Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Anoniem: 225682
IMHO, als mensen wel het geld hebben voor de 226CW en het niet zo in hun schoot geworpen krijgen, dan zouden ze op zijn minst toch ook zich mogen ontfermen over de kleuren, om die even te calibreren. Dan kan je alsnog de (naar mijn mening niet-realistische) 'warme kleuren' creëeren die jij aangaf, dat die HP had. Kwestie van wat te spelen in het menuutje.Anoniem: 225682 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:51:
de CW heb ik ook overwogen maas volgens een vergelijking had die iets meer ghosting en minder echte kleuren, ik kan nu geen link geven, maar in het 226bw/206bw/931bw topic staat een link in de TS met een vergelijking tussen de schermen, daar kun je ook de CW kiezen. (die site waar je de beste testresultaten kunt vergelijken, maar ook de slechtste)
En "serieus wat ghosting", dat hangt er van af wat die persoon als ghosting aantrof. De gemiddelde review die ik las, sprak van 'minimaal ghosting'.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
DigitalVersusAnoniem: 225682 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:51:
de CW heb ik ook overwogen maas volgens een vergelijking had die iets meer ghosting en minder echte kleuren, ik kan nu geen link geven, maar in het 226bw/206bw/931bw topic staat een link in de TS met een vergelijking tussen de schermen, daar kun je ook de CW kiezen. (die site waar je de beste testresultaten kunt vergelijken, maar ook de slechtste)
Die staat ook nog gewoon in deze startpost. Op de site kun je ook zien dat de CW (die zij getest hebben) vanuit de fabriek veel slechter is afgesteld.
[ Voor 7% gewijzigd door PromoX op 29-08-2007 18:48 ]
And I'm the only one and I walk alone.
Anoniem: 225682
meer ghosting leidde ik af uit de vergelijking van die raceplaatjes (met die i need more *??* tekst) op die site waar ik het over had (ik internet op m'n wii, vandaar dat ik geen link kan sturen) en de kleuren waren bij een 226BW S/A na calibratie ook echter volgens die test.Mizitras schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
IMHO, als mensen wel het geld hebben voor de 226CW en het niet zo in hun schoot geworpen krijgen, dan zouden ze op zijn minst toch ook zich mogen ontfermen over de kleuren, om die even te calibreren. Dan kan je alsnog de (naar mijn mening niet-realistische) 'warme kleuren' creëeren die jij aangaf, dat die HP had. Kwestie van wat te spelen in het menuutje.
En "serieus wat ghosting", dat hangt er van af wat die persoon als ghosting aantrof. De gemiddelde review die ik las, sprak van 'minimaal ghosting'.
edit: ja die
edit2: zoals je daar kunt zien is de kleur echtheid na calibratie bij de BW gemiddeld ongeveer 2, en de CW 4.. bij de BW 2x zo goed dus. ook is "delay compared to CRT aanzienlijk meer.. terwijl de BW dit nauwelijks heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 225682 op 29-08-2007 19:05 ]
Ja, dit kan zeker;Deathchant schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 14:45:
Hoe kom je achter de versie...volgens mij moet je een of ander HIDDEN menutje oproepen. Ik weet niet meer hoe dat moet...volgens mij moet je de brightness op 0 zetten en dan op source drukken ofzoiets? Weet iemand dit?
- Set contrast and brightness to 0 |
- Press the « Menu » button |
- Press the « Source » button for 5 seconds (the second one on the right) |
A hidden ''Service Function'' menu will appear including Panel Info on the bottom which clearly indicates the panel’s origin and reference. |
Bron
Na alle persoonlijke opinies over 226bw/cw ben ik voor CW versie gegaan. Voor maar 20 tal euros meer ga ik niet twijfelen. Die bleeding ligt van scherm tot scherm. Dit word mijn overstap van CRT naar TFT
Zéér benieuwd en zal een review posten als hij volledig ingesteld is.
maar je zegt de bbleeding ligt van scherm tot scherm...alle CW's die mijn pc-boer had waren hetzelfde zei hij...dus hij kon wel samsung bellen om een nieuwe te sturen, maar wist dus niet of hij een betere kwaliteit kreeg. Misschien gewoon dezelfde batch. Hij vermoedde een batch-fout dan. Uiteraard zijn er mensen die zich niet storen aan die backlight bleeding...maar ja...misschien miereneuk ik ook wel, maar ik vond het onacceptabel.
Ik wacht vol spanning jouw review af. Wil je foto's maken van de productiedatum etc? En de bbleeding speciaal voor mij vastleggen?
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Dat is ook gewoon terug te vinden in de startpost hoor
En dat menuutje geeft je niet misschien de info die je wilt, aangezien het daar niet altijd aangegeven wordt. En ook dat kun je terugvinden in de startpost. De enige oplossing is dan misschien nog om je scherm uit elkaar te slopen om te kijken of er ergens een stickertje ofzo opzit.
ik heb zojuist even gebeld met een firma in Duitsland en zij hebben de 2232BW op voorraad. Momenteel zoek ik de exacte verschillen tussen deze en de 226CW. Ik heb geen zin in die S-A-C-taferelen.
Deze is in duitsland een stuk goedkoper dan de 226CW: 349 euro voor de 2232BW en 409 (!!!!) voor de 226CW.
Kan iemand hier al iets over zeggen? Ik heb alleen gevonden dat de 2232BW 5watt minder verbruikt en een grotere kijkhoek heeft van 170graden t.o.v. de 160graden van de 226CW
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 30-08-2007 15:33 ]
Zou hem even proberen op te zoeken ^^
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
ik vraag me hetzelfde af, eigenlijk nog maar namelijk het verschil tussen:Deathchant schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:31:
ya, i know. had eroverheen gelezen
ik heb zojuist even gebeld met een firma in Duitsland en zij hebben de 2232BW op voorraad. Momenteel zoek ik de exacte verschillen tussen deze en de 226CW. Ik heb geen zin in die S-A-C-taferelen.
Deze is in duitsland een stuk goedkoper dan de 226CW: 349 euro voor de 2232BW en 409 (!!!!) voor de 226CW.
Kan iemand hier al iets over zeggen? Ik heb alleen gevonden dat de 2232BW 5watt minder verbruikt en een grotere kijkhoek heeft van 170graden t.o.v. de 160graden van de 226CW
SyncMaster 223BW 5ms, dotpitch 0.276, goedkoopste van de 3
SyncMaster 2232BW 2ms, dotpitch 0.282
SyncMaster 226CW 2ms, dotpitch 0.282, 'Wide Color Gamut', duurste van de 3
Volgens mij zijn dat de enige echte verschillen, naast het design. Volgens de Samsung website verbruiken ze ook allemaal 50W, de afmetingen zijn ook vrijwel gelijk, alleen de 226CW is 0.8KG zwaarder.
De 223BW lijkt me een goedkoper broertje van de 226CW, gezien de specificaties (zonder de color gamut stuff). Ik ga volgende week even langs de mediamarkt in Rotterdam, hopelijk hebben ze daar de schermpjes staan zodat ik ze enigszins kan vergelijken...
http://www.samsung.com/uk.../gaming/ls22mevsfvedc.asp
Het is dus de Engelse (UK) Samsung site, terwijl op de nl/be site 22" staat met 0.276mm dotpitch.
Als die viewable size klopt, dan gaat het hier toch om een compleet nieuw paneel. En geen afdankers van 225/226/BW/CW ofzo.
Het is dus een 21.6", 5ms (TN zonder overdrive?), 3000:1 DC, DVI+D-Sub, 170°/160° kijkhoek.
En volgens deze site (ik kan geen Duits maar ken wel Babelfish) zou je dan altijd een S paneel hebben. Wat overigens beter is dan 206BW en 226BW. Althans, dat is wat ik er uit begrijp.
[ Voor 29% gewijzigd door Noel op 30-08-2007 19:36 ]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Als je van zijkant kijkt ziet alles er geelachtig uit ;O
Informatie en tips zijn meer dan welkom
Over de 2232BW is nog niet zoveel bekend dus ik dacht post even wat foto's

Dit is de sticker die op de doos staat volgens mij valt er niet zoveel aan te zien. Maar voor de mensen die er intressen in hebben

Hier is de bleeding van het scherm te zien. Onderin is het toch een stuk erger dan boven.
Ik heb hiervoor een samsung 730BF 17'' en daar was het toch wel wat minder aanwezig. Voor de rest heb ik hier geen last van.

Verdere opmerkingen
Ik vond aan het begin dat de kleur rood nogal aanwezig was. Heb dat gelukkig kunnen verhelpen door kleur wijzigingen aan te brengen via mijn Nvidia software.
Verder heb ik deRTA functie uit gezet. Tijdens het scrolle hier op tweakers kreeg ik een groene na zweem van de donker grijzen balken. Dus waarom die functie erop zit mag Joost weten (toevallig dat ik zo heet, maar ik heb geen flauw idee
En wat ik een voordeel vind aan dit scherm is dat je het blauwe ledje via het beeldscherm menu donkerder kunt maken.
Ik heb voor de rest nog niet echt goed naar alles kunnen kijken heb het scherm ook nog maar net een paar uur binnen. Tot nu toe ben ik er onwijs over te spreken.
Ik zal er binnenkort vast nog wel wat meer over posten.
@Debtor: De BB van jouw 2232 is aanzienlijk minder dan mijn 226CW dat deed. Jouw BB zou ik op het randje van acceptabel vinden...laten we hopen dat als ik voor de 2232BW ga, deze ook zo is of beter!
De gele gloed, had ik dus ook. Ik had van links ontzettend veel rood (zie de eerste pagina van dit topic).
De 226CW is op mijn verzoek ook bij computer cash & carry in Aken (Duitsland) te krijgen. Ik had hun gebeld om te vragen of ze die hadden en hun het hele versie-verhaal uitlegd, daar zij dit niet wisten.
Maar hij is prijzig daar zeg. 409 euro...pffff
Maak ff een screenie van je sticker achterop de monitor en misschien die gelige gloed, plus je instellingen zoals je ze nu hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door Deathchant op 30-08-2007 20:43 ]
Schuin tegenover CCC ligt HIQ (hiq24.de) computers. Die is vrijwel altijd goedkoper dan CCC.Deathchant schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:42:
De 226CW is op mijn verzoek ook bij computer cash & carry in Aken (Duitsland) te krijgen. Ik had hun gebeld om te vragen of ze die hadden en hun het hele versie-verhaal uitlegd, daar zij dit niet wisten.
Maar hij is prijzig daar zeg. 409 euro...pffff
Probleem met beide vind ik wel dat ze gewoon de pixel policy van de fabrikant volgen.
Kijk anders eens bij de Mycom. Daar kost ie 389. Kun je m ook terugbrengen als je niet tevreden bent of bv met een dode pixel.
Ik heb de mijne nu 3 dagen gebruikt en ik ga m iig niet terugbrengen. Hij voldoet goed.
Andere mensen storen zich ontzettend aan de backlightbleeding, maar ik heb er geen last van.
Ik vind de kijkhoek ook ontzettend meevallen. Als je van de zijkant kijkt, dan wordt het beeld idd anders, maar dan moet ik vanuit mijn stoel wel erg ver over het bureau hangen om dat te zien.
Maar het ergerd me helemaal niet, TFT is compleet nieuw voor me en daarom ben ik hiermee tevreden
Hieronder enkele opmerkelijke "problemen".
Rechtvooraan
Zelfde pagina als hierboven, rechterhoek
BB, contrast en brightness op 0
Of moet dit op andere manier?
BB, contrast & brightness op 0, zijkant
Opmerkelijk is wel dat mijn camera de bleeding intenser maakt
En Deathchant, kheb je post gelezen, de bleeding is haast niet opmerkbaar als men scherm gewoon ingesteld staat, bovenaan zeer lichte bleeding van halve centimer, enkel in het midden dan nog!
Nadat ik alle functies en mogelijkheden onder de knie heb zal ik reviewtje posten. Ben er tot nu toe meer dan blij mee!
[ Voor 20% gewijzigd door Spacewide op 30-08-2007 21:35 ]
I know. Maar is duurder daar. En ik heb ze inderdaad gevraagd hoe ze doen met omruilen, gaat inderdaad via de fabrikant, daar zij een pc-toonbank zijn en verder niet veel service bieden.Schuin tegenover CCC ligt HIQ (hiq24.de) computers. Die is vrijwel altijd goedkoper dan CCC.
Probleem met beide vind ik wel dat ze gewoon de pixel policy van de fabrikant volgen.
Kijk anders eens bij de Mycom. Daar kost ie 389. Kun je m ook terugbrengen als je niet tevreden bent of bv met een dode pixel.
Ik ga morgen even langs.
Ik zie dat de 226 serie nog altijd duurder is dan de nieuwere 2232 serie...
2232BW: 50Watt
226BW: 55Watt
2232BW: 170graden
226BW: 160graden
2232BW: 1000:1
226BW: 700:1
(beiden dynamisch contrast van 3000:1. Zou het hierdoor komen dat je zoveel BB hebt? Je moet natuurlijk sterkere CCFL's daarvoor hebben)
En toch is de 2232BW goedkoper...
Bron:
2232BW
226BW
[ Voor 58% gewijzigd door Deathchant op 31-08-2007 08:01 ]
Anoniem: 224160
Wat ik me afvroeg:
Ik heb een Coax kabel (gewoon standaard voor TV) en die wil ik op een of andere manier (zonder de PC te gebruiken) omzetten naar VGA zodat ik hem op mijn monitor kan aansluiten zonder dat de PC hoeft aan te staan. Is dit mogelijk? En wat is dan de oplossing?
edit: moved naar apart topic
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 224160 op 31-08-2007 08:06 ]
no offence
OK
Hier trouwens een plaatje van de reflectie van je pictogrammen in de rand van de glossy schermpjes:
[image verwijderd]
Stoort het iemand in het donker als je je pictogrammen tegen de randen zet dat het weerspiegelt?
[ Voor 64% gewijzigd door Deathchant op 19-12-2007 13:27 ]
Hehe, dat is precies een herhaling van mijn posts. Kun jij me misschien ook vertellen hoe je die roodtinten hebt verwijderd? Dat was (zoals je misschien al gelezen hebt) ook precies mijn probleem. De backlight bleeding is nu ineens zelfs nog een wat minder dan dat wat jij nu postte, maar het idee en de plaatsing is precies hetzelfde (al is het bij mij boven groter dan onder, onder is het 90 procent van de tijd afwezig).Debtor schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:33:
Na veel lezen lezen en nog eens lezen ben ik gegaan voor de 2232BW. Eerst was ik helemaal weg van de 226BW, maar na het lezen van verschillende schermen en al dat gezeur heb ik die maar laten staan. Heb nog zitten denken over de 226CW maar had daar ook niet echt meer het vertrouwen in, en het was iets boven mijn buget.
Over de 2232BW is nog niet zoveel bekend dus ik dacht post even wat foto's
[afbeelding]
Dit is de sticker die op de doos staat volgens mij valt er niet zoveel aan te zien. Maar voor de mensen die er intressen in hebben. En achter op het scherm staat de zelfde informatie.
[afbeelding]
Hier is de bleeding van het scherm te zien. Onderin is het toch een stuk erger dan boven.
Ik heb hiervoor een samsung 730BF 17'' en daar was het toch wel wat minder aanwezig. Voor de rest heb ik hier geen last van.
[afbeelding]
Verdere opmerkingen
Ik vond aan het begin dat de kleur rood nogal aanwezig was. Heb dat gelukkig kunnen verhelpen door kleur wijzigingen aan te brengen via mijn Nvidia software.
Verder heb ik deRTA functie uit gezet. Tijdens het scrolle hier op tweakers kreeg ik een groene na zweem van de donker grijzen balken. Dus waarom die functie erop zit mag Joost weten (toevallig dat ik zo heet, maar ik heb geen flauw idee).
En wat ik een voordeel vind aan dit scherm is dat je het blauwe ledje via het beeldscherm menu donkerder kunt maken.
Ik heb voor de rest nog niet echt goed naar alles kunnen kijken heb het scherm ook nog maar net een paar uur binnen. Tot nu toe ben ik er onwijs over te spreken.
Ik zal er binnenkort vast nog wel wat meer over posten.
Voor de rest werd ik met de dag meer tevreden met het scherm, de BB leek wat minder te worden, of ik ergerde me er minder aan, en de kleuren zijn gewoon zeer helder (rood dus iets te helder).
Edit:
Het stoort me totaal niet dat er reflectie is op het scherm. Nu je het zegt valt het me op, maar gezien je veelal recht ernaartoe kijkt is het niet echt iets waar ik op let. De BB zoals deze in het begin leek te zijn, en helemaal de BB zoals sommige plaatjes hier, zijn een veel groter probleem. Op het moment ben ik er echter tevreden mee (onder het randje van het acceptabele
[ Voor 7% gewijzigd door iuuk op 31-08-2007 11:55 ]
MelvinB in "\[TFT/LCD] Samsung Syncmaster 931BW / 206..."
JoopvtG heeft zijn post op Hardforum verwijderd.. ik heb GoT helemaal afgezocht naar een volledig antwoord, maar helaas niet gevonden. Natuurlijk heb ik de official manual gelezen, maar word ik niet wijzer uit.
Thanks in advance!
Hier is een review:
Doos, accesoires en scherm
[image verwijderd]
Verstelling van LED brightness
Hoogste brightness:
Laagste brightness:
Backlight leakage
Een stuk minder en veel acceptabeler dan de 226CW:
Ghosting
Onderstaande foto's zijn gemaakt met sluitertijd 1/200sec.
RTA ON:
RTA OFF:
Ik weet niet of ik het hier goed geschoten heb, maar ik zie weinig verschil.
Kijkhoek
De kijkhoek is 170 graden. Veel beter t.o.v. de 226CW. Wel een beetje rood zeg maar, maar je moet inderdaad best ver met de monitor draaien wil je dit zien. Van onder en boven is de kijkhoek ook veel aangenamer. Je ziet bijna geen veranderingen.
[image verwijderd]
Kleurinstellingen OSD en kleurprofielen
Hieronder heb ik liggen spelen met de instellingen. Jammer vond ik dat het contrast niet ingesteld kan worden. Voor de rest ben ik er wel goed uit gekomen. Het dynamische contrast vond ik op de een of andere manier 'prettiger' dan die bij de 226CW.
Uiteindelijk heb ik brightness op 20 gezet, met colorsetting INTELLIGENT (OSD) en in het kleurenprofiel van de videokaartdrivers heb ik gekozen voor het ICC Samsung natural color van de 226CW (die had ik nog erop staan). Het profiel van de 2232BW maakt alles donker en gelig.
Standaard:
[image verwijderd]
Samsung Natural Color 226CW:
[image verwijderd]
Samsung Natural Color 2232BW:
[image verwijderd]
Dode (sub)pixels
Dit is echt 0,0
Service Paradigit
Deze is ook uitstekend. Zij doen niet moeilijk en ruilen is geen probleem. Zij hanteren 1 of meerdere dode pixels = omruilen. 2 of meerdere defecte SUBpixels = omruilen. Ze zeiden tegen me dat als ik dat wilde, dat op de kassabon geschreven werd dat hij ook bij 1 subpixel geruild mocht worden. Indien backlight leakage storend was, ook ruilen. Echt perfect! Ik heb dus zeker gesteld dat ik terug kon komen ermee en dit stelt de klant (ik dus) behoorlijk gerust! Dus ik heb dat scherm meteen meegenomen.
PRO's
- Geen dode pixels!
- Mooi design scherm
- Weinig verbruik (50Watt t.o.v. 55 watt)
- Snelle responsetime 2ms
- Veel Betere kijkhoek dan de 226CW
- Mooie kleuren
- LED brightness verstelbaar (stoorde me sowieso niet)
- Zeer licht!
CON's
- mijn grootste is: niet in hoogte verstelbaar
- monteren van de monitor op de voet gaat erg lastig. Je bent bang wat kapot te maken
- hals (stuk tussen monitor en voetstuk) maakt erg instabiele indruk. Als je rammelt met je tafel, rammelt het scherm mee. Mijn 930BF was stabieler.
- backlight leakage, alleen is dit echt een HEEL stuk minder dan de rest. Moet eigenlijk bij PRO's
- achterkant van het scherm kon beter afgewerkt worden: kabels zijn gewoon zichtbaar en er zit dus geen kap bij.
- kleurprofiel van de 2232BW is gelig.
Al met al zijn de CON's zeg maar allemaal niet zo belangrijke issues. In de PRO's zitten veel belangrijkere aspecten wat 2x zoveel wegen.
Eindconclusie
Dit scherm is veel beter dan de 226 series. Bij het installeren ervan stuitte ik alleen op het probleem dat het nogal lastig was om de monitor op de voet te drukken, je wilt immers niks kapot maken. Bij het optillen merkte ik dat deze extreem licht aanvoelde. Mijn 930BF is een stuk zwaarder. Monitor installeerde zich makkelijk en ik had snel een goeie setting gevonden wat mij beviel.
De service die Paradigit mij gaf ben ik zeer over te spreken!
Overall beoordeling: 9 van de 10.
[ Voor 15% gewijzigd door Deathchant op 19-12-2007 13:28 ]
Als je even je bericht wilt wijzigen en gebruik wilt maken van de 'Check images' optie (dan verspringt het forum niet zo), zal ik 'm toevoegen aan de startpostDeathchant schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:58:
Ik heb me dus vandaag bij Paradigit de 2232BW gekocht.
Hier is een review:
Toegevoegd aan de startpost.
'Dode subpixels' en 'Pro's' worden trouwens niet vet weergegeven.
[ Voor 12% gewijzigd door PromoX op 31-08-2007 17:54 ]
goede review
Ik blijf gewoon zo veel mogelijk om de kleuren vragen
Contrast valt overigens wel in te stellen, maar als je intelligent color instelt niet. Ook heb je met die intelligent color settings meer bleeding dan bij een 'eigen' profiel en valt het daar bij films helemaal goed op dat de kleur rood teveel voorkomt. Je kunt dus van te voren je contrast instellen, en dan op intelligent zetten, dan blijft het contrast er in ieder geval hetzelde staan. Of dat uitmaakt weet ik niet (of dat die setting juist inhoudt dat het contrast 'slim' geregeld wordt), want ik was na een dagje al uitgekeken op die instelling.
Dit dus voornamelijk omdat de kleuren in films iets te fel waren, met name dus die kleur die ik al teveel genoemd heb. Voor spellen, office en internetten is het echter een zeer fijne hulp.
Na al die foto's hier gezien te hebben begint het er voor mij trouwens steeds meer op te lijken dat ik zelfs binnen de 2232BW's veel geluk heb gehad met de bleeding. En misschien dat Samsung met hun 4-getallen lijn geleerd heeft van de fouten bij de 3-getallen -w's. Of het komt omdat ze bij de introductie extra veel zorg besteden aan de schermen, omdat de eerste beoordeling vaak het langst blijft hangen
Edit: Verdorie, over een stuk van je review heengelezen. De CW setting stond er dus nog in. Maar aangezien ik absoluut geen enkele kennis heb van drivers en hun instellingen, kun je me misschien vertellen hoe ik die er zelf in kan zetten, of of dat überhaubt mogelijk is?
PS: Dat monteren van de voet is inderdaad een enorm gestuntel. Ik heb het nu al van meerdere mensen gehoord. Ik zelf had er ook best wat problemen mee, omdat je zo'n aankoop liever niet kapot drukt.
[ Voor 13% gewijzigd door iuuk op 31-08-2007 18:23 ]
Ik heb ja de 226CW gehad eerst. Dus ik had die driver cd geinstalleerd. Je moet gewoon de SM226CW.icm bestand zetten in C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color zetten en dan kun je op de IMPORT knop duwen in je videokaartdrivers (zie plaatje van mijn review). Rechtermuisklik bureaublad -> display properties -> settings tabblad -> advanced -> je videokaart tabblad -> color correction -> import en voila.iuuk. schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:16:
[...]
Ik blijf gewoon zo veel mogelijk om de kleuren vragen, maar hoe heb je die Samsung Natural Color 226CW op de 2232BW gekregen? Tenminste, gezien de foto leek me dat ook op jouw scherm gemaakt? Dat vond ik van de foto's die je plaatste namelijk op het eerste gezicht duidelijk de mooiste.
Contrast valt overigens wel in te stellen, maar als je intelligent color instelt niet. Ook heb je met die intelligent color settings meer bleeding dan bij een 'eigen' profiel en valt het daar bij films helemaal goed op dat de kleur rood teveel voorkomt. Je kunt dus van te voren je contrast instellen, en dan op intelligent zetten, dan blijft het contrast er in ieder geval hetzelde staan. Of dat uitmaakt weet ik niet (of dat die setting juist inhoudt dat het contrast 'slim' geregeld wordt), want ik was na een dagje al uitgekeken op die instelling.
Dit dus voornamelijk omdat de kleuren in films iets te fel waren, met name dus die kleur die ik al teveel genoemd heb. Voor spellen, office en internetten is het echter een zeer fijne hulp.
Edit: Verdorie, over een stuk van je review heengelezen. De CW setting stond er dus nog in. Maar aangezien ik absoluut geen enkele kennis heb van drivers en hun instellingen, kun je me misschien vertellen hoe ik die er zelf in kan zetten, of of dat überhaubt mogelijk is?
PS: Dat monteren van de voet is inderdaad een enorm gestuntel. Ik heb het nu al van meerdere mensen gehoord. Ik zelf had er ook best wat problemen mee, omdat je zo'n aankoop liever niet kapot drukt.
Bedankt voor de tip met dat contrast! Maar het maakt niet echt wat uit.
Dankje! Je had die 226CW ook nog niet zo lang he? Ruil em om! Je hebt 8 dagenvsy schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:03:
Mooie koop daar! Als ik had geweten van dat schermpje had ik em ook wel aangeschaft ipv 226cw, maar goed, heb geen lastEnkel geen idee hoe ik kleuren kan verbeteren, zoek nog steeds naar calibration hulp
goede review
Hier nogmaals het verschil in BB 226CW vs 2232BW:

[ Voor 14% gewijzigd door Deathchant op 31-08-2007 18:36 ]
Jij ook enorm bedankt voor die tip. Voor mijn gevoel zijn de gezichten enorm verbeterd tov mijn eerdere instelling (waarbij ik niet eens drivers had geïnstalleerd, al zie ik nu op jouw plaatje gelukkig dat dat profiel er toch niet toe is het te installeren). En of het nu puur mijn gevoel is, of dat het echt verbeterd is, ik kan op het moment niet veel tevredener zijn met deze monitor.Deathchant schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:30:
[...]
Ik heb ja de 226CW gehad eerst. Dus ik had die driver cd geinstalleerd. Je moet gewoon de SM226CW.icm bestand zetten in C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\color zetten en dan kun je op de IMPORT knop duwen in je videokaartdrivers (zie plaatje van mijn review). Rechtermuisklik bureaublad -> display properties -> settings tabblad -> advanced -> je videokaart tabblad -> color correction -> import en voila.
Bedankt voor de tip met dat contrast! Maar het maakt niet echt wat uit.
Buiten de punten van kritiek die jij ook uitte is het gewoon een zeer goed ding.
@Xander2000, ik neem aan dat je bedoelt of het een Samsung-paneel is of niet? Dat lijkt me na de geposte plaatjes wel duidelijk, gewoon hun beste scherm. Kleinigheidjes blijf je denk ik namelijk houden als je in deze prijsklasse iets zoekt.
Zoals hierboven, tijdens surfen ed is dit best wel aangenaam, maar in games totaal niet.
Heb hem bij 4launch gekocht, maar zomaar omruilen? Wist niet dat het mocht als er eigenlijk "niets" mee aan de hand is.Deathchant schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:30:
Dankje! Je had die 226CW ook nog niet zo lang he? Ruil em om! Je hebt 8 dagenTrouwens wat ik wel niet snap is waarom de 226CW duurder is dan de 2232BW...zou het aan de colorgamut liggen?
EDIT: Deathchant, kan ik jou 2232bw color profile misschien ergens krijgen? Wil hem eens uitproberen op men scherm. Ty
[ Voor 67% gewijzigd door Spacewide op 01-09-2007 12:17 ]
Voor degene die em willen hebben heb ik de kleurprofielen van de 226CW en 2232BW op mijn webspace gezet:
SM226CW.icm
SM2232BW.icm
Over Paradigit zijn vele klanten niet zo tevreden http://tweakers.net/shopreview/49Deathchant schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 16:58:
<knip>
Zo'n lange quote inkorten is beter voor de overzichtelijkheid.
[ Voor 89% gewijzigd door Ultraman op 03-09-2007 02:09 ]
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Nou ik was zeer kritisch daar en heb VOORDAT ik de monitor kocht zeg maar alles op de kassabon laten vastleggen. Dus ik heb daar zonder twijfel een goed gevoel over. Ieder voor zich natuurlijk, maar mijn ervaringen zijn heel goed.SlowikPL schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:26:
Over Paradigit zijn vele klanten niet zo tevreden http://tweakers.net/shopreview/49
Ik vind Alternate een zuig-winkel. Ik heb daar zeer slechte ervaringen mee. Anderen zweren erbij.
Dus jullie 223(2)BW eigenaars zijn eigenlijk vol lof, en in vergelijking tot de 226BW/CW, spreken jullie van vooruitgang?
Iemand van jullie die al een vergelijking heeft gemaakt over het verschil in contrast en color gamut, tov de 226CW? Als het color gamut op zich gewoonweg niet te zien valt, op een hoge resolutie foto met veel groen enzo, tja, dan zou de keuze voor iedereen hier wel erg duidelijk zijn.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
ik heb nog niemand gehoord over de 223BW (nog geen review iig), maar wel interessant dat de 2232BW over het algemeen vrij goed bevalt. Toevallig heeft een vriend van me net een 223BW gekocht meen ik, misschien toch eens gaan kijken of dat wat isMizitras schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:43:
[...]
Dus jullie 223(2)BW eigenaars zijn eigenlijk vol lof, en in vergelijking tot de 226BW/CW, spreken jullie van vooruitgang?
Iemand van jullie die al een vergelijking heeft gemaakt over het verschil in contrast en color gamut, tov de 226CW? Als het color gamut op zich gewoonweg niet te zien valt, op een hoge resolutie foto met veel groen enzo, tja, dan zou de keuze voor iedereen hier wel erg duidelijk zijn.
Dankje! Hun algemene voorwaarden zijn:Djarune schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:06:
Vind het een geweldige review en na het lange wachten ga ik nu dus maar een 2232BW kopen. Paradigit zit bij mij in de buurt. Geen verzendkosten en geen pixelcrap! Klinkt super!
Dus wat heb ik nu gedaan...ik heb van die 3 of meerdere subpixels laten maken: 1 of meerdereDe pixelgarantie geldt alleen voor een volledig defecte pixel (deze is dan wit of zwart op uw scherm),of drie of meerdere subpixels (die dan een onjuiste kleur weergave hebben waarbij een van de of meerdere kleuren ontbreken of overheersen).
@Mizitras. Ik heb ze allebei gehad en de kleuren zijn inderdaad wel iets mooier op de 226CW. Groen wordt echt heel mooi enzo. Ik heb dus ook de 226CW color profile gebruikt op mijn 2232BW...
Volgens mij is de 223BW een ander scherm dan de 2232BW. Ik ben in ieder geval uiteindelijk zeker tevreden met dit scherm, gekeken zijn prijs/kwaliteit.Mizitras schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 17:43:
@SlowikPL: Je hoefde nu ook niet alles te quoten hé.
De kleuren en kijkhoek van deze TN TFT schermen hebben me namelijk heel lang tegen gehouden zo'n scherm te kopen, de prijzen van de andere schermen hielden me evengoed tegen. Nu mijn IIyama visionmaster (blijkbaar had iedereen zo'n scherm

Beneden staat hier een budget-acer, en dat scherm was voor mij al reden genoeg absoluut geen acer te willen. De kleuren daar waren namelijk enorm vaal, en hij heeft zelfs last van tijdelijke inbranding.
Pluspunten van de Samsung vind ik dus echt de kleuren, ook vergeleken met andere schermen die ik in de winkel zag (het is nog steeds niet zo goed als mijn CRT scherm was, maar daar staan andere voordelen tegenover) en het design.
Nadelen blijven die bleeding, en een (na het gebruiken van het CW profiel nog maar kleine) overdaad aan rood. Op het moment kan ik echter zeer goed leven met allebei die problemen, bleeding zie ik zoals ik al veel te vaak heb gezegd (ik ben er gewoon te tevreden mee
Ander klein nadeel is dat het ding vrij instabiel lijkt te staan. Het schommelt zeer snel, omvallen zal het dan weer niet snel doen. Gewoon niet al te vaak tegen je bureau aan stoten als je bezig bent
Van wat ik lees kan iedereen het er volgens mij dus over eens zijn dat er een paar kleine punten kunnen zijn om aan te werken, maar tenzij je enorm kritisch bent (als je hem bijvoorbeeld nodig hebt voor professionele zaken die die problemen goed naar voren doen komen) valt er zeker mee te leven. En dat waar ik mezelf toch als redelijk kritisch reken.
Nu hoop ik dus maar dat dit allemaal zo blijft, want ik heb meestal het gelukd dat die dingen net na hun garantie-periode kuren gaan vertonen, of dingen krijgen die niet onder de garantie vallen.
Ik ben gegaan van Iiyama VMPro 454 HM903DTA CRT, naar Samsung 930BF naar 226CW naar 2232BW.
Er kan NIKS tippen aan de HM903DTA. Ik heb ooit eens een Philips brilliance CRT 10P20 mogen gebruiken en die was ook zeer goed!
Heb zelf een 931bw icm een asus 8600gt en erger me ondertussen kapot het probleem.
Ach, had ik maar een sig...
Voor een 226BW/CW wil ik eigenlijk niet meer gaan aangezien dit te weinig verschil geeft
met de 223BW. Oké, het is 21,6" tov 22" , 5ms vs 2ms en geen gamut maar ik betwijfel ten
sterkste of je dit daadwerkelijk gaat merken. Daarbij komt dat dit zeker verschillende panelen
zijn wegens de verschillende grootte
paneel en dat gaat ook goed genoeg, so why bother?
Goh nu een keuze maken qua design (en ook de meerkost van +-30 euro)...
Mijn Eizo kan daar echt wel aan tippenDeathchant schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:37:
tja, iedereen stelt andere eisen he. Ze moeten gewoon van die Eizo flatscreens maken en dan met een responsetime van 2ms, zijn we van het gezeur af!
Ik ben gegaan van Iiyama VMPro 454 HM903DTA CRT, naar Samsung 930BF naar 226CW naar 2232BW.
Er kan NIKS tippen aan de HM903DTA. Ik heb ooit eens een Philips brilliance CRT 10P20 mogen gebruiken en die was ook zeer goed!
En meen jij te zeggen dat met het colorprofile van de 226CW, je toch met een CW ernaast, wel/niet of een erg klein verschil zou weten te zien?Deathchant schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 18:32:
[...]
Dankje! Hun algemene voorwaarden zijn:
[...]
Dus wat heb ik nu gedaan...ik heb van die 3 of meerdere subpixels laten maken: 1 of meerdere
@Mizitras. Ik heb ze allebei gehad en de kleuren zijn inderdaad wel iets mooier op de 226CW. Groen wordt echt heel mooi enzo. Ik heb dus ook de 226CW color profile gebruikt op mijn 2232BW...
Eigenlijk (algemeen) zouden we in de topicstart, ook best eens color profiles kunnen verzamelen. Als er dan al eens een color profile tussenkomt te zitten, van iemand met een hardware-calibreer apparaat, hebben héél wat mensen er wat aan.
Dat heb ik helemaal niet gezegd. Ik vind de CW met zijn profiel mooiere kleuren geven dan de 2232BW met het 226CW profiel.Mizitras schreef op zondag 02 september 2007 @ 13:22:
[...]
En meen jij te zeggen dat met het colorprofile van de 226CW, je toch met een CW ernaast, wel/niet of een erg klein verschil zou weten te zien?
Anoniem: 90936
De meeste Eizo schermen zijn zeer zeker erg goed, maar de Iiyama VM 454 is, welke ik ook heb, één van de beste 19 inch CRT schermen ooit gemaakt. Ik ben er ook zeer tevreden mee.RoaDHouse schreef op zondag 02 september 2007 @ 04:24:
[...]
Mijn Eizo kan daar echt wel aan tippen..... liyama CRT monitoren vond ik maar bagger:)
Maar ik ben nu ook opzoek naar vervanging van een oude Samsung SM 757 P, als ik zo lees komt er waarschijnlijk een 2232. Vooral omdat er toch nog wat problemen zijn (BB) met de 226CW.
Anoniem: 167863
version BAx : Samsung
version BLx : AUO
version BIx : CPT
version BDx : CMO
Hier kun je dus via de Version (die nog wel in het Servicemenu te vinden is) zien welk paneel je hebt. (BV. M-ME22W0BDA-1003 is een BDx, dus een C paneel).
edit: Dit betreft alleen de Samsung 226BW
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 167863 op 03-09-2007 22:40 ]
Ik zie dat je de 2232BW ook hebt nu. En zo te zien ben je er zeer over te spreken. Ik zit alleen nog een beetje met de kleuren te kl*te. Zou jij misschien jou profiel kunnen door sturen? En de instellingen van het scherm menu kunnen prijsgeven
zoals je kunt zien in bovenstaande posts, heb ik het kleurenprofiel van de 2232BW en de 226CW online gezet. Kun je zo downloaden.Debtor schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:28:
@Deathchant
Ik zie dat je de 2232BW ook hebt nu. En zo te zien ben je er zeer over te spreken. Ik zit alleen nog een beetje met de kleuren te kl*te. Zou jij misschien jou profiel kunnen door sturen? En de instellingen van het scherm menu kunnen prijsgeven.
Mijn settings:
- 226CW profiel (de 2232BW maakt alles zo gelig);
- brightness op 20
- contrast default 75;
- Colortone = Intelligent.
Zie Deathchant in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic -...". Misschien dat ik in de startpost nog wel een sectie toe ga voegen voor profielen en eventuele instellingen.Debtor schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:28:
@Deathchant
Ik zie dat je de 2232BW ook hebt nu. En zo te zien ben je er zeer over te spreken. Ik zit alleen nog een beetje met de kleuren te kl*te. Zou jij misschien jou profiel kunnen door sturen?
[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 03-09-2007 12:19 ]
Ik heb het profiel bij (vista) kleurbeheer tab apparaten toegevoegd, is het de bedoelig dat ik bij geavanceerd - apparaat profiel ook dat profiel kies? Ik zag namelijk niks verandere toen ik dat deed.
Alvast bedankt voor de informatie

Dit betekent toch niet dat ik geen samsung scherm heb he...
De post van Gravitas over zijn omrekentabelltje op de vorige pagina van een Frans forum, vond ik onduidelijk...
Samsung 2232BW produced augustus 2007
[ Voor 25% gewijzigd door Deathchant op 03-09-2007 18:02 ]
Samsung paneel of niet, ik denk niet dat je beeld er ineens zo heel veel anders van wordt. Als je tevreden bent dan is er niets aan de hand toch?Deathchant schreef op maandag 03 september 2007 @ 17:57:
ik heb me weer wat gezien...ik weet niet of ik me nu zorgen moet gaan maken...
[afbeelding]
Dit betekent toch niet dat ik geen samsung scherm heb he...?
Zonder verdere bron is het inderdaad onduidelijk, hoewel ik verwacht dat dit over de 226BW gaat. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat ze voor andere schermen met andere panelen andere type aanduidingen gebruiken.De post van Gravitas over zijn omrekentabelltje op de vorige pagina van een Frans forum, vond ik onduidelijk...
Ik ben er tevree over. En Ik heb de BCAA...daar zit dus AA in en daar stond bij Samsung paneel
En als je je vraag aan Samsung gesteld hebt, hopelijk niet aan de Nederlandse divisie. Ik ben onlangs ook afgescheept met het standaardantwoord dat alle informatie op de website te vinden zou zijn

Anoniem: 167863
Klopt, betreft alleen de 226BW, vergeten om erbij te zetten. Mijn excusessPromoX schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:16:
Met google vind ik deze site (het forum van hardware.fr). Dit lijkt enkel over de 226BW te gaan.
En als je je vraag aan Samsung gesteld hebt, hopelijk niet aan de Nederlandse divisie. Ik ben onlangs ook afgescheept met het standaardantwoord dat alle informatie op de website te vinden zou zijn.
Ik heb vandaag op mijn 226CW zowel het 226CW en het 2232BW kleurprofiel maar ik vond het met het standaardprofiel beter uitzien. Met het 2232 profiel wordt het beeld heel erg paars en met het 226CW profiel wordt het contrast heel laag.Deathchant schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 12:55:
Voor degene die em willen hebben heb ik de kleurprofielen van de 226CW en 2232BW op mijn webspace gezet:
SM226CW.icm
SM2232BW.icm
Zal vanavond proberen wat foto's te maken en misschien nog even de verschillende kleurprofielen proberen.
Ben ook bij Mediamarkt, mycom en IT's langs geweest, daar hadden ze echter alleen de 226bw of cw. Deze winkels geven echter allemaal de garantie op geen enkele dode (sub)pixel.
Paradigit geeft standaart garantie op geen enkele dode pixel en 3 of meer subpixels.
<edit>
Prima scherm, heb zelf nog geen dode (sub)pixels ontdekt, blacklight bleeding kan ik nog niet testen ivb donkere kamer etc
Wel wennen, ga van een 19inch crt naar een 22 inch tft, in games vind ik het toch nog een beetje raar, kleuren/bewegingen zijn anders maar het zal wel wennen. Trouwens heb ook een B0CAA-1002
</edit>
[ Voor 18% gewijzigd door Lilinin op 04-09-2007 19:48 ]
I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4
Anoniem: 226494
Nu is mijn vraag : hoe reset ik mijn instellingen ? Want ik vind de standaard kleuren het mooist
Hier een fototje

[img=http://img458.imageshack.us/img458/250/dscf1494cq6.th.jpg]
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 226494 op 05-09-2007 11:20 ]
Wel leuk dat je door mij een scherm hebt gekocht, ik voel me vereerdLilinin schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:12:
Als eerste post wou ik zeggen dat ik ook besloten heb een 2232BW te kopen na aanleiding van Deathchant review en eigen onderzoek. Heb hem ook bij Paradigit (maastricht) gekocht. Mij gaven ze geen dode subpixel garantie, wel hebben we de monitor in de winkel getest op dode (sub)pixels. Verder werd mij vertelt dat bij een eventuele dode subpixels de "niet goed geld terug" regeling van 2
Paradigit geeft standaart garantie op geen enkele dode pixel en 3 of meer subpixels.
<edit>
Prima scherm, heb zelf nog geen dode (sub)pixels ontdekt, blacklight bleeding kan ik nog niet testen ivb donkere kamer etc
Wel wennen, ga van een 19inch crt naar een 22 inch tft, in games vind ik het toch nog een beetje raar, kleuren/bewegingen zijn anders maar het zal wel wennen. Trouwens heb ook een B0CAA-1002
</edit>
Vreemd. Ik heb op de kassabon laten zetten...dus ik kan em gewoon ruilen, wat een pixeltje ook mankeert...Maar ja, het gaat zich erom dat je em hoe dan ook kan ruilen en dat is goed!
Ik had dus gevraagd over die B0CAA-1002 of het een echt samsung scherm was en geen A of C versie:
Geen reden tot paniek dus.Geachte heer,
Vriendelijk dank voor uw email met betrekking tot uw 2232BW.
Het scherm is zeker van ons. U zult vaker ons scherm in andere monitoren aantreffen dan andersom.
Ik vertrouw erop u met dit antwoord van dienst te zijn. Indien u verdere vragenheeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
Met vriendelijke groet,
Michaëla
Samsung Electronics
Zo niet hoe kan ik dan het beste kwa kleur profiel krijgen.
1. Scherm op voet monteren is echt een heel vervelende klus! De connectie op de voet slaat nergens op! Er stond zelf een stickertje op het scherm van: "Winner Design Award 2007". Bij ons op de faculteit Industrueel Ontwerpen zouden ze in lachen uitgebarsten zijn.
2. Backlight Bleeding. Het is aanwezig dus ik moet het vermelden. Weliswaar alleen een strookje onder en boven. Het is voor mij totaal niet storend.
3. Blauwe LEDje irriteert niet! Slaat echt nergens op.
4. Ik dacht dat de glansende behuizing irritant zou zijn. Integendeel! De zilvere strook van de 226 serie stoort juist meer dan de glans van de 2232.
5. Kleuren zijn heel goed te noemen. Zelfs standaard! Met de 226CW instellingen krijg ik geen mooier beeld.
concl:
Heel goed scherm. Van de 22 inch TN panelen gewoon 1 van de beste!
Bij de Acer staat in de pricewatch vermeldt dat er een paneel in zit met 8ms reactietijd, echter spreken de meeste webshops van 2ms. Weet iemand hier het fijne van? Wanneer dit 8ms is blijft de Acer een stukje achter bij de Samsung, is dit gelijk dan komen ze volgens mij behoorlijk overeen zo te zien hieronder. Specs van de Acer:
Productbeschrijving Acer AL2051WB - vlak scherm - TFT - 20"
Type apparaat Vlak scherm / TFT actieve matrix
Kleur Zwart, zilver
Ingebouwde apparaten Stereoluidsprekers
Afmetingen (BxDxH) 48 cm x 17.4 cm x 41 cm
Gewicht 6.5 kg
Diagonale afmeting 20" - breedscherm
Dot Pitch / Pixel Pitch 0.258 mm
Max. resolutie 1680 x 1050
Kleurondersteuning 24-bit (16,7 miljoen kleuren)
Responstijd 2 ms
Beeldhelderheid 300 cd/m2
Beeldcontrastverhouding 1000:1
Digitale videonorm Digitale Visuele Interface (DVI)
Audio Output Luidspreker(s) - stereo - intern
Ingangssignalen DVI-D, VGA
Energieverbruik tijdens gebruik 50 Watt
Ik weet dat het niet helemaal hier thuis hoort. maar ik kon een lopend 20 inch de Ultieme TFT topic niet vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Wutroe op 06-09-2007 07:24 ]
hoe denken de anderen met een 2232BW er nu over na een tijdje?
Maar ik kan er mee leven zovaak tijdens gebruik zie je het niet.
Deathchant schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:08:
nou, de backlight bleeding stoor ik me toch wel een beetje aan moet ik zeggen. Ik dacht dat ik wel zou wennen eraan, maar ik zie het toch steeds weer...maar het scherm is in ieder geval beter dan de 226CW...
En volgens mij klopt het inderdaad wel. hoe kleiner het scherm hoe groter de BBleeding.
Ik ben nog altijd ernstig verdeeld. Het ene moment merk ik helemaal niks van de BB (overdag sowieso al niet), het andere moment erger ik me er even aan, en dan wordt het alleen maar erger. Over het algemeen valt het echter enorm mee, de bleeding is niet enorm groot, en vaak zelfs niet eens te zien.Deathchant schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:08:
nou, de backlight bleeding stoor ik me toch wel een beetje aan moet ik zeggen. Ik dacht dat ik wel zou wennen eraan, maar ik zie het toch steeds weer...maar het scherm is in ieder geval beter dan de 226CW...
Wel heb ik nu ineens een ander probleem. Nu heb ik mijn scherm namelijk via D-Sub aangesloten op mijn laptop (mijn pc is namelijk nogal matig), en ik kreeg toen een enorm irritant zoemend geluid. Na even gezocht te hebben op tweakers zag ik dat dat op te lossen valt door de backlight hoger te zetten, in mijn geval nu boven de 70. Dit is wel heel leuk en aardig, maar dat maakt de kans dat ik me ga ergeren aan de bleeding natuurlijk wel meteen een beetje groter.
Heeft iemand hier misschien tips voor? Terugsturen zie ik namelijk niet echt zitten, en hoewel er op deze manier mee te leven is, is het toch niet optimaal.
Idd last van enige BB maar dat valt overdag niet op. s'avonds wel, maar alleen als je er erg op let. Moest wel erg wennen aan de kleuren, de brightness is erg hoog en het contrast is anders dan mijn ouwe crt. Nu gewent en vind het een pracht scherm. Wat ook opvalt is dat bij films alles minder scherp is omdat het beeld nu groter is maar dat is niet echt storend. (22" widescreen ipv 19" normaal)Deathchant schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 15:08:
Tot slot kan je de power-led in helderheid veranderen. Op de laagste helderheid heb ik er totaal geen last van.
I7 10700K - Scythe Mugen 5 - Corsair DDR4 Vengeance 32GB - MSI MPG Z490 gaming plus - MSI Armor GTX 1080 - Kingston A2000 1TB ssd m.2 - Seagate 3TB - Corsair RM650x - ASUS VG248QE - Fractal Design Define R4
Anoniem: 206879
Als je NU een 226BW zou kopen, moet je een BW krijgen met als productiedatum JULY2007 of AUGUST2007. Dan zou je een S-paneel moeten hebben. Ik zie tegenwoordig op de 226BW's vaker een [R] staan, wat zou staan voor de nieuwste panelen. Ik zou de 226BW gewoon terugbrengen naar de winkel en zeggen dat je een C-paneel hebt, in plaats van het S-paneel. Je kunt je product altijd binnen 8 dagen ruilen!Anoniem: 206879 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:58:
Ik heb vanmiddag ook even een 226BW aangeschaft. Na wat research kwam ik er achter dat er een CMO (type "C" dus) panel/monitor in zit. Aangezien ik er niet de meeste scherpe prijs voor heb betaald ben ik aan twijfelen om deze om te ruilen voor een 2232BW of 226CW, want ik voel me toch wel een beetje gepiepeld. Zover ik de posts heb doorgelezen heb ik het idee dat deze modellen niet te kampen hebben met verschillende producenten. Ik vraag me af of ik op gebied van beeldkwaliteit er voor of achter uit op zal gaan als ik besluit een van deze varianten aan te schaffen. Hebben jullie een idee wat ik het beste kan doen?
En alle websites lijken ineens fade-out achtergronden en balken te gebruiken maar dat komt gewoon door de kijkhoek.
Samsung; als je dan een monitor hebt met zo'n beroerde kijkhoek, maak dan op z'n minst de voet verstelbaar zodat dat de compenseren valt..

Volgens de beschrijving is het een 206bw maar dat is niet de monitor die op het plaatje staat.
Mijn vraag is (raad het plaatje) welk type Samsung monitor staat er wel op het plaatje ?
My favorite programming language is solder.
Kan ik niet beter voor een HP, asus of LG monitor gaan dan de 226BW ?
Kan iemand mij overtuigen toch voor deze te kiezen ondanks de grote kans op gebrekege werking
Als ik afga op de site van Samsung is het een scherm zoals deze:Puch-Maxi schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
Misschien een beetje oftopic, maar geen eigen topic waard.
[afbeelding]
Volgens de beschrijving is het een 206bw maar dat is niet de monitor die op het plaatje staat.
Mijn vraag is (raad het plaatje) welk type Samsung monitor staat er wel op het plaatje ?
http://www.samsung.com/nl...onitors/economy/932bf.asp
Maar als ik daar op google zoek krijg ik hele andere resultaten:
Gezien de voet en de verhouding zou ik zeggen dat het een 245BW is:Puch-Maxi schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
[afbeelding]
afbeelding
Een standaard GoTter ;)
Aan jou de keus. Ondanks al die "gebreken", zijn de schermen razend populair. Voorraden raken snel op en worden constant opnieuw aangevuld en aangezien Samsung niet nog meer slechte publiciteit wilt, ga ik ervan uit dat ze nu gewoon S schermen leveren.Mich schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:12:
Ik lees in dit optic veel meer klachten dan goede reacties.
Kan iemand mij overtuigen toch voor deze te kiezen ondanks de grote kans op gebrekege werking
Een vriend van me heeft er onlangs een 226BW gehaald en hij heeft wel een S type te pakken (denk ik), want als ik die van mij naast zet, dan is het verschil goed te zien. Ik heb mijnes laten afstellen en toch ziet zijn scherm er veel beter uit kwa kleuren, laat staan blacklight bleeding.
Ken ook iemand met een A type ( ik heb C helaas), misschien dat ik ze alle drie is een keer naast elkaar kan zetten en daar een paar foto's van kan maken.
[ Voor 27% gewijzigd door vr6-only op 10-09-2007 20:09 ]
It ain't stupid if it works!
Dat vraag ik mij op dit moment ook af, ik lees vrijwel alleen negatieve ervaringen met backlight bleeding, slechte kijkhoek en andere problemen. Ik begin met zelfs af te vragen waarom dit scherm uberhaubt zo populair is...Mich schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:12:
Ik lees in dit optic veel meer klachten dan goede reacties.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ok ...... ik ben er nog mee aan het instellen maar de eerste indrukken zijn goed ( de inkijkhoek is echt een stuk verbeterd.
BB is wel aanwezig maar acceptabel ( ik ben een mierenneuker )
Na alle TFT schermen die ik tot nu toe op mijn bureau had staan vind ik de 2232BW de beste.
Voor het geld 339 Euro ben ik zeer tevreden met de monitor.
Nadeel: vreemde voet kontstruktie
Bevalt erg goed, prima beeld, geen last van ghosting, backlight bleeding is niet storend, kleuren zijn prima
Hier wat plaatjes, brightness & contrast op 0, sluitertijd 2sec in een vrijwel donkere kamer:

En dit is het service menu:

geen idee wat ik daaruit op kan maken
Ik ben er iig erg blij mee, geeft echt een zee van (virtuele) ruimte vergeleken met m'n oude 17" TFT

Ik vind de nieuwe modellen van Samsung namelijk niet zo mooi (mening/smaak) dus ik zocht naar schermen met een narrow bezel en nog oud type (bekende zwart/grijs & zwart) Maar die zijn nog moeilijk te vinden (met redelijke specs) aangezien ze al wat ouder zijn.
My favorite programming language is solder.
Die BB ziet er acceptabel uit. Vooral aan de randen is het bij vele samsung schermen vele malen erger. Gecombineerd met een grote kijkhoek en goede kleuren zou dit een heel interessant scherm kunnen zijn voor veel mensen.jeroen__online schreef op maandag 10 september 2007 @ 21:28:
Een update over m'n 223BW die ik vorige week heb aangeschaft:
Bevalt erg goed, prima beeld, geen last van ghosting, backlight bleeding is niet storend, kleuren zijn prima(standaard kleurenprofiel)
Hier wat plaatjes, brightness & contrast op 0, sluitertijd 2sec in een vrijwel donkere kamer:
[afbeelding]
En dit is het service menu:
[afbeelding]
geen idee wat ik daaruit op kan maken
Ik ben er iig erg blij mee, geeft echt een zee van (virtuele) ruimte vergeleken met m'n oude 17" TFT
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Is het mogelijk om via het menu het ledje aan/uit te schakelen of is deze echte defect? Mocht dat het geval zijn, dan stuur ik hem denk ik nog niet terug omdat je hem dan EN een lange tijd kwijt bent en dat ledje zou zo fel zijn dat het sommige mensen stoort. En ik er dus helemaal geen last van heb
Anoniem: 125123
20", 16:10, 2ms, D-Sub, DVI, TV, Zilver
Verbinding (Video) Composite, D-Sub, DVI-D
(dit gaat over de Samsung 206BW)
Maar op de Samsung site staat dat deze echter 1 vga en 1 dvi aansluiting heeft. Wat is nou juist ?
Wat ik wil is het volgende: een 20" scherm met Component video aansluiting. (De nieuwe PSP
Gaat zoiets werken ?

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 11-09-2007 15:46 ]
Maar let wel op dat Component géén Composiet is, mocht je dat niet in de gaten hebben.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Jaa klopt ging beetje te snel.cybersteef schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 18:51:
Eerst heb je het over de aansluitingen op een Samsung paneel en dan ineens over component aansluitingen. Ik volg het even niet.
Maar let wel op dat Component géén Composiet is, mocht je dat niet in de gaten hebben.
Dat weet ik.
Kijk ik zie het volgende, klik
En nu is mijn vraag, Wat houd dat d-sub in ?
Kan ik zo een kabel aansluiten als hier boven. ( Je hebt ze voor Component maar ook voor Composiet:S)
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 11-09-2007 19:13 ]
D-sub = VGA = de blauwe stekker/aansluitingAnoniem: 125123 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:04:
[...]
Jaa klopt ging beetje te snel.
Dat weet ik.
Kijk ik zie het volgende, klik
En nu is mijn vraag, Wat houd dat d-sub in ?
Kan ik zo een kabel aansluiten als hier boven. ( Je hebt ze voor Component maar ook voor Composiet:S)
Of zulke kabels werken, geen idee, sluit mijn composite en component direct aan op mijn tft.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Ja maar waarom staat er nou bij de 206BW over D-sub of RGB of composiet bij terwijl die alleen zo een blauwe aansluiting heeft.blmp schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:25:
[...]
D-sub = VGA = de blauwe stekker/aansluiting
Of zulke kabels werken, geen idee, sluit mijn composite en component direct aan op mijn tft.
Bij de 205BW staat er echt VGA D-Sub maar geen composiet. Zou het een rede hebben ?
206BW
205BW
edit; Op andere site's staat het volgende:
Sync type: Separate H/V, composite , SOG
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 11-09-2007 20:00 ]
Ik zat eerst naar die 2ms 19" schermpjes te kijken die wat vrienden van mij hebben. Maar ik vindt die geen waardige opvolgers van mijn huidige CRT.
Ik gebruik het voor gamen (vooral shooters), surfen en af en toe een serie kijken.
Waar ik me aan erger bij TFT's is dat als je je hoofd beweegd de kleuren veranderen. Ook de reso die beperkt is op xxxx X 1060.. Ik ben nu gewent op 1600x1200 te spelen.
Enige voordeel wat ik zoizo fijn zou vinden is de ruimte die zo'n tft in neemt en de hoeveelheid ruimte je op je desktop.
alvast bedankt voor de fijne reacties die ik ga krijgen
Anoniem: 144183
Een 206BW heeft niet alleen een blauwe (VGA) aansluiting hoor, maar ook een witte (DVI)Anoniem: 125123 schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 19:49:
[...]
Ja maar waarom staat er nou bij de 206BW over D-sub of RGB of composiet bij terwijl die alleen zo een blauwe aansluiting heeft.
Bij de 205BW staat er echt VGA D-Sub maar geen composiet. Zou het een rede hebben ?
206BW
205BW
edit; Op andere site's staat het volgende:
Sync type: Separate H/V, composite , SOG
Ik heb het scherm nl. nu al enkele weken. Het is de 20inch-variant van de 226BW en het is een erg leuk scherm vind ik persoonlijk. De resolutie is 1680x1050 (lekker breed dus), en qua graphics zie je eigenlijk weinig verschil met 1600X1200 op een CRT, omdat een TFT (naar mijn mening dan) toch altijd mooier beeld geeft dan een CRT-tje.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 144183 op 11-09-2007 21:24 ]
mja om een vergelijking te trekken met mijn oude CRT (Syncmaster 753dfx) is het eerst wat opvalt het formaat. was me oude scherm nog klein met zijn 17 inch dan heb ik nu het idee dat ik met me neus vlak bij me TV zit in het begin kreeg ik er eietwat hoofdpijn van maar, nu ben ik er beer aan gewend, je moet je maar aanpassen denk ik maar dat zal voor de meeste geen probleem zijn.
in gebruik met de XBOX 360. tja, veel mooier kan je het beeld niet krijgen denk ik. me XBOX staat nu te draaien op 1080p alleen en moet zeggen, als je er echt van wil genieten zorg dan dat je ook een spel heb die 1080p ondersteund, anders zie je echt de interlacing... youch. tis wat minder in elk geval ^^
oh well tot zover mijn ervaringen met dit scherm ^^
Dance Dance Revolution
Dat is de zwarte versie van de 205BW (225BW en 245BW zou ook nog kunnen). Google maar eens op bijvoorbeeld "205bw black"Puch-Maxi schreef op maandag 10 september 2007 @ 14:46:
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door AntonH op 12-09-2007 15:22 ]
ik heb nu een bijna 2 jaar oude Samsung SyncMaster 901B (Duitsland), maar daar merk ik weinig van een slechte kijkhoek of backlight bleeding of dat soort onzin...
het valt me echt tegen dat de nieuwere schermen daar nog steeds zoveel last van hebben
wat dat betreft staat de techniek gewoon stil...
er is dan ook geen reden om een nieuw scherm te kopen als ik het zo allemaal zie, ik was wel benieuwd naar een beetje betaalbaar 1900x1200 scherm, maar ook dat is er niet...
of kan iemand mij een geweldig breedbeeld scherm aanraden? 1680x1050, maar liefst 1900x1200 op een betaalbare prijs (onder 300 euro)
Van al wat ik hier hoor, zit ik te denken: Het scherm waarop we allen wachten, is eigenlijk een 2232BW mét het kleurengamut van de 226CW.Thrills33ka schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:30:
wat een beroerde bedoeling eigelijk...
ik heb nu een bijna 2 jaar oude Samsung SyncMaster 901B (Duitsland), maar daar merk ik weinig van een slechte kijkhoek of backlight bleeding of wat doort onzin...
het valt me echt tegen dat de nieuwere schermen daar nog steeds zoveel last van hebben
wat dat betreft staat de techniek gewoon stil...
er is dan ook geen reden om een nieuw scherm te kopen als ik het zo allemaal zie, ik was wel benieuwd naar een beetje betaalbaar 1900x1200 scherm, maar ook dat is er niet...
of kan iemand mij een geweldig breedbeeld scherm aanraden? 1680x1050, maar liefst 1900x1200 op een betaalbare prijs (onder 300 euro)
Anoniem: 97420
Op de schermen stond helaas niks vermeld. Op de dozen daarentegen wel.
Made in Slovakia
HE22HSPP
Made in Romania
ME22H9XP
BH6800329D-02
Ze konden mij niet vertellen wat de productie datum was, kon ik ook niet vinden.
Ik kon sowiezo, als het scherm mij niet beviel hem komen omruilen
of Romania
Dit topic is gesloten.
Waarschuwing
Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:
* Vragen. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je (simpele) vragen te dumpen.
* Gemiep over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een productreview op de frontpage.
En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.
Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiele Waarschuwing opleveren !