Het kleine-mismoderatietopic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 4.263 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

in het MS communicatins topic staat deze op +1 maar hij lijkt mij daar zeker niet goed genoeg voor: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221257
Heel lang gaat het goed maar aan het einde raakt ie toch weer de toon kwijt door Open source fanaten en ikwilnietvoorsoftwarebetalen mannetjes aan te halen. Dit zou wat vriendelijker kunnen worden geformuleerd. Die laatste zin vind ik daarna helemaal over the top.

De volgende reageert met een antwoord op een vraag (die niet netjes gesteld was en dus terecht op -1 staat) met een kort antwoord. Moet ie daarom ook op -1? Lijkt mij overdreven. Of is er hier sprake van mods door fanboys?

Ook de volgende is een regelrechte aanval en moet dus naar -1:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221114

En nog een die weer goed begint:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221131

[ Voor 35% gewijzigd door TheCapK op 04-10-2007 19:59 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:27
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221515

Flame of niet? Ik ben er niet zeker van, de 1e zin is een flame maar de rest kan wel door met een 0

edit: @ hierboven: ik heb 0 gedaan... maar ik ga hem geen -1 geven.

edit2: sorry profiel gepost :x

edit3: @ hierboven: de laatste 2 links heb ik -1 gemod :) helpt niet echt meer...

[ Voor 49% gewijzigd door Synch op 04-10-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:49

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

@ Kingfisher : Eeh in dat ding zie ik maar 1zin, en wat mij betreft een 0 (geen -1 dus, gewoon overbodig...) als we het over deze hebben tenminste.

@ Ozaki : da's z'n gallery, ik neem aan dat je een van z'n reacties in het MS-draadje bedoelt... deze wellicht?

of deze ? Allebij mogen ze wel een toontje lager zingen... 0 is best aardig...

[ Voor 46% gewijzigd door FreezeXJ op 04-10-2007 19:57 ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Ik vind dat DLGandalf zeer netjes bezig is. Scheld niemand uit of zo geeft alleen maar weerwoord op een nette manier maar die hoeft zeker niet hoger dan 0.
Het ging mij om de posts van Shift, Jengelander en AlphaRomeo die wel een toontje lager (-1) mogen zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
k1n8fisher schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 19:50:
in het MS communicatins topic staat deze op +1 maar hij lijkt mij daar zeker niet goed genoeg voor: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221257
Heel lang gaat het goed maar aan het einde raakt ie toch weer de toon kwijt door Open source fanaten en ikwilnietvoorsoftwarebetalen mannetjes aan te halen. Dit zou wat vriendelijker kunnen worden geformuleerd. Die laatste zin vind ik daarna helemaal over the top.
etc etc.

Ik vind dat je ook wel mag kijken in welke context een reactie geschreven is.

De hele discussie over het MS communications topic is daarvoor al totaal verziekt door een stel open source fanaten. Dan mag je wat mij betreft best wel wat soepeler zijn in het beoordelen van dit soort posts die daar op reageren.

De helft van de posts in dat topic is immers off-topic open source gedoe wat helemaal niets met OCS te maken heeft. En bovendien gepost door mensen die het hele product niet eens kennen.
Niet vreemd dat een aantal mensen zich daar nogal aan storen.

Met name als we ook nog eens moeten constateren dat stapels -1 mods van expert modders de eerste flame die het hele zaakje het meest verziekt, niet eens op -1 kunnen krijgen...

Ik vind de reacties nu wel een goed tegenwicht bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Zal me wat wat de opensource-fanatici schrijven, hij doet er net zo hard aan mee, met een rottoontje van em, een hoop geflame en weinig echte inhoud. -1 at your service!

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt een beetje ziek van de Linux / open source fanboys in dit soort threads. Het gehele artikel heeft er zelfs in de verste verte NIETS mee te maken. Alle Linux & OS opmerkingen zijn gewoon hardstikke off-topic, en daarmee al een -1 waard. Nog daargelaten, dat ze vrijwel nooit neutraal zijn, maar altijd weer lekker Microsoft bashen.

En het ergste is, dat doordat de moderaties dit soort fanboyisme niet kan tegenhouden, (zie de eerste post) dat het dan uiteindelijk ook zijn effect heeft op de meer terughoudende auteurs. Die gaan dan ook meer polarizerend schrijven.

En ja... ik pik hier deze Linux/OpenSource fanboys er even uit, omdat zij een stuk ergers zijn dan de rest. Een Linux gerelateerd onderwerp wordt niet bij voorbaat al verpest met MS fanboys. Zelfs een Xbox/PS3/Wii onderwerp kan soms ongestoord van fanboys doorlopen worden. Maar een Microsoft onderwerp wordt ALTIJD weer verpest door dit soort fanboyisme. Dat begint echt heel erg vervelend te worden. Wat mij betreft mogen de moderatoren hier best wel eens extra streng gaan optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hoe meer er van zo'n artikels zijn hoe sneller fanboy-mods eruit gevist worden door de modbot. Ik verwacht een beetje dat we nog wat geduld moeten hebben.

Mismod naar m'n mening (al kunnen we er niks meer tegen doen). Experts hebben hier +1 voor gegeven, waarom?
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2216510

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik riskeer opensource fanboy te zijn, maar ik vind het helemaal niet zo'n probleem als er gevreesd wordt voor gesloten protocollen bij dit nieuwe Unified Communications platform. We kennen Microsoft natuurlijk wel iets langer dan vandaag, en in de reacties kwam ik een post tegen over dat er een oude versie van een standaard zou zijn gebruikt, en aangevuld met MS-extensies. Dat klinkt bekend.

Vergeet ook niet dat een aantal rechters in Amerika en Europa ook hebben besloten dat MS monopolistische neigingen heeft. Al met al reden om dat soort posts (mits onderbouwd en zonder 'bile') niet als kinderachtig geflame van rukkende Linux-gebruikers af te doen.

Wel jammer dat mensen die dan in MS' verdediging schieten meteen op de man moeten gaan spelen. Daarmee ontaardt de discussie in heen en weer gescheld. Ik heb ook genoeg -1tjes aan beide "fronten" uitgedeeld, laat dat duidelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:24
Dit is toch geen -1: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2220606. Als ik dat zo bekijk is dit gewoon een neutraal geschreven reactie zonder flamerige intentie, waarin hij een opmerking nuanceert van degene waar hij op reageert. Ik heb 'm een 0 gegeven, maar hij moet nog even een duwtje hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In hetzelfde draadje lijkt dit me ook geen -1. Typisch gevalletje 0 denk ik zo. Geen flame, geen grove onzin, geen onderbouwing, geen meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik was even op zijn naam aan het zoeken in dat topic, om de context van die reactie even op te zoeken. De hoeveelheid flames en zinloze opmerkingen die hij daar maakt doen mij sterk twijfelen waarom hij hier dan een 0 voor verdient. Het voordeel van de twijfel heeft hij niet meer verdient imho.

When you only live once, try not to die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Verwijderd schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:01:
Ik wordt een beetje ziek van de Linux / open source fanboys in dit soort threads.
[...]
En ja... ik pik hier deze Linux/OpenSource fanboys er even uit, omdat zij een stuk ergers zijn dan de rest.
In my, not so humble, opinion is het juist andersom en is het de tegereactie, zeg maar linuxbashers, die hard over de schreef gaat en getuigd van een groot fanoyisme en vooringenomenheid. Misschien duid dit erop dat de perceptie ervan gestuurd wordt door je eigen mening, wat de psychologie al langer beweeerd....

Dit is dan ook een pleidooi om alle flameboys en ffanboys over dezelfde kam te scheren en te weren.
mjtdevries schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 20:46:
De hele discussie over het MS communications topic is daarvoor al totaal verziekt door een stel open source fanaten. Dan mag je wat mij betreft best wel wat soepeler zijn in het beoordelen van dit soort posts die daar op reageren.
[...]
Ik vind de reacties nu wel een goed tegenwicht bieden.
Dit soort opmerking tonen aan hoe verziekt dit flameboy/fanboy gedoe bij moderators is. En niet enkel bij bij de MS bashers maar *even veel* bij de basher-bashers. Het tegengas geven wordt hier wat te veel opgehemeld. Het schieten met scherp wordt goedgepraat omdat het toch maar tegen de bashers is. Dit soort "tegengewicht" is gewoon een excuss om hetzelfde te doen.
Tegen dit soort subjectiviteit een NEEN! Flaming en fanboyisme, voor welk standpunt dan ook moet over dezelfde kam geschoren worden. Inclusief anti-flame flaming. De mening van de flame maakt namelijk niets uit, enkel de vorm waarin bericht wordt -> moderatieFAQ

Zet de hele boom van reacties gewoon op -2, zoals de bedoeling was van deze score.

[ Voor 6% gewijzigd door Punkie op 05-10-2007 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 03:21:
In hetzelfde draadje lijkt dit me ook geen -1. Typisch gevalletje 0 denk ik zo. Geen flame, geen grove onzin, geen onderbouwing, geen meerwaarde.
0
wildhagen schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 17:41:
Waarom krijgt deze reactie in 's hemelsnaam een +2? Zelfs een +1 is al te hoog, dit lijkt me een typische 0-reactie, want er zit geen meerwaarde in. Daarnaast kan hij natuurlijk ook even Google of een andere zoekmachine opstarten...

Hop, en nog een moderatieklager voor de -1.
0
Jaap-Jan schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 02:47:
Dit is toch geen -1: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2220606. Als ik dat zo bekijk is dit gewoon een neutraal geschreven reactie zonder flamerige intentie, waarin hij een opmerking nuanceert van degene waar hij op reageert. Ik heb 'm een 0 gegeven, maar hij moet nog even een duwtje hebben.
0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resultaat in het MS communications topic:

1e post flamebait, met een vangst van 10 flamewar reacties.
2e flamebait reactie op eerste thread, +2 vervolg flamewar,
3e flame reactie op eerste thread + 7 vervolg.

4e post.... hoera.... een halve off-topic, met 6 normale reacties.

5e flame + 10 vervolg,
6e off-topic,

7e On-topic met 1 goede reactie, en 1 flamebait.
8e Hoera!!! Eindelijk. Goede on-topic, met 4 interessant on-topic berichten.

9e. + 4 ongewenst/flamebait.

10e. + 1 ontopic
11e on-topic

12e flamebait.

En dat is het dan..

Dat is dus het niveau op Tweakers... 41 berichten in een regelrechte flamewar betrokken, en slechts 16 berichten on-topic. En dat verdorie op een onderwerp dat de IT professionals aanspreekt! Geen Halo3 artikeltje, maar pure business software! Hier zou je diepgaande interessante reacties mogen verwachten...

Dit had voorkomen kunnen worden, door die allereerste flamebait onmiddellijk de kop in te drukken. Want die heeft al die andere flamebaits uitgelokt. Maar helaas... hij staat zelfs nu nog op 0, met als moderaties: 1x +2, 13x +1, 17x +1, 41x -1.

Eigenlijk, wanneer je naar die moderatie score kijkt, dan is het nog niet eens zozeer het probleem van de moderatoren, maar van het moderatie systeem. Het is veel te makkelijk een post zichtbaar te houden als je genoeg fanboys hebt. En MS bashers hebben we er meer dan genoeg van.... 60% van de moderators vindt de post ongewenst... maar doordat er maar één negatief niveau is, en 3 positieve, krijg je met een dergelijke meerderheid een post bij lange na niet weg. Daar moet wat mij betreft toch echt wat aan gedaan worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Dit soort opmerking tonen aan hoe verziekt dit flameboy/fanboy gedoe bij moderators is. En niet enkel bij bij de MS bashers maar *even veel* bij de basher-bashers. Het tegengas geven wordt hier wat te veel opgehemeld. Het schieten met scherp wordt goedgepraat omdat het toch maar tegen de bashers is. Dit soort "tegengewicht" is gewoon een excuss om hetzelfde te doen.
Tegen dit soort subjectiviteit een NEEN! Flaming en fanboyisme, voor welk standpunt dan ook moet over dezelfde kam geschoren worden. Inclusief anti-flame flaming. De mening van de flame maakt namelijk niets uit, enkel de vorm waarin bericht wordt -> moderatieFAQ

Zet de hele boom van reacties gewoon op -2, zoals de bedoeling was van deze score
Ik snap heel goed wat je bedoeld. Maar zoals AHBdV heel terecht aangeeft, FAALT het modsysteem gewoon in deze situatie.

Als die hele eerste thread gewoon op -1 zou staan, dan zou ik je volledig gelijk geven dat het "tegengas" geven niet zou moeten, en dan zou ik het er ook helemaal mee eens zijn dat ze lagere scores moeten krijgen.

Maar als die eerste thread gewoon onzichtbaar was geweest, dan ben er ik van overtuigd dat het meerendeel van die "tegengas" reacties, niet meer hadden geageerd tegen de bashers en zich hadden beperkt tot de nuttige inhoud van hun posts.

Maar het feit is nu, dat de bashers gewoon zichtbaar blijven, en niet op -1 te krijgen zijn. In in die situatie kan ik heel goed begrijpen, dat mensen zich daarin storen en tegengas geven. En ik blijf van mening dat je daar rekening mee mag houden in het beoordelen van de reacties.

Mag je op het moment dat een complete discussie verziekts is door bashers werkelijk van mensen verwachten dat ze net zo genuanceerd reageren als wanneer dat niet het geval is?

Kan je van mensen verwachten dat ze veel tijd besteden aan zeer genuanceerde uitgebreide posts om een bashers van repliek te dienen? Of is het niet zo vreemd dat ze het dan ook kort houden, omdat de basher de genuanceerde reactie toch niet gaat lezen?

Hoe dan ook, de beste manier om dit op te lossen is te zorgen dat die bashers op -1 komen.

AHBdV geeft heel terecht aan dat het systeem hier faalt en daar moeten we iets op verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

...knippppp....
AHBdV geeft heel terecht aan dat het systeem hier faalt en daar moeten we iets op verzinnen.
Bijvoorbeeld zoiets:
Flameboy/fanboy reacties aanpakken door raportering

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
mjtdevries schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:36:
[...]
Mag je op het moment dat een complete discussie verziekts is door bashers werkelijk van mensen verwachten dat ze net zo genuanceerd reageren als wanneer dat niet het geval is?
Idealiter wel. Alhoewel de bedoeling misschien goed is kan een bedoeling niet worden geraden door de tegenpartij. Dit soort tegewerking geeft neiging tot nog meer flaming en drijgt zelf ook te verzanden in een flamewar van beide kanten.
Kan je van mensen verwachten dat ze veel tijd besteden aan zeer genuanceerde uitgebreide posts om een bashers van repliek te dienen?
Neen, negeren en -1 geven.
Hoe dan ook, de beste manier om dit op te lossen is te zorgen dat die bashers op -1 komen
yup, gelieve mijn post in dit subforum te lezen om dit te versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dat het systeem hier faalt ben ik helemaal met jullie eens. Echter: de opmerking van mjt dat Linux niets met dit onderwerp van doen heeft vind ik ook overtrokken. Het feit dat mjt zelf meewerkt aan OCS geeft aan dat ook hij hierin enigzins bevooroordeeld is. Ik vind dan weer wel dat hij zijn reacties netjes houdt en zich niet laat verleiden tot flamerig gedrag. Hulde daarvoor.

Dat linux-mensen aangeven dat het MS verweefgedrag misschien niet wenselijk is en dat er alternatieven zouden moeten zijn of dat er meer ruimte moet zijn voor concurrentie is niets anders dan de mening die o.a. de EU ook aanhangt nogmaals verwoorden.

Als de reacties van het Linux kamp netjes geschreven zijn dan mogen ze van mij dus gewoon op 0 blijven staan. Om ze dan allemal weg te modden vind ik dan weer meer overkomen als zijnde MS fanboyisme en dat willen we als Tweakers.net ook niet uitdragen lijkt mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ff tussendoor wat anders.
Waarom zouden deze +1 moeten zijn: Vielen op in m'n modperformance
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2218331
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2218337

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Omdat wanneer er weinig mods zijn de invloed van de zogeheten fanboys nog wel eens groot kan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:43:
Omdat wanneer er weinig mods zijn de invloed van de zogeheten fanboys nog wel eens groot kan worden
Ja ok, maar ik verwacht dat 'experts' beter moeten weten. Ik had 0.8 en 0.6 afwijking, dus er zijn een aantal experts die +1 hebben gekozen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Tja, het probleem is dat de "expert" modders helemaal geen experts zijn.

Gewoon mensen die veel modden.
En als je maar veel mod, dan zit je bij het meerendeel wel in de heersende meningen, en dan wordt je al heel erg snel expert modder.

Eigenlijk zou een expert modder iemand moeten zijn, die juist bij afwijkende / niet populaire meningen de juiste moderatie toepast.

Maar zo werkt het huidige systeem niet, en het is een stuk moeilijker te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 23:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

mjtdevries schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:31:
Eigenlijk zou een expert modder iemand moeten zijn, die juist bij afwijkende / niet populaire meningen de juiste moderatie toepast.
Iets met een spijker en op zijn kop. Ik ben het met de gequote uitspraak helemaal eens. Een goede mod moet ook onpopulaire beoordelingen durven uit te delen. De expert modders zitten per definitie het vaakst op de gemiddelde beoordeling en zijn imho daardoor helemaal niet zo expert als we zouden mogen verwachten. Ik denk dat we nu legio voorbeelden hebben gezien dat de gemiddelde score niet altijd de beste beoordeling is voor bepaalde posts). Imho werkt het automatisch toe laten treden van mensen tot de expert modders groep op basis van het modden op de gemiddelde score niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:11:
Dit had voorkomen kunnen worden, door die allereerste flamebait onmiddellijk de kop in te drukken. Want die heeft al die andere flamebaits uitgelokt. Maar helaas... hij staat zelfs nu nog op 0, met als moderaties: 1x +2, 13x +1, 17x +1, 41x -1.

Eigenlijk, wanneer je naar die moderatie score kijkt, dan is het nog niet eens zozeer het probleem van de moderatoren, maar van het moderatie systeem. Het is veel te makkelijk een post zichtbaar te houden als je genoeg fanboys hebt. En MS bashers hebben we er meer dan genoeg van.... 60% van de moderators vindt de post ongewenst... maar doordat er maar één negatief niveau is, en 3 positieve, krijg je met een dergelijke meerderheid een post bij lange na niet weg. Daar moet wat mij betreft toch echt wat aan gedaan worden...
Het probleem is ook dat het pas later geëscaleerd is. Zonder de edit van de eerste post zou ik het geen flame noemen. Na hominem-reacties op zijn kritiek is hij pas gaan vlammen met "oei heb ik op fanboy-teentjes getrapt?". Op dat moment is de flamewar dik aan de gang en kan je rekenen op fanboy-mods en flame-reacties.

En dat is denk ik het probleem in het nieuwe systeem: de score wordt met elke moderatie 'stroperiger'. Als er dan een flamewar uitbreekt kan je er bijna niets meer aan doen. Een een extra negatief niveau zou ook helemaal geen probleem zijn. Als 0 een onzichtbaar niveau is, en reacties komen binnen op 1, dan kan je de twijfelachtige posts op 0 zetten om flamewars te voorkomen of in ieder geval alvast uit het zicht te plaatsen.

En als we het bij de bron willen aanpakken: blijkbaar zijn veel tweakers toch niet zo 'professioneel'.
[list]• We hebben de artikelen over processoren en videokaarten, waar de intel/amd/nvidia/ati-fanboys zich verschuilen.
• We hebben de MS vs Europa/opensource artikelen, waar MS/anti-Europa/opensource-fanboys zitten.
• We hebben de Amerika-artikelen, waar de anti-Amerikanen zitten.
• We hebben de RIAA/BREIN-artikelen, waar zo'n beetje alle tweakers en de muzikanten zitten.
• We hebben de MS vs Nintendo vs Sony artikelen, waar de console-fanboys zitten.
• en dan ben ik vast nog veel niches vergeten...

T.net is en blijft internet, dus je zal altijd met geflame te maken hebben. IRL is er reden om mensen in hun waarde te laten. Online kan je doen wat je wilt. Het ergste dat er kan gebeuren is een -1 krijgen.

En in dit specifieke geval: er zijn veel mensen die erg kritisch zijn tegenover Microsoft als bedrijf. Denk aan de illegale en onethische bezigheden. Ook zijn er de MKBers die erg blij zijn met Microsoft, aangezien ze er voor hun brood van afhankelijk zijn. Beide groepen zijn niet echt 'professioneel'. En hoeven dat online ook helemaal niet te zijn. Ze hebben beide reden om hun standpunt fel te verdedigen. Ergo flame.

De reden dat de "MS vs the people" flamewars wat meer opvallen, is omdat T.net een nogal Microsoft-geörienteerde site is. Niet dat T.net niet objectief is, maar er verschijnen nu eenmaal veel Microsoft-artikelen. Dan krijg je daar ook de meeste reacties, en dus ook flamewars.

Ik weet niet of een zero-tolerance beleid op flamewars veel gaat oplossen. Het fenomeen flamen is al meer dan 30 jaar oud, en nog altijd vinden mensen het leuk om eraan mee te doen. Misschien moeten we het maar beschouwen als een integraal onderdeel van internet, en er mee leren omgaan. Je zou het 0-niveau onzichtbaar kunnen maken, en er een speciaal "flamend, maar niet zinloos" niveau van kunnen maken. Dan kunnen mensen met een dikke huid op 0-niveau gaan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
nieuws: Foto's en benchmarks GeForce 8800GT opgedoken

De eerste reacties in dit draadje bevatten naar mijn mening een aantal onterechte -1's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Agreed. Met name deze en deze reacties horen imho niet op de -1 maar op de 0 thuis. De overige -1's lijken me wel redelijk correct

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
RoD schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:06:
nieuws: Foto's en benchmarks GeForce 8800GT opgedoken

De eerste reacties in dit draadje bevatten naar mijn mening een aantal onterechte -1's.
Ik vermoed dat de redenering is:
Het maakt niet uit hoe zo een ding eruit ziet dus is dit compleet naast de kwestie en verdient een offtopic behandeling.

Edoch, het gaat echter duidelijk over de kaart en of dat nu belangrijk is hoe die er uit ziet is slechts kwestie van een eigen mening over het onderwerp. En zoals al 1000x duidelijk is moeten gemaakt worden: het maakt niet uit of je er mee eens bent of niet! Meningen tellen niet, enkel de vorm waaronder moet worden beoordeeld.
Bijgevolg is een 0 op zijn plaats. Ik vrees echter voor de zaak 2* 0 en 41 * -1 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die eerste post die de enorme flamewar in de MS Communications artikel veroorzaakte, wordt nu door een powermod op 0 i.p.v. -1 gefixeerd :? (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221056)

Nou breekt mijn klomp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Punkie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:52:
[...]

Edoch, het gaat echter duidelijk over de kaart en of dat nu belangrijk is hoe die er uit ziet is slechts kwestie van een eigen mening over het onderwerp. En zoals al 1000x duidelijk is moeten gemaakt worden: het maakt niet uit of je er mee eens bent of niet! Meningen tellen niet, enkel de vorm waaronder moet worden beoordeeld.
Bijgevolg is een 0 op zijn plaats. Ik vrees echter voor de zaak 2* 0 en 41 * -1 :X
Dat klopt, maar ook de toonzetting is van belang. Bijvoorbeeld de eerste post, die is best wel flamerig gesteld qua taalgebruik (en de gebruikte smiley benadrukt dat nog eens), en voegt verder niks toe. Daarom lijkt die me een regelrechte kandidaat voor de -1.

Een-regelige opmerking als 'wat lelijk' idem dito: voegt niks toe, one-liner, geen onderbouwing.

Alleen als er nog wat fatsoenlijks omheen staat, ongeacht of je het er mee eens bent, hoort op de 0 (of hoger).
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:58:
Die eerste post die de enorme flamewar in de MS Communications artikel veroorzaakte, wordt nu door een powermod op 0 i.p.v. -1 gefixeerd :? (http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221056)

Idd... eerder stond-ie nog fixed op -1. Kennelijk heeft een powermod de mening dat Flamebaits niet op de -1 thuis horen (volgens de FAQ), maar op de 0....

Gevalletje "corrupte/modmisbruikende powermod"? Of scrollfoutje? Kan me iig niet voorstellen dat-ie bewust op de 0 is fixed, want volgens de FAQ hoort deze op de -1.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 05-10-2007 18:21 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nog een mooie troll trouwens ($ = -1 imho, zeker omdat de rest ook van niet bepaald al te hoog niveau is, en geen onderbouwing heeft).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Punkie schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:52:
[...]

Ik vermoed dat de redenering is:
Het maakt niet uit hoe zo een ding eruit ziet dus is dit compleet naast de kwestie en verdient een offtopic behandeling.

Dat zal het inderdaad zijn. Inmiddels zitten er verderop in de draad ook dergelijke reacties die een -1 gekregen hebben maar een 0 verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:58:

Ik wilde het net posten, viel mij ook al op. Dit lijkt mij een schoolvoorbeeld van een troll/flame. Dat de poster er een andere draai aan geeft door zich vooraf te verontschuldigen maakt het mijn inziens nog veel meer een flame. Hij is zich bewust van hetgeen hij neerzet, en verontschuldigt zich daarvoor. Terwijl hij blijkbaar weet dat dit niet gewaardeerd wordt op t.net. -2 lijkt mij een veel betere score dan een -1. Maar met een -1 kan ik nog wel vrede hebben. Die 0 slaat werkelijk waar nergens op. Hij heeft 50* een -1 aan zijn broek. Lijkt me duidelijk dat het dan ook een -1 moet zijn, minimaal wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sommige mensen menen deze fipo +1 en +2 te moeten geven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

DE volgende twee:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221803
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221808
staan op -1 maar zijn gewoon tegelijkertijd met enkele andere posts gedaan die wel op 0 staan. Zijn dus geen dubbleposts en mogen dus op 0 blijven staan lijkt mij aangezien ze gewoon reageren op de opmerking van deze:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2221800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
BigFast schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 18:51:
[...]

Ik wilde het net posten, viel mij ook al op. Dit lijkt mij een schoolvoorbeeld van een troll/flame. Dat de poster er een andere draai aan geeft door zich vooraf te verontschuldigen maakt het mijn inziens nog veel meer een flame. Hij is zich bewust van hetgeen hij neerzet, en verontschuldigt zich daarvoor. Terwijl hij blijkbaar weet dat dit niet gewaardeerd wordt op t.net. -2 lijkt mij een veel betere score dan een -1. Maar met een -1 kan ik nog wel vrede hebben. Die 0 slaat werkelijk waar nergens op. Hij heeft 50* een -1 aan zijn broek. Lijkt me duidelijk dat het dan ook een -1 moet zijn, minimaal wat mij betreft.
Maximaal bedoel je neem ik aan :p
offtopic:
eigenlijk gewoon een verkapte manier om de bewuste powermod nog ff een keer wakker te schudden, als 4e vandaag. Op zijn minst een reden waarom dit volgens hem adhv de FAQ een 0 verdient ipv een -1 zou wel leuk zijn, kunnen we daar "rekening" mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het geen idee zijn om delicate nieuwsposts te flaggen? Dus posts waarvan je op voorhand weet dat er een hoop ongenuanceerde bashers en lul-maar-raak mensen op zullen afkomen, te taggen als risicovol.

En er dan het volgende mee te doen:

-Ofwel maak je reageren bij dergelijke posts onmogelijk (misschien minder wenselijk, maar het lost meteen wel veel ergernis op. Het is een afweging die je moet maken, maar als 95% van de posts op dergelijke items zinloos zijn, dan kan je misschien maar beter strikter zijn en reageren gewoon onmogelijk maken)

-ofwel laat je daar alleen maar users reageren die op het forum gedeelte (GoT) minstens 100 tech posts hebben bvb. Die databases zijn toch gekoppeld dus wie zich op de frontpage laat zien is meteen ook identifieerbaar in de forums en omgekeerd

Als de user hier 100 posts heeft kunnen plaatsen wil dat toch zeggen dat zijn posts door de mods op GoT toch minstens een paar keer gelezen wordt. Door gebruikers ook eerst hier 100 keer te laten posten forceer je hen zich iets meer te engageren in een community (waar er dus controle is door iedereen) en gaan ze zich misschien genuanceerder uitlaten op de frontpage. (itt zomaar eens per dag totaal losgaan op de fp en zich verder niets van aantrekken van tweakers of GoT)

Door hier effe mee te draaien leren ze de klappen van de zweep en de GoT -etiquette en regels kennen. Eveneens kunnen dergelijke reacties door andere users gemakkelijker gereport worden aan mods, wat ze sneller en efficiënter een waarschuwing of feedback oplevert. (itt oeverloos gedragscorrigerende moderaties te gaan uitdelen waar ze achteraf toch niets van merken)

Het zal velen tegen de borst stoten, maar dan ben je tenminste zeker dat je alleen mensen met interesse laat posten.

Nogmaals, dit geldt niet voor alle nieuwsartikelen. Alleen de erg high profile artikelen. Waar gaat het dan over? 2 artikelen (op 25) per dag of zo? Het einde van de wereld niet en veel frustraties uitgespaard. Ik lees de comments op dergelijke artikelen toch niet meer, (en velen met mij) dus veel zou er niet veranderen

edit: idee zal wel totaal waardeloos zijn, maar een beetje brainstormen kan geen kwaad he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waarom zou je reageren onmogelijk maken? Als je die topics wat goede reacties betreft opgeeft, laat men dan elkaar lekker flamen als men dat zo graag wil. Je zou dan wel de moderatiemogelijkheid en het krijgen van karma ed. uit kunnen zetten, scheelt weer moeite en afwijking enzo :p
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij was het hele moderatie systeem er juist voor om dat soort toppics leesbaar te houden...

Over je idee om minimaal 100 posts op gathering.tweakers te hebben:
alsjeblieft niet, ik ben niet zo actief op gathering, naja, op postgebied dan. Ik zou het zwaar onterecht vinden om niet te mogen reageren vanwege mijn status op het forum, terweil de reacties die ik op de FP geef toch niet geheel nutteloos zijn imho. Bovendien zou het dan kunnen dat mensen het forum gaan vervuilen om op de frontpage te mogen posten, dat lijkt me niet wat je wil bereiken.

edit: je beginpost op -1 laten beginnen wanneer je gemiddelde score onder de 0 zit vind ik dan wel weer een leuk idee. Dan bijvoorkeur ook meteen die balkjes met gehide posts kunnen verbergen of kleiner maken.

offtopic:
niet dat ik daar wat mee zou doen, blijf wel netjes op -1 lezen, maar zou het als "leecher" wel fijn vinden

[ Voor 15% gewijzigd door Arne op 06-10-2007 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

arne schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 22:09:
[...]

Maximaal bedoel je neem ik aan :p
offtopic:
eigenlijk gewoon een verkapte manier om de bewuste powermod nog ff een keer wakker te schudden, als 4e vandaag. Op zijn minst een reden waarom dit volgens hem adhv de FAQ een 0 verdient ipv een -1 zou wel leuk zijn, kunnen we daar "rekening" mee houden.
Mijn kennis over algebra in het algemeen en over dit soort van groot belang zijnde wijsheden zijn mij tijdens mijn middelbare schooltijd het ene oor in gegaan en het andere weer uit. Blijkt dat het in mijn leven na de middelbare school toch van pas komt. Maar natuurlijk neemt dat niet weg dat ik volkomen abuis ben, en dat de correctie volkomen op zijn plaats is. Mijn welgemeende excuses voor deze flagrante misser. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arne schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:13:

Over je idee om minimaal 100 posts op gathering.tweakers te hebben:
alsjeblieft niet, ik ben niet zo actief op gathering, naja, op postgebied dan. Ik zou het zwaar onterecht vinden om niet te mogen reageren vanwege mijn status op het forum, terweil de reacties die ik op de FP geef toch niet geheel nutteloos zijn imho. Bovendien zou het dan kunnen dat mensen het forum gaan vervuilen om op de frontpage te mogen posten, dat lijkt me niet wat je wil bereiken.
Zoals gezegd, het is slechts brainstormen. De beste stuurlui staan aan wal :p Het is wel duidelijk dat het steeds hetzelfde circus wordt en dat er naar een oplossing zou kunnen gezocht worden. (want wat een energieverspilling is het om telkens tegen dezelfde stroom op te roeien. Ik ben bewust geen moderator, hoewel ik uren en uren op GoT en de frontpage rondhang)

En waarover gaat het: één, misschien maximum twee items per dag/per twee dagen. Ik zeg niet dat je meteen zo drastisch moet zijn om voor elk nieuwsitem die eisen te stellen? Je zal dus nog fijn kunnen reageren in 95% van de nieuwsberichten. Alleen wat duidelijk in het pro kanaal hoort en over software en software development gaat, daar wil je alleen tech-people zien posten. Mensen die zich dus al bewezen hebben op GoT in de forums en tonen dat ze betrokken zijn. Het niveau in WOS en NOS is zo hoog, waarom kan dat niet doorgetrokken worden op de frontpage? Het zou ook een zoveel beter imago uitstralen aan de niet gereggede bezoeker die af en toe eens komt bijlezen.

Er valt wel iets voor te zeggen denk ik.

Trouwens, indien niet iedereen was beginnen miepen over de channel opdeling bij de start van de nieuwe tweakers.net layout zou dit probleem al veel minder groot zijn. Weinigen interesseren zich in software en wat algemeen in het pro channel staat. Dus die kunnen zich botvieren op de low profile nieuwsberichtjes in het life channel waar het over games, mp3 spelers en gsm's gaat. Weinig kans tot buitensporigheden daar. (hoewel, resp. Consoles, iPod en iPhone, maar goed...)
Dus hoewel weinigen genoeg verstand hebben om in software/pro berichten te posten of er genoeg interesse voor tonen, voelt iedereen zich wel geroepen. Het staat er toch, dus waarom niet?

Ik blijf erbij dat de oorspronkelijke channel-opdeling helemaal geen slecht idee was. Maar de crew is gezwicht onder de prille hysterie van een hoop whiners die niet tegen vernieuwing kan. Men had het gewoon moeten doordrukken.

Wat wel een mogelijkheid kan zijn is een soort hybride oplossing. Ipv drie channels Core, Pro en Life tegelijk zichtbaar te maken op de default frontpage, enkel Core en Life default laten zien en Pro toch in een apart channel houden. (dus je moet specifiek op pro klikken om die berichten te zien). De traditionele tweakers (hardware/tweaks/games) vinden namelijk alles in Core (Life)
edit: je beginpost op -1 laten beginnen wanneer je gemiddelde score onder de 0 zit vind ik dan wel weer een leuk idee. Dan bijvoorkeur ook meteen die balkjes met gehide posts kunnen verbergen of kleiner maken.
Kijk, dat is ook een prima idee. Want wie nu consequent negatieve moderaties krijgt voelt daar in principe niets van. Je mag op gemiddeld -0.5 staan, who cares? Je hebt je ei gelegd, je zal het kunnen blijven leggen, en je hebt eens kunnen ranten. Dat je heel sporadisch een -1 krijgt kan gebeuren. Slechte dag, misgeïnterpreteerd, noem maar op. Maar op gemiddeld 0+ blijven staan moet toch wel mogelijk zijn denk ik dan (als je een beetje normaal bent). Dus posts van de diehards standaard op -1 laten beginnen lijkt me wel een goed idee. Ze gaat dat zelf ook merken en dat ontneemt hen de moed om te blijven doordoen. Hun berichtjes zijn namelijk standaard toch altijd ingeklapt.

Als je consequenties kan krijgen door slecht modden (met gemiddelde en modrechten verliezen en afwijkingen enz) is het logisch dat het de andere kant op ook geldt. Wie te veel slechte moderaties krijgt, krijgt een kleine penalty bij het posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alsof die "pro"-berichten zo op een ander niveau staan dan de rest van T.net. Ik ben blij dat ik alle artikelen in een overzicht heb. Die hele indeling is voor mij (en blijkbaar de rest van de T.net-bezoekers) waardeloos. Van elk channel is de helft niet voor mij interessant, en de andere helft wel.

Ik ben geïnteresseerd in NOS-onderwerpen, 'ethische' artikelen (waaronder rechtszaken/RIAA/EC) en bepaalde games, en allemaal andere dingen die niet zo gauw in te delen zijn. Ben ik dan Core, Pro, of Life?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Een greep uit de opvallende afwijkingen in performance:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2219207 -1 gekozen, afwijking 0.6
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2219201 -1 gekozen, afwijking 0.8
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2219052 0 gekozen, afwijking 0.7
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2218978 -1 gekozen, afwijking 0.9
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2218418 -1 gekozen, afwijking 0.5

en deze die ik eerder al gepost had:

Gaat een beetje de verkeerde kant op imho. Of zijn jullie het niet met m'n mods eens (en waarom)?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Deze reactie lijkt me een onterechte -1.

Inhoudelijk klopt hij niet helemaal, en echt briljant is hij ook al niet, maar er staan ook geen flames, trolls etc in, het is geen firstpost, en ook niet echt off-topic. Daarom hoort hij mijns inziens op de 0 ipv de -1?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kixtart schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 02:30:
Had ik een 0 gegeven, weet niet meer waarom eigenlijk, tijdelijke vlaag van verstandverbijstering denk ik...
en hier ook, (poging tot) humor denk ik... vond hem destijd op zijn plaats wel grappig, maar kan me ook voorstellen dat je hem heel flauw vind. Toch geen "echte" mismod denk ik

Gaat een beetje de verkeerde kant op imho. Of zijn jullie het niet met m'n mods eens (en waarom)?
Zo maak je af en toe toch een paar vreemde mods... (sry :p)

[ Voor 5% gewijzigd door Arne op 06-10-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

arne schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 09:15:
...knip
[...]
en hier ook, (poging tot) humor denk ik... vond hem destijd op zijn plaats wel grappig, maar kan me ook voorstellen dat je hem heel flauw vind. Toch geen "echte" mismod denk ik
...knip...
Humor bij de 2e ok, maar die +1's vind ik dan wel mismod. Bij de eerste wordt er niet zoveel belangrijks gezegt dat het +1 zou moeten zijn imho.

Jij was sowieso niet de enige expert die zo gemod had hier :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
wildhagen schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 17:58:
Dat klopt, maar ook de toonzetting is van belang. Bijvoorbeeld de eerste post, die is best wel flamerig gesteld qua taalgebruik (en de gebruikte smiley benadrukt dat nog eens), en voegt verder niks toe. Daarom lijkt die me een regelrechte kandidaat voor de -1.

Een-regelige opmerking als 'wat lelijk' idem dito: voegt niks toe, one-liner, geen onderbouwing.

Alleen als er nog wat fatsoenlijks omheen staat, ongeacht of je het er mee eens bent, hoort op de 0 (of hoger).
Flamerig? Zo vat ik dat helemaal niet op. Misschien heb ik te korte tenen maar dat is op een forum waar je alleen maar de tekst hebt een voordeel. Voor mij valt hij niet in de categorie -1, want uit de FAQ -> " In deze categorie vallen de flamebaits, trolls, doelloze first posts, zware off-topic berichten zonder enige toegevoegde waarde, misplaatste grappen, onnodig kwetsende reacties en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken."

Een oneliner zonder onderbouwing die WEL een mening overbrengt is een 0. Het hoort niet iets fatsoenlijk te zijn om 0 te verdienen. Uit de FAQ -> "De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die niet direct bijzonder nuttig zijn, maar ook geen kwaad in de zin hebben."
Als dat een -1 is dan zijn bijna de helft van de 0 posts een -1 waard voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Kixtart schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:09:
[...]

Humor bij de 2e ok, maar die +1's vind ik dan wel mismod. Bij de eerste wordt er niet zoveel belangrijks gezegt dat het +1 zou moeten zijn imho.

Jij was sowieso niet de enige expert die zo gemod had hier :)
Ik had een 0 gegeven he :p en alleen op de post recht boven mijn reactie (dus niet beide). Er was 17x 0 gemod op die post, dus de enige lijkt me sterk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Waarom krijgt deze post zoveel -1's? Ik zie er geen enkele reden in om een -1 toe te kennen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Ik had / heb hem nog niet gemodereerd en doe dit ook voorlopig niet omdat ik de context niet ken. Maar de reactie op zichzelf ten opzichte van het artikel lijkt op het eerste gezicht niet erg ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

arne schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:38:
Ik had / heb hem nog niet gemodereerd en doe dit ook voorlopig niet omdat ik de context niet ken. Maar de reactie op zichzelf ten opzichte van het artikel lijkt op het eerste gezicht niet erg ontopic.
Dat klopt helemaal. Maar evenmin is het een troll, flamebait, niet onderbouwde oneliner of dermate zwaar offtopic (het reageert op de voorgaande reply) dat een -1 gerechtvaardigd is naar mijn mening.

Daarom kom ik op een 0 uit, en niet op een -1.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:39
keer ongewenst lijkt me niet echt terecht bij deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En waarom krijgt deze stevige flamebait in 's hemelsnaam drie keer een +2? Dan ben je ook fout bezig, ik kan, zelfs als ik *heel* positief ben, dat niet anders noemen dan ordinair modmisbruik....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Kixtart schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 02:30:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2219052 0 gekozen, afwijking 0.7
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2218978 -1 gekozen, afwijking 0.9

Misschien dat jij gewoon wat strenger oordeelt dan anderen. Wat je kan doen is gewoon op het moment dat je iets tegenkomt waarover je misschien wel wat twijfelt of waarvan je vindt dat deze op bv -1 moet komen dit hier post om advies erover in te winnen. Dan zie je vanzelf wat de hier gemiddelde mening is van de experts en of powermods.

Aan de andere kant zijn er genoeg andere posts die je gewoon kunt blijven modden die je gemiddelde op een aanvaardbaar nivo houden. En uiteindelijk gaat het erom dat je gemiddelde goed blijft om te kunnen blijven modden. Ik heb ook regelmatig afwijkingen zoals de meeste anderen hier. Als je echter gewoon de duidelijke -1's; 0's etc meemod dan is je uiteindelijke gemiddelde nog altijd aanvaardbaar.

@wildhagen: 0 lijkt mij ook zeer goede mod op die China kwestie.

Die andere is gewoon puur mismod. Degene die dat hebben gedaan moeten gewoon uit hun modrechten worden gezet. Ook opvallend dat het de enige positieve mods zijn op die post. Waarschijnlijk zijn vriendjes?

[ Voor 6% gewijzigd door TheCapK op 07-10-2007 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
wildhagen schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:41:
[...]

Dat klopt helemaal. Maar evenmin is het een troll, flamebait, niet onderbouwde oneliner of dermate zwaar offtopic (het reageert op de voorgaande reply) dat een -1 gerechtvaardigd is naar mijn mening.

Daarom kom ik op een 0 uit, en niet op een -1.
Naja, dat maakt het offtopic en licht flamerig imho, beetje een twijvelgeval tussen -1 en 0. Zolang het niet een van vele offtopic reacties is, zou ik het een 0 geven. Anders een -1. Ik vind dat ik bij deze reactie zonder de context onvoldoende informatie heb om hem te "belonen" met een 0, dus ik mod hem voorlopic maar even niet.
k1n8fisher schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:37:
[...]

[knip]
En uiteindelijk gaat het erom dat je gemiddelde goed blijft om te kunnen blijven modden.
[knip]
En ik maar denken dat het om een goed leesbare FP ging...

[ Voor 53% gewijzigd door Arne op 07-10-2007 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

wildhagen schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:29:
En waarom krijgt deze stevige flamebait in 's hemelsnaam drie keer een +2? Dan ben je ook fout bezig, ik kan, zelfs als ik *heel* positief ben, dat niet anders noemen dan ordinair modmisbruik....
Daar mogen de modrechten wel handmatig uitgezet worden, imo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien wel, maar het zou ook een slippertje kunnen zijn. De overige moderaties zijn namelijk allemaal wel in orde en daarom is de afwijking van 2.9 niet voldoende om de boel automatisch uit te krijgen.
Laat de modbot maar verder kijken hoe het gaat, dit slippertje is niet tot een ontspoorde moderatie gegaan enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

ecteinascidin schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 21:08:
Misschien wel, maar het zou ook een slippertje kunnen zijn. De overige moderaties zijn namelijk allemaal wel in orde en daarom is de afwijking van 2.9 niet voldoende om de boel automatisch uit te krijgen.
Laat de modbot maar verder kijken hoe het gaat, dit slippertje is niet tot een ontspoorde moderatie gegaan enzo.
Nouja, een slippertje zou inderdaad nog kunnen. Maar als je met het volle verstand hier een +2 voor geeft dan heb je ook niks van het modsysteem begrepen. Maargoed, het zal dan wel een slippertje zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

k1n8fisher schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:37:
[...]

Misschien dat jij gewoon wat strenger oordeelt dan anderen. Wat je kan doen is gewoon op het moment dat je iets tegenkomt waarover je misschien wel wat twijfelt of waarvan je vindt dat deze op bv -1 moet komen dit hier post om advies erover in te winnen. Dan zie je vanzelf wat de hier gemiddelde mening is van de experts en of powermods.

Aan de andere kant zijn er genoeg andere posts die je gewoon kunt blijven modden die je gemiddelde op een aanvaardbaar nivo houden. En uiteindelijk gaat het erom dat je gemiddelde goed blijft om te kunnen blijven modden. Ik heb ook regelmatig afwijkingen zoals de meeste anderen hier. Als je echter gewoon de duidelijke -1's; 0's etc meemod dan is je uiteindelijke gemiddelde nog altijd aanvaardbaar.
...knip...
Ik mod ook niet zo streng hoe het nu lijkt :) . Had gewoon opeens een stukje performance dat gekleurd was (heb genoeg groene die het compenseert, niet om de performance op +/- 0.00 te houden)

Mod bij een post die opviel:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2225010
Geen -1 toch?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@arne: Het een hoeft niet zonder het andere te gaan. Als je je modrechten (tijdelijk) kwijtraakt kan dat ook gevolgen hebben voor de (leesbaarheid van de) FP. Waarom zou je dus je modrechten riskeren als er genoeg posts zijn met een duidelijke waardering die daaraan moet worden gegeven. Die kunnen je juist helpen om je gemiddelde op peil te houden. Zo kan je echter wel afwijkingen in individuele posts veroorloven. En soms is dat nodig om mensen wakker te schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte heer van Roy,

Bij de vorige verkiezingen koos u D66, echter bleek dat de gemiddelde nederlander voor het CDA gekozen te hebben. Om vedere ondemocratische toestanden te voorkomen zal uw stemrecht worden ontnomen.

Met dank voor uw begrip,
Het ministerie van Landbouw
Deze post is ook ge-mismodereerd, hij werd gelockt, maar ik geef hem een +2 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:37:
[...]

Deze post is ook ge-mismodereerd, hij werd gelockt, maar ik geef hem een +2 :*)
Dat is gewoon fout modereren. Zo'n reactie is geen +2 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoD schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 12:43:
[...]

Dat is gewoon fout modereren. Zo'n reactie is geen +2 waard.
Mee eens. Dat komt over als moedwillig mismodden. Op basis van welke argumenten geef jij een +2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
@k1n8fisher: Dit systeem werkt dat idd een beetje in de hand, maar ik mod gewoon alle posts in een draad of degene die ik verkeerd vind staan (of echt een zware flame zijn), ik ga niet zoeken naar posts met een duidelijke waarde.

offtopic:
Als we toch offtopic GOT reacties gaan modereren, krijgen jullie alle 3 een -1 wegens zwaar offtopic.

[ Voor 54% gewijzigd door Arne op 08-10-2007 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

arne schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 13:46:
Als we toch offtopic GOT reacties gaan modereren, krijgen jullie alle 3 een -1 wegens zwaar offtopic.
Waar staat dat er GoT-reacties gemodereerd worden? :?
Deze post is ook ge-mismodereerd, hij werd gelockt, maar ik geef hem een +2
Ik zie het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Geachte heer van Roy,

Bij de vorige verkiezingen koos u D66, echter bleek dat de gemiddelde nederlander voor het CDA gekozen te hebben. Om vedere ondemocratische toestanden te voorkomen zal uw stemrecht worden ontnomen.

Met dank voor uw begrip,
Het ministerie van Landbouw
stond ooit hier op GoT toch? of ben ik in de war? dan was een linkje wel leuk geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanche
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-04-2024
Hallo, ik vraag me het volgende af, als incidentele modder. Deze reactie bied zeker een meerwaarde, maar de manier waarop hij reageert vind ik niet gepast.
HAHAHA, grappenmaker, de 6800 !? Know your facts mister. Dat is zo'n drie generaties later.
Verder is de reactie zeker een +1 waard, maar zijn eerste zin is gewoon een flame. Wat is de gepaste beoordeling?

edit: ik heb maar op neutraal gestemd :)

[ Voor 4% gewijzigd door guanche op 08-10-2007 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft ergens inderdaad gestaan.
Vind het puur een enkeltrappen-moderatie. Die het eens is met de flamerige/trollende opmerking die dan ook niets toevoegt aan het nieuwsbericht.

Is het ook door supermods oid in te zien wie die +2's uitdelen, dat hier toevallig een 'rode lijn' in loopt?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

@Guanche: Als je puur naar de flame kijkt dan is -1 de juiste oplossing. Je zou zelfs kunnen zeggen: hij begint met een flame dus lees ik de rest niet en dat tel je dus niet mee in je beoordeling.
Op zich vindt ik het niet zo'n zware flame. Grappenmaker is niet beledigend, vind ik, know your facts mister is ook niet echt beledigend. Ook ik heb hem op 0 gezet alhoewel ik +1 ook wel verdedigbaar zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zonder die flamerige regel had het van mij een +1 kunnen krijgen, maar met die regel haalt hij zijn verhaal qua waarde zelf naar beneden, waardoor de 0 in zicht komt. Daarvan heeft hij er dus ook 2 van mij in ontvangst mogen nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op de FP moeten mensen een leren dat je niet met een kloteopmerking je reply moet beginnen. Door louter weglaten van zinnen pak je veel meer punten.

* Delerium ook nul toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Piratenpartijen richten pijlen op 'bommencensuur'

is een hele lange draad, maar ik heb sterk het gevoel dat het ongewenst modden van een groot gedeelte van de bijdragen van fevenhuis vooral wordt gedaan, omdat men het niet eens is met zijn mening. ik heb dan ook heel veel van die ongewenste berichten een doodgewone 0 gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als sidenote daarop: hij heeft 39 reacties in die hele thread, is dat niet wat overdreven? Dat is een zo'n beetje een kwart van alle reacties... op deze manier kaapt-ie wel de hele nieuwspost.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is een +1 voor deze of deze reactie niet een beetje over the top? Zoveel voegen ze nu ook weer niet toe... Om het over de +2 van de tweede nog maar niet te hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 08-10-2007 17:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
wildhagen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:27:
Als sidenote daarop: hij heeft 39 reacties in die hele thread, is dat niet wat overdreven? Dat is een zo'n beetje een kwart van alle reacties... op deze manier kaapt-ie wel de hele nieuwspost.
Is dat zo erg dan?

Het is toch bedoeld voor discussie. Dan kan het wel eens voorkomen bij een onderwerp dat je hoog zit dat je daar veel reacties in plaatst. Ik zie daar geen probleem in.

Met name omdat niet veel andere mensen bereid zullen zijn om tegen te bierkaai te vechten.

Het was mij overigens helemaal niet opgevallen dat er veel reacties van één persoon waren. Ik kijk eigenlijk nooit wie iets plaats. Ik kijk alleen naar de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:07:
nieuws: Piratenpartijen richten pijlen op 'bommencensuur'

is een hele lange draad, maar ik heb sterk het gevoel dat het ongewenst modden van een groot gedeelte van de bijdragen van fevenhuis vooral wordt gedaan, omdat men het niet eens is met zijn mening. ik heb dan ook heel veel van die ongewenste berichten een doodgewone 0 gegeven.
Dat staat nu gelukkig al weer aardig goed. Maar daarnaast heb ik ook de indruk dat de reacties op fevenhuis zo ongeveer allemaal een +1 gekregen hebben vanwege dezelfde reden, terwijl ze niets meer of minder toevoegends zijn dan de reacties van fevenhuis. Daar mogen wat mij betreft nog heel wat nullen uitgedeeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 17:27:
mwah, hij praat wel veel :) maar hij is niet zeer agressief in het onder de mensen brengen van zijn mening, ook al is hij het er helemaal niet mee eens, en hij flamet ook niet, hij wil discussiëren. in dezelfde draad komen ook heel veel meningen 2-11 keer voor, ook al worden ze dan door verschillende mensen verwoord.

@mjtdevries

ja, ik ben nog wel een uurtje bezig met nullen geven :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Als je goed kijkt in die hele thread dan zie je dat Mea-t.net, mjtdevries, RML en stresstak ook zeer regelmatig voorbij komen. En dan kan ik er best nog 1 of 2 vergeten zijn.
Zeggen dat Fevenhuis dus deze thread kaapt is overdreven. Meestal verwoord hij zichzelf heel goed, beter dan een tijdje terug toen er veel van hem naar beneden moest worden gemod.
Heb dan ook wat reacties van hem naar 0 omhoog proberen te zetten en sommige reacties van zijn tegenstanders omlaag naar dezelfde waarde.

Het is duidelijk een topic wat de gemoederen bezig houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet deze naar -1? Dat vind ik ook overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Die eerste zin vindt ik dusdanig nutteloos dat ie er van mij een -1 bij krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Alleen de eerste zin had em inderdaad een -1 opgeleverd, maar hij probeert er nog iets van te maken... 0 dus (hoewel -1 wegens etteren ook verdedigbaar is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nutteloosheid levert een nul op; als in geen meerwaarde. Ik zie geen flame/troll/scheldwoord. Misschien moet de -1 niet meer worden omschreven als 'ongewenst' maar als 'ongepast','schadelijk' oid. Nutteloos is verdedigbaar ongewenst, maar in de moderatie-omschrijving levert nutteloosheid een 0 op. Alleen deze: 8)7 kan hem een -1 opleveren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik wil niet elke dag lezen dat tweakers laat is of de nieuwe moderatie fout is. Dus die eerste zin is zwaar offtopic/vervelend ipv nutteloos voor mij. Ik had deze wel een 0 gegeven omdat de rest van de post het aardig compenseert.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 09:15:
Nutteloosheid levert een nul op; als in geen meerwaarde. Ik zie geen flame/troll/scheldwoord. Misschien moet de -1 niet meer worden omschreven als 'ongewenst' maar als 'ongepast','schadelijk' oid. Nutteloos is verdedigbaar ongewenst, maar in de moderatie-omschrijving levert nutteloosheid een 0 op. Alleen deze: 8)7 kan hem een -1 opleveren
en daar hebben we de FAQ dan weer voor:
en allerlei andere reacties die een onvriendelijk karakter hebben of op andere wijze zijn bedoeld om irritatie of overlast te veroorzaken.
een 0-post die begint met de zin "no offence intended" is meestal al een -1, wanneer dit gevolgd word met "las dit vanochtend al" word het er niet beter op.

/me houd het voorlopig op een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-09 07:21

Oceria

I've been in between....

In de thread "Bengaalse student ontwikkelt 'tweedehands' robot" staat deze reactie.

Ik zie niet in wat Al Quaida en Islam met een huishoudrobot te maken hebben. Ik heb -samen met een aantal anderen- een -1 gegeven, is dat voldoende, of zij deze reactie misschien een -2 moeten krijgen?

[ Voor 38% gewijzigd door Oceria op 09-10-2007 13:00 ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Die had ik ook al gezien ja. Volgens mij is het een poging om grappig te zijn ook al is het compleet mislukt. Denk dat een -1 wel genoeg is (niet kwetsend oid).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom krijgt deze threadstarter een 0 en mijn antwoord maar liefst 6 keer een -1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
Waarom zou ik geen 0 "verdienen"? aangezien de topicheader namelijk begint met "de amerikaanse computerfabrikant". Om dan meteen met complottheorie te beginnen vind ik niet netjes, aangezien dit in geen enkele manier de opzet van mijn post was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zo, dat is al een berg naar -1 gebracht :P Maargoed, flink wat geblaat over kilowatt gebruik :/

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
Oh oh, een MS vs Linux topic!

nieuws: Ballmer wil compensatie van Red Hat-gebruikers

Alle hens aan dek! Er moet weer heel wat meningmodden rechtgezet worden.
(Voor zover dat uberhaupt nog mogelijk is zonder powermods....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium loopt ook de draad een beetje door.

For the record, ikzelf weet wat van patenten en weet deze 4-regelreply zeeeer te waarderen: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2229238 . Ik geef er een +2 voor omdat ik dat de juiste score vind (lees: vindt als subjectief oordeel). Want inzichtvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Doen jullie de Sapphire draad, ga ik eens een rondje ADHD-Steve? :+ >> Of niet, weet er veel te weinig vanaf, en heb veel teveel vooroordelen om dit goed te modden :P

@ecteisding: Als je er wat van weet, en dit klopt als een bus, is dat toch niet echt subjectief, of wel soms?

[ Voor 22% gewijzigd door TheZeroorez op 09-10-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 17:09:
/me loopt ook de draad een beetje door.

For the record, ikzelf weet wat van patenten en weet deze 4-regelreply zeeeer te waarderen: http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2229238 . Ik geef er een +2 voor omdat ik dat de juiste score vind (lees: vindt als subjectief oordeel). Want inzichtvol.
Een +1 snap ik. Maar een +2 :?

Daarvoor lijkt het me nogal magertjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

tja het is op zich best inzichtvol als een soort goed idee, maar +1 vind ik er beter bij passen. Echt veel nieuws vertelt ie me niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dat klopt, maar het is wel de enige die in die hele draad opmerkt dat MS z'n patenten-lijst niet kan openbaren, want dan kan die hele lijst bij de rechter sneuvelen wegens prior-Art. Dat is een cruciale passage en dient IMHO gelezen te worden. Want zo zit het en niet anders. Een korte reactie die IMHO riant beloond kan worden.

* Delerium zie een nieuwe Mac-libel zaak aankomen :P
Maar anderzijds is het een zuivere 'IMHO'

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 09-10-2007 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Wordt de volgende post niet vooral omlaag gemod vanwege het topic van gisterenwaaran hij refereert:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2227951
Vind dat deze wel op 0 mag stan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Had hij nu ook een beetje info over prior-art en eventuele regelgeving ervan had ik het een +2 gegeven, dit is voor mij enkel wat extra info wat voor mij dus een +1 blijft. Per saldo is het hele verhaal van prior-art etc al lang bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ecteinascidin schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:11:
Dat klopt, maar het is wel de enige die in die hele draad opmerkt dat MS z'n patenten-lijst niet kan openbaren, want dan kan die hele lijst bij de rechter sneuvelen wegens prior-Art. Dat is een cruciale passage en dient IMHO gelezen te worden. Want zo zit het en niet anders.
Dat alles prior-art zou zijn, is puur een mening, zonder enig bewijs of onderbouwing. En zeker geen cruciaal argument. De consensus is toch echt dat er vrijwel zeker MS patenten geschonden worden.

Maar MS heeft andere zorgen. Ten eerste zou het juridisch wel eens moeilijk zou kunnen zijn om de patentschending volledig op de schouders van RedHat te leggen. Die kunnen het waarschijnlijk met zodanig verpakken, dat zij het op de schouders van een paar enkele free-lance programmeurs leggen, en zeggen dat zij er niets mee te maken hadden.
Verder zal MS veel banger zijn voor een eventuele patenten oorlog met Linux supporter IBM. Want MS zal waarschijnlijk ook patenten van IBM schenden. En je gaat liever geen oorlog beginnen zonder inzicht in jouw en de tegenstanders situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arne
k1n8fisher schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:13:
Wordt de volgende post niet vooral omlaag gemod vanwege het topic van gisterenwaaran hij refereert:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2227951
Vind dat deze wel op 0 mag stan.
Ik vind het nogal een onsamenhangend lichtelijk flamende post. Ik weet niet hoe hij "die mensen aan de andere kant van onze oceaan" wou inperken, maar komt op mij toch flamend over.

Ik weet ook niet of "censored modcurses" zijn edit was, maar ook dit komt niet echt vriendelijk over (wat hij er ook mee bedoelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 18:39:
[...]

Dat alles prior-art zou zijn, is puur een mening, zonder enig bewijs of onderbouwing. En zeker geen cruciaal argument. De consensus is toch echt dat er vrijwel zeker MS patenten geschonden worden.
Helemaal mee eens. Dat alles prior-art is kan op geen enkele manier onderbouwt worden. Die post hoort imho absoluut niet op +2 maar eender op een magere +0. Hij brengt meningen / verwachtingen als feit wat imho niet wenselijk is.

Overigens: waarom krijgt deze post +2? Imho is het een -1 of hooguit een 0
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=2229120
Reden: gegooi met " mafiapraktijken, fud etc". Imho gewoon een flame hierdoor.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 09-10-2007 20:12 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.