arne schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:13:
Over je idee om minimaal 100 posts op gathering.tweakers te hebben:
alsjeblieft niet, ik ben niet zo actief op gathering, naja, op postgebied dan. Ik zou het zwaar onterecht vinden om niet te mogen reageren vanwege mijn status op het forum, terweil de reacties die ik op de FP geef toch niet geheel nutteloos zijn imho. Bovendien zou het dan kunnen dat mensen het forum gaan vervuilen om op de frontpage te mogen posten, dat lijkt me niet wat je wil bereiken.
Zoals gezegd, het is slechts brainstormen. De beste stuurlui staan aan wal

Het is wel duidelijk dat het steeds hetzelfde circus wordt en dat er naar een oplossing zou kunnen gezocht worden. (want wat een energieverspilling is het om telkens tegen dezelfde stroom op te roeien. Ik ben bewust geen moderator, hoewel ik uren en uren op GoT en de frontpage rondhang)
En waarover gaat het: één, misschien maximum twee items per dag/per twee dagen. Ik zeg niet dat je meteen zo drastisch moet zijn om voor elk nieuwsitem die eisen te stellen?
Je zal dus nog fijn kunnen reageren in 95% van de nieuwsberichten. Alleen wat duidelijk in het pro kanaal hoort en over software en software development gaat, daar wil je alleen tech-people zien posten. Mensen die zich dus al bewezen hebben op GoT in de forums en tonen dat ze betrokken zijn. Het niveau in WOS en NOS is zo hoog, waarom kan dat niet doorgetrokken worden op de frontpage? Het zou ook een zoveel beter imago uitstralen aan de niet gereggede bezoeker die af en toe eens komt bijlezen.
Er valt wel iets voor te zeggen denk ik.
Trouwens, indien niet iedereen was beginnen miepen over de channel opdeling bij de start van de nieuwe tweakers.net layout zou dit probleem al veel minder groot zijn. Weinigen interesseren zich in software en wat algemeen in het pro channel staat. Dus die kunnen zich botvieren op de low profile nieuwsberichtjes in het life channel waar het over games, mp3 spelers en gsm's gaat. Weinig kans tot buitensporigheden daar. (hoewel, resp. Consoles, iPod en iPhone, maar goed...)
Dus hoewel weinigen genoeg verstand hebben om in software/pro berichten te posten of er genoeg interesse voor tonen,
voelt iedereen zich wel geroepen. Het staat er toch, dus waarom niet?
Ik blijf erbij dat de oorspronkelijke channel-opdeling helemaal geen slecht idee was. Maar de crew is gezwicht onder de prille hysterie van een hoop whiners die niet tegen vernieuwing kan. Men had het gewoon moeten doordrukken.
Wat wel een mogelijkheid kan zijn is een soort hybride oplossing. Ipv drie channels Core, Pro en Life tegelijk zichtbaar te maken op de default frontpage, enkel Core en Life default laten zien en Pro toch in een apart channel houden. (dus je moet specifiek op pro klikken om die berichten te zien). De traditionele tweakers (hardware/tweaks/games) vinden namelijk alles in Core (Life)
edit: je beginpost op -1 laten beginnen wanneer je gemiddelde score onder de 0 zit vind ik dan wel weer een leuk idee. Dan bijvoorkeur ook meteen die balkjes met gehide posts kunnen verbergen of kleiner maken.
Kijk, dat is ook een prima idee. Want wie nu consequent negatieve moderaties krijgt voelt daar in principe niets van. Je mag op gemiddeld -0.5 staan, who cares? Je hebt je ei gelegd, je zal het kunnen blijven leggen, en je hebt eens kunnen ranten. Dat je heel sporadisch een -1 krijgt kan gebeuren. Slechte dag, misgeïnterpreteerd, noem maar op. Maar op gemiddeld 0+ blijven staan moet toch wel mogelijk zijn denk ik dan (als je een beetje normaal bent). Dus posts van de diehards standaard op -1 laten beginnen lijkt me wel een goed idee. Ze gaat dat zelf ook merken en dat ontneemt hen de moed om te blijven doordoen. Hun berichtjes zijn namelijk standaard toch altijd ingeklapt.
Als je consequenties kan krijgen door slecht modden (met gemiddelde en modrechten verliezen en afwijkingen enz) is het logisch dat het de andere kant op ook geldt. Wie te veel slechte moderaties krijgt, krijgt een kleine penalty bij het posten.