou moeten zijn? Ik vind een 0 nog nét kunnen, maar hoger dan dat kan imho toch echt niet hoor.

Virussen? Scan ze hier!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

vroegah zou hij misschien +1 grappig meegekregen hebben, en sommige mensen leven nog in het verleden... 0 is best aardig...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

• Bor

Bor

Ik zie de grap er niet van in. Gewoon een nutteloze post die van mij -1 heeft gekregen. Dit is echt voor niemand interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

deze post heeft een +2, dat lijkt mij toch echt niet de bedoeling van een reactie met 3 woorden, en offtopic. Ik heb hem een 0 gemod, maar kan zelfs wel naar -1 denk ik.

deze post staat op +2, daar waar een +1 meer op zijn plaats zou zijn. Het is niet een post met een zondanige meerwaarde dat hij een +2 zou moeten hebben, uitzonderlijke zienswijze is het niet, dat het een meerwaarde is daar wil ik in meegaan. Maar +2 is teveel van het goede.

[ Voor 42% gewijzigd door BigFast op 28-09-2007 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waarom zou een droger voor het slopen van een rfid chip meer oftopic zijn dan een elektromagneet? ik vind het, mocht het werken, juist een beter antwoord op het genoemde voorbeeld van een rfid chip in een trui. Ik heb dan dus ook een 0 gemod, maar vind niet dat hij naar -1 zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik weet niet, maar hoort deze reactie niet gewoon op de -1 thuis? Hij klaagt én over de spelling én over moderatie, én is hopeloos offtopic..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard

Longbeard

Topicstarter
Reactie iit het zicht genomen en de user heeft een mailtje ontvangen waarin hij naar /FA wordt verwezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Wat zijn we opeens aardig tegen elkaar in deze draden:
nieuws: KPN gaat mobiel tv-kijken via umts mogelijk maken
nieuws: Consumentenbond wil dat rfid-chips standaard uitstaan

Erg veel +1's die imo gewoon 0 behoren te zijn.

Edit: Lekker zo'n vervelende @hieronder :)
@hieronder. Ik heb hem ook -1 gegeven om dezelfde reden.

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 28-09-2007 11:58 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Is deze post niet gewoon een -1 waard? Het is een fipo en een dergelijke reactie begint nu een beetje afgezaagd te worden als het om hack/unlock-nieuws van een bepaald apparaat gaat. Daar komt bij dat het zo een beetje een nietszeggende oneliner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Precies om die reden had ik hem reeds een dubbele -1 gegeven. Voegt zo langzamerhand niets meer toe inderdaad.

En een +2 voor deze verwijzing naar WO2 is ook ordinair modmisbruik. Voor zo'n reactie vind ik een -1 nog te licht, hij beweert doodleuk dat Apple mensen vermoord en 's nachts van hun bed komt lichten...

[ Voor 56% gewijzigd door wildhagen op 28-09-2007 11:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Hij verdiende een edit, maar dan blijft een lege reply over.
Moeiteloos op -2 gezet.

* Delerium zal user eens op de hoogte stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast

BigFast

Cantona.

arne schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 01:41:
Waarom zou een droger voor het slopen van een rfid chip meer oftopic zijn dan een elektromagneet? ik vind het, mocht het werken, juist een beter antwoord op het genoemde voorbeeld van een rfid chip in een trui. Ik heb dan dus ook een 0 gemod, maar vind niet dat hij naar -1 zou moeten.
Mijn gedachte was meer, wat voegt het toe aan de gehele discussie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Weer zo'n zinloze leraar die daarna zelf ook nog eens de fout in gaat:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2208345
Loopt te zeuren over het gebruik van hun (op zich heeft ie gelijk maar het hoort niet hier) en gaat dan zelf de fout in door 'zo'n' ipv 'zulke' te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

k1n8fisher schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:05:
Weer zo'n zinloze leraar die daarna zelf ook nog eens de fout in gaat:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2208345
Loopt te zeuren over het gebruik van hun (op zich heeft ie gelijk maar het hoort niet hier) en gaat dan zelf de fout in door 'zo'n' ipv 'zulke' te gebruiken.
Ik zie alleen geen mismod's nog.

[ Voor 58% gewijzigd door Kixtart op 28-09-2007 13:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Voorbeeld van mismoderatie:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2210939
Deze krijgt zelfs +2 gemodereerd en dat voor een obvious oneliner!

Ook de volgende is zeker geen +1 of 2 waard:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2210946

[ Voor 26% gewijzigd door TheCapK op 28-09-2007 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Kixtart schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:09:
[...]

Ik zie alleen geen mismod's nog.
Klopt. Is alleen om op te roepen deze goed op -1 te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

k1n8fisher schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:11:
Die had ik ook al gezien en een 0 gegeven.
k1n8fisher schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:11:

Ook de volgende is zeker geen +1 of 2 waard:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2210946
Met betere verwoording of met bron zou ik het wel een +1 waard vinden, maar nu niet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fondacio
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Deze reactie staat momenteel op -1, wat begrijpelijk is omdat iedereen die hem leest zonder de link te volgen meteen op -1 zou zetten. Wanneer je de link volgt, blijkt hij echter als grap bedoeld en wel degelijk on-topic te zijn; lijkt me een 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

fondacio schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:53:
Deze reactie staat momenteel op -1, wat begrijpelijk is omdat iedereen die hem leest zonder de link te volgen meteen op -1 zou zetten. Wanneer je de link volgt, blijkt hij echter als grap bedoeld en wel degelijk on-topic te zijn; lijkt me een 0 dus.
Die link werkt hier nog eens niet. Ik hoef toch niet z'n link te volgen om te controleren of het een grap is.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Kixtart schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 13:55:
[...]

Die link werkt hier nog eens niet. Ik hoef toch niet z'n link te volgen om te controleren of het een grap is.
Ik denk dat dat juist de grap is. Kijk maar naar de precieze melding die je krijgt. Een link kan echter weldegelijk als extra toevoeging dienen en het nivo van de post zo vehogen. Hier is dat echter niet het geval en komt ie ook over als totaal off-topic en enigzins ranterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

k1n8fisher schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:23:
[...]

Ik denk dat dat juist de grap is. Kijk maar naar de precieze melding die je krijgt.
The page isn't redirecting properly
Firefox has detected that the server is redirecting the request for this address in a way that will never complete.
* This problem can sometimes be caused by disabling or refusing to accept cookies.

Dus?
Een link kan echter weldegelijk als extra toevoeging dienen en het nivo van de post zo vehogen. Hier is dat echter niet het geval en komt ie ook over als totaal off-topic en enigzins ranterig.
Een link kan natuurlijk als extra toevoeging dienen, maar dan moet het wel eerst duidelijk zijn wat er te vinden is in die link. Er zijn ook genoeg mensen die alleen maar een link neerzetten zonder verdere informatie. Deze zijn dan ook niet meer dan een -1 waard.
Nu vind ik deze reactie nog steeds een flame. Iemand die post: Microsoft sucks :+ krijgt van mij ook een -1, ook al lijkt het erop door de smilie dat hij het als grap bedoeld.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een dergelijke "grap" hoort totaal niet bij de strekking van het nieuwsbericht en is imo dus gewoon zinloos flauw MS-gebash.
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.