Dit wordt dus niet ondersteund op de iPhone. Al neem ik aan dat de Touch zeg maar hetzelfde OS draait als iPhone (lite-versie van MacOSX) dan deze dus ook niet.Anoniem: 37526 schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:44:
Persoonlijk ga ik er vanuit dat hij 802.1x ondersteund, omdat er OS X op draait, en ook omdat Steve het zo specifiek benaderd had dat Wifi MP3 spelers hier juist op geflopt zijn, dat je vanwege een netwerk beveiliging niet op het netwerk kon. (Ook al ging het hier om inloggen doormiddel van een webpagina).
Apple Cripples iPod Touch, Eliminates "Add" Button from Calendar
Blijkbaar toch geen calendar add functie ?
According to support discussions and their own description pages, Apple has removed the ability to add events in the iPod touch's calendar
According to support discussions and their own description pages, Apple has removed the ability to add events in the iPod touch's calendar
[ Voor 42% gewijzigd door Martkrui op 10-09-2007 13:23 ]
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!
Dit kan toch niet waar zijn?
In dat geval moet ik hem niet meer hebben..
Vond dat net de reden om deze te nemen zodat ik hem ook kon gebruiken als handige agenda.
Edit: Ik vrees dat je gelijk hebt.. Ik kom net van de Apple site en zag het volgende staan.
iPod touch features a touchscreen QWERTY keyboard perfect for browsing the web in Safari, searching for videos on YouTube, finding music on the iTunes Wi-Fi Music Store, or adding new contacts.
Daar stond toch inderdaad Adding calender events bij of vergis ik me?
In dat geval moet ik hem niet meer hebben..
Vond dat net de reden om deze te nemen zodat ik hem ook kon gebruiken als handige agenda.
Edit: Ik vrees dat je gelijk hebt.. Ik kom net van de Apple site en zag het volgende staan.
iPod touch features a touchscreen QWERTY keyboard perfect for browsing the web in Safari, searching for videos on YouTube, finding music on the iTunes Wi-Fi Music Store, or adding new contacts.
Daar stond toch inderdaad Adding calender events bij of vergis ik me?
[ Voor 52% gewijzigd door GuntherS op 10-09-2007 13:29 ]
Dat vreesde ik al, en het is echt een deal-breaker voor mij. Een telefoon heb ik al en bellen doe ik niet vaak genoeg om een iPhone + abonnement te rechtvaardigen.Martkrui schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:22:
Apple Cripples iPod Touch, Eliminates "Add" Button from Calendar
De kalenderfunctie van m'n K800i gebruik ik nu om te syncen met iCal, maar dingen invoeren op de telefoon is erg onhandig. Volgens mij zou het veel makkelijker gaan op een iPod touch, maar dat blijkt dus kunstmatig niet te kunnen.
En nu lees ik hierboven ook nog dat hij geen 802.1x ondersteunt? Ook al geen wifi op de universiteit dus. Erg jammer, het had zo'n mooi apparaat kunnen zijn..
Hoewel de agenda functie niet de hoofdzaak is om de touch te kopen, vond ik het toch wel reuze handig. Ik annuleer de bestelling dan ook niet. Maar wacht wel een "update" zodat de functie er wel weer in zit.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Denk dat ze hier veel reacties over krijgen en dat het wel gefixt word in een update.. Vind het ook jammer, maar geen dealbreaker zoals hierboven ergens. Ik koop een iPod, geen PDA. Wel jammer uiteraard, maar geen ramp voor mij.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Wat ik eigenlijk nog niet terug heb gevonden is of het mogelijk is om wanneer je in de buurt van je eigen WIFI netwerkje bent muziek te kunnen streamen van je privé itunes bibliotheek naar de iTouch. Als dat blijkt te kunnen ben ik verkocht omdat je dan (thuis) een virtuele bibliotheek hebt van de hele itunes verzameling.
Ik acht de kans dat ik een touch ga kopen nu wel een stuk kleiner. Een van de argumenten die voor mij belangrijk was, was juist de agenda feature. Mijn huidige telefoon kan niet synchroniseren met iCal, dus leek me dit een prima oplossing. De voordelen die de iPod toch heeft tegenover mijn huidige iPod 5G, worden nu wel een stuk beperkter. Erg jammer...
Veni Vidi Vici
Anoniem: 107960
Wij hebben op de TU Delft ook een open netwerk, waarmee je via een weblogin schermpje het internet op kan. Is dat bij jullie niet mogelijk? Dat moet toch alsnog wel werken met de iPod Touch?YoGi_Berra schreef op maandag 10 september 2007 @ 11:24:
Ik heb deze topic even snel doorgezocht, maar heb niet gelezen of de Touch ook 802.1x ondersteund. Als hetzelfde verhaal is als bij de iPhone (die 802.1x niet ondersteund) heb ik daar weinig aan als ik bijv. op de campus rondloop. Dan kan ik namelijk geen verbinding maken met internet.
Damn geen agenda opties... Zit nu serieus te overwegen om mijn order te stoppen. Nu is het opeens alleen nog maar een iPod met internet/itunes store en youtube. En natuurlijk een Touchscreen.
Ik wacht nog even af of apple nog een reactie gaat geven...
Ik wacht nog even af of apple nog een reactie gaat geven...
Anoniem: 12609
Echt nutteloos, zo'n read-only kalender. Als het wel mogelijk zou zijn zou het een ideaal apparaatje zijn.
Verder vraag ik me af hoe je wi-fi regelt en of je een soort 'Internet Connect' applicatie hebt om bijvoorbeeld een 802.1x verbinding te maken.
Verder vraag ik me af hoe je wi-fi regelt en of je een soort 'Internet Connect' applicatie hebt om bijvoorbeeld een 802.1x verbinding te maken.
Anoniem: 57942
ik zit nog te twijfelen tussen de classic 160 gigh en de touch.. de batterij duur is 10 uur minder dan die van de classic.. echter de wifi is wel erg aantrekkelijk...
Hmm dit vind ik nu echt slecht nieuws en is ook de reden waarom ik Apple haat en er van houd tegelijkertijd. Voor mij was het inderdaad ook de reden om overstag tegaan omdat ik hem als agenda zou kunnen gebruiken. Dus een kleine telefoon en een iPod pda/mp3.
Nu dus wachten op de iPhone weer
Nu dus wachten op de iPhone weer
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
Anoniem: 37526
http://www.dottunes.net/JR1966 schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:22:
Wat ik eigenlijk nog niet terug heb gevonden is of het mogelijk is om wanneer je in de buurt van je eigen WIFI netwerkje bent muziek te kunnen streamen van je privé itunes bibliotheek naar de iTouch. Als dat blijkt te kunnen ben ik verkocht omdat je dan (thuis) een virtuele bibliotheek hebt van de hele itunes verzameling.
Verder gok ik dat de Mail & Calender app van de iPhone geport gaan worden.
Anoniem: 210541
Jasses, wat een dikke fail zeg. Een agenda functie is een grote overweging om over te stappen van 5G. Nu hoef ik 'm voorlopig ook niet.
Wat kan voor Apple in godsnaam de reden zijn om een handige feature te schrappen? Waarom expres een slap aftreksel van wat het was achterlaten? Dat snap ik echt niet
Iemand enig idee?
Upselling? De klanten naar een iPhone pushen? Een duidelijk onderscheid tussen de twee apparaten maken?RoD schreef op maandag 10 september 2007 @ 15:40:
Wat kan voor Apple in godsnaam de reden zijn om een handige feature te schrappen? Waarom expres een slap aftreksel van wat het was achterlaten? Dat snap ik echt nietIemand enig idee?
Dit door een kalender-feature eraf te halen? Vind ik een vreemde stap...Anoniem: 37526 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:02:
[...]
Upselling? De klanten naar een iPhone pushen? Een duidelijk onderscheid tussen de twee apparaten maken?
Het is toch niet moeilijk er zelf software voor te bouwen? Dan zal er binnen de kortste keren wel een agenda te installeren zijn.
De kalender-feature, Google Maps, Mail.app, Bluetooth, en afaik zo nog wel een paar.RoD schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:40:
[...]
Dit door een kalender-feature eraf te halen? Vind ik een vreemde stap...
Ik gebruik nog steeds een kleine (en gratis) agenda voor studenten waar je dingen opschrijft met...ja wel schrik niet...een pen!
Dus die optie kan me gestolen worden, al is het natuurlijk wel een beetje jammer!
EDIT: Ik heb thuis wifi met een WPA beveiliging, ik neem aan dat ik dan wel gewoon met mijn iPod Touch hier gebruik van kan maken? Aangezien mijn Nintendo DS dat zelfs support.
Dus die optie kan me gestolen worden, al is het natuurlijk wel een beetje jammer!
EDIT: Ik heb thuis wifi met een WPA beveiliging, ik neem aan dat ik dan wel gewoon met mijn iPod Touch hier gebruik van kan maken? Aangezien mijn Nintendo DS dat zelfs support.
[ Voor 29% gewijzigd door outlandos op 10-09-2007 17:05 ]
Anoniem: 107960
Zouden we niet een mailactie of petitie kunnen beginnen voor onder andere het terugbrengen van de agenda functie en ondersteuning van 802.1x? Ik heb zelf geen tijd om zoiets te beginnen, maar zou graag eraan mee werken. Er zijn genoeg mensen die beide dingen zullen missen (vooral studenten de 802.1x) en het lijkt me voor Apple niet al te moeilijk dit toe te voegen, vooral als blijkt dat een grote groep deze features wel degelijk wil hebben (en anders wel of niet een iPod Touch willen hebben).
Voor mij is de agenda niet een app die de doorslag geeft om de ipod touch wel of niet te kopen.
Ik denk dat er vast en zeker nog wel een aantal apps worden toegevoegd in toekomstige updates.
Ik denk dat er vast en zeker nog wel een aantal apps worden toegevoegd in toekomstige updates.
Daarom kan het nog wel erg handig zijn als je een dergelijke agenda niet meer nodig had. Zo'n feature is toch altijd mooi meegenomen.Outlandos schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:54:
Ik gebruik nog steeds een kleine (en gratis) agenda voor studenten waar je dingen opschrijft met...ja wel schrik niet...een pen!
Hmm, met die anderen had ik even geen rekening gehouden omdat die er sowieso al niet op zaten. Maargoed, gelijk heb je denk ik.Anoniem: 37526 schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:43:
[...]
De kalender-feature, Google Maps, Mail.app, Bluetooth, en afaik zo nog wel een paar.
[ Voor 31% gewijzigd door RoD op 10-09-2007 18:10 ]
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=352246Anoniem: 107960 schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:31:
Zouden we niet een mailactie of petitie kunnen beginnen voor onder andere het terugbrengen van de agenda functie en ondersteuning van 802.1x? Ik heb zelf geen tijd om zoiets te beginnen, maar zou graag eraan mee werken. Er zijn genoeg mensen die beide dingen zullen missen (vooral studenten de 802.1x) en het lijkt me voor Apple niet al te moeilijk dit toe te voegen, vooral als blijkt dat een grote groep deze features wel degelijk wil hebben (en anders wel of niet een iPod Touch willen hebben).
In die link staat een thread van MacRumors met een link naar het mailadres van Ome Steve en een link naar de iPod feedback page.
Over het weghalen van de Add events : ding is nu waardeloos voor mij. Een readonly kalender, daar heb ik natuurlijk geen reet aan. Kan ik alsnog met een pennetje en papier op zak gaan lopen

Petitie? Al die moeite...Anoniem: 107960 schreef op maandag 10 september 2007 @ 17:31:
Ik hoef dat hele ding niet eens voor 50 euro zonder 802.1x en volle iCal support. Nu is het slechts een te groot uitgevallen iPod Nano met een demo versie van de iPhone software. Nee dank je.
🌞🍃
Anoniem: 125536
Als die 'agenda add functie' daadwerkelijk komt te vervallen, dan vraag ik me toch wel iets af.
Als op 28 september die iPod Touch wereldwijd beschikbaar moet komen, dan moet de produktie van al die toestellen toch al lang aan de gang zijn? Je gaat me toch niet vertellen dat ze nog moeten beginnen met produceren? En wat dan met al die exemplaren die al geproduceerd, verpakt en klaar voor transport staan? Gaan ze dáár die functie soms nog uitslopen?
Volgens mij zit die functie dáár dan ook niet in en was het dus allang bekend dat die functie er (nog) niet in zou komen.
M.a.w. iedereen wordt tijdens de presentatie van 5 september en de (toen) gepubliceerde specificaties lekker gemaakt terwijl er op dát moment waarschijnlijk allang bekend was dat die functie (nog) niet beschikbaar zou zijn.
Misschien denk ik te slecht, maar toch.......
Als op 28 september die iPod Touch wereldwijd beschikbaar moet komen, dan moet de produktie van al die toestellen toch al lang aan de gang zijn? Je gaat me toch niet vertellen dat ze nog moeten beginnen met produceren? En wat dan met al die exemplaren die al geproduceerd, verpakt en klaar voor transport staan? Gaan ze dáár die functie soms nog uitslopen?
Volgens mij zit die functie dáár dan ook niet in en was het dus allang bekend dat die functie er (nog) niet in zou komen.
M.a.w. iedereen wordt tijdens de presentatie van 5 september en de (toen) gepubliceerde specificaties lekker gemaakt terwijl er op dát moment waarschijnlijk allang bekend was dat die functie (nog) niet beschikbaar zou zijn.
Het idee is dat deze functie er ook nooit op heeft gezeten, maar dat het alleen (foutief) op de site heeft gestaan.. Zo zagen mensen geen +knop bij de kalender, waar die er wel is bij de iPhone.Anoniem: 125536 schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:48:
Als die 'agenda add functie' daadwerkelijk komt te vervallen, dan vraag ik me toch wel iets af.
Ben je een Masters "overdrijven" aan het doen?Datafeest schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:15:
[...]
Petitie? Al die moeite...
Ik hoef dat hele ding niet eens voor 50 euro zonder 802.1x en volle iCal support. Nu is het slechts een te groot uitgevallen iPod Nano met een demo versie van de iPhone software. Nee dank je.
ipv je gelijk mijn vraag beantwoord dan alleen dat stukje te quoten...RoD schreef op maandag 10 september 2007 @ 18:10:
[...]
Daarom kan het nog wel erg handig zijn als je een dergelijke agenda niet meer nodig had. Zo'n feature is toch altijd mooi meegenomen.
[...]
Hmm, met die anderen had ik even geen rekening gehouden omdat die er sowieso al niet op zaten. Maargoed, gelijk heb je denk ik.

Anoniem: 87302
wat een gedoe om het weglaten van een agenda optie zeg. Misschien moeten jullie Apple vragen om dat muziek en video icoontje weglaten in ruil voor zo een stoer agenda icoontje 
Muziek/Video/Internet. Dat zijn de 3 verkoopargumenten. En natuurlijk het geyle design met de touch screen
Muziek/Video/Internet. Dat zijn de 3 verkoopargumenten. En natuurlijk het geyle design met de touch screen
Het is meer het feit dat een vrij belangrijk stukje functionaliteit expres weggehaald is, om zo de iPhone beter te laten verkopen.Anoniem: 87302 schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:40:
wat een gedoe om het weglaten van een agenda optie zeg. Misschien moeten jullie Apple vragen om dat muziek en video icoontje weglaten in ruil voor zo een stoer agenda icoontje
Ik ben ook wel benieuwd op het antwoord van Outlados zijn vraag.
En voor zover ik begrijp kun je dus gewoon op elk willekeurig onbeveiligd netwerk (lees bijv.: netwerk van de buren) met safari aan de slag of moet er per se zo'n hotspot zijn (als dat uberhaupt verschillend is tov een onbeveiligd netwerk)?
En voor zover ik begrijp kun je dus gewoon op elk willekeurig onbeveiligd netwerk (lees bijv.: netwerk van de buren) met safari aan de slag of moet er per se zo'n hotspot zijn (als dat uberhaupt verschillend is tov een onbeveiligd netwerk)?
Eh....... ?Cache schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:48:
Ik ben ook wel benieuwd op het antwoord van Outlados zijn vraag.
Een hotspot is technisch 100% hetzelfde als jouw thuisnetwerk. En ik weet ook 100% zeker dat de iPhone het op een thuisnetwerk doet.
Ik snap de frustratie wel hoor, als je veel afspraken maakt dan is het gewoon handig. Maar geen reden om te annuleren imo. Binnen no time is er al een hack voor.Anoniem: 37526 schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:44:
[...]
Het is meer het feit dat een vrij belangrijk stukje functionaliteit expres weggehaald is, om zo de iPhone beter te laten verkopen.
Outlandos schreef op maandag 10 september 2007 @ 20:24:
[...]
ipv je gelijk mijn vraag beantwoord dan alleen dat stukje te quoten...
offtopic:
Mag ik dat misschien zelf bepalen? Het is hier geen helpdesk en bovendien weet ik het antwoord niet
Ik heb weinig verstand van wifi.Anoniem: 37526 schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:51:
[...]
Eh....... ?
Een hotspot is technisch 100% hetzelfde als jouw thuisnetwerk. En ik weet ook 100% zeker dat de iPhone het op een thuisnetwerk doet.
Anoniem: 112922
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het raar vind dat mensen een grote opslagcapaciteit willen. Wat ik aan wilde geven is dat er schijnbaar zoveel mensen zijn die erg veel ruimte nodig hebben. Zo dat ongv 1 op de 2 reacties de opslagcapaciteit als onderwerp hadden (zoals dat nu het geval is met de kalenderfunctie) Wat overigens een erg groot gemis is..RoD schreef op maandag 10 september 2007 @ 05:58:
[...]
Dus batterijduur en omvang is heilig en een grote opslagcapaciteit willen is heel raar?Ik wil al mijn muziek bij me hebben omdat vaak gewoon random nummers kies uit mijn muziekcollectie dus ik wil niet mijn muziek hoeven selecteren. Daarbij komen dan nog de nodige video's en de nodige data die ik zo nu en dan eens zou willen verslepen, en dan is minimaal 30GB zo gek nog niet. Dat ik dan op het formaat en batterijduur iets in moet leveren vind ik niet zo erg. Het ding gaat elke dag aan de lader en het tijdperk van de lompe 2,5" hdd's zijn we ook al voorbij.
Dat jij het niet nodig hebt betekent niet dat het nutteloos is. Beetje kortzichtig.
Dat hoeft nu ook weer niet hoor. Ik snap het nu immers beter door jou.
Tuurlijk mag je dit zelf bepalen, ik mag het dan nog wel afkeuren toch...RoD schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:57:
[...]
offtopic:Mag ik dat misschien zelf bepalen? Het is hier geen helpdesk en bovendien weet ik het antwoord niet
Maar ik zal mijn vraag nog een keertje herhalen:
Thuis hebben wij wifi (access point) met een WPA beveiliging. Kan ik ondanks deze WPA beveiliging toch internetten op mijn iPod Touch?
Ik denk van wel aangezien mijn Nintendo DS ook WPA ondersteunt, maar een bevestiging zal toch wel fijn zijn, want als ik noch op de universiteit, noch thuis ermee kan internetten blijven er maar weinig plekken over en zou het voor mij een overbodige functie worden.
Dan zei je dat wel een beetje raarAnoniem: 112922 schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:19:
[...]
Je hebt mij nooit horen zeggen dat ik het raar vind dat mensen een grote opslagcapaciteit willen. Wat ik aan wilde geven is dat er schijnbaar zoveel mensen zijn die erg veel ruimte nodig hebben. Zo dat ongv 1 op de 2 reacties de opslagcapaciteit als onderwerp hadden (zoals dat nu het geval is met de kalenderfunctie) Wat overigens een erg groot gemis is..
In de toekomst zullen we ongetwijfeld 32GB versies zien.
Daar kan niemand nog antwoord op geven. Wel kan ik je verklappen dat ik op mijn thuisnetwerk een iPhone verbonden heb gekregen, waarbij ik van WPA gebruik heb gemaakt. Het enige obstakel was het blind intypen van het wachtwoord als je nog niet met de iPhone vaardig bentOutlandos schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:45:
[...]
Tuurlijk mag je dit zelf bepalen, ik mag het dan nog wel afkeuren toch...
Maar ik zal mijn vraag nog een keertje herhalen:
Thuis hebben wij wifi (access point) met een WPA beveiliging. Kan ik ondanks deze WPA beveiliging toch internetten op mijn iPod Touch?
Ik denk van wel aangezien mijn Nintendo DS ook WPA ondersteunt, maar een bevestiging zal toch wel fijn zijn, want als ik noch op de universiteit, noch thuis ermee kan internetten blijven er maar weinig plekken over en zou het voor mij een overbodige functie worden.
Anoniem: 232769
Ik heb even een vraagje. Ook ik twijfel tussen de ipod classic en de touch (heb nu een ipod 20 Gb die tot de rand toe gevuld is, maar ben ook aan het kwijlen over de nieuwe touch...).
Wat ik zou kunnen doen is nu een classic kopen van 160 Gb (en eindelijk genoeg ruimte hebben) en dan later de iphone erbij kunnen nemen (m'n abo loopt toch eind dit jaar af en die laat ik dan gewoon nog even doorlopen in afwachting van...)
Maaaaarrr....wat ik nu niet begrijp is dat hier door veel mensen wordt gezegd dat ze geen iphone willen hebben, omdat je dan de iphone moet aanschaffen en dat daar dan ook nog de abo-kosten bij komen. Maar is het niet gewoon zo dat je de iphone gewoon GRATIS gaat krijgen als je bereidt bemt een abo van 2 jaar af te sluiten? Dat is tot nu toe bij alle andere telefoons toch ook het geval?? Of heb ik het verkeerd??
Wat ik zou kunnen doen is nu een classic kopen van 160 Gb (en eindelijk genoeg ruimte hebben) en dan later de iphone erbij kunnen nemen (m'n abo loopt toch eind dit jaar af en die laat ik dan gewoon nog even doorlopen in afwachting van...)
Maaaaarrr....wat ik nu niet begrijp is dat hier door veel mensen wordt gezegd dat ze geen iphone willen hebben, omdat je dan de iphone moet aanschaffen en dat daar dan ook nog de abo-kosten bij komen. Maar is het niet gewoon zo dat je de iphone gewoon GRATIS gaat krijgen als je bereidt bemt een abo van 2 jaar af te sluiten? Dat is tot nu toe bij alle andere telefoons toch ook het geval?? Of heb ik het verkeerd??
Als het met de iPhone kan dan zal het ook wel met de Touch lukken denk (hoop) ik!Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:01:
[...]
Daar kan niemand nog antwoord op geven. Wel kan ik je verklappen dat ik op mijn thuisnetwerk een iPhone verbonden heb gekregen, waarbij ik van WPA gebruik heb gemaakt. Het enige obstakel was het blind intypen van het wachtwoord als je nog niet met de iPhone vaardig bent
Thanks!
Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar wat is nu precies het probleem met het 802.1x?
Daarnaast, dat met de agenda is een gerucht, ik neem het niet als waarheid. Kan best weer morgen er op staan als zijnde weer een fout.
Daarnaast, dat met de agenda is een gerucht, ik neem het niet als waarheid. Kan best weer morgen er op staan als zijnde weer een fout.
802.1x is een beveiligingstechniek om op je draadloze netwerk te komen. In plaats van één security-key die iedereen gebruikt moet je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit word door veel bedrijven en scholen gebruiktFab1Man schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:34:
Ik zal er wel overheen gelezen hebben, maar wat is nu precies het probleem met het 802.1x?
Ja nu weet ik het, zoals hotspots waar je dan tegen betaling op kunt. Heeft de Touch die functie wel of niet?Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:50:
[...]
802.1x is een beveiligingstechniek om op je draadloze netwerk te komen. In plaats van één security-key die iedereen gebruikt moet je inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Dit word door veel bedrijven en scholen gebruikt
Nope, niet zoals hotspots waar je tegen betaling op kunt. Die hebben namelijk helemaal geen beveiliging, je kunt er zo op komen, waarna je je browser opent, je creditcard gegevens / accountgegevens invult, en je online kunt.Fab1Man schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:00:
[...]
Ja nu weet ik het, zoals hotspots waar je dan tegen betaling op kunt. Heeft de Touch die functie wel of niet?
Bij 802.1x weet je dan ook al van te voren wat je username en password is.
Bij de Gameplay was dat ook. Je ging op een hotspot zonder beveiliging, maar de enige site die je kon bereiken was er een waar je username en password invult, ik neem aan dat het dat is.Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:05:
[...]
Nope, niet zoals hotspots waar je tegen betaling op kunt. Die hebben namelijk helemaal geen beveiliging, je kunt er zo op komen, waarna je je browser opent, je creditcard gegevens / accountgegevens invult, en je online kunt.
Bij 802.1x weet je dan ook al van te voren wat je username en password is.
Maar heeft de Touch die functie wel of niet?
Dat mag ik hopen. Als er maar genoeg interesse voor is zal die hack er misschien wel komen, MAAR... kan die hack er wel komen? 'We' gaan er nu van uit dat het ding net zo goed te hacken is als de iPhone, maar is dit wel het geval? Op de vroegere generatie Nano's kon je ook Unix zetten, maar op de nieuwere niet meer. En ik weet eigenlijk ook niet zo zeker of Apple nou wel zo aardig is om de calendar weer voor ons aan te passen.Soms krijg ik het idee dat ze iets releasen en daarna denken : 'zoek het maar uit'. Net zoals die nieuwe iMovie (nr. 1). Ok, je krijgt de mogelijkheid de oude versie te downloaden, maar daar zitten ook nogal wat on-opgeloste bugs in (nr. 2). Het regende klachten over de Mighty Mouse (nr. 3) en belangrijker, de 23" Apple Cinema Display (nr.4), een zogenaamd professioneel scherm dat heel veel rare verschijnselen vertoonde met roze wazen enzo, daar vind je genoeg discussies over terug op het internet. Er zijn mensen die het ding wel 5 keer hebben moeten ruilen, maar enige verbetering zit er niet in die schermen. Dit zijn zo een paar eigenwijzigheidjes die me nu te binnen schieten en ik weet er nog wel wat, maar het is maar om aan te geven hoe eigenwijs ze daar soms kunnen zijn.Anoniem: 87302 schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:52:
[...]
Ik snap de frustratie wel hoor, als je veel afspraken maakt dan is het gewoon handig. Maar geen reden om te annuleren imo. Binnen no time is er al een hack voor.
Logischerwijs zou ik zeggen dat die kalender wel in orde komt. Maar wat volgens mij en anderen logisch is, is dat niet altijd voor Apple zo. They Think Different you know.
Ja dan kan het net zo goed fout zijn dat het er ooit gestaan heeft he. Die lettertjes verdwijnen niet vanzelf van de Apple site. Maar ik ben het met je eens dat het er 'morgen' zomaar weer op kan zitten.Fab1Man schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 00:34:
[ Voor 60% gewijzigd door Dancing_Animal op 11-09-2007 01:40 ]
Wat jij beschrijft is geen 802.1x. Dit is 802.1x:Fab1Man schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:15:
[...]
Bij de Gameplay was dat ook. Je ging op een hotspot zonder beveiliging, maar de enige site die je kon bereiken was er een waar je username en password invult, ik neem aan dat het dat is.
Maar heeft de Touch die functie wel of niet?

Een menu dat de iPhone (nog) niet heeft.
Ik ben het toch wel voor een deel met hem eens...catchingfire schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:45:
[...]
Ben je een Masters "overdrijven" aan het doen?
Ik vind zelf dat Apple toch wat meer moeite had mogen doen om de iPod Touch een eigen gezicht te geven.
Als je straks met dat ding op straat loopt hoor je iedereen zeggen: Hey hij heeft een lamme iPhone...
Ik zie het inderdaad ook gewoon als een light versie van de iPhone...
Waarom niet een eigen design/ontwerp. Eigen menu interface etc...
Vind dit inderdaad een erg goedkoop aftreksel.
(Hoewel ik nog steeds de interface erg nice vind, maar dat terzijde
Daarom ga ik zelf ook voor een nieuwe Nano denk ik...
Chookity-pok
Ja ik heb echt precies hetzelfde!Saeverix schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 13:03:
[...]
Ik ben het toch wel voor een deel met hem eens...
Ik vind zelf dat Apple toch wat meer moeite had mogen doen om de iPod Touch een eigen gezicht te geven.
Als je straks met dat ding op straat loopt hoor je iedereen zeggen: Hey hij heeft een lamme iPhone...
Ik zie het inderdaad ook gewoon als een light versie van de iPhone...
Waarom niet een eigen design/ontwerp. Eigen menu interface etc...
Vind dit inderdaad een erg goedkoop aftreksel.
(Hoewel ik nog steeds de interface erg nice vind, maar dat terzijde)
Daarom ga ik zelf ook voor een nieuwe Nano denk ik...
Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een iPhone uit de VS (met hacks enzo kan je dan waarschijnlijk je eigen SIM kaart gebruiken) of de iPod Touch 16 GB uit de VS.
Moeilijk dit.
offtopic:
Ik moet echt ff mijn frustraties tonen over sommigen.
Ik lees vanaf het begin al mee met de topics over de iPod Touch,
ook de topic van de keynote.
Ik vind het echt jammer dat er heel veel ''gezeur'' is over dingen die men zelf kan opzoeken óf die NIEMAND weet.
Bijvoorbeeld dat 802.1x 'probleem', kom op man. De iPod Touch is nog geen eens uit en jullie blijven maar doordrammen op een antwoord erop. Als je het zo graag wilt weten, dan stuur je Apple toch een e-mail?
Okay, dit wilde ik even kwijt.
Ik moet echt ff mijn frustraties tonen over sommigen.
Ik vind het echt jammer dat er heel veel ''gezeur'' is over dingen die men zelf kan opzoeken óf die NIEMAND weet.
Bijvoorbeeld dat 802.1x 'probleem', kom op man. De iPod Touch is nog geen eens uit en jullie blijven maar doordrammen op een antwoord erop. Als je het zo graag wilt weten, dan stuur je Apple toch een e-mail?
Wat ik me af vroeg; google maps zit er niet op, maar wat gebeurt als je met safari naar http://maps.google.com/ gaat?
Is discussieren over een in onze ogen belangrijke feature nu al zeuren? En de iPod touch is nog niet uit, maar je kan wel met 95% zekerheid zeggen dat als de iPhone het niet kan, dan de Touch ook niet. En guess what, de iPhone is wel al 2,5 maand uit.Reef_91 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 14:59:
offtopic:
Ik moet echt ff mijn frustraties tonen over sommigen.![]()
De discussie over een ook in mijn ogen belangrijke feature vind ik geen zeuren,gebradenkip schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 17:40:
[...]
Is discussieren over een in onze ogen belangrijke feature nu al zeuren? En de iPod touch is nog niet uit, maar je kan wel met 95% zekerheid zeggen dat als de iPhone het niet kan, dan de Touch ook niet. En guess what, de iPhone is wel al 2,5 maand uit.
het gaat mij erom dat als iemand zijn antwoord niet krijgt, of niet hoe hy/zy het wil;
maar door gaat drammen om een antwoord te krijgen over iets wat niemand nog weet.
En wat ik ook frapant vind, is dat mensen vragen gaan stellen die ze makkelyk zelf kunnen vinden;
of op de site van Apple of via google.
Maar zo belangrijk is dit niet, ik wilde gewoon even mijn ei kwijt.
[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 11-09-2007 17:58 ]
Ik heb een interessante link gevonden, voor mensen die de verwijdering van de agenda functie tot twijfelen heeft gezet, klik.
Korte samenvatting: programma's mag men installeren op zijn iPod Touch, maar als door een update van Apple je zelf geinstalleerde programma's niet meer werken óf dat je iPod Touch t helemaal niet meer doet, dan moet je niet bij Apple komen huilen.
Korte samenvatting: programma's mag men installeren op zijn iPod Touch, maar als door een update van Apple je zelf geinstalleerde programma's niet meer werken óf dat je iPod Touch t helemaal niet meer doet, dan moet je niet bij Apple komen huilen.
Op zich interessante ontwikkeling dat ze hacks & cracks niet tegengaan, maar ik zou toch een beetje huiverig zijn een gekraakte applicatie m'n privegegevens te laten beheren. Stel dat zo'n programmaatje stiekem gegevens doorsluist naar de makers van het programma, dat lijkt me dan ook weer niet zo lekker. Hoeveel kennis moet je trouwens van programmeren enz. hebben om zelf een applicatie voor een iPhone of Touch te maken? Dat vraag ik me nou altijd af. Dan gaat er een team mensen de iPhone zitten hacken en komen ze iedere keer op bepaalde punten en dan denk ik : hoe doen ze dat toch?
Na het verdwijnen van de Add-functie heb ik eigenlijk zoiets van 'laat maar', maar het device opzich is wel een interessant speeltje natuurlijk. Ik zit nog in dubio.
Na het verdwijnen van de Add-functie heb ik eigenlijk zoiets van 'laat maar', maar het device opzich is wel een interessant speeltje natuurlijk. Ik zit nog in dubio.
Ik vond de Touch niks aangezien 8GB en 16GB als mediaplayer voor mij te weinig zijn...
Nu zat ik 'n beetje in het iPhone topic rond te neuzelen, waar men over eBay en dergelijke begon, dus daar heb ik even rondgesneaked en daar staan 8GB iPods voor zo'n 550 dollar (maar dan heb je nog de kans om nog eens douanekosten en dergelijke te moeten betalen) en op Marktplaats staan ze voor zo'n 550 euro... Daarvoor doe ik 't wel, omdat ik dan ook telefoonfunctie erbij heb en dat in 1 mooie device!
Heb ook 'n gozer gemaild uit Den Haag die 8GB iPhones aanbood voor 400,-
Als ik daar snel 'n reply op krijg, ga ik die lekker ophalen, speur wat rond op eBay, bestel unlock-software en heb voor 450,- een iPhone met 8GB die in tegenstelling tot de iPod Touch wel kan bellen
Nu zat ik 'n beetje in het iPhone topic rond te neuzelen, waar men over eBay en dergelijke begon, dus daar heb ik even rondgesneaked en daar staan 8GB iPods voor zo'n 550 dollar (maar dan heb je nog de kans om nog eens douanekosten en dergelijke te moeten betalen) en op Marktplaats staan ze voor zo'n 550 euro... Daarvoor doe ik 't wel, omdat ik dan ook telefoonfunctie erbij heb en dat in 1 mooie device!
Als ik daar snel 'n reply op krijg, ga ik die lekker ophalen, speur wat rond op eBay, bestel unlock-software en heb voor 450,- een iPhone met 8GB die in tegenstelling tot de iPod Touch wel kan bellen
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
@Dancing_Animal: Dat nieuwsbericht heeft mijzelf ook nog niet overgehaald om de Touch te halen. Ik zit ook nog steeds in dubio. Of een Nano/Classic kopen en wachten totdat de Touch wel de functies heeft die ik graag wil zien (voor die prijs) of wel de Touch kopen en hopen op in ieder geval een goede betrouwbare agenda functie die naar waarschijnlijkheid niet van Apple komt..
En dat de Touch 802.1x waarschijnlijk niet ondersteund is ook érg, érg jammer.. Maarja misschien heeft iedereen t wel fout, want niemand kan t nog met zekerheid zeggen, totdat de Touch daadwerkelijk te koop is.. Dus dat wordt een maandje zuchten en hopen
.
En dat de Touch 802.1x waarschijnlijk niet ondersteund is ook érg, érg jammer.. Maarja misschien heeft iedereen t wel fout, want niemand kan t nog met zekerheid zeggen, totdat de Touch daadwerkelijk te koop is.. Dus dat wordt een maandje zuchten en hopen

[ Voor 3% gewijzigd door SFRtje op 11-09-2007 23:17 ]
De 4GB iPhone kost 299 dollar, de 8GB iPhone kost 399 dollar. Koop er eentje voor deze prijs (+ extra euri voor de moeite) van een U.S. staatsburger, laat hem shippen, even aanmelden bij de douane en je hebt voor respectievelijk 299 en 399 euro een brand-spanking-new iPhone, rechtstreeks uit de U.S.A. Unlocking gok ik zelf rond de 50 euro.CLB schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:08:
Ik vond de Touch niks aangezien 8GB en 16GB als mediaplayer voor mij te weinig zijn...
Stel je zit lekker muziek te luisteren, filmpje te kijken en dan krijg je een belangrijk telefoontje... maar helaas de batterij blijkt leeg te zijn door de muziek en de film. Nee, doe mij maar liever een aparte telefoon + iPod Touch.
Maar goed, ik ben ook nog aan het twijfelen door het hele kalender gedoe. Meer uit principe hoor, niet omdat ik de kalender zo belangrijk vind. Ik wacht dus mooi af en zie wel wat er gaat gebeuren na de release. Nog 17 dagen!
Maar goed, ik ben ook nog aan het twijfelen door het hele kalender gedoe. Meer uit principe hoor, niet omdat ik de kalender zo belangrijk vind. Ik wacht dus mooi af en zie wel wat er gaat gebeuren na de release. Nog 17 dagen!
Betrouwbare 8GB'ers staan inclusief verzending voor 550 dollar op eBay!Anoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:23:
De 4GB iPhone kost 299 dollar, de 8GB iPhone kost 399 dollar. Koop er eentje voor deze prijs (+ extra euri voor de moeite) van een U.S. staatsburger, laat hem shippen, even aanmelden bij de douane en je hebt voor respectievelijk 299 en 399 euro een brand-spanking-new iPhone, rechtstreeks uit de U.S.A. Unlocking gok ik zelf rond de 50 euro.
550 dollar is al 400,-... En dan moet ik nog inklaringskosten betalen waarschijnlijk. Bij m'n vorige mp3 speler (die me 220 euro kostte) moest ik ook nog eens 85 euro extra douanekosten betalen

Unlocking kost ongeveer 35,- via iphonesimfree.com en is gratis via bepaalde fora
EDIT @ Hieronder: Dat zou kunnen, maar geen idee hoe ik dat zou moeten aanmelden
Tsjaa in 'n Apple-store is die 399 dollar, maarja:
-Moet hij nog verscheept worden vanuit de USA naar Nederland (laten we zeggen 50 dollar)
-Mensen willen er uiteraard ook nog wat op verdienen (laten we zeggen die 100 dollar)
maarja dit gaat wel erg offtopic
PS. Wordt er ook net op geattendeerd dat GPRS/ UMTS hier natuurlijk helemaal niet werken met 'n Amerikaanse iPhone aangezien die natuurlijk EDGE ondersteund. Dat was me helaas ontschoten en wel een erg erg erg groot minpunt... Nu stoer doen met 'n iPhone die toch niet helemaal goed functioneert of wachten op de Europese iPhone die waarschijnlijk bergen met geld moet gaan kosten
[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 11-09-2007 23:36 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die extra douanekosten waren dan waarschijnlijk de boete die je hebt moeten betalen omdat je hem niet aangemeld had.CLB schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:30:
[...]
Betrouwbare 8GB'ers staan inclusief verzending voor 550 dollar op eBay!
550 dollar is al 400,-... En dan moet ik nog inklaringskosten betalen waarschijnlijk. Bij m'n vorige mp3 speler (die me 220 euro kostte) moest ik ook nog eens 85 euro extra douanekosten betalen![]()
Unlocking kost ongeveer 35,- via iphonesimfree.com en is gratis via bepaalde fora
550 dollar voor iets dat 399 dollar nieuw kost? Naar mijn mening ben je gek.
399 dollar kost het in de store dan moet je ook nog eens belastingen erbij doen. Dan is 550 dollar wel een goede prijsAnoniem: 37526 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:32:
[...]
Die extra douanekosten waren dan waarschijnlijk de boete die je hebt moeten betalen omdat je hem niet aangemeld had.
550 dollar voor iets dat 399 dollar nieuw kost? Naar mijn mening ben je gek.
Bij die 550 dollar komt er ook nog eens 19% BTW overheen. Die extra 150 dollar is puur voor de shipping-costs en de moeite.deltananie schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:44:
[...]
399 dollar kost het in de store dan moet je ook nog eens belastingen erbij doen. Dan is 550 dollar wel een goede prijs
Ik zei toch dat er nog kosten overheen kwamen
Zeg jij 'neejoh niet als je 't aanmeld'
EDIT: Jij impliceerde eerst dat ik 'm voor 550 dollar kon hebben, nu zeg je dus 550+ 19% = 700?
@ davidgilmour: Jij wilt toch ook geen 15,- verdienen op iets wat je 350,- heeft gekost
Lekker rendabel is dat ook niet of je moet er honderden gaan verkopen, maarja das 'n beetje TE
EDIT: Jij impliceerde eerst dat ik 'm voor 550 dollar kon hebben, nu zeg je dus 550+ 19% = 700?
@ davidgilmour: Jij wilt toch ook geen 15,- verdienen op iets wat je 350,- heeft gekost
Lekker rendabel is dat ook niet of je moet er honderden gaan verkopen, maarja das 'n beetje TE
[ Voor 65% gewijzigd door CLB op 12-09-2007 00:06 ]
CLB schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 23:47:
Ik zei toch dat er nog kosten overheen kwamenZeg jij 'neejoh niet als je 't aanmeld'
![]()
offtopic:
Klopt, en dat maakte ik deltananie even duidelijk
Klopt, en dat maakte ik deltananie even duidelijk
Op ebay wordt alleen maar $550 betaald door stupid foreigners. Een yank bestelt er een bij Apple voor 399 of via het internet. En als je in Staat A woont en in staat B bestelt dan betaal je geen taxes. Dus de Amerikaan heeft dat ding voor 399 in huis.
Verzendkosten met airmail zijn max $25 en dan $25 voor de moete dus maximaal $450 betalen all in. En 550 euro op mp is natuurlijk helemaal schandalig.
@clb: het gaat hier niet echt om een schaars product, maar om iets dat in elke stad in de usa gewoon te koop is of online te bestellen. dus 25$ winst zonder enig risico is prima.
Je zit in de USA, koopt 20 van die dingen en pakt $25 winst per apparaat. En alles wat je niet verkoopt stuur je binnen 2 weken terug naar Apple. Risico. = 0. Rendement = laag.
Verzendkosten met airmail zijn max $25 en dan $25 voor de moete dus maximaal $450 betalen all in. En 550 euro op mp is natuurlijk helemaal schandalig.
@clb: het gaat hier niet echt om een schaars product, maar om iets dat in elke stad in de usa gewoon te koop is of online te bestellen. dus 25$ winst zonder enig risico is prima.
Je zit in de USA, koopt 20 van die dingen en pakt $25 winst per apparaat. En alles wat je niet verkoopt stuur je binnen 2 weken terug naar Apple. Risico. = 0. Rendement = laag.
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 12-09-2007 08:13 ]
Mensen laten we het hier gewoon over de Ipod Touch hebben 
De Iphone verhalen horen in de Iphone topic thuis.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
heb trouwens gisteren bij de Mac winkel in Groningen de iPhone mogen bekijken, vast houden en mee gespeeld.
Wat een geweldig ding, koop hem zeker als het hier in Nederland uit komt.
Wat een geweldig ding, koop hem zeker als het hier in Nederland uit komt.
Ben ik het helemaal mee eens.danplo schreef op woensdag 12 september 2007 @ 10:15:
Mensen laten we het hier gewoon over de Ipod Touch hebben
De iPod Touch is gewoon een erg luxe versie van de iPod nano voor wie het niet per sé zo klein hoeft te zijn. Hij is trouwens wel bijna net zo plat. In plaats van de extra opslag van de Classic heb ik het liever het grote touchscreen, wifi+safari+youtube en (hoop ik) de algehele uitbreidbaarheid qua software.
De nano 8GB is 199 en de Touch 8GB is 299, nou dan heb ik liever de touch.
En de iPhone is toch weer een stuk duurder en ik was helemaal niet op zoek naar een telefoon + abonnement (een volwaardige iPhone als telefoon komt hier sowieso pas in 2008 lijkt het).
Ik had gister of eergister de itunes upgrade voor de nieuwe touch ipods, zouden nu ook de eerste hand-ons komen? (A)
De enige "echte" overeenkomst met de Nano is flash, verder zijn de formfactor, scherm, features anders, dus ik vraag me af waarom je de Nano hierbij haalt.Bart Meerdink schreef op woensdag 12 september 2007 @ 12:30:
[...]
Ben ik het helemaal mee eens.
De iPod Touch is gewoon een erg luxe versie van de iPod nano voor wie het niet per sé zo klein hoeft te zijn. Hij is trouwens wel bijna net zo plat. In plaats van de extra opslag van de Classic heb ik het liever het grote touchscreen, wifi+safari+youtube en (hoop ik) de algehele uitbreidbaarheid qua software.
Voor diegene die geen behoefte heeft aan toeters en bellen, maar gewoon een muziekspeler wil is de keus natuurlijk andersom.De nano 8GB is 199 en de Touch 8GB is 299, nou dan heb ik liever de touch.
Het is een beetje appels met eh, totaal andere appels vergelijken.
Nou nou, de enige echte overeenkomst... Het zijn allebei iPods met als primaire functie om muziek te beluisteren, ze hebben dezelfde hoeveelheid geheugen, ze werken allebei via iTunes en de prijs is van dezelfde orde. Voor mij persoonlijk waren de nano en de touch alternatieven. Als de touch er niet geweest was had ik waarschijnlijk de nano 8GB genomen. 1GB (mijn huidige speler uit 2005, ander merk) is werkbaar, maar een beetje krap. Die speler heeft overigens radio, maar ik luister liever naar muziek dan naar gezwets, zo blijkt.RoD schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:25:
[...]
De enige "echte" overeenkomst met de Nano is flash, verder zijn de formfactor, scherm, features anders, dus ik vraag me af waarom je de Nano hierbij haalt.
Het principe is inderdaad gelijk. Het zijn beide mp3spelers. Maar het zijn wel totaal verschillende mp3spelers.Bart Meerdink schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:12:
[...]
Nou nou, de enige echte overeenkomst... Het zijn allebei iPods met als primaire functie om muziek te beluisteren, ze hebben dezelfde hoeveelheid geheugen, ze werken allebei via iTunes en de prijs is van dezelfde orde.
Kom er net achter dat er al een ipod touch was.
En hier kan je wel spelletjes mee spelen en heeft ook wifi.
http://www.youtube.com/wa...nlEQ&mode=related&search=
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Anoniem: 29724
Ja die hack komt er wel. De iPhone en de Touch zijn wezenlijk niet verschillend. Dezelfde hardware, hetzelfde OS. Daar maak ik mij niet zo druk om. Las net op engadget trouwens dat de eerste Free Open hack beschikbaar is gekomen voor de iPhone, dus dat loopt ook fijn. Verder heb je voor de iPhone het project ifuntastic (http://www.iphonealley.co...ave-permission-to-go-nuts). Ik verwacht dat het niet lang duurt voordat dat ook geporteerd wordt naar de Touch. Kortom er wordt hard genoeg gewerkt en er gaan zeker nog leuke dingen komen. Apple heeft inmiddels min of meer gezegd dat ze niet opzettelijk hacks zullen breken door updates. Wel geven ze aan dat ze geen rekening gaan houden met hacks in hun update software. Als het breekt is het jammer. Nou ja dit vind ik fair genoeg.Dancing_Animal schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 01:15:
[...]
Dat mag ik hopen. Als er maar genoeg interesse voor is zal die hack er misschien wel komen, MAAR... kan die hack er wel komen? 'We' gaan er nu van uit dat het ding net zo goed te hacken is als de iPhone, maar is dit wel het geval? Op de vroegere generatie Nano's kon je ook Unix zetten, maar op de nieuwere niet meer. En ik weet eigenlijk ook niet zo zeker of Apple nou wel zo aardig is om de calendar weer voor ons aan te passen.Soms krijg ik het idee dat ze iets releasen en daarna denken : 'zoek het maar uit'. Net zoals die nieuwe iMovie (nr. 1). Ok, je krijgt de mogelijkheid de oude versie te downloaden, maar daar zitten ook nogal wat on-opgeloste bugs in (nr. 2). Het regende klachten over de Mighty Mouse (nr. 3) en belangrijker, de 23" Apple Cinema Display (nr.4), een zogenaamd professioneel scherm dat heel veel rare verschijnselen vertoonde met roze wazen enzo, daar vind je genoeg discussies over terug op het internet. Er zijn mensen die het ding wel 5 keer hebben moeten ruilen, maar enige verbetering zit er niet in die schermen. Dit zijn zo een paar eigenwijzigheidjes die me nu te binnen schieten en ik weet er nog wel wat, maar het is maar om aan te geven hoe eigenwijs ze daar soms kunnen zijn.
Logischerwijs zou ik zeggen dat die kalender wel in orde komt. Maar wat volgens mij en anderen logisch is, is dat niet altijd voor Apple zo. They Think Different you know.
[...]
Ja dan kan het net zo goed fout zijn dat het er ooit gestaan heeft he. Die lettertjes verdwijnen niet vanzelf van de Apple site. Maar ik ben het met je eens dat het er 'morgen' zomaar weer op kan zitten.
Wat ik wel zielig vind is het verwijderen van de toevoegen agenda item. Ik kan Apple wel een beetje begrijpen. Ze willen de kloof tussen de phone en de touch wat groter maken. Echter persoonlijk vind ik dit een beetje een gemiste kans. Ik had het ding ook wel willen gebruiken voor afspraken. Als extraatje zeg maar. Concreet gaat het me om het scherm, de wifi en de mp3 player. Al het andere is leuk meegenomen. Zo zit ik er in tenminste. Ben het trouwens wel met je eens ook dat over een poosje die knop er gewoon weer zal staan. Ze wachten vast eerst de eerst verkopen af. Als de markt voorzien is komen de functies er ook wel weer bij.
Nee al met al ben ik nog steeds heel content met de bestelling van de Touch. Mooi apparaat wat zeker nog veel lol zal geven.
Moet je wel zelf geheugen voor kopen, maar hij heeft dan weer wel removable storageDarkSide schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:17:
Kom er net achter dat er al een ipod touch was.
Anoniem: 65293
lijkt me wel een handig programma, je kunt em alleen niet gebruiken op een windows pcAnoniem: 29724 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:43:
[...]
Ja die hack komt er wel. De iPhone en de Touch zijn wezenlijk niet verschillend. Dezelfde hardware, hetzelfde OS. Daar maak ik mij niet zo druk om. Las net op engadget trouwens dat de eerste Free Open hack beschikbaar is gekomen voor de iPhone, dus dat loopt ook fijn. Verder heb je voor de iPhone het project ifuntastic (http://www.iphonealley.co...ave-permission-to-go-nuts). Ik verwacht dat het niet lang duurt voordat dat ook geporteerd wordt naar de Touch. Kortom er wordt hard genoeg gewerkt en er gaan zeker nog leuke dingen komen. Apple heeft inmiddels min of meer gezegd dat ze niet opzettelijk hacks zullen breken door updates. Wel geven ze aan dat ze geen rekening gaan houden met hacks in hun update software. Als het breekt is het jammer. Nou ja dit vind ik fair genoeg.
Wat ik wel zielig vind is het verwijderen van de toevoegen agenda item. Ik kan Apple wel een beetje begrijpen. Ze willen de kloof tussen de phone en de touch wat groter maken. Echter persoonlijk vind ik dit een beetje een gemiste kans. Ik had het ding ook wel willen gebruiken voor afspraken. Als extraatje zeg maar. Concreet gaat het me om het scherm, de wifi en de mp3 player. Al het andere is leuk meegenomen. Zo zit ik er in tenminste. Ben het trouwens wel met je eens ook dat over een poosje die knop er gewoon weer zal staan. Ze wachten vast eerst de eerst verkopen af. Als de markt voorzien is komen de functies er ook wel weer bij.
Nee al met al ben ik nog steeds heel content met de bestelling van de Touch. Mooi apparaat wat zeker nog veel lol zal geven.

Anoniem: 29724
Ja klopt, had ik niet aan gedacht. Is inderdaad lastig als je geen mac user bent. Het is wel software die nog niet finished is. Tegen de tijd dat het 'volwassen' word zullen er wel Windows versies komen maar dat zal wel geen eerste prioriteit zijn vrees ik.Anoniem: 65293 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:07:
[...]
lijkt me wel een handig programma, je kunt em alleen niet gebruiken op een windows pc
Anoniem: 147196
Heb na wat nadenken toch een ipod touch besteld (8Gb)
Omdat ik toch pas een HTC had gekocht en niet wil wachten tot 2008 op de iphone ...
Dus tja ... (lkkr boeiend voor jullie natuurlijk
)
Owja een klein vraagje ...
Websites speciaal voor iPhone werken toch ook perfect op iPod touch he?
Omdat ik toch pas een HTC had gekocht en niet wil wachten tot 2008 op de iphone ...
Dus tja ... (lkkr boeiend voor jullie natuurlijk
Owja een klein vraagje ...
Websites speciaal voor iPhone werken toch ook perfect op iPod touch he?
Er staat een features handleiding op de Apple site. http://www.apple.com/support/ipodtouch/ ("Features guide" pdf).
Nu blijkt dat er toch een soort interne speaker in zit? Voor geluidjes van het keyboard en afspraken en dergelijke. (Pagina 61/85)
Nu blijkt dat er toch een soort interne speaker in zit? Voor geluidjes van het keyboard en afspraken en dergelijke. (Pagina 61/85)
iPod touch can play sound effects when you:
- have an appointment
- lock or unlock iPod touch
- type on the keyboard
Turn sound effects on or off
- Choose General > Sound Effects and select whether you want sound effects to play
over the internal speaker, through the headphones, or both. Select Off to turn sound
effects off.
Wellicht wordt dat gewoon via de headphone-ingang afgespeeld ? Daarnaast heeft de 5G iPod ook een speakerachtig iets, bij het scrollen kun je instellen dat je een bliepje wilt (ik vind het zelf vreselijk irritant, maar het bestaat iig wel). Dacht zelfs dat het bij eerdere iPods ook al aanwezig wasGuntherS schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:05:
Er staat een features handleiding op de Apple site. http://www.apple.com/support/ipodtouch/ ("Features guide" pdf).
[...]
Anoniem: 189219
maar de ipod nano heeft bv toch ook gewoon een geluidje dat je ook zonder de oordopjes hoort als je met het clickwheel scrollt?Er staat een features handleiding op de Apple site. http://www.apple.com/support/ipodtouch/ ("Features guide" pdf).
[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 189219 op 13-09-2007 15:21 ]
Er komen later ook software updates uit he voor de iPod Touch...
Wat ik me nou afvraag, kunnen we die rechtstreeks downloaden via de iPod Touch's wifi-functie of moeten we het apparaat ouderwets eerst aan de computer verbinden?
Hoe gaat dit met de iPhone? Want lijkt me dat dat hetzelfde gaat worden voor de Touch!
Wat ik me nou afvraag, kunnen we die rechtstreeks downloaden via de iPod Touch's wifi-functie of moeten we het apparaat ouderwets eerst aan de computer verbinden?
Hoe gaat dit met de iPhone? Want lijkt me dat dat hetzelfde gaat worden voor de Touch!
Dat gaat allemaal via iTunes... ik denk niet dat het draadloos kan..Outlandos schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:25:
Er komen later ook software updates uit he voor de iPod Touch...
Join a closed Wi-Fi network (an available Wi-Fi network that isn’t shown in the list of
scanned networks)
Choose Wi-Fi > Other and enter the network name. If the network requires a password,
tap Security, select the type of security the network uses, and then tap Other Network
and enter the password.
You must already know the network name, password, and security type to connect to a
closed network.
Some Wi-Fi networks may require you to enter or adjust additional settings, such as a
client ID or static IP address. Ask the network administrator which settings to use.
Nou, hier het antwoord jongens, op jullie discussie over het 802.1x gebeuren.
Uit de handleiding die iemand al liet zien.
scanned networks)
Choose Wi-Fi > Other and enter the network name. If the network requires a password,
tap Security, select the type of security the network uses, and then tap Other Network
and enter the password.
You must already know the network name, password, and security type to connect to a
closed network.
Some Wi-Fi networks may require you to enter or adjust additional settings, such as a
client ID or static IP address. Ask the network administrator which settings to use.
Dat ie het wel ondersteunt.Anoniem: 81539 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:45:
[...]
Moet ik daaruit halen dat hij 801.2x wel ondersteunt, of niet ondersteunt?
[ Voor 15% gewijzigd door RnB op 13-09-2007 16:19 ]
Wat heeft dat met updaten van software te maken?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Anoniem: 81539
Moet ik daaruit halen dat hij 801.2x wel ondersteunt, of niet ondersteunt?Reef_91 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:36:
Join a closed Wi-Fi network (an available Wi-Fi network that isn’t shown in the list of
scanned networks)
and enter the password.
closed network.
Anoniem: 189219
niks maar als je even terug naar boven scrollt dan zie je dat er een lange discussie gaande is over of de ipod touch danwel niet kan internetten op een 802.1x netwerk, zoals die op hogescholen en universiteitentmOrPhie schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:40:
Wat heeft dat met updaten van software te maken?
Bedoel je toevallig niet 802.1x ?Anoniem: 81539 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:45:
Moet ik daaruit halen dat hij 801.2x wel ondersteunt, of niet ondersteunt?
[ Voor 74% gewijzigd door Kaspers op 13-09-2007 15:57 ]
Ja, zal wel 802.1x zijn.
Zeer goed nieuws! Alhoewel ik het pas 100% geloof als het apparaat uit is en mensen het kunnen bevestigen.
Zeer goed nieuws! Alhoewel ik het pas 100% geloof als het apparaat uit is en mensen het kunnen bevestigen.
eerste review:
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2179701,00.asp
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,2179701,00.asp
Dit topic is gesloten.
Let op:
De status van je bestelling kun je melden in Levertijd Apple producten Deel 3.
De status van je bestelling kun je melden in Levertijd Apple producten Deel 3.