[iPod Touch] Discussies en ervaringen Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste
Acties:
  • 36.954 views sinds 30-01-2008

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:42

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Anoniem: 37526 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 14:20:
Kon je de iPod 5G ook niet als wekker gebruiken?
Ja klopt. Hoewel dat niet veel voorstelde, kon het inderdaad wel :)

Anoniem: 81539

Kaspers schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:56:
[...]

Bedoel je toevallig niet 802.1x ?
Ja datte, ik dacht al volgens mij klopt het niet ;).

Maar wat moeten we er nou uit opmaken?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:03

RnB

Anoniem: 81539 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:16:
[...]

Ja datte, ik dacht al volgens mij klopt het niet ;).

Maar wat moeten we er nou uit opmaken?
kill, k zeg toch dat ie dat accepteert.
check mijn edit. :)

Reef_91 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:34:
[...]

kill, k zeg toch dat ie dat accepteert.
check mijn edit. :)
Ait, boem lauw ;).

Die ga ik dus mooi aanschaffen met men 15% werknemers korting :9~.

Als 802.1x op de touch werkt dan zou dit toch ook op de iPhone moeten werken?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81539 op 13-09-2007 18:36 ]

• RnB

RnB

offtopic:
ooh shit, je wil niet wete hoe hard ik heb gelachen om je uitspraak. :+
maar je bedoelt het vast ironisch. ;)

Maar de iPod Touch staat ook zeker op mijn verlanglijstje ! _/-\o_
Wil al mijn hele (korte :P ) jeugd een iPod, maar t kwam er maar steeds niet van.
Maar sinds deze aangekondigd is, weet ik het wel or !

Reef_91 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 18:46:
[...]

offtopic:
ooh shit, je wil niet wete hoe hard ik heb gelachen om je uitspraak. :+
maar je bedoelt het vast ironisch. ;)

Maar de iPod Touch staat ook zeker op mijn verlanglijstje ! _/-\o_
Wil al mijn hele (korte :P ) jeugd een iPod, maar t kwam er maar steeds niet van.
Maar sinds deze aangekondigd is, weet ik het wel or !
offtopic:
Was ook ironisch ;)

Ik zat ook op deze ipod te verwachten, het wordt de vervanging voor mijn mini waarvan de koptelefooningang kuren vertoond.

Anoniem: 37526

Heeft de iPod touch trouwens ook een verzakte headphone plug?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:55
Anoniem: 37526 schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:11:
Heeft de iPod touch trouwens ook een verzakte headphone plug?
Vind ik ook wel interessant inderdaad, ik heb er nog nergens foto's van kunnen zien, maar aangezien 't design vrijwel identiek is aan de iPhone gok ik van wel...

iPhone connector;
Afbeeldingslocatie: http://iphone.macworld.com//images/2007/07/10/jack.jpg

Het probleem bij de iPhone is dus dat de jack plug langer moet zijn (voor de microfoon in 't snoer) en dat 't in de behuizing verzonken is, 't eerste zal wel opgelost worden, of dat ook met 't tweede zo is blijft de vraag.

[ Voor 32% gewijzigd door Leftblank op 13-09-2007 21:58 ]

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 00:52
Ik heb in een video gezien (en gehoord) dat in tegenstelling tot de iPhone de iPod touch een "normale" aansluiting heeft. Op deze site maken ze er ook melding van.

[ Voor 34% gewijzigd door Access op 13-09-2007 22:00 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Leftblank schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:41:
[...]

Vind ik ook wel interessant inderdaad, ik heb er nog nergens foto's van kunnen zien, maar aangezien 't design vrijwel identiek is aan de iPhone gok ik van wel...
iPhone connector;
[afbeelding]
Alhoewel het design op elkaar lijkt, zit de headphone connector van de touch onderop terwijl hij bij de iPhone bovenop zit. Het lijkt erop dat die van de touch niet verzonken is:

iPhoneiPod touch
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/iphone_jack.pngAfbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Daedalus/apl/touch_jack.png

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:45
Daedalus schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:04:
[...]
Alhoewel het design op elkaar lijkt, zit de headphone connector van de touch onderop terwijl hij bij de iPhone bovenop zit. Het lijkt erop dat die van de touch niet verzonken is:

iPhoneiPod touch
[afbeelding][afbeelding]
Wat is precies het idee van de connector onderop te doen? Ik bedoel als je de iPod in je broekzak bewaart dan is het toch veel makkelijker om um er bovenop te hebben? Anders moet je je iPod andersom in je broekzak doen...? |:( 8)7

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

En als je je iPod dan uit je broekzak haalt ligt 'ie gelijk goed in je hand. :)

Daedalus schreef op donderdag 13 september 2007 @ 22:04:
[...]

iPhoneiPod touch
[afbeelding][afbeelding]
Bedankt voor het antwoord! Erg goed dit te horen, dan hoef ik tenminste niet met adapters te sjouwen :)

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
http://iphone.macworld.co...lacks_recessed_head_1.php

Oops, zag niet dat de link al gegeven was 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door marcellux op 13-09-2007 22:58 ]

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Ik las vanavond (pas) op http://www.reghardware.co...07/apple_ipod_touch_coup/ een artikel dat de 'convergence' van telefoon, pda en media speler ter discussie stelt. De iPod Touch past meer in een 'best of breed' aanpak waarin een aparte telefoon beter is als telefoon en een aparte media player beter, simpeler en goedkoper in die rol tot zijn recht komt.

Ikzelf denk toch dat het naar één apparaat toe gaat, maar als je de ontwikkelingen een beetje bij wilt houden is het wel duur om steeds zo'n alles-in-één te vervangen.

Overigens, 110 x 61,8 x 8 mm is best nog wel klein, als ik het zo uitmeet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Laatst online: 17-02 09:32
Hier een gedetailleerde Feature guide van de Ipod Touch in pdf formaat. Blijkbaar zit de calendar er toch nog in. Had gelezen op T.net dat die eruit gesloopt was link

Kan iemand dit nu bevestigen?

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Is al bekend of ze hetzelfde scherm gaan gebruiken als dat ze voor de iphone hebben gebruikt? Dat zou ik toch wel bagger vinden vanwege de slechte verhalen die ik over het touchscreen van dat ding heb gehoord.

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FrostXL schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:38:
Is al bekend of ze hetzelfde scherm gaan gebruiken als dat ze voor de iphone hebben gebruikt? Dat zou ik toch wel bagger vinden vanwege de slechte verhalen die ik over het touchscreen van dat ding heb gehoord.
Het contrast schijnt bij de touch beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-06 16:51

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ikkeson schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:21:
Hier een gedetailleerde Feature guide van de Ipod Touch in pdf formaat. Blijkbaar zit de calendar er toch nog in. Had gelezen op T.net dat die eruit gesloopt was link

Er wel een Calendar in, maar alleen read-only. Je kunt dus geen items toevoegen op de Touch.

Uit de PC Magazine review (link hierboven werkt niet ;) )
Other extra features on the touch include a snazzy clock interface (which makes it incredibly easy—and kind of fun—to set time zones, hours, and minutes), Contacts (which sync via iTunes with your stored computer contacts—this can be edited on the iPod itself), and Calendar (which will display events from your computer's calendar but cannot be edited on the player itself). Should you need to do complicated math, there is also a calculator.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:43
Ikkeson schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:21:

De Calendar functie is er nooit uit geweest, je vergist je :) Het is puur het aanmaken/toevoegen van nieuwe agenda-punten wat eruit is gegaan. De functie die er nu op zit is puur bekijken, net als bij de andere (oudere) iPods.

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeson
  • Laatst online: 17-02 09:32
stevenP schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:44:
[...]

De Calendar functie is er nooit uit geweest, je vergist je :) Het is puur het aanmaken/toevoegen van nieuwe agenda-punten wat eruit is gegaan. De functie die er nu op zit is puur bekijken, net als bij de andere (oudere) iPods.
Thanks. Had het inderdaad verkeerd gelezen. Maar is toch een negatief puntje.

Iphone 6 - Macbook Pro Early 2008 + 2009 - Ipod Video 30GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
Anoniem: 81539 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:40:
[...]

Het contrast schijnt bij de touch beter te zijn.
Goed gezegd "schijnt beter te zijn" Ik zie namelijk nu al mensen klagen dat de ipod touch black levels van het scherm vrij slecht zijn

bij gizmodo hebben ze een test gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaag, ik heb weer gelezen in recensies dat het contrast beter is bij de touch. Zal wel weer lekker verschillen per unit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Die test van Gizmodo slaat helemaal nergens op... Ten eerste is het demo-filmpje van slechte kwaliteit en ten tweede zijn de twee apparaten op verschillende momenten ge-freezed. Het drankje met rood parapluutje is alleen zichtbaar op de Touch.. En licht doet een hoop.. Dus geen waarde hechten aan dit verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:44

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ikkeson schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 09:46:
[...]

Thanks. Had het inderdaad verkeerd gelezen. Maar is toch een negatief puntje.
Voor mij is het zelfs de reden geen Touch te bestellen. Ik hoop dat Apple de functie alsnog in een volgende Touch stopt, of anders een leuke Europese iPhone uitbrengt. Dat laatste is natuurlijk ook precies hun bedoeling :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189219

Hertog schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:11:
[...]

Voor mij is het zelfs de reden geen Touch te bestellen. Ik hoop dat Apple de functie alsnog in een volgende Touch stopt, of anders een leuke Europese iPhone uitbrengt. Dat laatste is natuurlijk ook precies hun bedoeling :P
misschien heeft apple de touch expres minder opties gegeven zodat mensen wachten op de iphone, om na de wereldwijde of iig europese release meer opties toe te voegen middels updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-03 18:37
Anoniem: 189219 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 12:19:
[...]

misschien heeft apple de touch expres minder opties gegeven zodat mensen wachten op de iphone, om na de wereldwijde of iig europese release meer opties toe te voegen middels updates
Waarschijnlijk wel want op engadget staat een artikel dat bluetooth en andere functies uitgeschakeld zijn.

Link: http://www.engadget.com/2...touch-ships-without-os-x/

Ipod toch is ook al in de amerikaanse apple stores (bron: macrumors)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-06 20:51
Tja, nou lees ik toch op MacRumors van veel mensen dat de zwart niet goed wordt weergegeven. Als een soort negatief, je kent het wel als je heel schuin op een lcd kijkt. Maar dan zonder 'm al te schuin te hoeven houden. Jammer weer dit :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Vreemd.. Op Engadget (dacht ik) vertelde men dat de kleuren op een iPod Touch veel beter waren en een voller contrast hadden dan de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-06 13:09
Zit in de touch & phone dan niet gewoon hetzelfde scherm :? Kan me voorstellen dat apple dat doet om de kosten te drukken namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Ja volgens hen was het scherm wel ok, maar volgens gebruikers op MacRumors weer niet. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
  • Laatst online: 31-05 02:09
iPod Touch unpacking tour and first look (photos):
http://www.appleinsider.c...nd_first_look_photos.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
De Touch ziet er toch wel erg leuk uit maar ik durf hem niet bestellen omdat ik er volgens mij spijt van ga krijgen als ik niet voor de iPhone ben gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Dancing_Animal schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:48:
Ja volgens hen was het scherm wel ok, maar volgens gebruikers op MacRumors weer niet. Zie hier.
Idd, ik zou zeggen: Cancel allemaal je order maar, want volgens mij heeft 95% er last van!
Check this:

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~audi-fan/IMG_5940.jpg

Hier staan er meer: http://forums.ilounge.com/showthread.php?t=205325

En lees hier de topic over dit probleem op het Apple Forum: http://discussions.apple....threadID=1131324&tstart=0

• Bart Meerdink
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:08
Ai ai, ik ga even wachten hoe dit uitpakt. De kwaliteit moet natuurlijk wel kloppen, desnoods wacht ik wel tot ze een verbeterde versie hebben. Voorlopig maar eerst geannuleerd. Breaks my heart Apple...

• Kethij
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik wist niet dat de touch al in de US verkrijgbaar is. Na de screens bekeken te hebben ga ik mijn order toch cancelen, en afwachten wat de touch hier in NL voor schermpjes gaat krijgen en hoe dit gaat uitpakken, eerst was ik zeer positief over de touch maar nu.... :(

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 01:47

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Apple store biedt de mogelijkheid, om 14 dagen na aankoop het product terug te zenden zonder opgave van reden.
Dus waarom nu al cancelen, ik zou gewoon lekker eerst uitproberen :)

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Als je de thread een beetje leest, zijn er ook mensen die nergens last van hebben. Daarbij worden de "slechte" gewoon omgeruild voor een nieuwe.. Zou je dus niet echt ergens zorgen over maken.

• Shuisman
Ik denk dat ik hem gewoon ff ga 'controleren' eerst @ mediamarkt, om dan daar 1 te kopen. Mediamarkt krijgt hem in oktober aldus hun site.

• Cain69
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2024
en anders koop je lekker de iphone ;)

• outlandos
Jonge jonge wat een gezeik weer, eerst die 15 inc'' LED screens van de MBP en nu weer dit...lekker met vertrouwen een Apple product kopen... 8)7

En ja ik weet dat je um kan terugbrengen binnen 14 dagen en toch vind ik het onbegrijpelijk

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-06 10:05

Scrummie

Think different

Shuisman schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 02:10:
Ik denk dat ik hem gewoon ff ga 'controleren' eerst @ mediamarkt, om dan daar 1 te kopen. Mediamarkt krijgt hem in oktober aldus hun site.
Mja, want @ de mediamarkt hebben ze een "defecte" touch liggen als demo model.. ;)

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• RnB

RnB

Jongens, dat probleem met dat schermpje hea; ligt dat niet aan de kijkhoek?
Ik heb namelijk precies hetzelfde met mijn laptopscherm als ik die via een rare hoek bekijk.
Dat ze de iPod niet helemaal recht hebben gefotografeerd, maar beetje schuin.
Okay, de kijkhoek is dan niet groot, maar dat zou het mss kunnen zijn toch?

Hmm, volgns mij hebben ze die iPod toch recht gefotografeerd. ;(

[ Voor 10% gewijzigd door RnB op 15-09-2007 10:45 ]

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Een laptopscherm is met opzet anisotroop (=niet hetzelfde van alle kanten) opgezet: als je het scherm van 'boven' bekijkt is het beter dan van 'onder' - links-rechts is over het algemeen symmetrisch. Sommige fabrikanten maken echter de kapitale fout om ook bij pda's en pda-achtigen zoals de moderne muziekspelers (iriver, zen, ipod tits, zune, etc.) van zulke anisotrope schermen in te bouwen. Zeker bij het wisselen tussen navigatie- en afspeelmodus zul je dat ding genoeg ronddraaien en dus vanaf elke kant en hoek goed contrast houden. Zeker goedkopere touchscreens zijn hier niet zo goed in, die gebruiken dstn en andere passieve matrices om het stroomverbruik en productiekosten laag te houden, maar zijn ook relatief dik en 'hoe dikker de matrix, hoe slechter de inkijkhoeken'. Daarmee niet gezegd dat hier is bezuinigd op onderdelen, het is bijvoorbeeld niet mogelijk om met de modernste matrices multi-touch te maken, dat wordt simpelweg nog niet geproduceerd/geleverd.

Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom de audioconnector onderop zit en de usb-interfacechip zo brak is...

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• outlandos
ssj3gohan schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 11:18:
Ik begrijp overigens nog steeds niet waarom de audioconnector onderop zit ...
Ik ook niet, iemand die maar hier de plus punten van kan vertellen?

• lowfi
Zo nieuw is dat anders niet.... de vorige nano had dat bv ook. Wat maakt dat verder ook uit? :S

Anoniem: 12609

lowfi schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:32:
Zo nieuw is dat anders niet.... de vorige nano had dat bv ook. Wat maakt dat verder ook uit? :S
Ik vind het in elk geval onlogisch. Je hebt je iPod toch niet onderste boven in je zak?

• lowfi
Wel als de plug aan de onderkant zit. Haal je hem uit je zak draai je hem om. Ik zie geen probleem.

• Kethij
Anoniem: 12609 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:34:
[...]

Ik vind het in elk geval onlogisch. Je hebt je iPod toch niet onderste boven in je zak?
Ja en als je de iPod uit je broekzak haalt ligt die meteen goed in je hand! Ik vind het juist fijn dat het aan de onderkant zit :)

• RnB

RnB

Met hem ^
Dat is toch juist handig mensen? Als de connector boven zat, dan haal je m uit je zak en moet je m omdraaien om goed beeld te krijgen. Nu haal je m uit je zak en zit ie mteen goed in je hand. :)

Daar had ik met mijn iPod 5G anders geen problemen mee. Ik moest hem toch uit het hoesje halen :)

• Cache
  • Laatst online: 30-10-2024
Er zijn trouwens ook al wat mensen die wel een touch met een goed scherm hebben gekocht. Sommige hiervan hadden zelfs het scherm met de iPhone vergeleken en vonden die van de touch toch beter. Natuurlijk gaat het vooral om smaak, maar als zwart negatief wordt dan valt je dat al snel op.

Op het macrumors forum werd ook een "hissing" geluid waargenomen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die dit probleem niet hebben. Valt mij op dat dit ook de mensen zijn die geen probleem hebben met het scherm.

Maar het is iig goed om te horen dat er wel tevreden mensen zijn die een touch hebben aangeschaft. Hopelijk heeft Apple het onderhand ook in de gaten, zodat wij straks allemaal een mooi schermpje hebben. :P

• outlandos
lowfi schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:39:
Wel als de plug aan de onderkant zit. Haal je hem uit je zak draai je hem om. Ik zie geen probleem.
Precies, lekker onlogisch

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 15-09-2007 16:34 ]

• Kethij
Cache schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 15:36:
Er zijn trouwens ook al wat mensen die wel een touch met een goed scherm hebben gekocht. Sommige hiervan hadden zelfs het scherm met de iPhone vergeleken en vonden die van de touch toch beter. Natuurlijk gaat het vooral om smaak, maar als zwart negatief wordt dan valt je dat al snel op.

Op het macrumors forum werd ook een "hissing" geluid waargenomen. Gelukkig zijn er ook veel mensen die dit probleem niet hebben. Valt mij op dat dit ook de mensen zijn die geen probleem hebben met het scherm.

Maar het is iig goed om te horen dat er wel tevreden mensen zijn die een touch hebben aangeschaft. Hopelijk heeft Apple het onderhand ook in de gaten, zodat wij straks allemaal een mooi schermpje hebben. :P
Ja het eerste wat ik hoorde was dat ze zeiden dat de touch een mooier scherm heeft als de iPhone. Misschien is het probleem van de negatieve zwart waarde alleen bij sommige exemplaren en hopelijk dat Apple hier iets aan gaat doen, zodat wij hier in NL straks alleen ipods met goed werkende schermpjes hebben 8)

Anoniem: 87302

waarom krijgen de yanks 'em op 15 september en moeten wij nog 2 weken wachten? Kom op Apple, shippen die handel! :)

• Kethij
Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:35:
waarom krijgen de yanks 'em op 15 september en moeten wij nog 2 weken wachten? Kom op Apple, shippen die handel! :)
Apple store US shipt ze ook pas vanaf de 28e.

Anoniem: 87302 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:35:
Als er op 18 september een iPhone voor Europa komt, dan kunnen de mensen nog snel hun order cancellen. Anders lopen ze het risico zeer veel klachten te krijgen. :)

Anoniem: 65293

Ik had em besteld bij de applestore met een gravering.. die laat ik wel mooi annuleren., aangezien je die niet terug kunt sturen. Ik koop er wel gewoon een, kan ik em altijd nog terugsturen als ie niet goed is

Anoniem: 147196

Vragen over leveringen kunnen in Levertijd Apple producten Deel 2.

[ Voor 78% gewijzigd door Daedalus op 15-09-2007 22:47 ]

Anoniem: 198551

Mja ik ben zelf aan het twijfelen tss de Nano of de Iphone, probleem is gewoon bij mij. De Nano kan in mijn ogen wel bijna hetzelfde als de Touch, buiten het grotere scherm, wifi en dat het "aaibaar" is.
Maar hij kost wel 100€ meer.
De nano kan ook films en muziek afspelen, dus op zich wel OK.
Liefst had ik de Iphone willen kopen, maar ik las dat deze pas in December hier zal uitkomen in Belgie, mja dat vind ik zelf echt wel Balen! Daartegen zijn er misschien weer nieuwe dingen!

Anoniem: 198551 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 19:15:
Mja ik ben zelf aan het twijfelen tss de Nano of de Iphone, probleem is gewoon bij mij. De Nano kan in mijn ogen wel bijna hetzelfde als de Touch, buiten het grotere scherm, wifi en dat het "aaibaar" is.
Maar hij kost wel 100€ meer.
De nano kan ook films en muziek afspelen, dus op zich wel OK.
Liefst had ik de Iphone willen kopen, maar ik las dat deze pas in December hier zal uitkomen in Belgie, mja dat vind ik zelf echt wel Balen! Daartegen zijn er misschien weer nieuwe dingen!
Ik denk niet dat je op de Nano fatsoenlijk een film kunt kijken.... en daarnaast heeft de Touch een webbrowser, vergeet dat niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-06 15:19
Krijgt Mediamarkt hem pas in okt ? Want dixons krijgt hem 28 sept g ewoon binnen.. dan mag je toch ook van mediamarkt verwachten dat ze hem gewoon op 28 sept verkopen ? Anders moet ik hem toch maar via de apple website bestellen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Sefaex schreef op zondag 16 september 2007 @ 00:10:
Krijgt Mediamarkt hem pas in okt ? Want dixons krijgt hem 28 sept g ewoon binnen.. dan mag je toch ook van mediamarkt verwachten dat ze hem gewoon op 28 sept verkopen ? Anders moet ik hem toch maar via de apple website bestellen !!
Bel ze anders even ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dixons *zegt* dat ze 'em op de 28e binnen krijgen. Die club krijgt *nooit* iets op tijd binnen, geen XBOX 360's, geen Wii's, geen iPod nano's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kethij
Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 september 2007 @ 00:13:
[...]

Dixons *zegt* dat ze 'em op de 28e binnen krijgen. Die club krijgt *nooit* iets op tijd binnen, geen XBOX 360's, geen Wii's, geen iPod nano's....
Nee ik kan je bijna verzekeren dat dixons op de 28e geen iPod touch heeft liggen. Precies wat davidgilmour zegt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuisman
De 28ste is een vrijdag, 29ste za, 30ste zondag, 1 oktober = maandag, dus zou best kunnen dat ze daarom 'vanaf oktober doen'; over het weekend heengetilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op de 28e gaan ze bij Apple de deur uit. Geen enkele reseller heeft ze op de 28e meestel 2/3 dagen erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81539 schreef op zondag 16 september 2007 @ 09:52:
Op de 28e gaan ze bij Apple de deur uit. Geen enkele reseller heeft ze op de 28e meestel 2/3 dagen erna.
Mijn ervaring is dat eerst de eindklanten (wij dus) geleverd krijgen en daarna pas de resellers. Kijk maar naar het wireless keyboard (in mijn bezit, nergens anders te krijgen) of de iPod Classic (wel bij de mensen thuis, niet in de Mediamarkt).

Logisch want wij betalen 100% van de prijs en de resellers ca 80%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:15
ik heb mijne bij de mac store besteld/gereserveerd en die persoon verzekerde me dat niemand m de 28e zal hebben en met bestellen op de site kom je op het eind van een lange rij...

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 september 2007 @ 10:01:
[...]

Mijn ervaring is dat eerst de eindklanten (wij dus) geleverd krijgen en daarna pas de resellers. Kijk maar naar het wireless keyboard (in mijn bezit, nergens anders te krijgen) of de iPod Classic (wel bij de mensen thuis, niet in de Mediamarkt).

Logisch want wij betalen 100% van de prijs en de resellers ca 80%.
De volgorde is zo:

Apple Store
Premium Resellers
Resellers

Als je besteld via de store heb je em meestal tegelijk met de premium resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ik heb meteen de avond van de keynote een order geplaatst bij Apple.nl

Mocht er iets mis zijn, dan gaat hij gewoon retour. Zoals al eerder gezegd in dit topic kun je zonder problemen binnen 14 dagen retourneren bij Apple.nl

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Er schijnen toch echt issues te zijn met de kwaliteit van het display... Check het iPod touch forum op de apple site. Not cool Apple!

Ik heb de touch besteld op basis van de specificaties, foto's en guided tour video's. Als nu blijkt dat het ding niet doet wat het behoort te doen en dan bedoel ik dat het apparaat niet dat unieke wereldwonder is zoals Apple dat voor elk product pretendeert dan gaat íe linea recta weer terug.. Een beetje jammer alleen dat je hierdoor 30 Euri lichter wordt gemaakt.

Ik baal er flink van. Kijk onwijs uit naar dit apparaatje maar het heeft nu al een zure bijsmaak gekregen..

Toch maar een classic misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Anoniem: 68540 schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:34:
Er schijnen toch echt issues te zijn met de kwaliteit van het display... Check het iPod touch forum op de apple site. Not cool Apple!

Ik heb de touch besteld op basis van de specificaties, foto's en guided tour video's. Als nu blijkt dat het ding niet doet wat het behoort te doen en dan bedoel ik dat het apparaat niet dat unieke wereldwonder is zoals Apple dat voor elk product pretendeert dan gaat íe linea recta weer terug.. Een beetje jammer alleen dat je hierdoor 30 Euri lichter wordt gemaakt.

Ik baal er flink van. Kijk onwijs uit naar dit apparaatje maar het heeft nu al een zure bijsmaak gekregen..

Toch de filmpjes die op youtube te vinden zijn van de ipod touch ( en dan niet die van apple zelf) laten zien dat het een mooi schermpje is, ik vrees dat er meerdere versies in roelatie zijn (net als met de Samsung 226BW schermen het geval was) en dat je moet hopen dat je een "goede" krijgt :p, ik weet iig wel dat ik mijne meteen terug kan brengen bij de mensen van de Mac Store waar ik m haal...

Edit:
Even iets heel anders:
Je hebt een YouTube feature maar ik hbe ergens gelezen dat ze van YouTube 10.000 (en iets meer natuurlijk) filmpjes hebben omgezet zodat het voor de ipod mogelijk is deze af te spelen, ikvraag me af welke selectie ze hebben gemaakt en hoeveel 10.000 filmpjes zijn op het volledige scala dat YouTube biedt...

[ Voor 12% gewijzigd door bokkow op 16-09-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Anoniem: 68540 schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:34:
Als je een hele zure smaak wilt hebben die ik niet eens meer bijsmaak zou willen noemen, moet je de reviews over de classic eens lezen (soms traag en vastlopers). Alvast veel leesplezier ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
bokkow schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:42:
[...]

Toch de filmpjes die op youtube te vinden zijn van de ipod touch ( en dan niet die van apple zelf) laten zien dat het een mooi schermpje is, ik vrees dat er meerdere versies in roelatie zijn (net als met de Samsung 226BW schermen het geval was) en dat je moet hopen dat je een "goede" krijgt :p, ik weet iig wel dat ik mijne meteen terug kan brengen bij de mensen van de Mac Store waar ik m haal...

Edit:
Even iets heel anders:
Je hebt een YouTube feature maar ik hbe ergens gelezen dat ze van YouTube 10.000 (en iets meer natuurlijk) filmpjes hebben omgezet zodat het voor de ipod mogelijk is deze af te spelen, ikvraag me af welke selectie ze hebben gemaakt en hoeveel 10.000 filmpjes zijn op het volledige scala dat YouTube biedt...
Kun je gewoon niet alle filmpjes afspelen van youtube op de Touch dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 22-06 20:34
Outlandos schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:24:
[...]

nope, alleen een selectie die omgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Nog iets heel anders: heeft Apple al plannen om er later miss nog meer PDA functionaliteit voor vrij te geven of tegen betaling oid. Lijkt mij wel heel handig als je er een simpele tekstverwerker op zou kunnen hebben (in combinatie met een 3rd party toetsenbordje ideaal), heb i geen kladblok meer nodig tijdens de colleges. Of bijvoorbeeld navigatie mogelijkheden. Of VoIP >:) (headset voor op de iPod aansluiting en hoppa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Laatst online: 20:55
bokkow schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:42:
Nog iets heel anders: heeft Apple al plannen om er later miss nog meer PDA functionaliteit voor vrij te geven of tegen betaling oid. Lijkt mij wel heel handig als je er een simpele tekstverwerker op zou kunnen hebben (in combinatie met een 3rd party toetsenbordje ideaal), heb i geen kladblok meer nodig tijdens de colleges. Of bijvoorbeeld navigatie mogelijkheden. Of VoIP >:) (headset voor op de iPod aansluiting en hoppa).
Ik zou van Apple's kant maar niet teveel verwachten, 't lijkt me sterk dat ze, nu de Touch helemaal uitgekleed is qua features, nieuwe toe zullen gaan voegen. Third party zullen d'r langzaam aan wel features bijkomen, maar zolang Apple geen software maakt die een headset over de connector mogelijk maakt zullen d'r ook geen accessoires voor komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Laatst online: 22-06 20:34
bokkow schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:42:
VOIP gaat je niet lukken, de iPhone koptelefoon kan je namelijk ook niet gebruiken. Deze stekkers hebben allemaal een extra stukje voor de microfoon. De aansluiting in de touch is simpelweg niet diep genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hellboy123 schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:30:
[...]

Lekker crap dan, misschien toch maar een iPod Classic halen...

Daar mogen ook wel problemen mee zijn maar daar heeft de firmware update van enkele dagen geleden al redelijk wat goed gemaakt (menu's sneller, niet meer vastlopen), maar de coverflow is nog wel steeds traag.

Maar aangezien dit pas firmware update 1.01 is kan dat ook nog goed gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het doel is om tegen de herst de complete Youtube catalogus te hebben omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anoniem: 81539 schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:15:
Het doel is om tegen de herst de complete Youtube catalogus te hebben omgezet.
Ah oke dat klinkt beter...nu weet ik echt niet meer voor welke ik moet gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Outlandos schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:06:
[...]

Lekker crap dan, misschien toch maar een iPod Classic halen...

Daar mogen ook wel problemen mee zijn maar daar heeft de firmware update van enkele dagen geleden al redelijk wat goed gemaakt (menu's sneller, niet meer vastlopen), maar de coverflow is nog wel steeds traag.

Maar aangezien dit pas firmware update 1.01 is kan dat ook nog goed gemaakt worden.
Zeur niet, dit is een geheel nieuw apparaat en niet voortgeborduurd op bestaande concepten zoals de iPod Classic wel is. En zoals gebruikelijk heeft dat zijn proces nodig om volledig op gang te komen (ben even het woord er voor kwijt..).

En zoals de post boven mij al zegt: ze zijn er nog mee bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
Dancing_Animal schreef op zondag 16 september 2007 @ 13:50:
[...]
Als je een hele zure smaak wilt hebben die ik niet eens meer bijsmaak zou willen noemen, moet je de reviews over de classic eens lezen (soms traag en vastlopers). Alvast veel leesplezier ;).
post dan wel ff wat links, zo lijkt t nergens op

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkow schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:55:
[...]

Zeur niet, dit is een geheel nieuw apparaat en niet voortgeborduurd op bestaande concepten zoals de iPod Classic wel is. En zoals gebruikelijk heeft dat zijn proces nodig om volledig op gang te komen (ben even het woord er voor kwijt..).

Dus het is normaal dat een nieuw product kinderziektes heeft? Dat ben ik met bijna nog geen enkel ander consumentenproduct meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191622

Outlandos schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:24:
[...]

hellboy123 schreef op zondag 16 september 2007 @ 14:30:
[...]

bron: Arstechnica.com - Youtube anouncement for Apple TV
Apple said that "thousands" of YouTube videos would be available at launch, with YouTube's full catalog available to the Apple TV in the fall.
Het zal niet lang meer duren voordat heel Youtube op je iPod Touch te bekijken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Anoniem: 37526 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:48:
[...]

Dus het is normaal dat een nieuw product kinderziektes heeft? Dat ben ik met bijna nog geen enkel ander consumentenproduct meegemaakt.
Dan koop je hem toch niet? Moeten wij elke keer hetzelfde commentaar van je horen? (Je doet het nogal vaak namelijk) :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
bokkow schreef op zondag 16 september 2007 @ 15:55:
[...]

Dus het is normaal dat een apparaat niet goed werkt omdat het de eeste in een serie is?

Je betaalt toch ook niet de helft minder omdat het nog kinderziektes heeft? Wij zijn toch geen beta-testers ofwel?

Leuk idee, 400 etjes geven om het te mogen testen

Zoiets noem ik bovendien niet zeuren, als jij een Touch koopt en het scherm is naar de klote ga je er ook wat van zeggen, is dat zeuren? No fu*king way

[ Voor 17% gewijzigd door outlandos op 16-09-2007 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

Het is wel degelijk zo dat de eerste veries van een product dat op de markt verschijnt vaak kinderziektes bevat. Door de BCG is in een mooi overzichtje weergegeven hoe de levencyclus van een product eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.tutor2u.net/business/images/Boston%20Matrix.gif
Zoals je ziet komt het eerst in de question mark fase, de eerste fase waar kinderziektes vrij normaal zijn. Dit is gewoon een risico wat je loopt als 'early adaptor' zijnde.

Een goed voorbeeld vind ik de ipod nano. Ik heb de nano vrij snel na de release gekocht maar daar was de krasgevoeligheid van het scherm een van de kinderziektes. Apple heeft dit in de nano 2G en 3G er goed uitgewerkt door voor een andere behuizing te kiezen.

[ Voor 4% gewijzigd door FrostXL op 16-09-2007 19:33 ]

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
En nog iets om te lezen in afwachting van.......................

http://www.washingtonpost...9/16/AR2007091600040.html

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hmm, beetje jammer van die kleine onvolkomenheden.
Het zijn kleine dingetjes, maar wel dingen waar je je na een tijdje aan zou kunnen ergeren. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Reef_91 schreef op zondag 16 september 2007 @ 21:03:
Hmm, beetje jammer van die kleine onvolkomenheden.
Het zijn kleine dingetjes, maar wel dingen waar je je na een tijdje aan zou kunnen ergeren. ;(
Een groot deel van die schoonheidsfoutjes zullen er nog wel uit gaan hoor, denk aan de firmware updates ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben blij dat ze nu al ontdekken dat dat scherm niet zo goed is, dan hebben ze nog twee weken om de oorzaak te achterhalen en de chineze kindertjes wat overuurtjes te laten maken zodat wij vanaf 28 september wel een goed scherm krijgen. Hoeveel uurtjes gaan in een chineze 9-5 job? 18 of zo? Gaat lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Anoniem: 87302 schreef op zondag 16 september 2007 @ 22:08:
Ik ben blij dat ze nu al ontdekken dat dat scherm niet zo goed is, dan hebben ze nog twee weken om de oorzaak te achterhalen en de chineze kindertjes wat overuurtjes te laten maken zodat wij vanaf 28 september wel een goed scherm krijgen. Hoeveel uurtjes gaan in een chineze 9-5 job? 18 of zo? Gaat lukken :)
:p die van ons liggen al eventjes klaar hoor, in ieder geval als je er eentje bij de launch koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
FrostXL schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:32:
Het is wel degelijk zo dat de eerste veries van een product dat op de markt verschijnt vaak kinderziektes bevat. Door de BCG is in een mooi overzichtje weergegeven hoe de levencyclus van een product eruit ziet:
[afbeelding]
Zoals je ziet komt het eerst in de question mark fase, de eerste fase waar kinderziektes vrij normaal zijn. Dit is gewoon een risico wat je loopt als 'early adaptor' zijnde.

Een goed voorbeeld vind ik de ipod nano. Ik heb de nano vrij snel na de release gekocht maar daar was de krasgevoeligheid van het scherm een van de kinderziektes. Apple heeft dit in de nano 2G en 3G er goed uitgewerkt door voor een andere behuizing te kiezen.
BCG matrix heeft weinig met de levenscyclus van een product te maken. Het geeft alleen de positie van een bedrijf aan t.o.v. de markt en is daarmee een hulpmiddel om te bepalen of je een bepaald product wil blijven voortzetten.

Je kan bv best een nieuw product op de markt zetten waarbij je dus een laag marktaandeel hebt, maar waarbij de markt ook niet echt groeit. De meeste grote bedrijven zullen dit echter niet heel snel doen omdat het heel moeilijk is om je in zo'n markt te vechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltananie
  • Laatst online: 02-03 18:37
FrostXL schreef op zondag 16 september 2007 @ 19:32:
[afbeelding]

Wat heeft het BCG matrix nou met levenscyclus te maken. BCG matrix wordt gebruikt om product groepen te beoordelen. Voor de levencyclus gebruik je de Levitt model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Kunnen we ons beperken tot de ervaringen met de iPod touch i.p.v. te discussiëren over marketingstrategieën en analysemethodes? Dit soort zaken zijn meer op hun plek in SG of W&L.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Murcielago schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:35:
[...]
post dan wel ff wat links, zo lijkt t nergens op
Nee, mij quoten en er dan zelf alsnog geen links aan toevoegen, dat schiet lekker op, is het topic zo vol en Googlen naar 'iPod classic problems' kunnen we allemaal, niet waar? Maar vooruit dan maar, ik ben in een goede bui :
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=355122
http://forums.macrumors.c...=352854&highlight=classic
http://forums.macrumors.c...=354886&highlight=classic
http://forums.macrumors.c...=352468&highlight=classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06 20:21

DarkSide

theres no place like ::1

Al die problemen zijn natuurlijk minder. Maar volgens mij is de policy van apple mbt dit soort zaken wel ok. Ik hou mijn bestelling dus gewoon en ga per 1 of 2 okt genieten van mijn Touch.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1 ... 5 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De status van je bestelling kun je melden in Levertijd Apple producten Deel 3.