[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:50
Ik heb mijn eigen vuurwerk show gemaakt voor de deur :)
http://www.deviantart.com...s_5_by_cadkid-d5q4r7o.jpg
http://www.deviantart.com...rks_by_cadkid-d5q4qzd.jpg
http://www.deviantart.com...s_6_by_cadkid-d5q4rx4.jpg
http://www.deviantart.com...s_2_by_cadkid-d5q4r29.jpg
Afbeeldingslocatie: http://th08.deviantart.net/fs70/200H/f/2013/002/7/a/long_exposure_fireworks_6_by_cadkid-d5q4rx4.jpg
Ik was met oud en nieuw eens gaan spelen met vuurwerk (als is dat normaal niet aan te raden :) )
Dit zijn gewone rotjes en soms een vuurbloem, beetje jammer dat het regende en ik als lokatie alleen onder het afdakje voor de deur kon gaan staan..
Maar het is wel enorm leuk en makkelijk om te doen en resultaat is erg mooi.

[ Voor 23% gewijzigd door Haas_nl op 02-01-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Haas, maak eens heel gauw thumbnails! en roteer de afbeeldingen ff

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
Pff vind dat forum die foto's heel mooi op maat maakt, kan me ook niet voorstellen dat er nog tweakers zijn die op isdn zitten ofzo...
Maar goed dan maar zo. Je had het trouwens ook gewoon even kunnen vragen ipv zo bot reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Ik hoef idd niet zo bot te reageren :), sorry daarvoor.. maar wij tweakers besteden toch wel aandacht aan het werk achter de PC? het lijkt nu alsof je die foto's direct vanaf je SD kaart erop gepompt hebt, zonder er enige aandacht aan te besteden.

Zo is al beter :+

[ Voor 4% gewijzigd door Silasje op 02-01-2013 14:22 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Ook ik heb dit jaar weer eens geprobeerd om het vuurwerk mooi inbeeld te krijgen.
Helaas was ik niet op een mooie plaats om de foto's te maken (en ben ik zelf te druk bezig om het af te steken) dus heb ik de 600d via een externe trigger iets voor 12 uur laten beginnen en dan om 6 seconden een foto laten maken van 4 seconden.
Jammer genoeg regende het, en met de wind kwamen er waterdruppels op het raam waar de camera voor stond. Dat is dus iets om volgend jaar rekening mee te houden.
Maar goed, omdat het zo'n 500 foto's waren met vuurwerk heb ik er maar een Time Lapse filmpje van gemaakt met 10fps.
Elke frame is dus een full-res foto, kies de mooiste er maar uit ;)

Ook merk ik dat om het iets vloeiender te laten lopen er toch meer foto's moeten worden gemaakt.
Volgend jaar maar weer opnieuw proberen.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Je moet even in het zelfgemaakte filmpjes topic kijken, nog iemand die hetzelfde gedaan had. Het is een leuk idee, uitvoering heeft nog wat tweaks nodig, maar dat geef je zelf al aan, is film zelf geen optie? En dan de camera rechtstreeks aan de pc hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

O, bekend en ook foto's van gemaakt alleen niet met eendergelijk lange belichtingstijd. Dat en er waren aardig wat minder lampjes in de huizen en bij de brug. :P

Veel mensen in Midden-Limburg op het forum zo te merken.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
Auredium schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 20:04:
[...]

O, bekend en ook foto's van gemaakt alleen niet met eendergelijk lange belichtingstijd. Dat en er waren aardig wat minder lampjes in de huizen en bij de brug. :P

Veel mensen in Midden-Limburg op het forum zo te merken.
Ja ik had ook al verschillende bekende plekjes langs zien komen hier en daar ;)
Tijd voor een foto meet-tour in een leuke Limburgse stad misschien :) ?

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Na vorige week Amsterdam was vandaag Rotterdam aan de beurt. Dit lijnenspel is vast wel bekend: de Erasmusbrug:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8370/8355762138_e120a869c5_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
neevedr: mooie shot, niets op aan te merken :)

en we gaan weer verder in Hong Kong: m'n vorige foto's waren genomen vanaf het hoge gebouw rechts bovenin.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8355/8317827707_2501d0041d_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8075/8322458710_38cbd3f8b8_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8497/8322126123_915155181b_c.jpg

Omdat het een flinke hike omhoog was had ik besloten om m'n bulky dslr gear thuis te laten. Achteraf had ik daar toch wel de pest in, want heldere lucht is erg zeldzaam in HK. Stond ik daar met m'n Nikon V1, ik werd een beetje raar aangekeken (uitgelachen) door een gast die naast mij stond te fotograferen met een D800E, en liet ik ook nog m'n wireless remote naar beneden vallen (vanaf 300 meter de afgrond in) het was maar een goedkope noname, maar goed stond ik daar te pielen in de menus, alles manual echt frustrerend) uiteindelijk ben ik toch wel tevreden met het resultaat :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:46
Terryb47 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 21:39:
Stond ik daar met m'n Nikon V1, ik werd een beetje raar aangekeken (uitgelachen)
...
het resultaat
In der beschränkung zeigt sich der meister :)
Mooi hoor!

[ Voor 11% gewijzigd door mekkieboek op 09-01-2013 22:37 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:46

Herman

FP ProMod
neevedr: nice! Mooi ook hoe de kabels lijken te vervagen :)
Terryb47: Wow, just wow!

Zelf ook wat wezen proberen. Ben niet helemaal tevreden met de foto, maar de reflectie op het water komt m.i. wel mooi naar voren :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jBtBaYquyq13gFjMlNEphoZc/full.jpg

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
Ben een beginnende amateur, dus veel zinnigs heb ik niet toe te voegen op het voorgaande, met uitzondering dat ze allemaal best knap zijn! Vooral die van de lichtshow zijn _/-\o_

Mijn eerste bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://fronats.com/stuff/foto/DSC01020_thumb.jpg

Camera is een Sony RX100, foto is genomen met de Auto HDR functie en het "toy camera" effect, wat de foto aan de randen donkerder maakt. Ben als beginner best trots op deze foto, maar wil bijleren (vooral compositie) dus je hoeft me niet te sparen! :) Had geen tripod mee, maar kon camera laten rusten op een paaltje.

[ Voor 6% gewijzigd door spoonman op 15-01-2013 19:46 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Spoonman: Compositie vind ik redelijk, maar ik zie niet gauw hoe je bij dit onderwerp wel voor een interessantere compositie had kunnen zorgen. Je had de foto langer kunnen belichten, want ik vind hem te donker. Ook gaat de witbalans iets te veel naar het blauwe toe. Ik weet alleen niet tot in welke mate je dat laatste kan aanpassen met jouw camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 15:12
De camera kan enkel jpg, enkel raw of beide tegelijk doen. Ik schiet momenteel enkel jpg, maar ga volgende keer jpg+raw doen zodat ik wat met die raw files vertrouwd geraak.
Foto is inderdaad bijna volledig blauw, maar ik vond het wel iets hebben (het was ook gewoon heel donker). De "toy camera" setting heeft het ook wel iets blauwer gemaakt dan de "gewone" opname. En wat betreft witbalans: dat begrijp ik nog niet zo goed. Snap nog maar net de diafragma/sluitertijd/iso relatie :)

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 20:57
@Terryb47 vooral die eerste foto vind ik geweldig! Ik hoop er ook nog een keer heen te gaan binnenkort.

[ Voor 64% gewijzigd door jeroen-v op 28-03-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:01
@Terryb47: Stuk voor stuk prachtplaten! HDR? Ga van 't voorjaar weer naar New York, kan niet wachten om dit soort plaatjes te schieten :)
@Herman: Had 'm toch liever in normaal formaat gezien in plaats van vierkant. Kleur is wel mooi!
@Spoonman: Veel trap in beeld en de witbalans is wel erg blauw. Volgende keer lekker RAW schieten, dan kan je er met de nodige nabewerking nog best wat uit halen!
@Jeroen-V Laatste vind ik qua belichting 't beste en spreekt me qua compo 't beste aan. De eerste is wel erg donker.

Afgelopen week even in Den Haag geweest:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8073/8393197878_e941960a6c_z.jpg
Binnenhof by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
Prachtige plaat (op klein formaat)! Wilt niet zeggen dat de grote versie lelijk is maar je ziet dan de onscherpe delen / beweging.

[ Voor 57% gewijzigd door _Piwi_ op 19-01-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Volgens mij gemaakt met die nieuwe :9~ 35 mm. Sigma en ook nog eens op f/1.4 op ISO 2500 dus het is best scherp gezien de omstandigheden : De meeste lenzen zouden het veel slechter doen en vooral op zo'n hoge ISO !!

Maar ik vind vooral de kleuren leuk eigenlijk. Dat het een gebouw is lijkt me wel duidelijk, maar de kleuren maken het helemaal af d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! Inderdaad geschoten met de Sigma 35mm en inderdaad op 1.4. Dan heb je ook wat meer randonscherpte, dus lijkt 'ie wat bewogen :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

Gave plaat Tommy! Had je geen statief bij je ofzo, dat je het moest doen met deze instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! Klopt! Uit de hand geschoten, dus weinig keuze qua instellingen. Ga volgende week weer naar Den Haag, maar dan met statief :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Idd coole plaat tommy! Bereid je overigens maar voor op vragen van de politie als je met statief gaat. Heb al een aantal mensen gesproken die aan het fotograferen waren en zijn aangesproken door de politie haaglanden (ook in DH centrum, niet alleen in binnenhof)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks. Klopt ja! Politie reed op 't binnenhof en keek wat ik aan 't doen was. Dus camera maar goed zichtbaar gehouden, zodat ze wisten wat ik aan 't doen was.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

tommyz schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 22:05:
Thanks! Klopt! Uit de hand geschoten, dus weinig keuze qua instellingen. Ga volgende week weer naar Den Haag, maar dan met statief :)
Ben benieuwd naar de resultaten :)

@Royz: Dat betekend dan iig dat ze alert zijn ;) Zolang het bij vragen blijft zou ik er geen last van hebben. Zodra ze echt moeilijk gaan doen dan wordt het minder grappig, heb ik al een paar keer gehad in de haven van Rotterdam :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 10:28
Ook ik ben laatst op het Binnenhof aangesproken door oom agent. Hij was bijzonder beleefd en geïnteresseerd, we waren gewoon van harte welkom om te fotograferen trouwens.

Als je dan toch een rondje den haag doet: kijk even op de vergader agenda van de gemeenteraad wanneer ze vergaderen. Het atrium van het stadhuis is dan op (ivm de toegang tot de publieke tribune) maar helemaal verlaten. Staat nog hoog op mijn to do lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

@marcel dat is ook zo, maar wel apart. hij vroeg zelfs of hij de fotos terug mocht zien lol. ik vermoed trouwens dat ze het ook over ons gehad hadden, want wij werden aangesproken door een agent op motor toen we net weg waren bij het binnenhof :)

wat heb jij gehad bij de havens dan? ze kunnen je toch niet verbieden om fotos te maken in openbaar terrein?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
jelveen schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:20:
Ook ik ben laatst op het Binnenhof aangesproken door oom agent. Hij was bijzonder beleefd en geïnteresseerd, we waren gewoon van harte welkom om te fotograferen trouwens.

Als je dan toch een rondje den haag doet: kijk even op de vergader agenda van de gemeenteraad wanneer ze vergaderen. Het atrium van het stadhuis is dan op (ivm de toegang tot de publieke tribune) maar helemaal verlaten. Staat nog hoog op mijn to do lijstje :)
Goede tip, thanks!

@Royz @Marcel: 't hangt er maar net vanaf welke agent je tegenkomt denk ik :) Overigens is er wel een fotografieverbod bij 't station bij de Grote Marktstraat. als je met je dSLR aankomt, heb je gelijk beveiliging om je heen staan. Laatst maar de Fuji X100 meegenomen, niets aan de hand :D

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Waarom hebben we hier in Nederland op gewoon openbare publiekelijke ruimtes eigenlijk een fotografieverbod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

tommyz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:48:
[...]
Overigens is er wel een fotografieverbod bij 't station bij de Grote Marktstraat. als je met je dSLR aankomt, heb je gelijk beveiliging om je heen staan.
Volgens deze site heb je geen toestemming nodig maar weten agenten dat niet.

@toyota, volgens mij mag je niets wat te maken heeft met militaire doeleinden fotograferen (van de site: Tot en met 1967 golden Nederlandse treinen als militair geheim. Daar mocht je dus geen foto's van maken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks, zoiets zocht ik :) Denk dat ik 'm een paar keer afdruk. Doe ze in alle fototassen, zodat ik 't altijd bij me heb :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ja, dat snap ik wel. Maar dat is nu toch niet meer zo? Dat was meer de vraag.
Maar het is dus gewoon dat de tegenpartij niet volledig weet waarover ze het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07
NeutraleTeun schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:48:
Ja, dat snap ik wel. Maar dat is nu toch niet meer zo? Dat was meer de vraag.
Maar het is dus gewoon dat de tegenpartij niet volledig weet waarover ze het hebben.
Of ze lopen je expres te treiteren.
Uiteindelijk ga jij geen boete uitschrijven wel? Je kunt hooguit een klacht indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Is het niet zo dat het dan wel een 'openbare' ruimte is, maar als deze eigendom is van een private organisatie, dat ze het dan zouden kunnen verbieden? Volgens mij is dat namelijk bij de koopgoot in Rotterdam ook het geval.

Ik had in de Europoort een keer dat de beveiliging van een fabriek (die ik nogal openlijk aan het fotograferen was, van buiten de poort) mij even kwam verbieden om foto's van die fabriek te maken. Die gingen zelfs zo ver dat ze de camera probeerden af te pakken. Uiteraard wilde ik dat ding niet afgeven, dus ze hebben de politie gebeld. Die kwam uiteindelijk ook echt, en hebben die beveiligers toen uitgelegd dat ik toch echt niks verkeerds deed. Mijn ervaring is dat vooral 'particuliere' beveiligers wel eens proberen hun 'macht' te tonen op onschuldige burgers; de echte politie heb ik nooit 'last' van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

marceltuit schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:14:
Is het niet zo dat het dan wel een 'openbare' ruimte is, maar als deze eigendom is van een private organisatie, dat ze het dan zouden kunnen verbieden? Volgens mij is dat namelijk bij de koopgoot in Rotterdam ook het geval.
Ik weet 100% zeker dat je bij de koopgoot idd niet mag fotograferen. Er staat ook een stikker bij het begin van de koopgoot waarbij staat dat je niet mag fotograferen.

Gevonden!
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2009/2251816535_da1a5ac723_z.jpg

Ik heb wat zitten zoeken, maar er is werkelijk niemand die weet waarom dat bordje daar hangt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
En daar dan weer een foto van maken :D

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Zo, 't was goed koud, dus maar half uurtje op straat geweest. Toch nog wat geschoten :)

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8077/8405614089_75e95d2b53_z.jpg
Lange Voorhout by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

Mooie plaat! Heel sfeervol en een mooie omzetting naar z/w. De dieptewerking is opvallend groot.

[ Voor 23% gewijzigd door breinonline op 23-01-2013 06:30 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Dank je! 't was ook mijn bedoeling om de dieptewerking zo goed mogelijk uit te laten komen, dus dit is gelukt :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe plaat, dieptwerking is inderdaad nice. Lampjes vind ik wel wat fel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! Lampen zijn wat fel, wellicht nog een keer bijwerken :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

kek plaatje tommyz! Mag wat mij betreft naar showcase! Lampen who cares! Dieptewerking is zeer goed en de lampen geleiden je naar het midden toe de diepte in.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
@tommyz hele fijne dieptewerking en z/w omzetting!

Vorige week in London onderstaande foto van The Big Ben en Houses of Parliament geschoten.
Ik had helaas geen statief bij me dus heb moeten improviseren met een muurtje.

Helaas is de klok zelf overbelicht en ik vind de lucht nog wat licht, hoe zou ik dit kunnen aanpassen?

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8332/8413241367_b10b8218ec_z.jpg
DSC03570 by nielsgaastra, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door niels132 op 25-01-2013 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
@nielsgaastra
Als je het RAW bestand nog hebt kun je de overbelichte delen nog wel terughalen in bv. Lightroom/Photoshop. Als het een JPG is, is het helaas niet meer te doen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:13
Het is inderdaad een RAW bestand, ik werk voornamelijk in Aperture ben nog niet heel erg thuis in het nabewerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
Dan moet je bij Aperture de slider met 'highlights' naar rechts schuiven. Dan zal hij de lichtere stukken wat donkerder maken. Afhankelijk van hoe erg de highlights overbelicht zijn kun je dan best wel veel detail terughalen.

Dit filmpje helpt je aardig op weg in Aperture: YouTube: Aperture for Apple Tutorial - Developing Nex-6 Raw Files

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-08 10:35

M.E.Amrani

...heeft honger

@nielsgaastra: Mooi hoor, lichte lucht naar mijn mening niet storend
@tommyz: prachtig! niets op aan te merken. Mooi dat silhouetje erbij

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

@tommyz: een werkelijk geweldige foto. Niks meer aan doen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
Laat ik hier maar eens wat posten, vanavond even weg geweest, in de regen :( maar heeft (imo) wel een mooie foto opgeleverd :)

Afbeeldingslocatie: http://marabunta2048.nl/temp/IMG_1448_tn.jpg
Klikbaar voor groter

Geschoten met een eos 550D met een 18-55 lens. f/10, 18mm, 15 sec belichting, iso 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
...een lege parkeerplaats met geel licht? Wat vind jij er zelf precies mooi aan? Want ik zie het eerlijk gezegd niet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naam
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-09 13:07
@Hahn, voornamelijk de sfeer en het contrast tussen de verlichting op de parkeerplaats en het fel witte licht in de hal zelf. (Snowplanet in spaarnwoude) Misschien had ik een foto moeten maken die wat meer ingezoomd was. :)

edit: Nu ik er nog eens naar kijk overheerst het geel wel heel erg :/

[ Voor 14% gewijzigd door naam op 29-01-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nja... het zicht met dat geel licht heeft wel IETS.
Maar dan zou ik het plaatje enorm croppen. Het hele rechter gedeelte weg, zodat het echt alleen maar om de lantarenpalen, geel licht en asfalt reflectie gaat.

A la ongeveer dit:
http://img14.imageshack.us/img14/7683/img1448jn.jpg

(zonder dat gek wit streepje erboven :? )
en puntje van die 3e flare wegpoetsen

[ Voor 36% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-01-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik zou het ook wel willen weten.....6 hoekige flares, lelijk geel licht, te drukke lampen en een behoorlijk saaie weg met weinig gebeurtenis....

Dit lijkt eerder op: ik-wil-een-scherpe-nacht-foto-maken-en-dat-is-gelukt-foto

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anegram
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2017
Jongens niet al te harde kritiek leveren, opbouwend is goed. Die 6 hoekige flares zijn opzich redelijk.
De scherpte is ook gelukt, maar probeer wat meer sfeer in het plaatje te brengen. Het is nu een beetje de vraag of dit plaatje desolaat moet aanvoelen of iets anders. Probeer een keer nacht fotos net na zons ondergang te maken, dan krijg je met een redelijke sluitertijd nog een mooie blauwe hemel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
naam schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:06:
@Hahn, voornamelijk de sfeer en het contrast tussen de verlichting op de parkeerplaats en het fel witte licht in de hal zelf. (Snowplanet in spaarnwoude) Misschien had ik een foto moeten maken die wat meer ingezoomd was. :)

edit: Nu ik er nog eens naar kijk overheerst het geel wel heel erg :/
Naja, het geel zorgt nog enigszins voor sfeer, maar verder zie ik niet helemaal wat er interessant aan zou moeten/kunnen zijn. Het ziet eruit als een trieste, lege parkeerplaats waar niemand graag zou willen zijn :P

Ik kan er geen verhaal bij bedenken, waardoor het niks meer is dan een snapshot van een lege parkeerplaats in de regen voor mij. Ik zou er zelf overigens ook totaal niks mee kunnen, dus het is niet dat jij er niks van bakt, ik zou alleen een interessantere omgeving/onderwerp opzoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Ook een poging van mij... Lang niet hier geweest, maar fotografie is weer een beetje gaan leven voor mij :)
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-KLVBjgfqtaQ/UOMiBIS8ZBI/AAAAAAAAByQ/6JRBrrbbb4g/s640/P1020080.JPG
-- de nw spoorbrug bij Hattem over de ijssel

Hoor/lees graag jullie feedback!

[ Voor 19% gewijzigd door Uchy op 12-02-2013 17:27 ]

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Nielsgaastra: Kan op zich interessante foto zijn, jammer dat sommige vlakken erg onderbelicht zijn. Wellicht meerdere exposures schieten de volgende keer :)
@Naam: Had eigenlijk wel een scene uit een film kunnen zijn, wel gaaf! Alleen mis ik de context een beetje. Een persoon in de foto was wel gaaf geweest denk ik.
@Uchy: Teveel weiland en beetje te oranje. Wellicht met een beetje croppen en witbalans aanpassen?

Net erop uit geweest naar Rotterdam. Bestaat uit 3 exposures en geblend met LR/Enfuse:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8104/8470824803_39a28a3ca4_z.jpg
Erasmusbrug at blue hour by Tom Roeleveld, on Flickr

Overigens voor 't eerst weer met de 17-40 geschoten sinds een tijd, maar dan irriteer ik me toch echt wel aan de randonscherpte. Schiet normaal met primes, maar heb geen (ultra)wide angle. Zodra de Samyang 24 F/3.5 T-S uitkomt, is 'ie van mij :)

[ Voor 13% gewijzigd door tommyz op 13-02-2013 21:45 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Laatst online: 16-09 22:48

KabalA!

[ No-Life ]

tommyz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:13:
@Nielsgaastra: Kan op zich interessante foto zijn, jammer dat sommige vlakken erg onderbelicht zijn. Wellicht meerdere exposures schieten de volgende keer :)
@Naam: Had eigenlijk wel een scene uit een film kunnen zijn, wel gaaf! Alleen mis ik de context een beetje. Een persoon in de foto was wel gaaf geweest denk ik.
@Uchy: Teveel weiland en beetje te oranje. Wellicht met een beetje croppen en witbalans aanpassen?

Net erop uit geweest naar Rotterdam. Bestaat uit 3 exposures en geblend met LR/Enfuse:

[afbeelding]
Erasmusbrug at blue hour by Tom Roeleveld, on Flickr
Nice! Ik heb zaterdagnacht op 'dezelfde' plek gestaan, maar vind deze toch meer geslaagd dan mijn eigen plaat :P
Vind met name de kleuren erg mooi :)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks! Ik heb de jouwe niet gezien, dus kan er niets over zeggen ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

tommyz schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:41:
Thanks! Ik heb de jouwe niet gezien, dus kan er niets over zeggen ;)
Ben pas een paar weken bezig met fotografie, dus moet nog een hoop leren en vind mijn foto eigenlijk niet goed genoeg om te posten, maar bij deze...

Afbeeldingslocatie: http://grotepech.nl/GoT/IMG_9601-resize.jpg

Eigen commentaar:
- Kleuren niet geweldig, maar om het voor mezelf goed te praten... het was na twaalf uur, beetje mistig, koud, sneeuw, bleh :+
- Ik weet niet goed wat ik van de lichtvlek rechtsbovenin moet vinden. Aan de ene kant heeft het wel wat, aan de andere kant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Wel goede foto hoor! Alleen ik zou 'm iets croppen. Het ding om die scheepstouwen aan te hangen (weet niet hoe dat heet :P ), staat er net niet op. Tevens kan je nog wat aan de witbalans doen en wellicht iets meer contrast erin gooien. Als je volgende keer een wat langere sluitertijd pakt, is het water ook mooi strak!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
En je sensor (laten) reinigen?
Alhoewel je dat op f/8 niet zo duidelijk zou moeten zien, denk ik. Wellicht zit het op je lens.

Ohja, en de tip:
ISO omlaag gooien (flink), en een statief oid gebruiken. 1/2500 is veul te snel.

[ Voor 28% gewijzigd door NeutraleTeun op 13-02-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
En nr.2 van vanavond. Bestaat tevens uit 3 exposures, die enfused zijn:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8228/8471102823_8eda6ff7f5_z.jpg
Maastoren, Rotterdam by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

• KabalA!

KabalA!

[ No-Life ]

NeutraleTeun schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:37:
En je sensor (laten) reinigen?
Alhoewel je dat op f/8 niet zo duidelijk zou moeten zien, denk ik. Wellicht zit het op je lens.

Ohja, en de tip:
ISO omlaag gooien (flink), en een statief oid gebruiken. 1/2500 is veul te snel.
Het was me nog niet eens echt opgevallen, maar heb even wat test foto's gemaakt/ andere foto's bekeken en denk dat het een combi is van vieze sensor en wat dingetjes op de lens. Nu irriteer ik me er dus aan en ga komende week de sensor laten reinigen :)

Dit was op een statief, maar zal volgende keer in ieder geval de ISO een stuk terug zetten, thnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 19:23

Huig

Merino Fanatic

Mooie foto Tommyz!
Ik ga dat enfusen ook eens proberen. Klinkt een beetje als een "best of three" voor mij. Benieuwd wat het verschil is als ik diezelfde foto`s dan door HDR Efex Pro haal :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Ja, bevalt mij tot nu toe wel goed. Was ook een probeersel, omdat ik in mei weer naar New York ga, dus wel handig om van te voren dit proces een beetje onder de knie te hebben. Ik vind de resultaten veel natuurlijker overkomen dan tonemapping.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker de tweede erg mooi, tommyz! De eerste misschien een beetje standaard (maar als Rotterdammer vind ik het niet erg dat ze vaker voorbij komen :)), op groot is die randonscherpte inderdaad wel te zien, inderdaad.

@KabalA!: prima shot, zeker als je net een paar weken bezig bent. Verder ga ik mee in de tips van tommyz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
De befaamde Church of the Good Shepherd in Lake Tekapo, Nieuw Zeeland

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8104/8483531152_61fc7e08bb_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

@tommyz mooi, beetje te blauw voor "nacht" fotografie? :+
@kabala, geen slechte foto, ik vind m een beetje grouw
@tommyz plaatje doet het niet
@wolverine wow! erg mooi. de vertekening door groothoek is wel een beetje jammer, maar de sterrenhemel die je ervoor terug krijgt is magish, ik kan niet goed oordelen vanwege de beperkte 1024P maar er lijkt wat ruis te zitten in de lucht klopt dat?

Toen het van de week mistig was ben ik rond 1:30 de staat op gegaan voor wat pics van de straat.
onbewerkt zijn ze niet de moeite waard maar zwart/wit(getweaked)+crop kwam dit uit:ik ben zelf tevreden over het resultaat
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1080178.jpg
F5.6, S=10S ISO400
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/klein/P1080176.jpg
F5.6, S=10S ISO200

[ Voor 8% gewijzigd door mrc4nl op 19-02-2013 02:23 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:45

breinonline

Are you afraid to be known?

wolver1ne schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 01:19:

[afbeelding]
_/-\o_

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

[afbeelding]
Heel mooie foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 11:07
Prachtige foto wolver1ne, enkele exposure?

@mrc4nl: mooi hoe het licht verspreid wordt in de nevelige lucht, maar wat je mist is een onderwerp.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21

[afbeelding]
Schitterend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

miljaar wolverine, epische foto zeg. Ik zeg showcase! (wil je vertellen hoe je deze gemaakt hebt? 140 foto's gestacked?)

Trouwens, kon je het huisje niet wat rechter maken, of in ieder geval minder achterover-hellend?

[ Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 19-02-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Dat vind ik juist gaaf!
Al zou ik wel benieuwd zijn naar een rechte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Deathchant schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 22:30:
[...]
Trouwens, kon je het huisje niet wat rechter maken, of in ieder geval minder achterover-hellend?
Dit effect treed altijd op wanneer je je lens niet perfect horizontaal houd, en hoe groter de beeldhoek, hoe groter het effect. Deze foto is gemaakt op 14mm Full-Frame.

Door perspectief snijden evenwijdige lijnen elkaar in het oneindige.
Dit is op 2 manieren te voorkomen: toestel volkomen horizontaal houden (haaks op de vertikale lijnen), zodat vertikale lijnen vertikaal blijven (en dan evt het beeld croppen) of een Tilt-Shift lens gebruiken. Je moet dan alsnog de camera horizontaal houden, maar kunt de lens verschuiven. Daardoor wordt het gedeelte van het beeld gevangen op de sensor/negatief dat normaal gesproken buiten het beeld van de lens zou vallen.

Om deze reden gebruiken de meeste architectuurfotograven een technische camera, ofwel een dslr met een Tilt-Shift lens.

Betere uitleg in het Tilt-Shift topic

edit:
Dit effect is trouwens in nabewerking wel tegen te gaan, maar als je ziet waar de vertikale lijnen elkaar snijden, is het duidelijk dat er weinig van de foto over blijft.

[ Voor 8% gewijzigd door guapper op 19-02-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@guapper, ik weet precies wat het betekent hoor en ben al lang bekend met dit effect ;) Ik heb zelf ook een 10-22 ;)
OK, misschien moet ik het duidelijker verwoorden: Misschien moet hij in lightroom de verticale distortioncorrectionslider (3x woordwaarde) iets meer naar links schuiven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Deathchant schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 09:50:
@guapper, ik weet precies wat het betekent hoor en ben al lang bekend met dit effect ;) Ik heb zelf ook een 10-22 ;)
OK, misschien moet ik het duidelijker verwoorden: Misschien moet hij in lightroom de verticale distortioncorrectionslider (3x woordwaarde) iets meer naar links schuiven ;)
Precies daarom had ik mijn reactie al wat aangepast. ;)

Het effect is wel een beetje tegen te gaan, maar zoals gezegd raak je daarmee een groot deel van de sterrenhemel kwijt. Ik denk dat dat een wezenlijk onderdeel van de compositie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hehe ;) Ow ja idd. Maar de grote blauwe sterrenplek boven het huisje blijft denk ik wel bestaan. Maar goed. tis minor criticism natuurlijk want ook zo is de foto vet genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind de foto juist lekker spannend zo. Als het huisje kaarsrecht is zit er veel minder drama in de foto en is het gewoon een nette foto. Maar goed dat is misschien mijn aparte kijk op foto's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit tijdens mijn komende vakantie ook proberen.

Denk dat in mijn huidige lenzenset de canon 15-85 het meest geschikt is. Maar wat ik mij afvroeg: je moet het diafragma volgens mij zover mogelijk openzetten en de ISO ook wat hoger zetten. Natuurlijk ontwikkel je dan wat ruis, moet je dat al met de camerafunctie proberen te reduceren (2e foto met sluiter dicht) of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
gewoon een statief en de sluitertijd langer maken.
Diafragma kiezen dat voor de foto die je wil maken het meest geschik is (scherpte/diepte, of iets knijpen voor maximale scherpte van de lens) iso niet hoger dan waarop de sensor nette foto's oplevert.

De enige beperkende factor is dan de tijd die nodig is voor de belichting.
Tip: Voor het berekenen van de sluitertijd zijn veel apps beschikbaar.
Als je niet genoeg tijd hebt, zul je moeten beknibbelen op diafragma en/of iso inderdaad.

[ Voor 28% gewijzigd door guapper op 20-02-2013 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, ik had het specifiek over foto's maken van een sterrenhemel, niet over nachfoto's in zijn algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Kijk eens hier een tutorial over sterren fotografie.

Overigens is dat huisje volgens mij met een torch belicht en dat maakt de foto nog knapper vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Om zoveel mogelijk sterren stilstaand te fotograferen heb je zoveel mogelijk licht nodig, dus inderdaad diafragma zo ver mogelijk open en ISO zo hoog mogelijk (mits acceptabel). Je zou ISO nog hoger dan normaal acceptabel zou zijn kunnen doen en een tweede foto maken met kap erop, zodat je alleen de ruis over houdt, maar ik weet niet of dat heel erg goede resultaten oplevert.

Ik zou het houden op een ISO waarbij je normaal gesproken nog wel kunt leven met de ruis (maar schroom nooit om beide manieren te proberen, wie weet werkt het wel goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
en een van 5 minuten bij ISO1000 door 22 foto's samen te voegen tot een geheel.
Figuur 10:
20 foto's van 15 seconden belichting gestacked bij ISO1000
(totaal 5 minuten belichting)
Hoezo snap ik dit niet?
Hij heeft 1 opname gemaakt van 5 minuten (met 22 foto's??).
En 20 foto's van elk 15 seconden is 3 minuten, waar zijn de overige 2 minuten dan?

Oftewel, wat mis ik in dit (waarschijnlijk simpel) rekensommetje?

--
:F :/ :| :X
Teveel andere zaken aan mijn hoofd waarschijnlijk (zei toch dat ik het druk had :D ).
Dit is echt zo'n stomme fout. Snap niet dat ik dit heb kunnen doen... zucht :F

[ Voor 17% gewijzigd door NeutraleTeun op 20-02-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Misschien je rekenen wat oppoetsen ;) 20 x 15 = 300 seconden en dat is toch echt 5 minuten (5 x 60 sec).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ieder geval een duidelijke site vwb de mogelijkheden, bedankt! Ook voor de overige tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Heb weer internet dus kan even reageren. Lake Tekapo is de zogenaamde Dark Sky Reserve. Weinig to geen bewolking, erg donker en geen lichtvervuiling. En dat maakt het maken van zulke foto's op zich niet zo erg lastig. Zelfs met het blote oog is de Melkweg erg goed te zien 's nachts, uiteraard niet zoals op de foto, maar toch.

Het kerkje is met een flash LED van de telefoon belicht. ISO is inderdaad zo hoog mogelijk, in mijn geval 5000 (D700); 3200 of 4000 had ook gekund trouwens. Ruis is er wel, maar niet zo dramatisch veel dat het foto onbruikbaar wordt. Alle lichtpuntjes op de foto zijn sterren en geen ruis overigens. Exacte sluitertijd berekenen is op zich niet nodig. 20 a 25 seconden was in mijn geval meer dan genoeg. Als je regel van 600 hanteert, dan moet je tegenwoordig ook rekening houden met dingen als de resolutie van je sensor, waar je fotografeert enz. Bv op 36mp (vs 12mp) met dezelfde sluitertijd zul je (meer) startrails gaan zien. Oftewel het kan ingewikkeld zijn. Het meest eenvoudige is gewoon een keer gokken, kijken hoe het uitkomt en mits nodig je settings aanpassen.

Wat wel lastig kan zijn is de compositie, omdat je in complete duisternis staat. Eenvoudige manier om dit te overbruggen is of de liveview mode gebruiken (zie je echter toch niet zo veel, mss verschilt per camera) of wat ik heb gedaan is enkele test shots maken op ISO 25600 (of hoger als je camera dat toelaat) met sluitertijd rond 2 a 3 seconden (of korter). Hoop te zien, hoef je niet lang te wachten en je verliest geen tijd met de sterren. :)

Vervorming van het kerje is misschien wel vervelend, maar zoals er al gezged werd, valt daar weinig aan te doen op een ultra wide angle lens. Ideaal was geweest om een fish-eye te gebruiken, maar helaas heb ik die nog niet. De nacht er op heb ik geprobeerd om een panorama te maken waarop het kerkje recht op de foto staat, maar de foto's daarvan moet ik nog bewerken. Misschien volgende week als ik weer terug ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:48

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter

[afbeelding]
Gaaf zeg.
Vervorming is wellicht mierenneuken, maar het is wel opvallend aanwezig. Of je daar over wilt vallen is een tweede.
Ik vraag me af of een fisheye veel geholpen had aangezien je dan een andere soort vervorming krijgt. Je hebt wellicht wel wat meer ruimte om te kroppen en te corrigeren, mar ik vraag me af of je veel van die lucht af wilt knippen. Daar is het te mooi voor.
Ook bij deze foto wil je dat niet, dus ik zou het hier ook bij houden.
:)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wolver1ne schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 20:23:
Vervorming van het kerje is misschien wel vervelend, ...
Dat valt wel mee. De vervorming is juist een van de sterke punten aan de foto. Het geeft diepte, de vervorming trekt je de foto in. Het geeft een gevoel alsof je langs het huisje op omhoog kijkt naar de melkweg, ipv dat je tegen het huisje aankijkt met de melkweg op de achtergrond. Ik vind het een erg mooie foto, zonder vervorming zou het er veel onnatuurlijker uitzien. ;)

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik ben het met je eens, waarom zou altijd alles nou perfect moeten? het is toch juist lekker speels dat ie zo vervormd is.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8252/8513249707_7a7e6b1815_z.jpg
Kop van Zuid, Rotterdam, at night by wsrdam, on Flickr

Eigen commentaar: In de stad hou je natuurlijk vaak lichtvervuiling, hierdoor is de lucht misschien iets te oranje. Daarnaast lijkt/is De Rotterdam (gebouw in aanbouw) niet helemaal scherp, komt denk ik door de doeken die er voor hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Reactie op een foto van een hele tijd terug: wellicht kan je de witbalans iets blauwer maken en wat meer contrast in de lucht krijgen, door bijvoorbeeld een graduated filter toe te voegen.

Vandaag mooie blue hour, dus moest even wat plaatjes schieten!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8121/8614703020_a804cedb23_z.jpg
The Hague Skyline by Tom Roeleveld, on Flickr

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Toffe plaat Tom! Enige minpuntje is de afgesneden reflectie, en dat het rechts wat leeg oogt...

Wat is enfuse trouwens? Hetzelfde als exposure blenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
Thanks. Ja, afgesneden reflectie zie ik ook als minpunt. Ben erg te spreken over enfuse. Is inderdaad exposure blending. Veel beter dynamisch bereik zonder het overdreven effect van HDR :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Vreemd, ik dacht dat ik gisteren al iets het geschreven lol.

Ik vind het een erg toffe foto op een mooie dag. Perfecte locatie ook, Den Haag heeft een steeds mooiere skyline! Wilde zelf ook een keer daarheen, komt nog wel ;)

Wat ik wel apart vind is dat de gebouwen recht staan, maar aan de rechterkant zijn de lantaarnpalen schuin. Heb je hem in PS mbv "schuintrekken" recht gezet op de gebouwen?

is dit een crop of het origineel? (ivm de reflectie)

Overigens heb ik LR/Enfuse ook gekocht, maar ik snap er nog niet zo heel van. het voelt alsof ik totaal geen controle heb over de uitkomst, maar dat ligt vast meer aan mij ;). Des te knapper dat het jou wel lukt :)

[ Voor 19% gewijzigd door Royz op 04-04-2013 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 12:31
Royz schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:34:
[...]

Ik weet 100% zeker dat je bij de koopgoot idd niet mag fotograferen. Er staat ook een stikker bij het begin van de koopgoot waarbij staat dat je niet mag fotograferen.

Gevonden!
[afbeelding]

Ik heb wat zitten zoeken, maar er is werkelijk niemand die weet waarom dat bordje daar hangt :)
misschien is e.e.a. om oponthoud te voorkomen, als er telkens groepen chineze boven of onder aan de trap staan voor een tiental fotos kom je die goot nooit weer uit, als je hem zat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommyz
@Royz: Haha. Thanks! Ja, skyline rondom CS wordt steeds mooier ja. Verder niets met rechttrekken gedaan, viel mij ook al op inderdaad. Geen crop, alleen de kleuren en belichting wat nabewerkt :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Aloha allemaal :) Ben zelf een jaartje bezig met fotografie en nacht-fotografie spreekt mij erg aan.. ik ben nog wel erg aan het stoeien er mee dus ik hoop hier wat tips en tricks mee te pikken :) Maar voordat het zo ver is :P :

@Uchy, Leuk idee voor een foto, maar ik had zelf iets dichterbij gaan staan . Anderen hebben al gezegd dat de foto wat oranje is en daar sluit ik mij bij aan, meer blauw erin had de foto geen slecht gedaan denk ik :)

@Tommyz, mooie foto, eentje waarop de brug wat minder uitgerekt lijkt dan op die van mij (zie onder). Jij hebt duidelijk op een beter tijdstip gefotografeerd, waardoor hij lekker licht is en je veel detail ziet.. top :)

@KabalA, Foto vanaf dezelfde locatie als ik het geprobeerd heb, kan ik mooi mee vergelijken.. jij hebt een interessanter wolkenspel en ook een wat lichtere foto zonder ruis. Volgens mij staat hij wel ietsjes scheef?

@wolver1ne, Ik ben zelf erg fan van milkyway-fotografie en kan daar geen genoeg van krijgen.. echter vind ik jou foto teveel kleur/bewerking bevatten om het (voor mij) mooi en realistisch te houden. Het huisje is dan wel weer dusdanig bewerkt dat het bij elkaar past, maar ik zou juist erg benieuwd zijn naar een realistischere versie.

@mrc4nl, leuke creepy platen, ik zou zelf vreemd opkijken als ik iemand in mijn straat dit soort foto's zie maken :P Ik vind de straatstenen mooi over komen op de tweede foto.. beetje zacht en dof..

@wsrdam toffe plaat, mooi van scherpte en kleur, iets wat ik maar niet voor elkaar krijg.. Heb je de gebouwen recht getrokken?

@tommyz, hier kan je lang naar kijken, jammer van de korte crop aan de onderkant, maar verder kan ik geen slecht puntje bedenken.. wellicht dat hij iets scheef lijkt te staan?

-----

Ik heb zelf ook een poging gewaagd in Rotterdam met wat bekende plekjes, maar ben niet helemaal tevreden met wat er uit is gekomen..

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/overig/fotografie/rotterdam/got/1k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/overig/fotografie/rotterdam/got/2k.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kevinvandeursen.nl/overig/fotografie/rotterdam/got/3k.jpg

Allemaal geschoten met een Nikon D40 met (maar?) 6MP en standaard kitlens 18-55 mm. Bij allemaal wel aan de kleurtemperatuur zitten rommelen en geschoten in RAW, dus ik kan er nog veel mee doen. Welke tips hebben jullie voor mij om deze/dit soort nachtfoto's beter uit de verf te laten komen? Standaard vind ik het een gebrek aan scherpte, koude kleuren en te veel ruis.. Qua kleuren ben ik het meest tevreden over de SS Rotterdam, waarbij de Erasmus-brug juist weer te donker aan de boven- en onderzijde is. De onbewerkte versie bevat een bruin/gelige zee die niet zo interessant is en wat ruis bevat terwijl ze allemaal geschoten zijn op ISO200 en F11 of hoger..vaak wel 30s lang belicht.. Wellicht dat ik volgende keer korter moet/kan belichten met een groter diafragma? Tips wanted :)
Pagina: 1 ... 17 ... 32 Laatste