[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 32.811 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 22:45
Gister een 206bw gehaald....maar de kleuren waren niet om aan te zien...hele avond mee gespeelt om de kleuren goed proberen te krijgen maar het hielp niet. Vanochtend het scherm omgeruild (ook 206bw) en nu zijn de kleuren perfect.... Duidelijk een beter panel in diegene die ik nu heb..

Alles van Apple

Anoniem: 143372

Ik heb ook een Samsung; De 226BW (CPT versie). Waanzinnig goed beeld op 1680x1050, alleen wil op deze resolutie uitsluitend op 60hz.

Ik snap niet dat er zo'n ontzettend verschil kan zitten tussen die resoluties. Alle andere resoluties onder de 1680 zijn ontzettend wazig. Zet je m dan op 1680 dan lijkt het wel een schilderij zo strak.

60 hz is wel errug laag. Weet iemand een goed gulden middenweg (75 hz instelling ofzo?)

Graka: Geforce 7800 GS Bliss 512mb AGP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceBlue
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:20
kristo filosoof schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:24:
Probeer (nog) eens om een nieuw profiel aan te maken met NaturalColor (vergeet niet te bewaren) en dit te gebruiken ...

(en gebruik de laatste versies van MT en MC van op de site)
Kan hier mss iemand wat meer over kwijt. Ik heb mij al doodgezocht. Waar kan ik NaturalColor vinden. Wat is dit en hoe werkt het? En wat is in ****naam MT en MC waar ik de laatste versies van op welke??? site van moet gebruiken.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:58

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 143372 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 10:12:
Ik heb ook een Samsung; De 226BW (CPT versie). Waanzinnig goed beeld op 1680x1050, alleen wil op deze resolutie uitsluitend op 60hz.

Ik snap niet dat er zo'n ontzettend verschil kan zitten tussen die resoluties. Alle andere resoluties onder de 1680 zijn ontzettend wazig. Zet je m dan op 1680 dan lijkt het wel een schilderij zo strak.

60 hz is wel errug laag. Weet iemand een goed gulden middenweg (75 hz instelling ofzo?)
Met 60 Hz is niets mis. Ook heel normaal voor TFT's. Hier is overigens ook genoeg over te vinden op GoT of met google.
IceBlue schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:23:
[...]

Kan hier mss iemand wat meer over kwijt. Ik heb mij al doodgezocht. Waar kan ik NaturalColor vinden. Wat is dit en hoe werkt het? En wat is in ****naam MT en MC waar ik de laatste versies van op welke??? site van moet gebruiken.
MT zal wel staan voor MagicTune. Zie ook de handleiding. Met MC zal wel MagicColor bedoeld worden. MC is volgens mij enkel een techniek, geen software.

Natural Color Pro staat over het algemeen op de CD die met het scherm meegeleverd wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door PromoX op 23-11-2007 15:10 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-08-2024
Heb al een poosje de 226BW maar ik ik ben wat minder tevreden over de kleuren.
Ik heb namelijk een Samsung 15" LCD tv naast mijn 226BW staan en toch heeft het 15" schermpje veel beter en helderder beeld. Bij de 15" is wit ook echt wit en bij men 226bw is het grijzig.
De kleuren zijn zeg maar een beetje troebel.
Hoe kan ik dit oplossen? de magicbright bied ook niet echt een optie omdat het nog steeds niet geweldig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik ben al een tijdje naar een nieuw scherm opzoek, nou zag ik de 226bw staan maar ik heb een paar vraagjes.

Mijn pc staat op zolder en daar heb ik een schuin dak, mijn bureau staat daaronder dus in de diepte en hoogte heb ik niet enorm veel ruimte. Nou staat bij de specs dat ie inclusief voet 42cm hoog is (klopt dat wel? dat is net zo hoog als mijn 17'' crt die ik nu heb en die vind ik juist te laag) en de diepte 21cm. Maar de diepte is toch nooit 21cm? kan iemand mij vertellen hoe diep de rand aan de bovenkant is en hoe diep het diepste deel van het scherm is? En kan iemand vertellen hoever de voet aan de voorkant uitsteekt? mijn bureau is namelijk niet zo enorm groot. Wat mij bij het volgende brengt, hoever moet je er minimaal vanaf zitten? Voor internetten enzo boeit het me niet zoveel want dat gaat toch allemaal naar het midden maar bij 3d studio max wil ik toch wel een beetje normaal kunnen kijken. Ik zit nu op ongeveer 45cm afstand en dan valt mijn 17'' net in mijn focus, alles daarbuiten hangt er een beetje bij.

En misschien ook niet onbelangrijk, is er voor dit geld (of het liefst minder, want hij is een beetje prijzig imo) misschien wat beters te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194171

Hey,

Ik heb vandaag mijn nieuwe beeldscherm binnen gekregen via Alternate.
Na alles wat ik had gelezen hoe dit scherm zulke perfecte kleuren heeft etc. had ik het besteld, maar nu die aanstaat ben ik niet tevreden...de kleuren zien er helemaal niet zo "geweldig" uit zoals iedereen het er over heeft, en ook als er bij bijv. een film een donker stuk is zie ik aan de linkerkant van het scherm een soort licht
Ik had ook gelezen over de verschillende soorten die je kon krijgen A en S series, maar bij mij staat er niet zoiets achterop en die sticker is helemaal in het russisch?!
Iemand misschien tips om de kleuren beter te krijgen in Catalyst Control Center of met het scherm zelf, of ben ik opgelicht?

Bedankt,

Tim.

Edit: Ik geloof trouwens dat me scherm ook niet 2ms response tijd heeft, want als ik bij CoD4 de missie speel waar je met helikopters naar de kust vliegt en als je dan uit de helikopter bent dan vliegen er van die vogels boven je en als ik dan snel er om heen kijk zie ik dat soort "ghosting".
De vorm van de vogel in het wit eromheem

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 194171 op 25-11-2007 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 22:10:
Ik ben al een tijdje naar een nieuw scherm opzoek, nou zag ik de 226bw staan maar ik heb een paar vraagjes.

Mijn pc staat op zolder en daar heb ik een schuin dak, mijn bureau staat daaronder dus in de diepte en hoogte heb ik niet enorm veel ruimte. Nou staat bij de specs dat ie inclusief voet 42cm hoog is (klopt dat wel? dat is net zo hoog als mijn 17'' crt die ik nu heb en die vind ik juist te laag) en de diepte 21cm. Maar de diepte is toch nooit 21cm? kan iemand mij vertellen hoe diep de rand aan de bovenkant is en hoe diep het diepste deel van het scherm is? En kan iemand vertellen hoever de voet aan de voorkant uitsteekt? mijn bureau is namelijk niet zo enorm groot. Wat mij bij het volgende brengt, hoever moet je er minimaal vanaf zitten? Voor internetten enzo boeit het me niet zoveel want dat gaat toch allemaal naar het midden maar bij 3d studio max wil ik toch wel een beetje normaal kunnen kijken. Ik zit nu op ongeveer 45cm afstand en dan valt mijn 17'' net in mijn focus, alles daarbuiten hangt er een beetje bij.

En misschien ook niet onbelangrijk, is er voor dit geld (of het liefst minder, want hij is een beetje prijzig imo) misschien wat beters te krijgen?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen :)
Hij is op zijn dikst 6 cm vanaf bovenaanzicht gemeten, hoogte met voet idd 42 cm en de voet is 22 cm in het rond waarbij hij 6 cm aan de voorkant uitsteekt ten opzichte van het scherm en 10 aan de achterkant. Het scherm bevind zich 63.5 cm van de rand van mijn bureau en dat is prettig vind ik. En zoveel kost ie niet meer, al zeker voor minder dan 300 euro te krijgen.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk dat zijn nog eens nuttige cijfers zo op de vroege morgen :) Als die echt max 6cm diep is dan gaat het wel redelijk passen denk ik, dan zit ik er met mijn ogen zo'n 50cm vanaf. Als dat niet prettig is kan ik nog wel 20cm aan mijn bureau beunen denk ik dus dan moet het toch wel lukken.

Maar hoe zit het nou met die verschillende versies van het panel? maakt dat echt een groot verschil? want ik heb geen zin om straks tegen een matig scherm aan te kijken zeker niet omdat er nu schijnbaar het model niet meer op de doos staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232234

bokkow schreef op maandag 19 november 2007 @ 15:28:
Ik wil even mn nieuwe Samsung 245B showen, ben er echt ongelofelijk blij mee wat een mooi beeld, kijkhoek heb ik weinig last van en de kleuren zijn schitterend out of the box (iemand nog een kleurprofiel hiervoor?) 1080P films kijken is echt een genot. Ik vind vooral ook de vooringestelde Magicbright profielen ideaal overdag staat ie op "Movie" omdat het dan best licht is vanaf buiten en 's avonds custom een stuk minder fel ingesteld)
Wow moooooi scherm! Ziet er zeer gelikt uit zo`n opstelling, sweeeet. Heb je ook een 360/ps3 erop aangesloten al? Mijn oog was ook al gevallen op dat scherm, voor de ps3 en 1080p + office eigenlijk, maar ik moet weten of et beeld nou echt uitgerekt wordt op mn ps3 (1:1 pixelmapping).
heb jij een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:11
Anoniem: 232234 schreef op zondag 25 november 2007 @ 23:47:
[...]

Wow moooooi scherm! Ziet er zeer gelikt uit zo`n opstelling, sweeeet. Heb je ook een 360/ps3 erop aangesloten al? Mijn oog was ook al gevallen op dat scherm, voor de ps3 en 1080p + office eigenlijk, maar ik moet weten of et beeld nou echt uitgerekt wordt op mn ps3 (1:1 pixelmapping).
heb jij een idee?
Ja hij heeft niet 1:1 pixelmapping helaas het was voor mij ook een afweging maar ik game toch op mn pc en films kijken ook (1080P) dus voor mij maakt het niet uit..

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 12:10

Deathchant

Don't intend. Do!

Anoniem: 194171 schreef op zondag 25 november 2007 @ 00:07:
Hey,

Ik heb vandaag mijn nieuwe beeldscherm binnen gekregen via Alternate.
Na alles wat ik had gelezen hoe dit scherm zulke perfecte kleuren heeft etc. had ik het besteld, maar nu die aanstaat ben ik niet tevreden...de kleuren zien er helemaal niet zo "geweldig" uit zoals iedereen het er over heeft, en ook als er bij bijv. een film een donker stuk is zie ik aan de linkerkant van het scherm een soort licht
Ik had ook gelezen over de verschillende soorten die je kon krijgen A en S series, maar bij mij staat er niet zoiets achterop en die sticker is helemaal in het russisch?!
Iemand misschien tips om de kleuren beter te krijgen in Catalyst Control Center of met het scherm zelf, of ben ik opgelicht?

Bedankt,

Tim.

Edit: Ik geloof trouwens dat me scherm ook niet 2ms response tijd heeft, want als ik bij CoD4 de missie speel waar je met helikopters naar de kust vliegt en als je dan uit de helikopter bent dan vliegen er van die vogels boven je en als ik dan snel er om heen kijk zie ik dat soort "ghosting".
De vorm van de vogel in het wit eromheem
over de responsetijd: RTA OFF wil zeggen dat je 5ms hebt. RTA on, dan heb je 2ms. Ik zag nauwelijks verschil tussen de 2, maar goed. Tijdens UT2004 of COD4 kan ik het me wel voorstellen.
Ik denk dat je dan een slecht exemplaar ertussen hebt. Op welke datum is hij geproduceerd (moet ergens erop staan).

je kunt wel het "geheime" service menu eens laten verschijnen. Kunnen we tenminste je panel-info zien (foto maken!). Je doet dit door je brightness en contrast op 0 te zetten en dan de sourceknop 10 seconden ingedrukt te houden (dacht ik).

Ik had me de 226CW gekocht, de kleuren echt geweldig, maar backlightbleeding tot en met en de kijkhoek was niet om aan te zien. Direct terug gebracht en de 2232BW gekocht. Deze was wel heel goed en ik gebruik het 226CW kleurenprofiel op mijn 2232BW :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ik kan een 226bw kopen tweedehands zonder enige garantie 100 % werkend voor 200 euro.

Op zich een mooie prijs alleen gaat het wel om een C variant. Het zou de slechtst presterende zijn van de 3 varianten.

Ik kan hem natuurlijk testen hoe goed hij is?

Wat vinden jullie doen of niet?

Vindt zelf de 2232 bw ook mooi maar ja die is 70 euro duurder + een klein risico op pixeldefecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194171

Deathchant schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 07:57:
[...]

over de responsetijd: RTA OFF wil zeggen dat je 5ms hebt. RTA on, dan heb je 2ms. Ik zag nauwelijks verschil tussen de 2, maar goed. Tijdens UT2004 of COD4 kan ik het me wel voorstellen.
Ik denk dat je dan een slecht exemplaar ertussen hebt. Op welke datum is hij geproduceerd (moet ergens erop staan).

je kunt wel het "geheime" service menu eens laten verschijnen. Kunnen we tenminste je panel-info zien (foto maken!). Je doet dit door je brightness en contrast op 0 te zetten en dan de sourceknop 10 seconden ingedrukt te houden (dacht ik).

Ik had me de 226CW gekocht, de kleuren echt geweldig, maar backlightbleeding tot en met en de kijkhoek was niet om aan te zien. Direct terug gebracht en de 2232BW gekocht. Deze was wel heel goed en ik gebruik het 226CW kleurenprofiel op mijn 2232BW :)
Bedankt voor de reply, dat service menu had ik geprobeerd maar met de nieuwere versies is dat eruit gehaald (mijne is gemaakt in September dit jaar).
Het beeld is al een stuk beter, ik heb wat aan de instellingen veranderd en het ziet er nu erg goed uit!
Vooral met de xbox 360 ziet het er geweldig uit! :)
Ik geloof eigenlijk dat ik geluk heb gehad en een S versie gehad heb omdat ik helemaal geen last heb van teveel blauw zoals dat bij de A of C versie was geloof ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 194171 op 27-11-2007 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15528

Ik heb vanmorgen een Samsung 245B gehaald en hij gaat morgen weer terug. De kleurechtheid van het scherm is echt heel slecht voor wat ik er mee wil doen. Ik weet dat een TN-panel op dat punt niet goed scoort maar hij moet het toch echt beter kunnen doen dan mn dell van jaren geleden.
Met name de middentonen gaan de mist in. Grijs wordt dus een beetje bruinig. En bruin wordt een stuk lichter dan het eigenlijk hoort te zijn. Als ik dit probeer aan te passen kom ik wel een eind maar bij lange niet in de buurt.
In een review heb ik gelezen dat de Iiyama 2403B het beter doet wat kleur betreft. Die ga ik morgen in de winkel eens bekijken met een file van mezelf. En anders wordt het desnoods een 22" met een ander soort panel ofzo. Hoe zit het precies met die 226CW? dat is een TN panel maar heeft een hogere Color Gamut. Dat hij meer kleuren kan laten zien wil dat ook zeggen dat hij ze ook juist laat zien? Hoe scoort de 2232BW op dit gebied?
Ik hoef geen 100% match maar het moet wel ongeveer in de buurt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
Anoniem: 15528 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:28:
Ik heb vanmorgen een Samsung 245B gehaald en hij gaat morgen weer terug. De kleurechtheid van het scherm is echt heel slecht voor wat ik er mee wil doen. Ik weet dat een TN-panel op dat punt niet goed scoort maar hij moet het toch echt beter kunnen doen dan mn dell van jaren geleden.
Met name de middentonen gaan de mist in. Grijs wordt dus een beetje bruinig. En bruin wordt een stuk lichter dan het eigenlijk hoort te zijn. Als ik dit probeer aan te passen kom ik wel een eind maar bij lange niet in de buurt.
In een review heb ik gelezen dat de Iiyama 2403B het beter doet wat kleur betreft. Die ga ik morgen in de winkel eens bekijken met een file van mezelf. En anders wordt het desnoods een 22" met een ander soort panel ofzo. Hoe zit het precies met die 226CW? dat is een TN panel maar heeft een hogere Color Gamut. Dat hij meer kleuren kan laten zien wil dat ook zeggen dat hij ze ook juist laat zien? Hoe scoort de 2232BW op dit gebied?
Ik zou gewoon die 245B houden ...... de 2232BW heb ikzelf .... dit maakt elkaar niet veel :)

Wil je een goed scherm, dan moet je veel meer geld uitgeven .... aan alle TN panels is wel wat.

Vrijdag krijg ik de 245B .... voor dat geld is het een perfect scherm ..... beetje de instellingen veranderen en je komt een heel end in de goede weg.

Je krijgt er spijt van als je terug_gaat naar een 22inch TN panel.

m.a.w. De 2232BW is nix beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15528 schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 23:28:
Ik heb in minimaal 2 reviews gelezen (eerdere post stond linkje )dat na aanpassing in het OSD de kleuren er veel beter uitzien. 1 review had het over een gelijke/betere kleur dan de 2407 en de LG, evenals de Acer`s.

Misschien kan je hier wat mee? Ootb is het vaak niet super, maar na het aan te passen kunnen veel mensen er mee leven, tenzij je een je hem echt voor de kleurechtheid bij bv printen nodig hebt etc en de kleur echt van belang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik print wel zo nu en dan eens wat dus het moet wel enigsinds overeen komen.
De review die ik gelezen heb waren niet zo super enthousiast, maar ik vroeg me af hoe erg het was.

Begrijp me niet verkeerd, voor gaming en gewoon windows werk is het een prima scherm! Maar wanneer de kleuren moeten kloppen is het'm toch echt niet. De kleuren moeten toch wel ongeveer kloppen omdat ik met foto's en soms wat drukwerk aan de gang wil. Dat de inkijkhoek er voor zorgt dat de kleur bovenin iets verschilt van de kleur onderin vind ik niet erg. Ik ga morgen eens naar de 2403 van iiyama kijken. Die is als het goed is al in de fabriek gecalibreerd.

Stiekem ben ik toch eens aan het kijken naar een ander panel (IPS). Bijvoorbeel de 2407 van Dell. Alleen die is plotseling niet meer op ebay te vinden.
1 review had het over een gelijke/betere kleur dan de 2407 en de LG, evenals de Acer`s.
Welke reviews zijn dat geweest? Ik heb even in de startpost gekeken maar daarin kan ik dat niet terug vinden. In de review die ik hierboven heb aangegeven doet de 245T het heel aardig maar daar zit ook geen TN panel in tegenstelling tot de 245B

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 15528 op 28-11-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/24inch.html
- http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_245b.html
- http://www.tftcentral.co.uk/reviews/samsung_245b.htm
- http://www.prad.de/en/mon.../review-samsung-245b.html
- http://www.trustedreviews...ster-245B-24in-Monitor/p1

Ik denk dat als je die 5 reviews even naleest je een beter beeld krijgt. ;)

Wat je misschien ook kan doen is voor die 21,1" Samsung 215TW gaan qua kleurechtheid, die al eerder op het forum is besproken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 232234 op 28-11-2007 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In een review wordt inderdaad aangegeven dat het na calibratie wel heel aardig is. Het probleem is alleen dat ik geen calibrator heb en ook nergens de file kan vinden. De reviewer heeft er wel de waardes in de OSD bij gezet. 58/38/37 (RGB). BR 30 CO 75

Deze waardes zal ik straks ook eens gebruiken en kijken of het nu goed genoeg is. Volgens de reviewer zijn er ook nog veel waardes door de calibrator aangepast.

update:
Ik heb het met bovenstaande instellingen geprobeerd maar dat is niks. Je hebt er echt een calibrator bij nodig. Ik ga straks eens kijken naar de iiyama.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 15528 op 28-11-2007 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70824

iemand hier al een 245T gezien of gekocht? zit namelijk te denken om mijn 215TW te verkopen en voor de 245T te gaan .. 1080p + HDMI input lijkt mij een mooie oplossing om mijn PS3 op aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-06 17:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb een beetje zitten kijken, maar wat is nu precies het verschil tussen de 226BW en de 226CW?

Allebei 3000:1, 2ms, kijkhoek 160, alleen de CW schijnt niet verstelbaar te zijn (niet in hoogte, maar kantelen?). Ook heeft de CW Color Gamut, dat houdt in dat de kleuren beter zijn?

Van de 226BW heb je dus de S, A en C versie, in volgorde van kwaliteit. Is dat ook zo met de CW?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Angeloonie schreef op woensdag 28 november 2007 @ 18:10:
Ik heb een beetje zitten kijken, maar wat is nu precies het verschil tussen de 226BW en de 226CW?

Allebei 3000:1, 2ms, kijkhoek 160, alleen de CW schijnt niet verstelbaar te zijn (niet in hoogte, maar kantelen?). Ook heeft de CW Color Gamut, dat houdt in dat de kleuren beter zijn?
Wat uiterlijk betreft is de 226CW volgens mij een exacte kopie van de BW. Het verschil zit 'm dan in de verbeterde backlight en Color Gamut. De beeldkwaliteit zou verbeterd moeten zijn, maar dat blijkt niet altijd uit tests; zie bijvoorbeeld de review van BeHardware. Ze zijn overigens geen van beide in hoogte verstelbaar, dit in tegenstelling tot de 225BW.
Van de 226BW heb je dus de S, A en C versie, in volgorde van kwaliteit. Is dat ook zo met de CW?
Je hebt in het geval van de CW geen enkele garantie dat je een scherm krijgt met een Samsung paneel. De kans zou echter wel een stuk groter kunnen zijn door de gebruikte techniek en doordat het scherm niet zo populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

PromoX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:04:
[...]

Wat uiterlijk betreft is de 226CW volgens mij een exacte kopie van de BW. Het verschil zit 'm dan in de verbeterde backlight en Color Gamut. De beeldkwaliteit zou verbeterd moeten zijn, maar dat blijkt niet altijd uit tests; zie bijvoorbeeld de review van BeHardware. Ze zijn overigens geen van beide in hoogte verstelbaar, dit in tegenstelling tot de 225BW.
Oververzadigde kleuren vind ik niet zo erg, daar hou ik meestal wel van :P Die Color gamut is volgens mij het belangrijkste verschil idd.
[...]

Je hebt in het geval van de CW geen enkele garantie dat je een scherm krijgt met een Samsung paneel. De kans zou echter wel een stuk groter kunnen zijn door de gebruikte techniek en doordat het scherm niet zo populair is.
Bij de BW heb je ook geen garantie, dus ik denk dat idd je laatste opmerking het verschil zal zijn.

Ik heb hem iig besteld net, en ben benieuwd welk type ik heb :P

• Groeselt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb sinds februari een 226BW, deze heb ik toen gekocht bij de paradigit.
Nu had ik vorige week de 931 BW van een vriend ernaast gezet
en toen deed deze pijn aan mijn ogen!

Deze was veeeeel helderder dan de mijn 226 bw.
Ik heb de helderheid van mijn 226 bw helemaal omhoog geschroefd maar hij komt er nog lang niet in de buurt van de helderheid van de 931 bw. Deze was echt super fel (helder).

Waar kan dit aan ligge?
Ik wil me er namelijk nog 1 gaan kopen maar nu wil ik niet dat als ik ze straks naast elkaar heb staan dat ik dan een TE groot verschil heb in helderheid (of kleuren) en dergelijke.

Bij voorbaat dank ;)
Groete! :)

• Menno1234
  • Laatst online: 25-06 22:45
Ik had horizontale strepen op mijn scherm (206bw), alleen als het scherm donkere tinten weergaf. Nu blijkt het de stekkerdoos met overspanningsbeveiliger te zijn. Nu die er tussen uit is zijn alle donkere tinten gewoon 'rustig'..... heb een hoop pagina's geleden mensen gelezen met het zelfde probleem...misschien is het direct op de muur inpluggen net als hier de oplossing....

Alles van Apple

Groeselt schreef op donderdag 29 november 2007 @ 10:04:
Ik heb sinds februari een 226BW, deze heb ik toen gekocht bij de paradigit.
Nu had ik vorige week de 931 BW van een vriend ernaast gezet
en toen deed deze pijn aan mijn ogen!

Deze was veeeeel helderder dan de mijn 226 bw.
Ik heb de helderheid van mijn 226 bw helemaal omhoog geschroefd maar hij komt er nog lang niet in de buurt van de helderheid van de 931 bw. Deze was echt super fel (helder).

Waar kan dit aan ligge?
Ik wil me er namelijk nog 1 gaan kopen maar nu wil ik niet dat als ik ze straks naast elkaar heb staan dat ik dan een TE groot verschil heb in helderheid (of kleuren) en dergelijke.

Bij voorbaat dank ;)
Groete! :)
De helderheid van die 931 zou toch lager moeten zijn (2000:1)? maar waarom zou je trouwens een enorm fel scherm willen hebben? doet alleen maar pijn aan je ogen als je er langer dan 5 minuten naar moet kijken, zeker als je niet in een kamer zit die enorm goed verlicht is. Misschien dat het bij grote schermen anders is, maar bij mijn DS ben ik toch wel blij dat ik de helderheid zodra het avond word een stuk lager kan zetten.

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-10-2022

kristo

cosmotheoros

PromoX schreef op woensdag 28 november 2007 @ 21:04:
Je hebt in het geval van de CW geen enkele garantie dat je een scherm krijgt met een Samsung paneel.
Wtf |:( Ik dacht dat de CW een gegarandeerde S was, dat is toch steeds gezegd/geschreven geweest (zie quote Deathchant), heb ik iets gemist of wat? :/

Het zou wel een verklaring kunnen zijn voor m'n mega slechte verticale kh. :|
Deathchant schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 16:04:
1: 226CW verbruikt 50W, de 226BW verbruikt 55W
2: 226CW heeft een colorgamut van 97%, de 226BW heeft 72%
3: De 226CW is altijd een S-paneel, de 226BW komt in S, A of C paneel.
Mijn servicemenu:

Afbeeldingslocatie: http://studwww.ugent.be/~kperremn/service_b.jpg
Anoniem: 233623 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 14:28:

Een manier om te achterhalen welke versie je hebt is het versienummer bekijken in het servicemenu.

Chez Samsung, la deuxième lettre de la version désigne le constructeur de la dalle :
version xAx : dalle Samsung
version xLx: dalle AUO
version xIx : dalle CPT
version xDx : dalle CMO
Mijn CW zou dus (toch) een S zijn.

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 12:10

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb inderdaad een mail van samsung zelf gehad, waarin zij verklaarden dat het hele verhaal rond de S, A en C panelen voorbij was met de CW. Als je een scherm hebt jonger dan JULI2007 dan heb je ook een S paneel (aldus samsung).

Misschien heb je dan net gewoon een verrot S-exemplaar ertussen, ik weet het ook niet.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
kristo filosoof schreef op donderdag 29 november 2007 @ 21:21:
[...]

Wtf |:( Ik dacht dat de CW een gegarandeerde S was, dat is toch steeds gezegd/geschreven geweest
Niet als ik BeHardware moet geloven:
Samsung cannot guarantee a 100% Samsung supply of panels, but they did say that this panel was not a classic product. For its production, they will have to intervene to implant the advanced backlighting system. This technology is not yet mastered by the competition and according to Samsung France, this guarantees the implementation of S panels, S being for Samsung. Also, the volume for this screen should be a lot less than for the 226BW. Samsung esteems that they will therefore be able to entirely control production, while the admitted being overwhelmed by the success of the 226BW. This was the reason for their (temporary, they say) reliance on other panel manufacturers, which wasn’t entirely beneficial to buyers.
De kans zal dus wel erg groot zijn dat je met de 226CW een Samsung paneel krijgt, maar 100% garantie heb je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan niet meer kiezen. Ik wou eerst de 226bw kopen, maar ik lees dat er toch wel wat dingen mee mis zijn, ook met een S panel. Zoals bv niet goed kloppende kleuren en niet al te best in games. Maar ik lees dat ook over de 225bw en de 226cw. Ze zijn alle 3 ongeveer even duur maar welke is nou de beste keuze? Ik wil de monitor vooral voor normaal desktop werk gebruiken maar ook voor 3dstudio max (kleuren zijn wel belangrijk, maar het hoeft niet 100% fotocorrect, wat ik op mijn huidige crt maak ziet er toch ook al anders uit op andere schermen, maar het moet wel gewoon goed zijn) en wat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326

Ik vind dat er nog teveel mankementen zijn met Samsung; panels, pixels, backlight.

Ik wacht nog even met het kopen van een monitor op testen van de LG 227WT, hoop dat die het een beetje aardig doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 237326 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:42:
Ik vind dat er nog teveel mankementen zijn met Samsung; panels, pixels, backlight.
Dat zijn geen specifieke problemen van Samsung waar andere merken minder last van hebben. Misschien dat je het eerder over Samsung schermen hoort, omdat er gewoon veel mensen zijn die een scherm van dit merk hebben. En goede schermen of niet, feit is dat het nu eenmaal populaire schermen zijn. Het gedoe rondom de 226BW, waarvan de S versie gewoon van erg goede kwaliteit was, heeft daar ook weinig tot niets aan veranderd. De 226BW is in de pricewatch zelfs nog steeds veruit het populairste scherm.

[ Voor 12% gewijzigd door PromoX op 30-11-2007 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Laatst online: 27-12-2019
Goedenavond (of ochtend, desnoods middag of nacht als je het op dat moment leest) mede tweakers!
Ik wou een samsung 2232bw gaan kopen, omdat hij volgens mij beter is dan de 226bw en volgens de pricewatch scheelt het slechts een heuze euro. Ah fijn, het enige punt is is dat mijn huidige tv maar 37 cm is en met de wii daarop spelen is... soms wat moeilijk. Welke mogelijkheden zijn er om een wii aan te sluiten op een samsung monitor (en dan zoek ik niet naar een MW model :]).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237326

PromoX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:
[...]

Dat zijn geen specifieke problemen van Samsung waar andere merken minder last van hebben. Misschien dat je het eerder over Samsung schermen hoort, omdat er gewoon veel mensen zijn die een scherm van dit merk hebben. En goede schermen of niet, feit is dat het nu eenmaal populaire schermen zijn. Het gedoe rondom de 226BW, waarvan de S versie gewoon van erg goede kwaliteit was, heeft daar ook weinig tot niets aan veranderd. De 226BW is in de pricewatch zelfs nog steeds veruit het populairste scherm.
Ik ben lang van plan geweest een 226BW te kopen, maar de verschillende panels vond ik toch iets te ver gaan, net zoals de support van Samsung.
Er zullen binnekort toch weer nieuwe schermen uitkomen, dus kan best nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb vandaag mijn 226CW in ontvangst mogen nemen. Ik wou meteen de drivers installeren, alleen ik krijg een melding dat ik voor Vista 64-bit drivers via de website moet downloaden. Goed, ik op de website driver gevonden, maar die is maar 58 bytes! Dat kan nooit kloppen, en ik kan dus geen drivers installeren.

Weet iemand waar ik de drivers wel vandaan kan halen? Of heeft iemand de vista 64-bit drivers toevallig op zijn PC staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is die hele driver niet alleen maar een kleurprofiel ofzo? want opzich heeft een beeldscherm helemaal geen drivers nodig, dat ding geeft eigenlijk alleen maar weer wat jij videokaart opstuurt dus je hebt geen heel programma nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 93354 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:20:
Is die hele driver niet alleen maar een kleurprofiel ofzo? want opzich heeft een beeldscherm helemaal geen drivers nodig, dat ding geeft eigenlijk alleen maar weer wat jij videokaart opstuurt dus je hebt geen heel programma nodig.
Mjah, op de CD stonden blijkbaar wel de 32-bit drivers, en die konden wel installeren.

Helaas is er ook een probleem met Natural Colour Pro, die doet het ook niet, installeert wel maar bij het opstarten een mooie duidelijke "invalid hInst" error :(

M'n kleuren zijn overal wel goed; behalve in de Windows Photo Gallery (de Windows Picture and Fax viewer van XP), daar zijn de kleuren heel erg geel/beige. De achtergrond naast de foto's is helemaal geel, en de foto's zelf ook. Open ik de foto's in Paint of Photoshop, dan is er geen probleem.

Voorbeeldje hier

Erg vaag :P

[ Voor 24% gewijzigd door Angeloonie op 01-12-2007 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

PromoX schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:06:
[...]

Het is gewoon een hype om Samsung te kopen, ze zijn echt extreem populair. Maar het zijn niet echt geweldige schermen. M'n pa heeft een 226BW staan, en ik zou die voor geen goud willen ruilen tegen m'n huidige scherm (zie sig). De kleuren zijn zo extreem ongebalanceerd, en dan hebben we het nog niet over het zwakke contrast en backlight bleeding. Ik heb wat lopen pielen in het menu, maar er viel voor mij geen eer aan te halen. Nu maakt het voor mij niet echt uit of de kleuren echt 100% perfect zijn, maar dat het er normaal uitziet en geen pijn doet aan mijn ogen is toch wel een pluspunt. Ik zou in ieder geval niet blind een 226BW aanschaffen, maar eerst eens in de winkel gaan kijken en vergelijken met andere schermen. Sowieso voel ik er zelf weinig voor om de gok te nemen op een goed paneel, dan leg ik liever een paar tientjes extra neer om bij een ander merk zeker te weten dat ik een goed paneel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah als je de reviews leest die zeggen dan weer wel dat de 226 wat betreft beeldkwaliteit zo'n beetje het beste is wat je gaat krijgen onder de 22'' schermen, iig in dezelfde prijsklasse. Als je het dubbele wil betalen is er vast wel beter te krijgen.

Het lastige aan schermen kopen vind ik altijd dat je nooit echt goed kan zien wat je nou koopt. Behalve de standaard meuk is het heel lastig om winkels te vinden die ook echt schermen hebben staan en het is al helemaal lastig om winkels te vinden die ook een aantal schermen hebben staan waar jij keuze uit wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30
Anoniem: 93354 schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:23:
Het lastige aan schermen kopen vind ik altijd dat je nooit echt goed kan zien wat je nou koopt. Behalve de standaard meuk is het heel lastig om winkels te vinden die ook echt schermen hebben staan en het is al helemaal lastig om winkels te vinden die ook een aantal schermen hebben staan waar jij keuze uit wil maken.
Precies het zelfde hierzo. Ik ben van plan om een 24" tft te kopen, maar heel erg weinig winkels hebben die staan. Sowieso hebben de meeste winkels die acer, packet bell, etc zooi staan. De samsung 425B ben ik nog maar in 1 winkel tegen gekomen. Bij de gewone normale computerzaken (bcc, its, dynabite etc) ben ik alleen nog maar de ilyama tegen gekomen. Best vreemd als je nagaat dat de 24" schermen best populair aan het worden zijn. Zelfs een groot bedrijf als de mediamarkt had alleen maar de 24" monitor van hp staan.
Zelf twijfel ik nog of ik voor die samsung 245B moet gaan. De ene review is redelijk positief over de kleuren, en de andere brand hem helemaal af. Groot voordeel is wel de prijs (380 E) tov van de andere concurrenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Anoniem: 93354 schreef op zondag 02 december 2007 @ 11:23:
Mjah als je de reviews leest die zeggen dan weer wel dat de 226 wat betreft beeldkwaliteit zo'n beetje het beste is wat je gaat krijgen onder de 22'' schermen, iig in dezelfde prijsklasse. Als je het dubbele wil betalen is er vast wel beter te krijgen.
Of je neemt een 20" scherm, daar is sowieso al meer te krijgen dan alleen maar TN paneeltjes. Als je beetje serieus aan de slag wilt met Photoshop zou ik sowieso niet voor een 22" gaan, maar voor een goede 20" (net zoveel workspace, maar wel andere panelen verkrijgbaar) of gelijk voor een 24" met een goed paneel.

Maar goed, zullen weinig mensen zijn die maar voor een 20" gaan. Want een groot scherm is veel toffer natuurlijk, kan je beter mee opscheppen. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 02-12-2007 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30036

Heb nu al een tijdje de 2032MW, erg fijne en mooie extra monitor. Veel aansluitmogelijkheden dus wat dat betreft echt een prima machine.

Ik krijg echter de picture settings voor TV niet echt lekker ingesteld, er is altijd wel iets waar ik niet tevreden over ben. Ik vroeg me af welke settings andere gebruikers van deze TV gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-06 09:10

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Anoniem: 237326 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:04:
[...]

Ik ben lang van plan geweest een 226BW te kopen, maar de verschillende panels vond ik toch iets te ver gaan, net zoals de support van Samsung.
Er zullen binnekort toch weer nieuwe schermen uitkomen, dus kan best nog even wachten.
Wanneer zouden die schermen moeten komen? Ik ben namelijk "in the market" voor een 22" widescreen, en zou het zonde vinden als ik net te vroeg een 2232BW'tje koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816 schreef op zondag 02 december 2007 @ 15:25:
[...]

Of je neemt een 20" scherm, daar is sowieso al meer te krijgen dan alleen maar TN paneeltjes. Als je beetje serieus aan de slag wilt met Photoshop zou ik sowieso niet voor een 22" gaan, maar voor een goede 20" (net zoveel workspace, maar wel andere panelen verkrijgbaar) of gelijk voor een 24" met een goed paneel.

Maar goed, zullen weinig mensen zijn die maar voor een 20" gaan. Want een groot scherm is veel toffer natuurlijk, kan je beter mee opscheppen. :P
Ik doe niet echt photoshop (en al helemaal geen fotobewerken, hooguit texture werk, dus beetje variate in kleur kan dan nog wel) maar wel 3dsm. Is kleur voor je render ook belangrijk maar dat kan ik uiteindelijk op een crt nog wel checken dus 100% goed is geen must, al moet het natuurlijk wel bijna goed zijn zeg maar. 20'' heb ik over gedacht, maar met 22 zie je alles toch wat beter denk ik, het is wel fijn als je veel kwijt kan en het toch nog goed zichtbaar is.
barcawinner schreef op zondag 02 december 2007 @ 19:07:
[...]

Wanneer zouden die schermen moeten komen? Ik ben namelijk "in the market" voor een 22" widescreen, en zou het zonde vinden als ik net te vroeg een 2232BW'tje koop
Mjah is dat niet altijd zo? koop vandaag wat, en een week later lees je weer dat er binnenkort iets uitkomt wat weer een stuk beter zal gaan zijn. Ik zou gewoon proberen het scherm wat je wil op te zoeken en in een winkel kijken wat je ervan vind en als je er tevreden mee bent zou ik daar gewoon voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 08-06 23:07
Ik zit me een beetje te orienteren voor de aanschaf van een nieuwe monitor.

Ik zit nog te twijfelen tussen de HP w2207h en de BW226, de HP lijkt superieur maar met alle prijsvechters is de BW226 bijna 80 euro goedkoper onderhand. En zóveel beter is de HP nu ook weer niet.

Maar aangezien het nog wel even kan duren voordat ik tot een koop overga (waarschijnlijk ga ik wachten op de nieuwe Intel Q lijn en GeForce 9) zal het wellicht pas februari worden.

Mijn vraag is nu: is er al iets bekend over een mogelijke opvolger ofwel nieuwe serie (BW227 wellicht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-06 04:02
Ik heb sinds vanmiddag de 931BW en er vallen mij 2 dingen op.

Als ik de resolutie op 1024x768 zet en ik wil dat centreren of op zijn minst in vaste aspect verhoudingsschaal weergeven zodat ik niet naar een breedgerekt beeld krijg dan gaat de monitor allemaal rare strepen en trillende lijnen weergeven. Is dat normaal?
Mijn 740BF kon namelijk wel gewoon alle resoluties centreren of op verhoudingsschaal weergeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Volumius op 04-12-2007 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-06 21:46

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb tot mijn grote tevredenheid al een tijdje de 2232BW. Heerlijk scherm, mooi scherp, hoog contrast, helemaal prima.

Ook heel geinig dat je de helderheid van het ledje kan instellen. Wat ik echter niet kan vinden is de mogelijkheid om at knipperende ledje uit te zetten, als de monitor geen beeld krijgt. Is datuberhaupt mogelijk??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Laatst online: 26-01-2024
Ik heb inmiddels na hier enkele reacties te hebben gelezen toch een 226CW gekocht.

Ik heb hem inmiddels in huis en ik moet zeggen dat hij uitstekend bevalt. Backlightbleeding is er wel maar persoonlijk heb ik er nog geen seconde last van gehad. Je ziet het alleen maar als je scherm echt zwart is en je er echt hard op gaat letten.

De kleuren zijn echt fantastisch en mooi "vol". Ik speel veel TF2 en dit ziet er echt fantastisch uit op deze monitor.

Stroomverbruik is prima. Met de brightness op 30 gebruikt de monitor ~26W. Als ik 'm feller zet doen m'n ogen gewoon pijn dus 30 werkt voor mij prima.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:15
Ik heb sinds een paar dagen ook de 2232BW. Wat een mooie scherm! Ik ben altijd crt schermen gewent, maar dit is toch wel even anders! Veel scherper en wat een helder beeld. Ik zou haast zeggen een beetje te helder! Je zou er zo "las-ogen" van krijgen! Daarom de vraag: wie heeft er de juiste instellingen. Ik heb zelf al enkele malen gespeeld met de instellingen maar ik kom er niet uit. Het beeld is wat te warm vind ik en de helderheid zou ook wat minder mogen. Maar met Magictune Dynamisch Contrast word veel automatisch ingesteld en kan je b.v. contrast e.d. niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Ik loop er sterk over te denken om de 245B te kopen. Ik heb geloof ik op dit moment alle reviews gelezen die oa in dit topic worden genoemd. De meeste reviews zijn wel te spreken over dit beeldscherm zeker omdat het een TN paneel heeft. Ook over de kleuren is men wel te spreken.

Nu vroeg ik mij af mensen die dat beeldscherm ook hebben er ook zo over denken?

Dus als mensen nog argumenten hebben om mij over de streep te trekken hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:05
chrisborst schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:13:
Ik loop er sterk over te denken om de 245B te kopen. Ik heb geloof ik op dit moment alle reviews gelezen die oa in dit topic worden genoemd. De meeste reviews zijn wel te spreken over dit beeldscherm zeker omdat het een TN paneel heeft. Ook over de kleuren is men wel te spreken.

Dus als mensen nog argumenten hebben om mij over de streep te trekken hoor ik dat graag!
Ik heb deze 245B ... en ik kan je vertellen dat deze super is voor het geld .... bijna geen BB op dit scherm te bekennen ... kleuren zijn gewoon goed. Voor gamen is dit scherm ook goed... geen ghosting enz.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

RoaDHouse schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:20:
[...]

Ik heb deze 245B ... en ik kan je vertellen dat deze super is voor het geld .... bijna geen BB op dit scherm te bekennen ... kleuren zijn gewoon goed. Voor gamen is dit scherm ook goed... geen ghosting enz.....
Kleuren kan ik je niets over vertellen, ben niet zo'n kleur addict. Maar het overige is in orde. Geen noemenswaardige BB, ik zie het iig niet. Het enige waar ik last van had was van hoofdpijn, contrast aangepast en hoofdpijn weg : Enige nadeel is dat ik zonder m'n lenzen niets meer kan zien op dat ding, zit er bijna een meter van af. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226870

ik heb zelf deze monitor ook, totaal geen bb. oke, zon dell 24" zal wel betere kleuren geven, maar is een stuk duurder. ik vind dit een prima scherm, zeker voor het geld. mooie kleuren(voor tn dan), geen ghosting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 19:57

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

het zal allemaal hierboven al gemeld zijn maar het is en super scherm voor wat je met dat geld kan krijgen. Toen ik hem toendetijd kocht een van de beste 24 inch scherm in dat prijssegment toendertijd ^^
(als we je nu nog niet over de streep getrokken hebben dan weet ik het ook niet meeer :P )

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Kabuto_Raiger schreef op maandag 10 december 2007 @ 18:10:
(als we je nu nog niet over de streep getrokken hebben dan weet ik het ook niet meeer :P )
Nou ik ben de streep over. Morgen komt de samsung 245B binnen! Zal dan wel posten hoe hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

laat weten wat je ervan vind ^^
ik vind het zelf een topscherm voor dat geld, ik heb er me PC en X360 aan hangen en zou nu niet anders meer willen in elk geval :)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:27
RoaDHouse schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:20:
[...]
Zelf heb ik er ook eentje binnen en overtreft gewoon alle verwachtingen. Gelijk even een korte review geschreven op de frontpage :) Zal nog wel wat aangvult worden zodra ik me nieuwe videokaart heb want ja onboard is een beetje zonde he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

_Sparkie_ schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:36:
[...]

Zelf heb ik er ook eentje binnen en overtreft gewoon alle verwachtingen. Gelijk even een korte review geschreven op de frontpage :) Zal nog wel wat aangvult worden zodra ik me nieuwe videokaart heb want ja onboard is een beetje zonde he 8)7
haha ja onboard is idd dan een beetje zonde met zo een mooi scherm
heb zelf de HIS X1650 pro draaien en die voldoet prima om HD video mee af te spellen
ben wel op zoek naar een andere kaart want ik wil me spellen ook op HD kwaliteit kunnen spelen :+

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Scherm is net binnen, en zojuist aangesloten. Echt wat een ruimte! Nadat de helderheid omlaag was geschroefd, zag het beeld er echt mooi uit. Zwart is mooi diep van kleur, en alles ziet er echt helder en scherp uit. Net een HD film gekeken, en zag er echt mooi uit.
Ben blij dat ik hem heb gekocht.

Oude 20" moet ik maar verkopen, want ik krijg hem niet goed aangesloten als 2e monitor. Reso van de 24" veranderd dan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

chrisborst schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 16:45:
[...]

Scherm is net binnen, en zojuist aangesloten. Echt wat een ruimte! Nadat de helderheid omlaag was geschroefd, zag het beeld er echt mooi uit. Zwart is mooi diep van kleur, en alles ziet er echt helder en scherp uit. Net een HD film gekeken, en zag er echt mooi uit.
Ben blij dat ik hem heb gekocht.

Oude 20" moet ik maar verkopen, want ik krijg hem niet goed aangesloten als 2e monitor. Reso van de 24" veranderd dan namelijk.
yay ^^v
en nog een gebruiker erbij
heb hem zelf inmiddels al weer een aardig tijdje maar ik blijf het me beste 450 euro vinden die ik ooit heb uitgegeven op plek 2 me 360 die er aan hangt :P
maar ik blijf me afvragen though, zijn er verschillende revisies qua schermen, voor zzover ik het gezien heb zijn er S en R panelen :?

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasNation
  • Laatst online: 08-06 23:07
Heb net eindelijk voor het eerst de 226BW, de 2232BW en de HP W2207h pal naast elkaar gezien en uitvoerig vergeleken (heb 25 minuten voor de schermen in de BCC gestaan).

Moet toch zeggen dat de HP er het best uit zag, zowel de kleuren als het design, het zag er gewoon veel levendiger uit... en dan niet op een overdanig contrast manier. De 226BW en 2232BW hadden eigenlijk alleen een betere verticale kijkhoek. De grote teleurstelling vond ik de 2232BW die maar geen fatsoenlijk diep zwart kon vertonen.

Ik heb alle 3 de monitoren uitvoering met de settings zitten rommelen maar de 2232BW kreeg ik maar niet goed. Toen ik ze alle 3 naar mijn mening zo goed mogelijk had ingesteld (zodat ze allemaal even fel oogden) kon ik toch niks anders bedenken dan dat de HP het beste was.

Maarja, of dat het prijsverschil rechtvaardigd... dat is een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Sparkie_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-05 23:27
Kabuto_Raiger schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 13:48:
[...]

haha ja onboard is idd dan een beetje zonde met zo een mooi scherm
heb zelf de HIS X1650 pro draaien en die voldoet prima om HD video mee af te spellen
ben wel op zoek naar een andere kaart want ik wil me spellen ook op HD kwaliteit kunnen spelen :+
ja dat geloof ik graag dat het goed wil met deze onboard willen de hd beelden wel erg gauw haperen :P maar ja binnenkort komt er hier ook een nieuwe videokaart staat al inbestelling (8800gt als ie ooit komt 8)7 maar dat ff terzijde) dus ja :) heel ff geduld nog hier en dan gaat het helemaal goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

_Sparkie_ schreef op woensdag 12 december 2007 @ 09:52:
[...]

ja dat geloof ik graag dat het goed wil met deze onboard willen de hd beelden wel erg gauw haperen :P maar ja binnenkort komt er hier ook een nieuwe videokaart staat al inbestelling (8800gt als ie ooit komt 8)7 maar dat ff terzijde) dus ja :) heel ff geduld nog hier en dan gaat het helemaal goed komen.
haha de 8900gt wil ik op zich wel gaan halen zodra de 9xxx serie uit is, ik loop altijd 1 gen achter met wat betreft videokaarten. Kosten overweging die ik maak :) tot die tijd probeer ik het met me huidige uit te zingen en voor wat het scherm betreft tenzij er een 32 inch versie op de markt komt zie ik mezelf niet van scherm wisselen :)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186742

Hoe kan ik het beste het stof van mijn 226 bw halen? Ik heb een dikke laag en ben bang om het scherm te beschadigen.

Anoniem: 31533

chrisborst schreef op zondag 09 december 2007 @ 14:13:

Ik was eigenlijk in de markt voor een 226BW maar door alle spookverhalen over de verschillende versies trek ik maar 130 euro extra uit de portemonee en heb ik vanochtend die 245B besteld.

Heb een ColorVision Spyder en ga daarmee eerst m'n kleuren profiel goed calibreren (en niet direct pielen met al die standaard profielen die meegeleverd worden).

Ik ben voornamelijk aan het gamen / surfen / proggen en af en toe foto's aan het bewerken (en vertrouw op m'n Spyder) en ik lig niet wakker van een beetje BB en smalle inkijkhoek en al helemaal niet voor dit geld :)

Anoniem: 226688

Ik heb even een vraag die mij hier het beste leek passen.

Vorige week heb ik een 206BW besteld bij een webwinkel. Ik had laatst gelezen dat de kans op pixeldefecten tegenwoordig rond de 25% bedraagt. Laat ik er nou net eentje vangen met een vaste groene pixel bovenin het scherm.

Ik heb hem retour gezonden en mijn geld terug gekregen. Ik wil er echt eentje zonder pixeldefecten en het leek me beter om hem daarvoor bij een lokale elektronicazaak te kopen. Zo is het makkelijker om hem retour te brengen.

Hoe dan ook, tweede daar gekocht. En ja hoor, dit maal een blauwe vaste pixel. Je zou het haast niet geloven maar nog geen 5 pixels verwijderd van waar de vorige zat. Terug naar de winkel, en ik krijg binnenkort een nieuwe. De verkoper zei al dat dit een heel erg zeldzaam geval was, uberhaupt 2 monitoren met een pixeldefect achter elkaar, en dan nog op de zelfde plaats. We zijn toen uit nieuwschierigheid ook het showmodel van de 206BW even gaan bekijken. Ook daar konden we een vaste groene pixel aan de rechterzijde vinden.

Dus hierbij mijn vraag: Is de kans van 25% op een pixeldefect een reële schatting. Of zou het misschien iets met de 206BW te maken kunnen hebben? Alle drie de monitoren die ik tot nu toe dus heb gezien zijn van de nieuwste serie, dus zijn er andere mensen hier met een recent aangeschafte 206BW met pixeldefecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik heb een 226BW met een hot pix, een groene redelijk onder aan. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om deze op een of andere manier uit te schakelen. Of in de monitor of in de video kaart?

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 13:10
Zijn er eigenlijk mensen hier die een 2032MW hebben ? Ik ben namelijk van plan om deze te halen als vervangen voor mijn normale tv zodat ik eindelijk fatsoenlijk op me 360 kan gamen :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
dapluiz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:14:
Zijn er eigenlijk mensen hier die een 2032MW hebben ? Ik ben namelijk van plan om deze te halen als vervangen voor mijn normale tv zodat ik eindelijk fatsoenlijk op me 360 kan gamen :)
Ja.
Anoniem: 226688 schreef op donderdag 13 december 2007 @ 18:36:

Vorige week heb ik een 206BW besteld bij een webwinkel. Ik had laatst gelezen dat de kans op pixeldefecten tegenwoordig rond de 25% bedraagt. Laat ik er nou net eentje vangen met een vaste groene pixel bovenin het scherm.

Ik heb hem retour gezonden en mijn geld terug gekregen. Ik wil er echt eentje zonder pixeldefecten en het leek me beter om hem daarvoor bij een lokale elektronicazaak te kopen. Zo is het makkelijker om hem retour te brengen.

Hoe dan ook, tweede daar gekocht. En ja hoor, dit maal een blauwe vaste pixel. Je zou het haast niet geloven maar nog geen 5 pixels verwijderd van waar de vorige zat. Terug naar de winkel, en ik krijg binnenkort een nieuwe. De verkoper zei al dat dit een heel erg zeldzaam geval was, uberhaupt 2 monitoren met een pixeldefect achter elkaar, en dan nog op de zelfde plaats. We zijn toen uit nieuwschierigheid ook het showmodel van de 206BW even gaan bekijken. Ook daar konden we een vaste groene pixel aan de rechterzijde vinden.

Dus hierbij mijn vraag: Is de kans van 25% op een pixeldefect een reële schatting. Of zou het misschien iets met de 206BW te maken kunnen hebben? Alle drie de monitoren die ik tot nu toe dus heb gezien zijn van de nieuwste serie, dus zijn er andere mensen hier met een recent aangeschafte 206BW met pixeldefecten?
Misschien dat die winkel net een slechte batch heeft gekregen. Maar volgens mij is 25% vrij reeel en heb je dus gewoon pech.
Ik heb op dit moment soms een dooie pixel (philips scherm). Als ik er met me vinger overheen ga is de dooie pixel verdwenen.. erg vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

Na ruim een jaar heb ik eigenlijk nog altijd geen antwoord kunnen vinden op de vraag of bij de Samsung 930BF de RTA functie permanent uitgezet kan worden. Mijn broer heeft pas een nieuwe Samsung 2232BW gekocht en bij deze monitor lukt dit wel. Bij hem was er ook sprake van de welbekende witte waas die bijvoorbeeld je muispijltje volgt.

Zou dit een defect aan mijn monitor kunnen zijn of kan ik ergens in het servicemenu nog iets afdwingen met betrekking tot RTA? Heb al een keer drivers geïnstalleerd voor mijn monitor en het daarna nog eens uitgezet maar het komt altijd maar weer terug. Zeer vreemd, want bij andere monitoren lukt dit wel.

• Pumanike
  • Laatst online: 25-06 16:51

Ik heb gisteren mijn 2032MW binnengekregen. Een beetje links van het midden een dode subpixel die blauw blijft. Omdat ik 'm vooral 's avonds gebruik is dit erg irritant want het valt heel erg op..
Heb 'm bij 4launch besteld maar ben bang dat ik 'm niet kan omruilen omdat ik pixelgarantie had moeten kopen .. Ik mail ze toch maar eens denk ik.. Of zou ik 'm onder het mom van "terugsturen mag binnen 8 dagen na aankoop zonder opgaaf van reden?" terugsturen? Maar ik wil natuurlijk wel weer een nieuwe ..

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:42

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is de 226CW nog steeds de beste keus om naast mijn 215TW te gaan zetten?

Anoniem: 100904

Ik ben sindskort de trotse bezitter van een 2032BW. Prachtige kleuren, schitterend design. In eerste instantie leek alles goed. Getest op dode pixels en niets gevonden. Vandaag heb ik het nog eens getest en wat bleek: 5 defecte pixels. :( Ze blijven continu wit branden. Het zit gelukkig wat meer aan de rechterzijkant van het scherm, maar toch.

Ik heb het scherm bij Azerty besteld, maar ik heb geen pixelgarantie genomen, omdat ik €65 toch wel erg veel vond op een scherm van €230. Kan ik het alsnog nou nog terugsturen en vragen om een nieuwe (of het eventueelverhalen op de fabrikant, samsung)? Ik heb dit scherm nou 6 dagen in bezit.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100904 op 20-12-2007 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pumanike schreef op donderdag 20 december 2007 @ 13:54:
[...]

Ik heb gisteren mijn 2032MW binnengekregen. Een beetje links van het midden een dode subpixel die blauw blijft. Omdat ik 'm vooral 's avonds gebruik is dit erg irritant want het valt heel erg op..
Heb 'm bij 4launch besteld maar ben bang dat ik 'm niet kan omruilen omdat ik pixelgarantie had moeten kopen .. Ik mail ze toch maar eens denk ik.. Of zou ik 'm onder het mom van "terugsturen mag binnen 8 dagen na aankoop zonder opgaaf van reden?" terugsturen? Maar ik wil natuurlijk wel weer een nieuwe ..
Ik heb mijn eigen research wel gedaan over de 2 weken die het mij gekost heeft om een goed scherm in handen te krijgen. Het werkt momenteel zo in nederland:

Volgens de wet heb je het recht aankopen gemaakt op afstand te retourneren binnen 7 à 8 dagen. Je krijgt dan de kosten van het produkt terug, maar niet de verzendkosten. Monitoren vallen volledig binnen deze wet en je zou hem dus theoretisch terug kunnen sturen om je geld terug te vragen. Het omruilen voor een andere kom ik straks op terug.

Het vervelende is dat webwinkels over monitoren wel eens moeilijk willen doen m.b.t. pixeldefecten. Zij komen namelijk met een monitor te zitten waar een defecte pixel op zit. Ze kunnen hem niet terugsturen naar de fabrikant omdat een monitor, in dit geval van samsung, in orde is als hij maar 1 pixeldefect heeft.

Ik denk dat dit is waar het fenomeen 'pixelgarantie' bij webwinkels uit is ontstaan. (Mijn volgende bewering kan ik weliswaar niet bewijzen, het is enkel een logische verklaring) De webwinkel kan nu namelijk de monitoren waarvan ze weten dat ze een pixeldefect hebben leveren aan klanten die geen garantie hebben genomen. Hoewel de klant nog steeds alle recht heeft om het produkt terug te sturen zullen ze sneller denken 'Maar ik heb geen pixelgarantie dus ik zal het er maar mee moeten doen'.

Het komt er dus gewoon op neer dat je altijd het recht hebt om je geld terug te vragen. Ik weet niet tot hoever het mogelijk is om een monitor om te ruilen aangezien de webwinkel hier wel op kan zeggen dat het produkt werkt zoals het hoort. Je zult hem dus moeten retourneren onder de motivatie dat het produkt niet bevalt.

Maar omdat dit hele feest verzendkosten met zich meebrengt ben ik zelf na de eerste monitor met pixeldefect maar naar een lokale elektronicawinkel gegaan. Het is doorgaans duurder, maar het scheelt verzendkosten en je kunt hem ook zo terugbrengen.

Bij mij is het immidels goedgekomen. Na de eerste van de webwinkel terug te sturen met een groene vaste pixel en de tweede van de elektronicazaak terug te brengen met een blauwe vaste pixel, ben ik nu de trotse eigenaar van een goede 206BW. Welke in de winkel toen ik hem werkend heb gezien in orde was, maar eenmaal thuis een rode vaste pixel begon te vertonen. Deze heb ik echter kunnen repareren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

dapluiz schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 15:14:
De 2032MW gebruik ik al een tijdje i.c.m. met de PS3.
Ik zou het niet doen als ik jou was, je kan beter een 206BW of ander halen.

Ik heb het gekocht omdat ik liever een echte HDMI erop heb, en wat meer aansluitingen.
Heb nu wel beetje spijt. Omdat het beeld gewoon niet zo goed is als die van een 206BW.
De 2032MW is ongeveer €100 duurder. Maar het paneel wat erin zit is b.v. geen 2ms maar 5ms.

206BW + HDMI > DVI adapter.
tja, als je xbox geen hdmi heeft. Dan kan je niet kiezen voor een andere als de 2032MW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pumanike
  • Laatst online: 25-06 16:51
Anoniem: 226688 schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 00:18:
[...]

Ik heb mijn eigen research wel gedaan over de 2 weken die het mij gekost heeft om een goed scherm in handen te krijgen. Het werkt momenteel zo in nederland:

Volgens de wet heb je het recht aankopen gemaakt op afstand te retourneren binnen 7 à 8 dagen. Je krijgt dan de kosten van het produkt terug, maar niet de verzendkosten. Monitoren vallen volledig binnen deze wet en je zou hem dus theoretisch terug kunnen sturen om je geld terug te vragen. Het omruilen voor een andere kom ik straks op terug.

Het vervelende is dat webwinkels over monitoren wel eens moeilijk willen doen m.b.t. pixeldefecten. Zij komen namelijk met een monitor te zitten waar een defecte pixel op zit. Ze kunnen hem niet terugsturen naar de fabrikant omdat een monitor, in dit geval van samsung, in orde is als hij maar 1 pixeldefect heeft.

Ik denk dat dit is waar het fenomeen 'pixelgarantie' bij webwinkels uit is ontstaan. (Mijn volgende bewering kan ik weliswaar niet bewijzen, het is enkel een logische verklaring) De webwinkel kan nu namelijk de monitoren waarvan ze weten dat ze een pixeldefect hebben leveren aan klanten die geen garantie hebben genomen. Hoewel de klant nog steeds alle recht heeft om het produkt terug te sturen zullen ze sneller denken 'Maar ik heb geen pixelgarantie dus ik zal het er maar mee moeten doen'.

Het komt er dus gewoon op neer dat je altijd het recht hebt om je geld terug te vragen. Ik weet niet tot hoever het mogelijk is om een monitor om te ruilen aangezien de webwinkel hier wel op kan zeggen dat het produkt werkt zoals het hoort. Je zult hem dus moeten retourneren onder de motivatie dat het produkt niet bevalt.

Maar omdat dit hele feest verzendkosten met zich meebrengt ben ik zelf na de eerste monitor met pixeldefect maar naar een lokale elektronicawinkel gegaan. Het is doorgaans duurder, maar het scheelt verzendkosten en je kunt hem ook zo terugbrengen.

Bij mij is het immidels goedgekomen. Na de eerste van de webwinkel terug te sturen met een groene vaste pixel en de tweede van de elektronicazaak terug te brengen met een blauwe vaste pixel, ben ik nu de trotse eigenaar van een goede 206BW. Welke in de winkel toen ik hem werkend heb gezien in orde was, maar eenmaal thuis een rode vaste pixel begon te vertonen. Deze heb ik echter kunnen repareren :)
Ik heb inmiddels mijn dode pixel ook (half) kunnen repareren. 4launch doet moeilijk .. dus ik laat het er nu bij zitten alleen is de dode pixel al 2 keer terug gekomen maar ik heb hem ook weer 2 keer kunnen maken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijnisch
  • Laatst online: 27-12-2019
Dus, als ik een 2232bw bij de kijkshop koop (€275 klonk wel netjes) en dan thuis blijkt dat hij een dode pixel bezit zou ik hem nog mogen terugbrengen en mijn geld terugkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijnisch schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 10:53:
Dus, als ik een 2232bw bij de kijkshop koop (€275 klonk wel netjes) en dan thuis blijkt dat hij een dode pixel bezit zou ik hem nog mogen terugbrengen en mijn geld terugkrijgen?
Ik weet niet zeker hoe het met de wet is geregeld qua normale winkels. In de regel geld echter vrijwel altijd dat je hem terug kunt brengen. Die van mij komt bij Scheer en Foppen weg. Meteen gevraagd of ik hem kon omruilen met een pixeldefect, en het kon daar wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202111

Ik heb nu al 3 samung 2032BW monitoren achter elkaar gehad met pixeldefecten dus het kan altijd nog gekker |:(

:r samsung :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46214

Ik heb onlangs de BW206 aangeschaft. Erg mooi maar het valt me op dat het beeld nogal flikkert. Met name bij donkere kleuren/foto's. Dit is het duidelijkst zichbaar op mijn bureaublad.

Komt dit nu omdat mijn oude videokaart de reslotie niet aankan? Is namelijk een asus FX5200. Resolutie is 1680x1050 60Hz. Kun je deze vernieuwingssnelheid met een nieuwe videokaart verhogen of kan de monitor dit gewoon niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX

PromoX

Flying solo

Topicstarter
Anoniem: 46214 schreef op zondag 23 december 2007 @ 13:32:
Ik heb onlangs de BW206 aangeschaft. Erg mooi maar het valt me op dat het beeld nogal flikkert. Met name bij donkere kleuren/foto's. Dit is het duidelijkst zichbaar op mijn bureaublad.

Komt dit nu omdat mijn oude videokaart de reslotie niet aankan? Is namelijk een asus FX5200. Resolutie is 1680x1050 60Hz. Kun je deze vernieuwingssnelheid met een nieuwe videokaart verhogen of kan de monitor dit gewoon niet aan?
De refreshrate doet er niet toe bij een TFT. Je zou gewoon een goed beeld moeten hebben. En om toch je videokaart/pc uit te sluiten zou je het scherm kunnen testen op een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo vandaag eindelijk een keer tijd gehad om naar de mediamarkt te gaan om schermen te vergelijken. Ik wou kiezen tussen de 226bw, 226cw en de 2232bw. Die laatst zou volgens het internet de beste keuze zijn. Nou kon ik de schermen in de winkel niet op een computer bekijken omdat die aapjes schijnbaar geen stopcontact vrij hadden (uhu, stonden daar 80 computers en schermen, maar nergens een stopcontact te vinden?) en moest ik het dus doen met die low res reclame shit maar het viel mij op dat de 2232bw er zo op het eerste gezicht juist het slechste uitzag. Vrij donker beeld en zwart leek ook niet zo zwart als op de 226bw en cw. Ik ga nog ergens anders een poging wagen of ik de schermen op een pc kan zien maar ik denk dat ik maar voor de 226cw ga, dat lijkt me toch de beste keuze (eigenlijk geen idee maar wat precies het verschil tussen de bw en cw was). Het panel issue uit de 226bw was volgens die mediamark gast trouwens opgelost. In hoeverre die gasten van de mediamarkt weten waar ze het over hebben is een ander verhaal maar deze wist tenminste van het panel verhaal en kon zelfs de nummers opnoemen dus het lijkt me redelijk betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:10
Hallo,

Ik wil morgen naar de stad gaan om een nieuw scherm te halen, en hoewel ik eerst van plan was een 226cw te halen zit ik nu meer te denken aan een 206bw.. Ik ga het scherm voornamelijk gebruiken om films te kijken, en af en toe een spelletje ermee te spelen..

Wat ik echter laatst had gelezen is dat tegenwoordig doorgaands enkel nog maar S panelen worden geleverd bij de bw's, kan iemand dit bevestigen?

En mijn tweede en laatste vraag; is 20'' genoeg om comfortabel films op te kijken, ik zit ongeveer op ongeveer 2 meter afstand..

Bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het goed is zitten nu overal wel samsung panels in ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-06 12:33

Nutral

gamer/hardware freak

Ik heb 2 samsung tft schermen, en allebei in een keer een goede zonder dode pixel(s). Ik denk dat de kans vrij klein is, en het gaat een beetje hoe je er mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 15:40
beste Samsung-liefhebbers,

ik heb eigenlijk jullie advies of ervaring nodig..

*Voor school gebruik in een Macbook Pro, maar ik heb dus een groter scherm nodig voor Solidworks, Photoshop ed.
*Ik ben van plan om binnekort een PS3 aan te schaffen, hiervoor had ik dus het idee om een pc monitor (tft/lcd) te gebruiken.

Jullie zien dus dat ik 2 behoeften probeer te combineren..
Een scherm vinden voor mijn laptop is niet zo moeilijk, meer vragen heb ik omtrent een goeie monitor die goed zal werken met de PS3 :)

Zijn er mensen die me kunnen helpen?
Zelf dacht ik aan een 24"er, daar ik max op 3meter van het scherm zal zitten voor te gamen :)

Samsung 245B leek me een goeie kandidaat, maar zal het mooi beeld geven als ik een PS3 aansluit? Daar heb ik wat schrik voor.

Mvg

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

geemfriek schreef op woensdag 26 december 2007 @ 22:03:
beste Samsung-liefhebbers,

ik heb eigenlijk jullie advies of ervaring nodig..

*Voor school gebruik in een Macbook Pro, maar ik heb dus een groter scherm nodig voor Solidworks, Photoshop ed.
*Ik ben van plan om binnekort een PS3 aan te schaffen, hiervoor had ik dus het idee om een pc monitor (tft/lcd) te gebruiken.

Jullie zien dus dat ik 2 behoeften probeer te combineren..
Een scherm vinden voor mijn laptop is niet zo moeilijk, meer vragen heb ik omtrent een goeie monitor die goed zal werken met de PS3 :)

Zijn er mensen die me kunnen helpen?
Zelf dacht ik aan een 24"er, daar ik max op 3meter van het scherm zal zitten voor te gamen :)

Samsung 245B leek me een goeie kandidaat, maar zal het mooi beeld geven als ik een PS3 aansluit? Daar heb ik wat schrik voor.

Mvg
Ik heb wat testjes gedaan met mijn X360 (ok tis geen PS3 maar komt op hetzelfde neer :P ) en voor het mooie beeld mag je zelf oordelen ^^

http://img.photobucket.co...uto_Raiger/Picture007.jpg

http://img.photobucket.co...uto_Raiger/Picture006.jpg

Dance Dance Revolution

• BHStar
Anoniem: 93354 schreef op woensdag 26 december 2007 @ 21:13:
Als het goed is zitten nu overal wel samsung panels in ja.
Oke, bedankt voor de (snelle) reactie. Ik heb toch besloten de 226cw te nemen, voornamelijk met oog op de toekomst, bovendien is die 2'' extra heel fijn om films te kijken en heb ik toch de beste kleurweergave.. Het grootste nadeel is dat die 70 euro meer kost (ik haal hem bij de mycom), maar dat is slechts een dagje meer werken en dan heb ik het terugverdiend :9

Ik zal vanavond/morgen wel een userreviewtje schrijven, mits het scherm vandaag op voorraad is..

• geemfriek
Kabuto_Raiger schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:07:
[...]

Ik heb wat testjes gedaan met mijn X360 (ok tis geen PS3 maar komt op hetzelfde neer :P ) en voor het mooie beeld mag je zelf oordelen ^^

ziet er netjes uit! ik neem aan dat dat in 720p mode is?
nog 2 vraagjes :

1) is de 245B van ongeveer even goede kwaliteit als de 226CW?
2) het niet hebben van 1:1 pixelmapping, is dat echt zo storend? Op de PS3 zal ik op ong. 2meter van de monitor zitten (als je hem op 1080p zet krijg je normaal scaling/stretching) :X

Wat betreft pixel mapping, als je een pc hebt doen je drivers dat toch voor je? ik game niet vaak maar speel af en toe nog wel eens een oude game, dan is het toch wel fijn als het beeld goed word gezet.

• geemfriek
Anoniem: 93354 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:51:
Wat betreft pixel mapping, als je een pc hebt doen je drivers dat toch voor je? ik game niet vaak maar speel af en toe nog wel eens een oude game, dan is het toch wel fijn als het beeld goed word gezet.
pc wel denk ik, maar voor de PS3 moet het scherm het ondersteunen

Anoniem: 239988

Ik wil een Samsung 940BW bestellen, maar mijn vraag is: Kan je er op tv kijken en is het een goed scherm op op te gamen? En moet ik steeds snoeren verwisselen om, om te switchen naar PC of TV?

Anoniem: 114719

Kabuto_Raiger schreef op donderdag 27 december 2007 @ 02:07:
[...]

Ligt het aan mij of is het beeld erg donker? zo ziet dit spel er bij mij op mijn samsung le32n71bx televisie niet uit.

• BHStar
Ik heb sinds een uurtje een 226cw op mijn bureau staan..

Mijn eerste gedachten (voor vergelijking; hiervoor had ik een brak packard bell 17'' monitortje);
Wow, wat groot.. Voor zover ik weet geen dode pixels, en de kleuren zijn heel mooi..

Zoals beloofd komt er binnenkort een user review aan..

edit; en daar is die dan ;) http://tweakers.net/productreview/5923

[ Voor 10% gewijzigd door BHStar op 27-12-2007 18:54 ]

• Kabuto_Raiger

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

geemfriek schreef op donderdag 27 december 2007 @ 12:28:
[...]

ziet er netjes uit! ik neem aan dat dat in 720p mode is?
nog 2 vraagjes :

1) is de 245B van ongeveer even goede kwaliteit als de 226CW?
2) het niet hebben van 1:1 pixelmapping, is dat echt zo storend? Op de PS3 zal ik op ong. 2meter van de monitor zitten (als je hem op 1080p zet krijg je normaal scaling/stretching) :X
actually me X360 staat ingesteld op 1920*1080 ;)
en ik ervaar het ontbreken van pixelmapping niet echt als storend ofzo :)

@ICTSale kan aan het level liggen denk ik, was bezig met een trenchrun in Ace Combat 6. twas vrij donker in dat level :)

[ Voor 9% gewijzigd door Kabuto_Raiger op 27-12-2007 23:01 ]

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 19:29
Voor iedereen die denkt dat pixelmapping voor een beter beeld zorgt als ze er een console op willen aansluiten: de meeste monitoren (bv de populaire HP 2007/2207) doen alleen aan 1:1 pixelmapping bij 4:3 verhoudingen. Als je de ps3 er bv op aansluit wordt het beeld net zoals de Samsungs uitgerekt .

Ik ben zelf nl ook op zoek naar een goede monitor voor mijn ps3 en xbox360 en op diverse Duitse forums heb ik gelezen dat de 1:1 pixelmapping dus larie is als het op consoles aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus tenzij je een monitor haalt die een native res van een console ondersteund zijn ze eigenlijk ''waardeloos'' om op te gamen met je console? jammer, dacht dat ik mijn monitor meteen mooi kon gebruiken voor als ik een ps3 zou kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo vandaag de 2232bw en 226cw bij de mycom echt in de winkel op een pc gezien en ik vond de 226cw toch wel de mooiste. De 2232bw had zichbaar backlight bleeding bij zwart en rood maar bij de 226cw kon ik het niet zien. Gelijk maar besteld aangezien ze geen model meer op voorraad hadden dus hopelijk over een dag of 8 binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit topic is vol, een nieuw deel is onderweg en zal binnenkort geopend worden :)

Tadaa: [TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 6

[ Voor 30% gewijzigd door Pollewob op 31-12-2007 11:11 ]

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Vragen. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vragen te dumpen.
* Gemiep over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een productreview op de frontpage.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren !