Dit is gemaakt vanaf de zeedijk bij Koehool (Friesland). Voor mij nog geen half uur rijden.ehtweak schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:34:
[...]
Zekers!![]()
Ben benieuwd; waar heb je deze opname gemaakt?
[ Voor 6% gewijzigd door Ivorijn op 28-02-2023 14:48 ]
Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500
Ik vind het persoonlijk vervelend en had hem daarom wel ergens scherp gewild. Verder vind ik het plaatje als je er niet op klikt wel mooi alleen wel eens met de andere, iets te krappe uitsnede.RvL schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 12:59:
Een beetje spelen subject tracking in het donker. In de nabewerking de achtergrond, met z'n vele warm-getinte lampen, zwart-wit gemaakt om deze tram in Lissabon te accentueren.
Zelf vind ik 'm erg geslaagd. De lichte onscherpte vind ik persoonlijk bijdragen aan het idee van beweging, maar ik hoor ook graag jullie oprechte feedback.
[Afbeelding]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Deze is wel cool, een verlicht reuzenrad doet het altijd goed wat mij betreft.ChrisLNFF schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:37:
[Afbeelding]
Altstadt, Dusseldorf. Zeker niet de mooiste stad van onze oosterburen, maar het bruist en leeft wel, zo met kerst.
Voor nu alvast deze als spielerei:

Edit: En wat ik verder nog een beetje geschoten heb door de jaren
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 28-02-2023 15:49 ]
Waar is deze gemaakt? Ik reed gisteravond rond 19.30u over de A12 en had het idee dat ik ook wat van het noorderlicht kon zien. Alleen was dat richting het westen voor mijn gevoel. En dat lijkt mij weer sterk 😉Ivorijn schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:21:
Zondagavond het compleet gemist, maar gisteravond de gok genomen. Helaas trok het al snel helemaal dicht, maar wel nog wat foto's kunnen maken. Deze is het beste gelukt.[Afbeelding]
Tijdje geleden gemaakt met de Google Pixel 7 Pro. Hij stelde me niet teleur met de scherpte rond de naam van het restaurant.
:strip_exif()/f/image/Ans9NI4JtlakEqNg51QUDVkR.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door jules op 01-03-2023 06:53 ]
Deze is gemaakt aan de waddenzee kust richting het noord oosten.. Gisteravond ook nog even op pad geweest, maar toen eigenlijk niks gezien.. Dus lijkt me sterk dat je gisteravond het noorderlicht hebt gezien. sorry ;-)jules schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 06:50:
[...]
Waar is deze gemaakt? Ik reed gisteravond rond 19.30u over de A12 en had het idee dat ik ook wat van het noorderlicht kon zien. Alleen was dat richting het westen voor mijn gevoel. En dat lijkt mij weer sterk 😉
Canon R6/5D3/16-35/24-70/70-200/85/100/135/100-500

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Op vakantie probeer ik altijd ook een Melkweg foto te maken. Deze keer bij Pont du Gard, Zuid-Frankrijk.
Melkweg core was alles al achter de horizon gedoken, voordat deze mooi alignde met het aquaduct. Ook veel lichtvervuiling helaas(Bortle klasse 5). 1.5 uur tot de knieen in het water wel weer waard

Nikon Z6
Nikon 16-35mm
MoveShootMove star tracker
Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7
Schitterend, mooie compositie.jd1987 schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:39:
Mooie Melkweg @sunrise! Zeker voor een telefoon heel indrukwekkend!
Op vakantie probeer ik altijd ook een Melkweg foto te maken. Deze keer bij Pont du Gard, Zuid-Frankrijk.
Melkweg core was alles al achter de horizon gedoken, voordat deze mooi alignde met het aquaduct. Ook veel lichtvervuiling helaas(Bortle klasse 5). 1.5 uur tot de knieen in het water wel weer waard
[Afbeelding]
Nikon Z6
Nikon 16-35mm
MoveShootMove star tracker
Die lichtvervuiling maakt het toch juist ook mooi, zonder werd de brug niet echt uitgelicht denk ik.
Krijg gelijk jeuk want mijn compositie was eigenlijk niks (tuin). Zoveel nog te proberen hier in de buurt.
Het is vooral leuk om te schieten omdat je even moet wachten voordat je het resultaat ziet, althans op de telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door Sunrise op 10-08-2023 16:53 ]
Ik heb namelijk het probleem dat als ik een foto upload (goede kwaliteit) deze erg slecht wordt bij het plaatsen van mijn bericht.
Ik heb een screen shot gemaakt van hoe het op Instagram er uit komt te zien (let op de lucht rondom de Erasmus brug)
Diverse filmpjes gekeken voor de beste export settings, maar tevergeefs..
:strip_exif()/f/image/9bQvPy0YpMgG40QnBLKOYTN4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bktStVHqmneHpeNvKDXguOss.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je toevallig een Android-telefoon? Instagram schijnt vanaf iPhones betere kwaliteit over te houden, met Android heb je eigenlijk gewoon pech.Knamix schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:04:
Zijn er hier mensen die foto's uploaden naar Instagram?
Ik heb namelijk het probleem dat als ik een foto upload (goede kwaliteit) deze erg slecht wordt bij het plaatsen van mijn bericht.
Ik heb een screen shot gemaakt van hoe het op Instagram er uit komt te zien (let op de lucht rondom de Erasmus brug)
Diverse filmpjes gekeken voor de beste export settings, maar tevergeefs..
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The devil is in the details.
Heb inderdaad een Android telefoon 🥲Hahn schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 00:15:
[...]
Heb je toevallig een Android-telefoon? Instagram schijnt vanaf iPhones betere kwaliteit over te houden, met Android heb je eigenlijk gewoon pech.
Vast en zeker nog genoeg puntjes om te verbeteren, het is overigens een single shot.

MBP14 // Sony A7RV // Sony 14GM // Sony 16-35GMii // Sony 24-70GMii // Sony 70-200Gii // Sony 200-600G // Laowa 100mm macro
Vannacht onbedoeld nacht-fotografie momentje. Werd wakker om iets voor 4en en herinnerde me dat de maansverduistering dan op zijn best te zien zou zijn. Was prima helder weer dus snel camera gepakt en de maan er even netjes op gezet.

Clipped by Gijs Peijs, on Flickr
Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear
Afgelopen week kreeg ik het idee om een nachtfoto te maken van een herfsttafereel, helaas niet helemaal goed scherpgesteld, maar heel storend is de onscherpte ook weer niet. 4 minuten belichtingstijd + nogmaals 4 minuten voor de ingebouwde ruisonderdrukking. Zo geweldig leek het in-camera niet, dus ben hierna meteen weer huiswaarts gegaan. Helaas is nu bijna al het blad er af, dus een herkansing zit er niet in

@ChrisLNFF Ik vind de tweede foto eerlijk gezegd niet heel interessant, maar de eerste heeft een mooie spiegeling! Hij lijkt volgens mij wel net een klein beetje naar links over te hellen (zo is de spiegeling van de lantaarnpaal rechts niet helemaal recht), en ik vraag me af of het niet mooier zou zijn geweest om de foto net iets meer naar links te kaderen. Nu voelt de rots een beetje vreemd buiten het midden en een beetje afgesneden.
Nu ik de noorderlichtfoto's hierboven zie langskomen bedacht ik me dat ik mijn eigen nog niet had geplaatst. Ik heb zowel in augustus als in oktober nog geluk gehad - ook omdat in augustus de laatste foto's waren met mijn oude 80D voordat deze kapot ging, en oktober precies één dag na de aankoop van mijn nieuwe R6 II was!

Canon 80D, Tamron 10-24 @ 10mm, f/3.5, 20sec, ISO 4000
Bij Lauwersoog gemaakt, prachtige pilaren te zien met ook nog eens de melkweg erbij. Op een later moment, met minder mooie pilaarvorming, had ik ook nog een meteoor van de perseïden in beeld!

Canon R6 II, RF 10-20mm f/4 L @ 10mm, f/4, 4sec, ISO 8000.
De bijzonder grote 10mm hoek van mijn nieuwe lens (waar ik nog een beetje over had getwijfeld wegens de prijs) bleek van onschatbare waarde omdat het noorderlicht bijna recht boven mijn hoofd te zien was. En ik was (en ben nog steeds) erg onder de indruk van de lichtsterkte van de R6 II! Zulke resultaten had ik niet kunnen verwachten op mijn 80D.
[ Voor 23% gewijzigd door F.West98 op 03-11-2024 03:36 ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Met 800mm moet je nog steeds wel 50% croppen ongeveer maar dan hoe je voldoende pixels over. En omdat ie van de zijkant verlicht is, kun je de kraters echt heel mooi zien.

Half full by Gijs Peijs, on Flickr

Ook weer de hobby opgepakt. En heb wat ideeën in mijn hoofd zitten die ik wil gaan uitwerken. (onderwerp gaan fotograferen met de sterren zichtbaar) Dus moest even gaan oefenen in onze speeltuin middernacht. Resultaat ben ik tevreden mee. Dus nu verder met mijn ideeën gaan uitwerken in het veld.
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy