Anoniem: 134756 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:39:
ik vind et echt kut. Ik had zoveel verwacht van de nieuwe ipod, aangezien mijn oude 4G een beetje stuk is en ik een nieuwe wilde kopen. Ik had echter een 20gb die bijna vol zat qua muziek, en verwachtte een ipod met breedbeeld, touchscreen en veel geheugen. Nu moet ik dus kiezen voor ofwel veel te veel geheugen, ofwel een breedbeeldscherm waarop het prachtig films kijken is, alleen waarop ik geen films kan kijken omdat het apparaat te weinig beschikbare ruimte heeft.
Dit hele gedoe is gewoon dom. Een ipod touch is enkel en alleen om stoer mee te doen. Een ipod was vroeger, toen nog niet iedereen er 1 had, weliswaar "cool", maar ook functioneel, aangezien er heel veel muziek op kon. De ipod touch is gemaakt om naast muziek luisteren ook veel films te kijken, want voor muziek luisteren heb je uberhaubt GEEN beeldscherm nodig. Maar op 16gb kan je onmogelijk al je muziek kwijt en daarnaast nog eens je films.
Het lijkt zo'n domme fout van apple om hun muziekspeler 10x zoveel ruimte mee te geven als hun muziek/videospeler dat ik bijna denk dat ze dit expres hebben gedaan. Nu kopen alle gadgetfreaks, ondanks het ruimtegebrek, een ipod touch, om over een half jaartje toch eentje te kopen met veel meer ruimte.
Ik weet niet of ik er 1 ga kopen, maar als ik het doe, koop ik een classic 80gb en ga ik wel filmpjes kijken op een verneukt klein 4:3 beeldschermpje. 16gb, rot toch op.
Ik begrijp je frustratie. Het is wel degelijk mogelijk om een 80/160GB versie uit te brengen maar die zou dus te duur worden denk ik - 449 euro/549 euro - of misschien 399/499.
Ik vind het probleem dat er dus te veel iPods zijn. Ik weet het, luxe probleem. Voor elk wat wils van 79 euro tot 399 euro. Ik had het voornemen om de 80GB Classic te kopen en dan mijn Nano 2nd Gen 4GB weg te doen. Maar nu ben ik steeds aan het twijfelen.
Kijk, als ze alleen de Shuffle/Nano/Classic hadden was het duidelijk: Classic 80GB. Maar omdat nu de Touch erbij is wil ik de Touch, ondanks het geheugen. Maar dan de prijs en de iPhone. Dat ligt weer zo verdomd bij elkaar dat een iPhone van 8GB gewoon een betere deal is dan de Touch van 8GB. Voor 100 euro krijg je een cameria en een fototoestel en je hebt daarnaast altijd je Wifi/MP3/Video/Phone/Cam bij je! Voor maar 399 euro straks. Wel zonder simlock uiteraard want aan verplichte abo's doen we niet.
Kijk, als de Touch nu gewoon 80GB aan boord had voor 349 euro dan was dat het succesnummer geworden. Maar zo gek zijn ze bij Apple niet. Want dat model komt pas nadat ze de 32 GB Flash op de markt hebben gezet

. En nee, met SDHC cards werkt Apple niet: why buy 8 GB for $50 when Apple can sell it to you for $100

En ondertussen denk ik nog na over wat het gaat worden: de Touch 8GB of een 8GB iPhone rechtsreeks uit de USA....
Of toch maar die 16GB Touch...