Het kleine-mismoderatietopic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.267 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Jawel hoor, want waarom zet Microsoft deze patenten dan niet bij de rechtbank neer?

Enfin, het is dan slechts mijn mening dat die post de spijker op z'n kop slaat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

ecteinascidin schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:08:
Jawel hoor, want waarom zet Microsoft deze patenten dan niet bij de rechtbank neer?

Enfin, het is dan slechts mijn mening dat die post de spijker op z'n kop slaat. :P
Inderdaad, een mening echter niet onderbouwt met objectieve feiten. En gezien we niet aan mening modden doen hier .... ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
ecteinascidin schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 20:08:

Het probleem is een beetje dat jij dan misschien wel kan weten dat hij gelijk heeft, waardoor hij wel een interessant punt naar voren brengt, maar ik heb die voorkennis niet. Ik denk dat ik niet de enige ben, waardoor enige uitleg toch wel noodzakelijk is.
Hij heeft dus misschien wel een punt, maar weet mij, als outsider, hier niet van te overtuigen. De outsiders zijn de gemakkelijkste groep om te overtuigen, deze kennen namelijk geen tegenargumenten. Wanneer je zelfs deze groep niet weet te ovetuigen, dan de insiders welke jouw stelling niet delen al helemaal niet. In zo'n geval kan de post imho dan ook nooit genoeg zijn voor een +2!

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Waarom krijgt deze post een +1 meerwaarde (of uberhaubt hoger dan een 0)?

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2230254

Dit soort posts die alleen melden "hoe fijn het programma wel niet is" hebben geen enkele waarde voor andere lezers en verdienen imho hooguit een +0 hoewel ik het zelf op -1 zet meestal.

Hoe gaat jullie met dergelijke "top programma" meldingen om? Je ziet ze de laatste tijd erg veel en ze zijn imho niet interessant of uberhaubt wenselijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 10-10-2007 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
op de FP: -1
bij de meuktracker: 0
Die 0 telt dan natuurlijk alleen voor de eerste, daarna graag een onderbouwing. Al is het maar 1 zin.
In de FAQ staat overigens ook expliciet om op de meuktracker minder streng te modden.

Deze specifieke reactie vindt ik nog wel wat hebben, een 0 van mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Wanneer je op de meuk minder streng mod hou je op het laatst alleen nog maar "leuke applicatie" of een lijst met alternatieven over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Maar daarvan wil je toch ook weten of iets wel of niet leuk is om te downloaden? Enige onderbouwing is natuurlijk wel een vereiste, maar toch.
In reacties op .plans (aankondigingen en mededelingen van de Tweakers.net-crew) mag soepeler gemodereerd worden dan in nieuwsartikelen en reviews. In artikelen met een zakelijke inhoud, gericht op een professionele doelgroep, of artikelen waarin reeds zeer veel reacties zijn geplaatst, mogen strengere richtlijnen gehanteerd worden.
Alleen .plans word expliciet genoemd idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

arne schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:02:
Maar daarvan wil je toch ook weten of iets wel of niet leuk is om te downloaden? Enige onderbouwing is natuurlijk wel een vereiste, maar toch.
Leuk / handig is persoonlijk, zeker wanneer er geen onderbouwing anders als "ik gebruik het al tijden" bij staat zoals bij het gros van dergelijke reacties. Imho voegen die reacties niets toe en zijn in feite daardoor onwenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een +1 voor iemand die zijn eigen reactie wegedit omdat hij niet de beoogde bijval kreeg.......
Ongekend positieve reactiethread trouwens.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die +1's kwamen waarschijnlijk vanwege de informatie die er vóór de edit in stond. Heel vervelend voor de moderaties wanneer mensen zo rigoreus hun post editen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wat doet deze onzin met zoveel +1's?

Een +1 of +2 voor deze flamebait lijkt me ook wat modmisbruik van het ergste soort. Voor deze troep geld hetzelde overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
de reactie van: "klootviool is geen officieel nederlands woord" vind ik dan wel weer grappig... geheel offtopic natuurlijk, dus heb m maar niet gemod, maar wel grappig.

offtopic:
en ja, mijn spellingsfout was ook wel heel erg :p

[ Voor 15% gewijzigd door Arne op 10-10-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 14:01:
Die +1's kwamen waarschijnlijk vanwege de informatie die er vóór de edit in stond. Heel vervelend voor de moderaties wanneer mensen zo rigoreus hun post editen...
Idd. Kan je behoorlijk van de experts gaan afwijken (2 in dit geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-08-2023

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Wat is mis met deze reactie en die daaronder dat ie weggemod moet worden? Misschien ligt het aan mij, maar ik zie alleen maar dat iemand zijn eigen ervaring mbt dit topic meldt...

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:21:
[...]

Idd. Kan je behoorlijk van de experts gaan afwijken (2 in dit geval)
Experts zijn per definitie niet altijd de meest goede modders maar meer de mensen die erg veel modden in het gemiddelde. Het expert systeem werkt imho niet. Ik trek me daarom niet veel van de "expert" mening aan moet ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 10-10-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
dragunova schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:06:
Wat is mis met deze reactie en die daaronder dat ie weggemod moet worden? Misschien ligt het aan mij, maar ik zie alleen maar dat iemand zijn eigen ervaring mbt dit topic meldt...
Dat hij al de derde is en het geen "ervaringen-topic" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Bor de Wollef schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 16:20:
[...]

Experts zijn per definitie niet altijd de meest goede modders maar meer de mensen die erg veel modden in het gemiddelde. Het expert systeem werkt imho niet. Ik trek me daarom niet veel van de "expert" mening aan moet ik zeggen.
We have a winner, dit lijkt mij namelijk ook het grote zwaktebod van dit systeem. Aan de andere kant stimuleert dit systeem wel weer om te modden, en op het eerste punt inhakend het is tevens het grote idee achter dit systeem, omdat er juist objectief gemod zou moeten worden zou elke post juist door een ieder op dezelfde waarde geschat worden. En dit gebeurt te weinig. En daar kan je dan weer uit afleiden dat het systeem voorlopig nog niet brengt wat het zou moeten brengen. Mijns inziens is de kracht van dit systeem dan ook tevens de zwakste schakel. Het is te strikt, waardoor een ieder de meute achterna loopt, alles in lijn van het systeem. Tja, het houdt de boel overzichtelijk. Wordt het niveau er hoger door? Ik betwijfel het, eigenwijsheid is soms ook wel eens leuk. Maar er moet een systeem zijn, en dit is het systeem waar men voor gekozen heeft. Andere optie is namelijk een vorm van anarchie, en dat lijkt mij helemaal niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een -1, en zeker geen +1 waard...

En als je deze reply een +2 vind mag je je modrechten ook wel inleveren. Ook de +1 is dubieus, maar nog net te slikken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:12

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ik zie in die laatste een soort hele flauwe grap, wellicht een troll... 0 is het uiterste, eventueel -1...

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreezeXJ schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 18:53:
Ik zie in die laatste een soort hele flauwe grap, wellicht een troll... 0 is het uiterste, eventueel -1...
Ik denk niet dat het trollerig bedoeld is. Ik kan de humor wel inzien van een doom1 screenshotje als antwoord op zo'n vraag. 0 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eeey, kixtart, Ik dacht dat je dezegozer nog een steuntje in de rug wilde geven. Kan naar een 0 m.i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

BigFast schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:42:
[...]
Maar er moet een systeem zijn, en dit is het systeem waar men voor gekozen heeft. Andere optie is namelijk een vorm van anarchie, en dat lijkt mij helemaal niet wenselijk.
Het oude systeem had geen "beloning" voor veel modden in de middenmoot ala het expertsysteem dat we nu hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

Nu kan je veel modden in de middenmoot om je status niet te verliezen en kan je de echt belangrijke reacties modden zoals jij denkt dat ze moeten. Als je ze dan ook nog hier onder de aandacht brengt kunnen we er met zijn allen over bomen.

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:26:
Eeey, kixtart, Ik dacht dat je dezegozer nog een steuntje in de rug wilde geven. Kan naar een 0 m.i.
Yup, niet meer aan gedacht om hem nog hier neer te zetten. Imo een 0.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happyguppy
  • Laatst online: 29-08 15:56
@ nieuws: Nieuwe details SP3 voor Windows XP bekendgemaakt

Door pocketgamer, woensdag 10 oktober 2007 16:57
Score: -1
1 dvd misschien nog net.

[Reactie inklappen] [edit] Door gerbenvandijk, woensdag 10 oktober 2007 17:01
waar baseer je dit op?

Waarom wordt mijn post die de bovengenoemde poster om meer informatie vraagt weggemodereerd?
Ik wou graag weten waarop hij deze mening baseerd aangezien geslipstreamde windows versies vaak gewoon op 1 cd passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kixtart schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:37:
[...]

In mijn ogen niet. Dit is gewoon uitnodigen tot een offtopic thread, precies datgene dat is gebeurt.
gerbenvandijk schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 01:21:
@ nieuws: Nieuwe details SP3 voor Windows XP bekendgemaakt

Door pocketgamer, woensdag 10 oktober 2007 16:57
1 dvd misschien nog net.

[Reactie inklappen] [edit] Door gerbenvandijk, woensdag 10 oktober 2007 17:01
waar baseer je dit op?

Waarom wordt mijn post die de bovengenoemde poster om meer informatie vraagt weggemodereerd?
Ik wou graag weten waarop hij deze mening baseerd aangezien geslipstreamde windows versies vaak gewoon op 1 cd passen.
Die "1 dvd misschien nog net" vond ik een slechte poging tot een (licht flamerige) grap, -1 dus. Een reactie daarop is een typisch geval van reageren op ongewenst gedrag. Ook dit is, hoe goed ook bedoelt, niet wenselijk en valt imho dan ook onder dezelfde cattegorie als verwijzingen naar dit topic bij een klacht over een moderatie. Ook hier heb ik dan ook een -1 voor gegeven.
Zowel een -1 als een 0 vind ik verdedigbaar, geen mismod dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Kixtart schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 23:37:
[...]

Ook ik heb een 0 uitgedeeld. Er is niet veel mis met de reactie maar hij voegt imho ook niet echt iets toe. +0 is een nette score in dit geval.

Gisteren nog een groot aantal posts gemod op 0, even wat backlog wegwerken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 11-10-2007 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

[ Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 11-10-2007 09:34 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Die is inderdaad grappig (maar wel stiekum een -1 uitgedeeld) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
En hij heeft ook al meer dan 100 posts.... knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien in eerste instantie een foutje, want in een usergallery heeft hij ook hoi neergezet:
http://tweakers.net/search/?DB=Userreacties&Query=JerX

Maar misschien ook niet met een reactiescore van -29 op 112 posts.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik wou mijn vorige post eigenlijk ook beginnen met: hij is overduidelijk nieuw, dus een behulpzaam antwoord met waar hij enige regels over de PF kan vinden zou ik wel weer een 0 geven, maar toen zag ik dat hij sinds mei al geregistreerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Bor de Wollef schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 19:31:
[...]

Het oude systeem had geen "beloning" voor veel modden in de middenmoot ala het expertsysteem dat we nu hebben.
Maar dat systeem voldeed niet. Althans het is omgezet naar het huidige systeem omdat dit systeem in potentie de kwaliteit omhoog moet brengen. En hoe stimuleer je mensen om iets te doen... Door ze te belonen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Maar op het moment zijn er geen andere alternatieven. Terug gaan naar het vorige systeem is een zwaktebod. Dan kun je beter dit systeem langzaam aan laten evolueren naar een systeem dat wel werkt. Me dunkt dat we daar nu de gevolgen al van zien.
Maar dit is zwaar offtopic hier O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Zolang je een nieuw threadje was begonnen was het niet zo offtopic geweest :p
Misschien sowieso een goed idee, zodat deze thread vrij kan blijven voor de mismods. Hij is al veel te vaak "vervuild" door discussies over het systeem.
btw: Ze zijn al druk bezig met enige aanpassingen, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1250740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het artikel over de nieuwe amerikaanse afluisterwet levert natuurlijk weer een hoop flamerige reacties op. Dit valt echter ook te verwachten met een dergelijk onderwerp. Persoonlijk heb ik er echter weinig behoefte aan om alles daar naar beneden te gaan modden.
Wat vinden jullie van het topic? heeft het nut om alle flames richting amerika naar beneden te modden? of kan je er met zo'n achtelijke wet (pers. mening) vanuit gaan dat dat gebeurt en moeten we het bij wijze van uitzondering gewoon laten staan?

Mocht men ook hier behoefte hebben aan een "schone" thread, dan zal ik me er wel zo objectief mogelijk aan wagen, maar anders laat ik hem gewoon staan zoals hij is.

[ Voor 12% gewijzigd door Arne op 11-10-2007 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

De meeste vind ik niet echt flames richting amerika, meer dat deze wet gewoon achtelijk is. Een beetje boos zijn zonder een directe flame vind ik niet zo erg.

Bijv zoiets vind ik dan wel weer een -1 waard:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2232756
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2232802

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reply lijkt me ook een -1? Zie de toegevoegde waarde van wat doorgestreepte zooi en 1 woord niet zo...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
wildhagen schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:34:
Deze reply lijkt me ook een -1? Zie de toegevoegde waarde van wat doorgestreepte zooi en 1 woord niet zo...
Het is een grap, maar hij is behoorlijk flauw en de manier waarop hij het post draagt ook niet bij. Verder is het ook geen grap die ook maar enigszins relevant is aan het nieuwsartikel. Dusja, ik stem ook -1.
Kixtart schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 15:30:
De meeste vind ik niet echt flames richting amerika, meer dat deze wet gewoon achtelijk is. Een beetje boos zijn zonder een directe flame vind ik niet zo erg.

Bijv zoiets vind ik dan wel weer een -1 waard:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2232756
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2232802
Die eerste vind ik tamelijk onschuldig. Wellicht een reactie zonder onderbouwing die lichtelijk als flame zou kunnen worden beschouwd maar ik geef hem het voordeel van de twijfel, 0 dus. Bij de tweede reactie wordt het fascisme erbij gehaald... tsja, duidelijk -1.

Geklaag over de inhoud van nieuwsposts hoort niet op de FP, lijkt mij.

Verder staat nieuws: 'Vrouwen geven voorkeur aan Wii, mannen aan PlayStation 3' helemaal vol met nergens op slaande posts en volledige offtopic-discussies. Daar mag nog wel een keer de bezem doorheen.

[ Voor 13% gewijzigd door RoD op 11-10-2007 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

OMG, die krijgt zelfs +2, en zo te zien van een expert ook nog....
Verder staat nieuws: 'Vrouwen geven voorkeur aan Wii, mannen aan PlayStation 3' helemaal vol met nergens op slaande posts en volledige offtopic-discussies. Daar mag nog wel een keer de bezem doorheen.
Hmm, is idd behoorlijk scheef ja. Zal hem eens door gaan lopen zo meteen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Wat heeft deze anders gedaan dan deze om een -1 te verdienen? Volgens mij allebei nutteloos, 0 volgens het nieuwe systeem, of allebei -1.

(
even een beruchte MS qoute stelen:

"It's not a bug, it's a feature" O-)
versus
Goed, dat wordt weer patchen morgen.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, de 1e is trollerig gesteld, de tweede is dat niet.

Overbodig zijn ze allebei wel, maar ik heb nog even zitten twijfelen of ik die tweede een -1 moest geven, ik had het eerst niet gedaan, maar bij nader inzien toch maar wel, omdat het getuigt van het feit dat de poster het artikel niet heeft gelezen.

Overigens lijkt me deze reactie compleet offtopic en dus -1. Het gaat over Crytek, en hij begint over drivers en de daarmee samenhangende grafische performance en linked naar een artikel waar het hele woord Crytek niet eens in voorkomt...

Ik zie het verband met de newspost niet helemaal, of begrijp ik de reply nu verkeerd?

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2007 18:51 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

BigFast schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 11:58:
[...]

Maar dat systeem voldeed niet. Althans het is omgezet naar het huidige systeem omdat dit systeem in potentie de kwaliteit omhoog moet brengen. En hoe stimuleer je mensen om iets te doen... Door ze te belonen. Dat is al zo oud als de weg naar Rome. Maar op het moment zijn er geen andere alternatieven. Terug gaan naar het vorige systeem is een zwaktebod. Dan kun je beter dit systeem langzaam aan laten evolueren naar een systeem dat wel werkt. Me dunkt dat we daar nu de gevolgen al van zien.
Maar dit is zwaar offtopic hier O-)
Begrijp me niet verkeerd. Ik wil absoluut niet dat het oude systeem terug komt. Ik doelde slechts alleen op het uitdelen van mogelijkheden voor expert modders gebaseerd op de hoeveelheid dat iemand mod ipv echt te kijken naar hoe iemand mod. Maar goed, idd offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@wildhagen: diverse aangehaalde posts een -1 gegeven. Staan nu allemaal effectief op -1.

De volgende is mi overbodig, maar kan begrijpen als dat niet zo wordt gezien, maar een +1 eraan geven is echt mismodden:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2231263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reply lijkt me een -1, toch krijgt-ie 7x +1, terwijl het gewoon een schoolmeester is. Als hij zonodig taalfoutjes wil verbeteren kan-ie mailen, ipv de FP te vervuilen met dit soort crap lijkt me.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Lol, waarom vinden mensen dat zo belangrijk om te lezen dat hij zoveel +1's krijgt :?
-1 erbij. (3* dus ;) )

Edit: Het dus als grap bedoeld, geen schoolmeester. Zit toch aan 0 te denken, omdat de post niet vervelend is eigenlijk.

De reactie waar hij op reageert heeft trouwens ook veel +1's. 0 lijkt me beter:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2233774

[ Voor 60% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 11:11 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Schoolmeester heeft een -1 voor zijn T.net rapport gekregen en hij is naar de taalmeesters in /FA doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Longbeard schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:38:
Schoolmeester heeft een -1 voor zijn T.net rapport gekregen en hij is naar de taalmeesters in /FA doorgestuurd.
Ik ben het eigenlijk niet met een fixering eens. Het is in m'n ogen geen schoolmeester-taalfout verbetering, maar een grap die niet echt duidelijk blijkt. Laat de moderatie gewoon open en laat de moderators beslissen wat ze ervan vinden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, als dit een grap moet zijn, kan ik de poster alleen maar adviseren om naar de AH te gaan en een nieuw gevoel voor humor te kopen...

Als het als grap bedoeld was vind ik hem dermate flauw dat die in aanmerking komt voor een -1, volgens de FAQ.

Persoonlijk blijf ik het niet meer dan een schoolmeesterpost vinden.

Of een lock terecht is weet ik niet, misschien gewoon openhouden. Maarja, er zijn wel 7 gevallen van ordinair modmisbruik, dat weer wel.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mismod bij die +1's ben ik het wel mee eens, maar ik vind wel dat er tussen een -1 en 0 gekozen mag worden. Ik kan me indenken dat er wel mensen vinden die die post wel grappig vinden (ik was er nog niet helemaal over uit, maar neig toch meer naar -1 dan 0)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het is geen taalverbetering maar een grap. Of men een grap leuk vind is zeer persoonlijk, waardoor het gerechtvaardigd is om voor een dergelijke post een relatief groot aantel +1's en -1's te krijgen. Een fix vind ik dan ook overdreven net als beweren dat er 7 mismods zijn. Volgens de FAQ mag een geslaagde grap namelijk gewoon een +1 krijgen.
Persoonlijk zou hij van mij een -1 krijgen, enigzins flauw, maar een +1 een mismod noemen wegens schoolmeester spelen is ook overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Topicstarter
Oke losgekoppeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arne schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:58:

Volgens de FAQ mag een geslaagde grap namelijk gewoon een +1 krijgen.
Idd, grappen die geslaagd zijn *kunnen* op +1, maar er is nog een andere voorwaarde waaraan ze in dat geval moeten voldoen, zie de FAQ:
Bij een +1-reactie verwachten we een degelijke onderbouwing
Aangezien ik die dus niet zie (of zie je de smiley als een onderbouwing?) kan deze post dus nooit of te nimmer een +1 krijgen, op zijn best een 0 (hoewel ik die ook al veel te hoog vind voor een post van welgeteld 1 woord en een smiley).

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 12-10-2007 12:17 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik neem aan dat die voorwaarde niet bedoelt is voor grappen. Een grap die je moet uitleggen is meestal een slechte grap, dus die regel zou bij een grap nergens op slaan.
En ja, ik heb hem ook een -1 gegeven, maar met enige goede wil is een +1 ook best te onderbouwen. Een echte mismod vind ik het niet, de lock is er gelukkig weer af want deze was enigzins overdreven. Dit kwam natuurlijk omdat het in eerste instantie (wanneer je hem niet leest maar alleen een doorgestreept woord en een woord dat er op lijkt ziet) idd een spellingscorrectie leek, en ik er vanuit ga dat longbeard er dan ook niet verder naar gekeken had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arne schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:28:
Ik neem aan dat die voorwaarde niet bedoelt is voor grappen. Een grap die je moet uitleggen is meestal een slechte grap, dus die regel zou bij een grap nergens op slaan.
Maar zoals je zelf al zei: jij vind het dan misschien een slechte grap, iemand anders misschien niet.... dus dat kan geen argument zijn, met je eerdere argument in het achterhoofd.
En ja, ik heb hem ook een -1 gegeven, maar met enige goede wil is een +1 ook best te onderbouwen. Een echte mismod vind ik het niet, de lock is er gelukkig weer af want deze was enigzins overdreven.
Daar ben ik het wel mee eens, lock was misschien wat overdreven. En een +1 is idd te onderbouwen, echter niet op basis van 1 woord en een smiley. Want als dat al een +1 (het een-na-hoogste niveau!) waard is, kan je het modsysteem evengoed afschaffen. Want wat jij en ik een troll vinden kan iemand anders heel erg grappig vinden en dus terecht een +1 geven....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Er zit toch geen troll of flame in deze grap? Dat gaat hier dus niet op.
Wat ik een goede grap vind hoeft een ander het idd niet mee eens te zijn en andersom, maar dat men een grap goed zou moeten onderbouwen vind ik echt onzin.
Het 1-na-hoogste niveau is ook meteen het een-na-laagste niveau voor goed bedoelde ontopic en niet dubbel geposte reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zoiets tonen in het +1 niveau is in mijn ogen ook onzin en dat weegt bij mij ook mee in m'n beoordeling. Ik zet eigenlijk een grap nooit op +1 (of hij moet door de grap automatisch iets interessants toevoegen)

[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 12:42 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wanneer ik het echt een goede grap vind en de grap staat op zichzelf (geen reactie op een ander zoals nu het geval is) dan krijgt hij van mij wel een +1. Wanneer een grap niet opzichzelf staat is alleen de grap lezen niet grappig en dus niet interessant voor de +1 lezer. Een grap is meestal trouwens alleen een toevoeging doordat het grappig is, dus beoordeel ik hem daar ook naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

mag deze even wat aandacht? Hoe waar ook, het is een flame, wellicht 0, maar +1 is veel te ruim (over diegene die em +2 waard vond hebben we het maar even niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
het is een ononderbouwde mening, deze zou sowiese nooit meer dan een 0 waard zijn. Nu is hij echter ook nog (licht) flamend, -1 van mijn kant.
Dit komt overigens vooral door de stellige toon. Wanneer hij had gezecht dat hij de spellen na de overname door EA vond tegenvallen was het wel een 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb een 0 gekozen, omdat ik de flame wel vind meevallen.
Viel me wel op dat er veel waren het twijfelen 5x0 5x-1. Daarna 8*0 en 2*-1 en nu weer 8/8 :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mijn fout Kixttart ;)

Ik twijfel heel erg tussen een 0 en een -1. Vind het wel wat flamerig gesteld, maar ook weer niet extreem. Toch neig ik momenteel naar de -1, omdat het naast de negatieve toonzetting ook nog eens niets toevoegt.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 12-10-2007 14:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

We hoeven het natuurlijk niet altijd eens te zijn :), het is iig beide verdedigbaar.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mag van mij wel 0 worden (wel zelf op te zoeken, maar misschien lastig voor sommige). Zo vervelend is hij niet dat hij een -1 verdient:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235136
Deze eigenlijk ook een 0, maar door z'n mod-klaag edit wel een -1:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235151

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Die eerste heeft 156 posts, is sinds 2001 lid maar zou niet weten dat je iets best zelf op wikipedia kan opzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Daar let ik eigenlijk gewoonlijk niet op. Neemt niet weg dat het voor iemand anders ook belangrijk kan zijn en van mij wel op 0 zou mogen.

Edit:
Modklager :P Hieruit blijkt wel weer dat ze niet weten waar mismod-topic te vinden zou zijn
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235239

[ Voor 39% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 15:40 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die tweede krijgt zelfs 4x +1's... sorry, maar hoe je het ook wend of keert, dat is toch echt simpelweg modmisbruik te noemen. Met name omdat het weer het zoveelste gezeur is op de verkeerde plek, en voor je het weet loopt het compleet de spuigaten uit, want er word bijvoorbeeld al op gereageerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar ik vond het ook wat overdreven om er een nieuwe voor te maken. Het betreft deze reactie.

Punt één is eigenlijk, wordt hier wel eens een gebruiker voor bestraft? Ik bedoel dit is niet eens een flame, noch een offtopic reactie, maar gewoon compleet zinloze onzin. Als iemand op deze manier reageert, dan kan hij toch beter niet reageren.
Ik besef mij dat zo'n reactie als deze natuurlijk 100% op -1 gemod wordt en onzichtbaar wordt, maar eigenlijk zou zo'n gebruiker 'meer verdienen'.

Dat brengt mij op punt twee, je zou 100% -1's verwachten, maar een of andere malloot heeft de reactie een +2 gegeven?! :? Nou wordt iemand die dat te vaak flikt wel gestraft door de modbot, maar iemand die dit een +2 geeft is naar mijn mening even erg bezig als diegene die de reactie plaatst, ook al heeft de +2 toch geen zin.

Dit wou ik even kwijt :) Ben benieuwd naar jullie meningen hierover.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Punt één is eigenlijk, wordt hier wel eens een gebruiker voor bestraft? Ik bedoel dit is niet eens een flame, noch een offtopic reactie, maar gewoon compleet zinloze onzin.
Naast onzin is het wel degelijk een flamebait. Mensen 'sukkels' noemen kan ik niet onder 'normaal gedrag' verstaan.

En die +2 had ik idd al gezien, is ordinair misbruik ja. En ach, met een afwijking van 3.0 moet de rest van zijn moderaties wel zo enorm goed zijn, anders is-tie zijn modrechten over 48 uur denk ik heel snel kwijt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Mening: Eens :+

Het is wel een flame (naar MS waarschijnlijk)
Misschien is die persoon wel uitgeschoten met z'n moderatie. Als dit niet zo blijkt te zijn is hij zo z'n modstatus kwijt (we hadden ook laatst een mod die een post op 0 had gefixed, maar ook een foutje bleek te zijn)

[ Voor 58% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 16:01 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Oke dan is het duidelijk :+ Het komt vanzelf wel goed.

Misschien is het een idee om iemands mogelijkheid tot reageren te verbinden aan de gemiddelde waarde van zijn reacties? ;) Iemand die 75% -1 reacties plaatst, gewoon de mogelijkheid tot reageren afnemen of (bij 50% -1 reacties) standaard modden naar -1 o.i.d.
Nu wordt iemand die fout reageert niet automatisch bestraft maar iemand die fout mod wel. :)

edit:
@ onderstaande. Daar ben ik het geheel mee eens; mensen die zó modden maken het alleen maar erger.

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud op 12-10-2007 16:03 . Reden: meemodders ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Duidelijk iemand die alleen maar met de massa mee mod. Van mij hoeft deze geen modstatus meer te hebben, want hij maakt mismods alleen maar lastiger te verbeteren:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235317

edit: en iedereen die nu hoger dan -1 mod op de modklaag reacties ook :/

edit2: een waarschuwing zal waarschijnlijk ook wel genoeg zijn

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 12-10-2007 16:13 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Het idee om iemand met een gemiddelde onder de -1 alleen nog maar -1 te laten posten heb ik ook al meerdere malen aangehaald. Lijkt me dan ook nog steeds geen slecht plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:06

botoo

💀 too old to die young

wolkje schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:41:
Nou wordt iemand die dat te vaak flikt wel gestraft door de modbot, maar iemand die dit een +2 geeft is naar mijn mening even erg bezig als diegene die de reactie plaatst, ook al heeft de +2 toch geen zin.
De +2 gever was een (rel)kloon en is inmiddels gebanned.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Kixtart schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 15:27:
Mag van mij wel 0 worden (wel zelf op te zoeken, maar misschien lastig voor sommige). Zo vervelend is hij niet dat hij een -1 verdient:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235136
Imo niet echt het niveau wat hier verwacht wordt. Iedereen kan dit even opzoeken met een simpele Google search. Het is imo ook ongewenst om dit soort vraagjes in de thread te dumpen. Op GoT is dit ook ongewenst.
Of ben ik nu te streng?
Deze eigenlijk ook een 0, maar door z'n mod-klaag edit wel een -1:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2235151
Die heb ik ook -1 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, kloontjes aanmaken om te kunnen mismodden. Ik dacht dat ik zo'n beetje alle vormen van krankzinnig gedrag al wel had gezien de laatste 9 jaar op t.net, maar zo zout heb ik ze nog niet eerder gegeten.

Dan moet je toch ook behoorlijk gefrustreerd zijn ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

RoD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:03:
[...]

Imo niet echt het niveau wat hier verwacht wordt. Iedereen kan dit even opzoeken met een simpele Google search. Het is imo ook ongewenst om dit soort vraagjes in de thread te dumpen. Op GoT is dit ook ongewenst.
Of ben ik nu te streng?
Wmb niet, ik vind het op die manier stellen van zo'n hele kale vraag getuigen van 'geen zin om zelf op te zoeken'.
* botoo heeft zelf een -1 toegediend, maar kan best leven met een 0

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Suggestie: word het geen tijd om onder deze reactie (ja, hij is al eerder gelinked) een modbreak te zetten met eventueel een link naar dit topic/forum ofzo? Het dreigt weer uit de hand te lopen qua off-topic ranting, er staan nu al 4 rants onder.

Beter preventief ingrijpen dan reactief denk ik...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Iemand die daar op reageert en ook al in dit topic gemeld is, heeft zijn reactie aangepast met dit:
/edit: sodeju, al 38x een -1!
Mensen haal hier je modpunten! Stem -1!

(ja ik heb het echt gehad met het mod-systeem...)
Ja, het dreigt weer uit de hand te lopen. Een modbreak of -2's uitdelen lijkt me wel handig. Het draadje is nog jong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

De laatste reactie in dat stukje draad was trouwens juist om even aan te geven hoe het eraan toe gaat. Stond met totaal 4 mods op -1 gemiddeld en heb hem zo laten staan. Hij (psychatic) geeft daar netjes in aan waar er geklaagd moet worden over het modden en hoe het systeem werkt. Heel netjes maar om de rest van de draad niet te vervuilen door daar weer reacties op te krijgen lijkt het mij dat ie het best op -1 kan blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:31:
Suggestie: word het geen tijd om onder deze reactie (ja, hij is al eerder gelinked) een modbreak te zetten met eventueel een link naar dit topic/forum ofzo? Het dreigt weer uit de hand te lopen qua off-topic ranting, er staan nu al 4 rants onder.

Beter preventief ingrijpen dan reactief denk ik...
1 van die reacties ook weer van vgroenewold zie ik. Hij heeft bijna altijd wel wat over moderaties, Tweakers.net of Microsoft te klagen. Ja, ik houd hem al een tijdje in de gaten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

evEndzhar schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:49:
[...]

1 van die reacties ook weer van vgroenewold zie ik. Hij heeft bijna altijd wel wat over moderaties, Tweakers.net of Microsoft te klagen. Ja, ik houd hem al een tijdje in de gaten. ;)
Het valt dus meerdere mensen op. Ik had zonet ook al de neiging om dat te posten, maar niet gedaan omdat het hier specifiek een persoon betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit die Microsoft-thread, dit is gewoon een dubbelpost met die reactie die botoo net gemodbreakt heeft, en niet binnen de coulance-grens van 5 minuten. -1 dus?
Deze (zelfde nieuwsitem) lijkt me ook een -1, aangezien het volgens mij perfect duidelijk is waar degene waar hij op reageert het over heeft.

Volgens mij heb ik trouwens nog nooit een thread gezien met relatief zoveel -1's :/

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2007 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Wat betreft die eerste, die is welgeteld 6 minuten later. Ik kan me best voorstellen dat je 6 minuten doet over het zoeken naar een linkje op wikipedia, dus hij heeft van mij een 0 gekregen.
Die 2e heb ik niet op gemod omdat ik niet zeker weet welke score hij zou moeten hebben. Is de vraag "dommer" dan de vraag wat een uri is? Ik denk van niet, maar zou hem ook liever niet zien. Twijfel dus te veel tussen 0 en -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:26:
Wat betreft die eerste, die is welgeteld 6 minuten later. Ik kan me best voorstellen dat je 6 minuten doet over het zoeken naar een linkje op wikipedia, dus hij heeft van mij een 0 gekregen.
Voordeel van de twijfel, imo ook een 0. Zit wel op het randje..
Die 2e heb ik niet op gemod omdat ik niet zeker weet welke score hij zou moeten hebben. Is de vraag "dommer" dan de vraag wat een uri is? Ik denk van niet, maar zou hem ook liever niet zien. Twijfel dus te veel tussen 0 en -1.
Ik vind het een -1. Ik weet zeer weinig van dat onderwerp, maar ik snap prima wat hij bedoelt en hij legt het voor de leek (ik) ook duidelijk uit. Als hij een poging had gedaan om die post te lezen dan had hij het kunnen begrijpen, dus ik vind zijn vraag ongewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

RoD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:21:
[...]

Het valt dus meerdere mensen op. Ik had zonet ook al de neiging om dat te posten, maar niet gedaan omdat het hier specifiek een persoon betreft
Viel mij ook op ja. Verder zijn er nog een aantal personen die ik wel vaak terug zie :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:26:
Mja, dubbelpost is toch ongewenst? Moderaties zijn er voor de lezer, zodat die oninteressante reacties kan overslaan. Dat de dubbelposter het misschien goed bedoelde, jammer dan. Vroeger werd er iig een coulance-grens van 5 minuten aangehouden (wat me voor een simpel linkje al lang lijkt), en er zijn hier al meermaals reacties aangedragen die naar -1 gingen omdat ze dubbelpost zouden zijn terwijl ze maar twee minuten later geplaatst werden. Dan was vaak het antwoord dat dubbelposts voor de lezer nou eenmaal niet interessant waren en dus een -1 moesten krijgen. Voor een simpel linkje wat er twee keer staat geldt dat dan helemaal.

Zie ook:
wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel II"
Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel II"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sidenote. Ik heb de reacties van vgroenewold even bekenen en het valt best mee over de gehele linie.
Alleen de reacties in deze gallery van hem en andere wel onnodig en flamend (ook al post die user wel slecht)

[ Voor 12% gewijzigd door Kixtart op 13-10-2007 11:45 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kerel van die capslock is hier inderdaad al vaker ter sprake gekomen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:35:
[...]

Mja, dubbelpost is toch ongewenst? Moderaties zijn er voor de lezer, zodat die oninteressante reacties kan overslaan. Dat de dubbelposter het misschien goed bedoelde, jammer dan. Vroeger werd er iig een coulance-grens van 5 minuten aangehouden (wat me voor een simpel linkje al lang lijkt), en er zijn hier al meermaals reacties aangedragen die naar -1 gingen omdat ze dubbelpost zouden zijn terwijl ze maar twee minuten later geplaatst werden. Dan was vaak het antwoord dat dubbelposts voor de lezer nou eenmaal niet interessant waren en dus een -1 moesten krijgen. Voor een simpel linkje wat er twee keer staat geldt dat dan helemaal.

Zie ook:
wildhagen in "Het kleine-mismoderatietopic deel II"
Verwijderd in "Het kleine-mismoderatietopic deel II"
Kan het zo snel niet in de FAQ vinden, maar ik dacht dat het officieel de bedoeling was om een dubbelpost binnen een redelijke termijn te behandelen alsof het de eerste was. Ik snap alleen nog steeds niet waarom men de vraag met wat een uri is op 0 wil laten. Alsof hij zelf wikipedia niet zou moeten kunnen vinden na 6 jaar t.net-member.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dan kom je weer bij wat een redelijke termijn is. Zes minuten voor een linkje (eerste hit bij Google als je uri intikt) lijkt me wat lang. En omdat dat linkje naar Wikipedia de eerste hit op Google is mag die vraag van mij inderdaad ook naar -1, het is niet alsof het lastig te vinden is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

botoo schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 17:00:
[...]
De +2 gever was een (rel)kloon en is inmiddels gebanned.
Aha dat verklaart het; nette oplossing :)

Ik zal het TMF ook wat meer in de gaten gaan houden nu. Heb wel vaker zaken als deze voorbij zien komen maar deed er eerder nog niet echt iets mee. Verwacht mij hier vaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:53:
[...]

Kan het zo snel niet in de FAQ vinden, maar ik dacht dat het officieel de bedoeling was om een dubbelpost binnen een redelijke termijn te behandelen alsof het de eerste was. Ik snap alleen nog steeds niet waarom men de vraag met wat een uri is op 0 wil laten. Alsof hij zelf wikipedia niet zou moeten kunnen vinden na 6 jaar t.net-member.
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we nog een onzichtbaar niveau nodig hebben. De enige reden namelijk om dubbelposts niet onzichtbaar te maken, is omdat een negatieve moderatie niet alleen het draadje opruimt, maar ook de poster straft. Als we nu 0 onzichtbaar maken, en posts standaard op 1 binnenkomen, dan lost dat een aantal dingen op:
[list]• Het is niet meer zo dat er meer zichtbare niveaus zijn dan onzichtbare, waardoor enkele rel+2-mods geen grote gevolgen kunnen hebben op dikke flames die eigenlijk op -1 moeten staan.
• Posts die niet flamen, maar wel erg zinloos zijn worden niet gelijk gesteld aan diep-rode posts. En zorgen er bovendien niet voor dat de poster gestraft wordt met z'n karma. Hier vallen dan dus de dubbelposts, offtopics en te-dom-voor-woorden posts onder.
• "Onaardige" posts die wel inhoud hebben, maar uitnodigen tot ruzie, kunnen onzichtbaar worden gezet. Hiermee doel ik op van die posts die een bepaalde user maakt: informatief en van hoge kwaliteit, maar erg kleinerend en sfeer-verziekend. Hier kan je ook de kwalitatieve posts neerzetten die één flamend zinnetje bevatten.
De posts uit m'n derde punt komen nu meestal ook op 0, maar als ze onzichtbaar worden, dan hebben mensen ook minder de neiging om op die flames te gaan doorbomen. Als dat dan toch gebeurt, mogen die op hun beurt naar de -1.

Wat je dan kwijt raakt is een extra positief niveau. Je kan dus niet meer de must-read-posts aangeven in een topic. Dat is gelukkig niet zo'n groot probleem, want de +2 wordt nu toch al nauwelijks gebruikt.

edit,
Het absoluut-onzichtbaar-niveau komt dan natuurlijk op de -3, wat me -gezien de aard van de posts die daarop terecht komen- ook een gepaste negatieve invloed op het karma lijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2007 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Klinkt heel interessant DOT!
Nu eens kijken of dit misschien met Femme en de beheerders kan worden kortgesloten op een constructieve mnanier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, er is al vaker aangegeven dat men een extra negatief niveau wil. Ik zie niet in waarom het nu wel veranderd zou worden.

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
hou je toch hetzelfde probleem? straf je nog steeds de user af....
Een aparte manier voor dubbelpost zou ook een mogelijkheid kunnen zijn, maar misschien een beetje te omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Deze, deze en deze mogen wat wat mij betreft op -1 wegens off-topic.

Oh en deze ook wel.

En hier zie ik de meerwaarde niet van in.

[ Voor 27% gewijzigd door Dirk op 14-10-2007 15:48 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dirk schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:41:
Deze, deze en deze mogen wat wat mij betreft op -1 wegens off-topic.

Oh en deze ook wel.
Ik zie -behalve die 3e reactie- niet in waarom het offtopic zou zijn. Er wordt gewoon relevant gepost, imo.
En hier zie ik de meerwaarde niet van in.
Staat inmiddels op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 13:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Het zijn allemaal dingen die op FA gepost hadden moeten worden, zodat ze evt in het artikel gecorrigeerd kunnen worden en dus niet bij het artikel zelf.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik zie het als extra/aanvullende informatie, niet zozeer als verbeteringen.

Edit: Die tweede zit wmb dan nog op het randje, maar ik vind hem niet zwaar genoeg.

[ Voor 36% gewijzigd door RoD op 14-10-2007 17:15 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.