@
Anoniem: 1221402 Blijft toch een voorrecht om het allemaal zo ver noordelijk te kunnen meemaken zo te zien! Erg mooie patronen.
@
ChrisLNFF Ik vind de tweede foto eerlijk gezegd niet heel interessant, maar de eerste heeft een mooie spiegeling! Hij lijkt volgens mij wel net een klein beetje naar links over te hellen (zo is de spiegeling van de lantaarnpaal rechts niet helemaal recht), en ik vraag me af of het niet mooier zou zijn geweest om de foto net iets meer naar links te kaderen. Nu voelt de rots een beetje vreemd buiten het midden en een beetje afgesneden.
Nu ik de noorderlichtfoto's hierboven zie langskomen bedacht ik me dat ik mijn eigen nog niet had geplaatst. Ik heb zowel in augustus als in oktober nog geluk gehad - ook omdat in augustus de laatste foto's waren met mijn oude 80D voordat deze kapot ging, en oktober precies één dag na de aankoop van mijn nieuwe R6 II was!

Canon 80D, Tamron 10-24 @ 10mm, f/3.5, 20sec, ISO 4000
Bij Lauwersoog gemaakt, prachtige pilaren te zien met ook nog eens de melkweg erbij. Op een later moment, met minder mooie pilaarvorming, had ik ook nog een meteoor van de perseïden
in beeld!

Canon R6 II, RF 10-20mm f/4 L @ 10mm, f/4, 4sec, ISO 8000.
De bijzonder grote 10mm hoek van mijn nieuwe lens (waar ik nog een beetje over had getwijfeld wegens de prijs) bleek van onschatbare waarde omdat het noorderlicht bijna recht boven mijn hoofd te zien was. En ik was (en ben nog steeds) erg onder de indruk van de lichtsterkte van de R6 II! Zulke resultaten had ik niet kunnen verwachten op mijn 80D.
[
Voor 23% gewijzigd door
F.West98 op 03-11-2024 03:36
]