☻/
/▌
/ \
Kater? Eerst water, de rest komt later
[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 15-10-2007 10:06 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Nog zo één. Maar die gaat zeker op -1 omdat er verder helemaal niets bijstaat, imo.
[ Voor 39% gewijzigd door RoD op 15-10-2007 11:50 ]
De tweede eerste eigenlijk ook wel omdat het heel weinig toevoegt.. en daar ook nog 'n flauwe opmerking achteraan maakt. Als ie nou er nog bij vertelde waarom hij vindt dat 50GB tegenwoordig niet meer voldoet. Hij krijgt van mij 'n -1.
Edit. Volgordes zijn lastig..
[ Voor 11% gewijzigd door Double__D op 15-10-2007 12:00 ]
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Volgens mij moet je "eerste" en "tweede" omkerenDouble__D schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:57:
De eerste is naar mijn mening zeker 'n -1... niets anders dan zo'n oude grap.
De tweede eigenlijk ook wel omdat het heel weinig toevoegt.. en daar ook nog 'n flauwe opmerking achteraan maakt. Als ie nou er nog bij vertelde waarom hij vindt dat 50GB tegenwoordig niet meer voldoet. Hij krijgt van mij 'n -1.
Hier trouwens weer een.
Idd.. nog te weinig koffie gehad..RoD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 12:00:
[...]
Volgens mij moet je "eerste" en "tweede" omkeren
Hier trouwens weer een.
Over de post, het is jammer dat er met dit soort onderwerpen gelijk weer 'n blik oude grappen opengetrokken worden.. hoevaak kan je zo'n grap maken??
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
In nieuws: Myanmar weer online bevindt zich verder een hele off-topic en vrij inzichtloze subthread over internationale benamingen voor Nederland en Holland. De meeste reacties staan al op -1, maar niet allemaal.
Vind ik een 0, grappig zonder lading.fondacio schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:44:
http://tweakers.net/react...ing&ParentID=2238142]Deze heeft op onverklaarbare wijze 16 keer +1 en zelfs twee keer +2 gekregen... ik weet niet of hij op 0 hoort (waar hij nu staat) of op -1.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2239084
Deze reply vind ik (grotendeels) zo'n beetje enige nuttige post van alle reacties. Heb weinig zin meer steeds zulke replies te gaan modden, zie ook bijv. die patent schelding door Red Hat en Novell.
[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 15-10-2007 14:55 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
0 is ok voor de eerste hoewel 1 best verdedigbaar is, als geslaagde grap, toch?fondacio schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:44:
http://tweakers.net/react...ing&ParentID=2238142]Deze heeft op onverklaarbare wijze 16 keer +1 en zelfs twee keer +2 gekregen... ik weet niet of hij op 0 hoort (waar hij nu staat) of op -1.
In nieuws: Myanmar weer online bevindt zich verder een hele off-topic en vrij inzichtloze subthread over internationale benamingen voor Nederland en Holland. De meeste reacties staan al op -1, maar niet allemaal.
In die myanmar thread zitten er een aantal die op zijn minst nog op een normale, niet kortaf manier de goede informatie geven en daarom mogelijk niet helemaal als offtopic zijn weggegumd.
[ Voor 11% gewijzigd door Ids Lupo op 15-10-2007 14:56 ]
De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei
Daar ben ik het niet mee eens. In de eerste plaats gaat het artikel over Myanmar, niet over Nederland, en mag alleen om die reden wat mij betreft de hele thread naar -1, al zal daar niet iedereen het mee eens zijn. Maar je gaat me niet vertellen dat deze reactie, deze, deze of deze, allemaal op dit moment op 0, echt "goede informatie" geven. Daarentegen geeft deze reactie wel iets meer informatie maar staat deze op -1.Ids Lupo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:
[...]
0 is ok voor de eerste hoewel 1 best verdedigbaar is, als geslaagde grap, toch?
In die myanmar thread zitten er een aantal die op zijn minst nog op een normale, niet kortaf manier de goede informatie geven en daarom mogelijk niet helemaal als offtopic zijn weggegumd.
Duidelijkst is inderdaad toch alles onder de 0 wegens offtopic.
[ Voor 32% gewijzigd door Ids Lupo op 15-10-2007 15:14 . Reden: sliep ]
Maar in principe is 't wel allemaal offtopic, dus ik heb nu maar alles consequent 'n -1 gegeven. Ik mis wel 'n off-topic moderatie.. juist voor dit soort sub-threads.
Het geeft wellicht informatie, maar het is volslagen offtopic. Het heeft geen enkele binding meer met het onderwerp in de thread. Imo mag alles naar -1, het hoort er gewoon niet thuis. Dit valt imo niet in de categorie onschuldig offtopic.Ids Lupo schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 14:54:
[...]
0 is ok voor de eerste hoewel 1 best verdedigbaar is, als geslaagde grap, toch?
[ Voor 5% gewijzigd door RoD op 15-10-2007 15:22 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-10-2007 16:05 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Waarom moet overal toch een label aan hangen? Je modereerd hem -1 omdat hij geen enkele meerwaarde heeft voor het artikel. Dat dit zo is omdat het offtopic is doet niet terzakeDouble__D schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 15:21:
Okay... ik had het één en ander in de Holland/Nederland offtopic sub-thread nog wel 'n 0 gegeven, omdat ik in sommige posts nog wel nuttigs zag.
Maar in principe is 't wel allemaal offtopic, dus ik heb nu maar alles consequent 'n -1 gegeven. Ik mis wel 'n off-topic moderatie.. juist voor dit soort sub-threads.
When you only live once, try not to die?
[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 15-10-2007 16:41 ]
Ik weet niet zo goed wat ik met deze aanmoet: enerzijds heeft de auteur wellicht een punt of draagt hij in elk geval een valide argument aan, anderzijds is de reactie flamerig ("gore Al", niet eens bijster inventief of grappig), wordt er geen onderbouwing of bron aangedragen (waar haalt hij vandaan dat Al Gore 21 keer de energie van de gemiddelde Amerikaan verbruikt of zoveel geld verdient? Ik kan ook wel een bron googlen, maar de auteur had die moeite dus ook kunnen nemen) en bovendien reageert hij op de moderaties middels een edit. Er staan trouwens ook wat spelfouten in. Lijkt me uiteindelijk een -1, omdat dezelfde punten ook op een minder flamerige wijze naar voren kunnen worden gebracht.
Deze lijkt me geen -1, waar die nu op staat. Een of andere grapjas heeft +2 gegeven en dat is natuurlijk veel te veel; lijkt me duidelijk een 0. Of hebben mensen -1 gegeven wegens offtopic?
[ Voor 4% gewijzigd door fondacio op 15-10-2007 18:18 . Reden: 1 zin extra; link gecorrigeerd ]
edit: @ROD dusReacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn afhankelijk van de context waarin zij geplaatst zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Arne op 15-10-2007 16:58 ]
Je linkt naar het nieuwsbericht zelf, niet naar een reactie.fondacio schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:57:
nieuws: Greenpeace berispt Apple om schadelijke stoffen iPhone nodigt helaas weer uit tot de nodige flames, maar de meeste dergelijke reacties worden al correct gemod.
Ik weet niet zo goed wat ik met deze aanmoet: enerzijds heeft de auteur wellicht een punt of draagt hij in elk geval een valide argument aan, anderzijds is de reactie flamerig ("gore Al", niet eens bijster inventief of grappig), wordt er geen onderbouwing of bron aangedragen (waar haalt hij vandaan dat Al Gore 21 keer de energie van de gemiddelde Amerikaan verbruikt of zoveel geld verdient? Ik kan ook wel een bron googlen, maar de auteur had die moeite dus ook kunnen nemen) en bovendien reageert hij op de moderaties middels een edit. Er staan trouwens ook wat spelfouten in. Lijkt me uiteindelijk een -1, omdat dezelfde punten ook op een minder flamerige wijze naar voren kunnen worden gebracht.
Het is wel offtopic en niet erg relevant. Ik vind het een -1.Deze lijkt me geen -1, waar die nu op staat. Een of andere grapjas heeft +2 gegeven en dat is natuurlijk veel te veel; lijkt me duidelijk een 0. Of hebben mensen -1 gegeven wegens offtopic?
Ik zei ook, grofweg
ongefundeerde offtopic flame imho.fondacio schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:57:
[knip]
Deze lijkt me geen -1, waar die nu op staat. Een of andere grapjas heeft +2 gegeven en dat is natuurlijk veel te veel; lijkt me duidelijk een 0. Of hebben mensen -1 gegeven wegens offtopic?
Bij die eerste zou een link naar de post of op zijn minst een auteur er van wel leuk zijn.
edit: @ROD: Het verschil zit hem in niet bijzonder nuttig en zonder enige toegevoegde waarde. Wanneer er nog iets van waarde in een post zit is het 0, wanneer elk spoor van meerwaarde ontbreekt is het een -1. Een offtopic reactie heeft absoluut geen toegevoegde waarde en is dus -1.
Nu was mijn punt alleen dat er niet overal perse een label aan gehangen hoeft te worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Arne op 15-10-2007 17:04 ]
Redenen:
- trollen met trollerige verbasteringen van namen als "gore al"
- mensen met een andere mening dan de poster worden uitgemaakt voor "simpele zielen" -> troll
- hij noemt mensen leugenaar zonder daarvoor onderbouwing of bewijs te geven -> flamebait
- en hij gaat, middels een edit, ook nog eens over moderatie klagen....
edit: Oei, ik zie dat fondacio die ook al aanstipte. Mea culpa...
[ Voor 9% gewijzigd door wildhagen op 15-10-2007 17:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat klopt niet helemaal.arne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:01:
edit: @ROD: Het verschil zit hem in niet bijzonder nuttig en zonder enige toegevoegde waarde. Wanneer er nog iets van waarde in een post zit is het 0, wanneer elk spoor van meerwaarde ontbreekt is het een -1. Een offtopic reactie heeft absoluut geen toegevoegde waarde en is dus -1.
Nu was mijn punt alleen dat er niet overal perse een label aan gehangen hoeft te worden.
Onschuldige offtopic posts en posts met feitelijke onjuistheden hebben geen enkele meerwaarde.De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Maar misschien interpreteer jij het begrip "meerwaarde" anders dan ik dat doe.
Zelf geef ik hem overigens een -1, wegens compleet en zwaar offtopic.
[ Voor 15% gewijzigd door wildhagen op 15-10-2007 17:34 ]
Virussen? Scan ze hier!
RoD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:31:
[...]
Dat klopt niet helemaal.
[...]
Onschuldige offtopic posts en posts met feitelijke onjuistheden hebben geen enkele meerwaarde.
Maar misschien interpreteer jij het begrip "meerwaarde" anders dan ik dat doe.
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn
zoals ik al zij: het verschil tussen niet bijzonder nuttig en geheel geen toegevoegde waarde.Reacties zonder enige toegevoegde waarde, bijvoorbeeld een kreet van een paar woorden waar niemand op zit te wachten, kunnen tevens een -1 waard zijn
Het leuke is: meestal zijn wij het volgens mij wel eens bij de moderatie over een post, en toch discussiëren over het verschil tussen 0 en -1
Typisch verschil in interpretatie idd
Ok, blijk ik toch zelf de fout gemaakt te hebben. Het ging om deze reactie. Hij is trouwens ook nog eens off-topic en staat inmiddels terecht op -1.RoD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:01:
[...]
Je linkt naar het nieuwsbericht zelf, niet naar een reactie.
[ Voor 37% gewijzigd door fondacio op 15-10-2007 18:19 . Reden: link was inderdaad verkeerd ]
Kloptarne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 17:42:
[...]
[...]
[...]
zoals ik al zij: het verschil tussen niet bijzonder nuttig en geheel geen toegevoegde waarde.
Het leuke is: meestal zijn wij het volgens mij wel eens bij de moderatie over een post, en toch discussiëren over het verschil tussen 0 en -1
Typisch verschil in interpretatie idd
Nee, ik heb de link niet gemist. Je eerste link gaat naar het nieuwsbericht zelf, en niet naar een specifieke reactie. De tweede gaat wél naar een reactie, en daar heb ik ook op gereageerd.fondacio schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:12:
[...]
Volgens mij heb je de link gemist onder "Deze".
Omdat ik het nog wel fijn/nuttig/verrassend vind, als het in 'n discussie 'n bepaalde kant op kan gaan die niet geheel in de lijn ligt van het artikel.arne schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:39:
[...]
Waarom moet overal toch een label aan hangen? Je modereerd hem -1 omdat hij geen enkele meerwaarde heeft voor het artikel. Dat dit zo is omdat het offtopic is doet niet terzake
En natuurlijk is "geen enkele meerwaarde" 'n beetje subjectief ... dus ik probeer ook echt wel zware off-topic posts met een -1 te modereren. Maar ik wil niet gelijk alles afstraffen met 'n -1. Soms twijfel ik daar gewoon over. En daarom mis ik een off-topic tag.. maar het hoeft niet per sé van mij.
De aangehaalde reacties waren zo volslagen offtopic dat het niet anders dan ongewenst is imo. De ene post is wat informatiever dan de ander, maar niemand die de reacties leest op niveau 0 zal op zo'n discussie zitten te wachten. Daarom mag van mij die hele offtopic discussie weg (dus naar -1). Oftewel, ik bekijk het een beetje vanuit het standpunt van de filterende lezer.Double__D schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:24:
[...]
Omdat ik het nog wel fijn/nuttig/verrassend vind, als het in 'n discussie 'n bepaalde kant op kan gaan die niet geheel in de lijn ligt van het artikel.
En natuurlijk is "geen enkele meerwaarde" 'n beetje subjectief ... dus ik probeer ook echt wel zware off-topic posts met een -1 te modereren. Maar ik wil niet gelijk alles afstraffen met 'n -1. Soms twijfel ik daar gewoon over. En daarom mis ik een off-topic tag.. maar het hoeft niet per sé van mij.
En daar ben ik 't ook mee eens.. 't liep volledig uit de hand. Ik had 'n paar reacties op 0 gemod toen er nog niet zoveel van waren, maar het is uiteindelijk dan toch beter als de hele subthread 'n nivootje lager gaat.RoD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 18:32:
[...]
De aangehaalde reacties waren zo volslagen offtopic dat het niet anders dan ongewenst is imo. De ene post is wat informatiever dan de ander, maar niemand die de reacties leest op niveau 0 zal op zo'n discussie zitten te wachten. Daarom mag van mij die hele offtopic discussie weg (dus naar -1). Oftewel, ik bekijk het een beetje vanuit het standpunt van de filterende lezer.
Zwaar off-topic: Ik lees net je profiel.. mijn mentor van m'n eerste klas middelbare school kwam uit Marum.. kleine wereld...
Ik vind dit geen -1. Ik vind het natuurlijk ook geen plus 1.
Het is voor de helft ontopic (andere helft offtopic, maar dat geeft hij zelf keurig aan). Het wordt op -1 gemod omdat het barst van de spelfouten, maar daar mochten wij bij het modden volgens mij niet op letten. Maar ook omdat hij zegt dat hij rechts is. Een rechtse mening is goed voor veel minpunten op tweakers.
Waarom dat is weet ik niet, maar het valt mij althans wel erg op.
Het is een feit dat als de EU een punt maakt van achterstand bij arme lidstaten, dat de rijke voor het oplossen hiervan in het algemeen mogen betalen.
Dus of er moet iets veranderd zijn zodat wij mensen naar beneden mogen modden die (veel) spelfouten maken, of deze post hoort gewoon op nul te worden gezet. Ik heb het in elk geval op 0 gezet. (wat anderen daar ook van denken)
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Voor mij een gemakkelijke -1.
[ Voor 15% gewijzigd door RoD op 15-10-2007 19:39 ]
en heeft van mij een verdiende -1 gekregen.
* Haan vraagt zich af waarom die posts hier gemeld zijn
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2007 22:47 ]
☻/
/▌
/ \
En daarmee bedoel ik niet mening-modden, maar wat naar jouw mening de beste score is uitgaande van de Moderatie FAQ.
Een goed voorbeeld vind ik 'grappige' posts. Het is soms lastig te zien of het grappig bedoeld is of gewoon offtopic/flamend/oid.RoD schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:29:
...knip..
En daarmee bedoel ik niet mening-modden, maar wat naar jouw mening de beste score is uitgaande van de Moderatie FAQ.
☻/
/▌
/ \
Inderdaad. Het is heel lastig om dat objectief te bekijken in sommige gevallen.Kixtart schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 23:32:
[...]
Een goed voorbeeld vind ik 'grappige' posts. Het is soms lastig te zien of het grappig bedoeld is of gewoon offtopic/flamend/oid.
Over grappige posts gesproken. Deze vind ik geen +1 waard, maar hij heeft wel 7x+1 gekregen. Het is een oneliner die opzich relevant is en ik kan er ook wel een grap inzien, 0 dus. Maar +1 vind ik wat teveel.
Edit: Veel reacties op die post trouwens. Imo is dat 1x leuk, maar daarna is de leukigheid er wel vanaf imo. -1 voor die reacties?
Edit2: Deze en deze zijn in ononderbouwde vorm een troll, met name die tweede.
Edit3: Zelfde verhaal met deze lichte troll.
[ Voor 27% gewijzigd door RoD op 16-10-2007 15:47 ]
Omgebouwde flames ook -1.
Edit: (op edit3)
Daar twijfel ik nog over. Niet echt een flame, maar gewoon een beetje negatief. Ben over een 0 het denken, maar heb nog niet gemod iig.
[ Voor 39% gewijzigd door Kixtart op 16-10-2007 15:49 ]
☻/
/▌
/ \
Ik vind 't zelf meer een 0, hij onderbouwd zijn mening niet bepaald, maar 't is ook niet direct een flame richting 't spel als je 't mij vraagt, hij heeft 'n 0 gekregen van mij.Kixtart schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 15:48:
Edit: (op edit3)
Daar twijfel ik nog over. Niet echt een flame, maar gewoon een beetje negatief. Ben over een 0 het denken, maar heb nog niet gemod iig.
Edit: Voor degenen die zich afvragen waarom deze op -1 staat... er stond zonet alleen het eerste zinnetje.
Edit2: Is dit een troll of ben ik te streng en kan ik gewoon slecht de grap er van inzien?
[ Voor 53% gewijzigd door RoD op 16-10-2007 17:05 ]
@Edit2: stoor me er niet aan, is duidelijk grappig bedoeld, 0 van mij
Verwijderd
Goed dat hij het aanpast met een edit, maar doe dat dan meteen én met een goede edit. Nu is het nog steeds slecht.... kan me daar aan ergeren, vraag k me later af waarom ik zo afwijk, ga k naar de reactie kijken, zie ik: edit blabla.RoD schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:12:
Hmm, ik heb er nog eens naar gekeken, en ik ben het er eigenlijk wel mee eens. Ik las het iets te negatief denk ik. Bij nader inzien is het toch wel een aardige reactie.
Edit: Voor degenen die zich afvragen waarom deze op -1 staat... er stond zonet alleen het eerste zinnetje.
Edit2: Is dit een troll of ben ik te streng en kan ik gewoon slecht de grap er van inzien?
En het lijkt me geen troll. K vind hem wel grappig eigenlijk
Virussen? Scan ze hier!
/me Freeze_XJ in goeie bui is, 0 uitdeelt
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Uiteraard is dat een wat zwaardere vorm, zoals ik hem beschrijf, maar hij komt wel degelijk zo over. En dat is ook alles wat erin staat, er is geen grap-element verder aanwezig.
Edit: Was @ wildhagen.
De poster laat merken dat er wel degelijk verschil tussen MS en Google is, aangezien hij op een sarcastische toon post.FreezeXJ schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:47:
Hij is wel flauw, maar op zich nog niet eens zo slecht... (ik wou dat een aantal mensen eens gingen herinneren dat Google en MS elkaar echt niet zoveel schelen in grootte... deze post maakt dat weer even duidelijk op een wellicht overbodige manier, maar dan is de halve draad overbodig...)
/me Freeze_XJ in goeie bui is, 0 uitdeelt
[ Voor 52% gewijzigd door RoD op 16-10-2007 18:19 ]
Mag in mijn ogen wel een +1 of mischien wel een +2 krijgen. Hij geeft een goede verduidelijking.
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Een +2 gaat me iets te ver... maar ik vind 't zeker wel 'n +1 waard. HIj licht z'n punt goed toe.Kain_niaK schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:08:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2240922
Mag in mijn ogen wel een +1 of mischien wel een +2 krijgen. Hij geeft een goede verduidelijking.
[ Voor 3% gewijzigd door Double__D op 16-10-2007 19:13 ]
idd een +1Double__D schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:13:
[...]
Een +2 gaat me iets te ver... maar ik vind 't zeker wel 'n +1 waard. HIj licht z'n punt goed toe.
Dan heb ik zo een grootte post.
Bij grote posts is het vaak,
dat mensen automatisch een hoger punt geven.
Als ik dan ook nog eens
ga reageren in m'n post
op iemand anders onder me
d.m.v. een edit
krijg ik een nog hogere moderatie
Sorry, moest ff. Hij heeft van mij wel een +1 gekregen, maar die schrijfwijze stoort me een beetje
☻/
/▌
/ \
edit: wordt toch een 0, aangezien iemand anders 40 minuten eerder al post dat google dit ook doet is het imho een onschuldige dubbelpost.
[ Voor 26% gewijzigd door Arne op 16-10-2007 23:32 ]
deze post bestaat enkel uit insinuaties dat microsoft alles en iedereen zou omkopen. Niet echt een +1 waard imo.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2007 10:55 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik zit te twijfelen tussen -1 en 0, maar omdat het toch nog een redelijk nette reactie is, heb ik hem toch maar een 0 gegeven.Boeboe schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:22:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2242222
deze post bestaat enkel uit insinuaties dat microsoft alles en iedereen zou omkopen. Niet echt een +1 waard imo.
Een +1 is deze reactie echter compleet niet waard nee.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Hij valt in mijn ogen in dit deel van de faq:
Het is mogelijk dat je feitelijke onjuistheden constateert in een reactie. In dat geval is een score van 0 de laagste beoordeling die je aan een reactie met een goedbedoelde (vriendelijke) inhoud dient te geven, en niet een -1. De -1 is bedoeld voor sociaal onaangepast gedrag.
☻/
/▌
/ \
Is naar 0.Kixtart schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:40:
Deze vind ik eigenlijk geen -1 waard. Volgens mij heeft een pro hiervoor gekozen, want er stond opeens 3x-1. Het klopt niet wat hij zegt (in het algemeen), maar niet irriterend.
Hij valt in mijn ogen in dit deel van de faq:
[...]
Offtopic inderdaad.SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 10:54:
Ik vind het niet eens een 0 waard, wat heeft heel MS te maken met het nieuws over PS3? Inhoudelijk is het vrij 'logisch' nieuws, imho niets toevoegend. Zoals 2 posts hierboven, berg tekst maar enkel hoop loze lucht.
[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2007 11:45 ]
Omdat hij stelt: . . . maar toch . . . lijkt hij te bedoelen dat het wel i-llegaal is.Uploaden is wel legaal, maar toch zie je heel mensen dat doen via BT trackers.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als het legaal is, waarom dan via trackers? Dan kun je het beter op een algemeen bereikbare server zetten.botoo schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:
Ik vermoed dat het een -storend- typfoutje is.
[...]
Omdat hij stelt: . . . maar toch . . . lijkt hij te bedoelen dat het wel i-llegaal is.
Als het illegaal is, dan niet op een webspace en dus via trackers.
[ Voor 4% gewijzigd door BigFast op 17-10-2007 12:35 ]
Imho inderdaad een nietszeggende post die voor niemand interessant is om te lezen, -1 dus.Haan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:26:
Wat vinden jullie van deze post? Ik vind het gewoon een niks zeggende fipo die op -1 zou mogen staan, het feit dat 'verwachten' als verw88 staat gespeld helpt wmb ook niet echt mee.
Het is niet verkeerd bedoeld en het is waar. Zeker ook gezien de respectabele user die niet gisteren zich heeft geregistreerd. Ik had hem reeds op 0 en ik laat het zo.Bor de Wollef schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:51:
[...]
Imho inderdaad een nietszeggende post die voor niemand interessant is om te lezen, -1 dus.
* eensch *Haan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:26:
Wat vinden jullie van deze post? Ik vind het gewoon een niks zeggende fipo die op -1 zou mogen staan, het feit dat 'verwachten' als verw88 staat gespeld helpt wmb ook niet echt mee.
Wmb niet meer dan een non-informatieve fipo en -1 van mijn hand.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Imho heeft de geschiedenis van een bepaalde user niet direct iets te maken met de beoordeling van een individuele post.PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:50:
[...]
Zeker ook gezien de respectabele user die niet gisteren zich heeft geregistreerd. Ik had hem reeds op 0 en ik laat het zo.
Bovendien zou je van een "gerespecteerde" user eerder een betere reactie mogen verwachten dan een slechte reactie te accepteren. Wanneer iemand nieuw is kan je nog een keer een mindere reactie verwachten, hij kent de norm dan nog niet.
Je kunt de post wel in context plaatsen. Zeker als je je afvraagt hoe je de post wil waarderen. M.i. is die niet als Fipo bedoelt en zeker niet asociaal (FAQ). -1 vind ik te hard gestraft.Bor de Wollef schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 13:56:
[...]
Imho heeft de geschiedenis van een bepaalde user niet direct iets te maken met de beoordeling van een individuele post.
Zo slecht vind ik hem niet.arne schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:09:
Bovendien zou je van een "gerespecteerde" user eerder een betere reactie mogen verwachten dan een slechte reactie te accepteren.
[ Voor 23% gewijzigd door PcDealer op 17-10-2007 14:17 ]
Een post in context plaatsen doe je niet advh wie de post maakt.. Dat is niet iets waar je rekening mee dient te houden als je een reactie beoordeeld.PcDealer schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:16:
[...]
Je kunt de post wel in context plaatsen. Zeker als je je afvraagt hoe je de post wil waarderen. M.i. is die niet als Fipo bedoelt en zeker niet asociaal (FAQ). -1 vind ik te hard gestraft.
Of het een 0 of -1 is valt nog over te discussiëren, maar alleen op basis van inhoud, imo.
☻/
/▌
/ \
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2243291
Zo interessant is deze post niet, misschien wel als hij gelijk de vertaling neer had gezet. (imo 0)
De reactie erop is een onschuldige vraag (imo 0)
Daarop reageert de eerste persoon weer om te klagen dat iedereen moeite moet gaan doen om het frans via een vertaalprogramma te vertalen. Dit bericht is onnodig (had hij kunnen editten) en vervelend door het klagen (imo -1)
Als laatste is er iemand die lollig probeerd te zijn om het in het Tsjechish neer te zetten. Onnodig en nutteloos (imo -1, mede door deze zin: "Net alsof iedere idioot frans spreekt")
☻/
/▌
/ \
Dat was inderdaad handig geweest. Desondanks vind ik de post in z'n geheel wel een +1 waard.Kixtart schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:42:
Wat doen we hiermee (en reacties erop)?
Zo interessant is deze post niet, misschien wel als hij gelijk de vertaling neer had gezet. (imo 0)
Volledig offtopic en een onzinnige reactie.De reactie erop is een onschuldige vraag (imo 0)
Hij heeft gelijk, maar het is een overbodige en offtopic reactie, dus inderdaad -1.Daarop reageert de eerste persoon weer om te klagen dat iedereen moeite moet gaan doen om het frans via een vertaalprogramma te vertalen. Dit bericht is onnodig (had hij kunnen editten) en vervelend door het klagen (imo -1)
Eens.Als laatste is er iemand die lollig probeerd te zijn om het in het Tsjechish neer te zetten. Onnodig en nutteloos (imo -1, mede door deze zin: "Net alsof iedere idioot frans spreekt")
Na zijn vertaling snap ik ook niet waarom het uitbrengen van een telefoon zonder abonnement er op zou wijzen dat hij ook zonder simlock zou komen. Bovendien stond alleen de eerste alinea in zijn originele post. gewoon een 0 dus van mijn kant.Kixtart schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:42:
Wat doen we hiermee (en reacties erop)?
redelijk eens met de rest.
Even inhakend hierop. Het valt me op dat we niet zoals in het forum kunnen zien wanneer en hoeveel % de post is aangepast. Dit vind ik bij het modereren best belangrijk om bijvoorbeeld dubbelpost door edit te kunnen zien of bijvoorbeeld als iemand z'n reactie 100% aanpast.arne schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 08:51:
[...]
...knip Bovendien stond alleen de eerste alinea in zijn originele post. gewoon een 0 dus van mijn kant.
...knip
☻/
/▌
/ \
Dat lijkt me prima.. maar op welke manier wil je hier dan rekening mee houden? Stel je voor dat iemand z'n met -1 gemodde post 100% heeft aangepast, zodanig dat iemand anders daar 'n +1 in ziet. Wat hoort er dan precies te gebeuren?Kixtart schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 09:40:
[...]
Even inhakend hierop. Het valt me op dat we niet zoals in het forum kunnen zien wanneer en hoeveel % de post is aangepast. Dit vind ik bij het modereren best belangrijk om bijvoorbeeld dubbelpost door edit te kunnen zien of bijvoorbeeld als iemand z'n reactie 100% aanpast.
Het volledig editen van een post verziekt namelijk elke discussie die mogelijk is ontstaan.
Maar goed.. voorlopig kunnen we het edit-percentage toch niet zien.. dus dat is dan jammer.
Ik vind het belangrijker dat het napraten van een andere post met behulp van een edit eruit gevist kan worden. Dus dat je kan zien dat de edit later was dan een post lager in de reactielijst.
Edit:
En nog een stukje over het editten van bijvoorbeeld een negatieve post. Femme heeft hier ooit op gereageerd:
Het wijzigen van flames in iets dat geen flame meer is, zou ik eerder willen beschouwen als gedrag dat aangemoedigd moet worden. Dergelijke editacties zijn een succesvol bewijs van de werking van het moderatiesysteem.
[ Voor 37% gewijzigd door Kixtart op 18-10-2007 11:45 ]
☻/
/▌
/ \
Naar mijn mening zou je een post alleen zou moeten editen voor een linkje die je er bij hebt gezocht, een typfoutje of een stijlwijziging. De rest verpest al snel een discussie en zou dus gewoon weg mogen van mij.
Bij nader inzien zou het weghalen van een flame voor eenzelfde standpunt met een andere formulering natuurlijk wel positief zijn. Deze valt dan ook in beginsel onder een wijziging in de formulering. Dit is en blijft echter iets anders dan er opeens een compleet andere post van maken.
Omgezet in een score:
Bij een andere post (is wel afleidbaar adhv de reacties): -1
Bij het vermoeden van het "jatten" van een andere post (dubbelpost dus): -1
Bij het wijzigen van de form van een flame naar eenzelfde boodschap zonder flame: 0
Bij spelfouten / formfouten ed: de "normale" score.
Wanneer je een vermoeden tot jatwerk wil uitsluiten: gewoon erbij zetten wat je hebt geëdit.
Een wijzigingspercentage zou wel helpen natuurlijk
Verwijderd
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245158
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245157
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245153
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Ze voegen idd niet echt wat toe.. maar het zijn ook niet echt off-topic posts of onwijze flames. Dus van mij krijgen ze allemaal 'n 0. En.. als ze echt wat toevoegen.. dan geef ik 'n post ook liever 'n +1.CodeCaster schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 14:46:
Wat moet je nou eigenlijk met de "sooo... da's handig!"- en "sooo... da's leuk!"-replies? Ze voegen niks toe, maar een -1 is het nou ook weer niet echt waard...
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245158
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245157
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245153
☻/
/▌
/ \
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245035 → Wat is hier in vredesnaam onwenselijk aan
Hetzelfde geld voor http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245082, alleen kan je in dit geval nog zeggen dat het geen prettige reactie is door dit eerste zin.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2244995 lijkt me ook weinig ongewenst, eerder een zinnige opmerking, en hij maakt 'em eerder dan andere mensen boven hem.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245077 ook al niet echt -1.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245076 lijkt me ook eerder een 0 verdienen aangezien hij dat standpunt toch een stuk beter verwoord dan z'n voorgangers.
Editje:
Ik weet dat het vreemd is om een eigen reactie naar voren te brengen hier, maar is mijn reactie in dit geval niet een +2 waard vinden jullie
[ Voor 49% gewijzigd door Kixtart op 18-10-2007 15:20 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Ben k wel met je eens. K probeer het altijd vanuit het idee van dit moderen te bekijken. +2 moet echt wat toe te voegen hebben, en dat heb je. +1 zijn kleine toevoegingen, kleine fouten. 0 zijn discussies en reacties zonder meer waarde, -1 zijn nutteloze dingen.Kixtart schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:13:
Ligt eraan hoe je er naartoe kijkt. Je kunt het een flame vinden naar de onderzoekers en in dit geval in opdracht van MS. Maar ik vind het eigenlijk wel meevallen allemaal. Alleen dezewas maar een nietszeggende one-liner voor de edit.
Editje:
Ik weet dat het vreemd is om een eigen reactie naar voren te brengen hier, maar is mijn reactie in dit geval niet een +2 waard vinden jullie? Veel reacties blijven gaan over de accuduur. Verder is er ook geen link naar specificaties in het artikel (en als je op 'N810' zoekt op google en nokia-site vind je niet veel (alleen persberichten))
wc-eend... (zwaar dubbelpost voor de meeste bezoekersJHS schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:06:
Met Kixtart ^^.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245035 → Wat is hier in vredesnaam onwenselijk aan? Hij onderbouwt de bewering in de eerste zin niet, maar daarmee is het nog geen flame/troll, lijkt me.
eerste zin is -1 waard imhoHetzelfde geld voor http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245082, alleen kan je in dit geval nog zeggen dat het geen prettige reactie is door dit eerste zin.
"voor sommige mensen blijkbaar nodig" => kan ook wel iets netter...http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2244995 lijkt me ook weinig ongewenst, eerder een zinnige opmerking, en hij maakt 'em eerder dan andere mensen boven hem.
eenshttp://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245077 ook al niet echt -1.
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245076 lijkt me ook eerder een 0 verdienen aangezien hij dat standpunt toch een stuk beter verwoord dan z'n voorgangers.
http://www.google.nl/sear...cations&btnG=Zoeken&meta=Kixtart schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 15:13:
Ligt eraan hoe je er naartoe kijkt. Je kunt het een flame vinden naar de onderzoekers en in dit geval in opdracht van MS. Maar ik vind het eigenlijk wel meevallen allemaal. Alleen dezewas maar een nietszeggende one-liner voor de edit.
Editje:
Ik weet dat het vreemd is om een eigen reactie naar voren te brengen hier, maar is mijn reactie in dit geval niet een +2 waard vinden jullie? Veel reacties blijven gaan over de accuduur. Verder is er ook geen link naar specificaties in het artikel (en als je op 'N810' zoekt op google en nokia-site vind je niet veel (alleen persberichten))
6e link.....
En hij is niet "onmisbaar", maar bij groot gebrek aan +2 posts en een twijvelgeval krijg je toch +2 van me
en door al die accu-reacties is het eigenlijk wel iets wat je gezien moet hebben
Deze wil ik eigenlijk ook een +2 geven (erg interessant), maar nergens kan je controleren of dit echt zo is (hw.info hoeft het ook niet altijd goed te hebben): http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2245283
[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 18-10-2007 16:17 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
@kixtart, gefeliciteerd
En, k vind het geen +2 waard, zo interessant is het ook weer niet.
Verwijderd
En met deze weet ik niet wat ik aan moet. Voor de toon een -1, voor de bijdrage aan de discussie een +1 en voor de bijdrage aan het artikel een 0. Welke wordt het?
@kixtart:
Je hebt er van mij 2* een +2 bij hoor.
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2007 17:04 ]
Verwijderd
0 is het gemiddeldeVerwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:54:
En met deze weet ik niet wat ik aan moet. Voor de toon een -1, voor de bijdrage aan de discussie een +1 en voor de bijdrage aan het artikel een 0. Welke wordt het?
Ik vind hem toch niet zo onmisbaar dat het genoeg is voor een +2. Ik heb em een +1 gegeven.Kixtart schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:15:
Yup, maar de meeste zoeken op 'N810', maarja. Als dit zo blijft heb ik m'n 1e +2 te pakken
offtopic:
en door al die accu-reacties is het eigenlijk wel iets wat je gezien moet hebben
Ik vind de toon wel meevallen. Daar ga ik geen punten aftrek voor geven in ieder geval.Verwijderd schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 16:54:
Hoe staat het met deze gast? Ik zie geen onderbouwing of meerwaarde, maar wel een +1 mod.
Dit topic is gesloten.