arne schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:53:
[...]
Kan het zo snel niet in de FAQ vinden, maar ik dacht dat het officieel de bedoeling was om een dubbelpost binnen een redelijke termijn te behandelen alsof het de eerste was. Ik snap alleen nog steeds niet waarom men de vraag met wat een uri is op 0 wil laten. Alsof hij zelf wikipedia niet zou moeten kunnen vinden na 6 jaar t.net-member.
Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat we nog een onzichtbaar niveau nodig hebben. De enige reden namelijk om dubbelposts niet onzichtbaar te maken, is omdat een negatieve moderatie niet alleen het draadje opruimt, maar ook de poster straft. Als we nu 0 onzichtbaar maken, en posts standaard op 1 binnenkomen, dan lost dat een aantal dingen op:
[list]• Het is niet meer zo dat er meer zichtbare niveaus zijn dan onzichtbare, waardoor enkele rel+2-mods geen grote gevolgen kunnen hebben op dikke flames die eigenlijk op -1 moeten staan.
• Posts die niet flamen, maar wel erg zinloos zijn worden niet gelijk gesteld aan diep-rode posts. En zorgen er bovendien niet voor dat de poster gestraft wordt met z'n karma. Hier vallen dan dus de dubbelposts, offtopics en te-dom-voor-woorden posts onder.
• "Onaardige" posts die wel inhoud hebben, maar uitnodigen tot ruzie, kunnen onzichtbaar worden gezet. Hiermee doel ik op van die posts die een bepaalde user maakt: informatief en van hoge kwaliteit, maar erg kleinerend en sfeer-verziekend. Hier kan je ook de kwalitatieve posts neerzetten die één flamend zinnetje bevatten.
De posts uit m'n derde punt komen nu meestal ook op 0, maar als ze onzichtbaar worden, dan hebben mensen ook minder de neiging om op die flames te gaan doorbomen. Als dat dan toch gebeurt, mogen die op hun beurt naar de -1.
Wat je dan kwijt raakt is een extra positief niveau. Je kan dus niet meer de must-read-posts aangeven in een topic. Dat is gelukkig niet zo'n groot probleem, want de +2 wordt nu toch al nauwelijks gebruikt.
edit,
Het absoluut-onzichtbaar-niveau komt dan natuurlijk op de -3, wat me -gezien de aard van de posts die daarop terecht komen- ook een gepaste negatieve invloed op het karma lijkt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Verwijderd op 13-10-2007 20:22
]