DVI zonder DVI op Acer X222W

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.609 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Pak net mijn Acer X222W uit en de spanning van het uitpakken slaat nu al vrij snel om in ergernis. |:(

Alles is keurig netjes aangesloten, met de kabels die Acer bijlevert, maar ik krijg nul beeld via de DVI-aansluiting. Ik heb me echt blauw gezocht naar de oorzaak van het niet geven van beeld, maar ik kan het niet vinden. Mijn videokaart is een Club3D 8500GT, ook nog vrij nieuw dus.

Weet iemand hoe ik DVI aan de praat krijg? Probleem is dat als er geen signaal heb, ik ook het OSD niet kan oproepen.

Wie redt mij,of beter.....wie redt de Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
drivers geinstalleerd? en welke windows versie enzo

[ Voor 39% gewijzigd door Icekiller2k6 op 15-07-2007 15:09 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Windows Vista Enterprise.

Monitor zelf geen drivers maar ik heb wel een driver update gedaan via de Device manager.
Ook de nieuwste Nvidia-drivers. Op de doos staat heel groot Vista-certified en DVI met HDCP.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gaan er uberhaupt wel lichtjes branden op de monitor. Als je zegt dat je het OSD niet eens kan oproepen vraag ik mij af of hij wel aangaat.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
De monitor is wel aan. Dat wil zeggen, het Acer startscherm en daarna de mededeling 'no signal' en vervolgens wordt het groene lampje oranje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heb ik ook gehad. Probleem? Die klote stekker ja! Je moet dat ding in je videokaart en monitor er keihard indrukke, als dat niet lukt beetje heen en weer friemele. Als de kabel eenmaal zit gaat het ook wel goed, maar op m'n vorige lanparty zat ik 10 min. er aan te friemele :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Net gebeld met de serviceafdeling van Acer: de monitor is dus gewoon stuk ...... grmbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesalex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-07 22:16
poes, zou je mij aub op de hoogte willen houden van de service van acer?

ik heb vandaag hetzelfde scherm aangekregen en bij mij werkt de dvi interface zo te zien ook niet, wat ik ook doe -> geen beeld.

Als acer zelf een goede service heeft los ik het wel via hun op ipv via alternate (waar ik het scherm gekocht heb) want dat duurt waarschijnlijk eeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Vooralsnoglijkt alles oké, na een valse start.

Ik had er enorm de balen van :( |:( :( en ik kon niet wachten tot het tien uur vanochtend was. (serviceafdeling van alternate open).

Om negen uur had ik het servicenummer van Acer al gebeld en de jongeman adviseerde mij om het ding om te ruilen bij Alternate. Echter, dat doet Alternate niet, het ding is immers kaduuk. Daarna Acer weer gebeld en nu had ik wel een kundig iemand aan de lijn. Na opgave van het serienummer (en dat is NIET het nummer dat op de bon van Alternate staat, maar het nummer op het apparaat zelf, beginnende met ETL), is de hele trein in werking gezet. Je krijgt dan een RMA en vervolgens kun je UPS bellen voor een afspraak om het op te laten halen. Zonder overdrijven, ik belde om 11 uur naar UPS en zij vroegen of de monitor vandaag nog gehaald moest worden. Ja graag was mijn antwoord. Ik mocht een tijd kiezen. Dat werd tussen 12 en 3. Om 3 minuten over 12 werd er aangebeld en stond UPS al voor de deur. Echt ongelovelijk goed!

Dus de monitor is nu weg, samen met een kopie van de faktuur en een briefje in het Engels met daarop de klacht. Nu maar wachten en hopen op betere tijden......

En ik heb zo lang getwijfeld tussen de Acer, de HP en de LG.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Hou ons op de hoogte! Ik ben daar ok wel in geintresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoor404
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05 18:55
Gisteren ook de acer X222W binnen gekregen, en ook de dvi ingang stuk. Op vga werkt die prima (helaas heeft mijn vidio kaart alleen maar 2 * dvi) . Ook acer gebeld, en probleem is bekend ;-).

Voor 17:00 komt ups hem ophalen voor reperatie, dat is iedergeval netjes snel geregeld.

Ronald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dus iets niet lekker met die DVI gang. Meerdere mensen hebben er last van ik zelf moet em er ook echt in proppe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Zou het de hele serie zijn, of toevalligerwijs de batch die Alternate heeft gekregen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook benieuwd of dit geen probleem is tussen Gfx-kaart <--> DVI-ingang. Schijnt vaker voor te komen, ik krijg mijn X222 ook niet op DVI.

Gelukkig is de bijgeleverd VGA-kabel van hoge kwaliteit, maar mocht een nieuw exemplaar van Acer wel werken dan hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Verwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 20:34:
Ben ook benieuwd of dit geen probleem is tussen Gfx-kaart <--> DVI-ingang.
Als dat zo zou zijn, dan vind ik alsnog dat Acer het moet fixen! Andere merken (en Acer zelf ook) zijn wel in staat om een fatsoenlijke monitor in elkaar te schroeven.

Overigens krijg ik net een sms-je (!):Verehrter Kunde. Ihr Acer Product met der ******** ist in unserer Werkstatt eingetroffen und wartet auf Reperatur.

Wederom keurige service van Acer! (Nu nog een goeie monitor....... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:27
Aye, ik wilde deze na de vakantie gaan halen en was eerst aan het twijfelen, maar aangezien de service zo goed ik denk ik dat ik er toch voor ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoor404
vandaag net e-mail gekregen :

Is gearriveerd bij ons Reparatie Centrum en wacht op herstelling.

Voor verdere informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk via onderstaande telefoon nummers.
-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ut zelfde probleem.. Met VISTA

Net een nieuwe Ati 1650 pro gekocht en de Acer X222W en nope geen DVI
LET OP! Wel in de Bios maar zodra hij in Vista komt .. EEEEEEEEEEEE! NIKS!

Nu vind ik dat wel vreemd ..
waarom laat ie wel gewoon op het OSDtje Digital Input zien als ie in de BIOS en dan als ie in windows komt spring ie in een keer op NO INPUT !!?? en dan kun je niks meer.. je kan dan de instelling in het OSD niet veranderen of NIKS! wazig!

Nu heb ik ze er allebei in zitten en dan is windows echt in de war.. en ik ook!

NOG iets vreemds!

als ik ze er allebei in heb zitten en ik trek de DVI eruit dan spring de monitor aan en uit alsof ie wisselt..
en windows doet BLINGGG.. alsof je iets uit de USB trekt..

Iedereen die last heeft van DVI probleem ook deze verschijnselen gehad?? :?

Ik heb ff gechecked met me ma zn Dell 15 inch LCD op DVI .. werkt perfect !!!
Windows en Ati Catalyst drivers herkennen het dingetje meteen als Flatpanel digitaal..!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-06-2022
Zelfde probleem. VGA werkt perfect. Als ik opstart met enkel DVI kabel krijg ik bootscreen van xp maar eens in xp zelf gekomen geen signaal meer. Wat probeer ik dan, sluit VGA kabel op DVI uitgang van graka en krijg ik terug beeld.

Vind het dus raar, want krijg wel beeld tijdens bootscreen dus kabel enzo werkt wel.
Maar waarom valt het beeld dan weg wanneer hij in xp zelf komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dezelfde problemen,

De Acer X222W gekocht bij Alternate op 12-7.13-7 binnengekregen.Aangesloten via de VGA geen probleem,prachtig beeld.Daarna wilde ik hem aansluiten via de Dvi, geen beeld.Je zet de monitor aan,er komt het logo van Acer en het aan/uit lampje gaat van groen op oranje thats it.Via de vga weer aangesloten om in het OSD de instellingen te veranderen naar Dvi ingang,weer niks.
Vrijdagmorgen 20-7 gebeld naar Acer.De servicedesk gaf nog net niet toe dat het een bekend probleem was,maar ik hoefde het verhaal niet uit te leggen.Gaf het typenr.door en toen wisten ze het al wat de problemen waren.Net na de middag kreeg ik een mail met shipping bills en een tel.nr van UPS.Deze gebeld en 2 h later werd de monitor al opgehaald.Je kunt via de supportsite van Acer aan de hand van een case id je monitor volgen.Dinsdag 24-7 was hij binnen en sinds 25-7 is de status"momenteel in reparatie" tot nu 29-7.Het is dus waarschijnlijk een produktiefoutje,of dit alleen betrekking heeft op de batch die Alternate heeft ontvangen weet ik niet.Zover ik begrepen heb worden er op dit moment veel schermen van het type X222W teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwie
Mijn monitor komt van bij Azerty, dus niet enkel fouten bij Alternate. Wie betaalt die onkosten aan die reparatie? Morgen dan ook maar eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben erg benieuwd of de monitor na reparatie wel probleemloos werkt op de DVI-poort, of dat het echt een probleem is van de combinatie VGA-kaart+drivers<-->DVI-poort. Houdt ons op de hoogte (ook over de tijd dat je de monitor kwijt bent)

Voorlopig bevalt de monitor prima met een goede VGA-kabel, haarscherp beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwie
Ik heb eens zitten rondneuzen en blijkbaar komt dit probleem vaak voor. Niet alleen bij Acer maar ook bij vele andere merken. Een echte oplossing is precies nog niet echt gevonden. Vaak ligt het aan de drivers of aan de instellingen. Soms is het ook opgelost door windows te herinstalleren enzo. Ik denk dus dat dit probleem niet specifiek voor deze monitor is maar ook voor andere geldt. Ook slechte kabels zijn vaak de oorzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb de monitor vandaag terug gekregen.Opgehaald 20-7. terug 31-7.
Er zit een dispatch report bij met de vermelding: Work carried out.
Reflash/Reset BIOS the EDID was updated and tested,system OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 22:44
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:50:
Ehm... en het probleem is verholpen?¿? Moet je er wel ff bij zeggen he 8)7

Ik heb deze monitor trouwens ook kort in mijn bezit gehad, met het zelfde probleem. Ik heb hem 3 dagen later weer terug gebracht (mediamarkt) en het verhaal uitgelegd. Ze gingen het nakijken en konden het natuurlijk niet voor elkaar krijgen... heb later m'n geld terug gekregen aangezien ik geen andere mooie 22"jes zag staan (van bv de samsung 226BW zijn inmiddels ook 4 panelen van in omloop en verder ben ik niet echt een hp freak (hp w2207)... Maarja, ik zal dus weer moeten wachten totdat ik weer een goed werkend (en mooi) schermpje vind.

Ben benieuwd of de problemen met het Acer schermpje worden verholpen en ze deze ook weer verkopen.. Dan ben ik er namelijk óók weer bij (en blij) 8)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook Ups gebeld enzo maar die kwamen niet op tijd.. ik ben nu op vakantie en die monitor staat nog steeds thuis in de doos.. khoop als iik terug ben dat ik 'em alsnog kan terug sturen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:50:
En doet ie ut nu wel ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had ik dit maar gelezen voor ik deze monitor bestelde.
Zelfde probleem. Hoelang heb je garantie bij Acer gewoon 1 jaar neem ik aan.
Heb volgende week lanparty. en dan graag me nieuwe schermpje mee. en als ik hem dan eerst kwijt ben is dat niet echt makkelijk.

Heb alvast even een mailtje naar Acer gestuurd en ook gelijk even een mailtje naar Cool-Prices waar ik dit scherm gekocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de monitor doet het nu perfekt.Ik heb hem vanuit de doos gelijk aangesloten met de DVI kabel en hij deed het.Dus niks instellen in het OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag ook dit scherm bezem gekregen, dvi op scherm aangesloten en op mijn nvidia fatal1ty 7600 gt geen beeld, mijn kaart heeft alleen dvi dus alleen koppelstukje ertussen gezet naar vga en hij werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-12-2024
Yes,

Same here, Acer X222W binnen. Jahoor DVI doet het niet.
Vandaag op RMA weggestuurd, en zal ook even posten als ik hem terugkrijg.

Lekker dat zoveel mensen dit probleem hebben, schijnt dus dat dit een groter probleem is dan ik dacht, en ze verkopen gewoon vrolijk al die schermen.. pfff :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

poes schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:37:
Vooralsnoglijkt alles oké, na een valse start.

Ik had er enorm de balen van :( |:( :( en ik kon niet wachten tot het tien uur vanochtend was. (serviceafdeling van alternate open).

Om negen uur had ik het servicenummer van Acer al gebeld en de jongeman adviseerde mij om het ding om te ruilen bij Alternate. Echter, dat doet Alternate niet, het ding is immers kaduuk.
Dat laaste vind ik een beetje raar! Je koopt een nieuw app. en het is DOA. (Dead On Arrival)
Alternate ruilt hem niet om omdat hij kapot is? Wat een onzin zeg! Je koopt iets nieuws en het werkt gelijk niet, en vervolgens moet je zelf de reparatie regelen, begrijp ik dit goed?

Onvoorstelbaar, ik had het niet geaccepteerd! Maarja, zo ben ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
Yep mee eens @ MaCe,

Helaas hebben ze allemaal die RMA policies (waardoor ze je eerst van de kast naar de muur sturen) waarbij je met sommige merken het moet indienen bij de fabrikant zelf. Maar zeker bij DOA, krijg je een nieuw produkt wat niet werkt, en daarmee een hoop kopzorgen en gedoe, en je moet nog eens een (paar) week(en) wachten voordat je eindelijk je produkt werkend krijgt. Daarom vind ik het redelijk schandalig dat ze zo die schermen nog verkopen zonder ze uit de verkoop te halen en eerst te fixen (Acer dus in dit geval), maar ja business-wise zijn het ook niet de eerlijkste dan.

Ik heb hem ook naar Acer terug gestuurd, maar een produkt van Acer zou ik zelf nooit meer aanschaffen in de toekomst na dit voorval.

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedyTJB op 09-08-2007 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TJBolier schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:44:
Yep mee eens @ MaCe,

Ik heb hem ook naar Acer terug gestuurd, maar een produkt van Acer zou ik zelf nooit meer aanschaffen in de toekomst na dit voorval.
Het gebeurt heel vaak dat een bepaalde serie gebreken vertoond, geloof me, een fabrikant zit daar ook niet op te wachten maar gezien de druk van de concurrentie worden helaas te vaak nieuwe spullen de fabriek uitgerushed. Mijn punt, ik probeer Acer niet te verdedigen maar als je nu al zo een instelling hebt dat je nooit meer een produkt van ze koopt kan je in de toekomst nergens meer fatsoenlijk shoppen, alle merken hebben wel een keer wat, Acer is geen uitzondering :)

Het testen komt gewoon steeds meer onder druk te staan om produkten zo snel mogelijk bij de consument te krijgen. Gelukkig zien steeds meer fabrikanten in dat het niet werkt want het kostenplaatje is velen malen hoger waardoor ze verlies lijden ipv. winst.

Acer in deze vind ik nogal zeer snel optreden en dat getuigd van een goeie bereidwilligheid, daar waar veel grotere spelers op de markt bij fouten juist een hele tijd ontkennen, zoals Intel met hun probleem in de Dual Cores, Apple met diversen zaken, MS die maar niet wil toegeven dat bepaalde Xbox drives dragers krassen, Sony met hun accu's etc etc.

Bottomline is, wat doet een fabrikant met een klacht ? In dit geval doet Acer het goed, ook al praat ik hun DOA niet goed, maar ik ken slechtere gevallen. En zeg nou eerlijk, wie vind het nu wel leuk om een nieuw speeltje niet werkend te zien ? In dit geval blijkt de service dus van Alternate slecht en die hard best wel even ruggespraak kunnen houden met Acer, de DOA's retour kunnen nemen en hun klanten de mogelijk kunnen bieden om een keuze te maken, of wachten op een nieuwe lichting Acer's die werken of een ander scherm laten uitzoeken met in het ergste geval, de euro's retour geven ;)

Alternate laat zich hiermee niet van hun sterkste kant zien en zal mij ervan weerhouden om juist bij hun spullen te kopen, daar waar ik bij andere binnen 8 dagen niet goed geld terug service heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 02:06:
[...]

Het gebeurt heel vaak dat een bepaalde serie gebreken vertoond, geloof me, een fabrikant zit daar ook niet op te wachten maar gezien de druk van de concurrentie worden helaas te vaak nieuwe spullen de fabriek uitgerushed. Mijn punt, ik probeer Acer niet te verdedigen maar als je nu al zo een instelling hebt dat je nooit meer een produkt van ze koopt kan je in de toekomst nergens meer fatsoenlijk shoppen, alle merken hebben wel een keer wat, Acer is geen uitzondering :)
Yep mee eens hoor. Als een produkt kapot gaat in het garantie termijn, heb ik ook zoiets dat kan gebeuren, en koop ik gewoon dat merk weer opnieuw. Alleen DOA is voor mij toch een ander verhaal en van Acer lees ik soms niet al te positieve reviews, vooral met hun notebooks. Maar dat heeft hier natuurlijk totaal geen betrekking op.

Je heb voor de rest wel gelijk, het is verder gewoon een persoonlijke ervaring. Ik gebruikte eerst altijd Maxtors, die gingen allemaal kaduuk bij mij. Hoeft natuurlijk niet voor iemand anders, maar na een aantal die kaduuk zijn gegaan, ben ik overgestapt naar WDC, zowel voor servers in datacenter, werk en thuis en in enkele gevallen nog een harde schijf die het begeeft. Maar met Maxtor was dat veel erger, door zulke ervaringen wil ik liever het voorkomen door gewoon niet meer zo snel op Acer te happen. (Val Maxtors niet aan :P, was jaren geleden en ik weet best dat andere mensen positieve ervaringen hebben).
Bottomline is, wat doet een fabrikant met een klacht ? In dit geval doet Acer het goed, ook al praat ik hun DOA niet goed, maar ik ken slechtere gevallen. En zeg nou eerlijk, wie vind het nu wel leuk om een nieuw speeltje niet werkend te zien ? In dit geval blijkt de service dus van Alternate slecht en die hard best wel even ruggespraak kunnen houden met Acer, de DOA's retour kunnen nemen en hun klanten de mogelijk kunnen bieden om een keuze te maken, of wachten op een nieuwe lichting Acer's die werken of een ander scherm laten uitzoeken met in het ergste geval, de euro's retour geven ;)

Alternate laat zich hiermee niet van hun sterkste kant zien en zal mij ervan weerhouden om juist bij hun spullen te kopen, daar waar ik bij andere binnen 8 dagen niet goed geld terug service heb :)
Mee eens. Acer regelt de RMA wel goed, vooral het UPS stukje, want ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat je zelf de zooi moet terugsturen, nog meer gedoe :D.

Die van mij gaat niet via Alternate, direkt van McDos. Maar ze hebben allemaal dezelfde procedures, tenzij je echt een probleem ervan gaat maken en hardkoppig zegt dat je je produkt terugstuurd naar hun, wat ook compleet terecht is trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
MaCe1337 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:09:
[...]

Hij is niet dood, hij leeft. VGA doet het immers wel.
Het apparaat is dus stuk.

En stel dat ik een andere had gekregen.......... dan was de kans op een kapotte DVI-aansluiting zeer groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

poes schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:11:
[...]

Hij is niet dood, hij leeft. VGA doet het immers wel.
Het apparaat is dus stuk.

En stel dat ik een andere had gekregen.......... dan was de kans op een kapotte DVI-aansluiting zeer groot.
Ik begrijp dat je veel meer hebt aan een RMA, immers krijg je een werkend apparaat en als alternate je een nieuwe had gegeven misschien niet, maar als een apparaat niet volledig werkt, en dus gedeeltelijk stuk is (of volledig stuk) dan heet het gewoon DOA. Iets is ook DOA als het half werkt. :)

Ik verbaasde mij gewoon even over het totale gebrek aan aftersales service.
Ik hoop dan ook dat je de shopsurvey even invult en de aftersales een dikke onvoldoende geeft, dit moet je natuurlijk zelf weten maar laten we eerlijk wezen, het is geen stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit probleem ook veel voorkomend met de x202w? want ik sta op het punt om die morgen te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
Geen idee, zou best eens kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb hem binnen alles doet het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwie
Als ik dit zo lees is het best van direct Acer te contacteren dan ipv via de leverancier (Azerty in mijn geval), wil zo snel mogelijk verholpen worden. UPS komt de monitor hier dan ophalen. Maar wie betaald die kosten en hoe worden die dan betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
Acer does ! Dat is weer een pluspunt !

Kost je geen duit. Hij gaat naar duitsland, dus duurt wel een tijdje voordat je hem terugkrijgt, de mijne ging afgelopen woensdag weg. Zal nog wel zeker een week of langer duren, verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwie
ah ok super. Had zo al een vermoeden maarja, ge weet nooit :)
Ik bel maandagmorgen dan naar acer. Dan is em tege 's avonds wsl al weg.
Geeft niet dat hij 2 weken weg is, ik ben toch verondersteld te studeren voort moment :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiskentTalent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 19:34
born4trance schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 05:57:
[...]

Ehm... en het probleem is verholpen?¿? Moet je er wel ff bij zeggen he 8)7

Ik heb deze monitor trouwens ook kort in mijn bezit gehad, met het zelfde probleem. Ik heb hem 3 dagen later weer terug gebracht (mediamarkt) en het verhaal uitgelegd. Ze gingen het nakijken en konden het natuurlijk niet voor elkaar krijgen... heb later m'n geld terug gekregen aangezien ik geen andere mooie 22"jes zag staan (van bv de samsung 226BW zijn inmiddels ook 4 panelen van in omloop en verder ben ik niet echt een hp freak (hp w2207)... Maarja, ik zal dus weer moeten wachten totdat ik weer een goed werkend (en mooi) schermpje vind.

Ben benieuwd of de problemen met het Acer schermpje worden verholpen en ze deze ook weer verkopen.. Dan ben ik er namelijk óók weer bij (en blij) 8)
Je bent mischien niet een HP Freak, maar ik kan je vertellen dat de HP W2207 veel beter is dan de Samsung 226BW (type-S scherm)
Ik heb namelijk de samsung 226bw 3 maanden in mijn bezit gehad, aan een asus 8800GTX 768MB, en heb nu een HP W2207, en ik kan je vertellen dat de hp veel beter in kleur en backlight Bleeding is dan de samsung of Yljama.
De kleuren zijn mooier van de HP, het wit is witter en het zwart is zwarter, en weinig tot niets backlight bleeding.
De samsung van mij had een blauwe waas over het beeld, daarom heb ik hem weg gedaan.
Deze HP is vele malen beter en in dezelfde prijsklasse, en hij heeft ook nog een klasse uiterlijk en een HEEEL groot + punt is zijn Pixelmapping, wat de Samsung ook niet heeft.

Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
Mailtje gekregen van Acer dat mijn monitor weer op de weg terug is..... ik ben erg benieuwd!

Maandag staat UPS voor de deur als alles goed is. Check het begin van deze post om uit te rekenen hoe lang het heeft geduurd. Ben ik te lui voor! ;)

Update: hij is binnen en hoedoet het nu perfect! :P

[ Voor 10% gewijzigd door poes op 21-08-2007 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Ik heb sinds deze week de Acer AL2423WB, ander scherm dus maar zelfde probleem. Met DVI alleen beeld bij booten, meer niet. Ik heb Vista naar de Veilige Modus geboot, daar had ik beeld. Drivers verwijderd, gereboot, drivers opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien is alles OK.

De nVidia Forceware drivers vonden het blijkbaar niet leuk dat ze opeens van DSUB naar DVI gingen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born4trance
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-08 22:44
MiskentTalent schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 22:24:
[...]

Je bent mischien niet een HP Freak, maar ik kan je vertellen dat de HP W2207 veel beter is dan de Samsung 226BW (type-S scherm)
Ik heb namelijk de samsung 226bw 3 maanden in mijn bezit gehad, aan een asus 8800GTX 768MB, en heb nu een HP W2207, en ik kan je vertellen dat de hp veel beter in kleur en backlight Bleeding is dan de samsung of Yljama.
De kleuren zijn mooier van de HP, het wit is witter en het zwart is zwarter, en weinig tot niets backlight bleeding.
De samsung van mij had een blauwe waas over het beeld, daarom heb ik hem weg gedaan.
Deze HP is vele malen beter en in dezelfde prijsklasse, en hij heeft ook nog een klasse uiterlijk en een HEEEL groot + punt is zijn Pixelmapping, wat de Samsung ook niet heeft.
Zo, lang verhaal, maar wel verleidelijk om hem te kopen :) Ik twijfel (nu) dan ook tussen de HP en de Acer X222W aangezien de DVI gefixt kan worden.. Zijn er afgezien van HP's draaifunctie, verstelbare hoogte en pixelmapping nog andere belangrijke zaken welke de Acer niet heeft maar ik wel zou willen hebben?

Dit klinkt als een kijk-en-vergelijk vraag, maar je wilt niet weten hoe vaak ik gekeken heb.. ik zie haast een denkbeeldige videowall aan m'n muur met allemaal 22" widescreens 8)7

En de HP zou ik nooit draaien.. verticaal kijkt bij dit soort panelen nooit zo lekker.

gr, Christiaan

[ Voor 32% gewijzigd door born4trance op 22-08-2007 14:34 ]

.

• SpeedyTJB
Nou ja ff een updateje op de RMA status van de Acer X222W

Uit de deur gegaan met UPS op 8 Augustus.
Kreeg pas een ontvangsbevestigings e-mail van Acer op 17 Augustus.
Sindsdien is de status ontvangen en nog OPEN.

Daar word je niet vrolijk van met een DOA, zzz.

Wees wijs en koop dit model niet!

[ Voor 6% gewijzigd door SpeedyTJB op 23-08-2007 00:47 ]

Verwijderd

MaCe1337 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 01:09:
[...]

Dat laaste vind ik een beetje raar! Je koopt een nieuw app. en het is DOA. (Dead On Arrival)
Alternate ruilt hem niet om omdat hij kapot is? Wat een onzin zeg! Je koopt iets nieuws en het werkt gelijk niet, en vervolgens moet je zelf de reparatie regelen, begrijp ik dit goed?

Je kunt binnen 8 dagen als je iets koopt via internet zonder opgave van reden het product retouneren, Alternate moet dit accepteren..

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07 16:41

Flip

^^

Het is een bekend probleem bij de Acer X222W. De DVI-poort die werkt niet, en wanneer je deze aansluit op de VGA werkt het prima. Digitaal werkt het dus niet. Op mijn werk komen die schermen echt in aantallen terug omdat deze niet op de DVI-poort werkt.
Naar wat ik heb begrepen worden deze schermen teruggestuurd en wordt daar een nieuwe firmware opgezet, die het probleem oplost. Echter begrijp ik niet dat dit scherm nog gewoon door wordt verkocht, terwijl ze (bijna) allemaal hetzelfde probleem hebben.. :?

• SpeedyTJB
Precies, het kost hun minder om ze door te verkopen en dan wat RMA's te behandelen.

Niet echt leuk voor de klant die hem koopt, thuiskomt, en scherm doet het niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoor404
Vannacht terug van vakantie en monitor lag bij de buren, terug van reperatie dacht ik. Bleek dus een hele nieuwe te zijn. Net ge installeert, en toppie monitor, plug en play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauwie
Heb vandaag ook gewoon nieuwe terug gekregen. was verzonden 15aug. 21augustus bevestiging van acer dat monitor binnen was en zo snel mogelijk gerepareerd werd. Vrijdag 24augustus mail dat reparatie was uitgevoerd en scherm teruggezonden werd. Doe doos open, volledig nieuw scherm en alles werkt perfect! Well done dus Acer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb eind juli bij 4launch ook een X222W gekocht, zelfde probleem... Nooit de moeite genomen om het uit te zoeken en het ding gewoon aan een VGA-kabel gehangen, maar misschien moet ik binnenkort toch ook maar eens een RMAtje aanvragen als ik dat zo hoor :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2022
Sja hier nog een met zon mooie X222W, want mooi is ie wel.....als ie het doet.

Ik heb hem vandaag via de post gekregen, besteld bij Alternate. Ook hier geen DVI, maar alleen VGA. Maar dat was niet het enige. Mijn monitor maakte ook behoorlijk veel lawaai, een ratelend geluid! Heeft iemand dat ook al gehad?

Normaal gesproken had ik de RMA via Alternate geregeld, maar na dit topic toch maar rechtstreeks via Acer gedaan. RMA gaat tot nu toe perfect. Acer gebeld, meteen retournummer en zegel gestuurd gekregen, en na een belletje met UPS, werd hij een klein uurtje later al opgehaald (had amper tijd om de zooi in te pakken en uit te printen). Volgens die gast bij Acer werd er haast bij gemaakt, omdat het scherm bij aankoop al defect was. Hij zij ook dat het ongeveer 5 tot 7 werkdagen zou gaan duren, dus dat hoop ik dan maar.

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb dus hetzelfde probleem: Problemen met mijn nieuwe LCD Acer X222W en ik verstuur hem morgen, ik hoop dat ik ook gewoon een nieuwe krijg :) is hij gelijk 100% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
Nou 5 tot 7 dagen als je lucky bent :D,

Mijne ging 8 augustus met ups mee, kreeg 17 augustus pas ontvangstbevestiging, sindsdien niks meer gehoord !! Vandaag Acer gebeld, die zouden er werk van maken en zorgen dat hij snel door de reparatie heengaat en terug naar mij. Ik vond dat fantastisch, maar over het algemeen inmiddels 20 dagen verder, en er was geen vooruitgang en niemand wist er wat vanaf !

Ik besloot te bellen, omdat het bij Bauwie zo rap ging, zie reply hierboven van hem. En toen ik belde waren hun ook verbaasd dat er nog niks was gebeurd. Niet alles loopt altijd van een leien dakje.

Maar goed, geduld heb ik wel hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door SpeedyTJB op 29-08-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Staat zo'n ding standaard uit de doos niet ingesteld op de VGA input, waardoor je dus simpelweg gewoon de setting van Inputsignaal van VGA naar DVI moet zetten?
Ik heb de Acer X222W zelf niet overigens, dus hoe dat OSD of de input-selectie in elkaar zit weet ik niet ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
Klopt, via het OSD kun je analoog of digitaal instellen. Maar zelfs dan weigert de DVI in alle toonaarden.

Overigens heb ik zojuist Alternate even een bericht gestuurd dat ik dit probleem ben tegengekomen, en dat ik zeker niet de enige ben. Als ze slim zijn daar, dan doen ze hier iets mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Ik heb dus ook de Acer X222W. Ik heb hem met hdmi - dvi aangesloten gehad en dat werkte gewoon. Dan zit ik toch veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
rickhansen schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 23:21:
Ik heb dus ook de Acer X222W. Ik heb hem met hdmi - dvi aangesloten gehad en dat werkte gewoon. Dan zit ik toch veilig?
Lijkt me wel. Het digitale signaal wat je aanbied wordt iig weergegeven op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyTJB
TJBolier schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:46:
Nou 5 tot 7 dagen als je lucky bent :D,

Mijne ging 8 augustus met ups mee, kreeg 17 augustus pas ontvangstbevestiging, sindsdien niks meer gehoord !! Vandaag Acer gebeld, die zouden er werk van maken en zorgen dat hij snel door de reparatie heengaat en terug naar mij. Ik vond dat fantastisch, maar over het algemeen inmiddels 20 dagen verder, en er was geen vooruitgang en niemand wist er wat vanaf !

Ik besloot te bellen, omdat het bij Bauwie zo rap ging, zie reply hierboven van hem. En toen ik belde waren hun ook verbaasd dat er nog niks was gebeurd. Niet alles loopt altijd van een leien dakje.

Maar goed, geduld heb ik wel hoor :)
1 dag later na het bellen:
Uw Acer product,

Case ID : *****************************
Product : *****************************
Model : 22" WIDE, X222WBD, CRYSTAL BRITE 5MS 100

Is hersteld en staat gereed voor verzending.

U heeft een UPS Tracking Referentie Nummer toegewezen gekregen ***********************. Uw Acer Produkt wordt binnen 2 werkdagen aan u retour gezonden en afgeleverd.

U kunt de voortgang van verzending volgen via www.ups.com, dmv uw UPS Tracking Referentie Nummer.

Nb: Het kan 24 uur duren eer Uw UPS Tracking Referentie Nummer verschijnt op de UPS website.

Voor verdere informatie kunt contact opnemen met onze helpdesk via onderstaande telefoon nummers.
Hebben ze toch gedaan dus! Mooi hoor. Voor iedereen dus een tip, heb je hem niet terug binnen twee weken, bellen ! *O*

• SpeedyTJB
Update,

Heb hem binnen, een gloednieuwe en werkt perfect !

Super dus. Nog een vraagje aan andere die dit scherm gebruiken op DVI signaal. Alles is echt fantastisch, alleen gebruikt windows XP geen font rendering, waardoor de letters zonder AA wat dunnig zijn op 1680x1050. Weet iemand hier een oplossing voor ? Zo erg is het niet, maar een lekkere render erover op deze reso, zou beter zijn :)

Dank je!

• SpeedyTJB
TJBolier schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:12:

Super dus. Nog een vraagje aan andere die dit scherm gebruiken op DVI signaal. Alles is echt fantastisch, alleen gebruikt windows XP geen font rendering, waardoor de letters zonder AA wat dunnig zijn op 1680x1050. Weet iemand hier een oplossing voor ? Zo erg is het niet, maar een lekkere render erover op deze reso, zou beter zijn :)
Opgelost met ClearType Tuner _/-\o_

http://www.microsoft.com/...owertoys/xppowertoys.mspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal ook vertellen hoe het gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 21:16

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Hier ook een post van mij. Gaat stiekem wel over een ander scherm maar blijkbaar hebben meerdere Acers deze problemen. Ik heb zelf vanmiddag een 2423W binnen gekregen en die doet het op de DVI poort maar tot 1600*1200. Hoger krijg ik "no signal". Ik ga maandag Acer bellen en kijken hoe snel ze het af handelen. Naar aanleiding van dit topic heb ik daar wel vertrouwen in :)

Youtube Download ubersnel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
Ik kreeg gister een mail én SMS dat ze mijn scherm ontvangen hebben in Deutschland, en dat hij staat te wachten op reparatie. Procedure loopt nu dus 3 werkdagen. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 12:02
Derek Vinyard schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 00:14:
[...]

Lijkt me wel. Het digitale signaal wat je aanbied wordt iig weergegeven op het scherm.
Nou ik heb het even geprobeerd, en ik krijg geen beeld via dvi - dvi.

hdmi - dvi wel.

Dus mijn acer x222w gaat ook terug. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm heb em ook gekocht, thuis gekomen ging hij niet aan, helemaal niets. geen lampjes ofwat

naar acer gestuurd (prima service trouwens!) donderdag opgehaald door ups, en woensdag weer terug, en hij doet het prima, alleen op DVI komt ie de bios door e.d. maar in windows klapt ie eruit en zegt ie 'no input'...

opsturen maar weer?

voor een eerste probleem is de FRUS vervangen! wat dat ook moge zijn haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enigste wat je kan doen is weer opsturen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week na enig wikken en wegen de Acer x222w aangeschaft bij de MediaMarkt in Groningen. Na deze aangesloten te hebben dmv een VGA kabel werkte hij perfect. Nu kwam ik na enig googlen deze thread tegen waardoor ik toch wat ongerust werd. Ik heb namelijk geen DVI aansluiting op mijn videokaart maar heb bewust deze monitor met DVI aansluiting gekocht met het oog op de toekomst.. Nu heb ik geen mogelijkheid om te testen of mijn exemplaar ook het besproken firmware probleem heeft maar ik zit wel te twijfelen of ik hem wellicht op moet sturen naar Acer.. Op internet kwam ik ook mensen uit luxemburg tegen die geen problemen hadden en iemand met een exemplaar aangeschaft in mei die ook geen problemen had met een dvi-dvi aansluiting.

Nu is mijn vraag of het alleen om een bepaalde batch (van Alternate/4launch?) gaat of uit een bepaalde tijdsperiode? Mijn exemplaar is gemaakt in juni in Duitsland (Assembly in Germany Juni 2007), Version X222W bd. Wat zijn de specificaties van jullie (defecte) exemplaren?

MvG Acer Klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:56:
hm heb em ook gekocht, thuis gekomen ging hij niet aan, helemaal niets. geen lampjes ofwat

naar acer gestuurd (prima service trouwens!) donderdag opgehaald door ups, en woensdag weer terug, en hij doet het prima, alleen op DVI komt ie de bios door e.d. maar in windows klapt ie eruit en zegt ie 'no input'...

opsturen maar weer?

voor een eerste probleem is de FRUS vervangen! wat dat ook moge zijn haha!
Met mijn Acer AL2423Wb had ik hetzelfde. Opstarten gaf beeld, maar Windows wou niet. Na in de Veilige Modus m'n videokaartdrivers te hebben verwijderd kon ik daarna normaal opstarten. Drivers vervolgens opnieuw geïnstalleerd en voila.

(ging hier om nVidia Forceware drivers voor m'n 8800 Ultra)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:32:
Ik heb deze week na enig wikken en wegen de Acer x222w aangeschaft bij de MediaMarkt in Groningen. Na deze aangesloten te hebben dmv een VGA kabel werkte hij perfect. Nu kwam ik na enig googlen deze thread tegen waardoor ik toch wat ongerust werd. Ik heb namelijk geen DVI aansluiting op mijn videokaart maar heb bewust deze monitor met DVI aansluiting gekocht met het oog op de toekomst.. Nu heb ik geen mogelijkheid om te testen of mijn exemplaar ook het besproken firmware probleem heeft maar ik zit wel te twijfelen of ik hem wellicht op moet sturen naar Acer.. Op internet kwam ik ook mensen uit luxemburg tegen die geen problemen hadden en iemand met een exemplaar aangeschaft in mei die ook geen problemen had met een dvi-dvi aansluiting.

Nu is mijn vraag of het alleen om een bepaalde batch (van Alternate/4launch?) gaat of uit een bepaalde tijdsperiode? Mijn exemplaar is gemaakt in juni in Duitsland (Assembly in Germany Juni 2007), Version X222W bd. Wat zijn de specificaties van jullie (defecte) exemplaren?

MvG Acer Klant :)
Breng hem gewoon daar naast de mediamarkt naar hun technische afdeling en dan testen ze het voor je. Weet je het zeker of die het doet of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even contact opgenomen met acer om mijn scherm op te laten halen. 3 uur belde ik goede service slecht mensen. Zeer slecht te verstaan door gebrekkig nederlands en fouten terwijl ik alles uitspelde voor ze. Voor de rest wel goede afhandeling.
Gesprek heeft 10 minuten geduurt kosten a 1 euro en een paar centen.
Vervolgens gratis UPS gebeld. Leverde prima service. Kon gelijk dezelfde dag worden opgehaald. Niet gedaan omdat ik zelf niet meer thuis zou zijn afspraak gemaakt voor de volgende dag. En afwachten tot ik hem weer terug heb.

Gebeld 10-9-2007
Word opgehaald op 11-9-2007.
Terug in bezit 5 tot 10 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 22:58:
Vandaag even contact opgenomen met acer om mijn scherm op te laten halen. 3 uur belde ik goede service slecht mensen. Zeer slecht te verstaan door gebrekkig nederlands en fouten terwijl ik alles uitspelde voor ze. Voor de rest wel goede afhandeling.
Gesprek heeft 10 minuten geduurt kosten a 1 euro en een paar centen.
Vervolgens gratis UPS gebeld. Leverde prima service. Kon gelijk dezelfde dag worden opgehaald. Niet gedaan omdat ik zelf niet meer thuis zou zijn afspraak gemaakt voor de volgende dag. En afwachten tot ik hem weer terug heb.

Gebeld 10-9-2007
En jou nederlands in deze post is wel perfect? ;) Doe dan zelf ook je best :P Maar kan iemand mij overtuigen om die X222W WEL aan te schaffen, ik vind het een prachtig scherm alleen door die DVI problemen en DOA's (lijkt erop) ben ik een beetje terug gestapt. Nu overweeg ik een P-serie van Acer, ook crystalbrite en iets betere specs (maar ook 24 inch) en wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
Ik heb gister ook maar eens naar acer gebeld voor de stand van zaken, omdat ik mijn scherm op 28-8 al heb opgestuurd.

Ik hoorde van die gast aan de telefoon dat het scherm nog in reparatie is, en hoorde hem mompelen dat ik waarschijnlijk een nieuwe krijg, maar wanneer kon hij niet zeggen. Hij zei dat ik hem 2 tot 3 weken na opsturen terug zou moeten krijgen. Ik zei hem toen dat zijn collega tegen mij had gezegd dat het 5 tot 7 dagen zou duren..... Vond hij ook heel vreemd....

Maargoed, we wachten maar weer even af.....Hoop hem deze week toch eigenlijk wel weer terug te zien.

Verwijderd

Vandaag is mijn pakket bij acer afgeleverd volgens de Track en Trace van UPS
HEDDESHEIM,
DE 12/09/2007 8:59 's morgens AFGELEVERD
12/09/2007 6:37 's morgens WORDT AFGELEVERD
12/09/2007 6:12 's morgens AANKOMSTSCAN
HERNE-BOERNIG,
DE 12/09/2007 2:43 's morgens VERTREKSCAN
12/09/2007 1:15 's morgens HERKOMSTSCAN
AMSTERDAM,
NL 11/09/2007 5:02 's middags AFHAALSCAN
DE 10/09/2007 8:55 's morgens FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Afwachten op bevestiging van ACER

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2007 14:39 ]

• R-O-Y

R-O-Y

R-O-Y schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 01:13:
Hier ook een post van mij. Gaat stiekem wel over een ander scherm maar blijkbaar hebben meerdere Acers deze problemen. Ik heb zelf vanmiddag een 2423W binnen gekregen en die doet het op de DVI poort maar tot 1600*1200. Hoger krijg ik "no signal". Ik ga maandag Acer bellen en kijken hoe snel ze het af handelen. Naar aanleiding van dit topic heb ik daar wel vertrouwen in :)
Afgelopen donderdag dus opgestuurd en vandaag weer in huis! Erg snel _/-\o_ DVI werkt nu wel alleen heb ik nu een ander probleem. Mijn resolutie kan maar tot 1680*1050 ipv 1920*1200. Het balkje om dat in windows in te stellen kan niet verder. Als je dat overruled dan krijg je dat je desktop groter is dan je scherm. Als je de muis omhoog/opzij beweegt kan je dan de rest van het scherm zien. De resolutie in windows is dan 1920*1200 maar de monitor geeft nog steeds 1680*1050 aan.

Misschien dat ze de verkeerde versie van de firmware erop gezet hebben? :? ;(

EDIT: scherm mag WEER terug naar Acer waarschijnlijk. Schiet niet echt op zo maar we komen er wel hoop ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door R-O-Y op 12-09-2007 15:51 ]

Verwijderd

Mijne komt als het goed is morgen weer terug in mijn bezit, de firmware is geupdate.

Baal wel een beetje van dit scherm, eerst gaat ie niet aan -> reparatie, dan is de DVI kapot -> reparatie. En er zit een dode (sub)pixel op, maar goed, volgens de policy mag dat. Heb bij Acer aangegeven dat ik dat wel begrijp maar dat ik we ondertussen 3 weken verder zijn met een scherm wat het bij aanschaf gewoon helemaal had moeten doen. Meneer aan de telefoon gaf aan dat aan de dode pixel niks is gedaan ... morgen maar eens uitpakken en kijken of het iritant is, zoja dan ga ik terug naar de winkel en wil ik mijn geld terug, ook al ben ik niet binnen 8 dagen, ik moest hem namelijk van hun opsturen naar Acer. (dat had ik nooit zelf moeten doen, dat had de winkel voor mij op moeten lossen, maarja ging een stuk sneller dan als zij dat als bedrijf moesten doen. Geen idee waarom maar dat klopte volgens de Acer meneer van de service desk.)

Stel he, pixel is iritant, kan ik dan nog terug naar de winkel en mijn geld terugvragen?
- Mijn reden is: na 3 weken nog een 'kut'scherm, eerst kapot, daarna weer en ook nog een dode pixel
waar ik niet op zit te wachten...

Geheid dat de winkel zegt van ja maar meneer u bent niet binnen de 8 dagen.
- Mijn reden is dan: moest opsturen naar acer van winkel, wat sowieso geen service is.

ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 16:26:
Mijne komt als het goed is morgen weer terug in mijn bezit, de firmware is geupdate.

Baal wel een beetje van dit scherm, eerst gaat ie niet aan -> reparatie, dan is de DVI kapot -> reparatie. En er zit een dode (sub)pixel op, maar goed, volgens de policy mag dat. Heb bij Acer aangegeven dat ik dat wel begrijp maar dat ik we ondertussen 3 weken verder zijn met een scherm wat het bij aanschaf gewoon helemaal had moeten doen. Meneer aan de telefoon gaf aan dat aan de dode pixel niks is gedaan ... morgen maar eens uitpakken en kijken of het iritant is, zoja dan ga ik terug naar de winkel en wil ik mijn geld terug, ook al ben ik niet binnen 8 dagen, ik moest hem namelijk van hun opsturen naar Acer. (dat had ik nooit zelf moeten doen, dat had de winkel voor mij op moeten lossen, maarja ging een stuk sneller dan als zij dat als bedrijf moesten doen. Geen idee waarom maar dat klopte volgens de Acer meneer van de service desk.)

Stel he, pixel is iritant, kan ik dan nog terug naar de winkel en mijn geld terugvragen?
- Mijn reden is: na 3 weken nog een 'kut'scherm, eerst kapot, daarna weer en ook nog een dode pixel
waar ik niet op zit te wachten...

Geheid dat de winkel zegt van ja maar meneer u bent niet binnen de 8 dagen.
- Mijn reden is dan: moest opsturen naar acer van winkel, wat sowieso geen service is.

ben benieuwd.
monitor is terug, vga werkt, dvi werkt, dode subpixel is er nog steeds maar is niet iritant, is er alleen bij een pikzwarte achtergrond kleur. ik ben weer tevreden!

• JC-Denton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 19:53
Ook hier hetzelfde probleem, 2 van deze monitoren besteld bij 4launch, beiden werken alleen op VGA, DVI geeft geen beeld, alleen een 'no signal' bericht, vind het ook vreemd dat je niet het menu in kan als de monitor geen signaal heeft |:(
Heb meteen Acer en 4launch gebeld en een RMA aangevraagd, gelukkig heb ik 2 monitoren besteld, stuur ze nu gewoon 1 voor 1 weg.

4launch geeft ook geen garantie op de kapotte monitoren omdat het een Pick-up & Return garantie betreft, vind dit maar een slechte regeling, als je iets koopt moet het gewoon werken en zoniet, dan moet het vervangen worden of geld terug.. :(

• Derek Vinyard
Schiet hier nog steeds niet op....
Aanstaande dinsdag is mijn scherm 3 weken weg. Dus ik ga maandag weer eens bellen, en laten merken dat ik behoorlijk ongeduldig begin te worden...

• JC-Denton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-08 19:53
Derek Vinyard schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:54:
Schiet hier nog steeds niet op....
Aanstaande dinsdag is mijn scherm 3 weken weg. Dus ik ga maandag weer eens bellen, en laten merken dat ik behoorlijk ongeduldig begin te worden...
Dat gaat lekker, moet ook nog de monitoren opsturen, maar zit er nu erg tegenop :(
Had ook me laptop ter reperatie opgestuurd naar Acer, die is ondertussen na een maand eindelijk terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op woensdag 12 september 2007 @ 15:30:
[...]

Afgelopen donderdag dus opgestuurd en vandaag weer in huis! Erg snel _/-\o_ DVI werkt nu wel alleen heb ik nu een ander probleem. Mijn resolutie kan maar tot 1680*1050 ipv 1920*1200. Het balkje om dat in windows in te stellen kan niet verder. Als je dat overruled dan krijg je dat je desktop groter is dan je scherm. Als je de muis omhoog/opzij beweegt kan je dan de rest van het scherm zien. De resolutie in windows is dan 1920*1200 maar de monitor geeft nog steeds 1680*1050 aan.

Misschien dat ze de verkeerde versie van de firmware erop gezet hebben? :? ;(

EDIT: scherm mag WEER terug naar Acer waarschijnlijk. Schiet niet echt op zo maar we komen er wel hoop ik :+
Maar hij kan toch ook maar tot 1680x1050 ? of kan hij onder DVI hoger ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derek Vinyard
Ik begin langzaam mijn vertrouwen in de serviceafeling van Acer een beetje te verliezen. Mijn monitor is nu 3 weken weg ter reparatie. Ruim een week geleden vertelde ze me aan de telefoon dat hij omgeruild zou worden.

Net heb ik weer gebeld; "onze reparatieafdeling is er nog mee bezig meneer".
Maar hij zou toch omgeruild worden?
"ja ik zie het hier staan ja, maar onze technische mensen zijn er nog mee bezig stel ik mij zo voor"
Ik stel me zo voor dat dat 10 minuten werk is?!
"Ik kan uw case voor uw escaleren (ja zo noemde hij het), zodat er misschien sneller vooruitgang in komt meneer...."
Graag!

Verder bleef die vent aan de telefoon een beetje om de hete brei heen draaien, en kon hem toch al zo moeilijk verstaan, ik dacht even dat ik een acer vestiging in cairo aan de lijn had....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben de mijne zat....na 2x gerepareerd te zijn geweest heb ik ook nog eens 2 dode pixels waarvan ze beide vet iritant zijn. heb de winkel gebeld dat ik hem niet meer hoef en dat ze een goede oplossing moeten geven, en daar zijn ze mee bezig...ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 12:40:
[...]

Maar hij kan toch ook maar tot 1680x1050 ? of kan hij onder DVI hoger ?
ik heb stiekum een 24" maar die hebben ook veel problemen. Daarom vermelde ik het hier maar even. Dan weten mensen iig waar ze aan toe zijn als ze zo'n scherm kopen. UPS heeft een kwartier geleden m'n scherm weer meegenomen en ik hoop dat ik hem deze keer weer binnen een week terug heb :)

Er zijn dan wel veel problemen, het wordt allemaal wel heel netjes opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-O-Y schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 11:51:
[...]

ik heb stiekum een 24" maar die hebben ook veel problemen. Daarom vermelde ik het hier maar even. Dan weten mensen iig waar ze aan toe zijn als ze zo'n scherm kopen. UPS heeft een kwartier geleden m'n scherm weer meegenomen en ik hoop dat ik hem deze keer weer binnen een week terug heb :)

Er zijn dan wel veel problemen, het wordt allemaal wel heel netjes opgelost gelukkig.
Oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 18:23:
ben de mijne zat....na 2x gerepareerd te zijn geweest heb ik ook nog eens 2 dode pixels waarvan ze beide vet iritant zijn. heb de winkel gebeld dat ik hem niet meer hoef en dat ze een goede oplossing moeten geven, en daar zijn ze mee bezig...ben benieuwd.
kreeg net bericht de monitor terug kan naar de winkel. even kijken of ik mijn geld terug krijg of dat ik een hp w2207 ga aanschaffen...

• wuwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-08 20:46
ik ben ook sinds kort in het bezit van deze WideScreen :) , met tevredenheid, alleen ik vind hem ook nog wat vaag, ik draai de monitor op een GeForce4 MX 440 AGP 8X 64mb kaart, met de DVI en de VGA kabel erin, alleen in de OSD van de monitor staat hij op analoog ingesteld staat met een resolutie van: 1680x1050, maar probeer ik hem op digitaal te zetten: springt ie gewoon domweg weer op analoog, nu doe ik het volgende: ik haal de VGA kabel eruit en probeer het nog een keer (op de DVI dus, en eerst ff een reboot want ik heb geen beeld meer). Kom ik in windows op het digitale signaal, denk ik: heuj hij doet het! maar kijk ik op wat voor resolutie die staat: 1440x900 o.i.d. maar in beeldinstellingen staat geen mogelijkheid tot 1680x1050 meer...
heeelp ik wil digitaal. waarom weet ik niet maar dat moet dat ding gewoon kunnen... vind ik :) niet dan?

wuwa

[ Voor 3% gewijzigd door wuwa op 19-09-2007 00:24 ]

Wuwa

• R-O-Y

R-O-Y

Dat probleem heb ik dus ook. Alleen dan met 1680*1050 terwijl hij 1920*1200 moet kunnen. Hiervoor is m'n scherm nu terug. Het vorige probleem was dat de DVI het helemaal niet deed (nja half). Wellicht dat jouw scherm ook terug mag/moet helaas ;)

Wat je kan proberen is te booten met een linux CD en kijken of het dan wel goed werkt :)

Verwijderd

Arrgh niet normaal, had ik dit topic eerder gezien had ik hem niet gekocht. Tss hang nu al 4 minuten bij Acer in de wacht (typ dit terwijl ik bel) Ook geen DVI dus.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 18:29:
[...]

kreeg net bericht de monitor terug kan naar de winkel. even kijken of ik mijn geld terug krijg of dat ik een hp w2207 ga aanschaffen...
zo ik heb mijn Acer x222w weer ingeleverd, klote ding. Heb nu een HP W2207 gekocht en man wat is dat een fijn scherm! Veel robuuster en 2 usb aansluitingen in de monitor., scherm kijkt ook fijn!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:32:
[...]

zo ik heb mijn Acer x222w weer ingeleverd, klote ding. Heb nu een HP W2207 gekocht en man wat is dat een fijn scherm! Veel robuuster en 2 usb aansluitingen in de monitor., scherm kijkt ook fijn!
Veel plezier ervan :). Heb em vandaag ook zien staan in de mediamarkt, maar de W2408 is toch echt waar ik nu voor ga ;) Maargoed de 2207 is gewoon wat kleiner in formaat en heeft 2 usb poorten minder. Voor de rest weinig verschil :).

[ Voor 12% gewijzigd door peakaboo op 19-09-2007 18:38 ]

• R-O-Y

R-O-Y

Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2007 @ 13:49:
Arrgh niet normaal, had ik dit topic eerder gezien had ik hem niet gekocht. Tss hang nu al 4 minuten bij Acer in de wacht (typ dit terwijl ik bel) Ook geen DVI dus.....
Ach die 4-6 minuten die je in de wacht staat heb ik niet zoveel moeite mee. Daarna nemen ze gewoon de tijd om je klacht/probleem op te nemen. Je kan zeggen wat je wilt maar die garantie afhandeling van Acer is gewoon erg netjes. Ze laten het scherm zelfs ophalen en thuisbezorgen, makkelijker kan niet toch? Bij de gemiddelde webshop red je dat niet hoor ;)

Ik kreeg trouwens net een smsje in het duits dat m'n scherm ontvangen is. Hopelijk maken ze het dit keer wel goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebeld 10-9-2007
20-09-2007 mail gehad dat hij klaar was voor verzending.
21-09-2007 weer thuis bezogt.

Firmware Update.

Me 17 inch crt gelijk weer van me buro en X222W neergezet aangesloten en we hadden weer beeld.
Als ik tijd heb nog even VGA testen of deze het ook nogsteeds doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn scherm is nu precies 3 weken geleden daar aangekomen, ik heb al twee keer gebeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn beeldscherm stond daar ook al een week voordat ik bericht kreeg dat ze mijn beeldscherm hebben ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikershaes
Maar naast dat de DVI aansluiting suckt bij deze schermen en vaak niet werkt was ik benieuwd hoe de scherm verder bevalt omdat ik ook zit te twijfelen om deze te halen. Nog verdere mankementen of aanmerkingen?
Pagina: 1 2 Laatste