[Verzamel] Nachtfotografie deel 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste
Acties:
  • 277.880 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:39

SomerenV

It's something!

Heeft iemand van jullie afgelopen weekend geprobeerd vallende sterren te fotograferen? :) Had hier wel wat foto's verwacht maar nog geen tegengekomen. Zelf heb ik de camera op het platdak gezet voor een leuke timelapse wat tevens de eerste timelapse is die ik heb gemaakt met m'n 550D. Strikgenomen zijn het foto's, maar snel achter elkaar dus bij deze:

Settings:
- 18-55mm ISII op 18mm
- 13 sec exposure
- ISO 800
- f/3.5
- 780 foto's voordat de accu leeg was :+

Youtube heeft de kwaliteit wel flink verkl**t helaas waardoor sommige vallende sterren minder goed zichtbaar zijn. Heeft er iemand hier trouwens nog tips voor goede ster-fotografie/nacht-timelapses?

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
SomerenV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 16:01:
Heeft iemand van jullie afgelopen weekend geprobeerd vallende sterren te fotograferen? :) Had hier wel wat foto's verwacht maar nog geen tegengekomen. Zelf heb ik de camera op het platdak gezet voor een leuke timelapse wat tevens de eerste timelapse is die ik heb gemaakt met m'n 550D. Strikgenomen zijn het foto's, maar snel achter elkaar dus bij deze:

[video]

Settings:
- 18-55mm ISII op 18mm
- 13 sec exposure
- ISO 800
- f/3.5
- 780 foto's voordat de accu leeg was :+

Youtube heeft de kwaliteit wel flink verkl**t helaas waardoor sommige vallende sterren minder goed zichtbaar zijn. Heeft er iemand hier trouwens nog tips voor goede ster-fotografie/nacht-timelapses?
HUH? maar ik zie 0 vallende. Ik heb even naar de lucht zitten kijken (minuut of 20) en zag er toch een stuk of 50 voorbij komen. Misschien verkeerde tijdstip?

ik heb er trouwens wel een paar gefotografeerd, maar het was niet heel geslaagd dus niet gepost :)

[ Voor 4% gewijzigd door adros op 15-08-2012 17:20 ]

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

adros schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 17:20:
[...]

HUH? maar ik zie 0 vallende. Ik heb even naar de lucht zitten kijken (minuut of 20) en zag er toch een stuk of 50 voorbij komen. Misschien verkeerde tijdstip?

ik heb er trouwens wel een paar gefotografeerd, maar het was niet heel geslaagd dus niet gepost :)
Er zitten er een paar in maar door de compressie is het enorm lastig te zien. Geen idee waarom er hier niet zoveel te zien waren. Was niet bewolkt (op een paar wolken na) hier in omgeving Eindhoven en lichtvervuiling was er eveneens niet heel erg veel. De timelapse is gemaakt in de periode kwart voor 2 's nachts tot een uur of half 6 's ochtends, wat de piek zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
SomerenV schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:10:
[...]

Er zitten er een paar in maar door de compressie is het enorm lastig te zien. Geen idee waarom er hier niet zoveel te zien waren. Was niet bewolkt (op een paar wolken na) hier in omgeving Eindhoven en lichtvervuiling was er eveneens niet heel erg veel. De timelapse is gemaakt in de periode kwart voor 2 's nachts tot een uur of half 6 's ochtends, wat de piek zou moeten zijn.
heb je wel richting het noordoosten gekeken? ik zag er toch wel minimaal 1 per minuut, dis met zon timelapse zou je er dan heel veel moeten zien, of het gaat er te snel voor :P

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

adros schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 18:11:
[...]

heb je wel richting het noordoosten gekeken? ik zag er toch wel minimaal 1 per minuut, dis met zon timelapse zou je er dan heel veel moeten zien, of het gaat er te snel voor :P
Jup, je ziet ook de zon opkomen op het einde (wat vanuit het oosten gebeurd) en ik stond met m'n camera richting het noorden. Geen idee waarom er niet zoveel te zien zijn. Met het blote oog zag ik er ook vrij weinig jammer genoeg. Misschien toch meer lichtvervuiling dan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn inzending, aangezien ik me met mijn foto's wilde onderscheiden van andere fantillusion foto's heb ik wat met een langere sluiterstijd gespeeld.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8178/7988223644_4bd1fd3a99_z.jpg
Dancing into the night by peetersthomas, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 12:45

Auredium

Informaticus Chaoticus

Vanavond ga ik weer op pad met mijn camera en statief. Ik heb nog wat locaties staan in Roermond welke ik wil uitproberen. Niet de standaard locatie aan de roer iig. ( Wat me overigens wel taart opleverde. :P )

Heb wat leuke locaties ondekt die iig de moeite waard zijn. Moet er waarschijnlijk wel wat voor wandelen, maar dat boeite niet. :)

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 06:33
@tekenpotlood: Leuk effect die dansende lichten voor het Disneykasteel.

Gisteravond zelf een wandelingetje gemaakt langs een kanaal in Groningen. Ik hoop dat jullie het mooi vinden :)!

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8452/8009241984_e2cc0da16b.jpg
Benches in the dark by Nick Schubert, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8311/8009242410_7d9473d02b.jpg
Gerrit Krolbridge by Nick Schubert, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8182/8009235323_484ab4c683.jpg
Gerrit Krolbridge by Nick Schubert, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8445/8009243872_8034fe09e7.jpg
Canal from Gerrit Krolbridge by Nick Schubert, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het heel lastig wat cools te maken en heb daarom graag wat feedback.
ben met mijn 10-22 70-200 en 50 1.4 Leiden in gedoken afgelopen week en heb wat gemaakt.

Deze is niet helemaal scherp maar ga ik binnenkort over doen, en zorgen dat de onderrand goed is. Qua licht ben ik echter wel erg tevreden:
Afbeeldingslocatie: http://pics.elagabalus.nl/var/resizes/Leiden-by-night/IMG_9683.JPG?m=1347575039
Plaat waar ik wel best blij mee ben:
Afbeeldingslocatie: http://pics.elagabalus.nl/var/resizes/Leiden-by-night/IMG_9699.JPG?m=1347575081

Pics zijn off-camera, ik vind dat eigenlijk charmanter, en ik weet vaak niet goe hoe ik na moet bewerken.

@nickeyboy: ik vind de lensflare in de bovenste foto, de blaadjes in de tweede en het touw+blaadjes in de derde ook niet handig.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
@Nickeyboy : #1 zit wel veel ruis in welke je al ziet bij de thumbnail. Wel jammer.
#2 Mooie foto, maar ik had zelf precies in het midden gestaan.
#3 Deze vind ik persoonlijk de mooiste in je serie, mooie kleuren.
#4 Ook een gave foto, alleen die storing links onder in het water stoort mij een beetje. Dit zal misschien door een eend komen ofzo. Ik denk dat hij mooier zal worden als je hem aan beide kanten wat cropped.

@Boudewijn #1 Fijne plaat, Maar ik zou toch wat meer licht proberen op te vangen of in je nabewerking wat meer licht toe te voegen.
#2 Gave foto. Leuk om zo'n foto van een hoogte te kunnen nemen. Volgens mij is deze nog wel iets scheef, maar dat kan ook aan mij liggen.

Hier een foto van mij in Den Haag, vanuit de hackerspace hebben wij uitzicht op een aantal gebouwen van PostNL, Deloitte etc:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8031/8013263942_2abfcfdff9.jpg
View from Hackerspace by Polichism, on Flickr

Enige nadeel van deze foto vind ik dat de lichten op de voorgrond iets te ver door gaan. Waarbij dit in de nabewerking licht terug komt vlak boven de gebouwen (af en toe wat rode waas). Verder vind ik hem wel geslaagd al zeg ik het zelf.

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17-09 23:53

the mod man

iets van beeldmaker

@ Boudewijn. De eerste mooi statisch, wel erg centraal. De tweede vind ik de onderkant te donker en tegelijk te druk.

@ Polichism. ik vind de rechter kant net wat te donker en had ervan mij wel af gemogen. De gebouwen op de achtergrond zorgen voor een leuke compositie, en kleuren.

Meer een journalistieke set dan een showcase set. Ik ben gisternacht rond een uur of 4 naar Haren gegaan om de schade vast te leggen.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8032/8013295073_dfdaa11a9a_z.jpg
_DSC3656

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8452/8013291697_bd3d67008a_z.jpg
_DSC3661

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8032/8013290839_d179aacff2_z.jpg
_DSC3669

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8313/8013292750_80b842c399_z.jpg
_DSC3674

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Fijne foto's de eerste drie leggen het goed vast, de laatste is wat ver weg van de 'actie'. Je moet al best wat moeite doen om te zien dat er rellen zijn geweest.

Normaal stoor ik me niet zo snel aan lensflare, maar de laatste twee foto's hebben gewoon echt een harde flare in het midden, dat kijkt niet fijn.
Ik weet dat ze het er in films expres in monteren, maar het blijft een artefact dat je normaal wilt vermijden :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Sibylle schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:27:
Fijne foto's de eerste drie leggen het goed vast, de laatste is wat ver weg van de 'actie'. Je moet al best wat moeite doen om te zien dat er rellen zijn geweest.

Normaal stoor ik me niet zo snel aan lensflare, maar de laatste twee foto's hebben gewoon echt een harde flare in het midden, dat kijkt niet fijn.
Ik weet dat ze het er in films expres in monteren, maar het blijft een artefact dat je normaal wilt vermijden :P
Met de laatste foto wilde ik de straatstenen vastleggen waarmee gegooid is.

De lensflares zijn regendruppels, het regende goed door de hele nacht wat ook heeft bijgedragen aan het stoppen van de rellen. (het regende zo hard dat ik op den duur gestopt ben omdat mijn apparatuur niet gesealed is en ik zelf ook al doorweekt was)

Op flickr staan er meer in dezelfde serie.

[ Voor 13% gewijzigd door the mod man op 23-09-2012 00:36 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 06:33
Ten eerste bedankt voor al het commentaar. Toen ik later nog eens de foto's bekeek met iemand anders vielen mij ook al een aantal dingen op zoals de distortion in #4 bijvoorbeeld. De ruis in foto 1 heb ik echter zelf toegevoegd met lightroom, want dit geeft naar mijn mening een bepaald effect.

@de mod man: het blijft me verbazen wat er in Haren is gebeurd.
@Polichism: leuke foto, maar ik was misschien iets naar rechts gaan staan zodat de voorste straatlantaarn misschien wat minder voor het PostNL-gebouw zou staan.
@Boudewijn: misschien wilde je bij de eerste foto een bepaald effect bewerkstelligen, maar misschien had je de foto nog iets kunnen overbelichten zodat je nog net iets meer zou zien van het gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
the mod man schreef op zondag 23 september 2012 @ 00:34:
[...]

Met de laatste foto wilde ik de straatstenen vastleggen waarmee gegooid is.

De lensflares zijn regendruppels, het regende goed door de hele nacht wat ook heeft bijgedragen aan het stoppen van de rellen. (het regende zo hard dat ik op den duur gestopt ben omdat mijn apparatuur niet gesealed is en ik zelf ook al doorweekt was)

Op flickr staan er meer in dezelfde serie.
aah, tegen regendruppel is niet altijd makkelijk wat te doen helaas. Zelf neem ik altijd papierenzakdoekjes mee en als ik ze hebt van die brillenpoetsdoekjes.
Je Flickr geeft inderdaad een goed beeld van die avond (en Bob doet het hem :D ). Ga je vaker op pad voor dit soort reportages, of was het toevallig bij je om de hoek? (Of ben je ME'er? :P)

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Sibylle schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:14:
[...]

aah, tegen regendruppel is niet altijd makkelijk wat te doen helaas. Zelf neem ik altijd papierenzakdoekjes mee en als ik ze hebt van die brillenpoetsdoekjes.
Je Flickr geeft inderdaad een goed beeld van die avond (en Bob doet het hem :D ). Ga je vaker op pad voor dit soort reportages, of was het toevallig bij je om de hoek? (Of ben je ME'er? :P)
Ik was er 's middags al heengegaan omdat ik wel zeker wist dat het druk zou worden daar. Toen het net iets minder gezellig werd heb ik mijzelf bij de pers geplaatst. Uiteidenlijk heb ik dit filmpje: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IS6X7tGaLNA]

Daar nog gemaakt en ben toen met knikkende knietjes naar huis gegaan.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
Hoor ik nou:
"Gooi je camera!?"
"Nee, ajb niet!"

lol, had je niet een beetje spijt van je avontuur toen? :P Spannend moment ;)

Ctrl+k

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-08 16:54

Silasje

www.Entjes.eu

Heey the mod man, dit filmpje heb je ook gepost op dumpert.nl ofniet?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23

Polariteit

Fietsende fotografeur

@modman: qua compo vind ik de foto's allemaal wat minder interessant, iets te veel rommel imo ( :p). Wel moet ik zeggen dat ik de kleuren errug mooi vind!

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 11:52
@the mod man: mooie foto's (2e vind ik het mooiste), maar toch mist het gevoel van 'chaos' een beetje; ik vind het eigenlijk wel meevallen. Misschien dat het komt door het perspectief - van boven af op de rommel zou het gevoel misschien wat sterker maken.

Twee van mij, vorige week in Keulen:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8319/8018907049_3cfbff949b_z.jpg
Crane buildings in Köln by dvdgrs [graus.nu], on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8300/8018905021_d9efffbc99_z.jpg
Köln Hbf by dvdgrs [graus.nu], on Flickr

Zelfkritiek: De eerste is eigenlijk niet zo heel spannend, maar de gebouwen zijn wel gek :p. De tweede had ik anders willen kadreren, stoor me ook een beetje aan de lichtbron rechts, maar ik was wel tevreden over de kleuren (contrast tussen blauw en geel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8457/8031040343_3a76b3ee81_z.jpg
Bright Streets by andywillekens, on Flickr

Vanavond snel lesje gehad van een vriendin, en ben even op pad gegaan. Dit was uit 20 stuks de mooiste!
Ik heb totaal geen ervaring met fotografie en ga ook zeer zeker een cursus volgen!

Mijn gear die ik heb gebruikt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Canon EOS 600D + EF-S 18-55mm IS II€ 545,-€ 545,-
2Sandisk Extreme Pro 8GB (95Mb/s)€ 20,43€ 40,86
1Hama Tripod Star 61€ 19,21€ 19,21
1Hoya HMC UV (C) 37mm€ 18,95€ 18,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 624,02

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:31
Waarom op f/10 op iso400? Met f/5 op iso100 had je dezelfde belichting, minder ruis en minder stervorming bij de lampen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
Hahn schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:18:
Waarom op f/10 op iso400? Met f/5 op iso100 had je dezelfde belichting, minder ruis en minder stervorming bij de lampen ;)
Ik weet daar nog niet zoveel van dus was maar wat aan het proberen.. Maar thnx for the heads'up :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:36

mrc4nl

Procrastinatie expert

is dat in emmen? (ik meen het te herkennen)
wel een leuke foto, al kan de belichting volgende keer wel iets minder zijn. beetje too much zo

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
mrc4nl schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:58:
[...]

is dat in emmen? (ik meen het te herkennen)
wel een leuke foto, al kan de belichting volgende keer wel iets minder zijn. beetje too much zo
Nee dit is in Roosendaal in het prachtige Brabant :+

op het lcd'tje zagen de foto's er goed uit. tot ik ze opende op m'n pc.. bewogen, overbelicht, onderbelicht, te hoog iso (ruis).. ik moet nog veel leren!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
Ik zie hier prachtige foto's voorbij komen, die bovendien ook nog haarscherp ogen! En dat is iets wat mij maar niet wil lukken. :'( Heb sinds kort een EOS 650D, maar ik moet nog veel leren denk ik...

Dit weekend een poging gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://i249.photobucket.com/albums/gg201/NvdB31/221314_404481162950583_2081143729_o-1.jpg

Maar helaas lang niet zo scherp als foto's die ik hier voorbij zie komen.

Foto is gemaakt in 16,0 sec. f/22, ISO1600, 18 mm

Iemand een tip met welke instellingen deze foto beter gemaakt had kunnen worden? Misschien is dit wat ik gebruikt heb niet optimaal.

[ Voor 22% gewijzigd door NickvdB op 30-09-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Weinig mis met de scherpte hierin toch? En scherp krijgen is een kwestie van een goed statief en afblijven tijdens het openen van de sluiter :P

Maar f/22 helpt niet heel erg mee qua scherpte, dat is meestal niet waar je lens het scherpste op is. Zou niet veel kleiner dan f/16 gaan, meestal f/8 tot f/11 bij nachtfotografie.

[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 30-09-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-09 11:00

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat je ziet in de lucht lijkt me duidelijk JPG compressie, dat helpt ook niet erg natuurlijk ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik zie alleen een beetje ruis in de lucht, maar dat zal vooral door de hoge ISO komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@Boudewijn: Ik vind allebei de platen net iets te donker. De 2e valt nog wel mee, maar had nog wel iets meer licht in gemogen
@dvdgrs: gave platen! niets op aan te merken
@NickvdB: Zoals hierboven al gezegd word. ISO op 100 zetten , iig zo laag mogelijk. En diafragma rond F8 en F11 houden. En statief niet aanraken ;)

1. Ik vind dat deze net wat overbelicht is op de letters van de boot. Ben niet kundig genoeg om het weg te poetsen :)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8172/8057549806_197dac5bb0.jpg
Security Boat on Palmar Beach - Mauritius by digital_slice, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8182/8058869678_7ffa41b391.jpg
Hotel Veranda Palmar Beach by digital_slice, on Flickr

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

degroot schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:59:
1. Ik vind dat deze net wat overbelicht is op de letters van de boot. Ben niet kundig genoeg om het weg te poetsen :)
[afbeelding]
Security Boat on Palmar Beach - Mauritius by digital_slice, on Flickr
Je hebt hem in LR4 gedaan zie ik? Hightlights lager zetten en de overbelichting is weg?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

Ik ga ook maar eens een duit in het zakje doen:
@The Mod Man: Pics geven inderdaad een duidelijke indruk van what actually happened daar in Haren.
@degroot: Het is nu net of er een felle lamp op staat gericht. Maar hij is wel mooi!

Ik zal ook maar eens een duit in het zakje doen. Ik ben gisterenavond naar de Eemshaven geweest voor een aantal nightshots van de Celebrity Reflection. Het cruise schip dat daar al enkele weken ligt afgemeerd en deze week vertrekt richting Amsterdam en vervolgens Barcelona.

Dit is mijn eerste ervaring met nachtfotografie, dus tips zijn zeker welkom. De foto's zijn niet nabewerkt en komen rechtstreeks van de camera. Het commentaar van mijzelf op deze foto's is dat ze best gecropped kunnen en mogen worden. Met name een stuk wal kan nog weggehaald worden (het schip ligt namelijk aan de overkant).

Heel donker, misschien te donker:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8180/8066333092_deefb13680.jpg
Celebrity Reflection by lexemmens, on Flickr

Iets lichter. Deze foto vind ik persoonlijk erg goed gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8462/8066333957_21c87e38f5.jpg
Celebrity Reflection by lexemmens, on Flickr

In totaal heb ik vijf best wel scherpe foto's gemaakt. Deze staan allemaal op mijn Flickr.

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

@dvdrgs: Ik vind de lichtbron rechts bij de brugfoto niet storen. Ik vind het echt een mooie foto! De staalconstructie komt mooi tot zijn recht.
@degroot: foto nummer 2 is goed gelukt, geeft een echt vakantie gevoel.
@lex2: de lichter versie is inderdaad een stuk beter. Ziet er prima uit.

Mijn bijdrage:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8450/8033386508_51b0b5b5de.jpg
Pont Neuf by Matt H. Imaging, on Flickr

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBP
  • Laatst online: 15-09 20:15

RBP

@ degroot, zoals je zelf al aangeeft de eerste iets overbelicht. De tweede heeft een lekkere vakantiesfeer en heeft wat dynamiek door de bewogen bladeren van de palmbomen.

@ Lex2, de tweede foto is beter, het schip ligt wel erg in het midden van de foto. Volgende keer misschien een iets andere compositie proberen.

@ EXX, mooie foto, kleuren komen er mooi in uit. Jammer dat er wel een behoorlijke ruis/ compressie opzit.

Hierbij nog een bijdrage vanaf mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8439/8068052655_8feac949a4_c.jpg
Manhattan Skyline (view from Booklyn) by RB-P, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8031/8044680716_cc4958f427_c.jpg
Manhattan Skyline (view from TOR) by RB-P, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

wow, netjes, vooral die 2e is mooi gelukt. niet te fel, niet te donker en een adembenemend uitzicht
waar stond je?

en laat ik dan ook eens wat postten, beetje spelen met sluitertijd en diafragma.
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/klein/P1010019.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/klein/P1010021.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/klein/P1010141.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/klein/P1010556.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
De eerste heeft nog wel enigszins wat, maar bij de andere 3 foto's heb ik het idee dat je voor het eerst je compactcamera 's avonds hebt geprobeerd ofzo :? Wat had je voor ogen?

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 08-10-2012 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Hahn schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 23:26:
De eerste heeft nog wel enigszins wat, maar bij de andere 3 foto's heb ik het idee dat je voor het eerst je compactcamera 's avonds hebt geprobeerd ofzo :? Wat had je voor ogen?
Compact ....beetje wel, het is een m4/3 camera (GF3) met 14mm kitlens.
Misschien dat ze een beetje onderbelicht zijn, maar felle kleuren vind ik niet staan bij nachtfotografie. je moet juist de indruk krijgen dat het donker is.Groen gras, met donkerblauwe lucht vind ik IMO geen combinatie.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

RBP schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:13:
@ EXX, mooie foto, kleuren komen er mooi in uit. Jammer dat er wel een behoorlijke ruis/ compressie opzit.
Tsja, 8 MP 2/3" sensor techniek uit 2004. Zelfs bij ISO200 nog behoorlijke ruis. Ik had achteraf de camera op de laagste ISO moeten zetten (ISO64) en gewoon een langere sluitertijd moeten gebruiken.

Deze is gemaakt met ISO100 en daar is de ruis al stukken minder:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8317/8050075810_7cf8bcdd1a.jpg
Pont St-Pierre / Dôme de la Grave by Matt H. Imaging, on Flickr

Overigens sluit ik me aan mrc4nl: zeer fraaie platen van Manhattan, waabij ook de tweede mijn favoriet is. Heel goed gemaakt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 14:28

Ley

!Tranquilo!

@RBP De foto gemaakt vanuit Brooklyn is werkelijk prachtig!

*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:07

CaDje

Framedrops for life

@lex2: De licht versie is beter, alleen vind ik dat er teveel kade op de foto staat. Misschien de volgende keer schuin van voren, meer interessante hoek, en meer schip op de foto
@Exx: Ik vind de eerste foto beter dan de 2de. de 2de mist wat detail, het dak van het torentje is bijna niet te zien. Van de 1ste foto vind ik de kleuren goed, alleen de lampen een beetje raar, er zit een beetje een waas over
@RBP: Ik vind vooral de 2de erg goed. Wellicht iets meer dynamiek, voor mijn smaak is die iets te dof
@Mrc4nl: Tja, het mist een onderwerp, en zijn wel erg donker. Wellicht als je van de werkplaats 1 ding uitkiest?

Geschoten op 3 okt. in Leiden. Ik had er een paar geschoten, ik heb uiteindelijk voor deze gekozen omdat je hier kunt zien dat de attractie aan het draaien is.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8313/8054522501_29eded0a9c_z.jpg
3 Oktober - 04 - 2012 by cadje, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

@CaDje en @RBP: Helder, ware het niet dat ze hier in het Noorden des lands er een sport van maken om het zicht zo goed mogelijk te belemmeren. Ik bedoel dat ze met containers proberen te voorkomen dat je er (te) dichtbij kan komen. Dit was de enige mogelijkheid. Tis niet bedoeld als excuus, maar dan weten jullie iig waarom de foto zo is gemaakt.

@RBP: Vind je het erg als ik de High Res van je Flickr pak? Dit zijn prachtige plaatjes om als wallpaper te gebruiken ;)

Voor de geinteresseerden: het schip is nu onderweg richting Amsterdam. Vanuit daar vaart hij richting Barcelona.

[ Voor 11% gewijzigd door Lex2 op 10-10-2012 22:52 ]

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

@ CaDje: Hier had ik zelf voor een lange sluitertijd gekozen zodat de kermis attractie een doorlopend geheel was geworden. Of juist net wat korter zodat die minder bewogen was. De foto is wel een beetje druk om naar te kijken.

@ EXX: Ik vind de foto net wat te krap waardoor de compositie mij niet trekt. De brug zou je ogen heel goed van links naar recht kunnen trekken als de foto wat ruimer was, en je misschien wat meer naar links was gaan staan.

@RBP: ze komen mij wat groenig over, beetje vies kleurtje. Verder nice!

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7111/8075076314_f11c4459d2_z.jpg
Lone by The mod man, on Flickr

Zelf wil ik deze foto nog eens maken maar dan met een persoon op de weg ergens bij de ena laatste lantaarnpaal.

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

CaDje schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:27:
@Mrc4nl: Tja, het mist een onderwerp, en zijn wel erg donker. Wellicht als je van de werkplaats 1 ding uitkiest?
Ik heb helaas hier in de buurt weinig boeiends om s'nachts te fotograferen.Maar al doende leert men.
Volgende keer beter :+ maar iig bedankt voor de feedback.

de foto van the mod man hierboven ziet er veel beter uit.

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 10-10-2012 23:18 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ley
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-09 14:28

Ley

!Tranquilo!

the mod man schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 23:12:
...

[afbeelding]
Lone by The mod man, on Flickr

Zelf wil ik deze foto nog eens maken maar dan met een persoon op de weg ergens bij de ene laatste lantaarnpaal.
Mooie herfst/halloween feel op de foto, zou wel eerie worden met iemand bij de lantaarnpaal.
Wellicht leuk om dan alleen een schaduw op de foto te hebben?

*Zijn Is Wezen Zoals Het In Wezen Bedoeld Is Om Te Zijn Zoals Het Is... Toch?!?*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix

Zelf wil ik deze foto nog eens maken maar dan met een persoon op de weg ergens bij de ene laatste lantaarnpaal.
Soort Slenderman? Dat zou er tof uit zien! ik denk alleen dat je dan het beste in een bos kunt fotograferen met een losse flitser vanuit een bepaalde hoek.
Maar wat jij al zij, bij de ene laatste lantaarnpaal, zou er ook creepy uitzien :)

*EDIT*

Je hebt me op een geweldig idee gebracht!

[ Voor 5% gewijzigd door Noctonix op 11-10-2012 07:49 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

Noctonix schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 07:49:
[...]

Soort Slenderman? Dat zou er tof uit zien! ik denk alleen dat je dan het beste in een bos kunt fotograferen met een losse flitser vanuit een bepaalde hoek.
Maar wat jij al zij, bij de ene laatste lantaarnpaal, zou er ook creepy uitzien :)

*EDIT*

Je hebt me op een geweldig idee gebracht!
8)7 Ik wil feedback O-) en sowieso het resultaat van bovenstaande idee

[ Voor 4% gewijzigd door the mod man op 11-10-2012 09:27 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
the mod man schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:26:
[...]

8)7 Ik wil feedback O-) en sowieso het resultaat van bovenstaande idee
Ik ben nog niet zo lang begonnen met fotograferen, dus in mijn ogen ziet die plaat er prima uit!
Misschien de volgende keer alleen de kronkel weg fotograferen zonder de boom en lantaarnpaal links?
Wellicht zijn er andere die meer kennis hebben en een beter feedback kunnen geven :)

[ Voor 11% gewijzigd door Noctonix op 11-10-2012 10:04 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@ EXX: Ik vind de foto net wat te krap waardoor de compositie mij niet trekt. De brug zou je ogen heel goed van links naar recht kunnen trekken als de foto wat ruimer was, en je misschien wat meer naar links was gaan staan.
Ik begrijp wat je bedoeld, maar het was gewoon het beste wat ik er van kon maken. Geen statief bij de hand en de camera op een halfbakken muurtje gezet (bij beide foto's). Dan zijn de mogelijkheden redelijk beperkt. Gezien de sluitertijden was het uit de hand fotograferen niet echt een optie ;)

[ Voor 9% gewijzigd door EXX op 11-10-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBP

RBP

@CaDje, Leuke kleuren in de foto. Wel zonde van de fel verlichte kraampjes aan de linkerkant.

@the mod man, leuke sfeer neergezet met deze foto zo met de lantaarnpalen. Op een of andere manier wordt mijn oog getrokken naar een vlek op de linker boom links boven de lantaarnpaal. Mogelijk een flare of belichting vanaf een andere kant? (thx voor de feedback, zal eens naar de witbalans kijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man

the mod man

iets van beeldmaker

RBP schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 22:37:
@CaDje, Leuke kleuren in de foto. Wel zonde van de fel verlichte kraampjes aan de linkerkant.

@the mod man, leuke sfeer neergezet met deze foto zo met de lantaarnpalen. Op een of andere manier wordt mijn oog getrokken naar een vlek op de linker boom links boven de lantaarnpaal. Mogelijk een flare of belichting vanaf een andere kant? (thx voor de feedback, zal eens naar de witbalans kijken).
Is inderdaad een flare (geweest). Het was een mooie regenboog kleurige flare. :'(

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

@RBP: Mooie foto's! Ik vind de laatste de mooiste, vanwege het frame wat compleet gevuld is door mooi uitgelichte foto's. Goed gebruik gemaakt van het blauwe uurtje.

@mrc4l: Het is niet zozeer dat ze onderbelicht zijn, maar op de eerste na is er niets spannends te zien op de foto's. Zeker de laatste is net een testshot die je maakt om te kijken of de camera het überhaupt doet.

@CaDje: Mooie foto waarin genoeg te zien is!

@The Mod Man: Sfeervolle afbeelding waarmee je alle kanten op kan qua beleving. Ik zou alleen het witte kastje links van het midden verwijderd hebben (van de foto :P) omdat deze wit is en daardoor best wel de aandacht trekt.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8056/8078347266_fd41a7d3c7.jpg
Calton Hill-HDR by Jsuyk, on Flickr

Gemaakt in Edinburgh op Calton Hill en uitkijkend over o.a. het bekende kasteel. De vreemde blauwe kleuren komen doordat de foto gemaakt is tussen Kerst en Hogmanay (oudjaar). De Schotten zijn helemaal gek als het op Hogmanay aankomt en versieren daarom zo ongeveer alles met LED verlichting gedurende deze periode.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 10:11
@EXX: Op zich een goede foto, alleen ontbreekt er voor mij een deel van de brug wat de foto net niet helemaal af maakt in mijn ogen.
@CaDje: Leuke foto, maar voor mij niet zoveel zeggend eigenlijk, ieder z'n eigen stijl denk ik dan maar :)
@the mod man: Mooie foto, maar zoals je zelf zegt inderdaad nog wat leeg, kleuren zijn mooi zo.
@Beaves: Erg mooi HDR resultaat, ben er normaal niet zo'n fan van om eerlijk te zijn. Mooie compositie, al had ik net dat kleine beetje meer van de linkerkant meegenomen.

Ik ben met de langste dag in Letland geweest waar ik deze steef impressie gemaakt heb, de foto is omstreeks 00:30 genomen (waarschijnlijk zegt flickr 11:30 ivm verkeerde tijdzone). Voor mij geeft deze foto precies weer hoe de avond was: net niet donker, samen (met de nodige drankjes :D ) rond een kampvuur de langste dag vieren.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8466/8082379038_99b15e32de_z.jpg
Latvia, Jūrmala: Midsummernight by ldermois, on Flickr

Helaas ben ik nog niet zo goed in het wegwerken van ruis :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@eXSs: op zich leuke plaat met leuke sfeer. wel jammer dat de mensen onscherp zijn. ruis stoor ik mij niet zo aan eigenlijk. Bedoel je trouwens niet 00:30 uur?

@Beaves: mooie compo. Wel vind ik de ebwerking niet zo mijn ding, het is allemaal net iets te fel.

Nog even een leuke site voor de mensen die sterren willen fotograferen: http://www.blue-marble.de/nightlights/2010

Dit is een site die de lichtvervuiling weergeeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
marceltuit schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 14:51:
@eXSs: op zich leuke plaat met leuke sfeer. wel jammer dat de mensen onscherp zijn. ruis stoor ik mij niet zo aan eigenlijk. Bedoel je trouwens niet 00:30 uur?

@Beaves: mooie compo. Wel vind ik de ebwerking niet zo mijn ding, het is allemaal net iets te fel.

Nog even een leuke site voor de mensen die sterren willen fotograferen: http://www.blue-marble.de/nightlights/2010

Dit is een site die de lichtvervuiling weergeeft...
Inderdaad een beetje onscherp, was zelf niet meer de nuchterste op dat moment dus vind het al heel wat dat de foto gelukt is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Lex2: die tweede is een stuke beter, maar zoals je al zegt kan je zeker heel wat wal wegsnijden, tenminste tot en met de streep (schaduw van een lantaarn?)

RBP: wat een prachtige skyline zeg, staat op m'n verlanglijstje. Die eerste net iets teveel water misschien? Ik mis verder net wat scherpte, maar dat komt volgens mij doordat je de originele formaten hebt geupload. Mag je bij de tweede gewoon met statief staan?

Beaves: mooie plaat, ik had waarschijnlijk iets meer ruimte gelaten aan de linkerkant. lichtjes kan je wellicht een beetje dimmen met recovery/highlights slider?

Exss: ik sluit me bij marcel aan, ruis is hier niet het probleem, maar wel de onscherpte. niets is in focus helaas, wel goede sfeer.

Eentje uit Hong Kong van vorig jaar, die ik vergeten ben te uploaden. Genomen in Central (financial district), het was ontzettend lastig was om het omgevingslicht + onafgebroken lighttrails te combineren hier zonder te overbelichten.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8184/8080285692_2f6f4a1628_c.jpg

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

Prachtig! Ik blijf er maar naar kijken. Showcase.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hele gave plaat weer Terryb47. Is het een enkele foto, of heb je er uiteindelijk meerdere moeten blenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Wow mooie plaat hoor, voor aan de muur in je kantoor oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Thanks!

marcel: ook dit is een single exposure :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Terryb47: echt ge-wel-dig. Top foto! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBP

RBP

@Terrb47, schitterende foto. Mooie lijnen zijn er zo ontstaan met de lighttrails. (Hong-Kong staat dan weer op mijn lijstje om eens te bezoeken)

Bedankt voor de feedback. Scherpte zou misschien ook kunnen ontbreken door een iets te lange sluitertijd bij beide foto's. De eerste foto is vanaf een (simpel) statief, maar het waaide behoorlijk. Bij de tweede van Top of the Rock is het misschien wat beweging die altijd in zo'n hoog gebouw zit. (Statief is overigens niet toegestaan bij Top of the Rock, al was het iemand wel gelukt om er een mee te nemen naar boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@exss: Ik had de plaat misschien van de andere kant genomen om de mensen beter belicht te hebben
@terryB47: supervette plaat!

1. De willemsbrug in rotterdam
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8326/8091581043_bb740d13fd.jpg
Willemsbrug Rotterdam by digital_slice, on Flickr

2. Het is kermis deze week in breda :)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8191/8091588212_ed51b10074.jpg
Cold as Ice by digital_slice, on Flickr

[ Voor 8% gewijzigd door degroot op 16-10-2012 10:58 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Laatst online: 22-04-2023
@Terryb47

Ik zie rechts in je foto een persoon staan met een wit shirt. Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Of stond deze persoon de hele tijd stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosaics.Ruled
Bedankt voor jullie commentaar :)
@Terryb47, niet geheel mijn smaak maar een erg strakke foto! Weet niet met welke lens de foto genomen is, maar iets meer (ultra)wide had geen kwaad gekund denk ik.
@degroot, de foto van de Willemsbrug is qua compositie mooi maar mist in mijn ogen iets. Zal wel zijn omdat dit niet zo mijn stijl is en ik er dus niet zo goed over kan oordelen. Je tweede foto is echter geweldig, legt mooi de sfeer vast.

Over mijn foto: het is echt een momentopname die uit een impuls gemaakt is. Ik zag laatst dat het de verkeerde versie van de foto was, heb er nog een die *iets* scherper is. Ik zal die versie van de week een keer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

@Beaves, mooie shot. Misschien dat de lucht iets donker had gekund, dan worden je ogen meer op de stad zelf gericht.

@eXSs, als gezegd niet scherp, maar wel sfeer!

@Terryb47, Prachtige foto, erg goed gelukt!

@degroot, de 2de is naar mijn smaak de mooiste. Sfeervol, kleur en beweging.
De brug, ken de plek niet, maar misschien wijder of juist meer inzoomen....

"Plaatje" van mijn kant. Een stich van 15 foto's (o.a. om de toeristen weg te kunnen werkn)
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8475/8100504779_62b764c890_z.jpg
Panorama "Piazza San Pietro by Night" by JoramPhoto, on Flickr

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
Afbeeldingslocatie: http://file.fiberhosted.nl/uploads/621480zoeff.jpg
Een van mijn eerste pogingen tot nachtfotografie nadat afgelopen week mijn statief is binnen gekomen.
Heb nog heel veel te leren als ik de meeste foto's in dit topic zie _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

@Crashoverdrive: Jammer dat je foto zo geel is... ik zou eens beginnen met de witbalans :P

@jorammeke: nette plaat. Alleen twijfel ik over de voorgrond, of dat net niet te veel leegte is. Ook jammer dat je net niet recht voor het gebouw staat (en de plaat niet 'symmetrisch' is)

@degroot: Icejet is gaaf! Als ik er al iets over op meot merken, dan is het dat ik hem voor het mooie iets te krap vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

jorammeke schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 20:59:
"Plaatje" van mijn kant. Een stich van 15 foto's (o.a. om de toeristen weg te kunnen werkn)
[afbeelding]
Panorama "Piazza San Pietro by Night" by JoramPhoto, on Flickr
Toeristen kunnen soms ook wat toevoegen hoor. Ik heb ook een foto van het Vaticaan waarin de toeristen echt stipjes zijn bij het immens grote Vaticaan. Dan krijg je een beetje het idee hoe groot een gebouw is, de menselijke maat erbij betrekken.

Ik vraag me wel altijd af waarom je niet gewoon een foto zou maken en dan achteraf in LR een panorama uitsnede maken. Maar goed, misschien komt dat omdat ik de fotos toch niet nodig heb ik groot formaat :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorammeke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:18

jorammeke

Prutser

Royz schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 10:49:
[...]

Toeristen kunnen soms ook wat toevoegen hoor. Ik heb ook een foto van het Vaticaan waarin de toeristen echt stipjes zijn bij het immens grote Vaticaan. Dan krijg je een beetje het idee hoe groot een gebouw is, de menselijke maat erbij betrekken.

Ik vraag me wel altijd af waarom je niet gewoon een foto zou maken en dan achteraf in LR een panorama uitsnede maken. Maar goed, misschien komt dat omdat ik de fotos toch niet nodig heb ik groot formaat :)
Op zich wel waar dat toeristen wat toevoegen mbt de grote. Alleen hier stonden er een paar (het was laat dus veel liepen er ook niet) ook foto's te maken op de palen op de voorgrond en dan sta je tegen die konten aan te kijken... niet echt mijn ding.. :F

Ow, en in z'n geheel op 1 foto te zetten, volgens mij past dat niet.. !? plus ik heb maar een 10 mpix slr als je dat gaat cropen blijft er weinig over als je wat groter wild afdrukken. (plus vindt het gewoon leuk, pano's maken :9 )

@marceltuit, symmetrisch? de gebouwen op de achtergrond bedoel je? En hij zou misschien idd iets smaller mogen, dan lijkt hij minder "leeg".

4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

jorammeke schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 22:15:
[...]

Op zich wel waar dat toeristen wat toevoegen mbt de grote. Alleen hier stonden er een paar (het was laat dus veel liepen er ook niet) ook foto's te maken op de palen op de voorgrond en dan sta je tegen die konten aan te kijken... niet echt mijn ding.. :F

Ow, en in z'n geheel op 1 foto te zetten, volgens mij past dat niet.. !? plus ik heb maar een 10 mpix slr als je dat gaat cropen blijft er weinig over als je wat groter wild afdrukken. (plus vindt het gewoon leuk, pano's maken :9 )

@marceltuit, symmetrisch? de gebouwen op de achtergrond bedoel je? En hij zou misschien idd iets smaller mogen, dan lijkt hij minder "leeg".
Het lijkt net of jij iets naar rechts staat en een beetje naar links fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukgevaar
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06-2021
Na een aantal/hoop foto's van anderen hier te hebben gezien, dacht ik: "Laat ik eens kijken wat men van mijn foto's vind" :)
Er valt zeker nog een hoop te leren voor mij merk ik al en een andere kijk van iemand helpt vaak!

Uilenstede (Amstelveen) by night:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8189/8119338399_d7ec4a6d45_z.jpg
Nikon D5100, 22mm, f/3.8, 1.3sec, ISO 800

Sad lantern:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8191/8119361986_a255fa259b_z.jpg
Nikon D5100, 22mm, f/3.8, 1/3sec, ISO 500

Hiding lantern:
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8192/8119363038_084ed7e0f2_z.jpg
Nikon D5100, 18mm, f/3.5, 1/3sec, ISO 500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niet gek! Eerste foto heeft leuke kleurtjes en ziet er sfeervol uit. Laatste twee lijken niet veel om het lijf te hebben (lantaarnpaal + wat blaadjes), maar zijn toch leuk om te bekijken en dat komt voornamelijk doordat jij je werk goed hebt gedaan qua kadering (imo dan) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Was laatst in Berlijn en daar waren een aantal gebouwen en straten bijzonder verlicht met projecties e.d. Was bepaald niet de enige die rondliep met een statief. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gNYgUMO3N69yCVARMBxKss0w/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7z32WxOhBSnZ4X7hmc4k5UXM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I3w0CKamUVOKBYQYZbhDWC92/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/urmWiRTwCgdtAKXwABBtKLYi/full.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Atomsk op 25-10-2012 22:40 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar eens omhoog schoppen, dit topic. Het is weer vroeg donker, dus wat makkelijker om er op uit te gaan en niet tot 23.00 te wachten.

Heb geprobeerd eens bij het knooppunt bij mij om de hoek wat te fotograferen. Lijnenspel en weerspiegelingen (helaas wel afgesneden) vind ik wel leuk, maar verder twijfel ik of ik nou echt een onderwerp mis.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8062/8245500322_4e96a44a07_z.jpg
Rotterdam Junction 1 by wsrdam, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8488/8244434253_3de50a7ee9_z.jpg
Rotterdam Junction 2 by wsrdam, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Kleinpolderplein?

2 is wel gaaf hoor, cool. Volgens mij een goede plek voor 10mm ofzo :) Ik zou overigens wel even dat bordje wegsnoepen aan de rand van de weg :)

Nummer 1 vind ik inderdaad iets missen.

de foto's lijken op groot wel een beetje onscherp overigens, zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleinpolderplein inderdaad :) Ik had daar inderdaad iets te veel mm eigenlijk, maar ik moet nog maar even doorsparen, heb dit jaar gekozen om maar eerst voor meer te gaan met de 100-400 mm.

Bordje had er inderdaad misschien helemaal op gemoeten of niet. Ben nog niet zo behendig in wegsoepen, gebruik ook alleen Lightroom, eens kijken of dat gaat lukken.

Ik heb denk ik de fout gemaakt om IS aan te laten staan op een statief. Schijnt dat dit tegenwerkt, al weet ik dit niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
@wrsdam: fantastiche locatie lijkt mij, helaas mist wel wat scherpte in je foto's. Verder niets op aan te merken. Als je er toch in de buurt woont... :)

Volgens mij heb ik deze hier nog niet gepost, foto's genomen vanaf de ICC SKY100 in Hong Kong.
Daadwerkelijk vanaf de 100ste verdieping, eigenlijk te hoog naar mijn mening. Zeker een bezoekje waard wanneer je daar bent. En hopen op een schone lucht, toen ik ging regende het. Eigenlijk regent het altijd als ik zo'n observatie deck bezoek :|

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7179/6946735532_c129eb0ca6_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7180/6946735052_621aecfcc4_c.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5116/7092805915_8d4a513631_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 10:28
@ Terryb47: Wauw... Super mooi om te zien. De derde is mijn favoriet door de compositie. De andere twee zijn ook mooi (begrijp me niet verkeerd) maar geven wel erg het gevoel er "bovenop"te kijken. Ook trekt mijn aandacht bij 1 en 2 erg naar het overbelichte gebouw in het midden (bij 2 iets links van het midden), misschien is hier nog iets aan te doen?
Bij drie fascineren de paarse wolken me enorm, komt dit echt van de neon reclame op de gebouwen? Verder is het een foto waar ik lang naar kan kijken, valt een hoop te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Alle drie hele vette foto's! supergaaf. Ik vind vooral die mooie gele kleur van de wegen tof. Lijkt wel goud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:31

Gutteguttegut

CEO of TFD

@Terryb47 Erg mooie foto's!

Iemand afgelopen nacht nog een heldere hemel gehad? Er was weer een meteorieten regen, maar hier in de kop van noord Holland was het bewolkt.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Weer heel mooie foto's! Vooral nr. 2 en 3.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
jelveen schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 17:12:
@ Terryb47: Wauw... Super mooi om te zien. De derde is mijn favoriet door de compositie. De andere twee zijn ook mooi (begrijp me niet verkeerd) maar geven wel erg het gevoel er "bovenop"te kijken. Ook trekt mijn aandacht bij 1 en 2 erg naar het overbelichte gebouw in het midden (bij 2 iets links van het midden), misschien is hier nog iets aan te doen?
Bij drie fascineren de paarse wolken me enorm, komt dit echt van de neon reclame op de gebouwen? Verder is het een foto waar ik lang naar kan kijken, valt een hoop te zien!
Die ledpanelen/verlichting van tegenwoordig maken het alleen maar lastiger voor ons (nacht)fotografen, het verschil in licht en donker is simpelweg te groot. dank voor de complimenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:21

Deathchant

Don't intend. Do!

Terryb47, shit man wat een dikke foto's! Showcase! Wil je jouw "tactiek" sharen? Ik krijg ze namelijk nooit zo met "slechts" een lange sluitertijd vanaf het statief....

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit

Polariteit

Fietsende fotografeur

Deathchant schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:00:
Terryb47, shit man wat een dikke foto's! Showcase! Wil je jouw "tactiek" sharen? Ik krijg ze namelijk nooit zo met "slechts" een lange sluitertijd vanaf het statief....
Misschien niet specifiek terryb's tactiek, maar denk dat het wel bruikbaar is:

-Kies een compositie met niet al te grote contrastverschillen
-Stel je belichting niet in op de allerfelste lamp, maar ook niet op het allerdonkerste stuk.
-STEVIG statief
-draadontspanner
-mirror lockup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Erg mooie foto's, Terryb, vooral 1 en 3 spreken mij aan, mooie kleuren, goeie belichting. Mocht je daar een statief meenemen op het observatiedek? Mag geloof ik lang niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Yup, dit is geloof ik de 1 van de weinige observatiedecks waar je met statief mag staan. Maar omdat je van achter glas moet schieten is het een extra uitdaging. Ik heb daarvoor bijna alle observatiedecks in Tokyo bezocht, daar mag je nergens met tripod schieten. Ontzettend irritant, maar achteraf heb ik daar wel ervaring mee opgedaan.

een speciale werkwijze heb ik niet? Uiteraard is een mooie locatie erg belangrijk, denk dat ook de fullframe sensor een steentje bij draagt hier. Daarna is het toch photoshop >:) Ik zou oh zo graag een camera willen hebben met liveview, maar daar ga ik geen 2700euro voor uitgeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

@terryb74
heel erg mooi. maar wat wil je ook met zo'n prachtig uitzicht, goed gelukt imo.
@wsrdam leuke compositie t doet erg kalm en verlaten aan.

dan mijn foto's ik was dit weekend in londen geweest, ik had mn goedkope statief uit china meegenomen.
de meeste moeite heb ik met belichting, ik neig zelf naar onderbelichting, maar omdat de vorige keer men de foto's te donker vond ook nog foto's wat langer belicht.

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/brug2klein.JPG

Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/brugklein.JPG

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 10:28
Erg vet mrc4nl. Ik vind de tweede foto het mooist doordat er veel meer te zien is (bijv de rode stukken rechts). Misschien nog de moeite om de hooglichten iets naar beneden te halen zodat de overbelichte stukken wat minder storend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad eens met jelveen, misschien even overbelichte stukken wat minder opvallend maken (misschien kun je de 2 foto's samenvoegen?). En ik vind het scheve perspectief vrij storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

de 2 foto's waren op het verkleinen na niet bewerkt, ik zal met gimp eens kijken wat ik kan verbeteren, het resultaat zal ik later hier postten.Aan het scheve perspectief kan ik niet veel aan doen, want ik kan nou eenmaal niet midden op de weg met mn statief gaan staan ;)

mmm het samenvoegen is geen probleem, de helderheid van overbelichte delen omlaag halen helaas wel :(
de overbelichte delen heb ik maar met een brush handmatig donkerder gemaakt.
resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://mrc4.nl/meuk/brugk.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door mrc4nl op 26-12-2012 11:49 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel niet dat de foto niet symmetrisch is, maar dat de foto scheef staat of lijkt te staan. Ook daar is in de nabewerking wel iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Soms kan je de blown out highlights herstellen met de recovery slider, maar in dit geval is het verschil in licht te groot. Dan moet je toch kiezen. Je kan ook nog eventueel exposure fusion proberen, maar mijn keuze zou de donkere versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

@Terryb47: Tsjonge, geweldige foto's, vooral #3.

@mrc4nl: Ik vind persoonlijk de samengevoegde foto minder dan de oorspronkelijke #2. Die is dan wel wat overbelicht, maar wat donkerder maken en klaar. Dat er een paar delen overbelicht zijn vind ik niet zo een probleem. De samengevoegde foto ziet er op een of andere manier wat fuzzy uit, ik weet niet wat het is.

Dan zelf maar weer eens iets posten:

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8496/8317376463_4f32c0a7ea_z.jpg
Philharmonie Luxemburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neevedr
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:46

neevedr

Dat was ik niet!

Amsterdam is deze periode extra versierd door een paar kunstenaars met wat(t) lampen onder het motto Amsterdam Light Festival. De moeite waard om je nachtfotografieskills te oefenen.

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8217/8329706098_d9f916e039_z.jpg
Amstel voor Stadhuis by Robert de Veen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8212/8328648277_ace0a566f6_z.jpg
Amstel bij nacht by Robert de Veen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8361/8328648735_6bc7ffe87e_z.jpg
Zuiderkerk vanaf de Groeneburgwal by Robert de Veen, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8500/8329707396_5e319c0624_z.jpg
Het Muziektheater vanaf de Amstel by Robert de Veen, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Mooie weerspiegelingen op het water! Het licht bij de eerste is wel mooi.

Tweakblog van de maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:11
@TerryB47, vind jou uitzichten over hong-kong altijd erg gaaf, ook de fijne consistente nabewerking vind ik altijd erg mooi. Van deze drie vind ik nr 3 het mooiste omdat hier net iets meer aan de hand is dan een wir war van gebouwen.

@mrc4nl, je tweede versie is het beste, wel jammer van de twee lampen in het midden zeg maar die nogal blown out zijn, en dat hij zo scheef staat.

@EXX, Gaaf gebouw zeg, wel vind ik m aan de rechterkant wat krap.

@neevedr, Alle vier sterke platen, ik vind de eerste en de laatste eruit springen omdat hier meer kleur in te zien is. Lijkt me wel een erg leuk evenement om eens bij te zijn.

Nou ik ben er zelf ook op uitgetrokken een paar weken geleden in de avond, resultaat:

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8362/8332246576_4a83af4844_z.jpg
Roerkade by ed-oorklep, on Flickr

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8492/8331216797_3e10daaf67_z.jpg
Stenen Brug by ed-oorklep, on Flickr

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8502/8331144427_456bcd96b7_z.jpg
Shovel by ed-oorklep, on Flickr

Eigen kritiek, bij nr 1 en 2 zijn er nog wat highlights die niet meer te redden waren en nr 3 vind ik nog te geel/oranje maar ik kreeg er niet meer uit zonder het op selectieve toning te laten lijken :(

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

Is er nou geen enkele Tweaker zoals ik die gisteren om 12 uur snachts met de camera buiten stond?

Ik zal er morgen een paar posten..

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik ben zelf wel met oud en nieuw naar buiten geweest. In totaal 6 gelukte foto's. Had erg veel last van de regen en bebouwing om mij heen. Elke 10 seconden kon ik weer de lens schoonmaken want de regendruppels zorgde voor ongewenste effecten in de foto's.

In een enkele foto zie je soms nog wat kenmerken terug, maar ik vond ze bij deze niet té storend.

Ik heb de thumbnails geplaatst van de foto's, anders werd de post zo enorm lang. Thumbnails zijn klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B6CHqs.jpg
Foto 1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NlYAls.jpg
Foto 2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/asoRbs.jpg
Foto 3
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AAK1as.jpg
Foto 4
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6vHots.jpg
Foto 5
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w6Swys.jpg
Foto 6

Uiteraard ontvang ik graag feedback, mits opbouwend

[ Voor 48% gewijzigd door w4rguy op 02-01-2013 02:03 . Reden: Foto's ingeplaatst in thumbnails ]

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje

Silasje

www.Entjes.eu

haha, leuk!!

Ik heb weldegelijk wat feedback op jouw foto's, ik kan niet je efix data zien, maar ik heb gisteren zelf op ISO100 en F/9 tot F/11 geschoten, op de bulb stand. Het diafragma heb ik aangepast op de lichtintensiteit van het vuurwerk.

Zelf vind ik ook dat je de foto's erg krap gekaderd hebt. ik zou dit wat ruimer doen. Ik weet niet of je dit na die tijd gedaan hebt, of ze zo geschoten hebt.

Al mijn foto's zijn ook met best wat regen geschoten, ik heb de lens drooggehouden door niet zo ver omhoog te schieten, maar meer in de afstand (ik had waarschijnlijk meer ruimte als jou). Ook had ik een best grote zonnekap op de lens zitten.

Dit zijn mijn mooiste plaatjes,
ze zijn stuk voor stuk klikbaar voor maximaal formaat

1. Vanaf zolder over de wijk geschoten
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/T.net%20Vuurwerk/T.net%20Vuurwerk-1.jpg

2. Bijna recht naar boven vanuit een open raam
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/T.net%20Vuurwerk/T.net%20Vuurwerk-4.jpg

3. Een foto van onze woning
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/T.net%20Vuurwerk/T.net%20Vuurwerk-2.jpg

4. Dezelfde woning, 3 foto's samengevoegd tot 1 (te extreem?)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/T.net%20Vuurwerk/T.net%20Vuurwerk-3.jpg

5. Boven het dorp
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/48418943/T.net%20Vuurwerk/T.net%20Vuurwerk-5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Bedankt voor de comments Silas,

Ik heb geschoten met ISO 200 en F5. Mijn sluitertijden waren wel een stuk minder dan jij schoot, ik had hem op bulb staan en selecteerde de sluitertijd handmatig met mijn trigger (stond op BULB). De meeste foto's zitten rond de 1s.

De meeste zijn zo krap gekaderd vanwege de beperkte ruimte inderdaad. Heel veel bomen en huizen om mij heen, en weinig vuurwerk in de buurt zelf. Uiteindelijk toen ik een eindje de straat uit liep had ik wel iets beter beeld, daar kwamen deze zes foto's dan ook uit, maar dus wel nog last van bomen die daar langs de waterrand stonden. Volgend jaar misschien maar een betere locatie uitzoeken waar we oudjaarsdag vieren, ik had nu de fiets op gemoeten voor een goede locatie en dat zag ik niet zo zitten.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 16 ... 32 Laatste