[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 32.868 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Thrills33ka schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
wat een beroerde bedoeling eigelijk...
ik heb nu een bijna 2 jaar oude Samsung SyncMaster 901B (Duitsland), maar daar merk ik weinig van een slechte kijkhoek of backlight bleeding of dat soort onzin...
het valt me echt tegen dat de nieuwere schermen daar nog steeds zoveel last van hebben :|
wat dat betreft staat de techniek gewoon stil...
er is dan ook geen reden om een nieuw scherm te kopen als ik het zo allemaal zie, ik was wel benieuwd naar een beetje betaalbaar 1900x1200 scherm, maar ook dat is er niet...
of kan iemand mij een geweldig breedbeeld scherm aanraden? 1680x1050, maar liefst 1900x1200 op een betaalbare prijs (onder 300 euro)
Onder de 300 euro is zowiezo geen geweldig flatpanel te koop.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:41:
Ik heb vandaag bij de MM in groningen een grote stapel 226bw zien liggen. Iemand enig idee of deze een juist panel hebben?

Op de schermen stond helaas niks vermeld. Op de dozen daarentegen wel.

Made in Slovakia

HE22HSPP

Made in Romania
ME22H9XP
BH6800329D-02

Ze konden mij niet vertellen wat de productie datum was, kon ik ook niet vinden.

Ik kon sowiezo, als het scherm mij niet beviel hem komen omruilen

of Romania
Niet doen .... ik heb daar 2 weggehaald..... ze gaan moeilijk doen als je hem terrug wil brengen... service is niet zo goed als ze zeggen.

En het personeel is een beetje dom daar... ze weten niet eens wat BB is 8)7

De stapel die jij bedoeld kan je beter links laten liggen !!!!

Ik ben naar Compterland aan de overkant gegaan en de 2232BW gekocht en die is gelijk een stuk beter :) .... en ook goede service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

RoaDHouse schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 01:29:
[...]

Niet doen .... ik heb daar 2 weggehaald..... ze gaan moeilijk doen als je hem terrug wil brengen... service is niet zo goed als ze zeggen.
Ik heb al vaker wat teruggebracht bij de MM in Groningen. Ze hebben nog nooit moeilijk gedaan daar, ze stellen zelfs geen vragen maar geven direct geld terug. Dit is totaal anders bij de overkant. Daar is de kennis weliswaar iets hoger maar daar doen ze ook moeilijker bij het terugbrengen (zie hieronder).
Ik ben naar Compterland aan de overkant gegaan en de 2232BW gekocht en die is gelijk een stuk beter :) .... en ook goede service daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 226BW gaat nu al voor de tweede keer terug naar het reparatiecentrum. Zelfde problemen weer, bovenste helft donkerder dan de onderste helft en de backlight zie ik behoorlijk flikkeren bij donkergrijze kleuren.

Begin een beetje moedeloos van het ding te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mezelf ook al sufgezocht naar een goede 24" en die Samsung245B lijkt me toch wel een mooi scherm, zeker voor die prijs (469/499) Ik heb nu een 23" Samsung LCDTV staan, dus beide op mn pc zou goed zijn.

Het enige wat me tegenzit is dat TN-scherm! Ik wil af en toe een FullHD 1080p film kijken (via 7600GS agp) en vooral veel CAD/Inventor etc, en voor de rest heel af en toe een spel spelen. (5ms)
Het lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk dat dat het een goed/heel goed scherm is als er andere schermen zijn met dezelfde of kleinere afmetingen die meer dan het dubbele kosten!
Prad zei dit.

Dus dat de kleuren/contrast tegenvielen omdat het een TN-paneel had + de kijkhoek was minder.
Is er niet ergens anders een goed non-TN scherm voor ongeveer dezelfde prijs? (500e)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:02:
Ik heb mezelf ook al sufgezocht naar een goede 24" en die Samsung245B lijkt me toch wel een mooi scherm, zeker voor die prijs (469/499) Ik heb nu een 23" Samsung LCDTV staan, dus beide op mn pc zou goed zijn.

Het enige wat me tegenzit is dat TN-scherm! Ik wil af en toe een FullHD 1080p film kijken (via 7600GS agp) en vooral veel CAD/Inventor etc, en voor de rest heel af en toe een spel spelen. (5ms)
Het lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk dat dat het een goed/heel goed scherm is als er andere schermen zijn met dezelfde of kleinere afmetingen die meer dan het dubbele kosten!
Prad zei dit.

Dus dat de kleuren/contrast tegenvielen omdat het een TN-paneel had + de kijkhoek was minder.
Is er niet ergens anders een goed non-TN scherm voor ongeveer dezelfde prijs? (500e)
De AL2423Ws van Acer heeft op papier erg goede specs en is onder de 450 euro.

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb inmiddels de 226 BW en probeer er achter te komen welke versie (S, A of C) ik heb.

Op de sticker staat geen letter, en ook in het service menu is de paneel info er niet.

Is er nog een andere manier mogelijk?

Hij is trouwens gefabriceerd in Roemenië staat op de doos. Ze hadden ook slovaakse bij de MM.

Verwijderd

ik heb net een 206bw aangeschaft voor mijn ps3 en hij werkte voor een paar uurjes goed maar toen kreeg ik opeens een zwart scherm met een zwevend bericht die zegt: not optimum mode, recommended mode:1680 X 1050. der onder staat er ook nog een vraagteken. ik heb al een beetje gegoogled maar dat staat geen duidelijk antwoord op mijn probleem. het gekke is dat als ik de f1 demo selecteer(doe ik door te luisteren) hij het opeens wel gewoon doet maar wanneer ik weer naar XMB terug ga krijg ik weer dat vervelende bericht. de gran turismoe demo doet het overigens niet(heel raar). heeft iemand een antwoord op dit probleem? graag snel want ik heb net heavenly sword aangeschaft en die zou ik nu wel heel graag willen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 20:33:
ik heb net een 206bw aangeschaft voor mijn ps3 en hij werkte voor een paar uurjes goed maar toen kreeg ik opeens een zwart scherm met een zwevend bericht die zegt: not optimum mode, recommended mode:1680 X 1050. der onder staat er ook nog een vraagteken. ik heb al een beetje gegoogled maar dat staat geen duidelijk antwoord op mijn probleem. het gekke is dat als ik de f1 demo selecteer(doe ik door te luisteren) hij het opeens wel gewoon doet maar wanneer ik weer naar XMB terug ga krijg ik weer dat vervelende bericht. de gran turismoe demo doet het overigens niet(heel raar). heeft iemand een antwoord op dit probleem? graag snel want ik heb net heavenly sword aangeschaft en die zou ik nu wel heel graag willen spelen :)
hij pakt ook motorstorm en oblivion. ik krijg dus alleen dat bericht bij de XMB en als ik jamesbond probeer op te zetten. ik heb overigens geprobeerd de ps3 aan te sluiten op de huis tv(scart) maar de ps3 staat ingesteld om via scart alleen geluid door te laten dus dat is het enige wat ik krijg. ik weet niet precies of dit onderwerp in deze topic of die van de ps3 thuishoort dus heb ik het daar ook gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 september 2007 @ 11:37:
ik weet niet precies of dit onderwerp in deze topic of die van de ps3 thuishoort dus heb ik het daar ook gepost.
Een apart topic, of hier in VB of eventueel in SGD, is een betere optie dan je vraag op verschillende plekken in grote topics te stellen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is samsung eigenlijk wel van plan om de 2232gw hier uit te brengen?

aangezien de meeste hier het niet zo op glossy hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

hier wat reviews en foto's van de 2232GW

http://www.tweaknews.net/...cmaster_2232gw/index2.php

Best een redelijke review. Ik weet alleen niet de exacte verschillen tussen 2232BW, 22323GW en 22323GW+

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op maandag 17 september 2007 @ 11:56:
hier wat reviews en foto's van de 2232GW

http://www.tweaknews.net/...cmaster_2232gw/index2.php

Best een redelijke review. Ik weet alleen niet de exacte verschillen tussen 2232BW, 22323GW en 22323GW+
2232gw is glossy screen en bw is normaal scherm zeg maar....

edit:

mn japans is niet zo goed maar volgens mij heet de + contract 10000:1
en de normale GW 3000:1

als die ooit in nederland uitkomt tenminste..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07
Iemand hier enig idee hoe de repair service van samsung is?

Ik heb net mijn scherm aangemeld, maar ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die daar al ervaring mee hebben. Er werd mij verteld dat er een monteur voor langs zal komen. Doen ze dit ook 's avonds? Zo nee, komen ze op elk adres dat ik wil? Aangezien ik overdag niet thuis ben (en mijn vriending ook niet) wil ik ze dan dus op mijn werk langs laten komen.
Mocht iemand mij hier iets over kunnen vertellen graag.

Probleem bij mijn monitor is een verticale rij subpixels die niet goed zijn. Resultaat is een blauwe streep over mijn scherm. Niet heel goed zichtbaar onder windows enzo, maar bij een donkere achtergrond zie je het heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

olof schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:27:
Iemand hier enig idee hoe de repair service van samsung is?

Ik heb net mijn scherm aangemeld, maar ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die daar al ervaring mee hebben. Er werd mij verteld dat er een monteur voor langs zal komen. Doen ze dit ook 's avonds? Zo nee, komen ze op elk adres dat ik wil? Aangezien ik overdag niet thuis ben (en mijn vriending ook niet) wil ik ze dan dus op mijn werk langs laten komen.
Mocht iemand mij hier iets over kunnen vertellen graag.

Probleem bij mijn monitor is een verticale rij subpixels die niet goed zijn. Resultaat is een blauwe streep over mijn scherm. Niet heel goed zichtbaar onder windows enzo, maar bij een donkere achtergrond zie je het heel goed.
Je krijgt een RMA nummer van ze. Vervolgens neemt een koerier contact met je op. Daar spreek je een datum mee af. Op www.aflevertijd.nl komt te staan wanneer hij bij je langskomt. Je zorgt dat je je spullen bij de hand hebt, doos niet dichtmaken, ze trekken hem toch weer open om de checklist door te nemen.
Vervolgens dik een week wachten. Daarna neemt het reparatiecentrum contact met je op voor een afleverdatum en komt de koerier weer langs.

Ik denk dat een alternatief adres opgeven ook best mogelijk is, ze komen immers langs met een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:34
Ik ben sinds eind mei in het bezit van een Samsung Syncmaster 225BW (gekocht bij MediaMarkt).

Ik heb al een tijdje last van bepaalde grijze strepen/lijnen die horizontaal vanaf de tekst (op het scherm) lopen... het is vrij dun maar wel irritant. Als ik aan de hoofdkabel zit dan wordt het soms wat erger.

Daarom ben ik benieuwd; is dit een bekend probleem/hebbne meer er last van? En wat kan ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16

Snuffel

Vroem!

Gisteren bij Computerland in groningen een 225BW gekocht.
Aangesloten thuis, en tot mijn geluk géén dode pixels.
Wel aardig wat backlight bleeding. Wat heet: zwart is eigenlijk grijs.
Wat mij opviel is dat de bleeding 'effecten' zich ook voordoen in het midden...
Langs de randen is het goed waarneembaar, maar in het midden zit ook een soort streep dat aan beide kanten vertakt.

Misschien nog even wat beter instellen, al heb ik gisteren een aantal programma's doorlopen om de handel naar mijn zin in te stellen.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrills33ka schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
wat een beroerde bedoeling eigelijk...
ik heb nu een bijna 2 jaar oude Samsung SyncMaster 901B (Duitsland), maar daar merk ik weinig van een slechte kijkhoek of backlight bleeding of dat soort onzin...
het valt me echt tegen dat de nieuwere schermen daar nog steeds zoveel last van hebben :|
wat dat betreft staat de techniek gewoon stil...
er is dan ook geen reden om een nieuw scherm te kopen als ik het zo allemaal zie, ik was wel benieuwd naar een beetje betaalbaar 1900x1200 scherm, maar ook dat is er niet...
of kan iemand mij een geweldig breedbeeld scherm aanraden? 1680x1050, maar liefst 1900x1200 op een betaalbare prijs (onder 300 euro)
1920x1200 onder de 300 euro bestaat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
Snuffel schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 07:56:
Gisteren bij Computerland in groningen een 225BW gekocht.
Aangesloten thuis, en tot mijn geluk géén dode pixels.
Wel aardig wat backlight bleeding. Wat heet: zwart is eigenlijk grijs.
Wat mij opviel is dat de bleeding 'effecten' zich ook voordoen in het midden...
Langs de randen is het goed waarneembaar, maar in het midden zit ook een soort streep dat aan beide kanten vertakt.

Misschien nog even wat beter instellen, al heb ik gisteren een aantal programma's doorlopen om de handel naar mijn zin in te stellen.
Ik zou daar me daar niet te druk over maken, ze hebben het allemaal wel een beetje.... de 1 meer dan de ander.

Mijn 2232bw heeft het ook... een beetje afstellen en het valt al veel minder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:20:
Ik heb inmiddels de 226 BW en probeer er achter te komen welke versie (S, A of C) ik heb.

Op de sticker staat geen letter, en ook in het service menu is de paneel info er niet.

Is er nog een andere manier mogelijk?

Hij is trouwens gefabriceerd in Roemenië staat op de doos. Ze hadden ook slovaakse bij de MM.
Ik heb ook bij de MM in Groningen gekeken en er waren inderdaad dozen met Roemenië en Slovakia erop.

Een manier om te achterhalen welke versie je hebt is het versienummer bekijken in het servicemenu.
Dit is een bericht van "Gravitas"
Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:33:
Bij deze nog even een 'omrekentabelletje' wat ik van een Frans forum heb geplukt:

version BAx : Samsung
version BLx : AUO
version BIx : CPT
version BDx : CMO

Hier kun je dus via de Version (die nog wel in het Servicemenu te vinden is) zien welk paneel je hebt. (BV. M-ME22W0BDA-1003 is een BDx, dus een C paneel).

edit: Dit betreft alleen de Samsung 226BW
Of deze manier betrouwbaar is "geen idee"
In de MM heb ik bij de demo tft alleen deze versie gezien "M-ME22W0BDA-1003" C paneel

Zelf heb ik deze informatie nog kunnen vinden op een frans forum,
série S

version info : BAa 1001 panel info : AMLCD 220M1
version info : BAA 1002 panel info : non indiquée (après démontage : dalle LTM220M1 L01 )
version info : BAD 1001 panel info : AMLCD 220M1

série A
version info : BAa 1001 panel info : AMLCD 220M1
version info : BLA 1001 panel info : AU M220EW01
version info : BLA 1002 panel info : non indiquée

série C
version info : BDA 1003 panel info : non indiquée
version info : BIA 1000 panel info : CPT 201WA04

série P
version info : BIA 1001 panel info : non indiquée

série non indiquée
version info : BDA 1002 panel info : CMO M220Z1
version info : BDA 1003 panel info : non indiquée
version info : BDA 1003 panel info : non indiquée (après démontage : dalle CMO M220Z1)
version info : BIA 1000 panel info : CPT 201WA04
version info : BIA 1001 panel info : non indiquée
version info : BLA 1001 panel info : AU M220EW01
version info : BLA 1002 panel info : non indiquée
[i]EDIT Mise à jour le 06/09/07

Chez Samsung, la deuxième lettre de la version désigne le constructeur de la dalle :
version xAx : dalle Samsung
version xLx: dalle AUO
version xIx : dalle CPT
version xDx : dalle CMO

Een andere manier om erachter te komen welke versie je hebt is het los schroeven van je tft. Dan weet je zeker welke versie je hebt. Dit kun je hier lezen.. Hou er wel rekening mee dat je garantie kan komen te vervallen wanneer je overgaat tot deze actie ;) Maar volgens de auteur laat het geen zichtbare plekken achter wanneer je de tft weer inelkaar zet.

Succes!

(als je het weet dan hoor ik het graag ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Als ik al deze berichten zo lees, is het niet echt nodig om de 226CW te nemen. Hogere prijs, en ook nog BB. Dan nog het kleurverschil boven en onder het scherm. Mijn oplossing is dus:

206BW.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:08
Hmm jammer dat ze de specs van die 206BW niet in de body van een 205BW stoppen ik vind die glimmende pianolak en ronde vormen niet zo geweldig (mening)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Ik vind het juist mooi schermpje.

maar de nieuwe xx32 serie vind ik nog meer stijl hebben als je mij vraagt :) maarjah meningen he

zit me ook te bedenken om de 2032BW te gaan halen

[ Voor 16% gewijzigd door Swordlord op 18-09-2007 16:02 ]

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 13:23:
[...]
2232gw is glossy screen en bw is normaal scherm zeg maar....

edit:
mn japans is niet zo goed maar volgens mij heet de + contract 10000:1
en de normale GW 3000:1
als die ooit in nederland uitkomt tenminste..
Great 10000:1 -> nog meer BB...:(
Ik heb dus nog flink getest met UT2004 (2232BW) en ik zie gelukkig geen ghosting :). De aanwezige BB vind ik toch minder helaas. Een stuk minder dan de 226CW, maar toch. en ik vind de voetconstructie inderdaad behoorlijk bagger. Leuk als je naar lanparties gaat....moet je eerst los zien te krijgen en vervolgens weer op zien te bouwen...een klus die niet 1,2,3 geklaard is.

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:41:
Ik heb vandaag bij de MM in groningen een grote stapel 226bw zien liggen. Iemand enig idee of deze een juist panel hebben?

Op de schermen stond helaas niks vermeld. Op de dozen daarentegen wel.

Made in Slovakia

HE22HSPP

Made in Romania
ME22H9XP
BH6800329D-02

Ze konden mij niet vertellen wat de productie datum was, kon ik ook niet vinden.

Ik kon sowiezo, als het scherm mij niet beviel hem komen omruilen

of Romania
Als je weet welke paneel (a/s/c) er in de monitor zit dan hoor ik dit graag.. De demo TFT die er staat is volgens mij een C-paneel. Tenminste als deze manier van als deze manier van versie checken juist is,

Hier kun je dus via de Version (die nog wel in het Servicemenu te vinden is) zien welk paneel je hebt. (BV. M-ME22W0BDA-1003 is een BDx, dus een C paneel

En als iemand nog weet waar de S versie verkrijgbaar is, LET ME KNOW :+ 8)7

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
ik heb vandaag zo'n 226BW aangeschaft. leuk schermpje, maar ik krijg het niet voor elkaar om hem via de vga kabel op mijn videokaart aan te sluiten. Hij geeft dan geen beeld (dit omdat ik een grotere tft TV via dvi heb aangesloten)
iemand enig idee?

>PC specs<

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 14:29:
[...]

Als je weet welke paneel (a/s/c) er in de monitor zit dan hoor ik dit graag.. De demo TFT die er staat is volgens mij een C-paneel. Tenminste als deze manier van als deze manier van versie checken juist is,

Hier kun je dus via de Version (die nog wel in het Servicemenu te vinden is) zien welk paneel je hebt. (BV. M-ME22W0BDA-1003 is een BDx, dus een C paneel

En als iemand nog weet waar de S versie verkrijgbaar is, LET ME KNOW :+ 8)7
neem gewoon een ander scherm, ben je ook gelijk van dat paneel-gezeik af.

hp 2207 bijvoorbeeld

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 02:26:
[...]

neem gewoon een ander scherm, ben je ook gelijk van dat paneel-gezeik af.

hp 2207 bijvoorbeeld
dan heb je geen samsung...

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik heb die 226bw (romania) gekocht bij de MM in Groningen.

Stond niets op de sticker, en ook niets in het geheime service menu. Dus ik heb hem open geschroefd. Kostte 5 minuutjes en geen zegels hoeven verbreken. Blijk een C paneel te hebben. Voelde me wel wat bekocht, maargoed, aardig wat gekalibreerd en de kleueren zien er nu ok uit. Maarja, je weet natuurlijk nooit hoe dat verhoudt tot een S paneel.

Ik vraag me af in hoeverre Samsung hier eigenlijk voor gestraft wordt, of kan worden. Iemand de rijdende rechter al ingeschakeld? :)

Verwijderd

cornelixnootje1 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:55:
Ik heb die 226bw (romania) gekocht bij de MM in Groningen.

Stond niets op de sticker, en ook niets in het geheime service menu. Dus ik heb hem open geschroefd. Kostte 5 minuutjes en geen zegels hoeven verbreken. Blijk een C paneel te hebben. Voelde me wel wat bekocht, maargoed, aardig wat gekalibreerd en de kleueren zien er nu ok uit. Maarja, je weet natuurlijk nooit hoe dat verhoudt tot een S paneel.

Ik vraag me af in hoeverre Samsung hier eigenlijk voor gestraft wordt, of kan worden. Iemand de rijdende rechter al ingeschakeld? :)
Heb je ook kleurverschil in boven en onderkant? Onderkant dus lichter dan bovenin en een flikkerende backlight bij donkergrijze achtergronden?

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Samsung kan 2 dingen doen in het vervolg;

-De consumenten op geen enkele manier laten kunnen zien wat voor scherm erin zit.
-Hier de les uit trekken, en vervolgens alleen maar echte Samsung schermen maken.

Gulfstream G650

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb vorige week de 226BW bij de MM in Hengelo gekocht:

Nog niet opengeschroeft maar:

- 226BW (R)
- M-ME22W0BDA-1003
- Geen info in service menu / hidden panel.
- Manufacture date: August 2007 / Manufactured in Slovakia (SESK)

Als ik een paar forums lees lijkt het er idd. op dat dit een C-paneel is. De kleuren zijn gewoon goed. ( of als het afwijkt ten opzicht van een ander paneel, valt het mij i.i.g. niet op :) )

Nadelen, die ik wel ondervind:
- backlight bleeding is na een dag of 3 aanwezig aan alle zijden: alleen zichtbaar bij zwarte achtergrond.
- gammele voetje. Hierdoor helt mijn monitor een beetje naar voren ? Ik weet niet of dit standaard is ?

Edit:
Ik heb me de moeite van het openschroeven bespaart. De monitor is gewoon een blijvertje :*)

[ Voor 34% gewijzigd door StarWolfer op 24-09-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavgink
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-08 17:14
Argh! nu ben ik officieel klaar met samsung.

Heb eerst bij de MM een 223BW gekocht... geen dode pixels maar wel veel backlight bleeding. omrgeruild met een 226BW. Veel dode pixels, weer terug naar de MM en een nieuwe eerst getest.. Maar het licht was zo fel dat ik niets zag van backlight bleeding. Geen dode pixels iig.
Thuis uiteraard weer! een hele witte vlek in het midden. Heb maar mn geld terug gehaald.
Ben naar RAF geweest op de ceintuurbaan. Gevraagd of ik hem eerst mocht zien. Ik haal hem uit de doos grote kras op het scherm. Maar het was al bijna 21:00 uur, dus heb maar weer een andere meegenomen. Thuis uitgepakt, geen dode pixels maar een heel irritant hoge piep... en dit wordt erger als je hem aan of uit zet... (de anderen hadden dit niet.)

Dus ga vanmiddag na het werken de samsung 226BW maar omruilen tegen een HP w2207.. Ik weet het ook niet meer nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

als je inderdaad zo'n ervaringen hebt, geef ik je gelijk als je die van HP pakt. Minder kans op sores naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

wat zijn precies de verschillen tussen de SyncMaster 226CW en 226BW?
wordt de 226CW ook met verschillende merken panelen geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

sander817 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 15:28:
wat zijn precies de verschillen tussen de SyncMaster 226CW en 226BW?
wordt de 226CW ook met verschillende merken panelen geleverd?
Als je nou dit topic had doorgelezen en het vorige deel ervan, hoefde je deze vraag niet te stellen.
Verschil:

1: 226CW verbruikt 50W, de 226BW verbruikt 55W
2: 226CW heeft een colorgamut van 97%, de 226BW heeft 72%
3: De 226CW is altijd een S-paneel, de 226BW komt in S, A of C paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42
Weet iemand of de 225MW eigenlijk hetzelfde is als een 226BW of 226CW (qua panel bijv) alleen dan met extra aansluitingen en tuner functionaliteit?

Of is dit toch weer een heel ander scherm, iemand ervaringen mee?

• lzandman
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 08:43:
Ik heb al vaker wat teruggebracht bij de MM in Groningen. Ze hebben nog nooit moeilijk gedaan daar, ze stellen zelfs geen vragen maar geven direct geld terug.
Bij mij stelde de medewerker van de MM wel degelijk vragen toen ik twee 226BW's terugbracht. Maar dat was meer uit eigen belangstelling, denk ik.

What's the speed of Dark?

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Deathchant schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:04:
[...]

Als je nou dit topic had doorgelezen en het vorige deel ervan, hoefde je deze vraag niet te stellen.
Verschil:

1: 226CW verbruikt 50W, de 226BW verbruikt 55W
2: 226CW heeft een colorgamut van 97%, de 226BW heeft 72%
3: De 226CW is altijd een S-paneel, de 226BW komt in S, A of C paneel.
maar als die 226cw dan van het samsung panel gebruik maakt, waarom zie ik dan zoveel klachten over backlight bleeding?

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:42
Dat vraag ik me ook wel eens af.
Iedereen doet net of die samsung panels heilig zijn (tov van die andere) maar volgens mij zijn ze kwalitatief echt niet zo verschillend, als ik dat zo hoor.....
Alleen omdat ze van samsung zelf zijn denkt iedereen dat ze goed/beter zijn ofzo. En gaan mensen een 'verkeerd' scherm al ruilen, zonder het aan te hebben gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

het wil niet zeggen als het een samsung paneel is, dat het dan automatisch 0.0 BB heeft.
Contrast speelt een grote rol. Hoe hoger het contrast, hoe meer kans op BB lijkt me. Kan het mis hebben hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:47
Ondanks dat vragen hier niet mogen, toch even een vraagje aan bezitters van een BW-scherm. Ik heb vorige week een 206BW gekocht, de DVI zou het toch direct moeten doen?
Heb een 7900GS met dual DVI, meegeleverde DVI-kabel aan de DVI-connector van de monitor gehangen en dan zou ie 'm via de "source"-knop moeten vinden toch? Of vergeet ik iets essentieels?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje

Ik wil een tft kopen van samsung.
Nu is mijn vraag ik kan natuurlijk ook een kleine lcd nemen van samsung.
Die je dan ook als tv kan gebruiken.
Maar wat is nu beter een lcd tv of een tft monitor.

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:07
RAILGUNNER schreef op zondag 23 september 2007 @ 17:47:
Ondanks dat vragen hier niet mogen, toch even een vraagje aan bezitters van een BW-scherm. Ik heb vorige week een 206BW gekocht, de DVI zou het toch direct moeten doen?
Heb een 7900GS met dual DVI, meegeleverde DVI-kabel aan de DVI-connector van de monitor gehangen en dan zou ie 'm via de "source"-knop moeten vinden toch? Of vergeet ik iets essentieels?
Als jij de DVI kabel aansluit dan doet ie het meteen.
De monitor checked altijd beide aansluitingen als je hem aanzet dus ik denk dat je de DVI kabel eens op de andere connector moet doen van je videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

ff een heel klein vraagje aan de Samsung 206BW bezitters hier: hebben jullie ook last van ruis bij het kijken van dvd/.avi of andere video bestanden? Ik kijrg namelijk wel ruis en nu weet ik ff niet meer of het nou door mn scherm komt of door mn 2x HD2900XT in Crossfire.

Mn pc specs:

DFI ICFX-3200 TR/G
C2D E6700 @ 2.66Ghz
2GB Geil Black Dragon PC5300 4-4-4-12
2x HIS HD2900XT 512MB In crossfire mode

Monitor is een Samsung 206BW via DVI aangesloten

OS is Vista Ultimate X86.

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

Verwijderd

vigilante888 schreef op maandag 24 september 2007 @ 09:41:
ff een heel klein vraagje aan de Samsung 206BW bezitters hier: hebben jullie ook last van ruis bij het kijken van dvd/.avi of andere video bestanden? Ik kijrg namelijk wel ruis en nu weet ik ff niet meer of het nou door mn scherm komt of door mn 2x HD2900XT in Crossfire.

Mn pc specs:

DFI ICFX-3200 TR/G
C2D E6700 @ 2.66Ghz
2GB Geil Black Dragon PC5300 4-4-4-12
2x HIS HD2900XT 512MB In crossfire mode

Monitor is een Samsung 206BW via DVI aangesloten

OS is Vista Ultimate X86.
Als je nu voor de aardigheid zelf eens kijkt wat je er aan kunt proberen te verhelpen... Probeer eens zonder crossfire mode, probeer meerdere codecs, andere players, etc... Wat heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Beste GOT-ers.

Ik ben al een tijdje op zoek naar een scherm (lees: 22" breedbeeld TFT) en ik stuitte uiteindelijk op twee keuzes: De Samsung 2232BW en de Acer X222W. Van alle 22" Samsungs heb ik de 2232BW gekozen vanwege zijn verminderde backlightbleeding t.o.v. de 226CW. De 226CW zou wel een ruimer Color-gamut hebben. De Acer X222W heb ik als tweede keus vanwege de goede recenties op verschillende sites waaronder deze. Ik heb beide schermen kunnen testen in de Paradigit in Enschede op kleurweergave, backlight bleeding, ghosting, Contrast en Helderheid, pixeldefecten en vormgeving. Ik heb ze daadwerkelijk naast elkaar kunnen zetten en ben daar ook een tijdje mee bezig geweest (de verkoper liet me een beetje aanklooien daar en vond dat ook wel prima omdat er zo nu en dan een paar mensen bleven staan kijken terwijl ik daar zo aan het knutselen was). Hier een uitgebreide review van beide:

Acer X222W (22", Wide, 5ms, D-Sub/DVI, Zwart) review door ASUSROKZ

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/green.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows Vista
Ervaring met één exemplaar, sinds september 2007
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/zpx.gif

Dit is echt een geweldig scherm en naar mijn mening de beste 22" breedbeeld TFT op het moment.

Ik zat te dubben tussen de Samsung 2232BW en deze, en heb uiteindelijk deze gekocht. Veel dingen uitgetest zoals HDTV trailers, backlightbleeding, kleurweergave, ghosting, etc.

De featureset is naar mijn mening het enige nadeel van dit scherm. Zo is het scherm niet in hoogte verstelbaar en heeft ie geen usb of audio hub. De speakers die er in zitten zijn niks waard en daar moet je dus ook niks van verwachten. Niet dat ik ze gebruik want heb mijn eigen koptelefoon en speakerset wel. Ze zijn daarentegen niet zichtbaar dus ook niet storend. Ook beschikt hij over een VESA wall mount.

De kleurenweergave kan ik heel kort over zijn. In vergelijking met een 2232BW is dit van een hele andere wereld. Waar de kleuren bij de 2232BW vaal en vaag zijn, daar zijn ze bij dit scherm prachtig. Geel is echt geel, rood is prachtig rood, blauw is diep blauw en het groen spat van je scherm af. De achtergronden van Vista zijn nog nooit zo mooi geweest als op deze Acer.

Contrast en Helderheid zijn ruim voldoende maar niet te overheersend. In mijn pro-gaming periode heb ik eens een Samsung 913C gekocht en daar moest ik de brightness op 30% zetten om het beeld zonder zonnebril te kunnen bekijken. Uiteraard is een beetje speling natuurlijk nooit weg omdat de brightness van een TFT scherm langzaam afneemt over de jaren heen, maar ik vond deze Acer fijn op 76% in een overbelichte winkel, dus dat zal nog wel minder worden in mijn donkere kamertje. Prima dus. Contrast is geweldig, gezien de achtergronden en de HDTV trailers die ik daar gedownload heb van de microsoft site.

Ghosting kan ik kort over zijn: Ik kon niks ontdekken in de HDTV trailers dus dat zit wel snor.

Pixeldefecten: De verkoper daar vertelde mij dat hij dit scherm daar al een paar maand had staan en nog geen defect had kunnen ontdekken of dat hij daar klachten over had gehad. Geen dus.

Bouwkwaliteit prima. Stevige voet en de knopjes zijn goed in te drukken (niet dat je vinger weer onder een bepaalde hoek moet staan om ze te kunnen gebruiken oid). Het is duidelijk waar ze voor dienen.

Vormgeving is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het toch wel een erg kek schermpje!

Prijs is in verhouding met andere 22" schermen zeker schappelijk, zeker als je naar de 2232BW of de 226CW van Samsung kijkt!

Backlight Bleeding: Ik heb met een zwart achtergrondscherm gekeken of ik iets kon ontdekken maar daar in de winkel kon ik niks vinden. Het is natuurlijk wat dat betreft nog afwachten hoe dat gaat in een donker kamertje, maar ik hecht meer waarde aan de overige specs dan aan een beetje backlight bleeding. Ik kon in de winkel vooralsnog niks vinden.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/px.gif
Niet in hoogte verstelbaar, aanwezigheid van speakers, geen usb -en audio-hub.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Alles wat niet in de Negatieve eigenschappen staat is echt TOP!
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Ok, nu de 2232BW review:

Samsung Syncmaster 2232BW review door ASUSROKZ

Algemene beoordelingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifFeaturesetAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
KleurweergaveAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifContrast en helderheidAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif
GhostingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gifPixeldefectenAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
Bouwkwaliteit en afwerkingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/lime.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gifVormgevingAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/darkgreen.gif
PrijsAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/yellow.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/score_bar/gray.gif

Gebruikt onder besturingssysteem:
  • Windows Vista
Ervaring met één exemplaar, sinds september 2007

Ik heb dit scherm naast een Acer X222W gehouden in de Paradigit winkel waar ik van het personeel gewoon lekker mocht rond prutsen dus ik heb beide schermen goed kunnen vergelijken. Ook heb ik dit scherm met andere schermen in de winkel vergeleken, zei het in mindere mate.

Featureset: Een beetje belabberd. Zo heeft dit scherm een beetje gammel voetje, is het (naar verluid van andere GOT-ers) moeilijk op het scherm te monteren, is er geen USB -en audio-hub aanwezig, is het niet in hoogte verstelbaar. Aan de andere kant heeft het scherm wel een mooie kijkhoek van 170 graden zowel horizontaal als verticaal, en ondersteund hij DVI (uiteraard).

Kleurweergave: Samsung staat wel bekend om zijn meest belabberde fabrieksinstellingen, maar dit was wel heel erg. Witte achtergronden waren een beetje grijs-achtig, terwijl de Acer echt strak wit was. De kleuren groen, rood en blauw waren niet wat ze moesten zijn. Nadat ik een kwartier lang heb wezen prutsen met de kleur-instellingen van het scherm heb ik ze maar gelaten voor wat ze zijn. Het schijnt wel dat je een kleur-instelling kunt downloaden van de 226CW (de link is ergens gepost in dit topic) maar dat heb ik niet kunnen proberen daar. Al met al een beetje jammer dus.

Contrast en Helderheid waren redelijk. Het contrast sprak niet tot de verbeelding zoals bij de Acer, maar waren acceptabel. De helderheid was wel een stuk minder. Ik moest hem nu al op 100% zetten en zelfs toen kreeg ik niet het gewenste resultaat.

Ghosting: Ik kon niks ontdekken in de HDTV trailers van microsoft.

Pixeldefecten: geen op langdurige periode.

Bouwkwaliteit: Het voetje was een beetje gammel en niet voldoende om het grote scherm lekker stabiel te houden. Knopjes waren goed in te drukken maar niet echt intuitief in het gebruik (het switchen tussen menus e.d.)

Vormgeving: Over de vormgeving kan ik kort zijn. Die was briljant.

Backlight Bleeding: bijna niet tot niet.

Wat de prijs betreft: Ik vind een scherm met prachtige kleuren, bijna geen ghosting, geen bb en een geweldige contrast en helderheid belangrijker dan een scherm die er prachtig uit ziet, maar niet de bovenstaande eigenschappen bezit. Voor minder geld kun je veel meer krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check0.gif Negatieve eigenschappen:
Slechte kleurenweergave (Hoe ver moet het komen dat je al configs van andere schermen moet downloaden en installeren om een beetje gewenst beeld te krijgen?), contrast en helderheid waren niet meer dan accepteptabel, featureset was nijpend, de bouwkwaliteit wat betreft de voet en installatie van de voet op het scherm.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/check.gif Positieve eigenschappen:
Geen backlight bleeding, prachtige vormgeving, geen pixeldefecten, geen ghosting
[ Bekijk in Productreview ] [ Review invullen ]

Dit was mijn mening tussen beide schermen en ik raad dan ook echt een ieder aan om vooral, voordat je gaat kopen eerst eens die Acer te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Dag ASUSROKZ, hartelijk dank voor het schrijven van bovenstaande review van de Acer monitor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Thanks voor de heldere review! Ik had de X222W nog niet in beeld maar heb hem nu als beste optie tot nu toe op mijn lijstje staan. Nu nog een goede leverancier in de buurt vinden die standaard pixelgarantie geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dUMBIe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Hallo Tweakers,

Ik heb vorige week een 2232BW gekocht maar ik ben er tot nu toe nogal ontevreden mee en ik zit er aan te denken om de monitor terug te brengen, Maar ik wil eerst even weten als jullie het zelfde probleem hebben als mij of dat het aan mijn monitor ligt.

Als ik zit te gamen of een film zit te kijken dan lijkt het beeld net 16bit kleuren terwijl hij wel op 32bit kleuren staat, Ook heb ik bij bijna elke site als ik scroll een heleboel gekke kleuren wat wel te verhelpen is door de Brightness en Contrast op 85/75 te zetten. Als ik RTA uitzet worden de 16bit kleuren ook iets minder maar ik zie het dan nog wel een beetje, Ook rekt het beeld afentoe uit naar rechts zodat je het afsluit kruisje van windows niet meer kunt zien. En als laatste heb ik ook nog gekke blauwe donut vormige figuren dat lijkt in mn monitor te zitten (soort BB) 8)7.

Maarja laat het a.u.b. even weten als jullie ook zulke problemen hebben want dan weet ik als ik hem terug kan brengen of dat het gewoon de monitor zelf is, Ik had hiervoor een 940BF en had namelijk nergens last van :).

Met vriendelijke groet,
Arnold Vink

PS. Ik weet dat dit niet het samsung vragen topic is maar ik kon er zo 123 even geen vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
dUMBIe schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 10:05:
Hallo Tweakers,

Ik heb vorige week een 2232BW gekocht maar ik ben er tot nu toe nogal ontevreden mee en ik zit er aan te denken om de monitor terug te brengen, Maar ik wil eerst even weten als jullie het zelfde probleem hebben als mij of dat het aan mijn monitor ligt.

Als ik zit te gamen of een film zit te kijken dan lijkt het beeld net 16bit kleuren terwijl hij wel op 32bit kleuren staat, Ook heb ik bij bijna elke site als ik scroll een heleboel gekke kleuren wat wel te verhelpen is door de Brightness en Contrast op 85/75 te zetten. Als ik RTA uitzet worden de 16bit kleuren ook iets minder maar ik zie het dan nog wel een beetje, Ook rekt het beeld afentoe uit naar rechts zodat je het afsluit kruisje van windows niet meer kunt zien. En als laatste heb ik ook nog gekke blauwe donut vormige figuren dat lijkt in mn monitor te zitten (soort BB) 8)7.

Maarja laat het a.u.b. even weten als jullie ook zulke problemen hebben want dan weet ik als ik hem terug kan brengen of dat het gewoon de monitor zelf is, Ik had hiervoor een 940BF en had namelijk nergens last van :).

Met vriendelijke groet,
Arnold Vink

PS. Ik weet dat dit niet het samsung vragen topic is maar ik kon er zo 123 even geen vinden :)
Ik heb dezelfde monitor.... de problemen die jij tegenkomt heb ik niet.

Het enige wat ik zie is de BB maar dat hadden de voorgangers ook .... de kleuren zijn prima
en het contrast ook. Ik heb hem wel op DVI aangesloten.

Contrast heb ik op 60 staan de brightness op 30.... prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 08:34

Solid Seal

3D Printer N00b

Ik heb sinds een 2 maanden 2x Samsung 206BW staan.

Maar met 1 van de 2 had ik al een vaag probleem.
Mijn primaire monitor kan ik gewoon aan en uit zetten met de daarvoor bedoelde knop. Echter mijn secundaire monitor kon ik alleen uitzetten als de primaire nog aanstond.
De secundaire kan ik WEL uitzetten doormiddel van de Auto knop :S

Sinds gister begonnen nog vreemdere dingen:

De secundaire monitor bladerd automatich door het menu heen en gaan daarna uit.
Elke knop die ik indruk resulteerd in een uitgaande 206 BW :S

primair en secundair omwisselen moet ik nog ff probere zowel osftware matig als hardware matig .

Kan natuurlijk ook zo zijn dat mijn 8800gts loopt te miepen. Maar dat zou niet het bladeren door menuutjes en uitgaan met elke knop betekenen,

Hebben meer mensen het probleem of moet ik er gewoon mee terug gaan (lijkt me wel maar denk vraag het ff)

MvG

[edit]
Net gezocht .. en kan zijn dat magictune loopt te klooien :/

[edit2]
Na een uninstal .. no change .
Overigens gaat ie auto door het MagicBright menu ..
d

[ Voor 7% gewijzigd door Solid Seal op 28-09-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 17:33

mace

Sapere Aude

Ik heb al een paar weken een 226 BW, maar ik heb hem 3 dagen nadat ik hem kreeg teruggestuurd.
De backlight had namelijk een lichtere vlek links van het midden. Het panel is door ETB vervangen.

Bijkomend voordeel is dat deze geen luie pixels heeft, en mijn oude had die wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belgisch "bleuke" needs help!

Omdat ik echt niet veel kennis heb van al deze specificaties, lees ik met veel aandacht jullie reviews. Nu weet ik tenminste al wat BB, dode pixels, 170° inkijkhoek... betekent :-)
Maar ik lees zoveel tegenstrijdige en negatieve kenmerken, dat ik helemaal niet meer weet welk 22" scherm te kopen.
Ben al naar 4 winkels geweest met dezelfde vraag: een goede 22" monitor, max. 400 euro.
Vereisten: liefst niet blinkend, mooie kleur weergave, goede leesbare letters daar ik veel opzoekwerk doe op internet, snel( ben wel niet echt een gamer), goede weergave van foto's en dvd, dvi aansluiting, geschikt voor vista home premium (pc is HP M8180).
Telkens raadde men mij een ander scherm aan, afhankelijk van hun stock vermoed ik! Degene die ze soms voorstelden hadden ze niet op voorraad en kon je dus ook niet bekijken.
Pff, ik hoop hier nog wat positeive reviews te vinden over hetzelfde scherm zodat ik de knoop kan doorhakken.
Raad welkom,
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 15-09 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ik miste deze 20" round-up nog, staat nuttige info in. ook over 206BW en 2032BW.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch-4.html

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
Iemand enig idee welke lcd-stands deze kerel heeft gebruikt voor zijn 226bw's?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

MG-studios schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 12:20:
Iemand enig idee welke lcd-stands deze kerel heeft gebruikt voor zijn 226bw's?
Ik denk op basis van VESA wallmount... dus moet je eens voor rondkijken

[ Voor 31% gewijzigd door Swordlord op 29-09-2007 13:31 ]

• MG-studios
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 21:02
Swordlord schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:27:
[...]
Ik denk op basis van VESA wallmount... dus moet je eens voor rondkijken
Dat leek mij ook het meest logische, maar misschien dat iemand het merk en type herkende?

Verwijderd

MG-studios schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:53:
[...]

Dat leek mij ook het meest logische, maar misschien dat iemand het merk en type herkende?
Er zijn genoeg van die monitor voeten/stands/bases. Je betaalt je vaak scheel aan een goede.

• ReinTheMan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 00:06
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe 22" monitor en zit nu te twijfelen tussen de hierboven gereviewde Acer X222W en de HP w2207(ook goed gereviewd, zie hier). Kan iemand tips geven welk beeldscherm de betere is van de 2?

(ASUSROCKZ: heb jij dit scherm toevallig ook meegenomen in je vergelijking?)

[ Voor 11% gewijzigd door ReinTheMan op 29-09-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

ReinTheMan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:25:
Ik ben zelf ook aan het kijken naar een nieuwe 22" monitor en zit nu te twijfelen tussen de hierboven gereviewde Acer X222W en de HP w2207(ook goed gereviewd, zie hier). Kan iemand tips geven welk beeldscherm de betere is van de 2?

Na zaterdag de Acer X222W irl te hebben gezien kan ik alleen maar zeggen dat ik terug ben bij af en mij ook weer in de Samsungs verdiep. De Acer viel gewoonweg tegen wat betreft beeld (in ieder geval niet beter dan de samsung in de opstelling waar ik heb gekeken)en een minder design (het geheel kwam wat gammel over) en oneffenheden in de weergave op meerdere monitoren. Ik hoop stiekum dat Samsung de problemen met oa. BB oplost de komende tijd en overweeg in de tussentijd een model van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Nou ik heb dus de nieuwe drivers van nvidia geinstalleerd. de 163.71 WHQL geloof ik en wat zie ik :(
Het oude classic menu weg.
Ik heb gister dus een half uur liggen klooien om de kleuren goed te krijgen van mijn 2232BW.

Ik kan geen kleurprofielen van de 226CW meer inladen. Maar ik heb toch enigszins goeie kleuren. Het standaard gamma-waarde van +9 terug gezet naar +3 en de digital vibrance op 20% gezet.
In de 2232BW menu brightness op 40 contrast op 60 en magic color op intelligent.

Ik heb nu dus op mijn 2232BW deze kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~barth076/bureaublad.JPG

Geen idee welk kleurenprofiel geactiveerd is. Volgens mij gewoon het standaard profiel.
Groen is gelukkig wel mooi groen.

EDIT: aan de mods: ik heb dus de image gechecked en er staat [img=600,375

[ Voor 4% gewijzigd door Deathchant op 30-09-2007 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Ik zie niets vreemds aan dat plaatje.
De kleuren zien er misschien alleen 'vreemd' uit op jouw eigen scherm? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:05

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Initial G schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 22:32:
ik miste deze 20" round-up nog, staat nuttige info in. ook over 206BW en 2032BW.

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/20inch-4.html
Dank voor de link. Ik heb 'm toegevoegd aan de startpost.
Deathchant schreef op zondag 30 september 2007 @ 12:56:
EDIT: aan de mods: ik heb dus de image gechecked en er staat [img=600,375
offtopic:
Door het image checken wordt je fysieke bestand niet aangepast natuurlijk; die blijft net zo groot als dat die was. Het zorgt er enkel voor dat het forum niet verspringt bij het laden van de afbeelding.

[ Voor 28% gewijzigd door PromoX op 30-09-2007 14:10 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Xrenity schreef op zondag 30 september 2007 @ 13:07:
Ik zie niets vreemds aan dat plaatje.
De kleuren zien er misschien alleen 'vreemd' uit op jouw eigen scherm? :P
De kleuren zien er precies zo uit zoals het plaatje weergeeft. Maar het zijn niet de kleuren van het 226CW profiel (dat ik niet kan inladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 15-09 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik heb een 206bw bij norrod in de winkel gekocht voor een aardig prijsje van 245 euro. (Omruilmogelijkheid gegarandeerd binnen 8 dagen in het geval van bijvoorbeeld pixeldefecten!) Pixelperfecte monitor. Geringe backlight bleeding boven en onder, vrij egaal zwart verder.

Made in Slovakia, geen panelcode. Via DVI aangesloten. Heb op de monitor het contrast naar 70, de helderheid naar 40 en de kleuren op rood 55, blauw 43 en groen 50 gezet om een mooi neutraal wit te krijgen met rustig beeld. Magicbright/color uit. Gamma custom.

Daarna in software de gamma naar 1.70 gecorrigeerd voor de beste instelling. (staat blijkbaar te hoog ingesteld op monitor.)

resultaat: tevredenheid, prima beeld. Kan niet veel beter voor een TN scherm. Geen ghosting. Geen storende dingen. Zal nog wel een reviewtje maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Initial G op 01-10-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje : Is het mogelijk op een 22" breedbeeldmonitor om met zwarte randen te werken zodat je een 19" oppervlak gebruikt ? Dit zou namelijk erg handig zijn voor games die competitief nog op deze manier gespeeld worden en anders moet ik steeds tussen m'n schermen wisselen om te gaan gamen en te gaan werken.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

De X222W heeft problemen met de DVI aansluiting, mensen krijgen vaak geen beeld.
Dit schijnt een probleem te zijn met de schermen die in duitsland geproduceerd zijn.
Zie ook dit topic: DVI zonder DVIop Acer X222W

[ Voor 5% gewijzigd door mace op 01-10-2007 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 19:55
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:02:
Even een vraagje : Is het mogelijk op een 22" breedbeeldmonitor om met zwarte randen te werken zodat je een 19" oppervlak gebruikt ? Dit zou namelijk erg handig zijn voor games die competitief nog op deze manier gespeeld worden en anders moet ik steeds tussen m'n schermen wisselen om te gaan gamen en te gaan werken.
Ja, gewoon de scaling uitzetten in je videokaartdriver..

Nvidia: http://home.xmsnet.nl/bigbear/scalen.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Inflatable op 01-10-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem wel zien staan in de mediamarkt, maar ik vond het een beetje vervelend dat de powerknop op de bovenkant zit en dat je het scherm heel makkelijk op en neer kunt verschuiven. Gevolg: elke keer als je achter je pc gaat zitten zit je eerst weer de hoogte van je scherm in te stellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:56
@deathchant:
Mocht je (gekalibreerde) kleurprofielen willen laden en het gaat niet om één of andere reden (alhoewel het standaard Windows color management altijd aanwezig zou moeten zijn), dan zou je een LUT loader kunnen overwegen.

De meeste kalibratiesoftware gebruikt een eigen variant, waarbij sommige gebruikers Adobe Gamma wel zullen kennen of de Color Control Applet van Microsoft.

Ik had echter alleen maar problemen met deze uitvoeringen in verband met een dualhead multi monitor opstelling (alle profielen werden losgelaten op alle monitors). Gebruik eens LUT Manager, waarmee je zelf meteen kan zien wat een kleurprofiel doet. Oh ja, en in tegenstelling tot wat de meeste pakketten doen willen geloven, kan deze dus wel met een dualhead configuratie overweg.

edit: wel even je monitor naar de fabrieksinstellingen terugzetten, anders gaat het profiel over zijn nek! :r

[ Voor 6% gewijzigd door BlondMM op 04-10-2007 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deredding
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06-2021
Ik heb zelf een Samsung 226BW, in het begin had ik het probleem dat het scherm niet hoger wilde als 1440x900, terwijl mijn videokaart op 1680x1050 stond, ik kreeg toen het effect wat je soms met remote dektop programmas hebt, op het moment dat je met de muis tegen de rand van het beeld komt scrollt deze die kant op. Toen heb ik driver geinstalleerd en het beeld was zowel videokaart als scherm 1680x1050.

Nu kwam ik gister thuis, druk mijn scherm aan... zelfde probleem weer... scherm op 1440x900 en videokaart op 1680x1050, als ik een stap lager ga in de resolutie is het scherm wel geheel gebruikt maar dit ziet er niet uit uiteraard.

uninstall van videokaart en beeldscherm gedaan en opnieuw geinstalleerd, geen effect, nogsteeds zelfde probleem.

MSI K8 Neo-F
Ati X1600 Pro / Catalyst 7.4 en 7.3 geprobeert
Windows XP Pro

iemand dit probleem bekend? en hopelijk een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dUMBIe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:32
Hallo tweakers,

Zoals jullie mischien al gelezen hadden had ik wat problemen met mijn 2232BW en hierbij wil ik toch even het vervolg van mijn verhaal vertellen :)

Ik ben met mijn Samsung 2232BW terug naar de winkel geweest en ik heb daar een andere 2232BW en een 226BW getest, Na ongeveer een uur testen was ik teleurgesteld in de monitoren van Samsung, Ze hadden allebei een soort van '16Bit Ghosting' wat nogal stoort in games en films.

Ik kreeg een nieuwe 2232BW mee naar huis om te testen als ik er nog steeds last had van dat het beeld afentoe uit het niks scaled, Nou na een tijdje testen blijft het beeld bij mij nog steeds automatisch scalen dus dat zal wel een driver probleempje zijn of iets dergelijks 8)7

Maar hier houd het niet bij op, Mijn nieuw scherm heeft 'lelijke' felle kleuren wat ik maar niet goed krijg met het instellen van de monitor ook heeft deze monitor veel meer BB dan de vorige, Ook nog eens bromt de monitor constant als je de brightness onder 71 zet :/

Dus ik was eigenlijk nog beter af met mijn oude monitor dan de nieuwe monitor.

Maarja ik ga binnen kort maar weer terug naar de winkel om mijn geld terug te vragen en weer zoeken naar een goeie oude 940BF :D

Voor de gene die geinstreseert zijn in de versies van de monitoren:

- Nieuwe monitor:
Version: M-PE22B0CDA-1002
Checksum: 6DA4

- Oude monitor (Beste):
Version: M-PE22B0CAA-1002
checksum : 6F34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:28
Vandaag de eigenaar geworden van de Samsung Syncmaster 223bw 21,6 Inch.

In de winkel hem goed vergeleken met zijn andere broertjes en zusjes, en wat andere merken.
En de keus is toch op deze gevallen voor mij vanwege de helderheid en het design.

Ik heb deze monitor nu als primary monitor aan mijn laptop.
Deze heeft een Nvidea GeForce 7300 Go en kan makkelijk zijn grootste resolutie aan.

De monitor is met VGA aangesloten op de laptop.
Dit heeft 1 nadeel: de voeding van de laptop (Asus A6Vm) stoort op het VGA signaal. Vraag me af of een VGA -> DVI converter dit probleem op zal lossen. Denk zelf van niet.
Het zijn horizontale

Wat betreft de backlight leak: boven en onderkant heeft er wat last van er van, zoals op de foto te zien is.
Afbeeldingslocatie: http://peter.intheweb.nl/got/got_sync.jpg

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

@hierboven:
Waarom de 223bw en niet de 226bw?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 15:42

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Zo, vandaag de eigenaar geworden van een 226BW :)

Gekocht bij de BCC in eindhoven, daar hadden ze hem op voorraad.
Type is M-ME22W0BAA-1002, en als ik het goed heb en de tabel klopt zou dit dus een Samsung-scherm moeten zijn :D Maar goed, zeker is het niet.

Blij ben ik er iig wel mee, ik moet nog wel flink wennen, overstap van 4:3 --> 16:9, hogere resolutie enz.

Ik vroeg me wel eigenlijk af hoe je nou die backlight-leakage test doet, moet je daar nog bepaalde instellingen doen op je monitor qua brightness & contrast? Anyway, ik denk niet dat ik er veel last van zal hebben :)

Al met al goed tevreden.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Intheweb schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 22:02:
De monitor is met VGA aangesloten op de laptop.
Dit heeft 1 nadeel: de voeding van de laptop (Asus A6Vm) stoort op het VGA signaal. Vraag me af of een VGA -> DVI converter dit probleem op zal lossen. Denk zelf van niet.
Dat zal niet gaan werken, want een VGA > DVI converter zet niks om, het zet gewoon een VGA signaal op de DVI pinnen (Dit is conform de DVI-A of DVI-I standaard). De monitor moet ook een DVI-I ingang hebben daarvoor(of DVI-A, maar dat is niet van toepassing), en dat heeft hij dus niet, enkel DVI-D.

Kortom: De monitor accepteert het niet, en als het dat wel zou doen zou het geen verschil maken. :)
Oet schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:58:
Blij ben ik er iig wel mee, ik moet nog wel flink wennen, overstap van 4:3 --> 16:9, hogere resolutie enz.
Het is 16:10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Oet schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 00:58:
ik vroeg me wel eigenlijk af hoe je nou die backlight-leakage test doet, moet je daar nog bepaalde instellingen doen op je monitor qua brightness & contrast?
Je zet je achtergrond zwart of je gebruikt software zoals Dead Pixel Tester (zeer eenvoudig) en je selecteert zwart, je zet alle andere monitoren die je mocht hebben uit, je laat alle rolluiken af, trekt alle gordijnen dicht, doet alle lichten uit (of je doet deze test gewoon 's nachts ;) ), en dan zie je wat het geeft: heb je een schijn op je scherm of niet naargelang welke brightness/contrast instellingen 8) .

Bij brightness 75/contrast 75 waarschijnlijk wel (meer of minder), bij 25/25 al véél minder en bij 0/0 quasi niks - het punt is dat bv. 75/75 een in de praktijk bruikbare setting is en 0/0 niet 8)7 .

Ikzelf gebruik op m'n 226CW de Dynamic Contrast setting in MagicBright, zwarter krijg je die dingen niet.

[ Voor 17% gewijzigd door kristo op 06-10-2007 08:36 ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal
ik heb een vraagje over mijn monitor die ik eergisteren heb gekocht

ik heb namelijk de samsung 22" SyncMaster 225MW gekocht en zo blij als ik was
heb ik mijn computer erop aangesloten maar na een paar keer mijn beeldscherm te openen
en afsluiten (gewoon omdat ik pauzes nam en later weer verder ging) kwamen er oppeens ipv. de menu's van de monitor, gekleurde blokjes in dat kadertje.

Ik heb daarom mijn product omgeruild maar gisteren toen ik de nieuwe had aangesloten was er
op het begin weer niks aan de hand maar gisteren avond begon de zelfde grap weer opnieuw!!!

maar deze keer waren alle menu's van de monitor zwart op de delen dat doorzichtig zou moeten zijn dus bijvoorbeeld: volume kadertje komt in zijn geheel zwart maar in het menu zie ik de blauwe teksten nog wel maar de rest is zwart :'(

ik heb al gekeken of dat aan de instelling lag van de weergaven van de menu maar dat was het niet

nou vraag ik me af ben ik een pech vogel? doe ik iets fout? of moet ik het bijgeleverde CD instaleren ?????

AUB HELP IK WEET NIKS MEER ;( te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

kristo filosoof schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 07:59:
Ikzelf gebruik op m'n 226CW de Dynamic Contrast setting in MagicBright, zwarter krijg je die dingen niet.
Met magicbright wordt de windows-desktop zo, ja hoe zeg je dat, knallend.
Misschien leuk, maar ik vind het te overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:17:
maar deze keer waren alle menu's van de monitor zwart op de delen dat doorzichtig zou moeten zijn dus bijvoorbeeld: volume kadertje komt in zijn geheel zwart maar in het menu zie ik de blauwe teksten nog wel maar de rest is zwart :'(

ik heb al gekeken of dat aan de instelling lag van de weergaven van de menu maar dat was het niet

nou vraag ik me af ben ik een pech vogel? doe ik iets fout? of moet ik het bijgeleverde CD instaleren ?????
AUB HELP IK WEET NIKS MEER ;( te doen
Ik heb zo iets ook wel eens gehad, maar dan gewoon met mn oude niet samsung scherm, dat bleek een driver fout te zijn. heb toen drivers geupate en mon files geinstalled, toen wast weg.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OHH EGT WAAR DUS WAT MOET IK NU PRECIES DOEN :*) :*) :*)
Modbreak:Misschien even beseffen dat het hier geen helpdesk is en even zelf de moeite doen eea op te zoeken en uit te proberen...

[ Voor 55% gewijzigd door dion_b op 06-10-2007 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 12:56:
OHH EGT WAAR DUS WAT MOET IK NU PRECIES DOEN :*) :*) :*)
1. caps lock uit doen ;)
2. latest drivers downloaden, oude drivers deinstallen
3. herstarten en in safe mode opstarten
4. (deze stap heb ik ook nog gedaan, hoeft niet) video en monitor uit hardware profiel verwijderd
....(negeer nieuwe hardware melding).
5. handmatig drivers installen
6. gewoon herstarten.

op stap 1 na heb deze alle gedaan en wast bij mij opgelost, ware het niet dat het bij jou niet hoeft te werken. good luck.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm sinds vandaag heb ik een probleem met m'n 931C , in het menu van het scherm kan ik niet meer in het Color gedeelte raken : " Not available " staat er , ik heb geen idee hoe dit komt , gisteren werkte het nochtans en op m'n 226CW werkt het ook zonder problemen :x
Een boel andere opties zijn ook niet meer beschikbaar ( de meeste eigenlijk )

Tevens merk ik toch een redelijk kleurverschil tussen de 931C en de 226CW terwijl ze beiden zouden moeten Wide Color Gamut hebben heb ik toch het gevoel dat de 226CW dit gewoon doet door de kleuren te fel weer te geven terwijl de 931C deze "realistischer" weer geeft.

Hulp is welkom ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 17:45
'Not available' duidt er vaak op dat je hem met DVI aangesloten hebt. Dan zijn die dingen niet beschikbaar omdat het niet hoeft te veranderen wegens digitaal signaal.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

MaCe1337 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:29:
Met magicbright wordt de windows-desktop zo, ja hoe zeg je dat, knallend.
Misschien leuk, maar ik vind het te overdreven.
Je bedoelt de Dynamic Contrast setting in MagicBright wrschnlk - idd 8) .

Daarom zet ik dan ook softwarematig (videokaart) de brightness -20. 'k Gebruik DC vooral in't licht van films, voor gewoon gebruik zou'k hem kunnen Custom zetten.*
Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 16:49:
Hmmm sinds vandaag heb ik een probleem met m'n 931C , in het menu van het scherm kan ik niet meer in het Color gedeelte raken : " Not available " staat er , ik heb geen idee hoe dit komt , gisteren werkte het nochtans en op m'n 226CW werkt het ook zonder problemen :x
Een boel andere opties zijn ook niet meer beschikbaar ( de meeste eigenlijk )
Staat hem op Dynamic Contrast? In dat geval kun je bijna enkel gamma regelen.
Tevens merk ik toch een redelijk kleurverschil tussen de 931C en de 226CW terwijl ze beiden zouden moeten Wide Color Gamut hebben ...
Heb je de 931 'C' of de 'CW'? Enkel de 'CW' heeft Wide CG en hdcp bv. 8)7

*edit* Het kleurverschil zou naast kwaliteitsverschil tssn de monitoren aan verschillende instellingen moeten liggen.
heb ik toch het gevoel dat de 226CW dit gewoon doet door de kleuren te fel weer te geven terwijl de 931C deze "realistischer" weer geeft.
Betreffende de 226CW is dit waarschijnlijk - ten dele - een technisch correcte observatie.

PS: uitgebreide review van m'n 226CW op komst :)

*Sommige dvd/videospelers (powerdvd), en sommige media (Windows Media High Definition Video, Apple hd trailers) geven (bij standaard instellingen) een lichte schijn over het beeld - vooral merkbaar bij zwart, dit door de intrinsieke helderheid van het 226CW scherm. Dit is enkel corrigeerbaar door de brightness softwarematig te minderen dmv videokaart of mediaspeler, via de monitor zelf (knopjes/MagicTune) kan dit onvoldoende!

-------------------------------

Tot zover idd de 'helpdesk', dit is maar de 1e dag da'k hier post, en heb zelf wéken door dit meerdelig topic zitten bladeren om te leren over (de Samsung) tft's en zit nu al dàgen en nàchten ;) te prutsen met de instellingen van m'n 226CW ... dus kijk en lees rond en experimenteer - en als je dan echt een prob hebt kun je een eigen topic openen. 'Vrij onderzoek', noemen sommigen dat. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door kristo op 11-10-2007 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Martinus
dankjewel voor je uitleg
ik zal het proberen

tog raar dat dit voorkomt he!
hoe zou het eigenlijk komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46

heuveltje

KoelkastFilosoof

Heb nu sinds 3 dagen ook een 226CW.

ben er opzich wel aardig te vreden over. Alleen tijdens films laten de kleuren wel wat te wensen over.
Alleen heb ik nu het probleem dat de monitor af en toe gruwelijk begint te piepen. een heel hoog en zacht geluid, maar wel zeer hoorbaar op 1meter.

De winkel gooide dit op "nieuwigheid" en beweerde dat dit binnen enkele dagen over zou zijn. Maar over enkele dagen kan ik hem dus ook niet weer terugbrengen mocht het toch niet zo zijn.

Iemand hier meer ervaring zijn.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

heuveltje schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:49:Alleen tijdens films laten de kleuren wel wat te wensen over.
Probleem is dat de kleur-instellingen van de monitor geen invloed hebben op videobeeld, dit moet je regelen via je videokaart software. Enkel gamma via NaturalColor heeft wel effect (zolang je Dynamic Contrast niet gebruikt). Maar in mijn geval vind ik enkel dat rood wat gamma correctie nodig heeft, en dan nog. 8)
Alleen heb ik nu het probleem dat de monitor af en toe gruwelijk begint te piepen. een heel hoog en zacht geluid, maar wel zeer hoorbaar op 1meter.
Mijn gedacht:

Zie nieuwsberichten (in België) over grote ketens (MM) die hun omgeruilde en herstelde spullen terug id rekken zetten.

(wat dacht je dat er gebeurde met al die omgeruilde (en herstelde) spullen) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
salimrmaf schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 15:27:
@hierboven:
Waarom de 223bw en niet de 226bw?
Budget was de reden. Ik ben geen gamer dus heb niks/weinig aan 2ms. Videobewerken gaat ook erg makkelijk op een 5ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kristo filosoof schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:15:
[...]

Je bedoelt de Dynamic Contrast setting in MagicBright wrschnlk - idd 8) .

Daarom zet ik dan ook softwarematig (videokaart) de brightness -20. 'k Gebruik DC vooral in't licht van films, voor gewoon gebruik zou'k hem kunnen Custom zetten.*

[...]

Staat hem op Dynamic Contrast? In dat geval kun je bijna enkel gamma regelen.

[...]

Heb je de 931 'C' of de 'CW'? Enkel de 'CW' heeft Wide CG en hdcp bv. 8)7

[...]

Betreffende de 226CW is dit waarschijnlijk - ten dele - een correcte observatie.

PS: uitgebreide review van m'n 226CW op komst :)

*Sommige dvd/videospelers (powerdvd), en sommige media (Windows Media High Definition Video, Apple hd trailers) geven (bij standaard instellingen) een lichte schijn over het beeld - vooral merkbaar bij zwart, dit door de intrinsieke helderheid van het 226CW scherm. Dit is enkel corrigeerbaar door de brightness softwarematig te minderen dmv videokaart of mediaspeler, via de monitor zelf (knopjes/MagicTune) kan dit onvoldoende!

-------------------------------

Tot zover idd de 'helpdesk', dit is maar de 1e dag da'k hier post, en heb zelf wéken door dit meerdelig topic zitten bladeren om te leren over (de Samsung) tft's en zit nu al dàgen en nàchten ;) te prutsen met de instellingen van m'n 226CW ... dus kijk en lees rond en experimenteer - en als je dan echt een prob hebt kun je een eigen topic openen. 'Vrij onderzoek', noemen sommigen dat. ;)
Ik heb de 931C , das een 19" 4/3 monitor en die heeft wel degelijk ook Wide Color Gamut van 97% ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlondMM
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 22:56
kristo filosoof schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:15:
Sommige dvd/videospelers (powerdvd), en sommige media (Windows Media High Definition Video, Apple hd trailers) geven (bij standaard instellingen) een lichte schijn over het beeld - vooral merkbaar bij zwart, dit door de intrinsieke helderheid van het 226CW scherm. Dit is enkel corrigeerbaar door de brightness softwarematig te minderen dmv videokaart of mediaspeler, via de monitor zelf (knopjes/MagicTune) kan dit onvoldoende!
Vaak komen de video levels niet overeen met de rgb levels van een monitor. Met andere woorden, een player weet niet of de pc op een monitor dan wel op een televisie is aangesloten. Dat moet je dus eerst aangeven, bijv. in Media Player Classic geef je voor dvd (mpeg filter) aan dat de levels van TV naar PC gecorrigeerd moeten worden.

Dit geldt ook voor de meeste films die in DivX of whatever zijn gecodeerd, omdat het origineel altijd van dvd of vhs afkomt. Iemand die tijdens het hercoderen de levels al bij voorbaat veranderd, moet op de vingers getikt worden omdat een ander nooit kan zien wat de originele instelling was (althans niet zonder waveform tools). Meestal vind je voor de desbetreffende codec of player ergens een algemene instelling om de video levels 'uit te rekken' en kun je genieten van echt zwart.

Althans, dat hoop ik voor je... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 22:28:Ik heb de 931C , das een 19" 4/3 monitor en die heeft wel degelijk ook Wide Color Gamut van 97% ;-)
Het staat alleszins niet vermeld op de Samsung site (link die ik hierboven al zette), zie specificaties.

*edit* er staat bij 'specificaties' (vd 'C') "White Color Gamut Color Innovation", laat ons maar aannemen dat dit "Wide color gamut" moet zijn, "97%" staat wel niet vermeld, maar soit, laat ons ook maar aannemen dat dit zo is (ik kan ook eens iets missen) ;).
Bedankt voor de tip betreffende mpc, wist ik niet; settings gevonden. Zal dat eens bestuderen en er dan eventueel op terug komen.

Let wel: met mpc heb ik met dvd's deze schijn (= door hoog standaard brightness level van 226CW) niet, enkel met die windows hd. PowerDVD geeft op alles deze schijn, Quicktime heeft het ook met apple hd trailers. Dit alles is echter perfect opgelost door videokaartgewijs de brightness wat te minderen (wat die scherm standaard écht wel kan hebben) ingeval van mpc en PDVD, en QuickTime via de eigen brightness levels van de speler. Dus beeld perfect.

Wel ga ik dus eens die dvd-setting van mpc checken, maar als de relevante codecen niet gelden voor windows hd, kan ik daarmee de schijn dus niet oplossen in dit geval - maar dit is dus geen probleem.

8)

[ Voor 9% gewijzigd door kristo op 11-10-2007 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01-2024
Ondanks dat er hier een aantal negatieve aspecten aan het licht zijn gekomen als BB en de kijkhoek van de 226CW heb ik toch besloten om er een te kopen.

Mijn motivatie hiervoor:
  • Hoge gamut
    Lijkt me handig omdat ik veel DTP werk doe. Op dit moment heb ik nog een 21" CRT staan. Als de 226CW qua kleur wat aan mijn verwachtingen voldoet gooi ik de CRT uit het raam. ;)
  • Responsetijd
    Een snelle responsetijd is natuurlijk altijd mooi voor vloeiende animaties en het spelen van games
  • Kijkhoek
    Een slechte kijkhoek vind ik niet zo erg en kleurverval valt hopelijk mee als de monitor goed qua hoogte en hoek is afgesteld. Ik heb begrepen dat de monitor niet in hoogte te verstellen is maar daar heb je studieboeken voor. ;)
  • Backlight Bleeding
    Hangt er vanaf hoe erg het opvalt. Niet iets waar ik me meteen aan ga storen.
Wat ik me dus afvroeg is hoe erg de BB opvalt bij daglicht of 's avonds met de lichten aan. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Dat BB is wel een beetje irritant als het donker is, er zit een lichte witte waas boven bijv. je 16:9 DVD filmpje.

Tot nu toe is dat het enige wat mij een beetje stoort, maar verder werkt ie perfect :). T'is alleen irritant dat mijn VGA aansluiting door mijn laptop zijn adapter word gestoord. Tijd voor een echte PC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merijn_psv
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-05 14:09
Ik ben vanaf vandaag een trotse eigenaar van de 2232 BW, gekocht bij Paradigit in Maastricht.
Mediamarkt en Mycom hebben hem nog niet. Wilde eerst voor de 226 BW gaan maar door de negatieve geluiden over verschillende versies en de introductie van deze nieuwe (nog mooiere) versie ben ik hier voor gegaan.
Ik heb met death pixel tester getest en 0,0 dode pixels. Backlightbleeding, hoe testen jullie dit? ik heb de hele kamer donker gemaakt en een zwarte achtergrond gepakt + brightness en contrast op 0. Ik zie echter totaal niks, betekent dat ik nu zon goed scherm heb ofzo ? :) . Ik heb zelfs niks gedaan met kleureninstellingen,vind het prima zo. Heb hem pas , samen met mijn nieuwe pc, maar nu al zeer tevreden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een 206 bw aangeschaft en ben er heel erg tevreden over maar ik heb 2 vraagjes: 1) kan ik de kleuren overeen laten komen met mijn imac? ik kies de zelfde kleurprofielen maar er is nog steeds een groot kleur verschil tussen de twee beeldschermen. ik heb het gevoel dat de 206 bw erg veel naar blauw neigt. ik heb als achtergrond groen gras en dan zijn de kleurverschillen heel goed te zien. 2) ik heb ook een ps3 en ik moet steeds de kabelen verwisselen. ik zie dat er ook een vga ingang inzit dus een dvi->vga kabel kan een optie zijn maar levert dit geen kwaliteits verschil op? ik weet niet precies hoe het zit dus graag wat hulp hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deathchant schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:32:
[...]

Dankje! Hun algemene voorwaarden zijn:

[...]

Dus wat heb ik nu gedaan...ik heb van die 3 of meerdere subpixels laten maken: 1 of meerdere :)

@Mizitras. Ik heb ze allebei gehad en de kleuren zijn inderdaad wel iets mooier op de 226CW. Groen wordt echt heel mooi enzo. Ik heb dus ook de 226CW color profile gebruikt op mijn 2232BW...
Welke paradigit ben je geweest? Het filiaal op de Ceintuurbaan, A'dam was niet te overreden om iets soortgelijks te doen. Aangezien de 2232BW ook niet te bekijken was (boven op een plank, niet aangesloten op een pc) heb ik hem maar laten schieten.

Het voetje vond ik overigens erg gammel.

De coulance van Paradigit lijkt erg lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik heb hem bij Paradigit in maastricht gekocht. Als je goed kijkt heb ik dat ook ergens geschreven.Het voetje is erg KU T om vast te monteren. Je hebt het gevoel dat je iets kapot maakt. maar het staat stevig hier dus.

Een voordeel van de 2232BW is dat hij echt enorm licht is. Mijn 930BF was een stuk zwaarder.
Ik heb toch lichte BB.

[ Voor 80% gewijzigd door Deathchant op 13-10-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Sorry, maar ik was net in de IT's, en zag daar de 206bw en een HP scherm, waarschijnlijk de 2207. :o Het beeld zag er verukkelijk uit op de HP. Die had ook een glossy scherm, in tegenstelling tot de 206. De 206's beeld zag er dof en haperend uit. Ligt dit aan de instellingen, of is de HP gewoon beter?

:O

Gulfstream G650

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Vragen. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vragen te dumpen.
* Gemiep over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een productreview op de frontpage.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren !